Afgelopen vrijdag hebben we onze MG ZS standard range Luxury op mogen halen bij VM Rotterdam.
Het heeft uiteindelijk een jaar geduurd tussen bestelling en levering. Helaas is hij daardoor wel wat duurder geworden vanwege bijtellingregels 2023 en gestegen fiscale waarde.
Het ophalen van de auto verliep soepel, ik kon de Ahtlon-huurauto achterlaten, en de verkoper gaf een uitgebreide uitleg over het gebruik van de MG ZS. We mochten ook zelf het doek met de strik er af halen, wat toch een beetje feestelijker is dan alleen sleutels aanpakken
Over de auto ben ik wel tevreden na een weekendje rijden. Het opladen gaat wel wat langzamer dan ik verwacht had (2-3kw bij normale lader langs de weg, waar ik 5-6 verwachtte), maar bij een snellader ging het prima (50kw).
Hopelijk is binnenkort mijn laadpaal thuis ook geactiveerd zodat ik wat minder afhankelijk ben van onderweg laden.
De auto zelf rijdt erg fijn, goede stoelen, lekker veel ruimte, grote kofferbak waar boodschappen en kinderwagen makkelijk in gaan. Wegligging is wel wat softer dan de peugeot 2008 die ik hiervoor had, het lijkt meer een soort waterbed qua deining bij iedere drempel. Is niet per se storend, maar gewoon anders.
Enige kleine puntje vond ik dat het stuur niet in diepte verstelbaar is, dat was me bij de proefrit niet opgevallen.
Qua bouwkwaliteit oogt het allemaal mooi afgewerkt en luxe vergeleken met de Peugeot en Volkswagen uit dezelfde prijsklasse, alleen het materiaal is iets lichter waardoor het wel iets goedkoper voelt. Bijvoorbeeld als je de deur dicht doet enzo, zowel de deur als de deurgreep.
Ook de MG app werkt prima, tijdens het laden kon ik in de MG-app goed zien wat de status was (terwijl de app van Shell niet altijd even lekker werkt).
Enige wat ik vreemd vond is dat ik expliciet met VM Waalwijk had afgesproken dat ik de auto op zou halen NA het tinten van de ramen, en toen ik de showroom in liep stond mijn auto Zonder de getinte ramen. Daar kan de verkoper ter plekke niet zoveel aan doen natuurlijk, maar blijkbaar heeft het hoofdkantoor toch niet alles lekker op orde qua communicatie.
Kortom over de auto zelf zeer tevreden, ook de uitleg bij aflevering was prima geregeld, alleen is de auto helaas door de wachttijd wel wat duurder geworden, en is communicatie niet het sterkste punt van MG/VM.