Dit is de auto van vorig jaarJasphur schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:14:
Hier de behangetjes voor de grotere schermen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn anders als de eerdere foto (neus bijvoorbeeld)Jasphur schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:14:
Hier de behangetjes voor de grotere schermen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hier een preview van een interview met Noritsugu Sakai over de toekomst van de F1 motor:

明日13日発売のF速別冊「F1メカニズム」号に、坂井典次さんインタビューが掲載されてます。近未来のF1エンジンに、どんな可能性があるのかというお話。聴いてて、ワクワクしました😆#f1jp pic.twitter.com/ctGLkkw9Id
— Kunio Shibata (@monsieurshibata) 12 februari 2020
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Uiteraard zal dat door een hele andere afdeling gedaan worden. Het gaat meer om budget, planning etc, om het principe-ION- schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:16:
Ik denk dat het geen trade-off is tussen livery en performance hoor, het lijkt me dat dat door een heel andere afdeling wordt gedaan.
Ze werken 24/7 om in 2025 de 1250 pk van Renault te halen.nachtnet schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:18:
misschien dat iemand Japans kan lezen?
hier een preview van een interview met Noritsugu Sakai over de toekomst van de F1 motor:
[Afbeelding]
[Twitter]
I served in a company of heroes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Vallen ze niet zo op in FrankrijkDaniëlWW2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:23:
Williams gaat zichzelf dan echt in een rijdende blauwe vlag veranderen.![]()
[Afbeelding]

Max mag dus vandaag rondjes rijden voor een filmpje in Silverstone.
[ Voor 96% gewijzigd door Spotmatic op 12-02-2020 10:27 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- Andere neus
- sneeuwschuiver op de neus zoals merc vorig jaar
- spiegels verplaatst
- dubbele verticale support op de achtervleugel ipv 1
- packaging nog smaller gemaakt
- s-duct lijkt smaller + schuine vleugeltjes erop
Voor de rest hebben we echt andere foto's/higher res nodig :-p
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Hier staan er meer:CFC-Mathijs schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:32:
Voor de rest hebben we echt andere foto's/higher res nodig :-p
https://www.racefans.net/...ls-its-new-rb16-for-2020/
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik verwachtte sowieso geen gigantische veranderingen, aangezien de regels voor dit jaar niet zijn veranderd.
Nou ik vind de auto weer redelijk kaal...
Aero pakket mist, hopelijk nog.

Ja, de voorvleugel, achtervleugel, vloer en bargeboards zijn RB15. Achterwielophanging is nieuw en de auto is nog strakker achter. Nu wachten we dus op de analyse van "de experts in de media".

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Meestal staan toch programma's open.
-ION- schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:07:
[...]
Pijnlijke resolutie om als wallpaper te gebruiken 1066x600
Of [insert random windtunnelcorrelatie excuus] na 10 races en 300 punten achterstand op Mercedes
Weet er al 4!Edd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:47:
Zoek de 6 verschillen
[Afbeelding]
Abu-Dhabi spec RB15 vs RB16
de banden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Er is maar 1 verschil
RB15 geen kampioen
RB16 wel kampioen
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als je vooraan rijdt heb je die toch ook niet nodig 😂Martin0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:53:
Ligt het aan mij of zijn die spiegels zo goed als niet aanwezig?
Des te meer mensen achter jeBoinkie schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:55:
[...]
Als je vooraan rijdt heb je die toch ook niet nodig 😂
Nee, want je rijd ver bij iedereen vandaanNyceNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Des te meer mensen achter jejuist wel dus.
Of er moet iemand een Ocon'etje doen
* DaniëlWW2 krijgt Ocon flashbacks.Boinkie schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:55:
[...]
Als je vooraan rijdt heb je die toch ook niet nodig 😂

Ze lijken in elk geval nagenoeg hetzelfde ontwerp er op na te houden als Ferrari...Martin0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:53:
Door de hoek van de foto lijken ze gewoon weg te vallen, maar ze zijn er welMartin0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:53:
-
Voorvleugel (neusje), met cape. Extra vleugel onder de airbox inlaat, dikkere/bollere sidepods, dubbele mount achtervleugel. ophanging achter, geen opening bij de halo.
Het is een evolutie van vorig jaar (die bardgeboards gaan elke race veranderen) maar het is niet de RB15 met een nieuwe laklaag
gElUkKiG Is dIt vErRe vAn aUsTrAlIë sPeC.DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:47:
RB15 Abu Dhabi spec vs "RB16".
[Afbeelding]
Ja, de voorvleugel, achtervleugel, vloer en bargeboards zijn RB15. Achterwielophanging is nieuw en de auto is nog strakker achter. Nu wachten we dus op de analyse van "de experts in de media".
Ik zie dat ze er zijn maar bedoelde meer dat ze zo op de foto echt minuscuul lijken.Edd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:59:
[...]
Door de hoek van de foto lijken ze gewoon weg te vallen, maar ze zijn er wel
De belangrijkste wijziging is natuurlijk, dat het Honda logo op de neus nu een stuk groter isHolkers schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:59:
Zitten toch wel veel verschillen tussen hoor (en dan niet alleen het andere compound banden)
Voorvleugel (neusje), met cape. Extra vleugel onder de airbox inlaat, dikkere/bollere sidepods, dubbele mount achtervleugel. ophanging achter, geen opening bij de halo.
Het is een evolutie van vorig jaar (die bardgeboards gaan elke race veranderen) maar het is niet de RB15 met een nieuwe laklaag
Ik moet het nog maar zien.simons schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:49:
[...]
Er is maar 1 verschil
RB15 geen kampioen
RB16 wel kampioen
Is al meerdere keren gemeldpoor Leno schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:03:
GP China gaat niet door.. uitgesteld of helemaal gecancelled
maar dat zijn allemaal nieuws/f1 sites die het melden.
Ik wacht af tot de FIA/F1 vandaag met een verklaring komt (zou vandaag zijn)
ja ik had begrepen dat het nu net is bevestigd.. tot nu toe was het 'misschien'..basvn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:04:
[...]
Is al meerdere keren gemeld
maar dat zijn allemaal nieuws/f1 sites die het melden.
Ik wacht af tot de FIA/F1 vandaag met een verklaring komt (zou vandaag zijn)
(Of ik heb t verkeerd begrepen)
Nog geen enkel Twitter bericht gezien die het nieuwsbericht van de Times of het AD bevestigdpoor Leno schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:05:
[...]
ja ik had begrepen dat het nu net is bevestigd.. tot nu toe was het 'misschien'..
(Of ik heb t verkeerd begrepen)
Jasphur schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Nog geen enkel Twitter bericht gezien die het nieuwsbericht van de Times of het AD bevestigd

Flashback naar de tijden dat Daniel het ding in de bandenmuur parkeerde tijdens de shakedown #RB14Spotmatic schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:13:
Het is heerlijk zonnig op Silverstone. Dat wordt een mooie RB16 shakedown!
Zijn er daar beelden van?Holkers schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:14:
[...]
Flashback naar de tijden dat Daniel het ding in de bandenmuur parkeerde tijdens de shakedown #RB14
Offfidieel is vanuit de chinese overheid al op 5 febr via twitter meedegedeeld dat alle sportevenementen in en rondom sjanghai afgelast zijn totdat er officieel een einde gekomen is aan het coronaviris .Jasphur schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Nog geen enkel Twitter bericht gezien die het nieuwsbericht van de Times of het AD bevestigd
Het enige wat nog niet bekend is of er misschien een andere datum gepland wordt .
"Beautiful Clean Coal"
Ik ben een leek op het gebied van aerodynamica, maar het gedeelte onder de voorophanging bij de RB16 is totaal anders dan bij SF1000. RB16 heeft een omgekeerde vleugel die centraal onder het midden opgehangen is en al bij de voorvleugel begint, terwijl de SF1000 shark-fins aan beide zijkanten heeft.

