TTommie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 00:03:
[...]
Hmmm, het was niet lullig bedoeld, maar wellicht een cultuur dingetje, en Nederlandse directheid.
Wat ik je probeerde te vertellen is dat ik de antwoorden ook niet heb. Maar dat er vast meerdere mensen met jouw probleem zijn en dat forum zit vol met kennis, vragen en vaak ook de antwoorden.
Maar het is wel jouw probleem, en ik ga die topics niet doorakkeren op zoek naar de antwoorden.
De opmerking dat het Chinees is, is vervelend voor je, maar dat zal je jezelf toch eigen moeten maken als je het opgelost wil zien. Of maak Gemini/ChatGPT/CoPilot je nieuwe BFF. Die tooling kan je hier ideaal voor gebruiken zou ik zeggen.
zou het niet weten of Nederlanders zo humeurig zijn, ik had toch de indruk van niet maar niet getreurd, alles zal wel los lopen
Wat betreft mijn probleem, inderdaad mijn probleem en eentje waar ik niet in onderlegd ben. Daarom ook dat ik op dit forum rond zit te klooien. Maar het heeft geen nut, enkel maar opmerkingen dat ik hopeloos achterloop alhoewel dit niet zo is, het is een andere
versie die ik heb een MG4 september 2024.
Met laatste update R36. Ik verkondig hier al maanden dat dit zo is maar kreeg geen gehoor, het forum heb ik ondertussen volledig uitgespit maar als de versie niet vernoemd wordt zit ik met een heel andere uiterlijk en klopt het niet.
Dus wat is volgens mij de oplossing, de problemen apart aanpakken maar daarvoor heb ik de codes nodig zoals bvb SC077 die voor de LKA zou zijn. En dus vraag ik aan degenen die laten uitschijnen de materie enigzins te kennen om hulp, ik moet niet bij de bakker of beenhouwer zijn hé, wat zeg ik ik moet zelfs niet bij de garage zijn blijkbaar !!!
Gij moet niet denken dat ik discuseer met u, ik zeg enkel waar het om draait. Maar ik had toch graag wat hoffelijkheid en hulp gehad inplaats van opmerkingen zonder oplossing, dat zou ik zelf toch doen als ik het zou weten, waarom anders op een forum al die moeite doen.
Ik vraag het nog eens duidelijk en ik vat het samen om iedereen tijd te besparen:
* vin uitgelezen in de garage en dan krijgen ze de updates voor geschoteld en voeren die uit
* voor de MG 4 09/2024 is R36 de laatste versie voor de infotainment ondanks ik opper dat er vermeld wordt dat men reeds R68 uitgebracht heeft. Blablabla jij hebt een andere versie, is al zever op forum, en die rode kruisen in de lijst updates zijn ook voor een ander type enz. dit is de mening van de garage
* ik wil enkel de problemen updaten en die zijn:
- handenvrij bellen valt telkens uit ook na herkoppelen
- LKA werkt niet normaal en onvoorspelbaar
- Verbruik is onmiddelijk na de updates van +/- 14 kwh gestegen naar +/- 25 kwh , ik wil dit zoals voorheen
Wat ik beleefd wil vragen aan iedereen die het weet:
welke codes moet ik laten herinstalleren om die problemen op te lossen oftewel hoe ik anders kan weten welke codes ik moet laten installeren door een lijst, ikzelf vind er niets van terug, waarschijnlijk doordat ik niet weet waar ik moet zoeken.
Hulp wordt gewaardeerd