Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 11:27
rschoppema schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Bij welke vestiging was dat? Er zit heel veel verschil, vind ik, tussen de welwillendheid en kennis tussen de verschillende vestigingen.
Renault/Dacia R’dam maar had hier met de zs ook al geen geweldige ervaringen.
Heinemancp schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Welke uit uitvoering? Sw versies gecheckt in geheime menu,? En nog belangrijk, merk je verschil?
Sw stond op aflevering 1 juli 23 nog op R30 hij staat nu op R33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
Misterxx2 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:08:
Wat heeft voor de eigenaren van de Luxury versie gekozen voor deze uitvoering tov de standaard?
Los van de long range (niet direct een meerwaarde voor mij), zie ik alleen de 360 graden camera als groot voordeel.
Voor mijzelf denk ik dan van “ik hou het prijsverschil lekker in eigen zak”. Maar ik ben benieuwd wat voor sommige juist de reden was om voor de Luxury te gaan tov de standaard.
Behalve meer range een 3 Fase lader en hogere DC laadsnelheden. Ik vind de achterkant echte completer smoelen. Iets meer geluid in de radio. De 360 camera is zeker een leuk gadget. ;)

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 12:25
Wat heeft voor de eigenaren van de Luxury versie gekozen voor deze uitvoering tov de standaard?
Los van de long range (niet direct een meerwaarde voor mij), zie ik alleen de 360 graden camera als groot voordeel.
Voor mijzelf denk ik dan van “ik hou het prijsverschil lekker in eigen zak”. Maar ik ben benieuwd wat voor sommige juist de reden was om voor de Luxury te gaan tov de standaard.
Audio. Geen idee of het door de speakers achter komt, maar bij de Luxery klinkt het gewoon erg goed en bij de andere modellen vond ik het juist erg matig, waarbij ik bang ben dat ik mezelf eraan zou gaan irriteren.

Betreft de 360deg camera ben ik zelf niet echt overtuigd van het nut ervan. kwaliteit van het 360deg beeld is ook echt belabberd.

Met de standaard zit je ook nog met de beperkingen op het laden.

[ Voor 7% gewijzigd door 1234567y op 10-07-2023 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
De 360 voornamelijk, simpelweg vind ik de luxury ook veel mooier en nog wat extra veiligheidsopties.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 09:00
Haay schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:45:
Ik zag vanochtend in Almere Buiten Faunabuurt, terwijl ik even naar de Dirk van den Broek reed, een witte MG4. Toevallig van een mede tweaker hier? :D
2 medetweakers 😁
Maar het is "mijn" speeltje auto voor woon-werkverkeer.

De MG heeft zondag ook haar Ikea vuurdoop gehad. De kofferbak is verrassend groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
Ik ben voor de comfort uitvoering gegaan. Wat mij betreft de ideale combi tussen wel opties als grotere range en laadsnelheid, maar geen opties die voor mij weinig toevoegen zoals 360gr camera, dubbele achter spoiler, navigatie en draadloos laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1234567y schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:50:
[...]

Je eigen verwachting zal wel een grote rol spelen. Ik vindt het een beetje vergelijkbaar met de ACC, het werkt best OK, maar het is niet perse comfortabel, en ik heb het jaren prima zonder gekund.

Ja, hij heeft me een aantal keer terecht gecorrigeerd, het werkt best netjes. maar ik vind het nog wel spannend om nu bv met 1 hand losjes het stuur vast te hebben, ik vertrouw het systeem gewoon niet volledig. Hopelijk groeit dat vertrouwen
LKA is op smalle wegen zonder midden streep levens gevaarlijk! We moeten over zo’n weg om naar ons huis te komen en LKA stuurt je zo naar het midden van deze weg ondanks dat er gewoon tegenliggend verkeer is. We zijn er inmiddels aan gewend om LKA direct uit te zetten maar voor dat dat het geval is hebben mijn vrouw en ikzelf beiden een closed call gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
dmrazor schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:19:
Vandaag voor het eerst een MG4 in het wild gezien. Oranje, paar auto's achter me bij het stoplicht op het Lammenschansplein in Leiden. Een mede tweaker?

Ik kan de mijne a.s. vrijdag ophalen in Rotterdam :)
Geen oranje in Leiden maar wel een Andes grey in Leiderdorp 😁. Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Wat voor kleur krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 05:34
cold schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:32:
[...]

LKA is op smalle wegen zonder midden streep levens gevaarlijk! We moeten over zo’n weg om naar ons huis te komen en LKA stuurt je zo naar het midden van deze weg ondanks dat er gewoon tegenliggend verkeer is. We zijn er inmiddels aan gewend om LKA direct uit te zetten maar voor dat dat het geval is hebben mijn vrouw en ikzelf beiden een closed call gehad.
Hier hebben we ook dat soort landweggetjes: inderdaad echt heel tricky als je aan de kant moet voor tegenliggers. Verder heeft ie zich een aantal keer verslikt in grote niet doorgetrokken blokken op de weg. Op de snelweg heb ik er geen problemen mee. overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
savale schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Hier hebben we ook dat soort landweggetjes: inderdaad echt heel tricky als je aan de kant moet voor tegenliggers. Verder heeft ie zich een aantal keer verslikt in grote niet doorgetrokken blokken op de weg. Op de snelweg heb ik er geen problemen mee. overigens.
Dat klinkt heftig! Is het niet mogelijk om dit bij een bepaalde instantie aan te geven in de hoop op een terugroepactie om de LKA eruit te halen?

Zelf heb ik dit nog niet ervaren, maar dit klinkt absoluut onacceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Blijft grappig dat er in het beeld van de meeste mensen (en auto journalisten ook) maar 2 versies van de MG4 zijn: Standard of Luxury. Alsof de Comfort versie helemaal niet bestaat...

Zoals hierboven ook al een andere Comfort bezitter aangaf, ik heb de MG4 Comfort gekozen vanwege het feit dat ik zonder eigen laadvoorziening en dus veroordeeld tot laden op straat absoluut een 3-fase laadmogelijkheid wilde. Grotere accu voor grotere range bij 100% vol is ook handig voor de langere ritten zo af en toe en helemaal voor de zomervakantie naar het buitenland. Maar ik had geen behoefte om nog meer te betalen voor een warmtepomp, 360 graden camera en andere toeters en bellen die er bij de Luxury nog meer bij op zitten. Toch ... als 6 speakers ipv 4 speakers een mogelijke extra optie was geweest bij de Comfort had ik daar nog wel wat meer voor willen betalen. Ach, je kunt niet alles hebben in het leven. 8)
cold schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:32:
Ik heb afgelopen zondag nog op smalle wegen zonder middenstreep en met enkel uitwijkstroken (ook voor fietsers) gereden, maar mijn MG4 Comfort doet geen enkele poging mij naar het midden te sturen. Kan daar probleemloos rijden zonder het gevoel te hebben dat ik mijn auto niet 100% onder controle heb. En ik hoef bij aanvang van de rit ook niks uit te zetten vanaf het inschakelen van de auto. Enige dat ik standaard doe is de reactie-afstand omlaag zetten van 3 streepjes naar 1 streepje. En dat is alles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:17
Long range
warmtepomp
navigatie voor mijn vrouw
ziet er iets leuker uit met zwarte dak, spoilers etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 14:11
stoel/stuur verwarming.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 17:55
1 Op de eerste plaats het uiterlijk, voor aparte knipperlichten, dubbele achterspoiler, iets andere verlichting aan de achterzijde, het hoogglans zwarte dak, wieldoppen passen erg goed bij mijn silver uitvoering.
2 Op de tweede plaats/gedeelde eerste plaats, het grotere accupakket, met de daarbij behorende voordelen van een grotere range, ook het snellere laden, zowel snel als met 3 fase. Warmtepomp.
3 De betere audio en navigatie. Houd niet van geklooi met mobieltjes in de auto en vind indien nodig een goede ingebouwde navigatie dan ook wel fijn.
4 De MG4 heeft voor geen parkeersensoren, daarom is de 360° camera opstelling wel fijn, MAAR het beeld ervan is ronduit belabberd, erg vertekent (obstakels zijn veeeeeel dichterbij dan camera's doen vermoeden)
5 Het interieur met de stoelen met kunstleer afwerking, oogt net wat beter en vind ik zelf iets praktischer dan 100% stof. (elektrische verstelling hoeft voor mij niet, maar zit er wel op)
6 Iets krachtiger motor, al schijn je daar in de praktijk niet veel van te merken.

Gewoon de centen in je zak houden als je niets geeft om net dat iets meer, ff in achterhoofd houden of het bij inruil nog voordeel heeft dat hij iets voordeliger in aanschaf was.

Zelf lijkt mij die ruim 400pk versie ook wel leuk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03:04
Ik weet niet in hoeverre dit eerder is gevraagd, maar zijn er luxury eigenaren die enig idee hebben van hoe de AGS (Active Grille Shutters) zou moeten werken?

Het valt mij op dat de bestuurderskant eigenlijk altijd open is, en kant van de bijrijder altijd dicht is wanneer de auto uit staat. Ik had op z'n minst verwacht dat ze allebei open of dicht zouden gaan bij het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 16:17
shake schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:58:
Vandaag bij vm geweest voor update van lka.. Betrefende monteur vond dat de lka zeer goed zijn werk deed🫣 en vroeg of ik wel wist wat lka inhoud en doet? Schijnbaar reageert een renault ook zo…
Na een flinke discussie is er met veel gemekker en tegen zin de lka en airco geüpdatet
Ik begrijp niet waarom monteurs hier moeilijk over doen. Als er updates beschikbaar zijn, installeer ze dan gewoon. Updates zijn er niet voor niets, ze fixen een issue of meerdere issues.
Ik vraag altijd of de updates geïnstalleerd kunnen worden bij onderhoudsbeurt of als ik voor iets anders bij de dealer ben.
Waarom installeert Van Mossel ook niet gewoon de laatste updates voor het uitleveren van een nieuwe MG4. Als ik lees van mensen die de auto net hebben en dan issues hebben met de airco of andere zaken wat gewoon opgelost had kunnen worden met updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Dit inderdaad. Dat is ook een reden waarom ik voor de Luxury ben gegaan.
En voor mij is het zakelijke lease dus verschil in bijtelling tussen een Comfort en Luxury is niet veel.
Voor de extra bijtelling per maand heb ik dan liever de Luxury. Ik moet toch 5 jaar met de auto doen.
En persoonlijk vind ik de spoilers van de Luxury wel heel erg mooi.

Voor mij moest het sowieso een long range worden vanwege beleid van de werkgever dus standard range viel af.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 11-07-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 18:19
Pjetrof schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:47:
Ik weet niet in hoeverre dit eerder is gevraagd, maar zijn er luxury eigenaren die enig idee hebben van hoe de AGS (Active Grille Shutters) zou moeten werken?

Het valt mij op dat de bestuurderskant eigenlijk altijd open is, en kant van de bijrijder altijd dicht is wanneer de auto uit staat. Ik had op z'n minst verwacht dat ze allebei open of dicht zouden gaan bij het uitzetten.
Ik heb ze alleen nog maar dicht gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 16:53
Ingga schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Geen oranje in Leiden maar wel een Andes grey in Leiderdorp 😁. Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Wat voor kleur krijg je?
Een zilvergrijze. Nu hopelijk ergens volgende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmrazor
Ik wilde sowieso de 64kWh batterij vanwege de range, dus de keuze was Comfort of Luxury. VM had alleen de Luxury in de voorraad waardoor ik van de subsidieverdubbelaar gebruik kon maken (overigens ook wel een truuk om meer Luxury modellen te verkopen). Dat, plus de kortere levertijd ten opzichte van de Comfort.

Verder vind ik alle luxe opties wel fijn: automatisch inklappende spiegels, zelf dimmende achteruitkijkspiegel, warmtepomp, beter geluid en de uitgebreiderde rijondersteuning. En hij ziet er echt gelikt uit.

[ Voor 3% gewijzigd door dmrazor op 11-07-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Bedankt! Werkt goed nu. Ik heb een paar geconverteerd als test, nu de andere tig 1000 ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKEyX-ZyRXfqlt-NDlQnsDem8-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O2DZt4jEzXMWXsPVRwWRjRr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-4w1lxVCP7kyi2qYREFuxHrpHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmVUKxvnVnB1xzP6MM2ILYxW.jpg?f=fotoalbum_large

10.5 kW met de Luxury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Haay schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:25:
[...]

De MG iSmart app installeren en je account erop aanmaken en erop kunnen inloggen is sowieso handig ja.

Controle op mogelijke beschadigingen aan de buitenkant.
Controle van bandenspanning (in de auto zelf).

Welke variant (Standard, Comfort, Luxury) had je besteld?
App is ondertussen geinstalleerd maar registratie werkt (nog) niet goed: mijn emailadres heeft 2 '-' in de naam en dat pakt de app niet... De app weigert "jan-klaassen@poppen-kast.com" en past dat meteen aan naar "janklaassen@poppenkast.com" |:( Meer mensen die dit rare fenomeen hebben gezien? Registratie via je tel.nummer heeft totaal niet mijn voorkeur..

Wij hebben trouwens de Luxury besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Rincewind op 11-07-2023 14:34 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Gisteren mijn MG4 opgehaald bij VM Amsterdam. Binnen en buiten stond het helemaal vol met nieuwe auto's en het was duidelijk dat ze het niet echt aan konden. De auto heeft niet de laatste software en helaas ook de tikkende airco.

De LKA op de snelweg was niet vervelender dan de Lynk&co, maar toch best sterke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
nietnormaal schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:07:
De auto heeft niet de laatste software en helaas ook de tikkende airco.
Definieer niet de laatste? R30? R33?

[ Voor 35% gewijzigd door Ives op 11-07-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
Ives schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Definieer niet de laatste? R30? R33?
R30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-05 21:50

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Gister 500 km gereden met airco en ook onderweg snellader gebruikt. Thuis aan de laadpaal in de straat. Toen ik de auto ging ophalen maakt de auto (zonder dat ik de ventilator voor het interieur aan had staan) een enorm blazend en tikkend lawaai en de Active Grill stond toen open. Ik denk dat zijn inspanningen gedurende de hele dag het accupakket flink had opgewarmd. Nadat ik de auto voor de deur parkeerde en uit zette hield de herrie op en sloten beide Active Grill Shutters zich.

Mijn conclusies:
Batterij wordt actief gekoeld.
Tikkend geluid is niet 1-op-1 gerelateerd aan de interieur ventilator/ airco/ verwarming.
Beide Shutters gingen tegelijk open en dicht.

Aangezien 1) ik ook de batterij actief kan verwarmen en 2) de warmtepomp het tikkende geluid zou moeten maken lijkt het er op dat 1 unit het interieur zou kunnen verwarmen en koelen en het batterijpakket zou kunnen verwarmen….

Laatst overigens in de showroom samen met de verkoper de verwarming (met de airco uit) getest. Er kwam geen warme lucht uit. Toen de ontwasem-functie getest. Geen warmte!
En toen moesten we uit de auto omdat er een familie stond te wachten om die auto opgeleverd te krijgen |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
savale schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Dit is idd exact hoe het mis gaat, smalle weg zonder midden streep. En dan ga je bij een tegenligger helemaal naar rechts over de witte lijn (anders kun je over deze wegen niet passeren) de auto begint dan te piepen en aan het stuur te trekken om je naar het “midden” van de baan te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingga
Aan een openbare laadpaal is het bij mij (Luxury) 9.75 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingga
Ingga schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Aan een openbare laadpaal is het bij mij (Luxury) 9.75 kW
Wel een interessante discussie overigens. Had mij niet gerealiseerd dat dit energieverlies invloed zou hebben op onze laadkosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
Ron6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:53:
[...]

Vandaag mijn MG4 Luxury in de kleur Andes Grey opgehaald. Tijdens de uitleg hebben we met airco aan gezeten. Dacht nog: gelukkig, die doet het.

Op weg naar huis werd het wel heel erg warm 🥵. Geen enkele koeling meer. Even gestopt bij Ikea, wat boodschappen gedaan, maar het werd er daarna niet beter op. Conclusie: airco of warmtepomp doet het niet.

Auto wordt vanavond door iemand van VM opgehaald. Ik krijg een leenauto. Balen van de airco, maar super oplossing van VM.
Een update:

Hele avond zitten wachten, niemand gezien... Vanochtend toch maar even gebeld. Nee, ik had het echt verkeerd begrepen hoor, hij zou vandaag komen. Dus eind van de middag al thuis wachten. Tot op heden niemand gezien. Wat is dit slecht zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Kodo6 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Gister 500 km gereden met airco en ook onderweg snellader gebruikt. Thuis aan de laadpaal in de straat. Toen ik de auto ging ophalen maakt de auto (zonder dat ik de ventilator voor het interieur aan had staan) een enorm blazend en tikkend lawaai en de Active Grill stond toen open. Ik denk dat zijn inspanningen gedurende de hele dag het accupakket flink had opgewarmd. Nadat ik de auto voor de deur parkeerde en uit zette hield de herrie op en sloten beide Active Grill Shutters zich.

Mijn conclusies:
Batterij wordt actief gekoeld.
Tikkend geluid is niet 1-op-1 gerelateerd aan de interieur ventilator/ airco/ verwarming.
Beide Shutters gingen tegelijk open en dicht.

Aangezien 1) ik ook de batterij actief kan verwarmen en 2) de warmtepomp het tikkende geluid zou moeten maken lijkt het er op dat 1 unit het interieur zou kunnen verwarmen en koelen en het batterijpakket zou kunnen verwarmen….

Laatst overigens in de showroom samen met de verkoper de verwarming (met de airco uit) getest. Er kwam geen warme lucht uit. Toen de ontwasem-functie getest. Geen warmte!
En toen moesten we uit de auto omdat er een familie stond te wachten om die auto opgeleverd te krijgen |:(
Hmm, ik heb de auto alleen kort aan de snellader gehad om even te testen. Ga morgen de auto opladen, zal gelijk even kijken wat er gebeurt met de active grille shutters wanneer ik aan het opladen ben/airco aan/airco uit. Zou toch verwachten dat er verschil moet zijn.

Heb ook even teruggekeken naar de foto die ik hier al gedeeld had van toen ik de auto had opgehaald. Ook hier was een van de shutters open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8kCs7hLpdFIyihJaafF0-fHtro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS9X51ibzcmJbNjAPDWM8OXa.jpg?f=fotoalbum_large

^ deze als voorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
Pjetrof schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Hmm, ik heb de auto alleen kort aan de snellader gehad om even te testen. Ga morgen de auto opladen, zal gelijk even kijken wat er gebeurt met de active grille shutters wanneer ik aan het opladen ben/airco aan/airco uit. Zou toch verwachten dat er verschil moet zijn.
Ook van 11KW laden kan de batterij warm worden en zal de auto de batterij koelen. Dat gebeurde ook bij mijn ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:31

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Pjetrof schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Heb ook even teruggekeken naar de foto die ik hier al gedeeld had van toen ik de auto had opgehaald. Ook hier was een van de shutters open.
[Afbeelding]

^ deze als voorbeeld
Vreemd verhaal. Denk dat er 1 stuk is… Ik heb ze bij mij alleen beide open of dicht gezien, maar niet 1 wel en 1 niet.

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Ron6 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Een update:

Hele avond zitten wachten, niemand gezien... Vanochtend toch maar even gebeld. Nee, ik had het echt verkeerd begrepen hoor, hij zou vandaag komen. Dus eind van de middag al thuis wachten. Tot op heden niemand gezien. Wat is dit slecht zeg!
Dat klinkt wel als Van Mossel inderdaad. Rij al 20 jaar leaseauto’s maar ik heb nog nooit een dealer meegemaakt die er zo’n rommel van maakt…. Ik hou mijn hart vast de aankomende 5 jaar, mocht er iets zijn.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp

ik heb ze open, dicht en bewegend gezien. in dit weer bijna altijd open icm de airco tijdens rijden. Of (heb ik ook gehad) dicht tijdens rijden, stop je met rijden gaan ze open, sluit je de auto af gaan ze weer dicht.

owja en altijd tegelijk!

kortom, ik weet zeker dat ze werken. wel fijn want ik had ook het idee: hoe weet je nou of ze wel /niet werken. klinkt als je helaas even terug moet naar onze vrienden van VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Ook de Comfort versie heeft de Active Grill Shutter. :> Ik heb er eigenlijk tot op heden niet op gelet, maar toen ik gisteren even controleerde bij mijn geparkeerde auto stonden ze beide kanten gesloten. Zal eens kijken wanneer ik in warm weer gereden heb, of die dan aan beide kanten open staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pjetrof
Haay schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Ook de Comfort versie heeft de Active Grill Shutter. :> Ik heb er eigenlijk tot op heden niet op gelet, maar toen ik gisteren even controleerde bij mijn geparkeerde auto stonden ze beide kanten gesloten. Zal eens kijken wanneer ik in warm weer gereden heb, of die dan aan beide kanten open staat.
Ik heb zojuist even gekeken. Wanneer de auto aan staat met A/C aan gaat ook de tweede shutter open. Toen ik de airco uitdeed bleven ze allebei open. Vervolgens de auto uit gedaan en toen ging er weer een van de twee dicht.

