Ik heb op bepaalde plekken in de straat ook geen verbinding met de mg server. Heb alleen nooit een melding gehad dat de auto in diepe slaap zat. Gewoon geen verbinding wel.Jony23 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:28:
[...]
Ik had gisteren precies hetzelfde. Geen contact meer met de auto, wat ik ook deed.
Mijn auto was helemaal sneeuwvrij, dus lijkt mij daar niet aan te liggen
Vandaag gelukkig weer alles 100%.
Kijk hier eens: https://www.mgevs.com/thr...justment.8830/post-229774Bersonia schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:04:
[...]
haha, nee helemaal niet. Dit is om je kruislichten te regelen bij vervoeren van lading en dergelijke.
Het zijn de grootlichten die problemen geven, staan heel duidelijk te hoog, wanneer is ze wil gebruiken wordt de weg voor mij niet verlicht maar wel de kruinen van de bomende afstelschroef zou hier een oplossing brengen maar die moet je weten zitten, ik wil niet alle schroeven beginnen verdraaien versta je
Na het dak schoon te hebben gemaakt en de entertainment console opnieuw opgestart, en ja hoor daar was 4G weer en de auto op afstand te bedienen.Henno Keers schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:43:
Op dit moment is de kachel in onze MG4 luxury niet op afstand aan te zetten, er komt een melding dat de auto in diepe slaap staat...
Met de sleutel aanzetten hielp ook niet. Ga ik in de auto kijken zie ik dat de onboard SIM kaart symbool op het infotainment scherm geen signaal krijgt en dat er een x doorheen staat.
Er ligt ca. 10 cm sneeuw op het dak, dat zal toch niet de oorzaak zijn??
Het zit niet mee om het in de wijk op een andere paal te testen. 1 paal is uitgevallen (had al tijden kuren), een andere is niet meer openbaar. Rest bezet. Dus weer dezelfde paal gebruikt en ja hoor: 3,6 kW.Mg4gebruiker schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:59:
[...]
Dit is een standaard Vattenfall 11kW openbare paal die ik al 2 jaar gebruik. Bij 2 autos laden schakelt hij naar 7,4.
Het kan dus de paal zelf zijn, de kabel of de laadmodule.
Wij laden zo veel mogelijk thuis, veel goedkoper, nog maar met 3kw, maar 3fase is aangevraagd, en wij wachten op verzwaring van net, (zijn ze mee begonnen) , dan is 11kw laden mogelijk.
Nee, er kan niks aan gedaan worden.Bersonia schreef op zondag 4 januari 2026 @ 23:33:
[...]
slechte afdichting? montage problemen? wat is de oorzaak en kan er iets aan gedaan worden?
Het is ook bijna onmogelijk om condens te voorkomen in zo'n groot stuk doorzichtig kunststof.
Heel veel auto's hebben dit, zeker met zo'n grote unit als bij de 4
Ledverlichting is leuk, maar produceert bijna geen warmte, dus droogt het minder snel dan vroeger met gloeilampen.
Ook sneeuw blijft plakken aan de koplampen, in het donker zie je na een paar km bijna niks meer, kwam ik gisteren achter
Ze zouden gewoon verwarmd moeten zijn vind ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 07-01-2026 09:34 ]
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Yay ik heb weer gedoe met de auto. Buitentemperatuur is -40 en de HVAC start niet. Helemaal niets, geen ruit verwarming etc. Gisteravond werkte het nog perfect.
Ik heb maar gekeken waar de sensor zit en die schoongemaakt en gepoogd op te warmen maar dat heeft geen invloed. Dus zolang het koud blijft kan ik niet weg met de auto.
Oh en van mossel is weer vergeten om mg assistance aan te melden ook al heb ik onderhoudsbeurt daar gedaan. Dus ik krijg geen pechhulp. Ze hebben gewoon geen respect voor mg klanten.
Ik heb maar gekeken waar de sensor zit en die schoongemaakt en gepoogd op te warmen maar dat heeft geen invloed. Dus zolang het koud blijft kan ik niet weg met de auto.
Oh en van mossel is weer vergeten om mg assistance aan te melden ook al heb ik onderhoudsbeurt daar gedaan. Dus ik krijg geen pechhulp. Ze hebben gewoon geen respect voor mg klanten.
En de dealer doet niks?Eavyon schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:31:
Yay ik heb weer gedoe met de auto. Buitentemperatuur is -40 en de HVAC start niet. Helemaal niets, geen ruit verwarming etc. Gisteravond werkte het nog perfect.
Zie ze maar te pakken te krijgen. Ik heb 6 mensen gesproken niemand weet iets behalve dan dat ze niet in elkaar systemen kunnen kijken, niet kunnen doorverbinden want ze hebben er 4 weken uit gelegen. Het is een zooitje bij ze, maar dat wisten we al.
Conclusie is dat er nog niemand naar de auto kan kijken en ik hem niet zomaar kan brengen 70km ver zonder dat alle ruiten beslaan en geen zicht meer heb. Mogelijk gaat mijn verkoper(niet vm) voor vervoer zorgen maar dan ben ik de auto een week kwijt.
Ik heb er nog wat meer km meer gereden maar de temperatuursensor blijft statisch op -40.
Helemaal top, het belichten van de boomkruinen is verleden tijd. Dank voor de tip
Enkel een infotainment reset zal het hem niet doen denk ik. Heb je al eens de batterij afgekoppeld, voor alle zekerheid een kwartier zou ik zeggen, mijn hele grote problemen met de luxury worden tijdelijk beter. Eerst de infotainment, niet de homeknop ingedrukt houden maar via het menu de reset uitvoeren zodanig dat je de privacy en dergelijke weer moet uit voeren, onmiddelijk daarna een battery reset en hopen dat het opgelost is.Eavyon schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:36:
[...]
Zie ze maar te pakken te krijgen. Ik heb 6 mensen gesproken niemand weet iets behalve dan dat ze niet in elkaar systemen kunnen kijken, niet kunnen doorverbinden want ze hebben er 4 weken uit gelegen. Het is een zooitje bij ze, maar dat wisten we al.
Conclusie is dat er nog niemand naar de auto kan kijken en ik hem niet zomaar kan brengen 70km ver zonder dat alle ruiten beslaan en geen zicht meer heb. Mogelijk gaat mijn verkoper(niet vm) voor vervoer zorgen maar dan ben ik de auto een week kwijt.
Ik heb er nog wat meer km meer gereden maar de temperatuursensor blijft statisch op -40.
succes
Heb je marters in de buurt? De kabel naar de NTC loopt onder langs en achter de "voorbumper" van de auto en is bij mij ook al doorgeknaagd geweest, ook -40 als gevolg.Eavyon schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:31:
Bel naar MG Servicepunt Tiel om dit op te lossen.
Daarnaast nog een vraag:
Vervalt de fabrieksgarantie als ik de zomerbanden laat vervangen en uitlijnen voor all seaon banden bij een andere partij, dat niet gekoppeld aan MG / VanMossel is?
Vervalt de fabrieksgarantie als ik de zomerbanden laat vervangen en uitlijnen voor all seaon banden bij een andere partij, dat niet gekoppeld aan MG / VanMossel is?
Nee 100% is onlogisch gezien het gebruik. Maar ik heb hetzelfde meegemaakt met vanmossel garage. Monteur had geen zin/vergeten om de SOH meteen te noteren tijdens uitlezen van de auto.timoli4 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:38:
[Afbeelding]
Is een SOH van 100% mogelijk bij een mg uit begin 2023 met 50.000km ?
Ik heb via mgeurope.eu wat service geschiedenis proberen op te zoeken zoals eerder vermeld in dit topic.
Mogelijk dat ik een ocassion mg4 wil aanschaffen.
Je kan het zelf heel makkelijk uitlezen met carscanner en een odb2 dongle. Ik heb nu ~26.000km en 94.4% maar ik staar me er niet blind op.
Dat niet alleen, ook het ontwerp of keuze om "verneveling" van de ruitenwisservloeistof is niet te doen met dit winterweer. Er hoeft maar een beetje sneeuw of ijs in de paravaan te zitten en de strepen op je voorruit krijg je echt niet weg.Oxellaar schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:33:
[...]
Ook sneeuw blijft plakken aan de koplampen, in het donker zie je na een paar km bijna niks meer, kwam ik gisteren achter
Ruitontdooiervloeistof erop doet wonderen.Odeklontje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:36:
[...]
Dat niet alleen, ook het ontwerp of keuze om "verneveling" van de ruitenwisservloeistof is niet te doen met dit winterweer. Er hoeft maar een beetje sneeuw of ijs in de paravaan te zitten en de strepen op je voorruit krijg je echt niet weg.
Er is weer een nieuwe video opgedoken van een facelift MG4. Dat interieur ziet er een stuk volwassener uit.
Vaak bu'j te bang!
Een MG4 deelauto is in het kanaal gereden. (Navigatie zei naar rechts aldus de bestuurster)
Maar wat me opvalt aan het filmpje is dat de achterklep vanzelf opengaat als die kopje onder gaat. Zou dat een soort beveiliging zijn?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100141955_a06e0f21
Maar wat me opvalt aan het filmpje is dat de achterklep vanzelf opengaat als die kopje onder gaat. Zou dat een soort beveiliging zijn?
Klopt, de ruitensproeiers zijn niet best.Odeklontje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:36:
[...]
Dat niet alleen, ook het ontwerp of keuze om "verneveling" van de ruitenwisservloeistof is niet te doen met dit winterweer. Er hoeft maar een beetje sneeuw of ijs in de paravaan te zitten en de strepen op je voorruit krijg je echt niet weg.
Alleen als je stilstaat sproeien ze over heel de voorruit.
Onder het rijdem slaan ze hele stukken over.
En dan is het reservoir ook nog eens bijzonder klein, ik schat amper 3 liter inhoud
En een regensensor was ook welkom geweest
Volgens mij is dat hele stuk van de tekentafel gevallen
Misschien door de luchtdruk? De auto gaat met de neus recht het water in, gaat dan even horizontaal en dan gaat de achterklep open. Goed om te weten of hier een soort van veiligheid in zit. Met zo'n snelheid heeft het kapot slaan van een ruit ook geen zin.Robonus schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:16:
Een MG4 deelauto is in het kanaal gereden. (Navigatie zei naar rechts aldus de bestuurster)
Ik heb er wat spiritus aan toegevoegd en hrt probleem met bevroren sproeiers was voorbij. Tijdens het rijden staan ze in principe of te laag of te hoog. Ik heb ze nu zo gekregen dat ze tijdens het rijden vrijwel goed staan. Bij de dealer lukte het ook niet....Oxellaar schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:23:
[...]
Klopt, de ruitensproeiers zijn niet best.
En dan is het reservoir ook nog eens bijzonder klein, ik schat amper 3 liter inhoud
Dan moet je stoppen (langs een drukke weg met veel sneeuw in de berm niet echt een optie), en je moet het bij je hebben.Mg4gebruiker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:03:
[...]
Ruitontdooiervloeistof erop doet wonderen.
Ruitenwisservloeistof die tot -25 gaat werkt zelfs niet en bevriest door het vernevelen.
Volgens mij hebben ze het ontwerpen van een regensensor na de ZS opgegeven. Daar zat er een in die druppels telde. Werkte alleen bij echte druppels van een bepaalde grootte en niet met miezer.Oxellaar schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:23:
[...]
Klopt, de ruitensproeiers zijn niet best.
Ik rijd nu een ander merk, maar dat maakt niet uit, "men" mag niet doen aan koppelverkoop en jou/mij verplichten het onderhoud bij hen te laten doen. Nu blijf ik persoonlijk wel aan de veilige kant en laat de beurtjes door de dealer uitvoeren, die bij mijn huidige merk om de 10.000km moeten en wat ik een centen uit de zak klopperij vind, maar dat terzijde. Zaken zoals banden, interieurfilters en ruitenwissers laat ik zeker never nooit door de dealer doen, ze vragen er prijzen voor waar een paard de hik van krijgt en ik vind dat ze het niet verdienen, ze laten ons al een beurtjes schema doen dat niet altijd even correct is en dan ook nog 120 euro durven vragen voor een paar ruitenwissers is toch echt van de gekke als je er zelf voor nog geen 2 tientjes klaar mee bent.timoli4 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:09:
Daarnaast nog een vraag:
Ook nog uitkijken voor streken, zoals preventief vervangen want ze zijn aan het strepen(ruitenwissers) is iets dat vaak door schoonmaken van de bladen zelf kan worden opgelost. Mochten de bladen zelf slecht worden, dan kan dat net na of tussen 2 beurten in zijn, je gaat niet voor een paar wissers naar de dealer zoals in mijn geval, als die ergens tussen de 70 en 80km van je woonplaats ligt. Banden kun je kapot rijden en omdat we geen reserve wiel hebben is een ter plekke oplossing vaak wel de voordeligste. De dealer en niet 1 fabrieksgarantie mag en kan je dwingen om dat verplicht bij de dealerorganisatie te laten doen, gelukkig maar
Je raakt iig niet je fabrieksgarantie kwijt als je zelf je ruitenwissers vervangt, zelf een interieur filter plaatst, zelf even je ruitensproeier reservoir vult tot aan de nok voor hij een beurt krijgt, je ergens je banden laat vervangen. Remschijven en schokdempers zitten misschien in het grijze gebied, weet niet hoelang daarop de fabrieksgarantie is, een 12 Volt accu is vaak ook voor eigen rekening en die mag je dan ook elders laten plaatsen. In het geval van Lease heb je waarschijnlijk niet die zorgen, maar voor ons als particulier is het vaak wel nodig om op onze kleintjes te letten
Misschien iets ter overweging........ trillingen....... had er zelf met mijn MG4 geen last van, maar mocht je het krijgen met je nieuwe banden van elders, dan moet je bij dat bandenbedrijf zijn, de dealer zal je in dat geval niet helpen.
Z0, nu maar hopen dat alles gewoon heel blijft en we lekker kunnen blijven genieten van probleemloos rijden
Nu dat er over gepraat wordt, hoeveel filters heeft de MG4 eigenlijk? Is er daarvan iets te vinden zoals wanneer die vervangen moeten worden en waar zitten die dan? Is er een workaround ?
Zo een week verder en na veel logisch nadenken, documentatie geraadpleegd en een hoop frustratie door vm heb ik de verwarming weer werkend. Geen marters, geen vocht in de kabel maar een simpele have you tried turning it off and on again.Henno Keers schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:27:
[...]
Heb je marters in de buurt? De kabel naar de NTC loopt onder langs en achter de "voorbumper" van de auto en is bij mij ook al doorgeknaagd geweest, ook -40 als gevolg.
Bel naar MG Servicepunt Tiel om dit op te lossen.
Ik heb met ODB alle storingen uitgelezen en er waren 3 actieve DTC meldingen. De meest belangrijke is U0164 FTB87(Missing message) (Lost Communication With Heating, Ventilation and Air Conditioning
(HVAC))
Dit is natuurlijk verdacht en je vraagt af waarom de HVAC module niet meer over CANbus praat met de Gateway. Ik ben dus gaan uitzoeken welke zekeringen mogelijk stuk zijn of loszitten. Uiteindelijk ging het om F22 in de fusebox onder het stuur. Zekering was niet stuk maar na de zekering verwijderd te hebben, gecontroleerd en teruggezet begon alles weer te werken na de auto aangezet te hebben. Officieel dient hiervoor wel de accu losgekoppeld te zijn. Om de een of andere reden was een herstart van de HVAC module voldoende om weer te gaan communiceren. Hopelijk blijft het werken.
Andere 2 storingen zijn de vermoeidheidssensorsysteem wat niet reageert op CANbus en een temp sensor van de batterij (ESSPTC). Maar dit moeten ze maar lekker oplossen tijdens de onderhoudsbeurt.
Edit: Oja ik heb ook nog steeds geen internet terug sinds half december. Had vermoeden dat mogelijk de 1GB was overschreden en dan werkt alleen nog de iSmart app. Maar een maand verder zou het wel weer moeten werken. Niet dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Eavyon op 14-01-2026 00:32 ]
Mooi gevonden en goed om te horen!Eavyon schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 00:28:
[...]
Zo een week verder en na veel logisch nadenken, documentatie geraadpleegd en een hoop frustratie door vm heb ik de verwarming weer werkend. Geen marters, geen vocht in de kabel maar een simpele have you tried turning it off and on again.
Ik heb met ODB alle storingen uitgelezen en er waren 3 actieve DTC meldingen. De meest belangrijke is U0164 FTB87(Missing message) (Lost Communication With Heating, Ventilation and Air Conditioning
(HVAC))
Dit is natuurlijk verdacht en je vraagt af waarom de HVAC module niet meer over CANbus praat met de Gateway. Ik ben dus gaan uitzoeken welke zekeringen mogelijk stuk zijn of loszitten. Uiteindelijk ging het om F22 in de fusebox onder het stuur. Zekering was niet stuk maar na de zekering verwijderd te hebben, gecontroleerd en teruggezet begon alles weer te werken na de auto aangezet te hebben. Officieel dient hiervoor wel de accu losgekoppeld te zijn. Om de een of andere reden was een herstart van de HVAC module voldoende om weer te gaan communiceren. Hopelijk blijft het werken.
Andere 2 storingen zijn de vermoeidheidssensorsysteem wat niet reageert op CANbus en een temp sensor van de batterij (ESSPTC). Maar dit moeten ze maar lekker oplossen tijdens de onderhoudsbeurt.
Edit: Oja ik heb ook nog steeds geen internet terug sinds half december. Had vermoeden dat mogelijk de 1GB was overschreden en dan werkt alleen nog de iSmart app. Maar een maand verder zou het wel weer moeten werken. Niet dus.
"Oja ik heb ook nog steeds geen internet terug sinds half december. Had vermoeden dat mogelijk de 1GB was overschreden en dan werkt alleen nog de iSmart app. Maar een maand verder zou het wel weer moeten werken. Niet dus."
Wellicht de privancy statements in de entertainment console nog een keer bevestigen?
Weet je, die MG4 kan niet eens een jitter inbouwen voor een gladheidswaarschuwing bij lage temperatuur. Daardoor krijg je, zodra de temperatuur een beetje schommelt, meerdere keren dezelfde melding. Ik heb er op een rit van 20 km wel eens zo’n 30 gehad.Robonus schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:16:
Wat ik eigenlijk wil zeggen: ik denk niet dat ze daar rekening mee hebben gehouden en dat het simpelweg de luchtdruk is geweest die de klep heeft geopend.
Spiritus verdampt uit de sproeier en dan vriezen ze alsnog vrij snel dicht is mijn ervaringMg4gebruiker schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:25:
[...]
Ik heb er wat spiritus aan toegevoegd en hrt probleem met bevroren sproeiers was voorbij. Tijdens het rijden staan ze in principe of te laag of te hoog. Ik heb ze nu zo gekregen dat ze tijdens het rijden vrijwel goed staan. Bij de dealer lukte het ook niet....
Ik vind dit wel meevallen. Het ontdooit vooral meteen de sproeivloeistof. Je moet alleen niet een liter erin mikken. Als de boel ontdooit is dan antivries op glycolbasis erin en meestal ben je safe.
Wat zijn de ervaringen van DC laden met temperaturen onder 0 bij jullie?
Ik ging in de kerstvakantie naar Luxemburg en heb dus een aantal keren aan de snellader gehangen.
Batterijverwarming heeft continue aan gestaan. Maar alle 4 keren aan de snellader, bleef hij op exact 50kW steken.
Ik startte met laden bij 30% ongeveer.
Alle voorgaande keren haalde ik dan ruim 130kW en volgens mij ook bij lage temperaturen
Het kan natuurlijk aan de load balance van de laadpaal gelegen hebben.
Maar op 4 verschillende plekken in België en Luxemburg, precies 50kW als max vind ik opvallend.
Ik ging in de kerstvakantie naar Luxemburg en heb dus een aantal keren aan de snellader gehangen.
Batterijverwarming heeft continue aan gestaan. Maar alle 4 keren aan de snellader, bleef hij op exact 50kW steken.
Alle voorgaande keren haalde ik dan ruim 130kW en volgens mij ook bij lage temperaturen
Maar op 4 verschillende plekken in België en Luxemburg, precies 50kW als max vind ik opvallend.
Weer eens geen contact met de mg4 via de app. Auto scannen lukt niet. Bij het invullen van pin code gebeurt er niets. Heb met de auto 2 uur geleden gereden. Staat dus niet in slaap stand. Met de MG4 wel tevreden over de rijeigenschappen. Software schiet echt tekort.
Tesla toevallig? Ik heb hetzelfde gehad bij een sueprcharger, schijnt met de Tesla paal te maken te hebben (soms helpt opnieuw inpluggen)Oxellaar schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:06:
Wat zijn de ervaringen van DC laden met temperaturen onder 0 bij jullie?
Vaak bu'j te bang!
Iemand ervaring met hoe snel je de eindafrekening van de innameinspectie krijgt bij Van Mossel (private lease)? Ze muggenziften trouwens behoorlijk, dus ben er een beetje bang voor. Blijkbaar telt je eigen risico per paneel, dus kan je m beter van te voren even om een boom heen vouwen, dat is goedkoper...
Over verlies van garantie:meacount schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:27:
[...]
Ik rijd nu een ander merk, maar dat maakt niet uit, "men" mag niet doen aan koppelverkoop en jou/mij verplichten het onderhoud bij hen te laten doen. Nu blijf ik persoonlijk wel aan de veilige kant en laat de beurtjes door de dealer uitvoeren, die bij mijn huidige merk om de 10.000km moeten en wat ik een centen uit de zak klopperij vind, maar dat terzijde. Zaken zoals banden, interieurfilters en ruitenwissers laat ik zeker never nooit door de dealer doen, ze vragen er prijzen voor waar een paard de hik van krijgt en ik vind dat ze het niet verdienen, ze laten ons al een beurtjes schema doen dat niet altijd even correct is en dan ook nog 120 euro durven vragen voor een paar ruitenwissers is toch echt van de gekke als je er zelf voor nog geen 2 tientjes klaar mee bent.
Ook nog uitkijken voor streken, zoals preventief vervangen want ze zijn aan het strepen(ruitenwissers) is iets dat vaak door schoonmaken van de bladen zelf kan worden opgelost. Mochten de bladen zelf slecht worden, dan kan dat net na of tussen 2 beurten in zijn, je gaat niet voor een paar wissers naar de dealer zoals in mijn geval, als die ergens tussen de 70 en 80km van je woonplaats ligt. Banden kun je kapot rijden en omdat we geen reserve wiel hebben is een ter plekke oplossing vaak wel de voordeligste. De dealer en niet 1 fabrieksgarantie mag en kan je dwingen om dat verplicht bij de dealerorganisatie te laten doen, gelukkig maar![]()
Je raakt iig niet je fabrieksgarantie kwijt als je zelf je ruitenwissers vervangt, zelf een interieur filter plaatst, zelf even je ruitensproeier reservoir vult tot aan de nok voor hij een beurt krijgt, je ergens je banden laat vervangen. Remschijven en schokdempers zitten misschien in het grijze gebied, weet niet hoelang daarop de fabrieksgarantie is, een 12 Volt accu is vaak ook voor eigen rekening en die mag je dan ook elders laten plaatsen. In het geval van Lease heb je waarschijnlijk niet die zorgen, maar voor ons als particulier is het vaak wel nodig om op onze kleintjes te letten
Als het onderhoud wordt gedaan volgens de regels van de fabrikant, heeft dat geen gevolgen voor de garantie!
(Dit zijn Europese regels)
Er zijn bedrijven die hierop inspelen bijv. Nexdrive en Bosch Car Service.
Ik heb inmiddels een onderhoudsbeurt bij Bosch Car Service laten doen; dat scheelt een hele schep vol Euro's.
Daarnaast, ze hebben tijd voor je en ze zijn blij met je als klant.
Nee... Total en BP laadstations-tom-562 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:08:
[...]
Tesla toevallig? Ik heb hetzelfde gehad bij een sueprcharger, schijnt met de Tesla paal te maken te hebben (soms helpt opnieuw inpluggen)
Maar omdat het 4x op rij precies 50kw was, vind ik het opvallend
[ Voor 10% gewijzigd door Oxellaar op 17-01-2026 12:18 ]
Goh, het kan dus toch, volgende beurt in Tiel het grote licht dan laten verstellen, de hele weinige keren dat ik in het donker in de rimboe rijd verlicht ik alle vogelnesten in de boomtoppen nu.
1x gevraagd bij VM in Amsterdam of ze afgesteld konden worden, hebben ze niet gedaan, de 2e keer weer gevraagd, weer niet gebeurd, teruggereden, en wat kreeg ik van die droeftoeters daar te horen: kunnen niet afgesteld worden meneer, is een fabrieksinstelling. Blijf erbij dat mijn MG4 een van de fijnste auto's is (zeker met rijden) die ik ooit gehad heb, en VM Amsterdam met stip de slechtste garage die ik ook gehad heb. VM Tiel daarintegen is top, dikke aanrader.
Heb je dit weten te verifieren bij MG zelf? De garage moet het terugkoppelen in het MG RMI systeem en ik heb dus nu een akkefietje dat vanmossel dat niet heeft gedaan en ik geen garantie en pechhulp meer heb.jbraamse schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:09:
[...]
Over verlies van garantie:
Als het onderhoud wordt gedaan volgens de regels van de fabrikant, heeft dat geen gevolgen voor de garantie!
(Dit zijn Europese regels)
Er zijn bedrijven die hierop inspelen bijv. Nexdrive en Bosch Car Service.
Ik heb inmiddels een onderhoudsbeurt bij Bosch Car Service laten doen; dat scheelt een hele schep vol Euro's.
Daarnaast, ze hebben tijd voor je en ze zijn blij met je als klant.
Ik zou zelf ook zeer graag naar een Bosch garage gaan aangezien ik daar bijna meteen meer vertrouwen in heb en er een in mijn buurt zit.
Onderhoud mag je in principe bij elke garage laten doen, dat is Europees vastgelegd. Fabrikanten moeten de benodigde onderhouds- en reparatie-informatie beschikbaar stellen (eventueel tegen betaling), zodat onderhoud volgens schema mogelijk is. In de praktijk hebben niet alle garages de juiste kennis, apparatuur of licenties, zeker met alle IT in moderne auto’s (module-updates, documentatie, training). Dus vooraf even checken hoe een garage dit regelt. Als het onderhoudsschema een update vereist, zit je anders snel in de ellende. Ik weet overigens niet of MG deze toegang/informatie daadwerkelijk aan de B2B-markt aanbiedt.
De pechservice lijkt vooral een extra service om je bij VM te houden en staat los van de garantie. Daar zou ik niet blind op varen; VM beheert zo’n beetje de hele MG-keten en houdt je graag binnen hun eigen netwerk.
De pechservice lijkt vooral een extra service om je bij VM te houden en staat los van de garantie. Daar zou ik niet blind op varen; VM beheert zo’n beetje de hele MG-keten en houdt je graag binnen hun eigen netwerk.
[ Voor 20% gewijzigd door gwnmikedus op 17-01-2026 20:34 ]
Ik schakel tussen mens en IT
Ik heb momenteel last van weerstand bij sturen. Ik merk het vooral op de snelweg bij kleine correcties. Het is dan net of het stuur weerstand biedt en ik meer kracht moet geven alsof je hem door de lane keeping heen moet duwen als je de lijn nadert. Lane keeping staat uit btw. Het is niet heel erg storend, maar valt wel op. Herkennen jullie dit?
Heb jij bewijs dat ze die service hebben gedaan? Service rapport, betalingsbewijs. Dan hebben ze geen poot om op te staan.Eavyon schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:51:
[...]
Heb je dit weten te verifieren bij MG zelf? De garage moet het terugkoppelen in het MG RMI systeem en ik heb dus nu een akkefietje dat vanmossel dat niet heeft gedaan en ik geen garantie en pechhulp meer heb.
Ik zou zelf ook zeer graag naar een Bosch garage gaan aangezien ik daar bijna meteen meer vertrouwen in heb en er een in mijn buurt zit.
Minder mm's op de voorbanden? Misschien van normal naar sport omgezet bij stuurbekrachtiging?nietnormaal schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:07:
Ik heb momenteel last van weerstand bij sturen. Ik merk het vooral op de snelweg bij kleine correcties. Het is dan net of het stuur weerstand biedt en ik meer kracht moet geven alsof je hem door de lane keeping heen moet duwen als je de lijn nadert. Lane keeping staat uit btw. Het is niet heel erg storend, maar valt wel op. Herkennen jullie dit?
Correct dat heb ik. Gelijk hebben is één ding. Gelijk krijgen is een ander. Maar ik was oprecht geïnteresseerd of jij hebt gekeken of het in de RMI portal staat? Want bij mij staat het geregistreerd als geen garantie meer. En dat heeft consequenties.Mg4gebruiker schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:17:
[...]
Heb jij bewijs dat ze die service hebben gedaan? Service rapport, betalingsbewijs. Dan hebben ze geen poot om op te staan.
De pechservice lijkt uitgevoerd te worden door de ANWB uit naam van MG pechhulp. Dit staat ook duidelijk op de vanmossel site. Ik heb hier geen recht op volgens hun systeem. De mevrouw liet wel meteen weten dat het vaker gebeurd dat het niet in het systeem staat omdat het niet teruggekoppeld is door de garage. Dit is nogal vervelend want ik had ze op het moment nodig want mijn auto kon niet veilig gebruikt worden met al die sneeuw. Juist op die momenten wil je niet voor verrassingen komen te staan omdat je garage een steekje heeft laten vallen(van de zovelen). Nee ze hebben geen interesse om mij in hun netwerk te houden, want het is hun netwerk niet.gwnmikedus schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:28:
Onderhoud mag je in principe bij elke garage laten doen, dat is Europees vastgelegd. Fabrikanten moeten de benodigde onderhouds- en reparatie-informatie beschikbaar stellen (eventueel tegen betaling), zodat onderhoud volgens schema mogelijk is. In de praktijk hebben niet alle garages de juiste kennis, apparatuur of licenties, zeker met alle IT in moderne auto’s (module-updates, documentatie, training). Dus vooraf even checken hoe een garage dit regelt. Als het onderhoudsschema een update vereist, zit je anders snel in de ellende. Ik weet overigens niet of MG deze toegang/informatie daadwerkelijk aan de B2B-markt aanbiedt.
MG4 luxery uit 2022, deed vrijdag/zaterdag de verwarming niet, lampje zelf uit, stond altijd op low in het scherm. maar doet niets.
zekering (f2 links achter het stuur) was in orde, dan toch maar accu loskoppelen, 5 min later, aangesloten
auto gaf allemaal foutmeldingen (rij hulp systemen), ramen moesten open en dicht,
maar na 2de x "aanzetten" was alles goed en verwarming werkte weer.
zekering (f2 links achter het stuur) was in orde, dan toch maar accu loskoppelen, 5 min later, aangesloten
auto gaf allemaal foutmeldingen (rij hulp systemen), ramen moesten open en dicht,
maar na 2de x "aanzetten" was alles goed en verwarming werkte weer.
[ Voor 34% gewijzigd door mrBrainY op 19-01-2026 09:35 . Reden: typo+plaatje ]
Volgens mij begreep je me niet helemaal goed. Ze houden je in hun netwerk door jou bij VM onderhoud te laten uitvoeren om die dienst van pechservice te blijven houden. Het is mij ook bekend dat de pechdienst niet door VM zelf geleverd wordt. Dit regelt de ANWB ism Logicx.Eavyon schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:02:
[...]
De pechservice lijkt uitgevoerd te worden door de ANWB uit naam van MG pechhulp. Dit staat ook duidelijk op de vanmossel site. Ik heb hier geen recht op volgens hun systeem. De mevrouw liet wel meteen weten dat het vaker gebeurd dat het niet in het systeem staat omdat het niet teruggekoppeld is door de garage. Dit is nogal vervelend want ik had ze op het moment nodig want mijn auto kon niet veilig gebruikt worden met al die sneeuw. Juist op die momenten wil je niet voor verrassingen komen te staan omdat je garage een steekje heeft laten vallen(van de zovelen). Nee ze hebben geen interesse om mij in hun netwerk te houden, want het is hun netwerk niet.
Ik schakel tussen mens en IT
Je hebt dus onderhoud laten doen en omdat het niet is vastgelegd bij MG vervalt je garantie?Eavyon schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:51:
[...]
Heb je dit weten te verifieren bij MG zelf? De garage moet het terugkoppelen in het MG RMI systeem en ik heb dus nu een akkefietje dat vanmossel dat niet heeft gedaan en ik geen garantie en pechhulp meer heb.
Ik neem aan dat je daar niet mee akkoord gaat?
Ik vaar blind op de uitingen van Bosch (en de wet) en ik bewaar angstvallig alle facturen.
Ik heb hierover geen contact gehad met MG; lijkt me zinloos.
Bosch is een groot internationaal bedrijf in auto onderdelen en electronica, ik sluit zelfs niet uit dat er Bosch onderdelen in onze MG zitten.
Als er problemen ontstaan, dan is Bosch mijn eerste aanspreekpunt en daarna evt. rechtsbijstand.
Pechservice heb ik geregeld via mijn verzekering, los van Van Mossel.gwnmikedus schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:28:
@Bersonia, zoek in dit forum op "filter" en je krijgt meerdere oplossingen die forumleden al gevonden hebben. Zowel Bosch als Ali leveren filters. Ik vervang ze zelf jaarlijks. In de uitsparing zit origineel 1 filter, maar er passen er 2 in.Bersonia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:57:
Nu dat er over gepraat wordt, hoeveel filters heeft de MG4 eigenlijk? Is er daarvan iets te vinden zoals wanneer die vervangen moeten worden en waar zitten die dan? Is er een workaround ?
Herkenbaar, soort plakkerig gevoel met rechtuit rijden, bij mij meestal te verminderen door de bandenspanning weer op 2.7 bar te zetten, die 1 of 2 tienden verschil in bandenspanning maakt wel uit uit met het plakkerige gevoel.nietnormaal schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:07:
Ik had dit niet eerder en mijn banden zijn niet zo hard opgepompt. Maar ja.RichardB61 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:16:
[...]
Herkenbaar, soort plakkerig gevoel met rechtuit rijden, bij mij meestal te verminderen door de bandenspanning weer op 2.7 bar te zetten, die 1 of 2 tienden verschil in bandenspanning maakt wel uit uit met het plakkerige gevoel.
Ik kreeg hem na 2 dagen. Ik had 2 schades, maar bij mij is een keer het eigen risico eraf getrokken. Ik begrijp niet helemaal wat je met "per paneel" bedoeld, maar mogelijk kan je dat betwisten?deathmonkey schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:46:
Iemand ervaring met hoe snel je de eindafrekening van de innameinspectie krijgt bij Van Mossel (private lease)? Ze muggenziften trouwens behoorlijk, dus ben er een beetje bang voor. Blijkbaar telt je eigen risico per paneel, dus kan je m beter van te voren even om een boom heen vouwen, dat is goedkoper...
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Per paneel op de auto, dus als je een kras op de deur hebt en op de bumper is dat 2x.Denizz schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:20:
[...]
Ik kreeg hem na 2 dagen. Ik had 2 schades, maar bij mij is een keer het eigen risico eraf getrokken. Ik begrijp niet helemaal wat je met "per paneel" bedoeld, maar mogelijk kan je dat betwisten?
Hier trouwens nog steeds geen rekening gehad, maar staat op die manier in het inname formulier.
Nog even één punt:Eavyon schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:51:
[...]
Je hebt de auto gekocht bij de dealer.
Volgens het burgerlijk wetboek is de verkoper verantwoordelijk en dus je aanspreekpunt.
Alles wat er niet klopt in de keten erachter is niet jouw probleem, de dealer moet zijn verplichtingen nakomen.
Dit levert natuurlijk sores op en dat wil je niet, maar ze moeten gewoon de wet respecteren!
Je kan m dan beter om een boom vouwen, dat is goedkoperdeathmonkey schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 08:32:
[...]
Per paneel op de auto, dus als je een kras op de deur hebt en op de bumper is dat 2x.
Hier trouwens nog steeds geen rekening gehad, maar staat op die manier in het inname formulier.
Vaak bu'j te bang!
Klopt, dat is het kromme. Nog even over gedacht, maar aangezien het om twee krasjes aan beide zijkanten van de auto ging denk ik dat ik het eigen risico van de zorgverzekering er ook bij op moet gaan tellen.-tom-562 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:33:
[...]
Je kan m dan beter om een boom vouwen, dat is goedkoper
heb probleempje, mijn vrouwtjelief heeft één issue met de leuke MG4
geen electrische achterklep en dit voor een electrische auto!!
Die achterklep is wel een beetje zwaar vind ik zelf en voor een kleinere persoon is dat nog slechter, dus ik begrijp het wel.
Nu is mijn vraag, kan ik de pompen vervangen door sterkere eventueel , zodat de achterklep bijna vanzelf omhoog gaat?
Die achterklep is wel een beetje zwaar vind ik zelf en voor een kleinere persoon is dat nog slechter, dus ik begrijp het wel.
Nu is mijn vraag, kan ik de pompen vervangen door sterkere eventueel , zodat de achterklep bijna vanzelf omhoog gaat?
@Bersonia: zoek op het forum op "achterklep". Ik had hetzelfde probleem en heb de achterklep elektrisch gemaakt. Zie mijn verhaal op: Jony23 in "Het grote MG4 topic"Bersonia schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:
![]()
Met 2 middagen had ik dit ingebouwd met hulp van onze Noorse MG4 rijders you tube film.
Ik irriteer mij mateloos aan het LKA systeem op de MG4. Ja, het is milder geworden. Maar het systeem werkt niet wanneer het moet (dubbel doorgetrokken streep). En het werkt verkeerd als het niets moet doen. Het stoort mij ook als ik een vrachtwagen heb ingehaald en met richtingaanwijzer terug naar rechts ga. Dan krijst hij en stuurt tegen. Ik ben de vrachtwagen al ruim voorbij en er rijdt niemand in de buurt voor mij
. Ik heb het eens op video opgenomen en zes seconden na inhalen (17 meter voorbij de vrachtwagen bij 10 kmh snelheidsverschil) mekkert hij nog steeds. Zet ik LKA uit dan doet hij dat niet.
MG beweert dat alles werkt zoals het behoort. Herkennen jullie dit soort zaken?
Herkenbaar. bij ons gaat ie voor ritten buiten de bebouwde kom op de oprit al uit.Mg4gebruiker schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:17:
Ik irriteer mij mateloos aan het LKA systeem op de MG4. Ja, het is milder geworden. Maar het systeem werkt niet wanneer het moet (dubbel doorgetrokken streep). En het werkt verkeerd als het niets moet doen. Het stoort mij ook als ik een vrachtwagen heb ingehaald en met richtingaanwijzer terug naar rechts ga. Dan krijst hij en stuurt tegen. Ik ben de vrachtwagen al ruim voorbij en er rijdt niemand in de buurt voor mij. Ik heb het eens op video opgenomen en zes seconden na inhalen (17 meter voorbij de vrachtwagen bij 10 kmh snelheidsverschil) mekkert hij nog steeds. Zet ik LKA uit dan doet hij dat niet.
Dat inhalen nog maar 1 ding. Je moet eens op een licht slingerende weg buiten de bebouwde kom een verkeersheuvel midden op de weg hebben zoals hier: https://maps.app.goo.gl/RMTVRDEgLm3teA6n9
Dan stuurt de LKA je er recht op af... niet fijn.
Dat is aan de basis ook een weg met dubbele doorgetrokken strepen, toch? Ziet het systeem die lijnen ook niet?Henno Keers schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Herkenbaar. bij ons gaat ie voor ritten buiten de bebouwde kom op de oprit al uit.
Dat inhalen nog maar 1 ding. Je moet eens op een licht slingerende weg buiten de bebouwde kom een verkeersheuvel midden op de weg hebben zoals hier: https://maps.app.goo.gl/RMTVRDEgLm3teA6n9
Dan stuurt de LKA je er recht op af... niet fijn.
Die foto laat overigens een stuk zien waar de belijning heel slecht is. In ELK mode kan hij dan op de zijkanten gaan reageren. Daartussenin ligt precies de vluchtheuvel...
Gebruik jij soms ook Traffic Jam Assist?
Overigens, mijn klacht over het waarschuwen en ingrijpen bij het terugkeren naar de rechter rijbaan na het inhalen van een (vracht)auto is In eerste instantie het gevolg van het Lane Change Assist systeem. Dat systeem gebruikt o.a. ook het LKA systeem. Zet je LKA uit dan werkt het systeem niet meer waardoor de klacht niet optreedt.
[ Voor 11% gewijzigd door Mg4gebruiker op 25-01-2026 16:48 ]
Gasdempers zijn er in alles sterktes te verkrijgen. Dingen kosten geen drol.Bersonia schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:
![]()
Heb je eventueel een onderdeelnummer wat er op staat?
Even zoeken naar gasdrukveer bij onze welbekende vrienden uit China.
Nou, het is al weer even dat ik een update heb gegeven van mijn auto.
Na een brief aan de directie van Van Mossel, is er actie gekomen en wordt de trilling in mijn auto nu serieus genomen.
- De gehele auto trilt bij 67km 85, soms 103, 123, 135.
Op grond van de directie zijn alle velgen vervangen. Dit heeft het behoorlijk verbeterd.
- Trilling in het stuur. ( niet zoals een slecht uitgelijnde auto).
De moneur vermoedde de stuurdempers.
Na "een zogenaamde" bestelling, mensen ziek, mensen met slecht geheugen.
Is er een testrit gedaan met de vestigings directeur.
Deze heeft de trilling in het stuur, het resoneren van de carresorie en de trilling in de stoel ook nu waargenomen. Hierna is er een afspraak geweest, auto is weer na gekeken, en daarna werd er gezegd, dit is een bekend probleem en kunnen we niet oplossen en zo ben ik weer weggestuurd.
Het is bekend dat er MG4's zijn die niet te repareren zijn. *( de productie in 2023, Xpower en Trophy line, tot eind okt 2023, kan dit probleem hebben). google maar rond, in Engeland is er op de Xpower een verkoop stop geweest.
Hij heeft ook aangegeven, dat aftersales niet verteld, dat je 4e onderhouds beurt rond de 1600 euro kost. *( verplichte beurt).
Let ook op dat als je naar een Nederlands praten navi wilt, dit er nooit meer komt. Ook dit was een verkoop leugen, gezien de verkoper mij wel vertelde dat de nederlandse ondersteuning later komt.
Nou de directie geeft aan dat deze nooit meer komt.
Laat u dus niet afscheepen bij van Mossel, men is bekend met de problemen, alleen kan MG er niets mee.
Ze scharen zich dus achter, Van Mossel en "Aftersales MG"
En gaat u naar van Mossel, vestiging BREDA is een drama, Rotterdam is goed en Amsterdam is ook goed.
Daar zitten erg goede monteurs, dat wel.
Maar voor mij dus nooit meer Van Mossen en nooit meer MG.
Jammer, want de MG4, had een prima auto kunnen zijn.
Na een brief aan de directie van Van Mossel, is er actie gekomen en wordt de trilling in mijn auto nu serieus genomen.
- De gehele auto trilt bij 67km 85, soms 103, 123, 135.
Op grond van de directie zijn alle velgen vervangen. Dit heeft het behoorlijk verbeterd.
- Trilling in het stuur. ( niet zoals een slecht uitgelijnde auto).
De moneur vermoedde de stuurdempers.
Na "een zogenaamde" bestelling, mensen ziek, mensen met slecht geheugen.
Is er een testrit gedaan met de vestigings directeur.
Deze heeft de trilling in het stuur, het resoneren van de carresorie en de trilling in de stoel ook nu waargenomen. Hierna is er een afspraak geweest, auto is weer na gekeken, en daarna werd er gezegd, dit is een bekend probleem en kunnen we niet oplossen en zo ben ik weer weggestuurd.
Het is bekend dat er MG4's zijn die niet te repareren zijn. *( de productie in 2023, Xpower en Trophy line, tot eind okt 2023, kan dit probleem hebben). google maar rond, in Engeland is er op de Xpower een verkoop stop geweest.
Hij heeft ook aangegeven, dat aftersales niet verteld, dat je 4e onderhouds beurt rond de 1600 euro kost. *( verplichte beurt).
Let ook op dat als je naar een Nederlands praten navi wilt, dit er nooit meer komt. Ook dit was een verkoop leugen, gezien de verkoper mij wel vertelde dat de nederlandse ondersteuning later komt.
Nou de directie geeft aan dat deze nooit meer komt.
Laat u dus niet afscheepen bij van Mossel, men is bekend met de problemen, alleen kan MG er niets mee.
Ze scharen zich dus achter, Van Mossel en "Aftersales MG"
En gaat u naar van Mossel, vestiging BREDA is een drama, Rotterdam is goed en Amsterdam is ook goed.
Daar zitten erg goede monteurs, dat wel.
Maar voor mij dus nooit meer Van Mossen en nooit meer MG.
Jammer, want de MG4, had een prima auto kunnen zijn.
ehhh.. noppes
Als je zwaardere dempers plaatst, is het natuurlijk ook weer lastiger om de de klep te sluiten...Bersonia schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:
![]()
Vaak bu'j te bang!
Het -40 probleem was weer terug gisterenavond. Zonder ook maar verder diagnosticeren heb ik nu de accu losgehaald en wordt dus alles reset gegeven. Ja de verwarming werkt weer meteen. Maar dit moet geen standaard procedure worden. Hopelijk tijdens de onderhoudsbeurt over een maand doet de storing zich voor anders sta ik meteen met lege handen daar.Henno Keers schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:57:
[...]
Mooi gevonden en goed om te horen!
"Oja ik heb ook nog steeds geen internet terug sinds half december. Had vermoeden dat mogelijk de 1GB was overschreden en dan werkt alleen nog de iSmart app. Maar een maand verder zou het wel weer moeten werken. Niet dus."
Wellicht de privancy statements in de entertainment console nog een keer bevestigen?
Nee helaas internet is ook niet hersteld na dit alles. Alsof ik geblokkeerd ben.
oeps man, ik zal veel moed moeten verzamelen om dit te doen. Om me een idee te geven, hoeveel kost dit alles samen?Jony23 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:59:
[...]
@Bersonia: zoek op het forum op "achterklep". Ik had hetzelfde probleem en heb de achterklep elektrisch gemaakt. Zie mijn verhaal op: Jony23 in "Het grote MG4 topic"
Met 2 middagen had ik dit ingebouwd met hulp van onze Noorse MG4 rijders you tube film.
-tom-562 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:11:
[...]
Als je zwaardere dempers plaatst, is het natuurlijk ook weer lastiger om de de klep te sluiten...
ik herken dit zekerMg4gebruiker schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:17:
Ik irriteer mij mateloos aan het LKA systeem op de MG4. Ja, het is milder geworden. Maar het systeem werkt niet wanneer het moet (dubbel doorgetrokken streep). En het werkt verkeerd als het niets moet doen. Het stoort mij ook als ik een vrachtwagen heb ingehaald en met richtingaanwijzer terug naar rechts ga. Dan krijst hij en stuurt tegen. Ik ben de vrachtwagen al ruim voorbij en er rijdt niemand in de buurt voor mij. Ik heb het eens op video opgenomen en zes seconden na inhalen (17 meter voorbij de vrachtwagen bij 10 kmh snelheidsverschil) mekkert hij nog steeds. Zet ik LKA uit dan doet hij dat niet.
ik lees hier wel nergens van een andere bijwerking van de laatste update R36, MG4 van sept 2024.
Van de ene dag op de andere geeft de wagen aan een rijbereik van 380 km bij 100%, 3 dagen er voor was dat nog 440 km en nee het was niet plotseling koud geworden
Natuurlijk zeggen ze in de garage dat dit normaal is in de winter en moet ik nu noodgedwongen afwachten tot ik weet het niet wanneer
Toffe wagen om mee te rijden, dat wel, als je geen rekening houdt met al die mispunten, veiligheid is bij mij toch ook belangrijk.
Ik vraag mij toch iets af, zit het probleem misschien in het feit van altijd maar update op update te installeren, ik bedoel maar kijk eens naar een PC want op de duur is een herinstallatie de beste oplossing om opnieuw een goed werkende PC te hebben.
De hamvraag is, kan bij de MG4 alles terug op fabriekinstellingen gezet worden zodat al die updates weg zijn en dan pas de laatste update installeren????
zou dit nu een geniale ingeving zijn???? Zou eens tijd worden haha
Maak foto's van wat je aantrof.Eavyon schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:58:
[...]
Het -40 probleem was weer terug gisterenavond. Zonder ook maar verder diagnosticeren heb ik nu de accu losgehaald en wordt dus alles reset gegeven. Ja de verwarming werkt weer meteen. Maar dit moet geen standaard procedure worden. Hopelijk tijdens de onderhoudsbeurt over een maand doet de storing zich voor anders sta ik meteen met lege handen daar.
Nee helaas internet is ook niet hersteld na dit alles. Alsof ik geblokkeerd ben.
Is dit een Luxury? De R36 wijst op de entertainment console, als die nog R36 is, dan loop je hopeloos achter met alleen dat onderdeel (is nu R68), ik mag vrezen voor die 15 andere onderdelen met een bepaalde software revisie.Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 00:31:
[...]
ik herken dit zekerhet is soms ronduit gevaarlijk wanneer het systeem kuren heeft. Ik heb zogezegd de laatste updates gehad, het werd nog slechter. Nu is het icoontje van de LKA grijs als ik de auto opstart om plotseling tijdens het rijden groen te worden en dan terug grijs enz.. Ik erger me vooral aan de CC , verdomd gevaarlijk dat plotseling inhouden op de voorligger of zelfs bij het inhalen ook wanneer je reeds volledig op het andere vak bent, en als je het maar weet dat de MG4 goede remmen heeft
vraag maar eens aan de achterliggers die beginnen toeteren en/of met de hooglichten knipperen. Ik heb wel sedert de update geen noodstop meer gehad, toch een lichtpuntje
![]()
ik lees hier wel nergens van een andere bijwerking van de laatste update R36, MG4 van sept 2024.
Van de ene dag op de andere geeft de wagen aan een rijbereik van 380 km bij 100%, 3 dagen er voor was dat nog 440 km en nee het was niet plotseling koud gewordenHerkent iemand dit?
Natuurlijk zeggen ze in de garage dat dit normaal is in de winter en moet ik nu noodgedwongen afwachten tot ik weet het niet wanneer![]()
![]()
Toffe wagen om mee te rijden, dat wel, als je geen rekening houdt met al die mispunten, veiligheid is bij mij toch ook belangrijk.
Ik vraag mij toch iets af, zit het probleem misschien in het feit van altijd maar update op update te installeren, ik bedoel maar kijk eens naar een PC want op de duur is een herinstallatie de beste oplossing om opnieuw een goed werkende PC te hebben.
De hamvraag is, kan bij de MG4 alles terug op fabriekinstellingen gezet worden zodat al die updates weg zijn en dan pas de laatste update installeren????
zou dit nu een geniale ingeving zijn???? Zou eens tijd worden haha
Toen wij onze Luxury kregen in mei 2024 had die ook ongeveer die versie, pas nu, na 2 ritten naar Tiel op en neer, begint de software ergens op te lijken.
Inderdaad een Luxury met R36 er op. Volgens de garage is dat de juiste versie ! Heb hen attent gemaakt dat er op de forums sprake is van R68 update, maar dat wuiven ze weg als een andere wagen versie.Henno Keers schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:34:
[...]
Is dit een Luxury? De R36 wijst op de entertainment console, als die nog R36 is, dan loop je hopeloos achter met alleen dat onderdeel (is nu R68), ik mag vrezen voor die 15 andere onderdelen met een bepaalde software revisie.
Toen wij onze Luxury kregen in mei 2024 had die ook ongeveer die versie, pas nu, na 2 ritten naar Tiel op en neer, begint de software ergens op te lijken.
Als je naar de MG site gaat en inlogt met je serienummer krijg je als antwoord dat R36 de juiste versie.
Nu heb ik al veel goede dingen gelezen van Tiel en heb ik er veel voor over, ik woon in west-vlaanderen aan de Franse grens, maar dit is ver en misschien krijg ik daar ook hetzelfde antwoord.
Wat een miserie met een nieuwe wagen
Er zit inderdaad verschil in R-nummers tussen de Standard Edition en de Luxury Edition.
Voor Lux zijn die nummers veel hoger. Kan goed zijn dat R36 de nieuwste is voor de standaard editie (die zonder spoiler/warmtepomp).
Voor Lux zijn die nummers veel hoger. Kan goed zijn dat R36 de nieuwste is voor de standaard editie (die zonder spoiler/warmtepomp).
OK, maar men zou denken als je het opzoekt met het chassisnummer men de juiste update versie zou aanbevelen. Het is wel degelijk de Luxury uitvoering, dus ik snap het niet hoor. Wat moet er ondernomen worden om zekerheid te scheppen?Robonus schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:01:
Er zit inderdaad verschil in R-nummers tussen de Standard Edition en de Luxury Edition.
@Bersonia, ik heb de elektrische apparatuur voor de achterklep bij MG Titan besteld. Kosten ( net gecheckt) € 298.95.
De kosten vallen wel mee, maar het is idd even werken.
De kosten vallen wel mee, maar het is idd even werken.
Ik heb een Lux Long Range, de vroege generatie waar one pedal driving niet op kan helaas. Ik heb een infotainment versie in de 60 range (ben nu op het werk, auto staat wat ver) samen met de andere updates is het allemaal veel soepeler geworden. Ik ben heel tevreden over Tiel, hoe je er wel serieus genomen wordt en alle updates met je besproken wordt.Geef ze anders vooraf ff een belletje.Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:48:
[...]
Inderdaad een Luxury met R36 er op. Volgens de garage is dat de juiste versie ! Heb hen attent gemaakt dat er op de forums sprake is van R68 update, maar dat wuiven ze weg als een andere wagen versie.
Als je naar de MG site gaat en inlogt met je serienummer krijg je als antwoord dat R36 de juiste versie.
Nu heb ik al veel goede dingen gelezen van Tiel en heb ik er veel voor over, ik woon in west-vlaanderen aan de Franse grens, maar dit is ver en misschien krijg ik daar ook hetzelfde antwoord.
Wat een miserie met een nieuwe wagen
MG servicepunt Tiel bellen.Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]
OK, maar men zou denken als je het opzoekt met het chassisnummer men de juiste update versie zou aanbevelen. Het is wel degelijk de Luxury uitvoering, dus ik snap het niet hoor. Wat moet er ondernomen worden om zekerheid te scheppen?
De motorklep is ook enorm zwaar. Zullen beide grotendeels staal zijn. Als ik naar mijn andere auto kijk een kia e-niro is vooral de achterklep veder licht. Dun plaatstaal met plastic en aluminium.Bersonia schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:
![]()
Ik heb even in chatgpt gekeken welke versies er de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen:Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]
OK, maar men zou denken als je het opzoekt met het chassisnummer men de juiste update versie zou aanbevelen. Het is wel degelijk de Luxury uitvoering, dus ik snap het niet hoor. Wat moet er ondernomen worden om zekerheid te scheppen?

Ik zet zelf nog op R46 uit m'n hoofd, en ik dacht dat er zelfs ook al een R67 was die niet in het bovenstaande overzicht staat. Anders even met garage Tiel bellen.
Zeker is R67 er. Maar je krijgt die niet zonder een reden. Ook niet in Tiel. Klaag eens over uitval BT bv.Robonus schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Ik heb even in chatgpt gekeken welke versies er de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen:
[Afbeelding]
Ik zet zelf nog op R46 uit m'n hoofd, en ik dacht dat er zelfs ook al een R67 was die niet in het bovenstaande overzicht staat. Anders even met garage Tiel bellen.
Bizar dat je hiervoor 'op vakantie' moet in NL. Aan de andere kant, elk nadeel heeft zijn voordeel.
Wat betreft die achterklep: ik had dit ook met mijn oude liftback en ik zie nu bij de MG dat hij ook niet meer soepel omhoog gaat. Vaak is dit slijtage. Ik die van de liftback destijds vervangen en nooit geen last meer van gehad.
ik zie niet de R36 die op de mijne staat. Is zogezegd de laatste !!
MG4 09/24
MG4 09/24
[ Voor 19% gewijzigd door Bersonia op 03-02-2026 23:04 ]
Wij hebben R68 op de entertainment console staan, R67 had serieuze problemen met bluetooth verbindingen die onbruikbaar werden, zowel Android als Apple apparaten konden dan niet meer verbinden en waren ook niet meer zichtbaar in de console. Dit kon je alleen oplossen door BT in het engineering menu uit te zetten en daarna regulier weer aan te zetten. Daarna weer de toestellen aanmelden en ging het een tijdje goed.Mg4gebruiker schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:16:
[...]
Zeker is R67 er. Maar je krijgt die niet zonder een reden. Ook niet in Tiel. Klaag eens over uitval BT bv.
Bizar dat je hiervoor 'op vakantie' moet in NL. Aan de andere kant, elk nadeel heeft zijn voordeel.
Wat betreft die achterklep: ik had dit ook met mijn oude liftback en ik zie nu bij de MG dat hij ook niet meer soepel omhoog gaat. Vaak is dit slijtage. Ik die van de liftback destijds vervangen en nooit geen last meer van gehad.
Wederom, in Tiel geholpen.
Er is inmiddels al R71.
Wat betreft Bersonia: na juli 2024 is er andere firmware/software op de autos gezet om de aanvullende ADAS. Ik herinner mij dat die reeks anders loopt dan van de autos voor juli 2024. Maar wat daarvan de laatste is weet ik niet.
Wat betreft Bersonia: na juli 2024 is er andere firmware/software op de autos gezet om de aanvullende ADAS. Ik herinner mij dat die reeks anders loopt dan van de autos voor juli 2024. Maar wat daarvan de laatste is weet ik niet.
Is daar al iets over bekend? Heeft iemand een changelog of gebruikerservaringen?Mg4gebruiker schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:30:
Er is inmiddels al R71.
Dit zegt gemini:
The R71 update is primarily focused on system stability and refining ADAS (MG Pilot) behaviors that were introduced or altered in the R59/R67 cycles.
Key Changes in R71 (Entertainment/System Version)
1. ADAS & Driving RefinementsThe most significant changes in recent versions like R71 involve the MG Pilot suite:
- Lane Keep Assist (LKA) "Stickiness": Further refinement of the LKA toggle. While EU/UK regulations require LKA to default to "On" upon startup, R71 continues to optimize the "Shortcut" accessibility (pull-down menu) for easier deactivation.
- Adaptive Cruise Control (ACC) Logic: Improved smoothness in stop-and-go traffic. It reduces the "jerky" braking and acceleration experienced in earlier R33/R46 builds.
- Speed Sign Recognition: Improved accuracy in reading overhead gantries and temporary roadworks signs, reducing "phantom" speed limit changes on the dash.
As an "Entertainment System" update, it addresses the MPU (Main Processing Unit) performance:
- Stability for Smartphone Mirroring: Fixes for intermittent disconnects with Apple CarPlay and Android Auto, particularly over USB.
- System Boot Speed: Reductions in the "black screen" time during initial vehicle startup.
- Menu Fluidity: General optimization of the touch response in the climate control and settings menus.
- 360° Camera Lag: Some users report a reduction in the frame-rate lag when the 360° camera is engaged during parking maneuvers.
- 12V Battery Management: Continued background tweaks to how the infotainment system "sleeps" to prevent the common 12V drain issues seen in 2023 models.
- Language & Localisation: Fixes for minor typos or incorrect translations in specific regional European/Australian menus.
[ Voor 69% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-02-2026 13:45 ]
Ik geloof dat dit inderdaad het versie probleem in de hand werkt . Jammer genoeg heb ik zogezegd de laatste updates maar het enige wat ik ondervind is dat de LKA nu niet meer standaard aan staat bij de opstart maar toch onregelmatig aan springt met de nodige rukken aan het stuur, de ACC de wagen op autostrade onnodig laat remmen aan 120 km/uur en opnieuw optrekt als een furie, en heel zeker van de ene dag op de andere een torenhoog verbruik om een idee te geven van 14.8 kwh voorheen naar (als ik kalm rijd) +/- 24 kwh, rij ik vlot dan gaat ie er gemakkelijk over. En dan nog het geluid dat de wagen maakt, zeker niet een geruisloze EV, het is alsof de airco volop staat te draaien soms zelfs als de wagen uitgeschakeld is.Mg4gebruiker schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:30:
Er is inmiddels al R71.
En nog een heleboel kleine dingen zoals die gekke vrouwenstem die zomaar uit het niets in het engels begint te brabbelen en telkens maar herhaalt dat ze het niet verstaan heeft
Het is niet in orde, de feeling zegt dat het niet ok is maar ik kan het moeilijk omschrijven maar dat neemt niet weg dat ze er zijn. Het is ook geen fijn gedacht dat de wagen zeker niet gekeurd gaat worden met een LKA die uitgeschakeld is, dat bekijken ze zeker al die verplichte wetgeving van europa.
Wat kan ik nog doen, ik wil terug naar de garage maar wat moet ik zeggen je hebt het niet goed gedaan
Ik ken niks van auto's maar er moet toch een manier zijn om deze fouten uit te lezen of zoiets in die aard. En nog iets wat wordt er nog eletronisch aangestuurd in de wagen waarvan er niets vermeld wordt op het scherm maar ook geupdated moet worden.
Mijn dokter heeft een polestar met OTA updates, kreeg hij zelfs eventjes 60km meer rijbereik door een update en dat zonder dat hij zelfs maar iets moet doen, klinkt bijna als een droom
Ik vind zelf heel weinig respons dat mij kan helpen en dat is waarschijnlijk omdat het er eentje is van 09/2024.
Alle hulp is meer dan welkom en zal zeker geappresieerd zal worden.
heb carscanner geïnstalleerd en verbonden met de wagen. Maar wat nu? Kan er iemand uit leggen wat te doen en misschien nog belangrijker wat moet ik niet doen?
Wat wil je doen dan?Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:07:
heb carscanner geïnstalleerd en verbonden met de wagen. Maar wat nu? Kan er iemand uit leggen wat te doen en misschien nog belangrijker wat moet ik niet doen?
Vaak bu'j te bang!
mijn doel is fouten in het systeem te vinden en te herstellen, kan dat
Als je fouten hebt kan je ze zien (maar die zou je nu ook al moeten zien), verder kan je ze hooguit resetten. Maar de meeste simepele OBD2 readers kunnen alleen 'algemene' foutcodes resetten, voor hoop modules heb je duurdere apparatuur nodig (van Autel, Delphi of Snap-On b.v.).Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:52:
[...]
mijn doel is fouten in het systeem te vinden en te herstellen, kan dat
Vaak bu'j te bang!
Je verwijst naar veel ounten die niet in orde zijn. Ik wil best meedenken maar ik doe dat graag punt voor punt.Bersonia schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:06:
[...]
Ik geloof dat dit inderdaad het versie probleem in de hand werkt . Jammer genoeg heb ik zogezegd de laatste updates maar het enige wat ik ondervind is dat de LKA nu niet meer standaard aan staat bij de opstart maar toch onregelmatig aan springt met de nodige rukken aan het stuur, de ACC de wagen op autostrade onnodig laat remmen aan 120 km/uur en opnieuw optrekt als een furie, en heel zeker van de ene dag op de andere een torenhoog verbruik om een idee te geven van 14.8 kwh voorheen naar (als ik kalm rijd) +/- 24 kwh, rij ik vlot dan gaat ie er gemakkelijk over. En dan nog het geluid dat de wagen maakt, zeker niet een geruisloze EV, het is alsof de airco volop staat te draaien soms zelfs als de wagen uitgeschakeld is.
En nog een heleboel kleine dingen zoals die gekke vrouwenstem die zomaar uit het niets in het engels begint te brabbelen en telkens maar herhaalt dat ze het niet verstaan heeft![]()
Het is niet in orde, de feeling zegt dat het niet ok is maar ik kan het moeilijk omschrijven maar dat neemt niet weg dat ze er zijn. Het is ook geen fijn gedacht dat de wagen zeker niet gekeurd gaat worden met een LKA die uitgeschakeld is, dat bekijken ze zeker al die verplichte wetgeving van europa.
Wat kan ik nog doen, ik wil terug naar de garage maar wat moet ik zeggen je hebt het niet goed gedaanZe gaan me graag zien komen zeker.
Ik ken niks van auto's maar er moet toch een manier zijn om deze fouten uit te lezen of zoiets in die aard. En nog iets wat wordt er nog eletronisch aangestuurd in de wagen waarvan er niets vermeld wordt op het scherm maar ook geupdated moet worden.
Mijn dokter heeft een polestar met OTA updates, kreeg hij zelfs eventjes 60km meer rijbereik door een update en dat zonder dat hij zelfs maar iets moet doen, klinkt bijna als een droom![]()
Ik vind zelf heel weinig respons dat mij kan helpen en dat is waarschijnlijk omdat het er eentje is van 09/2024.
Alle hulp is meer dan welkom en zal zeker geappresieerd zal worden.
Je zegt dat LKA uit staat als je de auto instapt.
Zie je dat in het menu voor je de rem intrapt en de auto nog niet in ready mode is? Zie je dat ook nadat de auto in ready mode is gezet (maw, nadat je de rem hebt ingetrapt)?
Daarnaast: heb jij de volledige code waar je de R36 uithaalt voor mij? Dan gooi ik hem even in de groep op een ander forum.
ok ik snap het, dient dus enkel om wat info te vergaren. Is er daar info tussen die van belang kunnen zijn?-tom-562 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:57:
[...]
Als je fouten hebt kan je ze zien (maar die zou je nu ook al moeten zien), verder kan je ze hooguit resetten. Maar de meeste simepele OBD2 readers kunnen alleen 'algemene' foutcodes resetten, voor hoop modules heb je duurdere apparatuur nodig (van Autel, Delphi of Snap-On b.v.).
dank U, de LKA staat uitgeschakeld zodra de wagen gereed is om te rijden, in het wit op het scherm. Anders niets speciaal aan ware het niet dat tijdens het rijden de LKA plotseling groen wordt, gebeurt dit dan krijg je sowieso een ruk ter correctie. Mijn vrouwtje zegt dat ik gelijk een dronkeman rijd sedert ik de MG4 hebMg4gebruiker schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:10:
[...]
Je verwijst naar veel ounten die niet in orde zijn. Ik wil best meedenken maar ik doe dat graag punt voor punt.
Je zegt dat LKA uit staat als je de auto instapt.
Zie je dat in het menu voor je de rem intrapt en de auto nog niet in ready mode is? Zie je dat ook nadat de auto in ready mode is gezet (maw, nadat je de rem hebt ingetrapt)?
Daarnaast: heb jij de volledige code waar je de R36 uithaalt voor mij? Dan gooi ik hem even in de groep op een ander forum.
De volledige code is R36, dat klopt en volgens de garage zijn er geen andere updates meer voor mijn type MG4 Luxury, volgens hen moet ik wachten tot MG zelf besluit een nieuwe update uit te voeren.
Bedankt om mee te denken
Dat hoort zo. Groen betekent dat het systeem daadwerkelijk actief is en dus actief corrigeert en ook een referentie heeft (belijning op de weg). Heb je geen wegbelijning dan is het systeem natuurlijk niet actief (en dus wit).Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:11:
[...]
dank U, de LKA staat uitgeschakeld zodra de wagen gereed is om te rijden, in het wit op het scherm. Anders niets speciaal aan ware het niet dat tijdens het rijden de LKA plotseling groen wordt, gebeurt dit dan krijg je sowieso een ruk ter correctie. Mijn vrouwtje zegt dat ik gelijk een dronkeman rijd sedert ik de MG4 heb![]()
De volledige code is R36, dat klopt en volgens de garage zijn er geen andere updates meer voor mijn type MG4 Luxury, volgens hen moet ik wachten tot MG zelf besluit een nieuwe update uit te voeren.
Bedankt om mee te denken
Vaak bu'j te bang!
Dat denk ik niet, lijnen of geen lijnen de LKA stond voor de update altijd op groen maar er werd maar gecorrigeerd op wegen met lijn markering. Nu staat hij standaard op wit ook op wegen met de lijnen duidelijk gemarkeerd tot de LKA plots zichzelf inschakelt en dit ook op wegen zonder markeringen. Het is onmogelijk te voorspellen waar dit gebeurt, op dezelfde plaats kan hij zowel groen of wit staan, het is willekeurig.-tom-562 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:17:
[...]
Dat hoort zo. Groen betekent dat het systeem daadwerkelijk actief is en dus actief corrigeert en ook een referentie heeft (belijning op de weg). Heb je geen wegbelijning dan is het systeem natuurlijk niet actief (en dus wit).
Daar is niks plots aan! Vanaf 60 kmh schakelt de auto LKA in. Altijd al het geval geweest. Als de snelheid terug valt dan blijft hij aan tot ongeveer 55 kmh.Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:53:
[...]
Dat denk ik niet, lijnen of geen lijnen de LKA stond voor de update altijd op groen maar er werd maar gecorrigeerd op wegen met lijn markering. Nu staat hij standaard op wit ook op wegen met de lijnen duidelijk gemarkeerd tot de LKA plots zichzelf inschakelt en dit ook op wegen zonder markeringen. Het is onmogelijk te voorspellen waar dit gebeurt, op dezelfde plaats kan hij zowel groen of wit staan, het is willekeurig.Het gebeurt zelfs dat de LKA op groen staat en dit op een gemarkeerde weg met lijnen maar toch niet reageert als je over de markeringen gaat zowel in het midden als aan de kant van de weg. Als dit slechts zelden gebeurt zou ik dat als een technisch foutje zien maar het onvoostelbare en de frequentie maakt het zelfs gevaarlijk.
Of hij groen is hangt van het herkennen van de markering af. Geen markering? Kleur is wit. Staat lka uit of op alleen waarschuwen (alert)? Dan is het symbool geel.
Als het systeem te grof ingrijpt moet je dat melden bij je dealer. Daar zijn wel updates voor.
Wat betreft de code: kijk eens hier:https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-123558Ik moet de volledige code hebben. Anders kan ik je niet helpen.
Dan herkent je auto de lijnen niet goed. Is je ruit goed schoon?Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:53:
[...]
Dat denk ik niet, lijnen of geen lijnen de LKA stond voor de update altijd op groen maar er werd maar gecorrigeerd op wegen met lijn markering. Nu staat hij standaard op wit ook op wegen met de lijnen duidelijk gemarkeerd tot de LKA plots zichzelf inschakelt en dit ook op wegen zonder markeringen. Het is onmogelijk te voorspellen waar dit gebeurt, op dezelfde plaats kan hij zowel groen of wit staan, het is willekeurig.Het gebeurt zelfs dat de LKA op groen staat en dit op een gemarkeerde weg met lijnen maar toch niet reageert als je over de markeringen gaat zowel in het midden als aan de kant van de weg. Als dit slechts zelden gebeurt zou ik dat als een technisch foutje zien maar het onvoostelbare en de frequentie maakt het zelfs gevaarlijk.
Ik heb geen MG4 meer maar ik ben er ondertussen wel achter dat het LKA systeem van MG bij lange na niet zo goed werkt als andere merken (in mijn geval nu een VW).
Vaak bu'j te bang!
Bij wit is de LKA aan maar niet actief, tot ca. 55 Km per uur, daarboven wordt ie groen. Met de stand van de software die je noemt is het niet zo'n wonder dat je een ruk aan het stuur krijgt.Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:11:
[...]
dank U, de LKA staat uitgeschakeld zodra de wagen gereed is om te rijden, in het wit op het scherm. Anders niets speciaal aan ware het niet dat tijdens het rijden de LKA plotseling groen wordt, gebeurt dit dan krijg je sowieso een ruk ter correctie. Mijn vrouwtje zegt dat ik gelijk een dronkeman rijd sedert ik de MG4 heb![]()
Bedankt om mee te denken
Wij hadden die versie op de auto toen we die in mei 2024 kregen en daar was niet mee te rijden, veel te gevaarlijk.
Ik ben nu 3 bezoeken aan MG Servicepunt Tiel verder (die bugs verdwenen met updates aan allerlei systemen en er kwamen andere voor terug) en nu wil de auto mij niet meer vermoorden, maar enkel de pleuris laten slikken.
Voor langere ritten zetten wij de LKA altijd uit, kan nu vanuit de linker bovenkant op de console sinds ik meende R63.
Ook het vermelden waard is dat de LKA anders reageert als de ACC op TJA staat of niet, dan reageert doe namelijk nog veel agressiever.
:strip_exif()/f/image/Et8g2UjisM2CVpfd70TrDDem.jpg?f=fotoalbum_large)