Dit topic maar eens flink door gaan spitten. Momenteel ben ik in de markt voor de eerste EV en de MG's zijn dan aardig interessant. Voor een budget van ongeveer 15k kun je leuke autos scoren met de 'oude' ZS, een nieuwere ZS (17k) of de MG5.
We zitten momenteel in een verhuizing dus waarschijnlijk laten we nog wat extra panelen leggen om binnen een jaar een paal aan te sluiten. Of ik verlaag het budget en ga op zeker voor de '19 versie en leg de besparing voor een paal neer.
De wagens die ik momenteel heb staan op de shortlist zijn:
1. Citroen e-C4 (lijkt iets meer comfort en compleet vanaf een Shine editie)
2. Peugeot 2008 (Persoonlijk vind ik dit de knapste)
3. MG ZS EV (voorkeur voor de '22 editie maar dus geen geld voor de Luxury of Long range daar 17k wel echt de ultieme max is ).
4. MG 5 EV (Geld hetzelfde als hierboven, geen budget voor de Luxury of Long range)
5. VW ID.3 (Range, maar saai)
Ik rij ongeveer 80 - 150 km per week, dus qua range in de zomer moet alles wel uitkomen. De winter wordt wel spannend per merk, behalve voor de ID.
Verder vind ik het wel lastig in te schatten wat het ontbreken van de 3fase laden doet voor mij. Want dat is volgens mij voor de ZS sowieso ontbrekend in mijn budget.
Moet zeggen dat het nu nog leuk is om alles met elkaar te vergelijken en het inlezen. Totdat ik er straks achter kom dat ik er 2 ga overhouden en om de dag een andere keuze maak

.