Mja ik denk dat dit het resultaat is van de keuze van Honda om in F1 te blijven. Zo van, we willen wel, maar dan als enige autofabrikant op die auto en in de persmomenten eromheen. Wellicht is vanuit die hoek ook contact met Stroll gezocht.
Ik vind het prima zo, goede publiciteit voor Racing Point en meer zekerheid voor dat team. Pa Stroll maakt ook wel impact zo, al maakt me dat verder weinig uit. Ja Stroll zie ik niet als wereldkampioen, maar hoe ie de afgelopen 2 jaar zichzelf aan het ontwikkelen is, toont wel aan dat ie met hard werken wel in de middenmoot thuis hoort. Afgelopen jaar scoorde ie wat mij betreft ook gewoon een voldoende. Al is Perez (mede vanwege zijn ervaring) natuurlijk wel een tikkeltje beter.
Sure, ik had liever andere rijders gezien en hij heeft zijn looks niet mee, maar ik vind hem geen slechte rijder meer. Hij heeft fouten gemaakt en is nog steeds niet vlekkeloos, maar ik zie wel degelijk progressie. Kwalificatie blijft lastig, maar zijn raceresultaten zijn al een stuk beter en zijn resultaten in de regen tonen aan dat er wel degelijk wat kwaliteit te vinden is.
Verder vind ik Stroll nooit overkomen als een arrogant rijkeluiszoontje. Hij is wat dat betreft nog redelijk bescheiden. Ik hoor in ieder geval niet dezelfde verhalen als over princes Pascal...
Martinspire - PC, PS5, XSX