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Over to our reporter @Alex_Albon for the latest at Silverstone... 🎙📺
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) February 12, 2020
Stay tuned, he'll be taking over our Instagram Stories for the day! #ChargeOn pic.twitter.com/OMDHASQkkW
En Max trekt zijn racekleding aan
The 2020 season starts right here 👌 @Max33Verstappen suited, booted and ready for his first laps in the RB16 pic.twitter.com/ugnhVAzozj
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) February 12, 2020
@basvn ook scherp, net iets eerder
More secrets?

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Spot ik daar een onderkin?
De coureurs zijn ook allemaal wel wat zwaarder door de andere gewichtsregels van een paar jaar terug. Scheelde iets van 5 KG heb ik Max ooit horen zeggen.vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:09:
[...]
Spot ik daar een onderkin?Paar jaar terug zagen de heren er toch wel wat 'fitter' uit, nu zien sommige coureurs er nog redelijk 'buffed' uit
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat zou, naar horen zeggen, ook één van de redenen zijn voor Bottas 2.0 (naast de baard uiteraard). Doordat je weer redelijk normaal kan eten en jezelf niet heel het jaar aan het uithongeren bent voel je je gewoon beter en dat zorgt dan ook indirect voor betere prestatiesWom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:15:
[...]
De coureurs zijn ook allemaal wel wat zwaarder door de andere gewichtsregels van een paar jaar terug. Scheelde iets van 5 KG heb ik Max ooit horen zeggen.
/post
Lijkt er wel een beetje op ja, lijkt ook minder rake te hebben. Misschien een soort compromis tussen Merc en RB design en is het meer dan een evolutie.MailMan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:22:
Is de RB16 langer dan de RB15? Of ben ik de enige die dat denkt?
Edit: Hmm, rake lijkt gewoon weer behoorlijk agressief als je bovenstaand plaatje bekijkt.
Wel erg grote inlaat vergeleken met Ferrari.
[ Voor 17% gewijzigd door Malt007 op 12-02-2020 12:25 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Standaard protocol ja, dat zit er ook gewoon in als automatisme. Bovendien zal je altijd mensen rond hebben lopen. Bijvoorbeeld de cameramensen, maar ook teamofficials.Just_I schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:24:
Waarom kijkt die kerel door de pitstraat voordat Max mag gaan, verwacht hij nog iemand door als zij de baan afgehuurd hebben? Of zou het een standaard protocol zijn (hij keek meerdere keren overigens)?
Je weet nooit of er een streaker/reporter/andere idioot opeens daar loopt te lopenJust_I schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:24:
Waarom kijkt die kerel door de pitstraat voordat Max mag gaan, verwacht hij nog iemand door als zij de baan afgehuurd hebben? Of zou het een standaard protocol zijn (hij keek meerdere keren overigens)?
Of misschien wel een duif of ander diertje dat opeens denkt, laten we even hier landen
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Is in elk geval een aerodynamisch voordeel zo.
De FIA is overigens wel bewust bezig met het Coronavirus icm China GP:
https://www.fia.com/news/...toring-evolving-situation
Automatisme is de grootste factor. Hij heeft dit al zo vaak gedaan waarbij er wel andere auto's rijden dat het kijken gewoon vanzelf gaat.Stoelpoot schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:27:
[...]
Standaard protocol ja, dat zit er ook gewoon in als automatisme. Bovendien zal je altijd mensen rond hebben lopen. Bijvoorbeeld de cameramensen, maar ook teamofficials.
Als ik alleen thuis ben doe ik ook gewoon automatisch de deur op slot als ik naar het toilet ga
Volgens Chase Carey is de kans groot dat China GP niet door gaat...
En het AD staat bekend om zijn goede journalistiekSoggney schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:04:
@kevlar01 Volgens AD is die al geschrapt (met name die van 19 april)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Wets zijn hier gelijk aan demobanden
Rijden op slicks met een huidige seizoen wagen tijdens de shakedown is tegen de regels ivm data verzamelen
[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 12-02-2020 13:12 ]
Waarom staat TAG-Heuer als engine fabrikant ipv Renault?
Not sure if...SpeedQber schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:10:
[...]
Serieus?SpeedQber schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:10:
[...]
kwam net idd voorbijnachtnet schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:12:
officieel China uitgesteld
#F1 - 2020 FIA Formula 1 Chinese Grand Prix postponed due to novel coronavirus outbreak...1/7
— FIA (@fia) 12 februari 2020
Met FIA linknachtnet schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:12:
officieel China uitgesteld
https://www.fia.com/news/...ovel-coronavirus-outbreak
Ahww haha dat plaatje deed me gelijk denken aan mijn oude Sierra Cosworth

Zucht, helemaal vergeten! Sprint gelijk naar Marktplaats

edit: WTF??? Bijna 20.000,- ??

Zei ik je toch
(Was alleen even wachten op reveal RB)
[ Voor 34% gewijzigd door poor Leno op 12-02-2020 13:24 ]
https://www.skysports.com...says-f1-chief-chase-carey
Ja dat krijg je als je pas kort kijkt, maar wel voorgaande jaren gezeik over uitvallende Renaultengines leest.
Maar ik heb het al gevonden.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedQber op 12-02-2020 13:17 ]
The 2020 #ChineseGP will be postponed due to the coronavirus outbreak
— Formula 1 (@F1) 12 februari 2020
F1 and the FIA have accepted a request from the promoter to postpone the event
We will continue to monitor the situation and assess potential alternative dateshttps://t.co/0VImeMSxlV
https://corp.formula1.com...vel-coronavirus-outbreak/
#F1 - 2020 FIA Formula 1 Chinese Grand Prix postponed due to novel coronavirus outbreak...1/7
In view of the continued spread of novel coronavirus and after ongoing discussions with the CAMF and Shanghai Administration of Sports, the Chinese Grand Prix Promoter, Juss Sports Group, has officially requested that the 2020 FIA Formula 1 Chinese Grand Prix be postponed...2/7
The FIA, together with the F1, have jointly decided to accept this official request from the promoter and postpone the 2020 FIA Formula 1 Chinese Grand Prix, originally scheduled for 19 April...3/7
As a result of continued health concerns and with the @WHO declaring the coronavirus as a global health emergency, the FIA and @F1 Formula 1 have taken these measures in order to ensure the health and safety of the travelling staff, championship participants and fans.
...4/7
The FIA and @F1 continue to work closely with the teams, promoter, CAMF and local authorities to monitor the situation. All parties will take the appropriate amount of time to study the viability of potential alternative dates later in the year should the situation improve...5/7
The Chinese Grand Prix has long been an important part of the F1 calendar with many passionate fans. The FIA F1 community looks forward to racing in China as soon as possible and wishes everyone in the country the best during this difficult time...6/7
The global situation regarding this virus will continue to be monitored by the FIA with regard to other motor sport events. 7/7
Het zou me niet verbazen dat, als deze race dit jaar nog doorgaat, dat het ofwel tussen Italië en Singapore gaat vallen, danwel tussen Rusland en Japan daar het circus in beide gevallen al in de buurt zit.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Hey, een hoover car...Edd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:47:
Zoek de 6 verschillen
[Afbeelding]
Abu-Dhabi spec RB15 vs RB16
"When you grow up your heart dies"
Wij allemaal. Maar be positive! Want met negativiteit wordt het sowieso helemaal niks...
Ik snap niet waarom ze het niet door laten gaan want volgens Trump is het virus in april uitgeroeid.demo31051987 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:25:
Als F1-fan vind ik het jammer dat we nu 4 weken geen F1 hebben tussen Vietnam en Zandvoort. Als persoon vind ik het wel ff lekker, aangezien mijn tweede kind geboren wordt half april
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hij zal het wel over zijn laatste stel hersencellen hebbensjaool schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:32:
[...]
Ik snap niet waarom ze het niet door laten gaan want volgens Trump is het virus in april uitgeroeid.
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport