• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Even een update over mijn situatie met de levering van mijn MG4, voor wie meeleest of in een vergelijkbare situatie zit.

Bij aankoop werd aangegeven dat de auto binnen twee weken geleverd zou worden. Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en is de aflevering nu al drie keer op het laatste moment uitgesteld.

Het begon met beschadigde raamlijsten. Oplossing: nieuwe stickers, maar levertijd zou 8 weken zijn. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna er via een andere vestiging een snellere oplossing kwam. Helaas bleek dat niet het einde van het verhaal, want inmiddels is er wéér een nieuw probleem en moet er opnieuw een onderdeel besteld worden… waardoor het hele traject weer van voren af aan lijkt te beginnen.

Wat vooral frustrerend is: elke keer wordt de afleverdatum pas op het laatste moment verschoven. In de tussentijd heb ik al meerdere keren zaken moeten regelen zoals verzekering etc.

Kort gezegd: ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik op korte termijn een oplossing verwacht (bijv. een andere auto of een praktische workaround zoals wrappen), en dat ik niet nog eens weken ga wachten. Als dat niet lukt, ga ik de koop ontbinden via een ingebrekestelling.

Wordt vervolgd… benieuwd of anderen dit ook zo hebben meegemaakt.
Weer een update:

Raamlijsten zijn inmiddels besteld, maar nog steeds geen idee wanneer ze binnenkomen. Vanuit het magazijn geen leverdatum bekend.
Dealer gaf aan dat ze eventueel onderdelen van een andere auto wilden halen, maar er blijkt geen enkel exemplaar te zijn met goede raamstijlen → lijkt dus een batchprobleem te zijn.
Vervolgens besloten om een andere MG4 te laten komen, die zou uit Roermond komen.
Deze week heeft er daadwerkelijk een trailer voor de deur gestaan, maar er is iets misgegaan bij het afleveren. Resultaat: auto weer terug richting Roermond (althans, dat is het vermoeden).
Inmiddels zijn ze de auto dus “kwijt” 😅 Niemand kan achterhalen waar die nu precies is. Plan is nu dat iemand in Waalwijk handmatig het terrein gaat afspeuren naar een witte MG4…
Gisteren zelf even gaan kijken bij de andere MG4 met beschadigde raamlijsten. Auto is verder helemaal nieuw, maar ze “waren ermee bezig”. In praktijk: er stond een koffertje naast, maar er was niemand aan het werk.
Deze week zou de auto geleverd worden, maar dat schuift dus nu voor de vierde keer op.

Vandaag zouden ze weer met een update komen, dus ben benieuwd…

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:22
Ik zou ze bij een kopje koffie vriendelijk bedanken voor de niet geleverde waar en de koop intrekken. Ze hebben meerdere momenten verspeeld om te voldoen aan de koopovereenkomst. Ontbinden dus.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:52

-tom-562

Oliesjeik

Ongehoord zoiets. Ik zou idd de koop ontbinden en een andere auto kopen.

Vaak bu'j te bang!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:58
doobieters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Weer een update:

Raamlijsten zijn inmiddels besteld, maar nog steeds geen idee wanneer ze binnenkomen. Vanuit het magazijn geen leverdatum bekend.
Dealer gaf aan dat ze eventueel onderdelen van een andere auto wilden halen, maar er blijkt geen enkel exemplaar te zijn met goede raamstijlen → lijkt dus een batchprobleem te zijn.
Vervolgens besloten om een andere MG4 te laten komen, die zou uit Roermond komen.
Deze week heeft er daadwerkelijk een trailer voor de deur gestaan, maar er is iets misgegaan bij het afleveren. Resultaat: auto weer terug richting Roermond (althans, dat is het vermoeden).
Inmiddels zijn ze de auto dus “kwijt” 😅 Niemand kan achterhalen waar die nu precies is. Plan is nu dat iemand in Waalwijk handmatig het terrein gaat afspeuren naar een witte MG4…
Gisteren zelf even gaan kijken bij de andere MG4 met beschadigde raamlijsten. Auto is verder helemaal nieuw, maar ze “waren ermee bezig”. In praktijk: er stond een koffertje naast, maar er was niemand aan het werk.
Deze week zou de auto geleverd worden, maar dat schuift dus nu voor de vierde keer op.

In gebreke stellen dat is de juridische term, ze kunnen niet leveren en hebben verschillende pogingen gedaan maar niet gelukt. Je kunt de koop ontbinden. Stuur een aangetekende brief en vraag om bevestigen. Je mag best aangeven dat je gevolgschade hebt en die ook dreigt te verhalen.

Bij van mossel werkt maar 1 ding, juridische stappen nemen en escaleren naar directie.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 07:41

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

[...]

Weer een update:

Lol, Van Mossel is het nog niet verleerd. De ene na de andere onzin excuses komen daar vandaan.

Je vraagt je soms af of ze er zo langzamerhand zelf ook in zijn geloven. Wat een ongelooflijke incompetente bende is het daar toch. Het is ongehoord.

Maar goed, je staat nu wel sterk om er iets bij te “lullen” als je nog door durft met de aanschaf. Zet in op een extra V2L kabel ofzo.

Mr. T.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 11:09
[...]

Weer een update:

Tsja wat moet je hier nog mee doen he? Volgende keer heeft de hond 'm waarschijnlijk opgegeten.

Ik zou de koop lekker ontbinden en de onderstaande tweaker eens benaderen. Die heeft nog een witte te koop staan die je waarschijnlijk zo kunt ophalen. Die is wel een paar jaar oud maar volgens mij ook zo goed als nieuw.

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 06:57
misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Na het hele topic gelezen te hebben, begin ik toch te twijfelen.

Ik rijd nu een Toyota Yaris Hybrid uit 2019 – een veilige en betrouwbare auto – maar ik wil eigenlijk overstappen naar een elektrische, nieuwere en wat sportievere auto die ook betaalbaar is.

Mijn twijfel zit vooral in de batterij. Ik lees dat de accu van de Luxury-versie best snel achteruit kan gaan in vergelijking met de standaardversie (met LFP-batterij). Dat maakt me onzeker, zeker omdat ik de auto over 5 à 10 jaar weer wil inruilen en dan nog wel een redelijke waarde wil overhouden.

Daarnaast kan ik de auto helaas niet zelf testen, omdat ik aangepast rijd. Dat maakt de keuze nog lastiger.

Ik twijfel dus: moet ik nu de stap maken, of is het verstandiger om nog even te wachten op een betere, stabielere en duurzamere batterijtechnologie?

Wat zouden jullie doen?
Ik rij inmiddels 3 jaar met bijna 70k km en batterij zit volgens obd2 meter nog boven de 96%. Ik ben zelf daarom niet zo bang voor degradatie en ben van plan om deze auto 5-10jaar te rijden. Ik verwacht dat batterij bij verkoop +90% zal zijn.

• TTommie

TTommie

honderdjaar schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:58:
[...]

Ik rij inmiddels 3 jaar met bijna 70k km en batterij zit volgens obd2 meter nog boven de 96%. Ik ben zelf daarom niet zo bang voor degradatie en ben van plan om deze auto 5-10jaar te rijden. Ik verwacht dat batterij bij verkoop +90% zal zijn.
Dat zal wel een best Chinees metertje zijn. (Past wel bij de auto)

Want nog niet misschien dat de accu nog boven de 96 procent is.

Mr. T.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TTommie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 01:06:
[...]

Dat zal wel een best Chinees metertje zijn. (Past wel bij de auto)

Want nog niet misschien dat de accu nog boven de 96 procent is.
Jazeker kan dat wel! 3 jaar oud en 70.000 kilometer is ook nog erg weinig, dus die 96 kan goed kloppen
Er zijn maar genoeg batterijen die nauwelijks achteruit gaan
Blijkt ook uit onafhankelijke testen ;)

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Weer een update:

En, hoe verloopt de aflevering inmiddels?

Vaak bu'j te bang!

• doobieters
  • Nu online
-tom-562 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:15:
[...]

En, hoe verloopt de aflevering inmiddels?
Een paar dagen later was de auto alsnog binnen en gelukkig had deze geen beschadigingen aan de raamlijsten. Dus dat was positief nieuws. Ze gingen 'met spoed' aan de slag om de auto rijklaar te maken maar dat zou vanaf dat moment nog een volle week duren en na Pasen klaar zijn. Naja, die week extra maakt nu ook niet meer uit vonden wij. We waren al blij dat er een andere auto was zonder beschadigingen. Toen werd ik donderdagavond gebeld dat ze de auto vrijdag rijklaar zouden maken en we afgelopen zaterdag de auto al konden ophalen.. en dat was het geval!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVI-PPT3eTsV7tZxHRZ7jgbpcC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZUBFD0OZ3N5JC3SSyLw5Rkd.jpg?f=fotoalbum_large

Twee opvallende zaken nog:
- In de advertentie van deze auto stond lederen stuurwiel aanwezig, dat was niet het geval. Een foutje in de advertentie blijkbaar. Staat ook niet in de optielijst overigens bij het standaardmodel.
- Ik heb twee keer gevraagd of bij aflevering de laatste software op de auto gezet kon worden, dat is niet het geval volgens mij:
MPU: SWI69-29958-1100R21
MCU: 69.3.5.0

Verder gewoon heel erg blij mee. Rijdt heerlijk! Wij hebben al een Kona 2024 EV en deze is qua ruimte even groot.

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 05-04-2026 09:58 ]

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:42:
[...]

Een paar dagen later was de auto alsnog binnen en gelukkig had deze geen beschadigingen aan de raamlijsten. Dus dat was positief nieuws. Ze gingen 'met spoed' aan de slag om de auto rijklaar te maken maar dat zou vanaf dat moment nog een volle week duren en na Pasen klaar zijn. Naja, die week extra maakt nu ook niet meer uit vonden wij. We waren al blij dat er een andere auto was zonder beschadigingen. Toen werd ik donderdagavond gebeld dat ze de auto vrijdag rijklaar zouden maken en we afgelopen zaterdag de auto al konden ophalen.. en dat was het geval!

[Afbeelding]

- In de advertentie van deze auto stond lederen stuurwiel aanwezig, dat was niet het geval. Een foutje in de advertentie blijkbaar. Staat ook niet in de optielijst overigens bij het standaardmodel.
- Ik heb twee keer gevraagd of bij aflevering de laatste software op de auto gezet kon worden, dat is niet het geval volgens mij:

Verder gewoon heel erg blij mee. Rijdt heerlijk! Wij hebben al een Kona 2024 EV en deze is qua ruimte even groot.
Veel plezier met je auto!
Viel alles toch nog mee achteraf

Verder heeft ook k de Luxury geen echt leer aan het stuur, maar vegan leather ;)
En wat betreft updates... Ik zou eerst eens kijken wat er aan bugs in zit. Ik heb ook niet de laatste versies, maar hoef ze ook niet.
Ik heb geen rare bugs en ben aan de meeste eigenaardige dingen die bij iedere auto horen wel gewend.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Vaevictis_
[...]

[Afbeelding]

R21 dat is echt antiek. Geen bugs gevonden?

• doobieters
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:01:
[...]

Nee nog niet. Overigens heb ik wel de One pedal drive functie er op staan. Verder lijkt het tot nu toe redelijk stabiel. Wel staat de bandendruk op iets anders dan in bar.

• Vaevictis_
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:46:
[...]

Nee nog niet. Overigens heb ik wel de One pedal drive functie er op staan. Verder lijkt het tot nu toe redelijk stabiel. Wel staat de bandendruk op iets anders dan in bar.
Ja dat is PSI, kun je instellen. Probeer eens MG pilot uit met Trafic Jam Assistant. Dan zie je snel genoeg of je een update nodig hebt.

• doobieters
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:55:
[...]

Ja dat is PSI, kun je instellen. Probeer eens MG pilot uit met Trafic Jam Assistant. Dan zie je snel genoeg of je een update nodig hebt.
Waar moet ik specifiek op letten? Een ruk aan het stuur?

• Racemol
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:14:
[...]

Dit is een standard toch? Die heeft geen LKA (lane keep assist) (Edit: Ik bedoelde ELK - Emergency Lane Keep) dus heb je ook geen zorgen over rukken aan het stuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 05-04-2026 22:44 ]

• doobieters
  • Nu online
Tussendoor twee vragen over de laadpoort:

- moeten alle 4 de leds werken? Linksboven doet het hier niet, ongeacht groen of blauwe kleur.
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten? Hier zit dat alleen op het onderste deel voor het snelladen. De andere is foetsie?

• Racemol
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:48:
Tussendoor twee vragen over de laadpoort:

- moeten alle 4 de leds werken? Linksboven doet het hier niet, ongeacht groen of blauwe kleur.
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten? Hier zit dat alleen op het onderste deel voor het snelladen. De andere is foetsie?
- moeten alle 4 de leds werken?
Soms :) Afhankelijk van hoe vol de accu is. 25% alleen 1 led, 50% 2 leds etc.

- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten?
Alleen een afdekkapje voor de DC poort inderdaad.

• doobieters
  • Nu online
Racemol schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:54:
[...]

- moeten alle 4 de leds werken?
Soms :) Afhankelijk van hoe vol de accu is. 25% alleen 1 led, 50% 2 leds etc.

- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten?
Alleen een afdekkapje voor de DC poort inderdaad.
Thanks! Dat is een geruststelling haha.

De SE heeft trouwens wel LKA.

• doobieters
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:55:
[...]

Geen psi, maar ik zie nog kpa. Volgens mij komt dat door de oudere software en kun je dat nu niet aanpassen volgens mij.

• Racemol
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:56:
[...]

De SE heeft trouwens wel LKA.
Ik zat even op de MG website te neuzen maar zie dat er wel e.e.a. is veranderd. De standard met 51kW accu zie ik niet meer, de "Premium" versie lijkt het laagste model te zijn? Wellicht heb ik een opfriscursus nodig :)

Hoeveel kWh heeft jouw auto? Want ik weet vrij zeker dat de 51kWh versie een aantal safety features (waaronder LKA en TJA) niet heeft.

• doobieters
  • Nu online
Racemol schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:04:
[...]

Ik zat even op de MG website te neuzen maar zie dat er wel e.e.a. is veranderd. De standard met 51kW accu zie ik niet meer, de "Premium" versie lijkt het laagste model te zijn? Wellicht heb ik een opfriscursus nodig :)

Hoeveel kWh heeft jouw auto? Want ik weet vrij zeker dat de 51kWh versie een aantal safety features (waaronder LKA en TJA) niet heeft.
Misschien is er iets veranderd, want in ieder geval op de SE 2025 zit dat wel. Ik heb de versie met 51kwh batterij inderdaad. Ik zoek het even op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tihP80wFUJ6jEeh5ujxDNbK_UfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmPAT2WDocBX3Ir0vEjycJeb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door doobieters op 05-04-2026 22:11 ]

• Mg4gebruiker
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:09:
[...]

Misschien is er iets veranderd, want in ieder geval op de SE 2025 zit dat wel. Ik heb de versie met 51kwh batterij inderdaad. Ik zoek het even op.
De Standard had/heeft wel Alert en Lane Departure Assist. Geen Emergency Lane Keeping.

• Racemol
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:09:
[...]

[Afbeelding]
Excuses ik haal zelf de termen door elkaar (en dacht dat die ook geen TJA had maar blijkbaar wel). Ik bedoelde echter dat de standard geen ELK heeft en dat is de optie die juist voor problemen zorgt met hard aan het stuur te trekken. Dat je die niet hebt mis je echt niets aan is alleen maar beter!

• Vaevictis_
doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:14:
[...]

Niet van toepassing, ik dacht je ook een luxury versie had.

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-04 11:03
[...]
Je ziet tegenwoordig bij allerlei artikelen "leer" en dan gaat het om namaak.
Verkopers proberen dingen mooier te maken dan ze zijn.
Het zogenaamde leer voelt overigens best oké.

• doobieters
  • Nu online
jbraamse schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:58:
[...]

Je ziet tegenwoordig bij allerlei artikelen "leer" en dan gaat het om namaak.
Verkopers proberen dingen mooier te maken dan ze zijn.
Het zogenaamde leer voelt overigens best oké.
O ja ik ben niet duidelijk. Hier zit dus helemaal niks omheen, dus ook niet dat nepleer.

• doobieters
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:01:
[...]

Nog geen echte bugs tegengekomen nee. Enige wat me vandaag opviel is dat ik onder het linker favorieten knopje de rijmodi had ingesteld, maar dat deze ineens er af was gehaald. Die stond ineens weer op blanco gek genoeg.

Verder gaf de dealer vandaag het volgende aan:
Multimedia kan je probleemloos updaten. Alle modules updaten zou ik niet aanraden omdat een update niet altijd een verbetering hoeft te zijn.

Tja, nu weet ik nog niet waar ik goed aan doe. Eigenlijk bizar dat je niet blind kan vertrouwen op uitgerolde updates vanuit MG 😅

Iemand nog advies? Neig nu naar alleen het multimediasysteem updaten..

[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 06-04-2026 21:50 ]

• TTommie

TTommie

doobieters schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:44:
[...]

Nog geen echte bugs tegengekomen nee. Enige wat me vandaag opviel is dat ik onder het linker favorieten knopje de rijmodi had ingesteld, maar dat deze ineens er af was gehaald. Die stond ineens weer op blanco gek genoeg.

Multimedia kan je probleemloos updaten. Alle modules updaten zou ik niet aanraden omdat een update niet altijd een verbetering hoeft te zijn.

Tja, nu weet ik nog niet waar ik goed aan doe. Eigenlijk bizar dat je niet blind kan vertrouwen op uitgerolde updates vanuit MG 😅

LOL, tuurlijk zegt van Mossel dat.

Updates kosten hun geld, dus die doen ze liever niet. Kost tijd en tijd is geld. Je had de auto ook niet moeten accepteren met deze prehistorische software, maar goed daar doe je nu niets meer aan.

Auto teruggeven en aangeven dat je alles geupdate wil zien naar de meest recente versies.
Hier kan je je hart ophalen: https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-2022-to-2025-forum.38/

Er is ergens een topic met alle actuele software updates. En ook hoe je zelf kan inzien welke versies op jouw auto zijn geïnstalleerd.

Je hebt nu te maken met Van Mossel dus zorg dat je van te voren weet waar je over praat, want ik heb nog nooit een dealer meegemaakt die zoveel onzin en excuses uitkraamt als Van Mossel om onder werk en garantie uit te komen. U bent gewaarschuwd, want anders wordt je met een kluitje het riet in gestuurd.

Mr. T.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:44:
[...]

Die bug die je hebt is het bewijs dat je nog op een behoorlijk oude software versie zit. Daar is een update voor.
Maar zoals al vermeld, van Van Mossel hoef je vrij weinig te verwachten. Ik zou terug gaan met een paar specifieke klachten, dan kunnen de het vaak wel updaten (klachten die je moet melden zijn o.a. niet onthouden van favorieten knop en het vergeten van de Bluetooth verbinding)

Vaak bu'j te bang!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 07:33
ik overweeg ondanks het vele rijplezier om mijn mg4 comfort private lease van de hand te doen lees contract overname, heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn de kosten en waar op te letten en hoe kan je dit het beste regelen? ik zie hoop sites staan maar regel het liever zelf direct om de kosten laag te houden

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

fukutoshin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:22:
ik overweeg ondanks het vele rijplezier om mijn mg4 comfort private lease van de hand te doen lees contract overname, heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn de kosten en waar op te letten en hoe kan je dit het beste regelen? ik zie hoop sites staan maar regel het liever zelf direct om de kosten laag te houden
Geen flex-lease contract?

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
-tom-562 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:13:
[...]

Die bug die je hebt is het bewijs dat je nog op een behoorlijk oude software versie zit. Daar is een update voor.
Maar zoals al vermeld, van Van Mossel hoef je vrij weinig te verwachten. Ik zou terug gaan met een paar specifieke klachten, dan kunnen de het vaak wel updaten (klachten die je moet melden zijn o.a. niet onthouden van favorieten knop en het vergeten van de Bluetooth verbinding)
-Temperatuur buiten wordt niet getoond
- Snelke knop uitzetten LKA ontbreekt bij pulldown
-Temperatuurinstelling wijkt 5 graden af >bij verwarmen heel snel koude lucht
Maar pas op. Niet alles heeft met de R21 te maken want dat slaat alleen op het infotainment systeem. Het is dus best mogelijk dat er allerlei modules wel geupdate zijn.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mg4gebruiker schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:25:
[...]

-Temperatuur buiten wordt niet getoond
- Snelke knop uitzetten LKA ontbreekt bij pulldown
-Temperatuurinstelling wijkt 5 graden af >bij verwarmen heel snel koude lucht
Maar pas op. Niet alles heeft met de R21 te maken want dat slaat alleen op het infotainment systeem. Het is dus best mogelijk dat er allerlei modules wel geupdate zijn.
Die eerste 2 zijn extra features en niet zozeer fouten. Die laatste is wel een goede. En je kan ook zeggen dat je ACC en LKA soms raar reageren. Bij mij waren die klachten iig voldoende om de laatste infotainment versie te krijgen, en is de ACC/LKA software bijgewerkt, in Tiel

Vaak bu'j te bang!

• doobieters
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:46:
[...]

Die eerste 2 zijn extra features en niet zozeer fouten. Die laatste is wel een goede. En je kan ook zeggen dat je ACC en LKA soms raar reageren. Bij mij waren die klachten iig voldoende om de laatste infotainment versie te krijgen, en is de ACC/LKA software bijgewerkt, in Tiel
Zou ik daar nu ook terecht kunnen ivm aflevering / garantie toestanden? Of verwijzen ze me dan weer terug naar Breda of krijg ik dan een rekening? Heb er weinig vertrouwen in dat ze dit vlot oppakken daar.

Nog wat gevonden: de clip van de bestuurdersgordel zit verkeerd om gemonteerd 😅 dus ik moet hoe dan ook nog terug.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:06:
[...]

Zou ik daar nu ook terecht kunnen ivm aflevering / garantie toestanden? Of verwijzen ze me dan weer terug naar Breda of krijg ik dan een rekening? Heb er weinig vertrouwen in dat ze dit vlot oppakken daar.

Nog wat gevonden: de clip van de bestuurdersgordel zit verkeerd om gemonteerd 😅 dus ik moet hoe dan ook nog terug.
Ik zou gewoon open kaart spelen en zeggen dat je weet dat er updates zijn die de problemen die je hebt, oplossen.
Ik zou het gooien op de favoriet knop die zijn functie verliest en dat je je bluetooth verbinding regelmatig opnieuw moet instellen. Wss zul je ook merken dat als je de cruise control aan hebt en je een bocht om gaat, de auto automatisch afremt (erg irritant), dit is ook een indicatie dat je niet de laatste ACC/LKA software hebt. Daar is ook een serviceactie voor vanuit MG

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
doobieters schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:06:
[...]

De snelle knop voor Lane Assist zit er om reden. En het ontbreken van de buitentemperatuur is gewoon een bug.

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:00
Van Mossel (You Had Only One Job!) heeft nieuwe achterbanden gemonteerd maar daarbij hebben ze de sensoren (of het wiel) omgewisseld. De druk die wordt aangegeven in het scherm is dus achter links-rechts omgedraaid.
Is dat iets dat je simplen kunt fixen in software of moet er fysiek gewisseld worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/998Ir_e6dWwkL2CpBO89GC5iQvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GdVXiga6n2ygweG29vKiLoD.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat dacht je van de wielen omwisselen van kant? (er van uitgaande dat er geen draairichting op de band aanwzig is, wat meestal is reguliere banden)

Vaak bu'j te bang!

• Paul van Druten
-tom-562 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:39:
Wat dacht je van de wielen omwisselen van kant? (er van uitgaande dat er geen draairichting op de band aanwzig is, wat meestal is reguliere banden)
Geen zin aan dus... Als het niet simpel kan dan laat ik het zo... :(

• jbraamse
Paul van Druten schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:26:
Van Mossel (You Had Only One Job!) heeft nieuwe achterbanden gemonteerd maar daarbij hebben ze de sensoren (of het wiel) omgewisseld. De druk die wordt aangegeven in het scherm is dus achter links-rechts omgedraaid.
Is dat iets dat je simplen kunt fixen in software of moet er fysiek gewisseld worden?

[Afbeelding]
Onlogisch dat dit in het wiel zit, en niet in de ophanging, de carosserie o.i.d.
De wielen moeten dan altijd op de juiste plek gemonteerd worden.
Maar misschien is daar een goede reden voor?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Paul van Druten schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:20:
[...]

Geen zin aan dus... Als het niet simpel kan dan laat ik het zo... :(
Dit ís simpel :P
jbraamse schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]

Onlogisch dat dit in het wiel zit, en niet in de ophanging, de carosserie o.i.d.
Huh? Ze zitten toch op de goede plek?

Vaak bu'j te bang!

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-04 19:53
Even een belangrijk vraagje voor de veiligheid.. we hebben nu al een paar keer een vervelende situatie gehad op een specifiek kruispunt bij ons in de wijk:

We willen afslaan en straat inslaan met een kort invoegstrookje en er is tegemoetkomend verkeer. We geven tijdig richting aan maar net voor of op de invoegstrook gaat de MG4 in noodstop (tot stilstand en reageert kort niet meer). Geen ramp voor ons maar achter op komend verkeer kan steeds maar net op tijd remmen want verwachten niet dat de auto helemaal stilvalt. Ik vermoed dat de MG4 denkt dat we het tegemoetkomend verkeer inrijden (terwijl we al flink remmen en richtig aangeven)

Is er een rij-veiligheid optie die we (elke rit) minder aggressief in kunnen stellen om dit te voorkomen? Want dit rijd niet heel relaxed.

Gaat om een MG4 Luxury (2023 geloof ik), 2 keer servicebeurt gehad maar ik vermoed nooit software updates.

• Mg4gebruiker
Rij jij met de rijbaanassistentie op ELK (de standaard mode)?

• TTommie

TTommie

jbraamse schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]

Hoe had jij het voor je gezien dan? Wordt toch lastig meten als de sensor niet in het ventiel zit.

Mr. T.

• jbraamse
TTommie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:56:
[...]

Hoe had jij het voor je gezien dan? Wordt toch lastig meten als de sensor niet in het ventiel zit.
Ja natuurlijk, maar je moet toch de wielen van positie kunnen wisselen zonder dat het uitlezen verandert?

• Paul van Druten
ViktorStacks schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:46:
Even een belangrijk vraagje voor de veiligheid.. we hebben nu al een paar keer een vervelende situatie gehad op een specifiek kruispunt bij ons in de wijk:

We willen afslaan en straat inslaan met een kort invoegstrookje en er is tegemoetkomend verkeer. We geven tijdig richting aan maar net voor of op de invoegstrook gaat de MG4 in noodstop (tot stilstand en reageert kort niet meer). Geen ramp voor ons maar achter op komend verkeer kan steeds maar net op tijd remmen want verwachten niet dat de auto helemaal stilvalt. Ik vermoed dat de MG4 denkt dat we het tegemoetkomend verkeer inrijden (terwijl we al flink remmen en richtig aangeven)

Is er een rij-veiligheid optie die we (elke rit) minder aggressief in kunnen stellen om dit te voorkomen? Want dit rijd niet heel relaxed.

Gaat om een MG4 Luxury (2023 geloof ik), 2 keer servicebeurt gehad maar ik vermoed nooit software updates.
SC077
Dit is een servicecampagne voor de lane assist / MG Pilot-achtige rijhulpsystemen, en in gedeelde werkplaats- en gebruikersinformatie wordt hij gekoppeld aan updates voor onder meer EPS en FDR. Het doel is vooral om de auto minder nerveus of te ingrijpend te laten reageren bij rijstrookhulp. Which? meldde ook dat MG na zorgen over het lane-assistgedrag een software-update heeft ontwikkeld en uitgerold.

• Paul van Druten
jbraamse schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:58:
[...]

Ja natuurlijk, maar je moet toch de wielen van positie kunnen wisselen zonder dat het uitlezen verandert?
Je zou idd denken dat de sensor een code meestuurt...

• TTommie

TTommie

jbraamse schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:58:
[...]

Het uitlezen verandert ook niet. Maar als je wiel niet meer rechtsvoor zit waar de sensor wel op is geprogrammeerd dan klopt het niet meer.

En er valt vast iets te verzinnen met een check, maar dan moet die sensor actief nog meer gaan doen. En dat betekent energie. En er zit maar een lullig batterijtje in die niet vervangbaar zijn. Denk dat dat de hoofdreden is dat het niet gedaan wordt. Maar goed, ik ben geen bandenboer of fabrikant.

Mr. T.

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-04 19:53
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:50:
Rij jij met de rijbaanassistentie op ELK (de standaard mode)?
Ja ik rij altijd zonder iets uit te zetten maar ik ga denk ik toch maar een welkomstbericht instellen om front collision op alarm i.p.v emergency brake te zetten en de ELK een tandje minder te zetten. De kans op een ongeluk met alles op standaard 'aan' is met deze MG4 (softwareversie) denk ik groter dan zonder het automatisch ingrijpen van deze opties.

[ Voor 8% gewijzigd door ViktorStacks op 13-04-2026 16:59 ]

• jbraamse
Voor wie het interesseert:
Een artikel in Autoweek over wetgeving m.b.t. onderhoud en garantie:

https://www.autoweek.nl/o...waardiger-voor-onderhoud/

• Mg4gebruiker
ViktorStacks schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:49:
[...]

Ja ik rij altijd zonder iets uit te zetten maar ik ga denk ik toch maar een welkomstbericht instellen om front collision op alarm i.p.v emergency brake te zetten en de ELK een tandje minder te zetten. De kans op een ongeluk met alles op standaard 'aan' is met deze MG4 (softwareversie) denk ik groter dan zonder het automatisch ingrijpen van deze opties.
Elk grijpt ook in bij het kruisen rijbaanmarkering met tegemoetkomend verkeer.

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 21:29
Ik zet altijd LKA uit en front collision op warning. Ook al een paar keer een noodstop meegemaakt. Zelfs met SCO77 vind ik het nog steeds niet goed.

• Mg4gebruiker
nietnormaal schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:18:
Ik zet altijd LKA uit en front collision op warning. Ook al een paar keer een noodstop meegemaakt. Zelfs met SCO77 vind ik het nog steeds niet goed.
Ik zet rijbaanassistentie op Alert met alleen trillen. En ik zet juist het systeem achter helemaal uit omdat het constant ingrijpt bij naar rechts gaan doordat het denkt dat die vrachtwagen achter mij sneller is....

• Gerard Dorsman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-04 15:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUIM7C85I64vF7vqG9TdQEdmMOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVq5T3kDVsH3j3Jy06DvfF2d.jpg?f=fotoalbum_large

MG 4 luxury van 19-05-2023, dus nu bijna 3 jaar oud km-stand 21783. De bekleding van de bestuurdersstoel is gescheurd. Heeft iemand anders een soortgelijk probleem ervaren?

• Mg4gebruiker
Nee. Maar het is bijna 2,5 jaar. Heb echter geen tekens van inscheuring gezien.

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:47

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Gerard Dorsman schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:29:
[Afbeelding]

MG 4 luxury van 19-05-2023, dus nu bijna 3 jaar oud km-stand 21783. De bekleding van de bestuurdersstoel is gescheurd. Heeft iemand anders een soortgelijk probleem ervaren?
Ja, ik ook. Stoel moet nog onder garantie vervangen/ gerepareerd worden.

• doobieters
  • Nu online
We rijden nu een paar weken met de MG4 SE en moet zeggen dat bevalt prima. Los van de antieke software die er op zit (wordt 21 mei geüpdatet door v Mossel) rijdt de wagen heerlijk. Fijne stoelen, redelijk sportief rijgevoel en vlot zat. Ook de ruimte is wel echt heel fijn. Qua bugs in de software alleen nog maar tegenaan gelopen dat de favorietenknop soms wordt vergeten en dat de dongle voor draadloze Carplay / Android Auto niet automatisch pakt als je de auto start.

Enige bijzondere v Mossel actie is dat ze voor de afspraak voor de updates (wat onderdeel had moeten zijn van de aflevering) voorstelde om gelijk het jaarlijkse onderhoud te doen haha. Ik zei man, ik heb die auto net 2 weken. Dus ik heb vriendelijk bedankt, dat zien we tzt wel weer.

[ Voor 14% gewijzigd door doobieters op 18-04-2026 15:49 ]

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-04 11:52
Hoi meede tweakers,

Ik wil morgen gaan kijken naar een MG MG4 als 2e auto voor thuis. (Vooral vrouw woon werk verkeer en voor mij mogelijk 1x per week woon werk. 110km heen en 110km terug)

We hebben erg zitten twijfelen tussen de Peugot e-208 en de MG MG4 met 64Kw.

Nu de vraag waar doen we goed aan. Ik lees veel positieve dingen over de MG maar vooral de software is een beetje hit or miss.

Ik wil gaan kijken bij een occasion uit 2023 met het 64 kw pakket. Met een standaart uitrusting. Doe ik hier goed aan of is de luxe variant zoveel beter?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:21:
Hoi meede tweakers,

Ik wil morgen gaan kijken naar een MG MG4 als 2e auto voor thuis. (Vooral vrouw woon werk verkeer en voor mij mogelijk 1x per week woon werk. 110km heen en 110km terug)

Nu de vraag waar doen we goed aan. Ik lees veel positieve dingen over de MG maar vooral de software is een beetje hit or miss.

Ik wil gaan kijken bij een occasion uit 2023 met het 64 kw pakket. Met een standaart uitrusting. Doe ik hier goed aan of is de luxe variant zoveel beter?
De Standard heeft 51kWh. Als je de keuze hebt en het budget het tot laat zou ik voor de Luxury gaan

Vaak bu'j te bang!

• bulefy
-tom-562 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:01:
[...]

De Standard heeft 51kWh. Als je de keuze hebt en het budget het tot laat zou ik voor de Luxury gaan
Ik bedoel wel het 64kWh pakket maar meer de uitvoering met 360 camera ipv zonder het luxe pakket.

• doobieters
  • Nu online
bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:21:
Hoi meede tweakers,

Waarom niet een nieuwe SE voor 22k? Als tweede auto heb je aan 350km meer dan zat.. plus lfp accu ipv nmc.

• bulefy
doobieters schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:14:
[...]

Waarom niet een nieuwe SE voor 22k? Als tweede auto heb je aan 350km meer dan zat.. plus lfp accu ipv nmc.
Waar kan je deze kopen voor 22? En wat is het verschil in de accu's?

• doobieters
  • Nu online
bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:19:
[...]

Waar kan je deze kopen voor 22? En wat is het verschil in de accu's?
https://www.vanmossel.nl/...4-standard-51-kwh-ev-2025

Er staat bij Roermond, maar iedere vestiging kan die over laten komen. Staat sinds juli 2025 op kenteken maar verder volledig nieuw. Garantie heb je dus ook nog +- 6 jaar.

Oranje en blauw zijn nog wat goedkoper geloof ik.

LFP accu kun je gewoon tot 100% laden, terwijl nmc beter gedijt bij tot 80% laden.

Wij hebben er ook net eentje gekocht als tweede auto.

[ Voor 10% gewijzigd door doobieters op 19-04-2026 22:28 ]

• bulefy
Aangezien ik er toch wat langere afstanden mee moet rijden willen we toch denk ik de 64 kWh versie.

Ik hoor veel over software updates. Ik woon naast Tiel dus dat moet goedkomen. Maar welke versie zou ik moeten willen hebben op een occasion? En zou ik dit kunnen vragen als verkoop eis. Dat ik de nieuwe updates op de auto wil hebben?

• TTommie

TTommie

bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:38:
Aangezien ik er toch wat langere afstanden mee moet rijden willen we toch denk ik de 64 kWh versie.

Ik hoor veel over software updates. Ik woon naast Tiel dus dat moet goedkomen. Maar welke versie zou ik moeten willen hebben op een occasion? En zou ik dit kunnen vragen als verkoop eis. Dat ik de nieuwe updates op de auto wil hebben?
Tuurlijk, altijd vragen of afdwingen. Het maakt niet uit, want je doet toch zaken met Van Mossel dus je wordt standaard voorgelogen.

Op de dag dat je de auto op komt halen en vraagt of alles geupdate is zeggen ze toch ja. Je komt thuis en gaat een kijken of het echt zo is en dan blijkt dit niet zo te zijn. Maar dan ben je al overgeleverd aan Van Mossel. Dus je gaat terug, krijgt een heel slecht excuus en een verhaal waarom het niet nodig is. Na veel aandringen van jouw kant gaat Van Mossel dan al zuchtend en piepend toch akkoord, maar je moet wel weer 6 tot 8 weken wachten voordat ze tijd hebben.

Conclusie: mocht je tot aanschaf overgaan en dit als voorwaarde meenemen, moet je dit bij aflevering en voor betaling controleren. En dan vervolgens de ballen hebben om de auto ook gewoon te laten staan als ze het niet geupdate hebben. Dit is de enige manier om binnen een afzienbare tijd geholpen te worden. En anders word je in het zwarte gat getrokken dat Van Mossel heet…

Mr. T.

• bulefy
TTommie schreef op maandag 20 april 2026 @ 00:06:
[...]

Tuurlijk, altijd vragen of afdwingen. Het maakt niet uit, want je doet toch zaken met Van Mossel dus je wordt standaard voorgelogen.

Op de dag dat je de auto op komt halen en vraagt of alles geupdate is zeggen ze toch ja. Je komt thuis en gaat een kijken of het echt zo is en dan blijkt dit niet zo te zijn. Maar dan ben je al overgeleverd aan Van Mossel. Dus je gaat terug, krijgt een heel slecht excuus en een verhaal waarom het niet nodig is. Na veel aandringen van jouw kant gaat Van Mossel dan al zuchtend en piepend toch akkoord, maar je moet wel weer 6 tot 8 weken wachten voordat ze tijd hebben.

Conclusie: mocht je tot aanschaf overgaan en dit als voorwaarde meenemen, moet je dit bij aflevering en voor betaling controleren. En dan vervolgens de ballen hebben om de auto ook gewoon te laten staan als ze het niet geupdate hebben. Dit is de enige manier om binnen een afzienbare tijd geholpen te worden. En anders word je in het zwarte gat getrokken dat Van Mossel heet…
Ik ga de auto alleen niet bij van Mossel aanschaffen. Kan dit een probleem zijn?

• Mg4gebruiker
bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:38:

Ik laad mijn 77kwh standaard op AC tot 90%. Dat is geen enkel probleem. Ook niet voor de 64kwh variant. Dan kom ik in de winter ook 350 km ver (zakt op de slechtste dagen tot ongeveer 8%).
Maar vergeet niet dat 90% van de 64kwh niet veel meer is dan de 51 kwh (is effectief 49,9 geloof ik). Je hebt wel extra capaciteit als je een keer 100% laadt.

• Vaevictis_
Mg4gebruiker schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:07:
[...]

Ik laad mijn 77kwh standaard op AC tot 90%. Dat is geen enkel probleem. Ook niet voor de 64kwh variant. Dan kom ik in de winter ook 350 km ver (zakt op de slechtste dagen tot ongeveer 8%).
Maar vergeet niet dat 90% van de 64kwh niet veel meer is dan de 51 kwh (is effectief 49,9 geloof ik). Je hebt wel extra capaciteit als je een keer 100% laadt.
Als je nooit tot 100% laad kan de batterij nooit balanceren dat is slecht en kan onbalans ontstaan waardoor de range steeds slechter zal worden. 1x per maand naar 100% en dan paar uur laten staan. Auto stop zelf met laden als balanceren klaar is.

• Racemol
Vaevictis_ schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:33:
[...]

Als je nooit tot 100% laad kan de batterij nooit balanceren dat is slecht en kan onbalans ontstaan waardoor de range steeds slechter zal worden. 1x per maand naar 100% en dan paar uur laten staan. Auto stop zelf met laden als balanceren klaar is.
Balanceren vindt ook plaats bij laden tot 90%, ik zie het met regelmaat gebeuren. Toch staat er in de handleiding dat je inderdaad 1x per maand tot 100% zou moeten laden en ik doe dit zelf ook geregeld.

• bulefy
Ik ben nu van plan de Auto van de mede tweaker over te nemen. Is het verstanding om een accu check te laten doen bij een 3e partij? of is de app gegevens van de auto genoeg? ik ben een beetje bang voor "wij van WC eend kiezen WC eend"

Vaevictis_ in "[A] elektrische auto, MG4 Luxury 64kWh wit [€18.500]" Gaat om deze auto.

• Vaevictis_
Racemol schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:58:
[...]

Balanceren vindt ook plaats bij laden tot 90%, ik zie het met regelmaat gebeuren. Toch staat er in de handleiding dat je inderdaad 1x per maand tot 100% zou moeten laden en ik doe dit zelf ook geregeld.
90% wel niet 80%.

Dat hangt af van type batterij LFP of NMC, onder de 100% is het passief balanceren maar juist het actieve balanceren zorgt voor het rechttrekken van spanning tussen de cellen. LFP is iets makkelijker qua balanceren dan NMC.

• Vaevictis_
bulefy schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:10:
Ik ben nu van plan de Auto van de mede tweaker over te nemen. Is het verstanding om een accu check te laten doen bij een 3e partij? of is de app gegevens van de auto genoeg? ik ben een beetje bang voor "wij van WC eend kiezen WC eend"

Vaevictis_ in "[A] elektrische auto, MG4 Luxury 64kWh wit [€18.500]" Gaat om deze auto.
Mag ik deze zelf beantwoorden? Dan kunnen anderen erop in gaan. Ik heb een dongle in de auto zitten die leest de SoH van de BMS uit. Dat kan een garage ook doen en kost 5 min. werk. Dat is een goede indicatie van de SoH. Gezien de weinig aantal km's zal de batterij degradatie heel beperkt zijn. Ik zal deze dadelijk uitlezen.

Kun je altijd nog bepalen of je dat door een garage wil laten controleren.

• bulefy
Vaevictis_ schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:18:
[...]

Mag ik deze zelf beantwoorden? Dan kunnen anderen erop in gaan. Ik heb een dongle in de auto zitten die leest de SoH van de BMS uit. Dat kan een garage ook doen en kost 5 min. werk. Dat is een goede indicatie van de SoH. Gezien de weinig aantal km's zal de batterij degradatie heel beperkt zijn. Ik zal deze dadelijk uitlezen.

Kun je altijd nog bepalen of je dat door een garage wil laten controleren.
TOP deze had ik niet helemaal meegekrekgen in het DM bericht.

• Racemol
bulefy schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:10:

Ik weet dat Carrec in Soest (zij van die autoweek klokje rond keuringen) tegenwoordig een accu health check kan doen en zo zullen er vast meer zijn.

https://carrec-technocent...-elektrische-auto-testen/

Al zou ik zelf, voor een auto van 3 jaar met zo weinig kilometers niet zo veel moeite hebben om die ongetest mee te nemen en daarnaast heb je ook nog fabrieksgarantie van nog zeker 4 a 5 jaar?

• Vaevictis_
Racemol schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:25:
[...]

Ik weet dat Carrec in Soest (zij van die autoweek klokje rond keuringen) tegenwoordig een accu health check kan doen en zo zullen er vast meer zijn.

https://carrec-technocent...-elektrische-auto-testen/

Al zou ik zelf, voor een auto van 3 jaar met zo weinig kilometers niet zo veel moeite hebben om die ongetest mee te nemen en daarnaast heb je ook nog fabrieksgarantie van nog zeker 4 a 5 jaar?
ANWB doet het volgens mij ook, zit er eentje in Nieuwegein (dus vlakbij waar ik woon). Batterijtest ANWB / DEKRA

• Vaevictis_
bulefy schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:24:
[...]

TOP deze had ik niet helemaal meegekrekgen in het DM bericht.
@bulefy 95.8%. Met carscanner, je krijgt de dongle erbij dus kan je zelf ook alles uitlezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvYsVhyup5Z_cemt46QTtGpTYBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JPxuwojxoawg6o7gtGIlqsEi.png?f=fotoalbum_large

• Mg4gebruiker
Vaevictis_ schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:33:
[...]

Als je nooit tot 100% laad kan de batterij nooit balanceren dat is slecht en kan onbalans ontstaan waardoor de range steeds slechter zal worden.
Dat schrijf ik niet. Als ik standaard 90% laadt betekent het niet dat ik altijd 90% laadt. Wel dat ik mij niet hou aan de 80% grens. Éen keer pm 100% pas ik altijd toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Mg4gebruiker op 20-04-2026 20:13 ]

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 30-04 23:47
Racemol schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:58:
[...]

Hoe kan je dat zien of de batterij gebalanceerd wordt bij het laden tot 90% ?

• Racemol
Bersonia schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 00:40:
[...]

Hoe kan je dat zien of de batterij gebalanceerd wordt bij het laden tot 90% ?
Je kan het voornamelijk herkennen aan het laadgedrag. Als de batterij al op 100% (of 90%) staat maar de lader nog een klein vermogen levert, meestal tussen de 0,4 en 0,9 kW dan is de accu aan het balanceren. Dit proces kan tussen de 10 en 40 minuten duren. De status is ook zichtbaar op het scherm in de auto, maar dat is lastig te controleren: zodra je de auto opent, stopt de laadsessie. Dus even door het raampje gluren is de oplossing. 😄

Dit geldt alleen bij AC laden. Daarom wordt ook aangeraden om niet uitsluitend snelladers te gebruiken, want bij DC snelladen vindt er geen balancering plaats. De auto zal ook zelf aangeven wanneer balancering nodig is, maar in de praktijk zie je die melding nooit als je regelmatig via AC laadt tot 90% of 100%.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De eerste reviews zijn best positief over de MG4 Urban, dus zojuist een afspraak gemaakt voor een proefrit.

Wat me vooral aanspreekt is dat er één knop is waarmee je alle rijhulpen uit kan zetten welke je niet wil gebruiken. Had vorige week een proefrit in een EV2 en was na 15 minuten die lane assist al helemaal zat.
(blijkbaar lang ingedrukt houden om hem de rest van de rit uit te zetten, hoor je achteraf).

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
hjs schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:30:
De eerste reviews zijn best positief over de MG4 Urban, dus zojuist een afspraak gemaakt voor een proefrit.

Wat me vooral aanspreekt is dat er één knop is waarmee je alle rijhulpen uit kan zetten welke je niet wil gebruiken. Had vorige week een proefrit in een EV2 en was na 15 minuten die lane assist al helemaal zat.
(blijkbaar lang ingedrukt houden om hem de rest van de rit uit te zetten, hoor je achteraf).
Best interessant model. Zou denk ik zelf eerder een Mg4 RWD met wat km op de teller aanschaffen voor dat geld, dat is ook gewoon een prima auto. Je moet alleen wat geluk hebben dat je niet een "slechte" treft, want dan ben je ineens afhankelijk van van Mossel... :+

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:04
Net even gekeken mijn 2023 MG4 Luxury Line long range (64kw), met bijna 70.000 kilometer, ongeveer 40% snelladen (Tesla, daluren €0.29 kW, ik heb geen eigen laadpaal), 60% op straat laden heeft nu een degradatie van 6.6%. Heel makkelijk te checken (met dongle) via Abbetterrouteplanner, of Carscanner.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
RichardB61 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:28:
Net even gekeken mijn 2023 MG4 Luxury Line long range (64kw), met bijna 70.000 kilometer, ongeveer 40% snelladen (Tesla, daluren €0.29 kW, ik heb geen eigen laadpaal), 60% op straat laden heeft nu een degradatie van 6.6%. Heel makkelijk te checken (met dongle) via Abbetterrouteplanner, of Carscanner.
Veel naar 100% geladen ook? 6.6% is wel een beetje in de lijn der verwachting met relatief veel snelladen. Hier een luxury ongeveer even oud, maar 50k op de teller en 90% AC geladen. (ongeveer 15x naar 100%). Ben wel benieuwd wat het dan is. Welke dongle gebruik jij?

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:04
savale schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:40:
[...]

Veel naar 100% geladen ook? 6.6% is wel een beetje in de lijn der verwachting met relatief veel snelladen. Hier een luxury ongeveer even oud, maar 50k op de teller en 90% AC geladen. (ongeveer 15x naar 100%). Ben wel benieuwd wat het dan is. Welke dongle gebruik jij?
"Op straat" laad ik bijna altijd tot 90% behalve in de zomer als het heet is, dan tot 80%. En globaal 1x per maand tot 100%. Ik heb de dongle vis Amazon, deze kan wel samen met mijn iPhone: Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0 (BLE) OBD2 OBDII foutcodelezer Auto Check Engine Light met ELM327 adapter

• Sentitel
  • Laatst online: 16:57
Zou iemand met een MG4 (Luxury) en OBD scanner een waarde voor mij willen uitlezen? Ik heb nog steeds het probleem dat zodra de buitentemperatuur oploopt (boven de 24 graden) mijn auto de cabine niet meer wilt koelen. Van Mossel doet het af als veiligheidsfunctie, want de prioriteit gaat dan naar het accupakket, maar uiteindelijk is dit natuurlijk nonsense en is er meer aan de hand.

Via de Car Scanner app ben ik allerlei waardes af gaan lezen en kwam ik erachter dat met een buitentemperatuur van 17 graden en nog geen meter te hebben gereden de waarde van “HV battery module 01 min temperature” al op 84˚C graden staat. Dat lijkt mij erg vreemd, maar ik ben benieuwd of dat vergelijkbaar is bij anderen. Hopelijk heb ik hiermee een aanknopingspunt voor Van Mossel...

• Mg4gebruiker
Dit heb ik al eens eerder gelezen. Iets van een defecte sensor dacht ik.
Trek dit forum eens door chatgpt met jouw beschrijving in de prompt.

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:01
Sentitel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:37:
Zou iemand met een MG4 (Luxury) en OBD scanner een waarde voor mij willen uitlezen? Ik heb nog steeds het probleem dat zodra de buitentemperatuur oploopt (boven de 24 graden) mijn auto de cabine niet meer wilt koelen. Van Mossel doet het af als veiligheidsfunctie, want de prioriteit gaat dan naar het accupakket, maar uiteindelijk is dit natuurlijk nonsense en is er meer aan de hand.

Via de Car Scanner app ben ik allerlei waardes af gaan lezen en kwam ik erachter dat met een buitentemperatuur van 17 graden en nog geen meter te hebben gereden de waarde van “HV battery module 01 min temperature” al op 84˚C graden staat. Dat lijkt mij erg vreemd, maar ik ben benieuwd of dat vergelijkbaar is bij anderen. Hopelijk heb ik hiermee een aanknopingspunt voor Van Mossel...
Welke van Mossel vestiging probeert je hier in het riet te krijgen?

• Sentitel
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:17:
Dit heb ik al eens eerder gelezen. Iets van een defecte sensor dacht ik.
Trek dit forum eens door chatgpt met jouw beschrijving in de prompt.
Ik krijg er helaas geen heel gericht antwoord uit. Ook niet als ik breder zoek op andere fora/kanalen. Ja, er zijn enkele andere gebruikers met het probleem, maar de oplossing is helaas onduidelijk.
Henno Keers schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:57:
[...]

Welke van Mossel vestiging probeert je hier in het riet te krijgen?
Breda. Nu is de auto private lease, dus als het antwoord weer hetzelfde is ga ik mijn beklag doen bij de lease maatschappij.

Ik moet ook maar net een afspraak hebben op het moment dat het zo warm is, want alleen als ze het zelf constateren kunnen ze er wellicht iets mee. Je moet gewoon standaard 4-6 weken wachten totdat je een keer aan de beurt bent, ook om enkel iets uit te laten lezen... |:(

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:01
Sentitel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:29:
[...]

Ik krijg er helaas geen heel gericht antwoord uit. Ook niet als ik breder zoek op andere fora/kanalen. Ja, er zijn enkele andere gebruikers met het probleem, maar de oplossing is helaas onduidelijk.

[...]

Breda. Nu is de auto private lease, dus als het antwoord weer hetzelfde is ga ik mijn beklag doen bij de lease maatschappij.

Ik moet ook maar net een afspraak hebben op het moment dat het zo warm is, want alleen als ze het zelf constateren kunnen ze er wellicht iets mee. Je moet gewoon standaard 4-6 weken wachten totdat je een keer aan de beurt bent, ook om enkel iets uit te laten lezen... |:(
Bel het MG Servicepunt in Tiel.

• TTommie

TTommie

Sentitel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:37:

Lol, begrijp ik het nu goed dat de airco niet werkt bij 24 graden of hoger, En dat dit verkocht wordt als veiligheidsfunctie? Klinkt wel als Van Mossel trouwens.

Maar wat zou de airco dan wel moeten doen? Alleen werken als het koeler is dan 24 graden? Dan heeft dat ding toch geen functie als airco?

Daar laat je je toch niet mee wegsturen. Ik zou die vent uitlachen en vragen waar de camera is van Bananasplit. Je moet toch echt steviger in je schoenen gaan staan, want je hebt nu te maken met Van Mossel.

[ Voor 3% gewijzigd door TTommie op 30-04-2026 00:05 ]

Mr. T.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
Vandaag een MG4 (2025) deelauto van Check gereden.. best wel leuke auto eigenlijk. Maar sommige keuzes lijken wel door mensen gemaakt die nooit in een auto hebben gezeten. Bij je radio komen? Vooral niet op de muzieknoot drukken. Nee, daarvoor moet je naar Home en dan op het tegeltje drukken.
En je airco instellen? is dat smalle balkje bovenaan je scherm. Nauwelijks bereikbaar tijdens het rijden.. ik zou bij een test rit zo de auto naast de kant zetten, wie kan dit nou hebben bedacht?

One pedal drive, komende van een Renault Clio hybrid 2021 stelde mij enorm teleur. Ik kan dat geen OPD noemen.. sorry. Er wordt vrijwel niet gedoseerd geremd, je moet het pedaal ver omhoog laten komen. Je voet helemaal van het pedaal laat max 25% recuperatie zien. That's it. Dat is toch geen OPD. Bizar dat dat in veel oude niet-plugin hybride auto (2.1kw accu wel echt goed werkt, en ook altijd werkt. En dan kan het zelfs nog beter (Polestar, Tesla). Maar de MG4 komt totaal niet in de buurt wat OPD betreft van de Clio.

Met de Clio kan ik deur tot deur doen, zonder rem. Niet op alle ritten natuurlijk (met een Tesla wel probleemloos). Dat is One Pedal Drive. Met de MG4 moest ik echt wennen om weer van een rempedaal afhankelijk te zijn.

Gekker vond ik de melding dat OPD niet mogelijk was (ook niet op de snelweg) wegens "low power discharge". Van Amsterdam naar Utrecht de hele tijd geprobeerd.. ging niet. Pas einde middag op de terugweg wilde het aan. Iets met temperatuur?

Daarnaast merkte ik bij DAB+ radio dat elke zender mij Sky Radio gaf. Ook als ik naar FM schakelde en weer terug en vervolgens andere zenders probeerde op DAB+. Duidelijke bug. Op de terugweg kon ik wel tussen stations schakelen dus een power cycle loste dat op. Neem aan dat dat met een update wel wordt gefixt.

Leuke auto als je OPD niet belangrijk vind en heel lange armen hebt wat betreft bediening.. het is overkoombaar maar toch, onnodig om het zo gek te ontwerpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 30-04-2026 01:03 ]

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
Jazco2nd schreef op donderdag 30 april 2026 @ 01:01:
Vandaag een MG4 (2025) deelauto van Check gereden.. best wel leuke auto eigenlijk. Maar sommige keuzes lijken wel door mensen gemaakt die nooit in een auto hebben gezeten. Bij je radio komen? Vooral niet op de muzieknoot drukken. Nee, daarvoor moet je naar Home en dan op het tegeltje drukken.
En je airco instellen? is dat smalle balkje bovenaan je scherm. Nauwelijks bereikbaar tijdens het rijden.. ik zou bij een test rit zo de auto naast de kant zetten, wie kan dit nou hebben bedacht?

One pedal drive, komende van een Renault Clio hybrid 2021 stelde mij enorm teleur. Ik kan dat geen OPD noemen.. sorry. Er wordt vrijwel niet gedoseerd geremd, je moet het pedaal ver omhoog laten komen. Je voet helemaal van het pedaal laat max 25% recuperatie zien. That's it. Dat is toch geen OPD. Bizar dat dat in veel oude niet-plugin hybride auto (2.1kw accu wel echt goed werkt, en ook altijd werkt. En dan kan het zelfs nog beter (Polestar, Tesla). Maar de MG4 komt totaal niet in de buurt wat OPD betreft van de Clio.

Met de Clio kan ik deur tot deur doen, zonder rem. Niet op alle ritten natuurlijk (met een Tesla wel probleemloos). Dat is One Pedal Drive. Met de MG4 moest ik echt wennen om weer van een rempedaal afhankelijk te zijn.

Gekker vond ik de melding dat OPD niet mogelijk was (ook niet op de snelweg) wegens "low power discharge". Van Amsterdam naar Utrecht de hele tijd geprobeerd.. ging niet. Pas einde middag op de terugweg wilde het aan. Iets met temperatuur?

Daarnaast merkte ik bij DAB+ radio dat elke zender mij Sky Radio gaf. Ook als ik naar FM schakelde en weer terug en vervolgens andere zenders probeerde op DAB+. Duidelijke bug. Op de terugweg kon ik wel tussen stations schakelen dus een power cycle loste dat op. Neem aan dat dat met een update wel wordt gefixt.

Leuke auto als je OPD niet belangrijk vind en heel lange armen hebt wat betreft bediening.. het is overkoombaar maar toch, onnodig om het zo gek te ontwerpen.
De airco stel je snel in met de sterretjeknop rechts op het stuur en dan met het rechter pookje navigeren. Of vanuit de bovenste balk rechts naar beneden swipen. Dat werkt goed en naar behoren in mijn 2023 versie.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Racemol
Ik ben nu toch ook wel een tevreden klant bij VM in Tiel. Onlangs daar mn tweede beurtje laten doen en ook gevraagd of er software updates gedaan konden worden. Het was allemaal geen probleem, kon er op wachten en was binnen 2 uur weer klaar.

De auto rijdt nu met de recall SC077 update een stuk beter met LKA en ELK aan en rukt niet meer enorm aan het stuur. Enfin het is nog steeds geen favoriet systeem van me maar het is zeker bruikbaar nu. Ook is er in het swipe-down menu een knop om ELK uit te schakelen dus dat is handig.

Verder is het infotainment systeem geupdate van R40 naar R73, loopt de cruise control nu netjes met 1 km/h omhoog. ACC lijkt ook een stuk minder zenuwachtig en beter te anticiperen.

HVAC + FICM met SIPS update. Wat het allemaal betekent weet ik niet maar de klimaat beheersing is nu nauwkeurig met de ingestelde temperatuur en wijkt niet meer zo enorm af.

T-BoX 21R32 -> 23E32 geupdate. Dit heeft geloof ik met de bluetooth en iSMART koppeling te maken.

Al met al tevreden met deze service beurt en dag en nacht verschil met VM Amstersfoort en VM Amsterdam. Hundle voor VM Tiel.

• Sentitel
Vandaag heeft mijn MG zijn onderhoudsbeurt gehad. Uiteraard weer die airco aangegeven, hoewel de buitentemperatuur nu natuurlijk niet hoog genoeg is om het ook aan te kunnen tonen. Er zat in ieder geval wel een redelijk persoon achter de receptie. Gaf bij het ophalen wel aan dat er heel veel updates gedaan zijn, want de auto zou flink achterlopen. Knap, want 1 jaar geleden zijn er al veel updates gedaan, waaronder de verbeterde ACC.

Eigenlijk heeft het pas echt zin die auto binnen te brengen als het ook daadwerkelijk zo warm is, maar ik ga eerst toch maar eens praten met Tiel, want daar hoor ik meer goede verhalen over. Al beweren ze in Breda nu wel dat ik op korte termijn terecht kan als ik met ze bel. Daar kwamen ze overigens zelf mee. De vorige keer moest ik erom smeken en kwamen ze het niet na. :+ Dan kun je zo'n gastje door de telefoon trekken wat je wilt, maar dat heeft geen zin.
TTommie schreef op donderdag 30 april 2026 @ 00:03:
[...]

Lol, begrijp ik het nu goed dat de airco niet werkt bij 24 graden of hoger, En dat dit verkocht wordt als veiligheidsfunctie? Klinkt wel als Van Mossel trouwens.

Maar wat zou de airco dan wel moeten doen? Alleen werken als het koeler is dan 24 graden? Dan heeft dat ding toch geen functie als airco?
Dat was natuurlijk ook mijn reactie. Dat die airco tijdelijk iets meer de accu koelt kan ik me nog indenken, maar in de cabine gebeurt er vervolgens niks. Bij een rit van een uur voel ik hooguit 2 keer een koeler briesje van max 30 seconden.
TTommie schreef op donderdag 30 april 2026 @ 00:03:
Daar laat je je toch niet mee wegsturen. Ik zou die vent uitlachen en vragen waar de camera is van Bananasplit. Je moet toch echt steviger in je schoenen gaan staan, want je hebt nu te maken met Van Mossel.
Volgens mij was je er niet bij? Normaal gesproken blijf ik redelijk normaal tegen de persoon die de boodschap moet overbrengen, maar dat ging er de vorige keer ook bij mij echt niet in. Maar wat je zegt, het is Van Mossel, ze zijn het blijkbaar gewend.

Tijd om dit ook terug te koppelen aan de lease maatschappij, ook al is dat uiteindelijk ook Van Mossel. Het moet nu in ieder geval maar eens klaar zijn.

• Racemol
Sentitel schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:56:

Dat die airco tijdelijk iets meer de accu koelt kan ik me nog indenken, maar in de cabine gebeurt er vervolgens niks. Bij een rit van een uur voel ik hooguit 2 keer een koeler briesje van max 30 seconden.
Ik heb de MG4 al wat vaker mee genomen naar warme landen en ik kan je uit ervaring vertellen dat dit, zoals je zelf natuurlijk al weet echt kolder is. De airco kan de auto, ook met buiten temperaturen van 35c en hoger prima koel genoeg krijgen om het dan ook echt koud te krijgen. Dat de accu dan ook nog gekoeld moet worden daar heb ik zelf nooit wat van gemerkt.

• TTommie

TTommie

Racemol schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:57:
[...]

Ik heb de MG4 al wat vaker mee genomen naar warme landen en ik kan je uit ervaring vertellen dat dit, zoals je zelf natuurlijk al weet echt kolder is. De airco kan de auto, ook met buiten temperaturen van 35c en hoger prima koel genoeg krijgen om het dan ook echt koud te krijgen. Dat de accu dan ook nog gekoeld moet worden daar heb ik zelf nooit wat van gemerkt.
Wat jij zegt, maar het zijn natuurlijk ook wel echt incompetente mensen bij Van Mossel. En schijnbaar Tiel uitgezonderd.

Eigenlijk is het een godswonder dat het kan bestaan, maar goed, er zijn natuurlijk een hoop nieuwe klanten. En je moet er een keer in zijn ingetrapt zodat je je daarna nog wel een keer bedenkt bij een Van Mossel dealer een auto aan te schaffen. Want wat mij betreft verpesten ze het niet alleen voor MG maar voor alle Van Mossel dealers. Want dit is schijnbaar het beleid bij hen.

Maar goed ik begin een defecte platenspeler te worden. Iedereen die een MG heeft weet hoe waardeloos Van Mossel is. En hopelijk zullen ze er dan ook niet nog een keer in trappen. Ik niet in ieder geval, en dan heb ik nog een lease auto. Je zal er privé 1 gekocht hebben, dan lijkt het mij nog vervelender.

Mr. T.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zag vandaag bij ons op het werk een splinternieuwe MG HS (phev) staan, gekocht. Ik liep er langs en denk dan echt 'ik hoop zo dat je er geen problemen mee krijgt'

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
wrak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:51:
[...]

De airco stel je snel in met de sterretjeknop rechts op het stuur en dan met het rechter pookje navigeren. Of vanuit de bovenste balk rechts naar beneden swipen. Dat werkt goed en naar behoren in mijn 2023 versie.
Dat geldt alleen als je voor die instelling kiest.
Je kunt vrijwel alles doen met voice commands mbt A/C.
Geldt ook voor de bediening van de radio.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste