• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Nee, gewoon Nederlands..

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 4,7 kWp panelen

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
Bedoel je in de app? Want daar kan je het gewoon instellen via "measurement --> Metric" (sorry die van mij staat wel in het Engels)

In de auto zelf is daar, voor zo ver ik weet geen instelling voor waar je zelf bij kunt.

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:57
Oh, nakomertje: ik had VM Tiel gevraagd naar de SoH van de accu te kijken, die klopt precies met wat ik laatst op TV hoorde: 93% met 72.000 km op de teller. Niet dat ik er iets van merk trouwens.

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 18:59
Een jaar geleden heb ik onderhoud laten doen aan mijn MG4 bij Van Mossel in Tiel. Bij die beurt is er ook een software-update uitgevoerd. Het duidelijkste verschil was de cruisecontrol 1 km/u per tik omhoog ipv 5 km/u. Verder weet ik niet precies welke versie het was, maar dat is het meest concrete dat ik kan benoemen.

Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.

2 vragen:
  1. Zijn er recent interessante software-updates uitgekomen voor de MG4? Zo ja, wat verandert er en is het merkbaar genoeg om ervoor naar de dealer te gaan?
  2. Kent iemand een goede garage (regio Amersfoort/Utrecht) waar ik onderhoud kan laten doen voor een scherpere prijs?
Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:54
youock schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:26:
Een jaar geleden heb ik onderhoud laten doen aan mijn MG4 bij Van Mossel in Tiel. Bij die beurt is er ook een software-update uitgevoerd. Het duidelijkste verschil was de cruisecontrol 1 km/u per tik omhoog ipv 5 km/u. Verder weet ik niet precies welke versie het was, maar dat is het meest concrete dat ik kan benoemen.

Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.

2 vragen:
  1. Zijn er recent interessante software-updates uitgekomen voor de MG4? Zo ja, wat verandert er en is het merkbaar genoeg om ervoor naar de dealer te gaan?
  2. Kent iemand een goede garage (regio Amersfoort/Utrecht) waar ik onderhoud kan laten doen voor een scherpere prijs?
Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.
Ik weet niets van de diverse software levels (Welk type heb je: Standard, Comfort, Long Range?)
Gewoonlijk komen er na enige tijd geen updates meer, de fabrikant is alweer bezig met nieuwe types.
En als alles goed werkt.....

Inmiddels heb ik twee keer onderhoud laten doen bij Bosch Car Service (met behoud van garantie).
Dat is een keten van lokale garages die samenwerken via Bosch.
Dat kost een stuk minder en ze zijn blij met jou als klant.
Er zitten er ongetwijfeld een paar in jouw omgeving; ff googelen

• Mang0w
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:06
Is er iemand in het bezit van een MG4 Urban en die een beetje in de buurt van Haaksbergen woont ? Ik ben bekend met de normale MG4 maar zou graag eens eventjes in een MG4 Urban zitten. Ik zag in enkele tests dat voor wat langere mensen de hoofsteun van de voorstoelen in de weg kan zitten en dit zou ik graag eventjes ervaren .

Twente: 10,4 kWp (33x 315Wp QCells, SE17KSE Solaredge op Z45), Alpha Innotec Alira 9kW + 300l

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-08 22:47
hoi, MG4 09/2024 64 Kwh

en dit is met de airco aan, anders nog eens plus +/- 15 km :henk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1Ar2Vl1BZXTtnPgooJhExW7GFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAqOSwdzUG9Kt6Marj1MvHTK.jpg?f=fotoalbum_large

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:06
Robonus schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:12:
Hier weer gezeik met één van de bandenspanningsmeters. Sinds de beurt 2 weken geleden blijft die mekkeren dat ie op 2.0 bar staat. Maar ik heb m nu met 3 verschillende pompen gecheckt, heb m echt tussen de 2.7 en 2.9 staan.

De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...
En ik ben er eindelijk achter wat er met die band is in de auto... Echt dom. Ze hebben de rechter voor en achterband omgewisseld bij Van Mossel zonder de sensors te veranderen in het systeem. Zat dus steeds de verkeerde band op te pompen terwijl die andere veel te slap stond 🫩

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Robonus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:04:
[...]

En ik ben er eindelijk achter wat er met die band is in de auto... Echt dom. Ze hebben de rechter voor en achterband omgewisseld bij Van Mossel zonder de sensors te veranderen in het systeem. Zat dus steeds de verkeerde band op te pompen terwijl die andere veel te slap stond 🫩
Bij mij hebben ze 2 nieuwe achterbanden gemonteerd en de sensors verwisseld bij Van Mossel Kia Hengelo

:(

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:00
Paul van Druten schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:00:
[...]

Bij mij hebben ze 2 nieuwe achterbanden gemonteerd en de sensors verwisseld bij Van Mossel Kia Hengelo

:(
Links en rechts?

Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER

• Robonus
Ik heb inmiddels ook home assistant draaien, en heb de hasc saic gedownload dus ik kan 'm nu uitlezen. Heeft iemand hier een tof dashboard waarvan die de yaml wil delen?

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ja, die zijn verwisseld

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Robonus schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:00:
Ik heb inmiddels ook home assistant draaien, en heb de hasc saic gedownload dus ik kan 'm nu uitlezen. Heeft iemand hier een tof dashboard waarvan die de yaml wil delen?
Installeer de MCP server extensie en koppel aan AI, Google of whatever.

Deel je config dir en ga helemaal los.

De tijd dat ik in HA zelf aan het knoeien was is gelukkig voorbij.

[ Voor 8% gewijzigd door TTommie op 08-07-2026 00:11 ]

Mr. T.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:46
Sentitel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:37:
Zou iemand met een MG4 (Luxury) en OBD scanner een waarde voor mij willen uitlezen? Ik heb nog steeds het probleem dat zodra de buitentemperatuur oploopt (boven de 24 graden) mijn auto de cabine niet meer wilt koelen. Van Mossel doet het af als veiligheidsfunctie, want de prioriteit gaat dan naar het accupakket, maar uiteindelijk is dit natuurlijk nonsense en is er meer aan de hand.

Via de Car Scanner app ben ik allerlei waardes af gaan lezen en kwam ik erachter dat met een buitentemperatuur van 17 graden en nog geen meter te hebben gereden de waarde van “HV battery module 01 min temperature” al op 84˚C graden staat. Dat lijkt mij erg vreemd, maar ik ben benieuwd of dat vergelijkbaar is bij anderen. Hopelijk heb ik hiermee een aanknopingspunt voor Van Mossel...
Mijn airco deed dit ook pas. maar dat argument is vreemd want de airco slaat niet eens aan, ook niet voor het accupakket.

• 1234567y
jbraamse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Ik weet niets van de diverse software levels (Welk type heb je: Standard, Comfort, Long Range?)
Gewoonlijk komen er na enige tijd geen updates meer, de fabrikant is alweer bezig met nieuwe types.
En als alles goed werkt.....

Inmiddels heb ik twee keer onderhoud laten doen bij Bosch Car Service (met behoud van garantie).
Dat is een keten van lokale garages die samenwerken via Bosch.
Dat kost een stuk minder en ze zijn blij met jou als klant.
Er zitten er ongetwijfeld een paar in jouw omgeving; ff googelen
Ik ga nu ook naar een bosch garage. Je kunt wel problemen krijgen met je garantie volgens mij, omdat de bosch garage niet alle tools krijgt van MG om het onderhoudt uit te voeren volgens hun richtlijnen, en daar kunnen ze met een garantie claim moeilijk om doen.

Echt belachelijk natuurlijk, maar het is wel een risico. Eentje welke ik nu gewoon maar neem, want mijn vertrouwen in Van Mossel is zeer laag.

• jbraamse
1234567y schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:45:
[...]

Ik ga nu ook naar een bosch garage. Je kunt wel problemen krijgen met je garantie volgens mij, omdat de bosch garage niet alle tools krijgt van MG om het onderhoudt uit te voeren volgens hun richtlijnen, en daar kunnen ze met een garantie claim moeilijk om doen.

Echt belachelijk natuurlijk, maar het is wel een risico. Eentje welke ik nu gewoon maar neem, want mijn vertrouwen in Van Mossel is zeer laag.
Volgens de wet mag de dealer jou niet verplichten om onderhoud bij hun te laten doen.
Voorwaarde is dat de richtlijnen van MG worden gevolgd (dit is EU wetgeving).
MG zal ongetwijfeld zeuren bij garantie, maar ze hebben geen poot om op te staan!

Lees dit:
https://www.autoweek.nl/onderhoud/dealer-en-universeel-gelijkwaardiger-voor-onderhoud/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• Mg4gebruiker
jbraamse schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Volgens de wet mag de dealer jou niet verplichten om onderhoud bij hun te laten doen.
MG zal ongetwijfeld zeuren bij garantie, maar ze hebben geen poot om op te staan!

Lees dit:
https://www.autoweek.nl/onderhoud/dealer-en-universeel-gelijkwaardiger-voor-onderhoud/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Maar wie houdt de poot het langst stijf als MG beweert dat het niet volgens hun richtlijnen is uitgevoerd?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

TFHfony

Professional Weirdo

Mg4gebruiker schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:
[...]

Maar wie houdt de poot het langst stijf als MG beweert dat het niet volgens hun richtlijnen is uitgevoerd?
Voordeel is dat tijdens de garantieperiode, de bewijslast bij de verkoper ligt. Dus dan wordt het evt de rechtsbijstand inschakelen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Mg4gebruiker
TFHfony schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Voordeel is dat tijdens de garantieperiode, de bewijslast bij de verkoper ligt. Dus dan wordt het evt de rechtsbijstand inschakelen.
Dat heb ik nu ook al. De toestand die je ermee op de hals haalt....niet grappig.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gezeik met van Mossel is sowieso niet moeilijk. Zowel met mijn MG4 als met mijn MG5 heb ik de directie van van Mossel er bij moeten betrekken om zaken geregeld te krijgen. De vestiging in Breda is gewoon een grote ellende waar ze niets kunnen/willen.
Jammer dat zulke leuke auto's onderaan je verlanglijst komen door zo'n dramatische organisatie die er achter zit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• jbraamse
TFHfony schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:50:
Gezeik met van Mossel is sowieso niet moeilijk. Zowel met mijn MG4 als met mijn MG5 heb ik de directie van van Mossel er bij moeten betrekken om zaken geregeld te krijgen. De vestiging in Breda is gewoon een grote ellende waar ze niets kunnen/willen.
Jammer dat zulke leuke auto's onderaan je verlanglijst komen door zo'n dramatische organisatie die er achter zit.
Zoiets heb ik meegemaakt in Den Bosch.
Een garantiekwestie die pas werd opgelost toen er een manager aan te pas kwam.
Daarom wil ik dus niet meer naar Van Mossel.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik heb zonder enige discussie een nieuwe lichtunit op het kofferdeksel gekregen

Gewoon onder garantie, dus het kan wel bij van Mossel

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• TTommie

TTommie

Oxellaar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:08:
Ik heb zonder enige discussie een nieuwe lichtunit op het kofferdeksel gekregen

Gewoon onder garantie, dus het kan wel bij van Mossel
Dan ben jij de spreekwoordelijke uitzondering die de regel doet bevestigen. :P

Mr. T.

• Oxellaar
  • Niet online
TTommie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:50:
[...]

Dan ben jij de spreekwoordelijke uitzondering die de regel doet bevestigen. :P
Nee dat is gewoon niet waar

Al mijn collega's met een leaseauto hebben met van Mossel te maken

Veel verschillende merken, maar ook een stuk of 15 MG's van verschillende types. En ik hoor nooit wat bijzonders, niks erger dan bij een andere dealer. Heb hiervoor een VW gehad, maar vond dat stukken slechter qua service dan nu bij MG van Mossel (Goes) Ik heb niet één op of aanmerking

• TTommie

TTommie

Oxellaar schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:04:
[...]

Nee dat is gewoon niet waar

Al mijn collega's met een leaseauto hebben met van Mossel te maken

Veel verschillende merken, maar ook een stuk of 15 MG's van verschillende types. En ik hoor nooit wat bijzonders, niks erger dan bij een andere dealer. Heb hiervoor een VW gehad, maar vond dat stukken slechter qua service dan nu bij MG van Mossel (Goes) Ik heb niet één op of aanmerking
Mwaaah, ik denk dat algehele consensus hier is dat Van Mossel MG nou niet de meest klantviendelijke dealer is en zeker niet de meest oplossings gerichte dealer.

Ik rij al 20 jaar lease-autos en heb al de nodige dealers de revue zien passeren maar ik heb er nog nooit 1 zo'n rommeltje ervan zien maken als Van Mossel.

Ik zou een boek kunnen schrijven over wat ze mij allemaal wel niet hebben geprobeerd te verkopen aan onzin om onder werk uit te komen. En de discussies die ik heb gehad aan de balie over dingen die wel of niet gezegd zijn. Of afspraken in de werkplaats die ze zich niet kunnen herinneren. Gelukkig had ik opnames van dat gesprek dus daar gingen ze nat.

Mij ga je na deze lease-termijn in ieder geval niet meer terug zien bij een Van Mossel dealer. Vertrouwen komt te voet, en vertrekt te paard.

[ Voor 23% gewijzigd door TTommie op 16-07-2026 13:44 ]

Mr. T.

• Oxellaar
  • Niet online
@TTommie Ik kan niet anders zeggen, dan het tegenovergestelde van alles. maar dat is mijn ervaring, bij één garage van Van Mossel. Nu is het een feit dat, over het algemeen, Zeeuwse bedrijven gewoon wat betrouwbaarder zijn dan bedrijven uit Zuid-Holland of Brabant :+

Misschien dat dat het is? :9

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-08 11:52
Lees al een tijdje mee, nu dan mijn eerste ervaringen als kersverse MG4-leaser bij Van Mossel.

Toen ik dit voorjaar op zoek moest naar een nieuwe private lease, had Van Mossel een hele batch gebruikte MG4's in de aanbieding. Had een 51 kwh-model geselecteerd die inclusief all season banden was. Bleek uiteindelijk een foutje in de advertentie te staan, want het gekozen model bleek een 64 kwh-versie te zijn. Ze boden die toen toch uit zichzelf aan me aan voor een iets lagere prijs dan waarvoor ze 'm anders zouden adverteren. Gedaan en nu ook heel blij mee ivm hogere range.

Moest nog 2 maanden oude leasecontract uitzingen, was geen enkel probleem om auto achter de hand te houden. Auto vervolgens op de afgesproken ingangsdatum bij de vestiging in Rotterdam kunnen ophalen. Dag ervoor werd ik nog gebeld dat het linker voorraam niet helemaal goed werkte en dat ze dat nog zouden oplossen. Maar uiteindelijk bleek het probleem verdwenen en tot op heden werkt de bediening gewoon. Merkte wel dat de auto niet helemaal recht reed, in de werkplaats (ook van een paar andere merken) is de uitlijning vervolgens gefixt.

Moet zeggen dat ik ook wel schrok van de verhalen hier over Van Mossel. Maar gelukkig zelf dus alleen maar positieve ervaringen tot nu toe, al heb ik dus niet te maken met de locaties die hier veel voorbij komen.

Model is van eind 2023 en had kleine 50K op de teller. Had zelf nog nooit één meter elektrisch gereden dus dat was wel even spannend, maar zou inmiddels niet meer anders willen. Mijn model onthoudt gelukkig de instelling van minst agressieve lane keep assist. Die is best te doen in de praktijk. De One Pedal en Eco mode moet ik telkens bij iedere start selecteren, dat is wel een minpuntje. Audiosysteem vind ik wel een beetje tegenvallen en vering had (zeker volgens de vrouwelijke bijrijder) ook wel wat beter gekund.

Met best wat snelwegkilometers (incl een stuk 130 gereden tussen Breda en Rotterdam), airco (en de geweldige voorkoel functie de laatste tijd in de hitte) zit ik nu op 16.7 kwh per 100 kilometer na 2000 gereden kilometers. Al ben ik de laatste tijd telkens vergeten om in eco te rijden, zat vooral in normal.

Heb zelf geen laadpaal ivm appartement, maar kan voor 38 cent laden bij Eneco in garage bij mn werk. Zuid-Holland straatpalen van Equans zitten nu op 39 cent, maar nog niet hoeven gebruiken. Met inzet van wat starttegoeden (25 euro Fastned oa en Electroverse) en deze maand Tesla abo ivm langere weekendtrip en aankomende vakantie zit ik nu op gemiddeld 37 cent per geladen kwh.

• Oxellaar
  • Niet online
@g-unitsoldaat ik heb hetzelfde met het raam aan de bijrijderskant gehad, een paar keer werkte het niet. Maar dat is heel even geweest en werkt alweer maanden prima

Verder ook mijn eerste elektrische auto en zou zelf ook nooit meer anders willen.

• jbraamse
g-unitsoldaat schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:19:
Lees al een tijdje mee, nu dan mijn eerste ervaringen als kersverse MG4-leaser bij Van Mossel.

Toen ik dit voorjaar op zoek moest naar een nieuwe private lease, had Van Mossel een hele batch gebruikte MG4's in de aanbieding. Had een 51 kwh-model geselecteerd die inclusief all season banden was. Bleek uiteindelijk een foutje in de advertentie te staan, want het gekozen model bleek een 64 kwh-versie te zijn. Ze boden die toen toch uit zichzelf aan me aan voor een iets lagere prijs dan waarvoor ze 'm anders zouden adverteren. Gedaan en nu ook heel blij mee ivm hogere range.

Moest nog 2 maanden oude leasecontract uitzingen, was geen enkel probleem om auto achter de hand te houden. Auto vervolgens op de afgesproken ingangsdatum bij de vestiging in Rotterdam kunnen ophalen. Dag ervoor werd ik nog gebeld dat het linker voorraam niet helemaal goed werkte en dat ze dat nog zouden oplossen. Maar uiteindelijk bleek het probleem verdwenen en tot op heden werkt de bediening gewoon. Merkte wel dat de auto niet helemaal recht reed, in de werkplaats (ook van een paar andere merken) is de uitlijning vervolgens gefixt.

Moet zeggen dat ik ook wel schrok van de verhalen hier over Van Mossel. Maar gelukkig zelf dus alleen maar positieve ervaringen tot nu toe, al heb ik dus niet te maken met de locaties die hier veel voorbij komen.

Model is van eind 2023 en had kleine 50K op de teller. Had zelf nog nooit één meter elektrisch gereden dus dat was wel even spannend, maar zou inmiddels niet meer anders willen. Mijn model onthoudt gelukkig de instelling van minst agressieve lane keep assist. Die is best te doen in de praktijk. De One Pedal en Eco mode moet ik telkens bij iedere start selecteren, dat is wel een minpuntje. Audiosysteem vind ik wel een beetje tegenvallen en vering had (zeker volgens de vrouwelijke bijrijder) ook wel wat beter gekund.

Met best wat snelwegkilometers (incl een stuk 130 gereden tussen Breda en Rotterdam), airco (en de geweldige voorkoel functie de laatste tijd in de hitte) zit ik nu op 16.7 kwh per 100 kilometer na 2000 gereden kilometers. Al ben ik de laatste tijd telkens vergeten om in eco te rijden, zat vooral in normal.

Heb zelf geen laadpaal ivm appartement, maar kan voor 38 cent laden bij Eneco in garage bij mn werk. Zuid-Holland straatpalen van Equans zitten nu op 39 cent, maar nog niet hoeven gebruiken. Met inzet van wat starttegoeden (25 euro Fastned oa en Electroverse) en deze maand Tesla abo ivm langere weekendtrip en aankomende vakantie zit ik nu op gemiddeld 37 cent per geladen kwh.
Gewoonlijk hoor je tevreden klanten niet, je ziet hier alleen maar de negatieve ervaringen, die krijgen het meeste aandacht.
Er zijn ongetwijfeld heel veel klanten die geen problemen hebben met Van Mossel.
Desondanks ben ik niet erg gelukkig met de manier waarop ze met klanten omgaan.

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-08 11:52
Nog vergeten over de auto zelf: de bekabelde Android Auto is bij mij wel drama. Telkens uitval, werd er helemaal gek van en kabelwissels werkten ook niet. Had hier ook een afspraak voor gemaakt maar daarvoor al de AA Wireless Two+ gekocht voor draadloze Android Auto en dat werkt perfect. Al zit de telefoon nu alsnog in de usb-c aansluiting om te laden :*)

• Mg4gebruiker
Oxellaar schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:24:
@TTommie Ik kan niet anders zeggen, dan het tegenovergestelde van alles. maar dat is mijn ervaring, bij één garage van Van Mossel. Nu is het een feit dat, over het algemeen, Zeeuwse bedrijven gewoon wat betrouwbaarder zijn dan bedrijven uit Zuid-Holland of Brabant :+

Als jouw bedrijf een groot aantal lease autos afneemt bij van Mossel, dan zit je op een andere van Mossel stoel dan een enkele consument.

• TTommie

TTommie

Oxellaar schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:24:

Mwaaah, ik heb het hier over Breda en Nijmegen...

Mr. T.

• Robonus
In het zusterforum MG algemeen:
ducdreamer in "Het grote MG EV Topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SJpFSVknrGTjHiEWs4WWY02Pzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5xkiAV0GCsmlqddzT983fHtA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Robonus op 17-07-2026 07:47 ]

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-08 09:33
Als je een beetje geluk hebt, kan WayBackMachine je daarbij helpen.

BTW, laat even weten of je het gevonden hebt en t.z.t. hoe het afgelopen is, ik ben heel benieuwd!

[ Voor 14% gewijzigd door dinootje op 17-07-2026 12:51 ]

• Oxellaar
  • Niet online
Mg4gebruiker schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:31:
[...]

Als jouw bedrijf een groot aantal lease autos afneemt bij van Mossel, dan zit je op een andere van Mossel stoel dan een enkele consument.
Mwa... Bij de VW hebben we nog meer auto's in de lease, maar dat vond ik een matige garage.

• johnzwet
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:00
Zijn er meer MG4 Xpower rijders waarbij er problemen zijn met de ophanging, er komen rare geluiden uit als ik over putten rijd of slecht wegdek. Hij maakt mechanische geluiden gekraak. Vrijdag naar van Mossel in Amsterdam kijken waar dit gekraak vandaan komt

• 1234567y
jbraamse schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Lees dit:
Dat klopt, maar MG geeft andere garages dus niet de tools om onderhoudt volgens hun richtlijnen uit te voeren, dat is dus effectief is dat hetzelfde.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
1234567y schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 06:59:
[...]

Dat klopt, maar MG geeft andere garages dus niet de tools om onderhoudt volgens hun richtlijnen uit te voeren, dat is dus effectief is dat hetzelfde.
Wat bedoel je hiermee? Is dit een eigen ervaring? In het aangehaalde artikel staat nu juist dit:

"Autofabrikanten moeten informatie die nodig is om onderhoud en reparatie te kunnen verzorgen op dezelfde wijze ter beschikking stellen aan onafhankelijke autobedrijven zoals zij aan hun dealernetwerk doen. Wel mogen ze hier een vergoeding voor rekenen. Op deze manier kunnen onafhankelijke autobedrijven in theorie alle auto’s onderhouden. Zeker grote onafhankelijk ketens zoals Bosch Car Service, Vakgarage en Profile Tyrecenter doen qua technische kennis nauwelijks meer onder voor een merkdealer."

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Robonus
1234567y schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 06:59:
[...]

Als je geen updates behoeft is onderhoud niet meer dan even wat smeermiddelen vervangen, remmen checken en ruitenwisservloeistof bijvullen tegen een hoofdprijs. Daar heb je geen speciale MG tools voor nodig.

• Mg4gebruiker
Robonus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:15:
[...]

Als je geen updates behoeft is onderhoud niet meer dan even wat smeermiddelen vervangen, remmen checken en ruitenwisservloeistof bijvullen tegen een hoofdprijs. Daar heb je geen speciale MG tools voor nodig.
Wel een gevulde portemonee.... Minder doen maar evenveel rekenen als voor een ICE.

• johnzwet
Geweest vandaag Bij van Mossel en klopt draagarm rubber moeten vervangen worden, moeten helaas wel besteld worden. Valt onder garantie in ieder geval en is bekend probleem gebeurd meestal rond de 35000 KM

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

johnzwet schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:54:
Geweest vandaag Bij van Mossel en klopt draagarm rubber moeten vervangen worden, moeten helaas wel besteld worden. Valt onder garantie in ieder geval en is bekend probleem gebeurd meestal rond de 35000 KM
Had er op het Engelse MG forum wel iets over gelezen, goed dat het onder garantie vervangen wordt, want normaliter gaan draagarmrubbers echt wel 150k (of meer) mee (afhankelijk van het gewicht/vermogen van de auto)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Mg4gebruiker
johnzwet schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:54:
Heb je hier iets van gemerkt?

• johnzwet
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Heb je hier iets van gemerkt?
Ja zeker als je over een put rijd of achteruit rijd dan hoor je hem kraken/tikken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grzD7HnrhDZFFO_u7tzOtEdD2w4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UzNny62FMVDIyhVu1z5jshOO.png?f=fotoalbum_large

• Mg4gebruiker
Ik hoor wel wat aan de achterzijde maar dat klinkt meer als droge rubbers. Ik hoor niks bijzonders bij obstakels.

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 16:09
Sinds ongeveer een maand crasht Android Auto continue in mijn MG4 Luxury 2023. Ik lees dat werken met een USB dongle om AA draadloos te verbinden stabieler zou zijn.

Heeft er iemand tips voor een betrouwbaar model of merk?

Dank!

• wrak
dmrazor schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:35:
Sinds ongeveer een maand crasht Android Auto continue in mijn MG4 Luxury 2023. Ik lees dat werken met een USB dongle om AA draadloos te verbinden stabieler zou zijn.

Dank!
Ik gebruik al sinds het eerste begin, dat is voor mij 3 jaar geleden, naar tevredenheid een AAwireless. Ze hebben nu ook een AAwireless 2. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Robonus
Ik heb sinds 2 weken de Aawireless two. Ik het begin wel veel problemen mee gehad dat die continu verbinding zocht, als je thuis zat en de auto voor de deur stond. Maar dat is met een update en wijziging in de settings opgelost.

Nu werkt het heerlijk!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dmrazor schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:35:

Dank!
Kabel maakt ook veel verschil. Ik gebruikte ene kabel van Anker en had nooit problemen

• dmrazor
Robonus schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:24:
Ik heb sinds 2 weken de Aawireless two.
Cool. En waar heb je hem gemonteerd? Tegen de onderkant van de middenconsole geplakt of zichtbaar op de console?

Zag ook de CarMe dongle. Die steek je rechtstreeks in de USB slot. Iemand daar ervaring mee?

M.b.t. kwaliteit van de kabel: ik heb een Anker kabel die het jaren goed heeft gedaan. Lijkt me sterk dat de kabel nu ineens het probleem zou zijn.

• Robonus
Nog niet gemonteerd, dus hij bungelt nu aan het korte kabeltje in de bekerhouder. De reden dat ik voor de wireless ging is dat de usb poort van mn telefoon niet goed meer werkt. Van alle draadloze oplossingen leek de two me de beste keuze omdat de MG best koppig is (wat ook bleek in het begin).

• Racemol
Ik heb een carlinkit van aliexpress (al sinds 2023) en die doet het nog altijd prima. Met dubbelzijdig tape onder de console geplakt, ziet er niets van.

Draadloos laden en draadloos carplay is overigens wel een drama. Telefoon wordt veel te warm en stopt dan met laden dus... ik heb een telefoonhouder en ik sluit de telefoon alsnog met een kabel aan om te laden. Die zit dan in een sigarettenaansteker USB dongle die wat sneller kan laden dat die standaard poorten.

Voor korte stukjes is het verder wel handig maar voor de langere stukken kun je net zo goed te telefoon met kabel aansluiten op carplay.

[ Voor 59% gewijzigd door Racemol op 25-07-2026 21:58 ]

• dmrazor
AAWireless 2 besteld. Ben benieuwd. Dank voor de tips!

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-08 22:47
MG4 64kwh - 09/2024

ik baal er nog altijd van dat wanneer men instellingen wil aanpassen dit niet opgeslagen kan worden. Is er misschien al een oplossing of update voor?

mvg

• wrak
Bersonia schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:56:
MG4 64kwh - 09/2024

ik baal er nog altijd van dat wanneer men instellingen wil aanpassen dit niet opgeslagen kan worden. Is er misschien al een oplossing of update voor?

mvg
Paul van Druten schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:22:
Dit is wel erg cool... (om te volgen) Zie video!

I decided to do two different install methods, an easy method and a more advanced method.

The easy method ONLY allows you to use the MG4 Control application, the more advanced method opens up the path to sideload more applications.

For the easy method you will need the following file:

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

Copy this files onto a USB stick (A type, left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/E1Qro4qAkR3tVzSt9

For the advanced method:

Download the following files

MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk

MG4 Swipe_NovaLauncher: https://github.com/Tommasov/MG4_Swipe_NovaLauncher/releases/download/1.2/MG4_NovaLauncher_Swipe_1.2.apk

Nova Launcher: https://teslacoilapps.com/tesladirect/download.pl?packageName=com.teslacoilsw.launcher

Copy these files onto a USB stick (A type, Left port on the car)

Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/jyUNEAwnPckBKcus5

Extra video on tweaking Nova:

https://photos.app.goo.gl/KXF4Zo75S15cNQNP7

I better suggest that modifying your car could affect vehicle software update compatibility and warranty. Use at your own risk.

With that said the process to uninstall the application/s is easy and if people want to know the method I can do a video on that also.

My car is a MG4 XPOWER, if you are using another version of the car I believe the app will still work as it supports SWI131, SWI165, SWI69, SWI133 and SWI68.

If you load this onto your car and you get a "Unknown Firmware Version" warning, accept it and test using the different SWI versions, one might be correct for your car or most/desired options will likely work. Feel free to DM me if this happens.

P.S. Sorry for the poor lighting, poor focus, poor narration.. I am not a youtuber and don't have good kit for doing this

If anyone is local to me I am happy to do this for free if it seems too intimidating, unfortunately it is not something that can be done remotely.
MG4control installeren. De tip van @Paul van Druten werkt voor mij. Hoewel het denk ik niet het idee achter de regelgeving is. Ik ben er blij mee. Als de auto start gaat de LKA en het snelheidsbordje uit. Sportmodus gaat aan. Je kunt profielen naar eigen smaak maken. Updates worden ook aangeboden via de auto. Je hebt er verder geen omkijken naar.

• Mg4gebruiker
wrak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 06:53:
[...]

[...]

MG4control installeren. De tip van @Paul van Druten werkt voor mij. Hoewel het denk ik niet het idee achter de regelgeving is. Ik ben er blij mee. Als de auto start gaat de LKA en het snelheidsbordje uit. Sportmodus gaat aan. Je kunt profielen naar eigen smaak maken. Updates worden ook aangeboden via de auto. Je hebt er verder geen omkijken naar.
Ben je met de geinstalleerde software al een keer voor een servicebeurt bij de garage geweest?

• wrak
Mg4gebruiker schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:42:
[...]

Ben je met de geinstalleerde software al een keer voor een servicebeurt bij de garage geweest?
Nog niet. Ik heb het na de laatste servicebeurt in mei geïnstalleerd. Het is overigens een gewoon android apk . Die kan je ook weer de-installeren. Je zou ook een profiel kunnen maken die overeenkomt met de default instellingen dan merk jij (en ook de garage) er niets van.

• Mg4gebruiker
wrak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Nog niet. Ik heb het na de laatste servicebeurt in mei geïnstalleerd. Het is overigens een gewoon android apk . Die kan je ook weer de-installeren. Je zou ook een profiel kunnen maken die overeenkomt met de default instellingen dan merk jij (en ook de garage) er niets van.
Hij maakt toch maar éen profiel aan?

• wrak
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 05:40:
[...]

Hij maakt toch maar éen profiel aan?
We hebben het hier over de android-app MG4control welke binnen het entertainment systeem draait. In deze app kun je naar believen profielen aanmaken en een naam geven. Bij mij start de auto met het aangepaste profiel met mijn naam. Je kun er voor kiezen aparte profielen aan specifieke telefoons te koppelen zodat de auto bij instappen zich instelt naar de wens van de bestuurder. Dat stel je een keer in(of niet). Ik heb ingesteld dat ik de app kan openen via een long press op het rechter stuur sterretje. Langs die weg kan ik dan eventueel van profiel wisselen. (voor als je naar de garage gaat :) )

[ Voor 10% gewijzigd door wrak op 28-07-2026 06:58 ]

• Mg4gebruiker
Aah...ik had ergens gelezen dat hij maar één profiel aan kon maken. Dan ga ik daar toch nog een keer naar kijken want dat scheelt mij best een hoop.

Dan hebbik nog een ervaringsvraag Wrak. Het komt regelmatig voor dat ik bij starten echt moet wachten om in het menu te komen. Kan rustig 20 seconden duren tussen ready en direct rijden. Hoe zit dat met deze software? Heeft deze software dan alles wel aangepast?

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:25
wrak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 06:53:
[...]

[...]

ik zie in de filmpjes en de links dat Nova Launcher geinstalleerd moet worden. Deze is sinds een aantal versies geleden voorzien van meer dan 300 trackers om data aan derden door te geven. Ik denk niet dat ik die op onze auto ga installeren.

• jbraamse
Henno Keers schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:57:
[...]

ik zie in de filmpjes en de links dat Nova Launcher geinstalleerd moet worden. Deze is sinds een aantal versies geleden voorzien van meer dan 300 trackers om data aan derden door te geven. Ik denk niet dat ik die op onze auto ga installeren.
Hm, een addertje onder het gras.
Dit vind ik wel een issue.

• Mg4gebruiker
Er zijn toch meer launchers? Of kan je die niet vrij kiezen?

• Henno Keers
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:05:
Er zijn toch meer launchers? Of kan je die niet vrij kiezen?
Zeker zijn er meer Launchers, wellicht is Nova randvoorwaardelijk voor MG4control? Of kan je een andere launcher gebruiken?
Ik weet het niet.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik probeerde net om MG4control te installeren en liep tegen een typische foutmelding aan: "App die niet is geinstalleerd als pakket conflicteert met een bestaand pakket". Ik dacht dat het aan de standaard MG4-app lag dus die gedeinstalleerd maar ik kreeg weer die foutmelding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Mg4gebruiker
Rincewind schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:35:
Ik probeerde net om MG4control te installeren en liep tegen een typische foutmelding aan: "App die niet is geinstalleerd als pakket conflicteert met een bestaand pakket". Ik dacht dat het aan de standaard MG4-app lag dus die gedeinstalleerd maar ik kreeg weer die foutmelding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Je bedoelt de infotainment app van MG? Heb jij toevallig heel recente firmware? Ik begrijp inmiddels dat de boel dicht zit voor MG4'S die een recentere versie dan R59 hebben.

Dat betekent dat iedereen die een recentere heeft ook terug moet naar R59. Vind ik niet handig als geregistreerd staat dat jouw versie bv R71 is....

[ Voor 19% gewijzigd door Mg4gebruiker op 28-07-2026 16:25 ]

• wrak
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:47:
Aah...ik had ergens gelezen dat hij maar één profiel aan kon maken. Dan ga ik daar toch nog een keer naar kijken want dat scheelt mij best een hoop.

Dan hebbik nog een ervaringsvraag Wrak. Het komt regelmatig voor dat ik bij starten echt moet wachten om in het menu te komen. Kan rustig 20 seconden duren tussen ready en direct rijden. Hoe zit dat met deze software? Heeft deze software dan alles wel aangepast?
Deze software start als laatste op. De instellingen zijn bij mij voor het einde van de straat aangepast. (ik woon in een hele korte straat) Voordeel is dat je voor vertrek niets meer hoeft in te stellen ;) Je hoeft dus nergens meer op te wachten.
Henno Keers schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:57:
[...]

Nope, nova launcher kan je installeren maar is optioneel ik heb dat niet gedaan. Ik heb een shortcut onder de rechter ster op het stuur(Longpress short werkt nog steeds voor klimaat). Als je de juiste versie hebt kun je overigens iedere apk installeren en dan is het handig om een launcher te hebben. Daar heb ik verder geen behoefte aan. Je moet deze shortcut wel meteen na de installatie vanuit MG4-control maken om makkelijk toegang tot de app te kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door wrak op 28-07-2026 17:11 ]

• wrak
Rincewind schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:35:
Heb je de ontwikkelaars-instellingen geactiveerd? (7x klikken op de versie) en daarna installeren uit een andere bron toestaan aangezet? Anders zou ik het niet weten.

• wrak
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:18:
[...]

Je bedoelt de infotainment app van MG? Heb jij toevallig heel recente firmware? Ik begrijp inmiddels dat de boel dicht zit voor MG4'S die een recentere versie dan R59 hebben.

Dat betekent dat iedereen die een recentere heeft ook terug moet naar R59. Vind ik niet handig als geregistreerd staat dat jouw versie bv R71 is....
Ik zit met mijn MG4 lux 2023 op R67. Bij mij werkt MG4control zonder probleem.

• Mg4gebruiker
wrak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Ik zit met mijn MG4 lux 2023 op R67. Bij mij werkt MG4control zonder probleem.
Dan moet ik het toch maar eens zelf proberen.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04

Rincewind

Take me in your arms tonight

Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:18:
[...]

Nee, het is een melding op mijn telefoon als ik de APK wil installeren. Maar nu ik het even teruglees begrijp ik dat de APK geinstalleerd moet worden in de auto en niet op mijn telefoon... |:( (ik had dat filmpje nog niet gezien op het MGEV-forum)...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:17
Zou hiermee ook in de Tow mode de ACC geactiveerd kunnen worden? Als dat zou kunnen moet ik ook even bezig.

• wrak
Geeh27 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:53:
Zou hiermee ook in de Tow mode de ACC geactiveerd kunnen worden? Als dat zou kunnen moet ik ook even bezig.
Voor zover ik kan zien kun je alleen bestaande instellingen vast zetten in een profiel. De voorkeuze ACC-Limiet-TJA kun je vast zetten. Tow mode staat niet in het menu.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Geeh27 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:53:
Volgens mij is dat gewoon een beperking (en opzich ook wel logisch). Rijhulpsystemen kunnen lastig rekening houden met een aanhanger (en kan zelfs potentieel gevaarlijk zijn).

• Geeh27
-tom-562 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een beperking (en opzich ook wel logisch). Rijhulpsystemen kunnen lastig rekening houden met een aanhanger (en kan zelfs potentieel gevaarlijk zijn).
Ik gebruik de trekhaak eigenlijk alleen voor de fietsendrager. Het nut van het uitschakelen van ACC in Tow Mode ontgaat me daarbij. Ik zou dus naast Tow Mode ook een Bike Carrier Mode willen hebben. Kia en Hyundai hebben dit inmiddels wel. Naar midden Italië zonder enige vorm van CC is niet erg aanlokkelijk.

• Geeh27
wrak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Voor zover ik kan zien kun je alleen bestaande instellingen vast zetten in een profiel. De voorkeuze ACC-Limiet-TJA kun je vast zetten. Tow mode staat niet in het menu.
Tow Mode is natuurlijk een set van verschillende instellingen tezamen zoals het Sport of Snow profiel en geen instelling apart die je kunt in- of uitschakelen. Dus als het systeem na het aansluiten van de stekker van de fietsendrager in Tow Mode gaat zou ik alleen de ACC willen aanpassen. Ik denk dat ik toch een poging ga wagen, de app kan ook weer worden verwijderd.

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:23
Ik heb volgens mij nu R73 geinstalleerd gekregen op mijn lux 2023. Echter ik kan nu niet meer het batterijniveau instellen in de auto, alleen nog via de app. Verder nu ook regelmatig dat carplay een zwart scherm geeft. Loskoppelen en opnieuw koppelen helpt niet. Na bepaalde tijd werkt het weer. Iemand met dezelfde ervaring of is het een bug?

• Mg4gebruiker
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:36:
Ik heb volgens mij nu R73 geinstalleerd gekregen op mijn lux 2023. Echter ik kan nu niet meer het batterijniveau instellen in de auto, alleen nog via de app. Verder nu ook regelmatig dat carplay een zwart scherm geeft. Loskoppelen en opnieuw koppelen helpt niet. Na bepaalde tijd werkt het weer. Iemand met dezelfde ervaring of is het een bug?
Welke versie had jij hiervoor?

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:23
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:04:
[...]

Welke versie had jij hiervoor?
Volgens mij ben ik 2 versies omhoog gegaan, ik denk R63. Ik kon in ieder geval nog down swipen in carplay voor de airco.

• Mg4gebruiker
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:28:
[...]

Volgens mij ben ik 2 versies omhoog gegaan, ik denk R63. Ik kon in ieder geval nog down swipen in carplay voor de airco.
Denk dat dan r59 is geweest (gezien de swipe down)

Maar dit is een veel voorkomende klacht. Het betekent volgens mij dat installaties teruggedraaid moeten worden en daarna correct/volledig opnieuw gedan moeten worden. Er zijn inmiddels zat mensen met Firmware in de 70 reeks die wel de slider hebben in het infotainment systeem. Terug naar de garage dus ..

• Racemol
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:36:
Ik kan sinds de laatste update het batterijniveau in de auto zelf ook niet meer instellen kwam ik laatst achter. Na wat zoeken zou dit komen omdat een bepaalde module niet is mee geupdate o.i.d. ik ben er in ieder geval niet voor terug gegaan. Via de app kun je namelijk nog wel die instelling doen dus vond het niet zo heel belangrijk, maar je bent in ieder geval niet alleen.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:18
Weet iemand toevallig bij welke percentage de regeneratie weer volledig werkt voor een luxury edition? (64kwh). Moet nog met een vouwwagen een bergpas af, maar wil hem dan misschien niet tot 100% laden. ;)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

savale schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:28:
Weet iemand toevallig bij welke percentage de regeneratie weer volledig werkt voor een luxury edition? (64kwh). Moet nog met een vouwwagen een bergpas af, maar wil hem dan misschien niet tot 100% laden. ;)
Kan je niet exact zeggen, het hangt mede af van de temperatuur. In de zomer kan het soms al boven de 90%, terwijl ik in de winter wel eens naar bijna 80% moest.

• savale
TFHfony schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Kan je niet exact zeggen, het hangt mede af van de temperatuur. In de zomer kan het soms al boven de 90%, terwijl ik in de winter wel eens naar bijna 80% moest.
Moet eerst nog een klein stukje omhoog, verwacht bij 100% weg dan nog net boven de 90% te zitten. Zal mijn bevindingen posten. :)

• Racemol
savale schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:28:
Regeneratie werkt bij mijn Luxury 2023 model weer als hij net van het topje van 100% af is, dus eigenlijk altijd weer na een paar minuten rijden. De eerste kilometer of twee is dan even wennen maar regeneratie werkt daarna erg snel weer.

• dmrazor
Racemol schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:03:
[...]

Regeneratie werkt bij mijn Luxury 2023 model weer als hij net van het topje van 100% af is, dus eigenlijk altijd weer na een paar minuten rijden. De eerste kilometer of twee is dan even wennen maar regeneratie werkt daarna erg snel weer.
Yep... bij mij idem!

• savale
Bedankt! Dan ga ik gewoon 100% weg. Ben benieuwd

• Eavyon
  • Laatst online: 11:44
Ik heb eerder dit jaar afdaling gedaan vanaf 2300m waar ik de auto op 32% had en beneden aangekomen stond die weer op 40%. Aangezien 100km een laadstop stond ingepland was dat prima haalbaar. Als je op 100% wegrijd zal regeneratie al vrij snel ophouden en je niet 'automatisch' afremmen tijdens het afdalen en alle energie in de schrijfremmen gaan zitten.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Hoi! Nieuwe eigenaar van een occasion 2024 MG4 Luxury 64kWh. Mijn eerste elektrische auto, tevens ook het meest moderne wat ik gereden heb.

Ik ben in overleg met de garage waar deze vandaan komt, omdat ik vanaf dag 1 problemen heb met de sensoren voor de geavanceerde assist opties: ACC, TJA, LKA etcetera werken allemaal niet. Volgens een uitdraai van hun OBD scanner is de auto de calibratie status kwijtgeraakt. Vanuit de garage heb ik de toezegging dat ze dit kosteloos zullen oplossen, inclusief een update naar de meest recente infotainment SW (draai nu op 1300R40), maar voorlopig nog geen datum.

Ik ben benieuwd of andere mensen dit mee hebben gemaakt? Hoe is dit bij jullie opgelost?

• Henno Keers
HotFix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:50:
Hoi! Nieuwe eigenaar van een occasion 2024 MG4 Luxury 64kWh. Mijn eerste elektrische auto, tevens ook het meest moderne wat ik gereden heb.

Ik ben in overleg met de garage waar deze vandaan komt, omdat ik vanaf dag 1 problemen heb met de sensoren voor de geavanceerde assist opties: ACC, TJA, LKA etcetera werken allemaal niet. Volgens een uitdraai van hun OBD scanner is de auto de calibratie status kwijtgeraakt. Vanuit de garage heb ik de toezegging dat ze dit kosteloos zullen oplossen, inclusief een update naar de meest recente infotainment SW (draai nu op 1300R40), maar voorlopig nog geen datum.

Ik ben benieuwd of andere mensen dit mee hebben gemaakt? Hoe is dit bij jullie opgelost?
Allereerst veel rijplezier gewenst! Ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar wel andere software issues.
Welke garage gaat bovenstaand voor je "oplossen"? Een van Mossel vestiging? Als je het topic hebt doorgelezen zul je hebben opgevangen dat de kwaliteit van die garages veelal tegenvalt, zeker met het bijhouden van de vele software modules van de auto.
Die 4 die je hebt gekocht, is dat er een met of zonder achterruitwisser?

• HotFix
Henno Keers schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:38:
[...]

Allereerst veel rijplezier gewenst! Ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar wel andere software issues.
Welke garage gaat bovenstaand voor je "oplossen"? Een van Mossel vestiging? Als je het topic hebt doorgelezen zul je hebben opgevangen dat de kwaliteit van die garages veelal tegenvalt, zeker met het bijhouden van de vele software modules van de auto.
Die 4 die je hebt gekocht, is dat er een met of zonder achterruitwisser?
Bedankt voor je reactie - hij bevalt enorm. Het is inderdaad een MG4 met ruitenwisser achter.

De garage geeft aan dat zij het niet kunnen oplossen maar dat ze voor mij een afspraak bij Van Mossel zullen maken op eigen kosten. Ik lees inderdaad dat de meeste garages erg beperkt zijn in wat ze kunnen zonder officiële MG ondersteuning.

• Mg4gebruiker
Er zijn mg4 eigenaren die een moord doen als die systemen standaard niet werken ...

• Eavyon
  • Laatst online: 11:44

Voor zover ik weet doet alleen een van mossel garage software updates. Met de normale automatische update met de software van saic (fabrikant van MG) wordt een check gedaan of elke module de laatste versie heeft ten opzichte van de server. Nadat de module is geüpdate zorgt deze software er waar nodig ook voor dat er een kalibratie wordt uitgevoerd en dit wordt dan weggeschreven in die module. En hier zit je probleem. De update is niet volledig uitgevoerd.

Ik heb in het verleden al meermaals de software laten bijwerken vanwege gebreken. En elke keer gebruiken ze de handmatige methode waardoor ze selectief één of een paar modules updaten i.p.v. alles. Waarschijnlijk om tijd te besparen, althans dat denkt die monteur.

Afgelopen maand ben ik voor 2e keer dit jaar al terug geweest naar Tiel en kwam ik na lang overleg aan de balie erachter dat ze dus ook daar selectief modules updaten. Het gevolg is dat 2 modules niet zijn bijgewerkt die direct kunnen verklaren waarom ik nog steeds storingsmeldingen heb in het dashboard. Echter men wil dit niet zomaar oplossen want de betreffende modules zouden al geüpdate zijn vanwege dezelfde storingsmelding. Een simpele uitdraai van de versienummers van de modules gaf aan dat ze inderdaad niet zijn bijgewerkt. Ik zou nou een 3e keer 160km moeten gaan rijden om alleen die module te laten updaten.

Kortom, vraag bij het updaten dat ze je een uitdraai geven van de versienummers en of alle updates daadwerkelijk gelukt zijn en de kalibratie is uitgevoerd. En uiteraard kosteloos want dit hoort bij het standaard onderhoud.

• Mg4gebruiker
Dit is een geroemde vestiging..... Ik had een ongeveer zelfde ervaring. De auto zou prima kunnen zijn. Maar alles eromheen is zo ondermaats.

Als ik ik een DuraAce groep op mijn racefiets monteer dan kan ik rustig beweren dat het goed spul is. Maar als ik het niet goed onderhoud, dan gaat het ergens haperen....

• Henno Keers
Mg4gebruiker schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:27:
Dit is een geroemde vestiging..... Ik had een ongeveer zelfde ervaring. De auto zou prima kunnen zijn. Maar alles eromheen is zo ondermaats.

Als ik ik een DuraAce groep op mijn racefiets monteer dan kan ik rustig beweren dat het goed spul is. Maar als ik het niet goed onderhoud, dan gaat het ergens haperen....
Eeeeuh Campagnolo C Record bedoel je zeker? :*)

• Henno Keers
HotFix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor je reactie - hij bevalt enorm. Het is inderdaad een MG4 met ruitenwisser achter.

De garage geeft aan dat zij het niet kunnen oplossen maar dat ze voor mij een afspraak bij Van Mossel zullen maken op eigen kosten. Ik lees inderdaad dat de meeste garages erg beperkt zijn in wat ze kunnen zonder officiële MG ondersteuning.
Dan komt het volgende hoofdstuk aan bod: een goede betrouwbare Van Mossel vestiging opzoeken. Het is makkelijker om goud te vinden in Nederland, zonder veel meningsverschillen is er maar 1: het MG Servicepunt in Tiel, zit bij van Mossel Nissan Renault in.

• 1234567y

Niet echt.

Alleen als ik tow mode (aanhanger) aan heb gehad komen die functies soms niet goed terug. dan moet ik de aanhanger mode even in/uit schakelen, dat helpt.

• HotFix
1234567y schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:04:
[...]

Niet echt.

Alleen als ik tow mode (aanhanger) aan heb gehad komen die functies soms niet goed terug. dan moet ik de aanhanger mode even in/uit schakelen, dat helpt.
Dit ga ik even proberen, wie weet...

• HotFix
Henno Keers schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

Dan komt het volgende hoofdstuk aan bod: een goede betrouwbare Van Mossel vestiging opzoeken. Het is makkelijker om goud te vinden in Nederland, zonder veel meningsverschillen is er maar 1: het MG Servicepunt in Tiel, zit bij van Mossel Nissan Renault in.
Bedoel je hiermee dat het Servicepunt in Tiel goud is, of juist niet? In lijn met eerdere berichten...

• Mg4gebruiker
Henno Keers schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Eeeeuh Campagnolo C Record bedoel je zeker? :*)
Ook goed. Ik ben meer bescheiden ...

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste