Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:03
Pittig schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:05:
Weet iemand de oplossing voor het volgende :
Ik als ik vanuit de auto bel dan hoor ik degene met wie ik bel niet maar het andere persoon hoort mij wel ?
Het zal vast wel een instelling zijn maar ik kom er niet uit.
MG Hello uit gezet? Geen idee of dat hier ook voor werkt, was de oplossing voor AA met microfoon problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Pittig schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:05:
Weet iemand de oplossing voor het volgende :
Ik als ik vanuit de auto bel dan hoor ik degene met wie ik bel niet maar het andere persoon hoort mij wel ?
Het zal vast wel een instelling zijn maar ik kom er niet uit.
Onze mg4 staat in de garage dus kan het niet checken, maar als je naar beneden swyped (linksboven, rechtsboven) of op naar links of rechts swyped dan komen er verschillende menuutjes. In 1 van die menu's kun je de volume regeling van alle losse dingen instellen. Ik verwacht dat je bluetooth / bel volume gemute staat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Mywheels heeft 150 MG4's aangeschaft en de eerste 130 zijn nu bestickerd en worden door het land uitgerold. Deelauto's en elektrisch, zolang het met groene stroom is, kan het alleen maar goed zijn. Benieuwd wanneer ze ook echt te boeken zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m-aAp90Y5UPNWLmFe3Zdsg0L-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K38EuovJNMicI4xiladKYUIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NAzekCuFG83BEbKDWBKtmTO7Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZcy9YD1p5gtVieFouivmCBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lejI_K0DhiBC028fVBzfqQQOAb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgnH4rxfnkRZmBvPLzCQLGJY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:28:
[...]

MG Hello uit gezet? Geen idee of dat hier ook voor werkt, was de oplossing voor AA met microfoon problemen.
Goede tip, nu werkt mijn Google Assistant op AA😃

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:49
Voor diegene die op zoek zijn naar "iets" meer performance.

https://topgear.nl/autonieuws/mg-4-xpower/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-05 22:47
patrickt35 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:

De 'Performance' kan me gestolen worden, maar die kleur!! :9~

Je ziet wel eens de Peugeot 308 in een dergelijk groene kleur, maar verder weinig auto's. Ik vind het echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 11:18
patrickt35 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:

Beetje kinderachtige reacties daar bij topgear.......

Maar na een proefrit en een gunstige inruilprijs...... <3

Moeten ze mijn huidige liefde wel weer eerst mooi maken, der is gisteren tijdens Poly een tak op gevallen :'(

Leuk die achterkant van de Luxery, maar het kunststof kan niet veel hebben, nu even druk, maar zal later wel even wat plaatjes laten zien, ben ook zeer benieuwd hoe snel eea afgehandeld gaat worden, zal wel druk zijn bij de verzekeringen na Poly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 11:06
1234567y schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:
[...]

Je ziet wel eens de Peugeot 308 in een dergelijk groene kleur, maar verder weinig auto's. Ik vind het echt geweldig.
M'n vriendin vond ook dat ik "die groene" had moeten bestellen. Toen ik zei dat die er niet was ging ze googlen en dan kreeg je in januari veel groene versies te zien. Maar dat is in China de MG Mulan versie wel in deze kleur groen te krijgen.

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 14:55
Hi,

Ik las ergens dat de MG Infotainment niet overweg zou kunnen met telefoonnummers in het formaat: +31612345678. Je zou die dus moeten omzetten naar: 0612345678.

Hoe zijn de ervaringen daar mee? Of is dit iets dat inmiddels is opgelost?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 18:54
meacount schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 06:44:
Beetje kinderachtige reacties daar bij topgear.......

Maar na een proefrit en een gunstige inruilprijs...... <3

Moeten ze mijn huidige liefde wel weer eerst mooi maken, der is gisteren tijdens Poly een tak op gevallen :'(

Leuk die achterkant van de Luxery, maar het kunststof kan niet veel hebben, nu even druk, maar zal later wel even wat plaatjes laten zien, ben ook zeer benieuwd hoe snel eea afgehandeld gaat worden, zal wel druk zijn bij de verzekeringen na Poly.
Oh, dat is vervelend zeg. :/ Helemaal met de niet al te best bekend staande VM reparatie- en schade afhandeling. Sterkte en succes!

Tja, over Top Gear ... Het is en blijft een club 'petrolheads' daar. Een groep mensen die diep van binnen EV's maar niks vinden. En dan heb je in Nederland ook nog een grote groep auto 'liefhebbers' (bv. op Autoweek) die neerkijken op alle auto's uit China. Tja, als zij liever 10.000 euro meer betalen voor eenzelfde auto qua formaat, batterij, laadvermogen en afwerking maar dan in Europa gemaakt, dat is hun keuze.

Ik rijd nu in ieder geval al 3 maanden heel tevreden in mijn MG4 Comfort die ik van mijn eigen spaargeld gekocht heb. Inclusief SEPP subsidie en inruil van mijn oude ICE auto net geen 30k voor betaald en nog geen seconde spijt van gehad. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-05 16:17
Kan zomaar zijn dat crashes of spontane reboots van het multimedia systeem behoren bij de kinderziektes. Ik heb dit ook veel gehad in het eerste jaar dat ik mijn Kona had. Op een gegeven moment hebben ze de complete mm module vervangen.

Wat meestal wel hielp is een reset forceren door een pinnetje te steken in een gaatje aan de zijkant van het mm systeem. Ik weet niet of dat ook bij de MG mogelijk is. Ik had daarvoor standaard een grote paperclip in de auto liggen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:57:
[...]

Dat filter past dus ook in de ID3, dan bestel ik liever deze die ook PM 2.5 fijnstof eruit haalt. Is nog goedkoper ook.

https://www.amazon.de/-/n...smid=A214PD1BHHXE2W&psc=1
Deze is iets te smal maar opgelost door de zijkant van het orginele filter erbij te plaatsen nu past het perfect. Het orginele filter is echt troep flinterdun zal niet echt veel tegenhouden. Deze van Bosch is vele malen zwaarder en ook fijnstof filter. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SCF4PD4maJcIsTLiTy1-IqovHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE5UH57bsXTfR0WmS3gKoYJe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 12:52
Hamkaaz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:31:
Kan zomaar zijn dat crashes of spontane reboots van het multimedia systeem behoren bij de kinderziektes. Ik heb dit ook veel gehad in het eerste jaar dat ik mijn Kona had. Op een gegeven moment hebben ze de complete mm module vervangen.

Wat meestal wel hielp is een reset forceren door een pinnetje te steken in een gaatje aan de zijkant van het mm systeem. Ik weet niet of dat ook bij de MG mogelijk is. Ik had daarvoor standaard een grote paperclip in de auto liggen :P
reset door home button >10sec ingedrukt te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-05 20:28
1234567y schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:
[...]

Ik had hem gelijk in die kleur besteld. (maar marketeers in Europa denken dat niemand in een groene auto gaat rijden :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Onze mg4 staat nu al bijna 2 weken bij VM met een defecte warmtepomp. Gaat nog een week of 3 duren is nu de verwachting.
Mocht iemand de avond of ochtend nog rijden met een luxury: zouden jullie eens willen testen of de kachel het doet zonder dat de airco aan staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 09:14
De airco en de warmtepomp zijn volgens mij een en hetzelfde apparaat in de luxury. Geen airco = geen verwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
savale schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:39:
Onze mg4 staat nu al bijna 2 weken bij VM met een defecte warmtepomp. Gaat nog een week of 3 duren is nu de verwachting.
Mocht iemand de avond of ochtend nog rijden met een luxury: zouden jullie eens willen testen of de kachel het doet zonder dat de airco aan staat?
Ik kan niet selecteren / kiezen tussen kachel of airco - zelfde knop "AC". Misschien dat zonder AC op hoge temp wel warme lucht geeft, nooit geprobeerd eigenlijk. Die van mij in maart opgehaald, toen nog wel de verwarming nodig gehad - werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

savale schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:39:
Onze MG4 geeft geen warmte als AC uit staat.
Ik weet niet wanneer de warmtepomp (volgens mij ook HVAC (= high voltage air conditioning?)) aan moet gaan; enkel als ik AC aanzet of ook al als ik de temp binnen opschroef (tot 30 ofzo).

Als ik jouw ervaring lees wacht ik nog even om ook ons probleem te melden. Ik hoop dat je auto snel gerepareerd terug is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 23:55

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik moet de temp ook belachelijk hoog zetten om iets van warmte te voelen. Pas bij 27 graden begin je iets te voelen. Hij doet het wel prima als je hem op maximaal zet, maar die graden instellingen slaan nergens op. Gisterenavond ook een mooie grap, de koplampen gingen niet aan. Ook niet als ik de schakelaar op “aan” zet in plaats van automaat. Geen idee wat daar nu mis ging. Ben uitgestapt, auto op slot, even wachten en opnieuw ingestapt. Toen gingen ze wel aan….. Mooie auto, maar oww oww oww wat zitten er nog een software bugs in.

Mr. T.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 09:06
we hebben hem :-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA7DKQkLhz_FdfI3CBqEDny3O68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPWz81httELmwOAidsAjQ80v.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden al wit voor die mywheels wit koos !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
TTommie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:09:
Ik moet de temp ook belachelijk hoog zetten om iets van warmte te voelen. Pas bij 27 graden begin je iets te voelen. Hij doet het wel prima als je hem op maximaal zet, maar die graden instellingen slaan nergens op. Gisterenavond ook een mooie grap, de koplampen gingen niet aan. Ook niet als ik de schakelaar op “aan” zet in plaats van automaat. Geen idee wat daar nu mis ging. Ben uitgestapt, auto op slot, even wachten en opnieuw ingestapt. Toen gingen ze wel aan….. Mooie auto, maar oww oww oww wat zitten er nog een software bugs in.
Dat van die temp had ik ook in mijn Ssangyong Korando uit 2020, dus voor mij niet zozeer iets nieuws. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
Kodo6 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:40:
[...]

Onze MG4 geeft geen warmte als AC uit staat.
Ik weet niet wanneer de warmtepomp (volgens mij ook HVAC (= high voltage air conditioning?)) aan moet gaan; enkel als ik AC aanzet of ook al als ik de temp binnen opschroef (tot 30 ofzo).

Als ik jouw ervaring lees wacht ik nog even om ook ons probleem te melden. Ik hoop dat je auto snel gerepareerd terug is.
HVAC is de Engelse afkorting van heating (verwarming), ventilation (ventilatie) en air conditioning (airconditioning of koeling)
https://nl.wikipedia.org/wiki/HVAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Heinemancp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:59:
[...]

HVAC is de Engelse afkorting van heating (verwarming), ventilation (ventilatie) en air conditioning (airconditioning of koeling)
https://nl.wikipedia.org/wiki/HVAC
Is las op internet dat er warmtepompen gebruikt worden in airco’s om lucht te koelen. Maar ik dacht dat de warmtepomp in de MG4 bedoeld was om de lucht te verwarmen 8)7. Ik overzie het niet meer.

En onze AC kan ook verwarmen. Is dat normaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ron6
Kodo6 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Is las op internet dat er warmtepompen gebruikt worden in airco’s om lucht te koelen. Maar ik dacht dat de warmtepomp in de MG4 bedoeld was om de lucht te verwarmen 8)7. Ik overzie het niet meer.

En onze AC kan ook verwarmen. Is dat normaal?
Ja.

Een warmtepomp kan zowel verwarmen als koelen. Ook moderne airconditioners voor thuis zijn eigenlijk warmtepompen: je kan ermee koelen, maar ook verwarmen. Daarom is het ook beter om te spreken van een warmtepomp, en niet over de airco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ron6 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Ja.

Een warmtepomp kan zowel verwarmen als koelen. Ook moderne airconditioners voor thuis zijn eigenlijk warmtepompen: je kan ermee koelen, maar ook verwarmen. Daarom is het ook beter om te spreken van een warmtepomp, en niet over de airco.
Dat klopt, en een koelkast is ook een warmtepomp. Zo zie je iedereen heeft er al eentje in huis. Maar een warmtepomp VS airco is wel een verschil qua ontwerp en efficientie. Je kunt met een airco goed koelen en ontvochtigen maar minder efficiënt verwarmen (en omgekeerd). Daarnaast is een grote L/L of L/W WP wel voor een heel huis t.o.v. een airco welke lokaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
Vaevictis_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Dat klopt, en een koelkast is ook een warmtepomp. Zo zie je iedereen heeft er al eentje in huis. Maar een warmtepomp VS airco is wel een verschil qua ontwerp en efficientie. Je kunt met een airco goed koelen en ontvochtigen maar minder efficiënt verwarmen (en omgekeerd). Daarnaast is een grote L/L of L/W WP wel voor een heel huis t.o.v. een airco welke lokaal werkt.
We gaan een beetje off topic: maar die inefficiëntie die jij noemt is er niet meer. Een warmtepomp is beide kanten efficiënt, of dat nu L/L, L/W of W/W is (zitten kleine verschillen, maar niet heel veel). Het begrip airco refereert aan een apparaat dat maar één kant op kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 18:37
Betreffende de airco, vandaag een ritje achter de rug van Limburg naar Noord Holland en onderweg eventjes aan de snellader gehangen. Het viel me op de na de stop bij de snellader de A/C geen graadje koelte meer produceert, ik vermoed dat alle cooling naar de batterij wordt gestuurd. We moesten terugvallen op open ramen voor de overige 120km.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Capital_G op 07-07-2023 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
@Capital_G Nog maar 1x de snellader gebruikt met heel warm weer. (tesla) Toen geen probleem ondervonden met de airco.

Nog even terugkomend op de verwarming / airco, dit zegt de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02IMGfbW6RsXtuLGXbbai7L7x9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj2sk0SZCf1mLfySbKunmdXj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga er vanuit dat het A/C icoon enkel nodig is als je de airco wilt gebruiken / wilt koelen. Onze verwarming werkte dus enkel als ik de A/C aanvinkte. Hij staat daarvoor nu dus in de garage... Maar vraag me dus af of dit niet gewoon een "feature" / software ding is?

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 07-07-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. Ik ging er vanuit dat AC voor de warmtepomp staat. Als je "auto" aantikt gaat AC ook aan. Dan werkt ook de verwarming. Zo werkt het bij mij in de luxury en ik heb/had ook geen andere verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
AC knop aan: koelen
AC knop uit: verwarmen (wel temperatuur hoog genoeg zetten)

Het AC knopje dus die als figuur 2 is aangegeven op de foto enkele posts terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Troetelbeer op 07-07-2023 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
Troetelbeer schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:46:

Dank je! Bij ons werkte dat dus helaas niet. Enkel met dat figuur 2 knopje aan kregen we warme lucht. VM geeft nu aan dat onze warmtepomp defect is en vervangen moet worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1234567y
We hebben onze MG4 mogen ophalen! Oranje en nog met een zwart dak, echt mooi!

Hij 'plingt' wel om elke scheet die je laat, geen idee wat ie allemaal wil vertellen, blijkbaar mij erop wijzen dat ik de deur open doe, uhu, alsof ik dat niet door zou hebben. misschien kan ik dat nog ergens uitschakelen.

Als hij aan staat, maar geparkeerd ,maakt de airco wel een tikkend geluid, geen idee of dat normaal is?

Bandenspanning staan volgens mij een beetje hard (3 bar volgens scherm), maar hij rijdt wel lekker hoor! heel blij mee!!

nog een vraagje, als je langzaam tegen een object aan zou rijden in 'creep' stand, stopt hij dan vanzelf? of is die Emergency braking alleen werkend op hogere snelheid?

[ Voor 14% gewijzigd door 1234567y op 07-07-2023 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-05 16:17
Vandaag 100 km gereden met ons nieuwe speelgoed. Hij rijdt heerlijk, beetje wennen aan wat zaken en uitzoeken wat de beste instellingen zijn.

Een paar opvallende dingen:
de thermostaat van de climate control is volgens mij niet goed gecalibreerd. Pas met 24 graden en de blower handmatig op de laagste stand zit ik niet meer te klappertanden in de auto (de Kona staat altijd op 21 graden). Op de auto stand is het helemaal Siberisch. Als vrouw trek ik die lage temperatuur niet zo goed 🥶

Om de zoveel tijd hoor ik een plingetje (geen idee waarvoor) en gaat mijn luisterboek (via android auto) op pauze. Ik zie geen melding of waarschuwing van iets.

De LKA grijpt wel heel heftig in als je gaat wisselen van rijbaan terwijl er iemand in je dode hoek zit (waar je al 10 meter voorbij bent). Ik schrok daar behoorlijk van. Er reed niemand naast me.

De afbeelding van het snelheidsbord op het dashboard gaat knipperen wanneer je harder rijdt. Ook slechts bij een paar kmh harder. Dat is echt strontvervelend dus ik zet dan liever de verkeersbordenherkenning maar uit. Iets wat je ook elke keer opnieuw moet doen wanneer je de auto start....

Hopelijk allemaal kinderziektes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-05 16:49
Ook ik heb vandaag de nieuwe auto kunnen ophalen in Nijmegen.

Ik had al veel 'horror' verhalen gehoord over ongeïnteresseerd personeel, en dat er geen tijd wordt genomen voor je. Hier heb ik gelukkig geen last van gehad. Omdat ik zelf al veel dingen had uitgezocht, was er niet meer zoveel te vertellen door de medewerker die mij geholpen heeft.

De auto rijdt echt geweldig, maar ook ik merkte het tikkende geluid op van de airco als je niet in de auto zit en de auto stilstaat.

Dan de befaamde/beruchte lane keep assist. Het eerste wat ik heb gedaan heb: lane keep alleen nog op 'alarm' gezet en de gevoeligheid op 'laag'. Verder ACC gebruikt, en dan heb ikzelf nergens last van. Ik word er enkel op gewezen wanneer ik op een lijn ga rijden.

En natuurlijk nog een foto voor team grey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8kCs7hLpdFIyihJaafF0-fHtro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS9X51ibzcmJbNjAPDWM8OXa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYezLe_-UueKxEzeVDhpd8Ez90Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUpOXFP3Vrv3oO39prvhAJJH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lw8NhnTCvJiDRghOFYxQSHmLvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0acw7ScYFunDzqb9oSY4xqx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Pjetrof op 10-07-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Hamkaaz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:30:
Vandaag 100 km gereden met ons nieuwe speelgoed. Hij rijdt heerlijk, beetje wennen aan wat zaken en uitzoeken wat de beste instellingen zijn.

de thermostaat van de climate control is volgens mij niet goed gecalibreerd. Pas met 24 graden en de blower handmatig op de laagste stand zit ik niet meer te klappertanden in de auto (de Kona staat altijd op 21 graden). Op de auto stand is het helemaal Siberisch. Als vrouw trek ik die lage temperatuur niet zo goed 🥶

Om de zoveel tijd hoor ik een plingetje (geen idee waarvoor) en gaat mijn luisterboek (via android auto) op pauze. Ik zie geen melding of waarschuwing van iets.

De LKA grijpt wel heel heftig in als je gaat wisselen van rijbaan terwijl er iemand in je dode hoek zit (waar je al 10 meter voorbij bent). Ik schrok daar behoorlijk van. Er reed niemand naast me.

De afbeelding van het snelheidsbord op het dashboard gaat knipperen wanneer je harder rijdt. Ook slechts bij een paar kmh harder. Dat is echt strontvervelend dus ik zet dan liever de verkeersbordenherkenning maar uit. Iets wat je ook elke keer opnieuw moet doen wanneer je de auto start....

ik vond hem juist hard blazen zonder echt heel koud te worden. Wat doet het schuifje 'Rij met ECON' ?

Over die LKA, ik heb er weinig last van, gaf je wel richting toen je van rijstrook wisselende?

Soms denk ik echt, auto wat ben je allemaal aan het doen! Als je via de app de status bekijkt, hoor allemaal geluiden uit de auto. Zet ik de airco aan, zie luchtinlaat open gaan, daarna weer dicht, even later staat hij weer open. het zal allemaal wel, niet proberen te begrijpen denk ik dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiHCaPYiXuI_lI0BVXH9NMqs4A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XhIqh389hkfydxUgoX7XY6M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door 1234567y op 07-07-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-07-2023
Bij mij werkt het openen/sluiten via het knopje op het passagiersportier niet. Hebben andere mensen hier ook last van? Anders ga ik er mee terug naar van Mossel…
LKA is irritant om iedere rit uit te moeten zetten, hopelijk snel een update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb mijn MG4 in Dover White ook inmiddels binnen en een paar dagen in gebruik.

Gisteren deed echter spontaan de airco het niet?
Gelukkig na uitstappen en terug opstarten werkte de boel weer.

Ik krijg alleen de std. navigatie in de auto niet werkende?
Ik moet blijkbaar iets toestemmen bij het instellingen menu, maar krijg niet gevonden?

Voor de rest zeer content!
Mooie blikvanger!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-05 13:54
AcIDeR schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:36:
Ik heb mijn MG4 in Dover White ook inmiddels binnen en een paar dagen in gebruik.

Ik moet blijkbaar iets toestemmen bij het instellingen menu, maar krijg niet gevonden?

Mooie blikvanger!
Voor het activeren van de navigatie moet je nog wat extra handelingen verrichten/ opties aanvinken
YouTube: MG4 Trophy EV Satellite Navigation not activating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp

Die pling komt van de navigatie. Onder instellingen daar alle meldingen uitzetten, want die meldt hij ook als je niet navigeert met de ingebouwde nav.
Heeft mij weken aan frustratie gekost ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
JLC_NL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:00:
Mywheels heeft 150 MG4's aangeschaft en de eerste 130 zijn nu bestickerd en worden door het land uitgerold. Deelauto's en elektrisch, zolang het met groene stroom is, kan het alleen maar goed zijn. Benieuwd wanneer ze ook echt te boeken zijn.
Weet niet of de MG4 nu wel zo'n fijne auto is voor dat doel, om een beetje prettig met de MG4 om te gaan dien je een beetje zijn fratsen en nukken te kennen.

Maar goed, de tijd zal het leren want ik denk dat er door het wisselende gebruik van wisselende mensen wel terugkoppelingen zullen komen richting Mywheels en van Mywheels richting VM.

Hoop dat het ook een goede aanleiding is om er voor te zorgen dat er genoeg onderdelen voorradig zijn, immers Mywheels zal toch wel een hoge beschikbaarheid eisen van de auto's, ze worden niet uitgezet om vliegen te vangen.

Zouden ze bij Mywheels wel de LKA standaard hebben uitgezet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
AcIDeR schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:36:

Mooie blikvanger!
Dat van die airco herken ik, 3x meegemaakt en zou nu na een update en servicebeurt voor de warmtepomp opgelost moeten zijn, maar nog te vroeg voor mij om daar iets over te roepen, nog te weinig gereden na de updates.

Met de Navi geen problemen met opstarten, werkt gewoon, tenminste als tie niet vastloopt. Met een paar handelingen zoals hier eerder is besproken heb je hem snel weer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Sjors14 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:17:
Bij mij werkt het openen/sluiten via het knopje op het passagiersportier niet. Hebben andere mensen hier ook last van? Anders ga ik er mee terug naar van Mossel…
LKA is irritant om iedere rit uit te moeten zetten, hopelijk snel een update..
Weet het niet echt, gebruik dat knopje zelden of nooit, auto sluit zichzelf af als je even boven een bepaalde snelheid komt, dus voor afsluiten gebruik ik hem niet echt. Werkt wel bij ontgrendelen, en als ik daarna weer op vergrendelen druk sluit ie ook weer af, dan gaat er een lichtje bij het knopje branden als hij op slot zit. Als hij tijdens het rijden op slot gaat is het wel handig dat het werkt, lastig als je mensen wil oppikken en de boel zit allemaal op slot. Blijft er wel 1 vraag open...... gaat je auto na wegrijden bij een bepaalde snelheid wel op slot?

Voor de LKA is een update, niet om hem constant uit te kunnen zetten, maar meer om hem wat prettiger in de omgang te maken. Heb de update, maar nog te kort om er iets over te roepen, zet hem momenteel iig niet meer uit, hij komt nu minder irri over, al zal het met dit soort systemen ook een kwestie van wennen worden, je hebt er niet altijd zin in dat er een Mien bij je op schoot zit om mee te sturen, als je tante zat bent kun je der iig wel uitgooien ;) (wel jammer dat ze elke keer weer mee instapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05 12:40
Achterklep: op de afstandsbediening staat een knopje achterklep openen. Bij veel auto's gaat dan de achterklep ook echt open. Bij mij niet. Vraag: zou de achterklep met de afstandsbediening open moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05 12:40
Android auto: ja, toch even vertellen - ik heb tijden geprobeerd android auto goed werkend te krijgen. Kreeg ik niet voor elkaar. Wat blijkt: voordat je wegrijdt de telefoon aan de stekker leggen... en dan werkt het perfect.

Niet meer de stekker eruit trekken - als je hem tijdens het rijden wil aansluiten gaat het namelijk niet werken.

Wat rijdt de auto fantastisch!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Adayinthelife schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:08:
Achterklep: op de afstandsbediening staat een knopje achterklep openen. Bij veel auto's gaat dan de achterklep ook echt open. Bij mij niet. Vraag: zou de achterklep met de afstandsbediening open moeten gaan?
De achterklep is niet gemotoriseerd, dus kan niet open gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount

Ja, de auto kan nog wel wat updates gebruiken, oa de temperatuur regeling is hier al meermalen besproken en werkt idd niet echt volwassen, kind doet er maar een slag naar en ook op stand auto gaat alles vrij ruw.

Op hand kun je zelf dan wel instellen waar je de luchtstroom vandaan wilt hebben en hoe snel dat moet, zodat je niet hoeft te klappertanden, uit de middenroosters koelt het het snelst, maar als je zelf op temperatuur bent kan de directe luchtstroom wel eens te zijn, dan alleen via de ramen en voeten is minder direct.

Bij AC aan werkt zowel de koeling als de verwarming en ergens tussen koelen en verwarmen zit een gat bij dit systeem, vandaar lijkt het erop dat als je wil verwarmen je hoger dan normaal moet instellen. Je zou iets meer intelligentie verwachten bij de softwareverprutsers en dat ze de buitentemperatuur mee zouden laten wegen bij de temperatuurregeling, maar het lijkt erop dat ze daar nog een inhaalslag mee moeten maken.
Ach Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Ives schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:13:
[...]

De achterklep is niet gemotoriseerd, dus kan niet open gaan.
Klopt, hij ontgrendeld alleen maar.

Als je zelf met de sleutel in je zak dicht bij de auto bent is het niet nodig om op de sleutel te ontgrendelen en kun je de klep openen en blijft de rest van de auto gesloten.

Aangezien ik niet zo'n hoge pet op heb van de werking met de huidige software, druk ik voor alle zekerheid als ik weer bij de auto wegga, alles sluiten op de sleutel maar in om enigszins het gevoel te hebben dat alles weer op slot zit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
Ben ik de enige die het LKA systeem gewoon goed vindt werken? Soms een klein rukje aan het stuur zonder reden maar het meeste is gewoon correct. En de verhalen dat de auto je de berm in stuurt op de Engelse fora is ook sterk overdreven, de stuur correctie doet helemaal niks als je gewoon het stuur vast hebt

Gisteren ook een auto die op de A2 zich rechts in mijn dode hoek had gewurmd, zag het toevallig tijdens het insturen aan de dode hoek lampjes, maar de auto hield me daar ook tegen bij het sturen. Dus de combinatie van alle systemen maakt het autorijden echt een stuk veiliger.

Ik merk ook dat het systeem goed door heeft wanneer de lijnen niet kloppen. Bij ontbrekende of gele lijnen of het rijden op de vluchtstrook zie je dat het LKA logo even uit springt en krijg je dus geen pingels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:33:
Ben ik de enige die het LKA systeem gewoon goed vindt werken?
Misschien niet de enige, maar laten we eerlijk zijn, velen zijn er niet zo erg tevreden over en ik denk terecht.

Voor de update vond ik als hij niet een ruk gaf, hij toch het stuurgevoel ontnam. Roemen over de achterwielaandrijving en roemen dat je dan een beter stuurgevoel hebt omdat de aandrijving niet doorwerkt in het stuur is mooi gezegd, maar als dat teniet wordt gedaan door een eigenwijs LKA systeem dat beroerd is ingesteld en weerstand laat voelen in het sturen is gewoon irritant. Je stuurgevoel is zo goed als weg met het LKA systeem aan en ik denk dat dat misschien nog wel de meeste weerstand oproept.

Ja, schreef het al eerder, het zal ook een kwestie van wennen zijn, we houden niet zo van bemoeienis en vinden het niet prettig voelen als we weerstand krijgen in onze bewegingen. Ik heb nog geen 2 weken geleden de update gehad, en laat nu bewust de LKA aanstaan om te ervaren wat hij nu doet, helaas deze afgelopen tijd niet veel/ver gereden dus wil geen valse hoop wekken. Hij lijkt minder rukkerig en toch wel iets minder bemoeizuchtig te zijn, toch voel je nog zijn werking, ook als dat op momenten niet echt nodig zou moeten zijn. Met andere woorden het stuurt fijner als het kind de nek wordt omgedraaid en je volledig zelf stuurt.

Velen kopen de MG4 om zijn uiterlijk en geweldige rijeigenschappen, rijeigenschappen die je niet beïnvloed wilt hebben door een Mien op je schoot die je strak eigenwijs in haar spoor wil houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
savale schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:21:
[...]

Dank je! Bij ons werkte dat dus helaas niet. Enkel met dat figuur 2 knopje aan kregen we warme lucht. VM geeft nu aan dat onze warmtepomp defect is en vervangen moet worden.
Bij ons ook alleen verwarming als AC aanstaat. Luxury model dus hij zou een warmtepomp moeten hebben. Aangezien een AC ook een warmtepomp is, ging ik er van uit dat het een gecombineerd feature was. Maar als bij anderen verwarming wel werkt zonder AC aan zou dat betekenen dat bij ons ook de warmtepomp niet werkt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:46:

Heb het gisteren even in extremen geprobeerd, was buiten rond 25 graden en om dan de verwarming aan te krijgen en te voelen is lastig.

Voor de test:

AC uit:
Stand Hi : er leek weinig of niets te veranderen
Stand LO : ook hier weinig of niks van te merken

AC aan:
Stand HI : Ja er was nu duidelijk te merken dat er iets werd bijgezet om te gaan verwarmen, de lucht werd duidelijk veel warmer.
Stand LO : gelukkig ging de koeling aan en werd er al snel koele/koude lucht aangevoerd om te gaan koelen.

Als AC niet aan staat kun je wel met de ventilator spelen en je lucht uit de diverse roosters laten komen, maar meer als een ventilator lijkt het systeem dan niet te doen.

De matige temperatuurregeling en hoog instellen om te gaan verwarmen lijkt hier wel iets mee te maken te hebben, het lijkt erop dat er tussen koelen en verwarmen een beetje dode ruimte zit, ook dat het systeem niet echt naar de buitentemperatuur kijkt, er zal softwarematig nog wel het eea verbeterd kunnen worden lijkt mij.

Beiden andere ervaringen, kan aan de instellingen hebben gelegen, en mijn testje was even een hele grove over een korte afstand om een snelle uitslag over de werking te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Ingga schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Bij ons ook alleen verwarming als AC aanstaat. Luxury model dus hij zou een warmtepomp moeten hebben. Aangezien een AC ook een warmtepomp is, ging ik er van uit dat het een gecombineerd feature was. Maar als bij anderen verwarming wel werkt zonder AC aan zou dat betekenen dat bij ons ook de warmtepomp niet werkt
Er is een terugroepactie voor de warmtepomp, die is bij mij reeds uitgevoerd inclusief wat andere updates.

Ook bij mij enkel koude en warme lucht als AC aanstaat, ook na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
We hebben onze MG4 mogen ophalen! Oranje en nog met een zwart dak, echt mooi!

Hij 'plingt' wel om elke scheet die je laat, geen idee wat ie allemaal wil vertellen, blijkbaar mij erop wijzen dat ik de deur open doe, uhu, alsof ik dat niet door zou hebben. misschien kan ik dat nog ergens uitschakelen.

Als hij aan staat, maar geparkeerd ,maakt de airco wel een tikkend geluid, geen idee of dat normaal is?

Bandenspanning staan volgens mij een beetje hard (3 bar volgens scherm), maar hij rijdt wel lekker hoor! heel blij mee!!

nog een vraagje, als je langzaam tegen een object aan zou rijden in 'creep' stand, stopt hij dan vanzelf? of is die Emergency braking alleen werkend op hogere snelheid?
Wederhelft kon het oranje ook wel waarderen, maar vond mezelf niet jeugdig genoeg om me daar aan te wagen, vind het wel mooi overigens, net als de rode en de grijze (y)

Als de airco aanstaat is er buiten de auto een ouderwets koelkast geluid te horen, sneller of langzamer al naargelang de behoefte aan koelte die het systeem moet leveren. Het tikkende geluid herken ik niet, heb ik zelf niet.

Bandenspanning moet je aflezen in de morgen als het nog enigszins koel is en je niet hebt gereden. Achter 2.8 en voor 2.5 is prima, ga je hoger slijten je banden sneller in het midden en als je over een klinkerweggetje rijdt krijg je spijt, want dan gaat het wel ergens resoneren met harde banden. Hij is wel zuiniger met harde banden, maar of je daar comfort voor wilt inleveren is weer een ander verhaal. Overigens als je gaat rijden stijgt ook de bandenspanning.

Er zijn 2 hulpjes die je auto laten afremmen de ACC en de TJA, bij ACC komt de auto niet zelf tot een volledige stop, bij TJA (hulpje voor in de file rijden wel, hij trekt ook zelf weer op en stuurt ook nog voor je.
Emergency breaking is wat het al zegt, een noodstop, bedoeld om fietsers en voetgangers niet aan te rijden, werkt dan ook bij lagere snelheden. De auto heeft voor GEEN parkeerhulpjes en stopt niet voor een muurtje of wat dan ook, ben blij met de frontcamera/360° om te zien wat er voor de auto gebeurt.

Het is heel wat, maar de gebruiksaanwijzing kan je veel inzicht verschaffen ;)

Veel plezier met je auto (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:05
Bij mijn mg4 op ACC stopt de auto wel in de file en trekt ook weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielN
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Vandaag haalde ik mijn MG4 Luxury van de laadpaal. Ondertussen had ik met de afstandsbediening ook al de airco even laten draaien. Toen mijn vrouw probeerde weg te rijden kreeg ze de auto niet in Drive. Oplossing was uitstappen, auto op slot doen en weer op openen. Toen geen probleem meer. Herkent iemand dit issue? En kunnen we het voorkomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Gisteren de witte met zwart dak MG4 Luxury opgehaald. In mei besteld bij VM Amsterdam. Mijn Zoe daar ingeruild tegen koerswaarde ANWB. Goed en correct geholpen door Mats Commandeur, verkoopadviseur. Die loopt vgl. mij momenteel de benen uit zijn lijf met veel afleveringen en te weinig verkopers. Daardoor ook moeilijk telefonisch te bereiken, die vestiging?
Ik begrijp van hem dat monteurs verplicht een opleiding voor de MG's moeten volgen. Logisch natuurlijk. Dat geldt ook voor monteurs bij MG service punten. Ik denk dat ik het onderhoud en updates bii VM Kia Amersfoort laat uitvoeren, dichter bij voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
MichielN schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:25:
Vandaag haalde ik mijn MG4 Luxury van de laadpaal. Ondertussen had ik met de afstandsbediening ook al de airco even laten draaien. Toen mijn vrouw probeerde weg te rijden kreeg ze de auto niet in Drive. Oplossing was uitstappen, auto op slot doen en weer op openen. Toen geen probleem meer. Herkent iemand dit issue? En kunnen we het voorkomen?
Ik noem het voor het gemak fratsen, heb ook al veel van die verrassingen meegemaakt.

Deze heb ik nog niet meegemaakt, maar ik zet dan ook niet de airco met een AB aan.

Of je ze kan voorkomen? Denk het niet, lijkt ook op een software hik en zolang hij niet aan de gang blijft en je het probleem oplost met een soort van reset zou ik me er dan ook niet al te druk over maken, beter voor je hart ;)
thien schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:21:
Vreemd, gelukkig sta ik niet al te vaak in de file, maar die ene keer dat ik het probeerde met de ACC aan leek hij niet van zins om te stoppen en kwam hij zo dichtbij dat ik het niet meer wilde gokken. Met de TJA aan stopte hij wel netjes. Zal het in een volgende file weer eens proberen, al mag dat van mij nog heel lang duren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcIDeR
Jony23 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Voor het activeren van de navigatie moet je nog wat extra handelingen verrichten/ opties aanvinken
YouTube: MG4 Trophy EV Satellite Navigation not activating
Dit was de truc inderdaad!
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Wederhelft kon het oranje ook wel waarderen, maar vond mezelf niet jeugdig genoeg om me daar aan te wagen, vind het wel mooi overigens, net als de rode en de grijze (y)

Als de airco aanstaat is er buiten de auto een ouderwets koelkast geluid te horen, sneller of langzamer al naargelang de behoefte aan koelte die het systeem moet leveren. Het tikkende geluid herken ik niet, heb ik zelf niet.
;)
[...]

Veel plezier met je auto (y)
Bedankt voor de info!!

Zojuist heerlijk een rit van 220Km achter de rug. Dat ging erg vlot! accu van 90% naar 30%, lijkt me acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
thien schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:21:
Dit gedrag van de ACC herken ik ook. Bij TJA krijg je er er een stuurfunctie bij. Tot 60 km/h werkt dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Haay schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Oh, dat is vervelend zeg. :/ Helemaal met de niet al te best bekend staande VM reparatie- en schade afhandeling. Sterkte en succes!

Ik rijd nu in ieder geval al 3 maanden heel tevreden in mijn MG4 Comfort die ik van mijn eigen spaargeld gekocht heb. Inclusief SEPP subsidie en inruil van mijn oude ICE auto net geen 30k voor betaald en nog geen seconde spijt van gehad. O+
Dank voor je medeleven (y)

Dan maar hopen dat ze zich bij mij van hun beste kant laten zien, momenteel zowel van VM als mijn verzekering niets meer gehoord, zoals we weten is het niet alleen de schade die heel vervelend is, maar dat vreselijke, soms zeer langdurige gezeur eromheen dat je buiten, dat je het al niet leuk vind dat je schade hebt, ook nog eens verschrikkelijk veel tijd kost voordat het er weer knap bijstaat.

Poly heeft hier een ware slachting onder de bomen aangericht, zijn er van bijna alle bomen wel takken afgerukt, velen zijn compleet omgeblazen of gewoon afgebroken als de wortels het wel hielden. Heel triest vind ik dat voor de bomen, alleen jammer dat 1 van die afgerukte takken nu net op mijn auto moest vallen.

Plek des onheils:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN4-KL95R0IIcDUJaUadFAZRQ1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TfBNvV4nUXLWS9laV8h0xax.jpg?f=fotoalbum_large

Plek van inslag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqKON8U7AV7YUXz4KC-EDYTpcIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLJuGurh515LlxsI122js4IU.jpg?f=fotoalbum_large

Niet alleen een deukje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKe-6c9QeWArorUlR_H2bymXb20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AY1FOsaWH0OXNfujieAWflm3.jpg?f=fotoalbum_large

Tesa Extra Strong in afwachting van herstel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBZzniqHmt1Bn_fPLEFshofHUFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oe5FrT9SYcWYly44xahNS9jN.jpg?f=fotoalbum_large

De auto rijd er niet minder om, maar toch is het niet fijn om zo rond te rijden, ook al zie je dat aan de binnenkant niet. Ook al de troost van buren kan mijn verdriet niet echt doen vergeten, net 2 maandjes jong en dan al zo'n lelijke kont :-(

Niemand wordt er beter van, volgens tussenpersoon kost het me geen bonus malus, maar wel een eigen risico, die eigen risico vind ik geen ramp...... maar al dat gedoe er om heen :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Ben ik de enige die het LKA systeem gewoon goed vindt werken? Soms een klein rukje aan het stuur zonder reden maar het meeste is gewoon correct. En de verhalen dat de auto je de berm in stuurt op de Engelse fora is ook sterk overdreven, de stuur correctie doet helemaal niks als je gewoon het stuur vast hebt

Gisteren ook een auto die op de A2 zich rechts in mijn dode hoek had gewurmd, zag het toevallig tijdens het insturen aan de dode hoek lampjes, maar de auto hield me daar ook tegen bij het sturen. Dus de combinatie van alle systemen maakt het autorijden echt een stuk veiliger.

Ik merk ook dat het systeem goed door heeft wanneer de lijnen niet kloppen. Bij ontbrekende of gele lijnen of het rijden op de vluchtstrook zie je dat het LKA logo even uit springt en krijg je dus geen pingels.
Het ligt eraan of je het systeem hebt ingesteld op TJA of ACC. Bij TJA merk je toch meer rukken aan het stuur dan bij ACC.
Ik rijd met TJA omdat die naar mijn mening de auto beter tussen de lijnen houdt dan de ACC optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
1234567y schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
Dit had onze ook, maar schijnt bij ons verholpen te zijn tijdens een reparatie. Dit moet ik nog controleren, maar de auto staat nog te wachten op een nieuwe warmtepomp. Ik laat het je weten!

Blijf het bijzonder vinden dat sommige MG4's dus wel verwarmen zonder de "A/C" aan en sommige dus niet.
@meacount balen van de storm schade! Hopelijk komen er snel onderdelen voor je reparatie. Weet je trouwens wat er precies gedaan is toen jouw warmtepomp is vervangen / waar was dit precies voor?

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 08-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Vandaag voor het eerst een MG4 in het wild gezien. Oranje, paar auto's achter me bij het stoplicht op het Lammenschansplein in Leiden. Een mede tweaker?

Ik kan de mijne a.s. vrijdag ophalen in Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Ik ben er inmiddels achter dat mijn airco niet koelt, indien ik deze aangezet op afstand en vervolgens kort daarna weg rijdt terwijl deze nog stond te koelen bij aankomst bij de auto.
Sterker juist, deze gaat verwarmen in plaats van koelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay

Ik heb sterk het gevoel dat er een verschil zit tussen de MG4 Standard en Comfort enerzijds en de MG4 Luxury anderzijds, wat betreft de software/firmware en hoe het LKA systeem het rijden beïnvloed. Volgens mijn (niet perfecte) waarneming zijn het allemaal Luxury bezitters die enorm klagen over het LKA systeem en hoe dit ingrijpt op het rijden met onverwachte sterke stuurbewegingen. De Luxury heeft diverse extra LKA systemen die de Standard en Comfort versies niet hebben, en daar zouden nog wel eens bugs in kunnen zitten, die zich bij de Standard en Comfort dus niet manifesteren...

Dit verklaart, denk ik, dat sommige MG4 rijders enorm klagen over rare fratsen van LKA, terwijl andere MG4 rijders (waaronder ikzelf met mijn MG4 Comfort ook) die prima tevreden zijn en geen klachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
Dacht eerst dat het gezeur was, maar vandaag werkte de AC ook bij mij niet.
Eerst naar Amersfoort gereden, prima gekoeld, daarna werkte de AC niet meer.
Met de ramen open gereden, anders niet te doen met deze temperaturen.

Op aanraden van mijn zoon een reset uitgevoerd (home knop 10 seconden ingedrukt houden), na opstart van het systeem werkte de AC weer.
Misschien helpt dit ook bij navigatie, Bluetooth, Android Auto en andere systemen met software bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik zag vanochtend in Almere Buiten Faunabuurt, terwijl ik even naar de Dirk van den Broek reed, een witte MG4. Toevallig van een mede tweaker hier? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
MG4 Luxury:

Mp3 nummers via usb gaat prima, m4a niet.
De usb met m4a ook geprobeerd in de Twingo ZE van mijn vriendin en daar werkt het wel.

Weet iemand een oplossing?

@meacount dus, thx.

Op mn laptop heb ik een paar geconverteerd naar MP3 via AVS Audio Converter. Gratis en kan badge conversie aan. Werkt nu, top! Nu de andere tig duizend nog converteren ...

[ Voor 37% gewijzigd door Garrelt op 10-07-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Hoeveel vermogen kunnen jullie laden met de onboard omvormer? Ik haal nu ongeveer 9,5Kw, en dus geen 11Kw. mogelijk dat mijn lader of inkomende spanning een beperking geeft, maar het kan natuurlijk ook de auto zelf zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
1234567y schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:22:
Hoeveel vermogen kunnen jullie laden met de onboard omvormer? Ik haal nu ongeveer 9,5Kw, en dus geen 11Kw. mogelijk dat mijn lader of inkomende spanning een beperking geeft, maar het kan natuurlijk ook de auto zelf zijn
10,5kW consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tot nu toe alleen bij 11 kWh laadpalen geladen, en daar haal ik ook ongeveer 9,5 kWh laadstroom. Misschien dat het bij een sterkere AC laadpaal (ik zie enkele 17 kWh laadpalen op de kaart in mijn omgeving, en er schijnen ook 22 kWh AC laadpalen te bestaan) wel sneller dan 9,5 kWh kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Mijn easee staat op 15A als limiet. Ik haal 9.9 kW. @Haay Kijk ff naar je gebruik van kWh... Je bedoeld kW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 23:55

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

AcIDeR schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:30:
Ik ben er inmiddels achter dat mijn airco niet koelt, indien ik deze aangezet op afstand en vervolgens kort daarna weg rijdt terwijl deze nog stond te koelen bij aankomst bij de auto.
Sterker juist, deze gaat verwarmen in plaats van koelen.
Dit gedonder heb ik ook al gehad. 2 x geen werkende airco bij 30+ , dat is niet grappig.

Auto op woensdag opgehaald en gevraagd of alle benodigde updates zijn geïnstalleerd. Het antwoord was ja, maar deze jongen gaat morgen een belletje doen naar Van Mossel en dat ze het maar oplossen.

Niet verwacht zo snel alweer terug te moeten. Ik kreeg het ook niet opgelost rijdend, ook niet na een herstart van het systeem. Toen de auto een half uur had stil gestaan deed die het op de terugweg vrolijk wel. Niets vervelender dan dit soort grapjes. Echte software bugs dus.

Ik hou mijn hart vast hoe dit verder gaat tijdens de looptijd van het leasecontract. De auto rijdt verder wel echt heerlijk ( als alles werkt)

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Ik ook max 9.5kW op 11kW paal.

Wel interessant, de OBC haalt dus 9,5kW (volgens auto) terwijl 11kW aangeboden wordt (volgens paal).
14% verlies op snelheid.

Verlies op energie heb ik (nog) niet gemeten.

DC laden, zonder OBC, haalt 135kW (volgens auto), wordt 146kW aangeboden (volgens app van Tesla).
8% verlies op snelheid

Vervolgens wordt er 32kWh geleverd via DC (van 16 naar 60%), terwijl er maar 26.4kWh bruikbaar is (van 60 naar 16%).
Verlies van 17,5% energie!

Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal bij andere snelladers, maar dit ga ik even bijhouden.
Telsa is goedkoop snelladen, maar als je ~20% verliest gaat de kostprijs van 43cnt/kWh naar boven de 50cnt/kWh (OK, Fastned is met z'n 69cnt/kWh nog lang niet in de buurt).

Iemand getallen van andere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
savale schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:06:
[...]

Dit had onze ook, maar schijnt bij ons verholpen te zijn tijdens een reparatie. Dit moet ik nog controleren, maar de auto staat nog te wachten op een nieuwe warmtepomp. Ik laat het je weten!

Blijf het bijzonder vinden dat sommige MG4's dus wel verwarmen zonder de "A/C" aan en sommige dus niet.
@meacount balen van de storm schade! Hopelijk komen er snel onderdelen voor je reparatie. Weet je trouwens wat er precies gedaan is toen jouw warmtepomp is vervangen / waar was dit precies voor?
Dank voor het medeleven (y) , zal het hier een beetje op de hoogte houden van het verloop mbt de afhandeling van de stormschade.

Voor zover ik heb begrepen is er aan de warmtepomp niet gesleuteld en betreft het enkel een software update,

Behalve dat bij mij de koeling 3x niet wilde aanspringen had ik verder geen problemen met de koeling/verwarming en ook geen rare geluiden(tikken) zoals hier een paar keer gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
jandrenth schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:55:
Dacht eerst dat het gezeur was, maar vandaag werkte de AC ook bij mij niet.
Jammer om te lezen dat als men hier zijn ervaringen deelt dat dit door sommigen als gezeur wordt beschouwd.

Wel heel fijn dat je op een warme rit werd getrakteerd om er achter te moeten komen dat mensen niet zeuren als zij hun ervaringen delen })

Heb ervaren dat niet alle haperingen worden opgelost door het systeem te resetten.

Ook bij de koeling storing wilde resetten bij mij niet niet helpen, geduld wel. Op 1 dag 2x de hapering gehad dat de airco niet wilde gaan koelen, maar na een boodschap gedaan te hebben spontaan weer wel wilde werken. Reken dan op minimaal 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

Komende vrijdag halen wij 'onze' MG4 op bij VM Amsterdam. Ik heb al het opleverings-filmpje wat in de TS staat bekeken maar zijn er nog andere zaken waar we op moeten letten bij de aflevering? ZIjn er zaken die ik nu al thuis kan voorbereiden zoals de MG-app installeren?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Dat de banden spanning op 2,5 bar staat, de lifehammers bevestigd zijn en dat de levering in het onderhoudsboekje staat. Bovenstaande ging bij mij niet goed.
De koppeling naar de MG app en naar je telefoon kan de verkoper doen. Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Garrelt op 10-07-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Garrelt schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:21:
MG4 Luxury:

Mp3 nummers via usb gaat prima, m4a niet.
De usb met m4a ook geprobeerd in de Twingo ZE van mijn vriendin en daar werkt het wel.

Weet iemand een oplossing?
Een oplossing:

https://videoconverter.is...windows-media-player.html

Ook hier wel info:

https://www.free-videocon...p3-converting/m4a-to-mp3/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrBrainY
Haay schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:45:
Ik zag vanochtend in Almere Buiten Faunabuurt, terwijl ik even naar de Dirk van den Broek reed, een witte MG4. Toevallig van een mede tweaker hier? :D
mooie witte :-) ja die is van ons :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-05 16:49
Rincewind schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:37:
Komende vrijdag halen wij 'onze' MG4 op bij VM Amsterdam. Ik heb al het opleverings-filmpje wat in de TS staat bekeken maar zijn er nog andere zaken waar we op moeten letten bij de aflevering? ZIjn er zaken die ik nu al thuis kan voorbereiden zoals de MG-app installeren?
Ik zou voordat je wegrijdt even met de airco spelen waar de verkoper bij is, aangezien meerdere mensen (waaronder ikzelf :*))zich afvragen welke geluiden normaal zijn bij gebruik van de airco.

Wat de iSmart app betreft had ik zelf het volgende gedaan: downloaden en account aanmaken. Toen ik de auto ophaalde hoefde ik alleen te vragen aan de medewerker op welk scherm je die koppeling kon starten en moest ik alleen nog twee QR codes scannen en een pincode verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Rincewind schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:37:
De MG iSmart app installeren en je account erop aanmaken en erop kunnen inloggen is sowieso handig ja.

Controle op mogelijke beschadigingen aan de buitenkant.
Controle van bandenspanning (in de auto zelf).

Welke variant (Standard, Comfort, Luxury) had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mrBrainY schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:07:
mooie witte :-) ja die is van ons :D
Mijn vrouw, zat naast me, merkte op dat wit ook een mooie kleur is voor de MG4. :)
Onze vorige (ICE) auto was wit, dus we wilden nu een andere kleur.

Heb je trouwens een eigen laadplek aan huis, of ben je net als ik ook afhankelijk van publieke laadpalen in de wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Haay schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Heb je trouwens een eigen laadplek aan huis, of ben je net als ik ook afhankelijk van publieke laadpalen in de wijk?
in Almere mag je niet over de stoep laden.
https://www.omroepflevola...ver-laadkabel-op-de-stoep

maar ja. af en toe heb ik wel kabel (granny charger) door de voortuin lopen (speciale mat etc)
omdat deze auto prive is, wil ik mijn zonnepanelen gebruiken om te laden, maar als dat niet kan, ik heb 6 palen op nog geen 200 meter, altijd wel plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Mijn MG4 auto is ook privé (spaargeld aankoop). Nu heb ik ook zonnepanelen (al sinds 2013) maar volgens mij is salderen van de opbrengst interessanter dan het zelf in de EV stoppen. Tenminste, zolang salderen nog bestaat in Nederland, en ik in de Bloemenbuurt op loopafstand een Vattenfall paal heb staan met tarief van €0,34 per kWh. :D De verder overal in de Bloemenbuurt en Faunabuurt aanwezige TotalEnergies palen zijn stukken duurder helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
Pjetrof schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Ik zou voordat je wegrijdt even met de airco spelen waar de verkoper bij is, aangezien meerdere mensen (waaronder ikzelf :*))zich afvragen welke geluiden normaal zijn bij gebruik van de airco.

Wat de iSmart app betreft had ik zelf het volgende gedaan: downloaden en account aanmaken. Toen ik de auto ophaalde hoefde ik alleen te vragen aan de medewerker op welk scherm je die koppeling kon starten en moest ik alleen nog twee QR codes scannen en een pincode verzinnen.
Vandaag mijn MG4 Luxury in de kleur Andes Grey opgehaald. Tijdens de uitleg hebben we met airco aan gezeten. Dacht nog: gelukkig, die doet het.

Op weg naar huis werd het wel heel erg warm 🥵. Geen enkele koeling meer. Even gestopt bij Ikea, wat boodschappen gedaan, maar het werd er daarna niet beter op. Conclusie: airco of warmtepomp doet het niet.

Auto wordt vanavond door iemand van VM opgehaald. Ik krijg een leenauto. Balen van de airco, maar super oplossing van VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Ron6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:53:
[...]

Vandaag mijn MG4 Luxury in de kleur Andes Grey opgehaald. Tijdens de uitleg hebben we met airco aan gezeten. Dacht nog: gelukkig, die doet het.

Op weg naar huis werd het wel heel erg warm 🥵. Geen enkele koeling meer. Even gestopt bij Ikea, wat boodschappen gedaan, maar het werd er daarna niet beter op. Conclusie: airco of warmtepomp doet het niet.

Auto wordt vanavond door iemand van VM opgehaald. Ik krijg een leenauto. Balen van de airco, maar super oplossing van VM.
Balen zeg! Denk je dat het gecheckt hebt - is dat nog niet voldoende
Dat ophalen is wel fijn, of is het een LM auto - en dan is het de LM die het verzorgt ;)
niet VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Grrr.... :( net door VM gebeld dat het niet zeker is dat ik de auto vrijdag kan ophalen. Er schijnen er veel geleverd te zijn en het lijkt erop dat ze de drukte niet goed aan kunnen.

Balen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
Heinemancp schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:02:
[...]

Balen zeg! Denk je dat het gecheckt hebt - is dat nog niet voldoende
Dat ophalen is wel fijn, of is het een LM auto - en dan is het de LM die het verzorgt ;)
niet VM
Nee, het is echt iemand van VM die langskomt. Hopelijk is het snel geregeld. Ik kan echt niet in een auto zonder airco rijden. (Het was al 37 graden in de auto 🥵)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
dmrazor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:10:
Grrr.... :( net door VM gebeld dat het niet zeker is dat ik de auto vrijdag kan ophalen. Er schijnen er veel geleverd te zijn en het lijkt erop dat ze de drukte niet goed aan kunnen.

Balen...
Ja, dat is zeker Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 16:56
Vandaag bij vm geweest voor update van lka.. Betrefende monteur vond dat de lka zeer goed zijn werk deed🫣 en vroeg of ik wel wist wat lka inhoud en doet? Schijnbaar reageert een renault ook zo…
Na een flinke discussie is er met veel gemekker en tegen zin de lka en airco geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
shake schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:58:
Vandaag bij vm geweest voor update van lka.. Betrefende monteur vond dat de lka zeer goed zijn werk deed🫣 en vroeg of ik wel wist wat lka inhoud en doet? Schijnbaar reageert een renault ook zo…
Na een flinke discussie is er met veel gemekker en tegen zin de lka en airco geüpdatet
Ik vind de LKA ook prima hoor. Lijkt ook erg op de LKA die ik hiervoor had bij een Hundai Ioniq EV, dus wat mij betreft niets bijzonders en een goed hulpmiddel voor de veiligheid.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05 11:59
Bij welke vestiging was dat? Er zit heel veel verschil, vind ik, tussen de welwillendheid en kennis tussen de verschillende vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Welke uit uitvoering? Sw versies gecheckt in geheime menu,? En nog belangrijk, merk je verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
mrme12345 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Ik vind de LKA ook prima hoor. Lijkt ook erg op de LKA die ik hiervoor had bij een Hundai Ioniq EV, dus wat mij betreft niets bijzonders en een goed hulpmiddel voor de veiligheid.
Je eigen verwachting zal wel een grote rol spelen. Ik vindt het een beetje vergelijkbaar met de ACC, het werkt best OK, maar het is niet perse comfortabel, en ik heb het jaren prima zonder gekund.

Ja, hij heeft me een aantal keer terecht gecorrigeerd, het werkt best netjes. maar ik vind het nog wel spannend om nu bv met 1 hand losjes het stuur vast te hebben, ik vertrouw het systeem gewoon niet volledig. Hopelijk groeit dat vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 20:30
Wat heeft voor de eigenaren van de Luxury versie gekozen voor deze uitvoering tov de standaard?
Los van de long range (niet direct een meerwaarde voor mij), zie ik alleen de 360 graden camera als groot voordeel.
Voor mijzelf denk ik dan van “ik hou het prijsverschil lekker in eigen zak”. Maar ik ben benieuwd wat voor sommige juist de reden was om voor de Luxury te gaan tov de standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Vorige week een AAWirelees dongle ingeprikt. Werkt prima en sindsdien geen uitval meer gehad van AA. Heb de afspraak bij VM gecanceled. R24 is het voorlopig en de LKA doet niet heel rare dingen. Het wat zenuachtige remmen van de ACC zou beter mogen. Maar ik heb ff geen zin in VM. Eerst antwoord op mijn mails met vragen.
Pagina: 1 2 ... 64 Laatste