Gelijk een afspraak gemaakt bij de dealer hiervoor. 2 Augustus weet ik meer. Gelukkig een defect waar mee te leven valt, maar elk defect bij een net afgeleverde auto is toch weer jammer natuurlijk.

Thanks allemaal voor het meedenken/delen van jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 14:11
Active Grill Shutter: in de showroom zag ik hem open en dichtgaan, toen de verkoper uitleg gaf aan mijn vrouw, wel maar 1 kant gezien/opgelet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron6
Ron6 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Een update:

Update 2: Vandaag is het redelijk koel. Vanochtend dus naar VM Amsterdam gereden. Verkoper wist van het probleem. Hij vroeg hoe het zat met de leenauto. Uitgelegd dat die er dus nog niet was. Even gezamenlijk naar de werkplaats gelopen. Eerste mogelijkheid voor reparatie in augustus, dat vond hij gelukkig niet acceptabel. Hij heeft even gebeld met denk ik het hoofdkantoor. Nu dus een leenauto mee. Blij dat ik kan rijden. Gelukkig zijn er dus ook nog goede verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ingga schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Wel een interessante discussie overigens. Had mij niet gerealiseerd dat dit energieverlies invloed zou hebben op onze laadkosten
Aan het stopcontact met een granny lader 1,99 kW tot 80% laden ipv 2,3. Van 80 naar 100% zakt dat naar circa1,75 kW.

Aan een openbare laadpaal van 17 kW, laadt mijn Luxury met 9,85 kW tot 80%.

Zie ook:
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

[ Voor 6% gewijzigd door Garrelt op 13-07-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Ik vind dit plaatje wel een interessante. Jouw paal geeft aan 10,4.
Wat geeft de auto aan dan? Zou je dat eens kunnen delen met ons als je tijd hebt?

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
TTommie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:28:
[...]

Ik vind dit plaatje wel een interessante. Jouw paal geeft aan 10,4.
Wat geeft de auto aan dan? Zou je dat eens kunnen delen met ons als je tijd hebt?
Sprong van 10,5 naar 10,4 en terug tijdens de foto. Een volgende keer zal ik kijken. Het laadverlies op hogere snelheden is relatief minder zo'n 5-7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Mijn ervaring met de oplevering is nu al chaotisch terwijl er nog niets opgeleverd is. Gisteren (12-07) gebeld door VM Amsterdam dat er een oplevering gepland stond van onze MG4 op 13-07 om 08:00. Dat vond de vriendelijke man aan de lijn al vreemd want dan zijn ze niet open. Nog vreemder werd het toen hij meldde dat de auto in Breda stond en dat hij dus niet kon zorgen dat de auto in Amsterdam zou zijn. Toen ik vervolgens vertelde dat wij de afspraak hebben staan op 14-07 om 14:00 in Amsterdam werd hij even stil en gaf hij toe "dat er iets helemaal fout is gegaan" 8)7 Kortom: wij gaan morgen naar Breda en halen daar de auto wel op.

En nu maar hopen dat er geen airco-issues zijn... Hoe kan ik dat trouwens het beste testen tijdens de oplevering? Starten en de airco op 30 graden zetten? En vervolgens op -10?

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 13-07-2023 10:32 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1234567y
Rincewind schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:29:
Mijn ervaring met de oplevering is nu al chaotisch terwijl er nog niets opgeleverd is. Gisteren (12-07) gebeld door VM Amsterdam dat er een oplevering gepland stond van onze MG4 op 13-07 om 08:00. Dat vond de vriendelijke man aan de lijn al vreemd want dan zijn ze niet open. Nog vreemder werd het toen hij meldde dat de auto in Breda stond en dat hij dus niet kon zorgen dat de auto in Amsterdam zou zijn. Toen ik vervolgens vertelde dat wij de afspraak hebben staan op 14-07 om 14:00 in Amsterdam werd hij even stil en gaf hij toe "dat er iets helemaal fout is gegaan" 8)7 Kortom: wij gaan morgen naar Breda en halen daar de auto wel op.

En nu maar hopen dat er geen airco-issues zijn... Hoe kan ik dat trouwens het beste testen tijdens de oplevering? Starten en de airco op 30 graden zetten? En vervolgens op -10?
Persoonlijk zou ik me er niet te druk over maken. Gewoon genieten van de oplevering en je nieuwe auto! ik had een glimlach bij aflevering, en die is niet meer weg gegaan. Ja, de eerste X kilometers kan er zeker nog wel wat naar boven komen, maar dan kun je denk ik beter gewoon een afspraak maken. Het is niet alsof ze dat tijdens oplevering terplekke gaan oplossen lijkt me. Controleer wat je kunt, maar een 100% check zou ik niet perse nastreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Vraag me af ... Zijn alle gevallen van problemen met de airco alleen bij MG4 Luxury eigenaren? Of zijn er ook airco problemen bij MG4 Standard en Comfort varianten bekend hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Meer infomatie over de MG4 XPower.

https://www.autoweek.nl/a...erke-topversie-in-detail/

Ik vind 'm wel mooi, vooral in die groene kleur en het alcantara interieur is ook netjes.
De nieuwe velgen staan 'm ook goed. De achterruitwisser had voor mij niet gehoeven.
Die heb ik nu ook niet en mis ik totaal niet. Er komt geen vuil op de achterruit is mijn ervaring. Alleen regendruppels en die gaan er bij 100 km/h op de snelweg wel vanaf, in ieder geval met de Luxury uitvoering. En anders zet je gewoon even de achterruitverwarming aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Haay schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:33:
Vraag me af ... Zijn alle gevallen van problemen met de airco alleen bij MG4 Luxury eigenaren? Of zijn er ook airco problemen bij MG4 Standard en Comfort varianten bekend hier?
Komt op mij over dat de airco het over het algemeen prima doet in de luxury, dan zie ik de offset in de interieurtemperatuur maar even door de vingers. Een enkele uitzondering heeft natuurlijk enorme pech en dat wordt hier terecht breed behandeld.
Daarnaast is er onduidelijkheid of ac aan moest voor verwarming. Ik ga er vanuit dat HVAC ook de verwarming regeld. Dus voldoet het systeem voor mij aan de verwachting.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Rincewind schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:29:
Min of meer hetzelfde verhaal dat ze mij vertelden. Zou op 14 juli in Rotterdam de auto ophalen, had daarover met iemand van vestiging Waalwijk een afspraak gemaakt. Inmiddels blijkt dat de auto nog helemaal niet in Rotterdam is (pas begin volgende week) en dat hij dan nog rijklaar gemaakt moet worden.

Ik hoor a.s. dinsdag wanneer ik hem definitief kan ophalen. Zal in elk geval wel volgende week zijn omdat ze me vanwege het gedoe nu wel voorrang geven. Ze belden er gelukkig wel zelf over, zodat ik niet voor jan-met-korte-achternaam naar Rotterdam zou zijn gereden morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 09:00
Even over de app: weet iemand of je kan instellen dat je een melding krijgt dat je auto is volgeladen?

En ik snap niet helemaal waarom ze een Finishing time (die alleen maar de tijd optelt dat je aan het laden bent) laten zien in plaats van een verwachte tijd tot vol of tot het ingestelde maximum percentage.

Maar wel fijn dat er een app is. Die heb ik niet voor de Kona dus was altijd maar gokken met het laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:45
Hamkaaz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:59:
Even over de app: weet iemand of je kan instellen dat je een melding krijgt dat je auto is volgeladen?

En ik snap niet helemaal waarom ze een Finishing time (die alleen maar de tijd optelt dat je aan het laden bent) laten zien in plaats van een verwachte tijd tot vol of tot het ingestelde maximum percentage.

Maar wel fijn dat er een app is. Die heb ik niet voor de Kona dus was altijd maar gokken met het laden.
Een melding wanneer de auto het gewenste laadniveau heeft bereikt heb ik nog niet gevonden. Idd is de app verder wel heel fijn. Ik zet met dit warme weer via de app vaak de airco aan, 5 minuten voor ik vertrek. Dan stap je iig niet zo'n oven in.

Heb de auto (lux, grey) nu zo'n 2.5 week en hij bevalt erg goed. Aflevering was trouwens ook bij mij een beetje rommelig in Breda. Na het papierwerk en de sleuteloverdracht bleek tijdens de uitleg dat ie maar 40% vol was. En ik moest nog voor werk door naar Veenendaal en door richting Noord-Holland. Toen heeft de verkoper 'm daar even aan de snellader gehangen tot 80% maar anders was ik dus niet eens thuis gekomen. Firmware blijkt nog op R23 R30 te staan dus die is ook niet geüpdatet voor levering.

Terwijl de auto even aan de lader hing sprak ik een wat oudere man die wat doelloos in de showroom rondliep. Hij zou de overdracht van zn MG4 hebben maar ze konden de kentekenplaten niet vinden. Hij leek ook verder niet geholpen te worden. Daarna is ie boos de showroom uitgebeend.

Ik heb het idee dat het personeel individueel echt hun best doen maar het is ergens achter de schermen gewoon een beetje chaos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
Hamkaaz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:59:

Ik krijg gewoon netjes de verwachte eindtijd te zien gebaseerd op de ingestelde maximale lading. Wanneer dit bereikt is gaat hij wel nog een cell balancing uitvoeren op laag vermogen, en dan loopt de finish tijd inderdaad 1 op 1 mee. maar het laden is dan feitelijk al voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timosoof
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 07:52
Nog een kort filmpje
MG MOTOR EUROPE | MG EX4

YouTube: MG MOTOR EUROPE | MG EX4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Morgen heb ik de auto officieel een week, maar na een flinke hagelbui van dinsdag op woensdag (afgelopen zondag ging het gelukkig allemaal langs mij heen) ben ik erachter gekomen dat ik of heel veel pech heb gehad, of dat de motorkap erg gevoelig is voor hagel. Als ik vanaf een bepaalde hoek kijk kan ik een stuk of 11 deukjes ontdekken.

Ondertussen stond de Ford fiesta uit 2013 van mijn vriendin er vrolijk naast, en daar zit geen enkel deukje in.

Nu dus maar hopen dat ik niet na elke heftige hagelbui weer de kap kan laten uitdeuken. (Ik heb helaas geen carport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
uuuhm, misschien beetje een gekke vraag, maar hoe (of vooral waar) monteer ik die LifeHammer? heeft iemand hier misschien fotos van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfrBayWYCKHAMTD4LY84m4N-21E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46D6LSEVGrlXqkohfhOwRUZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Robonus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Een melding wanneer de auto het gewenste laadniveau heeft bereikt heb ik nog niet gevonden. Idd is de app verder wel heel fijn. Ik zet met dit warme weer via de app vaak de airco aan, 5 minuten voor ik vertrek. Dan stap je iig niet zo'n oven in.

Heb de auto (lux, grey) nu zo'n 2.5 week en hij bevalt erg goed. Aflevering was trouwens ook bij mij een beetje rommelig in Breda. Na het papierwerk en de sleuteloverdracht bleek tijdens de uitleg dat ie maar 40% vol was. En ik moest nog voor werk door naar Veenendaal en door richting Noord-Holland. Toen heeft de verkoper 'm daar even aan de snellader gehangen tot 80% maar anders was ik dus niet eens thuis gekomen. Firmware blijkt nog op R23 te staan dus die is ook niet geüpdatet voor levering.

Terwijl de auto even aan de lader hing sprak ik een wat oudere man die wat doelloos in de showroom rondliep. Hij zou de overdracht van zn MG4 hebben maar ze konden de kentekenplaten niet vinden. Hij leek ook verder niet geholpen te worden. Daarna is ie boos de showroom uitgebeend.

Ik heb het idee dat het personeel individueel echt hun best doen maar het is ergens achter de schermen gewoon een beetje chaos.
R23?? Wow. Die van mij is uitgeleverd eind maart, sindsdien al R33 (entertainment) en E32 telecommunicatie

@technopeuter wellicht een excel maken met daarin versies hw/sw en de klachten. Wellicht komen wij eerder met afhankelijkheden dan MG. Kunnen we ze ook helpen.

Dus entertainment, telecommunicatie, en alle andere versies die in het hidden menu staan. Krijgen we een beetje overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
1234567y schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:01:
uuuhm, misschien beetje een gekke vraag, maar hoe (of vooral waar) monteer ik die LifeHammer? heeft iemand hier misschien fotos van?

[Afbeelding]
Aan de 'bak' van de voor portieren, de lifehammer buiten de bak. Er zat bij mij geen inbussleuteltje bij om de beugel vast te klemmen. Overigens vind ik het bizar dat dit niet bij de oplevering is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingga
1234567y schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:01:

[Afbeelding]
Ja, dat vroeg ik me ook af. Bij ons lagen ze links en rechts los in de voordeur opbergvakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Garrelt schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Aan de 'bak' van de voor portieren, de lifehammer buiten de bak. Er zat bij mij geen inbussleuteltje bij om de beugel vast te klemmen. Overigens vind ik het bizar dat dit niet bij de oplevering is gebeurd.
hu, aan de deur? Maar stoot je er dan niet tegenaan bij het instappen of uitstappen? waarbij het hamertje uit de houder zo op je dorpel valt? Misschien hamer aan de binnenkant van de bak handiger.... ik ga er morgen eens mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ik heb de auto nog niet lang, heb behoorlijk lange benen, maar hamertje (zit helemaal naar voren), zit me niet in de weg 😇. Tja de ruimte in de bak gebruik ik altijd voor zeem, wisser etc. Maar ik hou me aanbevolen voor tip voor een betere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
In het onderhoudsboekje is het 1e blad (auto geg., stempel dealer etc.) bij mij niet ingevuld. Ook in de MG app staan die gegevens niet ingevuld in het digitale onderhoudsboekje. Is dat bij jullie ook het geval? Bij verkoop vd auto wordt er altijd gevraagd naar dat boekje volgens mij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blobgunicom
  • Laatst online: 19-06-2024
Hoe ervaren jullie de helderheid van de verlichting?

Mijn koplampen staan ingesteld op 3 (laagste afstelmogelijkheid), maar het komt geregeld voor dat tegenliggers naar me knipperen.

Het is me in de 2 weken dat ik de auto heb nu zelfs al 2x voorgekomen dat het op de snelweg agressief gedrag van een medeweggebruiker oproept: voor me remmen, knipperen met gevarenlichten en slingeren zodat ik ze niet kan inhalen. Zeer onprettige en gevaarlijke situaties dus. Ervaart iemand dit ook zo en is een oplossing mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Blobgunicom schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:47:

Mijn koplampen staan ingesteld op 3 (laagste afstelmogelijkheid), maar het komt geregeld voor dat tegenliggers naar me knipperen.

Het is me in de 2 weken dat ik de auto heb nu zelfs al 2x voorgekomen dat het op de snelweg agressief gedrag van een medeweggebruiker oproept: voor me remmen, knipperen met gevarenlichten en slingeren zodat ik ze niet kan inhalen. Zeer onprettige en gevaarlijke situaties dus. Ervaart iemand dit ook zo en is een oplossing mogelijk?
0 is toch de laagste stand?
Nog niet genoeg in het donker gereden om er iets over te kunnen zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door 1234567y op 13-07-2023 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blobgunicom
  • Laatst online: 19-06-2024
1234567y schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:49:
[...]

0 is toch de laagste stand?
Nog niet genoeg in het donker gereden om er iets over te kunnen zeggen.
Als ik tegenover een muur aan het wieltje draai is 3 de laagste stand en 0 de hoogste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof

Ik heb hem zelf vaak tot nu toe nog altijd op 0 gehad. De handleiding zegt het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mZFr5LCk_2nsBka2h5LVSXTAnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlBFkFgkSpN3c5tGLuK5HCqm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Heinemancp schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:31:
[...]

R23?? Wow. Die van mij is uitgeleverd eind maart, sindsdien al R33 (entertainment) en E32 telecommunicatie

@technopeuter wellicht een excel maken met daarin versies hw/sw en de klachten. Wellicht komen wij eerder met afhankelijkheden dan MG. Kunnen we ze ook helpen.

Dus entertainment, telecommunicatie, en alle andere versies die in het hidden menu staan. Krijgen we een beetje overzicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSs1ISngz-theB3VJa419pFwiS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XCtr8v5rk4IdTlWDNcUJG43H.jpg?f=user_large

20 juni heb ik de "update" naar versie 24 gehad. Ik zat al op versie 25. Bij hoog en bij laag beweren dat ik het mis heb "25 bestaat niet je heb de nieuwste versie". Werkplaats VM Amsterdam :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonicfreak
Garrelt schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:22:
Ik heb de auto nog niet lang, heb behoorlijk lange benen, maar hamertje (zit helemaal naar voren), zit me niet in de weg 😇. Tja de ruimte in de bak gebruik ik altijd voor zeem, wisser etc. Maar ik hou me aanbevolen voor tip voor een betere plek.
Bij mij zijn de lifehammers onderaan de middenconsole links en rechts gemonteerd. Dit is door de dealer gedaan bij aflevering.
Bij onze privé auto zitten ze ook op die plek en bij mijn vorige auto ook.

Even een foto van internet gehaald als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG7WNm5ZUVQsfTNqHZsirmmWlHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wRYRNZ85finKOoNK3DsCzHJv.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Ik had mij vergist in het bericht waarin Heinemancp mij citeerde, ik had daar R23 staan maar moest R30 zijn. Had in mijn hoofd dat 23 de voorlaatste versie voor 33 was. Aangepast in mijn oorspronkelijke post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Sonicfreak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:14:
[...]

Bij mij zijn de lifehammers onderaan de middenconsole links en rechts gemonteerd. Dit is door de dealer gedaan bij aflevering.
Bij onze privé auto zitten ze ook op die plek en bij mijn vorige auto ook.

Even een foto van internet gehaald als voorbeeld.

[Afbeelding]
Vanuit veiligheidsoogpunt is dat niet de beste plek. Als je op je kop in de auto hangt, hang je strak in de gordel. Dan kom je met geen mogelijkheid met je handen op enkelhoogte. Er is mij wel eens verteld dat de beste plek aan het plafond is, maar ik heb nog nooit iemand gezien die 'm daar heeft zitten. Aan het deurvak op "dijbeenhoogte" is een second best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Robonus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Vanuit veiligheidsoogpunt is dat niet de beste plek. Als je op je kop in de auto hangt, hang je strak in de gordel. Dan kom je met geen mogelijkheid met je handen op enkelhoogte. Er is mij wel eens verteld dat de beste plek aan het plafond is, maar ik heb nog nooit iemand gezien die 'm daar heeft zitten. Aan het deurvak op "dijbeenhoogte" is een second best.
Vroeger had ik de lifehammer aan het plafond zitten toen ik die nog zelf moest plaatsen, maar de lifehammers in de MG4 waren al door de dealer op die plek geplaatst toen ik de auto ging ophalen. Ook bij onze privé auto waren die door de dealer op die plek geplaatst. Blijkbaar is dat een standaard plek voor lifehammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online

In het donker gereden, alleen in de auto, geen bagage, op stand '0' en geen negatieve reacties van andere automobilisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Robonus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:20:
[...]

achja, dan schop ik m wel los en vang hem op :) . Ik ga de middenconsole optie proberen want dat lijkt mij toch het minst in de weg te zitten in dageijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
Vorige week is de auto afgelevert . Hij rijdt heerlijk!

De hamers lagen er ook los, heb dit gemeld bij de leasemaatschappij. Daarnaast op een paar rare plekken nog vies en ik heb update R30.

Nog geen gekke dingen gehad qua android Auto en opladen dat werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Heinemancp schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:31:

Maak dan wel een onderscheid tussen enerzijds MG4 Standard & Comfort, en anderzijds MG4 Luxury. Omdat de Luxury diverse extra hulpsystemen heeft vergeleken met de Standard & Comfort, heeft de Luxury ook een andere firmware reeks (met andere nummering) dan de Standard & Comfort auto's hebben. Bugs die in de Luxury firmware zitten hoeven dus niet in de Standard / Comfort firmware te zitten, en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Enige bug die ik tot nu toe kon vinden (R30 op Lux) is dat de gesproken tekst van android auto google maps niet door de speakers komt. Je hoort wel even kort de radio dimmen als je tekst verwacht, maar het blijft verder stil.

Heb wel HelloMG uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
1234567y schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:32:
[...]

achja, dan schop ik m wel los en vang hem op :) . Ik ga de middenconsole optie proberen want dat lijkt mij toch het minst in de weg te zitten in dageijks gebruik.
Net op het midden console gezet met boortje 4 mm. Fraaier, stoel kan schuiven en iets meer op dij been hoogte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9i8CuSgpWdYY3FSFkuQlvovahLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hd0Nxsf6TkniKLsXODJXtjnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hbaWD5Mr3yo-cIcjydk70s2g60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEoO6nTb5HjiGeAyWy4sJgpv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
Garrelt schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Aan het stopcontact met een granny lader 1,99 kW tot 80% laden ipv 2,3. Van 80 naar 100% zakt dat naar circa1,75 kW.

Aan een openbare laadpaal van 17 kW, laadt mijn Luxury met 9,85 kW tot 80%.

Ik laad thuis met de Lidl lader, laadt het hele proces tussen 3,2 en 3,4 Kw.
Zie ook:
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Dan heb jij vermoedelijk een vrije16A stopcontact. In mijn schuur 10A. De granny lader is van Renault, voor mijn ingeruilde Zoe, max 10A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
Garrelt schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Dan heb jij vermoedelijk een vrije16A stopcontact. In mijn schuur 10A. De granny lader is van Renault, voor mijn ingeruilde Zoe, max 10A.
Klopt, vandaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Maak dan wel een onderscheid tussen enerzijds MG4 Standard & Comfort, en anderzijds MG4 Luxury. Omdat de Luxury diverse extra hulpsystemen heeft vergeleken met de Standard & Comfort, heeft de Luxury ook een andere firmware reeks (met andere nummering) dan de Standard & Comfort auto's hebben. Bugs die in de Luxury firmware zitten hoeven dus niet in de Standard / Comfort firmware te zitten, en omgekeerd.
Goed plan en welke VM dealer de auto rijklaar heeft gemaakt. Daar lijken kwaliteitsverschillen tussen te zitten qua afspraken, software updates, lifehammer bevestiging etc. Met zo'n overzicht kunnen we VM hoofdkantoor confronteren en eventueel MG Europa. Mooi dat de verkoop goed loopt voor VM & MG, maar de klant moet wel koning blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Gisteren de MG4 in ontvangst genomen (de Google Sheets kan ik biljkbaar niet updaten -- zo heeft hij wel erg weinig nut). Luxury versie, met R30 infotainment geleverd. Gekocht bij een kleine (non-VM) dealer die me vertelde dat ze van 2 onderdelen de firmware geupdate hebben.

Ik heb zelf niet gepushed naar R33 of R40 ofzo, tenslotte heb ik niet alle informatie (welke HW versie van welke modules etc er geplaatst zijn in de wagen en compatibiliteit daartussen).

Tot nu toe geen serieuze problemen, de LKA heeft zich wel 2 keer mispakt maar dat zullen we maar zien als test om te zien of ik wakker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05 10:58
Zijn er meer bezitters van de MG4 Luxery die de airco op afstand met de iSmart app niet kunnen starten?
De deuren openen dat gaat goed maar de airco krijg ik niet aan de gang met de app.
Is er wellicht een instelling ergens in het menu die ik over het hoofd gezien hebt?

Dat is tot nu toe (fingers crossed) het enige probleem.

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Vitessevette schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:32:
Zijn er meer bezitters van de MG4 Luxery die de airco op afstand met de iSmart app niet kunnen starten?
De deuren openen dat gaat goed maar de airco krijg ik niet aan de gang met de app.
Is er wellicht een instelling ergens in het menu die ik over het hoofd gezien hebt?

Ik heb hetzelfde in combinatie met dat het tot 70/80/90 % vol laden niet werkt zowel in de app als in de auto niet. Het voor verwarmen/koelen heeft bij mij nog nooit gewerkt de afgelopen maanden.

Als het wat rustiger is bij van mossel over een maand of 2 a 3 maak ik een afspraak hiervoor wil het voor de winter werkend hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittig
  • Laatst online: 20:49
Vitessevette schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:32:

Bij mij werkt het uitstekend.
Op het icoontje naar rechts swipen , pincode invoeren verbinding maken en het werkt.
Tot op heden heb ik geen rare dingen kunnen ontdekken bij mijn mg 4 lux. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
Pittig schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Bij mij werkt het uitstekend.
Op het icoontje naar rechts swipen , pincode invoeren verbinding maken en het werkt.
Tot op heden heb ik geen rare dingen kunnen ontdekken bij mijn mg 4 lux. :)
Las zojuist op een ander forum dat bij diegene waar de airco aanzetten via de iSmart ook niet lukte dat hij de batterijverwarming had aangezet en dat het toen wel werkte via de app.
Heb jij dat toevallig ook aanstaan?
Dan kan ik dat ook eens proberen.
Is uiteindelijk ook niet de oplossing maarja je moet toch wat proberen.
Overigens werk de airco verder goed.

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
Vitessevette schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Las zojuist op een ander forum dat bij diegene waar de airco aanzetten via de iSmart ook niet lukte dat hij de batterijverwarming had aangezet en dat het toen wel werkte via de app.
Heb jij dat toevallig ook aanstaan?
Dan kan ik dat ook eens proberen.
Is uiteindelijk ook niet de oplossing maarja je moet toch wat proberen.
Overigens werk de airco verder goed.
De batterij verwarming staat aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
Pittig schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:47:
[...]

De batterij verwarming staat aan bij mij.
Ok, bij mij staat 'ie uit.
Dan ga ik de batterijverwarming ff aanzetten en hopelijk werkt het dan wel.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
Vitessevette schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:57:
[...]

Ok, bij mij staat 'ie uit.
Dan ga ik de batterijverwarming ff aanzetten en hopelijk werkt het dan wel.

Thanks.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
Helaas doet het nog niet.
Knipperlichten knipperen 1x net als bij ontgrendelen van de deuren dan verschijnt error (47)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 17:55

Behalve dat de MG4 een stand heeft die de verlichting wel of niet auto inschakelt is er ook nog een optie die je grootlicht auto in- en uitschakelt, krijg het vermoeden dat het bij jou aanstaat en je misschien zelf niet in de gaten hebt dat je te pas en te onpas met verblindend groot licht rondrijd.

Zou me eens verdiepen in de gebruiksaanwijzing, al moet ik eerlijk zeggen dat de gebruiksaanwijzing niet bepaald een schoonheidsprijs verdient.

Heb je de nl versie van de gebruiksaanwijzing kijk dan op blz 33 om het icoontje te vinden waaraan je kan zien of je de grootlichtbediening per ongeluk op auto hebt staan, op blz 50 en 51 ook nog info.

In het boekwerk staat dan weer niet waar je het aan en uit kunt zetten, maar ik zou zeggen, ga eens op ontdekkingstocht in het grote scherm en laat je verrassen met alle instelmogelijkheden.

Persoonlijk heb ik die onzin van automatisch grootlicht uitgezet, rijd zelden met grootlicht en dat hendeltje naar voren duwen als ik het wel nodig heb is een kleine moeite en heb ik geen halfbakken automatische oplossing voor nodig.

Veel plezier met het ontdekken van alle instellingen die mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Op het hoofdscherm, het icoon links onder kiezen, dan tab Verlichting en je kan automatisch grootlicht aan/uit zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QploRXHHD7jH7Cto3a8nYam639k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cc3EAt8s0UTlkOBBiffqeFIy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ik heb 1 x in het donker gereden en toen ging grootlicht terecht aan/uit, maar mee eens, kleine moeite om het zelf te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Best onduidelijk: in de MG app staan de handleidingen onder 'Mijn profiel', 'Handmatig'.

[ Voor 6% gewijzigd door Garrelt op 15-07-2023 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-05 17:03
Aloha, ik wil nog even aangeven dat in onze luxury alles werkt zoals het moet en zonder getik of andere rare bijgeluiden. Verder heel tevreden over de service van Van Mossel - Rotterdam.
Over de rijbaancorrectie: als je rechts aangeeft met je knipperlicht gebeurt er helemaal niets. Dus dat werkt goed. Verder rij ik ook over smalle wegen met aan twee kanten fietspaden. Geen last van ongevraagde ingrepen van de rijbaancorrectie.. Thuis opladen gaat netjes met 11 kw.

Ik zag nog een vergelijkingstest tussen de nieuwe ID3 en de MG4.Toch weer dat gezeur over de software (werkt prima) en het weer hebben over een goedkoop interieur (zeker niet bij de luxury) - en over een traag reagerend systeem (niet waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Ik vind de grootlicht assistent juist super werken. Kom veel op plaatsen waar geen straatverlichting is een dan rijdt grootlicht een fijn. Hij reageert juist heel snel. Heb nog niet meegemaakt dat hij stuurt met grootlicht bleef rijden en ik het systeem moest overrulen. (En dat was in mijn vorige auto wel anders).

Wat gaat om wel meespeelt is dat de mg4 goede led verlichting heeft, die behoorlijk fel is. Sommige mensen vinden dat heel vervelend en gaan knipperen. Wat je kan doen is controleren of je lampen goed staan (kan natuurlijk altijd een probleem mee zijn). Staan ze goed, dan is het vermoedelijk een kwestie van mensen die nog niet gewend zijn aan vele koplampen (zekerder probleem als bij de introductie van halogeen en xenon lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:30
Vandaag weer eens een test van Tarik. Een Duitser die al sinds oktober '22 een MG4 luxury rijdt.
Hij test het verbruik onder reële omstandigheden gedurende ruim 300 km.
Niet op lokale wegen op stand eco, maar een gemiddelde snelheid op de autobahn van 120/130 km/h op stand normaal.
Resultaat is dat wederom blijkt dat de MG4 efficiënt is, zuinig, snel kan laden en super rijdt.
Maar ook kritische geluiden; zo is de software niet altijd even goed en laat de navigatie bij de luxury steken vallen. Laadpalen weergegeven is niet het sterkste punt van MG en hoe zit het met updates hiervan?
YouTube: China Elektroauto MG4 Luxury Großes Talent mit Macken! Sommer spezia...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Adayinthelife schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:33:
Aloha, ik wil nog even aangeven dat in onze luxury alles werkt zoals het moet en zonder getik of andere rare bijgeluiden. Verder heel tevreden over de service van Van Mossel - Rotterdam.
Over de rijbaancorrectie: als je rechts aangeeft met je knipperlicht gebeurt er helemaal niets. Dus dat werkt goed. Verder rij ik ook over smalle wegen met aan twee kanten fietspaden. Geen last van ongevraagde ingrepen van de rijbaancorrectie.. Thuis opladen gaat netjes met 11 kw.

Ik zag nog een vergelijkingstest tussen de nieuwe ID3 en de MG4.Toch weer dat gezeur over de software (werkt prima) en het weer hebben over een goedkoop interieur (zeker niet bij de luxury) - en over een traag reagerend systeem (niet waar).
Mijn conclusie is eerder dat je niet zo kritisch bent het bestaat niet dat jij de enige MG4 hebt waarin alles wel perfect werkt. Neem alleen al het super irritante onnodig afremmen in flauwe bochten op N en snelwegen als je met cruisecontrol aan rijdt daar kan ik me echt flink aan storen en de gene achter me vast ook.
De meeste software bugs is mee te leven tot er hopelijk dit jaar nog is een serieuze update komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
Stinkt de auto bij jullie ook zo enorm van binnen? Niet echt een gezond of lekker geurtje. zijn vast al die weekmakers omdat zo nodig 'zacht plastic' in een auto moet zitten. Kan er denk ik weinig aan doen... of ik moet de geur willen verbloemen met nog een andere geur er bovenop, zoals de van Mossel parfum.

Mij valt op dat de automatische verlichting alleen inschakelt als het werkelijk donker is. als er slecht zich is, bv met al die regen laaste dagen, dan moet je alsnog zelf je lampen bedienen, misschien logisch, maar het verbaasde mij wel een beetje.

[ Voor 29% gewijzigd door 1234567y op 15-07-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
1234567y schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:12:
Stinkt de auto bij jullie ook zo enorm van binnen? Niet echt een gezond of lekker geurtje. zijn vast al die weekmakers omdat zo nodig 'zacht plastic' in een auto moet zitten. Kan er denk ik weinig aan doen... of ik moet de geur willen verbloemen met nog een andere geur er bovenop, zoals de van Mossel parfum.

Mij valt op dat de automatische verlichting alleen inschakelt als het werkelijk donker is. als er slecht zich is, bv met al die regen laaste dagen, dan moet je alsnog zelf je lampen bedienen, misschien logisch, maar het verbaasde mij wel een beetje.
Hoelang heb je hem al? Ik een week maar ga er van uit dat die geur verdwijnt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
2ling schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:23:
[...]

Hoelang heb je hem al? Ik een week maar ga er van uit dat die geur verdwijnt..
Ook pas een week, ga er inderdaad vanuit dat de geur wegtrekt, echter het begint me gewoon steeds meer te irriteren.
Pagina: 1 ... 3 ... 65 Laatste