Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timosoof
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Dit is nog eens een mooi weggewerkte dashcam voor de MG4
En ook nog eens makkelijk te installeren/aansluiten.
Helaas geen GPS.

YouTube filmpje helaas in het Frans en hoe je de kabel naar achter wegwerkt niet in beeld gebracht.
YouTube: MG4 : installation de double dashcam avec application dédiée et enre...

Hier te koop, wel de juiste camera uitzoeken met eventuele extra camera voor achter.
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 1% gewijzigd door Timosoof op 15-07-2023 20:27 . Reden: geen GPS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:44
Ik heb er ook een dual dashcam inzitten (viovo a129 duo plus) en heb de kabels netjes tussen de deurrubbers weggewerkt. Dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23
Adayinthelife schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:33:
Aloha, ik wil nog even aangeven dat in onze luxury alles werkt zoals het moet en zonder getik of andere rare bijgeluiden. Verder heel tevreden over de service van Van Mossel - Rotterdam.
Over de rijbaancorrectie: als je rechts aangeeft met je knipperlicht gebeurt er helemaal niets. Dus dat werkt goed. Verder rij ik ook over smalle wegen met aan twee kanten fietspaden. Geen last van ongevraagde ingrepen van de rijbaancorrectie.. Thuis opladen gaat netjes met 11 kw.

Ik zag nog een vergelijkingstest tussen de nieuwe ID3 en de MG4.Toch weer dat gezeur over de software (werkt prima) en het weer hebben over een goedkoop interieur (zeker niet bij de luxury) - en over een traag reagerend systeem (niet waar).
Mooie goede berichten, al is niet duidelijk of je ook service nodig hebt gehad van VM als alles naar wens werkt...
Als je 11 kW laadt, kun je dan zien wat je laadpaal aangeeft en wat de auto uiteindelijk registeerd? Mijn iewat afgeknepen easee lader geeft 10kW dan geeft de auto aan dat er 9.23kW de batterij in gaat. Hoe is dat bij jou?

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

1234567y schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:12:
Stinkt de auto bij jullie ook zo enorm van binnen? Niet echt een gezond of lekker geurtje. zijn vast al die weekmakers omdat zo nodig 'zacht plastic' in een auto moet zitten. Kan er denk ik weinig aan doen... of ik moet de geur willen verbloemen met nog een andere geur er bovenop, zoals de van Mossel parfum.

Mij valt op dat de automatische verlichting alleen inschakelt als het werkelijk donker is. als er slecht zich is, bv met al die regen laaste dagen, dan moet je alsnog zelf je lampen bedienen, misschien logisch, maar het verbaasde mij wel een beetje.
De stank vind ik wel meevallen eigenlijk. Toen ik mijn Nissan Leaf kreeg 5 jaar geleden was de geur vele malen erger.

Hmmm, interessant. Bij mij springt de verlichting al aan als ik onder een boom door rij of als de zon niet direct op de sensor schijnt. Die sensor staat echt veel te strak ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 15-07-2023 23:37 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 22:48
Robonus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Vanuit veiligheidsoogpunt is dat niet de beste plek. Als je op je kop in de auto hangt, hang je strak in de gordel. Dan kom je met geen mogelijkheid met je handen op enkelhoogte. Er is mij wel eens verteld dat de beste plek aan het plafond is, maar ik heb nog nooit iemand gezien die 'm daar heeft zitten. Aan het deurvak op "dijbeenhoogte" is een second best.
Ik heb de Lifehammer met wat schuimrubber in de brillenkoker geplaatst, dan kun je er wel bij... Hopelijk nooit nodig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Is het hier al iemand opgevallen dat als je een SoC limiet instelt in de wagen en hem laat laden tot de limiet bereikt is, dat de app dan rapporteert dat de wagen nog steeds 100W verbruikt?

In termen van sluimerverbruik is 100W wel erg slecht...

[ Voor 13% gewijzigd door Ives op 16-07-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Ives schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:02:
Is het hier al iemand opgevallen dat als je een SoC limiet instelt in de wagen en hem laat laden tot de limiet bereikt is, dat de app dan rapporteert dat de wagen nog steeds 100W verbruikt?

In termen van sluimerverbruik is 100W wel erg slecht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGQhyYF2M39ce8_YVuiNfiXHmzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lahsRkyy3p4Z4IWHfGApw4E.jpg?f=fotoalbum_large
Ook als ik de soc limiet (80%) op de app instel zie ik dat de laadsessie naar het einde toe stapsgewijs terugloopt. Het lijkt mij normaal laadgedrag geen sluimer verbruik. In het bovensaande geval was na 07:39 de laadstroom 0.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Dit ‘naverbruik’ is nodig om de accu’s te balanceren maw alle cellen/delen op dezelfde voltage krijgen zodat het pakket zo gelijk mogelijk degradeerd

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
technopeuter schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:15:
Dit ‘naverbruik’ is nodig om de accu’s te balanceren maw alle cellen/delen op dezelfde voltage krijgen zodat het pakket zo gelijk mogelijk degradeerd
Aja goed om weten, ook bij 80% doet hij zijn end-of-charge balanceren dus -- op voorwaarde dat dit als max SoC ingesteld staat.

Een ander (voor mij) vreemd gedrag: na gereden te hebben springt bij het op slot doen van de wagen de airco van het interieur *aan*. Na een tijdje gaat deze terug uit.

Zou dit zijn omdat de temperatuur van het display bvb warmer is dan hij graag heeft? Dan denk je energie te besparen door zuinig de airco aan te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:54
Ives schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Aja goed om weten, ook bij 80% doet hij zijn end-of-charge balanceren dus -- op voorwaarde dat dit als max SoC ingesteld staat.

Een ander (voor mij) vreemd gedrag: na gereden te hebben springt bij het op slot doen van de wagen de airco van het interieur *aan*. Na een tijdje gaat deze terug uit.

Zou dit zijn omdat de temperatuur van het display bvb warmer is dan hij graag heeft? Dan denk je energie te besparen door zuinig de airco aan te zetten 8)7
Zelf niet van het zuinige type, houd van mijn comfort en ga niet voor een euro meer of minder in de kou of hitte zitten, heb dan ook normaal gesproken altijd de airco aan staan.

Heb slechts eenmaal meegemaakt dat er bij het uitstappen en op slot doen van de auto "iets" bleef draaien, ik weet zeker dat het niet de compressor van de airco was, die maakt een geluid van een beetje ouderwetse koelkast, al heeft hij wel verschillende standen, hoe harder hij moet werken, hoe meer geluid hij maakt.Dat "koelkastgeluid" kun je het beste horen aan de bijrijderskant als je buiten de auto staat.

Ja wat dacht ik dan wel te horen..... ik denk dat het de interieurventilator was, immers niet het geluid van de compressor, maar wel een zoemend geluid van een ventilator. Waarom niet met 100%....... kon het niet in de auto zelf controleren, deze stond immers op slot.

Het was stil buiten en daarom viel het toen op, weet dat ik mij verbaasde, immers ik dacht van.... wat raar, het is geen brandstof motor waarvan de motorkoeling nog wel eens wil blijven draaien na een lange warme rit, dacht vreemd, waarom zou hij bij de MG4 nu wel blijven draaien. Dus extra attent geluisterd, het geluid leek als grootste oorsprong van de interieur ventilator te moeten komen, doch controleren was niet echt mogelijk, immers alles op slot. weet wel zeker dat op dat moment de compressor van de koeling niet meedraaide, er was geen "koelkast" geluid te horen.

Je raad het al, auto met de sleutel weer van het slot gehaald...... en het geluid stopte, na weer de auto te hebben gesloten bleef het stil. Dit 1x bewust meegemaakt.

Mijn vraag is dan ook, weet je wel 100% zeker dat het ook de compressor was die ging draaien of alleen de interieurventilator? Een airco en een ventilator zijn 2 verschillende zaken......

Ben wel met je eens dat het vreemd is dat na het sluiten van de auto er iets blijft draaien/gaat draaien, maar met allerlei meldingen/storingen van de MG4 kijk ik eigenlijk nergens vreemd meer van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
meacount schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:24:
[...]
Mijn vraag is dan ook, weet je wel 100% zeker dat het ook de compressor was die ging draaien of alleen de interieurventilator? Een airco en een ventilator zijn 2 verschillende zaken......

Ben wel met je eens dat het vreemd is dat na het sluiten van de auto er iets blijft draaien/gaat draaien, maar met allerlei meldingen/storingen van de MG4 kijk ik eigenlijk nergens vreemd meer van op.
Nee, zeker dat de airco compressor effectief draaide ben ik niet -- maar ook met A/C ingeschakeld draait deze natuurlijk niet 100% van de tijd.

Ik hoorde de compressor niet draaien buiten de wagen. De lucht die eruit kwam was wel fris maar dat kan zijn omdat de evaporator nog koud was (omdat de airco een tijd daarvoor wel even opgestaan had). Voor je je afvraagt hoe ik weet dat de lucht koud was -- het linker raam stond open.

Hoedanook, of het nu de ventilator of de A/C + ventilator is verandert relatief weinig aan de zaak imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Ives op 17-07-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:34

Rincewind

Take me in your arms tonight

Afgelopen vrijdag onze MG4 opgehaald in Amsterdam en gelijk dat kenteken en andere details in de SEPP-aanvraag ingevuld voor de subsidie. So far so good. Werd ik net gebeld door een dame die zei dat mijn subsidie-aanvraag voor een nieuwe auto is afgewezen |:( Grote verbazing aan mijn kant want er staat toch echt een nieuwe auto voor de deur.

Het blijkt dat Van Mossel een voorinschrijving van deze auto heeft gedaan op 29-06 (einde kwartaal 2...). Ik heb afgelopen vrijdag 14-07 het RDW-formulier bij Van Mossel bij de oplevering getekend en staat de auto op mijn naam. Doordat die data dus verschillend zijn is onze nieuwe auto ineens een gebruikte auto en dus minder subsidie... :(

Zijn hier meer mensen die dat meegemaakt hebben?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:41
[b]Rincewind in "Het grote MG4 topic"
Het blijkt dat Van Mossel een voorinschrijving van deze auto heeft gedaan op 29-06 (einde kwartaal 2...). Ik heb afgelopen vrijdag 14-07 het RDW-formulier bij Van Mossel bij de oplevering getekend en staat de auto op mijn naam. Doordat die data dus verschillend zijn is onze nieuwe auto ineens een gebruikte auto en dus minder subsidie... :(

Dat is goed ruk zeg... In het kader van 'een gewaarschuwd mens telt voor twee': kun je ergens nagaan wanneer de voorinschrijving is gedaan en dan bij oplevering bij VM checken dat het RDW formulier dezelfde datum heeft? Wil graag voorkomen dat ze mij dit straks ook flikken.

Ik zou trouwens proberen de rekening (verschil in subsidie) op VM te verhalen. Zij stunten met subsidieverdubbelaar en subsidie en naaien je nu een oor aan. En anders naar Radar of de Consumentenbond stappen.

[ Voor 11% gewijzigd door dmrazor op 17-07-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 18:19
Rincewind schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:19:
Afgelopen vrijdag onze MG4 opgehaald in Amsterdam en gelijk dat kenteken en andere details in de SEPP-aanvraag ingevuld voor de subsidie. So far so good. Werd ik net gebeld door een dame die zei dat mijn subsidie-aanvraag voor een nieuwe auto is afgewezen |:( Grote verbazing aan mijn kant want er staat toch echt een nieuwe auto voor de deur.

Je moet als datum voor de Sepp de datum op je kentekenkaart invullen (29-06 dus). Ik heb er geen probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29
Dit zelfde heb ik ook gehad..
Offerte nog voor eind juni gekregen (toen ze deze kenteken registratie nog niet hadden gedaan), begin juli akkoord gegaan met de offerte en toen bleek de auto ook al zo geregistreerd te zijn op kenteken. Dus subsidie viel lager uit..
Het gaat in mijn geval om een private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Ik had al subsidie gehad voor mijn Zoe in 2020, maar vond het wel merkwaardig dat mijn MG4 op 29-6-2023 al op mijn naam werd gezet. De auto werd namelijk op
7-7-2023 pas geleverd door VM Amsterdam. Overigens met een ander chassisnummer dan op de door mij getekende koopovereenkomst stond. Bizar.
Heel vervelend dat mogelijk subsidie wordt misgelopen bij sommige. Lijkt mij dat VM dat moet aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Het staat mij bij, dat de voorwaarde voor de subsidie verdubbelaar was: koopovereenkomst getekend in mei-juni EN tenaamstelling uiterlijk 29 juni. De actie betrof voorraad auto's. Volgens mij kwamen alle auto's in die periode zo van de boot af, niet echt 'voorraad' vind ik. De 2e kwartaal afsluiting legt vermoedelijk ook een druk op de verkopers om een bepaalde omzet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Ives schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Nee, zeker dat de airco compressor effectief draaide ben ik niet -- maar ook met A/C ingeschakeld draait deze natuurlijk niet 100% van de tijd.

Ik hoorde de compressor niet draaien buiten de wagen. De lucht die eruit kwam was wel fris maar dat kan zijn omdat de evaporator nog koud was (omdat de airco een tijd daarvoor wel even opgestaan had). Voor je je afvraagt hoe ik weet dat de lucht koud was -- het linker raam stond open.

Hoedanook, of het nu de ventilator of de A/C + ventilator is verandert relatief weinig aan de zaak imho.
Als ik een monteur zou zijn....... zou ik blij zijn met een zo duidelijk mogelijke omschrijving van klachten.

Denk dat een compressor ook iets meer vermogen vraagt dan een ventilator, maar goed, het is jouw feestje en als je er verder niet mee zit, waar maken we ons dan nog druk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

TFHfony

Professional Weirdo

In principe van plan om deze week de knoop door te hakken -> ID.3 of de MG4 Luxery en ik neig heel erg naar de laatste. Van de ID.3 vind ik de afwerking van het interieur wat mooier, maar de MG4 vind ik er van buiten vooral mooier uitzien. De baas is al akkoord voor beide types, dus...

Geeft het navigatie systeem van de MG4 luxury het aan als je een laadpaal op moet gaan zoeken? Op zich ben ik van plan om normaal gesproken Android Auto te gebruiken, maar zou het wel plezierig vinden om evt. tijdig een waarschuwing te krijgen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielN
  • Laatst online: 08-08-2024
Wat zijn jullie ervaringen met de achterruitverwarming? Als ik deze gebruik blijven de onderste drie lijnen koud. Deze zijn ook gescheiden van de overige lijnen. Iemand dezelfde ervaring of enig idee hoe dit zit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

MichielN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:12:
Wat zijn jullie ervaringen met de achterruitverwarming? Als ik deze gebruik blijven de onderste drie lijnen koud. Deze zijn ook gescheiden van de overige lijnen. Iemand dezelfde ervaring of enig idee hoe dit zit?
Die onderste lijnen zijn je DAB-antenne.....

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
TFHfony schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:55:
In principe van plan om deze week de knoop door te hakken -> ID.3 of de MG4 Luxery en ik neig heel erg naar de laatste. Van de ID.3 vind ik de afwerking van het interieur wat mooier, maar de MG4 vind ik er van buiten vooral mooier uitzien. De baas is al akkoord voor beide types, dus...

Geeft het navigatie systeem van de MG4 luxury het aan als je een laadpaal op moet gaan zoeken? Op zich ben ik van plan om normaal gesproken Android Auto te gebruiken, maar zou het wel plezierig vinden om evt. tijdig een waarschuwing te krijgen.
Bij 20% begint de auto met waarschuwen dat je moet gaan laden. Het maakt niet uit of je android auto gebruikt. De native navigatie gaat je niet suggereren waar dat zou kunnen als je dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wrak schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Bij 20% begint de auto met waarschuwen dat je moet gaan laden. Het maakt niet uit of je android auto gebruikt. De native navigatie gaat je niet suggereren waar dat zou kunnen als je dat bedoeld.
Dat laatste was inderdaad waar ik op doelde.
Is ook zeker geen probleem, maar was wel een voor de hand liggende feature geweest. Wellicht voegen ze hem ooit nog toe.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:00

Ik kreeg van Van Mossel ook een mailtje dat ze de MG in juni hebben geregistreerd, maar wel op mijn naam ivm de subsidie. Ik heb bij de SEPP de datum van registratie op kenteken aangegeven en keurig uitbetaald gekregen. Het moment van tekenen bij het ophalen is een formaliteit die dus niet perse op de dag van registratie hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:59
Timosoof schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:16:
Dit is nog eens een mooi weggewerkte dashcam voor de MG4
En ook nog eens makkelijk te installeren/aansluiten.
Helaas geen GPS.

YouTube filmpje helaas in het Frans en hoe je de kabel naar achter wegwerkt niet in beeld gebracht.
YouTube: MG4 : installation de double dashcam avec application dédiée et enre...

Hier te koop, wel de juiste camera uitzoeken met eventuele extra camera voor achter.
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb exact diezelfde camera maar dan op maat voor m'n Mercedes CLA.

Werkt al een paar jaar zeer betrouwbaar & met goede beeldkwaliteit. Ook in het donker valt het niets tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Dat laatste was inderdaad waar ik op doelde.
Is ook zeker geen probleem, maar was wel een voor de hand liggende feature geweest. Wellicht voegen ze hem ooit nog toe.
Je kan in de MG navigatie als POI, laadpalen 'aan' zetten. Het type laadpaal kan je specificeren. Ik meen dat je niet kan zien of de laadpalen vrij zijn. Ik zet het 'uit' omdat anders het navigatie scherm onoverzichtelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Garrelt schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Je kan in de MG navigatie als POI, laadpalen 'aan' zetten. Het type laadpaal kan je specificeren. Ik meen dat je niet kan zien of de laadpalen vrij zijn. Ik zet het 'uit' omdat anders het navigatie scherm onoverzichtelijk wordt.
Bedankt voor de tip.
Het zal ook niet super vaak nodig zijn. Ik heb thuis een 3fase lader aan de muur en idem op de zaak. Maar als ik eens een klant in een andere uithoek van Nederland moet bezoeken, kan ik het met name in de winter wel eens nodig gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57
XelaRetak schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:39:
[...]

Ik heb exact diezelfde camera maar dan op maat voor m'n Mercedes CLA.

Werkt al een paar jaar zeer betrouwbaar & met goede beeldkwaliteit. Ook in het donker valt het niets tegen.
Interessant dit werkt dan op de 12v accu nog geen leeglopers gehad?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Even een update van deze situatie. Ik heb Van Mossel gebeld en deze situatie met hun besproken. Degene aan de lijn kon het begrijpen en zou e.e.a. met de vestigingsmanager bespreken. Gisteren dus gehoord dat ik een creditnota krijg van 950 euro! _/-\o_ Dit is heel netjes van ze opgelost en ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06 13:08
Garrelt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:44:
Het staat mij bij, dat de voorwaarde voor de subsidie verdubbelaar was: koopovereenkomst getekend in mei-juni EN tenaamstelling uiterlijk 29 juni. De actie betrof voorraad auto's. Volgens mij kwamen alle auto's in die periode zo van de boot af, niet echt 'voorraad' vind ik. De 2e kwartaal afsluiting legt vermoedelijk ook een druk op de verkopers om een bepaalde omzet te halen.
Ik wacht nog steeds op m'n voorraad model besteld op 16 mei... Ik weet zeker dat het niet het chassis nummer is wat op de koopovereenkomst staat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:30
Voor het beschermen van de bekleding of omdat het mooier is kan Ali ook andere bekleding leveren.
Pim heeft weer een filmpje geplaatst hierover: YouTube: MG4 lederen stoelhoezen installeren.
Mooi gedetailleerd laten zien hoe dit moet. Hij kwam onder de achterbank ook stekkers tegen. Dus let op met het verwijderen van de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:41
rschoppema schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Ik wacht nog steeds op m'n voorraad model besteld op 16 mei... Ik weet zeker dat het niet het chassis nummer is wat op de koopovereenkomst staat 8)7
Mijn "voorraadmodel" zou ik 14 juli ophalen (8 juni besteld). Dat lukte niet en zou een aantal dagen vertraagd zijn. Net met Van Mossel gebeld. Boodschap is:
De laatste auto’s worden nu uit de containers gereden, daarna zullen de auto’s deze week vanuit Zeebrugge naar Van Mossel gereden worden.

Mijn administratie gaf aan dat deze voor vrijdag allemaal in Nederland zullen arriveren
Betekent dat ze daarna nog naar de vestigingen moeten. Zal dus wel volgende week worden. Hopelijk lukt het voor jou tegen die tijd ook.

Denk dat ook bij mij dat chassisnummer op de koopovereenkomst niet meer klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Let wel op dat op positie 10 van het chassis nummer een 'P' staat, modeljaar 2023. 'N' is modeljaar 2022. Een aantal van dat modeljaar hadden dus die olie lekkage van de transmissie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
rschoppema schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Mijn witte Luxury heb ik op 31 mei gekocht en 7 juli opgehaald. Wellicht dat de kleur een rol speelt? Of het feit dat ik een auto inruilde? Die zakt alleen maar in prijs naarmate de tijd verstrijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ives
Jony23 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:48:
Voor het beschermen van de bekleding of omdat het mooier is kan Ali ook andere bekleding leveren.
Pim heeft weer een filmpje geplaatst hierover: YouTube: MG4 lederen stoelhoezen installeren.
Mooi gedetailleerd laten zien hoe dit moet. Hij kwam onder de achterbank ook stekkers tegen. Dus let op met het verwijderen van de achterbank.
In de rugleuning van de voorste zetels zitten volgens de handleiding airbags. In hoeverre zouden de naden van dat soort hoezen getest worden op correct open breken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06 13:08
Garrelt schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Mijn witte Luxury heb ik op 31 mei gekocht en 7 juli opgehaald. Wellicht dat de kleur een rol speelt? Of het feit dat ik een auto inruilde? Die zakt alleen maar in prijs naarmate de tijd verstrijkt.
Waarschijnlijk de kleur (Andes Grey, Lux), maar hier ook met inruil. Vind het overigens verder prima om even te wachten, hebben ze hopelijk wat meer tijd om de aflevering netjes te doen en de wagen ook netjes te poetsen zonder swirls etc. Mijn ervaring met vakantietijd bij VM is ook niet echt geweldig te noemen, dus hoop dat ie pas richting september komt. Hou niet zo van die haastklussen, daar is de wagen toch net iets te duur voor.

Veel plezier met je MG 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ah Andes Grey ... Dat vind ik de fraaiste kleur en vermoedelijk meer mensen, dus langer wachten. Auto rijdt heerlijk, alles werkt goed, wel even gepuzzel met al die opties.

Wat minder: ACC remt schokkerig af, LKA zet ik op alarm (geen geruk ah stuur dan, alleen geluidssignaal) en de aanraak gevoeligheid vh scherm is matig.
Veel plezier straks met je auto!

[ Voor 12% gewijzigd door Garrelt op 20-07-2023 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebregs
  • Laatst online: 21-05 16:08
Ives schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:35:
[...]

In de rugleuning van de voorste zetels zitten volgens de handleiding airbags. In hoeverre zouden de naden van dat soort hoezen getest worden op correct open breken etc?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PV-HM6OtdgnJhvP0nI_xqjZmZ4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbEyQEvVLxSwtVSE9BeExMwr.jpg?f=fotoalbum_large

Een labeltje zegt natuurlijk niets, maar er lijkt wel over nagedacht te zijn. Ook bij de installatie instructie wordt expliciet onderscheid gemaakt in de linker er rechterstoelhoes. In Nederland worden ook hoezen verkocht, waarvan er veel uit China komen. 100% garantie heb je echter nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:59
Vaevictis_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Interessant dit werkt dan op de 12v accu nog geen leeglopers gehad?
Geen leeglopers gehad. Gaat automatisch aan en uit bij het starten of weer op slot doen van de auto.

De bekabeling was ook heel easy, in mijn geval prikt hij zo in op de stekker van de dimmende binnenspiegel en lust daar ook weer naar door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Garrelt schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Hier heb ik, vreemd genoeg toch wel een andere ervaring, neem ook in je achterhoofd de hoge inflatie, hierdoor kan je gebruikte auto ook in waarde stijgen. Dan is er ook nog het tijdstip/seizoen waarin je inruilt.

Mijn ervaring als particulier:

Van Mossel gaf/bood mij een veel te lage inruilprijs. (ga voordat je een nieuwe auto gaat kopen eerst eens kijken wat je auto zoal kan opbrengen, er zijn diverse sites die je auto wel willen kopen en je een bod doen, het gemiddelde daarvan is een mooi uitgangspunt, er zijn ook koerslijsten online te vinden en je kan eens kijken wat ze zoals bij een dealer vragen voor je auto, hier dien je dan wel reeeel bij te zijn er rekening mee te houden dat je dat niet zult krijgen, immers een dealer moet garantie geven en heeft ook zo zijn kosten.)

Krijg je bij Van Mossel meer of evenveel dan hoef je niet zelf op pad.

Ik kreeg bij Van Mossel 10% minder geboden dan ik volgens bovenstaande methode zou moeten krijgen, Van Mossel wilde niet meer bieden. Heb de auto wel en niet ingeruild, wel op het contract laten zetten, maar wel met de vermelding dat ik hem ook wel eens niet zou kunnen inleveren bij de aflevering van de nieuwe auto, was geen probleem, wel de vraag van de verkoper om dat een week voor de aflevering dan te melden, immers scheelt de verkoper een hoop werk.

Nu kon ik 10% meer voor mijn auto terugkrijgen dan dat Van Mossel mij bood, zou mij wel wat extra werk en wat risico geven, dan krijg je de overweging of je voor een paar duizend euro wel of niet die moeite wil doen en eventueel een paar dagen zonder auto wil zitten en met het OV naar de dealer gaan om je nieuwe auto op te halen.

Uiteindelijk besloten om er zelf wat moeite voor te doen en een goed plan te maken. In mijn geval steeg de waarde van mijn inruiler tijdens moment van aankoop en moment van aflevering, in deze, in mijn geval 9 weken, steeg mijn in te ruilen auto een paar honderd euro in waarde.

Een kleine week voor de aflevering mijn auto ingeleverd bij de hoogste bieder, geld ontvangen en kon zodoende ook ruim op tijd de nieuwe auto afrekenen zonder in de problemen te komen. Mijn winst was in dit geval ruim 11% op de prijs die ik anders had gekregen bij Van Mossel.

Voor een particulier is er dan ook wel wat te verdienen als je je verstand erbij gebruikt en goed voorbereid op pad gaat, het kost wat moeite en misschien wat stress en je kan wat risico lopen, maar als je alles goed hebt gedaan geeft het toch wel voldoening als je er uiteindelijk toch met leuk geldbedrag in je voordeel mee uitkomt.

Van Mossel bied je auto aan bij zijn eigen organisatie van dealers en als je een auto hebt die minder in hun organisatie zit, dan kun je wel eens zuinig worden afgescheept met wel een heel laag prijsje.

Heb hier ook wel gelezen dat mensen wel blij waren met de inruilprijs bij Van Mossel, maar dat is geen garantie dat ieder van ons een goede inruilprijs krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
meacount schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:49:
[...]

Hier heb ik, vreemd genoeg toch wel een andere ervaring, neem ook in je achterhoofd de hoge inflatie, hierdoor kan je gebruikte auto ook in waarde stijgen. Dan is er ook nog het tijdstip/seizoen waarin je inruilt.

Mijn ervaring als particulier:

Van Mossel gaf/bood mij een veel te lage inruilprijs. (ga voordat je een nieuwe auto gaat kopen eerst eens kijken wat je auto zoal kan opbrengen, er zijn diverse sites die je auto wel willen kopen en je een bod doen, het gemiddelde daarvan is een mooi uitgangspunt, er zijn ook koerslijsten online te vinden en je kan eens kijken wat ze zoals bij een dealer vragen voor je auto, hier dien je dan wel reeeel bij te zijn er rekening mee te houden dat je dat niet zult krijgen, immers een dealer moet garantie geven en heeft ook zo zijn kosten.)

Krijg je bij Van Mossel meer of evenveel dan hoef je niet zelf op pad.

Ik kreeg bij Van Mossel 10% minder geboden dan ik volgens bovenstaande methode zou moeten krijgen, Van Mossel wilde niet meer bieden. Heb de auto wel en niet ingeruild, wel op het contract laten zetten, maar wel met de vermelding dat ik hem ook wel eens niet zou kunnen inleveren bij de aflevering van de nieuwe auto, was geen probleem, wel de vraag van de verkoper om dat een week voor de aflevering dan te melden, immers scheelt de verkoper een hoop werk.

Nu kon ik 10% meer voor mijn auto terugkrijgen dan dat Van Mossel mij bood, zou mij wel wat extra werk en wat risico geven, dan krijg je de overweging of je voor een paar duizend euro wel of niet die moeite wil doen en eventueel een paar dagen zonder auto wil zitten en met het OV naar de dealer gaan om je nieuwe auto op te halen.

Uiteindelijk besloten om er zelf wat moeite voor te doen en een goed plan te maken. In mijn geval steeg de waarde van mijn inruiler tijdens moment van aankoop en moment van aflevering, in deze, in mijn geval 9 weken, steeg mijn in te ruilen auto een paar honderd euro in waarde.

Een kleine week voor de aflevering mijn auto ingeleverd bij de hoogste bieder, geld ontvangen en kon zodoende ook ruim op tijd de nieuwe auto afrekenen zonder in de problemen te komen. Mijn winst was in dit geval ruim 11% op de prijs die ik anders had gekregen bij Van Mossel.

Voor een particulier is er dan ook wel wat te verdienen als je je verstand erbij gebruikt en goed voorbereid op pad gaat, het kost wat moeite en misschien wat stress en je kan wat risico lopen, maar als je alles goed hebt gedaan geeft het toch wel voldoening als je er uiteindelijk toch met leuk geldbedrag in je voordeel mee uitkomt.

Van Mossel bied je auto aan bij zijn eigen organisatie van dealers en als je een auto hebt die minder in hun organisatie zit, dan kun je wel eens zuinig worden afgescheept met wel een heel laag prijsje.

Heb hier ook wel gelezen dat mensen wel blij waren met de inruilprijs bij Van Mossel, maar dat is geen garantie dat ieder van ons een goede inruilprijs krijgt. ;)
Ik noem het altijd inhuil prijzen. Heb net een Nissan Leaf te koop aangeboden, handelswaarde opgevraagd bij dealer 15K. Verkoopwaarde bij de dealer 18K (vanwege subsidie). Via opkoopsite 9.7k. Lage km stand, erg netjes onderhouden compleet met winterbanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 10:18
JLC_NL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:00:
Mywheels heeft 150 MG4's aangeschaft en de eerste 130 zijn nu bestickerd en worden door het land uitgerold. Deelauto's en elektrisch, zolang het met groene stroom is, kan het alleen maar goed zijn. Benieuwd wanneer ze ook echt te boeken zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds vorige week zijn ze begonnen met neer zetten, inmiddels zijn ze ook te boeken! :) Inmiddels m'n eerste (test)rit mee gehad, enige ding is dat de Navigatie nog niet in degene bij mij erin zit dus dat gaan ze regelen. Verder, leuke auto. Wel wennen ter vergelijking met de 'standaard' Zoë die ik normaal mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
TFHfony schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de tip.
Het zal ook niet super vaak nodig zijn. Ik heb thuis een 3fase lader aan de muur en idem op de zaak. Maar als ik eens een klant in een andere uithoek van Nederland moet bezoeken, kan ik het met name in de winter wel eens nodig gaan hebben.
Met de luxury heb je 400km range, dan moet die klant wel heel ver weg zitten hoor.
En dan moet er bij die klant geen laadpaal zijn, maar voor dat soort situaties kan je natuurlijk altijd nog snelladen. Als je lease auto hebt zal de werkgever er niet echt moeilijk over kunnen doen immers je gaat naar een klant.
De auto laad overigens heel snel bij fastned, tenminste dat is mijn ervaring. Begin dit jaar toevallig ritje van 500km gehad ( brabant->groningen->brabant ) en denk dat ik 15min bij een snellader heb gestaan.

Wat wel jammer is is dat je niet gewoon kan zeggen, mijn bestemming is een laadpunt. Soms krijg je die waarschuwing van over 100km moet je een laadpaal hebben ( bestemming over 20km ). Dan zou het wel fijn zijn dat hij gewoon niet loopt te klagen.

Weet er iemand of er al een update is voor de cruise-control. Want die is heel erg agressief met remmen, en reageert ook vrij laat. Dus als je achter vrachtwagen zit gaat hij bijna tot de vrachtwagen 100 en dan ineens hard remmen.

[ Voor 21% gewijzigd door Shadowhawk00 op 20-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Shadowhawk00 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Met de luxury heb je 400km range, dan moet die klant wel heel ver weg zitten hoor.
En dan moet er bij die klant geen laadpaal zijn, maar voor dat soort situaties kan je natuurlijk altijd nog snelladen. Als je lease auto hebt zal de werkgever er niet echt moeilijk over kunnen doen immers je gaat naar een klant.
De auto laad overigens heel snel bij fastned, tenminste dat is mijn ervaring. Begin dit jaar toevallig ritje van 500km gehad ( brabant->groningen->brabant ) en denk dat ik 15min bij een snellader heb gestaan.
Laat dat nu ook een beetje de afstand zijn die ik bedoel. Ik woon net iets ten zuiden van Breda en mijn regio is Nederland, dus... op en neer naar Groningen/Friesland/etc.. hoort daar ook bij. En het liefste heeft mijn baas ook wel dat ik dan meer dan één klant bezoek. Maar inderdaad... even stoppen bij een Fastned is zeker geen probleem. Is gewoon even een kwestie van mindset die ik moet veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
TFHfony schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Laat dat nu ook een beetje de afstand zijn die ik bedoel. Ik woon net iets ten zuiden van Breda en mijn regio is Nederland, dus... op en neer naar Groningen/Friesland/etc.. hoort daar ook bij. En het liefste heeft mijn baas ook wel dat ik dan meer dan één klant bezoek. Maar inderdaad... even stoppen bij een Fastned is zeker geen probleem. Is gewoon even een kwestie van mindset die ik moet veranderen.
Ja dat is het ook, als jij naar friesland moet zal je toch na 2 uur even 15 min pauze moeten nemen. Dat word wel geadviseerd tenminste en zakelijke rit zal het vast wel in de arbo regels staan.
Dus dan kan je er zo weer 100-150km bij gooien als je die pauze bij fastned doet.
En met die 400-450km bereik hoef je ook niet zo heel veel te plannen qua fastned, hoewel zodra je beetje verder van de randstad komt zijn ze wel iets minder beschikbaar maar toch zeker elke 100km wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 12:25
Ik heb nu voor het eerst ook de gevaarlijke lane assist meegemaakt. het is in dit geval een twee richtingweg zonder tussen belijning. De auto denk dat de volledige weg 'van mij' is. Hij zou met een niet doorgetrokken streep aan de rechterhand nooit zo mogen reageren in mijn ogen. Hoe gaan andere autos hier mee om? ik heb heel de weg moeten worstelen tegen de LKA om mijn auto op de juiste plek te houden.

zou ik dit onveilig gedrag van de auto ergens kunnen melden? Ik zit te denken een melding te maken bij nvwa.nl?

[ Voor 13% gewijzigd door 1234567y op 20-07-2023 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowhawk00
1234567y schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:48:
Ik heb nu voor het eerst ook de gevaarlijke lane assist meegemaakt. het is in dit geval een twee richtingweg zonder tussen belijning. De auto denk dat de volledige weg 'van mij' is. Hij zou met een niet doorgetrokken streep aan de rechterhand nooit zo mogen reageren in mijn ogen. Hoe gaan andere autos hier mee om? ik heb heel de weg moeten worstelen tegen de LKA om mijn auto op de juiste plek te houden.

zou ik dit onveilig gedrag van de auto ergens kunnen melden? Ik zit te denken een melding te maken bij nvwa.nl?
Beste optie is om het dan in het menu helemaal uit te zetten. LKA is gewoon levensgevaarlijk in bepaalde gevallen.
Ook als je op de snelweg zit en je wilt de afslag niet nemen dan nog wil LKA wel eens de rechterstreep volgen en je dus ineens naar rechts sturen. Ik zet het meestal alleen in de middelste optie dan gaat hij alleen lichtjes bijsturen en dat is een stuk veiliger.
Maar dankzij de mensen van NCAP moet je dat elke keer opnieuw uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Shadowhawk00 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:42:
[...]

Beste optie is om het dan in het menu helemaal uit te zetten. LKA is gewoon levensgevaarlijk in bepaalde gevallen.
Ook als je op de snelweg zit en je wilt de afslag niet nemen dan nog wil LKA wel eens de rechterstreep volgen en je dus ineens naar rechts sturen. Ik zet het meestal alleen in de middelste optie dan gaat hij alleen lichtjes bijsturen en dat is een stuk veiliger.
Maar dankzij de mensen van NCAP moet je dat elke keer opnieuw uitzetten.
Voor elke rit diep een menu in moeten gaan, van een scherm dat überhaupt al langzaam opstart. is geen optie.

Ik laat hem aan staan, als ik een gevaarlijke weg tegenkom zet ik de auto wel even stil om LKA uit te zetten. Ook niet ideaal, maar dit was voor mij de eerste weg in 1000Km waar het echt uitgezet moest worden.

[ Voor 6% gewijzigd door 1234567y op 20-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
1234567y schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Voor elke rit diep een menu in moeten gaan, van een scherm dat überhaupt al langzaam opstart. is geen optie.

Ik laat hem aan staan, als ik een gevaarlijke weg tegenkom zet ik de auto wel even stil om LKA uit te zetten. Ook niet ideaal, maar dit was voor mij de eerste weg in 1000Km waar het echt uitgezet moest worden.
Valt wel mee, witte sterretje links indrukken. Dan kan je meteen de gewenste rijstand kiezen ( ik wil altijd eco) en dan 2e tab staat het al.
Ja dat ding start soms wat traag op dat wel maar het is de enige manier om veilig de weg op te gaan.
Die standaard settings willen ook soms gewoon op de snelweg ineens naar links or rechts sturen omdat ze een andere streep denken te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Shadowhawk00 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Valt wel mee, witte sterretje links indrukken. Dan kan je meteen de gewenste rijstand kiezen ( ik wil altijd eco) en dan 2e tab staat het al.
Ja dat ding start soms wat traag op dat wel maar het is de enige manier om veilig de weg op te gaan.
Die standaard settings willen ook soms gewoon op de snelweg ineens naar links or rechts sturen omdat ze een andere streep denken te zien.
Owja de snelkoppeling, die was ik vergeten, zit nu de 360 camera achter, maar dit is misschien handiger.

Merk je overigens veel verschil in bereik op eco? Dat moet ik nog eens gaan uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebregs
1234567y schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Owja de snelkoppeling, die was ik vergeten, zit nu de 360 camera achter, maar dit is misschien handiger.

Merk je overigens veel verschil in bereik op eco? Dat moet ik nog eens gaan uitproberen.
Ja, eco stand merk.je weldegelijk. Maar is ook logisch, want het stroompendaal reageert veel minder fel. Rustiger optrekken is lager verbruik. Denk dat je er op de snelweg met constante snelheid minder effect van hebt, dan kun je beter de airco even uitzetten, heeft waarschijnlijk meer effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebregs
Nu met link:

[ Voor 96% gewijzigd door Zebregs op 20-07-2023 18:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zebregs
YouTube: MG4 slechte partij auto matten
Er blijkt een slechte partij automatten in omloop te zijn, welke gebruikt is bij de aflevering van nieuwe MG4's. Ik had dus ook zo'n slechte mattenset, maar 1 belletje naar van Mossel MG was voldoende om een nieuwe set opgestuurd te krijgen, onder garantie uiteraard. De medewerker reageerde met oh nee hè, jij ook al, dus ik ben vast niet de enige die hier last van heeft. Dus let op als je ook zo'n slechte set hebt, dat je deze aanmeldt onder garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online

LKA op 'Alarm' zetten en je bent van het geruk aan het stuur af. En wachten op de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Welke units gebruiken jullie voor de draadloze android auto?

Ik heb de AAwireless maar deze valt steeds uit. Deze gaat dus retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
AAwireless werkt bij mij perfect. Ik heb hem juist aangeschaft omdat alle geprobeerde kabels steeds uitval gaven. Gewoon met het bijgeleverde kabeltje aangesloten. Gebruik hem met twee telefoons maakt met de laatst verbonden telefoon best snel verbinding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 21:20
Voor wie zich afvraagt hoe de ervaring met een lange tocht tijdens vakantietijd met de MG4 Comfort is:

Zaterdag 230 kilometer gereden, verbruik van 17.4 kwh per 100 kilometer. Geen files gehad, gemiddelde snelheid van 91 km/h. Laadstop bij Fastned Baraque de Fraiture in de Ardennen. Je hebt daar acht laadpunten, er was nog maar één plekje vrij. We waren er rond lunchtijd en er was maar één plek open voor lunch dus nogal druk. Auto na 36.5 Kwh laden (tot een SoC van circa 85%) even weggezet om plaats te maken voor anderen.

Vervolgens 220 kilometer gereden naar het hotel bij Nancy, verbruik wat hoger want hogere maximumsnelheid, 19.0 kWh per 100 kilometer. Gemiddelde snelheid van 104 km/h.

De volgende ochtend geladen bij Laxou Supercharger Tesla, van 24% naar 90% en ontbijt gehaald bij de hypermarché. Auto weer weggezet voordat we klaar waren met eten.

Daarna 229 kilometer gereden (weer zo'n 19 kWh/100) naar Aire de Pont Chêne d'argent (Fastned). Hier maar vier laadpunten, geladen van 24% tot 87%. Stonden inmiddels twee auto's te wachten om te kunnen laden. Doorgereden naar de camping 40 kilometer verderop.

Volgende keer kan deze afstand (mits niet te veel file) ook prima in één dag. Vandaag voor de zekerheid weer even geladen bij een Ionity, ook prettig, werkt met Freshmile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Zebregs schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
Er blijkt een slechte partij automatten in omloop te zijn, welke gebruikt is bij de aflevering van nieuwe MG4's. Ik had dus ook zo'n slechte mattenset, maar 1 belletje naar van Mossel MG was voldoende om een nieuwe set opgestuurd te krijgen, onder garantie uiteraard. De medewerker reageerde met oh nee hè, jij ook al, dus ik ben vast niet de enige die hier last van heeft. Dus let op als je ook zo'n slechte set hebt, dat je deze aanmeldt onder garantie!
Ik heb de matten meteen weg gedaan. Bij de action rubberen matten gehaald en op maat geknipt. Snap dat nooit stoffen matten je blijft bezig. Rubber kun je makkelijk met tuinslang afspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
1234567y schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Hm die 360camera heb ik nu alleen nog aanstaan als ik achteruit ga, hiervoor ging hij ook aan in bochten, heel fijn als je de weg aan het zoeken bent en je steeds je navigatiescherm kwijt bent.

Met 80% accu ( laad bijna nooit naar 100%) ga ik van 300 naar 350 ongeveer. Dus is best wel een verschil. En ik merk eigenlijk heel weinig negatieve dingen, snel optrekken doe ik toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Ik heb achter de linker ster-snelkoppeling de regeneratie knop, of je 1, 2, 3 of A kiest.
Ik vind 3 veel te sterk, dan wordt m'n vriendin ook misselijk als ik het gas los laat. Die wil ik altijd op A hebben staan, maar vanuit het menu onthoudt ie dat niet dus dan maar onder de ster knop.

Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die continue op A kan laten staan, ook als de auto opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29
Gisteren heb ik “mijn” MG4 Standaard opgehaald bij Van Mossel. Als MPU heb ik software versie R13. En daar zit (volgens mij) nog geen verbeterde LKA versie op. Want wat is die LKA hinderlijk zeg..
Volgens mij zit de standaard inmiddels op R16? Zijn er hier mensen die R16 op hun Standaard hebben zitten?
Ik twijfel om met Van Mossel contact op te nemen voor een update van de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Misterxx2 op 21-07-2023 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
Zebregs schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
Ik had toevallig net gisteren die video ook op Youtube gezien. Heb bij mijn MG4 (geleverd eind maart) even gecontroleerd en zo te zien heb ik bij VM Amsterdam wel de goede matten gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxTjigGu6UOCNUJo7gHWlRX8_n4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kszntbxsYGYMkcBJDZWPXHpk.png?f=fotoalbum_large
(screenshot uit de genoemde Youtube video, de mat links heb ik bij uitlevering van mijn MG4 gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Robonus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:58:
Ik heb achter de linker ster-snelkoppeling de regeneratie knop, of je 1, 2, 3 of A kiest.
Ik vind 3 veel te sterk, dan wordt m'n vriendin ook misselijk als ik het gas los laat. Die wil ik altijd op A hebben staan, maar vanuit het menu onthoudt ie dat niet dus dan maar onder de ster knop.

Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die continue op A kan laten staan, ook als de auto opnieuw opstart.
Is niet te vinden. De opties onder tab Rijden worden (nog?) niet opgeslagen. Ik snap niet waarom omdat er m.i. geen relatie is met EURONCAP. Die relatie is er wel bij LKA onder de tab MG Pilot, vandaar dat deze standaard op max staat na start auto, helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Garrelt op 21-07-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Garrelt schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Is niet te vinden. De opties onder tab Rijden worden (nog?) niet opgeslagen. Ik snap niet waarom omdat er m.i. geen relatie is met EURONCAP. Die relatie is er wel bij LKA onder de tab MG Pilot, vandaar dat deze standaard op max staat na start auto, helaas.
Er is wel degelijk een relatie met de Euro NCAP. Simpelweg, omdat de auto moet starten met de instellingen waarmee de testen zijn afgelegd (dat is hoe ik het interpreteer als ik de regels lees). Dus als bij de testen stand 3 gebruikt is, moet de auto starten met stand 3.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Troetelbeer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Er is wel degelijk een relatie met de Euro NCAP. Simpelweg, omdat de auto moet starten met de instellingen waarmee de testen zijn afgelegd (dat is hoe ik het interpreteer als ik de regels lees). Dus als bij de testen stand 3 gebruikt is, moet de auto starten met stand 3.
Ja dat hoor ik dus ook. Alleen welke idioot heeft deze regels bedacht? Dat hij afgeleverd moet worden in die instellingen en dat het de fabrieks-instellingen moeten zijn zou ik nog kunnen bedenken maar dit is gewoon heel erg onhandig.
Maar goed Euro NCAP heeft niets te maken met consumenten dus je kan daar ook niet klagen over hun standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
wrak schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:04:
AAwireless werkt bij mij perfect. Ik heb hem juist aangeschaft omdat alle geprobeerde kabels steeds uitval gaven. Gewoon met het bijgeleverde kabeltje aangesloten. Gebruik hem met twee telefoons maakt met de laatst verbonden telefoon best snel verbinding.
Hoe staat hij ingesteld?
En wat voor toestel gebruik je?
(Speciale instellingen voor/in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Troetelbeer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Welke regels? Alles wat onder de tab MG Pilot staat, vind ik terug bij NCAP, dat wordt getest en krijgt een score. Wat onder de tab Rijden staat vind ik niet terug. Ook wel logisch zuinig rijden is geen veiligheids issue voor NCAP.
Wellicht wel een issue voor de GreenEuroNcap.

Overigens is vermoeidheid signalering vd bestuurder ook getest in 2022 voor de
MG4. Die is er nu uitgehaald wegens slechte werking. Kost waarschijnlijk geen ster ;)
Die LKA had NCAP beter moeten testen, levert gevaarlijke situaties op. Slecht dat dit onvoldoende is gebeurd.

[ Voor 20% gewijzigd door Garrelt op 21-07-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
AcIDeR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Hoe staat hij ingesteld?
En wat voor toestel gebruik je?
(Speciale instellingen voor/in de app?
Usb modus Standaard
Passthrough Uit
Dongle modus Uit
Start/Stop Uit
VAG crash fix Uit
GM fix Uit
Wijzig DPI 0
Bep. bij verwijderen Uit
Media audio uitsch. Uit
TTS audio uitsch. Uit
Auto video focus Uit
Ontwik.mod. Uit
Best wel standaard dacht ik. Een keer verbinden via de app van AAWireless via bluetooth.
De telefoons die er op werken zijn een Ulefone Armour18T en een samsung 22S, Both Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Garrelt schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:38:
[...]

Welke regels? Alles wat onder de tab MG Pilot staat, vind ik terug bij NCAP, dat wordt getest en krijgt een score. Wat onder de tab Rijden staat vind ik niet terug. Ook wel logisch zuinig rijden is geen veiligheids issue voor NCAP.
Wellicht wel een issue voor de GreenEuroNcap.

Overigens is vermoeidheid signalering vd bestuurder ook getest in 2022 voor de
MG4. Die is er nu uitgehaald wegens slechte werking. Kost waarschijnlijk geen ster ;)
Die LKA had NCAP beter moeten testen, levert gevaarlijke situaties op. Slecht dat dit onvoldoende is gebeurd.
Wat ze hadden moeten doen is twee modellen op de markt brengen. een 'voor de vorm' met NCAP test. en een zonder NCAP rating, maar gewoon dezelfde auto waar alle instellingen wel bewaard worden.

Beetje moeilijk uit te leggen als verkoper, maar als consument zou ik daar wel heel blij van worden! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
1234567y schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:28:
[...]

Wat ze hadden moeten doen is twee modellen op de markt brengen. een 'voor de vorm' met NCAP test. en een zonder NCAP rating, maar gewoon dezelfde auto waar alle instellingen wel bewaard worden.

Beetje moeilijk uit te leggen als verkoper, maar als consument zou ik daar wel heel blij van worden! :P
Of gewoon een software update waarbij je kan kiezen tussen wel of niet bewaren van de settings.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Of gewoon een software update waarbij je kan kiezen tussen wel of niet bewaren van de settings.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Maar dat mag dus niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Als je er achter komt waar je een zinvolle melding kan doen hoor ik het graag! Wij moeten over dit soort wegen rondom ons huis en LKA is daar levens gevaarlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb nu ca 5000km gereden met mijn MG4 en geen probleem met de LKA.

Als je de LKA op ACC zet merk je alleen een lichte stuurcorrectie wanneer je te dicht bij de lijnen komt zonder van de richtingaanwijzer gebruik te maken. En verder verlaag ik altijd bij elke rit de afstand tot voorligger van 3 streepjes naar 1 streepje.

En hiervoor heb ik 5 jaar in een elektrische Hyundai Ioniq gereden en die had precies hetzelfde gedrag (muv dat de cruise control iets minder hoekig is dan in de MG4) en daar heb ik ook nooit iemand over gehoord. Toch kwestie van je auto leren kennen en er aan wennen denk ik. Want het is natuurlijk qua veiligheid een hele mooie toevoeging gezien alle eenzijdige ongevallen. En als MG een auto verkoopt met de vermelding 5 sterren NCAP zijn ze natuurlijk ook juridisch verplicht om de auto daar mee te laten starten.

[ Voor 6% gewijzigd door mrme12345 op 22-07-2023 10:45 ]

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
mrme12345 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:45:
Ik heb nu ca 5000km gereden met mijn MG4 en geen probleem met de LKA.

Als je de LKA op ACC zet merk je alleen een lichte stuurcorrectie wanneer je te dicht bij de lijnen komt zonder van de richtingaanwijzer gebruik te maken. En verder verlaag ik altijd bij elke rit de afstand tot voorligger van 3 streepjes naar 1 streepje.

En hiervoor heb ik 5 jaar in een elektrische Hyundai Ioniq gereden en die had precies hetzelfde gedrag (muv dat de cruise control iets minder hoekig is dan in de MG4) en daar heb ik ook nooit iemand over gehoord. Toch kwestie van je auto leren kennen en er aan wennen denk ik. Want het is natuurlijk qua veiligheid een hele mooie toevoeging gezien alle eenzijdige ongevallen. En als MG een auto verkoopt met de vermelding 5 sterren NCAP zijn ze natuurlijk ook juridisch verplicht om de auto daar mee te laten starten.
Ik begrijp dat je nog geen tweerichtingweg zonder midden belijning hebt mogen ervaren. De auto denkt dat de volledige weg jouw rijstrook is en zal erg sterk naar het midden van de baan sturen wanneer je over de belijning rechts gaat omdat er een tegenligger aankomt.

Dit is gewoon hoe het werkt. Ik kan 10K rijden zonder problemen als ik deze wegen niet tegenkom.

Even een screenshot van een dergelijke weg. Wat die auto daar doet gaat de MG niet leuk vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZRF2pK03drCg-39khQ3GOIixgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJVCCPig1mB554HGzZLpslUL.jpg?f=fotoalbum_large

MG kan natuurlijk prima afwijken van de NCAP eisen als ze daarvoor een goed verhaal hebben. elke rechter zal MG in het gelijk stellen als blijkt dat de auto onveiliger is in NCAP configuratie. Misschien mogen ze het NCAP certificaat niet meer voeren, prima dan.

[ Voor 21% gewijzigd door 1234567y op 22-07-2023 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
1234567y schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Ik begrijp dat je nog geen tweerichtingweg zonder midden belijning hebt mogen ervaren. De auto denkt dat de volledige weg jouw rijstrook is en zal erg sterk naar het midden van de baan sturen wanneer je over de belijning rechts gaat omdat er een tegenligger aankomt.

Dit is gewoon hoe het werkt. Ik kan 10K rijden zonder problemen als ik deze wegen niet tegenkom.

Even een screenshot van een dergelijke weg. Wat die auto daar doet gaat de MG niet leuk vinden.

[Afbeelding]

MG kan natuurlijk prima afwijken van de NCAP eisen als ze daarvoor een goed verhaal hebben. elke rechter zal MG in het gelijk stellen als blijkt dat de auto onveiliger is in NCAP configuratie. Misschien mogen ze het NCAP certificaat niet meer voeren, prima dan.
Nee ik rij alleen direct op de snelwegen ;-)....als je eenmaal weet dat de auto op die manier reageert hou je daar toch rekening mee. Heb nog geen enkele x gevaarlijke situatie gehad op dat soort wegen (corrigeer gewoon beetje terug en met de instelling op ACC valt het allemaal wel meem is mijn ervaring). En MG zou natuurlijk wel heel stom zijn om de NCAP niet te voeren. Als Chinese auto doen ze er natuurlijk alles aan om enigszins de betrouwbaarheid van een Europees of Koreaans/Japans merk te krijgen. Het niet voeren van NCAP zou een doodsteek zijn voor het merk. En zoals gezegd de elektrische Hyundai Ioniq reageert identiek op dit soort situaties. Als MG geen 5 sterren NCAP had gehad had ik nooit voor een MG gekozen.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielN
.

[ Voor 99% gewijzigd door MichielN op 22-07-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielN
Als ik de radio op DAB hebt staan wordt deze steeds afgeknepen bij afslagen e.d. Het lijkt alsof het systeem een melding wil doen, maar volgens mij heb ik alles uit staan wat dit zou kunnen veroorzaken. Iemand dezelfde ervaring en/of oplossing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robonus
mrme12345 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Nee ik rij alleen direct op de snelwegen ;-)....als je eenmaal weet dat de auto op die manier reageert hou je daar toch rekening mee. Heb nog geen enkele x gevaarlijke situatie gehad op dat soort wegen (corrigeer gewoon beetje terug en met de instelling op ACC valt het allemaal wel meem is mijn ervaring).
[Knip]
Ik heb bijna 2000km erop zitten en op snelwegen en "80 wegen" met middenstreep weinig problemen. Op de 60 wegen met suggestiestroken aan de zijkanten wijk je uit op het moment dat er een tegenligger aankomt. Juist op dat moment geeft ie echt een flinke ruk aan het stuur in de richting van de tegenligger. Als je het verwacht kan je met 2 handen stevig het stuur vast houden. Maar als je 1 hand aan het stuur hebt red je dat echt niet en heb je een frontaaltje te pakken.

Daarom vraag ik me erg af of dat goed gaat bij die deelautos. Het is gewoon een auto met een rugzakje. Als je weet hoe er mee om te gaan gaat het prima maar ik ben bang dat niets vermoedende deelchauffeurs hier echt ongelukken mee gaan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Laatst online: 18-05 21:30
Dag allemaal,

Voor dit forum weer mijn Tweakers account geactiveerd.
Vanmiddag een proefrit gemaakt bij VM Rotterdam met een grijze luxury uitvoering.
Toch wel positief verrast over het rijgedrag en zithouding.
Vermogen was prima maar had op wat meer gehoopt.
Helaas nabij Moordrecht gelijk een onprettige ervaring gehad met het LKA. Kan hier echt niet bij dat dit niet permanent uit kan. Kan echt levensgevaarlijk zijn.
Gelijk wat onenigheid met het infotainment systeem, even snel temperatuur aanpassen is niet inventief. Temperatuur wijkt zoals gezegd erg af. En diverse keren geen reactie op mijn input. Geluidskwaliteit had ik wat meer van gehoopt. Afwezigheid draadloze Apple CarPlay is wel een gemis.
Aangezien ik 5 jaar met de auto moet gaan doen, ga ik toch even wachten op de EX30. Grootste pluspunt van de MG ten opzichte van laatstgenoemd wat ik nu kan weten is de range. Ik lees ondertussen graag jullie ervaringen.
De verkoopadviseur wist te melden dat het 2024 model div updates zou krijgen, oa: one pedal drive en andere wieldoppen. Maar is er bij jullie wat meer bekend over de 2024 update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Ikdrinkdreft schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:47:
Dag allemaal,

Voor dit forum weer mijn Tweakers account geactiveerd.
Vanmiddag een proefrit gemaakt bij VM Rotterdam met een grijze luxury uitvoering.
Toch wel positief verrast over het rijgedrag en zithouding.
Vermogen was prima maar had op wat meer gehoopt.
Helaas nabij Moordrecht gelijk een onprettige ervaring gehad met het LKA. Kan hier echt niet bij dat dit niet permanent uit kan. Kan echt levensgevaarlijk zijn.
Gelijk wat onenigheid met het infotainment systeem, even snel temperatuur aanpassen is niet inventief. Temperatuur wijkt zoals gezegd erg af. En diverse keren geen reactie op mijn input. Geluidskwaliteit had ik wat meer van gehoopt. Afwezigheid draadloze Apple CarPlay is wel een gemis.
Aangezien ik 5 jaar met de auto moet gaan doen, ga ik toch even wachten op de EX30. Grootste pluspunt van de MG ten opzichte van laatstgenoemd wat ik nu kan weten is de range. Ik lees ondertussen graag jullie ervaringen.
De verkoopadviseur wist te melden dat het 2024 model div updates zou krijgen, oa: one pedal drive en andere wieldoppen. Maar is er bij jullie wat meer bekend over de 2024 update?
Ik ben helemaal blij met mn oranje MG4 Luxery. Gewoon heel leuke auto. Ik heb in de praktijk weinig last van bepaalde tekortkomingen, kan er wel om lachen als de MG weer eens MG dingen doet, dat wist ik al voordat ik de auto koos. mijn bedoeling is er minimaal 8, maar eigenlijk zeker 10 jaar van te genieten. Wat ik er tot dusver heb ervaren gaat dat wel lukken.

Andere autos heb ik nauwelijks naar gekeken. Of te duur, of geen trekhaak, of SUV model. Dus tja, de luxe om rond te shoppen had ik ook niet echt, gewoon al heel blij dat ik nu elektrisch rij. Misschien had ik een andere auto ook wel heel fijn gevonden? we zullen het nooit weten. Oblivion is bliss.

De update:
- Extra hoofdsteun achterbank midden.
- Geen zwart dak meer.
- 18 inch ipv 17inch wielen.
- Achter ruitenwisser.
- OnePeral driving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07
Robonus schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Ik heb bijna 2000km erop zitten en op snelwegen en "80 wegen" met middenstreep weinig problemen. Op de 60 wegen met suggestiestroken aan de zijkanten wijk je uit op het moment dat er een tegenligger aankomt. Juist op dat moment geeft ie echt een flinke ruk aan het stuur in de richting van de tegenligger. Als je het verwacht kan je met 2 handen stevig het stuur vast houden. Maar als je 1 hand aan het stuur hebt red je dat echt niet en heb je een frontaaltje te pakken.

Daarom vraag ik me erg af of dat goed gaat bij die deelautos. Het is gewoon een auto met een rugzakje. Als je weet hoe er mee om te gaan gaat het prima maar ik ben bang dat niets vermoedende deelchauffeurs hier echt ongelukken mee gaan veroorzaken.
Ook hier weinig problemen met de LKA. Kleine zijnoot LKA gaat pas actief boven de 60 km/u dus meestal staat die gewoon uit op 60 km weggetjes. Als ik wat "sportiever" rij dan gaat LKA aan en krijg ik hier een daar een piep en een lichte trek aan het stuur maar geen harde rukken, de piepjes ben ik inmiddels gewend en kan ik corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
1234567y schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Ik ben helemaal blij met mn oranje MG4 Luxery. Gewoon heel leuke auto. Ik heb in de praktijk weinig last van bepaalde tekortkomingen, kan er wel om lachen als de MG weer eens MG dingen doet, dat wist ik al voordat ik de auto koos. mijn bedoeling is er minimaal 8, maar eigenlijk zeker 10 jaar van te genieten. Wat ik er tot dusver heb ervaren gaat dat wel lukken.

Andere autos heb ik nauwelijks naar gekeken. Of te duur, of geen trekhaak, of SUV model. Dus tja, de luxe om rond te shoppen had ik ook niet echt, gewoon al heel blij dat ik nu elektrisch rij. Misschien had ik een andere auto ook wel heel fijn gevonden? we zullen het nooit weten. Oblivion is bliss.

De update:
- Extra hoofdsteun achterbank midden.
- Geen zwart dak meer.
- 18 inch ipv 17inch wielen.
- Achter ruitenwisser.
- OnePeral driving.
Zonde van t zwarte dak, maar thanks voor de toelichting.
Capital_G schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:23:
[...]

Ook hier weinig problemen met de LKA. Kleine zijnoot LKA gaat pas actief boven de 60 km/u dus meestal staat die gewoon uit op 60 km weggetjes. Als ik wat "sportiever" rij dan gaat LKA aan en krijg ik hier een daar een piep en een lichte trek aan het stuur maar geen harde rukken, de piepjes ben ik inmiddels gewend en kan ik corrigeren.
Mijn ervaring is toch helaas anders. Brede tegenligger, wilde over de suggestiestrook en stuurde toch vrij heftig richting de tegenligger. Ervaring met Skoda Octavia van collega is dat dat veel subtieler moet kunnen. Maar wellicht kwestie van wennen, maar als je de auto zou uitlenen zal ik er wel bij vertellen dat ze ten alle tijden 2 handen aan t stuur moeten houden. Ben benieuwd naar updates en ervaringen. Wel zonde dat er trouwens geen over the air updates zijn begrijp ik uit dit forum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadowhawk00
mrme12345 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Nee ik rij alleen direct op de snelwegen ;-)....als je eenmaal weet dat de auto op die manier reageert hou je daar toch rekening mee. Heb nog geen enkele x gevaarlijke situatie gehad op dat soort wegen (corrigeer gewoon beetje terug en met de instelling op ACC valt het allemaal wel meem is mijn ervaring). En MG zou natuurlijk wel heel stom zijn om de NCAP niet te voeren. Als Chinese auto doen ze er natuurlijk alles aan om enigszins de betrouwbaarheid van een Europees of Koreaans/Japans merk te krijgen. Het niet voeren van NCAP zou een doodsteek zijn voor het merk. En zoals gezegd de elektrische Hyundai Ioniq reageert identiek op dit soort situaties. Als MG geen 5 sterren NCAP had gehad had ik nooit voor een MG gekozen.
Probleem is dat deze setting elke keer weer terug gezet moet worden, zeker als je dit soort wegen regelmatig moet rijden is het kwestie van tijd voordat je het een keer vergeet en de auto jou frontaal op een ander auto laat knallen. Ja hij stuurt best sterk naar het midden in de standaard modus.

Dit soort dingen maakt NCAP ook niet heel veel beter en betrouwbaarder, blijkbaar zegt een NCAP certificaat op dit moment eerder dat de auto gewoon zwaar irritant is niet of deze veilig is.

Overigens is het maar de vraag of MG geen software update mag uitbrengen die de setting bewaard. Ze hebben namelijk de auto verkocht volgens de normen maar wat daarna met de auto gebeurd daar is geen regel voor. Elke eigenaar kan immers gewoon de auto aanpassen of chiptunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Probleem is dat deze setting elke keer weer terug gezet moet worden, zeker als je dit soort wegen regelmatig moet rijden is het kwestie van tijd voordat je het een keer vergeet en de auto jou frontaal op een ander auto laat knallen. Ja hij stuurt best sterk naar het midden in de standaard modus.

Dit soort dingen maakt NCAP ook niet heel veel beter en betrouwbaarder, blijkbaar zegt een NCAP certificaat op dit moment eerder dat de auto gewoon zwaar irritant is niet of deze veilig is.

Overigens is het maar de vraag of MG geen software update mag uitbrengen die de setting bewaard. Ze hebben namelijk de auto verkocht volgens de normen maar wat daarna met de auto gebeurd daar is geen regel voor. Elke eigenaar kan immers gewoon de auto aanpassen of chiptunen.
Wellicht een controversiële mening, maar een veligheidsfeature die je uit kan zetten is equivalent aan optionele autogordels. Er is een hele goede reden dat EuroNCAP vereist dat de settings bij start weer terug gezet moeten worden.

Het probleem is eerder dat LKA kennelijk nog niet goed genoeg is. Daar zou NCAP dan ook wel iets van moeten vinden voordat ze 5 sterren geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 19:19
Blijkbaar is er in Duitsland een update uitgerold die de LKA minder heftig maakt. Hoop dat deze snel beschikbaar is voor alle rijders.

btw als ik langzaam rij hoor ik soms een geluid alsof er iets aanloopt onder de motorkap. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:26
Ik ervaar toch ook echt de ruk aan het stuur van de LKA op wegen zonder middenstrook. Het zit redelijk goed in m'n systeem om de LKA uit te zetten, maar de keren dat ik het vergeten ben schrok ik me iedere keer bijna letterlijk dood.
Geen idee of het effect gaat hebben, maar wellicht dat contact opnemen met de NCAP wat druk kan zetten op een LKA update in Nederland?
https://www.euroncap.com/en/contact/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sommigen blijven maar zeiken over de LKA en de Euro NCAP, omdat toevallig in jullie specifieke situatie de LKA volgens jullie mening, dus geen feit, op dat moment levensgevaarlijk is. Dus moet die maar standaard uit kunnen...

Misschien iets verder nadenken en beseffen dat de LKA op de meeste wegen gewoon prima werkt, ja misschien niet heel smooth (een update daarvoor komt nog naar NL en België normaal gezien), en dus gewoon in potentie meer levens redt op de wegen dan dat jullie toevallig op die ene weg een frontale botsing door het systeem krijgen. Daarbij, als jullie niet fatsoenlijk de controle over jullie stuur kunnen houden bij een LKA ingreep, vraag ik me af of jullie wel capabel genoeg zijn om überhaupt auto te rijden.

Zo, dit moest er even uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
Troetelbeer schreef op zondag 23 juli 2023 @ 03:41:
Sommigen blijven maar zeiken over de LKA en de Euro NCAP, omdat toevallig in jullie specifieke situatie de LKA volgens jullie mening, dus geen feit, op dat moment levensgevaarlijk is. Dus moet die maar standaard uit kunnen...

Misschien iets verder nadenken en beseffen dat de LKA op de meeste wegen gewoon prima werkt, ja misschien niet heel smooth (een update daarvoor komt nog naar NL en België normaal gezien), en dus gewoon in potentie meer levens redt op de wegen dan dat jullie toevallig op die ene weg een frontale botsing door het systeem krijgen. Daarbij, als jullie niet fatsoenlijk de controle over jullie stuur kunnen houden bij een LKA ingreep, vraag ik me af of jullie wel capabel genoeg zijn om überhaupt auto te rijden.

Vind ik nogal wat. Ook vind ik het geen zeiken, maar een serieus verhaal. Ik kan geen cijfers vinden, maar de situaties zijn een feit. Als ik op internet zoek, vind ik vele verhalen, ook bij andere merken, met soortgelijke ervaringen. Ook in het buitenland. Bijvoorbeeld bij inhalen van een fietser, dat de auto juist naar de fietser toe stuurt want “oh je gaat over de lijn”. Plotselinge uitwijk manoeuvres worden tegen gehouden.

Ik heb prima de controle over mijn stuur, maar potentieel niet als er plots aan mijn stuur kan worden getrokken.

Dat LKA meer levens red geloof ik, dat het levens kost geloof ik ook. Zolang dat het geval is, blijft het Russisch roulette.

Moest toch even de andere kant belichten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y

Ik ben dan inderdaad blijkbaar niet capabel om auto te rijden, want ik ben er niet van overtuigd dat ik het gevecht met deze lKA altijd zal winnen, en de volledige controle kan behouden.

Ik wil niet zeiken, ik wil deze onveilige implementatie van de LKA bij een instantie aankaarten, maar weet niet zo goed welken, (Ik heb NCAP een mailtje gestuurd, afhankelijk van de reactie zal ik ook NVWA benaderen)

[ Voor 9% gewijzigd door 1234567y op 23-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het probleem is dat deze, net als vele andere settings standaard in fabrieksmode starten. Dat is gewoon zwaar irritant. Dat is net alsof de stoel in je auto standaard naar fabrieksmode gaat als je hem start. Je hebt bepaalde modus van regeneratie/rij-gedrag en andere opties die je wilt instellen naar jou voorkeuren en dat mag dus niet van EuroNCAP. En dat is gewoon een gestoorde regel die eigenlijk aangeeft dat EuroNCAP zijn eigen voorkeuren wil pushen.
User settings van elk device of het nu je auto is, of je telefoon moeten gewoon persistent aangepast kunnen worden. Dat is gewoon goed user friendly ontwerp. Stel dat windows standaard elke keer je toetsenbord of je spellings checker in NL zet want je PC staat toch daar hoe irritant zou dat zijn.

En in het geval van de LKA is dat met deze auto dus soms gewoon levensgevaarlijk. Niet altijd en niet voor iedereen maar op sommige wegen is het wel gewoon gevaarlijk. Het is in die situaties dus ook zo dat deze regel zorgt voor een onveiligere situatie omdat iemand het een keer kan vergeten uit te zetten, want dat had ik gisteren toch al gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 23-07-2023 11:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:00
1234567y schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Ik ben dan inderdaad blijkbaar niet capabel om auto te rijden, want ik ben er niet van overtuigd dat ik het gevecht met deze lKA altijd zal winnen, en de volledige controle kan behouden.

Ik wil niet zeiken, ik wil deze onveilige implementatie van de LKA bij een instantie aankaarten, maar weet niet zo goed welken, (Ik heb NCAP een mailtje gestuurd, afhankelijk van de reactie zal ik ook NVWA benaderen)
Rijksdienst voor het wegverkeer?
Zij bepalen d.m.v. typekeuring of een auto op de Nederlandse markt wordt toegelaten.
De MG4 is dus door RDW goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
ANWB is partner van Euro NCAP, denkt mee en heeft invloed.
https://www.anwb.nl/belan...n-voor-verkeersveiligheid

[ Voor 49% gewijzigd door Garrelt op 23-07-2023 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Zet gewoon je knipperlicht aan bij wegen waar je moet uitwijken, je ziet de tegemoetkomende auto ruim op tijd aankomen. Even knipperlicht naar rechts, lijntje over en weer terug. Hoe simpel kan het zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Troetelbeer schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:05:
Zet gewoon je knipperlicht aan bij wegen waar je moet uitwijken, je ziet de tegemoetkomende auto ruim op tijd aankomen. Even knipperlicht naar rechts, lijntje over en weer terug. Hoe simpel kan het zijn...
Je gaat het lijntje niet over je gaat op de lijn rijden.

Maar dan nog waarom kan die setting niet gewoon persistent zijn. Net zoals dat de auto ook niet in Eco mode blijft staan maar altijd naar normaal. Lekker milieubewuste keuze.

Hoe simpel kan het zijn, gewoon settings van de user bewaren ipv elke keer naar fabrieks-instellingen gaan...

Die regel is gewoon gestoord. In elke andere toepassing zouden we dat compleet onacceptabel vinden waarom vinden we dit bij auto's wel goed? Stel dat windows elke keer je keyboard op Nederlandse instelling zou zetten hoe zou je dat vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door Shadowhawk00 op 23-07-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
Even een vraag aan de reeds MG4 rijders hier.
Hoe gaat het handsfree bellen?
En hoe zijn de ervaringen met de clima? Ik lees verhalen dat de MG de temperatuur niet goed kan houden in de cabine.
Als laatst ben ik benieuwd of de traffic jam assist goed werkt. Kan je echt gewoon ervan op aan dat de auto start en stopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebregs
Ikdrinkdreft schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:18:
En hoe zijn de ervaringen met de clima? Ik lees verhalen dat de MG de temperatuur niet goed kan houden in de cabine.
Als laatst ben ik benieuwd of de traffic jam assist goed werkt. Kan je echt gewoon ervan op aan dat de auto start en stopt?
Hoi, heel af en toe heb ik bij direct bellen, nadat ik net in de auto zit, dat er wel gebeld wordt maar dat ik geen geluid hoor. Het systeem lijkt dan nog niet helemaal opgestart te zijn. Want 5 seconden later opnieuw bellen en hij doet het wel. Verder geen problemen met bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ikdrinkdreft schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:18:
Hands free zeker via andriod auto gaat bij mij prima maar ook via blue-tooth gaat het prima. Maar goed laatste doe ik niet zo veel.
Clima werkt op zich prima maar niet in eco mode zetten dan is hij niet altijd sterk genoeg, maar eenmaal op temperatuur is het best te doen.
Tja files zijn gewoon heel makkelijk, cruise control aan en tja wachten tot het voorbij is. Hij doet het best netjes met gewoon afstand houden en optrekken/afremmen. Wel zoals eerder vermeld nogal schokkerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Als ie bij de dealer komt ga ik heel snel om een proefrit vragen:

YouTube: The New MG4 XPower is Incredible and Fast

Als ie rijdt zoals in het filmpje en de inruilprijs goed is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Een hele andere vraag: wie heeft een tip voor een telefoonhouder? Ik kan hem op dat plankje neerleggen en dat werkt ook goed i.c.m. Android Auto maar ik wil mijn telefoon toch meer 'in het zicht' hebben. Ik wil geen raamplakker hebben maar iets anders. Iemand een suggestie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:05:
Sorry hoor....... een hulpsysteem gaan helpen....... dit wil ik wel even kwijt :r :r :r

Hier even kijken:

YouTube: MG 4 Electric vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek dubbeltest

Vanaf tijd 6:10 minuten.

Mensen zijn geen zeikerds, mensen zeuren niet.

Sommige mensen accepteren veel te makkelijk zaken die gewoon beter kunnen, beter moeten. Er zelf allerlei fratsen voor bedenken is geen oplossing voor de lange termijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 66 Laatste