Hi Remko, dank voor je reactie. Betekent opgelost geen geluidje meer. Of is het zachter? Of een trilling in het stuur?
dank voor het bericht.Sebasti schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:48:
[...]
Ik zou hier je vraag stellen:
Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een snel/globaal antwoord. 20.000 km per jaar thuis opladen. Verbruik stel ik op 20 kW per 100 km. 20.000 km is dus 4000 kW. Dat zijn 12 panelen van 280/285W. Afbouw salderingsregeling laat ik hierbij even buiten beschouwing.BHPO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:40:
Vraag: Hoeveel zonnepanelen voor MG ZS EV?
Wij hebben zonnepanelen gebaseerd op ons huidige verbruik nu krijgen wij een elektrische auto MG ZS EV 44,5 kWh.
Wij zullen 25.000 km per jaar rijden waarvan 80% thuis laden en 20% elders.
De auto staat wisselend thuis zowel in de ochtend , middag, avond en nacht.
Het verbruik per dag is gemiddeld tussen de 80 en 175 km. en komt per dag tussendoor ook thuis en gaat dan standaard aan de lader om zo veel als mogelijk gebruik te maken van zonnestroom voor de auto.
Heeft iemand ervaring of advies met bovengenoemde situatie zodat we kunnen berekenen hoeveel kWh wij moeten laten plaatsen aan zonnepanelen zodat we over 3 jaar niet teveel panelen hebben omdat de saldering regeling dan naar alle waarschijnlijkheid af gaat bouwen.
Voor de lease calculator, zie hiermarc4547 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
[...]
Ja ik weet hoe het zit, ik heb de aanbieding van van Mossel gedaan die is 409 eutjes, maar ik wil geen 60 maanden want er komen steeds meer nieuwe elektrische auto's uit. Ik heb dus 36 maanden gedaan en 30,000 km omdat ik niet wil moeten zeggen dat we vandaag maar niet rijden want de kilometers gaan zo hard?
Ik ben dan voor de luxery 559 kwijt , en dat vind ik geen gek bedrag. de calculatie staat op de site van van mossel.
https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/zs-ev/5521
Alleen nog als melding in je scherm!t14wo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:53:
[...]
Hi Remko, dank voor je reactie. Betekent opgelost geen geluidje meer. Of is het zachter? Of een trilling in het stuur?
Ik heb geen mail gehad en over de subsidie en er zijn mensen die auto’s geleverd krijgen die later besteld zijn.
Men reageert niet op mail en terugbel verzoeken. Ik zal eens een cursus communicatie voor ze bestellen!
Ik lees dat ik me niet druk hoeft te maken over de af te bouwen salderingsregeling op dit moment.jawealm schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:
[...]
Een snel/globaal antwoord. 20.000 km per jaar thuis opladen. Verbruik stel ik op 20 kW per 100 km. 20.000 km is dus 4000 kW. Dat zijn 12 panelen van 280/285W. Afbouw salderingsregeling laat ik hierbij even buiten beschouwing.
Iedereen vast dank voor zijn bijdrage.
Dat is echt bedroevend ja. Ik hoop echt dat de service beter is als ik een keer wat aan de auto heb.Sebasti schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:15:
Over de subsidie maak ik me geen zorgen. Maar wel over de radio stilte aan de kant van Van Mossel.
Ik heb geen mail gehad en over de subsidie en er zijn mensen die auto’s geleverd krijgen die later besteld zijn.
Men reageert niet op mail en terugbel verzoeken. Ik zal eens een cursus communicatie voor ze bestellen!
Na een week contract getekend retour nu vandaag eindelijk de bevestiging dat hij in goede orde is ontvangen en ik door ben naar de aflevering. Maar wanneer en wat er dan moet gebeuren? Geen idee. Communicatie is minimaal en inderdaad antwoorden op emails of terugbelverzoeken doen ze niet aan. Je moet blijven bellen en hopen dat je ze te pakken krijgt.
En nou snap ik ook wel dat het druk is en dat ze dit niet gewend zijn. Maar kom op zeg, na een paar dagen heb je dat toch wel door en stroomlijn je de processen zo dat de klanten tenminste hun antwoord krijgen? Anders ben je alleen maar druk met emails en terugbelverzoeken ipv klanten echt helpen.

Oh ja ik heb rond die tijd ook online nog een offerte aanvraag ingediend en nooit wat van gehoord. Ben benieuwd :-)1993jjohan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:30:
Ze belde me vandaag terug. Dacht ze hebben eindelijk een van mijn 4 terugbelverzoeken gelezen. Bellen ze me over een offerte aanvraag van 15 juni

Maandag 6 juli om 11 uur mag ik hem ophalen. Ze gaan de update nog doen
Auto wordt trouwens afgeleverd met 75% accu vertelde men mij, dus daar kun je rekening mee houden qua afstanden
(19e getekend)
[ Voor 5% gewijzigd door Remko.me op 01-07-2020 18:57 ]
Ik had ook geen mail gehad over de subsidie. Vervolgens gisteren een mail gestuurd naar private lease of ze alles goed hadden ontvangen en waarom ik geen verdere berichten ontvang over de voortgang. Vandaag netjes terug gebeld. Alles in orde en de auto is besteld. Hij zei er wel bij de verdere afhandeling van de auto is bij van mossel mg.Sebasti schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:15:
Over de subsidie maak ik me geen zorgen. Maar wel over de radio stilte aan de kant van Van Mossel.
Geluksvogel, ik heb zelfs nog 1 dag eerder getekend en mag nog 2 a 3 weken wachtenRemko.me schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:55:
Zo mijn auto staat nu bij de dealer in Breda!!![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Maandag 6 juli om 11 uur mag ik hem ophalen. Ze gaan de update nog doenen aflever klaar maken.
Auto wordt trouwens afgeleverd met 75% accu vertelde men mij, dus daar kun je rekening mee houden qua afstanden
(19e getekend)

andere kleur, dat scheelt al een hoopw0ut3r- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:04:
[...]
Geluksvogel, ik heb zelfs nog 1 dag eerder getekend en mag nog 2 a 3 weken wachten![]()
![]()
![]()
![]()
Dat vroeg ik dus ook aan die lui. Maar dat zou geen bal uitmaken omdat alles op voorraad stond of iets dergelijks...
Probleem is dat ik mijn eigen auto (Nissan Leaf) moet inruilen, want die raak ik particulier niet meer kwijt omdat er geen subsidie wordt verstrekt bij particuliere verkoop. Hierbij maken ze in feite dus de particuliere verkoop van EV's helemaal kapot.
En dat merk je doordat je echt een belachelijk laag inruilaanbod krijgt. Mijn eigen Nissan dealer in Zwaag presteerde het zelfs om slechts €8000,- inruil te bieden voor mijn 4,5 jaar oude Leaf Tekna die nieuw bijna € 37.000,- heeft gekost en nog maar 48.000km op de klok heeft. Ze geven hiermee eigenlijk al aan hoe snel een EV in waarde daalt. Vandaar dat ik ook aan private lease denk. Vast bedrag en geen gezeur meer over afschrijving e.d.
Een paar dagen geleden dus een mail gestuurd naar Van Mossel wat ik ongeveer voor mijn Leaf kan terugkrijgen, maar nog niets gehoord. Nu weet ik wel waarom, het loopt storm.. En ik las hier al ergens dat zij ook geen beste prijs voor inruil geven dus daar hoef ik niets van te verwachten.
Sowieso zal ik na eventuele verkoop van mijn auto de subsidie toch wel mislopen omdat die waarschijnlijk binnen een paar dagen al wel op zal zijn. Idem voor de Van Mossel actie.
Dat is wel heel zuur zeg. Voor 8,5k neem ik ‘m graagvan je over. Wel een we ding overigens. Elektrische auto’s behielden juist zo ontzettend goed waarde.Tranquility schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:06:
Zit ook al een tijdje nar de MG te kijken en nu met die actie is deze wel erg aantrekkelijk in de private lease.
Probleem is dat ik mijn eigen auto (Nissan Leaf) moet inruilen, want die raak ik particulier niet meer kwijt omdat er geen subsidie wordt verstrekt bij particuliere verkoop. Hierbij maken ze in feite dus de particuliere verkoop van EV's helemaal kapot.
En dat merk je doordat je echt een belachelijk laag inruilaanbod krijgt. Mijn eigen Nissan dealer in Zwaag presteerde het zelfs om slechts €8000,- inruil te bieden voor mijn 4,5 jaar oude Leaf Tekna die nieuw bijna € 37.000,- heeft gekost en nog maar 48.000km op de klok heeft. Ze geven hiermee eigenlijk al aan hoe snel een EV in waarde daalt. Vandaar dat ik ook aan private lease denk. Vast bedrag en geen gezeur meer over afschrijving e.d.
Een paar dagen geleden dus een mail gestuurd naar Van Mossel wat ik ongeveer voor mijn Leaf kan terugkrijgen, maar nog niets gehoord. Nu weet ik wel waarom, het loopt storm.. En ik las hier al ergens dat zij ook geen beste prijs voor inruil geven dus daar hoef ik niets van te verwachten.
Sowieso zal ik na eventuele verkoop van mijn auto de subsidie toch wel mislopen omdat die waarschijnlijk binnen een paar dagen al wel op zal zijn. Idem voor de Van Mossel actie.
Tja, ik vrees dat dit niet het juiste moment is voor particuliere verkoop, maar ik vermoed dat het de rest van het jaar wel weer iets opkrabbelt. Daarnaast is een Leaf van 4,5 jaar oud helaas ook een risico ivm beperkte range en geruchten (en soms bewijs) dat de degradatie wat harder gaat dan gemiddeld.t14wo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:17:
[...]
Dat is wel heel zuur zeg. Voor 8,5k neem ik ‘m graagvan je over. Wel een we ding overigens. Elektrische auto’s behielden juist zo ontzettend goed waarde.
@Tranquility Is het geen optie om te blijven rijden met de Leaf? De ergste klap met afschrijving heb je wel gehad, dus ik denk dat het in ieder geval de goedkoopste optie is om gewoon te blijven rijden. Of heb je behoefte aan een grotere range?
Dat dacht ik dus ook. Maar het zal wel te maken hebben met het relatief kleine accupakket van 24 kWh. Maar aan de andere kant zie ik bij een andere Nissan dealer een vergelijkbare Leaf te koop staan van hetzelfde bouwjaar en zelfs met nog iets meer kilometers op de klok voor € 15.885,-.t14wo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:17:
[...]
Dat is wel heel zuur zeg. Voor 8,5k neem ik ‘m graagvan je over. Wel een we ding overigens. Elektrische auto’s behielden juist zo ontzettend goed waarde.

En ik dacht dat dealers juist nu zaten te springen om tweedehands EV's omdat ze nu door die subsidie juist veel makkelijker en dus sneller verkopen. Snappen doe ik het dus niet.
Met déze prijs, ja zeker!marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:23:
Kun je niet beter toch gewoon particulier verkopen, en dat verlies gewoon slikken? De prijs die je particulier krijgt zal sowieso hoger liggen dan de inruilprijs.
Maar de Leaf rijdt prima dus als ik hem niet verkocht krijg dan rij ik hem gewoon door want de range is voor mijn woon-werk meer dan voldoende.
Maar die MG is wel erg aantrekkelijk, ook vanwege de hoge zit en hij lijkt erg op de Mazda CX5 wat ik één van de mooiste SUV's vind.
Dat denk ik ook, alleen EV's zijn particulier nu gewoon niet te verkopen vanwege het niet krijgen van de subsidie, want de particuliere koper denkt terecht, ik wil die €2000,- wel graag hebben! Net zo dat ik die €4000,- graag wil hebben als korting op de PL prijs. Maar zoals ik al zei is de subsidiepot waarschijnlijk met een paar dagen al leeg. De tweedehandspot niet, want er kopen natuurlijk veel minder mensen een tweedehands EV.mjvdl schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:27:
Tweedehands markt is heel slecht op het moment, niet speciaal voor EV. Kregen voor onze Peugeot bijna niets terug bij inruil. Particulier geeft meer kans op een redelijke prijs.
Is de update die wij hebben hetzelfde?jawealm schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:34:
Toelichting op resultaat software-update in the UK: YouTube: YouTube
En hoe weten we in de toekomst dat er updates zijn? Houd van mossel ons op de hoogte? Nemen ze die mee met jaarlijks onderhoud? Of moeten we er zelf achter komen via dit forum en steeds om vragen.
[ Voor 9% gewijzigd door 1993jjohan op 01-07-2020 22:55 ]
Ik zag zojuist dat iemand aanvraagnummer 2121 heeft. (22:10 uur)
We hebben nog een uur...
[ Voor 4% gewijzigd door Remko.me op 01-07-2020 23:07 ]
Ik denk dat er sowieso nog wel wat meer ruimte zit. Een deel ervan zal toch ook wel tweedehands zijn.Remko.me schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:05:
Laatste iets over de subsidieaanvragen.
Ik zag zojuist dat iemand aanvraagnummer 2121 heeft. (22:10 uur)
We hebben nog een uur...
Veel mensen weten niet dat het maar om 2500 kentekens gaat. Die kopen straks een EV en kijken flink op hun neus. Subsidiepot reeds leeg.. Geen 4000 eurootjes..
[ Voor 46% gewijzigd door Tranquility op 02-07-2020 02:08 ]
Update is zo ver ik terug heb kunnen vinden hetzelfde.1993jjohan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:54:
[...]
Is de update die wij hebben hetzelfde?
En hoe weten we in de toekomst dat er updates zijn? Houd van mossel ons op de hoogte? Nemen ze die mee met jaarlijks onderhoud? Of moeten we er zelf achter komen via dit forum en steeds om vragen.
Heb een paar weken geleden toevallig bij Van Mossel gevraagd of ze je op de hoogte brengen van een update en je raadt het al: dat doen ze niet. Hij kon ook niet zeggen of toekomstige updates kosteloos uitgevoerd worden. Normaal gesproken zullen ze dit denk ik bij jaarlijks onderhoud meenemen, maar ik ga het zelf voor alle zekerheid wel aankaarten bij toekomstige updates.
Ik vind het niet meer als normaal dat ze dit gewoon gratis zouden moeten doen, of minimaal tijdens onderhoud gewoon moeten meepakken. Ieder geval binnen de garantietermijn.
We gaan het wel zien hoe dat gaat in de toekomst. Ik begreep dat er in augustus ofzo ook nog een update zat aan te komen?
Ik weet niet hoe vaak MG updates zal uitbrengen, maar omdat je er voor naar de garage moet vrees ik wel dat ze hier mogelijk extra kosten voor in rekening zouden kunnen brengen. Dat lees ik ook wel op fora van mensen uit de UK. Lees daar ook dat ze soms wel 2 uur moeten wachten voordat die update klaar is
En als je een lease MG hebt mag je er toch wel vanuit gaan dat updates gewoon bij het onderhoud horen?
Voor zover ik weet niet. Dat komt omdat die auto hier in NL niet online kan. De garage zal hem dus aan de computer moeten hangen om een update te kunnen installeren. Vraag me ook af of je als particulier toegang hebt tot die nieuwe firmware.vanStriean schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:24:
Is er geen mogelijkheid om zelf de update te doen?
En als je een lease MG hebt mag je er toch wel vanuit gaan dat updates gewoon bij het onderhoud horen?
Bij lease heb je ook gewoon dat jaarlijks/20k onderhoud en ik zou niet weten waarom ze voor lease een ander soort beurt geven. Zou wel heel raar zijn als ze voor lease rijders geen updates doen. Dat moet haast wel. Maar ik denk niet vaker (gratis althans) dan het jaarlijkse onderhoud.
[ Voor 4% gewijzigd door Criminelis op 02-07-2020 10:32 ]
De dealer in Amsterdam gaf aan dat software updates bij regulier onderhoud horen en in geval van PL dus zijn inbegrepen.Criminelis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:30:
[...]
Bij lease heb je ook gewoon dat jaarlijks/20k onderhoud en ik zou niet weten waarom ze voor lease een ander soort beurt geven. Zou wel heel raar zijn als ze voor lease rijders geen updates doen. Dat moet haast wel. Maar ik denk niet vaker (gratis althans) dan het jaarlijkse onderhoud.
Ik wil graag een laadpas zonder abbonement gaan nemen.. Hebben jullie ervaringen/tips welke ik het beste kan nemen?
Hartelijk dank alvast
Dat is van zoveel facetten afhankelijk, een eenduidig antwoord is niet mogelijk. Kijk hier eens:Mikievb schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:45:
Ik wil graag een laadpas zonder abbonement gaan nemen.. Hebben jullie ervaringen/tips welke ik het beste kan nemen?
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers, of
Laadpastop10
[ Voor 12% gewijzigd door BarremansNL op 02-07-2020 10:50 ]
Simpel: Maingau voor snelladen en Shell Recharge voor de shellMikievb schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:45:
Hoi allemaal,
Hartelijk dank alvast
Ik heb ook Vattenfall aangevraagd, omdat die in Brabant en Limburg goedkoop zijnRemko.me schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Simpel: Maingau voor snelladen en Shell Recharge voor de shell
we willen de auto kopen.
tips waar we op moeten letten?
weten jullie de levertijd?
De updates bestaan uit 4 delen. 2 staan op een USB-stick en zouden theoretisch (als je aan de updates kunt komen) zelf gedaan kunnen worden. Maar dan heb je uiteraard geen support als er onverhoopt iets mis zou gaan.vanStriean schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:24:
Is er geen mogelijkheid om zelf de update te doen?
De 2 andere updates worden per auto uit China gedownload en via de ODB poort geïnstalleerd, waarna in China geregistreerd wordt dat jouw auto de updates heeft. Deze zijn dus zeker niet zelf te doen.
Onder de streep zal je het gewoon door de dealer moeten laten doen.
Bij een nieuw te leveren auto zou ik er wel op staan dat deze geïnstalleerd zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door buzzbuzz68 op 02-07-2020 13:08 ]
Een week of 4 heb ik gisteren te horen gekregen.. alleen de basis uitvoering in wit is niet verkrijgbaarmarinussandee schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:02:
Hallo, wij gaan vanavond naar van mossel breda,
we willen de auto kopen.
tips waar we op moeten letten?
weten jullie de levertijd?
Of gaat van Mossel na zondag pas weer bellen

ze zijn gewoon weer aan het bellen voor afspraken daarna, ik krijg maandag mijn auto... dus ze worden al reeds ingepland voor volgende weekw0ut3r- schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:08:
Wat een dodelijke stilte qua mensen die gebeld worden voor een afleverafspraak.
Of gaat van Mossel na zondag pas weer bellen?
Ter info: ik ben niet gebeld; ik kreeg op maandag 29 juni 2020 om 19:57 uur een mail van Van Mossel met als onderwerp: Uw nieuwe auto staat 5 juli voor u klaar. Ik hoor bij de groep die a.s. zondag in Waalwijk zijn MG kan ophalen. In mijn geval geen PL maar koop. Had 13 juni mijn koopovereenkomst getekend in Amsterdam.w0ut3r- schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:08:
Wat een dodelijke stilte qua mensen die gebeld worden voor een afleverafspraak.
Of gaat van Mossel na zondag pas weer bellen?
[ Voor 8% gewijzigd door jawealm op 02-07-2020 17:10 ]
Kun je dit opnemen als ontbindende voorwaarde? En stel dat dit niet kan, kun je dan wel de 4000 korting krijgen die van mossel erbij doet?
Daarbij, waarom nog $150 neertellen als je Waze of Maps kan gebruiken?
Ja zou bij de update moeten zitten.DonChaot schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:38:
Zit dat niet in de update zelf?
Daarbij, waarom nog $150 neertellen als je Waze of Maps kan gebruiken?
Van mossel werkt niet mee aan ontbindende voorwaarden, in ieder geval voor private lease. Die van mossel korting zou ik naar informeren, dat is afhankelijk van hoe lang ze de actie door laten lopen.greatgonzo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:26:
Denk dat we pas over een week kunnen kijken ivm vakantie.. En stel dat we pas eind juli de handtekening zetten voor (volledige) aankoop... En de pot is leeg geraakt..
Kun je dit opnemen als ontbindende voorwaarde? En stel dat dit niet kan, kun je dan wel de 4000 korting krijgen die van mossel erbij doet?
Je kunt altijd om een koopcontract vragen en ondertekenen en dezelfde dag nog een subsidieaanvraag indienen. Als je het getekende contract pas de dag erna terugstuurt nadat je hebt gecontroleerd of er nog geld in de pot zit, kan je altijd er nog voor kiezen om het niét terug te sturen en zo van de koop af te zien.greatgonzo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:26:
Denk dat we pas over een week kunnen kijken ivm vakantie.. En stel dat we pas eind juli de handtekening zetten voor (volledige) aankoop... En de pot is leeg geraakt..
Blijft natuurlijk de mogelijkheid bestaan dat ook al is de subsidiepot niet leeg, je de subsidie om een andere reden niet toegewezen krijgt, al zal je dat pas (veel) later horen.
Ik zie overigens niet in waarom je de subsidie niet zou krijgen, de voorwaarden zijn vrij simpel:
- auto onder de 45k,
- contractdatum na 4 juni 2020
- subsidieaanvraag ten laatste 60 dagen na ondertekening contract
Vandaag om 17:00 zal er weer een update op de RVO site geplaatst worden!marvel27 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:18:
Op de site van de RVO zie je heel duidelijk hoeveel geld er nog in de pot zit, wordt heel regelmatig geupdate. Als je twijfelt zou je altijd even kunnen bellen en vragen hoe het staat.
Ik zie overigens niet in waarom je de subsidie niet zou krijgen, de voorwaarden zijn vrij simpel:
- auto onder de 45k,
Nee, dat gebeurt steeds rond lunchtijd. Hij staat nu al online t/m 2 juli 17:00. Maar goed, daar is een topic voor: Particuliere EV subsidie (SEPP)Giant87 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:22:
[...]
Vandaag om 17:00 zal er weer een update op de RVO site geplaatst worden!
Enige mogelijkheid die ik zie (voor deze MG) is dat je per ongeluk op het verkeerde DigID (dan moet je wel heel blind zijn) de subsidie hebt aangevraagd. De aanvrager en tenaamstelling van de auto moeten overeen komen.marvel27 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:18:
Op de site van de RVO zie je heel duidelijk hoeveel geld er nog in de pot zit, wordt heel regelmatig geupdate. Als je twijfelt zou je altijd even kunnen bellen en vragen hoe het staat.
- auto onder de 45k,
https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenautoSjors81 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
weet iemand hoe veel tijd er zit tussen de aanvraag voor private lease bij van mossel en de mogelijkheid om de subsidie aan te vragen?
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:
1. Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
2. U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
Kan iemand die de MG al in zijn bezit heeft de ervaringen delen van het audio systeem?
ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit is en of ik moet overwegen om een speaker upgrade door te voeren.
Eventuele tips om de audio te verbeteren zijn ook van harte welkom.
Hoor het graag.
Groet,
Fremske
Back to the future
ok tnx. betekent dat ook dat ik dan formeel ook nog 14 dagen bedenktijd heb? dit om te voorkomen dat de subsidiepot toch leeg raakt in de tussentijd. als ik het zo beoordeel ben je niet verplicht om af te zien van de 14 dagen bedenktijd bij van mosselGiant87 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:02:
[...]
https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:
1. Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
2. U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
De luxury is echt een goede kwaliteit, vergelijkbaar met een bose installatie in de auto'sFremske schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:19:
Beste Tweakers,
Kan iemand die de MG al in zijn bezit heeft de ervaringen delen van het audio systeem?
ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit is en of ik moet overwegen om een speaker upgrade door te voeren.
Hoor het graag.
Groet,
Fremske
Hoe is de bass. Ik zit te twijfelen om er een under seat subwoofer in te maken.Remko.me schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:48:
[...]
De luxury is echt een goede kwaliteit, vergelijkbaar met een bose installatie in de auto's
Iemand toevallig ervaring mee. Waar sluiten jullie de voeding op aan en welke kleuren draden van de boxen?
ik heb hem in de showroom gehoord, krijg maandag mijn auto1993jjohan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Hoe is de bass. Ik zit te twijfelen om er een under seat subwoofer in te maken.
Iemand toevallig ervaring mee. Waar sluiten jullie de voeding op aan en welke kleuren draden van de boxen?
ik vond hem echt goed!! Maar ik ben niet een geluid expert. Ik hoor meer mensen heel positief praten over het geluid
voor zover ik weet gewoon ANWBsunib schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:43:
Hebben ze eigenlijk pechhulp bij MG of bij van Mossel? Ik kan er niks over vinden op de website. Bij andere automerken is daar iets voor geregeld als je het onderhoud bij ze blijft doen.
er zit een SOS knop in de auto :-P
Ik zit nog op mn MG te wachten, dus kan er zelf nog niet over oordelen. De meningen lijken verdeeld. Hier een review (redelijk positief): https://totallyev.net/mg-...review-3d-surround-sound/Fremske schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:19:
Beste Tweakers,
Hoor het graag.
Groet,
Fremske
Op een Engels forum heeft iemand al de speakers vervangen omdat ze hem tegen vielen: https://www.mgevs.com/threads/mg-zs-ev-audio.224/
Het zal dus van je smaak gaan afhangen denk ik dan.
[ Voor 3% gewijzigd door WilliamEV op 03-07-2020 20:02 ]
Ik heb een subwoofer onder de rechter stoel zitten , want er ontbreekt bas in de auto, daarmee hoef je niet een speaker upgrade te doen en heb je stukken beter geluid! Dit hebben er al een aantal meer gedaan, bv Kenwood KSC SW 11. Werkt perfect !Fremske schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:19:
Beste Tweakers,
Hoor het graag.
Groet,
Fremske
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Omdat er geen RCA aansluitingen op de radio zit heb ik een Highlow converter geplaatst. Is redelijk makkelijk om aan te sluiten , kost wel tijd maar is niet moeilijk. IK heb de Kenwood KSC SW11 genomen, past niet onder de linkerstoel ivm de stoelmotor maar heb hem rechts geplaatst. Als je meer wil weten over de aansluiting stuur je maar een prive mail , kan je alles uitleggen. Ik ben in combinatie met de kenwood heel tevreden. De eigen speakers ontbreekt echt Bass!1993jjohan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Hoe is de bass. Ik zit te twijfelen om er een under seat subwoofer in te maken.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
https://www.rvo.nl/sites/...%202020.png?itok=NPQ2nLPa
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Bedankt voor de info.marc4547 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:02:
[...]
Omdat er geen RCA aansluitingen op de radio zit heb ik een Highlow converter geplaatst. Is redelijk makkelijk om aan te sluiten , kost wel tijd maar is niet moeilijk. IK heb de Kenwood KSC SW11 genomen, past niet onder de linkerstoel ivm de stoelmotor maar heb hem rechts geplaatst. Als je meer wil weten over de aansluiting stuur je maar een prive mail , kan je alles uitleggen. Ik ben in combinatie met de kenwood heel tevreden. De eigen speakers ontbreekt echt Bass!
Zodra ik de auto heb zal ik zien hoe de speakers zijn en je waarschijnlijk nog wel even contacten. Dat zou mij een hoop uitzoekwerk schelen.
Aan iedereen die morgen zijn auto mag ophalen. Alvast veel plezier ermee. Ik hoor graag jullie ervaring met de leveringen. (Ben stiekem wel een beetje jaloers omdat ik waarschijnlijk nog twee weken moet wachten)
Ik ben ook benieuwd of het nu echt zoals eerst de geruchten waren een grote ophaaldag is met 100+ auto's. De aantal kenteken registraties kan ik maar zien tot 1 juli maar vind dat ze er maar weinig op kenteken zetten elke dag. Als ze dat tempo aanhouden kan het nog wel even duren voor iedereen zijn auto heeft als er inderdaad 400+ verkocht zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door 1993jjohan op 04-07-2020 23:18 ]
Zojuist mijn MG afgehaald bij van Mossel in Waalwijk. Van Mossel had het goed georganiseerd met een zeer vlotte afhandeling en een keurige presentatie voor de nieuwe eigenaren. Prettig was de persoonlijke aandacht en de goede voorbereiding.
Enkele punten die wat tegen zijn gevallen.
- Mijn auto was maar tot 35% opgeladen.
- Mijn auto was niet voorzien van de nieuwe update
- Mijn auto had een productie datum van 11-2019 (dus waarschijnlijk heeft hij al lang ergens op stal gestaan).
- De auto was niet in de wax gezet en had mooier gepoetst kunnen worden.
Pluspunt:
- MG motors Country manger Benelux, heeft gezegd dat einde jaar er app support komt en dat de auto Connected kan worden gemaakt na het inbouwen van een Connectbox.
[ Voor 13% gewijzigd door Fremske op 05-07-2020 13:50 ]
Back to the future
En uiteraard hoe de terugreis is bevallen.
Mijn ouders hebben 100 euro korting gekregen om hem niet te laten poetsen (ik detail hem voor ze). Wellicht kun je hier ook nog wat mee!Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
Gefeliciteerd @Fremske! Ik wens je er veel plezier mee. Het lijkt erop dat Van Mossel wat grip op de zaak begint te krijgen. Wel jammer van de negatieve puntjes.Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
- MG motors Country manger Benelux, heeft gezegd dat einde jaar er app support komt en dat de auto Connected kan worden gemaakt na het inbouwen van een Connectbox.
Goed nieuws van die app! Maakt de auto nog net wat completer en gebruiksvriendelijker. Wat is een Connectbox precies?
Voor €995 afleverkosten mag je toch meer verwachten. Heb je een afspraak kunnen maken waarbij de auto op een later moment (kosteloos) de update krijgt en dus niet pas bij het 1e onderhoud?Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
Hallo,
- Mijn auto had een productie datum van 11-2019 (dus waarschijnlijk heeft hij al lang ergens op stal gestaan).
Pluspunt:
Afleverkosten van duizend euro die erbij komen?!TweakerF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:02:
[...]
Voor €995 afleverkosten mag je toch meer verwachten. Heb je een afspraak kunnen maken waarbij de auto op een later moment (kosteloos) de update krijgt en dus niet pas bij het 1e onderhoud?
In de brochure staat:
Inclusief afleveringskosten en:
• Mattenset
• Laadkabels type 1 en 2
• Volle batterij
• Aflevertas
• Poetsen
• Afleveringsinspectie
• Gebruikershandleiding
• Verwijderingsbijdrage
• Kenteken/Leges
PSN ID = Jorco
Veel plezier ermee. Geen update vind ik toch wel echt verdrietig. Die lading is ook jammer maar niet zo erg. Neem dus wel een laadpas mee als je de auto ophaald!Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
Hallo,
Zojuist mijn MG afgehaald bij van Mossel in Waalwijk. Van Mossel had het goed georganiseerd met een zeer vlotte afhandeling en een keurige presentatie voor de nieuwe eigenaren. Prettig was de persoonlijke aandacht en de goede voorbereiding.
Pluspunt:
De app support zou geweldig zijn. Dat is mijn grootste minpunt aan deze auto. Hoewel dat de aanschaf niet heeft tegen gehouden. Ben wel benieuwd of ze voor de inbouw van de Connectbox dan nog geld gaan vragen en zo ja hoeveel.
Met betrekking tot de eerder genoemde productiedatum was dit te achterhalen gezien een "bestelnummer" (2019MGXXXX) op de overeenkomst staat en geen levertijd (maar direct uit voorraad).
Ik heb geen idee hoe vaak ze eenzelfde bestelnummer op overeenkomsten hebben gezet maar gezien er ook nog een bestelcode van MG bij staat evenals het chassisnummer al ga ik er vanuit dat dit uniek is maar zeker weten doe ik niet. De vraag is ook wat de ratio is van gestuurd overeenkomsten vs getekende overeenkomsten want op een gegeven moment zou je geen overeenkomsten kunnen sturen als de auto's op zijn (of kleur).
Bij de optie "ruiten tinten" kreeg je wel een gratis waxoyl behandeling erbij maar deze extra was ook E 550.
Zelf heb ik gevraagd voor een latere levertijd bij mijn opgestuurde overeenkomst evenals dat bij het uitleveren de laatste software update erop staat en zo niet dat ze dit later maar gratis doen.
Ik heb overigens ook (nog) geen reactie op mijn ondertekende overeenkomst gehad

Die connect box is de communicatie module die ze in Thailand wel hebben, zie een van deze video's over iSmart: YouTube: YouTube
Hopelijk komt er ook nog een API zodat we 'm op afstand kunnen laden tot 80% en dergelijke. Ik ging er al vanuit dat de app ging komen (want de techniek is er al) omdat ze het in Azie al wel hebben maar vanwege wetgeving hier in EU nog niet. De vraag was meer wanneer wel want ook de Mii heeft het. Evenals de long range (500km) maar dat is pas ergens in 2022.
[ Voor 20% gewijzigd door Pascal Saul op 05-07-2020 17:26 ]
Wellicht een TIP voor Tweakers die ook ver van Breda wonen.Jorco schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:45:
Ik volg dit topic met interesse maar heb de knoop nog niet doorgehakt dus ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen hier alvorens ik 200 km ga afleggen voor een proefrit van een schamel kwartiertje.
Woon in Twente en in Hengelo zijn zowel Van Mossel Lease als Direct Lease van Mosselgroep gevestigd.
De MG van Van Mossel Lease was tijdelijk naar Apeldoorn, maar bij Direct Lease kon ik na een belletje gewoon direct langskomen en heb daar een proefrit van 3 kwartier gemaakt met een zwarte MG. Vooraf ook geen tijdsduur afgesproken.
Doe er je voordeel mee, want ze hebben vestigingen door het hele land !
[ Voor 4% gewijzigd door 964C2 op 05-07-2020 17:31 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Ik persoonlijk heb liever de optie tot voorverwarmen dan iets connected. Niet hoeven krabben en gelijk een warme auto is namelijk wel echt fijn in de winter. Zullen ze in Thailand misschien minder behoefte aan hebben.Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
Pluspunt:
Ik vind dat echt om te huilen! Ze doen dus eigenlijk niets alleen de auto's van A naar B vervoeren!Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:48:
Hallo,
Pluspunt:
Zeker korting of iets anders bedingen!
Goedkope auto is nog steeds geen broodje kaas!
Je kunt in het linker deurportier de manufacture date vinden. Ben erg benieuwd of er ook auto’s met een recentere (> 11/2019) productie datum zijn vrijgegeven. De auto’s met een date uit 06-2020 zijn fabriek af voorzien van de nieuwste software.
Back to the future
Lijkt me sterk dat auto's met een productiedatum van juni nu afgeleverd worden, op zn vroegst augustus. Schip alleen is al 5 weken onderweg.Fremske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:00:
Beste Tweakers,
Je kunt in het linker deurportier de manufacture date vinden. Ben erg benieuwd of er ook auto’s met een recentere (> 11/2019) productie datum zijn vrijgegeven. De auto’s met een date uit 06-2020 zijn fabriek af voorzien van de nieuwste software.
Paar leuke feitjes die zich nog deelden:
in juni zijn er 860 mg's verkocht en vandaag zijn er 66 in Waalwijk uitgeleverd.
Dus blijkbaar staat het bestel nummer los van de productie datum van de MG.
Pascal Saul schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:11:toon volledige bericht
De afleverkosten staan gewoon los vermeld op de offerte/overeenkomst maar bij de online prijs al(l-in) inclusief
Met betrekking tot de eerder genoemde productiedatum was dit te achterhalen gezien een "bestelnummer" (2019MGXXXX) op de overeenkomst staat en geen levertijd (maar direct uit voorraad).
Ik heb geen idee hoe vaak ze eenzelfde bestelnummer op overeenkomsten hebben gezet maar gezien er ook nog een bestelcode van MG bij staat evenals het chassisnummer al ga ik er vanuit dat dit uniek is maar zeker weten doe ik niet. De vraag is ook wat de ratio is van gestuurd overeenkomsten vs getekende overeenkomsten want op een gegeven moment zou je geen overeenkomsten kunnen sturen als de auto's op zijn (of kleur).
Bij de optie "ruiten tinten" kreeg je wel een gratis waxoyl behandeling erbij maar deze extra was ook E 550.
Zelf heb ik gevraagd voor een latere levertijd bij mijn opgestuurde overeenkomst evenals dat bij het uitleveren de laatste software update erop staat en zo niet dat ze dit later maar gratis doen.
Ik heb overigens ook (nog) geen reactie op mijn ondertekende overeenkomst gehad. Blijkbaar hebben ze nog steeds een wachtrij... en gaat het ze te goed om niet vol geladen auto's af te leveren.
Die connect box is de communicatie module die ze in Thailand wel hebben, zie een van deze video's over iSmart: YouTube: YouTube
Hopelijk komt er ook nog een API zodat we 'm op afstand kunnen laden tot 80% en dergelijke. Ik ging er al vanuit dat de app ging komen (want de techniek is er al) omdat ze het in Azie al wel hebben maar vanwege wetgeving hier in EU nog niet. De vraag was meer wanneer wel want ook de Mii heeft het. Evenals de long range (500km) maar dat is pas ergens in 2022.
Back to the future
Als reden dat niet alle MG's al van een update waren voorzien werd door van Mossel opgegeven dat dit dit maken heeft met de snelheid van de Chinese servers; dat was een beperkende factor om alle MG's van een update te voorzien. Degenen die nog geen update hadden gekregen konden dit alsnog laten verzorgen bij het dichtstbijzijnde MG-servicepunt.BarryHarry schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:35:
Hij gaf aan dat 80% van de mg's de update hadden.
Het is duidelijk dat van Mossel hier en daar steken laat vallen, maar er wordt wel nagedacht hoe het dan alsnog kan worden opgelost. De meeting van vandaag was goed georganiseerd en de inzet was om de klant de benodigde aandacht te geven.
Mijn MG was gelukkig wel ge-üpdate. Het ritje naar huis en daarna in de buurt was top. In mijn beleving is het een top-auto waar ik veel plezier van ga hebben. De KERS-functie werkt ook top; bij mij werkt deze echt tot stilstand; zou dat ook met de software update samenhangen?
Wat mij betreft hoeft niemand zich zorgen te maken over de kwaliteit van de auto; ik ben er in ieder geval super tevreden mee en zie geen reden om mij ergens zorgen over te maken.
Ben benieuwd hoe iedereen het laden gaat doen. Met de granny of met een laadpaal? En hoe jullie ervaringen zijn met het laden?
Zeg heb ik een kabel al liggen maar nog geen laadpaal. Heb de auto ook nog niet helaas
Ik heb bij Laadpaal24 een EVHub laadpaal besteld en laten plaatsen; laden werkte helemaal naar behoren. Sorry voor iedereen die nog moet wachten...............uibeltje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:18:
Gefeliciteerd iedereen die vandaag zijn auto heeft opgehaald.
Ben benieuwd hoe iedereen het laden gaat doen. Met de granny of met een laadpaal? En hoe jullie ervaringen zijn met het laden?
Zeg heb ik een kabel al liggen maar nog geen laadpaal. Heb de auto ook nog niet helaas
Ik heb geen mogelijkheid om een laadpaal voor de deur te laten plaatsen en de granny charger gebruiken is geen oplossing i.v.m. de afstand tot de auto. Voor mij wordt het vooral openbaar laden (wat gelukkig in de straat kan).uibeltje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:18:
Gefeliciteerd iedereen die vandaag zijn auto heeft opgehaald.
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2