• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 00:11
Henno Keers schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:34:
[...]

Is dit een Luxury? De R36 wijst op de entertainment console, als die nog R36 is, dan loop je hopeloos achter met alleen dat onderdeel (is nu R68), ik mag vrezen voor die 15 andere onderdelen met een bepaalde software revisie.
Toen wij onze Luxury kregen in mei 2024 had die ook ongeveer die versie, pas nu, na 2 ritten naar Tiel op en neer, begint de software ergens op te lijken.
Inderdaad een Luxury met R36 er op. Volgens de garage is dat de juiste versie ! Heb hen attent gemaakt dat er op de forums sprake is van R68 update, maar dat wuiven ze weg als een andere wagen versie.
Als je naar de MG site gaat en inlogt met je serienummer krijg je als antwoord dat R36 de juiste versie.

Nu heb ik al veel goede dingen gelezen van Tiel en heb ik er veel voor over, ik woon in west-vlaanderen aan de Franse grens, maar dit is ver en misschien krijg ik daar ook hetzelfde antwoord.
Wat een miserie met een nieuwe wagen :(

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-02 12:37
Er zit inderdaad verschil in R-nummers tussen de Standard Edition en de Luxury Edition.
Voor Lux zijn die nummers veel hoger. Kan goed zijn dat R36 de nieuwste is voor de standaard editie (die zonder spoiler/warmtepomp).

• Bersonia
Robonus schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:01:
Er zit inderdaad verschil in R-nummers tussen de Standard Edition en de Luxury Edition.
Voor Lux zijn die nummers veel hoger. Kan goed zijn dat R36 de nieuwste is voor de standaard editie (die zonder spoiler/warmtepomp).
OK, maar men zou denken als je het opzoekt met het chassisnummer men de juiste update versie zou aanbevelen. Het is wel degelijk de Luxury uitvoering, dus ik snap het niet hoor. Wat moet er ondernomen worden om zekerheid te scheppen?

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-02 13:08
@Bersonia, ik heb de elektrische apparatuur voor de achterklep bij MG Titan besteld. Kosten ( net gecheckt) € 298.95.
De kosten vallen wel mee, maar het is idd even werken.

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02 12:19
Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Inderdaad een Luxury met R36 er op. Volgens de garage is dat de juiste versie ! Heb hen attent gemaakt dat er op de forums sprake is van R68 update, maar dat wuiven ze weg als een andere wagen versie.
Als je naar de MG site gaat en inlogt met je serienummer krijg je als antwoord dat R36 de juiste versie.

Nu heb ik al veel goede dingen gelezen van Tiel en heb ik er veel voor over, ik woon in west-vlaanderen aan de Franse grens, maar dit is ver en misschien krijg ik daar ook hetzelfde antwoord.
Wat een miserie met een nieuwe wagen :(
Ik heb een Lux Long Range, de vroege generatie waar one pedal driving niet op kan helaas. Ik heb een infotainment versie in de 60 range (ben nu op het werk, auto staat wat ver) samen met de andere updates is het allemaal veel soepeler geworden. Ik ben heel tevreden over Tiel, hoe je er wel serieus genomen wordt en alle updates met je besproken wordt.Geef ze anders vooraf ff een belletje.

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:02
Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]

OK, maar men zou denken als je het opzoekt met het chassisnummer men de juiste update versie zou aanbevelen. Het is wel degelijk de Luxury uitvoering, dus ik snap het niet hoor. Wat moet er ondernomen worden om zekerheid te scheppen?
MG servicepunt Tiel bellen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15
Bersonia schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:
heb probleempje, mijn vrouwtjelief heeft één issue met de leuke MG4
:? geen electrische achterklep en dit voor een electrische auto!! :-(
Die achterklep is wel een beetje zwaar vind ik zelf en voor een kleinere persoon is dat nog slechter, dus ik begrijp het wel.
Nu is mijn vraag, kan ik de pompen vervangen door sterkere eventueel , zodat de achterklep bijna vanzelf omhoog gaat? 8)
De motorklep is ook enorm zwaar. Zullen beide grotendeels staal zijn. Als ik naar mijn andere auto kijk een kia e-niro is vooral de achterklep veder licht. Dun plaatstaal met plastic en aluminium.

• Robonus
Bersonia schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]

Ik heb even in chatgpt gekeken welke versies er de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jL6sOAY.png

Ik zet zelf nog op R46 uit m'n hoofd, en ik dacht dat er zelfs ook al een R67 was die niet in het bovenstaande overzicht staat. Anders even met garage Tiel bellen.

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:42
Robonus schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:42:
[...]

Ik heb even in chatgpt gekeken welke versies er de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen:

[Afbeelding]

Ik zet zelf nog op R46 uit m'n hoofd, en ik dacht dat er zelfs ook al een R67 was die niet in het bovenstaande overzicht staat. Anders even met garage Tiel bellen.
Zeker is R67 er. Maar je krijgt die niet zonder een reden. Ook niet in Tiel. Klaag eens over uitval BT bv.
Bizar dat je hiervoor 'op vakantie' moet in NL. Aan de andere kant, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Wat betreft die achterklep: ik had dit ook met mijn oude liftback en ik zie nu bij de MG dat hij ook niet meer soepel omhoog gaat. Vaak is dit slijtage. Ik die van de liftback destijds vervangen en nooit geen last meer van gehad.

• Bersonia
ik zie niet de R36 die op de mijne staat. Is zogezegd de laatste !!

MG4 09/24

[ Voor 19% gewijzigd door Bersonia op 03-02-2026 23:04 ]

• Henno Keers
Mg4gebruiker schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:16:
[...]

Zeker is R67 er. Maar je krijgt die niet zonder een reden. Ook niet in Tiel. Klaag eens over uitval BT bv.
Bizar dat je hiervoor 'op vakantie' moet in NL. Aan de andere kant, elk nadeel heeft zijn voordeel.

Wat betreft die achterklep: ik had dit ook met mijn oude liftback en ik zie nu bij de MG dat hij ook niet meer soepel omhoog gaat. Vaak is dit slijtage. Ik die van de liftback destijds vervangen en nooit geen last meer van gehad.
Wij hebben R68 op de entertainment console staan, R67 had serieuze problemen met bluetooth verbindingen die onbruikbaar werden, zowel Android als Apple apparaten konden dan niet meer verbinden en waren ook niet meer zichtbaar in de console. Dit kon je alleen oplossen door BT in het engineering menu uit te zetten en daarna regulier weer aan te zetten. Daarna weer de toestellen aanmelden en ging het een tijdje goed.
Wederom, in Tiel geholpen.

• Mg4gebruiker
Er is inmiddels al R71.
Wat betreft Bersonia: na juli 2024 is er andere firmware/software op de autos gezet om de aanvullende ADAS. Ik herinner mij dat die reeks anders loopt dan van de autos voor juli 2024. Maar wat daarvan de laatste is weet ik niet.

• Vaevictis_
Mg4gebruiker schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:30:
Er is inmiddels al R71.
Wat betreft Bersonia: na juli 2024 is er andere firmware/software op de autos gezet om de aanvullende ADAS. Ik herinner mij dat die reeks anders loopt dan van de autos voor juli 2024. Maar wat daarvan de laatste is weet ik niet.
Is daar al iets over bekend? Heeft iemand een changelog of gebruikerservaringen?

Dit zegt gemini:

The R71 update is primarily focused on system stability and refining ADAS (MG Pilot) behaviors that were introduced or altered in the R59/R67 cycles.
Key Changes in R71 (Entertainment/System Version)
1. ADAS & Driving Refinements

The most significant changes in recent versions like R71 involve the MG Pilot suite:
  • Lane Keep Assist (LKA) "Stickiness": Further refinement of the LKA toggle. While EU/UK regulations require LKA to default to "On" upon startup, R71 continues to optimize the "Shortcut" accessibility (pull-down menu) for easier deactivation.
  • Adaptive Cruise Control (ACC) Logic: Improved smoothness in stop-and-go traffic. It reduces the "jerky" braking and acceleration experienced in earlier R33/R46 builds.
  • Speed Sign Recognition: Improved accuracy in reading overhead gantries and temporary roadworks signs, reducing "phantom" speed limit changes on the dash.
2. Infotainment & Connectivity

As an "Entertainment System" update, it addresses the MPU (Main Processing Unit) performance:
  • Stability for Smartphone Mirroring: Fixes for intermittent disconnects with Apple CarPlay and Android Auto, particularly over USB.
  • System Boot Speed: Reductions in the "black screen" time during initial vehicle startup.
  • Menu Fluidity: General optimization of the touch response in the climate control and settings menus.
  • 360° Camera Lag: Some users report a reduction in the frame-rate lag when the 360° camera is engaged during parking maneuvers.
3. Bug Fixes
  • 12V Battery Management: Continued background tweaks to how the infotainment system "sleeps" to prevent the common 12V drain issues seen in 2023 models.
  • Language & Localisation: Fixes for minor typos or incorrect translations in specific regional European/Australian menus.

[ Voor 69% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-02-2026 13:45 ]

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:30:
Er is inmiddels al R71.
Ik geloof dat dit inderdaad het versie probleem in de hand werkt . Jammer genoeg heb ik zogezegd de laatste updates maar het enige wat ik ondervind is dat de LKA nu niet meer standaard aan staat bij de opstart maar toch onregelmatig aan springt met de nodige rukken aan het stuur, de ACC de wagen op autostrade onnodig laat remmen aan 120 km/uur en opnieuw optrekt als een furie, en heel zeker van de ene dag op de andere een torenhoog verbruik om een idee te geven van 14.8 kwh voorheen naar (als ik kalm rijd) +/- 24 kwh, rij ik vlot dan gaat ie er gemakkelijk over. En dan nog het geluid dat de wagen maakt, zeker niet een geruisloze EV, het is alsof de airco volop staat te draaien soms zelfs als de wagen uitgeschakeld is.
En nog een heleboel kleine dingen zoals die gekke vrouwenstem die zomaar uit het niets in het engels begint te brabbelen en telkens maar herhaalt dat ze het niet verstaan heeft :(
Het is niet in orde, de feeling zegt dat het niet ok is maar ik kan het moeilijk omschrijven maar dat neemt niet weg dat ze er zijn. Het is ook geen fijn gedacht dat de wagen zeker niet gekeurd gaat worden met een LKA die uitgeschakeld is, dat bekijken ze zeker al die verplichte wetgeving van europa.

Wat kan ik nog doen, ik wil terug naar de garage maar wat moet ik zeggen je hebt het niet goed gedaan :P Ze gaan me graag zien komen zeker.

Ik ken niks van auto's maar er moet toch een manier zijn om deze fouten uit te lezen of zoiets in die aard. En nog iets wat wordt er nog eletronisch aangestuurd in de wagen waarvan er niets vermeld wordt op het scherm maar ook geupdated moet worden.
Mijn dokter heeft een polestar met OTA updates, kreeg hij zelfs eventjes 60km meer rijbereik door een update en dat zonder dat hij zelfs maar iets moet doen, klinkt bijna als een droom |:(

Ik vind zelf heel weinig respons dat mij kan helpen en dat is waarschijnlijk omdat het er eentje is van 09/2024.
Alle hulp is meer dan welkom en zal zeker geappresieerd zal worden.

• Bersonia
heb carscanner geïnstalleerd en verbonden met de wagen. Maar wat nu? Kan er iemand uit leggen wat te doen en misschien nog belangrijker wat moet ik niet doen?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:19

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:07:
heb carscanner geïnstalleerd en verbonden met de wagen. Maar wat nu? Kan er iemand uit leggen wat te doen en misschien nog belangrijker wat moet ik niet doen?
Wat wil je doen dan?

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
mijn doel is fouten in het systeem te vinden en te herstellen, kan dat

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:52:
[...]

mijn doel is fouten in het systeem te vinden en te herstellen, kan dat
Als je fouten hebt kan je ze zien (maar die zou je nu ook al moeten zien), verder kan je ze hooguit resetten. Maar de meeste simepele OBD2 readers kunnen alleen 'algemene' foutcodes resetten, voor hoop modules heb je duurdere apparatuur nodig (van Autel, Delphi of Snap-On b.v.).

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:06:
[...]

Ik geloof dat dit inderdaad het versie probleem in de hand werkt . Jammer genoeg heb ik zogezegd de laatste updates maar het enige wat ik ondervind is dat de LKA nu niet meer standaard aan staat bij de opstart maar toch onregelmatig aan springt met de nodige rukken aan het stuur, de ACC de wagen op autostrade onnodig laat remmen aan 120 km/uur en opnieuw optrekt als een furie, en heel zeker van de ene dag op de andere een torenhoog verbruik om een idee te geven van 14.8 kwh voorheen naar (als ik kalm rijd) +/- 24 kwh, rij ik vlot dan gaat ie er gemakkelijk over. En dan nog het geluid dat de wagen maakt, zeker niet een geruisloze EV, het is alsof de airco volop staat te draaien soms zelfs als de wagen uitgeschakeld is.
En nog een heleboel kleine dingen zoals die gekke vrouwenstem die zomaar uit het niets in het engels begint te brabbelen en telkens maar herhaalt dat ze het niet verstaan heeft :(
Het is niet in orde, de feeling zegt dat het niet ok is maar ik kan het moeilijk omschrijven maar dat neemt niet weg dat ze er zijn. Het is ook geen fijn gedacht dat de wagen zeker niet gekeurd gaat worden met een LKA die uitgeschakeld is, dat bekijken ze zeker al die verplichte wetgeving van europa.

Wat kan ik nog doen, ik wil terug naar de garage maar wat moet ik zeggen je hebt het niet goed gedaan :P Ze gaan me graag zien komen zeker.

Ik ken niks van auto's maar er moet toch een manier zijn om deze fouten uit te lezen of zoiets in die aard. En nog iets wat wordt er nog eletronisch aangestuurd in de wagen waarvan er niets vermeld wordt op het scherm maar ook geupdated moet worden.
Mijn dokter heeft een polestar met OTA updates, kreeg hij zelfs eventjes 60km meer rijbereik door een update en dat zonder dat hij zelfs maar iets moet doen, klinkt bijna als een droom |:(

Ik vind zelf heel weinig respons dat mij kan helpen en dat is waarschijnlijk omdat het er eentje is van 09/2024.
Alle hulp is meer dan welkom en zal zeker geappresieerd zal worden.
Je verwijst naar veel ounten die niet in orde zijn. Ik wil best meedenken maar ik doe dat graag punt voor punt.

Je zegt dat LKA uit staat als je de auto instapt.
Zie je dat in het menu voor je de rem intrapt en de auto nog niet in ready mode is? Zie je dat ook nadat de auto in ready mode is gezet (maw, nadat je de rem hebt ingetrapt)?

Daarnaast: heb jij de volledige code waar je de R36 uithaalt voor mij? Dan gooi ik hem even in de groep op een ander forum.

• Bersonia
-tom-562 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:57:
[...]

Als je fouten hebt kan je ze zien (maar die zou je nu ook al moeten zien), verder kan je ze hooguit resetten. Maar de meeste simepele OBD2 readers kunnen alleen 'algemene' foutcodes resetten, voor hoop modules heb je duurdere apparatuur nodig (van Autel, Delphi of Snap-On b.v.).
ok ik snap het, dient dus enkel om wat info te vergaren. Is er daar info tussen die van belang kunnen zijn?

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Je verwijst naar veel ounten die niet in orde zijn. Ik wil best meedenken maar ik doe dat graag punt voor punt.

Je zegt dat LKA uit staat als je de auto instapt.
Zie je dat in het menu voor je de rem intrapt en de auto nog niet in ready mode is? Zie je dat ook nadat de auto in ready mode is gezet (maw, nadat je de rem hebt ingetrapt)?

Daarnaast: heb jij de volledige code waar je de R36 uithaalt voor mij? Dan gooi ik hem even in de groep op een ander forum.
dank U, de LKA staat uitgeschakeld zodra de wagen gereed is om te rijden, in het wit op het scherm. Anders niets speciaal aan ware het niet dat tijdens het rijden de LKA plotseling groen wordt, gebeurt dit dan krijg je sowieso een ruk ter correctie. Mijn vrouwtje zegt dat ik gelijk een dronkeman rijd sedert ik de MG4 heb 8)7
De volledige code is R36, dat klopt en volgens de garage zijn er geen andere updates meer voor mijn type MG4 Luxury, volgens hen moet ik wachten tot MG zelf besluit een nieuwe update uit te voeren.

Bedankt om mee te denken

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:11:
[...]

dank U, de LKA staat uitgeschakeld zodra de wagen gereed is om te rijden, in het wit op het scherm. Anders niets speciaal aan ware het niet dat tijdens het rijden de LKA plotseling groen wordt, gebeurt dit dan krijg je sowieso een ruk ter correctie. Mijn vrouwtje zegt dat ik gelijk een dronkeman rijd sedert ik de MG4 heb 8)7
De volledige code is R36, dat klopt en volgens de garage zijn er geen andere updates meer voor mijn type MG4 Luxury, volgens hen moet ik wachten tot MG zelf besluit een nieuwe update uit te voeren.

Bedankt om mee te denken
Dat hoort zo. Groen betekent dat het systeem daadwerkelijk actief is en dus actief corrigeert en ook een referentie heeft (belijning op de weg). Heb je geen wegbelijning dan is het systeem natuurlijk niet actief (en dus wit).

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
-tom-562 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:17:
[...]

Dat hoort zo. Groen betekent dat het systeem daadwerkelijk actief is en dus actief corrigeert en ook een referentie heeft (belijning op de weg). Heb je geen wegbelijning dan is het systeem natuurlijk niet actief (en dus wit).
Dat denk ik niet, lijnen of geen lijnen de LKA stond voor de update altijd op groen maar er werd maar gecorrigeerd op wegen met lijn markering. Nu staat hij standaard op wit ook op wegen met de lijnen duidelijk gemarkeerd tot de LKA plots zichzelf inschakelt en dit ook op wegen zonder markeringen. Het is onmogelijk te voorspellen waar dit gebeurt, op dezelfde plaats kan hij zowel groen of wit staan, het is willekeurig. :-( Het gebeurt zelfs dat de LKA op groen staat en dit op een gemarkeerde weg met lijnen maar toch niet reageert als je over de markeringen gaat zowel in het midden als aan de kant van de weg. Als dit slechts zelden gebeurt zou ik dat als een technisch foutje zien maar het onvoostelbare en de frequentie maakt het zelfs gevaarlijk.

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:53:
[...]

Dat denk ik niet, lijnen of geen lijnen de LKA stond voor de update altijd op groen maar er werd maar gecorrigeerd op wegen met lijn markering. Nu staat hij standaard op wit ook op wegen met de lijnen duidelijk gemarkeerd tot de LKA plots zichzelf inschakelt en dit ook op wegen zonder markeringen. Het is onmogelijk te voorspellen waar dit gebeurt, op dezelfde plaats kan hij zowel groen of wit staan, het is willekeurig. :-( Het gebeurt zelfs dat de LKA op groen staat en dit op een gemarkeerde weg met lijnen maar toch niet reageert als je over de markeringen gaat zowel in het midden als aan de kant van de weg. Als dit slechts zelden gebeurt zou ik dat als een technisch foutje zien maar het onvoostelbare en de frequentie maakt het zelfs gevaarlijk.
Daar is niks plots aan! Vanaf 60 kmh schakelt de auto LKA in. Altijd al het geval geweest. Als de snelheid terug valt dan blijft hij aan tot ongeveer 55 kmh.
Of hij groen is hangt van het herkennen van de markering af. Geen markering? Kleur is wit. Staat lka uit of op alleen waarschuwen (alert)? Dan is het symbool geel.
Als het systeem te grof ingrijpt moet je dat melden bij je dealer. Daar zijn wel updates voor.

Wat betreft de code: kijk eens hier:https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-123558Ik moet de volledige code hebben. Anders kan ik je niet helpen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:53:
[...]

Dan herkent je auto de lijnen niet goed. Is je ruit goed schoon?
Ik heb geen MG4 meer maar ik ben er ondertussen wel achter dat het LKA systeem van MG bij lange na niet zo goed werkt als andere merken (in mijn geval nu een VW).

Vaak bu'j te bang!

• Henno Keers
Bersonia schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:11:
[...]

Bedankt om mee te denken
Bij wit is de LKA aan maar niet actief, tot ca. 55 Km per uur, daarboven wordt ie groen. Met de stand van de software die je noemt is het niet zo'n wonder dat je een ruk aan het stuur krijgt.
Wij hadden die versie op de auto toen we die in mei 2024 kregen en daar was niet mee te rijden, veel te gevaarlijk.
Ik ben nu 3 bezoeken aan MG Servicepunt Tiel verder (die bugs verdwenen met updates aan allerlei systemen en er kwamen andere voor terug) en nu wil de auto mij niet meer vermoorden, maar enkel de pleuris laten slikken. >:)
Voor langere ritten zetten wij de LKA altijd uit, kan nu vanuit de linker bovenkant op de console sinds ik meende R63.

• Robonus
Ook het vermelden waard is dat de LKA anders reageert als de ACC op TJA staat of niet, dan reageert doe namelijk nog veel agressiever.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Die R36 of R63 waar naar gerefereerd wordt verteld helemaal niets omtrent LKA. Dit is slechts de versie van het consolecenter. Als je alle firmware versies wil inzien, moet je dat via de “hidden” code doen die hier in dit topic ook ergens rondzweeft.

Ik dacht 200519 maar dat weet ik niet meer zeker. En is alleen voor de Trophy versie.

Wat je wellicht wel kan afleiden aan deze versie is dat deze kwa console vhopeloos achterloopt als we het over een Trophy versie hebben, en als dit voor de console het geval is, zal dit vermoedelijk ook wel gelden voor de rest van de auto.

Mr. T.

• Mg4gebruiker
Op zich klopt het wat je zegt. Maar heel vaak gaan de updates van de modules mee met een infotainment update. Ook de update voor de lka. De belangrijkste was SC077.

• Bersonia
ik probeer al jullie punten aan te kaarten
de versie is MG4 Luxury van 09 2024, volgens de garage is er een nieuwere versie vanaf 07 2024. Die heeft een andere update de R36.

MD4-gebruiker:
ik ga de snelheid eens in de gaten houden of dit inderdaad het geval is
ik ga morgen een foto posten waarop heel de code te zien is

Tom -265
dit was in het begin dat ik de wagen had soms wel het geval, nu worden alle lenzen gereinigd wanneer ze nog maar een stofje op zich hebben >:)

Henno Keers
jouw wagen is dus van voor 07 2024 en heeft dus een andere versie. Maar ik herken jouw verhaal, bij mijn eerste rit heb ik als het ware doodangsten gekregen zo erg waren de mankementen, onmiddelijk updates gehad en het werd al veel beter maar het was bijlange nog niet goed, na de R36 update is het nog beter. maar nog niet in orde. Nog enkele problemen zoals ACC die inhoud en bleutooth verbinding weg, enz.
Het probleem met de ACC los ik op door met het gaspedaal de snelheid constant te houden tot ik die voorligger ingehaald heb, dan gewoon weer verder op ACC :*)

Robonus
ACC op TJA, wat bedoel je daarmee? Is dat de modus waarbij de wagen bijna vanzelf rijd? Dat is bij mij ICA
Normaal rijd ik daar niet mee, vertrouw dat niet zo. Eigenlijk jammer want dat zou heel leuk kunnen zijn als het betrouwbaar zou werken.

Ttommie
De code voor mijn MG4 Luxury 09 2024 is

!Mg12345

Kun je even verduidelijken waar ik wat kan vinden in dit menu?

In het algemeen denk ik dat we nu bijna allemaal op één lijn zitten en er meer duidelijkheid is waarvoor dank, met die verschillende versies is het moeilijk maar ik geef het niet op want de MG4 is een hele leuke wagen om mee te rijden :)

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:15:
Op zich klopt het wat je zegt. Maar heel vaak gaan de updates van de modules mee met een infotainment update. Ook de update voor de lka. De belangrijkste was SC077.
En waar kan je dat terugvinden die codes van de updates zoals die SC077?

• TTommie

TTommie

Mg4gebruiker schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:15:
Let’s agree to disagree.

En de SC077 is een verplichte update in Nederland wel teverstaan die zou moeten worden uitgevoerd zodra een auto binnen was voor onderhoud bij de dealer. Dus geen terugroep actie. En dan werd ook alleen die update uitgevoerd, geen enkele andere. Om maar even aan te geven dat de rest van de software gewoon met rust wordt gelaten. Tenzij je kan aantonen dat er andere software gerelateerde problemen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TTommie op 08-02-2026 09:13 ]

Mr. T.

• Mg4gebruiker
inderdaad. Maar andersom is ook waar. Je hebt klacht x die opgelost wordt met een nieuwe module. Dan gooien ze ook meteen andere nieuwe modules erop. Hangt van de dealer af. Is mij meerdere keren 'overkomen'.

[ Voor 14% gewijzigd door Mg4gebruiker op 07-02-2026 11:17 ]

• Bersonia
voor MG4-gebruiker
ik heb even een foto genomen van het gevraagde, is dit ok?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWip6YRUzt6uWnszKLxE5nsbkIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RzOm9p3DBOLR2QwI3yAC7j5.jpg?f=fotoalbum_large

• Mg4gebruiker
Het klopt dat jij een versie hebt die al voorzien is updates gelijk aan svz in de zomer 2024 en later. Alleen heeft het een andere codelijn (swi133). Er zijn in 2025 nog autos afgeleverd in deze codelijn met R30. Ik kan niets vinden dat hoger is dan R36. In die zin heeft de garage dus gelijk.
Dit zegt echter niks over de losse modules. Als je een zinnige klacht hebt kan je daarvoor een update vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mg4gebruiker op 08-02-2026 12:24 ]

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:15:
Het klopt dat jij een versie hebt die al voorzien is updates gelijk aan svz in de zomer 2024 en later. Alleen heeft het een andere codelijn (swi133). Er zijn in 2025 nog autos afgeleverd in deze codelijn met R30. Ik kan niets vinden dat hoger is dan R36. In die zin heeft de garage dus gelijk.
Dit zegt echter niks over de losse modules. Als je een zinnige klacht hebt kan je daarvoor een update vragen.
Dank u wel. Welke modules zijn er dan verkrijgbaar want zo kan ik dan zelf vergelijken met wat er gebeurt zodat enkel die modules geïnstalleerd worden. Het zou voor mij ook goed zijn als ik kan zien op het scherm van de laptop in de garage wat er allemaal up to date is en wat niet. Zoals bvb die SC077 ik weet bij god niet over wat het gaat.Dan heeft het ook geen zin dat ik de codes kan zien in de garage maar niet weet wat het is.

Ik geef een voorbeeld, welke code heeft de te installeren module van bluetooth die altijd wegvalt.

En ja voor ik het vergeet, ik heb de LKA getest op wegen met overduidelijke markeringen en ik moet zeggen dat de LKA niet groen werd bij 70 - 80 - 90 km/h maar aan 96 km/h. De 2de poging werd die zelfs niet meer groen. De 3de poging werd hij groen bij 50 km/h om na 3 minuten op dezelfde weg er de brui aan te geven om dan wat later terug op groen te springen en dan heb ik de test gestopt. Dat was gisteren, vandaag hebben we boodschappen gedaan en de LKA was groen aan 30km/h zonder lijnen in het centrum, hij bleef groen tot ik de wagen uit schakelde. Op de weg terug probeerde ik hetzelfde te herhalen maar dat lukte niet, bijna thuis (8 km) kwam hij toch groen. Het is echt willekeurig :( . Wat ik ook meemaak dat is dat er geen reactie is bij overschrijden van de lijnen wanneer de LKA geactiveerd is en groen kleurt.
Welke module (code) moet daarvoor geïnstalleerd worden?

Ik denk dat er in de garages (sommige toch) gewoonweg misbruik gemaakt wordt omdat als men het ziet op het scherm de gewone mens er toch niks van snap. Toen na de update getoond werd dat er geen andere updates meer waren stonden er verschillende rood gemarkeerd, ik vroeg uitleg en kreeg antwoord dat die niet van toepassing waren voor mij. Verstaat u, het zou handig zijn als ik de betekenis van de codes wist. :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als iets zonder (gekke) problemen gewoon werkt is het ook niet nodig om alles continu te updaten.
De garage moet ook gewoon betalen voor de updates en wat ik begreep moeten alle updates ook goedgekeurd worden vanuit SAIC/MG in China, zomaar iets updaten om het updaten kan dus niet eens.
Je moet dus met concrete duidelijke klachten komen bij je dealer

Vaak bu'j te bang!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:23:
[...]

Dank u wel. Welke modules zijn er dan verkrijgbaar want zo kan ik dan zelf vergelijken met wat er gebeurt zodat enkel die modules geïnstalleerd worden. Het zou voor mij ook goed zijn als ik kan zien op het scherm van de laptop in de garage wat er allemaal up to date is en wat niet. Zoals bvb die SC077 ik weet bij god niet over wat het gaat.Dan heeft het ook geen zin dat ik de codes kan zien in de garage maar niet weet wat het is.

Ik geef een voorbeeld, welke code heeft de te installeren module van bluetooth die altijd wegvalt.

En ja voor ik het vergeet, ik heb de LKA getest op wegen met overduidelijke markeringen en ik moet zeggen dat de LKA niet groen werd bij 70 - 80 - 90 km/h maar aan 96 km/h. De 2de poging werd die zelfs niet meer groen. De 3de poging werd hij groen bij 50 km/h om na 3 minuten op dezelfde weg er de brui aan te geven om dan wat later terug op groen te springen en dan heb ik de test gestopt. Dat was gisteren, vandaag hebben we boodschappen gedaan en de LKA was groen aan 30km/h zonder lijnen in het centrum, hij bleef groen tot ik de wagen uit schakelde. Op de weg terug probeerde ik hetzelfde te herhalen maar dat lukte niet, bijna thuis (8 km) kwam hij toch groen. Het is echt willekeurig :( . Wat ik ook meemaak dat is dat er geen reactie is bij overschrijden van de lijnen wanneer de LKA geactiveerd is en groen kleurt.
Welke module (code) moet daarvoor geïnstalleerd worden?

Ik denk dat er in de garages (sommige toch) gewoonweg misbruik gemaakt wordt omdat als men het ziet op het scherm de gewone mens er toch niks van snap. Toen na de update getoond werd dat er geen andere updates meer waren stonden er verschillende rood gemarkeerd, ik vroeg uitleg en kreeg antwoord dat die niet van toepassing waren voor mij. Verstaat u, het zou handig zijn als ik de betekenis van de codes wist. :)
Welk symbool zie jij dan op groen gaan op het bestuurdersdashboard? Deze ?
https://encrypted-tbn0.gs...9a3NaR63jcZxehzsp18g&s=10

• Eavyon
  • Laatst online: 23-02 19:06
Ik blijf toch gedoe houden met mijn auto. Verschillende dingen die een zorg blijven terwijl de auto wel gewoon functioneel blijft. Ik deel dit omdat sommige mensen dit herkennen en wellicht dat er in de toekomst iets mee gedaan kan worden.

- Accu loopt langzaam leeg omdat hij niet in slaap blijft of steeds online komt. (Tijdelijk voor 2 weken verholpen nadat accu was losgekoppeld en dus alles een harde reset had.)
- Vermoeidheidssensor komt elke 5 min met een melding van 1sec lang dat je niet oplet. Duidelijk defect en is in latere versies van software en hardware uitgeschakeld/verwijderd. Ik heb de MY22 eerste generatie helaas.
- Tijdens storingen uitlezen komt een defecte batterij temperatuur sensor naar voren
- Knopje op de bestuurdersdeur werkt helemaal niet meer. Defect na 3 jaar gebruik.

Ik heb besloten om de VNCI dongle aan te schaffen om zelf meer data uit de auto te lezen en niet volledig afhankelijk te zijn van een garage die geen technische informatie wil delen. Dan kan ik controleren of alle modules zijn bijgewerkt en naar behoren gekalibreerd etc. Eventueel kan ik het zelf dan updaten in de toekomst.

Ik vind het een fijne auto maar iets minder zorgen in de toekomst is gewenst.

• jbraamse
  • Laatst online: 17:35
-tom-562 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:54:
Als iets zonder (gekke) problemen gewoon werkt is het ook niet nodig om alles continu te updaten.
De garage moet ook gewoon betalen voor de updates en wat ik begreep moeten alle updates ook goedgekeurd worden vanuit SAIC/MG in China, zomaar iets updaten om het updaten kan dus niet eens.
Een oudere collega leerde mij ooit een wijze les: ¨Never touch a running system¨.
Als het goed werkt, blijf er dan af (en ik heb het over computersystemen).

• Mg4gebruiker
jbraamse schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:20:
[...]

Een oudere collega leerde mij ooit een wijze les: ¨Never touch a running system¨.
Tenzij het een security update is....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mg4gebruiker schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:29:
[...]

Tenzij het een security update is....
Mwa, dan moet je geen Chinese auto rijden denk ik :+

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Welk symbool zie jij dan op groen gaan op het bestuurdersdashboard? Deze ?
https://encrypted-tbn0.gs...9a3NaR63jcZxehzsp18g&s=10
dat klopt, maar zoals ik al zei is het echt willekeurig. De bleutooth is ook zo gek, soms blijft de GSM verbonden voor weken en plots is ie weg. Hij kan ook maar 1 GSM koppelen, ik of mijn vrouw. In de dacia stepway, mijn vorige wagen, was dat nochtans geen probleem.
Er zijn nog mankementen zoals mijn range, aan 100% heb ik 320km, en het was hier vandaag 11° (+ 11° :P )

Kijk als ik de belangrijke codes voor de goede mechanische werking in orde heb zou ik al veel geruster zijn, al die andere stomme fouten zou ik er dan bij nemen. Ik vind het eigenlijk heel rot dat een mens met een nieuwe wagen tegen zulke problemen aan loopt en niet geholpen wordt.

Wat moet ik laten uit lezen om mijn gemoedsrust terug te krijgen? Hier zijn mensen met de nodige kennis toch?

Mvg,

• Vaevictis_
-tom-562 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Mwa, dan moet je geen Chinese auto rijden denk ik :+
Dat slaat nergens op ze verkopen in de eu en dan zijn ook onze regels van toepassing. Er zijn afgelopen tijd veel regels opgesteld over connected devices, autos etc voor cybersecurity. O.a. de verplichting om security updates door te voeren. Denk aan nis2, data act, ai act, cybersecurity management. Allemaal niet vrijblijvend.

• Vaevictis_
[...]

Dat gaat alleen op als je niet aan aan cybersecurity of ernstige fouten niet wil verhelpen. Was vroeger zou je daarmee wegkomen tegenwoordig kan dat niet meer.

• Vaevictis_
-tom-562 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:54:
Het is van de zotte dat elke auto een unieke combinatie heeft van softwareversies. Immers er zijn ong. 40 ecu's in de auto die allemaal sofware hebben. Door deze apart te updaten kun je het geheel nooit meer testen. Dus kun je foutmeldingen krijgen omdat ecu's elkaar negatief kunnen beïnvloeden.

Daarom krijg je bij tesla ook een update package voor meerdere deelsystemen zodat alle autos dezelfde software componenten hebben. En dan kun je het geheel ook testen op non-regressie.

Er was bij de aanschaf ook ota beloofd dat kan ook nooit werken op deze manier.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:42
Niet alleen de MG4 heeft last met LKA, bij Chinese schaatsers werkt het ook niet al te best.

• Mg4gebruiker
Vaevictis_ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:43:
[...]

Het is van de zotte dat elke auto een unieke combinatie heeft van softwareversies. Immers er zijn ong. 40 ecu's in de auto die allemaal sofware hebben. Door deze apart te updaten kun je het geheel nooit meer testen. Dus kun je foutmeldingen krijgen omdat ecu's elkaar negatief kunnen beïnvloeden.

Daarom krijg je bij tesla ook een update package voor meerdere deelsystemen zodat alle autos dezelfde software componenten hebben. En dan kun je het geheel ook testen op non-regressie.

Er was bij de aanschaf ook ota beloofd dat kan ook nooit werken op deze manier.
Daarom is een Tesla duurder dan een MG.
OTA beloven en niet leveren is een enorme blamage. Maar over vier jaar is iedereen het vergeten. En als niemand ermee naar de rechter gaat zal MG zich er niks van aantrekken. Je krijgt alleen kwaliteit als je ervoor betaald.

Er zit zoveel shit op de moderne auto omdat we blind zijn voor de realiteit. Heel veel argumenten om deze systemen op de autos te zetten zijn gebaseerd op aannames. Serieuze onderbouwingen ontbreken. En naar mogelijke nadelen wordt niet gekeken. Een ISA systeem wordt verplicht maar een strenge controle of het wel werkt ontbreekt. Neem ook de schermenmanie in autos zonder knopjes. Hoelang heeft het moeten duren voor de EU tot de conclusie kwam dat daardoor de oogjes te vaak niet meer op de weg gericht waren? Teveel jaren.
Ga eens zitten op jouw bestuurdersstoel. Richt je blik op het infotainment scherm. Kijk zonder je blik terug op de weg te richten omhoog. Wat zie jij dan ? Ik zie dan de A-stijl....
Kennelijk heeft MG dat ook door. In de handleiding van de MGS5 staat nadrukkelijk dat je niet tijdens het rijden op je middenscherm moet klooien. Dan moet je stoppen. Maar als éen van de systemen niet werkt en zelfs een risico kan vormen, dan moet je het wel direct uitzetten.... Er ontbreekt elke vorm van een serieuze kwaliteitscontrole. Reden is volgens eenvoudig: gadgets zijn moneymakers. En NCAP creert er zijn bestaansrecht mee door gadgets te vertalen naar een sterrenscore.

Eerlijk is eerlijk, ik zie op heel veel fora allerlei klachten over ADAS. Het feit dat je op een versmalde N-weg gewoon naar het midden wordt gestuurd en dat dit bij meerdere merken voorkomt, geeft al aan hoe blind de wet en regelgever is. Maar voor zover ik het weet is er ook nog nooit een zaak aangespannen tegen fabrikant omdat deze systemen een ongeval hebben kunnen veroorzaken. Er is dus geen enkele prikkel om hier iets aan te doen.

Ik zet daarom alles zoveel mogelijk uit. Ironisch genoeg staat er het volgende in de laatste EU verordening over de eisen aan LKA systemen:
"In accordance with national traffic legislation, drivers are allowed to cross dashed-lane markings and it is particularly difficult for current technologies to assess whether the crossing of dashed-lane markings by the driver is intentional or not. In order to avoid unnecessary interventions by the emergency lane-keeping system, which may prompt the driver to switch the system off and thus lead to loss of potential safety benefit, the emergency lane-keeping system should be required only to warn the driver and not to correct the vehicle trajectory when crossing dashed-lane markings."

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:53
voor mijn 3e jaarsbeurt gaf ik aan:
- geen updates, behalve Servicecampagne SC077 voor de MG4 (alle varianten) is een specifieke software-update die zich richt op de modules voor Electronic Power Steering (EPS) en Forward Detection Radar (FDR).

En ook SC49 is voor warmtepomp zei de dealer, maar ik kan over deze niets vinden?
Wie weet iets meer van update: SC49

[ Voor 6% gewijzigd door Paul van Druten op 12-02-2026 17:06 ]

• Mg4gebruiker
Dat is denk ik de correctie op de temperatuurinstelling. Deze had een afwijking van 5 graden.

• Bersonia
Eavyon schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:07:
Ik blijf toch gedoe houden met mijn auto. Verschillende dingen die een zorg blijven terwijl de auto wel gewoon functioneel blijft. Ik deel dit omdat sommige mensen dit herkennen en wellicht dat er in de toekomst iets mee gedaan kan worden.

- Accu loopt langzaam leeg omdat hij niet in slaap blijft of steeds online komt. (Tijdelijk voor 2 weken verholpen nadat accu was losgekoppeld en dus alles een harde reset had.)
- Vermoeidheidssensor komt elke 5 min met een melding van 1sec lang dat je niet oplet. Duidelijk defect en is in latere versies van software en hardware uitgeschakeld/verwijderd. Ik heb de MY22 eerste generatie helaas.
- Tijdens storingen uitlezen komt een defecte batterij temperatuur sensor naar voren
- Knopje op de bestuurdersdeur werkt helemaal niet meer. Defect na 3 jaar gebruik.

Ik heb besloten om de VNCI dongle aan te schaffen om zelf meer data uit de auto te lezen en niet volledig afhankelijk te zijn van een garage die geen technische informatie wil delen. Dan kan ik controleren of alle modules zijn bijgewerkt en naar behoren gekalibreerd etc. Eventueel kan ik het zelf dan updaten in de toekomst.

Ik vind het een fijne auto maar iets minder zorgen in de toekomst is gewenst.
er zijn er veel Van die VNCI dongles, dewelke wil je zeggen? Wat kan je daarmee eigenlijk allemaal doen?

• TTommie

TTommie

[...]

Ja leuk, maar er is een reden dat een oudere collega dit zegt.

Hier kwam je in 1980 nog mee weg, maar niet in 2026.

Mr. T.

• Eavyon
  • Laatst online: 23-02 19:06
Bersonia schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 23:13:
[...]

er zijn er veel Van die VNCI dongles, dewelke wil je zeggen? Wat kan je daarmee eigenlijk allemaal doen?
Verdiep je eens in dit topic. https://www.mgevs.com/thr...-vnci-mdi-with-mg4.17679/

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
Goedenavond, ik ben zo eens dit topic doorgelezen op hoofdlijnen. Genoeg aandachtspunten zo te zien. Wij zijn op zoek naast onze Kona 2024 EV naar een kleinere auto, die wel ruim genoeg is om een kinderwagen in mee te kunnen nemen. We kwamen uit bij de MG4 praktisch nieuw (10km) op kenteken voor 22k.. ik kan lastig beoordelen of dit ondanks de problemen nog een prima deal is of dat we beter verder kunnen kijken. Hebben jullie advies?

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• RichardB61
[b]doobieters in "Het grote MG4 topic"doobieters schreef op vrijdag We kwamen uit bij de MG4 praktisch nieuw (10km) op kenteken voor 22k.. ik kan lastig beoordelen of dit ondanks de problemen nog een prima deal is of dat we beter verder kunnen kijken. Hebben jullie advies?
Hele goede deal, hele goede auto. Vergeet niet dat op forums voornamelijk probleempjes gepost worden, een forum met alleen positieve dingen vinden mensen niet "leuk" om te lezen iedere keer. Zoek maar eens een forum op van de auto die je nu rijd, kom je wat bekende eigenschappen tegen en een stapel problemen die jij niet hebt.

Ik heb nu bij 70.000 kilometers erop zitten met mijn MG 4, ik vindt het een heerlijke auto. Ga wel voor het onderhoud naar van Mossel in Tiel, de rest is..... kuch..... "minder" ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:02:
Goedenavond, ik ben zo eens dit topic doorgelezen op hoofdlijnen. Genoeg aandachtspunten zo te zien. Wij zijn op zoek naast onze Kona 2024 EV naar een kleinere auto, die wel ruim genoeg is om een kinderwagen in mee te kunnen nemen. We kwamen uit bij de MG4 praktisch nieuw (10km) op kenteken voor 22k.. ik kan lastig beoordelen of dit ondanks de problemen nog een prima deal is of dat we beter verder kunnen kijken. Hebben jullie advies?
Dan heb je een Standard met zijn beperkingen. Ik zou eerder een luxury kopen van 2 jaar oud ofzo voor dezelfde prijs

Vaak bu'j te bang!

• Jony23
  • Laatst online: 26-02 13:08
Voor 2026 komen er 2 types MG4 op de markt. De "urban" , deze vervangt de huidige MG4 standaard en de MG4 2026, deze vervangt de comfort en luxury.
https://www.autoexpress.c...w-better-car-higher-price

• RichardB61
Zag dat de Urban voorwielaandrijving heeft, helaas de laadpoort ook voor. De basisversie heeft minder vermogen dan de huidige MG 4, opladen gaat niet echt heel vlot. Maar is wel ruim, wat groter dan de huidige MG 4 en redelijk geprijsd (was een Engelse test, in ponden, geen idee at het hier wordt).

• Mg4gebruiker
RichardB61 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:51:
Zag dat de Urban voorwielaandrijving heeft, helaas de laadpoort ook voor. De basisversie heeft minder vermogen dan de huidige MG 4, opladen gaat niet echt heel vlot. Maar is wel ruim, wat groter dan de huidige MG 4 en redelijk geprijsd (was een Engelse test, in ponden, geen idee at het hier wordt).
En vergeet niet dat MG UK zijn eigen koers vaart. Zo koos het voor een wp-loze uitvoering van de MG4, had het al MGS5's in de aanbieding toen ze hier nog niet eens of deze wel kwam. Of bv de Urban komt is voor mij nog wel echt een vraag.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TTommie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 23:52:
[...]

Ja leuk, maar er is een reden dat een oudere collega dit zegt.

Hier kwam je in 1980 nog mee weg, maar niet in 2026.
Nou... Ben ik het niet mee eens
Ik vind het allemaal best goed werken in mijn MG4. Ik ga dus zeker niet om updates vragen.

En dat je de verwarming op 25 moet zetten om het 21 te krijgen, wat maakt dat uit?
Als de instelling op 25 comfortabel voelt, dan is het toch goed?
Als daar een probleem van maakt, dan heb je een zwaar leven :P

Verder doet alles het prima bij mij, ik zou deze auto nu weer kiezen

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• TTommie

TTommie

Oxellaar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:20:
[...]

Nou... Ben ik het niet mee eens
Ik vind het allemaal best goed werken in mijn MG4. Ik ga dus zeker niet om updates vragen.

En dat je de verwarming op 25 moet zetten om het 21 te krijgen, wat maakt dat uit?
Als de instelling op 25 comfortabel voelt, dan is het toch goed?
Als daar een probleem van maakt, dan heb je een zwaar leven :P

Verder doet alles het prima bij mij, ik zou deze auto nu weer kiezen
Ik probeerde het breder te trekken dan de MG4 alleen eigenlijk.

Maar vooruit even een paar voorbeelden aanhalen waar de eerste batch gebruikers last van heeft gehad wat met een update is verholpen…

1 het monster LKA
2 niet werkende warmtepomp
3 telefoon die geen Bluetooth connectie kan vasthouden
4 niet juist werkende communicatiemodule dus geen contact meet met de auto te krijgen via app

En de lijst houdt maar niet op. Dan is het leuk dat jij subjectief komt vertellen mwaah, het maakt mij niet uit.
Dat is mooi, maar dan ga je wellicht voorbij aan de mensen die als eerste deze auto kregen en al heel veel primaire functies voor het gebruik van deze auto hebben glad gestreken.

En ik ben het met je eens dat het best een prima auto is, maar het had zoveel meer kunnen zijn. En dit is soms best jammer. Mij maakt het niet meer uit. Nog 12 maanden en dan mag Van Mossel hem terug hebben. Maar er komt geen tweede MG meer, dit hebben ze wel bereikt. Dus dit lijkt mij wat kortzichtig beleid, naast het feit dat je mij geen reclame hoort maken voor een MG.

Ik hoor nog bij de batch mensen waaraan Van Mossel heeft verkocht dat updates geen probleem was. Alles ging tenslotte. OTA, daar kwam geen dealer aan te pas……. We weten allemaal hoe dit heeft uitgepakt.

Mr. T.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45
TTommie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik hoor nog bij de batch mensen waaraan Van Mossel heeft verkocht dat updates geen probleem was. Alles ging tenslotte. OTA, daar kwam geen dealer aan te pas……. We weten allemaal hoe dit heeft uitgepakt.
Tja mij werd bij de verkoop verteld dat de jaarlijkse beurt €100 eerste jaar en 2 de jaar €200 was. Ook dat blijkt anders uit te pakken. Maar of dat een MG4 probleem is? Het is vooral het liegen en bedriegen beleid bij de Van Mossel verkoper(s) dat mij enorm gefrustreerd heeft.
Het heeft bij mij 2 jaar geduurd maar na de laatste update ronde vorig jaar is alles(!) in orde. Voortaan naar de Bosch car service in de buurt denk ik.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• TTommie

TTommie

Tjaa, we kunnen wel vaststellen dat Van Mossel niet heeft bijgedragen aan een fijne MG ervaring.

Mr. T.

• Mg4gebruiker
TTommie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:01:
Tjaa, we kunnen wel vaststellen dat Van Mossel niet heeft bijgedragen aan een fijne MG ervaring.
Wat dacht je van glashard ontkennen dat de klacht bestaat terwijl ik het bewijs op video heb?

• TTommie

TTommie

Mg4gebruiker schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Wat dacht je van glashard ontkennen dat de klacht bestaat terwijl ik het bewijs op video heb?
Ik weet het. Maar laten we maar gewoon niet beginnen over Van Mossel. Een ieder hier heeft vaak een niet zo’n prettige ervaring met hen.

Mijn geluk was dat ik redelijk actief was op het forum dat de Engelsen hebben, en die liepen iets voor. Dus ik was vaak aan Van Mossel aan het uitleggen wat het probleem was. En welk update nummer ze moesten hebben. Daar gingen ze dan vaak na wat gemompel wel in mee. Ze kregen dan door dat ik mij niet met een kluitje het riet in liet sturen.

Mr. T.

• Bersonia
TTommie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:13:
[...]

Ik weet het. Maar laten we maar gewoon niet beginnen over Van Mossel. Een ieder hier heeft vaak een niet zo’n prettige ervaring met hen.

Mijn geluk was dat ik redelijk actief was op het forum dat de Engelsen hebben, en die liepen iets voor. Dus ik was vaak aan Van Mossel aan het uitleggen wat het probleem was. En welk update nummer ze moesten hebben. Daar gingen ze dan vaak na wat gemompel wel in mee. Ze kregen dan door dat ik mij niet met een kluitje het riet in liet sturen.
Prachtig , dan kan jij me heel waarschijnlijk helpen. Volgende week ga ik naar de garage (ook van mossel in Belgie) :) en ik heb problemen met de connectie van mijn telefoon, handenvrij bellen lukt dus niet zo goed en in Belgie heb je dan zeker een probleem haha. Welke update moet ik vragen om die handenvrije functie te hebben? Er is ook het probleem dat er blijkbaar maar 1 gsm gekoppeld kan worden, bvb is het de mijne mag je niet naar mijn vrouw haar gsm bellen dat zal niet lukken.

Verder kan je me misschien ook wegwijs maken hoe ik kan controleren of alles werkt zoals de warmtepomp, en hoe komt het dat ik geen 300km (bij 100%) kan rijden na de gedane updates, kan dat uitgelezen worden?
Ik vroeg om de laatste updates ongedaan te maken, updates kunnen niet terug gedraaid worden was het antwoord. KLOPT dat eigenlijk wel, er is dus geen fabrieksreset mogelijk ?

Maar alles werkte voorheen goed alleen de LKA was een ramp. Nu is de LKA gekortwiekt en werkt de rest niet, hoe moet ik uit deze impasse geraken en een keurige wagen bekomen. Wie weet wat er nog allemaal mis is en ik er maar zal achterkomen na een ongeluk te krijgen? :

Als je over die kennis beschikt zou het toch leuk zijn om dit te delen en zo hulp te bieden.

• TTommie

TTommie

Bersonia schreef op zondag 15 februari 2026 @ 22:55:
[...]

Prachtig , dan kan jij me heel waarschijnlijk helpen. Volgende week ga ik naar de garage (ook van mossel in Belgie) :) en ik heb problemen met de connectie van mijn telefoon, handenvrij bellen lukt dus niet zo goed en in Belgie heb je dan zeker een probleem haha. Welke update moet ik vragen om die handenvrije functie te hebben? Er is ook het probleem dat er blijkbaar maar 1 gsm gekoppeld kan worden, bvb is het de mijne mag je niet naar mijn vrouw haar gsm bellen dat zal niet lukken.

Verder kan je me misschien ook wegwijs maken hoe ik kan controleren of alles werkt zoals de warmtepomp, en hoe komt het dat ik geen 300km (bij 100%) kan rijden na de gedane updates, kan dat uitgelezen worden?
Ik vroeg om de laatste updates ongedaan te maken, updates kunnen niet terug gedraaid worden was het antwoord. KLOPT dat eigenlijk wel, er is dus geen fabrieksreset mogelijk ?

Maar alles werkte voorheen goed alleen de LKA was een ramp. Nu is de LKA gekortwiekt en werkt de rest niet, hoe moet ik uit deze impasse geraken en een keurige wagen bekomen. Wie weet wat er nog allemaal mis is en ik er maar zal achterkomen na een ongeluk te krijgen? :

Als je over die kennis beschikt zou het toch leuk zijn om dit te delen en zo hulp te bieden.
LOL, wat denk je dat ik ben. Een wandelende MG encyclopedie?
Daar zit een hoop uitzoekwerk en leeswerk in en is vaak per usecase verschillend.

Ik kan en wil je best de juiste kant uitsturen, maar alle benodigde info voor jouw specifieke usecase zal je toch echt zelf bij elkaar moeten zoeken. Dat heb ik ook niet op een dienblaadje voor je.

https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-2022-to-2025-forum.38/

Hier kan je heel veel nuttige info vinden, zelfs alle updates staan ergens in een topic.

Mr. T.

• Henno Keers
Bersonia schreef op zondag 15 februari 2026 @ 22:55:
[...]

Je noemde verbindingsproblemen met je telefoon ('s). Er waren behoorlijke Bluetooth issues in, ik meende R63 of R65 van de entertainment console.
Kenmerkend was dat telefoons niet meer verbonden, maar ook niet door de console gevonden konden worden.
En je kon oude verbindingen niet wissen want niet zichtbaar.
Het enige wat tijdelijk helpt (3x) is het engineering menu van de console uitzetten, daarna deze verlaten en dan via normale weg weer aanzetten. Daarna worden de telefoons weer gevonden en kun je weer koppelen.
Dit is opgelost in R67 van de console. Bij ons opgelost door MG-Servicepunt Tiel.

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:32
RichardB61 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:00:
[...]
Hele goede deal, hele goede auto. Vergeet niet dat op forums voornamelijk probleempjes gepost worden, een forum met alleen positieve dingen vinden mensen niet "leuk" om te lezen iedere keer. Zoek maar eens een forum op van de auto die je nu rijd, kom je wat bekende eigenschappen tegen en een stapel problemen die jij niet hebt.
Ik sluit me hier bij aan. Rij al bijna 3 jaar tot grote tevredenheid in de MG4 Luxury. En zeker sinds de auto is geüpdate met SC077 gaat alles behoorlijk soepel. Ik heb ook wel eens wat issues met LKA gehad, maar inmiddels rij ik op lange afstanden zelfs regelmatig met TJA mode.

• doobieters
RichardB61 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb nu bij 70.000 kilometers erop zitten met mijn MG 4, ik vindt het een heerlijke auto. Ga wel voor het onderhoud naar van Mossel in Tiel, de rest is..... kuch..... "minder" ;)
Thanks voor je reactie! Net de overeenkomst ontvangen, ter ondertekening. Over 1 a 2 weken wordt de wagen geleverd. 8) Toch maar voor de witte gegaan, als het aan mij lag werd het de oranje, maar die kreeg ik niet door de keuring bij vrouw.

Verder ook voor de standard gegaan, we hebben al een long range Kona.. en dit is voor er bij.. langere ritten doen we met de andere wagen. :)

• doobieters
dmrazor schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Rij al bijna 3 jaar tot grote tevredenheid in de MG4 Luxury. En zeker sinds de auto is geüpdate met SC077 gaat alles behoorlijk soepel. Ik heb ook wel eens wat issues met LKA gehad, maar inmiddels rij ik op lange afstanden zelfs regelmatig met TJA mode.
Ook bedankt! Ik neem aan dat ze vanuit de garage al updaten naar SC077.. of kan ik die anders via een OTA krijgen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

doobieters schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:33:
[...]

Ook bedankt! Ik neem aan dat ze vanuit de garage al updaten naar SC077.. of kan ik die anders via een OTA krijgen?
Haha :+ nee :P

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
TTommie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:10:
[...]

LOL, wat denk je dat ik ben. Een wandelende MG encyclopedie?
Daar zit een hoop uitzoekwerk en leeswerk in en is vaak per usecase verschillend.

Ik kan en wil je best de juiste kant uitsturen, maar alle benodigde info voor jouw specifieke usecase zal je toch echt zelf bij elkaar moeten zoeken. Dat heb ik ook niet op een dienblaadje voor je.

https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-2022-to-2025-forum.38/

Hier kan je heel veel nuttige info vinden, zelfs alle updates staan ergens in een topic.
Wat kort door de bocht hé maar ja zoiets toch, iedereen heeft van iets een grote kennis maar electrische wagens die zot doen zijn niet mijn ding dus wees niet verbaasd dat ik dan vraag om uitleg.

Toch bedankt voor de link al is het vast chinees voor mij. :)

• TTommie

TTommie

Bersonia schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:04:
[...]

Wat kort door de bocht hé maar ja zoiets toch, iedereen heeft van iets een grote kennis maar electrische wagens die zot doen zijn niet mijn ding dus wees niet verbaasd dat ik dan vraag om uitleg.

Toch bedankt voor de link al is het vast chinees voor mij. :)
Hmmm, het was niet lullig bedoeld, maar wellicht een cultuur dingetje, en Nederlandse directheid.

Wat ik je probeerde te vertellen is dat ik de antwoorden ook niet heb. Maar dat er vast meerdere mensen met jouw probleem zijn en dat forum zit vol met kennis, vragen en vaak ook de antwoorden.

Maar het is wel jouw probleem, en ik ga die topics niet doorakkeren op zoek naar de antwoorden.

De opmerking dat het Chinees is, is vervelend voor je, maar dat zal je jezelf toch eigen moeten maken als je het opgelost wil zien. Of maak Gemini/ChatGPT/CoPilot je nieuwe BFF. Die tooling kan je hier ideaal voor gebruiken zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door TTommie op 17-02-2026 00:10 ]

Mr. T.

• Bersonia
TTommie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 00:03:
[...]

Hmmm, het was niet lullig bedoeld, maar wellicht een cultuur dingetje, en Nederlandse directheid.

Wat ik je probeerde te vertellen is dat ik de antwoorden ook niet heb. Maar dat er vast meerdere mensen met jouw probleem zijn en dat forum zit vol met kennis, vragen en vaak ook de antwoorden.

Maar het is wel jouw probleem, en ik ga die topics niet doorakkeren op zoek naar de antwoorden.

De opmerking dat het Chinees is, is vervelend voor je, maar dat zal je jezelf toch eigen moeten maken als je het opgelost wil zien. Of maak Gemini/ChatGPT/CoPilot je nieuwe BFF. Die tooling kan je hier ideaal voor gebruiken zou ik zeggen.
zou het niet weten of Nederlanders zo humeurig zijn, ik had toch de indruk van niet maar niet getreurd, alles zal wel los lopen

Wat betreft mijn probleem, inderdaad mijn probleem en eentje waar ik niet in onderlegd ben. Daarom ook dat ik op dit forum rond zit te klooien. Maar het heeft geen nut, enkel maar opmerkingen dat ik hopeloos achterloop alhoewel dit niet zo is, het is een andere versie die ik heb een MG4 september 2024.
Met laatste update R36. Ik verkondig hier al maanden dat dit zo is maar kreeg geen gehoor, het forum heb ik ondertussen volledig uitgespit maar als de versie niet vernoemd wordt zit ik met een heel andere uiterlijk en klopt het niet.

Dus wat is volgens mij de oplossing, de problemen apart aanpakken maar daarvoor heb ik de codes nodig zoals bvb SC077 die voor de LKA zou zijn. En dus vraag ik aan degenen die laten uitschijnen de materie enigzins te kennen om hulp, ik moet niet bij de bakker of beenhouwer zijn hé, wat zeg ik ik moet zelfs niet bij de garage zijn blijkbaar !!! :(

Gij moet niet denken dat ik discuseer met u, ik zeg enkel waar het om draait. Maar ik had toch graag wat hoffelijkheid en hulp gehad inplaats van opmerkingen zonder oplossing, dat zou ik zelf toch doen als ik het zou weten, waarom anders op een forum al die moeite doen.

Ik vraag het nog eens duidelijk en ik vat het samen om iedereen tijd te besparen:
* vin uitgelezen in de garage en dan krijgen ze de updates voor geschoteld en voeren die uit
* voor de MG 4 09/2024 is R36 de laatste versie voor de infotainment ondanks ik opper dat er vermeld wordt dat men reeds R68 uitgebracht heeft. Blablabla jij hebt een andere versie, is al zever op forum, en die rode kruisen in de lijst updates zijn ook voor een ander type enz. dit is de mening van de garage
* ik wil enkel de problemen updaten en die zijn:
- handenvrij bellen valt telkens uit ook na herkoppelen
- LKA werkt niet normaal en onvoorspelbaar
- Verbruik is onmiddelijk na de updates van +/- 14 kwh gestegen naar +/- 25 kwh , ik wil dit zoals voorheen

Wat ik beleefd wil vragen aan iedereen die het weet:
welke codes moet ik laten herinstalleren om die problemen op te lossen oftewel hoe ik anders kan weten welke codes ik moet laten installeren door een lijst, ikzelf vind er niets van terug, waarschijnlijk doordat ik niet weet waar ik moet zoeken.
Hulp wordt gewaardeerd

• Mg4gebruiker
Ik heb al eerder bevestigd dat in jouw serie 36 (vrijwel) zeker de laatste update is. Of dat ook geldt voor de modules weet ik niet. De 2024 updated versies zijn hoogstwaarschijnlijk al voorzien van de LKA update. Of dit goed werkt hangt mede af van de ondersteunende systemen mbt camera en radar.
Dat jouw auto ineens een grote sprong in verbruik laat zien is niet normaal. Mijn advies: toon dit aan en hou de poot stijf! Dat je steeds vervinding verliest met de telefoon: meldt het bij de dealer èn de importeur.

Je hebt de pech dat de nieuwe 2024 mg4's maar weinig gekocht zijn. In Nederland lag de verkooppiek voor juni 2024. De meesten hier kennen de combinatie van kuren van jouw auto dus niet..

Wij zijn als Nederlanders niet persé humeurig. We willen graag helpen. Maar jouw auto met de deze software/firmware is gewoon niet goed bekend. Zelfs het Frans, Brits en Duitse mg4 forum geeft geen directe duidelijkheid.

Mijn advies: schrijf een stevige mail naar de dealer met als uitgangspunt je klachten, en cc deze naar de officiele importeur. Meldt deze klachten ook aan via hun website zodat ze niet kunnen zeggen "ich habe es nicht gewust". En dan is het geduld.
Ondertussen: als Lka je zo irriteert, zet het dan uit. Gebruik het pull down menu hiervoor (snelste). Alternatief is in het MG Pilot menu steeds ALERT selecteren. En zet de audio beep van lka uit....

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:45:
Ik heb al eerder bevestigd dat in jouw serie 36 (vrijwel) zeker de laatste update is. Of dat ook geldt voor de modules weet ik niet. De 2024 updated versies zijn hoogstwaarschijnlijk al voorzien van de LKA update. Of dit goed werkt hangt mede af van de ondersteunende systemen mbt camera en radar.
Dat jouw auto ineens een grote sprong in verbruik laat zien is niet normaal. Mijn advies: toon dit aan en hou de poot stijf! Dat je steeds vervinding verliest met de telefoon: meldt het bij de dealer èn de importeur.

Je hebt de pech dat de nieuwe 2024 mg4's maar weinig gekocht zijn. In Nederland lag de verkooppiek voor juni 2024. De meesten hier kennen de combinatie van kuren van jouw auto dus niet..

Wij zijn als Nederlanders niet persé humeurig. We willen graag helpen. Maar jouw auto met de deze software/firmware is gewoon niet goed bekend. Zelfs het Frans, Brits en Duitse mg4 forum geeft geen directe duidelijkheid.

Mijn advies: schrijf een stevige mail naar de dealer met als uitgangspunt je klachten, en cc deze naar de officiele importeur. Meldt deze klachten ook aan via hun website zodat ze niet kunnen zeggen "ich habe es nicht gewust". En dan is het geduld.
Ondertussen: als Lka je zo irriteert, zet het dan uit. Gebruik het pull down menu hiervoor (snelste). Alternatief is in het MG Pilot menu steeds ALERT selecteren. En zet de audio beep van lka uit....
hartelijk dank voor het antwoord. Die LKA schakel ik ook uit maar het heeft geen zin want die schakelt zichzelf op willekeurige momenten aan en uit. Het gedrag herproduceren lukt ook al niet zelfs niet als je dezelfde weg neemt en dezelfde snelheden aanhoud. Gisteren nog een ander probleem, standaard rij ik altijd met het scherm op algemene weergave maar plots uit zichzelf springt het scherm op de radioweergave en dimt het geluid tot maximaal 6, stiller lukt maar luider is begrensd tot 6. Gelijk welke knop ik bedien het scherm blijft hetzelfde, ook bedieningen op het stuur werken niet. Een reset door de home knop ingedrukt te houden werkt dan wel en alles gaat terug als voorheen. Het systeem zit vol haperingen die voor de update niet gebeurden, leg dat maar eens uit aan degene die de updates uitgevoerd heeft :(

In het begin na de updates gebruikte ik de custom mode waar ik de gewenste instellingen inschakelde, dit werkte goed voor een tijdje. Nu reset de custom mode zichzelf en zijn de instellingen weg dus die piste valt dus ook af. Het is overduidelijk dat de updates meer problemen gebracht hebben dan geholpen, ik hebt dit vermeld aan de garage en zelfs getoond maar volgens de garage is er niks aan te doen dan wachten achter de volgende update. Als ik voorstel om eventueel naar de fabrieks instellingen terug te keren en de updates opnieuw te installeren van nul is het of ze het horen donderen in Keulen. Alleen de updates herinstalleren kan ook niet zelfs niet als het duidelijk is dat dat de oorzaak is. Het ligt aan MG volgens hen.

Hoe moet het nu verder, vertel me eens wat jij zou doen in zo'n situatie. Het voortdurend rond rijden met in het achterhoofd wanneer gebeurt er iets of geraak ik nog heelhuids thuis en meer van die gedachten. Als er iets met mij gebeurt dan zal mijn vrouw zeker niet met de wagen rijden want ze was namelijk getuige van de noodstop op de ringweg aan 90km/h zonder aanleiding maar die wel bijna een ketting botsing veroorzaakt heeft. Dat was zelfs voor mij heel heftig.

Maar ik heb het begrepen, hier kan ik dus niet geholpen worden en jammer genoeg is er in de wijde omtrek ook geen TIEL-garage te vinden.
Toch bedank ik iedereen voor de moeite te doen om mij ter woord te staan.
Mvg,

• Mg4gebruiker
Bersonia, heeft jouw telefoon een redelijke camera? Koop een houder die hem aan de hoofsteun koppelt (of waar dan ook) en neem je ritten op. Zoals jij het vertelt komt het regelmatig voor dus na een paar ritten heb je alles op video. Ga daarmee naar je dealer.

• TTommie

TTommie

Bersonia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:50:
[...]

hartelijk dank voor het antwoord. Die LKA schakel ik ook uit maar het heeft geen zin want die schakelt zichzelf op willekeurige momenten aan en uit. Het gedrag herproduceren lukt ook al niet zelfs niet als je dezelfde weg neemt en dezelfde snelheden aanhoud. Gisteren nog een ander probleem, standaard rij ik altijd met het scherm op algemene weergave maar plots uit zichzelf springt het scherm op de radioweergave en dimt het geluid tot maximaal 6, stiller lukt maar luider is begrensd tot 6. Gelijk welke knop ik bedien het scherm blijft hetzelfde, ook bedieningen op het stuur werken niet. Een reset door de home knop ingedrukt te houden werkt dan wel en alles gaat terug als voorheen. Het systeem zit vol haperingen die voor de update niet gebeurden, leg dat maar eens uit aan degene die de updates uitgevoerd heeft :(

In het begin na de updates gebruikte ik de custom mode waar ik de gewenste instellingen inschakelde, dit werkte goed voor een tijdje. Nu reset de custom mode zichzelf en zijn de instellingen weg dus die piste valt dus ook af. Het is overduidelijk dat de updates meer problemen gebracht hebben dan geholpen, ik hebt dit vermeld aan de garage en zelfs getoond maar volgens de garage is er niks aan te doen dan wachten achter de volgende update. Als ik voorstel om eventueel naar de fabrieks instellingen terug te keren en de updates opnieuw te installeren van nul is het of ze het horen donderen in Keulen. Alleen de updates herinstalleren kan ook niet zelfs niet als het duidelijk is dat dat de oorzaak is. Het ligt aan MG volgens hen.

Hoe moet het nu verder, vertel me eens wat jij zou doen in zo'n situatie. Het voortdurend rond rijden met in het achterhoofd wanneer gebeurt er iets of geraak ik nog heelhuids thuis en meer van die gedachten. Als er iets met mij gebeurt dan zal mijn vrouw zeker niet met de wagen rijden want ze was namelijk getuige van de noodstop op de ringweg aan 90km/h zonder aanleiding maar die wel bijna een ketting botsing veroorzaakt heeft. Dat was zelfs voor mij heel heftig.

Maar ik heb het begrepen, hier kan ik dus niet geholpen worden en jammer genoeg is er in de wijde omtrek ook geen TIEL-garage te vinden.
Toch bedank ik iedereen voor de moeite te doen om mij ter woord te staan.
Mvg,
Wellicht moet je gewoon je verlies nemen en afscheid nemen van je MG, als het allemaal zo verschrikkelijk is als je verkondigd.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb een paar posts van je doorgelezen, en je wil eigenlijk alle antwoorden op een presenteerblaadje hebben en je echt verdiepen in de materie doe je ook niet. Tenminste je lijkt vrij weinig aan te nemen en als je een bepaalde richting wordt opgestuurd is het eerste wat je roept dat je het allemaal niet begrijpt.

Dat kan wellicht zo zijn, of niet, en je hebt geen zin om allemaal dingen uit te zoeken. Maar dan zeg ik dus, pak je verlies en ga op zoek naar een andere auto. Want zo te lezen ben je het vertrouwen kwijt. Wat ik mij ook prima kan voorstellen trouwens. Het blijft toch een Chinees, en hoewel de auto an sich best redelijk is voor de prijs, verdient de software niet altijd de schoonheidsprijs.

En dan komt bovendrijven dat de Chinezen prima kunnen kopiëren, maar iets nieuws verzinnen of aanpassen is toch lastig. Zeker als je zoals met de MG4 geen standaardisering toepast. Ik wil hun software stack niet zien. Dat moet een puinhoop zijn, als je iedere keer andere hardware gebruikt, en dat is wat ze doen.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 19-02-2026 00:34 ]

Mr. T.

• jbraamse
TTommie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik probeerde het breder te trekken dan de MG4 alleen eigenlijk.

Maar vooruit even een paar voorbeelden aanhalen waar de eerste batch gebruikers last van heeft gehad wat met een update is verholpen…

1 het monster LKA
2 niet werkende warmtepomp
3 telefoon die geen Bluetooth connectie kan vasthouden
4 niet juist werkende communicatiemodule dus geen contact meet met de auto te krijgen via app

En de lijst houdt maar niet op. Dan is het leuk dat jij subjectief komt vertellen mwaah, het maakt mij niet uit.
Dat is mooi, maar dan ga je wellicht voorbij aan de mensen die als eerste deze auto kregen en al heel veel primaire functies voor het gebruik van deze auto hebben glad gestreken.

En ik ben het met je eens dat het best een prima auto is, maar het had zoveel meer kunnen zijn. En dit is soms best jammer. Mij maakt het niet meer uit. Nog 12 maanden en dan mag Van Mossel hem terug hebben. Maar er komt geen tweede MG meer, dit hebben ze wel bereikt. Dus dit lijkt mij wat kortzichtig beleid, naast het feit dat je mij geen reclame hoort maken voor een MG.

Ik heb een Comfort versie (64KWh), minder toeters en bellen = minder problemen.
SC077 is wel geïnstalleerd, maar ik heb verder geen wensen.

• Bersonia
TTommie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:29:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb een paar posts van je doorgelezen, en je wil eigenlijk alle antwoorden op een presenteerblaadje hebben en je echt verdiepen in de materie doe je ook niet. Tenminste je lijkt vrij weinig aan te nemen en als je een bepaalde richting wordt opgestuurd is het eerste wat je roept dat je het allemaal niet begrijpt.
Begrijp me ook niet verkeerd maar ik begrijp het inderdaad niet omdat ik geen uitleg krijg die ik begrijp, Ik ben opgevoed om het te vragen als ik het niet weet en geen schroom te hebben daarvoor en omgekeerd, ik bedoel als ik een vraag krijg van iemand waar ik het antwoord op weet dan zeg ik dat gewoon en is die mens geholpen en ik stuur die niet op zoek door een eindeloos onderonsje waar men geen onderscheid maakt tussen modellen en versies, nu nog krijg ik als antwoord R63 of zoiets, snap het nu toch eens dat werkt niet op mijn versie MG4. En ik neem niets aan maar ik ga er niet verder op in als blijkt dat men opnieuw op een ander spoor zit en dit noem ik niet gemakzuchtig zijn, ik heb al meerdere malen dit forum uitgespit zonder succes dus wat anders kan ik dan doen dan nieuwe vragen stellen en wie weet zal ik ooit een antwoord krijgen er op De enige tot nu toe die het vat is MG4-gebruiker en eerlijk het antwoord gegeven dat die versie ook zijn kennis te boven gaat en dat waardeer ik.
Maar dat ik niet verder mag gaan met vragen te stellen of dat ik gelyncht word...;..man toch ...

En om te zeggen, neem je verlies en neem een andere wagen. €30.000 ????? Ben jij een nederlander ???
Echt zielig wat jij hier verkondigt, hopelijk ben je de enige in jouw soort.

En dan nog eens de zaligheid over de chinezen verkondigen, welke zoden brengt dat aan de dijk man

en ik quote:
"En dan komt bovendrijven dat de Chinezen prima kunnen kopiëren, maar iets nieuws verzinnen of aanpassen is toch lastig. Zeker als je zoals met de MG4 geen standaardisering toepast. Ik wil hun software stack niet zien. Dat moet een puinhoop zijn, als je iedere keer andere hardware gebruikt, en dat is wat ze doen."

Echt snugger, als ze zo goed zijn in het kopieren dan hebben ze die fouten van ons gekopieerd, denk daar maar eens over na.
En voor je nog eens iemand afzeikt op een forum bedenk dan eerst eens dat er ook andere manieren zijn
Mvg,

• doobieters
Weet iemand of je met een 2025 model er vanuit mag gaan dat SC077 er op zit of in ieder geval dat de verbeteringen vanuit de fabriek / rijklaar maken door dealer zijn doorgevoerd?

@hierboven: denk om je bloeddruk.. Volgens mij is iedereen hier bereidwillig om te helpen, maar dat het ook de bedoeling is dat je zelf ook wat research doet.

[ Voor 31% gewijzigd door doobieters op 19-02-2026 19:20 ]

• Mg4gebruiker
doobieters schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:06:
Weet iemand of je met een 2025 model er vanuit mag gaan dat SC077 er op zit of in ieder geval dat de verbeteringen vanuit de fabriek / rijklaar maken door dealer zijn doorgevoerd?

@hierboven: denk om je bloeddruk.. Volgens mij is iedereen hier bereidwillig om te helpen, maar dat het ook de bedoeling is dat je zelf ook wat research doet.
Zijn de ingrepen aan het stuur mild genoeg om te overrulen? Of rukt hij het stuur uit de hand? In het lastste geval is het antwoord zeker "nee".

• jbraamse
doobieters schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:06:

Helemaal mee eens, laten we er voor zorgen dat het een beetje gezellig blijft. ;)

• Bersonia
kan iemand mij zeggen wat er bedoeld wordt met de 2 onderstaande regels in het verborgen menu,
wat gebeurt er als je deze zou activeren? Het zijn resets dat is duidelijk maar wat ressetten ze en hoe ver gaan ze daarin?
* SYSTEEM HERSTART
* TERUG GAAN NAAR FABRIEKSINSTELLINGEN
MG4 Luxury 09/2024 model

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPzgqBoOz--iNHzmEc5bZxpJzq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqpddes0VrDKYGkKZqemhG56.jpg?f=fotoalbum_large

• doobieters
Naar mijn weten:

In het verborgen menu van de MG4 staan twee opties die vaak vragen oproepen. ‘Systeem herstart’ voert een zachte reset uit van alleen het infotainmentsysteem; het scherm en de software starten opnieuw op zonder dat er instellingen verloren gaan. Dit gebruik je vooral wanneer het systeem vastloopt of traag reageert. ‘Terug gaan naar fabrieksinstellingen’ zet het infotainment terug naar de oorspronkelijke staat en wist alle gebruikersgegevens zoals Bluetooth‑koppelingen, radiozenders, navigatiegeschiedenis en persoonlijke voorkeuren. Het heeft geen invloed op voertuigsystemen zoals ADAS, laadinstellingen, ECU’s of rij-instellingen. Beide opties zijn veilig te gebruiken, maar na een fabrieksreset moet je het infotainment opnieuw instellen.

• Bersonia
doobieters schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:49:
Naar mijn weten:

In het verborgen menu van de MG4 staan twee opties die vaak vragen oproepen. ‘Systeem herstart’ voert een zachte reset uit van alleen het infotainmentsysteem; het scherm en de software starten opnieuw op zonder dat er instellingen verloren gaan. Dit gebruik je vooral wanneer het systeem vastloopt of traag reageert. ‘Terug gaan naar fabrieksinstellingen’ zet het infotainment terug naar de oorspronkelijke staat en wist alle gebruikersgegevens zoals Bluetooth‑koppelingen, radiozenders, navigatiegeschiedenis en persoonlijke voorkeuren. Het heeft geen invloed op voertuigsystemen zoals ADAS, laadinstellingen, ECU’s of rij-instellingen. Beide opties zijn veilig te gebruiken, maar na een fabrieksreset moet je het infotainment opnieuw instellen.
dank voor de info :) wat ik me afvraag is of de uitgevoerde updates ook terug gedraaid worden, ik heb nu R36 maar bij aankoop was dat R30. En de updates van de systeem modules worden die terug gedraaid.

• doobieters
Bij zowel ‘Systeem herstart’ als ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ worden geen software‑updates teruggedraaid. Een herstart laadt alleen het infotainment opnieuw, en een fabrieksreset wist enkel je persoonlijke instellingen zoals Bluetooth, radiozenders en navigatiegegevens. De firmwareversie van het infotainment (zoals R36) blijft gewoon staan, net als alle updates van de verschillende voertuigmodules. Deze resets hebben geen toegang tot ECU‑software of BMS‑updates en kunnen dus nooit terug naar een oudere versie zoals R30. Kortom: instellingen worden gewist, maar alle updates blijven behouden.

• Bersonia
@
dank u dat is klare taal :)

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02 08:18
Ik ben op zoek naar een document waarin de geplande MG4 onderhoudswerkzaamheden voor het derde jaar staan beschreven. Heeft iemand hier toevallig een linkje van?

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:18
pasmanm schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:12:
Ik ben op zoek naar een document waarin de geplande MG4 onderhoudswerkzaamheden voor het derde jaar staan beschreven. Heeft iemand hier toevallig een linkje van?
https://a.storyblok.com/f...rvice_portfolio_nl-nl.pdf

en de kosten:
https://a.storyblok.com/f...fa6c768934/downloaden.png

[ Voor 10% gewijzigd door rschoppema op 22-02-2026 18:12 ]

• dmrazor
Bersonia schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:21:
[...]
Dus wat is volgens mij de oplossing, de problemen apart aanpakken maar daarvoor heb ik de codes nodig zoals bvb SC077 die voor de LKA zou zijn. En dus vraag ik aan degenen die laten uitschijnen de materie enigzins te kennen om hulp, ik moet niet bij de bakker of beenhouwer zijn hé, wat zeg ik ik moet zelfs niet bij de garage zijn blijkbaar !!! :(
Ik zal kijken of ik een overzichtje kan maken wat de versienummers van de verschillende modules na de SC077 update zijn geworden in mijn auto.

• Bersonia
dmrazor schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Ik zal kijken of ik een overzichtje kan maken wat de versienummers van de verschillende modules na de SC077 update zijn geworden in mijn auto.
hartelijk dank, ik kijk er naar uit :)
mvg

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Als jou auto niet met de mid 2024 update is uitgeleverd maar eerder: jouw modules na sc077 hoeven niet 1:1 ook van toepassing te zijn op de MG van Bersonia!

• dmrazor
Ok, net uitgelezen via secret menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVV_2woH4aeSaz2jOKgcZxZ8g1w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UZrxO5z9M8HNC9qQTBkK0ZLp.jpg?f=user_large

Helaas hier geen verschillen zichtbaar na installatie van SC077 in oktober 2025. Heeft nog iemand tips wat ik verder uit kan lezen?

• Bersonia
dmrazor schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:38:

[Afbeelding]

Helaas hier geen verschillen zichtbaar na installatie van SC077 in oktober 2025. Heeft nog iemand tips wat ik verder uit kan lezen?
wow, en dat zit in dat verborgen menu ? Ik heb dat nergens gezien, wilt u zo vriendelijk zijn de werkwijze eens uit teleggen dank u. Om te vergelijken en misschien ook een uittreksel van mijn wagen kan maken als er bepaalde afwijkingen zouden zijn :)

• dmrazor
Bersonia schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:28:
[...]

wow, en dat zit in dat verborgen menu ? Ik heb dat nergens gezien, wilt u zo vriendelijk zijn de werkwijze eens uit teleggen dank u. Om te vergelijken en misschien ook een uittreksel van mijn wagen kan maken als er bepaalde afwijkingen zouden zijn :)
Ga naar Settings en duw 5x op "Entertainment system version", geef dan als PIN 200519 in. Je komt dan in een menu met allerlei opties.

Ik zou wel oppassen want er zitten ook reset's tussen.

• Vaevictis_
Vandaag onderhoudsbeurt met remvloeistof vervanging in A'foort gehad. Duurde 2 uur, ik had om R71 update en OBC update gevraagd maar kon niet binnen een beurt worden gedaan. Staat 4 uur voor. Helaas.

Ik moet vanuit Utrecht komen dus wie weet sla ik wel over tot volgend jaar.

• dmrazor
Wat zijn de verbeteringen in die updates?

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:38:

[Afbeelding]

Daarvoor heb je speciale software nodig.
Deze auto is niet 1:1 vergelijkbaar met die van Bersonia.

@Bersonia Kijk hier eens: https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-426591

[ Voor 8% gewijzigd door Mg4gebruiker op 26-02-2026 23:42 ]

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste