• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 18:23
Sentitel schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:56:

Volgens mij was je er niet bij? Normaal gesproken blijf ik redelijk normaal tegen de persoon die de boodschap moet overbrengen, maar dat ging er de vorige keer ook bij mij echt niet in. Maar wat je zegt, het is Van Mossel, ze zijn het blijkbaar gewend.

Tijd om dit ook terug te koppelen aan de lease maatschappij, ook al is dat uiteindelijk ook Van Mossel. Het moet nu in ieder geval maar eens klaar zijn.
Wat je hier zegt is een belangrijk deel van het probleem:
Van Mossel is importeur, dealer en daarnaast heb je in dit geval bijkbaar ook geleased bij Van Mossel.
Ja kunt dus nergens anders heen in NL, ze hebben de hele keten in handen.

  • Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:04
Ik heb even een vraagje voor mijn wat oudere buurman op leeftijd welke vorige maand een MG4 Luxury heeft gekocht. De auto is via een niet dealer aangekocht en komt oorspronkelijk uit Luxemburg. De stem in het navigatie systeem is maar in te stellen op een paar talen waaronder Engels, Duits, Spaans en nog 2 andere talen. Echter Nederlands ontbreekt. Is dit normaal of moet dit via een update gebeuren? Het bouwjaar van auto is 02/2024.
Ook komt er eeg vaak de melding dat het SOS systeem storing heeft. Ook een bekend probleem?

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Vodgen schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:47:
Ik heb even een vraagje voor mijn wat oudere buurman op leeftijd welke vorige maand een MG4 Luxury heeft gekocht. De auto is via een niet dealer aangekocht en komt oorspronkelijk uit Luxemburg. De stem in het navigatie systeem is maar in te stellen op een paar talen waaronder Engels, Duits, Spaans en nog 2 andere talen. Echter Nederlands ontbreekt. Is dit normaal of moet dit via een update gebeuren? Het bouwjaar van auto is 02/2024.
Ook komt er eeg vaak de melding dat het SOS systeem storing heeft. Ook een bekend probleem?
Nederlands is niet beschikbaar. Vind MG niet nodig. Als je er iets mee wilt: engels is bagger bij uitspreken straten en namen van steden. Gebruik Duits.
SOS melding heeft denk ik te maken met een koppeling naar het verkeerde noodnummer. Staat in de manual hoe je dat activeert/aanpast.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Vodgen schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:47:
De stem in het navigatie systeem is maar in te stellen op een paar talen waaronder Engels, Duits, Spaans en nog 2 andere talen. Echter Nederlands ontbreekt.
Gebruik gewoon Apple Carplay of Android auto, betere kaarten en Nederlandse begelijding. Inpluggen in de linker USB en gaan.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Vandaag een afspraak gemaakt voor de 72.000 km beurt van mijn MG4, uiteraard weer in Tiel. Leuk is dat die vestiging wel telefonisch te bereiken is, niet vrijwel onbereikbaar zoals Amsterdam. Daar heb ik de auto gekocht en wat garantiedingetjes gehad. Ik ben nooit teruggebeld vanuit Amsterdam wat ze wel beloofden, uiteindelijk belde ik dan uit frustratie naar Citroen, die zitten fysiek naast elkaar.

In Tiel nemen ze snel op, afspraak ingepland verteld dat mijn MG4 soms wat nerveus doet met bepaalde lijnen, afremt waar het niet nodig is, gaan ze naar kijken en updaten als het nodig is. Kijk, dat is nu weer een fijn contact. Geven ook keurig door dat het indien er updates zijn ze een paar uur er bezig mee zijn, ik blijf er op wachten, kan ik mooi mijn dagelijkse wandeling van een paar kilometer doen.

  • Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-06 20:56
voor zover ik weet zit er bij mij een warmtepomp in, dit om geen stroom te verbruiken van de grote batterij. Als ik met de dashboard knop de ventilatie uitschakel komen er 15km bij bij het bereik. Is dat normaal ? werkt de warmtepomp niet correct misschien?

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Bersonia schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:29:
voor zover ik weet zit er bij mij een warmtepomp in, dit om geen stroom te verbruiken van de grote batterij. Als ik met de dashboard knop de ventilatie uitschakel komen er 15km bij bij het bereik. Is dat normaal ? werkt de warmtepomp niet correct misschien?
Dan zet je alles op de A/C uit. Op een volle batterij is dit vrij normaal.

  • Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 18:26
Bersonia schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:29:
voor zover ik weet zit er bij mij een warmtepomp in, dit om geen stroom te verbruiken van de grote batterij. Als ik met de dashboard knop de ventilatie uitschakel komen er 15km bij bij het bereik. Is dat normaal ? werkt de warmtepomp niet correct misschien?
Een warmtepomp is iets efficiënter dan een gewone airco, maar ook die verbruikt natuurlijk stroom en alles wat je in de auto gebruikt, komt uiteindelijk uit de batterij. De 12V accu die erin zit wordt eveneens opgeladen vanuit je grote accu. Een verschil van 15 km actieradius is dus volkomen normaal.

  • dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 10:55
Ik heb op YT wat Engelse reviews bekeken van de 2026 MG4. Ziet er mooi uit, mogelijk interessante inruil.

Het enige dat onduidelijk blijft is of ze ook een warmtepomp hebben. Ik lees dat dat per land kan verschillen en bij de specs op de MG site lijkt alleen de extended range een warmtepomp te hebben. Weet iemand hoe het zit?

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Nee hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRdetHJnXqt72hphAzkp8z3hnh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f802VwSnzGbeIHkTuvJ0heMO.jpg?f=fotoalbum_large

  • dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 10:55
Ja, maar dat blijft onduidelijk. Als je bij de verdere specs kijkt zie je dat er een '-' staat bij opties die niet beschikbaar zijn. En zo'n klein rondje als bij de warmtepomp staat betekent bij de kleuren dat het optioneel is.

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
dmrazor schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:24:
Ja, maar dat blijft onduidelijk. Als je bij de verdere specs kijkt zie je dat er een '-' staat bij opties die niet beschikbaar zijn. En zo'n klein rondje als bij de warmtepomp staat betekent bij de kleuren dat het optioneel is.
Wat jij bedoelt is of het standaard erop zit. Hij is optioneel, dus wel leverbaar.

  • Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 18:26
Zo te zien heeft de 64 kWh versie standaard geen warmtepomp en de 77 kWh versie wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Racemol op 11-05-2026 10:16 ]


  • dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 10:55
Hmm... lijkt er inderdaad wel op. AI zoeken meldt dit ook. Da's nou wel lullig. De 77kWh versie heeft dan weer een NMC batterij wat ook nadelen schijnt te hebben: meer warmtegevoelig, minder laadcycli, minder efficient tot 100% laden.

  • Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:46
Dit is wel erg cool... (om te volgen) Zie video!

I decided to do two different install methods, an easy method and a more advanced method.

The easy method ONLY allows you to use the MG4 Control application, the more advanced method opens up the path to sideload more applications.

________________________________________

For the easy method you will need the following file:

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

Copy this files onto a USB stick (A type, left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/E1Qro4qAkR3tVzSt9

________________________________________

For the advanced method:

Download the following files

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

MG4 Swipe_NovaLauncher: https://github.com/Tommasov/MG4_Swipe_NovaLauncher/releases/download/1.2/MG4_NovaLauncher_Swipe_1.2.apk

Nova Launcher: https://teslacoilapps.com/tesladirect/download.pl?packageName=com.teslacoilsw.launcher

Copy these files onto a USB stick (A type, Left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/jyUNEAwnPckBKcus5

Extra video on tweaking Nova:

https://photos.app.goo.gl/KXF4Zo75S15cNQNP7

________________________________________

I better suggest that modifying your car could affect vehicle software update compatibility and warranty. Use at your own risk.

With that said the process to uninstall the application/s is easy and if people want to know the method I can do a video on that also.

My car is a MG4 XPOWER, if you are using another version of the car I believe the app will still work as it supports SWI131, SWI165, SWI69, SWI133 and SWI68.

If you load this onto your car and you get a "Unknown Firmware Version" warning, accept it and test using the different SWI versions, one might be correct for your car or most/desired options will likely work. Feel free to DM me if this happens.

P.S. Sorry for the poor lighting, poor focus, poor narration.. I am not a youtuber and don't have good kit for doing this

If anyone is local to me I am happy to do this for free if it seems too intimidating, unfortunately it is not something that can be done remotely.

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
En vanaf r71 kan het niet meer.

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
dmrazor schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:19:
Hmm... lijkt er inderdaad wel op. AI zoeken meldt dit ook. Da's nou wel lullig. De 77kWh versie heeft dan weer een NMC batterij wat ook nadelen schijnt te hebben: meer warmtegevoelig, minder laadcycli, minder efficient tot 100% laden.
De 64kwh is ook NMC. De enige die LFP is is de 51kwh versie..

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:54
doobieters schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:43:
[...]

De 64kwh is ook NMC. De enige die LFP is is de 51kwh versie..
Het ging hier over de 2026 "MG4 EV" modellen. De MG4 EV premium (2026) heeft een 64 kWh LFP batterij. Er is ook een MG4 EV premium met 77 kWh die heeft een NMC batterij. De MG4 EV XPower heeft dan weer een 64 kWh NMC.

[ Voor 6% gewijzigd door wrak op 14-05-2026 10:53 ]

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485


  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
wrak schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Het ging hier over de 2026 "MG4 EV" modellen. De MG4 EV premium (2026) heeft een 64 kWh LFP batterij. Er is ook een MG4 EV premium met 77 kWh die heeft een NMC batterij. De MG4 EV XPower heeft dan weer een 64 kWh NMC.
Ah ja! Excuus, bedankt voor de toevoeging. Moet nog even schakelen dat er nieuwe modellen zijn haha.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb mijn MG4 altijd elk jaar bij MG laten onderhouden (Van Mossel), zit daar dan standaard autohulp Europa bij?

energienerds.nl


  • rikkertjongen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:53
mrme12345 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:43:
Ik heb mijn MG4 altijd elk jaar bij MG laten onderhouden (Van Mossel), zit daar dan standaard autohulp Europa bij?
Recent ook een MG4 gekocht, wat zijn de gemiddelde kosten waar ik ongeveer aan zou moeten denken?

  • Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
oh wow, zit nu al op de 100k. AMA :+ Rij zakelijk deze auto sinds Maart 2025.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVJidz7gwCJNCGFxvV0JSRJwYfs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qcJBhsn6TFUNnaGL994lMcIo.png?f=fotoalbum_large

  • OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 08:20
Sinds enkele weken heb ik iets geks met de MG Smart app... i zit op V3.1.4 en moet telkens weer opnieuw inloggen! Ik krijg de melding dat token is verlopen omdat ik op ander apparaat ben ingelogd. Wat zeker niet zo is... voor zover ik weet... Iemand anders ook dergelijk gedoe met de app?

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
OmeRobbie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:40:
Sinds enkele weken heb ik iets geks met de MG Smart app... i zit op V3.1.4 en moet telkens weer opnieuw inloggen! Ik krijg de melding dat token is verlopen omdat ik op ander apparaat ben ingelogd. Wat zeker niet zo is... voor zover ik weet... Iemand anders ook dergelijk gedoe met de app?
Toevallig een onderhoudsbeurt gehad..?

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Hier werkt de bedrade Apple Carplay niet meer.. deze start niet meer op. Auto herstarten lost het niet op, verbinding ontkoppelen ook niet en kabel loshalen ook niet. Ook nog een wireless dongle geprobeerd maar zelfde probleem.

software versie: R21….donderdag naar VM Breda voor de updates die eigenlijk met de aflevering er op hadden moeten zitten..

[ Voor 16% gewijzigd door doobieters op 17-05-2026 10:05 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 08:20
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:19:
[...]

Toevallig een onderhoudsbeurt gehad..?
onderhoudsbeurt was 5 maanden geleden... dit is denk ik na de app-update geweest. kan dat? ik hou dat niet bij (haat automatisch) totdat ik gedoe heb zoals nu.,...

  • Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 14:15
doobieters schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:04:
Hier werkt de bedrade Apple Carplay niet meer.. deze start niet meer op. Auto herstarten lost het niet op, verbinding ontkoppelen ook niet en kabel loshalen ook niet. Ook nog een wireless dongle geprobeerd maar zelfde probleem.

software versie: R21….donderdag naar VM Breda voor de updates die eigenlijk met de aflevering er op hadden moeten zitten..
R21? Heb je de 2024 variant met ruitenwisser achter?

  • solos-ev
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 17-05 20:17
Hamkaaz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:30:
Vandaag 100 km gereden met ons nieuwe speelgoed. Hij rijdt heerlijk, beetje wennen aan wat zaken en uitzoeken wat de beste instellingen zijn.

Een paar opvallende dingen:
de thermostaat van de climate control is volgens mij niet goed gecalibreerd. Pas met 24 graden en de blower handmatig op de laagste stand zit ik niet meer te klappertanden in de auto (de Kona staat altijd op 21 graden). Op de auto stand is het helemaal Siberisch. Als vrouw trek ik die lage temperatuur niet zo goed 🥶

Om de zoveel tijd hoor ik een plingetje (geen idee waarvoor) en gaat mijn luisterboek (via android auto) op pauze. Ik zie geen melding of waarschuwing van iets.

De LKA grijpt wel heel heftig in als je gaat wisselen van rijbaan terwijl er iemand in je dode hoek zit (waar je al 10 meter voorbij bent). Ik schrok daar behoorlijk van. Er reed niemand naast me.

De afbeelding van het snelheidsbord op het dashboard gaat knipperen wanneer je harder rijdt. Ook slechts bij een paar kmh harder. Dat is echt strontvervelend dus ik zet dan liever de verkeersbordenherkenning maar uit. Iets wat je ook elke keer opnieuw moet doen wanneer je de auto start....

Hopelijk allemaal kinderziektes.
Over het uitzetten van de bord herkenning (en andere "veiligheids"opties .
ik venam vandaag bij een Leapmotor dealer , dat indien bij ongeval met aanzienlijke schade de verzekering uitbetaling zou kunnen weigeren indien de standaard instellingen uitgeschakeld waren.
Wie weet hierover meer te zeggen , geldt dat alleen in België of europees , aangezien brussel ons die "onzin" (want slecht werkend, gevaarlijke noodstops ) oplegt.

Bart MG4 standaard 2022

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Henno Keers schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:47:
[...]

R21? Heb je de 2024 variant met ruitenwisser achter?
Ik heb inderdaad een ruitenwisser achter. Komt uit 2025. Wat zegt dat precies?

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 14:15
doobieters schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:04:
[...]

Ik heb inderdaad een ruitenwisser achter. Komt uit 2025. Wat zegt dat precies?
Er zijn verschillende revisies van de auto met bepaalde software versies. Wij rijden in een Luxury uit 2024, nog zonder de ruitenwisser achter. Daarvoor is de laatste versie van de Entertainment R73, wij gebruiken nu R68.
Welke release bij het 2025 model de laatste is weet ik niet. Wellicht dat op de UK MG gebruikers site daar meer over te vinden is. MG4 Software Update Thread | MG4 EV (2022 to 2025) Forum | MGEVs.com MG EVs Community

  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
OmeRobbie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:40:
Sinds enkele weken heb ik iets geks met de MG Smart app... i zit op V3.1.4 en moet telkens weer opnieuw inloggen! Ik krijg de melding dat token is verlopen omdat ik op ander apparaat ben ingelogd. Wat zeker niet zo is... voor zover ik weet... Iemand anders ook dergelijk gedoe met de app?
Ik heb een Luxury met ruitenwisser achter. Ook ik moet steeds inloggen omdat een ander apparaat op mijn account inlogt. In mijn geval klopt dat want de MG is ook gekoppeld in Home Assistant. Als ik daarin de service stopt dan krijg ik die melding niet weer, maar moet ik wel opnieuw inloggen, er zit dus wel een maximum tijd op. Een eventuele monteur zou dus ook al uitgelogd moeten zijn, maar die zal niet jouw account gebruiken.

Maar vorige week had ik iets raars, ik kon helemaal niet meer inloggen, mijn IPhone verbond zich automatisch met de WiFi van de MG, en gaf daarna aan dat er geen internet was. Ik gebruik naast de bedrade mogelijkheid van CarPlay ook de onbedrade mogelijkheid via een CarLinkkit. Die zit aangesloten op de linker USB poort onder het dashboard. Toen ik die loshaalde werkte de App ineens ook weer, ook nadat ik de kabel van de CarLinkkit weer had aangesloten.

Geert

  • wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:54
Geeh27 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Ik heb een Luxury met ruitenwisser achter. Ook ik moet steeds inloggen omdat een ander apparaat op mijn account inlogt. In mijn geval klopt dat want de MG is ook gekoppeld in Home Assistant. Als ik daarin de service stopt dan krijg ik die melding niet weer, maar moet ik wel opnieuw inloggen, er zit dus wel een maximum tijd op. Een eventuele monteur zou dus ook al uitgelogd moeten zijn, maar die zal niet jouw account gebruiken.

Maar vorige week had ik iets raars, ik kon helemaal niet meer inloggen, mijn IPhone verbond zich automatisch met de WiFi van de MG, en gaf daarna aan dat er geen internet was. Ik gebruik naast de bedrade mogelijkheid van CarPlay ook de onbedrade mogelijkheid via een CarLinkkit. Die zit aangesloten op de linker USB poort onder het dashboard. Toen ik die loshaalde werkte de App ineens ook weer, ook nadat ik de kabel van de CarLinkkit weer had aangesloten.

Geert
Het is mogelijk een secondair account aan te maken met een ander emailadres. Ik gebruik dat voor mijn Home Assistant en blijf dan netjes ingelogd op mijn telefoon én mijn Home Assistant. Tik rechtsonder op het lachebekkie vind je de instellingen in de MG app.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485


  • Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:54
Nu mijn auto verkocht is vond ik nog wel een v2l adapter die ooit eens had gekocht mag weg voor 35 euro. Graag dm.

  • jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 18:23
Sunrise schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:
In spanje nu te koop met 40% korting. Nu weet ik niet of het überhaupt wel mogelijk is om als Nederlander daar gebruik van te maken. Misschien interessant voor iemand om het uit te zoeken. (Niet voor mij)
[Afbeelding]

https://www.mgmotor.eu/es-ES/model/mg4
Mooie aanbieding, maar een auto importeren is niet eenvoudig en meestal nauwelijks de moeite waard.

  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

jbraamse schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Mooie aanbieding, maar een auto importeren is niet eenvoudig en meestal nauwelijks de moeite waard.
Voor VM blijkbaar wel, er zijn best veel geimporteerde MG4's (door VM). Terwijl er echt meer dan genoeg te koop staan

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Weer een interessante gewaarwording bij VM in Breda. Vandaag was dan eindelijk de dag: de MG4 zou de updates alsnog krijgen die voor de aflevering eigenlijk al klaar moeten zijn. Wel twee maanden later pas een afspraak in de werkplaats, maar vooruit. Ik moest overigens ook nog bellen omdat er iets tussen stond wat ons 110 euro zou gaan kosten, terwijl het onder garantie zou moeten vallen . Dat hebben ze er nog afgehaald.

Vanmorgen dus afgegeven want het zou een halve dag in beslag nemen. Nog expliciet gevraagd of ze bellen als het klaar is maar als ik niks zou horen dan zou de auto klaar staan.

Wij dus er naar toe om de auto op te halen. Eerst niemand te bekennen bij de service balie. Toen maar een showroom binnen gestapt en die meneer heeft ons geholpen. Ze konden alleen de sleutel nergens meer terugvinden. Half uur staan wachten, rondbellen: waar is de sleutel naartoe? Wat bleek nou: de auto was helemaal niet geupdate. Hij was er uit geklapt en daardoor moet het update proces opnieuw en dat gingen ze morgen alsnog doen. Of ze me niet gebeld hadden? Nee dus.. en ook geen voicemail, geen mail, niks nada. We stonden daar voor niks.

echt letterlijk alles gaat daar mis. Ze blijven verbazen. Vanavond werd ik nog gebeld door een manager (denk ik) want die had vernomen dat er al zoveel was misgegaan bij ons en excuses aangeboden. Ze komen de auto morgen na het updaten thuis afgeven en hij zou er zelf naast gaan staan tijdens het updaten 😅

never a dull moment met VM

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 21-05-2026 20:36 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 12:07
doobieters schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:34:
Weer een interessante gewaarwording bij VM in Breda. Vandaag was dan eindelijk de dag: de MG4 zou de updates alsnog krijgen die voor de aflevering eigenlijk al klaar moeten zijn. Wel twee maanden later pas een afspraak in de werkplaats, maar vooruit. Ik moest overigens ook nog bellen omdat er iets tussen stond wat ons 110 euro zou gaan kosten, terwijl het onder garantie zou moeten vallen . Dat hebben ze er nog afgehaald.

Vanmorgen dus afgegeven want het zou een halve dag in beslag nemen. Nog expliciet gevraagd of ze bellen als het klaar is maar als ik niks zou horen dan zou de auto klaar staan.

Wij dus er naar toe om de auto op te halen. Eerst niemand te bekennen bij de service balie. Toen maar een showroom binnen gestapt en die meneer heeft ons geholpen. Ze konden alleen de sleutel nergens meer terugvinden. Half uur staan wachten, rondbellen: waar is de sleutel naartoe? Wat bleek nou: de auto was helemaal niet geupdate. Hij was er uit geklapt en daardoor moet het update proces opnieuw en dat gingen ze morgen alsnog doen. Of ze me niet gebeld hadden? Nee dus.. en ook geen voicemail, geen mail, niks nada. We stonden daar voor niks.

echt letterlijk alles gaat daar mis. Ze blijven verbazen. Vanavond werd ik nog gebeld door een manager (denk ik) want die had vernomen dat er al zoveel was misgegaan bij ons en excuses aangeboden. Ze komen de auto morgen na het updaten thuis afgeven en hij zou er zelf naast gaan staan tijdens het updaten 😅

never a dull moment met VM
Ik leef met je mee. Als je een jonge knul bij de balie ziet, die weet het meeste van de MG af en heeft uiteindelijk alles bij mij onder garantie laten vallen.

Ik ben nu al ruim 2 maanden aan het wachten totdat het deurknopje binnen is in Tiel en het eens geplaatst kan worden. Ik ben al een keer voor nop ernaartoe gereden terwijl het toen binnen zou zijn. Voorlopig houden we de factuur nog even aan totdat er geleverd wordt.

  • jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 18:23
Eavyon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:10:
[...]

Ik leef met je mee. Als je een jonge knul bij de balie ziet, die weet het meeste van de MG af en heeft uiteindelijk alles bij mij onder garantie laten vallen.

Ik ben nu al ruim 2 maanden aan het wachten totdat het deurknopje binnen is in Tiel en het eens geplaatst kan worden. Ik ben al een keer voor nop ernaartoe gereden terwijl het toen binnen zou zijn. Voorlopig houden we de factuur nog even aan totdat er geleverd wordt.
Als je dit soort dingen meemaakt, dien dan een klacht in via de klachtenprocedure op de site.
Ik heb lang moeten wachten op een garantiekwestie.
Na ruim twee maanden heb ik een officiële klacht ingediend.
De filiaal manager kwam er aan te pas en het was binnen een week opgelost.
Als je niet klaagt, dan weet je zeker dat er niets verandert.

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Nou de auto is weer terug en er zijn geen updates uitgevoerd. Waar gister nog het verhaal was dat het systeem er was uitgeklapt tijdens een update, was het nu het verhaal dat ie al de meest up to date software heeft. Kan iemand mij vertellen of R21 de meest actuele versie is voor een 2025 model?

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:16:
Nou de auto is weer terug en er zijn geen updates uitgevoerd. Waar gister nog het verhaal was dat het systeem er was uitgeklapt tijdens een update, was het nu het verhaal dat ie al de meest up to date software heeft. Kan iemand mij vertellen of R21 de meest actuele versie is voor een 2025 model?
Nope, is al behoorlijk oud

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Ik weet serieus niet meer wat ik kan doen als zij aangeven dat er niks te updaten valt.. begin er moedeloos van te worden

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:36:
Ik weet serieus niet meer wat ik kan doen als zij aangeven dat er niks te updaten valt.. begin er moedeloos van te worden
Van Mossel gonna Van Mossel. Ik zou beginnen met een klacht indienen en een slechte review achterlaten (met dat beloftes niet waargemaakt worden en dat ze glashard liegen). Daarna evt. naar VM Tiel gaan

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
-tom-562 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:25:
[...]

Nope, is al behoorlijk oud
Niet te snel conclusies trekken. De 2025 serie heeft een andere firm/software lijn dan serie ervoor. Die is opnieuw gestart op 0. Voor de oude serie zitten we voor de lux/er/xpower al een R73.

Ziet jouw nummer er als volgt uit:SW1131(of 1132)-29958-1100R21?

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:07:
[...]

Niet te snel conclusies trekken. De 2025 serie heeft een andere firm/software lijn dan serie ervoor. Die is opnieuw gestart op 0. Voor de oude serie zitten we voor de lux/er/xpower al een R73.

Ziet jouw nummer er als volgt uit:SW1131(of 1132)-29958-1100R21?
SWI69-29958-1100R21

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 14:15
doobieters schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:36:
Ik weet serieus niet meer wat ik kan doen als zij aangeven dat er niks te updaten valt.. begin er moedeloos van te worden
Op naar Tiel.

  • Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 12:07
Voor zover ik zie is er een R45 voor jouw variant van de MG4. Voor alle mensen die zoeken naar software kun je hier kijken: https://www.mgevs.com/threads/mg4-software-update-thread.7699/ Is al vaker voorbij gekomen.

  • jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 18:23
doobieters schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:16:
Nou de auto is weer terug en er zijn geen updates uitgevoerd. Waar gister nog het verhaal was dat het systeem er was uitgeklapt tijdens een update, was het nu het verhaal dat ie al de meest up to date software heeft. Kan iemand mij vertellen of R21 de meest actuele versie is voor een 2025 model?
Misschien mag ik even relativeren?
Heb je een probleem of werkt alles goed?
Als alles goed werkt, laat het daar dan bij.
Je hebt een boel sores en het lost niks op.

  • OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 08:20
Geeh27 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Ik heb een Luxury met ruitenwisser achter. Ook ik moet steeds inloggen omdat een ander apparaat op mijn account inlogt. In mijn geval klopt dat want de MG is ook gekoppeld in Home Assistant. Als ik daarin de service stopt dan krijg ik die melding niet weer, maar moet ik wel opnieuw inloggen, er zit dus wel een maximum tijd op. Een eventuele monteur zou dus ook al uitgelogd moeten zijn, maar die zal niet jouw account gebruiken.

Maar vorige week had ik iets raars, ik kon helemaal niet meer inloggen, mijn IPhone verbond zich automatisch met de WiFi van de MG, en gaf daarna aan dat er geen internet was. Ik gebruik naast de bedrade mogelijkheid van CarPlay ook de onbedrade mogelijkheid via een CarLinkkit. Die zit aangesloten op de linker USB poort onder het dashboard. Toen ik die loshaalde werkte de App ineens ook weer, ook nadat ik de kabel van de CarLinkkit weer had aangesloten.

Geert
Wat zou kunnen is dat ik de MG4 heb gekoppeld aan de slimme laden app van Frank energie! Die heeft nu toegang tot de laadsessies. Zou dat het zijn? klinkt wel logisch...

  • OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 08:20
wrak schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Het is mogelijk een secondair account aan te maken met een ander emailadres. Ik gebruik dat voor mijn Home Assistant en blijf dan netjes ingelogd op mijn telefoon én mijn Home Assistant. Tik rechtsonder op het lachebekkie vind je de instellingen in de MG app.
ik ga dit ook proberen, thanx voor de tip!

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
jbraamse schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Misschien mag ik even relativeren?
Heb je een probleem of werkt alles goed?
Als alles goed werkt, laat het daar dan bij.
Je hebt een boel sores en het lost niks op.
Zeker! Bedankt. Enige waar we nu echt last van hebben is dat het linker favorieten knopje op het stuur steeds wordt gereset.. heel irritant is dat wel. En je mist wat toegevoegde functionaliteiten geloof ik?

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Daar is een update voor. Op naar VM...

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Mg4gebruiker schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:28:
Daar is een update voor. Op naar VM...
In Breda heeft de ‘MG specialist’ er naar gekeken en heeft het niet opgelost. Heb de auto weer in dezelfde staat teruggekregen..😂 ik ga Tiel nog maar proberen.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 18:26
doobieters schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:47:
[...]

In Breda heeft de ‘MG specialist’ er naar gekeken en heeft het niet opgelost. Heb de auto weer in dezelfde staat teruggekregen..😂 ik ga Tiel nog maar proberen.
Yup gewoon naar Tiel gaan. Heb ik uiteindelijk ook gedaan en de update was daar zo gedaan zonder enig argument.

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Racemol schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:13:
[...]

Yup gewoon naar Tiel gaan. Heb ik uiteindelijk ook gedaan en de update was daar zo gedaan zonder enig argument.
Bedankt! Net even gebeld en een afspraak ingepland. Ik ben benieuwd!

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 13:30
Nou, kleine update van mijn MG4 Thropy.
De garage komt nu met: de trilling is een eigenschap van de auto.

Ik heb via mij werk een andere auto geregeld. maar voor mij dus nooit meer een MG..
En op de reactie hierboven. Er zijn geen specialisten in Breda, ga daarvoor naar Rotterdam or Amsterdam.
Die mensen in Rotterdam zijn wel zeer kunding, alleen konden mijn probleem niet oplossen.
Ik weet nu wel exact wat het probleem is mijn oude auto.

ehhh.. noppes


  • Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 11:20
Thc_Nbl schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:21:
Nou, kleine update van mijn MG4 Thropy.
De garage komt nu met: de trilling is een eigenschap van de auto.

Ik heb via mij werk een andere auto geregeld. maar voor mij dus nooit meer een MG..
En op de reactie hierboven. Er zijn geen specialisten in Breda, ga daarvoor naar Rotterdam or Amsterdam.
Die mensen in Rotterdam zijn wel zeer kunding, alleen konden mijn probleem niet oplossen.
Ik weet nu wel exact wat het probleem is mijn oude auto.
Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.

Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Sentitel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:
[...]

Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.

Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.
Hij verwarmt wel normaal?

  • Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 12:07
Sentitel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:
[...]

Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.

Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.
Ik ben erachter gekomen dat er soms een storing kan optreden en dan wordt hele HVAC niet meer uitgelezen. Het hielp om de 12V accu even los te maken volgens de handleiding. Ik ga voortaan niet meer weken afwachten op van mossel voor een oplossing hiervoor als ik dit zelf kan resetten. Uiteraard kan er ook iets echt kapot zijn maar daar kom je dan snel genoeg achter.

  • Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 11:20
Ja, daar is niks mis mee.
Eavyon schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:34:
[...]

Ik ben erachter gekomen dat er soms een storing kan optreden en dan wordt hele HVAC niet meer uitgelezen. Het hielp om de 12V accu even los te maken volgens de handleiding. Ik ga voortaan niet meer weken afwachten op van mossel voor een oplossing hiervoor als ik dit zelf kan resetten. Uiteraard kan er ook iets echt kapot zijn maar daar kom je dan snel genoeg achter.
Heb ik eerder al eens geprobeerd voor een ander euvel, maar heeft hierbij niet geholpen. Bedankt voor het meedenken. :)

Mijn probleem wordt door Directlease in ieder geval wel serieus genomen en hebben al teruggekoppeld dat Breda de "producteigenschap" van het niet werken van de airco boven de 26 graden niet in documentatie aan kan tonen. Ze zitten er achteraan en houden me op de hoogte. Had ik van een Van Mossel bedrijf niet meer verwacht.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.

  • Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 14:15
RichardB61 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:22:
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.
Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?
Veel succes in Tiel, ze hebben er goede koffie, hoge tafels in de Nissan showroom waar je met een laptop kunt zitten werken en goede WiFi. Ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Henno Keers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:05:
[...]

Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?
Veel succes in Tiel, ze hebben er goede koffie, hoge tafels in de Nissan showroom waar je met een laptop kunt zitten werken en goede WiFi. Ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
Oorspronkelijke beurt was wachten, lukte nu niet krijg een leenauto mee door die dag. Versie zal ik bekijken ervoor en erna, en zal mijn "verslag" hier doen.

  • Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-06 20:56
RichardB61 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:22:
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.
juist alsof het met de mijne is, is ondertussen bijna probleemloos door updates te doen. Nu rijdt de wagen bijna precies zoals het hoort. Na regen komt zon 8)

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Henno Keers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:05:
[...]

Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?
Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.

  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
RichardB61 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:46:
[...]


Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.
Vertel eens wat het verschil was als de MG zoveel fijner rijdt?

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:55:
[...]

Vertel eens wat het verschil was als de MG zoveel fijner rijdt?
Wegligging, sturen, geluid, acceleratie, bochten etc. Een MG4 rijd alsof je in een premium Duitse wagen rijd. Voor mijn gevoel was de Nissan Micra/Renault 5 "behelpen", het is geen slechte auto, maar wel een andere categorie.

Mooie bonus is dat ik weer de auto uitgezogen, gewassen (ramen ook binnen gelapt) terugkreeg.

Vanmorgen de vaste route naar het werk gereden, weet de punten waar hij voorheen wat gek deed, nu niets. De reset heeft geholpen, het zijn tegenwoordig halve rijdende computers....

[ Voor 7% gewijzigd door RichardB61 op 03-06-2026 14:07 ]


  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Ook een verschil tussen Amsterdam en Tiel. Mijn auto heeft de eerste beurt in Amsterdam gehad, een keer heen geweest omdat het stuur naar links stond (bij aflevering) kreeg hem terug toen stond het stuur naar rechts, daarna weer erheen voor uitlijning, opgelost. Erheen voor een kapotte ABS pomp, garantie, wel probeerden ze 1 jaar later mij ervoor op te laten draaien, niet gelukt.

Bij alle werkplaats bezoeken trokken ze gelijk de voedingskabel van de dashcam los., in Tiel nooit, ze laten alles rustig zien. Geeft veel vertrouwen.

  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
Eigenlijk een vraag tegen beter weten in maar is de “tow mode” geheel of gedeeltelijk te omzeilen bij gebruik van een fietsendrager op de trekhaak? Of ben ik gedoemd om mijn voet 1300 km. op het snelheidspedaal te houden omdat ACC dan is uitgeschakeld. We rijden een Luxury.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Wat bedoel je met low mode?

  • TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

Niet Low, maar Tow, van trekken -> Een caravan of aanhanger.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939


  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Heb het nooit aan de hand gehad, maar uit mijn blote hoofd: is de dode hoek detectie of zoiets niet los uit te zetten aan de achterkant, en werkt dan acc nog?

  • honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:56
RichardB61 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:46:
[...]


Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.
Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Vorig jaar had ik ook lage aircovloeistof, die is toen voor halve prijs aangevuld omdat garage al wist dat ze het niet vergoed gingen krijgen van mg onder garantie(kisten 50/50 gesplit met garage).

Nu opnieuw problemen, hij is weer laag, maar ze kunnen tot nu toe geen lek vinden.

Ga over enkele weken weer heen en hopelijk kunnen ze dan het probleem verhelpen of iig aanvullen zodat ik de zomer weer airco heb. Zonder airco met deze temperaturen is minder leuk. Plus ontwassemen bij heftige regenval werkt ook niet goed, dus ook nog gevaarlijk.

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Iemand hier ervaring met Van Mossel Purmerend?

Binnenkort gaat mijn MG4 (geleverd eind maart 2023) voor z'n 3e beurt naar de garage, en waar ik de eerste en tweede beurt bij VM Amsterdam had was hun planning zo vol dat ik uitgeweken ben naar VM Purmerend. Hopelijk zijn zij ook technisch goed onderlegd met MG4 auto's.

Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn MG4 Comfort sinds de software update die de auto bij z'n 2-jaars onderhoud had gekregen. Afwachten maar wat dit onderhoud gaat opleveren...

  • Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:17
Haay schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:33:
Iemand hier ervaring met Van Mossel Purmerend?

Binnenkort gaat mijn MG4 (geleverd eind maart 2023) voor z'n 3e beurt naar de garage, en waar ik de eerste en tweede beurt bij VM Amsterdam had was hun planning zo vol dat ik uitgeweken ben naar VM Purmerend. Hopelijk zijn zij ook technisch goed onderlegd met MG4 auto's.

Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn MG4 Comfort sinds de software update die de auto bij z'n 2-jaars onderhoud had gekregen. Afwachten maar wat dit onderhoud gaat opleveren...
Ik ben er gisteren nog geweest voor onderhoud aan de MG4. Eerste 2x ben ik in Amsterdam geweest, maar dat vond ik maar niks. Purmerend is echt wel een stuk beter. En als je tijdens het onderhoud wil wachten hebben ze op de bovenverdieping 2 glazen cubicles waar je rustig kan werken.

  • Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 13:30
Sentitel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:
[...]

Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.

Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.
Nu is het bij mij een lease auto, maar als dit prive geweest was, had dit via de rechter gegaan.

Er is juridisch niets te doen met " het is een eigenschap van de auto" dat zal aangetoond moeten worden.
Voor de airco. die deed bij mij ook raar, toen bleek dat ze na een bepaalde firmware update, 1 van de 2 units voor de airco hadden bijgewerkt. Mijne stond in de zomer op 24-25 graden (anders was het een vrieskist ) en in de winter op 28-29 graden.

Er is met de meer mis, en bij mij is het top op CEO niveau gegaan met de directie van Van Mossel.
Dit wilt op zich wel helpen, maar MG4 China houd alles tegen, samen met de importeur en daar zit het probleem.

ehhh.. noppes


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Thc_Nbl schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:30:
[...]

Nu is het bij mij een lease auto, maar als dit prive geweest was, had dit via de rechter gegaan.

Er is juridisch niets te doen met " het is een eigenschap van de auto" dat zal aangetoond moeten worden.
Voor de airco. die deed bij mij ook raar, toen bleek dat ze na een bepaalde firmware update, 1 van de 2 units voor de airco hadden bijgewerkt. Mijne stond in de zomer op 24-25 graden (anders was het een vrieskist ) en in de winter op 28-29 graden.

Er is met de meer mis, en bij mij is het top op CEO niveau gegaan met de directie van Van Mossel.
Dit wilt op zich wel helpen, maar MG4 China houd alles tegen, samen met de importeur en daar zit het probleem.
Van Mossel ís de importeur :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Producteigenschappen die betekenen dat iets niet werkt als redelijkerwijs mag worden verwacht levert een grondslag voor non-conformiteit.

  • Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even wat positiefs tussen al de negatieve ervaringen.

Er zit een barst in mijn achterlichtunit, ter hoogte van de ruitenwisser. Ik heb dit gemeld en aangegeven dat ik onder garantie een nieuwe unit wilde laten monteren. Er werd direct een unit besteld, beetje lange levertijd, maar binnenkort wordt hij vervangen.

MG Goes is gewoon een keurige garage, ben er altijd goed geholpen

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond


  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
TFHfony schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:34:
[...]

Niet Low, maar Tow, van trekken -> Een caravan of aanhanger.
Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.

  • TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]


Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
Dat antwoord is denk ik bedoeld voor @Geeh27 .

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939


  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]


Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
Daar had ik nog niet aan gedacht, wist niet eens dat dat mogelijk was. Ik ga dat ook eens proberen.

Bedankt in ieder geval

  • wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:54
Paul van Druten schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:22:
Dit is wel erg cool... (om te volgen) Zie video!

I decided to do two different install methods, an easy method and a more advanced method.

The easy method ONLY allows you to use the MG4 Control application, the more advanced method opens up the path to sideload more applications.

________________________________________

For the easy method you will need the following file:

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

Copy this files onto a USB stick (A type, left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/E1Qro4qAkR3tVzSt9

________________________________________

For the advanced method:

Download the following files

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

MG4 Swipe_NovaLauncher: https://github.com/Tommasov/MG4_Swipe_NovaLauncher/releases/download/1.2/MG4_NovaLauncher_Swipe_1.2.apk

Nova Launcher: https://teslacoilapps.com/tesladirect/download.pl?packageName=com.teslacoilsw.launcher

Copy these files onto a USB stick (A type, Left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/jyUNEAwnPckBKcus5

Extra video on tweaking Nova:

https://photos.app.goo.gl/KXF4Zo75S15cNQNP7

________________________________________

I better suggest that modifying your car could affect vehicle software update compatibility and warranty. Use at your own risk.

With that said the process to uninstall the application/s is easy and if people want to know the method I can do a video on that also.

My car is a MG4 XPOWER, if you are using another version of the car I believe the app will still work as it supports SWI131, SWI165, SWI69, SWI133 and SWI68.

If you load this onto your car and you get a "Unknown Firmware Version" warning, accept it and test using the different SWI versions, one might be correct for your car or most/desired options will likely work. Feel free to DM me if this happens.

P.S. Sorry for the poor lighting, poor focus, poor narration.. I am not a youtuber and don't have good kit for doing this

If anyone is local to me I am happy to do this for free if it seems too intimidating, unfortunately it is not something that can be done remotely.
Het werkt voor mij. Alleen niet via het bluetooth toestenbord. Via de inlog voor Amazon kon ik een toetsenbordje met een @ openen. Door die @ vast te houden krijg je het instellingenwieltje. Via zoeken bij de taal instellingen kun je alle diepere android menu's benaderen. ik moest natuurlijk wel in het nederlands zoeken ;) Voor mij default geen knipperend verkeersbordje meer. _/-\o_

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485


  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]


Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
Helaas, bij mij werkt dit dus niet.

  • Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:46

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Geeh27 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:16:
[...]

Helaas, bij mij werkt dit dus niet.
Tow mode wel uitstaan?

  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
Zodra ik de stekker van de fietsendrager aansluit is tow-mode actief. Ook als ik de veiligheidssystem achter eerst heb uitgeschakeld. Eerst lijkt het dat ACC het wal zal doen, het lampje licht niet geel op zoals het overige wel. Echter als ik ga rijden is ACC niet in te schakelen.

  • Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:06
Welkom bij de moderne auto's. Een collega met een BYD heeft hetzelfde, als er een stekker van een fietsendrager/aanhanger aangesloten wordt, dan schakelt tow mode in en is cruise control niet meer mogelijk..
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/

  • johnzwet
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-06 17:26
Na 2,5 jaar nieuwe banden onder mijn Xpower laten zetten, Michelin Pilot Sport 5.

Had ik het maar eerder gedaan ik ben alle trillingen kwijt nu, was wel niet zo erg maar nu is het echt weg :)

  • wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:54
johnzwet schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:41:
Na 2,5 jaar nieuwe banden onder mijn Xpower laten zetten, Michelin Pilot Sport 5.

Had ik het maar eerder gedaan ik ben alle trillingen kwijt nu, was wel niet zo erg maar nu is het echt weg :)
Goed hoor, banden maken dus het verschil. Hoeveel km heb je ermee gedaan en hoeveel profiel was er nog over?

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485


  • Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-06 11:15
Lieuwe15 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:46:
Welkom bij de moderne auto's. Een collega met een BYD heeft hetzelfde, als er een stekker van een fietsendrager/aanhanger aangesloten wordt, dan schakelt tow mode in en is cruise control niet meer mogelijk..
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/
Tja, Kia heeft het opgelost, dat zie ik bij MG echt niet gebeuren.

  • Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:17
Hier weer gezeik met één van de bandenspanningsmeters. Sinds de beurt 2 weken geleden blijft die mekkeren dat ie op 2.0 bar staat. Maar ik heb m nu met 3 verschillende pompen gecheckt, heb m echt tussen de 2.7 en 2.9 staan.

De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...

  • SBlankestijn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-06 23:21
Knip

[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 15-06-2026 19:16 . Reden: Lees nog even de regels door mbt AI in discussies en antwoorden ]


  • Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:30
Robonus schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:12:
Hier weer gezeik met één van de bandenspanningsmeters. Sinds de beurt 2 weken geleden blijft die mekkeren dat ie op 2.0 bar staat. Maar ik heb m nu met 3 verschillende pompen gecheckt, heb m echt tussen de 2.7 en 2.9 staan.

De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...
Laat hem eens leeglopen tot 1,5 bar voordat je hem weer oppompt. En dan wel voldoende km's rijden.

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Net dus geweest. Wát een verademing! En zie daar: toch magischer wijze was er een update beschikbaar, namelijk R45 (wat we hier al lang wisten natuurlijk)..

Heel fijn geholpen daar.
edit:
bij mij staat trouwens nog wel de bandenspanning niet in bar, maar in kPa. Iemand een idee hoe je dat kunt aanpassen? Ik zie het nergens.

[ Voor 19% gewijzigd door doobieters op 19-06-2026 14:12 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
doobieters schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:09:
[...]
edit:
bij mij staat trouwens nog wel de bandenspanning niet in bar, maar in kPa. Iemand een idee hoe je dat kunt aanpassen? Ik zie het nergens.
Staat je taal op Engels?

  • doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Nee, gewoon Nederlands..

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen


  • Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 18:26
Bedoel je in de app? Want daar kan je het gewoon instellen via "measurement --> Metric" (sorry die van mij staat wel in het Engels)

In de auto zelf is daar, voor zo ver ik weet geen instelling voor waar je zelf bij kunt.

  • RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-06 12:11
Oh, nakomertje: ik had VM Tiel gevraagd naar de SoH van de accu te kijken, die klopt precies met wat ik laatst op TV hoorde: 93% met 72.000 km op de teller. Niet dat ik er iets van merk trouwens.

  • youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 18:59
Een jaar geleden heb ik onderhoud laten doen aan mijn MG4 bij Van Mossel in Tiel. Bij die beurt is er ook een software-update uitgevoerd. Het duidelijkste verschil was de cruisecontrol 1 km/u per tik omhoog ipv 5 km/u. Verder weet ik niet precies welke versie het was, maar dat is het meest concrete dat ik kan benoemen.

Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.

2 vragen:
  1. Zijn er recent interessante software-updates uitgekomen voor de MG4? Zo ja, wat verandert er en is het merkbaar genoeg om ervoor naar de dealer te gaan?
  2. Kent iemand een goede garage (regio Amersfoort/Utrecht) waar ik onderhoud kan laten doen voor een scherpere prijs?
Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.

  • jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06 18:23
youock schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:26:
Een jaar geleden heb ik onderhoud laten doen aan mijn MG4 bij Van Mossel in Tiel. Bij die beurt is er ook een software-update uitgevoerd. Het duidelijkste verschil was de cruisecontrol 1 km/u per tik omhoog ipv 5 km/u. Verder weet ik niet precies welke versie het was, maar dat is het meest concrete dat ik kan benoemen.

Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.

2 vragen:
  1. Zijn er recent interessante software-updates uitgekomen voor de MG4? Zo ja, wat verandert er en is het merkbaar genoeg om ervoor naar de dealer te gaan?
  2. Kent iemand een goede garage (regio Amersfoort/Utrecht) waar ik onderhoud kan laten doen voor een scherpere prijs?
Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.
Ik weet niets van de diverse software levels (Welk type heb je: Standard, Comfort, Long Range?)
Gewoonlijk komen er na enige tijd geen updates meer, de fabrikant is alweer bezig met nieuwe types.
En als alles goed werkt.....

Inmiddels heb ik twee keer onderhoud laten doen bij Bosch Car Service (met behoud van garantie).
Dat is een keten van lokale garages die samenwerken via Bosch.
Dat kost een stuk minder en ze zijn blij met jou als klant.
Er zitten er ongetwijfeld een paar in jouw omgeving; ff googelen
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste