[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.178 views

Onderwerpen

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Volgens mij allemaal valide vragen (incl war gaat F1 doen voor haar fans), maar diezelfde vragen (én de antwoorden) mbt stadion gelden dan toch over het algemeen ook voor de voetbalwedstrijden? :?

—-
Beetje data over hoe de RB16 slechter rondje Hongarije doet dan de RB15:
https://www.formula1.com/...YgmKSiJ4FV2OoM6gOsGJ.html

[ Voor 36% gewijzigd door ND863 op 23-07-2020 15:21 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 10:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die 'anderhalve meter' is trouwens alleen in NL een ding... daarbuiten heet het 'social distancing' en vaak betekent dat: mondkapje en eventueel handschoenen aan. Betekent nog steeds dat je geen grote mensenmassa's bij elkaar wilt hebben, want daar voelt zo'n virus zich helemaal op z'n gemak. Ik denk echt dat we totdat er een vaccin is, geen publiek zullen zien bij grote internationale evenementen. Zie ook de verwachtingen rondom de Olympische Spelen...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
Icephase schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:20:
Die 'anderhalve meter' is trouwens alleen in NL een ding... daarbuiten heet het 'social distancing' en vaak betekent dat: mondkapje en eventueel handschoenen aan.
Daarom noemde ik al 2 meter, want dat is wat ook overal op de borden in het paddock staat.

• Icephase

Icephase

RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Daarom noemde ik al 2 meter, want dat is wat ook overal op de borden in het paddock staat.
Was ook niet specifiek op jouw post, maar meer over de discussie of publiek uberhaupt kan icm afstand houden. Dat lijkt mij om ándere redenen dan 1/1,5/2 meter dus niet te kunnen want mensen zoeken elkaar toch op... zelfs met een kwart aan publiek heb je toch 25.000 man op een relatief klein stukje aarde bij elkaar... #oeioeioeidieaerosolentoch

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Damian schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:38:
[...]
Tering, ik probeer het elke keer weer, maar ik kap ze altijd af. Zijn er echt mensen die dit grappig vinden?
Zolang het wordt gemaakt, zijn er blijkbaar mensen die er naar kijken. Als niemand het leuk zou vinden, was het gauw voorbij.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mercedes blijft aan DAS werken ondanks verbod in 2021
DAS mag vanaf volgend jaar dan verboden zijn in de Formule 1, Mercedes hoopt dit jaar nog volop te profiteren van het innovatieve stuursysteem. Het team zal de komende tijd dan ook blijven werken aan de ontwikkeling ervan. Dit heeft technisch directeur James Allison laten weten.
[.......]
Interessant stuk dat je blijft werken aan een innovatief concept ondanks dat het verboden is in het volgende seizoen. Maar wellicht valt het onder standaard R&D werk bij Mercedes.

We weten dat Mercedes het regelmatig gebruikt, maar hoe effectief het is, is mij nog niet duidelijk. Afgelopen weekeind in Hongarije zag je op een gegeven moment statistieken van de banden van Verstappen en Hamilton. Beide banden waren ongeveer even oud, maar die van Hamilton waren beduidend beter van kwaliteit. Kunnen we aannemen dat dit door DAS komt? Of liggen hier andere oorzaken aan ten grondslag?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Woudloper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Interessant stuk dat je blijft werken aan een innovatief concept ondanks dat het verboden is in het volgende seizoen. Maar wellicht valt het onder standaard R&D werk bij Mercedes.

We weten dat Mercedes het regelmatig gebruikt, maar hoe effectief het is, is mij nog niet duidelijk. Afgelopen weekeind in Hongarije zag je op een gegeven moment statistieken van de banden van Verstappen en Hamilton. Beide banden waren ongeveer even oud, maar die van Hamilton waren beduidend beter van kwaliteit. Kunnen we aannemen dat dit door DAS komt? Of liggen hier andere oorzaken aan ten grondslag?
Dat is F1, aan iets blijven werken zo lang het toegestaan is. Alles om dit seizoen er maar voordeel van te hebben, om de centen hoeven ze het bij Mercedes niet te laten natuurlijk.

Verder denk ik niet dat wij als kijker kunnen merken wat het voordeel voor Mercedes van het systeem is. Feit is wel dat ze voorgaande seizoenen qua bandenmanagement niet altijd de beste waren, dat deed Red Bull bijvoorbeeld veel beter. Wellicht dat het DAS systeem net het verschil maakt waardoor de banden wel werken cq. net iets langer meegaan.

Of dat dit weekend ook het geval was? Zou kunnen, maar het verschil komt ook voor een groot deel doordat de de Red Bull nog niet zo lekker gaat en dat kost banden. De Mercedes is ontzettend goed wat ook de bandenslijtage ten goede komt, DAS helpt daar vast aan mee.

• RobertMe
In ieder geval kreeg Bottas na zijn eerste stop te horen om DAS te gebruiken. Op de natte, koude, baan zal het dan wel geholpen hebben om de mediums op temperatuur te krijgen/houden.
B-Real schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:00:
Feit is wel dat ze voorgaande seizoenen qua bandenmanagement niet altijd de beste waren, dat deed Red Bull bijvoorbeeld veel beter. Wellicht dat het DAS systeem net het verschil maakt waardoor de banden wel werken cq. net iets langer meegaan.
Mercedes had altijd last van oververhitting van de banden. Behalve op Silverstone in 2018 en nog een race on datzelfde seizoen, en hoppa, de testbandjes van die twee races werden de banden voor het 2019 seizoen en Mercedes heeft nooit meer last gehad van de banden. Dat terwijl de andere teams de banden verschrikkelijk vonden.

Maarja, nu voor 2020 zou Pirelli weer met nieuwe banden komen, maar die zijn door alle teams verworpen omdat ze die nog slechter vonden / om risico te ontlopen dat ze die weer niet onder controle zouden krijgen.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Codemasters gaat het nog druk krijgen :7
Helaas heeft codemasters aangegeven dat ze geen extra circuits als DLC (kunnen) toevoegen.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12 16:51
Circuits als de nurburgring zouden ze toch nog wel op de plank hebben liggen van voorgaande jaren zou je denken.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:36

krvabo

MATERIALISE!

Woudloper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Afgelopen weekeind in Hongarije zag je op een gegeven moment statistieken van de banden van Verstappen en Hamilton. Beide banden waren ongeveer even oud, maar die van Hamilton waren beduidend beter van kwaliteit.
Die statistieken van AWS kun je rustig negeren, totale quatsch. Pirelli heeft ook al aangegeven dat het letterlijk nergens op gestaafd is. En dan nog het verschil dat de rechtervoorband van HAM 70% was en die van VER 40%? Nee hoor :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Sahi_NL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Helaas heeft codemasters aangegeven dat ze geen extra circuits als DLC (kunnen) toevoegen.
Mja zal wel weer een licentie-dingetje zijn. Al denk ik dat het ook wel erg veel werk is. Wellicht komend jaar een 2020 refresh oid.

Ik hoop sowieso dat die game eens over gaat naar een subscription model en je gewoon constant updates krijgt ipv 1x per jaar. Dat dan een game in de winkel komt met het huidige jaar is prima, maar dan zitten ze minder vast qua releasing

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2020 17:03 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 'anderhalve meter' is trouwens alleen in NL een ding... daarbuiten heet het 'social distancing' en vaak betekent dat: mondkapje en eventueel handschoenen aan. Betekent nog steeds dat je geen grote mensenmassa's bij elkaar wilt hebben, want daar voelt zo'n virus zich helemaal op z'n gemak. Ik denk echt dat we totdat er een vaccin is, geen publiek zullen zien bij grote internationale evenementen. Zie ook de verwachtingen rondom de Olympische Spelen...
Sorry maar dat is gelul. Hier down under staat het letterlijk op deuren en vloeren van winkel centra, de weg, overal.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Icephase

Icephase

Zwerver schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Sorry maar dat is gelul. Hier down under staat het letterlijk op deuren en vloeren van winkel centra, de weg, overal.
OK nou vooruit niet alléén in NL dan... maar niet in de landen om ons heen, daar is de focus veel meer op mondkapjes e.d.

• RobertMe
roda_djavulen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:26:
Circuits als de nurburgring zouden ze toch nog wel op de plank hebben liggen van voorgaande jaren zou je denken.
Om vervolgens de oude, lagere kwaliteit, textures te hebben? Lijkt me ook niet geweldig. De lay-out zullen ze wel zo kunnen opgraven, maar dan hebben ze nog niet het juiste beeld erbij. En technische gegevens over het circuit (dus afstanden tot bochten etc) zullen ze wellicht nog hebben, maar de kans dat die van het spel van 7, 8 jaar terug (of wanneer was daar de laatste GP?) nog werken in de huidige engine zal ook klein zijn vermoed ik.

• RobertMe
krvabo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Die statistieken van AWS kun je rustig negeren, totale quatsch. Pirelli heeft ook al aangegeven dat het letterlijk nergens op gestaafd is.
Die gegevens zullen vast wel ergens op gestaafd zijn, maar waarop moet je aan Amazon vragen. Want Pirelli heeft er in ieder geval niks mee van doen en levert ook geen data aan hiervoor. Dus ja, in principe is het onzin en gooit Amazon wat nummertjes ergens in en komt er een willekeurig getal uit.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
Icephase schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:10:
[...]

OK nou vooruit niet alléén in NL dan... maar niet in de landen om ons heen, daar is de focus veel meer op mondkapjes e.d.
Nou ik ben op dit moment in Frankrijk en daar staat het ook overal hoor (ok dan wel 1 meter ipv 1.5) maar het idee is hetzelfde. Daarbij dan nog verplichte mondkapjes

In België op het tankstation hetzelfde. Bordjes met 1.5m en verplichte mondkapjes.

Die social distancing is dus zeker OOK afstand houden in andere landen

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Crysania schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Nou ik ben op dit moment in Frankrijk en daar staat het ook overal hoor (ok dan wel 1 meter ipv 1.5) maar het idee is hetzelfde. Daarbij dan nog verplichte mondkapjes

In België op het tankstation hetzelfde. Bordjes met 1.5m en verplichte mondkapjes.

Die social distancing is dus zeker OOK afstand houden in andere landen
Ik was ook in Frankrijk en winkels mogen daar zelf kiezen of je een mondkapje op moet. De winkels waar het verplicht is houdt men zich absoluut niet aan de 1 meter afstand. Mensen lopen gewoon tegen je aan (en ik loop zelfs met baby). In de bus moet je een mondkapje op en gaan mensen gewoon naast je zitten. Die mondkapjes werken dus aafrechts.
Mensen zien dat vaccin als een soort silver bullet wat alles oplost, maar daar lijkt het helemaal niet op. Men weet niet of het überhaupt gaat werken en voor hoe lang. Het kan ook zijn dat het net als bij het griepvaccin eigenlijk onzin is omdat je niet eens weet of het voor dit seizoen de juiste mix is. Leuk voor ouderen, maar geen echt oplossing. Je kunt veel beter kijken onder welke omstandigheden je wel evenementen kunt organiseren.

[ Voor 38% gewijzigd door Erapaz op 23-07-2020 18:49 ]

• Yamotek
  • Laatst online: 01:59
Kunnen we proberen het weer over de F1 te hebben en dan met name over dit seizoen?

Discussies over indirect gerelateerde zaken zijn wat lastig door te komen als ik vooral dingen wil lezen over wat de teams aan het doen zijn, wat de updates zijn en welke nieuwe races aangekondigd zijn.

Is het een idee om de mondkapjes discussie (en andere discussies die weinig met dit F1 seizoen te maken hebben) voort te zetten in een topic waar het over evenementen/social distancing/handhaving gaat?

• Waah
  • Laatst online: 07:44
RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Om vervolgens de oude, lagere kwaliteit, textures te hebben? Lijkt me ook niet geweldig. De lay-out zullen ze wel zo kunnen opgraven, maar dan hebben ze nog niet het juiste beeld erbij. En technische gegevens over het circuit (dus afstanden tot bochten etc) zullen ze wellicht nog hebben, maar de kans dat die van het spel van 7, 8 jaar terug (of wanneer was daar de laatste GP?) nog werken in de huidige engine zal ook klein zijn vermoed ik.
7/8 jaar geleden hadden ze ook nog geen gescande banen verwacht ik. Tegenwoordig worden ze allemaal opgemeten op de centimeter nauwkeurig. Elke hobbel, elke curb word nagemaakt in de kleinste details vanwege het simulatie aspect.

8 jaar geleden was dat veel minder realisme. Niet vreemd aangezien de dual core net pas goed los ging, en de Nvidia kaarten nog in de 400 range zaten... Dus die gegevens zullen niet goed genoeg zijn. En die banen opmeten zal duur zijn, zeker voor éénmalig gebruik in een game waarbij het geld al binnen rolt.

Ik heb ook liever dat ze die moeite in F1 2021 stoppen eigenlijk ;-) om meer dialogen toe te voegen, meer vragen, antwoorden en andere dingen om tussen de races het spel óók leuk te maken. En de R&D te verbeteren/leuker te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 23-07-2020 21:17 ]

• RobertMe
Waah schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:15:
[...]

7/8 jaar geleden hadden ze ook nog geen gescande banen verwacht ik. Tegenwoordig worden ze allemaal opgemeten op de centimeter nauwkeurig. Elke hobbel, elke curb word nagemaakt in de kleinste details vanwege het simulatie aspect.
Maar het officiële Codemasters spel is toch geen simulator? :+ Ik ben absoluut geen gamer en heb alleen een tijd F1 2016 gespeeld*, maar dat is toch wel wat ik er altijd van begrepen heb. Het officiële spel ks meer arcade ala Need for Speed of zo dan gericht op die hard racers, die pakken wel iRacing of zo erbij.

* Klinkt als succes supporter, maar ik heb serieus een stuur besteld op de avond dat er geruchten gingen over de overstap naar RBR die de ochtend erop werkelijk werden

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb toevallig net F1 2020 binnen, en dat is zeker een stuk makkelijker dan F1 2017 als beginner. Het ziet er wel mooier uit, en volgens mij kan je redelijk richting sim gaan als je alle hulp uitzet en met stuurtje en pedalen speelt (uiteraard niet zo erg als iRacing, daar is de serie ook niet bepaald beroemd om) . Voor mij is dit echter wel fijn, omdat ik niet zoveel speel en bij F1 2017 vaak al de auto binnen een paar rondjes gesloopt had (speel op PC met XBOX 360 controller).
Bonuspunten omdat Zandvoort er bij zit natuurlijk :)

Beide spellen voelen duidelijk heel anders aan dan "GP2" uit begin jaren '90 waarvoor enkele jaren daarna nog textures voor nieuwe auto' s uitkwamem. Of er toen ook andere circuits/layouts waren weet ik alleen niet meer. Ik weet wel dat ik toen veel meer tijd heb besteed aan het afstellen van de wagen voor de race, en ik de huidige carrière/manager modes waarschijnlijk weinig ga spelen.
Ik vind het wel gaaf dat er nu meer klassieke auto's in zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 23-07-2020 21:54 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Maar het officiële Codemasters spel is toch geen simulator? :+ Ik ben absoluut geen gamer en heb alleen een tijd F1 2016 gespeeld*, maar dat is toch wel wat ik er altijd van begrepen heb. Het officiële spel ks meer arcade ala Need for Speed of zo dan gericht op die hard racers, die pakken wel iRacing of zo erbij.

* Klinkt als succes supporter, maar ik heb serieus een stuur besteld op de avond dat er geruchten gingen over de overstap naar RBR die de ochtend erop werkelijk werden
Ik speelde iRacing en dergelijke en nu F1 2020 als eerste in de serie. Het is een stap of twee minder qua simulatie ten opzichte van de bekende racesims, maar alsnog is het toch wel echt een simulator. Daarbij is alles officieel, dus qua F1 is het wel een mooi pakket met alle coureurs, auto's en banen.
Zelf in een thuiscockpit een volledig raceweekend rijden is natuurlijk topvermaak voor elke F1 fan.

• Waah
  • Laatst online: 07:44
RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Mwah, gelijk aan NFS is toch wel wat te weinig eerbied. Het is zeker geen iRacing. Zit er tussenin. Je hebt zelf trouwens controle over hoeveel simulatie het is en hoeveel hulp je hebt. Maar met alles uit is het geen iracing.

Maar er is een docu over hoe toevoegen van Zandvoort.
geek: Codemasters toont in documentaire hoe Circuit Zandvoort in F1 2020 is o...

En dat is meer dan een circuitje namaken op basis van wat CAD files.... Het terrein wordt daadwerkelijk gescand op hoge resolutie (op de cm nauwkeurig). Niet alles wordt gebruikt nog, want nog onmogelijk nog voor welke racegame dan ook. Mar voor de toekomst.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:29:
[...]

AMuS [Michael Schmidt] heeft er eerder dit jaar ook al eens een artikel aan gewijd, daarin werd verondersteld dat het "High Rake" principe met de huidige (en nabije toekomstige) regelgeving inmiddels achterhaald is en meer problemen geeft dan het oplost.

https://www.auto-motor-un...-rake-konzept-anstellung/
...
Zu viel Abtrieb für die Reifen

In dieser Saison sind Racing Point, Renault und McLaren wieder Richtung Mercedes-Konzept gegangen. Racing Point am extremsten, was aber daran liegt, dass man den Mercedes von 2019 nachgebaut hat. Renault-Technikchef Marcin Budkowski bestätigt: „Auch wir haben die Anstellung zurückgenommen, um unser Problem mit den Balanceverschiebungen in lang gezogenen Kurven zu kurieren.“

McLaren-Teamchef Andreas Seidl verrät: „Wir fahren hinten weniger hoch.“ Das Vorjahresauto von McLaren reagierte ebenfalls zu sensibel in Kurvenfahrt. „Der Abtrieb muss in allen dynamischen Zuständen, in allen Kurventypen verfügbar sein. Da gab es bei uns zu viele Schwankungen“, erzählt Seidl. Das scheint mit dem neuen Auto deutlich weniger stark ausgeprägt zu sein.

Racing Point-Teamchef Andy Green glaubt, dass die Zeit der Autos mit starker Anstellung mit diesem Reglement abgelaufen ist. Das war mit ein Grund, den Mercedes von 2019 weitgehend nachzubauen und damit logischerweise das Mercedes-Konzept zu übernehmen.

Der Engländer erklärt, was dem „High Rake“-Konzept Probleme bereitet: „Die Reifen können einfach nicht mehr mit dem Abtrieb mithalten. Pirelli pumpt sie als Reaktion mehr und mehr auf. Damit wird es immer schwerer, den Anpressdruck konstant zu halten, wenn du hinten hoch stehst. Es ist besser, du verzichtest ein bisschen auf Abtrieb, hast aber ein besser ausbalanciertes Auto.“
[Google translate]
Too much downforce for the tires

This season, Racing Point, Renault and McLaren have once again followed the Mercedes concept. Racing Point at its most extreme, which is due to the fact that the 2019 Mercedes was built. Renault chief of technology Marcin Budkowski confirms: "We also took back the job in order to cure our problem with the balance shifts in long curves."

McLaren team boss Andreas Seidl reveals: "We drive up less at the back." The McLaren car from last year also reacted too sensitively when cornering. “The output must be available in all dynamic states, in all types of curves. There were too many fluctuations with us, ”says Seidl. That seems to be much less pronounced with the new car.

Racing Point team boss Andy Green believes that the age of cars with a lot of employment has passed with these regulations. That was one of the reasons to largely replicate the 2019 Mercedes and thus logically adopt the Mercedes concept.

The Englishman explains what causes the “high rake” concept: “The tires simply cannot keep up with the downforce. Pirelli is pumping them up in response. This makes it increasingly difficult to keep the contact pressure constant when you stand up at the back. It’s better that you do a little less downforce, but you have a better balanced car. ”
Uh, zowel zowel Renault als McLaren zeker nog high rake hebben, zie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdHmLCGXYAA-g5B?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/2020_Formula_One_tests_Barcelona%2C_Renault_R.S.20%2C_Ricciardo.jpg

Verder heeft Renault echt zoveel "inspiratie" gevonden bij RBR, alweer. :P
Het is iets minder, maar het is echt niet Mercedes. Verder ga ik Andy Green niet zomaar serieus nemen, al is het maar omdat zijn laatste contributie aan de ontwikkeling der Formule 1 bestaat uit een Mercedes overtrekken en roze verven. Of die helemaal onpartijdig is over Mercedes durf ik te betwijfelen. :z

Maar dat sluit ook aan bij wat "secret aerodynamicist" eens heeft gezegd. Heel wat teams kopiëren Newey, zonder te begrijpen wat Newey precies wil bereiken. We hebben namelijk allang gezien dat als de RB16 eens meewerkt, die sneller is dan de Mercedes van vorig seizoen is, ook al heeft die Mercedes nu een merkbaar krachtigere PU dan vorig seizoen. Ik zou het niet dood verklaren. Het klakkeloos kopiëren van het concept misschien waarna je auto magische sneller gaat, maar niet het concept.

Maar als het probleem het te hard werken van de achterbanden is, tja dat gaat volgens mij juist afnemen met die 2021 regulering en dat was juist het punt. De hoeken van de vloer eraf heeft juist als doel om minder neerwaartse druk te genereren. Bijgevolg zou het moeilijker managen van tyre wake zijn. Als je daar een inherent voordeel hebt met high rake.

Een ander is dat we Max eigenlijk niet horen over de achterbanden. Nee, de slijtage zit voor en het op temperatuur krijgen vooraan lijkt het probleem. Tweede is dat RBR last lijkt te hebben van stall, veroorzaakt door een chassis dat niet stijf genoeg is. Als dat het probleem is en ze lossen dat op, wie zegt dat ze dan niet veel stabieler zijn met meer neerwaartse druk uit de vloer?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Morgen aankondiging van GP van Algarve in oktober! Mogelijk tegelijkertijd nog andere races die ze aankondigen.

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Hij is weer leuk:

Mocht je de vorige gemist hebben (de eerste van dit seizoen), ook zeker de moeite waard:
YouTube: Tough Year For Ferrari! | 2020 Austrian Grand Prix Recap | F1 Podcast

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

Homeland schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:30:
Morgen aankondiging van GP van Algarve in oktober! Mogelijk tegelijkertijd nog andere races die ze aankondigen.
Portimao is een gave toevoeging! Heeft een Zandvoort vibe met al die blinde bochten en hoogteverschillen. Maar helaas ook weinig inhaalplekken..op het rechte stuk met DRS.

I served in a company of heroes.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:35
Icephase schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Grootste bs dat ik heb gelezen vandaag. Frankrijk; 1 meter. Belgie; 1,5 meter, Duitsland; 1,5 meter. Engeland; 1,5 meter.

• Icephase

Icephase

djmelvee schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:04:
[...]

Grootste bs dat ik heb gelezen vandaag. Frankrijk; 1 meter. Belgie; 1,5 meter, Duitsland; 1,5 meter. Engeland; 1,5 meter.
Ik heb inderdaad geen idéé waar ik het over heb... sjonge jonge wat een domme ik. Oei oei oei was ik nou maar regelmatig in die landen te vinden, dan wist ik tenminste hoe het daar écht aan toe ging...!

Anyway, het eigenlijke issue is dus dat er dan teveel mensen tegelijk op één plek zijn. Ook met 1, 1,5 of 2m afstand houd je verspreiding dan gewoon niet tegen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12 14:47
Vuvuzela schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:52:
[...]

Portimao is een gave toevoeging! Heeft een Zandvoort vibe met al die blinde bochten en hoogteverschillen. Maar helaas ook weinig inhaalplekken..op het rechte stuk met DRS.
[YouTube: Max Verstappen Onboard Lap | 2020 Portuguese Grand Prix]
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Lijken ook best wel veel plekken in te zitten waar je goed kan inhalen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 10:22
Als je kijkt naar de URL's van die plaatjes denk ik niet dat ze er sinds deze week zijn maar al sinds 2018 online staan:

Portimao: https://www.formula1.com/...16x9/Portugal_Circuit.png

Mugello: https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Imola: https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Nürburgring https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Ik denk dat de designer toen in één keer heel veel circuits heeft gemaakt, is uiteindelijk een stuk goedkoper dan elke keer weer opnieuw inhuren.

/post

• Jasphur
Lijkt mij heerlijk als die circuits erbij komen

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Sand0rf schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:07:
Als je kijkt naar de URL's van die plaatjes denk ik niet dat ze er sinds deze week zijn maar al sinds 2018 online staan:

Portimao: https://www.formula1.com/...16x9/Portugal_Circuit.png

Mugello: https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Imola: https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Nürburgring https://www.formula1.com/....transform/9col/image.png

Ik denk dat de designer toen in één keer heel veel circuits heeft gemaakt, is uiteindelijk een stuk goedkoper dan elke keer weer opnieuw inhuren.
Welke staan er nog meer in? :D

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Extigo
RTL (DE) geeft aan dat het allemaal bevestigd is:

https://www.rtl.de/cms/fi...nuerburgring-4583586.html

9-11 oktober: Nürburgring
23-25 oktober: Portimao
30 okt - 1 nov: Imola

• Martin0
  • Laatst online: 23-12 13:21
Ik zag overigens op facebook van een pagina van Kimi dat vermoedelijk Vettel naar RP gaat, Perez naar AR en Kimi met pensioen gaat.

Nu is dit geen officiele bron maar wellicht dat er een kern van waarheid in zit.

Twitch

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:41

mijn signature is bewust leeg :-)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:04:
Ik zag overigens op facebook van een pagina van Kimi dat vermoedelijk Vettel naar RP gaat, Perez naar AR en Kimi met pensioen gaat.

Nu is dit geen officiele bron maar wellicht dat er een kern van waarheid in zit.
Dan mag je toch hopen voor Perez dat ze die Alfa wel weer aan de loop krijgen.

• ND863

ND863

@DaniëlWW2 Begrijp ik het verkeerd? Ik begreep juist uit het artikel dat High-Rake is méér downforce uit de vloer/diffuser halen. En ‘sealen’ is het managen van de flow rond de randen vd vloer. Hoe beter je dat kan dan, hoe efficienter je High-Rake concept wordt. Maar andersom dus ook.
Met die redenatie, als in 2021 de regels vwb de hoeken van de vloer veranderen, dan worden -juist- toch de High-Rake auto’s het meest getroffen?

Of houden die veranderingen in dat je juist nog beter de vloer kan sealen? :?

[ Voor 8% gewijzigd door ND863 op 24-07-2020 09:19 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
demo31051987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:59:
RTL (DE) geeft aan dat het allemaal bevestigd is:

https://www.rtl.de/cms/fi...nuerburgring-4583586.html

9-11 oktober: Nürburgring
23-25 oktober: Portimao
30 okt - 1 nov: Imola
Ik hoop het, dan is mijn wens welke ik hier een paar weken terug heb uitgesproken uitgekomen :)

Mugello, Portimao en Imola stonden op mijn wensenlijstje. Stuk voor stuk gave circuits, wat overigens niet gelijk hoeft te staan aan toffe races want daar heb ik op Mugello nog wel mijn vraagtekens bij.
Nurburgring vind ik persoonlijk ook mooier dan Hockenheim, dus ook dat is een welkome verrassing :)

Wordt toch best een aardige kalender zo :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ND863 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:18:
@DaniëlWW2 Begrijp ik het verkeerd? Ik begreep juist uit het artikel dat High-Rake is méér downforce uit de vloer/diffuser halen. En ‘sealen’ is het managen van de flow rond de randen vd vloer. Hoe beter je dat kan dan, hoe efficienter je High-Rake concept wordt. Maar andersom dus ook.
Met die redenatie, als in 2021 de regels vwb de hoeken van de vloer veranderen, dan worden -juist- toch de High-Rake auto’s het meest getroffen?

Of houden die veranderingen in dat je juist nog beter de vloer kan sealen? :?
Nee, hoe ik het begrijp verliezen de teams veel mogelijkheden om met de vloer de luchtstromen rond de achterbanden te controleren. Mijn speculatie en ook wel hoop is dat de high rake dan het enige middel is om dat nog enigszins te doen. Resultaat zou betere levensduur van de banden zijn en relatief meer neerwaartse druk kan genereren terwijl je de achterbanden ook minder zwaar belast. Immers ligt het chassis grotendeels vast en met twee tokens kan je waarschijnlijk niet alle ophangingselementen veranderen om te wisselen naar low of juist high rake. Gaat het dus helemaal mis voor RBR, tja dan kan je 2021 ook alvast afschrijven en ik zie werkelijk niet in welk team dan nog in de buurt zou moeten zijn...

Verder hoop ik gewoon dat iets Mercedes gaat saboteren ja. Het zou eens tijd worden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ND863

ND863

Aah gotcha, nu snap ik je!

Mja indd tijd voor verstoring van de orde, tot nu toe heeft Mercedes het in alle opzichten onder controle: ontwikkeling/technisch zéér capabel en ook kwa politiek weten ze heel goed het spel te beinvloeden.

• Martin0
ND863 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:59:
Aah gotcha, nu snap ik je!

Mja indd tijd voor verstoring van de orde, tot nu toe heeft Mercedes het in alle opzichten onder controle: ontwikkeling/technisch zéér capabel en ook kwa politiek weten ze heel goed het spel te beinvloeden.
Mwa wat op valt is dat iedere wijziging tot nu toe in het voordeel is geweest van MB.
Bvb de banden een aantal jaar geleden.

Twitch

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Mwa wat op valt is dat iedere wijziging tot nu toe in het voordeel is geweest van MB.
Bvb de banden een aantal jaar geleden.
Nee juist niet. 2017 was zeker niet in het voordeel van Mercedes. In 2017 was Ferrari erg goed, totdat Ferrari toesloeg. In 2018 had RBR botweg een betere auto, maar miste ze zoveel vermogen dat ze niet echt meededen. Van mij hadden die 2019 reglementen echt niet gehoeven. Opgepoetste RB14 met een Honda erin die niet hopeloos achterligt qua vermogen of willekeurig ontploft. Het had heel goed vorig jaar al afgelopen kunnen zijn, maar toen kregen we Mercedes 1-2 omdat Ferrari weer eens Ferrari was en RBR aardig gesaboteerd lijkt te zijn. Het mooiste was nog wel dat over de loop van 2018 er alsnog genoeg werd ingehaald. Je moest er alleen wat meer moeite voor doen dan DRS klep open en dag...

• Martin0
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Nee juist niet. 2017 was zeker niet in het voordeel van Mercedes. In 2017 was Ferrari erg goed, totdat Ferrari toesloeg. In 2018 had RBR botweg een betere auto, maar miste ze zoveel vermogen dat ze niet echt meededen. Van mij hadden die 2019 reglementen echt niet gehoeven. Opgepoetste RB14 met een Honda erin die niet hopeloos achterligt qua vermogen of willekeurig ontploft. Het had heel goed vorig jaar al afgelopen kunnen zijn, maar toen kregen we Mercedes 1-2 omdat Ferrari weer eens Ferrari was en RBR aardig gesaboteerd lijkt te zijn. Het mooiste was nog wel dat over de loop van 2018 er alsnog genoeg werd ingehaald. Je moest er alleen wat meer moeite voor doen dan DRS klep open en dag...
In 2017 was Ferrari erg goed, totdat Ferrari toesloeg.

Vraag me af wat je hier exact mee bedoeld.

----------------------------------

Lees overigens in het live blog van gpupdate:

Todt had ‘lang gesprek’ met Hamilton over racisme

Lewis Hamilton bekritiseerde FIA-president Jean Todt recent over diens gebrek aan handelen omtrent het tegengaan van racisme en zei toen ook dat hij met de Fransman in gesprek zou gaan. Todt bevestigt tegenover AFP France dat er inderdaad een ‘lang gesprek’ is geweest met de zesvoudig wereldkampioen. “Ik heb veel tijd voor iedereen met een roeping, een toewijding, en ik denk dat het geweldig is als een leider in een vakgebied betrokken wil raken”, zei Todt. “Wij bij de FIA zijn al zeer lange tijd betrokken bij diversiteit, gendergelijkheid – op voorwaarde dat het geen politiek debat is.”

Als ik het zo lees zijn ze al te laat van de FIA aangezien het al een aardig politiek debat is op het moment...

[ Voor 32% gewijzigd door Martin0 op 24-07-2020 10:28 ]

Twitch

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
[...]

In 2017 was Ferrari erg goed, totdat Ferrari toesloeg.

Vraag me af wat je hier exact mee bedoeld.
PU problemen in Maleisië, Singapore 2017 en weer PU problemen in Japan. Toen was het klaar.

• Homeland
  • Niet online
Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:04:

Ik hoop het niet, Perez is niet een van de toppers en zeker niet niveau Kimi, voor de ontwikkeling van de auto is Kimi denk ik toch wel een stuk beter al is bij hem een beetje de vraag hoe gemotiveerd hij is.

Giovinazzi en Perez klinkt niet als een aantrekkelijk duo coureurs die elkaar en het team naar een hoger niveau kunnen tillen.

• Martin0
Homeland schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Ik hoop het niet, Perez is niet een van de toppers en zeker niet niveau Kimi, voor de ontwikkeling van de auto is Kimi denk ik toch wel een stuk beter al is bij hem een beetje de vraag hoe gemotiveerd hij is.

Giovinazzi en Perez klinkt niet als een aantrekkelijk duo coureurs die elkaar en het team naar een hoger niveau kunnen tillen.
Dat begrijp ik echter zal hij toch ergens naar toe moeten en als Alfa de enige is welke een stoeltje vrij hebben zal de keuze snel gemaakt zijn.

Twitch

• basvn

basvn

Breezand - NHN

geen idee in hoeverre dit een betrouwbare bron is in dit geval. maar klinkt niet onlogisch

edit: edit van Mol zelf

[ Voor 23% gewijzigd door basvn op 24-07-2020 11:35 ]

• Martin0
Dus we krijgen 3 italianse GP's of word Imola nog steeds als de GP van san marino gezien?

Twitch

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:46
Zijn wel echt gave circuits allemaal, sowieso cool dat het vooral in Europa is nu.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12 11:47
Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:36:
Dus we krijgen 3 italianse GP's of word Imola nog steeds als de GP van san marino gezien?
Dat hangt natuurlijk af waar het geld vandaan komt. O-)

• Homeland
  • Niet online
Martin0 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Dat begrijp ik echter zal hij toch ergens naar toe moeten en als Alfa de enige is welke een stoeltje vrij hebben zal de keuze snel gemaakt zijn.
Volgens mij heeft Kimi een doorlopend contract en kan hij zelf min of meer beslissen of hij blijft of niet... Kan me ook niet voorstellen dat ze hem kwijt willen dus enige optie is dan dat hij met pensioen gaat en zelf opstapt.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Homeland schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Volgens mij heeft Kimi een doorlopend contract en kan hij zelf min of meer beslissen of hij blijft of niet... Kan me ook niet voorstellen dat ze hem kwijt willen dus enige optie is dan dat hij met pensioen gaat en zelf opstapt.
Contract van 2 jaar had hij, en dit is zijn 2e jaar.
Hij heeft alleen aangegeven dat hij verder zou willen, als er niet te veel verplichtingen aan vast zitten, en hij gewoon lekker kan racen.
Zolang hij zijn punten pakt, en daarmee geld oplevert voor Alfa Romeo & genoeg input geeft voor de auto, zie ik hem daar wel blijven.

Aan de andere kant, het zou zonde zijn als Perez F1 zou moeten verlaten, omdat er geen plek voor hem is.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik gooi even een ballonetje op, die denk ik al vaker is geweest; elk team een 3e auto? Dan heb je meer zitplaatsen.

Ja, Dan krijgen we wel het hele 1-2-3 verhaal natuurlijk, maar voor het aantal rijders wel wat beter.

Zit je natuurlijk ook weer met het geld, maar dat zijn ze nu toch al aan het aanpassen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Martin0
Illegal_Alien schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:58:
Ik gooi even een ballonetje op, die denk ik al vaker is geweest; elk team een 3e auto? Dan heb je meer zitplaatsen.

Ja, Dan krijgen we wel het hele 1-2-3 verhaal natuurlijk, maar voor het aantal rijders wel wat beter.

Zit je natuurlijk ook weer met het geld, maar dat zijn ze nu toch al aan het aanpassen.
Dat zie ik niet gebeuren.
Simpel weg vanwege het geld dat dit kost om te realiseren.

Twitch

• wowly
  • Laatst online: 10:22
Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Verwijderd

Ik heb al een tijdje door mijn hoofd spoken om 1 extra team gefinancierd door alle andere teams en de FOM mee te laten doen.
En de coureurs zijn ieder jaar 2 andere coureurs uit de F2 die op basis van een aantal voorwaarden worden gekozen.
Zo creëer je een kweekvijver op basis van prestaties ipv financiële mogelijkheden.

• RobertMe
Denk dat dat veel te duur wordt. Alle kosten komt dan gewoon nog eens 50% bij. Alle onderdelen moeten een keer extra geproduceerd worden. De onderdelen moeten op transport naar de races (dus bv ook meer vrachtwagens nodig). Een extra groep monteurs erbij voor de extra auto. Vervolgens is het motorhome niet meer groot genoeg om zoveel extra man personeel te herbergen dus zouden er weer nieuwe motorhomes moeten komen (die ook weer op transport moeten van circuit naar circuit). Pirelli dat veel meer banden moet produceren, noem maar op.

• Homeland
  • Niet online
Het zou gaaf zijn als ze de auto's na een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 3 maanden na een race, of aan het einde van een seizoen) openbaar maken qua design, dat kan de kosten enorm verlagen en tegelijkertijd de ontwikkeling (vanuit de rijkere teams) enorm aanjagen want je moet blijven vernieuwen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:48:
[...]
Uh, zowel zowel Renault als McLaren zeker nog high rake hebben, zie:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder heeft Renault echt zoveel "inspiratie" gevonden bij RBR, alweer. :P
Het is iets minder, maar het is echt niet Mercedes. Verder ga ik Andy Green niet zomaar serieus nemen, al is het maar omdat zijn laatste contributie aan de ontwikkeling der Formule 1 bestaat uit een Mercedes overtrekken en roze verven. Of die helemaal onpartijdig is over Mercedes durf ik te betwijfelen. :z

Maar dat sluit ook aan bij wat "secret aerodynamicist" eens heeft gezegd. Heel wat teams kopiëren Newey, zonder te begrijpen wat Newey precies wil bereiken. We hebben namelijk allang gezien dat als de RB16 eens meewerkt, die sneller is dan de Mercedes van vorig seizoen is, ook al heeft die Mercedes nu een merkbaar krachtigere PU dan vorig seizoen. Ik zou het niet dood verklaren. Het klakkeloos kopiëren van het concept misschien waarna je auto magische sneller gaat, maar niet het concept.

Maar als het probleem het te hard werken van de achterbanden is, tja dat gaat volgens mij juist afnemen met die 2021 regulering en dat was juist het punt. De hoeken van de vloer eraf heeft juist als doel om minder neerwaartse druk te genereren. Bijgevolg zou het moeilijker managen van tyre wake zijn. Als je daar een inherent voordeel hebt met high rake.

Een ander is dat we Max eigenlijk niet horen over de achterbanden. Nee, de slijtage zit voor en het op temperatuur krijgen vooraan lijkt het probleem. Tweede is dat RBR last lijkt te hebben van stall, veroorzaakt door een chassis dat niet stijf genoeg is. Als dat het probleem is en ze lossen dat op, wie zegt dat ze dan niet veel stabieler zijn met meer neerwaartse druk uit de vloer?
Er staan foto's bij het artikel waarbij men de rijhoogte verschillen wat duidelijker kan zien, Renault hoort idd niet in het rijtje thuis die op de weg terug is vwb die Rake, die lijken zelfs nog wat extremer te zijn dan de RB16? Afijn, het zijn niet mijn woorden, maar het is ook niet zo dat Michael Schmidt niet weet waar ie het over heeft.

AMuS schat de RB16 nu zelfs niet op het niveau van de roze Mercedes, die zien zij als 2e kracht, achter de zwarte Mercedes (die het gat alleen maar groter heeft gemaakt met de concurrentie). Het is Verstappen die de RB16 voor Racing Point houdt, niet door de kwaliteiten van de RB16 zelf.

Dezelfde Michael Schmidt beweerd dat als Racing Point de auto steeds beter gaat begrijpen, deze definitief sterker zal worden t.o.v. de RB16 (en de rest vanzelfsprekend), Marko denkt dat ze dit niet gaat lukken. Verstappen zal het verschil moeten blijven maken, Albon laat zien waar de auto nu eigenlijk thuishoort, zegt Michael. Laten we hopen dat er werkelijk iets mis is met de RB16, en dat dit snel kan worden aangepakt. Maar zelfs dan, de Mercedes krachtbron is een volgende horde die niet zomaar genomen kan worden, het verschil tussen de Honda en Mercedes krachtbron is alleen maar (flink) groter geworden.

Testing, one, two ...

• ND863

ND863

Homeland schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:12:
Het zou gaaf zijn als ze de auto's na een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 3 maanden na een race, of aan het einde van een seizoen) openbaar maken qua design, dat kan de kosten enorm verlagen en tegelijkertijd de ontwikkeling (vanuit de rijkere teams) enorm aanjagen want je moet blijven vernieuwen.
Is denk ik ook niet echt sustainable. Al je R&D publiceren. Waarom zou een autofabrikant hier geinteresseerd in zijn/blijven?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
[Twitter]
geen idee in hoeverre dit een betrouwbare bron is in dit geval. maar klinkt niet onlogisch

edit: edit van Mol zelf
[Twitter]
Net als zijn commentaar op TV, het is wel vaker niet meteen juist wat ie roept :+

Testing, one, two ...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdsJ9r9WAAA9vV7?format=jpg&name=large

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdsJ9r9WAAA9vV7?format=jpg&name=medium

Bron:

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 24-07-2020 14:25 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hier een uitleg van de naamkeuze

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:43:
[...]
Hier een uitleg van de naamkeuze
[Twitter]
Al noemen ze het de GP von Swiebelhausen, ik vind het wel een leuke draai, deze alternatieve circuits voor dit rare seizoen.

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

We gaan dit F1 seizoen dus Europa niet meer uit denk ik?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
YakuzA schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:21:
[...]

We gaan dit F1 seizoen dus Europa niet meer uit denk ik?
2x Bahrein gevolgd door Abu Dhabi lijkt wel vrij vast te liggen. Enige vraag is nog "wanneer". FOM wil deze perse als laatste houden (Abu Dhabi moet afsluiter zijn, en meteen daarvoor Bahrein, en dus een tripple header, is dan het meest logisch). Dus ze zullen nu wel zo veel mogelijk races in Europa proberen te houden, en als dat allemaal definitief is nog die drie erachter plakken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Er staan foto's bij het artikel waarbij men de rijhoogte verschillen wat duidelijker kan zien, Renault hoort idd niet in het rijtje thuis die op de weg terug is vwb die Rake, die lijken zelfs nog wat extremer te zijn dan de RB16? Afijn, het zijn niet mijn woorden, maar het is ook niet zo dat Michael Schmidt niet weet waar ie het over heeft.
McLaren is wel iets lager, maar het is nog steeds high rake. Eigenlijk is zelfs Mercedes stiekem al high rake. Voor zover ik weet zit RBR nog steeds rond de 1,9 graden en zitten de meeste teams ergens tussen de 1,5 en 2 graden. Mercedes zat dacht ik op iets van 1,3 graden en dat is eigenlijk ook al high rake. Het is alleen niet RBR high. :P
AMuS schat de RB16 nu zelfs niet op het niveau van de roze Mercedes, die zien zij als 2e kracht, achter de zwarte Mercedes (die het gat alleen maar groter heeft gemaakt met de concurrentie). Het is Verstappen die de RB16 voor Racing Point houdt, niet door de kwaliteiten van de RB16 zelf.

Dezelfde Michael Schmidt beweerd dat als Racing Point de auto steeds beter gaat begrijpen, deze definitief sterker zal worden t.o.v. de RB16 (en de rest vanzelfsprekend), Marko denkt dat ze dit niet gaat lukken. Verstappen zal het verschil moeten blijven maken, Albon laat zien waar de auto nu eigenlijk thuishoort, zegt Michael. Laten we hopen dat er werkelijk iets mis is met de RB16, en dat dit snel kan worden aangepakt. Maar zelfs dan, de Mercedes krachtbron is een volgende horde die niet zomaar genomen kan worden, het verschil tussen de Honda en Mercedes krachtbron is alleen maar (flink) groter geworden.
Racing Point die de auto niet echt begrijpt verrast me ook niet. Immers hebben ze er zelf nul ontwerpimpact in gehad. Het gaat ook interessant worden of ze er iets succesvol aan kunnen updaten en of ze volgend jaar niet meteen van de rangorde naar beneden vallen als ze deze auto proberen aan te passen.

Ik heb alleen moeite met het idee dat de RB16 de mindere auto is. Immers kan zelfs Albon sneller zijn als de auto niet volslagen waardeloos is afgesteld. Max laat ondertussen wel zien dat zelfs met een auto waar hij niet eens maximaal kan gaan, hij veel sneller is dan de oude Mercedes. Dat is echt niet alleen de coureur. Ja, ik beweer hier dat Max misschien niet zo goddelijk is als we allemaal denken. :+

Maar we moeten wachten op Silverstone en Newey die tegen die tijd misschien weer is los geketend van zijn tekentafel als hij de boel gefikst heeft. Anders hebben we boze Max. Op zich werkt dat meestal ook vrij aardig, maar gewoon echt presteren zou ook eens leuk zijn. Het gaat niet eens om zaterdag. Mercedessen spitsen is al heel wat. Het gaat om zondag maximaliseren. Dat is tweemaal gelukt, eenmaal had het misschien wel een RBR 1-2 moeten zijn, ware het niet dat Honda en Hamilton niet liev waren. :>

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

In Portimão gaat we nét zon dikke startcrash meemaken joh.. Ik bookmark mijn eigen post ff.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

AzzKickah schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:36:
In Portimão gaat we nét zon dikke startcrash meemaken joh.. Ik bookmark mijn eigen post ff.
ligt aan T2, of die blijft of niet. zag op reddit daar nog wat verschillende meningen over komen.
andere kant, als hij blijft is het een mooie overtake plaats.
maar voor de start is t een gevaar
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Aut%C3%B3dromo_de_Algarve.svg/1200px-Aut%C3%B3dromo_de_Algarve.svg.png

• Jasphur
basvn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:49:
[...]

ligt aan T2, of die blijft of niet. zag op reddit daar nog wat verschillende meningen over komen.
andere kant, als hij blijft is het een mooie overtake plaats.
maar voor de start is t een gevaar
[Afbeelding]
Mwah, kan ook zijn dat alle coureurs het op safe gaan spelen. Voor velen toch wel een nieuwe baan denk ik? Sowieso de eerste echte F1 race toch? Hiervoor alleen maar tests?

• roda_djavulen
  • Laatst online: 21-12 16:51
Heeft Samsung nu een bocht gesponsord op Portimao? :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdskfIgWAAAjjAd?format=jpg&name=large

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-12 22:53
Oeh, oke! 2-daags event, kom maar op met minder vrije training :9~

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

roda_djavulen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:55:
Heeft Samsung nu een bocht gesponsord op Portimao? :)
Primera ook :+

Te koop....

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
En waarschijnlijk met publiek! Dit is namelijk de reden dat Hockenheim is overgeslagen, in die regio zijn evenementen met meer dan 500 mensen niet toegestaan. De regio rond de Nurgburgring is veel soepeler.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De zinloze feitjes vrijdag is er weer:

https://wtf1.com/post/on-...rabham-wore-a-fake-beard/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wtf1.com/image/2/1000/425/5/uploads/posts/2019/07/974514e01146e50d9cc9a0ad114c79a7.jpg
1966 Dutch Grand Prix
Despite the fact he was leading the championship, in the build-up to the race Jack Brabham had been dismissed by the media as a proper title contender due to the fact he was over 40 years old. Ahead of the start, ‘Black Jack’ played up to the comments about his age by donning a fake beard and hobbling over to his car with a walking stick. Even better, he ended up comfortably winning, beating Graham Hill by over a lap with Jim Clark third.

• Homeland
  • Niet online
ND863 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Is denk ik ook niet echt sustainable. Al je R&D publiceren. Waarom zou een autofabrikant hier geinteresseerd in zijn/blijven?
Omdat ze dan ook van de ontwikkelingen van andere teams gebruik kunnen maken, ik denk dat het voor een bijzondere dynamiek kan zorgen, wil je bijv. zoals Mercedes dan nog honderden miljoenen investeren om altijd ver vooruit te lopen of gebruik je data van anderen? En als middenmoter, je kan makkelijker meekomen en als je toch goed de input van andere teams weet te verbeteren kan je jezelf naar voren werken.

Denk dat dit zeker voor een kostenverlaging gaat zorgen, het zou het in elk geval mogelijk moeten maken voor de teams met minder budget om toch meer mee te komen en misschien een innovatie te vinden welke het originele ontwerp van een auto niet had.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdskfIgWAAAjjAd?format=jpg&name=large
Edit: Voor het geval dat men het heeft gemist :P.

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-07-2020 16:37 ]

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:57
De alternatieve 2020 is beter dan de originele kalender. >:)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdsnoyCWkAQvHf8?format=jpg&name=large

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-12 22:53
Op de LinkedIn van F1 lees ik dat in Portugal weer toeschouwers zijn toegestaan, althans F1 Paddock Club is er dan bij. Staan verder geen aantallen bij ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7MBaW9Sy6cJEJMkIau6VT-PjPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KD3hWQKCv8Qh0nqp40I6ffsy.png?f=user_large

• Jasphur
Ik weet dat er zo goed als Euro95 in die dingen kan. Maar om nou zo te gaan tanken :+

Zal wel een promo zijn voor Gulf en McLaren hun nieuwe contract

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Edn8tBnWoAIMQTr?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Edn8tB-XoAEQ6Tz?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Edn8tBsX0AAzLMF?format=jpg&name=medium

Edit: ja dus https://www.motorsport.co...k-gulf-oil-brand/4842608/

Krijgen we dan ook weer die onwijs gave Gulf livery!!??

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 24-07-2020 16:46 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hmm, F1 World Championship maar wijzigen naar de F1 European Championship? :p (Krijgt Lewis niet zijn 7e/8e wereldtitel >:) )

[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-07-2020 16:45 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:02
The exact format of the Imola weekend has yet to be agreed, but it is expected that there will be only one practice session ahead of qualifying and the race.
: Dat is ongunstig voor rb. Je zag vaak dat ze de dag tussen fp en q echt nodig hebben

Edit bron https://www.formula1.com/...GyDtalz9hBwCojE2QGCI.html

[ Voor 23% gewijzigd door Snowhite0901 op 24-07-2020 16:56 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Jasphur
Snowhite0901 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:
[...]

: Dat is ongunstig voor rb. Je zag vaak dat ze de dag tussen fp en q echt nodig hebben

Edit bron https://www.formula1.com/...GyDtalz9hBwCojE2QGCI.html
Andere teams toch ook? Haha. Volgens mij gebruikt RedBull de eerste training en misschien ook wel de tweede voor het testen van nieuwe onderdelen. Werken die niet? Dan nog één of anderhalve vrije training om de wagen af te stellen. Bij Imola zouden ze dan geen tijd hebben voor het testen van nieuwe onderdelen. Dus moet het gewoon in één keer goed. En dat geldt ook voor de andere teams.

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Andere teams toch ook? Haha. Volgens mij gebruikt RedBull de eerste training en misschien ook wel de tweede voor het testen van nieuwe onderdelen. Werken die niet? Dan nog één of anderhalve vrije training om de wagen af te stellen. Bij Imola zouden ze dan geen tijd hebben voor het testen van nieuwe onderdelen. Dus moet het gewoon in één keer goed. En dat geldt ook voor de andere teams.
Veel belangrijker is dat de data die op vrijdag wordt verzameld meteen de simulator in gaat en een test/simulator coureur vervolgens allemaal tests doet met verschillende afstellingen, en dat die voor FP3 wordt toegepast. Maar met één FP en een paar uur later al Q zijn daar ook veel minder mogelijkheden voor.

Enerzijds wordt er minder data verzameld, maar ook dat er minder tijd is om in de simulator te experimenteren. Laat staan dat de aanpassingen vervolgens niet op de baan getest kunnen worden en je dus Q begint met een onbekende afstelling die je niet kunt aanpassen.

• pCOW
  • Laatst online: 12:41
RobertMe schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Veel belangrijker is dat de data die op vrijdag wordt verzameld meteen de simulator in gaat en een test/simulator coureur vervolgens allemaal tests doet met verschillende afstellingen, en dat die voor FP3 wordt toegepast. Maar met één FP en een paar uur later al Q zijn daar ook veel minder mogelijkheden voor.

Enerzijds wordt er minder data verzameld, maar ook dat er minder tijd is om in de simulator te experimenteren. Laat staan dat de aanpassingen vervolgens niet op de baan getest kunnen worden en je dus Q begint met een onbekende afstelling die je niet kunt aanpassen.
is het zeker dat de Q op zaterdag is, voorafgegaan aan 1 vrije training (of zelfs 2). Wordt de Q niet gewoon op zondagochtend gereden??

mijn signature is bewust leeg :-)

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:02
Jasphur schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Volgens mij hebben we vaak gezien dat rb op vrijdag nog nergens was. Pas op zaterdag lag de auto goed.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Verwijderd

Qua variatie in circuits vind ik het een prima seizoen. Hopelijk blijven er wat circuits terugkomen als het ooit weer normaal word.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dacuuu schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:38:
De alternatieve 2020 is beter dan de originele kalender. >:)
Echt wel, jammer van Sochi en in mindere mate Spanje, maar verder alleen maar toffe, interessante circuits.

Ben benieuwd hoe de nieuwe circuits het doen :)

En naar de Nurburgring in oktober, dat wordt een regenrace :+

People as things, that’s where it starts.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:33:
Qua variatie in circuits vind ik het een prima seizoen. Hopelijk blijven er wat circuits terugkomen als het ooit weer normaal word.
Dat verwacht ik niet. In de F1 draait alles om geld. Promotoren betalen normaalgezien veel geld om een GP te mogen organiseren. Nu dat wegvalt en men in essentie dus gewoon op zoek is naar locaties waar men gewoon kan racen krijg je ineens ongebruikelijke plekken. Maar als we volgend jaar terug keren naar de normaliteit is er geen plaats meer op de kalender en is er geen mogelijkheid om dat financieel rendabel te kunnen maken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Dat verwacht ik niet. In de F1 draait alles om geld. Promotoren betalen normaalgezien veel geld om een GP te mogen organiseren. Nu dat wegvalt en men in essentie dus gewoon op zoek is naar locaties waar men gewoon kan racen krijg je ineens ongebruikelijke plekken. Maar als we volgend jaar terug keren naar de normaliteit is er geen plaats meer op de kalender en is er geen mogelijkheid om dat financieel rendabel te kunnen maken.
Ik ook niet maar daarom mag je hopen he. ;)

• RobertMe
pCOW schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:25:
[...]

is het zeker dat de Q op zaterdag is, voorafgegaan aan 1 vrije training (of zelfs 2). Wordt de Q niet gewoon op zondagochtend gereden??
Ik heb geen idee :p Weet niet meer dan wat in dit topic staat, en daar staat alleen dat er geen vrijdag zal zijn.

Maar twee FPs op zaterdag en Q en race op zondag kan natuurlijk ook. Uiteraard wel met risico dat als je tijdens Q de auto in de muur zet dat je niet kunt deelnemen aan race omdat de auto nog niet gemaakt is. En ook dan houd je dat je minder feedback uit simulator kunt verwerken. Als in: je kunt wel op zaterdagavond doorwerken in de simulator, maar aanpassingen die daaruit rollen zou je dan moeten doorvoeren voor Q zonder dat je kunt testen en worden dus ook definitief voor de race.

Wat is overigens überhaupt de reden van maar twee dagen? Is het circuit niet genoeg dagen beschikbaar? Is het een test / experiment?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:15

pinda powerrr

Slow down...

Blokker_1999 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Zonde, het zou eigenlijk moeten draaien om een spannende en uitdagende race.

Waiting on the world to change

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Is er niet een einddatum genoemd wanneer men stopt met toevoegen van races?

Ik kan me voorstellen dat de teams momenteel niet weten hoelang ze met elk onderdeel moeten doen gezien de kalender nog blijft wijzigen.
En competitievervalsing ligt ook op de loer... "Coureur X ligt achter/voor in het klassement, laten we snel wat races erbij verzinnen/(alsnog) weg laten vallen". Vul zelf maar in ;)

Begrijp me niet verkeerd, laat die races maar komen, liefst die beloofde 22 stuks dit jaar, maar het moet wel eerlijk blijven allemaal :)
Pagina: 1 ... 92 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport