Oke oke, gaan we dan.
Hij wordt blauw gok ik, maar echt wat een overdreven gedoe
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik snapte hem, misschien had dezeBosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:25:
[...]
Sorry merchandise gear meer denk ik. Zal vast niet de team gear zijn, al lijkt het me dus wel dezelfde kleurstelling gebruiken.
damn, ben ik deze aan het typen mis ik de reveal

[ Voor 10% gewijzigd door neocon op 14-02-2020 20:29 ]
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Ok hijs vet. En Honda in het rood!
Heel mooie livery
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
That aged well.fdees schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:27:
Hij wordt blauw gok ik, maar echt wat een overdreven gedoe
Maar ze moeten hier in de leer bij het hoofdteam. Die hadden gewoon de beste launch. Geen drama, gewoon hier is de auto, het was het ook echt de auto en meteen zag het eruit als een winnaar.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Screenshot vanuit stream, dus sorry voor de kwali
[ Voor 53% gewijzigd door Nielless op 14-02-2020 20:29 ]
Meh beetje plain livery... En hele gedoe eromheen is gewoon zaad..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Introducing... the Scuderia AlphaTauri AT01!#AlphaTauriF1 #F1 pic.twitter.com/mrQrMTbGSF
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 14 februari 2020
Pics in tweet
[ Voor 65% gewijzigd door Edd op 14-02-2020 20:30 ]
-
hmm wel erg veel wit.. had er meer van verwacht na die teasers
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Het is trouwens wel gewoon de RB15.
Lijkt eigenlijk behoorlijk op de MCL34, veel meer dan de RB15. Interessant.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Echt niet.Bosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:30:
Hopelijk ligt hij Gasly dit jaar wat beter dan.Bosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:30:
De neus is exact de RB15 net als de sidepods en achterkant. De bargeboards, front wing en wat details zijn wel geëvolueerd natuurlijk, maar de basis is praktisch de RB15.
Sidepods zijn anders, horizontale zijvleugels zijn er niet/totaal anders. Achtervleugel is anders.Bosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:33:
[...]
De neus is exact de RB15 net als de sidepods en achterkant. De bargeboards en wat details zijn wel geëvolueerd natuurlijk, maar de basis is praktisch de RB15.
Punt van de neus is naar mijn indruk ook anders.
Heb wel het idee dat ie wat slanker kan. Dat dan weer wel.
Bosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:30:

Alleen de neus is al veel anders??
Beetje grijsblauwig lijkt t welnachtnet schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:36:
Is het nu donkerblauw of zwart?
Volgens mij donkerblauw, zoals de kleding ook is.nachtnet schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:36:
Donkerblauwnachtnet schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:36:
Het puntje is iets langer, maar de algemene vorm is exact gelijk?Nielless schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:36:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen de neus is al veel anders??
De helmen van de coureurs gaan wel knallen tegenover die livery!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De voorvleugel, bargeboards en sidepods zijn anders behoorlijk MCL34.Bosmonster schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:33:
[...]
De neus is exact de RB15 net als de sidepods en achterkant. De bargeboards en wat details zijn wel geëvolueerd natuurlijk, maar de basis is praktisch de RB15.

Ik vind deze de mooiste tot nu toe, kan ook komen door rode honda logo, maar hij is echt mooi.
Denk dat we het vooral over andere delen van de auto hebbenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:39:
[...]
De voorvleugel, bargeboards en sidepods zijn anders behoorlijk MCL34.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb ook het idee dat we hier tegen een licht aangepast RB15 zitten te kijken.
1 steun voor de achtervleugel. De neus lijkt verdomd veel op de dichte versie die ze af en toe op de RB15 hebben gehad en bargeboards zijn ook iets aangepast.
1 steun voor de achtervleugel. De neus lijkt verdomd veel op de dichte versie die ze af en toe op de RB15 hebben gehad en bargeboards zijn ook iets aangepast.
-
Wordt verwarrend met de Haas denk ik, die was ook zwart en wit?
Beetje zoals in 2017 met Williams en Sauber, die werden ook geregeld door elkaar gehaald.
Beetje zoals in 2017 met Williams en Sauber, die werden ook geregeld door elkaar gehaald.
Wat een schoonheid zeg. Mooie kleurstelling en toch een eigenzinnig aero-ontwerp, gelukkig is het geen RB15-kloon geworden.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zo te zien ben ik op het juiste moment aangehaakt (toen Tost bijna was uitgepraat)..... Even de auto gezien, klein praatje van CEO (?) van Alpha Tauri en klaar.....
Ik vind de livery echt mooi, en volgens mij ook heel herkenbaar voor wat er nu al bekend is. Het rode Honda steekt ook mooi af, en de integratie van ατ (of bijna eerder ∞) met de stier vind ik mooi gedaan.
Ik vind de livery echt mooi, en volgens mij ook heel herkenbaar voor wat er nu al bekend is. Het rode Honda steekt ook mooi af, en de integratie van ατ (of bijna eerder ∞) met de stier vind ik mooi gedaan.
Zal wel meevallen.kevlar01 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:43:
Haas heeft wat meer wit achterop en meer rood

[ Voor 9% gewijzigd door Edd op 14-02-2020 20:48 ]
-
Neh, lijken totaal niet op elkaar.kevlar01 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:43:
Nog 25 dagen

De underdogs doen het dus stukje beter dan het simpele wat Ferrari, Merc en Redbull doen, Alphatauri veruit de mooiste, maar vind de style van Haas ook goed gelukt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het lijkt alsof wit glans en blauw mat is. Deze kan mij overigens ook wel bekoren.RobertMe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:12:
Maar is hij nu mat? Volgens mij wel toch?
Work hard & be brave.
Ik ben wel benieuwd weer bij alfa, traditioneel moet een slang ze huis verliezen dus de Racing stripes zullen wel weer anders zijn, net als vorig jaar.

Deze had ik nog niet langs zien komen, volgens mij is Alpha Tauri het enige team dat een afbeelding van de achterkant heeft gereleased?
En nu ik toch bezig ben, de helmen, dit gaat er echt gaaf uit zien:

Daniil Kvyat, klik voor meer

Pierre Gasly, klik voor meer
[ Voor 47% gewijzigd door deCube op 14-02-2020 21:47 . Reden: Helmen toegevoegd ]
Work hard & be brave.
Zal vast met de diffuser te maken hebben. Ga er ook maar vanuit dat ook tijdens de testdagen teams er alles aan proberen te doen om de diffuser te verbergen (dus zo snel mogelijk de pits in en liefst zoveel mogelijk mannetjes erbij nu screens niet meer mogen).deCube schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:41:
[Afbeelding]
Deze had ik nog niet langs zien komen, volgens mij is Alpha Tauri het enige team dat een afbeelding van de achterkant heeft gereleased?
Dus de achterkant op deze render zal lijkt mij ook wel "nep" / dummy zijn.
Ik vind hem qua livery het mooiste van het veld nu. Echt super strak.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wel fijn dat je makkelijk kan zien wie Daniil en Pierre is in de autodeCube schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is de livery van AT een testing days versie of…?
Hehe
[Instagram: "Did you ever think there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?" 👀 #F1 #Formula1 #AlphaTauri @alphataurif1]
Hehe
[Instagram: "Did you ever think there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?" 👀 #F1 #Formula1 #AlphaTauri @alphataurif1]
[ Voor 74% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2020 09:15 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zo makkelijk uit elkaar te houden ook nog!deCube schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb weer twee pareltjes in de aanbieding.
Nee hoor, de Mercedes dominantie is echt niet doodsaai en jaagt kijkers weg.
https://www.motorsport.co...s-dominance-fans/4686103/
Bij Renault hebben ze het al over een "game of chicken" wanneer je moet stoppen met ontwikkeling en voor 2021 moet gaan. Op zich een valide punt, maar ik vermoed dat ze geconfronteerd gaan worden met de realiteit dat ze veel eerder gaan stoppen en wegvallen dan de concurrentie, al helemaal de top.
https://www.motorsport.co...n-game-budkowski/4686106/
Nee hoor, de Mercedes dominantie is echt niet doodsaai en jaagt kijkers weg.

https://www.motorsport.co...s-dominance-fans/4686103/
Bij Renault hebben ze het al over een "game of chicken" wanneer je moet stoppen met ontwikkeling en voor 2021 moet gaan. Op zich een valide punt, maar ik vermoed dat ze geconfronteerd gaan worden met de realiteit dat ze veel eerder gaan stoppen en wegvallen dan de concurrentie, al helemaal de top.
https://www.motorsport.co...n-game-budkowski/4686106/
I love everyone releasing their new helmet for this year. Really cute guys. Really. Original too.. Don’t worry, I’ll save the day.
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 15 februari 2020
RIC zal met een speciaal iets komen dan denk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En even gepikt van Reddit.

Red Bull is onderweg naar Barcelona

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat zullen die veel getoeter onderweg horen
Inclusief verwijderd Renault logoPierre schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:22:
En even gepikt van Reddit.
[Afbeelding: RBR 2020]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zo, we mogen bijna weer beginnen!
Ben het denk ik wel met je eensDamian schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:15:
Ik vind hem qua livery het mooiste van het veld nu. Echt super strak.

Puh.. niet alleen de Alfa naam verbasteren, maar ook nog eens de livery stijl kopiërenyorkick schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:14:
Zo, we mogen bijna weer beginnen!
[...]
Ben het denk ik wel met je eens![]()
[Afbeelding]

Kan niet wachten op de 19e waar ze mee gaan komen
Liverystijl is toch totaal anderspoor Leno schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:37:
[...]
Puh.. niet alleen de Alfa naam verbasteren, maar ook nog eens de livery stijl kopiëren![]()
![]()
[Afbeelding]
Kan niet wachten op de 19e waar ze mee gaan komen
Overigens, die nieuwe neus van RBR vind ik wel beetje erg ugly.
Beetje wrattenzwijn/miereneter/olifanten neus.
Na ja, hopelijk werkt ie goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hopelijk is ie inderdaad snel genoeg zodat we er niet te lang naar hoeven kijkenHelp!!!! schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:30:
Overigens, die nieuwe neus van RBR vind ik wel beetje erg ugly.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zie het nog steeds niet ...poor Leno schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:09:
[...]
Ik bedoel de 'paintjob' stijl, niet de plaatsing van de merken
Als je beide auto's dezelfde kleuren heeft en naast elkaar zet, lijkt het een beetje op elkaar. Maar het wit loopt bij de Alfa Romeo door naar achter, dat van de Alpha Tauri niet. Er is een kleine overeenkomst, maar niet meer dan dat. Het is dus ook niet zo dat je bij de Alpha Tauri livery denkt: hey, een Alfa Romeo.
Klopt wel, maar het wit voor, de kleur bovenop en de golf-scheiding naar achter zijn best wel hetzelfde..ThomasG schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:22:
[...]
Als je beide auto's dezelfde kleuren heeft en naast elkaar zet, lijkt het een beetje op elkaar. Maar het wit loopt bij de Alfa Romeo door naar achter, dat van de Alpha Tauri niet. Er is een kleine overeenkomst, maar niet meer dan dat. Het is dus ook niet zo dat je bij de Alpha Tauri livery denkt: hey, een Alfa Romeo.
Maar ik hoop dat ze nu totaal iets anders gaan doen iig
Van mij mag het wel een beetje in deze richting, veel zwart en rood

Bij Honda lijken ze er vertrouwen in te hebben.

Zal een team als Williams en Mclaren niet veel minder data delen met de motor leverancier als dat RBR en STR(AT) doen met hun leverancier?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:45:
Bij Honda lijken ze er vertrouwen in te hebben.![]()
[Afbeelding]
Omdat er een gevaar in zit dat ze te veel data delen over de auto?
En dat Honda daarom zulke stappen kan maken, omdat ze alle data van 4 auto´s/motoren krijgen?
Of zie ik dit verkeerd?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk dat Mercedes niet echt zit te wachten op data van Williams.basvn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:04:
[...]
Zal een team als Williams en Mclaren niet veel minder data delen met de motor leverancier als dat RBR en STR(AT) doen met hun leverancier?
Omdat er een gevaar in zit dat ze te veel data delen over de auto?
En dat Honda daarom zulke stappen kan maken, omdat ze alle data van 4 auto´s/motoren krijgen?
Of zie ik dit verkeerd?
Bij McLaren is het wel duidelijk dat ze geen zin hebben om alles te delen met Renault. RBR lijkt daar ook weinig zin in te hebben gehad. Ik denk dat Honda nu kan profiteren van samenwerking en niet zozeer data. Ze hebben nu natuurlijk vier auto's rondrijden, maar nu zitten ze niet meer opgescheept met McLaren hun belachelijke "size zero" eisen.
Okay, anders dan : FER en Alfa.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:11:
[...]
Ik denk dat Mercedes niet echt zit te wachten op data van Williams.![]()
Bij McLaren is het wel duidelijk dat ze geen zin hebben om alles te delen met Renault. RBR lijkt daar ook weinig zin in te hebben gehad. Ik denk dat Honda nu kan profiteren van samenwerking en niet zozeer data. Ze hebben nu natuurlijk vier auto's rondrijden, maar nu zitten ze niet meer opgescheept met McLaren hun belachelijke "size zero" eisen.
Die doen veel samen, maar zullen die net zoveel delen als als RBR en STR doen?
Ik denk het niet..
Kennelijk zit er Ferrari personeel bij Alfa. Dat ze beiden ook met die andere voorvleugel kwamen, was denk ik ook geen toeval. Het zal niet zoveel samenwerking zijn als Red Bull waar de achterkant van de AT01 van de RB15 komt (zal Gasly potentieel leuk vindenbasvn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:12:
[...]
Okay, anders dan : FER en Alfa.
Die doen veel samen, maar zullen die net zoveel delen als als RBR en STR doen?
Ik denk het niet..
Algunos detalles del @AlphaTauriF1 AT01. Nueva configuración en entradas de pontones y direccionadores laterales, ahora unidos al pontón.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 15 februari 2020
Some details about the AT01. New sidepods cooling inlet configuration with new vanes, now conected to sidepod. pic.twitter.com/Xj91L8N3FE
Oh en ga meteen naar de site van Alpha Tauri. Ze hebben gewoon een 3D model op de site staan en daar zeggen ze dit dus.
https://www.scuderiaalphatauri.com/en/at01/
The rear end, the inboard front suspension and uprights, are from last year's Red Bull Racing car, while the suspension members and associated brackets are Scuderia AlphaTauri Designed & Manufactured.

Het was ook wel tekenend dat Renault zo graag een "alliantie" wou aangaan met RBR en daarna McLaren waar heel veel gedeeld moet worden. Het is een totaal zwaktebod en beide teams gingen liever naar een andere PU leverancier dan dat ze hun expertise gaan delen met Renault en alsnog een matige en veelal onbetrouwbare PU terugkrijgen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Op zaterdagavond mag dit wel toch? een dikke 2 minuten POV
Ik vond het inderdaad vrij opvallend dat Franz Tost dit tijdens de presentatie vrij duidelijk zei. Vooral hoe hij de nadruk legde op dat ze technisch gezien nu ook een goede basis hebben. Had STR niet af en toe problemen met afbrekende onderdelen van de ophang?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:25:
Oh en ga meteen naar de site van Alpha Tauri. Ze hebben gewoon een 3D model op de site staan en daar zeggen ze dit dus.
Blijkbaar willen ze trouwens deze samenwerking tijdens het seizoen nog verder (zover mag binnen de regels) doorvoeren: https://racingnews365.nl/...ls-een-kopie-van-red-bull
Dat zou helemaal interessant kunnen worden in het F1.5 kampioenschap.
En er zit ook heel toevallig géén aangepaste Ferrari motor in de Alfa Giulia QV en Stelvio QV straatauto's..DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:25:
[...]
Kennelijk zit er Ferrari personeel bij Alfa.
Echt niet.
We ontkennen alles.

Het kwam wel eens voor ja. Maar uiteindelijk is de ophanging vooral aerodynamisch, zeker bij RBR waar het systeem op een passieve manier de rijhoogte moet controleren. Helaas zijn beelden van een Red Bull die van achter word gefilmd terwijl die gaat remmen zo zeldzaam. De achterkant schiet gewoon omhoog en dat zie je meteen. Ik heb het een keer heel goed gezien tijdens een vrije training in Singapore 2018. Het best spectaculair. Bij acceleratie zakt de achterkant dan weer naar beneden. De aerodynamica moet hierop afgestemd worden. Het moet luchtweerstand verminderen op rechte stukken als de auto wat platter ligt en juist meer neerwaartse druk genereren als je door de bochten gaat en de achterkant omhoog is gekomen. Het is een zeer complex verhaal met verschillende geometrische afwegingen. Als het goed werkt, dan zijn de resultaten wel spectaculair. Mercedes doet het nog steeds niet. Die hebben een langere, maar uiteindelijk minder wendbare auto. Ik vermoed ook wel dat Max sommige van zijn "hoe doe je dat" manoeuvres kan doen, juist omdat die Newey auto's zo wendbaar maar solide kunnen zijn. Dat Ricciardo heel wat minder spectaculair was in de Renault, sterkt dat vermoeden voor mij.BlackMonkey schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:51:
[...]
Ik vond het inderdaad vrij opvallend dat Franz Tost dit tijdens de presentatie vrij duidelijk zei. Vooral hoe hij de nadruk legde op dat ze technisch gezien nu ook een goede basis hebben. Had STR niet af en toe problemen met afbrekende onderdelen van de ophang?
Ik denk eerder dat ze het uit het begin van 2020 moeten halen. Persoonlijk verwacht ik weinig meer van de "F1.5" teams na de zomerstop. 2021 is denk ik te belangrijk. Maar uiteraard zal hier het doel zijn om voor P4 te gaan. Als je dat al vroeg binnen lijkt te gaan halen, dan kan je de vele miljoenen extra nog in 2021 proberen te steken. Het alternatief is dat Red Bull minder bijdrage hoeft te leveren aan Alpha Tauri of dat hun budget structureel iets hoger kan worden. Het is immers een van de "armere" teams.Blijkbaar willen ze trouwens deze samenwerking tijdens het seizoen nog verder (zover mag binnen de regels) doorvoeren: https://racingnews365.nl/...ls-een-kopie-van-red-bull
De suggestie alleen al, schandalig.poor Leno schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:06:
[...]
En er zit ook heel toevallig géén aangepaste Ferrari motor in de Alfa Giulia QV en Stelvio QV straatauto's..
Echt niet.
We ontkennen alles.
[Afbeelding]

Volgens mij hebben ze bij RBR en STR/AT vorig jaar na het vertrek, of wellicht zelfs daarvoor, van James Key al de route gekozen dat er zoveel mogelijk copy paste plaatsvindt als binnen de regels mag.BlackMonkey schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:51:
[...]
Blijkbaar willen ze trouwens deze samenwerking tijdens het seizoen nog verder (zover mag binnen de regels) doorvoeren: https://racingnews365.nl/...ls-een-kopie-van-red-bull
Het zou AT wel eens flink kunnen helpen in 2020.
Ze kunnen doorontwikkelingen van RBR in ieder geval voor een deel overnemen terwijl ze meer resources zetten op de auto van 2021. De andere midfield teams zullen waarschijnlijk redelijk vroeg hun aandacht moeten verleggen naar 2021 en en niet meer zo fanatiek door kunnen ontwikkelen aan de 2020 auto.
Benieuwd hoe ze dat in 2021 gaan doen.. De -dan oude- RB16 gebruiken is niet meer mogelijk in dezelfde mate als nu de RB15.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Weet niet wat de huiskleur van Alfa is, maar ik zie wel duidelijk waar de livery en kleur van Alpha Tauri vandaan komt, incl logo op de zijkant:

RA099 (Met Jos in de cockpit)
En nu ik de rode helmen van Daniil en Pierre zie:

RA272

RA099 (Met Jos in de cockpit)
En nu ik de rode helmen van Daniil en Pierre zie:
RA272
[ Voor 27% gewijzigd door Chiron op 15-02-2020 20:29 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@Chiron kunst!
@Lasmibalsingh doordat het wit zo afloopt lijkt de wagen heel zwaar op de weg te liggen.
@Lasmibalsingh doordat het wit zo afloopt lijkt de wagen heel zwaar op de weg te liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2020 20:57 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De achterste helft van de STR14 was ook gewoon een RB14DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:25:
[...]
Kennelijk zit er Ferrari personeel bij Alfa. Dat ze beiden ook met die andere voorvleugel kwamen, was denk ik ook geen toeval. Het zal niet zoveel samenwerking zijn als Red Bull waar de achterkant van de AT01 van de RB15 komt (zal Gasly potentieel leuk vinden), maar komt denk ik wel dichterbij.
[Embed]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
Ook dat dat min of meer de middelvinger van Marko was richting Renault. Ze hebben flink hun best gedaan om het gevecht tussen STR en Renault te houden, en zagen het liefst STR voor Renault eindigen; ipv dat Renault met de top en RBR zou gaan strijden.
Honda heeft afgelopen seizoen naast de testbanken en sim van RBR ook flink lopen testen en vervangen in de PU onderdelen in de STR14 ten behoeve van de ontwikkeling van de motor die nu in de AT01 en RB16 ligt (die is afaik identiek in de AT en RBR wagens).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Trouwens, het officiële minimumgewicht van de auto's is verhoogd van 745kg naar 746kg. De extra kilogram is nodig voor de tweede fuel flow sensor.
Voor 2019 was het minimumgewicht van de wagen 743 kg. (btw. minimumgewicht is met coureur en seat. Coureur + seat moet minimaal 80 kilo wegen.)DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:22:
Trouwens, het officiële gewicht van de auto's is verhoogd van 745kg naar 746kg. De extra kilogram is nodig voor de tweede fuel flow sensor.
Voor 2020 was het minimumgewicht aanvankelijk 745 kg, maar ze hebben het idd aangepast naar 746 kg na protesten van teams inzake de extra fuel flow sensor.
De extra sensor weegt 400 gram:
https://www.fia.com/techn...g45-board-fuel-flow-meter
Wel jammer dat de boel weeer zwaarder wordt (en voor 2021 worden de minimumgewichten nog hoger, 768 kg dacht ik).
Ooit was het 600 kilo.
Naast donkerblauw, geel/goud en groen heb je natuurlijk roodChiron schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:23:
Weet niet wat de huiskleur van Alfa is
Je hebt gewoon rood, Alfa Rosso, en het rood dat ze ook o.a. gebruiken op de F1 wagens, hun "Rosso Competizione", een speciale lak met een aantal andere kleuren onderlagen.. (scheelt misschien een paar kilo als ze net als Ferrari alleen met een laagje matte lak gaan werken
Links Rosso, rechts Competizione Rosso

Dat was inderdaad al bekend. Ik kan mij herinneren dat Renault daar ook over ging huilen in de media. Echter gaat het natuurlijk om het hele concept en hoe meer die auto's hetzelfde concept hebben hoe meer je kan overnemen. Dat Marko het ook gewoon leuk vind om Renault publiekelijk te kakken te zetten kan ik alleen maar mooi vinden.Chiron schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:22:
[...]
De achterste helft van de STR14 was ook gewoon een RB14Dat is nooit echt een geheim geweest.
Ook dat dat min of meer de middelvinger van Marko was richting Renault. Ze hebben flink hun best gedaan om het gevecht tussen STR en Renault te houden, en zagen het liefst STR voor Renault eindigen; ipv dat Renault met de top en RBR zou gaan strijden.
Honda heeft afgelopen seizoen naast de testbanken en sim van RBR ook flink lopen testen en vervangen in de PU onderdelen in de STR14 ten behoeve van de ontwikkeling van de motor die nu in de AT01 en RB16 ligt (die is afaik identiek in de AT en RBR wagens).
Persoonlijk verwacht ik dat dit al langer onderdeel is van hun plan. De daadwerkelijke onderdelen voor 2021 hoeven nog niet direct voor de zomerstop gemaakt te worden. Als je die tijd kan gebruiken om de onderdelen die al ontworpen en getest zijn te ontwikkelen voor de AT01 dan hebben ze een flinke voorsprong voor de rest van het seizoen i.v.m de andere teams. Als dat betekend dat AT dan vanaf 2021 gewoon een hoger budget heeft doordat ze hoger eindigen kunnen ze een steeds beter team worden zonder dat het RB echt veel kost. Laat dat nou is heel gunstig zijn als je daadwerkelijk een eigen merk wil promoten i.p.v. enkel RB ondersteunen. Iets waar @DaniëlWW2 volgens mij ook al op doelde.sanderb schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:20:
[...]
Volgens mij hebben ze bij RBR en STR/AT vorig jaar na het vertrek, of wellicht zelfs daarvoor, van James Key al de route gekozen dat er zoveel mogelijk copy paste plaatsvindt als binnen de regels mag.
Het zou AT wel eens flink kunnen helpen in 2020.
Ze kunnen doorontwikkelingen van RBR in ieder geval voor een deel overnemen terwijl ze meer resources zetten op de auto van 2021. De andere midfield teams zullen waarschijnlijk redelijk vroeg hun aandacht moeten verleggen naar 2021 en en niet meer zo fanatiek door kunnen ontwikkelen aan de 2020 auto.
Benieuwd hoe ze dat in 2021 gaan doen.. De -dan oude- RB16 gebruiken is niet meer mogelijk in dezelfde mate als nu de RB15.
Voor 2021 denk ik dat ook wel een nauwe samenwerking gaan hanteren. Of ze gokken op 2 paarden en ontwikkelen gewoon twee concepten waar ze makkelijk tussen kunnen switchen.
Ferrari heeft al moeite om zijn eigen data goed te analyseren. Of het verstandig is dat ze ook naar de data van andere kijken die hun eigen concepten half kopiëren (Alfa) ... ik weet het niet
Nog een paar dagen! dan is het eindelijk woensdag
maar in de tussentijd! Marbula One
maar in de tussentijd! Marbula One
Mclaren is er in iedergeval al optijd!
https://streamable.com/kqy7e
Filmdag op Barcalona
Filmdag op Barcalona
[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 16-02-2020 10:20 ]
Apart/ander geluid, of ligt dat aan de opname? Lijkt een stuk lager / doffer te klinkenbasvn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:20:
Mclaren is er in iedergeval al optijd!
[Streamable]
Filmdag op Barcalona
Zal waarschijnlijk gefilmd zijn met een telefoon, en niet met camera´s zoals de andere video´s zijn die we zien van filmdagenRobertMe schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:34:
[...]
Apart/ander geluid, of ligt dat aan de opname? Lijkt een stuk lager / doffer te klinken
* DaniëlWW2 begint "Le Professeur" te waarderen.
https://www.motorsport-to...renault-kritiker-20021603
https://www.motorsport-to...renault-kritiker-20021603
Hij maakt zijn punten en lijkt niet volslagen blind te zijn. Maar met zulke open kritiek in nota bene een Duits medium, vraag ik me af wanneer dit tot publiekelijk uiten komt. Prost lijkt achter de schermen toch al niet heel erg gelukkig te zijn. Hij zit wel vaker een beetje te prikken en ik kan me nog herinneren dat hij excuses ging aanbieden aan Max nadat die alweer een podiumplaats zag verdampen en overgaan naar Ricciardo in 2017.Alain Prost can understand that his Renault racing team is repeatedly criticized. Since the French rejoined in 2016, the racing team has repeatedly set ambitious goals and even set a concrete schedule. The originally targeted victories in 2019 were clearly missed, and whether 2020 will succeed in attacking the world title can also be doubted.
This, of course, offers the critics an opportunity to attack, and the Renault Sport board member sees that Renault has made a mistake: "Setting goals is important, but setting a schedule is counterproductive," says Prost. "We are constantly trying to catch up on deadlines that we set when nobody asked us."
Prost also knows that Renault doesn't have the best reputation for other reasons - and rightly so. Because in the British-dominated motorsport world, the French are "a kind of UFO" in sports: "We get in, we get out, we get in, we get out, we fight with Red Bull, we fight with McLaren. What is that?" , he addresses the past years.
And then there was the financial question: "In one minute we have no money and in the next minute we commit Ricciardo. We have a strategy - and I agree - that is not clear," criticizes the Frenchman of his own racing team.
In terms of sport, however, he doesn't blame Renault, even if you may be lagging behind your goals. Because when you dared to get back in 2016, you took over the clammy Lotus team and had to build up the team and sometimes improvise within a very short time and with little finance. "It can happen that from time to time you are not where you expect it to be."
"I think that we polarize, that I polarize - and I can handle it," continued Prost. "But I am proud of the value that we have created for the team. I am proud of the team," he emphasizes. "Yes, mistakes were made, and I accept them, but I'm happy with the overall balance - even if we risk continuing to polarize."
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport