Oh nou meer van dat ik het had verwacht bij een laptop van 10 jaar oud, niet eentje uit 2019. Maar er lijkt iets heel vreemds aan de hand, ik heb het nu bekabeld, moest even een verloopje halen, maar ook bekabeld heeft die er enorm veel moeite mee. Lijkt wel alsof die een of ander DNS issue heeft wat specifiek met deze macbook te maken heeft. Dit gebeurt alleen als ik via een VPN verbonden ben. Zit er een soort gare ingebouwde firewall in die v12 box?xFeverr schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:25:
[...]
Waarom lijkt je dat vreemd dan? Volgens mij hebben alleen MacBooks met Apple Silicon (M1 en hoger) ondersteuning voor Wifi 6 (AX). Macbooks met Intel-processor hebben die mogelijkheid niet voor zover ik kan zien.
Normaal gezien hebben apparaten die Wifi 6 niet ondersteunen ook geen problemen, maar er zijn er bij die wifi-chips in zich hebben die het er wat lastiger mee hebben. Toen ik een M1 Macbook Pro had deed die het juist als een van de beste apparaten op de Box12 van KPN.
Overigens haal ik op mijn windows machine met de kabel rond de 900 mbps, vind ik eerlijk gezegd wel tegenvallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Lodo op 03-06-2022 14:56 ]