Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Zelfs gewoon op de hoofdpagina van de MG4 bij de specificaties (die 117 kW kan dus niet kloppen voor de Standaard)

Maximaal vermogen snellader (DC-Lader) (kw):
Standaard 88 kw
Comfort 140 kw
Luxury 140 kw

Laadtijd snellader 10-80%
Standaard ~ 37 min
Comfort ~ 26 min
Luxury~ 26 min
Merkwaardig, in de brochure staat ook 117 kW:

https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Soo, de marvel is eindelijk klaar bijna 10 weken gewacht op panaramadak.
Werd me enkele weken vermeld dat het geen garantie was, en of het via de autoverzekering geregeld kon worden.
Dat dus niet, eerst zeggen dat garantie was maar mg ging daar niet in mee.
Heb heel wat tel en bezoekjes gepleegd bij mg breda.
En uiteindelijk de big boss gesproken van garantieafdeling.
Die heeft mij netjes gebeld, zoals afgesproken en heeft de nodige tijd gespendeerd aan het dossier.
Kwam tot de conclusie dat het GEEN garantiegeval was,dit vanwege ik de auto al bijna een jaar in bezit had.
Maar omdat het zolang geduurt heeft en wat misverstanden recht te zetten heeft mv uit coulange het dak onder garantie tog vergoed.
Mensen, ben hier natuurlijk blij mee.
En ook dit mag gezegd worden dat de juiste persoon op de juiste plaats goud waard is voor mg/vm.
Hartelijk dank voor de uitstekende service,blij dat ik serieus genomen werd, dus mensen je moet een lange adem hebben en veel geduld maar uiteindelijk heeft vm tog weer een klant die geniet van ev rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:44:
Voor de MG5 eigenaren wellicht interessant. Mijn chat met EV accessoiries ireland betreffende de frunk voor de MG5:

are you working on a MG5 facelift frunk aswel?

Hi
Yes
We are. It is goingto be a great model

any estimated timing?

I handed the 3d plans to tool makers

OK, should I then expect end Q3 beginning Q4?

It is about3 or 4 weeks to get it do e

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Will be very spacious and easy i stall. Using existing fixing points

I will keep watching your design

Thank you.

then not ordering the frunk.at one ;-)

Hahaha
We are in the middle of negotiating with eu SIAC
The Paris headquarters got in touch with us
It looks like ours will be offical, and will be available throughout EU dealershios
Also will be cheaper than the Austrian ones. They somehow make it a lot more pricey

that makes your design even more interesting

I presume ours will be between 145-160€
(y)
👍

that is a way more compelling offer

Just have to wait...

I will keep an eye out to your website
thank you!

Thanks a mill
Have a lovely day!
Frunk.at heeft ook een MG5 model. Als er dan ook een gasdrukveer ingebouwd kan worden is het plaatje helemaal compleet.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wereldrijziger schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:30:
Soo, de marvel is eindelijk klaar bijna 10 weken gewacht op panaramadak.
Werd me enkele weken vermeld dat het geen garantie was, en of het via de autoverzekering geregeld kon worden.
Dat dus niet, eerst zeggen dat garantie was maar mg ging daar niet in mee.
Heb heel wat tel en bezoekjes gepleegd bij mg breda.
En uiteindelijk de big boss gesproken van garantieafdeling.
Die heeft mij netjes gebeld, zoals afgesproken en heeft de nodige tijd gespendeerd aan het dossier.
Kwam tot de conclusie dat het GEEN garantiegeval was,dit vanwege ik de auto al bijna een jaar in bezit had.
Maar omdat het zolang geduurt heeft en wat misverstanden recht te zetten heeft mv uit coulange het dak onder garantie tog vergoed.
Mensen, ben hier natuurlijk blij mee.
En ook dit mag gezegd worden dat de juiste persoon op de juiste plaats goud waard is voor mg/vm.
Hartelijk dank voor de uitstekende service,blij dat ik serieus genomen werd, dus mensen je moet een lange adem hebben en veel geduld maar uiteindelijk heeft vm tog weer een klant die geniet van ev rijden.
Dat is goed nieuws. Uiteindelijk de Marvel dus toch niet ingeruild?

Waar haalt MG/Van Mossel dat garantietermijn van 1 jaar vandaan? Op de auto zit toch 7 jaar garantie? Ook ik had dit niet zomaar geaccepteerd, desnoods via rechtsbijstand. Claimen via autoverzekering kost je wel mooi je eigen risico + schadevrije jaren.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Het hoofdpijndossier is gesloten,beide partijen zijn tevreden.
De discussie zijn we niet aangegaan waarom het dak nu pas stuk ging.
Ben man van principe s zodoende altijd rustig blijven en geen dingen zeggen die je niet na kunt komen.
En van de autoverzekering blijf je af, due gebruik je alst echt nodig is 🫣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Oja, de persoon die me een voorstel wilde doen voor een voorraad marvel moet nog bellen,dat bedoel ik nu met juiste man op juiste plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Dat is de belgische brochure en die is van december 2022. Dus wellicht een half jaar later toch weer anders?
Zou me bij MG niet echt verbazen :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
De Marvel R oplaadsnelheid is maar met max 94kw !!
Terwijl andere modellen een veel hogere laadsnelheid hebben.
Ra ra hoe kan dit ?
Is een hoge laadsnelheid wel zo goed voor de accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:55
Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Dat is de belgische brochure en die is van december 2022. Dus wellicht een half jaar later toch weer anders?
Zou me bij MG niet echt verbazen :-)
Er is sinds kort ook een MG4 topic op tweakers: Het grote MG4 topic

Als je nu de configurator van bijvoorbeeld Mgmotor erbij pakt, dan zul je zien dat ze nog maar 88kw beloven voor de standard uitvoering.

[ Voor 4% gewijzigd door Pjetrof op 30-06-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Pjetrof schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Er is sinds kort ook een MG4 topic op tweakers: Het grote MG4 topic

Als je nu de configurator van bijvoorbeeld Mgmotor erbij pakt, dan zul je zien dat ze nog maar 88kw beloven voor de standard uitvoering.
Dat had ik ook al gezegd want dat staat er momenteel op de website bij de specs (en bovenaan bij de samenvatting ook al).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Dat had ik ook al gezegd want dat staat er momenteel op de website bij de specs (en bovenaan bij de samenvatting ook al).
Excuses, daar heb ik overheen gelezen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik wil alvast een setje interieur filters bestellen, want 1x per jaar vervangen is niet voldoende. Wie weet welk type ik nodig heb? Bij Winparts krijg ik niets op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-02 17:14
Bij het starten van iedere rit gaat mijn MG4 doodleuk het weerbericht voorlezen. Zie zo snel niet waar ik dat kan uitzetten, iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
hejijdaar schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:47:
Bij het starten van iedere rit gaat mijn MG4 doodleuk het weerbericht voorlezen. Zie zo snel niet waar ik dat kan uitzetten, iemand een tip?
Staat ergens bij voertuig bovenin. Kun je meteen MG Hello uitzetten anders werkt de microfoon niet van AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Staat ergens bij voertuig bovenin. Kun je meteen MG Hello uitzetten anders werkt de microfoon niet van AA.
Echt is dat het? ga ik direct testen vanmiddag, voorlezen lukt wel maar antwoorden van AA echt niet. Alles al geprobeerd... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05-2024
CryptoNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Waarom gekozen voor een nieuwe ipv een waarvan bijvoorbeeld de kop af is bijvoorbeeld met 1000km op de teller? Scheelt 8-10.000 op de nieuwprijs.

MG5 rijd goed hoor. Vraag mij alleen af hoe je dat scherm kan veranderen qua kleuren en de manier waarop het dashboard is ingericht
Is een bedrijfswagen. (ik woon in België ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:16:
[...]

Echt is dat het? ga ik direct testen vanmiddag, voorlezen lukt wel maar antwoorden van AA echt niet. Alles al geprobeerd... _/-\o_
Bij mij werkte het daarna meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Vaevictis_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor de tip! Dit werkt inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
De Luxury Andes Grey eind februari gekocht, geleverd op 24 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
jandrenth schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:11:
[...]

De Luxury Andes Grey eind februari gekocht, geleverd op 24 april.
Het is toch onbegrijpelijk he. Begin januari de Andes Grey Luxury besteld, mag volgende week pas ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb maar eens een mail gestuurd naar MG Europe over de kaart update dat deze nog van Q2 2022 is. Ik kreeg als antwoord dat er een nieuwe versie binnenkort aankomt geen idee wanneer.

Als iemand het wil proberen en ons op de hoogte wil houden wanneer er een nieuwe versie is? https://mgmotor.eu/downlo...F-R38OmztpDbICmdZMsaZUzdM

Deze is in iedergeval voor de MG4 en MG ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Ron6 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Het is toch onbegrijpelijk he. Begin januari de Andes Grey Luxury besteld, mag volgende week pas ophalen.
Ik mag hem vrijdag ophalen, en ook begin januari dezelfde variant gekocht. Ze werken in ieder geval duidelijk niet met first come, first serve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00n11
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-08-2024
Heeft iemand hier al dak dragers op zijn/haar MG5 geplaatst?
En zo ja welke en hoe is de ervaring?

Ik krijg mijn MG5 aan het eind van de maand en ben een beetje aan het oriënteren voor de vakantie wat ik wil monteren.

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
n00n11 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:59:
Heeft iemand hier al dak dragers op zijn/haar MG5 geplaatst?
En zo ja welke en hoe is de ervaring?

Ik krijg mijn MG5 aan het eind van de maand en ben een beetje aan het oriënteren voor de vakantie wat ik wil monteren.

Thanks!
Niet voor de MG5, maar zelf net voor MG4 geregeld, besteld bij Paddock one. Beste man kwam alles zelf de volgende avond brengen, kreeg er ook nog wat uitleg bij, echt super. Kan Van Mossel misschien een cursus klantvriendelijkheid volgen daar :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjen_v_s
  • Laatst online: 27-08-2024
Afgelopen vrijdag hebben we onze MG ZS standard range Luxury op mogen halen bij VM Rotterdam.

Het heeft uiteindelijk een jaar geduurd tussen bestelling en levering. Helaas is hij daardoor wel wat duurder geworden vanwege bijtellingregels 2023 en gestegen fiscale waarde.
Het ophalen van de auto verliep soepel, ik kon de Ahtlon-huurauto achterlaten, en de verkoper gaf een uitgebreide uitleg over het gebruik van de MG ZS. We mochten ook zelf het doek met de strik er af halen, wat toch een beetje feestelijker is dan alleen sleutels aanpakken :)

Over de auto ben ik wel tevreden na een weekendje rijden. Het opladen gaat wel wat langzamer dan ik verwacht had (2-3kw bij normale lader langs de weg, waar ik 5-6 verwachtte), maar bij een snellader ging het prima (50kw).
Hopelijk is binnenkort mijn laadpaal thuis ook geactiveerd zodat ik wat minder afhankelijk ben van onderweg laden.

De auto zelf rijdt erg fijn, goede stoelen, lekker veel ruimte, grote kofferbak waar boodschappen en kinderwagen makkelijk in gaan. Wegligging is wel wat softer dan de peugeot 2008 die ik hiervoor had, het lijkt meer een soort waterbed qua deining bij iedere drempel. Is niet per se storend, maar gewoon anders.
Enige kleine puntje vond ik dat het stuur niet in diepte verstelbaar is, dat was me bij de proefrit niet opgevallen.

Qua bouwkwaliteit oogt het allemaal mooi afgewerkt en luxe vergeleken met de Peugeot en Volkswagen uit dezelfde prijsklasse, alleen het materiaal is iets lichter waardoor het wel iets goedkoper voelt. Bijvoorbeeld als je de deur dicht doet enzo, zowel de deur als de deurgreep.

Ook de MG app werkt prima, tijdens het laden kon ik in de MG-app goed zien wat de status was (terwijl de app van Shell niet altijd even lekker werkt).

Enige wat ik vreemd vond is dat ik expliciet met VM Waalwijk had afgesproken dat ik de auto op zou halen NA het tinten van de ramen, en toen ik de showroom in liep stond mijn auto Zonder de getinte ramen. Daar kan de verkoper ter plekke niet zoveel aan doen natuurlijk, maar blijkbaar heeft het hoofdkantoor toch niet alles lekker op orde qua communicatie.

Kortom over de auto zelf zeer tevreden, ook de uitleg bij aflevering was prima geregeld, alleen is de auto helaas door de wachttijd wel wat duurder geworden, en is communicatie niet het sterkste punt van MG/VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 15:58

Wrc

Vaevictis_ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:00:
Ik heb maar eens een mail gestuurd naar MG Europe over de kaart update dat deze nog van Q2 2022 is. Ik kreeg als antwoord dat er een nieuwe versie binnenkort aankomt geen idee wanneer.

Als iemand het wil proberen en ons op de hoogte wil houden wanneer er een nieuwe versie is? https://mgmotor.eu/downlo...F-R38OmztpDbICmdZMsaZUzdM

Deze is in iedergeval voor de MG4 en MG ZS
De link is gewoon kortweg:
https://mgmotor.eu/downloads/maps.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Ron6 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Dit snap ik ook echt niet van VM. Slechte beurt van ze. Ze zouden minstens per vestiging een first come first serve beleid moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:50
Op het Duitse EV-forum las ik het volgende:
"Equilizer funktioniert super. Was sich sonst noch verbessert hat ist mir bis jetzt noch nichts aufgefallen. Anscheinend gibt es bisher keine Release Notes.
Update ist nur für den Luxury!"

Het lijkt te gaan om release 24, of dit ook daadwerkelijk een nieuwe release is, is niet geheel duidelijk. Het betreft de Marvel. Zover mij bekend werkt tot en met R23 de equalizer nog niet goed. Is bekend of het functioneren van de equalizer in Nederland is opgelost? En zo ja, hoe is dit opgelost update van R24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RonaldABC schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:38:
Op het Duitse EV-forum las ik het volgende:
"Equilizer funktioniert super. Was sich sonst noch verbessert hat ist mir bis jetzt noch nichts aufgefallen. Anscheinend gibt es bisher keine Release Notes.
Update ist nur für den Luxury!"

Het lijkt te gaan om release 24, of dit ook daadwerkelijk een nieuwe release is, is niet geheel duidelijk. Het betreft de Marvel. Zover mij bekend werkt tot en met R23 de equalizer nog niet goed. Is bekend of het functioneren van de equalizer in Nederland is opgelost? En zo ja, hoe is dit opgelost update van R24?
Er is daadwerkelijk een R24 beschikbaar voor de Marvel R. Deze wordt in Duitsland geïnstalleerd door de dealer (wederom geen OTA), maar in Oostenrijk nog niet volgens iemand in de Duitse Marvel R groep. Een dealer in Oostenrijk geeft aan dat er problemen zijn met R24 waardoor zij deze niet installeren. Welke problemen dat zijn zegt hij niet. Neem het met een korreltje zout. Updates installeren kost ze tijd (en dus geld), dus doen ze liever niet is mijn beleving. Tja, dan hadden ze maar werk moeten maken van die OTA functie. Ik wil R24 erop (punt).

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/vaWEcOZO42.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/zetuxaNu64.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/YorIHECu68.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/gUFAsExa13.jpg/raw

R24 fixt inderdaad _eindelijk_ de equalizer. Heeft maar anderhalf jaar geduurd na introductie van het model, echt bizar. Tevens zie ik een bijgewerkte telecommunicatie versie. Hopelijk lost deze mijn probleem op met het continue wegvallen van WiFi en 4G. Ik heb Van Mossel gemaild met de vraag wanneer ik terecht kan om beiden te laten installeren.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
Freekers schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:04:
[...]
Ik heb Van Mossel gemaild met de vraag wanneer ik terecht kan om beiden te laten installeren.
Dank voor je reactie. Ben benieuwd naar de reactie van VM (Breda, toch?) en wanneer de update wordt uitgevoerd.

PS: Lees zojuist op het Duitse EV platform "Habe nochmal wegen des Updates (R24) beim Händler (war sogar der ausführender Techniker) nachgefragt. Das R24 ist (noch) nicht für alle VIN´s freigegeben!" ofwel de update is gekoppeld aan de VIN en enkel bepaalde VIN's krijgen de update. Deze aanpak wordt regulier gebruikt als oplossing voor verstoringen die enkel in bepaalde voertuigen (bv uitvoeringen of productie periodes of ..) tot uiting komt. Als dit de situatie is dan ben ik benieuwd welke voertuigen dit betreft.

[ Voor 45% gewijzigd door RonaldABC op 05-07-2023 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

* Proton_ checkt in met een MG5, ca 100 dagen levertijd.
vMossel R'dam, ging niet echt soepel maar eind goed al goed.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
Heeft iemand de kaartupdate Q2/2022 geïnstalleerd in de MG4 luxery? Het downloaden en kopiëren naar de USB stick duurde zo enorm lang dat ik huiverig ben om de update te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
hejijdaar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:07:
[...]

Heeft iemand de kaartupdate Q2/2022 geïnstalleerd in de MG4 luxery? Het downloaden en kopiëren naar de USB stick duurde zo enorm lang dat ik huiverig ben om de update te gaan draaien.
Dit is eerder langsgekomen, heb het bericht even voor je opgezocht :)
Vaevictis_ schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:35:
Op hoop van zegen. Ik heb geen antwoord gekregen van vm Amsterdam of dit kan. De auto accepteert de kaart update wel. [Afbeelding]

Update: It works! Versie van de kaart is augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
Pjetrof schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:24:
[...]

Dit is eerder langsgekomen, heb het bericht even voor je opgezocht :)

[...]
Dank! Nu weet ik alleen nog niet hoe lang het duurt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
  • Laatst online: 25-07 10:07
Met de verkoop gaat het in ieder geval goed.

https://news.mgmotor.eu/n...rkooprecord-in-nederland/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heinemancp
Uit het ronkende persbericht
ook altijd een sterke focus op service, welke wordt verleent door gerenommeerd distributeur Van Mossel Automotive Group.
8)7 |:(

Ik denk dat we MG even moeten inlichten over onze ervaringen

[ Voor 6% gewijzigd door Heinemancp op 06-07-2023 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
Heinemancp schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Uit het ronkende persbericht

[...]

8)7 |:(

Ik denk dat we MG even moeten inlichten over onze ervaringen
Nou zeg wat een reklame boodschap. De service en deskudigheid op het gebied van onderhoud is verre van deze lofzang. Werk aan de winkel! Voor van Mossel. Lezen jelui mee @webcare vanmossel.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hejijdaar
wrak schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Nou zeg wat een reklame boodschap. De service en deskudigheid op het gebied van onderhoud is verre van deze lofzang. Werk aan de winkel! Voor van Mossel. Lezen jelui mee @webcare vanmossel.
Je kunt Erik gewoon mailen hoor, z'n mailadres staat prominent op de site van VM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
hejijdaar schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Je kunt Erik gewoon mailen hoor, z'n mailadres staat prominent op de site van VM ;-)
Wel, je hebt me overtuigd. Dan maar escaleren Ik heb de correspondentie die niet beantwoord wordt door 4 (vier) mindere escalons doorgezet naar "Erik". Ben benieuwd of het e-mail adres de "directie" bij VM wel reageerd. Al is het maar een ontvangst bevestiging. Iets van, we antwoorden over 3 maanden. Maar laat wat van je horen als je je zelf op de borst klopt dat "partijen de klantbehoefte vooraan zetten"
Vooralsnog niet mijn ervaring.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
hejijdaar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Dank! Nu weet ik alleen nog niet hoe lang het duurt 😇
Het vullen van je USB stick duurt veel langer dan het lezen. (3jaar geleden) Het is natuurlijk heel afhankelijk van de snelheid van de usb stick. Bij mij was het inladen van de nieuwe kaarten in ongeveer 20 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
sorry verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door savale op 06-07-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Ik zou toch eerder MG mailen dan VM, MG kan nog wat externe druk uitoefenen. VM is gewoon een allegaartje aan merken, operationeel gezien nogal lastig te regelen lijkt mij ook (maar daar hebben ze zelf voor gekozen)

https://www.vanmossel.nl/nieuw/

met als nieuwe aanwinst (net als MG ook SAIC merk)
https://www.automotive-on...t-van-mossel/?gdpr=accept

OK, gewoon ter info mijn ervaring gedeeld met MG Europe (email op website van MG)
als ik EOB geen reactie heb van VM (nieuwe afspraak om toch de software up te daten, niet alleen zeggen en schrijven dat je het gaat doen / gedaan hebt), gaat die mail 1-op-1 naar "de directie".

[ Voor 24% gewijzigd door Heinemancp op 07-07-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
Zijn hier ook mensen die de ZS EV hebben besteld via de private lease (actie)? :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 11-09 13:20
hejijdaar schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Bedrijven hebben gewoonlijk een officiële klachtenprocedure.
Je kunt dus een klacht indienen en dan moet het ook als een klacht behandeld worden.
Later kun je daar op terugvallen, als je kunt bewijzen dat je een officiële klacht hebt ingediend.
Dit geldt natuurlijk ook voor MG.

Er is natuurlijk één vraag: wordt hun eigen klachtenprocedure correct nageleefd?

https://www.vanmossel.nl/contact/klachten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Om nog terug te komen op de maps update voor MG ZS en MG 4 (misschien ook andere modellen?)

Ik kreeg als antwoord dat de volgende versie Q4 2023 gaat worden?! Lijkt me erg laat omdat nu Q2 2022 online staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Vorige zomervakantie stond de auto met een lege 12v accu in de Schiphol parkeergarage. Dat zou verholpen moeten zijn door een update.
Het valt me nu op dat de auto weer begint te klagen over een bijna lege 12v accu. Maar, die heeft bij de streepjes 14v aan. Lijkt me toch voldoende.

Weet iemand of dit een bekend euvel is dat ik kan negeren? Of mag ik wéér naar de dealer? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 15:37
Werkt voor 90% perfect, af en toe geen geluid of maakt de verbinding bij starten van auto niet vlekkeloos. Wel ideaal niet meer met de kabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNsFIdVco25MS1DPTHEdr1ru2_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXUU35ZUe2UQ9pASzfKyQyWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:27
Ik heb via de vraag en aanbod op tweakers een aa wireless bemachtigd. Werkt erg goed op de mg5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

jpvdheijn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:50:
Ik heb via de vraag en aanbod op tweakers een aa wireless bemachtigd. Werkt erg goed op de mg5.
Zelf heb ik een Motorola MA1 (AA wireless) in mijn MG5. Na het koppelen gaat het een aantal dagen automatisch. Op het laatst duurt het koppelen steeds langer voordat het tot stand komt en dan na die dagen koppelt hij helemaal niet meer automatisch. Ik heb geen idee of het aan de MA1, de MG5 of mijn mobiel ligt.

Heb al de nodige settings hier en daar aangepast zonder resultaat.
Wie nog tips heeft? graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
  • Laatst online: 25-07 10:07
Ik zie in het grote MG4 topic nog veel kinderziektes voorbij komen bij de MG4, hoe zit dat nu met de ZS zijn de meeste kinderziektes eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds vandaag bezitter van een MG ZS EV (bouwjaar 2019 december) Luxury, een occasion niet gekocht bij VM maar bij een autodealer. Die zou de update nog regelen maar dat is dus niet gelukt. De comfort update zit er nog niet op (geen buitentemperatuur in beeld naast de tijd in scherm) en ik heb al per mail al kontakt gezocht met VM Rotterdam hiervoor. Ik heb dus nog een MG ZS EV met de nodige boings :)

Vandaag wat ritjes gemaakt en komende van een Honda Civic Hybrid is het een genot om erin te rijden. Dit is onze eerste full electric en we kregen de MG met volle accu mee, dus vandaag nog niet hoeven te laden. Morgen maar eens doen/uitproberen met een van de passen die we hebben nu (Zuid-Holland pas), helaas geen oprit maar voldoende oplaadpalen bij ons in de wijk.
SEPP aanvraag netjes ingediend net en nu (hopelijk max) 13 weken wachten.
De ramen tinten is de eerstvolgende stap omdat dit de hitte/warmte wel heel voelbaar is. Zeker als je afkomt van een auto waar deze wel fabriek af getint waren.
Deze thread natuurlijk uitgebreid gelezen de afgelopen weken dus ik ben al voorzien van de nodige informatie. Maar mochten mede bezitters nog tips hebben dan verneem ik die graag.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hejijdaar
Vaevictis_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:50:
Om nog terug te komen op de maps update voor MG ZS en MG 4 (misschien ook andere modellen?)

Ik kreeg als antwoord dat de volgende versie Q4 2023 gaat worden?! Lijkt me erg laat omdat nu Q2 2022 online staat.
Q2/2022 map update vandaag geïnstalleerd, was inderdaad met een minuut of 20 klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
JimmyB schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:23:
Ik zie in het grote MG4 topic nog veel kinderziektes voorbij komen bij de MG4, hoe zit dat nu met de ZS zijn de meeste kinderziektes eruit?
Ik bezit een ZSEV van de 2e generatie (10-2022), en de meeste kinderziektes zijn er uit.
Er is echter één kwaal die nog regelmatig gerapporteerd wordt: een “knakje” in de stuurkolom bij het nemen van een rotonde. Mijn diagnose is dat de vergrendeling van de verticale stuurkolom verstelling, niet strak genoeg afgesteld staat. Als ik de stuurkolom ontgrendel, in de hoogste stand zet, en vervolgens weer vergrendel, dan is het “knakje” direct verdwenen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 15:33
Hier ook een ZS EV uit de tweede generatie (2-2023). Inmiddels 12K km mee gereden. Mechanische kinderziektes ben ik nog niet tegen gekomen, alleen de software laat het e.e.a. te wensen over. Voornamelijk kleine dingen, waar mee te leven valt.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Tolot schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Ik bezit een ZSEV van de 2e generatie (10-2022), en de meeste kinderziektes zijn er uit.
Er is echter één kwaal die nog regelmatig gerapporteerd wordt: een “knakje” in de stuurkolom bij het nemen van een rotonde. Mijn diagnose is dat de vergrendeling van de verticale stuurkolom verstelling, niet strak genoeg afgesteld staat. Als ik de stuurkolom ontgrendel, in de hoogste stand zet, en vervolgens weer vergrendel, dan is het “knakje” direct verdwenen…
uh, heb jij je gemeld bij MG? Dit is wel iets meer dan een knakje begreep ik uit de video van insta-autovlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
rik schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:06:
Vorige zomervakantie stond de auto met een lege 12v accu in de Schiphol parkeergarage. Dat zou verholpen moeten zijn door een update.
Het valt me nu op dat de auto weer begint te klagen over een bijna lege 12v accu. Maar, die heeft bij de streepjes 14v aan. Lijkt me toch voldoende.

Weet iemand of dit een bekend euvel is dat ik kan negeren? Of mag ik wéér naar de dealer? :/
Ik zou maar even bellen, en vooral zorgen dat je tijdig je onderhoudsbeurten laat uitvoeren ivm garantie.
(onze zs ev stond in mei met dit euvel stil - persoonlijk twijfel ik aan de software update als oplossing, zeker als ik jou verhaal lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny Gerritsen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Slechte Airco

We zijn ruim een jaar eigenaar van een MG ZS EV uit 2022. Dit is de 2e zomer dat we in de auto rijden. en we zijn niet tevreden over de werking van de airco bij warm weer. vorige zomer 2 maal naar de garage geweest hiervoor maar de garage zegt dat er niet aan de hand is. Echter het feit is dat de auto met warm weer gewoon warme lucht blaast.

Ik ben benieuwd of meer mensen deze kalchten herkenen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
Benny Gerritsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Hier ook een ZS, airco doet gewoon wat die moet doen, maar de ZS heeft geen warmtewerend glas dus als de zon flink naar binnen schijnt voelt het soms een beetje warmer dan ik bij mijn vorige auto gewend was.

Doet de airco het wel als het buiten minder warm is?

(Bij mijn vorige EV had ik wel een probleem, daar werkte de airco prima, maar hij stopte er volledig mee boven de +-25 graden. Dus als je dan de diagnose stelt bij kamertemperatuur, kom je tot de conclusie dat er niks aan de hand is. Uiteindelijk hebben ze een aantal kleppen vervangen en toen was het goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:14:
Ik zou toch eerder MG mailen dan VM, MG kan nog wat externe druk uitoefenen. VM is gewoon een allegaartje aan merken, operationeel gezien nogal lastig te regelen lijkt mij ook (maar daar hebben ze zelf voor gekozen)

https://www.vanmossel.nl/nieuw/

met als nieuwe aanwinst (net als MG ook SAIC merk)
https://www.automotive-on...t-van-mossel/?gdpr=accept

OK, gewoon ter info mijn ervaring gedeeld met MG Europe (email op website van MG)
als ik EOB geen reactie heb van VM (nieuwe afspraak om toch de software up te daten, niet alleen zeggen en schrijven dat je het gaat doen / gedaan hebt), gaat die mail 1-op-1 naar "de directie".
zojuist de mail naar DE DIRECTIE eruit gedaan. Sinds afgelopen vrijdag geen enkele reactie op mijn verzoek tot plannen van een afspraak... via de website kan je niet bij Amsterdam een afspraak maken, er zit een fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny Gerritsen
  • Laatst online: 12-07-2023
Bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat de airco bij minder warm weer goed werkt. Zodra het warmer wordt en de auto heeft een tijd in de zon gestaan (zodat het ook in de auto goed warm is geworden) komt er na 40km rijden nog steeds geen koude lucht. Het is echter lastig om een afspraak te maken als het buiten ook echt warm is (afspraak moet ver van voren gepland en VM zit bij ons niet om de hoek).
Bij welke VM ben je geweest voor het vervangen van de kleppen? MIsshien kan VM Breda of Roermond (waar ik geweest ben) info opvragen.

Met vriendelijke groet,
Benny Gerritsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Benny Gerritsen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:19:
Bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat de airco bij minder warm weer goed werkt. Zodra het warmer wordt en de auto heeft een tijd in de zon gestaan (zodat het ook in de auto goed warm is geworden) komt er na 40km rijden nog steeds geen koude lucht. Het is echter lastig om een afspraak te maken als het buiten ook echt warm is (afspraak moet ver van voren gepland en VM zit bij ons niet om de hoek).
Bij welke VM ben je geweest voor het vervangen van de kleppen? MIsshien kan VM Breda of Roermond (waar ik geweest ben) info opvragen.

Met vriendelijke groet,
Benny Gerritsen
Dat is wel erg lang .Afgelopen zondag heb ik de auto, nadat deze 4 dagen in de volle zon heeft stilgestaan, gestart om de airco te laten draaien. Toen we alles ingepakt hadden, voelde ik alleen warme/lauwe lucht. Dat was toen de auto wel op contact stond, maar niet met rempedaal in 'echt' was gestart. Toen ik dat deed, was er binne notime koude lucht.

Maar ja, het duurt lang voor het afkoelt. Een airco is geen magisch iets. Duurde zeker 15 minuten voor het een beetje behaaglijk was in de auto. Alles wat loeiheet, dakraam, voorruit.

maar na 40 km nog geen koude lucht (= 30 minuten?) zou niet moeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
JimmyB schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:23:
Kinderziektes? Nee.. Gewoon heel veel nét wel, nét niet....

Technische mankementen:
- De vering had wat mij betreft wat stugger afgesteld mogen zijn. Hobbels blijven veelal na-veren.
- "Frunk" mist

Kleine features die ze mijn inziens mee hadden moeten nemen? Ja..
- Stoelverwarming alleen aan/uit, geen drie niveaus
- Automatisch dimmende binnenspiegel afwezig
- Apple CarPlay/Android Auto bedraad terwijl er wel draadloze lader in de auto zit
- Rechter ruit passagier voorin gaat wel automatisch naar beneden, niet automatisch omhoog (knopje ingedrukt houden)
- Voorruitenwisser sensor wel aanwezig, achterruitenwisser sensor niet...

Slecht geoptimaliseerde software? Ja.. Dit zou je ook als kinderziekte kunnen beschouwen als dit nog geüpdate gaat worden.
- De veiligheidssystemen zijn iets té veilig: Te snel gepiep bij dichterbij komen tot belijning van de weg aan een kant. Vooral bij dijkweggetjes is dit zéér hinderlijk. Hij wilt dan liever dat je de andere auto van de weg rijdt, dan dat je over het 'fietslijntje' heen gaat..
- Lane Assist zwengelt je heen en weer tussen de strepen in plaats van dat hij je strak tussen de lijnen houdt (denk aan Tesla Model 3)
- Door bovenstaande Lane Assist geregeld random rukken aan het stuur alszijnde vroegtijdige correcties die mijn inziens veelal overbodig zijn
- Adaptive Cruise Control te zacht: Bij accelereren veelal vertraagd en langzaam -
- Adaptive Cruise Control te ruig: Bij hobbels té snel willen accelereren/decelereren om op snelheid te blijven, wat schokbeweging creëert tijdens/na het nemen van een hobbel
- Camera's (360 graden / achteruit / vooruit) werken alleen op héle lage snelheden
- Digitale sleutel werkt alleen als je de MG app opent én de digitale sleutel elke keer weer opnieuw activeert, in plaats van dat met je telefoon in de buurt de auto deze herkent en ontgrendeld (denk weer aan Tesla Model 3)

Zo zijn er denk ik nog wel wat meer dingetjes die me nu niet te binnen schieten.

[ Voor 6% gewijzigd door matthewtje op 24-07-2023 18:31 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Benny Gerritsen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:19:
Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Benny Gerritsen
Die vorige EV was geen MG maar een VW.

Ik zou er een keer naar toe rijden als het warm is om hun daar te laten constateren dat de airco defect is en dat ook schriftelijk te laten vastleggen. En daarmee in de hand een nieuwe afspraak maken. Maar dat is natuurlijk niet ideaal als het verder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goede AA wireless dongle voor de MG ik heb er eentje te koop tegen kostprijs. https://tweakers.net/aanb...auto-wireless-dongle.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hodgie
  • Laatst online: 18-12-2024
Vaevictis_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:15:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goede AA wireless dongle voor de MG ik heb er eentje te koop tegen kostprijs. https://tweakers.net/aanb...auto-wireless-dongle.html
Ik ben geïnteresseerd in de Dongel voor mijn ZS EV
Heb je een bericht gestuurd
MVG
Ian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
jpvdheijn schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:54:
[...]

uh, heb jij je gemeld bij MG? Dit is wel iets meer dan een knakje begreep ik uit de video van insta-autovlog.

[YouTube: Duurtest | 25.000 km en 2 jaar in de MG ZS EV | Pluspunten en mankementen]
Bij Insta Autovlog ging het om de kruiskoppeling in het schutbord die (bijna) volledig was uitgesleten.
Dit resulteerde in flinke speling op het stuur. Daar is bij mij geen sprake van. Het stuur vertoont geen enkele speling, het is puur de fixatie van de stuurkolom (kunststof deel). Eind september moet de MG voor zijn eerste beurt naar VM en zal ik vragen of ze dit willen/kunnen verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:05:
[...]

zojuist de mail naar DE DIRECTIE eruit gedaan. Sinds afgelopen vrijdag geen enkele reactie op mijn verzoek tot plannen van een afspraak... via de website kan je niet bij Amsterdam een afspraak maken, er zit een fout in.
Ben keurig gebeld vanochtend (naar aanleiding van mijn email), door projectleider Aftersales van VM, heeft alle issues telefonisch met mij doorgenomen en nu hopen op een oplossingsrichting - maar heb goede hoop, het klonk zeer oprecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Heinemancp schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:46:
[...]

Ben keurig gebeld vanochtend (naar aanleiding van mijn email), door projectleider Aftersales van MG, heeft alle issues telefonisch met mij doorgenomen en nu hopen op een oplossingsrichting - maar heb goede hoop, het klonk zeer oprecht.
Zo dat is netjes. Je wordt iig gehoord en voelt je serieus behandeld.
Mijn mail is al sinds 21/6 onbeantwoord ondanks 2 reminders. Ik heb het opgegeven. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00n11
  • Laatst online: 12-08-2024
wrak schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:17:
[...]

Zo dat is netjes. Je wordt iig gehoord en voelt je serieus behandeld.
Mijn mail is al sinds 21/6 onbeantwoord ondanks 2 reminders. Ik heb het opgegeven. ;w
Same here, heb op 29-06 een mail gestuurd naar VM AMS met 2 simpele vragen.
Op 11-07 een reminder gestuurd, gezien het geen haast betreft, maar dat zou voor hun niet moeten uitmaken.
Tot op heden geen antwoord. :F

Ben zelf werkzaam als Customer Service Manager, en ik hamer erop binnen mijn team dat er niet meer dan 2 werkdagen tussen mag zitten alvorens een klant van een reactie te voorzien, al het liefst dezelfde werkdag.
Van Mossel AMS heeft mij wat dat betreft tot nu toe zwaar teleur gesteld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
ja VM AMS is nogal afwezig, daarom dus naar directie gemaild - daarop snel reactie.
Enige dat ik dat adviseren is ook die weg te bewandelen, via google kan je het vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Voor de MG5 eigenaren misschien wel van belang. Op het duitse forum wordt aangegeven dat er een SW update van de modules in de auto zou zijn bij SAIC dat het laden bij de Tesla Superchargers wel mogelijk maakt. Mijn avontuur bij de Tesla supercharge in april dit jaar was een groot drama en bij navraag bij Tesla werd er aangegeven dat MG voertuigen niet kunnen laden bij Tesla met uitzondering van de MG4. Mijn auto moet over twee weken naar de garage voor puntjes die boven zijn komen drijven en ik heb dit meegenomen in mijn communicatie richting van Mossel. Wordt vervlogt.

https://www.goingelectric...hp?f=615&t=88109&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
Heinemancp schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:49:
ja VM AMS is nogal afwezig, daarom dus naar directie gemaild - daarop snel reactie.
Enige dat ik dat adviseren is ook die weg te bewandelen, via google kan je het vinden.
Vraagje te verduidelijking: naar wie heb je je mail gestuurd? VM (dus de verkoper en onderhoudspartij) of MG (de importeur). Uit je eerste reactie begreep ik dat je gebeld was door MG. Maar door deze reactie lijkt het erop dat VM je heeft gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

jpvdheijn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:12:
Voor de MG5 eigenaren misschien wel van belang. Op het duitse forum wordt aangegeven dat er een SW update van de modules in de auto zou zijn bij SAIC dat het laden bij de Tesla Superchargers wel mogelijk maakt. Mijn avontuur bij de Tesla supercharge in april dit jaar was een groot drama en bij navraag bij Tesla werd er aangegeven dat MG voertuigen niet kunnen laden bij Tesla met uitzondering van de MG4. Mijn auto moet over twee weken naar de garage voor puntjes die boven zijn komen drijven en ik heb dit meegenomen in mijn communicatie richting van Mossel. Wordt vervlogt.

Mijn MG5, vorige week geleverd, heeft al succesvol geladen bij SuC Rijswijk. Dat biedt wellicht hoop.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik

rik

user-100 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:59:
[...]

Ik zou maar even bellen, en vooral zorgen dat je tijdig je onderhoudsbeurten laat uitvoeren ivm garantie.
(onze zs ev stond in mei met dit euvel stil - persoonlijk twijfel ik aan de software update als oplossing, zeker als ik jou verhaal lees)
Inmiddels de auto gedurende het thuisladen, een uur aan laten staan (dus ‘draaiende’ motor/ready). De melding is sindsdien weggebleven. En de streepjes geven nu 12v aan ipv 14v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
RonaldABC schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Vraagje te verduidelijking: naar wie heb je je mail gestuurd? VM (dus de verkoper en onderhoudspartij) of MG (de importeur). Uit je eerste reactie begreep ik dat je gebeld was door MG. Maar door deze reactie lijkt het erop dat VM je heeft gebeld.
Je hebt helemaal gelijk, gebeld door VM en ook originele bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Proton_ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:54:
[...]

Mijn MG5, vorige week geleverd, heeft al succesvol geladen bij SuC Rijswijk. Dat biedt wellicht hoop.
Zou je misschien kunnen delen welke softwareversie(s) je hebt? En een foto van je nieuwe bolide hoort natuurlijk ook in dit topic ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Tjado schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Zou je misschien kunnen delen welke softwareversie(s) je hebt? En een foto van je nieuwe bolide hoort natuurlijk ook in dit topic ;)
Je gaat dit dus niet zien, mijn MCU sw versie in het scherm zijn hetzelfde als de persoon op het Duitse forum. Het gaat om de modules in de auto die een update nodig hebben. Die sw versies kunnen wij niet zien in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik mag 11 augustus mijn ZS EV 2019 brengen voor de beschikbare software updates, ik kijk met name uit naar de comfort update die de boings vermindert en laden met "open" auto mogelijk gaat maken.
Ook voor het eerst bij een publieke paal geladen met de Zuid-Holland pas (geen eigen oprit), 7,76 voor 20,68 kWh voor 120 km. Toch even omgerekend naar hoeveel liters benzine en het verbruik van onze civic hybrid :)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamergitaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-12-2024
jpvdheijn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:12:

Gisteren nagevraagd bij mijn verdeler of er een update was voor het laden bij Tesla en er werd me verzekerd dat laden geen probleem zou mogen zijn, zelfs zonder update.
Er was blijkbaar wel een update van de laadsoftware van 12 juni. Ze konden me niet zeggen wat er veranderd was.
Mijn ZS LR werd geleverd in april.

[ Voor 7% gewijzigd door Hamergitaar op 15-07-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Vandaag nogmaals de proef op de som genomen en weer gefaald bij de Supercharger. De auto zegt connecting en daarna cease charge. Het werkt gewoon niet. Ik vertrouw dealers minder dan het internet. Ik heb het iig aangekaart bij van mossel en daar gaat vandaag nog een video achterna dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

jpvdheijn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:29:
Vandaag nogmaals de proef op de som genomen en weer gefaald bij de Supercharger.
...
Dat betreft alleen de Tesla Superchargers of alle snelladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Wrc schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:23:
[...]

Dat betreft alleen de Tesla Superchargers of alle snelladers?
Voor nu heb ik wel succesvol geladen bij fastnet. Maar bjorn had ook problemen met zijn 1000km test. Tesla geeft aan dat het aan MG ligt, als ze in Duitsland op het forum een update van de modules kunnen laten uitvoeren bij de dealer en daarna is het euvel verholpen dan ligt het aan de auto. Hopelijk kan van mossel deze update ook doorvoeren onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

rik schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Inmiddels de auto gedurende het thuisladen, een uur aan laten staan (dus ‘draaiende’ motor/ready). De melding is sindsdien weggebleven. En de streepjes geven nu 12v aan ipv 14v.
En na een paar dagen is de melding gewoon weer terug 😤
Ik dacht dat de accu oplaadt tijdens ‘Ready’, in Parking stand. Klopt dat? Dus niet tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesFR
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-07-2023
Hallo allemaal,

Mijn naam is James en ik ben nieuw hier. Ben sinds 1 juli jl de trotse bezitter van een nieuwe MG ZS Luxery Long Range en hij bevalt tot nu toe uitstekend. Ik had gehoopt mijn favoriete muziek af te kunnen spelen middels een USB stick. Nadat ik een aantal MP3 bestanden op de stick had gezet stopte ik deze in USB poort, en klikte toen op het muziekicoontje maar het infotainment systeem gaf aan geen bestanden te kunnen vinden.
Weet iemand van jullie wat ik verkeerd doe? Moet ik op de stick ook een MP3 speler uploaden? Muziek afspelen via mijn GSM kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
JamesFR schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:43:
Hallo allemaal,

Mijn naam is James en ik ben nieuw hier. Ben sinds 1 juli jl de trotse bezitter van een nieuwe MG ZS Luxery Long Range en hij bevalt tot nu toe uitstekend. Ik had gehoopt mijn favoriete muziek af te kunnen spelen middels een USB stick. Nadat ik een aantal MP3 bestanden op de stick had gezet stopte ik deze in USB poort, en klikte toen op het muziekicoontje maar het infotainment systeem gaf aan geen bestanden te kunnen vinden.
Weet iemand van jullie wat ik verkeerd doe? Moet ik op de stick ook een MP3 speler uploaden? Muziek afspelen via mijn GSM kan ik niet.
Mogelijk heeft @meacount wat tips voor je.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
JamesFR schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:43:
Hallo allemaal,

Hallo James, welkom hier, wil je wel helpen..... maar heb helaas geen ZS maar een MG4.

Mijn MG4 heeft ook moeite met mijn USBstick, hij gaat hem lezen en dan ziet hij wel dat er nummers opstaan en zie ik hem tellen, doch op een gegeven moment stopt hij met zoeken en meld mij dan vrolijk dat hij niets heeft gevonden. Je meld zelf niet om hoeveel nummers het bij jou gaat, maar mij is denk ik het grote probleem het aantal nummers dat ik op de USBstick heb staan, namelijk zo'n 8000. Bij elke rit die ik start gaat hij weer op zoek, hij stopt nooit op dezelfde plek met zoeken, kan soms rond de 1700 nummers zijn, maar hij is ook wel eens dicht rond de 3000 gekomen.

Als hij bij tijdens het zoeken op de USB stick wel aan het tellen gaat, dan leest hij iig nummers, ook al zegt ie bij mij dat ie niets gevonden heeft, hij gaat ze wel spelen. kan zelfs nog kiezen op alfabet of random, krijg alleen geen lijst te zien, wel het nummer dat er speelt en als er een plaatje van en hoesje bij het MP3 bestandje zit laat hij dat ook zien.

Waar je wel op moet letten, althans bij de MG4, is dat je kan kiezen waar je je muziek vanaf wilt spelen, je hebt immers keuze uit Radio, via BluTooth, dacht uit mijn hoofd nog Wifi en ook via USB...... die laatste dien je wel te selecteren, druk op play en hij speelt..... tenminste bij mij in de MG4 en ondanks geen lijst, en ik daarom niet zelf iets kan kiezen, speelt hij wel heel mooi af. Omdat er bij keuze uit 8000 nummers is en het allemaal wel mijn smaak is, is er altijd, met soms skippen, wel iets naar mijn smaak om naar te luisteren.

Hoop dat het bij jou ook lukt om de stick te gaan spelen als hij op USB staat, laat maar even weten of het gelukt is....... oh.... was de stick een beetje in een gangbaar formaat geformateerd?

Veel succes (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesFR
Hallo meacount,

Dank voor je reactie. Ik had slechts 25 MP3 bestanden geupload, bij wijze van test, maar wat ik ook probeer, het wil niet lukken. Vandaag nog Van Mossel Breda gebeld, maar die konden mij ook niet helpen. Ze zonden terug bellen als ze het weten, maar hier heb ik slechte ervaringen mee.

Groet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timosoof
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 13:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
JamesFR schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:40:
Hallo meacount,

Dank voor je reactie. Ik had slechts 25 MP3 bestanden geupload, bij wijze van test, maar wat ik ook probeer, het wil niet lukken. Vandaag nog Van Mossel Breda gebeld, maar die konden mij ook niet helpen. Ze zonden terug bellen als ze het weten, maar hier heb ik slechte ervaringen mee.

Groet
Triest dat het niet werkt.

Wat je zou kunnen doen:

1 andere USB stick proberen, deze indien nodig formateren naar FAT 32
2 Geen andere bestanden erop, dus enkel MP3, probeer het met een gemiddelde bitrate MP3 192/256
3 plaats de MP3 "los" op de stick, met andere woorden niet in een mapje/file/bestandje/album
4 Meerdere USB aansluitingen in de ZS? wissel eens van aansluiting.....(trek de stick er niet uit op moment dat hij wordt gelezen(meestal wel te zien als er een knipperend lampje is te zien)
5 Juiste ingang van waaruit muziek moet worden afgespeeld gekozen? keuze zou USB moeten zijn....

Speelt je radio wel gewoon? Wordt het stil als je daarna van ingang wisselt naar USB?

Als je alles wat hierboven staat hebt geprobeerd ......... dan heb je in ieder geval je best gedaan 8) d:)b

Krijg je wat hier ook al is te lezen:

https://www.mgevs.com/thr...-video.12561/#post-208713

Bij de één speelt de auto wel een USB stick af en bij de ander niet.... zelf ben ik, als ik tenminste echt iets wil, van het type.... de aanhouder wint, succes (y)

Mocht het dan nog niet lukken, dan zou er onverhoopt iets defect kunnen zijn, laatste controle daarop zou kunnen zijn of bij een andere ZS van ongeveer gelijke bouwperiode die wel een USB stick kan lezen, ook jouw USB stick kan lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesFR
Bedankt voor alle moeite en de vele suggesties. Heb vandaag een nieuwe USB stick besteld, want de stick's in mijn bezit zijn al minstens 6 of 7 jaar oud. Ik heb ook al op YouTube uitgezocht hoe ik de stick kan formateren naar Fat 32, ben hier nl een leek in.
Ga morgen, zodra ie binnen is gelijk aan de slag, en meld me daarna met het resultaat.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Helaas heeft mijn ZS gisteren bedacht dat hij niet meer wilde rijden. Twee straten van huis kreeg ik bijgevoegde meldingen. De auto wilde op dat moment niet harder dan 25 km/u en het rempedaal was volledig onbruikbaar. Met de KERS en schakelen heb ik hem op de oprit gekregen. Accu reset of opladen haalt niets uit. De auto staat gewoon stil nu.

Maandag wordt hij opgehaald door de berger.

Een advies aan iedereen: zorg dat je onderhoud op orde is. Ik was in de veronderstelling dat dat zo was. Echter heb ik de auto bij een dealer gekocht welke hem geïmporteerd had uit Duitsland. Het rijklaar maken van de auto telt niet mee. Mijn ZS was uit december 2021 en was een gloednieuw model… 10km op de teller. Ik heb hem net een jaar. Voor Van Mossel betekent dat: anderhalf jaar geen onderhoud dus geen pechhulp, ondanks dat hij een jaar geleden nieuw aan mij verkocht is tellen ze dat half jaar showroom mee.

Met een hele dag op en meer mailen en bellen is het nu geregeld maar mag ik wel zelf €175 aftikken voor de berging. Kleine kosten in het geval dit wordt opgelost, maar wel zuur.

Het kan op het lijstje met eerdere problemen. Ik hoop dat met de komende reparatie alles een keer klaar is. Mijn plezier in de auto verlies ik beetje bij beetje natuurlijk. Mijn vrouw wil er al niet meer in rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkWre3llwlRSzl04B9cyVGGMm5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOtjvSSrYEAB7KN4aAwyf0lX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesFR
meacount schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Triest dat het niet werkt.

Wat je zou kunnen doen:

1 andere USB stick proberen, deze indien nodig formateren naar FAT 32
2 Geen andere bestanden erop, dus enkel MP3, probeer het met een gemiddelde bitrate MP3 192/256
3 plaats de MP3 "los" op de stick, met andere woorden niet in een mapje/file/bestandje/album
4 Meerdere USB aansluitingen in de ZS? wissel eens van aansluiting.....(trek de stick er niet uit op moment dat hij wordt gelezen(meestal wel te zien als er een knipperend lampje is te zien)
5 Juiste ingang van waaruit muziek moet worden afgespeeld gekozen? keuze zou USB moeten zijn....

Speelt je radio wel gewoon? Wordt het stil als je daarna van ingang wisselt naar USB?

Als je alles wat hierboven staat hebt geprobeerd ......... dan heb je in ieder geval je best gedaan 8) d:)b

Krijg je wat hier ook al is te lezen:

https://www.mgevs.com/thr...-video.12561/#post-208713

Bij de één speelt de auto wel een USB stick af en bij de ander niet.... zelf ben ik, als ik tenminste echt iets wil, van het type.... de aanhouder wint, succes (y)

Mocht het dan nog niet lukken, dan zou er onverhoopt iets defect kunnen zijn, laatste controle daarop zou kunnen zijn of bij een andere ZS van ongeveer gelijke bouwperiode die wel een USB stick kan lezen, ook jouw USB stick kan lezen.....
Het is gelukt!!
Nieuwe USB stick geformatteerd naar fat 32, muziek (mp3 bestanden zonder map) geupload, maar weer kunnen er geen tracks worden gevonden. Toen ik op de SRC knop (op het stuur) drukte verschenen nu 4 pictogrammen op het display (voorheen 3) en jawel hoor, het 4de pictogram was de USB stick. Deze geselecteerd en daar verschenen all tracks.
Toch nog even de 1ste USB stick geprobeerd maar deze deed het nog steeds niet.

Bedankt voor alle suggesties en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
meacount schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Hallo James, welkom hier, wil je wel helpen..... maar heb helaas geen ZS maar een MG4.

Mijn MG4 heeft ook moeite met mijn USBstick, hij gaat hem lezen en dan ziet hij wel dat er nummers opstaan en zie ik hem tellen, doch op een gegeven moment stopt hij met zoeken en meld mij dan vrolijk dat hij niets heeft gevonden. Je meld zelf niet om hoeveel nummers het bij jou gaat, maar mij is denk ik het grote probleem het aantal nummers dat ik op de USBstick heb staan, namelijk zo'n 8000. Bij elke rit die ik start gaat hij weer op zoek, hij stopt nooit op dezelfde plek met zoeken, kan soms rond de 1700 nummers zijn, maar hij is ook wel eens dicht rond de 3000 gekomen.

Als hij bij tijdens het zoeken op de USB stick wel aan het tellen gaat, dan leest hij iig nummers, ook al zegt ie bij mij dat ie niets gevonden heeft, hij gaat ze wel spelen. kan zelfs nog kiezen op alfabet of random, krijg alleen geen lijst te zien, wel het nummer dat er speelt en als er een plaatje van en hoesje bij het MP3 bestandje zit laat hij dat ook zien.

Waar je wel op moet letten, althans bij de MG4, is dat je kan kiezen waar je je muziek vanaf wilt spelen, je hebt immers keuze uit Radio, via BluTooth, dacht uit mijn hoofd nog Wifi en ook via USB...... die laatste dien je wel te selecteren, druk op play en hij speelt..... tenminste bij mij in de MG4 en ondanks geen lijst, en ik daarom niet zelf iets kan kiezen, speelt hij wel heel mooi af. Omdat er bij keuze uit 8000 nummers is en het allemaal wel mijn smaak is, is er altijd, met soms skippen, wel iets naar mijn smaak om naar te luisteren.

Hoop dat het bij jou ook lukt om de stick te gaan spelen als hij op USB staat, laat maar even weten of het gelukt is....... oh.... was de stick een beetje in een gangbaar formaat geformateerd?

Veel succes (y)
Dat probleem met die USB A stick met daarop 6000 nummers ervaarde ik ook in mijn MG4. Daarnaast heb ik nu ook een AI box via de USB A poort aangesloten, omdat ik enorm baal van de standaard Navigatie die door MG wordt uitgeleverd in de Engelse taal. Die "roundabouts" begonnen mij lichtelijk te irriteren, dus besloot ik om die Android AI box onder te bouwen. Via deze box kan ik nu standaard "offline" navigatie gebruiken en ook de 6000 nummers benaderen.
Helaas ging dit wel ten koste van het "standaard" geluid van de MG4. De on board radio wordt "qua geluid" uitgeschakeld op het moment dat je de "off line" navigatie gaat gebruiken. Een workaround is haalbaar door een FM radio app te downloaden, maar dat vind ik nog steeds teveel gedoe.

V.w.b. de USB met 6000 nummers heb ik wel een werkende oplossing gevonden, zonder die scan. Ik heb een mini USB adapter gekocht met daarin een 32gb USB A stick 9met die 6000 nummers).
Dit werkt prima op de standaard interface van de MG4.
Ingga schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Zijn er al mensen met positieve ervaringen met een dual Apple car play /Android auto? Wij zijn elk gehecht aan onze resp Apple en Samsung mobieltjes, dus we zullen aan een dual moeten geloven
Helaas ondervind ik nog wel steeds gedoe met het schakelen tussen de standaard interface en de AI box.
Met name het geluid lijkt door de AI box volledig geclaimd te worden, waardoor het standaard MG4 geluid wegvalt.
Jammer.
V.w.b. de internet functie zet ik steeds, voordat ik wegrij, de auto hotspot van de MG4 aan via de standaard internet module. Die is gratis en het lijkt ook gewoon te werken.
Ik hoef dus geen Wifi hotspot aan te zetten via mijn smartfone.

Ben benieuwd naar ervaringen.

En by the way.
Ik heb inmiddels ook een 1e mankement gevonden. De elektrische bediening van de bestuurders stoel weigert regelmatig dient. Door wat te morrelen aan de schakelaar gaat hij het dan uiteindelijk toch doen, maar dit is hoogst irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door MGforLuxury op 22-07-2023 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 09:56
@jpvdheijn

Als ik me het goed herinner heb je eerdaags een afspraak bij de dealer met MG5 vanwege een paar issues, of heb je die net gehad? Ik ben geïnteresseerd hoe dat verlopen is, en met name de tik/tok uit de bodemsectie van de wagen bij lastwisseling. Ik heb hetzelfde euvel met mijn wagen, en ook staat mijn sw versie nog op R07 voor de MPU.
MCU sw is 83.3.4.4

Als iemand zich geroepen voelt om nog iets over de nieuwere softwareversie te melden, (verbeteringen?) graag!!

De auto werd in December aan ons afgeleverd met R07 voor de MPU terwijl ik wist dat er op dat moment al een update beschikbaar was. Kom later maar terug werd er gezegd, vanwege de gigantische drukte bij VM...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
b]/V-Amessage=75742298,noline]meacount schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:08[/message]:[/b]
[...]
Heb ook wel eens nagedacht over het laten installeren van een dashcam/V-A
Ik heb inmiddels een dashcam geïnstalleerd. Werkt super en was zeer eenvoudig te monteren.

De cameraset was voorzien van kabeltjes en stekkers die perfect passen tussen de huidige stekkers van de MG4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0StvIv1hA6ZlMXzXwhLFW38eBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/awALmavzMgGXqXQe2EWoBk8U.png?f=fotoalbum_largeDe installatie was eenvoudig zelf te doen en was in een uurtje gepiept.

YouTube: MG4 : installation de double dashcam avec application dédiée et enre...

Volgende projectje is de trekhaak en de elektrische uitzetters van de vijfde deur.

De elektrische telescoop openers heb ik al in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OF6-O4C_fzgrlu3GCPOPVvcZjvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SaGpcoc28zCiznP8R1VXnZC7.png?f=user_large

Het wachten is nog op de trekhaak. Deze staat in bestelling.

[ Voor 41% gewijzigd door MGforLuxury op 23-07-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
buutvrij schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:39:
@jpvdheijn

Als ik me het goed herinner heb je eerdaags een afspraak bij de dealer met MG5 vanwege een paar issues, of heb je die net gehad? Ik ben geïnteresseerd hoe dat verlopen is, en met name de tik/tok uit de bodemsectie van de wagen bij lastwisseling. Ik heb hetzelfde euvel met mijn wagen, en ook staat mijn sw versie nog op R07 voor de MPU.
MCU sw is 83.3.4.4

Als iemand zich geroepen voelt om nog iets over de nieuwere softwareversie te melden, (verbeteringen?) graag!!

De auto werd in December aan ons afgeleverd met R07 voor de MPU terwijl ik wist dat er op dat moment al een update beschikbaar was. Kom later maar terug werd er gezegd, vanwege de gigantische drukte bij VM...
Klopt morgen gaat hij bij Van Mossel ingenomen worden. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:03

Fremske

and change the world

Beste forum leden,

Ik heb een vraag.
Kan iemand bevestigen of je met een MG ZS EV (bj. 2019 - Gen 1) kunt laden bij de Tesla Superchargers?

Graag hoor ik dit i.v.m. het plannen van de vakantie route :)

Groet en bedankt alvast.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Fremske schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:54:
Beste forum leden,

Ik heb een vraag.
Kan iemand bevestigen of je met een MG ZS EV (bj. 2019 - Gen 1) kunt laden bij de Tesla Superchargers?

Groet en bedankt alvast.
als ik jou was zou ik dit even zelf testen, wellicht zou het wel moeten - maar werkt het niet bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Fremske schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:54:
Beste forum leden,

Ik heb een vraag.

Groet en bedankt alvast.
Kon tot eind 2022 met mijn ZS Gen 1 altijd goed laden bij Tesla in NL en Frankrijk, maar sinds dit jaar lukt dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Zo de auto is terug en er zijn wat zaken opgelost en zaken verduidelijkt en ook zaken nog niet goed gediagnosticeerd maar dat komt wel.

Belangrijkste voor nu is dat er een sw update is gedaan van de ccu voor het euvel van niet laden bij de Supercharger. Dit is een recall volgens mijn service rapport en raad ik aan iedereen aan dit te doen met een mg5. Ook zou de towmode nu moeten werken maar ook dat moet ik nog proberen. De tik bij last wisseling heb ik uitgelegd gekregen als de remzadels die bewegen. Het schijnt dat alle mgs dit hebben volgens de monteur en na een tijd is het vet wat weg en krijg je de tik te horen maar ik hou het in de gaten. Het tikkend relais is iets waar ik denk ik nog eens mee terug moet. Ik zal hier eens een video daarvan posten of dat andere mg5 rijders dit herkennen. Tot zover de service, en ps op dit moment heb ik niets af moeten rekenen maar stond er wel een kosten calculatie op de werkbon. 642 euro buiten de garantie om naar dit alles te kijken!
Pagina: 1 ... 78 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2