Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
ik wilde eigenlijk vandaag gaan bellen voor mijn KPN/XS4ALL 100/100 smart (€55 normaal)....Met 6x 37,50 ga ik wel een jaartje T-Mobile doen...JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:28:
[...]
37.50 euro voor de 1e 6 maanden. Daarna weer 57.50 euro. BF kortingen kennen ze niet zo lijkt.
Hier was het GPON fiasco reden om over te stappen. Ben verder tevreden, het werkt tenminste _altijd_. Kwaliteit is ook wat waard natuurlijksupercop7373 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:29:
[...]
ik wilde eigenlijk vandaag gaan bellen voor mijn KPN/XS4ALL 100/100 smart (€55 normaal)....Met 6x 37,50 ga ik wel een jaartje T-Mobile doen...
Mijn boefje is liev!
Ik ook maar zo te zien, heb jij geen 1Gbit lijn.Licko schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:29:
Ik heb een aanbieding voor verlening, maar ik heb internet only van KPN. Kost me normaal € 44,00 p/m en nu 6 maanden € 10,00 korting is wat ze me aanbieden.
Mijn boefje is liev!
Klopt, ik heb het goedkoopste internet only abonnementje inderdaad. Ik had beter die actie die ze in april aanboden kunnen nemen. Maar ja, achter is altijd makkelijk praten.JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:31:
[...]
Ik ook maar zo te zien, heb jij geen 1Gbit lijn.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Wat voor actie was dat dan?Licko schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:37:
[...]
Klopt, ik heb het goedkoopste internet only abonnementje inderdaad. Ik had beter die actie die ze in april aanboden kunnen nemen. Maar ja, achter is altijd makkelijk praten.
Mijn boefje is liev!
12*35 voor gigabit en tv geloof ik
Ja dat is wel leuk. Maar wat was er specifiek in april dan? Of gewoon jouw welkomstaanbod?
Mijn boefje is liev!
Was een aantal maanden terug in ieder geval, maar of het april was durf ik niet met zekerheid te zeggen.JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:50:
[...]
Ja dat is wel leuk. Maar wat was er specifiek in april dan? Of gewoon jouw welkomstaanbod?
Licko schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:37:
[...]
Klopt, ik heb het goedkoopste internet only abonnementje inderdaad. Ik had beter die actie die ze in april een aantal maanden terug aanboden kunnen nemen. Maar ja, achter is altijd makkelijk praten.
Ik zou bij T-mobile op jaarbasis goedkoper uit zijn geweest, zeker i.c.m. een Sim Only bij BEN of T-Mobile zelf. Echter zoals al eerder aangegeven wil kwaliteit ook wat. Ik lees iets teveel horror verhalen over beroerde overstap en storingen bij de roze vrienden.
Aangezien ik al flink wat jaren klant ben bij XS4ALL heb ik nog een spotify premium account wat hier thuis gretig gebruikt wordt. Dus die kosten moet je ook meenemen in de berekening.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Dit wordt weer net zoals ieder jaar. Complete willekeur aan wie welke korting krijgt. Ik heb gelijk al een jaar of 3/4 de juiste persoon aan de lijn gehad, waarbij afgelopen echt heel erg goed was. Ik bel ze denk ik donderdag even op om te kijken wat er mogelijk is. Kwaliteit van KPN is echt zeer stabiel.supercop7373 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:19:
Net gebeld met XS4ALL/KPN. Aanbod gekregen van 12x€40 en 12x€1,50(€18 eenmalig) extra compensatie van de recente prijsstijging voor 100/100 glas. Dit aanbod aangenomen.
Ik zou bij T-mobile op jaarbasis goedkoper uit zijn geweest, zeker i.c.m. een Sim Only bij BEN of T-Mobile zelf. Echter zoals al eerder aangegeven wil kwaliteit ook wat. Ik lees iets teveel horror verhalen over beroerde overstap en storingen bij de roze vrienden.
Aangezien ik al flink wat jaren klant ben bij XS4ALL heb ik nog een spotify premium account wat hier thuis gretig gebruikt wordt. Dus die kosten moet je ook meenemen in de berekening.
Dat kan een goede reden zijnLostInNight schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:19:
[...]
Ik wil de Xperiabox vervangen omdat ik het een erg vervelend apparaat vind waarbij alleen al het instellingen menu benaderen eeuwigheid duurt, zelf het laden van menu nadat je eenmaal bent ingelogd. Twee, ik vind het leuk om wat bij te gaan leren over netwerken met wat leuke hardware
Dan wil ik er best een beetje voor "werken" maar obv welke willekeur treedt die zogenaamde korting op? Ik heb een internet only 1Gbit abbo. Zijn hier mensen welke deze recent verlengt hebben?aschja schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:41:
[...]
Dit wordt weer net zoals ieder jaar. Complete willekeur aan wie welke korting krijgt. Ik heb gelijk al een jaar of 3/4 de juiste persoon aan de lijn gehad, waarbij afgelopen echt heel erg goed was. Ik bel ze denk ik donderdag even op om te kijken wat er mogelijk is. Kwaliteit van KPN is echt zeer stabiel.
Mijn boefje is liev!
Ja heb ik nu ook erg slechte ervaring mee. Overgestapt van KPN glas naar T-Mobile vanwege kostenbesparing.aschja schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:41:
[...]
Dit wordt weer net zoals ieder jaar. Complete willekeur aan wie welke korting krijgt. Ik heb gelijk al een jaar of 3/4 de juiste persoon aan de lijn gehad, waarbij afgelopen echt heel erg goed was. Ik bel ze denk ik donderdag even op om te kijken wat er mogelijk is. Kwaliteit van KPN is echt zeer stabiel.
KPN zet mijn lijn dag te vroeg dicht, bellen (na dat rotnummer zoeken, en alle 'ai' bots uit de weg, na meer dan een uur (!) eindelijk een mens kunnen bereiken, die konden niks meer doen bijhalve zeggen neem contact op met t-mobile). Monteur T-Mobile stuurt op dag van aansluiten smsje om 9 's ochtends dat ze om onbekende reden uitvallen en niet langskomen.
T-mobile gebeld, die konden ook niks zeggen behalve guideon neemt binnenkort contact op. Had het pakket met apparatuur al binnen, dus 10x gevraagd kan ik het zelf aansluiten? 10x nee dat kan echt niet. Uiteindelijk belde Guidion 4 dagen later (!) om een afspraak te maken voor volgende week. (Nu morgen) na dagen al zonder internet gezeten uiteindelijk uit galligheid de spullen zelf maar aangesloten en wat blijkt, het werkt gewoon. Week zonder internet gezeten terwijl dit compleet niet nodig was. Monteur rijd morgen voor niks want afzeggen kan niet (en maar mooie groene CO2 blaadjes op de afspraakplannen pagina....
Ga nog een klacht indienen bij KPN over het te vroeg afsluiten van de lijn en bij T-Mobile voor de gang van zaken met overstappen. Echt te triest voor woorden
Voordat je de klacht bij KPN indient kan ik wel even voor je checken wat de opgegeven wensdatum van de migratie was vanuit T-Mobile. Het zal je verbazen dat dit vaak afwijkt met wat de klant dacht of wat Guidion kan... Moet je alleen even je adres DM-en.!GN!T!ON schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:22:
[...]
Ja heb ik nu ook erg slechte ervaring mee. Overgestapt van KPN glas naar T-Mobile vanwege kostenbesparing.
KPN zet mijn lijn dag te vroeg dicht, bellen (na dat rotnummer zoeken, en alle 'ai' bots uit de weg, na meer dan een uur (!) eindelijk een mens kunnen bereiken, die konden niks meer doen bijhalve zeggen neem contact op met t-mobile). Monteur T-Mobile stuurt op dag van aansluiten smsje om 9 's ochtends dat ze om onbekende reden uitvallen en niet langskomen.
T-mobile gebeld, die konden ook niks zeggen behalve guideon neemt binnenkort contact op. Had het pakket met apparatuur al binnen, dus 10x gevraagd kan ik het zelf aansluiten? 10x nee dat kan echt niet. Uiteindelijk belde Guidion 4 dagen later (!) om een afspraak te maken voor volgende week. (Nu morgen) na dagen al zonder internet gezeten uiteindelijk uit galligheid de spullen zelf maar aangesloten en wat blijkt, het werkt gewoon. Week zonder internet gezeten terwijl dit compleet niet nodig was. Monteur rijd morgen voor niks want afzeggen kan niet (en maar mooie groene CO2 blaadjes op de afspraakplannen pagina....).
Ga nog een klacht indienen bij KPN over het te vroeg afsluiten van de lijn en bij T-Mobile voor de gang van zaken met overstappen. Echt te triest voor woorden
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
GPON vervangen, we zijn weer online. Onderzoek loopt nog volgens monteur.
Thx, had van KPN meisje aan de telefoon al begrepen dat de datum niet klopte met wat aan hun was doorgegeven en wat ik met T-mobile heb afgesproken. Maar zowel de dame van KPN als de dame van T-mobile gaven aan dat het standaard is tegenwoordig dat de lijn niet word afgesloten bij een overstap, tot de nieuwe lijn / verbinding actief is. Wat hier nu gebeurd is, is KPN mij heeft afgesloten zonder check of de vervangende lijn actief is. Maar misschien dat de helpdesk dames ernaast zaten?Barre73 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:38:
[...]
Voordat je de klacht bij KPN indient kan ik wel even voor je checken wat de opgegeven wensdatum van de migratie was vanuit T-Mobile. Het zal je verbazen dat dit vaak afwijkt met wat de klant dacht of wat Guidion kan... Moet je alleen even je adres DM-en.
Dan hebben die dames er wel heel erg naast gezeten. Dat geldt alleen bij een overstap tussen verschillende mediums. Dus DSL, FttH en coax.!GN!T!ON schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:00:
[...]
Thx, had van KPN meisje aan de telefoon al begrepen dat de datum niet klopte met wat aan hun was doorgegeven en wat ik met T-mobile heb afgesproken. Maar zowel de dame van KPN als de dame van T-mobile gaven aan dat het standaard is tegenwoordig dat de lijn niet word afgesloten bij een overstap, tot de nieuwe lijn / verbinding actief is. Wat hier nu gebeurd is, is KPN mij heeft afgesloten zonder check of de vervangende lijn actief is. Maar misschien dat de helpdesk dames ernaast zaten?
Bij een overstap binnen Glas (en vooral als T-Mobile er in betrokken is) moet er fysiek een verbinding in de PoP worden omgezet van de poort van KPN (WBA) naar T-Mobile (ODF). Zodra dat gedaan wordt ben jij als klant je verbinding kwijt.
M.a.w. er is geen vervangende lijn.
Goede vraag, maar geen idee wat voldoet. Op nummer 1 staat op het moment: de uitvoering: TP-Link Deco X50 (3-pack).RonnieKo schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:46:
[...]
Dat kan een goede reden zijnNaar welke routers heb je zelf al gekeken om als vervanging van de Experiabox te laten zijn?
Ik heb net verlengd.JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:56:
[...]
Dan wil ik er best een beetje voor "werken" maar obv welke willekeur treedt die zogenaamde korting op? Ik heb een internet only 1Gbit abbo. Zijn hier mensen welke deze recent verlengt hebben?
6 maanden 20 euro korting op een 1gbit internet only abonnement.
Prima aanbod en beter dan vorig jaar. Toen kreeg ik een slechts 16 euro korting voor 6 maanden.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
dan heb ik mazzel gehad denk ik als XS4ALL klant: 12x€15 + €18 (12x€1,50= recente verhoging) op een 100/100 internet Only.mydogisgone schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ik heb net verlengd.
Prima aanbod en beter dan vorig jaar. Toen kreeg ik een slechts 16 euro korting voor 6 maanden.
Beste man aan de telefoon zei dat het bij KPN kariger was....beetje onzin want XS4ALL is KPN nu.
Oké dat is dus hetzelfde als wat ik voorgeschoteld kreegmydogisgone schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ik heb net verlengd.
Mijn boefje is liev!
Je bedoeld dat je korting hebt op een bestaand XS4ALL abbo met oude voorwaarden of waarop heb je precies bovenstaande korting gekregen?supercop7373 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:05:
[...]
dan heb ik mazzel gehad denk ik als XS4ALL klant: 12x€15 + €18 (12x€1,50= recente verhoging) op een 100/100 internet Only.
Beste man aan de telefoon zei dat het bij KPN kariger was....beetje onzin want XS4ALL is KPN nu.
Mijn boefje is liev!
Ik heb het maar geaccepteerd. Ik had er geen zin in om opnieuw te bellen en te hopen dat je een ander treft die je een iets beter aanbod doet. Al met al heb ik 45min in de wacht gestaan.JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:05:
[...]
Oké dat is dus hetzelfde als wat ik voorgeschoteld kreeg
idd valt mijn huidige glas abbo 100/100 nog onder XS4ALL voorwaarden (dus incl. Spotify Premium).JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:07:
[...]
Je bedoeld dat je korting hebt op een bestaand XS4ALL abbo met oude voorwaarden of waarop heb je precies bovenstaande korting gekregen?
Ik was ook even bezig, maar dat kwam meer omdat het domme inspreekbandje me bij de "mobiele" club in de wacht zette ipv de thuis afdeling. Beetje jammer dat je maar moet hopen op een persoon die wel wat mag ipv de zoveelste thuiswerker met andere box-"mobiel" op de achtergrondmydogisgone schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:08:
[...]
Ik heb het maar geaccepteerd. Ik had er geen zin in om opnieuw te bellen en te hopen dat je een ander treft die je een iets beter aanbod doet. Al met al heb ik 45min in de wacht gestaan.

Mijn boefje is liev!
Zou heel goed kunnen, ze gaven allebei aan net begonnen te zijn, meisje van KPN moest in een interne whatsapp groep om hulpt vragen, nog leuk gesprek mee gehad, want het duurde 15 minuten tot ze antwoord had in die WA groepBarre73 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:15:
[...]
Dan hebben die dames er wel heel erg naast gezeten. Dat geldt alleen bij een overstap tussen verschillende mediums. Dus DSL, FttH en coax.
Bij een overstap binnen Glas (en vooral als T-Mobile er in betrokken is) moet er fysiek een verbinding in de PoP worden omgezet van de poort van KPN (WBA) naar T-Mobile (ODF). Zodra dat gedaan wordt ben jij als klant je verbinding kwijt.
M.a.w. er is geen vervangende lijn.
Thanks voor de info i.i.g.
Maar als je verlengd stap je ook over naar nieuwe voorwaarden en raak je oude dingen kwijt.supercop7373 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:19:
Spotify gratis bij je abo bestaat al enkele jaren niet meer en kan je enkel behouden door je bestaande abo door te laten lopen.
Nou, het staat specifiek benoemd dat ik die dus gewoon behoudt. Eerlijk gezegd verleng ik nu al voor de 5e of 6e keer keer en behoudt gewoon elke keer Spotify (Wat je jaren terug ooit gratis kreeg)Roos79 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:23:
[...]
Maar als je verlengd stap je ook over naar nieuwe voorwaarden en raak je oude dingen kwijt.
Spotify gratis bij je abo bestaat al enkele jaren niet meer en kan je enkel behouden door je bestaande abo door te laten lopen.
Gek want binnen KPN kan dat dus niet…supercop7373 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:36:
[...]
Nou, het staat specifiek benoemd dat ik die dus gewoon behoudt. Eerlijk gezegd verleng ik nu al voor de 5e of 6e keer keer en behoudt gewoon elke keer Spotify (Wat je jaren terug ooit gratis kreeg)
Ik begin te twijfelen of dit het modem is of toch de internetverbinding aan de KPN kant. Meerdere die dit ervaren?
Als het gebeurt zegt ipconfig gewoon mijn IP en gateway, doe ik een tracert naar buiten houdt het op bij de gateway en soms met hoge tijden wil die nog wel eens meer stappen geven. Dat doet mij het modem vermoeden. Ik heb overigens een model 9 modem
Ik heb hetzelfde, maar het prijsverschil is inmiddels precies wat Spotify kost plus de Fritzbox (die je bij KPN huurt en bij XS4all 'inbegrepen' is).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Heb vandaag KPN gebeld om te 'verlengen'. Ben sinds oktober vorig jaar klant met Internet Only, 1Gbit. Heb gevraagd of er een verleng aanbod was. Ik kreeg te horen na 'in de wacht te hebben gestaan', dat ik medio december terug zou moeten bellen, omdat er dan weer acties zouden zijn. Denk dat ik pech heb gehad, of moet ik aangeven dat ik op wil zeggen?mydogisgone schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ik heb net verlengd.
even klantenservice bellen v9 raakt ook op heeft alleen 2.4ghz bij zich kwa wifi, daarnaast is kpn bezig om alle modem onder de v10 te vervangen. als je belt en aangeeft v9 hebt wordt er modem swap aangemaakt krijg je een nieuw modem toegestuurdmemphis schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:11:
Mijn bedrade PC is door een gecrashde HDD even buiten bedrijf en zit nu alle apparatuur via WiFi. (2 telefoons en 2 laptops). Ons WiFi heeft sinds een tijdje hickups. Op mijn mobiel kan ik vaak beter met 4G internetten dan met de WiFi. en sinds een aantal dagen en dan voornamelijk in de avond en nacht uren kan het internet tot zelfs een minuut weg zijn ondanks dat ik wel een IP adres heb van de router en de TV wel gewoon door speelt.
Ik begin te twijfelen of dit het modem is of toch de internetverbinding aan de KPN kant. Meerdere die dit ervaren?
Als het gebeurt zegt ipconfig gewoon mijn IP en gateway, doe ik een tracert naar buiten houdt het op bij de gateway en soms met hoge tijden wil die nog wel eens meer stappen geven. Dat doet mij het modem vermoeden. Ik heb overigens een model 9 modem
Huh waarom in december terugbellen? Je 1 jarig abbo is toch al voorbij?dôh schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:26:
[...]
Heb vandaag KPN gebeld om te 'verlengen'. Ben sinds oktober vorig jaar klant met Internet Only, 1Gbit. Heb gevraagd of er een verleng aanbod was. Ik kreeg te horen na 'in de wacht te hebben gestaan', dat ik medio december terug zou moeten bellen, omdat er dan weer acties zouden zijn. Denk dat ik pech heb gehad, of moet ik aangeven dat ik op wil zeggen?
Mijn boefje is liev!
Aangeven dat je wilt opzeggen. Die afdeling kan wat voor je betekenendôh schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:26:
[...]
Heb vandaag KPN gebeld om te 'verlengen'. Ben sinds oktober vorig jaar klant met Internet Only, 1Gbit. Heb gevraagd of er een verleng aanbod was. Ik kreeg te horen na 'in de wacht te hebben gestaan', dat ik medio december terug zou moeten bellen, omdat er dan weer acties zouden zijn. Denk dat ik pech heb gehad, of moet ik aangeven dat ik op wil zeggen?
Bedraad, gbit:
Internet is ook gbit..
Ik kom down op 70mbit en up op 76. Waar ik bij Ziggo 'strak' 102/20 haalde.
Draadloos (wifi-n, eigen netwerk, exact hetzelfde als voorheen) hetzelfde, en ook daar haalde ik bij Ziggo op de juiste plekken in huis gewoon 102/20. KPN wifi staat uit...
Of werkt KPN nog steeds met profielen, wat we voorheen met dsl hadden? Ethernet WAN bitrate staat in het modem op 1000mbit.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Krijg het niet helder uit je post maar ik denk dat je bedraad test? Als ik dit zo hoor denk ik eerder aan een te trage laptop om dit goed te kunnen testen. Prik je in het KPN modem in met een bedrade laptop waar je OOK de wifi van hebt uitgeschakeld? De snelheid is namelijk exact de 2.4Ghz wifi snelheid.GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:30:
Zojuist is KPN glasvezel aangesloten, maar de snelheid is totaal niet wat ik verwachtte..
Bedraad, gbit:
Internet is ook gbit..
Draadloos (wifi-n, eigen netwerk, exact hetzelfde als voorheen) hetzelfde, en ook daar haalde ik bij Ziggo op de juiste plekken in huis gewoon 102/20. KPN wifi staat uit...
Of werkt KPN nog steeds met profielen, wat we voorheen met dsl hadden? Ethernet WAN bitrate staat in het modem op 1000mbit.
9 maanden voor 35 euro
Ik heb er toch maar TV bij gekozen (want 9 maanden gratis, internet only bleef ook 35euro) En door de TV keuze krijg je nog een optie voor 1 jaar ESPN of 1 jaar HBO max gratis.
Het is bedraad, WiFi staat uit. En met die laptop haalde ik ook bij Ziggo gewoon 100mbit en intern >100mbit bedraad.stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:40:
[...]
Krijg het niet helder uit je post maar ik denk dat je bedraad test? Als ik dit zo hoor denk ik eerder aan een te trage laptop om dit goed te kunnen testen. Prik je in het KPN modem in met een bedrade laptop waar je OOK de wifi van hebt uitgeschakeld? De snelheid is namelijk exact de 2.4Ghz wifi snelheid.
Maar terwijl ik dit type ontvang ik een mailtje van KPN dat mijn modem niet werkt zoals het moet.. nieuwe afspraak gepland
Ja lol... Is dat ook voor internet only? Waar staat die aanbieding?stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
Zojuist KPN gebeld voor een verlenging, ze hebben sinds vandaag weer blackfriday korting.
Mijn boefje is liev!
Jeps zoals ik schreef blijft de prijs voor internet only ook 9x35.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:46:
[...]
Ja lol... Is dat ook voor internet only? Waar staat die aanbieding?
Die aanbieding staat nergens, je moet de telefoon in klimmen en je negotiation skills inzetten
BAM! Sinds vandaag inderdaad;stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:47:
[...]
Jeps zoals ik schreef blijft de prijs voor internet only ook 9x35.
Die aanbieding staat nergens, je moet de telefoon in klimmen en je negotiation skills inzetten(0800-0402 -> afdeling opzeggingen). En voel je niet bezwaard ze gaven zelf aan: bel volgend jaar zeker weer
:fill(white):strip_exif()/f/image/eLsTNziPGHgO2fYD7ebFKcyT.png?f=user_large)
Stuk beter dan gisteren met 37,50 voor 6 maanden
@mydogisgone ik weet niet of jouw bedenktijd er al op zit, anders zou ik er nog even een telefoontje aan wagen
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 22-11-2022 10:17 ]
Mijn boefje is liev!
Ik ga nog even een belletje wagen.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:08:
[...]
BAM! Sinds vandaag inderdaad;
[Afbeelding]
edit:
@mydogisgone ik weet niet of jouw bedenktijd er al op zit, anders zou ik er nog even een telefoontje aan wagen
Klopt het dat je na die 9 maanden ook de TV kan opzeggen met behoud van de rest?stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
Zojuist KPN gebeld voor een verlenging, ze hebben sinds vandaag weer blackfriday korting.
9 maanden voor 35 euro
Ik heb er toch maar TV bij gekozen (want 9 maanden gratis, internet only bleef ook 35euro) En door de TV keuze krijg je nog een optie voor 1 jaar ESPN of 1 jaar HBO max gratis.
Ik bedoel, het is leuk dat je het gratis krijgt maar ik heb geen interesse om er nog 3 maanden een tientje voor te betalen.
Correct en tevens juistWolly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:33:
[...]
Klopt het dat je na die 9 maanden ook de TV kan opzeggen met behoud van de rest?
Ik bedoel, het is leuk dat je het gratis krijgt maar ik heb geen interesse om er nog 3 maanden een tientje voor te betalen.
PS: dat zijn wel de vragen die je moet controleren in je eigen onderhandeling aan de telefoon.
[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 22-11-2022 10:34 ]
€ 35,- p.m. ongeacht de internet snelheid die je kiest?stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
9 maanden voor 35 euro
Het is een persoonlijk gesprek, mogelijk gelden voor jou andere aanbiedingen dan voor mij. Maar ja voor mij is het 35e ongeacht de snelheid keuze.Licko schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:36:
[...]
€ 35,- p.m. ongeacht de internet snelheid die je kiest?
Die snelheden komen overeen met het 50 Mbit abonnement. Je krijgt bij KPN dan net iets meer. Dus check in mijn kpn welk abonnement daar staat.GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:30:
Zojuist is KPN glasvezel aangesloten, maar de snelheid is totaal niet wat ik verwachtte..
Bedraad, gbit:
Internet is ook gbit..
[ Voor 5% gewijzigd door Muis666 op 22-11-2022 10:45 ]
Maar als je contract nu nog 7 maanden loopt dan werkt het niet, toch?stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:47:
[...]
Jeps zoals ik schreef blijft de prijs voor internet only ook 9x35.
Die aanbieding staat nergens, je moet de telefoon in klimmen en je negotiation skills inzetten(0800-0402 -> afdeling opzeggingen). En voel je niet bezwaard ze gaven zelf aan: bel volgend jaar zeker weer
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Correct en tevens juistMrMarcie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:00:
[...]
Maar als je contract nu nog 7 maanden loopt dan werkt het niet, toch?
Ik heb net de overstap ingezet richting T-Mobile (geen aansluitkosten), wat mij (a) meer korting oplevert, (b) lagere maandlasten na de kortingsperiode, (c) een Nest Cam en omdat ik via breedbankwinkel.nl overstapte (d) een cashback van 30 euro, (e) een Pathé Thuis-fim, en (f) kans op een Apple Watch. Aangezien ik een eigen modem gebruik en alleen internet afneem is de moeite om over te stappen zeer minimaal. Dit voelt echt too good to be true.

0.0
a) wat heeft dit met KPN te makenJungian schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:19:
Bij Ziggo kreeg ik het altijd (elk jaar weer) voor elkaar om een nette korting te krijgen, maar het maximum dat ik loskreeg (sinds oktober contractvrij) na twee keer bellen (ook naar de afdeling opzeggingen) inclusief superlang wachten en aanvullend in de wacht gezet te zijn was 20 euro korting voor 6 maanden.![]()
Ik heb net de overstap ingezet richting T-Mobile (geen aansluitkosten), wat mij (a) meer korting oplevert, (b) lagere maandlasten na de kortingsperiode, (c) een Nest Cam en omdat ik via breedbankwinkel.nl overstapte (d) een cashback van 30 euro, (e) een Pathé Thuis-fim, en (f) kans op een Apple Watch. Aangezien ik een eigen modem gebruik en alleen internet afneem is de moeite om over te stappen zeer minimaal. Dit voelt echt too good to be true.
b) hoe goed werkt hun GPON inmiddels?
Mijn boefje is liev!
Mijn vriendin had via twitter KPN benaderd, vanochtend in de mail instructies dat een nieuw modem onderweg is met alle instructies voor de omruil. Thanks voor de tip. Hopelijk binnenkort weer een lekker snelle WiFi.jopoh schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:26:
[...]
even klantenservice bellen v9 raakt ook op heeft alleen 2.4ghz bij zich kwa wifi, daarnaast is kpn bezig om alle modem onder de v10 te vervangen. als je belt en aangeeft v9 hebt wordt er modem swap aangemaakt krijg je een nieuw modem toegestuurd
a) Het eerste deel van mijn comment (over de minimale korting) gaat over KPN (beetje onduidelijk, excuus, aangepast).JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:21:
[...]
a) wat heeft dit met KPN te maken
b) hoe goed werkt hun GPON inmiddels?
b) Als dat het kastje is dat fiber -> ethernet regelt: prima. Geen klachten gehad dit jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 22-11-2022 11:25 ]
0.0
Jammer. Mijn contract loopt nog 6 maanden en daar zal wel hetzelfde voor gelden.MrMarcie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:00:
[...]
Maar als je contract nu nog 7 maanden loopt dan werkt het niet, toch?
Bij Ziggo kan je nu wel tot 6 maanden vooruit de aanbieding gebruiken, ik twijfel nu sterk of ik niet die 350/35Mbit aanbieding moet pakken van 343 euro voor een jaar.
Hopelijk komt KPN nog met een mogelijkheid om de aanbieding later in te laten gaan want het werkt perfect
@Jungian : https://meervoordeel.nl/meer/ingactieziggo
a) h dan begrijp ik 'm beterJungian schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:23:
[...]
a) Het eerste deel van mijn comment (over de minimale korting) gaat over KPN (beetje onduidelijk, excuus, aangepast).
b) Als dat het kastje is dat fiber -> ethernet regelt: prima. Geen klachten gehad dit jaar.
b) snelle search in het T-Mobile topic stelt me niet gerust.
Wellicht heb jij een ander netwerk zonder AON, maar ik lees nog steeds GPON ellende bij omprikken wijkcentrales.
Doe mij maar KPN, zeker nu met 40 euro over 12 maanden voor een 1 Gbit lijn.
Mijn boefje is liev!
Dat zou de standaard prijs moeten zijn voor internetonly 1G.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:30:
[...]
../..
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hier ook net voor mekaar gekregen. Kreeg eerst een aanbieding van 3 maand 35 euro maar nadat ik gezegd had dat ik op verschillende forums de 9 maand aanbieding zag moest er even overlegd worden met de manager. Na een poosje in de wacht gestaan te hebben konden ze mij ook de 9 maand aanbieding doenJB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:08:
[...]
BAM! Sinds vandaag inderdaad;
[Afbeelding]
edit:
Als ze iets meer in de meewerkmodus hadden gezeten, dan was ook ik weer met liefde een contract aangegaan voor een jaar.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:30:
[...]
a) h dan begrijp ik 'm beter
b) snelle search in het T-Mobile topic stelt me niet gerust.
Wellicht heb jij een ander netwerk zonder AON, maar ik lees nog steeds GPON ellende bij omprikken wijkcentrales.
[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 22-11-2022 12:47 ]
0.0
Je sluit een contract voor een jaar, niet voor 9 maanden!Licko schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]
Na 9 maanden ben ik van plan het TV abo weer de deur uit te doen en de internetsnelheid te verlagen. Ik heb momenteel internet only 50 voor € 44,00 per maand.
In mijn KPN staat gek genoeg nog niks. Maar heb eind vorige maand 1gbit besteld, zou vanaf vandaag moeten werken, en er moest iets aangepast worden in de meterkast, dus daarvoor vanochtend monteur.Muis666 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:44:
[...]
Die snelheden komen overeen met het 50 Mbit abonnement. Je krijgt bij KPN dan net iets meer. Dus check in mijn kpn welk abonnement daar staat.
Monteur zei dat er in de meterkast niks anders hoefde. Installeerde alles, keek of internet en tv werkte, en vertrok
Ja dat gaat inderdaad niet, wel veel korting is dat blackfriday oid? Ik krijg nooit zoveel. In februari maar weer bellen.goddegoddeot schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:10:
[...]
Je sluit een contract voor een jaar, niet voor 9 maanden!
Sinds ik bij KPN zit, geen gekke dingen meer gehad. Zoek me maar eens op in het T-Mobile topicJungian schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:46:
[...]
Als ze iets meer in de meewerkmodus hadden gezeten, dan was ook ik weer met liefde een contract aangegaan voor een jaar.Nu heb ik op papier een betere deal; de praktijk moet uitwijzen of ik binnenkort weer met hangende pootjes terugkom.
Mijn boefje is liev!
Dat is wat ik vorig jaar deed; contract terugschroeven na de actie periode. Ook vandaag nagevraagd of dit mogelijk is; dus tv abo opzeggen (ontvanger retour sturen) en terug naar het goedkoopste internet only abo. Er werd bevestigd dat dit mogelijk is.goddegoddeot schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:10:
[...]
Je sluit een contract voor een jaar, niet voor 9 maanden!
Zal voor de zekerheid straks nog even bellen en laat het dan even weten.
Edit:
Dit was t aanbod vorig jaar, en dit heb ik naar beneden kunnen stellen na de actie periode maar binnen de 12 maanden.
:strip_exif()/f/image/VgVgOl3WQ78VW0ugRsKGT4HX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Licko op 22-11-2022 14:25 ]
Mijn boefje is liev!
Ik werd hier achteraf idd of geattendeerd door de medewerker; 'ik zie dat u ook mobiel van ons heeft, dus nog extra 5 euro korting. Wordt dan dus € 30 per maand ipv € 35'.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:37:
@Licko als ik jouw aanbieding juist interpreteer krijg je ook nog eens 5 euro husselkorting door "gratis tv" te nemenOf komt die korting ergens anders vandaan? Anders ga ik ook nog eens bellen want zelfs als je het niet zou kunnen aanpassen is dat nog steeds goedkoper met eventuele 3x tientje tv na 9 maanden.
Oke dus die hussel entertainment korting komt vanuit je mobiele abbo? Want de gebruikte benaming is een beetje vertekenend. Als ik dit zou krijgen ipv een 1Gbit only, door ook TV te nemen, scheelt dat nog geen euro per maand voor tv (plus wat HBO/ESPN).Licko schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:42:
[...]
Ik werd hier achteraf idd of geattendeerd door de medewerker; 'ik zie dat u ook mobiel van ons heeft, dus nog extra 5 euro korting. Wordt dan dus € 30 per maand ipv € 35'.
Mijn boefje is liev!
JaJB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:46:
[...]
Oke dus die hussel entertainment korting komt vanuit je mobiele abbo?

[ Voor 13% gewijzigd door The Chosen One op 22-11-2022 14:42 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Gemiddeld steeds 15 min gewacht alhier.The Chosen One schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:41:
Ik probeer te bellen wegens mijn abonnement maar na ~15 min aan de lijn (met verwachte wachttijd van 15 min) en constant muziek/even wachten heb ik ineens geen geluid meer. (30+ min nu)Is dat normaal?
De aanbieding is een week geldig, dus je hebt nog even
Mijn boefje is liev!
Heb maar opgehangen en nog een keer geprobeerd. Toen bleef ik wel geluid/muziek houden tot 20 min (en werd er 'opgenomen').JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:47:
[...]
Gemiddeld steeds 15 min gewacht alhier.
De aanbieding is een week geldig, dus je hebt nog even
Die 9 maand korting mocht blijkbaar maar enkele keren (2?) per dag aangeboden worden volgens de meneer. (Nu) Wel gekregen met 1Gb abbo (vernieuwing).
Nu de Donald Duck nog eens proberen, straks 56 keer uit de wachtrij gegooid (met 1/2 wachtenden)
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Volgens de medewerker kan dat. De kracht van Hussel is dat je elke maand kunt “husselen” met je abonnementen. Omhoog en omlaag.Licko schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]
Na 9 maanden ben ik van plan het TV abo weer de deur uit te doen en de internetsnelheid te verlagen. Ik heb momenteel internet only 50 voor € 44,00 per maand.
Je kunt alleen niet volledig van Hussel af/opzeggen binnen de gestelde 12 maanden.
1000x liever een magere verleng korting bij KPN dan overgeleverd aan T-Mobile thuis. De kortingen van KPN lijken deze BF goed, premium provider & premium korting.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:20:
[...]
Sinds ik bij KPN zit, geen gekke dingen meer gehad. Zoek me maar eens op in het T-Mobile topicWas echt niet grappig in een volle thuiswerk setting toentertijd ivm corona
Totaal dus geen één lijn bij KPN.
Ik teken nergens meer voor
Blijft een bijzonder fenomeen inderdaad. Ook deze BF kortingen zijn nergens bekend. Je weet niet wanneer ze komen, en moet geluk hebben op goeie moment eea te lezen (oa alhier).Quakie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:45:
Een keer uur aan de lijn gehangen en kreeg ik super aanbieding (die tientje duurder is dan huidige abo). Daarna anderhalf uur aan de lijn met eind resultaat kan niks doen want vorige hangt vast in het systeem. Meneer kon mij wel geweldige aanbieding geven. Huidige abo prijs met jaar gratis hbo Max.
Totaal dus geen één lijn bij KPN.
Gisteren gebeld en dan wordt er ook niet gezegd, bel morgen even terug want...
Mijn boefje is liev!
Om te beginnen bij het begin: Er zijn geen BF kortingen voor bestaande klanten op KPN glasvezel of DSL dus die kunnen ook niet bekend zijn (openbaar).JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:57:
[...]
Blijft een bijzonder fenomeen inderdaad. Ook deze BF kortingen zijn nergens bekend. Je weet niet wanneer ze komen, en moet geluk hebben op goeie moment eea te lezen (oa alhier).
Gisteren gebeld en dan wordt er ook niet gezegd, bel morgen even terug want...
Er zijn wel kortingen en aanbiedingen voor bestaande klanten die willen opzeggen maar die zijn alleen bedoeld voor en bekend bij de afdeling opzeggingen. Maar tot hoe ver een medewerker daar kan en wil gaan is inderdaad naar inzicht van de betreffende medewerker. En daarom kan je geluk hebben of pech...
Er wordt letterlijk gesproken over “sinds vandaag geldt…”. Ik heb daarbij inmiddels verschillende personen aan de lijn gehad.Barre73 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:00:
[...]
Om te beginnen bij het begin: Er zijn geen BF kortingen voor bestaande klanten op KPN glasvezel of DSL dus die kunnen ook niet bekend zijn (openbaar).
Er zijn wel kortingen en aanbiedingen voor bestaande klanten die willen opzeggen maar die zijn alleen bedoeld voor en bekend bij de afdeling opzeggingen. Maar tot hoe ver een medewerker daar kan en wil gaan is inderdaad naar inzicht van de betreffende medewerker. En daarom kan je geluk hebben of pech...
Gisteren konden ze niet meer dan 6 maanden 37.50 euro op 1Gbit. Vandaag opeens wel. De 9 maanden 35 euro korting loopt nu een week. Of het wel/niet met BF te maken heeft weet ik niet, maar het is wel toevallig niet?
Mijn boefje is liev!
28 september met exact dezelfde voorwaarden en prijzen verlengd. Is dus niet speciaal voor "Black Friday".stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
9 maanden voor 35 euro
:fill(white):strip_exif()/f/image/PJT1Peq3ENSlMqYXhkaJy6rh.png?f=user_large)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Don't shoot the messenger, ik herhaal letterlijk wat zij aangaf aan de telefoon.TFHfony schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:06:
[...]
28 september met exact dezelfde voorwaarden en prijzen verlengd. Is dus niet speciaal voor "Black Friday".
[Afbeelding]
Grappig, ik had ook een "zij" aan de lijn met een "Antilliaans accent" als je dat zo mag omschrijven.stormfly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:07:
[...]
Don't shoot the messenger, ik herhaal letterlijk wat zij aangaf aan de telefoon.
Mijn boefje is liev!
Het lijkt wel alsof een algoritme de korting bepaald voor degene die op dat moment de klant bediend bij KPN. Hij erkende gewoon dat het stukje transparantie er niet is incl een excuses. Ik vraag me af hoe dit daadwerkelijk zit allemaal mbt de kortingen soap bij KPN. Ook kijkende naar @TFHfony mbt "dezelfde korting" alleen dan in september.
Mijn boefje is liev!
Jeps die korting was er toen ook in september, maar toen had ik een vastzittende order waardoor ik niet kon verlengen. Daar zijn ze 14 dagen druk mee geweest, en toen was die 9 maanden actie afgelopen. Daarna nog 2x gebeld en ook geen 9 maanden toebedeeld gekregen. Toen het advies van de retentiedesk opgevolgd om tot blackfriday te wachten. En dat heeft voor mij geholpen, maar ik heb wel in het systeem tijdens de vastzittende order laten noteren dat ik nu een korting misloop. Mogelijk heeft dat nog extra geholpenJB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:28:
Haha wat een club. Zojuist nogmaals gebeld obv het TV abbo erbij nemen (Ziggo vorige maand opgezegd). Dat kon meneer regelen voor 6 maanden 5 euro korting (ipv de standaard 10 euro). "Meer kan ik niet doen, dit is wat ik nu zie obv de BlackFriday aanbieding die nu geldt".
Het lijkt wel alsof een algoritme de korting bepaald voor degene die op dat moment de klant bediend bij KPN. Hij erkende gewoon dat het stukje transparantie er niet is incl een excuses. Ik vraag me af hoe dit daadwerkelijk zit allemaal mbt de kortingen soap bij KPN. Ook kijkende naar @TFHfony mbt "dezelfde korting" alleen dan in september.
Nee we hebben niet dezelfde gesproken.

Mijn boefje is liev!
De husselkorting ontbreekt inderdaad want geen mobiel abbo alhier;
:fill(white):strip_exif()/f/image/SpG6q6Y44ifICDxTTrFfAXBq.png?f=user_large)
maar net als bij @Licko lijkt dit niet te kloppen na 9 maanden? Want die ESPN Compleet wordt meegerekend terwijl die 12 maanden gratis is bovenin

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 22-11-2022 20:15 ]
Mijn boefje is liev!
Ook iTV op Android tv werkt niet. Zegt dat ik niet verbonden ben met KPN netwerk.GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:15:
[...]
In mijn KPN staat gek genoeg nog niks. Maar heb eind vorige maand 1gbit besteld, zou vanaf vandaag moeten werken, en er moest iets aangepast worden in de meterkast, dus daarvoor vanochtend monteur.
Monteur zei dat er in de meterkast niks anders hoefde. Installeerde alles, keek of internet en tv werkte, en vertrok
Vage shit.
UHD kanaal 690 op het kastje werkt wel goed
Vanochtend is naar mijn idee het volgende gedaan:
NT geplaatst

Kpn v12 box
WiFi daarin uitgezet
Eigen mesh gekoppeld, stond in bridge, werkte dus direct.
Snelheid dus bagger, ook bedraad. Ook direct op de box.
Na 40 min, zonder bij hen te melden een bericht van KPN dat er iets niet goed is en er opnieuw een monteur moet komen. (Want dat moest vandaag vanwege het glaspunt(?))
Zou het gewoon graag zelf fixen
[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2022 22:21 ]
Was me nog niet eens opgevallen! Ik heb 't aanbod nog niet telefonisch bevestigd dus zal ze er morgen op attenderenJB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:05:
nu breekt echt mijn klomp. Inmiddels in de mail weer een nieuw aanbod ontvangen. Deze strookt weer wel met @Licko ipv de 5 euro korting voor 6 maanden TV...
De husselkorting ontbreekt inderdaad want geen mobiel abbo alhier;
[Afbeelding]
maar net als bij @Licko lijkt dit niet te kloppen na 9 maanden? Want die ESPN Compleet wordt meegerekend terwijl die 12 maanden gratis is bovenin
Ik heb ongeveer 2 maanden gebeld & verlengd voordat de 12 maanden om zouden zijn.Edje040 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:20:
Hoe lang van te voren kun je eigenlijk verlengen? (lees: bellen voor een aanbieding)
Wil je iets tactischer bellen; doe dat dan 2 dagen voor je 11e factuur; dan heb je altijd nog het argument dat je overmorgen kan opzeggen / overstappen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Of ze bedoelen daarmee de prijs na afloop 12 maanden, maar is een beetje raar dat je dan niet de laatste 3 maanden specificeert omdat ESPN wel 12 maanden gratis is.Licko schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:49:
[...]
Was me nog niet eens opgevallen! Ik heb 't aanbod nog niet telefonisch bevestigd dus zal ze er morgen op attenderen
Mijn boefje is liev!
Ja, daar geniet ik ook van. Je kunt maximaal 4 maanden voordat je huidige mobiele abonnement bij een concurrent afloopt, een KPN mobiel abonnement aanvragen met nummerbehoud en vervolgens rustig die 4 maanden uitdienen bij je huidige mobiele provider. Je betaalt pas zodra het abonnement ingaat maar krijgt alvast wel de entertainment korting. Ik kreeg al entertainment korting maanden voordat het telefoonnummer vrijgegeven werd, het KPN abonnement inging en de facturen geïncasseerd werden. Dat viel niet tegen.JB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:46:
Oke dus die hussel entertainment korting komt vanuit je mobiele abbo?
Volgens mij kreeg ik samen met de entertainment korting ook TVplus gratis, dat waren een paar extra zenders waaronder Eurosport 2. Dat kwam goed uit want daarop werd de Tour de France van start tot finish uitgezonden (op Eurosport 1 was tennis, en Sporza begon meestal pas halverwege de etappe).
Mijn boefje is liev!
Die monteur is ook onzinnig als het over de NT gaat. Je hebt gewoon al een Gigabit NT (die witte links).GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:06:
[...]
Ook iTV op Android tv werkt niet. Zegt dat ik niet verbonden ben met KPN netwerk.
Vage shit.
UHD kanaal 690 op het kastje werkt wel goed
Vanochtend is naar mijn idee het volgende gedaan:
NT geplaatst
[Afbeelding]
Kpn v12 box
WiFi daarin uitgezet
Eigen mesh gekoppeld, stond in bridge, werkte dus direct.
Snelheid dus bagger, ook bedraad. Ook direct op de box.
Na 40 min, zonder bij hen te melden een bericht van KPN dat er iets niet goed is en er opnieuw een monteur moet komen. (Want dat moest vandaag vanwege het glaspunt(?))
Zou het gewoon graag zelf fixen
[ Voor 6% gewijzigd door PerlinNoise op 23-11-2022 08:26 ]
Zou dan iets in de ftu niet goed zijn? Want verder kan zo’n monteur toch ook niks bijzonders doen?Barre73 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:22:
[...]
Die monteur is ook onzinnig als het over de NT gaat. Je hebt gewoon al een Gigabit NT (die witte links).
Snelheid in kpn box staat op ‘1000MB’. Dus neem aan 1000mbit/s.
Download komt nooit boven de 71mbit. Upload begint op 900mbit maar kakt in no-time in tot uiteindelijk ~95, al verschilt dat weleens. Ene keer 75 andere keer 95.
Bedraad gemeten op 1gbit Lan van de laptop. Waarmee ik intern gewoon goede snelheden haal, en voorheen bij Ziggo >100mbit down.
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2022 08:32 ]
Ik blijf deze strategie bijzonder vinden. Mega kortingen vs kansloos. Mensen die allemaal blijven bellen. Zou het toch nog steeds zoveel meer opbrengen dan structureel gewoon lager te gaan zitten in de maandprijs? Waarschijnlijk wel, want het gros hoor je toch niet.PerlinNoise schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:24:
Net kpn om 8.00 aan de lijn gehad om te verlengen. Werd doorverbonden naar een andere afdeling om te verlengen. Ze konden mij maar 3 maanden voor €37,50 aanbieden. Toen ik vertelde over forums waar ik 9 maanden voor €35,- zag staan, kon hij me dat niet aanbieden. De deals konden zelfs vanmiddag al weer anders zijn zei hij. 6 maanden voor €35,- was ook niet mogelijk. Nou, andere keer maar weer bellen...
Mijn boefje is liev!
Is bij oplevering geen (snelheids)meting gedaan dan?GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:30:
[...]
Zou dan iets in de ftu niet goed zijn? Want verder kan zo’n monteur toch ook niks bijzonders doen?
Snelheid in kpn box staat op ‘1000MB’. Dus neem aan 1000mbit/s.
Download komt nooit boven de 71mbit. Upload begint op 900mbit maar kakt in no-time in tot uiteindelijk ~95, al verschilt dat weleens. Ene keer 75 andere keer 95.
Bedraad gemeten op 1gbit Lan van de laptop. Waarmee ik intern gewoon goede snelheden haal, en voorheen bij Ziggo >100mbit down.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen