MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Op de Luxury uitvoering heb ik ook van 0 tot 35% rond de 140kW, daarna rond de 100kW en laatste stukje steeds een etage lager.wrak schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:32:
[Afbeelding]
Dit is de laadcurve volgens de fastned site. Deze komen uit de praktijk. Bij jou stort het wel heel erg in bij 20%. Ik denk niet dat jouw auto een normale laadcurve heeft.
fastned MG
Ik haal met mijn Luxury consequent ~134kW aan de snellader tot ongeveer 54 a 55% waarna hij begint te zakken. Daarbij wel toegegeven dat ik dan zo'n 15 a 20 minuten van te voren de intelligente batterijverwarming heb ingeschakeld. Doe ik dat niet dan gaat het de gehele laadsessie alle kanten op en 10 minuten van te voren lijkt net wat te kort te zijn.Vaevictis_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:53:
[...]
Op de Luxury uitvoering heb ik ook van 0 tot 35% rond de 140kW, daarna rond de 100kW en laatste stukje steeds een etage lager.
Ik ben geen expert in consumentenrecht of Bovag regeltjes. Maar ik zou dit zeker niet accepteren en helemaal niet wanneer het een VM dealer is. Bij VM schuif je dan van sales door naar after-sales en hoor je er nooit meer iets van of er gaat altijd wel iets fout met/in de communicatie en ben jij het haasje.doobieters schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:40:
Wij werden net gebeld door de dealer, want zaterdag staat de aflevering van onze MG4 standard edition op de rol. Ze geven het volgende aan:
"De auto is binnen. Alleen de stickers op de deur zijn een beetje losgekomen door de boot, omdat die te warm was. We hebben al nieuwe stickers besteld, maar die komen waarschijnlijk pas over ongeveer 8 weken binnen."
Zie hier de foto's die ze hebben nagestuurd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de goede orde, dit is een volledig nieuwe auto (staat al wel sinds juli 2025 op kenteken). Dit hoef je toch niet te accepteren? Kan ik dit weigeren?
Lijkt mij meer een productiefout in de lijmlaag of slechte montage vanuit de fabriek (te strak gemonteerd).
Is dit een bekend probleem bij de MG4?
Laat ze de aflevering maar verzetten totdat het opgelost is en dan krijgen ze hun centen en geen minuut eerder.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad, als ze het voor zaterdag niet opgelost krijgen dan gaan we de aflevering verzetten. Desnoods moet er een andere auto komen en anders moeten we koop ontbinden. Maar goed, ik verwacht dat ze het alsnog gewoon oplossen binnen een redelijke termijn. De vestigingsmanager belt me morgen.rschoppema schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:43:
[...]
Ik ben geen expert in consumentenrecht of Bovag regeltjes. Maar ik zou dit zeker niet accepteren en helemaal niet wanneer het een VM dealer is. Bij VM schuif je dan van sales door naar after-sales en hoor je er nooit meer iets van of er gaat altijd wel iets fout met/in de communicatie en ben jij het haasje.
Laat ze de aflevering maar verzetten totdat het opgelost is en dan krijgen ze hun centen en geen minuut eerder.
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen
Vaak bu'j te bang!
Bedankt man! Ik heb nog een sterke troef achter de hand: de centen-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:31:
Ik duim voor je... Laat je iig niet afschepen met (valse) beloftes door Van Mossel
Ik las hetdoobieters schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:51:
[...]
Bedankt man! Ik heb nog een sterke troef achter de hand: de centenik laat het weten hoe het afloopt. Toevallig sprak ik iemand anders die had hetzelfde issue en daar hebben ze het bij Van Mossel in no time opgelost (toevallig bij dezelfde vestiging) dus het geeft de burger moed.
Vaak bu'j te bang!
Daar gaat de anonimiteit
In other news:
MG4 X SUV is aangekondigd (voorlopig alleen in China):
:no_upscale():strip_exif()/f/image/3G6NwJfHU70OzSZLacASmhjt.webp?f=user_large)
https://carnewschina.com/...tech-to-rival-byd-atto-2/
En de MG4 Anxin Edition:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/B0z1Xs4Upjv8rZ7WbBOrvtIg.jpg?f=user_large)
https://carnewschina.com/...starts-delivery-in-china/
Beide met liquid-solid state technologie voor de accupakketten
Is het trouwens geen idee om dit topic om te dopen naar MG4 / MG4 Urban topic?
[ Voor 18% gewijzigd door doobieters op 10-03-2026 22:10 ]
Interessant. Zou dit zeker niet accepteren. Betwijfel zelf ook of dit echt de oorzaak is. Toen wij aan het kijken waren naar een MG4, stonden verschillende modellen in de showroom met eveneens deze schoonheidsfouten. Zou eerst actie verwachten, zoals anderen aangeven in het topic, en dan pas geld overmaken ;-)doobieters schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:40:
Wij werden net gebeld door de dealer, want zaterdag staat de aflevering van onze MG4 standard edition op de rol. Ze geven het volgende aan:
"De auto is binnen. Alleen de stickers op de deur zijn een beetje losgekomen door de boot, omdat die te warm was. We hebben al nieuwe stickers besteld, maar die komen waarschijnlijk pas over ongeveer 8 weken binnen."
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de goede orde, dit is een volledig nieuwe auto (staat al wel sinds juli 2025 op kenteken). Dit hoef je toch niet te accepteren? Kan ik dit weigeren?
Lijkt mij meer een productiefout in de lijmlaag of slechte montage vanuit de fabriek (te strak gemonteerd).
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Nee, dat denk ik dus ook niet, helaas de monteur wel...wrak schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:32:
[Afbeelding]
Dit is de laadcurve volgens de fastned site. Deze komen uit de praktijk. Bij jou stort het wel heel erg in bij 20%. Ik denk niet dat jouw auto een normale laadcurve heeft.
fastned MG
Maar hier kan ik alvast iets mee, bedankt!
Nog meer 77kWh ervaringen?
Is dat een 77kWh batterij? Want dat komt dan goed overeen met de Fastned-grafiek.Vaevictis_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:53:
[...]
Op de Luxury uitvoering heb ik ook van 0 tot 35% rond de 140kW, daarna rond de 100kW en laatste stukje steeds een etage lager.
Dat komt overeen met de meeste laadcurves die ik van de 64kWh gezien heb, dus ik neem aan dat jij die ook hebt?LightLuke schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:09:
[...]
Ik haal met mijn Luxury consequent ~134kW aan de snellader tot ongeveer 54 a 55% waarna hij begint te zakken. Daarbij wel toegegeven dat ik dan zo'n 15 a 20 minuten van te voren de intelligente batterijverwarming heb ingeschakeld. Doe ik dat niet dan gaat het de gehele laadsessie alle kanten op en 10 minuten van te voren lijkt net wat te kort te zijn.
Ik heb begrepen dat de batterijverwarming pas gaat werken onder de 10 graden batterijtemperatuur, moet jij ook verwarmen bij bv. 20 graden om de laadcurve zo mooi te krijgen?
Nee 64kWh batterij. Kan zijn dat het nog wat langer op 140kW is al weer een tijd geleden.CTX schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:58:
[...]
Is dat een 77kWh batterij? Want dat komt dan goed overeen met de Fastned-grafiek.
Bij van mossel wordt een vergelijkbaar model voor 21,5k aangeboden.
Wat vinden jullie? Anwb autowaarde zegt ook 18,2k.
Hmmmm, tja hoe graag wil je ervan af? Nieuwwaarde in 2022 was 35k geloof ik.Vaevictis_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:35:
Heb net een bod gekregen op mijn mg4 lux. Uit 2022 met 18d km, praktisch nieuwe alle season banden en onderhoudsbeurt gehad afgelopen week. Was 17k meer zat er niet in. Mijn vraagprijs was 19k. Auto is helemaal schade vrij en heeft geen gebreken.
Bij van mossel wordt een vergelijkbaar model voor 21,5k aangeboden.
Wat vinden jullie? Anwb autowaarde zegt ook 18,2k.
Dus een afschrijving van ongeveer 5k per jaar?
Maar als ik eerlijk ben en kijk naar wat Van Mossel vraagt en jij krijgt vind ik het wel meevallen.
Vraagprijs bij VM is 21,5, dus die zal je wellicht als je niets inruilt mee kunnen nemen voor 20k, en dan moeten zij er nog garantie op geven….
Maar wil je er zo graag vanaf dan, dat je bijna 20k afschrijving pakt?
Mr. T.
Ik hoef er niet perse vanaf dus ik ga ook zeker niet voor een bodemprijs verkopen. Auto is in top staat en werkt perfect, alleen gebruik de auto eigenlijk nauwelijks dus dat is zonde.TTommie schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 23:50:
[...]
Hmmmm, tja hoe graag wil je ervan af? Nieuwwaarde in 2022 was 35k geloof ik.
Dus een afschrijving van ongeveer 5k per jaar?
Maar als ik eerlijk ben en kijk naar wat Van Mossel vraagt en jij krijgt vind ik het wel meevallen.
Vraagprijs bij VM is 21,5, dus die zal je wellicht als je niets inruilt mee kunnen nemen voor 20k, en dan moeten zij er nog garantie op geven….
Maar wil je er zo graag vanaf dan, dat je bijna 20k afschrijving pakt?
Maar dat is juist het hele punt, de auto heeft gewoon garantie die is overdraagbaar dus ze hoeven niets extra's te doen. Auto heeft ook net de jaarlijkse beurt gehad (inclusief controle) en schoonmaken kan ik ook wel. Dan heb je feitelijk een afleverbeurt. Pechhulp zit er ook bij, dus ik snap niet wat een dealer voor meerwaarde kan bieden.
Ik zie juist een extra risico bij een dealer: je weet niet de historie van de auto. Kan uit de lease komen of auto met mankementen (trillend stuur, niet de juiste updates, bodemplaat los etc.). En ga dan achteraf maar eens verhaal halen bij van Mossel dat wil je niet.
De ANWB autowaarde is wel een goede richtlijn, ik snap dat je wilt onderhandelen maar om dan nog eens 2K onder geadviseerde autowaarde te bieden is niet echt realistisch zeker met de extra's erbij voelt voor mij niet echt als een fatsoenlijk bod.
[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 12-03-2026 06:42 ]
Ja klopt, ik heb het eigenlijk niet bijgehouden of het ook werkt zonder bij een warme buitentemperatuur/batterijtemp. Al moet ik wel zeggen dat ik mij afvraag of dat op dit moment bij mij werkt want mijn buitensensor is nog steeds defect en ben nu in afwachting van een nieuwe kabelboom. Mijn MG denkt doorgaans dat het ergens tussen 0 en -40 graden isCTX schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:01:
[...]
Dat komt overeen met de meeste laadcurves die ik van de 64kWh gezien heb, dus ik neem aan dat jij die ook hebt?
Ik heb begrepen dat de batterijverwarming pas gaat werken onder de 10 graden batterijtemperatuur, moet jij ook verwarmen bij bv. 20 graden om de laadcurve zo mooi te krijgen?
Zodra dat gerepareerd is zal ik eens kijken wat voor curve ik heb zonder!
Even voor mijn idee wie bied jou die 17K dan? Dat heb ik niet gezien of gemist.Vaevictis_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 06:33:
[...]
Ik hoef er niet perse vanaf dus ik ga ook zeker niet voor een bodemprijs verkopen. Auto is in top staat en werkt perfect, alleen gebruik de auto eigenlijk nauwelijks dus dat is zonde.
Maar dat is juist het hele punt, de auto heeft gewoon garantie die is overdraagbaar dus ze hoeven niets extra's te doen. Auto heeft ook net de jaarlijkse beurt gehad (inclusief controle) en schoonmaken kan ik ook wel. Dan heb je feitelijk een afleverbeurt. Pechhulp zit er ook bij, dus ik snap niet wat een dealer voor meerwaarde kan bieden.
Ik zie juist een extra risico bij een dealer: je weet niet de historie van de auto. Kan uit de lease komen of auto met mankementen (trillend stuur, niet de juiste updates, bodemplaat los etc.). En ga dan achteraf maar eens verhaal halen bij van Mossel dat wil je niet.
De ANWB autowaarde is wel een goede richtlijn, ik snap dat je wilt onderhandelen maar om dan nog eens 2K onder geadviseerde autowaarde te bieden is niet echt realistisch zeker met de extra's erbij voelt voor mij niet echt als een fatsoenlijk bod.
En om toch even terug te komen op je opmerking, Hoe waardeloos VM dan ook is, ik geef makkelijker 17K uit bij een dealer dan bij een particulier. (Al zal dit nooit meer bij welke VM dealer dan ook zijn)
Mr. T.
Klopt dat heb ik ook niet gemeld is een prive bericht geweest, wilde meer polsen of jullie het bod redelijk vinden. Het punt is dus dat je 21.5K uitgeeft bij een dealer tegenover 19.2K bij een particulier (tweaker, 1e eigenaar, auto praktisch nieuw), dealer onderhouden, geen schade en garantie.TTommie schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:01:
[...]
Even voor mijn idee wie bied jou die 17K dan? Dat heb ik niet gezien of gemist.
En om toch even terug te komen op je opmerking, Hoe waardeloos VM dan ook is, ik geef makkelijker 17K uit bij een dealer dan bij een particulier. (Al zal dit nooit meer bij welke VM dealer dan ook zijn)
Maar goed zal wel aan mij liggen want het gaat uiteindelijk om de totaal prijs en die is altijd nog een stuk lager bij een particulier. Een dealer kan niets extra's bieden.
En precies in deze zin zit wat mij betreft dan ook het verschil. Het verschil wat die dealer biedt is natuurlijk een aanspreek punt en garantie.Vaevictis_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:27:
[...]
Maar goed zal wel aan mij liggen want het gaat uiteindelijk om de totaal prijs en die is altijd nog een stuk lager bij een particulier. Een dealer kan niets extra's bieden.
En wellicht is de garantie overdraagbaar of niet (Ik heb werkelijk geen idee) maar het is makkelijker praten met een dealer als je daar de auto hebt gekocht dan via een derde en dan garantie probeert te claimen.
En het verschil tussen rechten natuurlijk bij verkoop tussen particulieren en verkoop bij een bedrijf.
Maar goed, uiteindelijk moet jij doen waar je je goed bij voelt denk ik. De grootste afschrijving heb je denk ik al wel geha. (maar wellicht krijgen alle electrische autos nog een extra duwtje als de wegenbelasting zich nog verder afbouwt)
Mr. T.
Garantie zelfs Europees geregeld en ook dat die overdraagbaar is. De 1e koper heeft niet de garantie maar het voertuig. Wel mag de fabrikant en verkoper eisen stellen zoals tijdig uitvoeren van onderhoud geen modificaties etc. Ik heb wel eens vaker een elektrische auto verkocht en dat helemaal uitgezocht.TTommie schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:36:
[...]
En precies in deze zin zit wat mij betreft dan ook het verschil. Het verschil wat die dealer biedt is natuurlijk een aanspreek punt en garantie.
En wellicht is de garantie overdraagbaar of niet (Ik heb werkelijk geen idee) maar het is makkelijker praten met een dealer als je daar de auto hebt gekocht dan via een derde en dan garantie probeert te claimen.
En het verschil tussen rechten natuurlijk bij verkoop tussen particulieren en verkoop bij een bedrijf.
Maar goed, uiteindelijk moet jij doen waar je je goed bij voelt denk ik. De grootste afschrijving heb je denk ik al wel geha. (maar wellicht krijgen alle electrische autos nog een extra duwtje als de wegenbelasting zich nog verder afbouwt)
Je mag ook mijn auto elders laten keuren, dan kun je ook bovag garantie krijgen maar dan zitten er wel kosten aan vast.
Praktisch heb je helemaal een punt maar 'men' heeft toch meer vertrouwen in een dealer. Het is meer een gevoelskwestie denk ik. Jammer dat ze dan net Van Mossel treffen haha. Persoonlijk deal ik dan ook liever met een tweaker.Vaevictis_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:33:
[...]
Garantie zelfs Europees geregeld en ook dat die overdraagbaar is. De 1e koper heeft niet de garantie maar het voertuig. Wel mag de fabrikant en verkoper eisen stellen zoals tijdig uitvoeren van onderhoud geen modificaties etc. Ik heb wel eens vaker een elektrische auto verkocht en dat helemaal uitgezocht.
Je auto hebt wel een lekkere lage km-stand. Welke kleur is die van jou? Ik zal in mijn circel ook een polsen of er interesse is.
Wat betreft de laad-curve bij snelladen (64kW model). Ik merk in de winter toch redelijk wat verschil en dan blijft hij vaak rond de 100kW hangen maar als de temperatuur beter wordt dan kloppen de gegevens van fastnet echt prima.
Wit. Ik zal op het forum een topic aanmaken en details posten, dan pas ik deze reactie aan met de link. Dat deelt makkelijker. Dank alvast.Racemol schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:39:
[...]
Praktisch heb je helemaal een punt maar 'men' heeft toch meer vertrouwen in een dealer. Het is meer een gevoelskwestie denk ik. Jammer dat ze dan net Van Mossel treffen haha. Persoonlijk deal ik dan ook liever met een tweaker.
Je auto hebt wel een lekkere lage km-stand. Welke kleur is die van jou? Ik zal in mijn circel ook een polsen of er interesse is.
Wat betreft de laad-curve bij snelladen (64kW model). Ik merk in de winter toch redelijk wat verschil en dan blijft hij vaak rond de 100kW hangen maar als de temperatuur beter wordt dan kloppen de gegevens van fastnet echt prima.
[Afbeelding]
Qua laadcurve alleen op vakantie snel geladen in het buitenland dan ben je ook meer afhankelijk van wat voor (ouderwetse) snelladers je treft. Paar keer nog een 50kW lader gehad van 10 jaar oud een Efacec die allego in het begin had. Voor de rest alleen thuis geladen.
Laat ons even weten wat eruit komt. De garage dacht eerst ook dat het de kabelboom is want dat verklaart -40. Maar feitelijk was het de heater controller die vast was gelopen en niet meer communiceerde met de rest van het systeem. Dus de default waarde van -40 kwam in beeld. Deze storingscode kan wel zo worden uitgelezen als U0164 via carscanner. Auto even loskoppelen van 12v accu zorgde ervoor dat alles opnieuw werd opgestart.Het werkt, het is alleen niet helemaal betrouwbaar.LightLuke schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:47:
[...]
Ja klopt, ik heb het eigenlijk niet bijgehouden of het ook werkt zonder bij een warme buitentemperatuur/batterijtemp. Al moet ik wel zeggen dat ik mij afvraag of dat op dit moment bij mij werkt want mijn buitensensor is nog steeds defect en ben nu in afwachting van een nieuwe kabelboom. Mijn MG denkt doorgaans dat het ergens tussen 0 en -40 graden is![]()
Zodra dat gerepareerd is zal ik eens kijken wat voor curve ik heb zonder!
Ooow grappig, is dit ook een dienst tegenwoordig? Nog nooit van gehoord namelijk. Weer wat geleerd.Vaevictis_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:33:
[...]
Je mag ook mijn auto elders laten keuren, dan kun je ook bovag garantie krijgen maar dan zitten er wel kosten aan vast.
Mr. T.
Ik heb niet standaard alleen maar -40. Afgelopen woensdag was het vanaf -7 naar -19 op een rit bijvoorbeeld. Van het weekend was het bijvoorbeeld +57 graden dus er gebeurt wel iets in de sensor. Ik neem aan dat ze de auto de afgelopen drie keer in de garage wel uitgelezen hebben 😄Eavyon schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:
[...]
Laat ons even weten wat eruit komt. De garage dacht eerst ook dat het de kabelboom is want dat verklaart -40. Maar feitelijk was het de heater controller die vast was gelopen en niet meer communiceerde met de rest van het systeem. Dus de default waarde van -40 kwam in beeld. Deze storingscode kan wel zo worden uitgelezen als U0164 via carscanner. Auto even loskoppelen van 12v accu zorgde ervoor dat alles opnieuw werd opgestart.Het werkt, het is alleen niet helemaal betrouwbaar.
Mooi ding ik stuur 'm door. Oh wellicht het bouwjaar nog even in de post zetten. Ik mis ook nog een indruk van de bekleding. Is dat de lichte of donkere variant?Vaevictis_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:47:
Hierbij mijn advertentie van de MG4, commentaar mag in het topic!
[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 13-03-2026 10:42 ]
Is er ook achter de bumper gekeken of niet een marter de kabel naar de sensor heeft aangevreten?LightLuke schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:21:
[...]
Ik heb niet standaard alleen maar -40. Afgelopen woensdag was het vanaf -7 naar -19 op een rit bijvoorbeeld. Van het weekend was het bijvoorbeeld +57 graden dus er gebeurt wel iets in de sensor. Ik neem aan dat ze de auto de afgelopen drie keer in de garage wel uitgelezen hebben 😄
Nee men kwam met de kabelboom nadat de bumper eraf lag om de sensor zelf te vervangen dus ik vermoed dat ik dat dan wel gehoord had.Henno Keers schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:21:
Is er ook achter de bumper gekeken of niet een marter de kabel naar de sensor heeft aangevreten?
Even een update over mijn situatie met de levering van mijn MG4, voor wie meeleest of in een vergelijkbare situatie zit.doobieters schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij aankoop werd aangegeven dat de auto binnen twee weken geleverd zou worden. Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en is de aflevering nu al drie keer op het laatste moment uitgesteld.
Het begon met beschadigde raamlijsten. Oplossing: nieuwe stickers, maar levertijd zou 8 weken zijn. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna er via een andere vestiging een snellere oplossing kwam. Helaas bleek dat niet het einde van het verhaal, want inmiddels is er wéér een nieuw probleem en moet er opnieuw een onderdeel besteld worden… waardoor het hele traject weer van voren af aan lijkt te beginnen.
Wat vooral frustrerend is: elke keer wordt de afleverdatum pas op het laatste moment verschoven. In de tussentijd heb ik al meerdere keren zaken moeten regelen zoals verzekering etc.
Kort gezegd: ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik op korte termijn een oplossing verwacht (bijv. een andere auto of een praktische workaround zoals wrappen), en dat ik niet nog eens weken ga wachten. Als dat niet lukt, ga ik de koop ontbinden via een ingebrekestelling.
Wordt vervolgd… benieuwd of anderen dit ook zo hebben meegemaakt.
[/quote]
Herkenbaar verhaal. Toen ik na 6 maanden wachten in 2023 (vanwege oranje kleur die niet leverbaar was) eindelijk een leverdatum kreeg ik één dag te voren te horen dat er problemen waren.
De levering ging niet door. Uiteindelijk, na veel dreigementen, werd ik teruggebeld dat men een oplossing had.
Uiteindelijk is er op de afgesproken datum alsnog geleverd.
Tussen 2023 en 2026 zit er niet altijd veel verschil helaas.
Aaaah, welkom in de wondere wereld die Van Mossel heet. Ze gebruiken nog steeds dezelfde onzin.doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
[...]
Bij mij is de aflevering ook 2 keer verplaatst. 1e keer een slap verhaal over dat ze niet wisten waar de auto nu precies was en de tweede keer lag het kenteken nog in Breda. Klinkklare onzin natuurlijk maar ja, je krijgt je auto er niet eerder door. Ik heb er toen alleen wel een extra V2L adapter aan over gehouden.
Troost je alvast, het wordt niet beter. Ik zou tevens even uitzoeken wat de laatste updates zijn, want als Mosseltje haast heeft, zeggen ja die zijn geupdate maar als je thuis komt kan dit wel eens tegenvallen. En daarna kom je in het reguliere van Mossel traject uit. Oftewel over 6 weken ben je aan de beurt als je geluk hebt.
Mr. T.
Ik rijd nu een Toyota Yaris Hybrid uit 2019 – een veilige en betrouwbare auto – maar ik wil eigenlijk overstappen naar een elektrische, nieuwere en wat sportievere auto die ook betaalbaar is.
Mijn twijfel zit vooral in de batterij. Ik lees dat de accu van de Luxury-versie best snel achteruit kan gaan in vergelijking met de standaardversie (met LFP-batterij). Dat maakt me onzeker, zeker omdat ik de auto over 5 à 10 jaar weer wil inruilen en dan nog wel een redelijke waarde wil overhouden.
Daarnaast kan ik de auto helaas niet zelf testen, omdat ik aangepast rijd. Dat maakt de keuze nog lastiger.
Ik twijfel dus: moet ik nu de stap maken, of is het verstandiger om nog even te wachten op een betere, stabielere en duurzamere batterijtechnologie?
Wat zouden jullie doen?
Ik lees een beetje de standaard "angsten" van een potentieel beginnend EV rijder. De accu degradation is echt niet zo boeiend en bij normaal gebruik kun je de auto na 5 tot 10 jaar nog prima verkopen. Stel je gaat er 4 ton mee rijden dan wordt het een ander verhaal maar dat is met een ICE auto natuurlijk ook zo.misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Na het hele topic gelezen te hebben, begin ik toch te twijfelen.
Ik rijd nu een Toyota Yaris Hybrid uit 2019 – een veilige en betrouwbare auto – maar ik wil eigenlijk overstappen naar een elektrische, nieuwere en wat sportievere auto die ook betaalbaar is.
Mijn twijfel zit vooral in de batterij. Ik lees dat de accu van de Luxury-versie best snel achteruit kan gaan in vergelijking met de standaardversie (met LFP-batterij). Dat maakt me onzeker, zeker omdat ik de auto over 5 à 10 jaar weer wil inruilen en dan nog wel een redelijke waarde wil overhouden.
Daarnaast kan ik de auto helaas niet zelf testen, omdat ik aangepast rijd. Dat maakt de keuze nog lastiger.
Ik twijfel dus: moet ik nu de stap maken, of is het verstandiger om nog even te wachten op een betere, stabielere en duurzamere batterijtechnologie?
Wat zouden jullie doen?
En in dit topic hebben wij bijna allemaal een MG4 dus het antwoord op wat wij zouden doen is wel duidelijk denk ik
Idem met mijn 'voorraadmodel' in 2023. Die bleek dus nog met de boot naar Zeebrugge verscheept te moeten worden. En toen hij daar vervolgens was, was er capaciteitstekort met vrachtvervoer om hem naar Rotterdam te halen.doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
[...]
Even een update over mijn situatie met de levering van mijn MG4, voor wie meeleest of in een vergelijkbare situatie zit.
Bij aankoop werd aangegeven dat de auto binnen twee weken geleverd zou worden. Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en is de aflevering nu al drie keer op het laatste moment uitgesteld.
Al met al 6-8 weken vertraging.
Idem met mijn 'voorraadmodel' in 2023. Die bleek dus nog met de boot naar Zeebrugge verscheept te moeten worden. En toen hij daar vervolgens was, was er capaciteitstekort met vrachtvervoer om hem naar Rotterdam te halen.doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
Even een update over mijn situatie met de levering van mijn MG4, voor wie meeleest of in een vergelijkbare situatie zit.
Al met al 6-8 weken vertraging.
Ik zou je geen zorgen maken, rij al 11 jaar elektrisch en heb al meerdere elektrische auto's gereden en gehad. De accu overleeft de auto, zo goed zijn ze tegenwoordig. Als vergelijking heb een Kia e-Niro uit 2019 als gezinsauto. Daarvan heb ik de accu laten duurtesten 97% capaciteit na 7 jaar (85d km gereden).misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Wat zouden jullie doen?
MG geeft ook 8 jaar garantie en in thailand zelfs levenslang garantie. Dus dit punt is juist waar je geen zorgen over hoeft te maken.
Ik zie in de accu geen groot risico. Het is lastiger om ervoor te zorgen dat je de juiste software revisies van de diverse onderdelen in de auto hebt.misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Wat zouden jullie doen?
De enige zorg die je moet hebben of je niet ver van Tiel af woont...
Samenvatting van de laatste jaren:misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Wat zouden jullie doen?
De autotechniek is verbluffend goed. Hij rijdt werkelijkheid heerlijk. Ik heb 20 jaar mn rijbewijs en dit is de lekkerste auto die ik ooit heb gereden.
Nadelen, voorheen was de software (entertainment etc) brak. Ook de rij hulpmiddelen. Dat is tegenwoordig grotendeels gefixt.
Grootste nadeel: van Mossel... Kan je niet omheen, moet je even doorbijten.
Of je accu over 10 jaar nog goed is hangt af van hoe je er mee omgaat. Altijd snelladen, 100% vol laden en dan paar dagen vol laten staan, of helemaal leeg laten staan is slecht voor je batterij. Als je er netjes mee omgaat, max 80% laden of als je weet dat je binnen 24 uur vertrekt kan je m prima tot 100% laden.
Maar als je een ice helemaal aftrapt degradeert de aandrijflijn ook meer dan dat je er netjes mee omgaat.
Ik heb er na bijna 3 jaar rijden nog zeker geen spijt van, en rij met een grote glimlach op mn gezicht.
Ik heb het al vaker verteld:Mg4gebruiker schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:05:
De prijzen zijn meer dan verdubbeld sinds aanschaf. Er zijn vestigingen die eerlijk zeggen de de vraag naar service veel hoger is dan werd voorgespiegeld. En SAIC houdt de boot af om te voorkomen dat de winstgevendheid op dit type auto in het putje verdwijnt. Ergens tussein zit jij als klant. Maar wel aan de verkeerde kant...
Ga naar Bosch Car Service of Nexdrive.
Scheelt een heleboel Euro's, met behoud van garantie.
Hoe weet je dat je garantie kan behouden? Want anders ga ik dat zeker overwegen.jbraamse schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:59:
[...]
Ik heb het al vaker verteld:
Bedankt trouwens allemaal voor de reacties hierboven. Vrijdag een update gehad: de update was dat er geen update was gekomen vanuit het magazijn.
Vriend van mij heeft een nieuwe Tesla en vertelde mij dat er een Full Drive update aan zit te komen. Ik heb vol trots medegedeeld dat ik momenteel al gebruik maak van de No Drive mogelijkheden van MG.
We wachten maar weer af..
[ Voor 16% gewijzigd door doobieters op 23-03-2026 13:12 ]
De vraag is alleen, kunnen die de software updates doen?jbraamse schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:59:
[...]
Ik heb het al vaker verteld:
Voor mij is dit de enige reden om nog naar VM te gaan en voordeel dat Tiel nog enigszins een redelijke VM garage is, alhoewel ze de laatste keer daar ook een update waren vergeten en ook de USB stick.
Ik hoor ook wel aardige verhalen over MG / Van Mossel Tilburg?rschoppema schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:12:
[...]
De vraag is alleen, kunnen die de software updates doen?
Voor mij is dit de enige reden om nog naar VM te gaan en voordeel dat Tiel nog enigszins een redelijke VM garage is, alhoewel ze de laatste keer daar ook een update waren vergeten en ook de USB stick.
Opzich kun je online wel vinden of er nieuwe updates zijn, zo nee, dan kun je onderhoud bij bovenstaande partijen laten doen.
[ Voor 12% gewijzigd door doobieters op 23-03-2026 13:20 ]
https://www.evrijders.nl/...ertificaten-hoe-werken-ze
En prompt zitten er weer partijen tussen die er weer wat vanaf snoepen. En hoe dit nu gaat als je stroom van je panelen/batterij pakt is mij niet duidelijk. De verrekening lijkt namelijk via de leverancier van stroom te gaan..Geeh27 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:49:
Voor de gelukkigen onder ons met een eigen MID gecertificeerde laadpaal thuis:
https://www.evrijders.nl/...ertificaten-hoe-werken-ze
De verrekening gaat via het MID systeem in de lader, de aanwezigheid daarvan is een voorwaarde om te kunnen verrekenen. Dat MID systeem registreert het aantal KwH dat de laadpaal in één auto pompt. Niets meer en niets minder. Waar die stroom dan vandaan komt (panelen, batterij of via de energieleverancier) is niet relevant. Ik laad de MG4 vaak via een relatief trage methode zodat de opbrengst van de panelen in de pas blijft met wat er aan de auto wordt geleverd. Ik mis dan wel de inkomsten van 4,5 cent per teruggeleverde KwH, maar ontvang wel de hopelijk hogere ERE vergoeding. Opladen levert dan dus geld op. 😜Mg4gebruiker schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:18:
[...]
En prompt zitten er weer partijen tussen die er weer wat vanaf snoepen. En hoe dit nu gaat als je stroom van je panelen/batterij pakt is mij niet duidelijk. De verrekening lijkt namelijk via de leverancier van stroom te gaan..
De zgn. Inboekingsdienstverlener verhandelt de opgebrachte ERE’s en keert jou de opbrengst minus een bepaalde percentage commissie. Die commissie zit tussen de 20/25 %.
[ Voor 8% gewijzigd door Geeh27 op 23-03-2026 23:23 ]
[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
voordeel ik woon 20 minuten van Tiel vandaan, dus weer een plispuntHenno Keers schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Ik zie in de accu geen groot risico. Het is lastiger om ervoor te zorgen dat je de juiste software revisies van de diverse onderdelen in de auto hebt.
De enige zorg die je moet hebben of je niet ver van Tiel af woont...
Ik heb SC077 erin en ik ga ervan uit dat er verder geen software updates meer komen (hoeft voor mij ook niet).rschoppema schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:12:
[...]
De vraag is alleen, kunnen die de software updates doen?
Van Mossel mag je niet dwingen om bij hun onderhoud te doen.
Dit is vastgelegd in Europese wetgeving.
Daarmee voorkomt men dat een bedrijf een monopoliepositie verwerft en de prijzen onbeperkt opdrijft.
Daarnaast keert een bedrijf als VM dividend uit aan de aandeelhouders, wie denk je dat dat betaalt?
Een klein garagebedrijf aangesloten bij Bosch Car Service betaalt waarschijnlijk franchisekosten aan Bosch, maar zo'n bedrijf heeft gewoonlijk maar één eigenaar.
https://www.boschcarservice.com/nl/nl/doobieters schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:11:
[...]
Hoe weet je dat je garantie kan behouden? Want anders ga ik dat zeker overwegen.
Bedankt trouwens allemaal voor de reacties hierboven. Vrijdag een update gehad: de update was dat er geen update was gekomen vanuit het magazijn.![]()
Maandag, vandaag dus, verwachten ze wel de update.
Vriend van mij heeft een nieuwe Tesla en vertelde mij dat er een Full Drive update aan zit te komen. Ik heb vol trots medegedeeld dat ik momenteel al gebruik maak van de No Drive mogelijkheden van MG.![]()
We wachten maar weer af..
Na de beurt werden de mankementen overlegd en dat eigenlijk nu alles is opgelost. Ik had meteen twijfels maar goed, eerst de auto maar uitproberen. Ze hebben wel degelijk wat modules geupdate en FICM naar R67 gebracht. Niet de meest recente maar in ieder geval is bluetooth probleem verholpen. Helaas was dus niet alles opgelost maar zijn natuurlijk wel alle errors reset. Ook was een onderdeel nog niet aangekomen en dus moet ik weer wachten totdat het er wel is en hier speciaal voor terugkomen. Zucht, had dan even gebeld want ik rijd 150km om even onderhoud uit te laten voeren. Dus ik moet weer een dag opofferen. Hoeveel moeite was het om de klant te bellen en de beurt uit te stellen?
Ik blijf dus weer maar aanmodderen met een auto die prima werkt maar verschillende storende factoren blijft houden wat het plezier toch net wat minder maakt. En dit is grotendeels te wijten aan een garage die de klant niet serieus neemt.
Oja, ik kreeg geen onderhoudsdocument mee. Ook geen factuur maar die zouden ze nasturen. Waarom ben ik eigenlijk zonder document naar buiten gelopen. Ik weet het niet meer. Tja, dat ik terug moet is zeker.
Weer een update:doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
[...]
Het begon met beschadigde raamlijsten. Oplossing: nieuwe stickers, maar levertijd zou 8 weken zijn. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna er via een andere vestiging een snellere oplossing kwam. Helaas bleek dat niet het einde van het verhaal, want inmiddels is er wéér een nieuw probleem en moet er opnieuw een onderdeel besteld worden… waardoor het hele traject weer van voren af aan lijkt te beginnen.
Wat vooral frustrerend is: elke keer wordt de afleverdatum pas op het laatste moment verschoven. In de tussentijd heb ik al meerdere keren zaken moeten regelen zoals verzekering etc.
Kort gezegd: ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik op korte termijn een oplossing verwacht (bijv. een andere auto of een praktische workaround zoals wrappen), en dat ik niet nog eens weken ga wachten. Als dat niet lukt, ga ik de koop ontbinden via een ingebrekestelling.
Raamlijsten zijn inmiddels besteld, maar nog steeds geen idee wanneer ze binnenkomen. Vanuit het magazijn geen leverdatum bekend.
Dealer gaf aan dat ze eventueel onderdelen van een andere auto wilden halen, maar er blijkt geen enkel exemplaar te zijn met goede raamstijlen → lijkt dus een batchprobleem te zijn.
Vervolgens besloten om een andere MG4 te laten komen, die zou uit Roermond komen.
Deze week heeft er daadwerkelijk een trailer voor de deur gestaan, maar er is iets misgegaan bij het afleveren. Resultaat: auto weer terug richting Roermond (althans, dat is het vermoeden).
Inmiddels zijn ze de auto dus “kwijt” 😅 Niemand kan achterhalen waar die nu precies is. Plan is nu dat iemand in Waalwijk handmatig het terrein gaat afspeuren naar een witte MG4…
Gisteren zelf even gaan kijken bij de andere MG4 met beschadigde raamlijsten. Auto is verder helemaal nieuw, maar ze “waren ermee bezig”. In praktijk: er stond een koffertje naast, maar er was niemand aan het werk.
Deze week zou de auto geleverd worden, maar dat schuift dus nu voor de vierde keer op.
Vandaag zouden ze weer met een update komen, dus ben benieuwd…
Vaak bu'j te bang!
In gebreke stellen dat is de juridische term, ze kunnen niet leveren en hebben verschillende pogingen gedaan maar niet gelukt. Je kunt de koop ontbinden. Stuur een aangetekende brief en vraag om bevestigen. Je mag best aangeven dat je gevolgschade hebt en die ook dreigt te verhalen.doobieters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Weer een update:
Raamlijsten zijn inmiddels besteld, maar nog steeds geen idee wanneer ze binnenkomen. Vanuit het magazijn geen leverdatum bekend.
Dealer gaf aan dat ze eventueel onderdelen van een andere auto wilden halen, maar er blijkt geen enkel exemplaar te zijn met goede raamstijlen → lijkt dus een batchprobleem te zijn.
Vervolgens besloten om een andere MG4 te laten komen, die zou uit Roermond komen.
Deze week heeft er daadwerkelijk een trailer voor de deur gestaan, maar er is iets misgegaan bij het afleveren. Resultaat: auto weer terug richting Roermond (althans, dat is het vermoeden).
Inmiddels zijn ze de auto dus “kwijt” 😅 Niemand kan achterhalen waar die nu precies is. Plan is nu dat iemand in Waalwijk handmatig het terrein gaat afspeuren naar een witte MG4…
Gisteren zelf even gaan kijken bij de andere MG4 met beschadigde raamlijsten. Auto is verder helemaal nieuw, maar ze “waren ermee bezig”. In praktijk: er stond een koffertje naast, maar er was niemand aan het werk.
Deze week zou de auto geleverd worden, maar dat schuift dus nu voor de vierde keer op.
Bij van mossel werkt maar 1 ding, juridische stappen nemen en escaleren naar directie.
Lol, Van Mossel is het nog niet verleerd. De ene na de andere onzin excuses komen daar vandaan.doobieters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Weer een update:
Je vraagt je soms af of ze er zo langzamerhand zelf ook in zijn geloven. Wat een ongelooflijke incompetente bende is het daar toch. Het is ongehoord.
Maar goed, je staat nu wel sterk om er iets bij te “lullen” als je nog door durft met de aanschaf. Zet in op een extra V2L kabel ofzo.
Mr. T.
Tsja wat moet je hier nog mee doen he? Volgende keer heeft de hond 'm waarschijnlijk opgegeten.doobieters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Weer een update:
Ik zou de koop lekker ontbinden en de onderstaande tweaker eens benaderen. Die heeft nog een witte te koop staan die je waarschijnlijk zo kunt ophalen. Die is wel een paar jaar oud maar volgens mij ook zo goed als nieuw.
Vaevictis_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:47:
Hierbij mijn advertentie van de MG4, commentaar mag in het topic!
Ik rij inmiddels 3 jaar met bijna 70k km en batterij zit volgens obd2 meter nog boven de 96%. Ik ben zelf daarom niet zo bang voor degradatie en ben van plan om deze auto 5-10jaar te rijden. Ik verwacht dat batterij bij verkoop +90% zal zijn.misterionl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:06:
Wat zouden jullie doen?
Dat zal wel een best Chinees metertje zijn. (Past wel bij de auto)honderdjaar schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:58:
[...]
Ik rij inmiddels 3 jaar met bijna 70k km en batterij zit volgens obd2 meter nog boven de 96%. Ik ben zelf daarom niet zo bang voor degradatie en ben van plan om deze auto 5-10jaar te rijden. Ik verwacht dat batterij bij verkoop +90% zal zijn.
Want nog niet misschien dat de accu nog boven de 96 procent is.
Mr. T.
Jazeker kan dat wel! 3 jaar oud en 70.000 kilometer is ook nog erg weinig, dus die 96 kan goed kloppenTTommie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 01:06:
[...]
Dat zal wel een best Chinees metertje zijn. (Past wel bij de auto)
Want nog niet misschien dat de accu nog boven de 96 procent is.
Er zijn maar genoeg batterijen die nauwelijks achteruit gaan
Blijkt ook uit onafhankelijke testen
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
En, hoe verloopt de aflevering inmiddels?doobieters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Weer een update:
Vaak bu'j te bang!
Een paar dagen later was de auto alsnog binnen en gelukkig had deze geen beschadigingen aan de raamlijsten. Dus dat was positief nieuws. Ze gingen 'met spoed' aan de slag om de auto rijklaar te maken maar dat zou vanaf dat moment nog een volle week duren en na Pasen klaar zijn. Naja, die week extra maakt nu ook niet meer uit vonden wij. We waren al blij dat er een andere auto was zonder beschadigingen. Toen werd ik donderdagavond gebeld dat ze de auto vrijdag rijklaar zouden maken en we afgelopen zaterdag de auto al konden ophalen.. en dat was het geval!
:strip_exif()/f/image/LZUBFD0OZ3N5JC3SSyLw5Rkd.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee opvallende zaken nog:
- In de advertentie van deze auto stond lederen stuurwiel aanwezig, dat was niet het geval. Een foutje in de advertentie blijkbaar. Staat ook niet in de optielijst overigens bij het standaardmodel.
- Ik heb twee keer gevraagd of bij aflevering de laatste software op de auto gezet kon worden, dat is niet het geval volgens mij:
MPU: SWI69-29958-1100R21
MCU: 69.3.5.0
Verder gewoon heel erg blij mee. Rijdt heerlijk! Wij hebben al een Kona 2024 EV en deze is qua ruimte even groot.
[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 05-04-2026 09:58 ]
Veel plezier met je auto!doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:42:
[...]
Een paar dagen later was de auto alsnog binnen en gelukkig had deze geen beschadigingen aan de raamlijsten. Dus dat was positief nieuws. Ze gingen 'met spoed' aan de slag om de auto rijklaar te maken maar dat zou vanaf dat moment nog een volle week duren en na Pasen klaar zijn. Naja, die week extra maakt nu ook niet meer uit vonden wij. We waren al blij dat er een andere auto was zonder beschadigingen. Toen werd ik donderdagavond gebeld dat ze de auto vrijdag rijklaar zouden maken en we afgelopen zaterdag de auto al konden ophalen.. en dat was het geval!
[Afbeelding]
- In de advertentie van deze auto stond lederen stuurwiel aanwezig, dat was niet het geval. Een foutje in de advertentie blijkbaar. Staat ook niet in de optielijst overigens bij het standaardmodel.
- Ik heb twee keer gevraagd of bij aflevering de laatste software op de auto gezet kon worden, dat is niet het geval volgens mij:
Verder gewoon heel erg blij mee. Rijdt heerlijk! Wij hebben al een Kona 2024 EV en deze is qua ruimte even groot.
Viel alles toch nog mee achteraf
Verder heeft ook k de Luxury geen echt leer aan het stuur, maar vegan leather
En wat betreft updates... Ik zou eerst eens kijken wat er aan bugs in zit. Ik heb ook niet de laatste versies, maar hoef ze ook niet.
Ik heb geen rare bugs en ben aan de meeste eigenaardige dingen die bij iedere auto horen wel gewend.
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
R21 dat is echt antiek. Geen bugs gevonden?doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:42:
[...]
[Afbeelding]
Nee nog niet. Overigens heb ik wel de One pedal drive functie er op staan. Verder lijkt het tot nu toe redelijk stabiel. Wel staat de bandendruk op iets anders dan in bar.Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:01:
[...]
R21 dat is echt antiek. Geen bugs gevonden?
Ja dat is PSI, kun je instellen. Probeer eens MG pilot uit met Trafic Jam Assistant. Dan zie je snel genoeg of je een update nodig hebt.doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:46:
[...]
Nee nog niet. Overigens heb ik wel de One pedal drive functie er op staan. Verder lijkt het tot nu toe redelijk stabiel. Wel staat de bandendruk op iets anders dan in bar.
Waar moet ik specifiek op letten? Een ruk aan het stuur?Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:55:
[...]
Ja dat is PSI, kun je instellen. Probeer eens MG pilot uit met Trafic Jam Assistant. Dan zie je snel genoeg of je een update nodig hebt.
Dit is een standard toch? Die heeft geen LKA (lane keep assist) (Edit: Ik bedoelde ELK - Emergency Lane Keep) dus heb je ook geen zorgen over rukken aan het stuur.doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:14:
[...]
Waar moet ik specifiek op letten? Een ruk aan het stuur?
[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 05-04-2026 22:44 ]
- moeten alle 4 de leds werken? Linksboven doet het hier niet, ongeacht groen of blauwe kleur.
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten? Hier zit dat alleen op het onderste deel voor het snelladen. De andere is foetsie?
- moeten alle 4 de leds werken?doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:48:
Tussendoor twee vragen over de laadpoort:
- moeten alle 4 de leds werken? Linksboven doet het hier niet, ongeacht groen of blauwe kleur.
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten? Hier zit dat alleen op het onderste deel voor het snelladen. De andere is foetsie?
Soms
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten?
Alleen een afdekkapje voor de DC poort inderdaad.
Thanks! Dat is een geruststelling haha.Racemol schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:54:
[...]
- moeten alle 4 de leds werken?
SomsAfhankelijk van hoe vol de accu is. 25% alleen 1 led, 50% 2 leds etc.
- moet er op de laadpoort een afdekkapje zitten?
Alleen een afdekkapje voor de DC poort inderdaad.
De SE heeft trouwens wel LKA.
Geen psi, maar ik zie nog kpa. Volgens mij komt dat door de oudere software en kun je dat nu niet aanpassen volgens mij.Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:55:
[...]
Ja dat is PSI, kun je instellen. Probeer eens MG pilot uit met Trafic Jam Assistant. Dan zie je snel genoeg of je een update nodig hebt.
Ik zat even op de MG website te neuzen maar zie dat er wel e.e.a. is veranderd. De standard met 51kW accu zie ik niet meer, de "Premium" versie lijkt het laagste model te zijn? Wellicht heb ik een opfriscursus nodig
Hoeveel kWh heeft jouw auto? Want ik weet vrij zeker dat de 51kWh versie een aantal safety features (waaronder LKA en TJA) niet heeft.
Misschien is er iets veranderd, want in ieder geval op de SE 2025 zit dat wel. Ik heb de versie met 51kwh batterij inderdaad. Ik zoek het even op.Racemol schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:04:
[...]
Ik zat even op de MG website te neuzen maar zie dat er wel e.e.a. is veranderd. De standard met 51kW accu zie ik niet meer, de "Premium" versie lijkt het laagste model te zijn? Wellicht heb ik een opfriscursus nodig![]()
Hoeveel kWh heeft jouw auto? Want ik weet vrij zeker dat de 51kWh versie een aantal safety features (waaronder LKA en TJA) niet heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door doobieters op 05-04-2026 22:11 ]
De Standard had/heeft wel Alert en Lane Departure Assist. Geen Emergency Lane Keeping.doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:09:
[...]
Misschien is er iets veranderd, want in ieder geval op de SE 2025 zit dat wel. Ik heb de versie met 51kwh batterij inderdaad. Ik zoek het even op.
Excuses ik haal zelf de termen door elkaar (en dacht dat die ook geen TJA had maar blijkbaar wel). Ik bedoelde echter dat de standard geen ELK heeft en dat is de optie die juist voor problemen zorgt met hard aan het stuur te trekken. Dat je die niet hebt mis je echt niets aan is alleen maar beter!doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:09:
[...]
Misschien is er iets veranderd, want in ieder geval op de SE 2025 zit dat wel. Ik heb de versie met 51kwh batterij inderdaad. Ik zoek het even op.
[Afbeelding]
Niet van toepassing, ik dacht je ook een luxury versie had.doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:14:
[...]
Waar moet ik specifiek op letten? Een ruk aan het stuur?
Je ziet tegenwoordig bij allerlei artikelen "leer" en dan gaat het om namaak.doobieters schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:42:
[...]
Verkopers proberen dingen mooier te maken dan ze zijn.
Het zogenaamde leer voelt overigens best oké.
O ja ik ben niet duidelijk. Hier zit dus helemaal niks omheen, dus ook niet dat nepleer.jbraamse schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:58:
[...]
Je ziet tegenwoordig bij allerlei artikelen "leer" en dan gaat het om namaak.
Verkopers proberen dingen mooier te maken dan ze zijn.
Het zogenaamde leer voelt overigens best oké.
Nog geen echte bugs tegengekomen nee. Enige wat me vandaag opviel is dat ik onder het linker favorieten knopje de rijmodi had ingesteld, maar dat deze ineens er af was gehaald. Die stond ineens weer op blanco gek genoeg.Vaevictis_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:01:
[...]
R21 dat is echt antiek. Geen bugs gevonden?
Verder gaf de dealer vandaag het volgende aan:
Multimedia kan je probleemloos updaten. Alle modules updaten zou ik niet aanraden omdat een update niet altijd een verbetering hoeft te zijn.
Tja, nu weet ik nog niet waar ik goed aan doe. Eigenlijk bizar dat je niet blind kan vertrouwen op uitgerolde updates vanuit MG 😅
Iemand nog advies? Neig nu naar alleen het multimediasysteem updaten..
[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 06-04-2026 21:50 ]
LOL, tuurlijk zegt van Mossel dat.doobieters schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:44:
[...]
Nog geen echte bugs tegengekomen nee. Enige wat me vandaag opviel is dat ik onder het linker favorieten knopje de rijmodi had ingesteld, maar dat deze ineens er af was gehaald. Die stond ineens weer op blanco gek genoeg.
Multimedia kan je probleemloos updaten. Alle modules updaten zou ik niet aanraden omdat een update niet altijd een verbetering hoeft te zijn.
Tja, nu weet ik nog niet waar ik goed aan doe. Eigenlijk bizar dat je niet blind kan vertrouwen op uitgerolde updates vanuit MG 😅
Updates kosten hun geld, dus die doen ze liever niet. Kost tijd en tijd is geld. Je had de auto ook niet moeten accepteren met deze prehistorische software, maar goed daar doe je nu niets meer aan.
Auto teruggeven en aangeven dat je alles geupdate wil zien naar de meest recente versies.
Hier kan je je hart ophalen: https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-2022-to-2025-forum.38/
Er is ergens een topic met alle actuele software updates. En ook hoe je zelf kan inzien welke versies op jouw auto zijn geïnstalleerd.
Je hebt nu te maken met Van Mossel dus zorg dat je van te voren weet waar je over praat, want ik heb nog nooit een dealer meegemaakt die zoveel onzin en excuses uitkraamt als Van Mossel om onder werk en garantie uit te komen. U bent gewaarschuwd, want anders wordt je met een kluitje het riet in gestuurd.
Mr. T.
Die bug die je hebt is het bewijs dat je nog op een behoorlijk oude software versie zit. Daar is een update voor.doobieters schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:44:
[...]
Nog geen echte bugs tegengekomen nee. Enige wat me vandaag opviel is dat ik onder het linker favorieten knopje de rijmodi had ingesteld, maar dat deze ineens er af was gehaald. Die stond ineens weer op blanco gek genoeg.
Maar zoals al vermeld, van Van Mossel hoef je vrij weinig te verwachten. Ik zou terug gaan met een paar specifieke klachten, dan kunnen de het vaak wel updaten (klachten die je moet melden zijn o.a. niet onthouden van favorieten knop en het vergeten van de Bluetooth verbinding)
Vaak bu'j te bang!
Geen flex-lease contract?fukutoshin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:22:
ik overweeg ondanks het vele rijplezier om mijn mg4 comfort private lease van de hand te doen lees contract overname, heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn de kosten en waar op te letten en hoe kan je dit het beste regelen? ik zie hoop sites staan maar regel het liever zelf direct om de kosten laag te houden
Vaak bu'j te bang!
-Temperatuur buiten wordt niet getoond-tom-562 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:13:
[...]
Die bug die je hebt is het bewijs dat je nog op een behoorlijk oude software versie zit. Daar is een update voor.
Maar zoals al vermeld, van Van Mossel hoef je vrij weinig te verwachten. Ik zou terug gaan met een paar specifieke klachten, dan kunnen de het vaak wel updaten (klachten die je moet melden zijn o.a. niet onthouden van favorieten knop en het vergeten van de Bluetooth verbinding)
- Snelke knop uitzetten LKA ontbreekt bij pulldown
-Temperatuurinstelling wijkt 5 graden af >bij verwarmen heel snel koude lucht
Maar pas op. Niet alles heeft met de R21 te maken want dat slaat alleen op het infotainment systeem. Het is dus best mogelijk dat er allerlei modules wel geupdate zijn.
Die eerste 2 zijn extra features en niet zozeer fouten. Die laatste is wel een goede. En je kan ook zeggen dat je ACC en LKA soms raar reageren. Bij mij waren die klachten iig voldoende om de laatste infotainment versie te krijgen, en is de ACC/LKA software bijgewerkt, in TielMg4gebruiker schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:25:
[...]
-Temperatuur buiten wordt niet getoond
- Snelke knop uitzetten LKA ontbreekt bij pulldown
-Temperatuurinstelling wijkt 5 graden af >bij verwarmen heel snel koude lucht
Maar pas op. Niet alles heeft met de R21 te maken want dat slaat alleen op het infotainment systeem. Het is dus best mogelijk dat er allerlei modules wel geupdate zijn.
Vaak bu'j te bang!
Zou ik daar nu ook terecht kunnen ivm aflevering / garantie toestanden? Of verwijzen ze me dan weer terug naar Breda of krijg ik dan een rekening? Heb er weinig vertrouwen in dat ze dit vlot oppakken daar.-tom-562 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:46:
[...]
Die eerste 2 zijn extra features en niet zozeer fouten. Die laatste is wel een goede. En je kan ook zeggen dat je ACC en LKA soms raar reageren. Bij mij waren die klachten iig voldoende om de laatste infotainment versie te krijgen, en is de ACC/LKA software bijgewerkt, in Tiel
Nog wat gevonden: de clip van de bestuurdersgordel zit verkeerd om gemonteerd 😅 dus ik moet hoe dan ook nog terug.
Ik zou gewoon open kaart spelen en zeggen dat je weet dat er updates zijn die de problemen die je hebt, oplossen.doobieters schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:06:
[...]
Zou ik daar nu ook terecht kunnen ivm aflevering / garantie toestanden? Of verwijzen ze me dan weer terug naar Breda of krijg ik dan een rekening? Heb er weinig vertrouwen in dat ze dit vlot oppakken daar.
Nog wat gevonden: de clip van de bestuurdersgordel zit verkeerd om gemonteerd 😅 dus ik moet hoe dan ook nog terug.
Ik zou het gooien op de favoriet knop die zijn functie verliest en dat je je bluetooth verbinding regelmatig opnieuw moet instellen. Wss zul je ook merken dat als je de cruise control aan hebt en je een bocht om gaat, de auto automatisch afremt (erg irritant), dit is ook een indicatie dat je niet de laatste ACC/LKA software hebt. Daar is ook een serviceactie voor vanuit MG
Vaak bu'j te bang!
De snelle knop voor Lane Assist zit er om reden. En het ontbreken van de buitentemperatuur is gewoon een bug.doobieters schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:06:
[...]
Zou ik daar nu ook terecht kunnen ivm aflevering / garantie toestanden? Of verwijzen ze me dan weer terug naar Breda of krijg ik dan een rekening? Heb er weinig vertrouwen in dat ze dit vlot oppakken daar.
Is dat iets dat je simplen kunt fixen in software of moet er fysiek gewisseld worden?
Vaak bu'j te bang!
Geen zin aan dus... Als het niet simpel kan dan laat ik het zo...-tom-562 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:39:
Wat dacht je van de wielen omwisselen van kant? (er van uitgaande dat er geen draairichting op de band aanwzig is, wat meestal is reguliere banden)
Onlogisch dat dit in het wiel zit, en niet in de ophanging, de carosserie o.i.d.Paul van Druten schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:26:
Van Mossel (You Had Only One Job!) heeft nieuwe achterbanden gemonteerd maar daarbij hebben ze de sensoren (of het wiel) omgewisseld. De druk die wordt aangegeven in het scherm is dus achter links-rechts omgedraaid.
Is dat iets dat je simplen kunt fixen in software of moet er fysiek gewisseld worden?
[Afbeelding]
De wielen moeten dan altijd op de juiste plek gemonteerd worden.
Maar misschien is daar een goede reden voor?
Dit ís simpelPaul van Druten schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:20:
[...]
Geen zin aan dus... Als het niet simpel kan dan laat ik het zo...
Huh? Ze zitten toch op de goede plek?jbraamse schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]
Onlogisch dat dit in het wiel zit, en niet in de ophanging, de carosserie o.i.d.
Vaak bu'j te bang!
We willen afslaan en straat inslaan met een kort invoegstrookje en er is tegemoetkomend verkeer. We geven tijdig richting aan maar net voor of op de invoegstrook gaat de MG4 in noodstop (tot stilstand en reageert kort niet meer). Geen ramp voor ons maar achter op komend verkeer kan steeds maar net op tijd remmen want verwachten niet dat de auto helemaal stilvalt. Ik vermoed dat de MG4 denkt dat we het tegemoetkomend verkeer inrijden (terwijl we al flink remmen en richtig aangeven)
Is er een rij-veiligheid optie die we (elke rit) minder aggressief in kunnen stellen om dit te voorkomen? Want dit rijd niet heel relaxed.
Gaat om een MG4 Luxury (2023 geloof ik), 2 keer servicebeurt gehad maar ik vermoed nooit software updates.
Hoe had jij het voor je gezien dan? Wordt toch lastig meten als de sensor niet in het ventiel zit.jbraamse schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]
Onlogisch dat dit in het wiel zit, en niet in de ophanging, de carosserie o.i.d.
Mr. T.
Ja natuurlijk, maar je moet toch de wielen van positie kunnen wisselen zonder dat het uitlezen verandert?TTommie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:56:
[...]
Hoe had jij het voor je gezien dan? Wordt toch lastig meten als de sensor niet in het ventiel zit.