Helemaal met je eens. Had hun eerdere mg4 filmpje ook al dat ik het overdreven vond hoe ze aan het klagen waren over het 'starten' van de auto.Troetelbeer schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Ik hoor daar zoveel flauwekul over de MG4, dat ik me echt afvraag of ze wel de moeite hebben genomen om daadwerkelijk zich wat te verdiepen in de auto.
Jammer wel, want kijk graag naar hun filmpjes, maar hier vallen ze toch wel echt door de mand.
Ik zag in het filmpje dat de bomen nog geen bladeren hadden. Gok dat het al een redelijk oude opname wasjbraamse schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:08:
[...]
Ik heb het filmpje ook bekeken, wij rijden een Comfort versie.
Heeft MG een oudere auto beschikbaar gesteld of is deze test al wat langer geleden?
Wij rijden inmiddels bijna 2 maanden geheel probleemloos.
Bij de aflevering van mijn MG4 heb ik niet gehoord wanneer de auto voor een controle naar de garage zou moeten. Ik meen me te herinneren dat onze vorige (benzine) auto na … km terug moest; en dat was eerder dan de jaarlijkse controle. Heeft iemand daar wel informatie over gekregen?
Bij de MG5 kun je dat in het display terugvinden, daar is het elke 24.000 km/jaar wat eerst komt.Kodo6 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:00:
Bij de aflevering van mijn MG4 heb ik niet gehoord wanneer de auto voor een controle naar de garage zou moeten. Ik meen me te herinneren dat onze vorige (benzine) auto na … km terug moest; en dat was eerder dan de jaarlijkse controle. Heeft iemand daar wel informatie over gekregen?
Mwah, was 109 euro kwijt voor een paar uur updaten en wat controles. Heel rijk worden ze er niet van.
Is voor de MG4 inderdaad ook 1 jaar of 24000km, wat het eerst bereikt wordt. Is te vinden op het bestuurders schermpje, en dan bladeren door het menu, zie foto hier onder. Had al 1300 km geredenzalkc schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:06:
[...]
Bij de MG5 kun je dat in het display terugvinden, daar is het elke 24.000 km/jaar wat eerst komt.
:strip_exif()/f/image/QPTepQNqjuYQQCOZyRbn7cyv.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens blijft ik elke keer de configuratie zien bij het starten van de auto. Oplossing iemand?
Volgens mij had ik dat ook en is het gewoon verkeerd vertaald. Kies een keer annuleren ipv opslaan; dan slaat hij het wel op...CryptoNL schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:48:
Mijn MG5 Luxury vraagt telkens bij het starten om configuratie. Dan zeg je opslaan voor de volgende keer en dan vraagt hij het opnieuw. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Al geprobeerd komt gewoon terugMeiBo schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:23:
[...]
Volgens mij had ik dat ook en is het gewoon verkeerd vertaald. Kies een keer annuleren ipv opslaan; dan slaat hij het wel op...
Voor de geinteresseerden van het draadloos maken van Apple CarPlay in de MG:
Mijn ervaringen met de Ekiy A1 van ome Ali (37,-) zijn vooralsnog zeer positief.
Ze hebben ook een Android Auto variant (iets goedkoper) en een combi-variant (iets duurder), maar over deze kan ik niet spreken omdat ik enkel de CarPlay variant heb.
Waarom MG wel een draadloze lader maar geen draadloze Apple CarPlay/Android Auto erin heeft geduwd blijft mij een raadsel.
Mijn ervaringen met de Ekiy A1 van ome Ali (37,-) zijn vooralsnog zeer positief.
Ze hebben ook een Android Auto variant (iets goedkoper) en een combi-variant (iets duurder), maar over deze kan ik niet spreken omdat ik enkel de CarPlay variant heb.
Waarom MG wel een draadloze lader maar geen draadloze Apple CarPlay/Android Auto erin heeft geduwd blijft mij een raadsel.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Kenteken dient wel al op naam gezet te zijn, maar zodra de auto op je naam staat is het dan ook snel voor elkaar, dat zullen de meesten hier wel kunnen beamendmrazor schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Goed om te weten. Ga ik doen zodra er een kenteken bekend is!
Ik rijd ook probleemloos in mijn MG4 Comfort, zo'n 2½ maand inmiddels. Nu heb ik geen harde cijfers maar ik heb het gevoel dat er meer software problemen zijn met de MG4 Luxury dan met de Standard en de Comfort. Nu heeft de Comfort wel de batterij en het 3-fase laden gelijk aan de Luxury versie, maar de systeemsoftware is volgens mij bij de Comfort dezelfde als die van de Standard. Want alleen de Luxury heeft de 360 graden camera en de ingebouwde navigatie, en daarvoor dus andere firmware.jbraamse schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:08:
Ik heb het filmpje ook bekeken, wij rijden een Comfort versie.
Heeft MG een oudere auto beschikbaar gesteld of is deze test al wat langer geleden?
Wij rijden inmiddels bijna 2 maanden geheel probleemloos.
Zo heeft de Comfort dan de stabiliteit in de software van de Standard maar de range en het laden van de Luxury. Best of both worlds.
Ik heb een zeer stabiele LuxuryHaay schreef op zondag 18 juni 2023 @ 01:45:
[...]
Ik rijd ook probleemloos in mijn MG4 Comfort, zo'n 2½ maand inmiddels. Nu heb ik geen harde cijfers maar ik heb het gevoel dat er meer software problemen zijn met de MG4 Luxury dan met de Standard en de Comfort. Nu heeft de Comfort wel de batterij en het 3-fase laden gelijk aan de Luxury versie, maar de systeemsoftware is volgens mij bij de Comfort dezelfde als die van de Standard. Want alleen de Luxury heeft de 360 graden camera en de ingebouwde navigatie, en daarvoor dus andere firmware.
Zo heeft de Comfort dan de stabiliteit in de software van de Standard maar de range en het laden van de Luxury. Best of both worlds.(geintje
)

Believe. Imagine. Create.
Hebben hier al mensen het swipe-down menu met HVAC instellingen? Zie teslabjorn zijn video
YouTube: #85 Road trip with MG4 to Arctic Circle part 1
Als ik me niet vergis dan gaf vroeger swipe down de instellingen zoals tractie controle.
Als ik me niet vergis dan gaf vroeger swipe down de instellingen zoals tractie controle.
/f/image/8LWV62835AGtMM4usUE94PFz.png?f=fotoalbum_large)
Ja ik heb wel zoiets maar ziet er anders uit. Er is blijkbaar een update voor?Ives schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:41:
Hebben hier al mensen het swipe-down menu met HVAC instellingen? Zie teslabjorn zijn video
[Afbeelding]
Yep, maar deze ziet er anders uit. Blijkbaar een nieuwere versie met een best mooie layout....wilikook.Ives schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:41:
[Afbeelding]
Bij mij werkt het tot zover ik kan ontdekken zo:
swipe down in het midden geeft klimaat instellingen
swipe down vanaf rechtsboven iets met schermhelderheid en geluid
swipe left alle instellingen menus.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Dat swipe-down menu heb ik ook, net als andere al aangeven, echter ook bij mij ziet het er anders uit. Dit is een heel stuk beter!Ives schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:41:
[Afbeelding]
Beetje off-topic, maar de MG4 wordt mijn eerste elektrische auto. Heeft er nog iemand tips voor een goede laadpas?
Ik zat te denken om er een van de ANWB te nemen, zonder abonnement omdat ik niet veel kilometers maak.
Ik zat te denken om er een van de ANWB te nemen, zonder abonnement omdat ik niet veel kilometers maak.
MG4 is ook mijn eerste elektrische auto, en ik stond dus voor hetzelfde. Heb destijds ook de ANWB pas (zonder abonnement) gehaald, maar tot op heden nog niet gebruikt.dmrazor schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:08:
Beetje off-topic, maar de MG4 wordt mijn eerste elektrische auto. Heeft er nog iemand tips voor een goede laadpas?
Wat je vooral moet doen is kijken naar je persoonlijke situatie. Heb je een eigen laadpunt bij je huis, of ben je afhankelijk van publieke laadpalen in de buurt? En in dat tweede geval, van welke aanbieder zijn de palen in je omgeving? Is er één uniforme aanbieder of zijn er verschillende? Dat bepaalt weer welk pasje je het beste kunt gebruiken.
Maar voor het beste advies kun je beter naar het Openbare laadpalen, laadpalen en providers topic gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 19-06-2023 10:20 ]
Ik kreeg een antwoord op het vraag welke software release dit is R40, volgens mij hier nog niet beschikbaar?Troetelbeer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:45:
[...]
Dat swipe-down menu heb ik ook, net als andere al aangeven, echter ook bij mij ziet het er anders uit. Dit is een heel stuk beter!
Volgens dealer wordt onze wagen deze week verwacht in haven van Zeebruge. Benieuwd of het effectief zo zal zijn. Besteld begin januari, orange mg4 luxury uitvoering.
Ik heb ook ANWB wegens de goede dekking en vaste prijs, maar laad de laatste tijd prive meer bij Tesla SUC want lagere tarieven.dmrazor schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:08:
Wellicht geeft dit nog inzicht? (ANWB = Eneco) Afhankelijk van je provincie kan Vattenfall wel interessant zijn.
/f/image/uQiUD5LnOqubbEUVK2Hc4vi3.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben sinds kort van een AA wirless op de MG5. Ik had last van het wegvallen van android auto op lange trips wat erg hinderlijk was. Afgelopen weekend zijn wij met de AA wireless vanuit regio Breda naar Amsterdam gereden en geen enkele keer dat de verbinding weg viel. En goede toevoeging tot nu toe.
Ik heb ook een dergelijk soort kastje gehad paar weken maar inmiddels weer doorverkocht. Want op lange ritten trekt dat ding je telefoon leeg qua batterij en dan moet je dus alsnog je telefoon weer aan een usb poort verbinden of je komt op je bestemming met een telefoon met zeer laag batterij niveau. Dus daarmee praktisch nut voor mij nihil (behalve op korte ritten maar daar heb ik meestal geen google maps voor nodig).jpvdheijn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:37:
Ik ben sinds kort van een AA wirless op de MG5. Ik had last van het wegvallen van android auto op lange trips wat erg hinderlijk was. Afgelopen weekend zijn wij met de AA wireless vanuit regio Breda naar Amsterdam gereden en geen enkele keer dat de verbinding weg viel. En goede toevoeging tot nu toe.
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Dit weekend kwam ik met mijn ZS op een helling stil te staan. Het lukte daarna niet om weg te rijden, omdat de automatische handrem ingeschakeld bleef. Uiteindelijk de auto uit en weer ingeschakeld, toen kon ik weer wegrijden. Dat moet anders kunnen, iemand een tip?
Mijn Orange Luxery is eind vorige maand aangekomen in Zeebrugge, ben nogsteeds niet gebeld voor een leverafspraak helaas.Jarnodw schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
Volgens dealer wordt onze wagen deze week verwacht in haven van Zeebruge. Benieuwd of het effectief zo zal zijn. Besteld begin januari, orange mg4 luxury uitvoering.
Het huidige swipe down instellingen menu voor de temperatuur in de auto ziet er idd even anders uit dan het nieuwe menu, wordt straks weer even wennen als we allemaal de update's hebben.Ives schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:41:
Belangrijker is dan of het ook wat subtieler te werk gaat en men niet alleen aan de plaatjes heeft gewerkt.
We gaan de goede richting uit, mooie plaatjes, LKA update, allemaal one pedal drive mogelijkheid(of ik daar op zit te wachten is weer een ander verhaal) en als het scherm iets gewilliger wordt, dan ben ik helemaal blij. Denk ook dat het gaat helpen om stabieler te worden als hij niet zoals bij mij, elke keer een poging doet om de hele USB stick op het gebied van aantal nummers te downloaden, overigens geen reden voor mij om de USB stick dan maar te verwijderen, houd van de 8000 nummers die erop staan
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd en ik weet dat ze bijvoorbeeld met mijn Sony TV ook 2 jaar nodig hadden om hem enigszins gebruiksvriendelijk te krijgen, het eerste jaar was echt een drama, maar ik heb me weten in te houden en hij hang nu zo'n 3 jaar nog steeds ongeschonden aan de muur
Keek ook altijd hun filmpjes en dan waren ze tijdens de filmpjes meestal een stuk opgewekter dan wat ze daar aan het brouwen waren, die lange was super chagrijnig en het leek wel of ze opdracht hadden om de MG4 neer te halen en er vooral niet positief over te doen........ ook alsof ze er beiden niet veel zin in hadden.Troetelbeer schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Ik hoor daar zoveel flauwekul over de MG4, dat ik me echt afvraag of ze wel de moeite hebben genomen om daadwerkelijk zich wat te verdiepen in de auto.
Jammer wel, want kijk graag naar hun filmpjes, maar hier vallen ze toch wel echt door de mand.
Zelden dat ze zoveel onzin vertellen, zoals bijvoorbeeld over Opel, oud merk, maar bestaat in weze helemaal niet meer, is PSA kind, zelfde geld in weze voor MG, ook oud merk, maar al langer bij de nieuwe eigenaar dan Opel.
Op alle gebieden scoort de MG beter dan de Opel, ruimte, zitcomfort, garantie, rijden, veiligheidsuitrusting en luxe, grotere accu en sneller laden, moet ik nog even doorgaan..... voordeliger geprijst.......meer waar voor je geld. De You tube filmpjes laten ook zien dat de MG4 een heel mooi bereik heeft en helemaal geen stroomvreter is.
En waar viel de lange lummel over...... meneer had moeite met het begrijpen van de bediening, ja vervelend dat niet alle auto's precies hetzelfde zijn, maar als je eigenaar bent leer je het vanzelf dat je de deuren dicht moet hebben bij de MG4 om eea te kunnen bedienen, en ja, als het het eenmaal weet dat je de temperatuur iets hoger moet zetten.... ja, als eigenaar zeur je daar niet over, maar om dan de MG4 weg te zetten als een soort van miskoop en je daarom vooral de Opel moet nemen..... ongelooflijk dom filmpje.
Vraag me af waarom ze dat mislukte filmpje online gezet hebben, alsof er nog een vakantiebonus via eoa sponsor binnengehaald moest worden, zeuren over een achterwisser, die er ondertussen bij de upgrade modellen opzit en dat gemis in het verleden bij een vergelijk met Kia en andere gerenommeerde merken nooit een probleem was. Spijkers op laag water zoeken, heb het filmpje een Thumbs down gegeven en me maar onthouden van commentaar om niet net zo diep als de heren te zinken

Zelf op de handrem gezet en daarbij misschien niet gezien dat de auto misschien in N is gaan staan ipv D?Nancy81 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:50:
Dit weekend kwam ik met mijn ZS op een helling stil te staan. Het lukte daarna niet om weg te rijden, omdat de automatische handrem ingeschakeld bleef. Uiteindelijk de auto uit en weer ingeschakeld, toen kon ik weer wegrijden. Dat moet anders kunnen, iemand een tip?
Op 6 januari een mg4 luxury grey besteld. Net gebeld dat ik hem 10 juli op mag halen. 😁. Dat wordt drie weken slecht slapen.
We kennen het gevoel en leven met je meeRon6 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:45:
Op 6 januari een mg4 luxury grey besteld. Net gebeld dat ik hem 10 juli op mag halen. 😁. Dat wordt drie weken slecht slapen.
Tot nu toe erg tevreden over de MG5 wat ik een veel betere auto vind dan de MG4 overigens. Jammer is wel dat het verzetten van drive naar neutraal of reverse via een draaiknop moet. Dat vind ik niet erg veilig zeg maar. Had liever gezien dat dat gewoon een soort van pookje was of iets dergelijks.
Ben overigens wel benieuwd of je de kleuren in kunt stellen van het scherm. Het is nu wel erg grijs en ik zou graag de kilometerteller in het midden van het dashboard willen hebben in plaats van vast aan de linkerkant. Kan dat?
Ben overigens wel benieuwd of je de kleuren in kunt stellen van het scherm. Het is nu wel erg grijs en ik zou graag de kilometerteller in het midden van het dashboard willen hebben in plaats van vast aan de linkerkant. Kan dat?
Op Autoweek staat een artikel over de MG4 met 77 kWh accu en de vierwielaangedreven versie met 435 pk. Dat is minder dan de 449 pk die de MG Mulan in China heeft.
https://www.autoweek.nl/a...erk-en-tot-520-km-bereik/
https://www.autoweek.nl/a...erk-en-tot-520-km-bereik/
Wij hebben de MG4 Luxury rood op 18 mei besteld (voorraad model, maar stond nog op de boot) en vandaag ook gebeld dat wij de auto op 10 juli kunnen ophalen in Amsterdam. Kan niet wachtenRon6 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:45:
Ook ik kan mijn MG4 lux ophalen op 27 juli maar zonder trekhaak 😢 dat zou betekenen dat ik niet met de vouwwagen weg kan in mijn vakantie !
Dus gezegd dat ik hem ophaal als er één trekhaak opzit helaas.
Heb je geprobeerd de automatische handrem te lossen met het knopje (P) in de middenconsole ?Nancy81 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:50:
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Mijn Orange Luxury heb ik eind november 22 besteld. Op 26 mei zou deze in Zeebrugge aankomen.1234567y schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:29:
[...]
Mijn Orange Luxery is eind vorige maand aangekomen in Zeebrugge, ben nogsteeds niet gebeld voor een leverafspraak helaas.
Ben vorige week gebeld door VM dat de auto volgende week kan worden opgehaald.
Er zit dus behoorlijk wat tijd tussen Zeebrugge en het bellen.
Dus nog even geduld, maar blij dat het Oranje-legioen steeds groter wordt
[ Voor 7% gewijzigd door Jony23 op 19-06-2023 16:23 ]
2e video is uit van Björn Nyland.
Artic circle part 2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Fmbj7xN1ZVpaBOL7glVCxu0.jpg?f=user_large)
YouTube: #85 Road trip with MG4 to Arctic Circle part 2
Artic circle part 2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Fmbj7xN1ZVpaBOL7glVCxu0.jpg?f=user_large)
YouTube: #85 Road trip with MG4 to Arctic Circle part 2
Grappig dat je dit zegt. Het valt me op dat de bezitter van een gereviewde auto het veelal niet eens is (vaak terecht overigens) met hun bevindingen.Troetelbeer schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Maar dat betekent dus dat een potentiële koper verkeerde informatie voorgeschoteld krijgt.
Zo hadden ze het laatst over de Tesla Model Y en klaagden ze over het feit dat je niet met one pedal tot stilstand kon komen, complete onzin uiteraard. Ook had ie volgens hen 18 inch velgen, terwijl dat een onmogelijk configuratie is en makkelijk te checken.
Ik rij zelf ondertussen net een maand mijn MG 4 standard. Lees zelf al stiekem een tijdje mee. Nu ben ik benieuwd: Is er een mogelijkheid om corrigeren van stuur uit te zetten? Schrik me soms echt rot wanneer dit automatisch gebeurt. Daarnaast lees ik veel over updates die gaan komen. Hoe zit dat precies? Wanneer kunnen we die verwachten? Moet je daarvoor langs de dealer?
Hieronder een foto van de schoonheid:
Hieronder een foto van de schoonheid:
:strip_exif()/f/image/1CVK0Q3XEOUJicgeiBVnm1d4.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien komen we elkaar nog tegen! In mag ophalen in de ochtend.RvR1 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:20:
[...]
Wij hebben de MG4 Luxury rood op 18 mei besteld (voorraad model, maar stond nog op de boot) en vandaag ook gebeld dat wij de auto op 10 juli kunnen ophalen in Amsterdam. Kan niet wachten
@Haay @Heinemancp
Dank voor de tips. Ik zit in Zuid-Holland en ben aangewezen op openbare laadpalen. In mijn wijk staan redelijk wat Allego palen. Zal nog eens verder onderzoeken.
Dank voor de tips. Ik zit in Zuid-Holland en ben aangewezen op openbare laadpalen. In mijn wijk staan redelijk wat Allego palen. Zal nog eens verder onderzoeken.
Welkom Beautjuh11, de rijstrookhulp kun je na elke start uitzetten als de auto in drive staat via het ‘pilotmenu’. Als hij niet in drive staat is die knop er niet (tenminste niet in mijn versie).Beautjuh11 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:52:
Ik rij zelf ondertussen net een maand mijn MG 4 standard. Lees zelf al stiekem een tijdje mee. Nu ben ik benieuwd: Is er een mogelijkheid om corrigeren van stuur uit te zetten? Schrik me soms echt rot wanneer dit automatisch gebeurt.
Snap ik! Wat voor vouwwagen wil je mee op pad?Pittig schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:47:
Ook ik kan mijn MG4 lux ophalen op 27 juli maar zonder trekhaak 😢 dat zou betekenen dat ik niet met de vouwwagen weg kan in mijn vakantie !
Dan moet je wel op me wachten want ik ben er pas in de middag 😂Ron6 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:29:
[...]
Misschien komen we elkaar nog tegen! In mag ophalen in de ochtend.
Dan zal die van mij op de zelfde boot zitten, laatste nieuws wat ik begreep is 23e aankomst, zou deze week telefoon moeten verwachten voor een levering afspraak. We gaan het zien!Jarnodw schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
Als ik de chat hierboven zie dat de afspraken voor VM Amsterdam al op 10 Juli staan, zal die van mij wel een week later worden, op zijn minst..

Staat je rij-assistentie standaard op ACC of op TJA? Bij mij staat die op ACC en ik merk alleen een lichte stuurcorrectie wanneer ik te dicht bij de lijnen kom zonder van de richtingaanwijzer gebruik te maken. En verder verlaag ik altijd bij elke rit de afstand tot voorligger van 3 streepjes naar 1 streepje.Beautjuh11 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:52:
Ik rij zelf ondertussen net een maand mijn MG 4 standard. Lees zelf al stiekem een tijdje mee. Nu ben ik benieuwd: Is er een mogelijkheid om corrigeren van stuur uit te zetten? Schrik me soms echt rot wanneer dit automatisch gebeurt. Daarnaast lees ik veel over updates die gaan komen. Hoe zit dat precies? Wanneer kunnen we die verwachten? Moet je daarvoor langs de dealer?
Wat updates betreft, die moeten altijd bij de dealer geïnstalleerd worden. Voor zover ik weet wordt alleen bij regulier onderhoud een firmware update geïnstalleerd, en moet je er misschien nog om vragen ook. Wanneer je geen problemen met je auto meldt zal de dealer er vanuit gaan dat alles goed is en dat je geen update nodig hebt. Alleen als er een urgent probleem is wat een terugroepactie tot gevolg heeft zal de dealer zelf contact opnemen daarover.
Ik doe precies hetzelfde elke keer en dan werkt het perfect.Haay schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:36:
[...]
Staat je rij-assistentie standaard op ACC of op TJA? Bij mij staat die op ACC en ik merk alleen een lichte stuurcorrectie wanneer ik te dicht bij de lijnen kom zonder van de richtingaanwijzer gebruik te maken. En verder verlaag ik altijd bij elke rit de afstand tot voorligger van 3 streepjes naar 1 streepje.
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Met een Holtkamper Cocoonsavale schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:38:
[...]
Snap ik! Wat voor vouwwagen wil je mee op pad?
Hier ook, maar goed, hij vraagt of het uit te zetten is en dat kan.mrme12345 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:49:
[...]
Ik doe precies hetzelfde elke keer en dan werkt het perfect.
@Beautjuh11
LKA kun je in het menu bij MG Pilot uitzetten. Wel elke keer even opnieuw doen als je de auto start.
In de zs heb ik m gewoon op tja staan, in het begin schrok ervan maar ik merk als je een poosje er stug mee doorrij en niet ga tegensturen dat ik er nu helemaal geen last meer van heb.mrme12345 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:49:
[...]
Ik doe precies hetzelfde elke keer en dan werkt het perfect.
Verder zet ik de afstand ook op 1 streepje maar indien mogelijk rij ik sportmodes aangezien ik het in eco wel een min punt vind hoe langszaam de zs weer op gamg komt na remmen door een voorganger.
In de volgende update zal het ook mogelijk worden de LKA permanent uit te zetten, zodat je dit niet meer bij iedere nieuwe rit hoeft te doen. Werd me verteld toen ik vrijdag mijn MG4 ophaalde.Troetelbeer schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:53:
[...]
Hier ook, maar goed, hij vraagt of het uit te zetten is en dat kan.
@Beautjuh11
LKA kun je in het menu bij MG Pilot uitzetten. Wel elke keer even opnieuw doen als je de auto start.
Ahh dat is een fraaie! Ga je wel vrij gemakkelijk over de 500kg heen als je ook wat spullen meeneemt denk ik? Zal niet meteen een issue zijn natuurlijk. Ben wel benieuwd naar je verbruik straks! Hopelijk krijg je hem snel (met trekhaak)
Lijkt mij zeer sterk i.v.m. de Euro NCAP regels, maar goed...cgeraeds schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:57:
[...]
In de volgende update zal het ook mogelijk worden de LKA permanent uit te zetten, zodat je dit niet meer bij iedere nieuwe rit hoeft te doen. Werd me verteld toen ik vrijdag mijn MG4 ophaalde.
Dat valt reuze mee leeg is de vouwwagen +/- 275 kg ( en dan(en ik neem geen aardappelen mee 😂)savale schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:52:
[...]
Ahh dat is een fraaie! Ga je wel vrij gemakkelijk over de 500kg heen als je ook wat spullen meeneemt denk ik? Zal niet meteen een issue zijn natuurlijk. Ben wel benieuwd naar je verbruik straks! Hopelijk krijg je hem snel (met trekhaak)
En naar het verbruik ben ik ook heel benieuwd
Zojuist even contact gehad met V Mossel. De gemiddelde wachttijd voor reparaties, checks of wat dan ook is nu 7 tot 10 WEKEN. Men verwacht dat dit nog veel erger gaat worden. Geen personeel etc etc en daarbij heeft V Mossel natuurlijk dat exclusiviteitscontract met MG, waardoor iedereen bij hun komt voor vragen/reparaties etc, niet handig
@jpvdheijn
Op dinsdag 13 juni meldt je dat je bij een MG5 een 'tik' hebt bij lastwissel (remmen/optrekken) .
Dat heb ik dus ook, bij mijn MG5. Een soort 'tok' bij wegrijden stoplicht na het uitrijden/remmen. Niet erg luid en alleen te horen als de radio zacht/uitstaat.
Ik heb het idee dat het uit/onder de voorkant van de wagen komt. Is hier er al meer over bekend?
Ik zoek ook op engels forum (zijn er daar meer verkocht) maar niets te vinden.
Moet ook maar eens naar VM voor dit ge-tiktok
Ongv. 9000 km oud.
Op dinsdag 13 juni meldt je dat je bij een MG5 een 'tik' hebt bij lastwissel (remmen/optrekken) .
Dat heb ik dus ook, bij mijn MG5. Een soort 'tok' bij wegrijden stoplicht na het uitrijden/remmen. Niet erg luid en alleen te horen als de radio zacht/uitstaat.
Ik heb het idee dat het uit/onder de voorkant van de wagen komt. Is hier er al meer over bekend?
Moet ook maar eens naar VM voor dit ge-tiktok

In de Duitse Marvel R groep werd dit nieuwsartikel gedeeld: https://www.vosgesmatin.f...un-garage-et-le-carbonise

Blijkbaar heeft een Marvel R gisteren vlam gevat tijdens het opladen. Hopelijk komt er gedegen onderzoek naar de oorzaak.... Die van ons staat iig buiten (hebben geen garage).

Blijkbaar heeft een Marvel R gisteren vlam gevat tijdens het opladen. Hopelijk komt er gedegen onderzoek naar de oorzaak.... Die van ons staat iig buiten (hebben geen garage).
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Autohold misschienbuutvrij schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:03:
@jpvdheijn
Moet ook maar eens naar VM voor dit ge-tiktokOngv. 9000 km oud.
Echt dat bij van Mossel iemand van de service proberen te bereiken is echt drama. Ik geef ze nog een week en dan rij ik de kar gewoon door de voordeur naar binnen.buutvrij schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:03:
@jpvdheijn
Moet ook maar eens naar VM voor dit ge-tiktokOngv. 9000 km oud.
8 juni gebeld met een terugbel verzoek als reactie --> geen reactie, daarnaast ook gekeken naar de werkplaats kalender en niets boekbaar in de agenda.
13 juni gebeld met een terugbel verzoek als reactie --> geen reactie;
19 juni gebeld met weer een terugbel verzoek als reactie maar hier ben ik niet mee akkoord gegaan.
Toen maar een mail rechtstreeks naar de service adviseur. Eens kijken of die wel binnen een week een reactie kan geven.
volgende zaken bij de MG5:
1. Nog niet opgelost vervangen van het paneel waar bij aflevering krassen op zaten dat zou ik wel afgerond willen hebben;
2. De sensor meldingen tijdens het gekoppeld zijn van een trekhaakstekker in de app en op het scherm. Lijkt alsof in de SW de towmode niet aanstaat.
3. De auto maakt een tik in de aandrijving tijdens last wisseling. Enerzijds tijdens het aantikken van de rem na accelereren of rijden zonder negatieve last en tijdens het weer accelereren. Dit lijkt mij niet een product eigenschap daar dit niet aanwezig was tijdens de eerste bijna 9000 kilometers.
4. Daarnaast als het wat kouder is en er gebruik gemaakt wordt van de verwarming lijkt er een tikkend relay geluid te komen uit de voeten omgeving van de berijder. Geen idee of dit ook als product eigenschap mag worden bestempeld maar daar lijkt het niet op. Dit zal met deze temperaturen wat moeilijker te reproduceren zijn.
Autohold heb ik niet aan staan. Wat een onding is dat, gelijk uitgezet naar mijn eerste ervaring.
Buiten deze puntjes rijdt de auto nog steeds erg lekker. Het is enkel vervelend dat er zo slecht wordt gereageerd. Het verhaal op insta autovlog met de MG ZS lijkt dus niet uit de lucht gegrepen.
[ Voor 3% gewijzigd door jpvdheijn op 20-06-2023 16:40 ]
@jpvdheijn Zie mijn post hierboven over Van Mossel
MG had NOOIT zaken moeten doen met slechts 1 partij. Dit is het resultaat namelijk. Veel teveel klanten die afhankelijk zijn van 1 dealer. Dan kun je nog 100 mensen aannemen, maar dat gaat het probleem niet oplossen. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn MG niet bij Van Mossel heb gekocht, want qua service zijn ze echt benedenmaats. Wel moet ik voor reparaties etc bij Van Mossel zijn, want exclusiviteitscontract met MG.
Daarnaast was Van Mossel ook 3.000,- duurder voor mijn MG5 dan een concurrent.
Dan moeten ze eerst leren hoe dat moet. VM Amsterdam heeft het vandaag voor elkaar gekregen om mijn Rode Luxury MG4 met licht interieur te downgraden naar 1300R24.cgeraeds schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:57:
[...]
In de volgende update zal het ook mogelijk worden de LKA permanent uit te zetten, zodat je dit niet meer bij iedere nieuwe rit hoeft te doen. Werd me verteld toen ik vrijdag mijn MG4 ophaalde.

Half juli in de herkansing.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
De verkoper waarmee ik contact had over afhandeling restpunten (trekhaak, software, krassen bij aflevering) is vertrokken dus had ik contact met de vestigingsleider van VM Amsterdam. Volgende week donderdag staat de afspraak voor trekhaak en overige punten. Ben benieuwdwrak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:52:
[...]
Dan moeten ze eerst leren hoe dat moet. VM Amsterdam heeft het vandaag voor elkaar gekregen om mijn Rode Luxury MG4 met licht interieur te downgraden naar 1300R24.Ontkent glashard dat er een nieuwere versie is. Klacht niet verholpen. Wellicht was hij in de war met een standaard. De zwarte vegen op de deurgrip binnen zitten er nog steeds. Lastig afspraken maken met al die lagen in de VM communicatie.
Half juli in de herkansing.
Ah dan weet ik wie het is ene Anton. Kreeg ook al een outof the office mail.Heinemancp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:06:
[...]
De verkoper waarmee ik contact had over afhandeling restpunten (trekhaak, software, krassen bij aflevering) is vertrokken dus had ik contact met de vestigingsleider van VM Amsterdam. Volgende week donderdag staat de afspraak voor trekhaak en overige punten. Ben benieuwd
Ik hoorde vorige week dat alle verkopers ontslag hebben genomen..Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:11:
[...]
Ah dan weet ik wie het is ene Anton. Kreeg ook al een outof the office mail.
De verkopers die er nu zijn , moeten nog ingewerkt worden en zijn allemaal nieuw .

Ah dan snap ik alle problemen met uitlevering ook wel. Wat een probleem Pff.Pittig schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:
[...]
Ik hoorde vorige week dat alle verkopers ontslag hebben genomen..
De verkopers die er nu zijn , moeten nog ingewerkt worden en zijn allemaal nieuw .
Jeetje, lijkt mij toch sterk dat een deel van het personeel tegelijkertijd weggaat? Als dat echt zo is, dan kan het ook geen top bedrijf zijn om te werkenPittig schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:
[...]

On a more positive note:
Vanmiddag gebeld, en kan mijn MG4 luxury Andes Grey binnenkort ophalen. 7 Juli kan ik hem ophalen in Nijmegen

Voor de data liefhebbers: 10 januari besteld.
(Mocht een admin dit lezen, heb gekozen om de auto in Nijmegen op te halen, dus mag gewijzigd worden in de Excel sheet)
[ Voor 8% gewijzigd door Pjetrof op 20-06-2023 19:32 ]
En dan heb ik het over vestiging AmsterdamPittig schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:
[...]
Dit verbaast me weinig… Hoor meer vk over de huidige commercieel directeur mg bij vm en dat zijn voor ganger een stuk beter was🫣Pittig schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door shake op 20-06-2023 20:53 ]
De mijne komt als goed is morgen binnen, als hij geïnstalleerd is moet je dan elke keer als je de auto instapt opnieuw verbinden of gaat dit automatisch?matthewtje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:56:
Voor de geinteresseerden van het draadloos maken van Apple CarPlay in de MG:
Nu met kabel werkt wel, alleen ik heb een 14pro Max en met kabel ligt hij net te krap waardoor de kabel beetje dubbel knikt.
Gezien jou verhaal heb ik vandaag nogmaals de online afspraken kalender geopend en waarempel in augustus is er nog ergens plek. Deze heb ik toch maar vastgezet daar de reactie nog moet komen van de mosselman. Nu staat er iig een verzoek in hun agenda. Ik ben benieuwd of ze daar nog proactief de commentaren lezen die ik in de opmerkingen heb gezet.CryptoNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:53:
@jpvdheijn Zie mijn post hierboven over Van MosselMG had NOOIT zaken moeten doen met slechts 1 partij. Dit is het resultaat namelijk. Veel teveel klanten die afhankelijk zijn van 1 dealer. Dan kun je nog 100 mensen aannemen, maar dat gaat het probleem niet oplossen. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn MG niet bij Van Mossel heb gekocht, want qua service zijn ze echt benedenmaats. Wel moet ik voor reparaties etc bij Van Mossel zijn, want exclusiviteitscontract met MG.
Dat zegt meer over de huidige arbeidsmarkt: verloop van personeel is echt enorm, ook bij mij op het werk. In de medewerkers app zie ik telkens heel veel collegas de app verlaten.....Pittig schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:
[...]
Ik vraag me af of er meer zijn hier die te maken hebben gekregen met een prijsstijging tussen offerte/bestellen en levering?
Het gaat me in mijn geval alleen om de fiscale waarde voor de bijtelling. Ik heb in januari akkoord gegeven op een offerte voor de MG4 lux grey voor een (fiscale) prijs van 35.640 (catalogusprijs + opties (grijze kleur) - dus zonder de overheidskosten of kosten rijklaarmaken (daar betaal je geen bijtelling over).
Nu krijg ik bij levering te horen dat het bedrag waarover bijtelling betaald moet worden 37.140 is geworden (door de RDW vastgesteld). Dat is toch €1500 extra.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Atf6uuIbtQDOA89kOZFrpIyS.png?f=user_large)
Nou lees ik hier dat alleen bijkomende kosten mogen worden doorgerekend die door de overheid zijn opgelegd
https://www.anwb.nl/exper...-na-aankoop-van-onze-auto
(wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke door de overheid) maar volgens mij is daar het afgelopen half jaar niks veranderd.
Snap ik het nou niet of wordt me hier een oor aan genaaid door VanMossel?
Het gaat me in mijn geval alleen om de fiscale waarde voor de bijtelling. Ik heb in januari akkoord gegeven op een offerte voor de MG4 lux grey voor een (fiscale) prijs van 35.640 (catalogusprijs + opties (grijze kleur) - dus zonder de overheidskosten of kosten rijklaarmaken (daar betaal je geen bijtelling over).
Nu krijg ik bij levering te horen dat het bedrag waarover bijtelling betaald moet worden 37.140 is geworden (door de RDW vastgesteld). Dat is toch €1500 extra.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Atf6uuIbtQDOA89kOZFrpIyS.png?f=user_large)
Nou lees ik hier dat alleen bijkomende kosten mogen worden doorgerekend die door de overheid zijn opgelegd
(wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke door de overheid) maar volgens mij is daar het afgelopen half jaar niks veranderd.
[ Voor 4% gewijzigd door Robonus op 21-06-2023 08:14 ]
Anton heeft mij toen ook geholpen bij het bestellen van mijn MG4 als zakelijke leaseauto. Aardige kerel.Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:11:
[...]
Ah dan weet ik wie het is ene Anton. Kreeg ook al een outof the office mail.
Zo te zien werkt hij nu bij Lotus cars als ik zijn naam intyp in de Google zoekmachine.
Dat klopt die is mee gegaan met de oud commercieel directeur mg Gijs naar Lotus net als mijn verkoper die reeds vertrokken is naar Lotus😉Sonicfreak schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Anton heeft mij toen ook geholpen bij het bestellen van mijn MG4 als zakelijke leaseauto. Aardige kerel.
Zo te zien werkt hij nu bij Lotus cars als ik zijn naam intyp in de Google zoekmachine.
[ Voor 6% gewijzigd door shake op 21-06-2023 09:19 ]
Verbindt automatisch ja. Ik heb heel soms dat er geen geluid meekomt, dan is het een simpele kwestie van USBtje uit de auto en weer direct erin, en is 'ie na 20 sec weer 'terug'U2psv schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:19:
[...]
De mijne komt als goed is morgen binnen, als hij geïnstalleerd is moet je dan elke keer als je de auto instapt opnieuw verbinden of gaat dit automatisch?
Nu met kabel werkt wel, alleen ik heb een 14pro Max en met kabel ligt hij net te krap waardoor de kabel beetje dubbel knikt.
Hangt ook van je gemeente af maar er is een Zuid-Holland laadpas met vaste tarieven en geen starttarief.dmrazor schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:44:
@Haay @Heinemancp
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/laadpas-zuid-holland
Als je de eigenaar van de auto bent, dan is die link die je vermeldt relevant, Als het gaat om een zakelijke leaseauto, dan is de leasemaatschappij degene die daar over mag klagen. Jij niet want jij bent niet de koper.Robonus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:13:
Ik vraag me af of er meer zijn hier die te maken hebben gekregen met een prijsstijging tussen offerte/bestellen en levering?
[Afbeelding]
Maar voor jouw bijtelling heb je er niks aan. De belastingdienst is keihard: De gebruikte waarde voor bijtelling is de cataloguswaarde op het moment van kentekening.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 21-06-2023 11:40 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vind het een heel mooi overzicht, heb je voor mij/ons de URL zodat ik het ook zelf kan vinden, of moet ik ergens lid van worden om erbij te komen? Heb een poging gedaan, maar kom niet bij/kan het niet vinden op de website die wordt genoemd bovenaan dat overzicht.Heinemancp schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Ik heb ook ANWB wegens de goede dekking en vaste prijs, maar laad de laatste tijd prive meer bij Tesla SUC want lagere tarieven.
Wellicht geeft dit nog inzicht? (ANWB = Eneco) Afhankelijk van je provincie kan Vattenfall wel interessant zijn.
[Afbeelding]
Heb ook oa ook de ANWB pas, minder blij met het Eneco deel, niet een altijd even fijn bedrijf, maar ja, ANWB was ook niet lief over onze MG4
Elektrisch rijden met de MG4 is een genot, ook al weigerde gisteren mijn airco 2x te gaan koelen, bij instappen voor het 1e ritje niet, bij 2e ritje wel, bij 3e ritje weer niet, en bij de daarop volgende 5 ritjes geen probleem en koelde hij mij het hoofd naar hartelust. Ach, aanstaande dinsdag krijgt ie wat updates en iets van een onderhoudsbeurtje aan de warmtepomp, hoop dat het daarmee wordt opgelost, rijd altijd met de airco aan, behalve tijdens de echt koude winterse dagen. Altijd met de airco aan, niet erg als je dan ook niet de hoofdprijs hoeft te betalen en je een klein beetje de weg kunt vinden in het oerwoud van aanbieders van zowel de palen als de passen en de beste combinatie daarvan. Afgelopen maand moest ik 400kWu afrekenen, en dat doe ik liever tegen een tarief van 40cent per kWh dan voor 60cent per kWh, het verschil steek ik liever in eigen zak.
Zit hier helaas in 1 van de provincies die volstaat met palen van TotalEnergies en waarbij de overheid dan een dikke vinger in de pap heeft mbt de tarieven, dan zou gunstig kunnen zijn, maar onze overheid kennende weten we ondertussen helaas wel beter.
Een beetje voordelig laden kan de pijn wat verzachten, zag berichten dat de overheid de belasting op gas niet ging verlagen....
Ach, straks maar weer een fijn ritje in de MG4 gaan maken en daar van te genieten.
Misschien dat dit specifiek is voor mijn gemeente maar alle Allego palen die hier staan rekenen 30 cent per KWH als ik zelf direct afreken (zonder laadpas).Heinemancp schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Ik heb ook ANWB wegens de goede dekking en vaste prijs, maar laad de laatste tijd prive meer bij Tesla SUC want lagere tarieven.
[Afbeelding]
Waarom zou iemand dan met een laadpas willen afrekenen als dat duurder is??
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Je hebt een verschil in pas, sommige hebben een vast tarief voor alle laadpalen (met misschien dan weer korting bij bepaalde exploitanten). Andere laadpas aanbieders rekenen gewoon het tarief van de laadpaal en halen hun winst uit een start tarief of abbonnement.Barre73 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:05:
[...]
Misschien dat dit specifiek is voor mijn gemeente maar alle Allego palen die hier staan rekenen 30 cent per KWH als ik zelf direct afreken (zonder laadpas).
Dus als je al een laadpas abbonement hebt dan is het technisch gezien handiger om die te gebruiken i.t.t. de laadpaal betaalterminal, scheelt welgeteld 25 cent per sessie.
Overigens moet dit hele laadpas+laadpaal idee de prullenbak in. De lokale publieke laadpaal zou helemaal geen tarief mogen bepalen want dan krijg je monopolie werking. Ik verwacht dat er wel regels komen m.b.t. maximum tarieven waar de laadpaal exploitanten zich aan moeten houden..
Zojuist telefoon gekregen vanuit Waalwijk.n00n11 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Dan zal die van mij op de zelfde boot zitten, laatste nieuws wat ik begreep is 23e aankomst, zou deze week telefoon moeten verwachten voor een levering afspraak. We gaan het zien!
Als ik de chat hierboven zie dat de afspraken voor VM Amsterdam al op 10 Juli staan, zal die van mij wel een week later worden, op zijn minst..
Mijn MG5 LX SR besteld op 29-10-2022.
Aflever afspraak op 31-07-2023.
Had het graag eerder gezien, maar ben allang blij dat er een aflever afspraak staat!
Nee volgens mij sturen ze dat alleen met nieuwsbrieven, kan het ook niet (meer) vinden.meacount schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:46:
[...]
Vind het een heel mooi overzicht, heb je voor mij/ons de URL zodat ik het ook zelf kan vinden, of moet ik ergens lid van worden om erbij te komen? Heb een poging gedaan, maar kom niet bij/kan het niet vinden op de website die wordt genoemd bovenaan dat overzicht.
Allego vraagt hier in mijn stad ( 65.000 inwoners ) 57 cent per KwhBarre73 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:05:
[...]
Misschien dat dit specifiek is voor mijn gemeente maar alle Allego palen die hier staan rekenen 30 cent per KWH als ik zelf direct afreken (zonder laadpas).

Lotus heeft nog meer mannetjes weggekaapt (?) bij MG. Tianyue (Eeco) Zhong, een van de vijf founding fathers van MG Europe, is ook overgestapt naar Lotus vorig jaar.shake schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Dat klopt die is mee gegaan met de oud commercieel directeur mg Gijs naar Lotus net als mijn verkoper die reeds vertrokken is naar Lotus😉
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Voor bezitters van de MG4 in ieder geval (ik weet niet hoe het zit met de MG5, ZS en Marvel-R) is dit wel een nuttige korte video om even gezien te hebben:
Hoe pas je de kleuren van het scherm aan MG5?
Teslabjorn in zijn laatste video ( hij heeft er net een rondje poolcircel op zitten net de mg4)
Accu 62 kWh, auto rijd als een duitser, “ if they fix the software we have a killer here”
Gewoon on par met id3 en m3sr kwa range!
Accu 62 kWh, auto rijd als een duitser, “ if they fix the software we have a killer here”
Gewoon on par met id3 en m3sr kwa range!
diskeltische lurker
Die kef-speakes in de lotus zijn zooo gaaf! Maar alle lotussen zijn een beetje duur dus ik snap de overstap niet zo goedFreekers schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:04:
[...]
Lotus heeft nog meer mannetjes weggekaapt (?) bij MG. Tianyue (Eeco) Zhong, een van de vijf founding fathers van MG Europe, is ook overgestapt naar Lotus vorig jaar.
diskeltische lurker
Besteld voor 39140, op kenteken voor 42040. Bij mij hetzelfde gebeurd.Robonus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:13:
[Afbeelding]
Vandaag een lage rit gemaakt met de ZS LR gemaakt ca. 70% snelweg met 100kmu de rest binnendoor met ca. 80kmu. Na 451!! km gaf de boordcomputer aan dat er nog 1% / 5 km range over was. Ik was nog 3 km verwijderd van mijn reisdoel.
En toen schakelde de ZS zichzelf uit, vanwege een lege HV batterij en heb ik hem naar de dichtstbijzijnde laadpaal geduwd.
3 lessen:
1: De ZS komt onder deze omstandigheden verder dan zijn WLTP range.
2: Je moet niet vertrouwen op de opgegeven resterende range. Beter een paar procent overhouden. (Mijn vorige EV kon nog ca. 5km rijden zodra de range op 0km stond).
3: Het is best een zware auto om te duwen.
En toen schakelde de ZS zichzelf uit, vanwege een lege HV batterij en heb ik hem naar de dichtstbijzijnde laadpaal geduwd.
3 lessen:
1: De ZS komt onder deze omstandigheden verder dan zijn WLTP range.
2: Je moet niet vertrouwen op de opgegeven resterende range. Beter een paar procent overhouden. (Mijn vorige EV kon nog ca. 5km rijden zodra de range op 0km stond).
3: Het is best een zware auto om te duwen.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Net de 1000km challenge gekeken met de MG4. YouTube: MG4 64 kWh 1000 km challenge
De MG4 was snel, maar ook veel problemen met de handshake bij snelladers. Hebben andere MG4 eigenaren hier veel problemen mee? Ben een beetje huiverig voor de vakantierit.
De MG4 was snel, maar ook veel problemen met de handshake bij snelladers. Hebben andere MG4 eigenaren hier veel problemen mee? Ben een beetje huiverig voor de vakantierit.
Fastned en Tesla SUC geeft bij mij geen problemen, gaat zelfs super snel starten met laden.nietnormaal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Net de 1000km challenge gekeken met de MG4. YouTube: MG4 64 kWh 1000 km challenge
In duitsland de EnBW laders en in NL fastned gebruikt, ging allebij vlekeloos en makkelijk. Stekker erin qr scannen en meteen laden. Fastned nu aangemeld, stekker erin en laden. Rekeningen komen later.nietnormaal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Even wat stukjes video bekeken. Hij meldt dat er problemen zijn met kempower laders. Ik vraag mij af of hij de auto wel helemaal uit zet voordat hij gaat laden. Dat is volgens de manual wel de procedure. TB is wel vaker te betrappen op RFTM.
[ Voor 16% gewijzigd door wrak op 22-06-2023 08:13 ]
Denk dat de meerderheid dit wel heeft meegemaakt, ook degenen met "dobbel Bonus" voordeel oid.Robonus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:13:
Voor mij als particulier maakt het niet veel uit, geen last van bijtelling en ander belasting ongemak, al heb ik ergens gelezen dat de bijtelling voor elektrische(en waterstof en nog wat) auto's tot 2025 lager is dan normaal.
Waar het voor mij als particulier wel iets kan schelen is de verzekering, maar ook deze was in mijn geval veel lager voor een duurdere en zwaardere auto...... moet wel zeggen dat de autoprijzen in 4 jaar tijd toch gigantisch gestegen zijn, men heeft het wel over dure elektrische auto's maar de benzine gevallen zijn tegenwoordig ook best aan de mep.
Dus ja op je vraag, ook meegemaakt en het scheelde mij ook 1500 euro, al had ik liever de dobbel bonus gehad..... dan had het nog meer gescheeld
Ik ga weer even op zoek, en laat het even weten als ik het gevonden heb, dat overzicht is tenminste een overzichtelijke hulp in het oerwoud.Heinemancp schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:51:
[...]
Nee volgens mij sturen ze dat alleen met nieuwsbrieven, kan het ook niet (meer) vinden.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2