Misterxx2 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:08:
Wat heeft voor de eigenaren van de Luxury versie gekozen voor deze uitvoering tov de standaard?
Los van de long range (niet direct een meerwaarde voor mij), zie ik alleen de 360 graden camera als groot voordeel.
Voor mijzelf denk ik dan van “ik hou het prijsverschil lekker in eigen zak”. Maar ik ben benieuwd wat voor sommige juist de reden was om voor de Luxury te gaan tov de standaard.
1 Op de eerste plaats het uiterlijk, voor aparte knipperlichten, dubbele achterspoiler, iets andere verlichting aan de achterzijde, het hoogglans zwarte dak, wieldoppen passen erg goed bij mijn silver uitvoering.
2 Op de tweede plaats/gedeelde eerste plaats, het grotere accupakket, met de daarbij behorende voordelen van een grotere range, ook het snellere laden, zowel snel als met 3 fase. Warmtepomp.
3 De betere audio en navigatie. Houd niet van geklooi met mobieltjes in de auto en vind indien nodig een goede ingebouwde navigatie dan ook wel fijn.
4 De MG4 heeft voor geen parkeersensoren, daarom is de 360° camera opstelling wel fijn, MAAR het beeld ervan is ronduit belabberd, erg vertekent (obstakels zijn veeeeeel dichterbij dan camera's doen vermoeden)
5 Het interieur met de stoelen met kunstleer afwerking, oogt net wat beter en vind ik zelf iets praktischer dan 100% stof. (elektrische verstelling hoeft voor mij niet, maar zit er wel op)
6 Iets krachtiger motor, al schijn je daar in de praktijk niet veel van te merken.
Gewoon de centen in je zak houden als je niets geeft om net dat iets meer, ff in achterhoofd houden of het bij inruil nog voordeel heeft dat hij iets voordeliger in aanschaf was.
Zelf lijkt mij die ruim 400pk versie ook wel leuk