www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
ik heb dat niet (M5 Lux. 2022 model). Weet niet welke sw versie ik heb. Poog van mossel te vermijden voor alles wat niet noodzakelijk is.TFHfony schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:54:
Ik zit te overwegen om een 2e hands MG5 Luxery te kopen. Nu is mijn MG4 Luxery indertijd zonder One Pedal Drive gekomen, maar is deze functie na een update toegevoegd. Is dit bij de MG5 ook het geval, of is deze functie daar nooit beschikbaar gekomen?
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Heb je een MG4 zonder achterruitenwisser en wel OPD?TFHfony schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:54:
Ik zit te overwegen om een 2e hands MG5 Luxery te kopen. Nu is mijn MG4 Luxery indertijd zonder One Pedal Drive gekomen, maar is deze functie na een update toegevoegd. Is dit bij de MG5 ook het geval, of is deze functie daar nooit beschikbaar gekomen?
Wellicht werkt dat bij duurdere, niet lfp accu’s, beter of is er een update.
Nee, beiden zitten er op. Maar mijn auto was een mengelmoesje van specs. Hij was eigenlijk bedoelt voor een andere markt blijkbaar. Een Luxery, 64kWh, Warmtepomp, maar zonder het dak in een andere kleur. 18" banden, in eerste instantie geen OPD, wel een 3e hoofdsteun achterin. Geleverd Augustus '23.Henno Keers schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:21:
[...]
Heb je een MG4 zonder achterruitenwisser en wel OPD?
Op zich werkt de OPD heerlijk, maar inderdaad: Je moet deze, net zoals nogal wat andere zaken, keer op keer instellen. De MG4 heeft geen mogelijkheid om te veel gegenereerde energie lekker kwijt te raken. Daarom zal bij een volle & koude accu de functie niet werken. Vanaf +/- 84% kan je hem aanschakelen is mijn ervaring.STIMPPYYY schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:40:
Ik heb een Mg4 met opd. Dat werkt echter slecht. Niet doordat opd slecht is, maar omdat de optie default uitstaat en elke keer bij vertrek aangezet moet worden. Nu is dat nog enigzins te doen, alleen komt de Mg dan met een vage melding over te lage Energiespanning oid. Vertaald vermoed ik, de accu is nog te koud. Dan moet je maar blijven proberen het aan te zetten. Grote onzin natuurlijk. Tesla is bij default altijd opd bijvoorbeeld.
Wellicht werkt dat bij duurdere, niet lfp accu’s, beter of is er een update.
Jammer om te horen, maar niet onoverkomelijk. Het is een fijne functie, maar ik kan prima zonder.buutvrij schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:06:
Heb een MG5 SR uit '22 die eind '23 een SW update heeft gehad. Geen one pedal. Weet ook niet uit m'n hoofd welke SW versie dat is.
De MG4 gaat terug naar de baas en ik ben prive aan het kijken weer een elektrische auto te kopen. MG4, MG5, Opel Corsa-e, peugot 2008 staan allemaal op het "wellicht" lijstje. Iets met minimaal een 50kWh accu daar mijn woon-werk-woon verkeer 145km is.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik rijd al 5 jaar met veel plezier mijn MG ZS EV (2020).
Maar zijn nu toch op het punt gekomen om de auto van de hand te doen.
Wat mij nu pas duidelijk wordt is dat de afschrijving enorm is. Ik heb de auto nieuw gekocht in juli 2020, met allerlei opties als trekhaak, ramen laten tinten, led verlichting overal laten toepassen en zelfs de ramen stijlen laten wrappen in de kleur van de lak. Al met al ruim 32000 euro inclusief de korting van MG toen. En nu krijgt de auto een dagwaarde van nog maar amper 11.500 euro.
Hoe is de ervaring van andere rijders die hun MG ZS hebben verkocht? Wat heeft heeft het jullie nog opgeleverd?
Alvast bedankt voor de reacties
Back to the future
Het is voor mij mede de reden om de MG's mee te nemen in mijn zoektocht. De prijzen van deze auto's zijn relatief laag, waarschijnlijk omdat ze niet zo populair zijn. Maar ik vind mijn MG4 een zalige auto en vindt het jammer om eind volgende maand afscheid te nemen van het ding.Fremske schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:20:
Hallo,
Wat mij nu pas duidelijk wordt is dat de afschrijving enorm is. Ik heb de auto nieuw gekocht in juli 2020, met allerlei opties als trekhaak, ramen laten tinten, led verlichting overal laten toepassen en zelfs de ramen stijlen laten wrappen in de kleur van de lak. Al met al ruim 32000 euro inclusief de korting van MG toen. En nu krijgt de auto een dagwaarde van nog maar amper 11.500 euro.
Hoe is de ervaring van andere rijders die hun MG ZS hebben verkocht? Wat heeft heeft het jullie nog opgeleverd?
Van de Corsa-e lijken er een hele zwik uit de lease te zijn gekomen. De markt wordt er mee overspoeld.
Mijn budget is zo'n beetje 15K-20K en wil daarvoor een auto van max 3 á 4 jaar waar ik nog een behoorlijk aantal jaar zonder problemen ~200km vanuit de accu wil blijven kunnen rijden, ook in de winter.
[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 26-07-2025 10:40 ]
Particulier vang je er het meeste voor. Het is behoorlijk zuur dat ze zo knetterhard afschrijven.Fremske schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:20:
Hallo,
Voor 15/20k heb je de ZS'en volgens mij voor het uitzoeken. Ze rijden wel een stuk minder 'scherp' en sportief als een MG4.TFHfony schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Het is voor mij mede de reden om de MG's mee te nemen in mijn zoektocht. De prijzen van deze auto's zijn relatief laag, waarschijnlijk omdat ze niet zo populair zijn. Maar ik vind mijn MG4 een zalige auto en vindt het jammer om eind volgende maand afscheid te nemen van het ding.
Van de Corsa-e lijken er een hele zwik uit de lease te zijn gekomen. De markt wordt er mee overspoeld.
Mijn budget is zo'n beetje 15K-20K en wil daarvoor een auto van max 3 á 4 jaar waar ik nog een behoorlijk aantal jaar zonder problemen ~200km vanuit de accu wil blijven kunnen rijden, ook in de winter.
Vaak bu'j te bang!
Klopt, maar de ZS'en vind ik er niet uitzien en zijn volgens mij meestal wat ouder. Het zal eerder een MG4 of MG5 worden.-tom-562 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:25:
[...]
Voor 15/20k heb je de ZS'en volgens mij voor het uitzoeken. Ze rijden wel een stuk minder 'scherp' en sportief als een MG4.
De pre-facelift (dus met echte gril en chroomaccenten) vind ik een stuk mooier. Een MG5 zou standaard (net zoals de MG4) minstens 5cm lager op zijn poten moeten staanTFHfony schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:42:
[...]
Klopt, maar de ZS'en vind ik er niet uitzien en zijn volgens mij meestal wat ouder. Het zal eerder een MG4 of MG5 worden.
Vaak bu'j te bang!
Ik weet niet wat de elektriciteit kost in Italië en bijvoorbeeld Spanje maar ben niet geheel verontwaardigd. Vooral met het warme weer maar vooral ook qua budget is de ZS een ideale combi met goed bereik het hele jaar door daar voor zeer betaalbare prijs.STIMPPYYY schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:57:
Nu in Italie, valt mij op dat relatief veel MG ZS ev’s rondrijden hier.
Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA
Als de Italianen een MG rijden moeten het wel goede autos zijn 😁. Maar inderdaad, berg/heuvelachtig en veel zon. In 2020 was ik met de Tesla in Italie en toen verklaarde ze mij allemaal voor gek haha.olympusdenk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:59:
[...]
Ik weet niet wat de elektriciteit kost in Italië en bijvoorbeeld Spanje maar ben niet geheel verontwaardigd. Vooral met het warme weer maar vooral ook qua budget is de ZS een ideale combi met goed bereik het hele jaar door daar voor zeer betaalbare prijs.
Echter waren de heren die de zomerbanden gemonteerd hebben wat te enthousiast geweest en de spanning zit nu op 3,0 bar.
Aangezien dat ik een lange reis straks gaat maken, weet er iemand of 3,0 bar te veel is?
YouTube: Werden chinesische Elektroautos bald wegen Lizenzmängeln von der Str...
Als je niet over de specs van de band gaat en over goede wegen rijdt kan dat dus een prima afweging zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Proton_ op 27-07-2025 16:30 ]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Ik wil niet preken voor de MG parochie, maar als je voor de Stellantis producten gaat (Opel/Peugeot e.a.) als occasie zou ik wel goede garantie bedingen. De AC lader is een zwak punt. Vaak dezelfde bij meerdere modellen, en prijzig.
Wat betreft opd: als een accu vol is kan er geen stroom meer bij. Bij de MG5 lukt dat dan pas weer bij ongv. 97% SOC.
Zoals gezegd geen échte opd tot stoppen maar de sterkste regen-stand in de 5 is in mijn optiek opd, zodat ik zo goed als niet mijn rem aanraak bij stop & go stadsverkeer/rotondes enzo.
[ Voor 38% gewijzigd door buutvrij op 28-07-2025 00:04 ]
Ik rijd altijd in Eco-mode en Kers=3. Deze maand heeft de auto 2 weken stilgestaan, en sindsdien remt de auto op de motor nu maar max -19%, terwijl voorheen -25% gewoon was (Kers 3). In elke Kers-stand is de vertraging minder sterk dan voorheen. Het heeft niks met SoC te maken, hij doet het ook bij <50% SoC.
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad?
Heb ik ook eens gehad toen in stand 1 gezet en daarna weer in stand 3 en alles was weer oke.griffon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:50:
Dag, ik rijd sinds maart '25 in een MG5 Standard Range, tot nu toe naar volle tevredenheid. Echter sinds kort is er iets vreemds aan de hand met energie-terugwinning (KERS).
Ik rijd altijd in Eco-mode en Kers=3. Deze maand heeft de auto 2 weken stilgestaan, en sindsdien remt de auto op de motor nu maar max -19%, terwijl voorheen -25% gewoon was (Kers 3). In elke Kers-stand is de vertraging minder sterk dan voorheen. Het heeft niks met SoC te maken, hij doet het ook bij <50% SoC.
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad?
Volgens mij doet hij ook minder wanneer de accu vol is.
Ik heb dezelfde auto. Maar als ik 2.3 er in pomp krijg ik continue een foutmelding op het scherm en via de app. Er moet bij mij minimaal 2.5 in.VicTheTrader schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:38:
Kent iemand wat de juiste bandenspanning is voor de ZS EV Luxury LR? Mijn boekje zegt dat het 2,3 bar hoort te zijn als de auto onbeladen is, en ik heb een Engelse quick-guide gevonden die het over 2,8 bar heeft, dan wel met mensen en spullen binnen neem ik aan.
Echter waren de heren die de zomerbanden gemonteerd hebben wat te enthousiast geweest en de spanning zit nu op 3,0 bar.
Aangezien dat ik een lange reis straks gaat maken, weet er iemand of 3,0 bar te veel is?
ik heb wel 18 inch ik weet niet of dat wat uit maakt?

De juiste spanning staat op de binnenkant van de passagiersdeur.VicTheTrader schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:51:
Misschienin de handleiding die op de website van VM te downloaden is staat er dat als de auto onbeladen is, is 2,8 bar de juiste spanning.
Maar 2.8 of 3.0 bar is echt geen schokkend verschil. Die van mij zitten ook tussen de 2.7 en 3.0 afhankelijk van het weer en hoe lang geleden het is dat ze opgepompt zijn.
blup
Ook nog even in een Tesla Model 3 gezeten, maar de keuze is op de MG5 gevallen. Inderdaad geen One Pedal Drive, maar dat overleef ik wel.
Dat overleef je zeker wel. In het begin van onze MG5 zette ik elke keer panish de modus op Kers 3 en eco. Na een tijd gewoon alleen Eco. Modus 2 rijdt ook gewoon goed enkel wat meer anticiperen.TFHfony schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:09:
De kogel is door de kerk: We hebben de MG5 Luxery - Long Range gekocht ter vervanging van de MG4 Luxery welke ik eind volgende maand mag inleveren bij mijn werkgever.
Ook nog even in een Tesla Model 3 gezeten, maar de keuze is op de MG5 gevallen. Inderdaad geen One Pedal Drive, maar dat overleef ik wel.
Mijn MG5 SR uit 2023 heeft sinds deze week een foutmelding bij elke start (die niet weggaat). Zie foto hieronder. Tegelijkertijd springt de ventilator onder de kap aan en die blijft aardig hard draaien ("loeien") en dat blijft tijdens het rijden ook zo. Na uitzetten auto duurt het nog een minuut of vijf en dan gaat 'ie uit.
Dit schijnt ook te gebeuren tijdens het opladen.
Ik was zelf afgelopen week op vakantie maar dit hoorde ik van mijn dochter die de auto reed. Ze belde me op vakantie over de foutmelding en aangezien al het andere bleef werken heb ik gezegd dat het niet veel kwaad kon en dat ze door kon rijden. Maar nu ben ik thuis en begin ik te twijfelen. Er staat al een beurt gepland voor 7 augustus maar iemand enig idee of hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/5Vyf8hzSR33BtqRzHaVOiqT6.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 5% gewijzigd door buutvrij op 02-08-2025 11:53 ]
Je kunt ook eerst een soft reset proberen, dit doe je door 20 seconden de home button in te drukken. Dit lost verdacht veel op.Barre73 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:37:
Even advies gevraagd:
Mijn MG5 SR uit 2023 heeft sinds deze week een foutmelding bij elke start (die niet weggaat). Zie foto hieronder. Tegelijkertijd springt de ventilator onder de kap aan en die blijft aardig hard draaien ("loeien") en dat blijft tijdens het rijden ook zo. Na uitzetten auto duurt het nog een minuut of vijf en dan gaat 'ie uit.
Dit schijnt ook te gebeuren tijdens het opladen.
Ik was zelf afgelopen week op vakantie maar dit hoorde ik van mijn dochter die de auto reed. Ze belde me op vakantie over de foutmelding en aangezien al het andere bleef werken heb ik gezegd dat het niet veel kwaad kon en dat ze door kon rijden. Maar nu ben ik thuis en begin ik te twijfelen. Er staat al een beurt gepland voor 7 augustus maar iemand enig idee of hier ervaring mee?
[Afbeelding]
Temp sensor inderdaad.. de signaalkabel daarvan blijkt door een marter doorgeknaagd te zijn. Aangezien de motor niet werkelijk te warm wordt kan het geen kwaad mede omdat er nog een paar temp sensoren in die motorruimte zitten.buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:50:
Ik ben geen expert maar lijkt me een SW bug of een temp sensor. Ventilatoren gaan immers draaien als iets gekoeld moet worden, maar zo warm was het niet afgelopen week. Ik ga uit van Nederland natuurlijk. Zelf zou ik een hard reset doen (12V accu loshalen, minimaal 10 sec, de auto staat dan wel 'uit' natuurlijk). Als dat je niet ligt VM bellen (werkplaats). Wel fijn dat je sowieso al een afspraak hebt, over een week.
(Toch even snel langs VM gegaan en heel fijn geholpen door een monteur die toevallig aanwezig was om aan zijn eigen auto te sleutelen in de werkplaats).
@zalkc die had ik als eerste geprobeerd maar dat deed niks. Er kwam ook geen soft reset trouwens.
Nijmegen, dus wellicht niet echt om de hoek voor je.buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:03:
Welke VM dealer als vragen mag? Ik ben niet zo gelukkig met Amsterdam dus zoek een andere zeg maar. Fijn dat het probleem getackeld is.
Purmerend verdient de 3x dat in er ben geweest ook dikke pluim, als ik het vergelijk ook met wat hier afgelopen jaar heb gelezen. Ligt dicht bij Amsterdam.buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:03:
Welke VM dealer als vragen mag? Ik ben niet zo gelukkig met Amsterdam dus zoek een andere zeg maar. Fijn dat het probleem getackeld is.
Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA
Een paar dagen geleden kwam ik na ruim 3 weken vakantie terug bij de mg5. Ik was een beetje twijfelachtig over hoe dat zou gaan met de 12V accu. Reeds 2 x afgelopen 2 jaar melding gehad van 'lage 12V spanning' na slechts 2 of 3 dagen de auto niet gebruikt te hebben.
Ik had geen voorzorgsmaatregelen genomen maar auto ging gelijk open en accuspanning 13,9V. HV accu 51% zoals ik 'm weggezet had. Wel had ik bedacht om de status van de auto niet via de app te checken tijdens de vakantie. De 12V accu moet dan natuurlijk e.e.a aanzwengelen. Accu is orgineel, auto uit '22
Ik heb soms het probleem, zeker op langere stukken rijden zoals vakantie 1200km+. Dat het snelladen soms tot 40 kw gaat en niet sneller. Dit lijkt op te treden na een aantal keer snel laden. Hebben jullie hier tips voor? Ik zag in het menu batterij verwarming maar is dat ook van toepassing als het buiten bijv 30 graden is?
Thanks voor het antwoorden alvast.
Batterij te warm? Volgens mij zorgt dat ook voor traag laden.Masterchiev schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:59:
Mg zs ev mk2
Ik heb soms het probleem, zeker op langere stukken rijden zoals vakantie 1200km+. Dat het snelladen soms tot 40 kw gaat en niet sneller. Dit lijkt op te treden na een aantal keer snel laden. Hebben jullie hier tips voor? Ik zag in het menu batterij verwarming maar is dat ook van toepassing als het buiten bijv 30 graden is?
Thanks voor het antwoorden alvast.
Ik vraag mezelf ook af of de batterij verwarming ook koeling is???buutvrij schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:40:
Hoewel ik heel tevreden ben over mijn MG heb ik het idee dat de batterijvermarming (koeling ook?) niet veel voorstelt. Als ik me niet vergis gaat dat dmv een plaat onder de batterijen, anders dan bij Tesla (al in 2013) die de koelkanalen langs de cellen geleiden. Maar ja, you get what you pay for.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hIf7OGEMU3ZK90e9zN0k8JIR.jpg?f=user_large)
Thuis wilde ik de MG5 koppelen in mijn MG iSmart app. Nu blijkt deze nog gekoppeld te staan op het account van de vorige eigenaar. Heeft iemand hier ervaring met wat de beste manier is om dit via Van Mossel ongedaan te krijgen zodat ik hem zelf kan koppelen?
Als het goed is kun je dit zelf doen. Moet je dit aangeven in de app, wacht deze drie dagen en als er geen reactie komt van de vorige eigenaar wordt het ontkoppeld en kun je hem zelf koppelen. Heb ik laatst ook gehad.TFHfony schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:57:
Nou, de MG5 is vanochtend opgehaald, dus nu staan er 2 rode MG's voor de deur:
[Afbeelding]
Thuis wilde ik de MG5 koppelen in mijn MG iSmart app. Nu blijkt deze nog gekoppeld te staan op het account van de vorige eigenaar. Heeft iemand hier ervaring met wat de beste manier is om dit via Van Mossel ongedaan te krijgen zodat ik hem zelf kan koppelen?
Je hebt gelijk... "Kracht ontkoppeling", de slechte vertaling van "force decoupling" waarschijnlijk.Harodgar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:11:
[...]
Als het goed is kun je dit zelf doen. Moet je dit aangeven in de app, wacht deze drie dagen en als er geen reactie komt van de vorige eigenaar wordt het ontkoppeld en kun je hem zelf koppelen. Heb ik laatst ook gehad.
Bedankt voor de tip!
Je schoonmoeder gaat bovenin?matthewtje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:00:
Deze week dakdragers en een XXL dakkoffer op de kop kunnen tikken op MP. December gaan we naar Oostenrijk met z’n 4en.
[Afbeelding]
Hoe ziet dit er bij jullie uit? Ik heb echt geen zin om weer naar van Mossel te moeten.
Dit is overigens een MG5, voor wat het uit maakt.
:strip_exif()/f/image/IqR6iUEIuFS2AqoFaPYwTmCI.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik tijdens de vakantie (met huurauto) checkte gaf de app aan dat de auto niet bereikbaar was wegens waarschijnlijk de deep sleep mode die je onderbreekt door 'm te ontgrendelen met de sleutel (of geen bereik, maar dat was onwaarschijnlijk).buutvrij schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:11:
Yes, had ik gelezen. Tiel schijnt ook goed te zijn maar denk dat ik de volgende keer Purmerend probeer.
Een paar dagen geleden kwam ik na ruim 3 weken vakantie terug bij de mg5. Ik was een beetje twijfelachtig over hoe dat zou gaan met de 12V accu. Reeds 2 x afgelopen 2 jaar melding gehad van 'lage 12V spanning' na slechts 2 of 3 dagen de auto niet gebruikt te hebben.
Ik had geen voorzorgsmaatregelen genomen maar auto ging gelijk open en accuspanning 13,9V. HV accu 51% zoals ik 'm weggezet had. Wel had ik bedacht om de status van de auto niet via de app te checken tijdens de vakantie. De 12V accu moet dan natuurlijk e.e.a aanzwengelen. Accu is orgineel, auto uit '22
Eenmaal thuis was alles inderdaad in exact dezelfde staat als het achtergelaten was
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Dit hoort zo, is dus normaal. Google maar eens op 'CP pin recessed ccs'magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:35:
Bij mij ligt de CP pin opeens een stuk dieper dan de PP pin. Weet niet hoe lang dit al zo is en of dit zo hoort of niet.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 22-08-2025 19:53 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik zie het. Thanks. Op zoek naar de echte oorzaak dan maar.Freekers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:52:
[...]
Dit hoort zo, is dus normaal. Google maar eens op 'CP pin recessed ccs'
Ik heb precies hetzelfde probleem! 2 september weer naar de garage. Ik heb nu eindelijk contact met de "mg" man bij van mossel. Ook filmpjes gestuurd van het niet willen laden.magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:03:
[...]
Ik zie het. Thanks. Op zoek naar de echte oorzaak dan maar.
Van mossel is ook super laks geweest elke x met een oplossing, gelukkig moet ik niet vaak laden onderweg. Vandaar dat ik er geen vaart achter gezet heb. Maar ik ben er nu wel een keer klaar mee.
mg zs hier. Deze wilde laatst niet meer aan de snelladers laden. Snelladers gaven de melding dat er een communicatiefout was opgetreden. Van mossel Breda heeft hiervoor een update gedaan en het werkt weer. Dit was onder garantie.magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:03:
[...]
Ik zie het. Thanks. Op zoek naar de echte oorzaak dan maar.
Dit omdat ik "maar" 10 zonnepanelen heb en die zijn zelf op het beste moment van de dag niet in staat de gevraagde 11 (of eigenlijk altijd 10) Kw/u te leveren die de MG5 vraagt. Dus komt er extra stroom van het net bij en dat is toch zonde vind ik.
Nu krijg ik dat vergoed vanuit mijn werk maar ik wilde het toch eens nader onderzoeken. Er zijn genoeg keren dat ik alle tijd heb om op te laden en dat het ook rustig 9 of 10 uur mag duren.
Edit: Wellicht dat het beter is om het vanuit de laadpaal te doen (dat deze met 1 of 2 fasen laadt) maar dat is optie B, zal ik maar zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2025 15:16 ]
Dit moet je juist met de laadpaal willen doen. Mijn Zappi kijkt hoeveel ik teruglever en als dat genoeg is dan krijgt de auto stroom, dit ook afhankelijk van de hoeveelheid overschot. Er zijn vast meer laadpalen die dit op dezelfde manier kunnen.Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:14:
Edit: Wellicht dat het beter is om het vanuit de laadpaal te doen (dat deze met 1 of 2 fasen laadt) maar dat is optie B, zal ik maar zeggen.
Mwah... Eneco laadpaal via mijn werkgever geplaatst. Nog niet echt uitgezocht of ik daar zelf iets op kan instellen maar daar ga ik wel mee aan de slag.DonChaot schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:35:
[...]
Dit moet je juist met de laadpaal willen doen. Mijn Zappi kijkt hoeveel ik teruglever en als dat genoeg is dan krijgt de auto stroom, dit ook afhankelijk van de hoeveelheid overschot. Er zijn vast meer laadpalen die dit op dezelfde manier kunnen.
Wat @DonChaot zegt inderdaad, dit wil je op je laadpaal doen. Op mijn laadpaal kan ik instellen met hoeveel Ampere er geladen kan worden. De auto weigert in de praktijk te starten met 6A, en heeft minimaal 7A nodig.Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:14:
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om je MG5 zo in te stellen dat hij niet met 11Kw laadt maar bijvoorbeeld maar met max 4 of 5Kw?
Dit omdat ik "maar" 10 zonnepanelen heb en die zijn zelf op het beste moment van de dag niet in staat de gevraagde 11 (of eigenlijk altijd 10) Kw/u te leveren die de MG5 vraagt. Dus komt er extra stroom van het net bij en dat is toch zonde vind ik.
Nu krijg ik dat vergoed vanuit mijn werk maar ik wilde het toch eens nader onderzoeken. Er zijn genoeg keren dat ik alle tijd heb om op te laden en dat het ook rustig 9 of 10 uur mag duren.
Ja, inmiddels wel...rabero1985 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:12:
Is het mogelijk de ismart app op 2 telefoons te gebruiken?
De 2e persoon moet een eigen account aanmaken. Daarna kan je die 2e persoon uitnodigen om toegang tot e auto te delen.
Ik heb een vraag.
Werd gebeld door van Mossel of ik interesse had in de nieuwe MGS 5.
Ja dus, inruilwaarde van mijn MG 4 Luxury van april 2023 met 45.000km op de teller werd.................€20.000.
Wat een fantastische afschrijving!
MGS5 kost €40.000 met dezelfde accu.
Ik rij hem op tot de accu de geest geeft, na 10+ jaar denk ik.
Verder erg tevreden met de MG 4.
Je begint met "ik heb een vraag" en dan volgt er geen vraag...jandrenth schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:28:
Hallo MG 4 rijders.
Ik heb een vraag.
Werd gebeld door van Mossel of ik interesse had in de nieuwe MGS 5.
Ja dus, inruilwaarde van mijn MG 4 Luxury van april 2023 met 45.000km op de teller werd.................€20.000.
Wat een fantastische afschrijving!
MGS5 kost €40.000 met dezelfde accu.
Ik rij hem op tot de accu de geest geeft, na 10+ jaar denk ik.
Verder erg tevreden met de MG 4.
Ik heb wel een vraag: Wat was de aanschafprijs van je MG4 waarvoor nu na ruim 2 jaar 20K wordt geboden?
Dus wat zou de afschrijving zijn in 2 jaar/45K km tijd?
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 26-08-2025 16:37 ]
Volgens mij ging de Luxury toentertijd wel richting de 40kBarre73 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:36:
[...]
Je begint met "ik heb een vraag" en dan volgt er geen vraag...
Ik heb wel een vraag: Wat was de aanschafprijs van je MG4 waarvoor nu na ruim 2 jaar 20K wordt geboden?
Dus wat zou de afschrijving zijn in 2 jaar/45K km tijd?

Vaak bu'j te bang!
Ruim 38K rijklaar zie ik nu ja.-tom-562 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:58:
[...]
Volgens mij ging de Luxury toentertijd wel richting de 40k
Dat is dan ruim 18K in twee jaar ofwel ruim 47%.
Even googlen:
"In procenten kun je ongeveer het volgende gemiddelde aanhouden:
Eerste jaar: 20-25% van de nieuwwaarde
Jaar 2 t/m 5: 10-15% per jaar"
Dus max 40% maar in dit geval 47%.
Is inderdaad fors maar ja.. de slechtste prijs krijg je in het algemeen bij een dealer als inruilprijs. Als je meer wil moet je meer moeite doen en zelf proberen te verkopen.
Helemaal bij VM, ik kreeg oprecht maar 50-60% voor mijn occasion hybride t.o.v. het absolute minimum wat ik op marktplaats kon krijgen. Wat ik dan ook uiteindelijk gedaan heb, waarmee ik door zelf gewoon even m’n oude auto te verkopen voor mijn ZS nog maar kleine beetje hoefde bij te leggen ipv een paar ruggen als ik VM inruil had geaccepteerdBarre73 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:55:
[...]
maar ja.. de slechtste prijs krijg je in het algemeen bij een dealer als inruilprijs. Als je meer wil moet je meer moeite doen en zelf proberen te verkopen.
Ik heb nu 70k op de teller. En slechts 10km minder bereik met volle accu in vergelijking met de begin staat. Dus wat dat betreft zeer tevreden.
Als dat zo blijft ruil ik hem de komende jaren echt niet in.
17k🤣 heb maar snel getekend toen.
https://electrek.co/2025/...ttery-launches-for-15000/
[ Voor 7% gewijzigd door buutvrij op 30-08-2025 10:34 ]
Monteur is wel mededenkend en oplossing gericht maar weet eigenlijk niet waar hij het zoeken moet. Hij mag niet zomaar modules gaan vervangen (begrijpelijk) zoder dat er ergens een foutmelding is. Er is ook helaas geen centraal systeem waar eerdere soortgelijke cases worden in opgeslagen. Zoals bij kia b.v. het geval is. Nogal amateuristisch van MG (woorden van de monteur)
Mijn auto kan dus nog steeds niet laden bij tesla en soms niet eens bij snelladers of de reguliere laders. Dit moet natuurlijk opgelost worden.
Ik had het een en ander eens ooit gelezen over het vervangen van bepaalde modules. Maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.
Mijn vraag dus bij deze zijn er andere die hetzelfde probleem hebben gehad. En wat was de oplossing?
ik kom net terug van een trip naar Zwitserland en denk dat 40% van de snelladers het voor mij ook niet deed, van verschillende aanbieders. De lader er naast deed het vervolgens wel. Dit was niet "normaal", tot deze trip kon ik gewoon betrouwbaar snelladen 100% van de tijd. Ik laad echter alleen op de snelweg bij buitenlandse trips, normaliter laad ik thuis. Thuis nooit problemen.mrjixies schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:51:
Nou mijn MG ZS EV gen 2 staat al de hele dag bij de garage. De monteur komt er niet uit. Alle laatste updates zijn uitgevoerd. Er zijn geen foutmeldingen volgens hem.
Monteur is wel mededenkend en oplossing gericht maar weet eigenlijk niet waar hij het zoeken moet. Hij mag niet zomaar modules gaan vervangen (begrijpelijk) zoder dat er ergens een foutmelding is. Er is ook helaas geen centraal systeem waar eerdere soortgelijke cases worden in opgeslagen. Zoals bij kia b.v. het geval is. Nogal amateuristisch van MG (woorden van de monteur)
Mijn auto kan dus nog steeds niet laden bij tesla en soms niet eens bij snelladers of de reguliere laders. Dit moet natuurlijk opgelost worden.
Ik had het een en ander eens ooit gelezen over het vervangen van bepaalde modules. Maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.
Mijn vraag dus bij deze zijn er andere die hetzelfde probleem hebben gehad. En wat was de oplossing?
Volgens mij moet de monteur de auto dan toch meenemen naar een Tesla lader en kijken welke informatie er tussen de auto en de lader niet wordt uitgewisseld?mrjixies schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:51:
Nou mijn MG ZS EV gen 2 staat al de hele dag bij de garage. De monteur komt er niet uit. Alle laatste updates zijn uitgevoerd. Er zijn geen foutmeldingen volgens hem.
In de garage er naar kijken is redelijk zinloos...
Wat zie je gebeuren op de Tesla app als je een sessie opstart?
En laad je ook wel eens in nederland behalve thuis met problemen?magiel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:47:
[...]
ik kom net terug van een trip naar Zwitserland en denk dat 40% van de snelladers het voor mij ook niet deed, van verschillende aanbieders. De lader er naast deed het vervolgens wel. Dit was niet "normaal", tot deze trip kon ik gewoon betrouwbaar snelladen 100% van de tijd. Ik laad echter alleen op de snelweg bij buitenlandse trips, normaliter laad ik thuis. Thuis nooit problemen.
Bij tesla is al weer een tijd geleden maar in de app stond iets van communicatie met de auto kon niet worden gestart na ongeveer 5m wachtijd.Henno Keers schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:52:
[...]
Volgens mij moet de monteur de auto dan toch meenemen naar een Tesla lader en kijken welke informatie er tussen de auto en de lader niet wordt uitgewisseld?
In de garage er naar kijken is redelijk zinloos...
Wat zie je gebeuren op de Tesla app als je een sessie opstart?
Bij de laatste snellader. stond er communicatie fout in het scherm van de snellader 5 x geprobeerd ook alles gefilmd en laten zien. Ik weet dat deze laders het doen ze staan vlak bij mijn huis en er laden continue andere autos.
nee, eigenlijk nooit. Ik hoef in NL nooit ergens heen wat ik niet heen & terug red op 1 lading.mrjixies schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:58:
[...]
En laad je ook wel eens in nederland behalve thuis met problemen?
Deze zomer naar Spanje gereden met de mg ze Ev mk2 long range. Overal kunnen laden maar voornamelijk snel geladen bij IONITY icm met een maandje abonnement voor goedkoop laden, nu weer opgezegd. 160€ enkele reis aan stroom kosten en zat ik in alicante ruim 2300km verderop.
25 min snelladen en door. Top auto.
Laatst weer een grote beurt gehad van mijn ZS LR (2023) bij Van Mossel MG Rotterdam (Koperstraat). Met herhaaldelijk aandringen de “Tesla Update” gehad. Was inbegrepen in de prijs van onderhoud.
Gisteren getest en het werkt! 🎉
Nu nog even uitvogelen / inlezen waarom het bij 47kW bleef hangen. Dacht dat de auto rond de 90 kW aankon.
/f/image/jNVpPGbbQcR1EvNEas28AgwG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door NrFive op 04-09-2025 10:44 ]
Vaak bu'j te bang!
Batterij voorverwarmen.NrFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
Update vanuit mijn kant.
Laatst weer een grote beurt gehad van mijn ZS LR (2023) bij Van Mossel MG Rotterdam (Koperstraat). Met herhaaldelijk aandringen de “Tesla Update” gehad. Was inbegrepen in de prijs van onderhoud.
Nu nog even uitvogelen / inlezen waarom het bij 47kW bleef hangen. Dacht dat de auto rond de 90 kW aankon.
[Afbeelding]
Heeft met dit weer weinig zin
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij kan de MG ZS dat niet. Geen warmtepomp aanwezig.
Wel zie ik op de laadcurve dat die enorm dropt na 40%.
Mijn mg zs kan het….NrFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:36:
[...]
Een warmtepomp is niet de enige manier om warmte te genererenNrFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:36:
[...]
Je kan evt zelfs de warmte van de motor gebruiken natuurlijk
Vaak bu'j te bang!
Fijn dat het werkt. Dit heeft mij een erg gerustellend gevoel gegeven dat de auto ook bij Tesla kan laden. De opties zijn gewoon groter waar je terecht kunt en het is vaker goedkoper zonder een abbonement bij andere aanbieders. Die snelheid heeft te maken met je laadcurve, batterij temperatuur enz.. de 90KW ga je vaak maar heel even vasthouden maar dat is niet echt erg. Als die maar snel vol genoeg is om verder te rijden.NrFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
Update vanuit mijn kant.
[Afbeelding]
O serieus? Kan je me vertellen hoe? Ik zie dan iets over het hoofd. 😇
Ja vooral dat. De eerste keer dat ik ver moest rijden kwam ik in de knel. Tesla werkte niet, snellader daarnaast bij de tankstation ook niet. Was toen met geknepen billen rijden naar de dichtstbijzijnde FastNed. 😅jpvdheijn schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:36:
[...]
Fijn dat het werkt. Dit heeft mij een erg gerustellend gevoel gegeven dat de auto ook bij Tesla kan laden. De opties zijn gewoon groter waar je terecht kunt en het is vaker goedkoper zonder een abbonement bij andere aanbieders. Die snelheid heeft te maken met je laadcurve, batterij temperatuur enz.. de 90KW ga je vaak maar heel even vasthouden maar dat is niet echt erg. Als die maar snel vol genoeg is om verder te rijden.
[ Voor 62% gewijzigd door NrFive op 07-09-2025 07:42 ]
In oplaadinstellingen is de functie aan te zetten in de auto. Ook in de app is het aan te zetten.NrFive schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:42:
[...]
O serieus? Kan je me vertellen hoe? Ik zie dan iets over het hoofd. 😇
[...]
Ja vooral dat. De eerste keer dat ik ver moest rijden kwam ik in de knel. Tesla werkte niet, snellader daarnaast bij de tankstation ook niet. Was toen met geknepen billen rijden naar de dichtstbijzijnde Fastened. 😅
Mooi zeg dat het uiteindelijk bij jouw werkt! Ik heb de auto gisteren terug gekregen en nog niet kunnen testen. En mooi dat ze het onder onderhoudsprijs hebben gedaan want daar zijn nogal verschillende berichten over.NrFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
Update vanuit mijn kant.
Nu nog even uitvogelen / inlezen waarom het bij 47kW bleef hangen. Dacht dat de auto rond de 90 kW
Mag ik vragen wat jij betaald hebt voor de onderhoud?
Factuur was iets groter dan gebruikelijk, moest ook de banden wisselen en ruitenwissers. Maar de 2e jaars onderhoud zelf was 327,27 exclusief btw.mrjixies schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:33:
[...]
Mooi zeg dat het uiteindelijk bij jouw werkt! Ik heb de auto gisteren terug gekregen en nog niet kunnen testen. En mooi dat ze het onder onderhoudsprijs hebben gedaan want daar zijn nogal verschillende berichten over.
Mag ik vragen wat jij betaald hebt voor de onderhoud?
Ok bedankt voor de info! Er zit nogal een verschil in prijs in de onderhoudsbeurten bij de verschillende van mossel garages. Ik dacht dat dit vaste prijzen waren.NrFive schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:41:
[...]
Factuur was iets groter dan gebruikelijk, moest ook de banden wisselen en ruitenwissers. Maar de 2e jaars onderhoud zelf was 327,27 exclusief btw.
Ja volgens mij wel maar ook weer omhoog gegaan door “de economie”.mrjixies schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:46:
[...]
Ok bedankt voor de info! Er zit nogal een verschil in prijs in de onderhoudsbeurten bij de verschillende van mossel garages. Ik dacht dat dit vaste prijzen waren.
Eerste jaars onderhoud was trouwens 139 euro (inclusief btw), had toen geen andere werkzaamheden laten doen.
Dit is trouwens de eerste keer in m’n leven dat ik een nieuwe auto gekocht heb. Normaal koop ik ex-lease, maar kreeg belachelijk goede deal op m’n oude auto inleveren en subsidies en kortingen.
Maar ga nooit meer nieuw doen. Mijn ervaring ermee is dat nieuw gelijk een koppelverkoop is. Je moet alles via dealer doen anders snij je jezelf in de vingers qua kosten of extra’s. (Denk Pechhulp, korting op polis, extra garantie, etc)
Aan de andere kant. EV rijden is hetzelfde als kiezen tussen iOS en Android. Het zijn rijdende computers geworden en vanwege software ben je dan weer afhankelijk.
Ik rij nu een jaar mijn MG ZS, voor de aanschaf ben ik uitgegaan van aankoopprijs, en van een verwachte daling in waarde (die zat er vorig jaar al aan te komen over de gehele linie trouwens niet alleen gelimiteerd tot MG) daar had ik al op geanticipeerd. Maar daarnaast was het wel klaar, behalve dan volgende week onderhoudsbeurt voor eerst sinds 12 maanden, verder heb ik rekening gehouden dat EV’s eigenlijk behoorlijk onderhoudsarm zijn binnenkort na 50k km’s alleen de banden.NrFive schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:58:
[...]
Ja volgens mij wel maar ook weer omhoog gegaan door “de economie”.
Eerste jaars onderhoud was trouwens 139 euro (inclusief btw), had toen geen andere werkzaamheden laten doen.
Dit is trouwens de eerste keer in m’n leven dat ik een nieuwe auto gekocht heb. Normaal koop ik ex-lease, maar kreeg belachelijk goede deal op m’n oude auto inleveren en subsidies en kortingen.
Een gedeelte van de kosten die je trouwens ook bespaart zijn niet zichtbaar maar heb ik wel in mijn afweging vooraf meegenomen, als ik een ander merk tweedehands EV had willen kopen dan zitten die niet in de garantie dan had ik zelf financiële risico moeten dragen als iets defect is (accu vervangen als is kans niet groot is toch op eigen kosten al gauw richting de €10k)
Tussendoor hier qua kosten: pechhulp ANWB gold net zoals bij mijn vorige ICE, korting op polis heb nog steeds zelfde verzekering alleen nu all-risk en prima betaalbaar met schadevrije jaren, garantie kosten? Alleen €3k bij aanschaf rijklaar maken, maar daar stond ook tegenover €2k subsidie die je kreeg als je bij dealer kocht. In loop van het jaar nog 2 keer langs geweest voor garantie, motortje in spiegel was stuk (€0) en ander probleem na aanschaf (€0).Maar ga nooit meer nieuw doen. Mijn ervaring ermee is dat nieuw gelijk een koppelverkoop is. Je moet alles via dealer doen anders snij je jezelf in de vingers qua kosten of extra’s. (Denk Pechhulp, korting op polis, extra garantie, etc)
Afgelopen maanden hoogste kosten die ik heb moeten aftikken was aan de elektricien om voltage probleem met laadpaal op te lossen (er was bij installatie lasdoos verlengstuk in kruipruimte gebruikt)
Ik ben erg blij met mijn ZS en heb toevallig iPhone maar daar krijg ik nog 80% van aanschafwaarde na een jaar, als enige aspect wat betreft waardevastheid gaat de vergelijking meer op met AndroidAan de andere kant. EV rijden is hetzelfde als kiezen tussen iOS en Android. Het zijn rijdende computers geworden en vanwege software ben je dan weer afhankelijk.
Wat dat betreft zie je over hele markt dat EV qua waarde steeds 1x% in waarde dalen, dan heb ik ook liever een auto van €12-14k dan een EV met twee keer zo’n hoge waarde(daling)
Een vorige auto van mij was een ex-lease Prius. Die heb ik helemaal opgereden. Even los van standaard slijtage zaken waren de kosten per jaar prima te doen.
Met de MG krijg je qua polis korting als je alles via dealer doet en langer cataloguswaarde bij total loss.
Op mijn andere polis (auto partner) ben ik in principe goedkoper uit per maand, maar zou dan dan dus die perks verliezen. Is volgens mij natuurlijk het hele verdienmodel.
Accu’s zijn tegenwoordig wel goed gedekt toch met garantie. Zelfs als je tweede eigenaar bent?
Ahhh duidelijk. Ja dat is inderdaad iets om mee rekening te houden.olympusdenk schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:38:
@NrFive exact de accu’s zijn bij de auto’s in klasse van MG nog nieuw genoeg dat deze binnen de garantie zitten (ZS was bij aankoop 3.5 jaar oud, 47k km), toen ik de vergelijking deed had je in dezelfde prijsklasse bij andere merken een accu die al buiten garantie viel (ouder dan 5/7 jaar of bij veel merken krijg je EV die al meer dan 150/200k km’s heeft dus ook buiten garantie)
Morgen maar weerrrrr de garage bellen...
De navigatie van MG is niet optimaal. Zo is het niet mogelijk om laadstations te selecteren op de route en ook niet van een bepaalde leverancier. Zoals Superchargers van Tesla. Naar aanleiding hiervan ben ik aan het kijken naar ABRP. Deze heeft wel deze mogelijkheden. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? En zo ja, is daarbij gebruik gemaakt van een koppeling met de auto zodat actuele gebruiksgegevens uitgewisseld kunnen worden? En een tweede zo ja, hoe is gekoppeld met de auto via OBD of via Enode?
PS: Betreft Marvel ervaring.
Heb je de zoekfunctie hier gebruikt? Zoeken op ABRP in dit topic levert aardig wat op, ook van de afgelopen anderhalf jaar.RonaldABC schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
MG forum gebruikers,
De navigatie van MG is niet optimaal. Zo is het niet mogelijk om laadstations te selecteren op de route en ook niet van een bepaalde leverancier. Zoals Superchargers van Tesla. Naar aanleiding hiervan ben ik aan het kijken naar ABRP. Deze heeft wel deze mogelijkheden. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? En zo ja, is daarbij gebruik gemaakt van een koppeling met de auto zodat actuele gebruiksgegevens uitgewisseld kunnen worden? En een tweede zo ja, hoe is gekoppeld met de auto via OBD of via Enode?
Ik gebruik ABRP op mijn MG5 in combinatie met deze odb dongle https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_titleRonaldABC schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
MG forum gebruikers,
Voordeel van deze single is dan hij in pairing mode gezet moet worden met een knopje op de dongle. Met andere dongels kun je vaak pairen zonder fysieke toegang te de dongle.
ABRP draait bij mij onder iOS prima, ik blijf wel een voorkeur houden voor TomTom met de navigatie en file ontwijking, die is beter. Ook jammer is dat ABRP geen offline kaarten heeft.
Dit jaar vakantie in Italië gevierd en via Frankrijk weer terug naar haarlem gereden en ABRP de route laten bepalen en laadpalen dynamisch laten uitzoeken. Nergens hoeven wachten met laden en ook geen angst gehad dat de batterij onder de 20% zou raken, heel ontspannen.
@Barre73: de zoek functie is mij bekend en heb deze ook gebruikt. Maar leverde tav hoe verbonden en de ervaring ermee weinig op. Wel zag ik afwijkende verbindingsinformatie. Denk aan niet actueel updaten van verbruiksinformatie (zoals ingesteld verbruik ipv werkelijk verbruik). Het liefs zou ik via Enode de koppeling maken. Of dit beter is, geen idee. Naar dergelijke ervaring ben ik dus op zoek.
ik gebruik ook ABRP maar ik heb een integratie lopen via Homeassistant die praat met MG cloud. Hierdoor heb je geen dongel nodig om de live data in ABRP te krijgen.skruiper schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:35:
[...]
Ik gebruik ABRP op mijn MG5 in combinatie met deze odb dongle https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Voordeel van deze single is dan hij in pairing mode gezet moet worden met een knopje op de dongle. Met andere dongels kun je vaak pairen zonder fysieke toegang te de dongle.
ABRP draait bij mij onder iOS prima, ik blijf wel een voorkeur houden voor TomTom met de navigatie en file ontwijking, die is beter. Ook jammer is dat ABRP geen offline kaarten heeft.
Dit jaar vakantie in Italië gevierd en via Frankrijk weer terug naar haarlem gereden en ABRP de route laten bepalen en laadpalen dynamisch laten uitzoeken. Nergens hoeven wachten met laden en ook geen angst gehad dat de batterij onder de 20% zou raken, heel ontspannen.
Hetzelfde geld natuurlijk geen internet geen Live data bij ABRP. Ik moet wel zeggen voor mij werkt het heel goed. In home assistant gebruik ik nu een dashboard wat ik eerder hier gepost heb waar iedereen de auto kan besturen die toegang heeft to home assistant. Dus die MG app heb ik ook al meer als een jaar niet gebruikt.
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2