Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-06 23:26
meacount schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Sorry hoor....... een hulpsysteem gaan helpen....... dit wil ik wel even kwijt :r :r :r

Hier even kijken:

YouTube: MG 4 Electric vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek dubbeltest

Vanaf tijd 6:10 minuten.

Mensen zijn geen zeikerds, mensen zeuren niet.

Sommige mensen accepteren veel te makkelijk zaken die gewoon beter kunnen, beter moeten. Er zelf allerlei fratsen voor bedenken is geen oplossing voor de lange termijn.
Ben zondermeer met je eens dat het beter kan. Maar bewandel dan wel de juiste paden. Hier de zoveelste bijdrage dat de LKA niet volgens jouw wensen werkt heeft niet zoveel zin. Als je MG Europe hierover benadert ben ik wel geïnteresseerd in de reactie. Met andere woorden: doe je er wat zinnigs mee dan kan het een bijdrage leveren aan dit forum. Hou je het bij een opmerking (door sommigen als klaagzang of gezeik betiteld) dan draag je mijns inziens niet veel bij.

Ik roep jullie dus op om zowel bij Van Mossel als bij MG Europe te klagen. (En laat dan even weten wat de reacties waren.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
meacount schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Sorry hoor....... een hulpsysteem gaan helpen....... dit wil ik wel even kwijt :r :r :r

Hier even kijken:

YouTube: MG 4 Electric vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek dubbeltest

Vanaf tijd 6:10 minuten.

Mensen zijn geen zeikerds, mensen zeuren niet.

Sommige mensen accepteren veel te makkelijk zaken die gewoon beter kunnen, beter moeten. Er zelf allerlei fratsen voor bedenken is geen oplossing voor de lange termijn.
Uhm, voor als je het nog niet wist...LKA is juist om je tussen de lijntjes te houden...Nogal logisch dat je een knipperlicht moet aanzetten om op of over een lijn te rijden. Dat werkt in mijn Ford ook zo🤦

Heeft dus niks met fratsen bedenken te maken, maar het systeem snappen hoe het werkt. Dat jij persoonlijk vindt dat die te hard ingrijpt, prima. In persoonlijk vindt van niet. Wie heeft er nu feitelijk gelijk van ons? Geen van beiden lijkt me. Dus nogmaals, het is subjectief en als je weet hoe het systeem werkt, is het mijn inziens niet raar dat de LKA je tussen lijnen wilt houden 🙄

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 16:15
Troetelbeer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Uhm, voor als je het nog niet wist...LKA is juist om je tussen de lijntjes te houden...Nogal logisch dat je een knipperlicht moet aanzetten om op of over een lijn te rijden. Dat werkt in mijn Ford ook zo🤦

Heeft dus niks met fratsen bedenken te maken, maar het systeem snappen hoe het werkt. Dat jij persoonlijk vindt dat die te hard ingrijpt, prima. In persoonlijk vindt van niet. Wie heeft er nu feitelijk gelijk van ons? Geen van beiden lijkt me. Dus nogmaals, het is subjectief en als je weet hoe het systeem werkt, is het mijn inziens niet raar dat de LKA je tussen lijnen wilt houden 🙄
Als je LKA simpel met een knopje op het stuur aan en uit kunt zetten geef ik je helemaal gelijk, maar het uitzetten is eigenlijk niet veilig te doen tijdens het rijden.
Richting aangeven bij het inhalen van een fietser op wegen zonder middenmarkering doe ik nu al dus daar grijpt de LKA niet in. Maar het is wel vreemd als je altijd je knipperlicht naar rechts moet geven bij een tegenligger. Dat gaat ook wellicht verwarrend zijn voor ander verkeer. (bijvoorbeeld voor auto's achter je). Het is wel een aardige workaround voor de gevallen dat je vergeten bent de LKA uit te zetten en de auto niet aan de kant kan zetten.
Ik ga in ieder geval wel melding maken. Software matig is er echt wel het e.a. te verbeteren zodat het voor iedereen acceptabel wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 24-07-2023 15:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06 12:41
Aloha,

via de downloads van mg4 heb ik de mg4 navi manual NL (gaat over het infosysteem en de app) gedownload, Nu is er ook een engelstalige en die is eigenlijk veel beter en wordt ondersteund met afbeeldingen.
Hier te downloaden: https://www.mgcars.com/mg...file/ismart-manual-en.pdf

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-05 21:30
Even wat anders, ik kan nergens een fatsoenlijke accessoire lijst vinden. Zit deze ergens verstopt op de website? Ik wil graag rubberen matten mee bestellen, maar er lijkt niks OEM te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:52
Ikdrinkdreft schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:32:
Even wat anders, ik kan nergens een fatsoenlijke accessoire lijst vinden. Zit deze ergens verstopt op de website? Ik wil graag rubberen matten mee bestellen, maar er lijkt niks OEM te verkrijgen.
Ali express weet hier wel raad mee: mg Mulan is dezelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebregs
  • Laatst online: 19-06 15:01
Ikdrinkdreft schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:32:
Of gewoon hier Nederland te bestellen: https://www.winparts.nl/i...den/c1090-591-253105.html
Gratis verzending. Verkopen hier ook kofferbakschallen, zeer goed. Succes ermee!

P.s. ik heb de accessoire lijst ook niet online kunnen vinden, wel voor de andere modellen van MG. Anders toch bij MG van Mossel informeren, want er zijn wel accessoires, zo heb ik originele dakdragers bij de auto besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Zebregs op 24-07-2023 18:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-06 22:48
Nog over het LKA puntje.

Ik heb een zeer net mailtje ontvangen van NCAP dat ze inderdaad hierover al in contact zijn met MG. Een software update welke gereed is zou het gedrag moeten verbeteren (volgens MG). Dus als iemand hier echt tegenaan loopt zou je bij Van Mossel eens kunnen informeren naar die betreffende update.

Zelf zing ik het nog wel even uit tot de volgende service beurt. Maar fijn dat er mogelijk dus verbetering aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 08:18
Pjetrof schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Ik heb zojuist even gekeken. Wanneer de auto aan staat met A/C aan gaat ook de tweede shutter open. Toen ik de airco uitdeed bleven ze allebei open. Vervolgens de auto uit gedaan en toen ging er weer een van de twee dicht.

Gelijk een afspraak gemaakt bij de dealer hiervoor. 2 Augustus weet ik meer. Gelukkig een defect waar mee te leven valt, maar elk defect bij een net afgeleverde auto is toch weer jammer natuurlijk.

Thanks allemaal voor het meedenken/delen van jullie ervaringen.
Bij mij staat de rechter grill ook altijd open, de linker gaat wel open en dicht.
Maar vanavond stond de rechterkant ook dicht toen ik parkeerde, misschien heeft het toch te maken met de buitentemperatuur.

Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 09:34
Ron6 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Ben zondermeer met je eens dat het beter kan. Maar bewandel dan wel de juiste paden. Hier de zoveelste bijdrage dat de LKA niet volgens jouw wensen werkt heeft niet zoveel zin. Als je MG Europe hierover benadert ben ik wel geïnteresseerd in de reactie. Met andere woorden: doe je er wat zinnigs mee dan kan het een bijdrage leveren aan dit forum. Hou je het bij een opmerking (door sommigen als klaagzang of gezeik betiteld) dan draag je mijns inziens niet veel bij.

Ik roep jullie dus op om zowel bij Van Mossel als bij MG Europe te klagen. (En laat dan even weten wat de reacties waren.)
Pardon????Staat er misschien ongelukkig, denk dat je het in het algemeen bedoeld, althans dat hoop ik.

Ik heb al aangegeven dat ik zelf de LKA update heb, het bewandelen van paden gaat mij wel goed af.

Heb al in een paar posten opgemerkt dat ik de LKA update al in mijn auto heb zitten en dat ik er eerst wat meer ervaring mee wil opdoen om er daarna een ervaring over te schrijven.

Nu is lezen bij veel mensen niet hun sterkste kant, en het geheugen wie wat schrijft blijkbaar ook niet.

Heb al een maand, zolang heb ik de update ondertussen al, geen klaagzang over de LKA geschreven, hooguit dat het subtiel altijd wel beter kan, maar dat geld zowat voor alles in het leven, er moet wat te wensen overblijven. De ervaring volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-06 12:20
gister de MG4 aan de granny charger gehad, eentje die 16 amp kan landen
ging dus als een speer, 3.4x kw/h
echter, toen de auto op 100 was, ging er nog steeds 3.3 kw/h in, dat hield ie ook zeker 15 min vol,
zelf de granny charger gaf het aan , uiteindelijk maar op Finish charging gedrukt en opgeruimt.
Waarom blijft ie zoveel verbruiken in 100% ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXG3FjuOgmkF872Ft_GyYH8Qx4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ch9QRoxAruw9H5lmXwRByF2W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
mrBrainY schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:15:
gister de MG4 aan de granny charger gehad, eentje die 16 amp kan landen
ging dus als een speer, 3.4x kw/h
echter, toen de auto op 100 was, ging er nog steeds 3.3 kw/h in, dat hield ie ook zeker 15 min vol,
zelf de granny charger gaf het aan , uiteindelijk maar op Finish charging gedrukt en opgeruimt.
Waarom blijft ie zoveel verbruiken in 100% ?

[Afbeelding]
100% is afgerond, dus van 99,5% en hoger.
daarnaast gaat de auto de cellen balanceren. kortom, 100% duurt wel even. het is zeker belangrijk om te blijven laden totdat het laden afgerond is. Auto verliest ook 300-400W voor interne systemen, verlies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zebregs schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
YouTube: MG4 slechte partij auto matten
Er blijkt een slechte partij automatten in omloop te zijn, welke gebruikt is bij de aflevering van nieuwe MG4's. Ik had dus ook zo'n slechte mattenset, maar 1 belletje naar van Mossel MG was voldoende om een nieuwe set opgestuurd te krijgen, onder garantie uiteraard. De medewerker reageerde met oh nee hè, jij ook al, dus ik ben vast niet de enige die hier last van heeft. Dus let op als je ook zo'n slechte set hebt, dat je deze aanmeldt onder garantie!
Dank voor de tip! Ik denk ik zal eens checken welke matten ik heb. Ik had niet eens door dat er uberhaupt geen matten in mijn MG4 zaten...... Dus van het weekend gemaild en bleken ze op te zijn op moment van oplevering van mijn auto. Maar niet erg klantvriendelijk en proactief van MG4 dat je dit zelf vast moet stellen en er achteraan moet. Dus nu worden ze alsnog nagestuurd.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:36:
[...]

LKA waar de L staat voor Lane en in dit verband wordt daarmee rijstrook bedoeld, niet lijntjes. Met andere woorden het hulpsysteem is er voor bedoeld om je in je rijstrook te houden. Dat het systeem gebruikt maakt van de weg belijning is dan in weze ook het zwakke punt van het systeem en dat blijkt dan ook wel uit de vele klachten over de werking van het systeem.

Jouw frats bestaat er uit dat je een systeem, dat er voor bedoeld is om je in je rijstrook te houden, gaat helpen daar waar er voor het systeem in weze geen duidelijke rijstrook is. Je zegt dat je snapt hoe het systeem werkt, maar daar heb ik toch wel mijn twijfels bij, immers te pas en te onpas richting aangeven om een ingreep van het systeem te vermijden is geen oplossing. Het is nu denk ik wel duidelijk dat het systeem niet optimaal functioneert als er geen middenstreep is, maar om dan maar je richtingaanwijzer te gebruiken als reden dat je snapt hoe het systeem werkt is in weze van de gekke, immers op het moment dat het verkeersaanbod wat groter is zou je constant je richting aanwijzer aan moeten hebben of door het achterliggende verkeer als zot worden beschouwd als je om de haverklap je richtingaanwijzer bedient voor zaken waarvoor hij niet bedoeld is....... een frats dus.

Het gaat niet om gelijk hebben, mij maakt het niet uit als je je gelijk wilt hebben en lekker doorgaat met het te pas en te onpas gebruiken van je richting aanwijzer, als oom agent zou ik je van de weg halen en je laten blazen, maar dat is weer een ander verhaal.

Overigens heb ik onlangs niet gezegd dat het systeem te hard ingrijpt, ik rijd nu al weer een maandje rond met de LKA update, dat was dan iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
savale schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Als je LKA simpel met een knopje op het stuur aan en uit kunt zetten geef ik je helemaal gelijk, maar het uitzetten is eigenlijk niet veilig te doen tijdens het rijden.
Richting aangeven bij het inhalen van een fietser op wegen zonder middenmarkering doe ik nu al dus daar grijpt de LKA niet in. Maar het is wel vreemd als je altijd je knipperlicht naar rechts moet geven bij een tegenligger. Dat gaat ook wellicht verwarrend zijn voor ander verkeer. (bijvoorbeeld voor auto's achter je). Het is wel een aardige workaround voor de gevallen dat je vergeten bent de LKA uit te zetten en de auto niet aan de kant kan zetten.
Ik ga in ieder geval wel melding maken. Software matig is er echt wel het e.a. te verbeteren zodat het voor iedereen acceptabel wordt.
1234567y schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:03:
Nog over het LKA puntje.

Ik heb een zeer net mailtje ontvangen van NCAP dat ze inderdaad hierover al in contact zijn met MG. Een software update welke gereed is zou het gedrag moeten verbeteren (volgens MG). Dus als iemand hier echt tegenaan loopt zou je bij Van Mossel eens kunnen informeren naar die betreffende update.

Zelf zing ik het nog wel even uit tot de volgende service beurt. Maar fijn dat er mogelijk dus verbetering aan komt.
Ik kan begrijpen dat niet iedereen tijd heeft om alle berichten te lezen, ook kan ik begrijpen dat niet iedereen alle berichten kan onthouden en ook dat men wel eens in de war is wie wat nu precies geschreven heeft.

Dat mag dan ook wel blijken uit de afgelopen berichten en dat men schijnbaar niet op de hoogte is dat er een update is voor de LKA....... toch al zo'n 2 maanden ondertussen.

Ongeveer een maandje geleden al gemeld dat mijn auto de LKA update al heeft gehad, samen met een warmtepomp update en nog wat verbeteringen in de software.

Had toen ook gemeld dat ik er wel een verslagje/gebruikerservaring over zou schrijven als ik er wat meer mee had gereden, ook gemeld dat ik de afgelopen periode wat minder had gereden en in die periode de LKA niet meer uitzette alvorens weg te rijden, ook nog een opmerking gemaakt over de LKA als de Mien die bij je op schoot zit en eigenwijs meestuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
@meacount Als er geen middenlijn is op een weg, is er per definitie geen duidelijke rijstrook. Wij als mens snappen dat we rechts moeten rijden, maar een auto is geen mens. Logisch dat een LKA systeem dan de twee buitenste lijnen gebruikt. Dat een LKA daar afhankelijk van is en dat dus de zwakte van het systeem is, kan ik je best in volgen.

Echter, dit geldt dus niet alleen voor de MG4, maar voor heel veel auto's van verschillende merken. Dus mensen moeten eens stoppen met zeiken over de MG4 betreft de LKA. Het is niet auto gerelateerd en prima omheen te werken. Jij noemt dat, nogmaals, fratsen uithalen. Ik noem het, weten hoe het systeem werkt en dus op anticiperen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 11:33
meacount schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:20:
[...]
LKA waar de L staat voor Lane en in dit verband wordt daarmee rijstrook bedoeld, niet lijntjes. Met andere woorden het hulpsysteem is er voor bedoeld om je in je rijstrook te houden. Dat het systeem gebruikt maakt van de weg belijning is dan in weze ook het zwakke punt van het systeem en dat blijkt dan ook wel uit de vele klachten over de werking van het systeem.
Lane detection zonder de lijnen te volgen is een erg lastig probleem om op te lossen. Vooral met de lage resolutie front camera die er in zit. Uiteindelijk is dit een auto die ruim goedkoper is dan de concurrentie en dan verwacht ik geen level 4 self driving.

Tevens gaat het systeem uit als het merkt dat er geen duidelijke lijnen zijn.

Het is wat mij betreft de enige goede oplossing binnen dit budget.

[ Voor 3% gewijzigd door Capital_G op 25-07-2023 11:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meacount
De LKA update:

Op 27 juni in Rotterdam bij de dealer geweest om eea te laten updaten, had behoorlijk wat klachten en ook mijn airco had me 3x geweigerd zijn diensten te verlenen.

Om dan gelijk al te de volgende dag te gaan juichen dat alles verholpen is kan dan voorbarig zijn, het moet zich bij mij dan eerst maar eens bewijzen.

De airco heeft mij vanaf die update niet meer in de steek gelaten en daar ben ik natuurlijk heel blij mee, hoop dat hij nu niet in de steek gaat laten omdat ik dat nu hier heb opgeschreven.

Dan de LKA, de vorige versie vond ik vreselijk irritant, zwaar rukkerig en abrubt ingrijpen en onder het rijden had je steeds het gevoel in het stuur dat het systeem constant aanwezig was en al bij voorbaat het niet eens zou zijn met je stuurbewegingen. Een Mien van het ergste soort die je het liefst gelijk al de auto uit wilde gooien, dat deed je dan ook voordat je wegreed snoerde ik haar de mond, Spijt als ik wel wegreed en gauw bemerkte dat ik het vergeten was, zeker als het scherm onder het rijden weer eens vreselijk eigenwijs was tijdens het uitzetten, heb het wat vervloekt........ het scherm en de LKA.

Ja..... we zijn een maandje verder, ondertussen iets minder gereden en is mijn auto beschadigt tijdens de zomerstorm Poly, de schade bedraagt zo rond de 2850 euro en wordt pas de 17e augustus bij Van Mossel hersteld, eerder was er geen plek, wel onderdelen d:)b Duidelijke afspraken gemaakt, krijg een leenauto en mochten er smoezen zijn dat het om wat voor reden niet zou doorgaan, dan verliezen ze de opdracht. Houd jullie wel op de hoogte van dat avontuur als het zover is.

Zoals gezegd ondertussen geen duizenden kilometers afgelegd, maar wel weer de route tussen Heemskerk en Assendelft waar ze ook zo'n weg zonder middenberm hebben en je regelmatig een tegenligger tegenkomt, de 1e keer dat ik deze route had gereden voor de update was er 1 met van die rukken aan het stuur met het idee dat ie je richting de tegenligger wilde laten botsen, niet iets om blij van te worden en ook al door diverse mensen als onacceptabel beschreven, naar mijn mening terecht.

Kort geleden deze route weer gereden, nu een andere ervaring. Was het nu optimaal..... nee. Je dient er na de update rekening mee te houden dat het een hulpsysteem is en blijft en dat jij de verantwoordelijke bent en zoveel mogelijk met beide handen aan het stuur moet rijden.

Is de update een verbetering?

Ja (y)

Het systeem reageert en werkt nu stukken beter en meer volwassen, nog steeds niet volledig uitgerijpt, maar het is niet meer van het plots een ruk aan het stuur geven, je voelt nu in het stuur dat er een correctie aankomt, ben je het op dat moment niet met het systeem eens dan houd je de vooringenomen beweging van het systeem gewoon tegen. Met andere woorden, geen plotse ruk van ha ik heb je en daar ga je, meer iets van ik ga bijsturen....... voel je me aankomen wat ik wil, je kan me nog stoppen en anders ga ik het doen.

Het systeem is flink bijgeschaafd en werkt stukken prettiger, ik moet eerlijk zeggen dat ik deze afgelopen maand nog niet de neiging heb gekregen om het de nek om te draaien en uit te zetten, heb me er dan ook niet aan geirririteerd, dat was in den beginne toch wel even anders, toen vond ik het systeem vreselijk opdringerig overkomen met een soort van houding, jij kan niet rijden sukkel, laat mij maar sturen.

Nu heb ik soms wel eens het idee...... staat het wel aan???? Zo hoort het in weze ook, het betekent ook dat ik aardig binnen mijn rijstrook weet te bewegen en in weze geen ingrepen nodig heb, een compliment voor mijn rijden, zo zou je het ook kunnen zien.

Ja..... in combinatie met de ACC is het de ACC die dan weer negatief opvalt, ook al door diverse mede forumgenoten opgemerkt, de ACC remt af en toe absurd af voor flauwe bochten...... ja ook als hij maar op 1 streepje voor de afstand staat. Als ze met de ACC hetzelfde weten te bereiken als met de LKA..... ja dan wordt je pas echt vrolijk.

Laten we eerlijk zijn, ook al is de LKA stukken vooruitgegaan en echt verbeterd, het blijft een hulpsysteem en we hebben denk ik allemaal wel eens geen zin in bemoeienis en dan kunnen we het uitzetten, en als dat uitzetten dan ook wat makkelijker kan worden gemaakt..... ach, laten we wat te wensen overhouden :)

Oh..... zeuren/klagen helpt, als we het niet hadden gedaan was er geen verbetering gekomen, maar alleen maar zeuren en geen actie ondernemen, dan blijf je zitten met je probleem.

Als je de juiste weg bewandeld kom je vanzelf op je bestemming :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Lane detection zonder de lijnen te volgen is een erg lastig probleem om op te lossen. Vooral met de lage resolutie front camera die er in zit. Uiteindelijk is dit een auto die ruim goedkoper is dan de concurrentie en dan verwacht ik geen level 4 self driving.

Tevens gaat het systeem uit als het merkt dat er geen duidelijke lijnen zijn.

Het is wat mij betreft de enige goede oplossing binnen dit budget.
Ben met je eens dat alle waar naar zijn geld is en dat je daar ook rekening mee moet houden.

Na de software update is het systeem, ondanks zijn tekortkomingen, al weer een stuk vriendelijker in de omgang geworden.

Misschien nog een update waarbij het systeem zichzelf wat eerder uitschakelt (bijvoorbeeld daar waar de middenstreep ontbreekt) en de bestuurder dan niet het zogenaamde veiligheidsgevoel geeft dat er hulpsysteem over hem/haar waakt. Het voorkomt dan ook dat er mensen te pas en te onpas met hun richtingaanwijzer gaan zitten spelen omdat ze denken daarmee een onvolkomen systeem mee te kunnen volkomen.

Begrijp me niet verkeert, vind de MG4 een heerlijke auto en neem hem voor lief, ook met zijn kleine tekortkomingen, maar we dienen wel reëel te blijven en niet alles met de mantel der liefde te bedekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
@meacount Bedankt voor de uitgebreide omschrijving! Lijkt dus al een goede verbetering. VM Amsterdam zei me dat er nog geen update was voor de LKA. Toevallig enig idee welke versie er bij jou opgegaan is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meacount
Ikdrinkdreft schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:47:
Dag allemaal,

Gelijk wat onenigheid met het infotainment systeem, even snel temperatuur aanpassen is niet inventief. Temperatuur wijkt zoals gezegd erg af. En diverse keren geen reactie op mijn input. Geluidskwaliteit had ik wat meer van gehoopt.
De temperatuur kan op meerdere manieren worden aangepast via het infotaimentsysteem, door op het scherm in het midden van boven naar beneden te swipen krijg je het instelscherm van de temperatuur, dat gaat snel.

Kan ook via het homescherm en van daaruit het temperatuur scherm kiezen.

Dan kun je ook nog onder het rechter sterretje op het stuur je temperatuur en ventilator snelheid zetten, druk op het sterretje en in het grote scherm verschijnt de afbeelding van temperatuur en ventilator snelheid, met de cursor knop op het stuur kun je dan heel simpel en snel de temperatuur en ventilator snelheid aanpassen. terug op het sterretje drukken en je kan bijvoorbeeld weer volume en je USB stick bedienen.

De audio van de Luxery klinkt echt goed, je moet echter wel even de juiste plek zien te vinden waar je het helemaal naar je zin en smaak kunt instellen, zit helaas een beetje verborgen, maar met 3D en je eigen instellingen op de uitgebreide toonregeling is best een lekker klinkend systeem van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
savale schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:41:
@meacount Bedankt voor de uitgebreide omschrijving! Lijkt dus al een goede verbetering. VM Amsterdam zei me dat er nog geen update was voor de LKA. Toevallig enig idee welke versie er bij jou opgegaan is?
Had toen het bij mij net was geupdate vermeld dat er niets was veranderd op het gebied van versie nummers in het infotainment systeem. Kan dan helaas ook niet zeggen welke versie die update van de LKA is, ook van de terugroep voor de warmtepomp kon ik niet iets van een verandering aan het systeem zien.

Waarom ze vermelden in Amsterdam dat er geen update is...... misschien angst voor een grote groep mensen die daar op afkomt en dat ze nu nog niet de capaciteit voor hebben om dat op te kunnen vangen???

Nog een keer raden...... misschien kost het de garage tijd, tijd die ze moeten claimen bij de fabriek, centenkwestie of het niet oneindig kunnen claimen van extra werk aan de auto's?

Oh..... het zijn maar gissingen van mij, maar denk dat ik in de richting zit...... loop al een tijdje mee in het leven en dit is ook niet mijn 1e nieuwe auto.

Hele goede ervaringen met Kia gehad en hele matige met PON(ja die van VW/SEAT/SKODA/AUDI) al kan dat deels ook aan een dealer liggen.

Heb in bepaalde mate wel begrip voor een terughoudende bereidheid om updates uit te voeren, een bedrijf moet immers wel levensvatbaar blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
@meacount ik denk ook dat ze niet staan te springen om tussentijdse updates uit te voeren. Hopelijk doen ze dat wel meenemen tijdens de onderhoudsbeurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:10
Paar korte vraagjes aan de al meer expert rijders van de MG4:

De MG4 die ik 'beheer' heeft momenteel rechtsachter een band die op 232 staat waar het systeem continue van aangeeft dat dit te laag is. Echter, rechtsvoor staat op 224 en daar is 'ie niet over aan 't zeuren. Is het systeem hier zo extreem random mee of kan dit aan een bepaalde update liggen? Hebben jullie een 'sweet spot' gevonden wat qua spanning goed is om aan te houden?

De navigatie doet het momenteel niet, de app vraagt continue om toestemming in 'Systeeminstellingen' maar de optie hiervoor komt niet naar boven. Het is een deelauto met (gok ik) een bepaalde override in het systeem - maar dit is niet iets wat je als rijder zelf denk ik kunt oplossen? Ik heb inmiddels alles geprobeerd en elk submenu tabje open gehad, maar de enige concrete aanpassing is alles herstellen naar Fabrieksinstellingen en dat lijkt mij niet optimaal (voordat een andere gebruiker dit wel doet). Overigens is de provider op de hoogte, ik kan mij alleen niet voorstellen dat de garage de auto zonder werkende Navi heeft meegegeven dus ergens is het ook een beetje een 'Zelf willen oplossen' ding :z

[ Voor 9% gewijzigd door Courses op 25-07-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
meacount schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Pardon????Staat er misschien ongelukkig, denk dat je het in het algemeen bedoeld, althans dat hoop ik.

Ik heb al aangegeven dat ik zelf de LKA update heb, het bewandelen van paden gaat mij wel goed af.

Heb al in een paar posten opgemerkt dat ik de LKA update al in mijn auto heb zitten en dat ik er eerst wat meer ervaring mee wil opdoen om er daarna een ervaring over te schrijven.

Nu is lezen bij veel mensen niet hun sterkste kant, en het geheugen wie wat schrijft blijkbaar ook niet.

Heb al een maand, zolang heb ik de update ondertussen al, geen klaagzang over de LKA geschreven, hooguit dat het subtiel altijd wel beter kan, maar dat geld zowat voor alles in het leven, er moet wat te wensen overblijven. De ervaring volgt.
Begrijpend lezen is inderdaad niet ieders sterke punt.. Dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:04

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

@meacount

Werkt na de software-update en de reparatie van je warmtepomp jouw verwarming nu zonder de AC aan te hoeven zetten?

Ik krijg namelijk enkel warmte bij gebruik van AC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Had toen het bij mij net was geupdate vermeld dat er niets was veranderd op het gebied van versie nummers in het infotainment systeem. Kan dan helaas ook niet zeggen welke versie die update van de LKA is, ook van de terugroep voor de warmtepomp kon ik niet iets van een verandering aan het systeem zien.

Waarom ze vermelden in Amsterdam dat er geen update is...... misschien angst voor een grote groep mensen die daar op afkomt en dat ze nu nog niet de capaciteit voor hebben om dat op te kunnen vangen???

Nog een keer raden...... misschien kost het de garage tijd, tijd die ze moeten claimen bij de fabriek, centenkwestie of het niet oneindig kunnen claimen van extra werk aan de auto's?

Oh..... het zijn maar gissingen van mij, maar denk dat ik in de richting zit...... loop al een tijdje mee in het leven en dit is ook niet mijn 1e nieuwe auto.

Hele goede ervaringen met Kia gehad en hele matige met PON(ja die van VW/SEAT/SKODA/AUDI) al kan dat deels ook aan een dealer liggen.

Heb in bepaalde mate wel begrip voor een terughoudende bereidheid om updates uit te voeren, een bedrijf moet immers wel levensvatbaar blijven.
Mogelijk liep je überhaupt nog wat achter in software versie, want zo erg als jij het beschrijft heb ik zelf niet echt ervaren. Maar helaas weten we dus niet welke versie je nu precies gekregen hebt, en of dit überhaupt de versie is waar NCAP over spreekt. Voor alsnog hebben we volgens mij geen flauw idee hoe we precies de software versie kunnen bepalen, de R30, R33 of R40 lijkt niet alles te zeggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
Kodo6 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:45:
@meacount

Werkt na de software-update en de reparatie van je warmtepomp jouw verwarming nu zonder de AC aan te hoeven zetten?

Misschien snap ik het verkeerd, maar hoe kan een EV zonder AC aan te zetten warmte genereren? Want er zit geen loeihete motor onder je motorkap om hitte van te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:04

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Capital_G schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:14:
[...]

Misschien snap ik het verkeerd, maar hoe kan een EV zonder AC aan te zetten warmte genereren? Want er zit geen loeihete motor onder je motorkap om hitte van te stelen.
Ik heb er duidelijk geen verstand van. Maar ik meen me te herinneren dat bepaalde uitvoeringen wel (bv de luxury) en andere uitvoeringen geen warmtepomp hebben. Ik weet niet hoe ik die warmtepomp aanzet. Zit die ‘achter’ het knopje AC of niet?
Ik verwacht dat auto’s ook verwarmd zouden kunnen worden met een ‘gloei-element’. De stoel i.i.g. wel …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Kodo6 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Ik heb er duidelijk geen verstand van. Maar ik meen me te herinneren dat bepaalde uitvoeringen wel (bv de luxury) en andere uitvoeringen geen warmtepomp hebben. Ik weet niet hoe ik die warmtepomp aanzet. Zit die ‘achter’ het knopje AC of niet?
Ik verwacht dat auto’s ook verwarmd zouden kunnen worden met een ‘gloei-element’. De stoel i.i.g. wel …
De Luxury uitvoering heeft inderdaad een warmtepomp.

Hoe het werkt in de mg4 weet ik niet, de handleiding zegt dat de A/C knop specifiek voor cooling is maar dat lijkt me niet zo logisch. Immers is Air Conditioning de overkoepelende term voor beide verhitten of afkoelen van een ruimte. Je stelt een temperatuur in en het is aan de auto om die temperatuur te bereiken.

De A/C (met of zonder hitte pomp) werkt op energie van de batterij. Vandaar dat het logisch is dat er een knopje voor is. Ik denk dat als airco aan staat en A/C uit je alleen de ventilatoren aan hebt. Volgens mij hoor ik ook geen compressor loeien dus kan er ook niks verhit of afgekoeld worden. De warmte zal puur uit de lucht komen (en misschien van de batterij?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb helaas nog niet veel met mijn mg4 kunnen spelen omdat ik een week na levering op vakantie ging. Maar vanuit spanje heb ik geen toegang via de mg app. In nederland werkte het wel. Zijn er mensen met de zelfde ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Mogelijk liep je überhaupt nog wat achter in software versie, want zo erg als jij het beschrijft heb ik zelf niet echt ervaren. Maar helaas weten we dus niet welke versie je nu precies gekregen hebt, en of dit überhaupt de versie is waar NCAP over spreekt. Voor alsnog hebben we volgens mij geen flauw idee hoe we precies de software versie kunnen bepalen, de R30, R33 of R40 lijkt niet alles te zeggen
Lijkt me ook niet dat je het daaraan kunt zien, werking van de auto is na de updates verbeterd, airco heeft nog geen storing gehad, LKA is echt een grote stap vooruit gegaan en ook mijn 360° camera systeem heeft nog niet geweigerd, krijg af en toe wel eens ergens een vluchtige boodschap in beeld, maar niets levensbedreigend, die meldingen zouden overigens wel eens wat langer in beeld mogen blijven, zijn verdwenen voor je er echt erg in hebt.

Mijn auto is van 1 mei, geen voorraad model en zo van de boot, bij dealer en daarna bij bij mij terechtgekomen. altijd lastig om iets te omschrijven zonder te overdrijven en toch ergens de ernst van aan te geven. wat de een als een stevige ruk ervaart is voor de ander misschien iets minder ingrijpend als gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:14:
[...]

Het systeem in de MG4 geeft alleen warmte of koelte als de AC "knop" aanstaat.

Koelte door middel van een compressor, klinkt een beetje als een ouderwetse koelkast en de warmte komt waarschijnlijk af van een ietwat oude techniek met gloeidraden, al zal dat hier en daar wel ietwat verbeterd zijn, wel een systeem dat veel stroom verbruikt, om stroom te besparen is er dan de warmtepomp, deze gebruikt ook stroom, maar is zuiniger met energie.....

Ook de warmtepomp is een soort van compressor, haalt de warmte uit de lucht en uit warmte van vloeistoffen die zich in je auto bevinden, zoals de accukoeling.

Veel mensen denken dat een warmtepomp van de lucht leeft, ook voor thuisgebruik en we moeten van het gas af..... maar vergeten dat er paar jaar alleen al voor de warmtepomp een verbruik van 5000kWh op de energienota bij kan komen..... of meer of minder.... al naar gelang je verbruik.

Ook voor in de auto kan soms zo'n warmtepomp niet alle benodigde warmte geven en moet er bijgesprongen worden.

Verwarmen of koelen, het kost gewoon energie, ga er zelf iig niet voor blauwbekken of zwetend in de auto zitten, comfort mag wat kosten, maar als het minder kan kosten dmv een warmtepomp is dat mooi meegenomen.

Beetje google de google en je vind wel een meer of minder duidelijke uitleg hoe een warmtepomp werkt, vind het een beetje complexe techniek, zie het zelf niet als een wondermiddel, maar het helpt energie besparen en dat is goed voor ons allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Kodo6 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:45:
@meacount

Om de temperatuurregeling in werking te zetten moet de AC knop aanstaan, heb een week of iets langer geleden nog een testje voor iemand gedaan, staat hier op het forum.

Als de AC uit staat, kun je je wel de ventilator gebruiken en kiezen waar de lucht vandaan moet komen, maar geen temperatuur in de auto veranderen. zie het testje waarop en de vraag waarop toen gereageerd is.
Lastige van dit topic is het zoeken, alles staat door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Courses schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:34:

De MG4 die ik 'beheer' heeft momenteel rechtsachter een band die op 232 staat waar het systeem continue van aangeeft dat dit te laag is. Echter, rechtsvoor staat op 224 en daar is 'ie niet over aan 't zeuren. Is het systeem hier zo extreem random mee of kan dit aan een bepaalde update liggen? Hebben jullie een 'sweet spot' gevonden wat qua spanning goed is om aan te houden?

De navigatie doet het momenteel niet, de app vraagt continue om toestemming in 'Systeeminstellingen' maar de optie hiervoor komt niet naar boven. Het is een deelauto met (gok ik) een bepaalde override in het systeem - maar dit is niet iets wat je als rijder zelf denk ik kunt oplossen? Ik heb inmiddels alles geprobeerd en elk submenu tabje open gehad, maar de enige concrete aanpassing is alles herstellen naar Fabrieksinstellingen en dat lijkt mij niet optimaal (voordat een andere gebruiker dit wel doet). Overigens is de provider op de hoogte, ik kan mij alleen niet voorstellen dat de garage de auto zonder werkende Navi heeft meegegeven dus ergens is het ook een beetje een 'Zelf willen oplossen' ding :z
Zou ze zeker niet te hard op pompen, krijg je trillingen in de auto op klinkerwegen. Als de auto nog niet heeft gereden en niet in de zon staat, dus bij koude banden is voor 2.5 bar en achter 2.8 bar een mooi uitgangspunt, ga hier niet roepen dat dat perfect of goed is...... komen er direct die het anders hebben.... dus leuk uitgangspunt.

Die navi, die van mij begon 2 weken geleden na diverse updates ook te zeuren om toestemming, daarvoor had het systeem wel al gewerkt.

Waar kun je MG een blik in heel je hebben en houden geven en toestemming om je hele doen en laten te volgen en door hen te laten opslaan...... ja ja, heel veel eisen en babbels hebben ze als tegenprestatie voor het gebruik van de navi en nog wat zaken, die andere zaken heb ik zelf niet aanstaan en verder ook geen zaken waaruit ze inzage in mijn prive hebben, maar ze kunnen wel volgen waar je met je auto zoal naartoe gaat.

Dus als je er niet mee zit dat ze vreselijk onbehouwen nieuwsgierig zijn:

1 swipe je hoofdscherm naar links
2 je krijgt een scherm met allemaal tegeltjes
3 uit mijn hoofd onderaan links een tegeltje met een tandwieltje, instellingen
4 scroll naar onderen, daar staat privacy
5 duik in privacy scroll indien nodig naar onder, daar kun je 3 zaken aanzetten, zet om je navi aan de praat te krijgen navi aan met behulp van dat schuifje. (die andere 2 zaken moet je zelf even kijken of je dat wilt)
6 Druk op agree als je het niet erg vind dat MG zo'n beetje alles wat ze kunnen vinden over je gaat verzamelen en voila de navi werkt....... tenminste dat zou die moeten gaan doen, succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:36
Courses schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:34:

Er zit een sticker in de deurlijst aan de kant van de bestuurder met de aanbevolen bandenspanning.
De bandenspanning verandert enigszins onder invloed van de temperatuur.
Ik snap alleen de getallen niet: het zou zoiets moeten zijn als 2,5 ... 2,6 enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB3Mq24PoYYvu9UmgHwehX90ZZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDkgSTY6c8ETVIPFcTaMIXPI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42
jbraamse schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Er zit een sticker in de deurlijst aan de kant van de bestuurder met de aanbevolen bandenspanning.
De bandenspanning verandert enigszins onder invloed van de temperatuur.
Ik snap alleen de getallen niet: het zou zoiets moeten zijn als 2,5 ... 2,6 enz.

[Afbeelding]
Bandenspanning op band altijd aanhouden want dat verschilt per band en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:19
Voor alle maten banden dezelfde druk. Je ziet toch 2,5 staan het middelste getal in bar de rest zijn andere eenheden voor dezelfde druk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Laatst online: 28-06 15:34
In de 1e kolom staat de bandenmaat. Regulier kan er een verschil in bandenspanning zijn afhankelijk van de bandenmaat. Deze sticker geeft aan dat er geen verschil bij deze bandenmaten.

Vanaf de 2e kolom staat de bandenspanning. Hierbij onderscheid in de belading:
  • 1e regel licht (2 personen + wat bagage) voor 2,5 en achter 2,5
  • 2e regel zwaar (4 personen + bagage) voor 2,5 en achter 2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Harryw schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:13:
Maar vanuit spanje heb ik geen toegang via de mg app. In nederland werkte het wel. Zijn er mensen met de zelfde ervaring?
Werkt gewoon hier, maar na een tijdje wordt ie minder bereikbaar via de app. Soort slaapstand lijkt het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:01
Ik ben op dit moment in Berlijn met de MG 4 maar de mg app werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Harryw schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:13:
Ik heb helaas nog niet veel met mijn mg4 kunnen spelen omdat ik een week na levering op vakantie ging. Maar vanuit spanje heb ik geen toegang via de mg app. In nederland werkte het wel. Zijn er mensen met de zelfde ervaring?
@Harryw Wij gaan ook naar Spanje nog tips qua reizen en laden? Ik denk dat ik voor de Suc ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrBrainY
die van ons had 3 BAR uit de showroom, beetje veel maar wel zuinig :-) toen was het ook warm weer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

TFHfony

Professional Weirdo

Nou... de knoop is doorgehakt: We hebben een MG4 Luxery in rood besteld. Deze komt morgen al binnen, dus hopelijk duurt het rijklaar maken niet te lang ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 16:53
TFHfony schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:23:
Nou... de knoop is doorgehakt: We hebben een MG4 Luxery in rood besteld. Deze komt morgen al binnen, dus hopelijk duurt het rijklaar maken niet te lang ;-)
Zo, dat is snel zeg. Gefeliciteerd. Ik ben net gebeld dat mijn Luxury na de nodige vertraging op 7 augustus wordt geleverd. Bij VM Rotterdam kijken ze nog of het zelfs al volgende week zou kunnen. oOo excited!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Net een telefoontje van VM Breda gehad: Ze verwachten aflevering op 10/11/12 augustus.
Nu heb ik er dus ook echt zin in :)

Naar welke versies van software zou ik momenteel moeten vragen voor de Luxery?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:45
Ze hebben er blijkbaar weer zin in.
Ben zojuist door Waalwijk gebeld en afspraak gemaakt voor aflevering op 9 augustus in Breda.
MG4 Lux Andes Grey.
Ben heel benieuwd.

O jee, gepost in het verkeerde topic O-)

[ Voor 15% gewijzigd door rschoppema op 27-07-2023 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Laatst online: 18-05 21:30
Volgens mij nog niet tegen gekomen hier:
https://totallyev.net/mg4...de-for-rear-speakers/?amp

Interessant stukje over het geluid systeem incl hun voorkeuren qua settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Courses
meacount schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 01:55:
[...]

1 swipe je hoofdscherm naar links
2 je krijgt een scherm met allemaal tegeltjes
3 uit mijn hoofd onderaan links een tegeltje met een tandwieltje, instellingen
4 scroll naar onderen, daar staat privacy
5 duik in privacy scroll indien nodig naar onder, daar kun je 3 zaken aanzetten, zet om je navi aan de praat te krijgen navi aan met behulp van dat schuifje. (die andere 2 zaken moet je zelf even kijken of je dat wilt)
6 Druk op agree als je het niet erg vind dat MG zo'n beetje alles wat ze kunnen vinden over je gaat verzamelen en voila de navi werkt....... tenminste dat zou die moeten gaan doen, succes :)
Dank! Dit heeft er net voor gezorgd dat de MG ein - de - lijk met navigatie gebruikt kan worden, dat hadden ze wel even mogen melden bij aflevering. Maar goed, nu kunnen we tenminste met een weet van waar we zijn de weg op scheuren.

Ik heb de banden ook meteen opgepompt, alles naar 2.5 en vervolgens bleven er 2 op 2.42 staan en degene die hij nog op een waarschuwingslicht gaf schoot naar 2.52. Ik vind 't wel even prima met die sensor :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
Afgelopen week is mijn auto opgehaald voor klein onderhoud omdat een paar dingen bij het ophalen van de auto nog niet goed waren b.v. de veiligheidshamers.

De meeste van de zaken zijn opgelost maar is er daarnaast ook zomaar een trekhaak aan gemonteerd. Hier is nooit eerder over gesproken, ik wacht nog op een reactie van de LM, vond het erg bijzonder.

De auto rijdt trouwens erg fijn! LKA uit maar wel ACC aan, dit werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
2ling schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:10:
Afgelopen week is mijn auto opgehaald voor klein onderhoud omdat een paar dingen bij het ophalen van de auto nog niet goed waren b.v. de veiligheidshamers.

De meeste van de zaken zijn opgelost maar is er daarnaast ook zomaar een trekhaak aan gemonteerd. Hier is nooit eerder over gesproken, ik wacht nog op een reactie van de LM, vond het erg bijzonder.

Nee joh! Zomaar een trekhaak? Wat een bijzondere chaos daar bij VM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Heinemancp schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Nee joh! Zomaar een trekhaak? Wat een bijzondere chaos daar bij VM!
Zou ik ook niet happy van worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
TFHfony schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:26:
Net een telefoontje van VM Breda gehad: Ze verwachten aflevering op 10/11/12 augustus.

De laatste, meest bugs vrije versies waarover ze beschikken.

Er om moeten vragen zou in weze al geen goed teken zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26
TFHfony schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:26:

Ik weet niet hoe het met VM in Breda is, maar in Amsterdan is het entertainment systeem van mijn MG4 gedowngrade naar versie R24, toen ik hem bracht was het R25. 8)7 Pas op met wat je vraagt.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses

Did laugh, maar wel erg bijzonder. Beetje hetzelfde dat je een auto wegbrengt om nieuwe banden eronder te laten zetten en vervolgens een nieuw stuur hebt maar nog steeds dezelfde banden eronder hebt staan :z Interessante vorm van service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y

gheez, in wacht al maanden op een trekhaak. hopelijk optijd voor mn vakantie. beetje jammer dat ze wel trekhaken beschikbaar hebben voor random klanten die er niet eens naar vragen. Dat zal wel een vergissing zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Lijkt me leuk, of het een verstandige aankoop zou zijn is weer een ander verhaal.....

YouTube: This car will BLOW your mind! - MG4 XPower Review & Drag Race (vs BM...

of deze

YouTube: MG4 XPower vs Audi e-tron GT – DRAG RACE and review! | What Car?

er is wel meer te vinden:

https://www.youtube.com/results?search_query=mg4+xpower

Ben benieuwd naar de prijs, hoop nog redelijk en niet dat onze belastinghongerige overheid iets vind om de BPM flink op te schroeven omdat het kind wat potentie in het autolijf heeft. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:58:
[...]

gheez, in wacht al maanden op een trekhaak. hopelijk optijd voor mn vakantie. beetje jammer dat ze wel trekhaken beschikbaar hebben voor random klanten die er niet eens naar vragen. Dat zal wel een vergissing zijn geweest.
Mmmmm, misschien was het wel de voor jou bedoelde trekhaak en is er een administratief vergissinkje gemaakt :X

Wens je je trekhaak wel op tijd voor je vakantie toe, je hebt met dat bericht wel een stok om mee te slaan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• savale
@1234567y weet niet wat VM er voor vraagt inclusief montage, maar er zijn alternatieven. trekhaakcentrum lijkt ze ook te leven / monteren bijvoorbeeld. (909eur afneembaar inclusief 13 polige stekker en montage)
Moet zelf ook nog even kijken wat ik doe.

Iemand al ervaring met een aftermarket trekhaak?

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 30-07-2023 07:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
savale schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:45:
@1234567y weet niet wat VM er voor vraagt inclusief montage, maar er zijn alternatieven. trekhaakcentrum lijkt ze ook te leven / monteren bijvoorbeeld. (909eur afneembaar inclusief 13 polige stekker en montage)
Moet zelf ook nog even kijken wat ik doe.

Iemand al ervaring met een aftermarket trekhaak?
Ik heb er een gekocht bij Burghof trekhaken. De trekhaak wordt half augustus bij een 'montagepartner' bij mij in de buurt gemonteerd.

Edit: de trekhaak die is geleverd is van Brink trekhaken, en is specifiek voor de MG4.

[ Voor 7% gewijzigd door Ron6 op 30-07-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ron6 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb er een gekocht bij Burghof trekhaken. De trekhaak wordt half augustus bij een 'montagepartner' bij mij in de buurt gemonteerd.

Edit: de trekhaak die is geleverd is van Brink trekhaken, en is specifiek voor de MG4.
Ok laat ons maar weten hoe dat is gegaan en hoe die bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
savale schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Ok laat ons maar weten hoe dat is gegaan en hoe die bevalt.
Zal ik doen. Zal dan ook een kostenoverzicht geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
Onze mg4 luxury inmiddels weer terug vanwege een tikkende airco en niet werkende verwarming. Er is een module van de warmtepomp vervangen en er is een software update gedaan. De software zet nu sowieso altijd de AC aan als je warmte vraagt. Dat was dus een software foutje. Het tikkende geluid van de airco is nog steeds heel lichtjes hoorbaar, maar veel minder dan het was. Ik kreeg geen duidelijk antwoord wat daar nu precies aan gedaan is.

Helaas kwam ie trouwens niet terug met trekhaak gemonteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
savale schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:21:
.... De software zet nu sowieso altijd de AC aan als je warmte vraagt. Dat was dus een software foutje. ...
Dat heb ik sinds kort ook, zeker niet toen die terug kwam van de dealer voor "updates" maar later wel. Temp veranderen = AC aan (helaas).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1h8kn_jRoCxaht8XcnnwQFDtvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMAA94zmIqvxhqchQpcsf2Lb.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg naar spanje met tegenwind en afgeladen auto. Geen dakkoffer of fietsen oid. Verbruik is netjes alleen range valt wel tegen met de mg4 Luxury. We rijden 100 km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
Ik ben al lang blij als ik 22 kWh/100km haal 😅
Maar dat is bij continue 130 km/h op de snelweg...

Boordcomputer voorspelt al standaard bij 100% accu een bereik van 270 km.

[ Voor 27% gewijzigd door Robonus op 01-08-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
die van mijn vrouw stond op 413 :-) zij rijd zuinig :-) en tegenwind of 130 merk je duidelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
Heinemancp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:11:
[...]

Dat heb ik sinds kort ook, zeker niet toen die terug kwam van de dealer voor "updates" maar later wel. Temp veranderen = AC aan (helaas).
Hoezo helaas? Het systeem in je auto is een warmtepomp. Wanneer je temperatuur vraagt, of wilt koelen zal inderdaad je warmtepomp aan de gang moeten. Anders heb je alleen een ventilator.
Je moet je systeem niet vergelijken met een ICE auto waar warme(hete) koelvloeistof door heen stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
Vaevictis_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:48:
[Afbeelding]

Onderweg naar spanje met tegenwind en afgeladen auto. Geen dakkoffer of fietsen oid. Verbruik is netjes alleen range valt wel tegen met de mg4 Luxury. We rijden 100 km/uur.
Wat valt je tegen aan de range met dit verbruik? Dat is 360km van 100% naar 0%, volgens mij best netjes. Is er een groot verschil in verbruik tussen normal en eco? Ik rij altijd in normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
nietnormaal schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Wat valt je tegen aan de range met dit verbruik? Dat is 360km van 100% naar 0%, volgens mij best netjes. Is er een groot verschil in verbruik tussen normal en eco? Ik rij altijd in normal
360 is wel aan de onderkant van de range 425 bovenkant. Eco maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Verwarrend voor veel mensen is het feit dat een EV juist op de snelweg minder bereik heeft in vergelijking tot stadsverkeer. Dus precies omgekeerd dan bij een brandstof auto.

Het bereik is natuurlijk vooral van belang bij een lange rit, maar blijkbaar snappen ze dit bij WLTP niet, want anders zouden ze toch wel gewoon het 'bereik snelweg' kunnen testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ok ik ben bijna bij de snellader en krijg de laatste 30km een koffiekopje in beeld met gepling. Weet iemand hoe dit uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
1234567y schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:31:
Verwarrend voor veel mensen is het feit dat een EV juist op de snelweg minder bereik heeft in vergelijking tot stadsverkeer. Dus precies omgekeerd dan bij een brandstof auto.
Bij mijn oude Fiesta (ICE) was dit nochtans ook het geval. Aan lage snelheden verbruikt hij weinig, op de snelweg waar de turbo constant draait verbruikt hij een stuk meer.

Als je natuurlijk een zware diesel met veel versnellingen hebt die op de snelweg aan 1500 rpm kan rijden is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:00:
Ok ik ben bijna bij de snellader en krijg de laatste 30km een koffiekopje in beeld met gepling. Weet iemand hoe dit uit kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V92njE7PwOXF5NWnrN9dTHRP95Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VAX9kQxOXKCxhirzaCO1HSJl.png?f=fotoalbum_large

Dus door minder vermoeid of afgeleid te zijn? Of eventueel even pauze nemen, uitstappen en de wagen zo het systeem laten resetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 19:37
Wat heeft het van Mossel toch druk gehad in juli?

Ook MG boerde niet slecht met in juli 79 gekentekende MG's 4, 46 geregistreerde MG's 5 en 72 ZS EV's. De Marvel R blijft met 6 registraties in juli achter.

Ik denk dat ze erg overdrijven als je ze zeggen, dat ze het druk hebben met Mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
pecari schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:06:

Ook MG boerde niet slecht met in juli 79 gekentekende MG's 4, 46 geregistreerde MG's 5 en 72 ZS EV's. De Marvel R blijft met 6 registraties in juli achter.

Toch gemiddeld elke dag 1 nieuwe mg per filiaal. Knappe cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
pecari schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:06:

Ze hadden alles in juni al op kenteken gezet. De showroom stond helemaal vol met auto's om uit te leveren. De oplevering zelf was een schande. Uitleg van verkoper was prima, maar aan de auto hadden ze niks gedaan. Alleen twee lifehammers in de portierbakken gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

360 is wel aan de onderkant van de range 425 bovenkant. Eco maakt niets uit.
Als je de range bekijkt in 'Normal' mode en daarna in 'Eco', zie je dat de range circa 10% verhoogd is. Als je ook AC uit zet, komt er nog eens circa 8% bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ives
Garrelt schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

Als je de range bekijkt in 'Normal' mode en daarna in 'Eco', zie je dat de range circa 10% verhoogd is. Als je ook AC uit zet, komt er nog eens circa 8% bij.
De reden voor dit verschil is dat de power response van het gaspedaal verandert (en airco in vermogen beperkt wordt).

Als je aan constante en identieke snelheid rijdt op de autostrade met airco uit maakt eco/sport/normal niets uit. Zou maar straf zijn ook, moest men een magische manier hebben om hem zuiniger te maken die maar in sommige modussen opstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Hij knijpt het vermogen in 'Eco'. Heuvel op, tegenwind, optrekken etc. gaat met minder pk's, wat langzamer dus zuiniger.

[ Voor 6% gewijzigd door Garrelt op 02-08-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ives
Garrelt schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:52:
Hij knijpt het vermogen in 'Eco'. Heuvel op, tegenwind, optrekken etc. gaat met minder pk's, wat langzamer dus zuiniger.
Het zijn alleen maar minder pk's als je het gaspedaal in dezelfde positie houdt, als je hetzelfde vermogen aanhoudt door in normal het gaspedaal minder in te drukken is het verbruik hetzelfde. Als je de cruise control gebruikt gaat hij in normal ook meer verbruiken dan in eco natuurlijk.

Ik wil maar zeggen, ook als je in sport rijdt kan je perfect zuiniger rijden dan iemand anders die in eco rijdt. het verbruik is eigenlijk bepaald door de chauffeur, niet door de modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ives schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

[Afbeelding]

Dus door minder vermoeid of afgeleid te zijn? Of eventueel even pauze nemen, uitstappen en de wagen zo het systeem laten resetten?
Het lijkt een timer te zijn iets van X uur rijden dan koffiekopje aan. Was niet afgeleid of vermoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:42:
[...]

Het lijkt een timer te zijn iets van X uur rijden dan koffiekopje aan. Was niet afgeleid of vermoeid.
Dat had ik bij mijn Skoda hiervoor ook altijd, maar in de MG nog nooit gehad. Ook niet na enkele uren rijden. Zit er bij jou een sensor achter het stuur, bij mij niet. In de UK was dit eerst wel, later niet. Dat was de vermoeidheidssensor, al kan het ook opgelost worden door input van stuurbewegingen. Nou is mijn MG zo druk met constant corrigeren van mijn positie tussen de lijnen dat het waarschijnlijk nooit toe komt aan een betrouwbaar beeld
Hoe werkt vermoeidheidsherkenning?
De Driver Activity Assistant gaat slim te werk. 15 minuten na vertrek, brengt zijn software jouw stuurgedrag in kaart. Dat is de meetlat waarlangs het systeem je stuurbewegingen legt, elke keer wanneer je sneller dan 65 km/h rijdt. Zodra de elektronica een (voor jouw doen) onverwachte of afwijkende stuurbeweging detecteert, zoals een abrupte ruk aan het stuur, denkt het systeem dat je vermoeid bent en trekt het aan de waarschuwende bel.
https://www.skoda.nl/nieu...jij-een-pauze-moet-nemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:42:
[...]

Mogelijk ja, de eerste MG4's hadden een camera boven het stuur zitten om visueel vermoeidheid te detecteren. Deze werkte erg slecht. Ik denk ook dat ze met een software update deze functie uitgeschakeld hebben.

Latere versies hebben deze camera niet dus ik heb geen idee op wat ze dit baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ives schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

De reden voor dit verschil is dat de power response van het gaspedaal verandert (en airco in vermogen beperkt wordt).

Als je aan constante en identieke snelheid rijdt op de autostrade met airco uit maakt eco/sport/normal niets uit. Zou maar straf zijn ook, moest men een magische manier hebben om hem zuiniger te maken die maar in sommige modussen opstond.
Ja klopt natuurlijk, alleen lukt het je bijna nooit om een constante snelheid te rijden. Je hebt altijd wel wat overig verkeer en met de huidige ACC die redelijk agressief reageert betekend dat automatisch redelijk vaak remmen en optrekken.

Overigens heeft iemand anders ook al eens naar het gebruiksschermpje gekeken? Daar krijg ik nooit te zien wat het effect van regeneratief remmen is of wat het verbruik van de airco is. Werkt dat scherm eigenlijk wel of is het gewoon nooit geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Shadowhawk00 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Ja klopt natuurlijk, alleen lukt het je bijna nooit om een constante snelheid te rijden. Je hebt altijd wel wat overig verkeer en met de huidige ACC die redelijk agressief reageert betekend dat automatisch redelijk vaak remmen en optrekken.

Overigens heeft iemand anders ook al eens naar het gebruiksschermpje gekeken? Daar krijg ik nooit te zien wat het effect van regeneratief remmen is of wat het verbruik van de airco is. Werkt dat scherm eigenlijk wel of is het gewoon nooit geimplementeerd?
Daarom dat ik de ACC uit laat staan behalve wanneer er niemand voor me op de baan is, je zou wagenziek worden van zijn te-hevige reactie.

Uit het energy usage scherm heb ik zelf ook nog niets nuttigs gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/HANUTAYA14.jpg/raw
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/beyAzALA71.jpg/raw

Deze wrapped MG4 stond vandaag bij VM in Breda.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Haha... die zijn helemaal klaar voor a.s. zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
EV database, altijd handig, zowel om de invloed van snelheid te zien als van temperatuur :)

De tests van autoreview bij 100 en 130 km/u zijn ook wel interessant op dat vlak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-06 10:22
noctilucus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:18:

EV database, altijd handig, zowel om de invloed van snelheid te zien als van temperatuur :)

De tests van autoreview bij 100 en 130 km/u zijn ook wel interessant op dat vlak.
Jammer alleen dat die tests van autoreview.nl onder sterk wisselende omstandigheden uitgevoerd worden, dus vergelijken heeft over het algemeen niet zoveel zin.

Ik heb trouwens ook de andere twee lange ritten op onze vakantie uitgeschreven, hier voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06 11:34
Ik had beloofd nog een update te geven van de vermoedelijk defecte active grille shutter. Ik kwam een aantal dagen na levering achter dat één van mijn shutters nooit dicht ging.

Afgelopen woensdag de auto naar een service garage van VM gebracht. Halverwege de ochtend werd ik gebeld met de vraag wat het probleem precies was? Hoe zou de active grille shutter moeten werken? De MG monteur had blijkbaar geen flauw idee namelijk. Vond het heel bijzonder dat ik als klant moest uitleggen wat de verwachtte werking van dat systeem zou moeten zijn.

Eind van de middag werd ik nog eens gebeld om te horen dat één van de shutters inderdaad kapot was en dat ze een nieuwe gingen bestellen.

Verder nog wat ongerelateerde dingen die mij zijn opgevallen aan de auto.

Sinds afgelopen woensdag krijg ik ineens te zien hoeveel kwh er opgewekt is d.m.v. het regeneratieve remmen. Hiervoor liet het energieverbruik scherm alleen informatie zien over hoeveel de motor gebruikt had. (ik heb nog geen informatie voorbij zien komen over verbruik van de A/C). Helaas geen foto gemaakt van de verschillende software versies, maar het infotainment zit in ieder geval nog steeds op R33.

Ik heb nu net iets meer dan 2000km op de teller staan, en het viel mij op dat de ACC na de eerste 1000km wat beter ging anticiperen op de snelheid van de voorligger. In het begin was het nogal schokkerig, maar tegenwoordig zie ik de powermeter meer op 0% hangen en vinden er minder remacties plaats. Ik maak bij enkelbaans wegen gebruik van twee streepjes afstand, en bij meerdere banen gebruik ik altijd 1 streepje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dmrazor
Vanmiddag auto opgehaald bij VM Rotterdam. Was netjes afgeleverd, hamers keurig tegen middenconsole gemonteerd, ruim 90% volgeladen. Infotainment versie R30, zal wel merken of daar issues in zitten. Heerlijk ritje naar huis. Auto rijdt en stuurt heel soepel. Verdere ervaringen zal ik nog wel melden als ik er wat meer kilometers op heb zitten :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIdTx-L6NKKLZePt8cgYYgliZ6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoHWRNY9zjlVIsWQ2SxmkRJq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCXKeujHl3_TTGWuvpF0LMx52BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypOD6LOqYWfHNyQ6TMlcncWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Freekers schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:42:

Deze wrapped MG4 stond vandaag bij VM in Breda.
Heel uniek, mooi zwart embleem erop ook, vind de MG4 al vrij opvallend, kan dus nog opvallender :) (y)
dmrazor schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:41:
Vanmiddag auto opgehaald bij VM Rotterdam. Was netjes afgeleverd, hamers keurig tegen middenconsole gemonteerd, ruim 90% volgeladen. Infotainment versie R30, zal wel merken of daar issues in zitten. Heerlijk ritje naar huis. Auto rijdt en stuurt heel soepel. Verdere ervaringen zal ik nog wel melden als ik er wat meer kilometers op heb zitten :)
De mijne, zelfde kleur, was ook keurig afgeleverd in Rotterdam d:)b

Denk niet dat je teleurgesteld zult worden en je nog wel eens een issue of meer zult tegenkomen ;)

Doet die van mij na de update ook nog wel eens met vreemde meldingen, vraagt ie bijvoorbeeld of ie naar eco stand moet gaan ivm met een bijna lege accu...... staat dan nog op ruim 70% ........ dus ja, la maar lulle denk ik dan en ga vrolijk verder zonder me er echt druk over te maken :)

Voor de rest houd ie zich momenteel wel redelijk netjes, al speelt ipv mijn usb stick wel eens de DAB radio en wil het grote scherm wel eens traag opstarten, maar dat zijn nu geen dingen waar ik van in paniek raak.

Zou me vooral in het begin wat meer verdiepen in de bedieningsmogelijkheden en wat waar zit, en als je dat lekker onder de knoppen(duimen) hebt, is het al gauw je grote vriend.

Veel plezier, benieuwd naar je ervaringen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Ja het 'opstarten' van de MG is altijd weer een nieuwe ervaring. Soms doet 'dit' het niet, soms doet 'dat' het niet. Moet zeggen dat ik het niet heel storend vind, de auto is gewoon lekker zichzelf en ik hou van hem zoals ie is :)

Vraagje, ik had pas een telefoon van iemand via Android auto aangesloten. maar hij ging ook nog eens draadloos laden! Dat lijkt me redelijk nutteloos. elke keer dat de telefoon iets verschoof onderbrak het laden ook telkens even. Kan ik het draadloos laden ook ergens uitzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 05-08-2023 12:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harryw
Ter info: mijn mg4 ivm vakantie 4 weken thuis laten staan. Eerst 100% geladen. Nu bij terugkomst 2% verbruikt. Dus lang parkeren is geen probleem. Overigens gaat de auto in een slaapstand of zo, de app kan dan niet meer een volledig overzicht geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
Harryw schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:08:
Ter info: mijn mg4 ivm vakantie 4 weken thuis laten staan. Eerst 100% geladen. Nu bij terugkomst 2% verbruikt. Dus lang parkeren is geen probleem. Overigens gaat de auto in een slaapstand of zo, de app kan dan niet meer een volledig overzicht geven.
Pas even op wat je tegen mensen vertelt, je kijkt hier enkel naar de HV accu waarvoor lange tijd parkeren inderdaad weinig probleem is (als je een goeie SoC hebt). Voor de 12V batterij is dit een ander verhaal. In de handleiding staat
Let op: Het wordt aanbevolen om de energiemodus
elke week langer dan een half uur op GEREED te
zetten, om de levensduur van de accu te verlengen.
Wanneer de auto gedurende een lange tijd (langer dan
1 maand) niet gebruikt gaat worden, is het raadzaam
de minpool van de accu los te koppelen. Verzeker u
ervan dat het elektrisch systeem van de auto is uitge-
schakeld voordat u de minuspool aansluit of loskop-
pelt.
Dus ik zou niet aanraden om daarvan af te wijken.

// Edit: Verder staat ook in de handleiding (over de HV accu)
Bij dagelijks gebruik van de auto is het aan
te raden deze minimaal één keer per week
volledig op te laden, wat bevorderlijk is voor
het gezondheidsbehoud van het hoogspan-
ningsaccupack: een accu met weinig vermogen
(minder dan 10% of 1 net) wordt elke 3
maanden tot een half jaar volledig opgeladen.
Als de auto gedurende lange tijd niet zal
worden gebruikt, geparkeerd of gestald, moet
de auto minstens eenmaal per 3 maanden
worden opgeladen. Gedurende deze periode
mag het oplaadniveau van de hoogspannings-
accu niet onder de 50% komen.
Bij niet opvolgen van deze richtlijnen raakt de
hoogspanningsaccu beschadigd en wordt de
garantie nietig.

[ Voor 28% gewijzigd door Ives op 05-08-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
Ives schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Pas even op wat je tegen mensen vertelt, je kijkt hier enkel naar de HV accu waarvoor lange tijd parkeren inderdaad weinig probleem is (als je een goeie SoC hebt). Voor de 12V batterij is dit een ander verhaal. In de handleiding staat

[...]

Dus ik zou niet aanraden om daarvan af te wijken.

// Edit: Verder staat ook in de handleiding (over de HV accu)

Wel de meeste mensen gaan max 3 weken op vakantie. En die kunnen dan niet de auto iedere week opladen om de 12 volt accu op peil te houden. In mijn vorige auto werd de 12 volt accu trouwens op peil gehouden door de hoogspannings accu. Als die nl te leeg raakt is de auto dood. Lege 12 volt en kun je niks meer. Weet alleen niet of de mg dat ook doet. Had alleen een keer in het forum gelezen dat men dacht dat er een paar procent per dag af ging, nu dat lijkt mee te vallen.

[...]

[...]

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ives
Harryw schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:11:
Wel de meeste mensen gaan max 3 weken op vakantie. En die kunnen dan niet de auto iedere week opladen om de 12 volt accu op peil te houden. In mijn vorige auto werd de 12 volt accu trouwens op peil gehouden door de hoogspannings accu. Als die nl te leeg raakt is de auto dood. Lege 12 volt en kun je niks meer. Weet alleen niet of de mg dat ook doet. Had alleen een keer in het forum gelezen dat men dacht dat er een paar procent per dag af ging, nu dat lijkt mee te vallen.
Op basis van de citaten, meerbepaald het eerste citaat, in de handleiding ga ik er vanuit dat de 12V accu enkel bijgeladen wordt wanneer de wagen in READY modus is (ie contactoren gesloten). Ik zou het zelf ook niet zo ontworpen hebben maar het lijkt zo. Voor 3 weken zou ik me inderdaad weinig zorgen maken, gewoon zien dat de hoogspanningsbatterij niet te plat is voor je vertrekt. Voor langere periodes zou ik doen wat in de handleiding staat.
Pagina: 1 ... 5 ... 67 Laatste