Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:39:
[...]

Oh nee! Hoe kun je ons zo verraden!? |:(

Serieus, ik vind de MG4 wel lekker rijden dan een VW ID (welke dan ook) maar de VW is wel wat groter en op sommige punten comfortabeler dus ik snap je keus best. Om eerlijk te zijn, ik zou zelf nog niet weten wat ik hierna zou willen gaan rijden. Ik zoek meer iets speels dan iets alledaags en als bijvoorbeeld de Renault 5 een wat grotere accu had was dit zeker een optioe geweest.

Ik denk dat je het kart gevoel (ook al staat hij veel te hoog op zn poten) van de MG wel zult gaan missen.
Met 2 kleine kinderen en is wat extra ruimte wel fijn (zeker omdat we, nu de kinderen wat ouder zijn, weer willen gaan kamperen :P). En qua opties en laadcapaciteit ga ik er ook aardig op vooruit (en dat voor een paar euro meer per maand).
Maar idd, na een proefrit in de ID.4 kan ik wel zeggen dat de MG4 echt een stuk scherper en sportiever stuurt :o ! Scheelt wel dat een ID.4 ook RWD is, dus het gevoel is wel prettig, alleen je merkt dat je met een grote zwaardere SUV achtige auto op weg bent (maar het stuurt al een stuk beter dan een FWD MG ZS of Hyundai Kona waar ik wel eens in gereden heb).
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze een soort van "M-pakket" (X-pakket? :P) hebben voor de MG4, dus standaard met sportiever en verlaagd onderstel

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 05-11-2025 08:46 ]

Vaak bu'j te bang!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:43:
[...]

De Zeekr X staat ook op mijn lijstje en ik ben benieuwd hoe die rijdt, helemaal als je die vergelijkt met de MG4. Wellicht kun jij daar al iets over zeggen?
Krijg m in December, dus de details heb ik nog niet voor je. Heb wel een proefrit gemaakt, dus kan je m'n eerste indruk vertellen.

Even als achtergrond, voor de MG4 had ik een BMW 1 (benzine, automaat). Heerlijke auto om in te rijden, leuk sportief autootje. Omdat deze op een gegeven moment meer bij de garage stond dan op de oprit heb ik toen bij een Private Lease aanbieding van Van Mossel de MG4 genomen, nu een kleine 2 jaar geleden. Auto is iets minder sportief, maar heeft zeker nog eenelfde soort karakter.

Nu zag ik de Zeekr X mooi geprijst en dat is toch wel een stuk meer auto wat je krijgt. Toch een stuk luxer dan de MG, meer focus op comfort. Verder wel een heel andere auto. Focus ligt hier meer op comfort dan op sportiviteit. Auto is ook hoger, dus je gaat er minder hard mee door de bochten.

Ik rij redelijk veel kilometers, dus vond de upgrade het wel waard (betaal er €90 p/m meer voor). Bovendien heb ik nu de standard, met de 51Kwh batterij. Die voldoet opzich, maar ben wel altijd aan het plannen met laden. Die 69Kwh geeft toch meer vrijheid.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

deathmonkey schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:15:
[...]

Krijg m in December, dus de details heb ik nog niet voor je. Heb wel een proefrit gemaakt, dus kan je m'n eerste indruk vertellen.

Even als achtergrond, voor de MG4 had ik een BMW 1 (benzine, automaat). Heerlijke auto om in te rijden, leuk sportief autootje. Omdat deze op een gegeven moment meer bij de garage stond dan op de oprit heb ik toen bij een Private Lease aanbieding van Van Mossel de MG4 genomen, nu een kleine 2 jaar geleden. Auto is iets minder sportief, maar heeft zeker nog eenelfde soort karakter.

Nu zag ik de Zeekr X mooi geprijst en dat is toch wel een stuk meer auto wat je krijgt. Toch een stuk luxer dan de MG, meer focus op comfort. Verder wel een heel andere auto. Focus ligt hier meer op comfort dan op sportiviteit. Auto is ook hoger, dus je gaat er minder hard mee door de bochten.

Ik rij redelijk veel kilometers, dus vond de upgrade het wel waard (betaal er €90 p/m meer voor). Bovendien heb ik nu de standard, met de 51Kwh batterij. Die voldoet opzich, maar ben wel altijd aan het plannen met laden. Die 69Kwh geeft toch meer vrijheid.
Ik heb bij de ID.4 bewust voor de 52kWh gekozen, dat scheelt mij in de basis al 50 euro in de maand, plus bij de 77kWh kreeg ik geen SEPP subsidie meer (dus uiteindelijk 110 euro in de maand). Qua range vergelijkbaar met de MG4 (alleen wel minder snel qua acceleratie helaas), maar wel 3-fase laden en 150kW snelladen. Vooral het 1 fase laden vond ik wel echt een nadeel bij de MG4 Standard. Van de 5x dat wel snel geladen hebben, was het 3x omdat we de accu gewoon niet vol kregen thuis :X

Ben benieuwd naar de afhandeling bij VM, tot op heden nog steeds geen reactie op mijn 'einde leasecontract' bericht die ik maandag heb gestuurd. :+

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
-tom-562 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:44:
[...]

Met 2 kleine kinderen en is wat extra ruimte wel fijn (zeker omdat we, nu de kinderen wat ouder zijn, weer willen gaan kamperen :P). En qua opties en laadcapaciteit ga ik er ook aardig op vooruit (en dat voor een paar euro meer per maand).
Maar idd, na een proefrit in de ID.4 kan ik wel zeggen dat de MG4 echt een stuk scherper en sportiever stuurt :o ! Scheelt wel dat een ID.4 ook RWD is, dus het gevoel is wel prettig, alleen je merkt dat je met een grote zwaardere SUV achtige auto op weg bent (maar het stuurt al een stuk beter dan een FWD MG ZS of Hyundai Kona waar ik wel eens in gereden heb).
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze een soort van "M-pakket" (X-pakket? :P) hebben voor de MG4, dus standaard met sportiever en verlaagd onderstel
X-power natuurlijk :9

Ik ga de MG4 (standard) deze week ook inleveren. Voor de prijs van 24k nieuw een superieure auto vind ik. Relatief ruim, rijdt erg goed en stuurt lekker, zeer comfortabel afgeveerd en hobbels worden makkelijk opgevangen, verbruik is prima, lichten zijn goed, heerlijke stoel en stuurverwarming, kwaltieit van de lak is goed (donkergrijs metallic), zwarte hemel en stijlen, app werkte altijd (wel wat traag) en interieur van aardige kwaliteit en persoonlijk nauwelijks gedoe gehad met de software. Ik gok dat ik na 2 jaar nog op R42 zit? ACC werkte ook prima. Heb er rond de 30k mee gereden in 2 jaar.
Ohja, hij ziet er ook nog eens uniek en leuk uit tov de concurrentie.

Ook wat mindere dingen.
-Zo vind ik het scherm voor je neus echt veel te fel in het donker (ook in de minst felle stand). Dat heeft mij echt mateloos geirriteerd. Zou voor mij oprecht een deal-breaker kunnen zijn om deze auto ooit te kopen.
-Verder vind ik het vastzetten van de autogordel achter heel irritant. Deze schiet altijd de achterbank in. Met een kinderstoeltje supervervelend.
-Ook werkte Apple Carplay super slecht. Viel regelmatig uit en totaal geen seamless experience zeg maar. Werken met kabeltje was ook ruk. Overgestapt naar BT en dat werkt wel prima.
-Ook het opstarten duurt soms relatief lang waardoor je niet direct kan wegrijden
-Stoelverwarming die structureel automatisch standjes lager ging. Moet gewoon aan blijven en dan op maximaal.
-Zo nu en dan verloor het sterretje op het stuur zijn functie. Maar goed, dat was 1x per 6 weken oid.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bersonia schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:05:
[...]

Als ik geen autostrade doe haal ik dat gemakkelijk hoor. Misschien heb jij een andere versie van de MG4.

MG4 Lurury 09/2024
Ik kom nooit in Italië met de MG4, dus daar kan het verschil niet in zitten :P

Heb trouwens dezelfde versie en bouwjaar

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mijn auto heeft allerlei updates gehad voor het probleem van de turtle mode. Alleen nu moet ik steeds opnieuw elke keer het scherm opnieuw configureren en houdt die dat niet vast. Meerdere mensen problemen mee gehad en een oplossing voor?

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Heb jij een overzicht van die updates? En btw, is de turtle mode verholpen?

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mg4gebruiker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:19:
Nee ik heb geen overzicht daarvan, turtle mode lijkt verholpen. In ieder geval toen ik hem ophaalde, daarna niet meer echt de accu laag gekregen.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 00:08
Oxellaar schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:57:
[...]

Ik kom nooit in Italië met de MG4, dus daar kan het verschil niet in zitten :P

Heb trouwens dezelfde versie en bouwjaar
Ben het ondertussen zeker, na de updates heb ik een kleinere actieradius, om precies te zijn, van 100% naar 6% haalde ik 402 km dat is juist geen 15kwh/100km. Ik vermoed dat de warmtepomp werking verslechterd is na de update, maar hoe kan je dat zeker weten?
Wat ik wel ondervonden heb , ik woon in een heuvelachtige streek, is dat de eco sucks. Veel langere accelleratie nodig om op dezelfde snelheid te komen --> meer verbruik. Op 'normaal 'gaat alles veel vlotter en vlotter behandelbaar en als je jezelf kunt intomen om heel snel op te trekken blijft het verbruik redelijk stabiel. Belangrijk is ook dat je zelf met de pedaal omzichtig moet omgaan om niet te snel te accelereren en snel afremmen te vermijden, dus zeker geen ACC op de gewone wegen tenzij je zeker bent dat je een lang eind hebt voor de boeg zonder voorligger die je doet afremmen.
Het is een beetje zoals de wagen uit te laten lopen zonder echt uit te laten lopen, begrijp je. Ik heb dit ondervonden bij het rijden met OPD, gas bijgeven en gas afnemen maar niet gas geven en af laten remmen, blijf ik tussen 10kwh en 12.5 kwh verbruik, ik weet niet of je mij verstaat. Nadeel aan OPD is niet goed bij ACC--> agressief vertragen en optrekken en ook wel moeilijker het gas te doseren.
Nu moet ik nog een truk vinden voor op autostrade, misschien custom instellen en iedere keer switchen, ik zou natuurlijk graag de ACC willen gebruiken en zeker nu hij minder fel reageert op andere wagens in het verkeer, sedert laatste updates, denk ik dat het mogelijk moet zijn een goed resultaat te behalen qua gebruik want aan 125km/uur vliegen de kilowatjes er vliegensvlug door :P

Dit is mijn ervaring met de MG4, hopelijk hebben jullie er wat aan. En als iemand mij kan uitleggen over die warmtepomp dan hoor ik het graag. En die bridgestones die er op liggen, hoe kan ik nu zien of dit chineze makelij is? :)

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:19:
Ik krijg die turtle mode nooit, heb gisteren gereden tot 6%, eesrte waarschuwing komt aan 20% maar zolang je rijd blijft het daarbij. Iedere keer dat de wagen opstart krijg ik weer de melding maar dat is het.

Kan het niet liggen aan de laadinstelling, staat ie bvb op laden tussen 20% en 80% . Die van mij staat altijd van 0% tot 100%, bij snelladen zet ik hem op 80% heeft toch geen zin om meer te zetten. Na het snelladen zet ik hem terug op 100%.
Ik weet het niet zeker hoor maar misschien zitten de ladingen ergens in het geheugen en stelt de computer die dan bij :9

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Bersonia schreef op donderdag 6 november 2025 @ 01:03:
[...]

Ben het ondertussen zeker, na de updates heb ik een kleinere actieradius, om precies te zijn, van 100% naar 6% haalde ik 402 km dat is juist geen 15kwh/100km.
Vergelijk jij het huidige verbruik met dat van bv september?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik vind verbruiken van 15 kWh, 12,5 kWh en 10 kWh per 100 kilometer erg netjes, daar zou ik me geen zorgen over maken. Met dit weer zit ik zelf vaak rond de 16 a 19 kWh per 100 kilometer, en dat is nog zonder op de snelweg te hebben gereden. Wel met de kachel lekker aan :)

Zoals Bersonia al aangaf, heb je altijd wat verlies bij remmen of regenereren. Bij regenereren is dat verlies iets kleiner dan bij gewoon remmen, maar het meest zuinig blijft om zoveel mogelijk te laten uitrollen en vooruit te denken, zodat je niet versnelt als het niet nodig is. Of je daar altijd zin in hebt is natuurlijk een ander verhaal; ik in ieder geval niet altijd.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is idd erg zuinig. Ik heb wel het idee dat ik niet achter diegene moet rijden met zo'n verbruik ;) Ik kom in de zomer echt niet verder van 15 kWh/100 km, en dan is 80% binnen de bebouwde kom of op provinciale weg

Vaak bu'j te bang!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:00
In de zomer kom ik in principe tussen de 14/15 kWh/100 uit. In de winter gaat dit al snel richting de 19,5/20,5 kWh/100. Heb wel een warmte pomp.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:43:
In de zomer kom ik in principe tussen de 14/15 kWh/100 uit. In de winter gaat dit al snel richting de 19,5/20,5 kWh/100. Heb wel een warmte pomp.
Dat zijn idd ook mijn cijfers, zonder warmtepomp.

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
Hier ook wel. Vandaag de MG4 ingeleverd. Komt zeker tzt op de shortlist voor koop

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44
Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:43:
Hier hetzelfde met een luxury. Wel met kanttekening dat als je lange stukken rijdt het verbruik nog iets kan zakken naar 17 a 18.

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:13:
Hier ook wel. Vandaag de MG4 ingeleverd. Komt zeker tzt op de shortlist voor koop
Deden ze nog moeilijk over eventuele (gebruiks)schades? Ik mag m binnenkort inleveren.

• STIMPPYYY
deathmonkey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:58:
[...]

Deden ze nog moeilijk over eventuele (gebruiks)schades? Ik mag m binnenkort inleveren.
Lichte kras - buitenrand-op 1 velg en andere velg/wieldop had ik een stoepje ooit geraakt (5cm). Buiten dat zat er verder ook geen schade op. Deden daarnaast ook niet moeilijk.

Ik weet eigenlijk niet wat ze doen met die 2 velgen/wieldoppen verder eerlijk gezegd. Eigen risico is 150 euro. Dus even afwachten.

• Woutje34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:32:
[...]

Lichte kras - buitenrand-op 1 velg en andere velg/wieldop had ik een stoepje ooit geraakt (5cm). Buiten dat zat er verder ook geen schade op. Deden daarnaast ook niet moeilijk.

Ik weet eigenlijk niet wat ze doen met die 2 velgen/wieldoppen verder eerlijk gezegd. Eigen risico is 150 euro. Dus even afwachten.
Ja vroeg me af of dat geld met op zichzelf staande schades. Heb 2 kleine krasjes, dus hoopp niet dat ze alles ,los gaan tellen.

• STIMPPYYY
deathmonkey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:01:
[...]

Ja vroeg me af of dat geld met op zichzelf staande schades. Heb 2 kleine krasjes, dus hoopp niet dat ze alles ,los gaan tellen.
Je mag schades van 5cm aaneensluitend hebben op de velg. Ik neem aan dat herstel niet 2x 150 eur kost. Sterker nog, een auto bevat redelijkerwijs natuurlijk ‘schade’ naarmate gebruik.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ah volgens mij weet ik welke het is. De oudste zei laatst al "waar is de oranje MG" bij het ophalen/wegbrengen van de jongste ;) Binnenkort dus helemaal geen MG's meer in het dorp :P (ik lever die van mij volgende maand in).
Mooi zuur iig, ben benieuwd of dat contact nog uitloopt op iets
STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:53:
[...]

Je mag schades van 5cm aaneensluitend hebben op de velg. Ik neem aan dat herstel niet 2x 150 eur kost. Sterker nog, een auto bevat redelijkerwijs natuurlijk ‘schade’ naarmate gebruik.
Als het 2x150 kost kan je hem beter tegen een boom parkeren, dat zou dan goedkoper zijn 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door -tom-562 op 07-11-2025 21:48 ]

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:22:
[...]

Vergelijk jij het huidige verbruik met dat van bv september?
Met einde oktober, in september had ik zelfs eenmaal 470km na een 100% lading (langzame lading)
Het viel me meteen op na de updates, voorheen had de knop om de AC (die op het dashboard die verlicht is ) geen verandering in de geschatte actieradius, enkel als je switcht tussen de modussen voor het rijden. Op ECO zetten heeft identiek dezelfde waarde als de airco uitschakelen, volgens mij dus gewoon intertainment voor de goed gelovige bestuurder.

Eigenlijk vreemd want die updates gingen eigenlijk over het rem en regeneratie systeem, goed voelbaar bij ACC, een verbetering.
Vanmorgen echter ging mijn vrouw bijna door het dak, blijkbaar is de noodstop terug geactiveerd na de updates. Gelukkig slechts aan 15km/uur maar toch, voelde aan als tegen een muur rijden, voetganger die plots over wilde :( :( :( :( En het mooiste is dat die al over was en het dus niet nodig was, cool toch? Jammer eigenlijk dat gerotzooi met die updates, anders een leuke wagen.

Is het nodig om de wagen te resetten na de updates om zeker te zijn dat die doorgevoerd worden (batterij los) ?
En dan nog èènmaal, hoe zit dat nu met die chinese Bridgestones?

• Bersonia
-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:35:
Dat is idd erg zuinig. Ik heb wel het idee dat ik niet achter diegene moet rijden met zo'n verbruik ;) Ik kom in de zomer echt niet verder van 15 kWh/100 km, en dan is 80% binnen de bebouwde kom of op provinciale weg
Haha, ik rijd nochtans heel vlot, de meeste gasolie wagens laat ik gewoon achter me. Ik denk dat het hem zit in de modus waarmee je rijd, NORMAAL komt er bij mij het best uit en dat komt (volgens mij) omdat er onmiddelijk veel power beschikbaar is zonder veel gas te geven. Als ik de wagen op ECO zet duurt het veel langer, met dieper ingedrukt pedaal, om op dezelfde snelheid te geraken. Test maar eens uit :)
Ik spreek van snelheden van 0 km/h naar 75km/h, zelfs korte lichte hellingen ga je heel vlot over op die manier.
Het enige alternatief zou anders zijn dat ik een betere bestuurder ben, wat denk je, eens testen? 8) >:)

By the way, of ik nu de airco aanleg of op SPORT zet dan krijg je dezelfde vermindering op de actieradius, een beetje te voorspelbaar toch? :-(

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Mijn ER heeft in eco meer dan voldoende power om vlotjes mee te komen.
De AC inschakelen heeft bij mij vanaf dag 1 effect gehad op de range. Maar in november gaat de AC meer verwarmen dan in oktober. Wellicht vermindert de range dan meer dan een maand eerder.

Wat betreft die banden, dat zijn de woorden van de dealer geweest. Maar je kunt het zelf checken. Hoe kan je vinden op https://www.michelin.nl/a...legd-hoe-leest-u-een-band
Via de fabriekscode kan je het land van productie vinden.

• Oxellaar
  • Niet online
Nu het weer wat vroeger donker is, komt er weer een irritatie boven...
Het felle scherm van de kilometerteller
Het grote scherm is ook aan de felle kant, ze zouden beide een flink stuk donkerder mogen van mij.

Weet iemand of er een verduisterd folie of screenprotector is te krijgen?
Ik kan alleen gewone heldere protectors vinden

• Racemol
Zou gewoon raamfolie op zeg 30% / 35% werken? Ik denk dat je daar een heel eind mee komt.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 23:54

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Oxellaar schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:
Het grote scherm is ook aan de felle kant, ze zouden beide een flink stuk donkerder mogen van mij.

Dit is ook bloed irritant. Ooit doorgegeven aan de dealer en ze zouden ernaar kijken. Laat niet te raden over dat er nooit iets mee is gebeurt.

Je kan gewoon bij de Action folie halen en dat eroverheen plakken, dat heb ik ook gedaan. Is van Dunlop geloof ik. Moet je zelf even op maat knippen maar kost geen knoop.

Mr. T.

• HybridTheory
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-11 11:37
Hi, hoe ziet de parking sensor er uit in de MG4 Standard editie? Een zoektocht langs youtube, google en social media levert geen concrete informatie op. Alle content gaat over de 360 camera, maar die zit niet in de standard editie.

Doet de parking sensor alleen biepen? Of komt er ook een radar te voorschijn op het scherm?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

HybridTheory schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:35:
Hi, hoe ziet de parking sensor er uit in de MG4 Standard editie? Een zoektocht langs youtube, google en social media levert geen concrete informatie op. Alle content gaat over de 360 camera, maar die zit niet in de standard editie.

Doet de parking sensor alleen biepen? Of komt er ook een radar te voorschijn op het scherm?
Er komt ook een radar in beeld met het aantal cm

Vaak bu'j te bang!

• deathmonkey
  • Niet online
HybridTheory schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:35:

Werkt trouwens meestal goed, maar niet altijd. Altijd zelf goed blijven kijken, een dun paaltje ziet ie soms pas laat. Dat gezegd, heb nog niks geraakt dus het werkt goed genoeg ;) Voorkant heeft trouwens geen sensoren.

• HybridTheory
  • Laatst online: 18-11 11:37
deathmonkey schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:48:
[...]

Werkt trouwens meestal goed, maar niet altijd. Altijd zelf goed blijven kijken, een dun paaltje ziet ie soms pas laat. Dat gezegd, heb nog niks geraakt dus het werkt goed genoeg ;) Voorkant heeft trouwens geen sensoren.
Dankjewel voor de 2 bovenstaande antwoorden! Dat helpt veel :)

Een paaltje zou ik hopelijk al gezien hebben voordat ik achteruit in het parkeervakje rijd.

Bij VM zijn er flinke aanbiedingen voor de occasion lease (vanaf 299,0 bij 5km). Ook op de nieuwprijs zit nu 8,5k korting. (RIP restwaarde van bestaande MG4s)

Zo komt in een MG4 rijden wel erg dichtbij :O

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 13:28
Ik kom even klagen. Mijn auto heeft twee maanden bij de garage gestaan om de laadpoort te fiksen. Toen we hem nét twee weken terug hadden ontdekten we dat de koelvloeistof van accu koeling op onze oprit lag; de tank was leeg. Dus heeft ie weer drie weken bij de garage gestaan om het lek te vinden / te dichten. Nu hebben we onze auto weer terug maar nu is de verwarming defect (volgens de garage geen spanning op de PTC). Best koud als je ook nog de airco aan moet hebben omdat je ruit anders beslaat. Ben er al weer voor langs geweest, maar ze konden niet in één keer een diagnose stellen voor dit probleem. Komende vrijdag weer opnieuw naar de garage.

TLDR: Onze auto heeft de afgelopen vier maanden meer bij de garage gestaan dan op onze oprit.

We zijn aan het sparen voor een andere auto.

Voor de mensen die nog twijfelen over het kopen van een MG4: Afrader.

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 00:10
HybridTheory schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:33:
[...]

Dankjewel voor de 2 bovenstaande antwoorden! Dat helpt veel :)

Een paaltje zou ik hopelijk al gezien hebben voordat ik achteruit in het parkeervakje rijd.

Bij VM zijn er flinke aanbiedingen voor de occasion lease (vanaf 299,0 bij 5km). Ook op de nieuwprijs zit nu 8,5k korting. (RIP restwaarde van bestaande MG4s)

Zo komt in een MG4 rijden wel erg dichtbij :O
32.500 voor een extended range is echt een goede deal.

• Bersonia
Oxellaar schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:

is dat op de minst heldere stand? Ze kunnen allebei minder fel ingesteld worden, ik heb er geen last van.
Alleen als mijn telefoon gekoppeld is gebeurt het dat het scherm te fel is, maar dat ligt dan aan de app op de phone. :)

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 06:26:
De AC inschakelen heeft bij mij vanaf dag 1 effect gehad op de range. Maar in november gaat de AC meer verwarmen dan in oktober. Wellicht vermindert de range dan meer dan een maand eerder.

Wat betreft die banden, dat zijn de woorden van de dealer geweest. Maar je kunt het zelf checken. Hoe kan je vinden op https://www.michelin.nl/a...legd-hoe-leest-u-een-band
Dank voor de tip, ik bekijk dat even. :)
Ergens is het normaal dat het verbruik stijgt bij het kouder worden, maar mij was vertelt dat ik daar geen last van zou hebben omdat er een warmtepomp in zit. Duidelijk een verkooppraatje waarmee ik over de lijn getrokken ben of helpt een warmtepomp wel??

Zou het verstandig zijn om de banden iets meer op druk te brengen in de winter om veiliger te rijden?
Het zijn bridgestones 235/45/R18

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:58
Afgelopen weekend getekend voor een blauwe MG4 occasion met 9k op de teller in de uitvoering Luxury. Voor mij wordt het de eerste elektrische auto na benzine en hybride te hebben gereden. Dankzij dit topic wel een aantal zaken extra kunnen controleren en aangekaart! Ik hoop hem over een aantal weken te ontvangen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
nietnormaal schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:52:
32.500 voor een extended range is echt een goede deal.
Kan je dan niet beter 2.5k meer betalen voor de XPower en hopen dat die niet trilt?
Sterker nog, op de MG configurator is de ER € 34.100 incl. BTW en de XP € 35.100 incl. BTW.

• Oxellaar
  • Niet online
Bersonia schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:59:
[...]

is dat op de minst heldere stand? Ze kunnen allebei minder fel ingesteld worden, ik heb er geen last van.
Alleen als mijn telefoon gekoppeld is gebeurt het dat het scherm te fel is, maar dat ligt dan aan de app op de phone. :)
Ja beide schermen vindt ik veel te fel!
De dimstanden van het kleine scherm slaat nergens op.
Zelfs bij de laagste stand moet je haast factor 50 op je gezicht hebben :P

Ik snap ook niet waarom je ze niet tot bijna uit kan dimmen.

Maar ik ga eens folie proberen

• Racemol
LightLuke schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:22:
Afgelopen weekend getekend voor een blauwe MG4 occasion met 9k op de teller in de uitvoering Luxury. Voor mij wordt het de eerste elektrische auto na benzine en hybride te hebben gereden. Dankzij dit topic wel een aantal zaken extra kunnen controleren en aangekaart! Ik hoop hem over een aantal weken te ontvangen.
Welkom! We zeuren hier wel lekker vaak maar uiteindelijk is het een prima auto die heerlijk rijdt, dus veel plezier er mee!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:58
Racemol schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:49:
Welkom! We zeuren hier wel lekker vaak maar uiteindelijk is het een prima auto die heerlijk rijdt, dus veel plezier er mee!
Het helpt wel bij aankoop om er even alert op te zijn, maar het is inderdaad makkelijker negatieve verhalen te vinden dan de positieve. Maar de eerste indruk was zeer positief en ik hoop wat bijdrages te leveren aan dit topic 😃

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Marijnus schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:10:
Ik kom even klagen. Mijn auto heeft twee maanden bij de garage gestaan om de laadpoort te fiksen. Toen we hem nét twee weken terug hadden ontdekten we dat de koelvloeistof van accu koeling op onze oprit lag; de tank was leeg. Dus heeft ie weer drie weken bij de garage gestaan om het lek te vinden / te dichten. Nu hebben we onze auto weer terug maar nu is de verwarming defect (volgens de garage geen spanning op de PTC). Best koud als je ook nog de airco aan moet hebben omdat je ruit anders beslaat. Ben er al weer voor langs geweest, maar ze konden niet in één keer een diagnose stellen voor dit probleem. Komende vrijdag weer opnieuw naar de garage.

TLDR: Onze auto heeft de afgelopen vier maanden meer bij de garage gestaan dan op onze oprit.

We zijn aan het sparen voor een andere auto.

Voor de mensen die nog twijfelen over het kopen van een MG4: Afrader.
Dat is inderdaad een hele nare historie en het klinkt alsof je een flink maandagochtendmodel te pakken hebt. Maar om op basis van die ervaring iedereen af te raden een MG4 te kopen is wat overdreven. Ik heb "de mijne" achter moeten laten bij mijn oud-werkgever maar vond het echt een heerlijke auto.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Marijnus
TFHfony schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:05:
[...]

Dat is inderdaad een hele nare historie en het klinkt alsof je een flink maandagochtendmodel te pakken hebt. Maar om op basis van die ervaring iedereen af te raden een MG4 te kopen is wat overdreven. Ik heb "de mijne" achter moeten laten bij mijn oud-werkgever maar vond het echt een heerlijke auto.
Het is natuurlijk aan iedereen om een eigen weging te maken van ervaringen van anderen. Maar op basis van mijn ervaring kan ik natuurlijk deze auto niet echt aanraden aan anderen.

Niet alleen vanwege de problemen met de auto, maar ook vanwege de service.

Ik merk gewoon dat het bij mijn servicepunt een enorme chaos is. Vaak is niet duidelijk of er een leenauto beschikbaar is. Ze zijn enorm druk, het inplannen van normaal onderhoud moet maanden van tevoren. Bij het bestellen van onderdelen weten ze niet of deze onderdelen in het magazijn op voorraad zijn. En als ze niet op voorraad blijken te zijn hebben ze geen idee hoe lang een levering duurt. En ga zo maar door. Communicatie is ook niet op orde.

Voorbeeldje: Mijn auto moest opgehaald worden door een sleepdienst (vanwege het koelvloeistof lek). Na een telefoontje naar mijn garage (MG Nijmegen) kreeg ik het advies om de MG pechhulp te bellen. Vervolgens krijg ik van de pechhulp te horen dat zij de opdracht moeten krijgen van het service punt, omdat het mij anders geld kost. Dus ik weer terug naar het service punt bellen. Een paar uur later krijg ik een telefoontje van de sleepdienst: "We komen er aan en nemen je auto mee naar Tiel". Grote verbazing want mijn garage zit dus in Oosterhout (Nijmegen). Drie telefoontjes later en nadat het filiaal in Tiel er bij betrokken was, was het eindelijk geregeld: mijn auto zou naar Nijmegen gaan. Tot op het laatste moment was het echter niet duidelijk of ik wél of niet mee moest rijden met de sleepdienst om vervangend vervoer op te halen.
Uiteindelijk is het geregeld: Mijn auto is netjes opgehaald en de volgende ochtend stond hier een chauffeur op de stoep met een leenauto (die ik echt nodig had vanwege mijn werk). Maar man man man, wat heeft het mij een tijd gekost...

Daarnaast (dit is speculatie): het lijkt mij dat de lek van de koelvloeistof veroorzaakt is door de reparatie die ze eerder hebben gedaan. Bij het fixen van de laadpoort hebben ze de complete HV accu onder de auto uit gehad. Het is wel heel toevallig dat er kort daarna een koelvloeistof lek achterin de auto blijkt te zijn.

Dus: ja, mijn auto is vast een maandagochtendmodel. Maar als dat goed werd opgelost had je mij niet horen klagen.

Ps. Ik ben nu geswitcht naar het servicepunt in Tiel (voor mij een stuk verder rijden). Ik hoop daar op betere ervaringen.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:42
Wij zijn momenteel in Noord Italië. Afgelopen donderdag heeft de MG4 zijn tweede beurt gehad en vrijdagmorgen vroeg zijn we vertrokken. De afgelopen dagen veel op hoogte gereden, Alagna Valsesia, Alpe de Mera en Biemonte. Heel veel haarspeldbochten en deels reeds verijsde smalle wegen. De MG4 houdt zich prima, de Conti allseasons geven geen krimp. Het weggedrag in de bergen doet me denken aan mijn eerste auto ooit, een Mini 1275 GT. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi4sbRG5y3LGUItR-0kzm9QwTjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yr522G5H3XKq81edAyFKFwj2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle bezitters met een gemankeerde MG4 wens ik veel sterkte.

• nietnormaal
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:31:
[...]

Kan je dan niet beter 2.5k meer betalen voor de XPower en hopen dat die niet trilt?
Sterker nog, op de MG configurator is de ER € 34.100 incl. BTW en de XP € 35.100 incl. BTW.
Ik zou zelf niet de xpower nemen. Die is minder zuinig, kleinere accu volgens mij. wel 4x4. 520km tov 385km. Hard optrekken is af en toe leuk, maar dat doe ik tenminste amper nog. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt en dat moet je toch echt zelf bepalen :)

Ik zou denk ik wel voor een voorraad auto gaan, zodat je hem kan testen. Dan weet je zeker dat hij goed is. Wel even checken of ze hem niet al die tijd met een te volle accu hebben laten staan.

[ Voor 14% gewijzigd door nietnormaal op 11-11-2025 21:23 ]

• nietnormaal
Marijnus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:57:
[...]

Ps. Ik ben nu geswitcht naar het servicepunt in Tiel (voor mij een stuk verder rijden). Ik hoop daar op betere ervaringen.
Ik heb met Tiel de beste ervaring. Nijmegen was altijd een zooitje bij de service desk. Monteurs ook erg verschillend. Er zit 1 goede. Een andere monteur reed een keer mee vanwege trilling en krakend pulserend geluid in het stuur bij rijden (ook nooit opgelost). Die vertelde me doodleuk dat dit voorkomt bij een budgetauto met voorwiel aandrijving 8)7

Binnenkort nieuwe banden, dan hoop ik van het trillen af te zijn.

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Bersonia schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:04:
[...]

Dank voor de tip, ik bekijk dat even. :)
Ergens is het normaal dat het verbruik stijgt bij het kouder worden, maar mij was vertelt dat ik daar geen last van zou hebben omdat er een warmtepomp in zit. Duidelijk een verkooppraatje waarmee ik over de lijn getrokken ben of helpt een warmtepomp wel??

Zou het verstandig zijn om de banden iets meer op druk te brengen in de winter om veiliger te rijden?
Het zijn bridgestones 235/45/R18
Als er ooit een WP wordt gemaakt die geen energie verbruikt dan zijn we meteen van een wereldwijd energieprobleem af.
Zoek eens op hoe een WP werkt. Dan snap je dat hij minder energie verbruikt dan een gewone kachel obv spiraalverwarming.

Ja. Check maar eens je bandenspanning (af te lezen op dashboard). Zorg dat je minimaal 2.7 in de banden hebt als ze nog niet warm zijn. Ik rij zelfs in deze periode met 2.8.

• Mg4gebruiker
  • Nu online
nietnormaal schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:28:
[...]

Ik heb met Tiel de beste ervaring. Nijmegen was altijd een zooitje bij de service desk. Monteurs ook erg verschillend. Er zit 1 goede. Een andere monteur reed een keer mee vanwege trilling en krakend pulserend geluid in het stuur bij rijden (ook nooit opgelost). Die vertelde me doodleuk dat dit voorkomt bij een budgetauto met voorwiel aandrijving 8)7

Binnenkort nieuwe banden, dan hoop ik van het trillen af te zijn.
Wanneer was jij voor het laatst in Oosterhout voor een service?

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 11:35
Jules B schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:54:
Hallo allemaal,
Wij rijden met veel genoegen in zowel een MG ZS 2023 (inmiddels 110.000 km) als sinds een jaar een MG4, die we gekocht hebben toen deze 2 jaar oud was. Die bevalt zo mogelijk nog beter, vooral de achterwielaandrijving bevalt heel goed. Nu bijna een jaar en 20.000 km verder lijkt het alsof het stuur minder direct wordt. Doet soms een beetje denken aan wanneer je de Lane assist aan zet (die overigens na de laatste update sterk verbeterd is). Wanneer je rechtdoor rijdt voelt het soms alsof je licht gecorrigeerd wordt. Herkent iemand dit? Met de MG ZS hebben we een klik in de stuurkolom, die onder garantie opgelost wordt. Heeft de MG4 ook zoiets?
Ik merk de laatste tijd iets soortgelijks. Hij stuurt 'vager' dan voorheen. Andere stuur-modes geprobeert maar het gebeurt overal. Bij mij is het voornamelijk te merken in flauwe bochten. Als je dan net een tikje aan je stuur geeft reageert hij soms flink, en soms niet. Wat je dus geen zeker gevoel geeft omdat je niet kan voorspellen hoe ver je dan stuurt.

Het is alleen niet altijd consistent, dus vaak is het er wel, maar soms ook niet. Wellicht heeft het bij mij wat met de stuurbekrachtiging te maken, want ik heb de laatste tijd al een paar keer een EPS error gekregen. Waarbij de stuurbekrachtiging op dat moment even een paar seconden helemaal weg was. Gelukkig toen ik rechtdoor reed, maar toch niet fijn. Binnenkort eens voor naar de garage.

Dan kunnen ze ook de krakende bestuurdersstoel eens aanpakken, en naar het entertainment scherm kijken wat soms gewoon uitvalt en na een paar minuten weer opstart. Oh, en de LKS updaten. Die probeert me nog altijd te vermoorden :+

Verder wel nog altijd een erg fijne auto! Hopen dat ze er in Roermond raad mee weten. Iemand daar al ooit geweest toevallig?

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 06:26:

MADE IN CHINA 8)7

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:28:
[...]

Ja. Check maar eens je bandenspanning (af te lezen op dashboard). Zorg dat je minimaal 2.7 in de banden hebt als ze nog niet warm zijn. Ik rij zelfs in deze periode met 2.8.
Heb je dan niet het gevoel dat ie meer stuitert zoals op de kasseien of betonplaat naden, enz..

• Oxellaar
  • Niet online
@samvdheijden Dat kraken van de stoel, weet je zeker dat het je gordel bevestiging niet is?
Want die kraakt bij mij ook een beetje. WD40 doet wonderen ;)

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 11:35
Oxellaar schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:44:
@samvdheijden Dat kraken van de stoel, weet je zeker dat het je gordel bevestiging niet is?
Want die kraakt bij mij ook een beetje. WD40 doet wonderen ;)
Thanks voor de tip, maar het is zeer zeker de stoel. Kraakt wanneer ik mijn gewicht verplaats. Dus automatisch dan ook in alle bochten, bij optrekken, afremmen, etc.. 8)7

• nietnormaal
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:29:
[...]

Wanneer was jij voor het laatst in Oosterhout voor een service?
Een jaar terug ongeveer

• Woutje34
Ik heb meegekregen dat vanaf mei dit jaar bijna iedereen weg is en is vervangen in Nijmegen. Kon zelf wel merken dat er een verbetering in zat, alleen voor mij was het iets te laat.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

samvdheijden schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:00:
[...]

Thanks voor de tip, maar het is zeer zeker de stoel. Kraakt wanneer ik mijn gewicht verplaats. Dus automatisch dan ook in alle bochten, bij optrekken, afremmen, etc.. 8)7
Zit je stoel goed vergrendeld? Ik had laatst ook dat de stoel gigantisch kraakte. Bleek dat die net niet lekker in de vergrendeling zat (naar voren/naar achteren). De stoel zat opzich wel vast, maar toch niet helemaal 100% ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Bersonia schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:40:
[...]

Heb je dan niet het gevoel dat ie meer stuitert zoals op de kasseien of betonplaat naden, enz..
Alleen toen de banden nieuw waren.

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 00:09:
[...]

Alleen tien de banden nieuw waren.
ik test het uit, maar ik geloof dat ie toen ik hem nieuw kocht ook op zoveel stond en de wagen toch wel stuiterde. Maar dat was zomers :) Nu staat ie op 4 x 2.5 bar en stuiteren doet ie niet maar ik heb een beetje wantrouwen met die banden, bij natte wegen zie ik bijna geen verstuiving achter mij, is dat geen teken dat er weinig water verplaatst wordt dus logischerwijze meer kans op aquaplaining.

Of heb ik dit verkeerd voor, ik ben een echte domme mens op dat gebied. Graag een beetje hulp dan geraak ik misschien van dat wantrouwen af ;)

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Bersonia schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:41:
[...]

ik test het uit, maar ik geloof dat ie toen ik hem nieuw kocht ook op zoveel stond en de wagen toch wel stuiterde.
Dat gaf ik al aan. Je merkt het vooral als ze nieuw zijn.
Als het zomerbanden zijn dan weet je dat ze iets minder zijn in de regen als een all season .

• TTommie

TTommie

Woutje34 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:09:
[...]

Ik heb meegekregen dat vanaf mei dit jaar bijna iedereen weg is en is vervangen in Nijmegen. Kon zelf wel merken dat er een verbetering in zat, alleen voor mij was het iets te laat.
Geloof me, het is echt niet veel beter geworden.

De interne processen zijn gewoon niet op orde, dus dit probleem ga je niet oplossen met het vervangen van personeel…

Ik kan er ondertussen een boek over schrijven. Ik moet binnenkort weer terug want er moet nog iets gemaakt worden aan mijn MG4, maar ik zie nu al op tegen het gezeur. Of er is geen vervangend vervoer, of het duurt langer of het beloofde onderdeel is toch niet binnen of de monteur die ingepland is is ziek. Ik heb ze allemaal gehoord en dit is niet veranderd het afgelopen jaar.

Sterker nog, ze probeerde mij vorige maand te laten betalen voor een reparatie die nodig was voor iets dat ze zelf hadden beschadigd. Of ik even mijn handtekening wou zetten. Ik heb hem even uitgelegd hoe garantie werkt en hoe je om moet gaan met spullen die je stuk maakt als een auto weg gebracht wordt voor onderhoud. Kreeg ik als repliek dat de factuur wel betaald moest worden, ik zeg zeker, maar niet door mij. Uiteindelijk weer afgelopen met een sisser maar zo slecht voor je bloeddruk die onzin. Het kan daar nooit in 1 keer goed of vanzelf gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door TTommie op 15-11-2025 00:11 ]

Mr. T.

• TTommie

TTommie

TheBrut3 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:31:
[...]

Nooit een X-Power kopen. Deze trillen juist allemaal. Geen uitzondering te vinden. Daar zit gewoon vanaf de fabriek een productiefout in die niet op te lossen is.

Of wat ik eigenlijk vermoed, maar dat is speculatie, ze hebben gewoon een extra motor erin geklapt zonder het chassis en de aandrijving verder aan te passen. Maar eerlijk is eerlijk, je wint wel bijna alle stoplicht sprintjes.
En dat is voor sommige mensen ook wat waard, en dan moet je het getril maar op de koop toenemen.

Mr. T.

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Ik krijg anders de indruk dat de nieuwere xpowers in de UK het probleem niet meer hebben.
Aan de andere kant, mijn ER had er ook een handje van. Zoals de bandenspecialist zei: deze autos zijn uiterst gevoelig.
Wat daarbij niet heeft geholpen is de overgang naar 18 inch.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
Dat is niet het meest schokkende stukje, dit is veel erger;
Porsche vergoedde echter 97 procent van de reparatiekosten – een stuk beter dan Opel en MG, waar respectievelijk 61 en 39 procent van de kosten werd vergoed.
Van Mossel doet er dus alles aan om onder betaling uit te komen :o

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

TheBrut3 schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:09:
[...]

Dat is niet het meest schokkende stukje, dit is veel erger;

[...]

Van Mossel doet er dus alles aan om onder betaling uit te komen :o
Niet specifiek van Mossel. Het is namelijk een Brits onderzoek ;)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-11 21:48
TTommie schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 23:55:
[...]

Geloof me, het is echt niet veel beter geworden.

De interne processen zijn gewoon niet op orde, dus dit probleem ga je niet oplossen met het vervangen van personeel…

Ik kan er ondertussen een boek over schrijven. Ik moet binnenkort weer terug want er moet nog iets gemaakt worden aan mijn MG4, maar ik zie nu al op tegen het gezeur. Of er is geen vervangend vervoer, of het duurt langer of het beloofde onderdeel is toch niet binnen of de monteur die ingepland is is ziek. Ik heb ze allemaal gehoord en dit is niet veranderd het afgelopen jaar.

Sterker nog, ze probeerde mij vorige maand te laten betalen voor een reparatie die nodig was voor iets dat ze zelf hadden beschadigd. Of ik even mijn handtekening wou zetten. Ik heb hem even uitgelegd hoe garantie werkt en hoe je om moet gaan met spullen die je stuk maakt als een auto weg gebracht wordt voor onderhoud. Kreeg ik als repliek dat de factuur wel betaald moest worden, ik zeg zeker, maar niet door mij. Uiteindelijk weer afgelopen met een sisser maar zo slecht voor je bloeddruk die onzin. Het kan daar nooit in 1 keer goed of vanzelf gaan.
Waarom ga je niet naar Tiel? Daar ben ik al jaren goed geholpen.

• Racemol
Ik was vanmorgen op weg naar Tiel maar werd terug geroepen door een of andere stroomstoring bij Nikhef (zucht)... Kan op maandag ochtend niet eens lekker rustig naar de garage ;)

Dus ik heb de afspraak helaas af moeten zeggen. Jammer, ik had er wel naar uit gekeken om te ontdekken hoe zij omgaan met de updates etc. Wordt vervolgd

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:08:
Ik was vanmorgen op weg naar Tiel maar werd terug geroepen door een of andere stroomstoring bij Nikhef (zucht)... Kan op maandag ochtend niet eens lekker rustig naar de garage ;)

Dus ik heb de afspraak helaas af moeten zeggen. Jammer, ik had er wel naar uit gekeken om te ontdekken hoe zij omgaan met de updates etc. Wordt vervolgd
Vorig jaar december (voord eerste beurt van mijn MG) heb ik toen met het inleveren een heel lijstje opgedreund met klachten (een deel die ik zelf ondervonden heb, en een deel van internet :P) waarvan ik wist dat ze softwarematig opgelost kunnen worden. Zonder problemen hebben ze toen alles geupdate naar de meest recente softwareversies.

Ohja, typisch VM weer. Ik probeer een inleverafspraak te maken voor mijn MG4. Ik ben al 2 weken bezig en ik heb nog steeds geen definitieve afspraak 8)7 Maakt mij verder ook niet uit, 3 december sta ik op de stoep bij VM Schadeherstel in Hengelo en lever de sleutels in, succes er verder mee :P

Vaak bu'j te bang!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik geloof het direct, zeker na alles wat ik hier lees aan problemen
Maar op de zaak hebben wij 3x een MG4 en nog een aantal MG's uit verschillende jaren
Maar niemand heeft iets noemenswaardigs gehad

• Racemol
Oxellaar schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:49:
[...]

Ik geloof het direct, zeker na alles wat ik hier lees aan problemen
Maar op de zaak hebben wij 3x een MG4 en nog een aantal MG's uit verschillende jaren
Maar niemand heeft iets noemenswaardigs gehad
Zelfde hier, wij hebben ook 3 MG4s rijden en behalve de brakke software geen noemenswaardige problemen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Ik heb nu toch wel een klein issue 🙈. Op de A1 vandaag mijn voorganger aangetikt doordat de hele stoet ineens in de ankers ging. Vol op de rem maar was niet meer genoeg.
De meeste panelen voor en zijkant zijn uit hun clips gesprongen. Motorkap verbogen, koplamp met een gat. Dat wordt een flinke klus voor de garage…

• Marijnus
Mijn meest recente probleem (de verwarming werkt niet) bleek toch ook weer veroorzaakt te zijn door de lieve monteurs van VM Nijmegen (Oosterhout). De zekering zat er simpelweg niet meer in. Ik zou niet weten waarom ze die er uit zouden hebben gehaald, maar feit is dat ik dat zelf niet gedaan heb, en mijn verwarming vorige winter wel werkte.

Jammer genoeg heb ik twee keer naar Tiel heen en weer moeten rijden voordat ze dat door hadden, maar ik ben wel heel blij dat het nu opgelost is zonder ingewikkelde reparatie. Ik zit er weer warmpjes bij in mijn MG4. Hopelijk de komende tijd wat langer zonder problemen.

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
Ik wil met mijn mg4 luxury graag wegrijden sochtends in de winter zonder ye krabben. Nu zag ik dat je via ismart app kunt ontdooien. Maar welke zaken moet ik dan gebruiken? Ontdooien van voor en achterruit of verwarming aan? Of beide?

• Racemol
RS76 schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:55:
Ik wil met mijn mg4 luxury graag wegrijden sochtends in de winter zonder ye krabben. Nu zag ik dat je via ismart app kunt ontdooien. Maar welke zaken moet ik dan gebruiken? Ontdooien van voor en achterruit of verwarming aan? Of beide?
Dat je de voor en achterruit verwarming via de app kunt aanzetten is relatief nieuw, vorig jaar winter was die optie er nog niet. Toen gebruikte ik altijd de voorverwarm functie op MAX stand en dat was voldoende om de ruiten ook te ontdooien. Duurt ongeveer 10 minuten (dan gaat hij automatisch uit) en je kunt het indien nodig nog een keer herhalen.

Ik kan mij echter voorstellen dat alleen de voor en achterruit verwarming activeren ook voldoende moet zijn maar daar heb ik dit jaar dus nog geen ervaring mee. Al is de auto dan natuurlijk niet lekker opgewarmd dus ik denk dat ik dit jaar beide opties ga gebruiken als het gevroren heeft.

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
Dank. Hoe zet je de voorverwarmfunctie aan?

• Racemol
RS76 schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:43:
Dank. Hoe zet je de voorverwarmfunctie aan?
Via de app --> Climate op je home screen. Je hebt daar een knop LOW en een knop HIGH en die zorgen dat de airco tijdelijk aan gaat en dan op de hoogste of laagste stand.

Als je Nederlandse taal gebruikt zal je vergelijkbare woorden moeten zoeken 8)

Ik gebruik de (voor)verwarming met dit weer overigens al redelijk vaak. Zo heerlijk om gewoon in een warme auto te stappen. Soms zelfs met stoelverwarming er bij!

[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 17-11-2025 22:48 ]

• Bersonia
Racemol schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:47:
[...]

Via de app --> Climate op je home screen. Je hebt daar een knop LOW en een knop HIGH en die zorgen dat de airco tijdelijk aan gaat en dan op de hoogste of laagste stand.

Ik gebruik de (voor)verwarming met dit weer overigens al redelijk vaak. Zo heerlijk om gewoon in een warme auto te stappen. Soms zelfs met stoelverwarming er bij!
hahaha softie ;) maar wie weet, alvast een leuk idee om te onthouden
keep up the good spirit !

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:56
Struikrover schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:48:
Ik heb nu toch wel een klein issue 🙈. Op de A1 vandaag mijn voorganger aangetikt doordat de hele stoet ineens in de ankers ging. Vol op de rem maar was niet meer genoeg.
De meeste panelen voor en zijkant zijn uit hun clips gesprongen. Motorkap verbogen, koplamp met een gat. Dat wordt een flinke klus voor de garage…
Aiii dat is klote, ik hoop vooral dat je er zelf niks aan over hebt gehouden.

Ik vraag me wel af, in jouw situatie, greep de collision avoidance al in voordat je zelf kon remmen of deed de auto niets in zo'n situatie (en had je bijv acc aan, of reed je "zelf"?)

• Racemol
Robonus schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:28:
[...]

Ik vraag me wel af, in jouw situatie, greep de collision avoidance al in voordat je zelf kon remmen of deed de auto niets in zo'n situatie (en had je bijv acc aan, of reed je "zelf"?)
Goede vraag en die is al eens eerder geweest al ben ik ook benieuwd naar het antwoord. Maar in extreme gevallen lijkt die collision avoidance toch niet op tijd te reageren.

Lees vanaf onderstaande post, toevallig was dit ook op de A1

Sonicfreak in "Het grote MG4 topic"

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Robonus schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:28:
[...]

Racemol schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:04:
[...]

Goede vraag en die is al eens eerder geweest al ben ik ook benieuwd naar het antwoord. Maar in extreme gevallen lijkt die collision avoidance toch niet op tijd te reageren.

Lees vanaf onderstaande post, toevallig was dit ook op de A1

Sonicfreak in "Het grote MG4 topic"
Ik reed zonder ACC, want A1 op spitstijden is uitkijken, altijd te weinig ruimte, etc. Zo bleek maar weer. De auto heeft mogelijk wel ingegrepen, maar echt niet merkbaar eerder dan ik zelf remde. Ik vind ook dat hij niet erg ver "vooruit" kijkt, want dan was hij misschien daadwerkelijk eerder gaan remmen. Ging zelf zo hard mogelijk op de rem staan, volgens mij ook echt van m'n stoel af gekomen zo hard zette ik mijn voet neer. Maar helaas ;).
Wel in orde zelf, was maar een relatief kleine klap, genoeg om het blik flink te vervormen maar meer ook niet

[edit]: zojuist met VanMossel autoschade gebeld, die hebben in elk geval pas vanaf half december weer plek. Dus nu maar hopen dat m'n verzekeraar nog een alternatief heeft :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Struikrover op 18-11-2025 16:07 ]

• Oxellaar
  • Niet online
Racemol schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:01:
[...]

Zelfde hier, wij hebben ook 3 MG4s rijden en behalve de brakke software geen noemenswaardige problemen.
Zelfs die brakke software vind ik meevallen.
Je leert er mee omgaan en kent ondertussen de omwegen om er toch prima mee om te gaan.
Ik ben best tevreden over alles.
Android Auto maakt veel goed en verder gebruik ik alleen het klimaatsysteem.
Crouse control en lane assist doen het ook best bij mij
50K tevreden kilometers!

• Racemol
Racemol schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:47:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Na wat proberen kom ik er achter dat je niet het gewone voorverwarmen en de voorruit defrost functie tegelijk kunt gebruiken. Bij inschakelen van de defrost gaat de gewone climate control uit. Logisch op zich want beide maakt gewoon gebruik van de ventilatie alleen de defrost zal die volledig op je voorruit richten. Welke het beste werkt moeten we deze winter dus nog gaan zien.

De achterruitverwarming (en daarmee je spiegels) kun je wel onafhankelijk schakelen dus die zou ik er zeker bij aan doen.
@RS76

• Eavyon
  • Laatst online: 14:19
Zien meer mensen deze relatief snelle idle terugloop op hun auto? Dit was eerder een procent over een week of minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2651jxiySH1WPs3QszAel3PwFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tehYwFhK2v8g5osMTzfI2vol.png?f=fotoalbum_large

• Oxellaar
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:50:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Na wat proberen kom ik er achter dat je niet het gewone voorverwarmen en de voorruit defrost functie tegelijk kunt gebruiken. Bij inschakelen van de defrost gaat de gewone climate control uit. Logisch op zich want beide maakt gewoon gebruik van de ventilatie alleen de defrost zal die volledig op je voorruit richten. Welke het beste werkt moeten we deze winter dus nog gaan zien.

De achterruitverwarming (en daarmee je spiegels) kun je wel onafhankelijk schakelen dus die zou ik er zeker bij aan doen.
@RS76
Gewoon voorverwarmen ontdooide de voorruit erg slecht
De ontdooi functie is pas toegevoegd, dus ben benieuwd

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:46
Eavyon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:15:
Zien meer mensen deze relatief snelle idle terugloop op hun auto? Dit was eerder een procent over een week of minder.
[Afbeelding]
Geen usb adapter/ oplader die stroom verbruikt? dan laad de mg4 de 12 volt bij, of ergens lampje dat aanblijft?

• Eavyon
mrBrainY schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:51:
[...]

Geen usb adapter/ oplader die stroom verbruikt? dan laad de mg4 de 12 volt bij, of ergens lampje dat aanblijft?
Nee niks ingeprikt. Ik zie dit nu sinds donderdag en zonder iets te veranderen is dit opeens meer geworden. Alleen de buitentemperatuur is omlaag gegaan. Zou de accu warm gehouden worden boven 5 graden? Ik heb het idee soms de warmtepomp te horen ook al staat de auto dagen stil. Maar neem dit niet van me aan.

Mogelijk is dit normaal gedrag maar ik heb de auto pas sinds begin dit jaar. Als meer mensen even percentage bij wil houden zijn we er zo achter of dit normaal is of dat we weer naar VM moeten. :-(

• Racemol
Eavyon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:02:
[...]

Nee niks ingeprikt. Ik zie dit nu sinds donderdag en zonder iets te veranderen is dit opeens meer geworden. Alleen de buitentemperatuur is omlaag gegaan. Zou de accu warm gehouden worden boven 5 graden? Ik heb het idee soms de warmtepomp te horen ook al staat de auto dagen stil. Maar neem dit niet van me aan.

Mogelijk is dit normaal gedrag maar ik heb de auto pas sinds begin dit jaar. Als meer mensen even percentage bij wil houden zijn we er zo achter of dit normaal is of dat we weer naar VM moeten. :-(
Het zou niet uit moeten maken denk ik maar check het toch eens. Staat in het battery --> energy consumption menu, waar je ook de grafiek ziet van energie verbruik, de toggle voor intelligent battery heating soms aan? Ik kan me niet voorstellen dat die wat doet als de auto uit staat (maar sowieso is het slim om die uit te zetten) maar je weet maar nooit.

Mijn auto verbruikt 0% batterij als deze stil staat. Ook al staat die een week stil.

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 19-11-2025 18:38 ]

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
Eavyon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:02:
[...]

Zeker geen normaal gedrag. Zelfs als mijn homeassistant om de 6 uur de auto checkt is er geen verandering in de soc. Kan rustig dagen achtereen staan zonder energie verbruik. Ik vrees dat er iets mis is.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Bersonia
Eavyon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:15:
[Afbeelding]
in welk menu kan je dit opvragen? Ergens heb ik gelezen dat indien de gewone 12V batterij te laag in spanning gaat die automatisch bijgewerkt wordt, misschien in die richting zoeken. Ook heb ik het al meermaals gehad dat na het afsluiten van de wagen ik een soort gezoem hoor, alsof er een ventilator draait. Bij een gewone auto kan dat gebeuren om de wagen af te koelen maar bij een EV ????? Als ik het hoor duw ik voor alle veiligheid nog eens op sluiten en dan stopt ie met dat geluid, ik zou niet willen dat ik s'morgens pech heb of er iets anders gebeurt, al die vragen en dat voor het slapen gaan 8) is dat wel gezond? :+

• Bersonia
Racemol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:36:
[...]

Het zou niet uit moeten maken denk ik maar check het toch eens. Staat in het battery --> energy consumption menu, waar je ook de grafiek ziet van energie verbruik, de toggle voor intelligent battery heating soms aan? Ik kan me niet voorstellen dat die wat doet als de auto uit staat (maar sowieso is het slim om die uit te zetten) maar je weet maar nooit.

Mijn auto verbruikt 0% batterij als deze stil staat. Ook al staat die een week stil.
is dat de toggle om aan te zetten voor het snelladen?

• Oxellaar
  • Niet online
@Bersonia dat de 12v accu opgeladen wordt als de auto uitgeschakeld is, dat lijkt me sterk. De hoofd batterij wordt losgekoppeld dmv een relais, wat je duidelijk hoort schakelen bij het uitschakelen van de auto.

Dat de interieur ventilator soms een paar minuten blijft draaien, dat heb ik ook.
Waarom, geen idee

Mijn auto heeft ooit een ruime week op het vliegveld gestaan, maar de batterij was geen enkele % gezakt bij terugkomst

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die fan die je hoort draaien is wss voor de condensor van de airco

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
Bersonia schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:14:
[...]

is dat de toggle om aan te zetten voor het snelladen?
Ja maar enig voordeel heb ik er in ons klimaat nog niet voor kunnen vinden. Als ik ga DC laden begint de snelheid eigenlijk altijd wel op 120+ kWh (bij een lage SoC)

• Racemol
Oxellaar schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:18:
@Bersonia dat de 12v accu opgeladen wordt als de auto uitgeschakeld is, dat lijkt me sterk. De hoofd batterij wordt losgekoppeld dmv een relais, wat je duidelijk hoort schakelen bij het uitschakelen van de auto.
Klopt volgens mij. Er zijn zelfs vele verhalen dat de 12v accu gewoon leeg is gelopen door sluipverbruik en de auto hierdoor niet meer te starten is. Volgens mij is er geen intelligentie ingebouwd om bij lage 12v spanning de HV accu in te schakelen en automatisch te gaan laden. Onder het rijden natuurlijk wel maar niet als de auto uit staat,

• Racemol
-tom-562 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:28:
Die fan die je hoort draaien is wss voor de condensor van de airco
In de zomer hoor ik dit en volgens mij is dit gewoon nog het na koelen van het accu pakket. Maar wederom, dit gaat hij -denk ik- echt niet uit zichzelf doen als de auto uit staat.

• Mg4gebruiker
  • Nu online
Dat draaien van die ventilator is zoals Tom zegt om de WP/airco te koelen. In zomer staat hier een Model 3 soms wel tot een uur na aankomst te loeien. Dit gebeurt dus ook vanaf de Luxury in de winter (want WP).

• Oxellaar
  • Niet online
Mg4gebruiker schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:02:
Dat draaien van die ventilator is zoals Tom zegt om de WP/airco te koelen. In zomer staat hier een Model 3 soms wel tot een uur na aankomst te loeien. Dit gebeurt dus ook vanaf de Luxury in de winter (want WP).
Er is geen enkele technische reden om een warmtepomp te koelen
Zo'n systeem heeft geen interne warmte die nog afgevoerd zou moeten worden.

Het is ook alleen de ventilator die nadraait en niet de compressor van de warmtepomp.
Je hoort die duidelijk uitgaan op dat moment.

• Eavyon
Racemol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:36:
[...]

Neen, intelligent heating staat niet aan en zet ik nagenoeg ook nooit aan. Ook vannacht na gisteren de auto even gebruikt te hebben blijft de accu langzaam afnemen. Bij het controleren zojuist merkte ik wel dat de auto niet hoefde op te starten. De animatie op het scherm kwam niet en meteen het home scherm.
Ik heb nu de auto eerst via menu een poweroff gedaan en toen gesloten. Maar even wachten of er een verschil is. Dit moet niet nodig zijn maar alleen om te testen.

• Eavyon
Oxellaar schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:18:

Dat de interieur ventilator soms een paar minuten blijft draaien, dat heb ik ook.
Waarom, geen idee

Mijn auto heeft ooit een ruime week op het vliegveld gestaan, maar de batterij was geen enkele % gezakt bij terugkomst
Het lijkt erop dat dat de HV accu niet wordt ontkoppeld na afsluiten. Ik meen te herinneren dat ik dit weleens hoorde. Is dit meteen na afsluiten of soms wisselend?
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste