Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:42
Jony23 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:21:
Ik krijg de wifi op de oprit niet verbonden?

Ik zit op versie R63 en mij is ook opgevallen dat ik voor de deur ook géén wifi meer heb.
Ook onderweg niet , dus geen verkeersinformatie op de navigatiekaart en geen route in kunnen stellen bij EV-route.

Ik heb weer een afspraak met VM om de software aan te passen en de strip aan de onderzijde te laten plaatsen.
Tot die tijd gebruik ik als work around de hotspot op mijn telefoon aan te zetten. Dit werkt wél.
Door je databundel geen denk ik. Ze hebben dat een tijd geleden gemaximaliseerd op 1 gb (dacht ik).

Overigens, jij bedoelt waarschijnlijk dat je geen internetverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 09:37
Door je databundel geen denk ik. Ze hebben dat een tijd geleden gemaximaliseerd op 1 gb (dacht ik).

[/quote]

Nee, databundel is gedurende de hele maand niet te gebruiken. Dus idd geen internetverbinding dan via hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:33
Jony23 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:24:

[/quote]

Nee, databundel is gedurende de hele maand niet te gebruiken. Dus idd geen internetverbinding dan via hotspot.
Bij mij is er niets mis met de mobiele interneverbinding. De data komt ook nog steeds via homeassistant binnen bij mij en de app kan ook de auto vinden.
Op mijn oprit was de auto altijd verbonden met mijn wifi. Dat doet hij nu niet meer.

Overigens lijkt een reset naar de fabrieksinstellingen het systeem goed te hebben gedaan. Het is voor mij nog niet duidelijk waarom het in mijn HVAC scherm opstart. Het wegvallen van AA was de 360 graden camera die probeerde bij lage snelheden aan te gaan als de richtingaanwijzer aanging. Links onder in het 360 menu staat een heel klein wieltje om dit uit te zetten.

Het hele systeem (ook het scherm) lijkt meer responsief. Na een dag toch best tevreden.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
wrak schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 06:39:
[...]

Bij mij is er niets mis met de mobiele interneverbinding. De data komt ook nog steeds via homeassistant binnen bij mij en de app kan ook de auto vinden.
Op mijn oprit was de auto altijd verbonden met mijn wifi. Dat doet hij nu niet meer.

Overigens lijkt een reset naar de fabrieksinstellingen het systeem goed te hebben gedaan. Het is voor mij nog niet duidelijk waarom het in mijn HVAC scherm opstart. Het wegvallen van AA was de 360 graden camera die probeerde bij lage snelheden aan te gaan als de richtingaanwijzer aanging. Links onder in het 360 menu staat een heel klein wieltje om dit uit te zetten.

Het hele systeem (ook het scherm) lijkt meer responsief. Na een dag toch best tevreden.
Dat zeiden ze van R63 ook maar ik merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:58:
[...]

Je bedoelt dus dat hij niet terug naar het midden stuurt op die 60kmu wegen als je (dreigt) over de onderbroken strepen aan de zijkant te gaan?

Welke LKA stand gebruik jij? Alert, lane departure assist of emergency lane keeping?

Overigens, ik zet die pieper altijd uit.
Ik zet nooit iets uit, ik hoor die piepjes eigenlijk niet meer

Ik heb even gekeken, maar emergency lane keeping staat aan.
En ik merk eigenlijk nooit iets in het stuur.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Oxellaar schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Ik zet nooit iets uit, ik hoor die piepjes eigenlijk niet meer

Ik heb even gekeken, maar emergency lane keeping staat aan.
En ik merk eigenlijk nooit iets in het stuur.
Het gaat om dit soort wegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-7bumwbs8ciUdDiFHryNF_NV8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2LWuSwTtfCazJ5nvh8c31kAe.jpg?f=user_large

Als je moet uitwijken over de onderbroken streep, dan stuurt de auto terug naar het midden.
Volgens een duits forum zou elke MG4 dat hebben. Oxelaar heeft dus geluk.

Op dit soort wegen :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKTrUbtHSirLZbfhKbMRt1Kd-rY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lop93My62j8G3M8XTRvJfZwk.jpg?f=fotoalbum_large kan ik bij 80 kmu zonder enige signalering of ingreep de doorgetrokken streep passeren. Geldt ook voor varianten met groene of paarse baan tussen de lijnen. :?
Zoals Wrak zegt: "Juist op wegen waar het er toe doet, doet ie het niet."...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Mg4gebruiker jaja... Zulke wegen, dat snap ik
Die hebben ze overal in Nederland
Het piept continu Als je daar rijdt, maar hij stuurt echt niet naar het midden.
Je voelt een hele lichte beweging of trilling soms, maar echt terugsturen doet hij absoluut niet.

Je 2e foto, de 80 weg
Daar is het mij nog nooit opgevallen.
Ik rij bijna altijd op de acc in de modus met het groene stuurtje in het scherm.
Werkt heerlijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsaWKUgX7hc5EBB9fc1PFoiPcA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjC4dQ7lQtyXKW7N2C0k1i1H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Oxellaar op 04-08-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Oxellaar schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:17:
@Mg4gebruiker jaja... Zulke wegen, dat snap ik
Die hebben ze overal in Nederland
Het piept continu Als je daar rijdt, maar hij stuurt echt niet naar het midden.
Je voelt een hele lichte beweging of trilling soms, maar echt terugsturen doet hij absoluut niet.

Je 2e foto, de 80 weg
Daar is het mij nog nooit opgevallen.
Ik rij bijna altijd op de acc in de modus met het groene stuurtje in het scherm.
Werkt heerlijk!
[Afbeelding]
Ik heb er een video van gemaakt waarin je ziet dat het stuur bij ELK beweegt en de auto naar binnen stuurt.
Alleen trillen doet hij bij mij ook, maar dan in de Alert mode.
Wellicht ga jij nooit over die onderbroken strepen?

Interessant dat jij met TJA rijdt. Ik gebruik alleen ACC icm LKA. Ga ik morgen meteen proberen.
Vond TJA overigens een rusteloze vorm van corrigeren. Vooral als de snelheid omhoog gaat.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
Bij mij piept trilt en stuurt hij bij vrijwel alle wegen wanneer ik ook maar bij de lijn in de buurt kom. Ook actief flink terug naar het midden sturen bij tegemoet komend verkeer is hij niet vies van. Ik heb het idee dat het systeem me vaker probeert te vermoorden dan te helpen… dus ik zet het altijd maar uit.

Bij de volgende service VM maar eens aansporen of hier iets aan te doen is… Wellicht mis ik nog een update of is er iets niet (goed) doorgevoerd.

[ Voor 19% gewijzigd door samvdheijden op 05-08-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Na de tip van Oxelaar heb ik TJA gebruikt op de weg met de dubbele doorgetrokken strepen.
TJA ziet wel de belijning. TJA is actief terwijl ELK inactief is.
Het effect van TJA is dit je constant van de rijbaanmarketing afgehouden wordt omdat het de auto in het midden houdt. Als het werkt dan kom je ook nooit in de buurt van de doorgetrokken strepen. Dat verklaart voor mij waarom Oxelaar er niks van merkt.
Maar het is niet zo dat TJA altijd goed werkt. Kom je op kruisingen met dit soort wegen met bv sergeantstrepen en uitvoegblokken, en helemaal als er wat lasnaden liggen, dan volgt TJA het niet meer.

TJA gebruikt de camera en de radar van het ACC systeem. Als de camera de lijnen ziet dan gebruikt TJA deze informatie. Is dat onvoldoende dan volgt TJA de auto voor jou. Het gebruikt niet de zijdelingse sensoren. Daar waarschuwt de handleiding ook voor.

De MG4 gebruikt ook de camera voor de diverse LKA modi om de rijbaanmarkering te waarnemen. Aangezien in de dubbel doorgetrokken strepen wel herkend worden (te zien in het scherm) door TJA maar niet door LKA, kan het niet anders dan een bug of bewuste 'fout' in de software van de LKA systemen zijn.

Morgen TJA testen op de versmalde N-wegen zonder de middenmarkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
samvdheijden schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:25:
Bij mij piept trilt en stuurt hij bij vrijwel alle wegen wanneer ik ook maar bij de lijn in de buurt kom. Ook actief flink terug naar het midden sturen bij tegemoet komend verkeer is hij niet vies van. Ik heb het idee dat het systeem me vaker probeert te vermoorden dan te helpen… dus ik zet het altijd maar uit.

Bij de volgende service VM maar eens aansporen of hier iets aan te doen is… Wellicht mis ik nog een update of is er iets niet (goed) doorgevoerd.
Wat is de laatste update van jou auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:27:
Morgen TJA testen op de versmalde N-wegen zonder de middenmarkering.
Ik snap nu helemaal waarom Oxelaar niks merkt van het naar het midden sturen op die versmalde 60kmu wegen. Zonder middenstreep doet TJA niks.

Op de snelweg zonder een file werkt TJA ook. Soms wat onrustig en niet altijd tijdig voldoende afremmend. Net als bij ACC teveel en te lang afremmend bij het inhalen: dan maar 'gas' bij. Bochten bij op- of afritten, daar werkt het beroerder maar 1 druk op de knop of tikje op de rem en het is uit. Of 5 seconden lang de knop indrukken en hij schakelt naar ACC.
Als je TJA als alternatief van LKA wilt gebruiken, dan kan je het als het nodig is in ieder geval heel snel uitzetten. Kan je van LKA niet zeggen. Zeker niet als je ook AA/AC gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Mg4gebruiker Ook als ik TJA uit heb staan, heb ik eigenlijk nooit last van ingrepen van het stuur.
Ik kan kilometers over de onderbroken streep zichzaggen op 60 wegen.
Heel soms een piepje, maar merk niks in het stuur

Ik vind het echt een heerlijke auto om in te rijden
Paar duizend kilometer gereden afgelopen weken, niet één keer heb ik vreemd gedrag of bijzondere ingrepen gehad
Ik rij er elke dag in, over snelwegen, autowegen tot polderweg, zelden raar gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
Ik heb nog oude software op de auto omdat ik zeer tevreden ben, ik zet de LKA altijd uit maar er is één probleem waar ik graag vanaf zou willen:
I.v.m. evt. updates voor modules vraag ik jullie of de ACC tijdens bochten naar rechts het tegemoetkomende verkeer ziet als een mogelijke botsingskandidaat en dan vertraagd en een waarschuwing geeft...

Is dat in de laatste versies opgelost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiq6rMga3S6-VMw0di8PH9rcbag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57Nn9eyISYFQlv0DrVzZIM3F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Opgelost niet, maar het is wel beter geworden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-08 14:49
Ik heb een luxury uit sep 23. Onlangs heeft de dealer SC77 gedaan en op (volgens hem) 10 punten softwareupdates gedaan. Wat ik zelf kan controleren in ieder geval R40 is nu R63 geworden. Wel 1 opvallend ding: ik heb nu (na de R63 update) geen nederlandse navigatiestem meer? Kan alleen kiezen voor engels, spaans, frans en duits. Kan dat kloppen? Lastig maar niet onoverkomelijk hoor... Of weet iemand een truc om toch NL begeleiding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
Nog een vraag: ik heb kaarten van kwartaal 3 2022. Ik lees allerlei mogelijkheden om deze te updaten, via naviextras, of via de site van mg zelf e.d.. Is er concreet iemand met software R63 die dit al een keer gedaan heeft, zo ja, hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 11:01
Mg4gebruiker schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Of 5 seconden lang de knop indrukken en hij schakelt naar ACC.
Serieus? Werkt dat om heen en weer te schakelen? Die kende ik niet. Is dat vanaf een specifieke software versie?

Gr. Raz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Serieus? Werkt dat om heen en weer te schakelen? Die kende ik niet. Is dat vanaf een specifieke software versie?

Gr. Raz.
Zeker weten! Ik had het al voor de update naar R63.
https://www.youtube.com/w...Vaw2X7rt86yLczCR1yifJnF4q

Zie ergens bij 1.10

[ Voor 3% gewijzigd door Mg4gebruiker op 07-08-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
RS76 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:56:
Nog een vraag: ik heb kaarten van kwartaal 3 2022. Ik lees allerlei mogelijkheden om deze te updaten, via naviextras, of via de site van mg zelf e.d.. Is er concreet iemand met software R63 die dit al een keer gedaan heeft, zo ja, hoe precies?
Niet alleen in de navi. In het hele infotainment systeem. Mijn schoonmoeder begreep de melding dat ik moest laden niet want dat was in het engels. Toen ik het vertaalde raakte ze in paniek.
In het engels nederlandse straatnamen inde stad laten uitspreken is een drama. En hilarisch. Staat dus uit. Overigens ze hebben recent wel Turks toegevoegd.

De kaart kan je van de website van MG EU downloaden als je de VIN hebt ingevoerd.
Ik heb het op een usb stick gezet (ntfs geformatteerd). In het verborgen menu kan je via de opties van de maps de update doen. Duurt wel efkes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Oxellaar schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:11:
@Mg4gebruiker Ook als ik TJA uit heb staan, heb ik eigenlijk nooit last van ingrepen van het stuur.
Ik kan kilometers over de onderbroken streep zichzaggen op 60 wegen.
Heel soms een piepje, maar merk niks in het stuur

Ik vind het echt een heerlijke auto om in te rijden
Paar duizend kilometer gereden afgelopen weken, niet één keer heb ik vreemd gedrag of bijzondere ingrepen gehad
Ik rij er elke dag in, over snelwegen, autowegen tot polderweg, zelden raar gedrag
Ik ben jaloers! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
  • Laatst online: 14-09 15:36
RS76 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:44:
Ik heb een luxury uit sep 23. Onlangs heeft de dealer SC77 gedaan en op (volgens hem) 10 punten softwareupdates gedaan. Wat ik zelf kan controleren in ieder geval R40 is nu R63 geworden. Wel 1 opvallend ding: ik heb nu (na de R63 update) geen nederlandse navigatiestem meer? Kan alleen kiezen voor engels, spaans, frans en duits. Kan dat kloppen? Lastig maar niet onoverkomelijk hoor... Of weet iemand een truc om toch NL begeleiding te krijgen?
Heb je echt nederlandse stem gehad met de vorige versie? Ik kan me niet herinneren dat ik dat had op R24 en nu ook R63 en stoorde me mateloos aan het engels uitspreken van onze straten dus staat dat standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Eavyon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:09:
[...]

Heb je echt nederlandse stem gehad met de vorige versie? Ik kan me niet herinneren dat ik dat had op R24 en nu ook R63 en stoorde me mateloos aan het engels uitspreken van onze straten dus staat dat standaard uit.
Ik heb ook geen NL in de navi gehad. Geldt ook voor spraaksturing. Wel op het systeem van waarschuwingen en meldingen. Dat is nu ook weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Mg4gebruiker op 08-08-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
Mg4gebruiker schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Niet alleen in de navi. In het hele infotainment systeem. Mijn schoonmoeder begreep de melding dat ik moest laden niet want dat was in het engels. Toen ik het vertaalde raakte ze in paniek.
In het engels nederlandse straatnamen inde stad laten uitspreken is een drama. En hilarisch. Staat dus uit. Overigens ze hebben recent wel Turks toegevoegd.

De kaart kan je van de website van MG EU downloaden als je de VIN hebt ingevoerd.
Ik heb het op een usb stick gezet (ntfs geformatteerd). In het verborgen menu kan je via de opties van de maps de update doen. Duurt wel efkes...
Bedankt, op welke website is dat precies? Heb je en link voor me? en hoe kom ik dan vervogelns in het verborgen menu? Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
Eavyon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:09:
[...]

Had een mix van nl en engels zoiets als rij rechtdoor tot aan de roundabout en take the first exit. NL straatnamen werden wel goed in NL uitgesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 10:40
Hoi,

Zijn er MG eigenaren die een fietsendrager op de trekhaak hebben? Wat zijn jullie ervaringen, vooral m.b.t. de stabiliteit bij oneffenheden. Soms houd ik mijn hart vast als ik die drager heen en weer zie zwiepen. Ik heb geen idee of het in de drager zelf zit of in de montage van de trekhaak. Onze fietsen wegen samen ongeveer 36 kilo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
RS76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:10:
[...]

Bedankt, op welke website is dat precies? Heb je en link voor me? en hoe kom ik dan vervogelns in het verborgen menu? Hoe werkt dat precies?
Kijk eens hier: https://www.mgevs.com/thr...-update.20198/post-367501

Deze site bevat een schat aan info. Veel is samengevat op de wiki page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Kijk eens hier: https://www.mgevs.com/thr...-update.20198/post-367501

Deze site bevat een schat aan info. Veel is samengevat op de wiki page.
DANK!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 15-09 13:02
Geeh27 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:31:
Hoi,

Zijn er MG eigenaren die een fietsendrager op de trekhaak hebben? Wat zijn jullie ervaringen, vooral m.b.t. de stabiliteit bij oneffenheden. Soms houd ik mijn hart vast als ik die drager heen en weer zie zwiepen. Ik heb geen idee of het in de drager zelf zit of in de montage van de trekhaak. Onze fietsen wegen samen ongeveer 36 kilo.
Een trekhaak is zó zwaar qua constructie, die beweegt echt niet t.o.v. de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Geeh27 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:31:
Hoi,

Dat zit absoluut in je fietsendrager
Ik heb al dik 1000kg ( :o ) achter de MG gehad en daar merk je niks van!
Je merkt eigenlijk niet dat er wat achter hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
Vandaag weer wat nieuws met de MG4 (luxury, model '23). Op vakantie in Duitsland, omgeving middelgebergte. Dus af en toe flink stijgen en dalen (rekening mee houden met je accu). Trip gepland naar een plaatsje een eind verderop, op de terugweg naar Ionity om te laden. Wat denk je, laadklep gaat niet meer open. Ben tien minuten aan het prutsen geweest. Auto op slot, auto weer open, proberen en weer proberen.... Niets. Alleen is het sierdeksel van de laadklep gekomen (het stuk dat in de lakkleur van de auto is, het eigenlijke klepmechanisme zit daaronder. Gelukkig nog net genoeg prik in de bak om naar het vakantiehuis te komen. Honden blij, ik niet.

Vervolgens heb ik MG Roadassistance gebeld in de veronderstelling dat je bij problemen hulp kan krijgen. Niet dus. 'Nee meneer, hier is geen dekking voor'. Nu lijkt het kunnen laden mij een essentiële eigenschap van de auto om er mee te kunnen rijden, maar MG denkt daar dus kennelijk anders over. 'Probeert u het anders bij de reisverzekering'.

De reisverzekering wilde wel een sleepwagen sturen. Dan wordt je auto weggetakeld om twee dagen in een depot te staan. Dan kan er op zijn vroegst maandag naar gekeken worden. Ik heb bedankt. Als ik er maandag zelf niet uitkom dan bel ik wel weer.

De oplossing blijkt echter heel erg makkelijk te zijn. Als je dit overkomt probeer dan het sierdeksel van de laadklep te verwijderen. Op de plaats van het pinnetje zie je ribbeltjes zitten die exact overeenkomen met een inbussleutel. Draai die een kwartslag tegen de klok in en voila, uw laadklep is weer open. Vervolgens pinnetje weer vastdraaien en het functioneert weer.

Ik dacht, ik maak even wat foto's maar helaas krijg ik het sierdeel van de klep er niet meer af (en nu het weer werkt durf ik het ook niet te forceren, sorry 8)7 ) Je zal het dus met alleen een textueel verslag moeten doen.

Ik weet dat er in het begin wel probelen met de laadklep zijn geweest die vooral werden gelinkt aan vorst. Zijn er ook meer met ervaringen waarbij een laadklep onder warme omstandigheden met geen mogelijkheid meer open wilde?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wrak
In de achterbak links achter de laadklep zit een klein vierkantje in de bekleding. Dat kan je loshalen daarachter zit een draad waarmee je het laadklepje alsnog kan openen.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron6
wrak schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:40:
In de achterbak links achter de laadklep zit een klein vierkantje in de bekleding. Dat kan je loshalen daarachter zit een draad waarmee je het laadklepje alsnog kan openen.
Die is voor het ontgrendelen van de laadstekker als die niet loskomt. Maar niet voor de laadklep dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
Ron6 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:49:
[...]

Die is voor het ontgrendelen van de laadstekker als die niet loskomt. Maar niet voor de laadklep dacht ik.
Je hebt het bij het recht eind. Het touwtje is voor de stekkervergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Ron6 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:31:
Ik dacht, ik maak even wat foto's maar helaas krijg ik het sierdeel van de klep er niet meer af (en nu het weer werkt durf ik het ook niet te forceren, sorry 8)7 ) Je zal het dus met alleen een textueel verslag moeten doen.
Dit is wel een handige tip voor iedereen. Jammer dat je geen foto hebt.
Ik heb het nog niet meegemaakt. Wel in de winter. Dat is dan helaas een kwestie van geduld met wat ruitondooier op de goede plek spuiten.

Het loshalen van het in kleur gespoten kapje schijn je met een dun vlak voorwerp te moeten doen. Ik las een voorbeeld van iemand die het met zijn credit card deed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ron6
Omdat de klep wederom vast bleef hangen heb ik het geheel moeten herhalen. Nu dus wel wat foto's gemaakt. Het lastigste is het loswrikken van het kapje bij een laadklep die dicht zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVeiVBo3y1vjarnFXblLsuD_njE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJrNlYDv9nBTv8LqdX7w90Cc.jpg?f=fotoalbum_large

Het kapje is los, je ziet hier de blokkering die voorkomt dat het sierdeksel er makkelijk af schuift.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHbFRSzLZAKVGI2VapbbAafQEd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5udlJoLnKEHny5PIkpcOYYp.jpg?f=fotoalbum_large

De sluiting van de echte klep is met een inbussleutel 6mm open te draaien. (kwart slag naar links)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bEAE10qAB6RUVC7_-FjQuXAu-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJkREWlz7FO6s4ZnxQNLrDOA.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat: een open klep. Wel het pinnetje gelijk weer vastdraaien (kwart slag naar rechts) omdat het er ook uit kan vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DUFE4PRcJ0w6e0DogyKin_cqGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2Oikjz42bXT1JDjRGUTdKJW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Heb je het pinnetje ingevet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:52
Dat is een Torx schroefje. Je kan evt kijken bij de action voor een torx handsetje. Met imbus kan je het plastic beschadigen omdat het net niet goed past.

Ik heb trouwens wel eens gehad dat de laadklep niet openging. Maar afsluiten, half uurtje wachten en nog eens proberen heeft het opgelost.

Je kan ook de hard reset proberen, dus 12v accu onder de motorkap loshalen en even later weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 23:03
Hallo allemaal,

een bijna gelukkige Belg met een MG4 Luxury sept 2024 maar ook met de reeds bekende software zorgen.
Maar wat een plezier om mee te rijden anders.

Een klein overzichtje:

Bij aanvang infotainment versie R30. Omdat ik ook heel veel storingen had in het systeem heb ik eens mijn licht opgestoken bij een VM garage, omdat ik de wagen daar niet gekocht heb gingen er wel kosten aangerekend worden om de updates uit te voeren. Na contact met de verkoper stemde deze in om de kosten eenmalig te betalen. Gelukkig maar, €290.00 is niet niks en daarbij kwam er wel op mijn rekening de vergoeding voor een vervangwagen van €43.50 + benzine.
Om de wagen volledig up to date te brengen hadden ze de hele dag nodig, wel dat beweren ze toch en daarom ook de vervangwagen.
Volgens de berichten op mijn GSM heeft het nog geen 2 uur geduurd maar kom, we gaan niet muggen ziften hé, alles wat telt is dat de wagen up to date is. Ik heb meldingen gekregen op mijn GSM tijdens de update van wat er uitgevoerd werd.

Maar dat valt heel erg tegen blijkbaar, sommige dingen zijn verbeterd maar nog altijd niet in orde. Er zijn nieuwe problemen bij gekomen en dus is het begrijpelijk dat ik teleurgesteld ben op dat gebied. De versie is nu R36

Omdat ik o.a. op dit forum gelezen heb dat er reeds een R67 update had ik nog hoop dat de problemen opgelost zouden worden en ben ik terug naar de VM garage gereden om te vragen waarom de laatste versie niet geïngestalleerd is. Volgens de technieker hangt het allemaal af van de versie van de wagen,
IS DAT ZO ? Maar volgens hen is het wel degelijk de jongste update die geïnstalleerd is en als er nog problemen zijn ik moet wachten op de jaarlijkse onderhoudsbeurt en eventueel een update en dat is het dan, tot volgend jaar dan meneer!

Niet te verwonderen dat ik me bij deze niet goed voel, als ik denk aan de berichten op mijn GSM die melding maakten van verbeterd rem werking, bocht ondersteuning , beter omgaan met het verbruik en het laden, enz.. Is volgens mij niet enkel wat toeters en bellen maar broodnodige verbeteringen die de veiligheid van de inzittenden verbeteren , ik ben er toch mee bezig, dat vergalt het leuke aan de wagen.

Allee hoe is dit mogelijk?????? Problemen met de software blijven bestaan, zelfs een simpele cruise control zit er niet op. Wat ben je met al die software foefjes als ze niet werken?

Wat moet ik doen omdit te fiksen? Zijn er mensen die me kunnen helpen, ik dacht een goede wagen aangeschaft te hebben maar .......

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Hoe ver woon je van Tiel af? Er zijn namelijk meerdere uitgaves geweest, en 36 is zeker niet de laatste maar een stokoude. Al is dat alleen voor het entertainmentgedeelte en zegt het weinig over de ACC of LKA eigenschappen.

De laatste "recall" update SC77 (staat los van de R-versie) heeft de auto nu nagenoeg perfect gemaakt vind ik.
Als je door onkunde bent afgewimpeld zou je bij VM Tiel kunnen navragen hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Probleem is wel dat het een mg4 is die in België is gekocht. In ieder geval zou ik je adviseren alle bestaande klachten te verzamelen. Heb je geen pull down om LKA uit te zetten? Zeg dat je die nodig hebt voor de veiligheid. BT problemen? Melden. Rukt LKA heftig aan je stuur als op de rijbaanmarkering dreigt te rijden? Heb je de laatste update van LKA? Nee? Vraag het. Laat ook de laatste update voor je A/C installeren. Nu staat waarschijnlijk je airco 5 graden verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Tiel is voor mij inderdaad wat ver, als het niet anders kan en het probleem opgelost is...........Het is ongeveer 3 uur rijden, +/- 270km.
Los daarvan heb ik nog enkele vreemde benamingen die ik niet kan plaatsen in verband met de updates.

R36 vindt ik terug onder de eigenschappen van de wagen, navigatie kaart vind ik daar ook, die heb ik zelf gedownload van de site van MG Belgie, de laaste heeft de naam 2024 maar eens geïnstalleerd krijg je bij de eigenschappen een 2023 versie , dus niet veranderd. Dat noem ik geen update. ACC die vat ik maar waarvoor staat de K bij LKA? SC77 wat betekent dat?
Heb je geen pull down om LKA uit te zetten? wat bedoel je daarmee?
BT en A/C werken inderdaad niet goed, soms hevige rukken aan het stuur, zomaar plotseling remmen en combinaties van de 2 samen. Ik heb al bijna 2 ongevallen gehad, in het ene geval door het heftig remmen en een achterligger bruusk moest uitwijken en het andere geval week de wagen plotseling uit naar links door een wagen die rechts geparkeerd stond, daarbij kwam ik wel deels op het linkervak terecht waar de aankomende wagen bruusk moest remmen om een aanrijding te vermijden. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd maar het geeft toch geen goed gevoel en eerlijk gezegd ben ik er niet gerust in. Mijn vrouw durft daardoor niet met de wagen te rijden.

Maar nu komt de hamvraag, hoe weet ik wat geïnstalleerd is en hoe weet ik welke versie ik moet hebben? In de garage bekom ik geen verdere informatie en doen ze alsof hun neus bloed als ik verwijs naar het internet waar meer info te vinden is. Als reactie krijg ik te horen dat dit gaat om andere modellen en dus niet te pas komt voor mijn wagen.

Alle hulp is welkom en ik hoop dat het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Bersonia schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:54:
Maar nu komt de hamvraag, hoe weet ik wat geïnstalleerd is en hoe weet ik welke versie ik moet hebben? In de garage bekom ik geen verdere informatie en doen ze alsof hun neus bloed als ik verwijs naar het internet waar meer info te vinden is. Als reactie krijg ik te horen dat dit gaat om andere modellen en dus niet te pas komt voor mijn wagen.

Alle hulp is welkom en ik hoop dat het op te lossen is.

In dat geval zou ik zeggen, help jezelf te helpen door van het weekend eens rustig door dit topic heen te lezen. Alles wat je vraagt is al meerdere keren behandeld dus is gewoon terug te lezen.

Tevens zal je een hoop leren over de MG4. Niet alleen maar positief maar soms ook kritisch.

Ik vermoed dat je aan het eind van de dag als je dit topic hebt doorgelezen je een stuk beter beslagen ten ijs zal komen bij een dealer. En het is toch ook plezant om de ins en outs van je eigen auto te kennen?

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robonus
Ik snap Bersonia wel. Met inmiddels 271 pagina's is dat te veel om "even" door te lezen. Dat heb je al snel op Tweakers dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom is vaak op pagina 1 alle belangrijke informatie samengevat. Nu staat hier op pagina 1 wel wat informatie maar niks over software, terwijl juist 70% van de klachten daar over gaan.

Korte samenvatting:
  • LKA: Is Lane Keeping Assistent, dus die steeds het stuur uit je handen trekt als ie daar zin in heeft.
  • Pulldown voor LKA uitzetten. In de laatste 2 of 3 updateversies zit er een knop in het pulldown menu om direct de LKA uit te zetten. DIt menu tover je tevoorschijn door linksboven op het scherm naar beneden te vegen. Daar krijg je je snel-instellingen (quicksettings). Veeg je in het midden van het scherm naar beneden krijg je als het goed is je klimaat instellingen.
  • SC77 staat voor ServiceCampaign 77. Dat is een terugroepactie waarvoor geen auto's worden teruggeroepen, maar is een ingrijpende update die vaak bij de volgende servicebeurt wordt uitgevoerd. Deze zorgt ervoor dat de LKA niet meer het stuur uit je handen trekt maar slechts licht trilt, en de ACC vloeiender verloopt en niet meer afremt in flauwe bochten. Ook fouten waarbij de auto abrupt remt ivm front-collision schijnen hiermee minder te worden. Maar deze staat dus los van de R** versie die vertelt welke "entertainment" versie je hebt.
Als ik het hoor, heb je niet de SC77 gehad, en dat vind ik schandalig van de dealer aangezien MG heeft aangegeven dat het een heel belangrijke update is. Ook zou je kunnen kijken of je in het instellingenmenu bij front collision de gevoeligheid lager kan zetten. Waar die precies zit weet ik even niet meer uit m'n hoofd.

Ik hoop dat dit je op weg helpt, schroom niet om meer dingen te vragen als je het niet weet, daar is dit forum voor.
Evengoed blijft de tip van TTommie een goeie, probeer hier wat door het topic te lezen, eventueel met een zoekterm invullend bovenaan de pagina. Succes!

• Mg4gebruiker
Bepaalde details kan je vinden in het verborgen menu. Maar heel veel andere zaken niet. Daar heb je aparte software voor nodig.
Je hebt een luxury dus alle toeters en bellen.
Al die zaken die je nu noemt zijn verbetert met updates. BT problemen zijn pas echt opgelost met R67. Dus dat gaat al flink wat uitmaken.

Er is ook een wiki op het engelse forumhttps://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-forum.38/
Daar vind je ook veel info per onderwerp. De namen van de engelse varianten zijn wel verschillend maar dat heb je snel door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:27
Ik heb hier al een tijd niets gepost (doe ik ook nooit zo vaak), maar ik zit inmiddels al maanden in een conflict met MG.

Zelfs toen mijn rechtsbijstand erbij kwam, bleven ze mij negeren en weigerden ze de problemen serieus op te pakken.
De klachten gingen onder andere over extreem hard piepende remmen en een voorruit die in de winter compleet besloeg zodanig dat ik gewoonweg niet veilig kon rijden.

Na 8 maanden proberen, veel contact via de rechtsbijstand en het nodige aandringen, ben ik deze week eindelijk gebeld. Dit keer sprak ik iemand die wél serieus overkwam en ook echt de indruk gaf dat hij de problemen serieus wil aanpakken. Hij had zelfs een aantal concrete ideeën over mogelijke oorzaken, die ze nu gaan onderzoeken.

Volgens hem werken er inmiddels ook veel nieuwe mensen bij MG Nijmegen, dus ik heb weer een beetje hoop gekregen.

Ze komen de auto volgende maand bij mij thuis ophalen voor onderzoek en reparatie (wat een service!).

Zal jullie op de hoogte houden of er iets van deze hoop overblijft.

• Bersonia
Dank u wel TTommie voor de reactie maar misschien is het niet echt duidelijk wat ik bedoelde,
1. eerst de dealer geconfronteerd met de software problemen en zijn reactie is een afspraak maken met een officiele MG garage om de wagen van alle nodige updates te voorzien en de kosten (uitgezonderd vervangwagen) op hun rekening te nemen. Toch correct denk ik.
2. Wagen binnen gebracht en s'avonds terug opgehaald, kopie factuur op naam van de dealer ontvangen €290.00. Daarop staat er niets vermeld over wat er uitgevoerd is. Misschien heb ik teveel vertrouwen in mijn medemens en heb niet verder geïnformeerd over de verrichte prestaties.
3. Bij het naar huis rijden bemerk ik toch verbetering met name de verkeersborden herkenning. Verder geen noemenswaardige verbeteringen gezien.
4. De daaropvolgende dagen rij ik gemengd, stad-rijbaan-autostrade , en moet vaststellen dat er bitter weinig veranderd is, zelfs de verkeersborden herkenning heeft opnieuw kuren.
5. Lid worden forum en de meest recente pagina's gelezen die info weergeven over de mogelijke stappen om de wagen op orde te krijgen. Gewapend met die info (R67) heb ik contact opgenomen met de garage die mij prompt doorverbonden met de technieker die de update gedaan heeft, die man wilde weten hoe ik aan die info kwam en deed er neerbuigend over en verzekerde mij er van dat de wagen de nodige updates gehad heeft, verwijzen naar de nog steeds bestaande mankementen kreeg ik te horen dat voor mijn wagen de R36 de juiste update is en niet de R67, het zijn verschillende modellen ! Het enige wat ik kan doen is wachten op de volgende update volgens hem.

Dus dacht ik dat het geen nut heeft om de pagina's te lezen voor de datum waarop mijn wagen uitgebracht werd, september 2024, die zouden inderdaad afwijkende software kunnen hebben maar zeker weet ik het niet, ik heb niet de nodige kennis en achtergrond en daarom vraag ik ook hulp en misschien tot vervelens toe meer uitleg over de details omdat ik het niet van de eerste keer begrepen heb.

Ik aprecieer enorm alle hulp die aangeboden hier op dit forum en hoop dat ik op die manier dit probleem kan oplossen.

• Bersonia
Robonus,
dank u voor de uitleg ik begin er meer en meer van te begrijpen.

de knop om de LKA te onderbreken zit er bij mij niet in, wel geloof ik dat in het gewone menu de knop voor de LKA standaard op of staat. Wat normaal niet mag als ik het goed voor heb. De LKA ikoon op het dashbord staat op grijs maar ergens tijdens de rit schakelt de LKA zichzelf terug in en wordt het ikoontje groen met de rukken aan het stuur er bij.

wat betreft de SC77 staat voor ServiceCampaign 77. waar of hoe kan ik zien of dit bijgewerkt is of staat dit in het veborgen menu waarvan sprake door Mg4gebruiker ?

Ergens in het forum staat een link naar youtube waar uitgelegd wordt hoe je in het verborgen menu geraakt, jammer genoeg is die info gecensureerd en kan ik er niets mee

alvast bedankt om me op weg te helpen,
met vriendelijke groeten,

• Robonus
Bersonia schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:07:
Robonus,
dank u voor de uitleg ik begin er meer en meer van te begrijpen.

de knop om de LKA te onderbreken zit er bij mij niet in, wel geloof ik dat in het gewone menu de knop voor de LKA standaard op of staat. Wat normaal niet mag als ik het goed voor heb. De LKA ikoon op het dashbord staat op grijs maar ergens tijdens de rit schakelt de LKA zichzelf terug in en wordt het ikoontje groen met de rukken aan het stuur er bij.

wat betreft de SC77 staat voor ServiceCampaign 77. waar of hoe kan ik zien of dit bijgewerkt is of staat dit in het veborgen menu waarvan sprake door Mg4gebruiker ?

Ergens in het forum staat een link naar youtube waar uitgelegd wordt hoe je in het verborgen menu geraakt, jammer genoeg is die info gecensureerd en kan ik er niets mee

alvast bedankt om me op weg te helpen,
met vriendelijke groeten,
Ik denk dat uw automonteur/technieker abuis is. Er zijn verschillende versies van de R** serie, voor bijvoorbeeld de "standard" versie (diegene zonder achterspoiler en kortere actieradius). Maar het gros van de MG4 rijders heeft de "luxury" versie (in engelstalige forums als Trophy benoemd). Deze Luxury kent volgens mij de versies R30, R36, R43, R63 en nu R67. Ik zit nog op R43, omdat tijdens de laatste beurt enkel R63 net uit was die kans op bugs gaf. Dat is volgens mij in R67 opgelost.

Helaas is voor de consument niet terug te zien in de autosoftware of de SC77 is uitgevoerd. Maar omdat bij mijn laatste beurt niet de R** vresie is opgehoogd, en wel de SC77 is uitgevoerd voel je gelijk wat het veschil is. Zoals ik zeg, geen trekjes meer aan het stuur, enkel een trilling als je te dicht komt op de belijning/wegstrepen.

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 15:28
Bersonia schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:34:
Dank u wel TTommie voor de reactie maar misschien is het niet echt duidelijk wat ik bedoelde,
1. eerst de dealer geconfronteerd met de software problemen en zijn reactie is een afspraak maken met een officiele MG garage om de wagen van alle nodige updates te voorzien en de kosten (uitgezonderd vervangwagen) op hun rekening te nemen. Toch correct denk ik.
2. Wagen binnen gebracht en s'avonds terug opgehaald, kopie factuur op naam van de dealer ontvangen €290.00. Daarop staat er niets vermeld over wat er uitgevoerd is. Misschien heb ik teveel vertrouwen in mijn medemens en heb niet verder geïnformeerd over de verrichte prestaties.
3. Bij het naar huis rijden bemerk ik toch verbetering met name de verkeersborden herkenning. Verder geen noemenswaardige verbeteringen gezien.
4. De daaropvolgende dagen rij ik gemengd, stad-rijbaan-autostrade , en moet vaststellen dat er bitter weinig veranderd is, zelfs de verkeersborden herkenning heeft opnieuw kuren.
5. Lid worden forum en de meest recente pagina's gelezen die info weergeven over de mogelijke stappen om de wagen op orde te krijgen. Gewapend met die info (R67) heb ik contact opgenomen met de garage die mij prompt doorverbonden met de technieker die de update gedaan heeft, die man wilde weten hoe ik aan die info kwam en deed er neerbuigend over en verzekerde mij er van dat de wagen de nodige updates gehad heeft, verwijzen naar de nog steeds bestaande mankementen kreeg ik te horen dat voor mijn wagen de R36 de juiste update is en niet de R67, het zijn verschillende modellen ! Het enige wat ik kan doen is wachten op de volgende update volgens hem.

Dus dacht ik dat het geen nut heeft om de pagina's te lezen voor de datum waarop mijn wagen uitgebracht werd, september 2024, die zouden inderdaad afwijkende software kunnen hebben maar zeker weet ik het niet, ik heb niet de nodige kennis en achtergrond en daarom vraag ik ook hulp en misschien tot vervelens toe meer uitleg over de details omdat ik het niet van de eerste keer begrepen heb.

Ik aprecieer enorm alle hulp die aangeboden hier op dit forum en hoop dat ik op die manier dit probleem kan oplossen.

Ik zou MG Servicepunt in Tiel bellen en je situatie voorleggen. https://maps.app.goo.gl/nDUDdZDS5Ai62Q2VA
Het is de enige goede MG garage die ik ken.

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
Ik heb nog het software update niveau van 2024 omdat ik verder tevreden ben. Kan de SC077 hierop worden geïnstalleerd? En wat wordt hiermee verbeterd? Ik heb de 2024 MG4 Luxury 64kWh

• Henno Keers
Hallo,

Heeft jullie MG4 ook het fenomeen dat het weer en klok rechts op het scherm "Onbekend" aangeeft en als je dan daarop klikt met je vinger en dit wil verversen, dat je een melding krijgt dat de dienst niet beschikbaar is?
De temperatuur rechts bovenin geeft dan ook 0 graden aan (haha het is buiten 34 graden)?
Thuis op de oprit werkt dit wel, en dan krijg je ook in het Engelstalig Nederlands het weer te horen en dat je voorzichtig moet rijden.
In het buitenland werkt dit niet... Totdat je aanmeld op een WiFi accesspoint in de omgeving (thuis heb ik de auto ook aan de WiFi gekoppeld).
Dus lijkt net of de auto geen Internet krijgt via de 4G SIM in de auto.
Herkenbaar?

• Jony23
Henno Keers schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:49:
Hallo,

Heeft jullie MG4 ook het fenomeen dat het weer en klok rechts op het scherm "Onbekend" aangeeft en als je dan daarop klikt met je vinger en dit wil verversen, dat je een melding krijgt dat de dienst niet beschikbaar is?
De temperatuur rechts bovenin geeft dan ook 0 graden aan (haha het is buiten 34 graden)?
Thuis op de oprit werkt dit wel, en dan krijg je ook in het Engelstalig Nederlands het weer te horen en dat je voorzichtig moet rijden.
In het buitenland werkt dit niet... Totdat je aanmeld op een WiFi accesspoint in de omgeving (thuis heb ik de auto ook aan de WiFi gekoppeld).
Dus lijkt net of de auto geen Internet krijgt via de 4G SIM in de auto.
Herkenbaar?
Ja, heel herkenbaar. Ditzelfde probleem heb ik nu ook sinds de laatste update. R67.
Ik zet mijn gsm op hotspot en dan werkt dit wel weer, maar het op afstand koelen van de auto is helaas niet mogelijk. Je moet dan binnen wifi-bereik zijn.
In september heb ik een afspraak staan bij VM om dit op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henno Keers
Jony23 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:33:
[...]

Ja, heel herkenbaar. Ditzelfde probleem heb ik nu ook sinds de laatste update. R67.
Ik zet mijn gsm op hotspot en dan werkt dit wel weer, maar het op afstand koelen van de auto is helaas niet mogelijk. Je moet dan binnen wifi-bereik zijn.
In september heb ik een afspraak staan bij VM om dit op te lossen.
Ik ben er net achter gekomen. Er zit in het uitgebreide instellingen menu een data management schakelaar die uit stond.
Toen ik die aan zette kreeg heel snel het weer en locatie te zien.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Bersonia schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:34:

Maar juist omdat je aangeeft dat je niet de juiste kennis hebt geef ik aan lees het topic gewoon even rustig door.

Dan ga je het steeds beter snappen en vallen veel vragen en antwoorden vanzelf op hun plek. En ik begrijp ook wel dat dat veel info is, maar je een beetje verdiepen in de materie mag best. Anders word je dus schijnbaar met een kluitje het riet in gestuurd.

Want je focus ligt totnutoe alleen maar op de zogenaamde Rversie, maar die is eigenlijk alleen voor je car media en bediening. Onderhuids zijn er nog rond de 10 systemen die ook geupdate dienen te worden. Dit is allemaal terug te vinden. Ik heb in het verleden zelfs links gegeven naar de laatste versies, en hoe je kan controleren hoe en of wat.

En tevens heb je volgens mij in België ook een afhankelijkheid met de meest beroerde\beruchte MG dealer en importeur “Van Mossel” voor je software updates. Geloof mij dan wil je weten waar je over praat want deze dealer is hier in dit topic berucht voor alle onzin en valse beloftes die ze uitkramen.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
Ik ben er net achter gekomen. Er zit in het uitgebreide instellingen menu een data management schakelaar die uit stond.
[/quote]
@Henno, dankje voor je bericht.
Ben al meermaals in het instellingenmenu bezig geweest, maar "datamanagementschakelaar" niet echt terug kunnen vinden.
Omdat alles eerder wél werkte en dit niet meer werkt sinds de update nam ik aan dat dit met een instelling van de interne e-sim te maken had.
Wat bedoel je precies met "uitgebreide instellingen menu"?
Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 16:20
Marijnus schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:47:
Daar gaan we dan...

Vanmiddag kapte mijn twee jaar oude MG ineens met laden, en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan het laden. Snelladen werkt wel, dus hier sta ik dan bij de McDonald's...

Morgen direct van Mossel Nijmegen bellen, maar ik ben erg bang dat dit wel een maandenlang traject wordt. Bah...
Update: we hebben twee maanden lang twee keer per week naar de snellader heen en weer moeten rijden. Inmiddels staat de auto al vijf weken bij VM, om de laadpoort te vervangen. Het vervangen van de laadpoort had niet gewerkt en daarom moest "de computer van de laadpoort" worden vervangen. Op dat onderdeel beweren ze nu al 5 weken te wachten.

Het goede nieuws is dat ik dus al vijf weken rond rijd in een MG5 leenauto, en dat is best prima. Maar soms mis ik mijn eigen auto wel een beetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Marijnus schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:02:
[...]
Op dat onderdeel beweren ze nu al 5 weken te wachten.
Je bent niet de eerste. En dat terwijl het een bekend euvel is. Marginale voorraad drukt de kosten voor de fabrikant. Het nadeel ligt bij de klant. Het is typerend voor een bedrijf dat niet zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarmee bedoel ik overigens SAIC, niet de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Henno Keers schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Nog een update over de buitentemperatuur die rechtsboven op het infotainment scherm op 0 graden blijft staan: Dit is sinds vorige week vrijdagochtend.
Zaterdagochtend gaf deze ook een keer -40, en daarna weer 0.
We vermoeden dat een sensor defect is gegaan.
Nadeel is dat de warmtepomp niet meer goed rekening lijkt te houden met de buitentemperatuur. Vorige week vrijdag was het in Duitsland 34 tot 36 graden en toen moest ik de temperatuur naar 19 graden zetten om het in de auto aangenaam te krijgen.
Twee dagen ervoor was het ook boven de 30 graden en toen kon ik de temperatuur gewoon op 22 zetten en bleef de binnentemperatuur mooi constant, ook als het buiten meer dan 30 graden was.
Ik het doorgeven aan MG Tiel en zien wat we gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Jony23 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:02:
[/quote]
Ben al meermaals in het instellingenmenu bezig geweest, maar "datamanagementschakelaar" niet echt terug kunnen vinden.
Omdat alles eerder wél werkte en dit niet meer werkt sinds de update nam ik aan dat dit met een instelling van de interne e-sim te maken had.
Ik zal het vanmiddag even opzoeken en eventueel een foto posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henno Keers
Jony23 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:02:
[/quote]
Hierbij de plek in het menu. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFCfOxbLK0uoroLR10lB1AzQz0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1GJ2nm6qvjWpfXlkYAnkQd5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Misschien leuk om een keer wat positiefs te melden, maar het viel mij op dat de app véél beter werkt na de laatste update!

Hoef veel minder lang te wachten op verbinding met de auto, dan eerder.
Eigenlijk is er direct verbinding.

Ook hoef ik de app niet meer geforceerd te sluiten, voor ik hem start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Hoi TTommie,
ik ben nog altijd aan het lezen hoor maar ik vrees dat zolang die technische termen niet uitgelegd worden het een beetje is als de bijbel lezen, die kan je ook op veel verschillende manieren interpreteren. Maar als je de bijbel verkeerd interpreteert blijven sancties uit, de wagen echter technisch verkeerd behandelen daar kunnen er vodden van komen en dat willen we niet .

Kijk zelfs zoiets stoms als in het geheim menu te geraken lukt me niet, ik wordt er een beetje moedeloos van. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Oxellaar schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:18:
Misschien leuk om een keer wat positiefs te melden, maar het viel mij op dat de app véél beter werkt na de laatste update!

Hoef veel minder lang te wachten op verbinding met de auto, dan eerder.
Eigenlijk is er direct verbinding.

Ook hoef ik de app niet meer geforceerd te sluiten, voor ik hem start.
Bedoel je dan versie 3.0.0?
Ik had even gemist dat er al weer een update was: versie 3.0.1
Hopelijk doet die het beter want 3.0.0. was hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
jbraamse schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Bedoel je dan versie 3.0.0?
Ik had even gemist dat er al weer een update was: versie 3.0.1
Hopelijk doet die het beter want 3.0.0. was hopeloos.
Het is nog steeds geen toppertje, maar het werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:48:
Kijk zelfs zoiets stoms als in het geheim menu te geraken lukt me niet, ik wordt er een beetje moedeloos van. :'( :'(
Kijk voor de gein eens hier en probeer het opnieuw:https://www.mgevs.com/thr...u-cause-any-issues.12713/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Oxellaar schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Het is nog steeds geen toppertje, maar het werkt gewoon
Ik vond nog wel vervelende eigenaardigheid:
Het lukt mij niet om de app te starten als ik niet ingelogd ben met mijn Google (Playstore) account.
Ik tik op het iSmart icoon en ik krijg het Google inlogscherm.
Als ik eerst inlog bij Google, dan start de app gewoon op.
Dit had ik ook al met versie 3.0.0.
Als iemand een tip heeft; ik houd me aanbevolen!

• Oxellaar
  • Niet online
@jbraamse dit moet je even uitleggen als je wil....
Je logt uit op je Google account, op een Android toestel?
Waarom zou je dat doen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat lijkt mij idd een zelf gecreëerd probleem van de gebruiker zelf, en niet zozeer van de MG app

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Oxellaar schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:12:
@jbraamse dit moet je even uitleggen als je wil....
Je logt uit op je Google account, op een Android toestel?
Waarom zou je dat doen?
We weten allemaal dat de grote tech-bedrijven stinkend rijk worden van gebruikersdata.
Door uit te loggen kan ik dat enigszins beperken (denk ik).
Ik heb gewoon geen zin om me uit te leveren aan de datahonger van Google.
Tot nu toe heb ik na het installeren van de app altijd uitgelogd en dat werkte.
Vanaf 3.0.0 werkt dat niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
jbraamse schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

We weten allemaal dat de grote tech-bedrijven stinkend rijk worden van gebruikersdata.
Dat heeft echt geen zin als je van google af wilt kun je beter graphene os gebruiken dan heb je android zonder google maar dan werkt dus niet alles vlekkeloos meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jony23
@Henno, dat was de truck. Alles doet het weer, dankje voor je tip. Vanaf dat ik de auto heb ben ik niet meer aan de instellingen gekomen. Hoefde ook niet , want alles werkte.
Tijdens de laatste update heeft men dit waarschijnlijk uitgeschakeld.
Ik werd op het verkeerde been gezet door de benaming "entertainment". In het begin is mij uitgelegd dat dit voor Amazon-diensten was.
Mijn fout, maar alles werkt weer dankzij een mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
juist die bedoel ik, werkt niet bij mij. MG4 Luxury sept 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

juist die bedoel ik, werkt niet bij mij. MG4 Luxury sept 2024
Kan je in hier het infotainment system nummer melden?
Staat in menu instellingen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM3e0y8CXfouyn3ZKb-mKv31_nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0d029jW3RwA8pNSmkskzSMc.jpg?f=fotoalbum_large

Staat er iets dat begint met SWI133?

[ Voor 3% gewijzigd door Mg4gebruiker op 24-08-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:29:
[...]
Staat er iets dat begint met SWI133?
in dat geval heb je deze nodig: !Mg12345

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12
Misschien een beetje off-topic, maar kom net terug uit Thailand, en daar is de MG4 veruit de meest rondrijdende EV. Bij nazoeken waarom (want het viel me echt op) blijkt dat Thailand een deal heeft gemaakt met MG en de MG4's daar nu lokaal worden geproduceerd, en daarmee met allerhande belastingvoordelen worden verkocht. Gepushed dus door de Thaise overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:10:
[...]

in dat geval heb je deze nodig: !Mg12345
Ik bekijk dat morgen eens, dus code is uitroepteken / hoofdletter M / enz.?

Bij deze heb ik ook nog goed nieuws, even been stijf gehouden bij de garage en wat zeker is : de update SC077 is uitgevoerd _/-\o_ ik weet wel niet wat het is, misschien jullie wel? Het gaat om "EH32 function optimation"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
jbraamse schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Dan zal de app toch iets van Google services gebruiken.

Maar als je zo strikt bent wat betreft gegevens delen
Dan had je beter ook geen MG kunnen kopen
Die staat continu in verbinding met China

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
Even een' ter info 'bericht.
Ik ben net naar MG Van mossel in Menen(België )geweest voor het 2 de onderhoud MG my 2024 Lux .
Super tevreden van hun dienst.
De update en onderhoud hebben 3h geduurd.
Omvatten,
-controle carrosserie op roest schade en slijtage.
-Pollenfilter vervangen
-Batterij van sleutel
-aanvullen vloeistoffen
-Software updates
Naar R67 en alle onderliggende updates ook (geen getrek meer aan m'n stuur bij overschrijding lijn enkel biep en trilling).
-Verlenging Europese pechverhelping.
Super goeie dienstverlening en de kost was 240 euro.

Bij het instappen was er ook geen dataverbinding.
Ik heb data moeten aanzetten alsook toestemming voor de 2 verschillende gps systemen. Je standaard gps(enkel EU) zonder EV range enz en de andere met (deze werkt op data en heeft alle kaarten van de hele wereld denk ik).
En toestemming voor spraak en muziek.
Dit ter info
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:20:
[...]

Ik bekijk dat morgen eens, dus code is uitroepteken / hoofdletter M / enz.?

Bij deze heb ik ook nog goed nieuws, even been stijf gehouden bij de garage en wat zeker is : de update SC077 is uitgevoerd _/-\o_ ik weet wel niet wat het is, misschien jullie wel? Het gaat om "EH32 function optimation"
Ja, dat is het. Heb het letterlijk gekopieerd uit ander forum. Als het niet werkt dan vraag ik wel of de spelling klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mg4gebruiker op 27-08-2025 20:55 ]

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

Ja, dat is het. Heb het letterlijk gekopieerd uit ander forum. Als het niet werkt dan vraag ik wel of de spelling klopt.
GELUKT die laatste code is de juiste :) _/-\o_

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:28:
[...]

GELUKT die laatste code is de juiste :) _/-\o_
Top. En nu maar eens kijken of men wel luisteren wil.

• Bersonia
oeps, wel eerst eens kijken wie er verstand van heeft :( ik heb er foto's van gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2xs_SIdnryd7yL9DAXfocWl0yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYDZNpIGix1ofPzcafe0JV9E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR2qR81vYkwubFiFNsjvZYZk4a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTqcNHH5AIMnh8bp7X9dRsod.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct5PwTXB5Qo0BMPpRCCJ2YLPChE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psA392qtZEZMIeBuwUEnj3Rx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lE11PvVeL1s69hsWwHXmtpkHIqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nChbkuL9U106YUTUNrL2D2Ea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WS34q7RX_vZJko6hqHq1KNVS3Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FV1VwZorXCZhD7ARirB8yAlA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pl-3HdBlofG3kJYdVEiwr5kAL2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCr27q6EAEB1Pwk8ApwBWDp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Voor een eerste overzicht: product info.
Verder kan je bijna overal wel op klikken. Ga alleen niet zaken installeren of wijzigen zonder voorbereiding.
Dit menu is overigens uitgebreider dan op mijn R59 systeem (ER eind 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
ligt het aan mij of is er hier niet meer gepost in meer dan een week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
MG4 is wellicht volwassen geworden en valt er niet veel meer te melden? Na het laatste rondje updaten ben ik iig heel tevreden met mijn luxury uit mei 2023. De parkeerdeukjes en deur van de buurman krasjes geven de auto een mooi volwassen uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:29:
ligt het aan mij of is er hier niet meer gepost in meer dan een week?
Hoe ben jij gevaren? Heeft het engineering menu nog iets opgeleverd?

De stilte heeft deels te maken met het feit dat bijna alles wel voorbij gekomen is. En ik denk dat net als in GB met de komst van de S5 het nog veel stiller wordt.

Wat ik nog kan melden/bevestigen: naast dat vorig jaar al de service manager van MG Nijmegen vertrok is nu ook de vestigingsmanager vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik ga mogelijk afscheid nemen van de MG4, niet omdat deze niet bevalt, maar we rijden zo weinig dat lease eigelijk overbodig begint te worden. Bij voorbaat excuus als dit niet mag: Betreft een Standaard uit 2024 grijs metl. met stoel- en stuurverwarming en 20k per jaar aan km's (26k op de teller, rest nog 14k tot januari, dus ruim eronder). Zit flex-lease op (iedere maand opzegbaar) en verlaagd eigen risico met pechhulp. Wellicht heeft iemand interesse. Voor mij zit er geen enkel voordeel aan want hij kan iedere maand ingeleverd worden :).

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:49:
[...]

Hoe ben jij gevaren? Heeft het engineering menu nog iets opgeleverd?

De stilte heeft deels te maken met het feit dat bijna alles wel voorbij gekomen is. En ik denk dat net als in GB met de komst van de S5 het nog veel stiller wordt.

Wat ik nog kan melden/bevestigen: naast dat vorig jaar al de service manager van MG Nijmegen vertrok is nu ook de vestigingsmanager vertrokken.
heb het probleem opgelost, spyware op de browser.
Nu lukt het niet meer om foto's te posten, ik bedoel dat er in het voorbeeld al reeds geposte foto's staan die ik niet kan verwijderen en waardoor ik niet meer kan uitmaken welke ik nog moet uploaden want ik zie ze slechts gedeeltelijk. Hoe moet je die eigenlijk wissen in het upload venster?

Misschien gaat het beter als ik nieuwe foto's neem met een markering aangebracht, zo vind ik ze terug tussen de andere.
mvg, ;)

• Bersonia
een foto gemaakt, misschien zie je het probleem ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9A_98KlXNjWkzC67PM-OJWnzLg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/co6ZCn7wd0KThMu1AOYrN0Q8.jpg?f=user_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:59:
Ik ga mogelijk afscheid nemen van de MG4, niet omdat deze niet bevalt, maar we rijden zo weinig dat lease eigelijk overbodig begint te worden. Bij voorbaat excuus als dit niet mag: Betreft een Standaard uit 2024 grijs metl. met stoel- en stuurverwarming en 20k per jaar aan km's (26k op de teller, rest nog 14k tot januari, dus ruim eronder). Zit flex-lease op (iedere maand opzegbaar) en verlaagd eigen risico met pechhulp. Wellicht heeft iemand interesse. Voor mij zit er geen enkel voordeel aan want hij kan iedere maand ingeleverd worden :).
Als die zwart was, had ik het serieus overwogen (alleen vanwege de stoel- en stoelverwarming :P)

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:18:
[...]

Als die zwart was, had ik het serieus overwogen (alleen vanwege de stoel- en stoelverwarming :P)
Donkergrijs is de mooiste, maar ge kiekt maar ;), bntw is die stoel- en stuurverwarming wel echt relaxed. Snap niet dat het niet standaard een optie is geweest. Zo voelt het wel. Vanchotend weer enkel aangehad en dan rijd je toch in de stad 12.9/100 ipv 18,6/100. Die verwarming zuipt toch wel veel.

Ik heb gisteren een andere auto gekozen. Stond toevallig een occassion op JustLease. We rijden zo weinig en alleen maar binnendoor. Scheelt me ruim 160 euro p/m.

[ Voor 22% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-09-2025 10:15 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]

Donkergrijs is de mooiste, maar ge kiekt maar ;), bntw is die stoel- en stuurverwarming wel echt relaxed. Snap niet dat het niet standaard een optie is geweest. Zo voelt het wel. Vanchotend weer enkel aangehad en dan rijd je toch in de stad 12.9/100 ipv 18,6/100. Die verwarming zuipt toch wel veel.

Ik heb gisteren een andere auto gekozen. Stond toevallig een occassion op JustLease. We rijden zo weinig en alleen maar binnendoor. Scheelt me ruim 160 euro p/m.
Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:08:
[...]

Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen
Donkergrijs ja, dat is de mooiste (vind ik, stoerste blijven blauw, groen en oranje natuurlijk)

Geen idee, ga ik wel vanuit. Het was 2000 euro destijds. Ik heb RVO een poos geleden bericht en heb telefonisch met ze gesproken. De subsidie is op naam en auto. Je kunt een verzoek tot kentekenwijziging doorgeven.
Wat ze mij destijds vertelde is dat je subsidie blijft toegekend en je dus ook een auto, ook 2e hands, mag kopen en nog steeds recht hebt op subidie (wilde kopen, maar voor 280 leasen, daar kan ik helemaal niet meer voor kopen. Bij de huidige MG was dat al een lastige use-case).

Dus stel je hebt 3k subsidie toegekent gekregen, je hebt daarvan 1200 euro (in mijn geval) verbruikt behoud je de overige 1800 euro. Of dat nu een occassion is of niet. Mijn verwachting destijds was ik heb 1200 gehad en daarmee nog recht op 800 bij een occassion, dat is niet het geval en behoud het volledige bedrag.

• Bersonia
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?

produktinfo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO0XIJe8pcgp3SDYE-g05b-UTRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vURaRhbeJjUTYpCrPnO1hjdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMhTIt_lOrgpxkr_ADGih0If7ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UbEOzpYRkH5iy9LMQbLvhVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAkS3zBjrFVcUywJAd5skoc0tlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mp4nYy7bPDpp7wh1OIhUlAQG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg_j8y_sOhrftZUBgqtSLYLCc2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYtbLoLkjOHfmdGpjg96BOLl.jpg?f=fotoalbum_large

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12
Interessante discussie over het gebruik/misbruik van opensource software in (oa) MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:20:
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?
De eerste is volgens mij hetzelfde als 10 seconden de home knop ingedrukt houden. Dan start het systeem opnieuw op.
Wat je verliest bij naar fabrieksinstellingen kan ik alleen maar raden: net als op de pc ga je geheel terug naar de basis configuratie. In de meeste gevallen zijn alle updates dan weg.

• Bersonia
Dat klopt, gaat zelfs iets vlugger dan de homeknop inhouden, op het eerste gezicht is er niets veranderd. Die fabrieksinstellingen ben ik ook bang van, je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat alles weg is ;)

Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?

mvg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:50
Bersonia schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:42:
Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?
Mijn advies in het 'geheime menu' is vooral kijken en niets aanpassen. Het is denk ik alleen maar om versienummers etc naar voren te halen, niet om ook echt zaken aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Mee eens. Ik gebruik het om na een onderhouds beurt, de software wijzigingen te vergelijken met die van voor de beurt.
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste