TFHfony schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is inderdaad een hele nare historie en het klinkt alsof je een flink maandagochtendmodel te pakken hebt. Maar om op basis van die ervaring iedereen af te raden een MG4 te kopen is wat overdreven. Ik heb "de mijne" achter moeten laten bij mijn oud-werkgever maar vond het echt een heerlijke auto.
Het is natuurlijk aan iedereen om een eigen weging te maken van ervaringen van anderen. Maar op basis van mijn ervaring kan ik natuurlijk deze auto niet echt aanraden aan anderen.
Niet alleen vanwege de problemen met de auto, maar ook vanwege de service.
Ik merk gewoon dat het bij mijn servicepunt een enorme chaos is. Vaak is niet duidelijk of er een leenauto beschikbaar is. Ze zijn enorm druk, het inplannen van normaal onderhoud moet maanden van tevoren. Bij het bestellen van onderdelen weten ze niet of deze onderdelen in het magazijn op voorraad zijn. En als ze niet op voorraad blijken te zijn hebben ze geen idee hoe lang een levering duurt. En ga zo maar door. Communicatie is ook niet op orde.
Voorbeeldje: Mijn auto moest opgehaald worden door een sleepdienst (vanwege het koelvloeistof lek). Na een telefoontje naar mijn garage (MG Nijmegen) kreeg ik het advies om de MG pechhulp te bellen. Vervolgens krijg ik van de pechhulp te horen dat zij de opdracht moeten krijgen van het service punt, omdat het mij anders geld kost. Dus ik weer terug naar het service punt bellen. Een paar uur later krijg ik een telefoontje van de sleepdienst: "We komen er aan en nemen je auto mee naar Tiel". Grote verbazing want mijn garage zit dus in Oosterhout (Nijmegen). Drie telefoontjes later en nadat het filiaal in Tiel er bij betrokken was, was het eindelijk geregeld: mijn auto zou naar Nijmegen gaan. Tot op het laatste moment was het echter niet duidelijk of ik wél of niet mee moest rijden met de sleepdienst om vervangend vervoer op te halen.
Uiteindelijk is het geregeld: Mijn auto is netjes opgehaald en de volgende ochtend stond hier een chauffeur op de stoep met een leenauto (die ik echt nodig had vanwege mijn werk). Maar man man man, wat heeft het mij een tijd gekost...
Daarnaast (dit is speculatie): het lijkt mij dat de lek van de koelvloeistof veroorzaakt is door de reparatie die ze eerder hebben gedaan. Bij het fixen van de laadpoort hebben ze de complete HV accu onder de auto uit gehad. Het is wel heel toevallig dat er kort daarna een koelvloeistof lek achterin de auto blijkt te zijn.
Dus: ja, mijn auto is vast een maandagochtendmodel. Maar als dat goed werd opgelost had je mij niet horen klagen.
Ps. Ik ben nu geswitcht naar het servicepunt in Tiel (voor mij een stuk verder rijden). Ik hoop daar op betere ervaringen.