[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:30:
[...]

Zou dan iets in de ftu niet goed zijn? Want verder kan zo’n monteur toch ook niks bijzonders doen?
Snelheid in kpn box staat op ‘1000MB’. Dus neem aan 1000mbit/s.
Download komt nooit boven de 71mbit. Upload begint op 900mbit maar kakt in no-time in tot uiteindelijk ~95, al verschilt dat weleens. Ene keer 75 andere keer 95.
Bedraad gemeten op 1gbit Lan van de laptop. Waarmee ik intern gewoon goede snelheden haal, en voorheen bij Ziggo >100mbit down.
In de FTU zit een opgerolde vezel die uitkomt in een connector. Daar is niet zoveel bijzonder aan en aangezien daar niks in gebeurd is zou ik daar niks in zoeken. Standaard oplossing is bij KPN een monteur. Leuk maar vaak zinloos.
Heb je al geprobeerd de witte NT een minuutje van de stroom te halen? En idem dito met de Box 12?
Zoals al eerder gesuggereerd, klinkt het alsof je op een 50/50 profiel zit in de PoP van KPN. Hetgeen wellicht hersteld kan worden door een "reset" middels stroomonderbreking.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:30:
[...]

Zou dan iets in de ftu niet goed zijn? Want verder kan zo’n monteur toch ook niks bijzonders doen?
Snelheid in kpn box staat op ‘1000MB’. Dus neem aan 1000mbit/s.
Download komt nooit boven de 71mbit. Upload begint op 900mbit maar kakt in no-time in tot uiteindelijk ~95, al verschilt dat weleens. Ene keer 75 andere keer 95.
Bedraad gemeten op 1gbit Lan van de laptop. Waarmee ik intern gewoon goede snelheden haal, en voorheen bij Ziggo >100mbit down.
Kabel tussen NT en Expediabox al eens vervangen? NT een aantal minuten van het stroom gehaald? Experiabox een reset naar fabrieksinstellingen gegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-11-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
JB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:37:
[...]
Is bij oplevering geen (snelheids)meting gedaan dan?
Nope. Of hij heeft dat onzichtbaar voor mij gedaan. Maar dan nog zou hij moeten hebben zien dat dit niet oké was.
Barre73 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:27:
[...]

In de FTU zit een opgerolde vezel die uitkomt in een connector. Daar is niet zoveel bijzonder aan en aangezien daar niks in gebeurd is zou ik daar niks in zoeken. Standaard oplossing is bij KPN een monteur. Leuk maar vaak zinloos.
Heb je al geprobeerd de witte NT een minuutje van de stroom te halen? En idem dito met de Box 12?
Zoals al eerder gesuggereerd, klinkt het alsof je op een 50/50 profiel zit in de PoP van KPN. Hetgeen wellicht hersteld kan worden door een "reset" middels stroomonderbreking.
Ik heb de NT gisteren een tiental seconden eraf gehad. Zal het andere straks even proberen.
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:38:
[...]

Kabel tussen NT en Expediabox al eens vervangen? NT een aantal minuten van het stroom gehaald? Experiabox een reset naar fabrieksinstellingen gegeven?
Kabel heb ik toevallig gisteren nog wel vervangen. Zag een rode kabel in de doos liggen, en op de handleiding stond rode kabel gebruiken. Monteur heeft dus een andere kabel ingeprikt (niet dat dat uitmaakt) . Rode kabel is een cat 5e blijkbaar, de gele was een cat 6.
Experiabox zou toch standaard moeten zijn nog, muv WiFi? Mja kan ik straks ook wel even proberen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:43:
[...]

Nope. Of hij heeft dat onzichtbaar voor mij gedaan. Maar dan nog zou hij moeten hebben zien dat dit niet oké was.
Dat werd hier wel gedaan door de monteur. Noteerde ook alle waardes incl demping etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:27:
[...]

In de FTU zit een opgerolde vezel die uitkomt in een connector. Daar is niet zoveel bijzonder aan en aangezien daar niks in gebeurd is zou ik daar niks in zoeken. ../..
Ik had bij overstap naar KPN issues. Vooral modem die er steeds uitklapt. Bleek die connector niet goed aangesloten. Monteur beetje slordig in elkaar gezet schijnbaar. Toen dat opgelost was nu al dik 3 maanden geen enkel issue meer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:26:
[...]

Ik had bij overstap naar KPN issues. Vooral modem die er steeds uitklapt. Bleek die connector niet goed aangesloten. Monteur beetje slordig in elkaar gezet schijnbaar. Toen dat opgelost was nu al dik 3 maanden geen enkel issue meer.
Ik begrijp wel dat dit voor kan komen. Maar in het geval van @GAIAjohan gaat het puur om een snelheidsprobleem. Inderdaad kan je proberen om de NT er een keer af te schuiven en weer netjes op te klikken. Als het werkt ben je in elk geval klaar.

@GAIAjohan Als je dat aandurft, zie hier een video over hoe dat te doen. Bedenk hierbij dat de lege oranje kap die ze er in het begin afhalen precies hetzelfde werkt als die witte NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
Barre73 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp wel dat dit voor kan komen. Maar in het geval van @GAIAjohan gaat het puur om een snelheidsprobleem. Inderdaad kan je proberen om de NT er een keer af te schuiven en weer netjes op te klikken. Als het werkt ben je in elk geval klaar.

@GAIAjohan Als je dat aandurft, zie hier een video over hoe dat te doen. Bedenk hierbij dat de lege oranje kap die ze er in het begin afhalen precies hetzelfde werkt als die witte NT.
Ik heb vanochtend de stekkers eruit gehad. Alles startte daarna weer op zoals verwacht. Geen snelheidsaanpassing of zo. Zojuist Om 12:30 gingen ineens alle citrix sessies uit, handig, en het glas lampje op de NT brandt niet meer..
Herstarten NT heeft geen zin..

Ik ga ziggo maar weer aansluiten en hopen dat dat werkt.. en nope

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2022 12:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
KPN biedt nu weer de 12 maanden voor 35€ voor Internet + TV aan, als antwoord op de actie van Ziggo.

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv

Komt wel dichtbij zo! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 23-11-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:09:
KPN biedt nu weer de 12 maanden voor 35€ voor Internet + TV aan, als antwoord op de actie van Ziggo.

Van die aanbieding heb ik in april ook gebruik gemaakt. Topdeal. Jammer dat het alleen voor nieuwe klanten geldt (maar wel te begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:09:

Helaas niet voor bestaande klanten. Vanochtend gebeld, maar kreeg een aanbod voor eerste 6 maanden 54,99 voor 1 Gb internet daar na 3 maanden 56,99 en dan 3 maanden volle pond.

Geen zin om meerdere keren te bellen dus nu voor Ziggo gekozen volgend jaar krijgen ze weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Woolfy681 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:35:
[...]

Helaas niet voor bestaande klanten. Vanochtend gebeld, maar kreeg een aanbod voor eerste 6 maanden 54,99 voor 1 Gb internet daar na 3 maanden 56,99 en dan 3 maanden volle pond.

Geen zin om meerdere keren te bellen dus nu voor Ziggo gekozen volgend jaar krijgen ze weer een kans.
Vreemd, was dit de opzeglijn? Ik sprak iemand die op heeft gezegd en toen probeerde KPN ze zelfs voor te stellen het abonnement op een andere naam/persoon te zetten in het huishouden om als klant te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:40:
[...]

Vreemd, was dit de opzeglijn? Ik sprak iemand die op heeft gezegd en toen probeerde KPN ze zelfs voor te stellen het abonnement op een andere naam/persoon te zetten in het huishouden om als klant te behouden.
Ik vind het niet vreemd. De rode draad in dit topic, zeker de laatste dagen is dat er geen consistentie te vinden is in de reactie of aanbiedingen van medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:40:
[...]

Was inderdaad de opzeg lijn ja. Als ze 9 maanden geboden hadden vond ik het prima, maar dit is niet eens de 6 maanden 35 euro aanbieding.
Had ook geen zin om elke keer 12 minuten in de wacht te staan vandaar maar een keer over stappen na dik 10 jaar kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Woolfy681 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:59:
[...]

Was inderdaad de opzeg lijn ja. Als ze 9 maanden geboden hadden vond ik het prima, maar dit is niet eens de 6 maanden 35 euro aanbieding.
Had ook geen zin om elke keer 12 minuten in de wacht te staan vandaar maar een keer over stappen na dik 10 jaar kpn.
T-Mobile heeft ook een actie, eerste 6 maanden 25€ voor 1Gbps en Online TV. Weet niet of dit interessant is, over een jaar ben je dan 40€ per maand kwijt maar blijf je wel op glas. Ik vind persoonlijk terug naar Ziggo geen optie meer, heb het vorig jaar een jaar geprobeerd maar coax is echt een stapje terug wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:09:
[...]

T-Mobile heeft ook een actie, eerste 6 maanden 25€ voor 1Gbps en Online TV. Weet niet of dit interessant is, over een jaar ben je dan 40€ per maand kwijt maar blijf je wel op glas. Ik vind persoonlijk terug naar Ziggo geen optie meer, heb het vorig jaar een jaar geprobeerd maar coax is echt een stapje terug wmb.
Heb daarom ook het hoogste pakket gekozen upload is wel een stuk minder dan 200/200 die ik nu heb, maar dat voor mij geen rede om KPN zo’n 250 euro meer te geven voor een jaar.

De next mini kan via ethernet kabel dus geen coax nodig gelukkig. T-mobile heb ik geen goede ervaring mee helaas dus die viel eigenlijk gelijk al af wat mij betreft. Op 23 december ga ik over en volgend jaar kijk ik weer wat voor aanbieding KPN dan heeft met blackfriday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 21:49
!GN!T!ON schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:22:
[...]

T-mobile gebeld, die konden ook niks zeggen behalve guideon neemt binnenkort contact op. Had het pakket met apparatuur al binnen, dus 10x gevraagd kan ik het zelf aansluiten? 10x nee dat kan echt niet. Uiteindelijk belde Guidion 4 dagen later (!) om een afspraak te maken voor volgende week. (Nu morgen) na dagen al zonder internet gezeten uiteindelijk uit galligheid de spullen zelf maar aangesloten en wat blijkt, het werkt gewoon. Week zonder internet gezeten terwijl dit compleet niet nodig was. Monteur rijd morgen voor niks want afzeggen kan niet (en maar mooie groene CO2 blaadjes op de afspraakplannen pagina.... :| ).
Herkenbaar maar dan bij KPN zelf :D

Ging van een appartement met glasvezel naar een koopwoning zonder glasbezel. KPN vertelde dat ik de box mee kon nemen maar benadrukten dat het aansluiten echt wel door de monteur gedaan moest worden. Nou ja prima was toch te druk bezig met klussen. Week later komt de monteur, prikt er een telefoonkabel in de modem plugt hem in en voila we hebben internet. 8)7 Echt rocket science ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:43:
[...]

Ik vind het niet vreemd. De rode draad in dit topic, zeker de laatste dagen is dat er geen consistentie te vinden is in de reactie of aanbiedingen van medewerkers.
Weet je ook waardoor dit komt? Blijf het ook vreemd vinden.

Mijn aanbieding was weer geannuleerd klaarblijkelijk. Degene die ik vanmiddag aan de lijn had, kon niets vinden in het systeem (autorisatie :?). Daarna doorverbonden met collega, die zag het wel maar moest mij vervolgens in de wacht zetten om “iemand” te bellen om diezelfde korting weer op mijn contract te krijgen. Na goedkeuring was het meteen geregeld. Tv werkt inmiddels al.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Opzegafdeling aan de lijn gehad.

Wilden eerst 6 maanden korting geven met jaar lang gratis ESPN. Na uitleggen van de complete willekeur van de acties kwam er 9 maanden over te tafel.

Weer een jaar verlengd voor goede voorwaarden. 5de jaar op rij. Superfijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nou jongens, volgend jaar zelfde plaats, zelfde tijd dan maar? :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Denk dat ik toch maar overstag ga en dan over een jaar maar weer kijken hoe en wat.
Even een quick check, als ik geen IPTV kastjes of VOIP wil dan heb ik genoeg aan untagged vlan 6 aanbieden op de WAN port van mijn ASUS routers, zonder gesteggel met merlin / asuswrt and so on?

Nm: antwoord is ja (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72979772)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 23-11-2022 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffpNCJShXHztXKFTjzn2NTi5vSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDoNX5cH2HEE76VU4pgBfBvu.png?f=fotoalbum_large

Weer even een meting gedaan met KPN multicast IPTV via een STB:

Normaal NPO1 kanaal 7 Mbit
Glas HD NPO 1 kanaal 13 Mbit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqOYyNbXffxqvyyJmq5XLMlf85I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/maH2274TwMfctttVkTJlULLh.png?f=fotoalbum_large

NPO1 UHD KPN STB multicast 17,6Mbit

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 24-11-2022 11:58 ]

• Barre73
stormfly schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

Dus nog altijd hetzelfde als een paar jaar geleden. En dat verrast ook niet. De bandbreedte zal niet veel wijzigen. De te gebruiken codectechnieken wellicht wel.

Je hebt geen 4K decoder waarmee je ook kanaal 690 kan checken toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Over 2 weken loopt mijn jaarcontract (200 Mbits +TV) bij KPN af dus zojuist maar even gebeld. De mevrouw die ik aan de lijn had (zeer behulpzaam overigens) kon eerst een aanbieding doen voor 6 maanden voor 40 euro maar dat vond ik totaal niet interessant. Na even wachten (ze moest eerst overleggen) kon ze me uiteindelijk de korting geven die meerdere Tweakers hier ook al hebben laten zien, dus 9 maanden voor 35 euro. Dan kom ik op een jaarbedrag van 501 euro. Dat is nog duurder dan Ziggo 200 Mbit + TV Complete via Pricewise (370 euro), maar dan blijf ik wel mijn glasvezelaansluiting behouden met een betere upload en wat betere kwaliteit HD-zenders. Dat is me dat verschil dan nog net wel waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqiJHjjc5ZXYDker6SOntknTzXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBcyAmiMtMoWVy3aEZl4lriT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Giel1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:31:
en wat betere kwaliteit HD-zenders. Dat is me dat verschil dan nog net wel waard.
De bitrate van de (meeste) zenders via Glas is juist lager dan de bitrate van zenders via Ziggo. Zie ook de post van Stormfly. Bij KPN zijn er slechts 10 zenders met een bitrate van ongeveer 12 Mbit, de overige zijn 7Mbit. Bij Ziggo is een veelvoud van zenders ongeveer 12 Mbit en een aantal van variabele bitrate.

• Giel1
henk_dh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:36:
[...]

De bitrate van de (meeste) zenders via Glas is juist lager dan de bitrate van zenders via Ziggo. Zie ook de post van Stormfly. Bij KPN zijn er slechts 10 zenders met een bitrate van ongeveer 12 Mbit, de overige zijn 7Mbit. Bij Ziggo is een veelvoud van zenders ongeveer 12 Mbit en een aantal van variabele bitrate.
Dat had ik me niet gerealiseerd, goed om te weten. Nu maakt het voor ons niet zo veel uit, wij kijken toch voornamelijk NPO + een paar commerciële zenders die ook met een betere bitrate worden aangeboden. Ik was in de veronderstelling dat dit bij Ziggo minder was, dat was dus verkeerd. Welke zenders worden eigenlijk met een variabele bitrate aangeboden? Nu ben ik wel nieuwsgierig :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Giel1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:39:
[...]

Dat had ik me niet gerealiseerd, goed om te weten. Nu maakt het voor ons niet zo veel uit, wij kijken toch voornamelijk NPO + een paar commerciële zenders die ook met een betere bitrate worden aangeboden. Ik was in de veronderstelling dat dit bij Ziggo minder was, dat was dus verkeerd. Welke zenders worden eigenlijk met een variabele bitrate aangeboden? Nu ben ik wel nieuwsgierig :9 .
Bron (augustus 2021):

Ziggo:

HD: 1080i, 12 Mb/s: NPO 1,2,3, RTL-zenders, Talpa-zenders, Ziggo TV 13, Ziggo Sport 14
overig: 9 Mb/s Variabel (6 – 12) VBR
De app en Ziggogo is 720p.
SD: 4,5 Mb/s; 576i
O.a. bron . bron2 .
HD in MPEG4 H.264 (=DVB-C2), 1080i; SD in MPEG2 (=DVB-C), 576i

Radio: 256 Kb/s DVB-C (mpeg2 audio), er zijn echter ook zenders met minder en meer bandbreedte.
Voor de meer technisch geïnteresseerden, zie digitalbitrate.com.

KPN interactieve tv:
Distributie in het netwerk:
HD 1080i: 7,3 Mb/s (vast); MPEG4 H.264, 1080i
HDglas 1080i 12,5 Mb/s (eerste 10 Ned. zenders); MPEG4 H.264, 1080i

De app (in televisies) is 1080i maar iets lagere bitrate, nml 6,1 Mb/s.
4K UHD (4K): 26,7 Mbit; MPEG4 HEVC, 2160p50

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Staar je niet blind op de bitrate. Die zegt niet alles maar wordt hier veelvuldig gebruikt om aan te tonen dat KPN het minder zou doen dan Ziggo. Terwijl de meeste mensen daar helemaal niks van zien. En wat sommige mensen wel kunnen zien aan verschillen zit niet in de bandbreedte maar in de gebruikte codec.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Giel1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:31:
Over 2 weken loopt mijn jaarcontract (200 Mbits +TV) bij KPN af dus zojuist maar even gebeld. De mevrouw die ik aan de lijn had (zeer behulpzaam overigens) kon eerst een aanbieding doen voor 6 maanden voor 40 euro maar dat vond ik totaal niet interessant. Na even wachten (ze moest eerst overleggen) kon ze me uiteindelijk de korting geven die meerdere Tweakers hier ook al hebben laten zien, dus 9 maanden voor 35 euro. Dan kom ik op een jaarbedrag van 501 euro. Dat is nog duurder dan Ziggo 200 Mbit + TV Complete via Pricewise (370 euro), maar dan blijf ik wel mijn glasvezelaansluiting behouden met een betere upload en wat betere kwaliteit HD-zenders. Dat is me dat verschil dan nog net wel waard.

[Afbeelding]
Ik mis de 12 maanden gratis ESPN :?

Mijn boefje is liev!

• stormfly
Barre73 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:24:
[...]

Dus nog altijd hetzelfde als een paar jaar geleden. En dat verrast ook niet. De bandbreedte zal niet veel wijzigen. De te gebruiken codectechnieken wellicht wel.

Je hebt geen 4K decoder waarmee je ook kanaal 690 kan checken toevallig?
Die heb ik aangezet en toen naar de fysio gegaan. Kijk zo thuis ff :)

Wil ook nog de KPN app voor Samsung bekijken (unicast). Die heeft ook NPO UHD 690.

• henk_dh
[...]
Welke zenders worden eigenlijk met een variabele bitrate aangeboden? Nu ben ik wel nieuwsgierig :9 .
Een beetje off topic is het wel, maar je kunt de volledige indeling zien via https://www.digitalbitrat...?lang=en&liste=2&live=202. Ook voor andere aanbieders als Canal Digitaal, Telenet etc.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Telefonisch verlengen (via de opzeg-afdeling) gaat dikke prima.
Bijna langer in de wacht gestaan dan daadwerkelijk iemand aan de lijn gehad.

Hier ook 9 maand voor €35,-
Spotify Family erbij wat weer €5,- Entertainment korting oplevert.
En mobiel van 4GB voor €16,29 naar 10GB voor €16,-

• Giel1
JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:51:
[...]

Ik mis de 12 maanden gratis ESPN :?
Heb jij nog andere abonnementen bij KPN lopen (bv. mobiel KPN/Hollandsnieuwe)? Dat heb ik namelijk niet, misschien dat dat nog verschil maakt?

Edit: Lees net dat je had gezegd van niet. Dan is het wel vreemd dat dat mij niet is aangeboden. Maar maakt me persoonlijk wederom niet heel veel uit, ESPN 1 zit er toch bij en de overige ESPN-kanalen stream ik meestal via het account van familie.

[ Voor 29% gewijzigd door Giel1 op 24-11-2022 11:30 ]

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Onlang na lange tijd dan toch eindelijk op de glasvezel aangesloten met een 1Gbit KPN internet only abbo. De eerste speedtests liepen prima, maar merk nu regelmatig lage snelheden. Ik heb het probleem terug kunnen leiden naar IPv6. tele2 biedt een http speedtest aan waar je gemakkelijk kunt switchen:

code:
1
2
3
4
5
$ wget -O /dev/null http://speedtest4.tele2.net/100MB.zip
/dev/null            100%[======================>] 100,00M   111MB/s    in 0,9s    

$ wget -O /dev/null http://speedtest6.tele2.net/100MB.zip
/dev/null            100%[======================>] 100,00M  12,9MB/s    in 8,8s

Ik gebruik niet de experia box, maar heb een unifi USG. IPv6 staat op dhcpv6 met een prefix delegation size van 48. https://ipv6-test.com/ geeft een default IPv4 met IPv6 fallback aan en een score van 3/2012/20 na een reload. Ik kom van Ziggo waar de site 20/20 had met IPv6 default en IPv4 fallback. Kan er iets aan mijn kant fout staan of is de dual stack IPv6 van KPN raar?

-edit
De https://ipv6-test.com/ is nogal wisselend. Van geen reactie of een score van 0/20 tot de 12/20..

[ Voor 6% gewijzigd door veldsla op 24-11-2022 11:53 ]

• stormfly
@Barre73 post aangepast

[ Voor 94% gewijzigd door stormfly op 24-11-2022 11:58 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Giel1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:25:
[...]

Heb jij nog andere abonnementen bij KPN lopen (bv. mobiel KPN/Hollandsnieuwe)? Dat heb ik namelijk niet, misschien dat dat nog verschil maakt?
Nope, heb nu TV erbij genomen omdat het net zo duur is, als de 1Gbit internet only aanbieding. Uiteraard na 9 maanden wel eventuele 3 tientjes leggen, mocht je TV niet kunnen opzeggen/uitzetten tzt.

Nog altijd dikke prima tov mijn mega oude Ziggo abbootje voor TV only 20,95 euro wat we afgelopen jaar niet meer gebruikt hebben en ik daarmee dus ook opgezegd heb.

Mijn boefje is liev!

• Barre73
Ik zie het. Maar ik realiseer me tegelijkertijd dat kanaal 690 geen echte UHD is. De NPO zendt het uit als HD met HDR upgrade.
Als je de UHD echt wil weten moet je dus 691 of 692 checken :-)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

veldsla schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:45:

-edit
De https://ipv6-test.com/ is nogal wisselend. Van geen reactie of een score van 0/20 tot de 12/20..
Ik heb sinds ik van XS4All naar KPN ben overgezet IPv6 helemaal uitgezet. Langzame DNS, gekke snelheidswisselingen, onbereikbare websites etc. Geen idee hoe KPN met IPv6 omgaat, maar uitzetten loste bij mij alle problemen op.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

Licko

ZVDK

JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:15:
[...]

Nope, heb nu TV erbij genomen omdat het net zo duur is, als de 1Gbit internet only aanbieding. Uiteraard na 9 maanden wel eventuele 3 tientjes leggen, mocht je TV niet kunnen opzeggen/uitzetten tzt.

Nog altijd dikke prima tov mijn mega oude Ziggo abbootje voor TV only 20,95 euro wat we afgelopen jaar niet meer gebruikt hebben en ik daarmee dus ook opgezegd heb.
Dat kan. Tijdens de contractperiode kun je je internetsnelheid aanpassen of TV pakket uitzetten. Na de 9 maanden actie periode bijvoorbeeld.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arjan A schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:15:
[...]

Ik heb sinds ik van XS4All naar KPN ben overgezet IPv6 helemaal uitgezet. Langzame DNS, gekke snelheidswisselingen, onbereikbare websites etc. Geen idee hoe KPN met IPv6 omgaat, maar uitzetten loste bij mij alle problemen op.
Overijverige firewall die ICMPv6 blockt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• veldsla
[...]

Dat klinkt niet veelbelovend. Het is natuurlijk wel een oplossing, maar wel tijdelijk (hoewel we vast nog lang niet van v4 af zullen zijn...)
Raven schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:27:
Overijverige firewall die ICMPv6 blockt?
Hier niet (of bedoel je incoming? Daar ga ik wel van uit):
code:
1
2
3
4
$ ping -6 tweakers.net
PING tweakers.net(tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:2)) 56 data bytes
64 bytes from tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:2): icmp_seq=1 ttl=56 time=5.72 ms
64 bytes from tweakers.net (2001:9a8:0:e:1337:0:80:2): icmp_seq=2 ttl=56 time=5.37 ms

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Hier geen enkele problemen met KPN icm IPv6 & een Fritz!Box 7590. Draai zelfs meerdere IPv6 services. Gebruikte je standaard KPN apparatuur of heb je er eigen hardware tussen zitten?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
PerlinNoise schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:24:
Net kpn om 8.00 aan de lijn gehad om te verlengen. Werd doorverbonden naar een andere afdeling om te verlengen. Ze konden mij maar 3 maanden voor €37,50 aanbieden. Toen ik vertelde over forums waar ik 9 maanden voor €35,- zag staan, kon hij me dat niet aanbieden. De deals konden zelfs vanmiddag al weer anders zijn zei hij. 6 maanden voor €35,- was ook niet mogelijk. Nou, andere keer maar weer bellen...
@JB

Nog een keer gebeld, meteen bij het bandje gezegd: opzegging. Toen werd ik na 20 minuten blijkbaar direct doorverbonden naar de juiste afdeling. Ze wisten meteen wie ik was (wss omdat ik gister belde met hetzelfde nummer) en hij moest blijkbaar even overleggen en na hij weer terug was na een minuut kreeg ik het aanbod voor 9 maanden €35,-. Geregeld... 8)7

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

TFHfony schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:36:
[...]

Hier geen enkele problemen met KPN icm IPv6 & een Fritz!Box 6590. Draai zelfs meerdere IPv6 services. Gebruikte je standaard KPN apparatuur of heb je er eigen hardware tussen zitten?
Ik gebruik de Fritzbox, geen eigen apparatuur ertussen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
stormfly schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

NPO1 UHD KPN STB multicast 17,6Mbit
Er is een verschil in de SPTS multicast streams en de daadwerkelijke CBR payload (totaal van alle audio, video en data pid's). Voor de transport streams gelden de volgende waarden:

SD heeft een bandbreedte van 3,2 Mbit, HD 7,1, HD Glas 12,75 en UHD 27 Mbit.

De daadwerkelijke payload (aanvoersignaal) kan vooral voor de UHD transport stream een stuk lager liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door rapanui op 24-11-2022 16:00 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ze geven in ieder geval gas bij KPN. Mijn digitale TV ontvanger is zojuist al bezorgd. Blijft mooi in het doosje en gaat de router vergezellen op zolder ergens :+

Mijn boefje is liev!

• stormfly
Barre73 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:55:
[...]

Als je de UHD echt wil weten moet je dus 691 of 692 checken :-)
Tja maar dan moet KPN even afstappen van de nostalgische keuze dat 4K extra geld moet kosten....

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

OMX2000

By any means necessary...

Ik overweeg de overstap van Xs4all naar KPN. Ik zal vast niet de eerste zijn. Maar ik vroeg me af of er grote nadelen zijn aan de overstap.

Ik heb bij Xs4all TV en internet (1 Gbit). Met als extra ESPN compleet en extra tv ontvanger. Daarnaast geniet ik nog van "gratis" Spotify Premium, en een data sim.

Het vaste ip adres van Xs4all is heel nice om te hebben, maar "semi vast" van Kpn is goed genoeg. De Fritzbox heb ik niet nodig, want ik gebruik mijn eigen router.

Mis ik nog wat? En hoe hebben mensenhier die de overstap hebben gemaakt de overstap ervaren?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Midio
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:11
Ik ben vorig jaar van XS4ALL overgestapt naar Delta. Daar ben ik niet heel tevreden over en wil dus weer naar een andere provider overstappen.
KPN ziet er interessant uit, maar is (bij normale prijzen) ook direct 20 Euro duurder dan mijn huidige contract. En ik heb nu 3 TP-Link versterkers dvan Delta die het prima doen, iets wat bij KPN niet aangeboden wordt.

Als ik KPN neem, welke wifiversterkers werken met hun modem het beste?

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:13
JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:38:
Enige eenduidige is dat men allemaal spreekt van Black Friday. Nu de kortingen nog hetzelfde zien te krijgen :X
Hi 1 vraag, heb net even KPN gebeld. Had jij al het 1 Gbit abonnement afgelopen jaar? Ik kreeg te horen dat er meer kon als ik hem vandaag op 200 Mbit zet en morgen bel.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

supayoshi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:22:
[...]

Hi 1 vraag, heb net even KPN gebeld. Had jij al het 1 Gbit abonnement afgelopen jaar? Ik kreeg te horen dat er meer kon als ik hem vandaag op 200 Mbit zet en morgen bel.
Ik had al 1Gbit. Echt wat een willekeur en bizarre capriolen stellen ze voor bij KPN 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Midio schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:35:
Ik ben vorig jaar van XS4ALL overgestapt naar Delta. Daar ben ik niet heel tevreden over en wil dus weer naar een andere provider overstappen.
KPN ziet er interessant uit, maar is (bij normale prijzen) ook direct 20 Euro duurder dan mijn huidige contract. En ik heb nu 3 TP-Link versterkers dvan Delta die het prima doen, iets wat bij KPN niet aangeboden wordt.

Als ik KPN neem, welke wifiversterkers werken met hun modem het beste?
Die van henzelf..
Maar die TP Links moeten ook wel kunnen werken met een KPN router hoor.
En als je volgend jaar weer overstapt hoef je met deze kortingen (12 x35 euro) maar met de kosten voor 1 jaar te rekenen..

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
supayoshi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:22:
[...]

Dan zou ik meteen even doordrukken, want toen ik vandaag belde met KPN kreeg ik keuze uit 2 aanbiedingen, de bekende 35 euro voor 9 maanden o.b.v. mijn huidig abonnement (200 Mbit) of de 1Gbit deal. Werden tegelijk aangeboden, bij jou niet dus?

Lees veel willekeur in dit topic. Ik hoefde eigenlijk niks uit te leggen, vroeg naar de actie voor bestaande klanten en kreeg direct het aanbod.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Moonborne schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:26:
[...]

Dan zou ik meteen even doordrukken, want toen ik vandaag belde met KPN kreeg ik keuze uit 2 aanbiedingen, de bekende 35 euro voor 9 maanden o.b.v. mijn huidig abonnement (200 Mbit) of de 1Gbit deal. Werden tegelijk aangeboden, bij jou niet dus?

Lees veel willekeur in dit topic. Ik hoefde eigenlijk niks uit te leggen, vroeg naar de actie voor bestaande klanten en kreeg direct het aanbod.
Voor mijn begrip, het was dus 9x35 euro voor je huidige 200 Mbit maar wat was de 1 Gbit deal dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Wolly schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:30:
[...]

Voor mijn begrip, het was dus 9x35 euro voor je huidige 200 Mbit maar wat was de 1 Gbit deal dan?
Ook 35 euro voor 9 maanden, maar dan betaal je dus de laatste 3 maanden van de 12 maanden verlenging 5,50 meer t.o.v. 200Mbit (gewoon de reguliere meerprijs). Ik heb geen 1Gbit nodig, maar is dus ook wel prima deal als je toch over wilt op die snelheid.

• Licko
  • Laatst online: 14:48

Licko

ZVDK

Barre73 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:47:
[...]

Bron (augustus 2021):

Ziggo:

HD: 1080i, 12 Mb/s: NPO 1,2,3, RTL-zenders, Talpa-zenders, Ziggo TV 13, Ziggo Sport 14
overig: 9 Mb/s Variabel (6 – 12) VBR
De app en Ziggogo is 720p.
SD: 4,5 Mb/s; 576i
O.a. bron . bron2 .

Radio: 256 Kb/s DVB-C (mpeg2 audio), er zijn echter ook zenders met minder en meer bandbreedte.
Voor de meer technisch geïnteresseerden, zie digitalbitrate.com.

KPN interactieve tv:
Distributie in het netwerk:
HD 1080i: 7,3 Mb/s (vast); MPEG4 H.264, 1080i
HDglas 1080i 12,5 Mb/s (eerste 10 Ned. zenders); MPEG4 H.264, 1080i

De app (in televisies) is 1080i maar iets lagere bitrate, nml 6,1 Mb/s.
4K UHD (4K): 26,7 Mbit; MPEG4 HEVC, 2160p50
Ga je 't verschil echt zien tussen de iTV app op een tv en de aansluiten via de meegeleverde ontvanger? Ik heb net de app geïnstalleerd en eigenlijk weinig zin om dat kastje aan te sluiten :9

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Licko schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:01:
[...]

Ga je 't verschil echt zien tussen de iTV app op een tv en de aansluiten via de meegeleverde ontvanger? Ik heb net de app geïnstalleerd en eigenlijk weinig zin om dat kastje aan te sluiten :9
De bitrate is hoger op de STB. Maar als je tevreden bent met de kwaliteit van de app, zou ik m gewoon in de doos laten

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
TFHfony schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:06:
[...]

28 september met exact dezelfde voorwaarden en prijzen verlengd. Is dus niet speciaal voor "Black Friday".
[Afbeelding]
Ik vind dit zo'n naaierij.....
Gisteren gebeld met KPN om mijn contract te verlengen. Ze konden mij "maar" 3 maanden 10 Euro korting geven (ik heb Hussel 200 + Interactieve TV met 4K).
Daarbij kon ik 1 jaar gratis ESPN en 1 jaar gratis HBO Max standaard afnemen.
Maar geen 6 of 9 maanden lang een korting op de maandprijs.
KPN moet gewoon voor alle bestaande klanten hetzelfde beleid voeren, dus of een X korting voor X maanden, take-it or leave it of gewoon alleen nieuwe klanten een korting. Wat helemaal schoftig is dat je moet dreigen met opzegging om nog meer korting af te dwingen :(

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

WCA schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:11:
[...]

De bitrate is hoger op de STB. Maar als je tevreden bent met de kwaliteit van de app, zou ik m gewoon in de doos laten
Kun je dat makkelijk zien in de app? Ik kijk al langer via NLZIET op AndroidTV (Shield en FireTVs) maar vind wel leuk als je kwaliteit kan checken :)

Mijn boefje is liev!

• Lord_Dain
Soundwork schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:04:
[...]

Ik vind dit zo'n naaierij.....
Gisteren gebeld met KPN om mijn contract te verlengen. Ze konden mij "maar" 3 maanden 10 Euro korting geven (ik heb Hussel 200 + Interactieve TV met 4K).
Daarbij kon ik 1 jaar gratis ESPN en 1 jaar gratis HBO Max standaard afnemen.
Maar geen 6 of 9 maanden lang een korting op de maandprijs.
KPN moet gewoon voor alle bestaande klanten hetzelfde beleid voeren, dus of een X korting voor X maanden, take-it or leave it of gewoon alleen nieuwe klanten een korting. Wat helemaal schoftig is dat je moet dreigen met opzegging om nog meer korting af te dwingen :(
Kan je de opzeg en dan nieuw contract op naam partner truc niet gebruiken?

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Lord_Dain schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:27:
[...]

Kan je de opzeg en dan nieuw contract op naam partner truc niet gebruiken?
Ik wil helemaal niet opzeggen en opnieuw aangesloten worden, dat kost sowieso downtime.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:40:
[...]

Ik wil helemaal niet opzeggen en opnieuw aangesloten worden, dat kost sowieso downtime.
Bestelling laten annuleren en nieuw aanbod laten opmaken. Beetje pech duurt het 24 uur omdat de order blijft hangen in (een van de twee) systemen.

Ongenoegen uitten en verwijs maar naar Tweakers. Staat hier vol met aanbiedingen icm "deze week geldig" en Black Friday wat officieel niet zou bestaan maar wel genoemd wordt door verschillende KPN medewerkers van de "opzeglijn".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Licko schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:01:
[...]

Verschil is duidelijk te zien! Zeker als je naar de HD glaszenders kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:45:
[...]

Bestelling laten annuleren en nieuw aanbod laten opmaken. Beetje pech duurt het 24 uur omdat de order blijft hangen in (een van de twee) systemen.

Ongenoegen uitten en verwijs maar naar Tweakers. Staat hier vol met aanbiedingen icm "deze week geldig" en Black Friday wat officieel niet zou bestaan maar wel genoemd wordt door verschillende KPN medewerkers van de "opzeglijn".
Hoeveel maanden voor het einde van huidig contract kan je de aanbieding krijgen? We zouden hier de hele beslisboom die de medewerkers hebben kunnen reconstrueren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:14:
[...]

Hoeveel maanden voor het einde van huidig contract kan je de aanbieding krijgen? We zouden hier de hele beslisboom die de medewerkers hebben kunnen reconstrueren :>
Mijn contract liep af op 2-12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4deQwSDngFGFZqOmn4KwSSwLQBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfpxE2pgOPVLMLWS1yamt1qM.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:57:
[...]

Verschil is duidelijk te zien! Zeker als je naar de HD glaszenders kijkt.
rapanui schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:54:
[...]

Er is een verschil in de SPTS multicast streams en de daadwerkelijke CBR payload (totaal van alle audio, video en data pid's). Voor de transport streams gelden de volgende waarden:

SD heeft een bandbreedte van 3,2 Mbit, HD 7,1, HD Glas 12,75 en UHD 27 Mbit.

De daadwerkelijke payload (aanvoersignaal) kan vooral voor de UHD transport stream een stuk lager liggen.
Hoe is jullie ervaring met de fletsheid van het beeld bij de KPN STB 5202? Als ik via dat kastje kijk op mijn Samsung TV dan is grauw en flets. Kijk ik via de iTV app op de samsung dan heb ik een hele rijke kleurbeleving. Kwaliteit is in beide gevallen goed, en de bitrate op ethernet stabiel.

Zoals mijn vrouw stelde: waarom is het gras niet groen via het STB kastje en wel via de iTV app :+ _/-\o_

Iemand hier tips? Gebruik de originele HDMI kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:31:
[...]

[...]

Hoe is jullie ervaring met de fletsheid van het beeld bij de KPN STB 5202? Als ik via dat kastje kijk op mijn Samsung TV dan is grauw en flets. Kijk ik via de iTV app op de samsung dan heb ik een hele rijke kleurbeleving. Kwaliteit is in beide gevallen goed, en de bitrate op ethernet stabiel.

Zoals mijn vrouw stelde: waarom is het gras niet groen via het STB kastje en wel via de iTV app :+ _/-\o_

Ander (kleur)filter aan staan op HDMI kanaal?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:26
Sinds oplevering van mijn woning in 2014 heb ik al glasvezel met een 100/100 verbinding. Nu bemerk ik op bepaalde tijdstippen toenemende capaciteitsproblemen (<20Mbps). Huidige provider T-Mobile beweert dat dat niet kan. De infrastructuur is overigens niet van hun.

Ik woon in een nieuwbouwwijk(plaats) dat extreem uitbreidt en daar komen nog wel duizenden woningen bij in de toekomst.

Bij KPN beweren ze dat het "stabiel en snel" zou moeten zijn. Ik ben sceptisch omdat dat hetzelfde glasvezeldraadje is.. Iemand een idee of dat überhaupt technisch mogelijk is ten opzichte van een andere provider? Kan de ene provider "voorrang" hebben op de andere? Bij KPN en T-Mobile is niemand die mij dit technisch kan uitleggen en garanties wil geven :+

Goedkoper is niet te vinden met huidige abonnement, maar die capaciteitsproblemen zijn ruk en ik overweeg over te stappen.

Ik heb geen buren bij dezelfde provider om te vergelijken. Ziggo domineert hier op een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:18
Acid Vendetta schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:40:
Sinds oplevering van mijn woning in 2014 heb ik al glasvezel met een 100/100 verbinding. Nu bemerk ik op bepaalde tijdstippen toenemende capaciteitsproblemen (<20Mbps). Huidige provider T-Mobile beweert dat dat niet kan. De infrastructuur is overigens niet van hun.

Ik woon in een nieuwbouwwijk(plaats) dat extreem uitbreidt en daar komen nog wel duizenden woningen bij in de toekomst.

Bij KPN beweren ze dat het "stabiel en snel" zou moeten zijn. Ik ben sceptisch omdat dat hetzelfde glasvezeldraadje is.. Iemand een idee of dat überhaupt technisch mogelijk is ten opzichte van een andere provider? Kan de ene provider "voorrang" hebben op de andere? Bij KPN en T-Mobile is niemand die mij dit technisch kan uitleggen en garanties wil geven :+

Goedkoper is niet te vinden met huidige abonnement, maar die capaciteitsproblemen zijn ruk en ik overweeg over te stappen.

Ik heb geen buren bij dezelfde provider om te vergelijken. Ziggo domineert hier op een of andere manier.
Ik ben zelf vorige maand van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel verhuisd. De verbinding was vanaf dag 1 al meteen helemaal slecht en op spitsuur zo tussen 18.00-20.00 uur slecht. Aan de apparatuur is niks veranderd ik gebruik m’n eigen router en heb alleen vlan 6 naar vlan 300 veranderd. KPN lijkt het eigen netwerk voorrang te geven dus ja, verhuis en probeer het zelf. Ik heb gelukkig t-mobile weer op kunnen zeggen en wacht nu op de aansluiting terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

[...]

HDR instelling van de TV ontvanger staat standaard op Aan, die heb ik zelf op Auto staan. Verder zou ik even naar de kleurinstellingen van je TV kijken. Die kun je waarschijnlijk per HDMI poort aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PerlinNoise schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:37:
[...]

Ander (kleur)filter aan staan op HDMI kanaal?
Nou dit is niet het gebied waar ik thuis ben, any tips welkom. Het lijkt dat ze hier wel een richting duiden waar ik ook mijn problematiek ervaar. Het gaat mis in de onderhandeling van de HDMI parameters. Als ik handmatig UDR op AAN zet en RES op UHD@60 gaat het goed. Totdat hij uit stand-by komt, dan is alles weer grauw.

Heb nu onder de eco stand toch een CEC optie gevonden waarmee de TV automatisch naar HDMIx moet schakelen. Lees ik heb de communicatie mogelijk geactiveerd waardoor het in een volgende test (15 minuten) goed kan gaan.

Het is reproduceerbaar, als ik HDR uitschakel op de Samsung dan is het ook weer grauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
vj_slof schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:51:
[...]

Ik ben zelf vorige maand van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel verhuisd. De verbinding was vanaf dag 1 al meteen helemaal slecht en op spitsuur zo tussen 18.00-20.00 uur slecht. Aan de apparatuur is niks veranderd ik gebruik m’n eigen router en heb alleen vlan 6 naar vlan 300 veranderd. KPN lijkt het eigen netwerk voorrang te geven dus ja, verhuis en probeer het zelf. Ik heb gelukkig t-mobile weer op kunnen zeggen en wacht nu op de aansluiting terug naar KPN.
Oke, bedankt. Dat bevestigt al wat meer. Dit is bijvoorbeeld rond 20:00 (en niet fijn):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLNwLzWAF0QCRGV-ewfq68AE8bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZtzwuuRkpFHPW53uY1EHnsPp.png?f=user_large

Eens kijken of ik vandaag wat moois voor elkaar kan krijgen bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Acid Vendetta schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:27:
[...]

Oke, bedankt. Dat bevestigt al wat meer. Dit is bijvoorbeeld rond 20:00 (en niet fijn):

[Afbeelding]

Je weet dat er een 12 maanden 35€ aanbieding is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:18
Acid Vendetta schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:27:
[...]

[Afbeelding]

Ja komt heel bekend voor. Ga voor de Black Friday deal en kies 1Gb voor € 35 p/m 12 maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
[...]

[...]

Ik zou even met KPN contact opnemen en dit verhaal uitleggen. Kennis van mij is ook net overgestapt en heeft ook een al wat oudere Samsung tv. In combinatie met de 5202 ook fletse kleuren en het aantal pixels was 640x480 :+ . Kortom, je kreeg er hoofdpijn van als je tv zat te kijken. Het probleem zit hem in het feit dat de 5202 met lang niet alle Samsung tv toestellen overweg kan, waardoor je lage resolutie en flets beeld hebt. Andere resolutie instellen was ook niet mogelijk.

Contact opgenomen met KPN en dit voorgelegd. De eerste vraag die werd gesteld was: Heeft u een Samsung tv? Daarop aangegeven dat dit het geval was. Na kort overleg is een Arcadyan HMB2260 opgestuurd. Deze aangesloten en alle problemen opgelost! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
Acid Vendetta schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:40:

...

Vanaf de Pop kom je op het netwerk van je provider terecht. Daar gebruiken KPN en T-Mobile verschillende routeringen en en kun je dus snelheidsverschillen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
wiebjuh16 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:50:
[...]

Ik zou even met KPN contact opnemen en dit verhaal uitleggen. Kennis van mij is ook net overgestapt en heeft ook een al wat oudere Samsung tv. In combinatie met de 5202 ook fletse kleuren en het aantal pixels was 640x480 :+ . Kortom, je kreeg er hoofdpijn van als je tv zat te kijken. Het probleem zit hem in het feit dat de 5202 met lang niet alle Samsung tv toestellen overweg kan, waardoor je lage resolutie en flets beeld hebt. Andere resolutie instellen was ook niet mogelijk.

Contact opgenomen met KPN en dit voorgelegd. De eerste vraag die werd gesteld was: Heeft u een Samsung tv? Daarop aangegeven dat dit het geval was. Na kort overleg is een Arcadyan HMB2260 opgestuurd. Deze aangesloten en alle problemen opgelost! :*)
Tnx, dat is voor mij wel het last resort. Kleine compacte kastjes hebben een hoge WAF waarde, dat moet je niet vergeten in het home IT landschap.

Zojuist ging het goed, vanavond nogmaals even kijken als de boel uit heeft gestaan hoe het opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
Barre73 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:47:
[...]
Bron (augustus 2021):

Deze informatie is achterhaald en onjuist. HD MPEG4 H.264 is geen DVB-C2. DVB-C2 wordt (nog) nergens in de wereld toegepast. Verder zijn er bijna geen SD MPEG2 zenders meer bij Ziggo sinds december 2021, en is zo goed als alles MPEG4. Slechts wat lokale zenders worden nog doorgegeven in MPEG2

[ Voor 6% gewijzigd door henk_dh op 25-11-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:00
Zo, wat een vervelende medewerker aan de lijn zeg.
Kan die man nog aanklagen ook voor ongewenst opzeggen. Enkel mijn 3 cijfers van de bankrekening werd gevraagd terwijl ze meer zouden moeten vragen, maar goed.

"Jammer dat je weggaat en voor de euro's kiest en niet voor de klantenservice" werd mij medegedeeld. Vergeet je niet dat je 7,50 euro meer gaat betalen voor je mobiele abonnement? Nee zo achterlijk ben ik ook niet en had ik al van het totaal afgetrokken wat ik kan besparen.

Je weet dat je voor 4k en opnemen moet betalen bij Ziggo? Euh nieuwtje, nee dat is daar gratis. Een boze medewerker aan de andere kant, ik heb daar 3 jaar gewerkt en dat is echt niet gratis. Nou misschien maar terug gaan en kijken hoe het er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:58:
[...]

Tnx, dat is voor mij wel het last resort. Kleine compacte kastjes hebben een hoge WAF waarde, dat moet je niet vergeten in het home IT landschap.

Zojuist ging het goed, vanavond nogmaals even kijken als de boel uit heeft gestaan hoe het opstart.
Kan de samsung TV de afstandsbediening forwarden? Dat hadden ze [of heeft mijn 2014 TV] wel.

Een groot kastje dat weggestopt is heeft ook een goede WAF? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
henk_dh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:31:
[...]

Deze informatie is achterhaald en onjuist. HD MPEG4 H.264 is geen DVB-C2. DVB-C2 wordt (nog) nergens in de wereld toegepast. Verder zijn er bijna geen SD MPEG2 zenders meer bij Ziggo sinds december 2021, en is zo goed als alles MPEG4. Slechts wat lokale zenders worden nog doorgegeven in MPEG2
Don't shoot the messenger....
Daarom had ik de bron er ook bij gezet en aangegeven dat het informatie was van augustus 2021.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
vj_slof schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:51:
[...]

Ik heb in dat T-Mobile topic ook aangegeven dat het geen kwestie is van voorrang geven (alsof dat zou kunnen op dat niveau). Het verschilt per netwerk maar over het algemeen is het zo dat de lijn wordt gehuurd bij KPN en dat soms een deel van de verbinding wordt ingekocht bij KPN en soms niet.

Als T-Mobile eigen apparatuur in de PoPs heeft staan (herkenbaar aan de goedkoopste prijs voor glasvezel) dan kopen ze niets in bij KPN behalve de fysieke lijn van PoP naar woning, maar die wordt in de PoP direct op hun apparatuur gepatcht. Dus evt capaciteitsproblemen zijn dan geheel aan henzelf te wijten. Te weinig glasvezels gehuurd bij Eurofiber of zoiets...

Heeft T-Mobile geen apparatuur in de PoP staan dan kopen ze de verbinding in bij KPN WBA tot aan het eerst mogelijke ontkoppelpunt, meestal een hoofdtelefooncentrale. Als er op de route tussen PoP en die centrale capaciteitsproblemen zijn heb je dat bij elke provider. Maar als je dat bij KPN niet ziet en bij T-Mobiel wel dan heeft T-Mobile dus vanaf die hoofdcentrale zelf te weinig capaciteit gekocht of een routering gekozen die voor hen goedkoper is maar voor de klant nadeliger.

Het is in ieder geval zeker niet zo dat KPN ergens voorrang geeft aan hun eigen klanten. Dat zou een doodzonde zijn en de ACm zou daar direct fikse boetes voor uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

daveytje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:04:
Zo, wat een vervelende medewerker aan de lijn zeg.
Kan die man nog aanklagen ook voor ongewenst opzeggen. Enkel mijn 3 cijfers van de bankrekening werd gevraagd terwijl ze meer zouden moeten vragen, maar goed.

"Jammer dat je weggaat en voor de euro's kiest en niet voor de klantenservice" werd mij medegedeeld. Vergeet je niet dat je 7,50 euro meer gaat betalen voor je mobiele abonnement? Nee zo achterlijk ben ik ook niet en had ik al van het totaal afgetrokken wat ik kan besparen.

Je weet dat je voor 4k en opnemen moet betalen bij Ziggo? Euh nieuwtje, nee dat is daar gratis. Een boze medewerker aan de andere kant, ik heb daar 3 jaar gewerkt en dat is echt niet gratis. Nou misschien maar terug gaan en kijken hoe het er nu is.
Zelfde ervaring!! Na 45 min in de wacht vanochtend onvriendelijk te woord gestaan.Gelijk bij haar eerste zin was het al raak. Ik vertelde mijn verhaal: dat er eerste aanvraag in het systeem hangt en dat het geen korting is en dat tweede aanvraag niet in behandeling is genomen en ik teruggebeld zou worden. Haar reactie: ja wat wilt u dat ik doe? Dus ik nogmaals mijn beklag doen dat er gezegd wordt dat ik grote korting krijg terwijl er geen korting is.. ik betaal inclusief korting even veel als bij mijn oude telfort abo. Dat was volgens haar niet waar. en Entertainmentkorting is nieuwe combinatie korting. Ik zei dat is niet hetzelfde. Bij huidige abo had ik die korting zonder Netflix. Bij Entertainmentkorting moet ik espn, Netflix of spotify afnemen... Nou ze bracht een nieuwe korting naar voren en dit was het beste wat ze kon doen. Ze vroeg laatste 3 cijfers van mijn bankrekening. Vroegen ze vorige x. ook.. Maar dit keer krijg ik niet verzoek tot akkoord maar is het gelijk verwerkt. En uiteraard voor de derde keer niet in lijn met wat er aan de telefoon gezegd is. Ik zou 35 euro betalen inclusief Netflix.. Er is helemaal geen Netflix meer mee genomen.. Die komen dus er weer boven op.. PFF Helemaal klaar mee. Ik zat gelijk weer in de wacht maar 30 min heb ik opgehangen. Ik kan 14 dagen er onderuit en bedenk mijn volgende stappen.. Helemaal klaar mee. Deze week meer dan 4 uur aan de lijn gehangen en totaal niet goed geholpen..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:50:
[...]

Kan de samsung TV de afstandsbediening forwarden? Dat hadden ze [of heeft mijn 2014 TV] wel.

Een groot kastje dat weggestopt is heeft ook een goede WAF? :)
Forwarden via CEC over HDMI bedoel je? Nee dat ondersteund het KPN Arris kastje volgens mij niet. De appletv doet dat wel goed met de Samsung ab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:19:
[...]

Forwarden via CEC over HDMI bedoel je? Nee dat ondersteund het KPN Arris kastje volgens mij niet. De appletv doet dat wel goed met de Samsung ab.
Sommige TV's hadden een bijgeleverde infrarood zender waardoor het IR signaal via de TV loopt. Ik weet niet of samsung dat nu nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
Lord_Dain schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:
[...]

Je weet dat er een 12 maanden 35€ aanbieding is toch?
vj_slof schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:38:
[...]

Ja komt heel bekend voor. Ga voor de Black Friday deal en kies 1Gb voor € 35 p/m 12 maanden lang.
Done :9~

Advies van KPN medewerker was om volgend jaar rond dezelfde tijd te gaan shoppen om weer gebruik te maken van bijvoorbeeld een black friday aanbieding. Nu heb ik bij T-Mobile €39,- voor 100/100 (WBA) met Unlimited Sim Only. Goedkoper is nu zelfs met black friday onmogelijk.

Bij KPN nu weliswaar iets duurder voor 1000/1000 glasvezel + Sim Only (~€55,-), maar met capaciteitsproblemen is mijn huidige verbinding ook niets waard.. Nu hopen dat ik dit over een maandje kan bevestigen na overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Acid Vendetta ga je geen spijt van krijgen. Ik heb geen enkele verstoring meer gehad sinds ik naar KPN ben gegaan (inmiddels alweer een jaar). Bij T-Mobile begon de ellende na overstap op 1Gbit, wat bij mij inhield dat ik naar GPON ging in een AON KPN gebied. Daarvoor was er niets aan de hand. Los van knipperende PON LED, was de snelheid vaag, DNS ellende enz.

KPN kan daar niets aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-11-2022 17:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldsla
veldsla schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:45:
Mijn verhaal over langzame IPv6 met mijn USG
Voor mensen die dit nog tegenkomen, het lag inderdaad aan de USG die standaard geen hardware offloading doet voor IPv6 PPPoE (wat KPN gebruikt en Ziggo niet). Moet nog even kijken hoe ik dit permanent kan maken, maar dat is meer iets voor het Ubiquity topic.
https://ipv6-test.com/ geeft nog steeds weinig positieve cijfers dus helemaal ok is het nog niet....

- edit
Chrome geeft wel het verwachte resultaat, in Firefox gebruik ik dns over https, misschien is dat een reden...

[ Voor 9% gewijzigd door veldsla op 26-11-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
veldsla schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:04:
[...]

Voor mensen die dit nog tegenkomen, het lag inderdaad aan de USG die standaard geen hardware offloading doet voor IPv6 PPPoE (wat KPN gebruikt en Ziggo niet). Moet nog even kijken hoe ik dit permanent kan maken, maar dat is meer iets voor het Ubiquity topic.
https://ipv6-test.com/ geeft nog steeds weinig positieve cijfers dus helemaal ok is het nog niet....
Die IPv6-test.com werkt al maanden niet echt lekker, hoef je dus niet alleen maar bij jezelf te zoeken. Wel jammer, want erg simpel uitvoerbare, en toch uitgebreide test. (ICMP enzo)

Een paar keer deze test opnieuw achter elkaar uitvoeren levert wel het gewenste resultaat op...

[ Voor 6% gewijzigd door ReBr op 26-11-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
veldsla schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:04:
[...]

De 20/20 score ligt ergens anders aan denk ik, die krijg ik wel namelijk terwijl ik wel hetzelfde probleem verder ervaar als jij. Goed gevonden, deze oplossing/dit probleem. Het permanent maken is vrij eenvoudig:

https://community.ui.com/...f1-44fe-9a33-8c951d74de5e

https://help.ui.com/hc/en...-Advanced-Configuration#2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Ik ben benieuwd welke snelheden jullie halen met de verschillende glasvezel abbo's van KPN.
Met mijn 50/50 haal ik in werkelijkheid namelijk 70/93. Upgrade naar 100/100 bied mij dus eigenlijk weinig.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 12:11

schroevendraaier480

certified prutser

Iemand hier ook veel last van packet-loss op IPv6 bij KPN:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                                                                                           Packets               Pings
 Host                                                                                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 2a02-a46d-134-1-1eed-6fff-feb6-d751.fixed6.kpn.net                                    0.0%   172    4.0   1.9   1.0   7.4   0.8
 2. 2001:67c:2502:f100::2:91                                                              0.0%   172    9.2  12.0   8.3  37.1   4.8
 3. kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nlsix.net                                                     91.8%   171   12.3  12.2  11.3  13.2   0.5
 4. (waiting for reply)
 5. 2a01:4f8:0:3::325                                                                     0.0%   171   29.2  26.2  20.1  55.1   6.6
 6. spine12.cloud1.nbg1.hetzner.com                                                       0.0%   171   20.9  26.6  20.4 102.4  12.8
 7. spine3.cloud1.nbg1.hetzner.com                                                        0.0%   171   23.2  26.5  20.8  92.6  12.1
 8. (waiting for reply)
 9. 17363.your-cloud.host                                                                 0.0%   171   20.9  21.9  20.1  31.5   1.6
10. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx                                                                   0.0%   340   20.3  21.2  19.5  28.5   1.1

vooral bij kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nlsix.net behoorlijk wat packet loss. Merk dit bijvoorbeeld op mijn VPS naar Hetzner, maar het lijkt bij KPN al stuk te gaan.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
@schroevendraaier480 dat je geen respons terugkrijgt wil niet zeggen dat er packet loss is. Sommige apparatuur in het kpn netwerk reageert gewoon niet op sommige verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua snelheid haal ik 125/125 bij een 100/100 verbinding.

Dit was eerst 1000/1000, maar heb deze gedowngraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

Caelorum schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:29:
@schroevendraaier480 dat je geen respons terugkrijgt wil niet zeggen dat er packet loss is. Sommige apparatuur in het kpn netwerk reageert gewoon niet op sommige verzoeken.
Ah, okay. Ik was aan het kijken of het wegvallen van de DoH/DoT verbinding naar mijn Hetzner VPS voor IPv6 mogelijk hiermee te maken had. IPv4 heeft er geen last van, dus ik dacht de smoking gun te hebben.
Verder speuren dus…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:48
schroevendraaier480 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:26:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 Host                                                                                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 2a02-a46d-134-1-1eed-6fff-feb6-d751.fixed6.kpn.net                                    0.0%   172    4.0   1.9   1.0   7.4   0.8
 2. 2001:67c:2502:f100::2:91                                                              0.0%   172    9.2  12.0   8.3  37.1   4.8
 3. kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nlsix.net                                                     91.8%   171   12.3  12.2  11.3  13.2   0.5
 4. (waiting for reply)
 5. 2a01:4f8:0:3::325                                                                     0.0%   171   29.2  26.2  20.1  55.1   6.6
 6. spine12.cloud1.nbg1.hetzner.com                                                       0.0%   171   20.9  26.6  20.4 102.4  12.8
 7. spine3.cloud1.nbg1.hetzner.com                                                        0.0%   171   23.2  26.5  20.8  92.6  12.1
 8. (waiting for reply)
 9. 17363.your-cloud.host                                                                 0.0%   171   20.9  21.9  20.1  31.5   1.6
10. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx                                                                   0.0%   340   20.3  21.2  19.5  28.5   1.1

vooral bij kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nlsix.net behoorlijk wat packet loss. Merk dit bijvoorbeeld op mijn VPS naar Hetzner, maar het lijkt bij KPN al stuk te gaan.
kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nlsix heeft wel belangrijkere dingen te doen, dan antwoord geven op ICMP berichtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
schroevendraaier480 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:26:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 4. (waiting for reply)
 8. (waiting for reply)

KPN heeft een strak ratelimit filter op ICMP. Wat je meet is niet betrouwbaar, dat is door configuratie gelimiteerd. Je meet de capaciteiten van de systeembeheerder niet van het systeem :+

Als je problemen hebt met je VPS, wat is de loss naar het eindpunt? (zonder de tussenliggende hops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik heb mijn contract opgezegd en lees:

"We beëindigen Hussel Internet 1 Gbit/s per 27 december 2022"

Weet iemand of dit tot en met de 27e is, of stopt de levering direct na 26 december?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

stormfly schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:30:
[...]

KPN heeft een strak ratelimit filter op ICMP. Wat je meet is niet betrouwbaar, dat is door configuratie gelimiteerd. Je meet de capaciteiten van de systeembeheerder niet van het systeem :+

Als je problemen hebt met je VPS, wat is de loss naar het eindpunt? (zonder de tussenliggende hops)
Inmiddels wat verder met speuren en packet loss is niet het probleem. Wel een Fritzbox die moeite heeft met DoT connecties werkend houden. Als DoT niet meer werkt wordt teruggevallen op 'gewoon' DNS. En denk maar niet dat je zonder ingrijpen ook weer automatisch naar DoT terugschakelt. Dus het is DNS zoals altijd :)

Dank voor de assistentie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
crunchytail schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:42:
Ik heb mijn contract opgezegd en lees:

"We beëindigen Hussel Internet 1 Gbit/s per 27 december 2022"

Weet iemand of dit tot en met de 27e is, of stopt de levering direct na 26 december?
In de nacht van 26 op 27 december als het goed is. Ergens tussen 0:00 en 6:00 volgens mij.
Tenzij je overstapt naar een andere provider op hetzelfde medium. Dan is het in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Wat ik al eerder melde ik heb dus een 200/200 abo via de WiFi haal ik deze snelheden zeker maar wanneer ik via de browser op de tv speed test uitvoer dan kom ik op zulke lage snelheden 16/40 gemiddeld. Vanuit NT kast naar Fritzbox naar netgear gs 108e met cat6 naar stb. Bij het aan doen van de stb en tv eerst zwart scherm dan draaiende cirkel en dan ff wachten en dan beeld. Gek wordt je ervan
Pagina: 1 ... 98 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen