[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
TecTo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Citaat uit mijn vorige bericht. Echter met geen mogelijkheid uitbreidingen installeren.

Daar heb ik over gebeld maar kreeg geen goed antwoord op oplossing aangereikt . Wel veel gestuntel en steeds terug in de wachtstand.

Het lukt nog steeds niet om via mijnkpn of via de tv app -bijvoorbeeld- het plus pakket toe te voegen. Ook zie ik bij mijn producten alleen internet/bellen en mobiel staan. Niets te bekennen over TV via glasvezel.

We wachten af of er op 31 Mei aanstaande een wonder ....... ;)

Netflix was geen probleem omdat dat via je eigen account gaat maar Viaplay durf ik niet over te zetten en kijk via de app op mijn tv. Moet dan wel schakelen tussen het kpn kastje en de coax.
klinkt als pakket wijzing en die gaat gewoon in op bepaalde datum en tot die tijd kan je het niet zien of wijzingen.
je mag een pm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 19:36
Hann1BaL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:07:
[...]

De derde optie: Vervang de experiabox voor een fritzbox want meer opties.
En je vergeet dus de switch in de woonkamer en daar de amplifi aan. DIe switch in de woonkamer is voor je TV box.
Ik heb een 7590ax aangeschaft om wat mee te testen. De wifi performance lijkt een stuk beter dan van mijn amplifi's! Ik wil eens kijken of ik dat wat beter kan bepalen. De 7590 gebruikt wel duidelijk meer stroom, daarom ga ik voor een kleiner model als 2e punt in de woonkamer (7530ax).

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 23:47
Snelle vraag.
Ik kreeg gisteren een mail met de prijsverhoging.

€53,46 pm voor 200mb glasvezel internet.
Nu vind ik dit bedrag wel erg overdreven.
Klopt het dat ik weer kan overstappen omdat er contractbreuk word gepleegd?
En maakt het uit dat ik net 6 maanden korting op mijn abonnement gehad heb?

Stap wel weer een jaartje over zijn we weer van die inflatie onzin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:15
vangoghnl schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:41:
Snelle vraag.

De nieuwe prijs is 52,00 per maand. Jij hebt die extra tussentijdse verhoging er nog bij zitten.
Die 1,45 extra hebben ze er vorig jaar ergens tussen gedrukt, maar als je een maandje je abonnement verhoogd of verlaagd dan heb je daarna weer de "gewone prijs" en dan kom je op 52 euro per maand.

Ik vind het ook een aardige verhoging, maar denk dat dit (inflatiecorrectie) mag volgens het contract.
Ik kijk aan het eind van mijn contract eens bij Youfone. Zelfde netwerk (KPN) en zelfs de instellingen en VLAN zijn gelijk.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:31

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Onlangs is de Exp 12 box uitgevallen door een stroomstoring in mijn huis, nadat alles weer was opgestart merkte ik op dat Pi-hole niet werkte, dit heb ik opgelost door Pi-hole te actieveren via mijn Nas.

Via de Pi-hole dashboard zag ik dat er maar 1 device zichtbaar was in mijn netwerk :? in de DNS settings van de Exp 12 box viel mij op dat de DNS van Pi-hole niet zichtbaar was maar een standaard DNS van KPN (192.168.2.245 o.i.d), de DNS van Pi-hole ingevuld en Pi-hole werkt weer om mijn netwerk.

Vraagje, kan de Exp 12 box geen instellingen van DNS onthouden bij een stroomuitval?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:48
vangoghnl schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:41:
Snelle vraag.

In die mail staat ook onderstaande regel:

"Wilt u door deze verandering iets aanpassen aan uw abonnement(en) zodat het beter bij u past, voordeliger wordt of opzeggen? Dan kan dat tot 1 juli 2022 zonder kosten, schriftelijk of via onze Klantenservice"

Ja: je bent contractvrij en kan nu overstappen naar een andere provider als je dat zou willen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Monteur geweest en alles werkt. Was voor hem een makkelijke klus, ik had alles al klaar gezet. :)

Wel verbazingwekkend: de man heeft absoluut geen 25 meter kabel getrokken, toch op de leveringsbon van de monteur 2x 5 meter extra kabel voor 8 euro en meerwerk per 15 minuten voor 15 euro.

We haalden er overigens 10 meter coax uit. Dan gaat er vast geen 25 meter utp in. :)

Daar maar even voor bellen. Voor de rest heeft hij aangegeven 1 Gbps te hebben gemeten, dus ben benieuwd. Keurige installatie verder.

[ Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 30-05-2022 15:31 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:43
THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:19:
Monteur geweest en alles werkt. Was voor hem een makkelijke klus, ik had alles al klaar gezet. :)

Wel verbazingwekkend: de man heeft absoluut geen 25 meter kabel getrokken, toch op de leveringsbon van de monteur 2x 5 meter extra kabel voor 8 euro en meerwerk per 15 minuten voor 15 euro.

Daar maar even voor bellen. Voor de rest heeft hij aangegeven 1 Gbps te hebben gemeten, dus ben benieuwd. Keurige installatie verder.
Das knap, want de meetapparatuur gaat maar tot ongeveer 940mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Das knap, want de meetapparatuur gaat maar tot ongeveer 940mbit ;)
Dat is dan weer bijzonder, maar goed, het staat op het papier. Ik was zelf niet thuis. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:52
Mensen hier die grote uploads doen?

Ik heb 1gbit glasvezel oa ivm thuiswerken, maar bij uploaden van grote bestanden (20+GB) knalt mijn internet/wifi eruit en moet ik het modem opnieuw opstarten.

Navraag bij IT op mijn werk wijst erop dat dit aan KPN zou liggen (een collega bij IT, ook met KPN glasvezel, heeft precies hetzelfde issue) maar zijn hier mensen die dit herkennen of een idee hebben waar te zoeken?

Zal eens proberen of dit puur wifi is, of aan de kabel ook issues geeft (danwel wifi via modem zelf, niet de superwifi punten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:19:

We haalden er overigens 10 meter coax uit. Dan gaat er vast geen 25 meter utp in. :)

Ik weet wat hier is gezegd maar volgens mij is die "gratis 15 meter" alleen als dit langs de plint gaat en niet als er door buizen getrokken moet worden. Dus dan is die 10 meter die je op je rekening zag ook de volledige 10 meter en is er niks gratis geweest?

Edit: Volgens hun eigen forumtopic had dit toch gratis moeten zijn:

Dit doet de installatiemonteur
Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, trekt de monteur gratis en in overleg maximaal 15 meter internetkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:54:
[...]

Ik weet wat hier is gezegd maar volgens mij is die "gratis 15 meter" alleen als dit langs de plint gaat en niet als er door buizen getrokken moet worden. Dus dan is die 10 meter die je op je rekening zag ook de volledige 10 meter en is er niks gratis geweest?

Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, trekt de monteur gratis en in overleg maximaal 15 meter internetkabel.
Ik lees hier weer iets anders, wellicht valt het onder de noemer wegwerken. Maar dan mocht de monteur dat wel even melden voor hij ging beginnen of voor mijn partner mocht tekenen bij vertrek.

Een extra product aansluiten kost extra
Wil je een tweede tv-ontvanger of wifiversterker aansluiten? Of wil je kabels laten leggen en wegwerken? Bespreek dit van tevoren met de installatiemonteur. Dit valt namelijk onder ‘meerwerk’. En dit kost extra. De monteur kan je een indicatie geven van de kosten.

[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 30-05-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

m0ridin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:48:

Ik heb 1gbit glasvezel oa ivm thuiswerken, maar bij uploaden van grote bestanden (20+GB) knalt mijn internet/wifi eruit en moet ik het modem opnieuw opstarten.

Navraag bij IT op mijn werk wijst erop dat dit aan KPN zou liggen (een collega bij IT, ook met KPN glasvezel, heeft precies hetzelfde issue) maar zijn hier mensen die dit herkennen of een idee hebben waar te zoeken?

Zal eens proberen of dit puur wifi is, of aan de kabel ook issues geeft (danwel wifi via modem zelf, niet de superwifi punten)
Ik up en download regelmatig grote bestanden, veel 45/50GB, vaak 120GB en soms >500GB en nooit problemen. Via FTP, SFTP en Aspera. Ik doe dat wel via kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:54:
[...]

buis of plint maakt niet uit tegenwoordig meer, de eerste tv is gewoon 15m voor kpn alles er boven is 4euro per 5meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:32:
[...]

buis of plint maakt niet uit tegenwoordig meer, de eerste tv is gewoon 15m voor kpn alles er boven is 4euro per 5meter
Thanks, dan ga ik zo even bellen.

In principe tevreden, de monteur heeft verder goed werk geleverd. Het enige minpunt wat echt even wennen is, tijdens het zappen duurt het even voor het beeld vloeiend is. Nadat de zender is geworden heb je heel even freeze en daarna pas bewegend beeld. Komt ongetwijfeld doordat het een internetstream is.

Verder heb ik helaas (met Unifi AC's) geen stabiele draadloze verbinding. Waar ik met Ziggo stabiel 600 Mbps haalde, is dat met deze verbinding vooralsnog maximaal 500 Mbps van de 1 Gbps. Spijtig genoeg is het ook vrij instabiel, de enige keer 350 Mbps, de andere keer 530 Mbps. Wellicht is dat het verschil met glasvezel. Door de lagere ping worden sites wel weer sneller gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels de Fritzbox 5530 Fiber AON aangesloten, werkt tot nu toe prima. Scheelt weer extra apparaat en stekker in de meterkast. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXfsjRMW04ta9Z6jGY9sPtLIDF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3g8yb2qDI04VwfaINGOnlof4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sbkIIriZtErsIaKfm4tzbn6xlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYAmroJa42NEZgsLXiUD0Xob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJLba9ZKw9NzT4rNq2G0gJ5cwgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4MzK27J4DkVTNDYTMh625VKt.jpg?f=user_large

[ Voor 97% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-06-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik glasvezel internet van KPN. De verbinding is stabiel en snel alleen tijdens het tv kijken is het beeld erg schokkerig. Ik kijk tv via de ITV app die ik op mijn Philips oled806 heb gezet. Bij alle andere apps zoals HBO, videoland en F1tv is het beeld vloeiend en zoals je zou verwachten, zelfs als ik Ziggo Go stream naar de ingebouwde Chromecast is het beeld vloeiend. Het ligt dus echt aan de app. Ik heb geprobeerd om de motion instellingen van mijn tv aan te passen, maar dat heeft geen effect.

Heeft iemand nog suggesties? Ik lees op internet veel meer mensen met hetzelfde probleem, alleen staan daar geen oplossingen bij.

Ik kijk niet veel liniaire tv, maar als ik dan een keer iets wil kijken is het wel een beetje jammer om Ziggo Go te moeten gebruiken terwijl ik een KPN abonnement heb.

Edit: Als ik via de KPN itv app op mijn telefoon stream naar de ingebouwde Chromecast is het beeld wel vloeiend. Vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 30-05-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
darkdesign schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:26:
Sinds kort heb ik glasvezel internet van KPN. De verbinding is stabiel en snel alleen tijdens het tv kijken is het beeld erg schokkerig. Ik kijk tv via de ITV app die ik op mijn Philips oled806 heb gezet. Bij alle andere apps zoals HBO, videoland en F1tv is het beeld vloeiend en zoals je zou verwachten, zelfs als ik Ziggo Go stream naar de ingebouwde Chromecast is het beeld vloeiend. Het ligt dus echt aan de app. Ik heb geprobeerd om de motion instellingen van mijn tv aan te passen, maar dat heeft geen effect.

Heeft iemand nog suggesties? Ik lees op internet veel meer mensen met hetzelfde probleem, alleen staan daar geen oplossingen bij.

Ik kijk niet veel liniaire tv, maar als ik dan een keer iets wil kijken is het wel een beetje jammer om Ziggo Go te moeten gebruiken terwijl ik een KPN abonnement heb.
Dat was voor mij dus de reden om coax te vervangen voor ethernet en de tv-ontvanger neer te zetten in plaats van de tv-app te gebruiken. De tv app op een andere tv geïnstalleerd, mijn conclusie is dat Ziggo hiermee wel wat punten heeft gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Dat was voor mij dus de reden om coax te vervangen voor ethernet en de tv-ontvanger neer te zetten in plaats van de tv-app te gebruiken. De tv app op een andere tv geïnstalleerd, mijn conclusie is dat Ziggo hiermee wel wat punten heeft gescoord.
Snap ik, maar ik wil geen kastje bij mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 16:53
ik heb nu ook de app in gebruik, in plaats van het kastje sinds een aantal weken. ik denk dat het prima door kan als alternatief voor een VIP5202. ik mis daarin wel de app voor Apple TV waar ze niet op in lijken te willen spelen met hun platform, dus ik ben een Chromecast TV gebruiker tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Fiekert schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:46:
ik heb nu ook de app in gebruik, in plaats van het kastje sinds een aantal weken. ik denk dat het prima door kan als alternatief voor een VIP5202. ik mis daarin wel de app voor Apple TV waar ze niet op in lijken te willen spelen met hun platform, dus ik ben een Chromecast TV gebruiker tot die tijd.
Qua beeldkwaliteit heb ik nog steeds de voorkeur voor de TV ontvanger. Daarnaast is de smart TV app ook niet heel logisch wat betreft menustructuur. Voor op de slaapkamer vind ik het prima 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik erger me wel enorm aan het spoelen, ik ben ook wel een zeur daarin. Als ik spoel, wil ik frames zien, die komen in de app niet voor en bij de tv-ontvanger zeer traag op gang. Als ze daar wat aan konden doen, was het al prettiger. Het Opnemen Pakket gaat in elk geval de deur weer uit, het start niet eens zodra een programma ook echt start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:48
darkdesign schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:35:
Snap ik, maar ik wil geen kastje bij mijn tv.
Ook niet als je weet dat het kastje met bluetooth werkt en dus ook ergens uit het zicht verstopt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
grun93 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Ook niet als je weet dat het kastje met bluetooth werkt en dus ook ergens uit het zicht verstopt kan worden?
Dat wist ik nog niet. Maar dan zou ik alsnog een utp kabel moeten wegwerken. Ik ga er eens over nadenken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
darkdesign schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:10:
Dat wist ik nog niet. Maar dan zou ik alsnog een utp kabel moeten wegwerken. Ik ga er eens over nadenken. ;)
Vergeleken met de ziggo Next is het maar een klein dingetje: de afmetingen zijn 12x12x3 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
als mijn laptop meer dan 24 uur aan staat gaat mijn internetsnelheid (down+up) omlaag. nadat ik hem opnieuw start, wordt het weer hersteld. is er een oplossing voor dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 30-05-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:32:
[...]

Volgens KPN medewerker dus niet:

Dat is niet helemaal het geval. De monteur sluit (indien van toepassing) het modem, één tv ontvanger, één computer en vaste telefonie aan. Overige werkzaamheden zoals een kabel naar een andere verdieping trekken wat niet in het installatiepakket zit, wordt als meerwerk gezien. Dergelijke kosten kunnen we verder niet corrigeren, ben ik bang. Op onze website: https://bit.ly/2ZbJjpR kun je er meer over teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:23
hoi,
Farabi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:25:
als mijn laptop meer dan 24 uur aan staat gaat mijn internetsnelheid (down+up) omlaag. nadat ik hem opnieuw start, wordt het weer hersteld. is er een oplossing voor dit?
Denk dat je even een apart draadje mag openen over dit probleem. Er zijn hier behoorlijk wat dingen waar het in kan zitten. Mijn eerste verdachte is de laptop. Mogelijk energiebeheer. Met goed omschrijven wat je laptop is (netwerkkaart e.d.), soort verbinding (bedraad / wifi, e.d.), gebruikte software en programma's en wanneer het optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:08:
[...]
Verder heb ik helaas (met Unifi AC's) geen stabiele draadloze verbinding. Waar ik met Ziggo stabiel 600 Mbps haalde, is dat met deze verbinding vooralsnog maximaal 500 Mbps van de 1 Gbps. Spijtig genoeg is het ook vrij instabiel, de enige keer 350 Mbps, de andere keer 530 Mbps. Wellicht is dat het verschil met glasvezel. Door de lagere ping worden sites wel weer sneller gevonden.
Is dat inmiddels opgelost? Hoe heb je het een en ander aangesloten? En heb je aanpassingen aan de instellingen van de Experiabox gemaakt? bijvoorbeeld Eco-modus? Bij mij de glasvezelverbinding stabiel.Ik werk veel thuis met veel videovergaderen en verbindingen met de server. Ik heb wel een lagere glasverbindingssnelheid (officieel 50 mbps maar in praktijk iets meer dan 75 mbps) maar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RonnieKo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Is dat inmiddels opgelost? Hoe heb je het een en ander aangesloten? En heb je aanpassingen aan de instellingen van de Experiabox gemaakt? bijvoorbeeld Eco-modus? Bij mij de glasvezelverbinding stabiel.Ik werk veel thuis met veel videovergaderen en verbindingen met de server. Ik heb wel een lagere glasverbindingssnelheid (officieel 50 mbps maar in praktijk iets meer dan 75 mbps) maar stabiel.
Ik heb in Unifi AC's wel één en ander aangepast waardoor het nu vrij stabiel ligt rond de 500 Mbps download en 450 Mbps upload. Ik mag niet klagen. Maar bij Ziggo was ik gewend dat het gewoon de maximaal aangeleverde snelheid (600 Mbps) was, ook via wifi. Laatste jaar had ik 75 Mbps, dus alles is sneller dan dat. Ik heb geen aanpassingen aan de Experia Box gemaakt, behalve uitgeschakelde wifi.

Het probleem met tv ergert me meer, dat heb ik vanmorgen weer ondervinden. Het feit dat het echt een internetstream is, waardoor beeld en geluid anders is, is jammer. Uiteindelijk kijken we niet zoveel linear, dus mag me er niet druk om maken van mijn partner. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
@THE_BASE mooi dat je dat nu stabiel hebt. Je hebt nu toevallig geen dubbele NAT configuratie? Dat kan mogelijk ook schelen.
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Het probleem met tv ergert me meer, dat heb ik vanmorgen weer ondervinden. Het feit dat het echt een internetstream is, waardoor beeld en geluid anders is, is jammer. Uiteindelijk kijken we niet zoveel linear, dus mag me er niet druk om maken van mijn partner. :9
Dat kan je in de settop-box iets aanpassen. Dat het geluid voor of achterloopt op de beelden. Ik heb volgens mij ook een aanpassing daarvoor gemaakt. Daardoor loopt het weer gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RonnieKo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:51:
@THE_BASE mooi dat je dat nu stabiel hebt. Je hebt nu toevallig geen dubbele NAT configuratie? Dat kan mogelijk ook schelen.

[...]

Dat kan je in de settop-box iets aanpassen. Dat het geluid voor of achterloopt op de beelden. Ik heb volgens mij ook een aanpassing daarvoor gemaakt. Daardoor loopt het weer gelijk :)
Geen idee of ik een dubbele NAT-configuratie heb. :)

Het geluid loopt wel stabiel, maar je hoort verschil in het soort audio. Komt wellicht door de bitrate. En bij het starten van het beeld loopt het eerst vast om te cachen en dan pas loopt het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Ik heb in Unifi AC's wel één en ander aangepast waardoor het nu vrij stabiel ligt rond de 500 Mbps download en 450 Mbps upload. Ik mag niet klagen. Maar bij Ziggo was ik gewend dat het gewoon de maximaal aangeleverde snelheid (600 Mbps) was, ook via wifi. Laatste jaar had ik 75 Mbps, dus alles is sneller dan dat. Ik heb geen aanpassingen aan de Experia Box gemaakt, behalve uitgeschakelde wifi.

Ik weet neit wat een internetstream is ;) Maar is een videostream niet altijd een beeld en geluid stream? Het zou gewoon synchroon moeten lopen. Gebruik je de app (unicats) of de stb (multicast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
borft schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Ik weet neit wat een internetstream is ;) Maar is een videostream niet altijd een beeld en geluid stream? Het zou gewoon synchroon moeten lopen. Gebruik je de app (unicats) of de stb (multicast)?
Excuses, het is nog vroeg: een videostream. Ik gebruik de tv-ontvanger van KPN. Beeld en geluid lopen prima synchroon, maar het geluid is anders dan bij Ziggo, dat komt wellicht door verschil in bitrate dat er blijkt te zijn. Dat went vanzelf wel.

Maar vraag me af of iedereen heeft dat je bij het zappen eerst kort een stilstaand beeld hebt (een seconde) en dat daarna pas (na het cachen/laden) de stream start. Helderder kan ik het helaas niet uitleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Excuses, het is nog vroeg: een videostream. Ik gebruik de tv-ontvanger van KPN. Beeld en geluid lopen prima synchroon, maar het geluid is anders dan bij Ziggo, dat komt wellicht door verschil in bitrate dat er blijkt te zijn. Dat went vanzelf wel.

Maar vraag me af of iedereen heeft dat je bij het zappen eerst kort een stilstaand beeld hebt (een seconde) en dat daarna pas (na het cachen/laden) de stream start. Helderder kan ik het helaas niet uitleggen. ;)
Ja, zappen is k*t, hij moet eerst even bufferen (denk ik). Ik gebruik (als ik al lineaire tv kijk) meestal de EPG, zodat ik direct naar het kanaal ga dat ik wil kijken. That said, multicast is natuurlijk een veel toffere techniek dan broadcast dat Ziggo gebruikt...

Met anders bedoel je hier slechter denk ik? ;) Het is mij niet zo opgevallen, meeste kanalen lijken gewoon iets van DTS te doen. Ik heb audio hier trouwens met spdif/toslink van de TV naar mijn receiver, omdat die geen ARC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
borft schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Ja, zappen is k*t, hij moet eerst even bufferen (denk ik). Ik gebruik (als ik al lineaire tv kijk) meestal de EPG, zodat ik direct naar het kanaal ga dat ik wil kijken. That said, multicast is natuurlijk een veel toffere techniek dan broadcast dat Ziggo gebruikt...

Met anders bedoel je hier slechter denk ik? ;) Het is mij niet zo opgevallen, meeste kanalen lijken gewoon iets van DTS te doen. Ik heb audio hier trouwens met spdif/toslink van de TV naar mijn receiver, omdat die geen ARC ondersteunt.
'Anders' is inderdaad niet beter in dit geval. ;)

Ik zal echt moeten wennen aan KPN en de manier van tv kijken, omdat het voor mijn gevoel anders is dan Ziggo waar ik zeker 20 jaar goede ervaringen mee heb. Als ze me een mooi aanbod hadden gedaan, had ik zeker gebleven, maar helaas: ze zien klanten met bosjes vertrekken door het verliezen van sport, voetbal en lage snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
beschuit schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Ik up en download regelmatig grote bestanden, veel 45/50GB, vaak 120GB en soms >500GB en nooit problemen. Via FTP, SFTP en Aspera. Ik doe dat wel via kabel.
Hmmm, ok... goed om te horen. Ga ik het idd eens bekabeld proberen! Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:11:
[...]

'Anders' is inderdaad niet beter in dit geval. ;)

Ik zal echt moeten wennen aan KPN en de manier van tv kijken, omdat het voor mijn gevoel anders is dan Ziggo waar ik zeker 20 jaar goede ervaringen mee heb. Als ze me een mooi aanbod hadden gedaan, had ik zeker gebleven, maar helaas: ze zien klanten met bosjes vertrekken door het verliezen van sport, voetbal en lage snelheden.
De hele korte onderbreking bij het zappen is inderdaad inherent aan de IPTV techniek. Ik kijk nu sinds 2012 op deze manier TV (sinds ik voor het eerst glasvezel kreeg) en het went snel.
Qua geluid zou ik even niet weten wat er gebeurt maar dan zou ik het zoeken in de combinatie van instellingen tussen de decoder en de TV. Zeker als je TV daarvoor ingesteld stond op het geluid van een Ziggo mediabox of een Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:18:
De hele korte onderbreking bij het zappen is inderdaad inherent aan de IPTV techniek. Ik kijk nu sinds 2012 op deze manier TV (sinds ik voor het eerst glasvezel kreeg) en het went snel.
Het is KPN vergeven, helemaal nu ik dankzij de Breedbandwinkel-deal het eerste jaar de helft betaal van wat ziggo in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Qua geluid zou ik even niet weten wat er gebeurt maar dan zou ik het zoeken in de combinatie van instellingen tussen de decoder en de TV. Zeker als je TV daarvoor ingesteld stond op het geluid van een Ziggo mediabox of een Next.
Ik zal het eens even aankijken, ik herken mijzelf er in dat ik bij een verandering altijd even moet wennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Ik zal het eens even aankijken, ik herken mijzelf er in dat ik bij een verandering altijd even moet wennen. :+
Ik herken het helemaal en ben er na bijna een jaar nog niet gewend aan. Dus ik ga weer terug naar Ziggo. Naast dat Ziggo andere dingen ook beter doet op TV gebied.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:58:
Het scheelt al een hoop als je alleen datgene bekijkt wat je van tevoren in de gids hebt geselecteerd. De omroepen zijn niet gek en hebben de reclameblokken gesynchroniseerd, zeker bij de commerciële omroepen. Zappen heeft dus weinig zin, er is overal reclame op hetzelfde tijdstip.

Wat ik bij ziggo wel eens deed was uitgesteld kijken, ik weet niet of dat bij kpn ook kan.
Wat ik bedoel is dit: stel, er is een film die om 20:30 uur begint en om 23:00 eindigt. Dan weet je al dat de film 120 minuten duurt met vermoedelijk 4 reclameblokken van 7-8 minuten elk. Wat ik dan bij ziggo deed was bij aanvang van de film op pauze drukken en daarna eerst wat anders gaan doen. De hond uitlaten, de (af)was doen, een goed boek lezen, maakt niet uit. Je begint pas om 21:00 te kijken en spoelt ieder reclameblok versneld door. Dan heb je nog steeds de hele film gezien en bent ongeveer om 23:00 uur klaar, misschien 2 minuten later maar dan zonder de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Het scheelt al een hoop als je alleen datgene bekijkt wat je van tevoren in de gids hebt geselecteerd. De omroepen zijn niet gek en hebben de reclameblokken gesynchroniseerd, zeker bij de commerciële omroepen. Zappen heeft dus weinig zin, er is overal reclame op hetzelfde tijdstip.

Wat ik bij ziggo wel eens deed was uitgesteld kijken, ik weet niet of dat bij kpn ook kan.
Wat ik bedoel is dit: stel, er is een film die om 20:30 uur begint en om 23:00 eindigt. Dan weet je al dat de film 120 minuten duurt met vermoedelijk 4 reclameblokken van 7-8 minuten elk. Wat ik dan bij ziggo deed was bij aanvang van de film op pauze drukken en daarna eerst wat anders gaan doen. De hond uitlaten, de (af)was doen, een goed boek lezen, maakt niet uit. Je begint pas om 21:00 te kijken en spoelt ieder reclameblok versneld door. Dan heb je nog steeds de hele film gezien en bent ongeveer om 23:00 uur klaar, misschien 2 minuten later maar dan zonder de reclame.
Precies, zoiets deden wij ook. We starten De Verraders in en kijken van 20.00 uur tot 20.40 uur. Daarna gingen we over naar een (op een Humax HDR-5200C met harddisk) opname van De Kraak op Veronica die dan alweer even bezig was. Spoelen van de commercials en daarna de rest van De Verraders kijken. Dat scheelt enorm veel tijd.

Met Opnemen Pakket van KPN kun je wel spoelen, maar heb er geen 4,99 euro per maand voor over. De enige zenders die wij opnemen komen uit de Talpa-stal omdat KIJK een drama is. En dat zijn slechts een paar programma's. Dus dat Opnemen Pakket gaat weer uit en we kijken wel tot maximaal een week terug zonder te spoelen (wat schijnbaar niet kan zonder dat pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
[...]

oh ja, dat is wel een goeie. Het zou zomaar kunnen dat de default instelling op stereo staat, ipv gewoon dts door te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Precies, zoiets deden wij ook. We starten De Verraders in en kijken van 20.00 uur tot 20.40 uur. Daarna gingen we over naar een (op een Humax HDR-5200C met harddisk) opname van De Kraak op Veronica die dan alweer even bezig was. Spoelen van de commercials en daarna de rest van De Verraders kijken. Dat scheelt enorm veel tijd.

Met Opnemen Pakket van KPN kun je wel spoelen, maar heb er geen 4,99 euro per maand voor over. De enige zenders die wij opnemen komen uit de Talpa-stal omdat KIJK een drama is. En dat zijn slechts een paar programma's. Dus dat Opnemen Pakket gaat weer uit en we kijken wel tot maximaal een week terug zonder te spoelen (wat schijnbaar niet kan zonder dat pakket).
Het live pauzeren dat Grun93 omschrijft is bij KPN standaard. Daarvoor heb je het opnemen pakket niet nodig (bron). Als je dat doet kan je inderdaad de reclames snel doorspoelen (tip: blauwe knop is 5 minuten in 1 keer, pijltje rechts is 30 seconden in 1 keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:39
@borft Geen DTS. DD is wel mogelijk. Op de publieke zenders 5.1 zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 00:03
Barre73 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:49:
Als je dat doet kan je inderdaad de reclames snel doorspoelen (tip: blauwe knop is 5 minuten in 1 keer, pijltje rechts is 30 seconden in 1 keer).
Pro tip: dat is veel te langzaam, de box moet heel lang nadenken bij 30sec of 5 minuten ineens. Gewoon met de pijltjes naar 64x, ff opletten en als je dan de beelden van het programma ziet wat je aan het kijken was, weer op play drukken. De box lijkt er dan voorbij te schieten, maar start precies na de reclame. 8)

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
RubenDJ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Pro tip: dat is veel te langzaam, de box moet heel lang nadenken bij 30sec of 5 minuten ineens. Gewoon met de pijltjes naar 64x, ff opletten en als je dan de beelden van het programma ziet wat je aan het kijken was, weer op play drukken. De box lijkt er dan voorbij te schieten, maar start precies na de reclame. 8)
Of intypen 700 en pijltje vooruit. Is 7 minuten vooruit en is vaak ongeveer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik was te snel enthousiast over KPN. Het werkte tot vanmiddag feilloos. Nu een knipperend modem, KPN heeft geen idee wat het is, wordt morgen gebeld. Daarna komt er een monteur, kan vrijdag worden of na het weekend. Schiet mij maar lek, ga morgen gelijk Ziggo bellen voor verlengen en KPN mag alles weer komen ophalen. Die coax-kabel trek ik er zelf wel weer doorheen.

Gelukkig lag het modem van Ziggo nog in de kast en zit er nog prik op de lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 31-05-2022 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:43:
Ik was te snel enthousiast over KPN. Het werkte tot vanmiddag feilloos. Nu een knipperend modem, KPN heeft geen idee wat het is, wordt morgen gebeld. Daarna komt er een monteur, kan vrijdag worden of na het weekend. Schiet mij maar lek, ga morgen gelijk Ziggo bellen voor verlengen en KPN mag alles weer komen ophalen. Die coax-kabel trek ik er zelf wel weer doorheen.

Je bent niet alleen snel in enthousiasme merk ik. Door een storing meteen terug naar coax, nou nou...

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 31-05-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04

Joh, wie weet heeft iemand in de buurt net zijn graafmachine op de verkeerde plek gezet. Weet jij veel. Ik zou niet zo snel beslissingen maken voordat je echt weet wat het is. Dan kan je altijd een beslissing maken op basis van feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh

knippend lampje op modem oke, maar zijn er wel lampjes aan of knippend op glasvezel NT/ONT ?
je mag ook gerust even een pm sturen
ps: service monteurs rijden ook op zaterdag :)

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 31-05-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:58:
[...]

Je bent niet alleen snel in enthousiasme merk ik. Door een storing meteen terug naar coax, nou nou...
Dat heeft een reden, maar daar zal ik je niet mee vermoeien. Ik deel hier nu alleen mijn ervaring, met de nodige emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:28
Tja, bij de eerstvolgende storing komt die weer terug bij KPN joh :+ (ja dat was sarcastisch voor de mensen die dat nog niet snapte ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
THE_BASE schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Dat heeft een reden, maar daar zal ik je niet mee vermoeien. Ik deel hier nu alleen mijn ervaring, met de nodige emotie.
Je bent niet de enige die de spullen inpakt en weer terug stuurt.

Vorige week hier ook een monteur van KPN gehad, glasvezel (1Gbit) aangesloten, TV ontvanger en 2 KPN Super Wifi punten (bedraad).
Ik was niet onder de indruk van de prestaties, sterker nog de download snelheid, muv van direct naast het modem, is overal in huis beter met mijn 600Mbit connectie van Ziggo (icm. Wifi Pods).

Omdat zowel mijn Ziggo als de KPN verbinding actief was heb ik uitgebreid alles kunnen testen.

Wat voorbeelden
Wifi snelheid direct naast het model
~ 750 Mbit KPN / 590 Mbit Ziggo

Op een meter of 5 van het modem vandaag
~ 300 Mbit KPN / ~410 Mbit KPN

1e verdieping (direct naast Smart Wifi punt / Ziggo Wifi Pod)
~ 275 Mbit KPN / 580 Mbit Ziggo

2e verdieping (direct naast Smart Wifi punt / Wifi Pod)
~ 175 Mbit KPN / 475 Mbit Ziggo

Daarnaast is TV van KPN echt wel een stukje slechter tov kijken via een CI module. In dit forum is daar al het een over geschreven.

Kortom, de relatief grote kwaliteitsachteruitgang van zowel mijn connectiviteit als het TV kijken is mij die € 7,50 per maand niet waard.

Weer terug bij Ziggo en blijf daar voorlopig ook weer. Helpdesk gebeld, om te checken of ze mijn Internet verbinding niet gingen opzeggen omdat KPN dat zou gaan regelen, en na het verhaal te hebben uitgelegd kreeg ik € 20,-- per maand korting voor de aankomende 6 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
versc049 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:56:
[...]
Ik was niet onder de indruk van de prestaties, sterker nog de download snelheid, muv van direct naast het modem, is overal in huis beter met mijn 600Mbit connectie van Ziggo (icm. Wifi Pods).
Dit is zo te zien puur je snelheid in huis via Wifi. Dat heeft niks te maken met de snelheid van je verbinding. Waarom hou je niet gewoon je Wifi Pods van Ziggo als je daar zo tevreden over bent? Ik gebruik hier ook gewoon nog de bestaande Unifi AP's i.p.v. iets van prutzooi van Ziggo of KPN. Daarnaast gaat hier in huis niks via wifi dat in praktijk iets merkt van zeg hoger dan 200 Mbit/s. De lagere ping en hogere upload maken overigens veel goed t.o.v. Ziggo in mijn persoonlijke geval.
Daarnaast ik TV van KPN echt wel een stukje achteraf tov een CI module. In dit forum is daar al het een over geschreven.
Rare zin, maar KPN TV is achteruitgang t.o.v. Ziggo CI? Hoezo? Vond zelf het sneller zappen dan met CI, en het gemak van pauzeren, terugkijken, en de Bluetooth AB die ook de TV bedient eigenlijk een stuk beter dan ik eerst had verwacht. Maar ieder heeft zijn eigen verwachtingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37
Ik heb ook de spullen binnen de 14 dagen teruggestuurd. Internet was beter dan bij ziggo maar de tv ervaring bij ziggo is beter. Geen haperingen bij zappen, geluid is veel beter en de vrouw vindt de optie dat bij opnemen ziggo halverwege een uitzending de gehele uitzending opgenomen wordt vanaf het begin ipv vanaf het punt van opnemen zoals dat bij KPN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
Dat heeft niks te maken met de snelheid van je verbinding. Waarom hou je niet gewoon je Wifi Pods van Ziggo als je daar zo tevreden over bent?
Dat weet ik. De verbinding tot in mijn meterkast is inderdaad beter bij KPN (en dan laat ik de upload snelheid maar helemaal even buiten beschouwing).
Echter, het gaat mij erom hoe de verbinding is als ik op de bank zit, hoe die in de keuken is, etc. Wifi is de norm en ik zit niet steeds naast de meterkast in de praktijk.
Zoals gezegd heb ik de set-up die zowel KPN and Ziggo standaard leveren keurig naar elkaar kunnen testen en het is in MIJN praktijk set-up volkomen duidelijk dat Ziggo stabieler en sneller is.

En ja, jij mag de spullen van KPN / Ziggo prutzooi nomen, voor mij voldoen die Wifi Pods van Ziggo prima.
Overal in huis via WIFI bijna de snelheid die ook mijn modem ingaat. Heel stabiel, geen enkele outage in de afgelopen 6 maanden. En nee, ik heb geen behoefte aan het veranderen van de standaard settings.
Heb je er ook ervaring mee?
Daarnaast ik TV van KPN echt wel een stukje achteraf tov een CI module. In dit forum is daar al het een over geschreven.
Dat was inderdaad een rare zin. Ik heb hem aangepast in mijn oorspronkelijke post,
Punt dat ik wilde overbrengen is dat de beeld- en 'zap' kwaliteit via de Aris ontvanger slechter is in vergelijking met het TV kijken via de CI module met een insteekkaart van Ziggo.
Ik heb een 60 inch OLED TV en het beeld is minder scherp, zappen van de ene naar de andere zender duurt lang. Kortom, geen aangename ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:09
Momenteel ben ik aan het overwegen om helemaal geen TV abonnement meer af te nemen (stream toch alles) en alleen nog internet.

Met Ziggo heb ik de laatste tijd mindere ervaringen, dus ik vroeg mij af of het de moeite waard is om over te stappen op KPN aangezien ze hier recentelijk de glasvezel verbinding beschikbaar hebben. In dit topic zie ik vooral negatieve verhalen over TV via KPN, maar is de internet ervaring wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
versc049 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:27:
En ja, jij mag de spullen van KPN / Ziggo prutzooi nomen, voor mij voldoen die Wifi Pods van Ziggo prima.
Overal in huis via WIFI bijna de snelheid die ook mijn modem ingaat. Heel stabiel, geen enkele outage in de afgelopen 6 maanden. En nee, ik heb geen behoefte aan het veranderen van de standaard settings.
Heb je er ook ervaring mee?
Vandaar de vraag waarom je niet gewoon de Ziggo Wifi Pods zou kunnen houden, of huur/bruikleen je die? De KPN EB10/12 zijn gewone routers en doen alleen wat bijzonders als master in geval van SuperWifi-punten waardoor je het beste van beide zou kunnen hebben. De verhalen van SuperWifi waren voor mij voldoende om te weten beter bij de Unifi AP's te blijven.
Dat was inderdaad een rare zin. Ik heb hem aangepast in mijn oorspronkelijke post,
Punt dat ik wilde overbrengen is dat de beeld- en 'zap' kwaliteit via de Aris ontvanger slechter is in vergelijking met het TV kijken via de CI module met een insteekkaart van Ziggo.
Ik heb een 60 inch OLED TV en het beeld is minder scherp, zappen van de ene naar de andere zender duurt lang. Kortom, geen aangename ervaring.
Ik zag het inderdaad te laat maar intentie van de zin was duidelijk. Hier nog een oudere 40" LED i.p.v. een grote nieuwe OLED. Kwaliteitsverschil is daarop nihil en zappen met oude CI+ was traag. Gevalletje YMMV zullen we maar zeggen. Daarbij kijken we toch weinig lineaire TV, en was dikkere upload op glas super, dus ieder zijn prio. Was gewoon benieuwd.

[/quote]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• versc049
JP_Frost schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:35:
Momenteel ben ik aan het overwegen om helemaal geen TV abonnement meer af te nemen (stream toch alles) en alleen nog internet.

Met Ziggo heb ik de laatste tijd mindere ervaringen, dus ik vroeg mij af of het de moeite waard is om over te stappen op KPN aangezien ze hier recentelijk de glasvezel verbinding beschikbaar hebben. In dit topic zie ik vooral negatieve verhalen over TV via KPN, maar is de internet ervaring wel goed?
Tja...... ik heb het net geprobeerd (zie hierboven) en op basis van mijn ervaring zal ik je het niet aanraden.
Maar ik weet het N=1 :-)

Wat ik er van het geleerd is dat je je niet blind moet staren op papieren specs en de paar € die je per maand misschien kan besparen.

if it aint broken don't fix it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 22:54

Galsvezel is gewoon superieur t.o.v. kabel qua verbinding in mijn ervaring. Veel lagere ping en goede upload.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Bij mij is zowel internet als tv meer dan prima en ik kom ook va. ziggo af. 0,0 downtime tot nu toe en geen vage klachten oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
versc049 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Tja...... ik heb het net geprobeerd (zie hierboven) en op basis van mijn ervaring zal ik je het niet aanraden.
Maar ik weet het N=1 :-)
Een ervaring gebaseerd op wifi puntjes. Tsja. De internetverbinding is gewoonweg beter dan bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk die speedtest via wifi maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de internetverbinding.

De latency is bij KPN glasvezel een stuk lager dan bij Ziggo via coax en dan hebben we het nog niet over de uploadsnelheid gehad! Zoveel mogelijk bekabeld aansluiten en verder investeren in fatsoenlijke wifi (ax) apparatuur (die je ook met kabel aansluit), dan heb je overal in en om het huis een goede verbinding.

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-06-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
barrymossel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Een ervaring gebaseerd op wifi puntjes. Tsja. De internetverbinding is gewoonweg beter dan bij Ziggo.
Volgens mij gaf ik dat ook aan.
De verbinding tot in mijn meterkast kan beter zijn (sneller, minder latency), maar ik zit niet in mijn meterkast.
Daarnaast heb ik in de afgelopen jaren geen problemen gehad met mijn Ziggo verbinding. Deze was stabiel en snel genoeg om online te gamen.

Dus ja. de verbinding tot in mijn modem kan via glasvezel kijkend naar de technische specs beter zijn,
De gebruikerservaring is echter een andere.

De ervaring die ik (en de andere bewoners van dit huis) hebben als we de hele set-up van KPN (met SuperWifi) en ZIggo (met Pods) met elkaar vergelijken dan is de gebruikerservaring met Ziggo fijner.
Minder verlies van download snelheid.

In beide set-ups waren de Pods en Super Wifi punten bekabeld aangesloten.

Stabiliteit kan ik niet echt beoordelen.
De Ziggo set-up (met de Pods) draait hier inmiddels sinds ongeveer afgelopen December en sinds dien geen onderbrekingen gehad. KPN maar een paar dagen gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door versc049 op 01-06-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Overigens is dit mijn speedtest via laptop (wifi) buiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ppq6Ugz9D-wgrrd5v01k8ZLGKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n6LKxFzb22Hgtwu90XVuenBz.png?f=user_large

Overigens ook met de Super Wifi puntjes (bedraad aangesloten). @versc049, ik weet niet of jij de wifi punten bedraad hebt aangesloten, maar dat kan oh zo veel verschil maken.

Maar goed, jij hebt geen goede ervaring. En dat is vervelend. Maar je gaf wel erg snel op hoor... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door barrymossel op 01-06-2022 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Er zijn bij mij persoonlijk een aantal factoren die ik belangrijk vind:

Een stabiele en goed werkende verbinding
Ziggo heeft zich jarenlang bewezen bij mij, op verschillende adressen. De verbinding kwam destijds binnen met 600 Mbps en Unifi AC's zette dat keurig door, zonder verlies. Dat was bij KPN al anders. Op zich maakt het niets uit, maar ik kan er persoonlijk niet tegen als het enorm fluctueert. Daarnaast viel het modem binnen 24 uur uit, gevalletje pech, maar het was de druppel. Dat de verbinding dan geen lage ping of hoge upload heeft is in ons geval niet zo'n probleem. Bovendien gaat Ziggo binnenkort van 75/10 naar 100/20.

Prettige tv ervaring
Dat is ook een persoonlijk verhaal: we kijken doorgaans via CI+, dat werkt prima: ik druk op de afstandbediening van de tv op 1 en ik krijg direct NPO 1. Geen gedoe met een andere bron kiezen of wachten tot er gebuffert is om een stream te laden. Opnames doe ik nog met een heerlijk oude Humax 5200 met opnamemogelijkheid. Dat werkt prima, lekker door commercials spoelen en betaal er niets extra's voor.
Andere tv's hebben ook een CI+ en hangen aan de muur, werkt prettiger dan met een kastje. En als extra optie: Ziggo Go-app op Apple TV als ik daar toch gebruik van maak, die start sneller op dan welke tv-app dan ook.

Klantenservice
Ook dat zal pech zijn geweest met de verkeerde medewerkers van KPN, vanmorgen had ik een begripvol meisje aan de telefoon. Maar verder geen blijk van begrip dat je als nieuwe klant direct een naar alle waarschijnlijkheid defect modem hebt. Gewoon een ticket inschieten en hopen dat je morgen gebeld wordt en de monteur nog voor het weekend langs kan komen. Ziggo via Twitter om 22:30 uur een bericht gestuurd en voor 23:30 uur was de opzegging opgeheven en een extra CI+ verstuurd.

Ik ben gevallen voor de korting die KPN bood: 12 maanden 50% korting + 127,50 euro cashback. Dat klinkt aanlokkelijk, zeker i.c.m. KPN Mobiel en Entertainment Korting van 5 euro voor Spotify. Maar nu heb ik korting van Ziggo kunnen krijgen en ben ik hooguit per maand 10 euro meer kwijt. Ik blijf, heb m'n lesje wel geleerd.

Het is geheel persoonlijk, vele zweren bij KPN, anderen bij T-Mobile en ik bij Ziggo. Zo zal het altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
barrymossel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:59:
Overigens is dit mijn speedtest via laptop (wifi) buiten:

[Afbeelding]

Overigens ook met de Super Wifi puntjes (bedraad aangesloten). @versc049, ik weet niet of jij de wifi punten bedraad hebt aangesloten, maar dat kan oh zo veel verschil maken.

Maar goed, jij hebt geen goede ervaring. En dat is vervelend. Maar je gaf wel erg snel op hoor... ;)
Ja, ik had de punten inderdaad bedraad aangesloten.
Dat maakt inderdaad een wereld van verschil

En ja. Ik heb snel opgegeven. Na een dag of 3.

Ik had verwacht dat Internet connecties inmiddels een commodity zou zijn. Overstappen van de een naar de ander zou probleemloos moeten zijn. Ik heb geen zin en tijd om veel moeite te stoppen in het allemaal weer net zo lekker draaiend te krijgen als het was.

En ja....als ik te lang wacht kan ik mijn abonnement niet meer annuleren. Je hebt daar maar 14 dagen de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sinds vorige week heb ik nu ook KPN internet en TV. Voorlopig nog even via vdsl want ik ben nog niet aangesloten op glas, dat komt pas eind van dit jaar.
Gisteren heb ik de TV ontvanger aangesloten. De GUI voelde meteen vertrouwd want een paar jaar geleden zat ik bij Budget. Dit is wel een andere ontvanger met bluetooth. Vraagje: waar is die grote ronde drukknop rechtsonder op de bovenkant voor, dat kon ik nergens vinden in de handleiding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

grun93 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:54:
Sinds vorige week heb ik nu ook KPN internet en TV. Voorlopig nog even via vdsl want ik ben nog niet aangesloten op glas, dat komt pas eind van dit jaar.
Gisteren heb ik de TV ontvanger aangesloten. De GUI voelde meteen vertrouwd want een paar jaar geleden zat ik bij Budget. Dit is wel een andere ontvanger met bluetooth. Vraagje: waar is die grote ronde drukknop rechtsonder op de bovenkant voor, dat kon ik nergens vinden in de handleiding?
Aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zo simpel kan het zijn... :-) Daar was ik nog niet achter, want gebruik alleen de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
edebee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:26:
Ik heb ook de spullen binnen de 14 dagen teruggestuurd. Internet was beter dan bij ziggo maar de tv ervaring bij ziggo is beter. Geen haperingen bij zappen, geluid is veel beter en de vrouw vindt de optie dat bij opnemen ziggo halverwege een uitzending de gehele uitzending opgenomen wordt vanaf het begin ipv vanaf het punt van opnemen zoals dat bij KPN is.
Liever afzien van uw bestelling?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u deze orderbevestiging van ons ontvangt. Dit heet herroepingsrecht.
Dit staat in mijn mail die langer dan 14 dagen geleden is ontvangen, maar mijn abo gaat pas over een paar weken in. Volgens de tekst hierboven kan ik het niet meer annuleren, maar begrijp ik het goed dat dit nog wel mogelijk moet zijn?

Ik ben voor het goedkoopste basic abo van Ziggo gegaan met 6 maanden korting, maar als ik die nieuwe klant acties van KPN zie en je bv ook gewoon de 1GB abo kan nemen voor 35E per maand, ziet dat er toch nog best aantrekkelijk uit. Snelheid heb ik eigenlijk niet nodig en de TV abo ook niet (maar zonder TV betaal je meer 8)7 ).

Mocht ik toch nog ontevreden zijn over Ziggo kan ik het nog binnen 14 dagen vanaf de startdatum opzeggen? Abo bij KPN moet dan wel onder de naam van mijn partner, maar dat is de moeite wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb nu sinds gisteren glasvezel na een hoop pijn en moeite, maar het werkt voor geen ene meter. Om moedeloos van te worden.

Verbinding is bij mij over wifi enorm instabiel ook al zit ik 3 meter bij van het modem vandaan. Bekabeld heb ik nog niet kunnen testen omdat mijn oude aansluiting in de woonkamer zat en ik mijn kabels nog niet heb kunnen doortrekken naar mijn meterkast.

Die superwifi dingen van KPN leken mij niks, heeft iemand een tip voor een alternatief? Is dit wat pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Professional ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lodo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:24:
Ik heb nu sinds gisteren glasvezel na een hoop pijn en moeite, maar het werkt voor geen ene meter. Om moedeloos van te worden.

Verbinding is bij mij over wifi enorm instabiel ook al zit ik 3 meter bij van het modem vandaan. Bekabeld heb ik nog niet kunnen testen omdat mijn oude aansluiting in de woonkamer zat en ik mijn kabels nog niet heb kunnen doortrekken naar mijn meterkast.

Die superwifi dingen van KPN leken mij niks, heeft iemand een tip voor een alternatief? Is dit wat pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Professional ?
Voordat je gaat klagen test het eerst bedraad.

Daarnaast heb je geen modem meer maar een router en probeer eens 3 meter naast het access point te gaan zitten..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tylen schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Voordat je gaat klagen test het eerst bedraad.

Daarnaast heb je geen modem meer maar een router en probeer eens 3 meter naast het access point te gaan zitten..
Bedankt voor deze uitmuntende tips.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik proef hier enige sarcasme @Lodo ;).

Maar ik ben het wel eens met @Tylen . Klagen doen we allemaal op zijn tijd, maar wat meer troubleshooting en uitgebreid onderzoek stellen we hier op tweakers wel op prijs.

Wifi is alles behalve een betrouwbaar medium, zeker op grote afstand, met storing van buren en het niet hebben van de juiste Wifi instellingen etc.

Pak even een laptop of een lange netwerk kabel en test het even bedraad. Check ook even je wifi instellingen etc en overweeg losse AP's aan te schaffen. Mesh ben ik zelf niet zo een fan van tenzij je ze bedraad voorziet van een backhaul.

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2022 13:10 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Workaholic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:09:
Ik proef hier enige sarcasme @Lodo ;).

Maar ik ben het wel eens met @Tylen . Klagen doen we allemaal op zijn tijd, maar wat meer troubleshooting en uitgebreid onderzoek stellen we hier op tweakers wel op prijs.

Wifi is alles behalve een betrouwbaar medium, zeker op grote afstand, met storing van buren en het niet hebben van de juiste Wifi instellingen etc.

Pak even een laptop of een lange netwerk kabel en test het even bedraad. Check ook even je wifi instellingen etc en overweeg losse AP's aan te schaffen. Mesh ben ik zelf niet zo een fan van tenzij je ze bedraad voorziet van een backhaul.
Naja hoe moet ik dit zeggen? Het is nou niet echt een intellectueel hoogtepunt inderdaad.

Test je wifi door het bedraad te doen, tsja wat moet je hier nou op zeggen? Daarnaast is er ook een duidelijke reden die gegeven wordt waarom er nog niet bedraad getest is. Maar dit is dus eigenlijk irrelevant, want het probleem is dat de wifi enorm brak is t.a.v. de situatie hiervoor. Wat een kabel hierbij gaat helpen mag joost weten.

Wifi instellingen heb ik geprobeerd, stond niet veel bijzonders in, nog gekeken op het automatisch kiezen van de bandbreedte een verschil maakte maar uiteindelijk maar weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Welke grote afstand? Ik zei al dat ik ernaast zit.

Ik vroeg idd om wat advies omtrent AP's, maar misschien is dat over het hoofd gezien door de obsessie voor kabels? Ik weet het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het gaat niet om de obsessie voor kabels maar het uitsluiten van de WIFI. Als we weten dat het daar zit kunnen we verder troubleshooten en je helpen.

Als het bedraad ook niet goed zit dan kun je gauw concluderen dat het aan het modem/verbinding ligt.

M.a.w. eerst isoleren waar het probleem zit en dan verder :)

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2022 13:27 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Workaholic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:26:
Het gaat niet om de obsessie voor kabels maar het uitsluiten van de WIFI. Als we weten dat het daar zit kunnen we verder troubleshooten en je helpen.

Als het bedraad ook niet goed zit dan kun je gauw concluderen dat het aan het modem/verbinding ligt.

M.a.w. eerst isoleren waar het probleem zit en dan verder :)
Dit heeft KPN al uitgebreid doorgemeten, zowel de monteur die hier gisteren was als de medewerker die ik vandaag een uur aan de lijn heb gehad, en hier kwam niets naar boven.

Daarom zei ik ook expliciet:
Verbinding is bij mij over wifi enorm instabiel ook al zit ik 3 meter bij van het modem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lodo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Dit heeft KPN al uitgebreid doorgemeten, zowel de monteur die hier gisteren was als de medewerker die ik vandaag een uur aan de lijn heb gehad, en hier kwam niets naar boven.

Daarom zei ik ook expliciet:

[...]
Staat de router in een meterkast met deur dicht? Hoe is je wifi verbinding als je er direct naast staat met de deur open?

Troubleshooten! Vandaar ook dat @Workaholic aanraadt uit te sluiten dat het aan de gehele verbinding ligt. Heel logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
barrymossel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Staat de router in een meterkast met deur dicht? Hoe is je wifi verbinding als je er direct naast staat met de deur open?

Troubleshooten! Vandaar ook dat @Workaholic aanraadt uit te sluiten dat het aan de gehele verbinding ligt. Heel logisch!
Ja, maar het lijkt mij dat hier rekening mee gehouden wordt. Zij willen dat aansluitpunt verplaatsen, niet ik. Wat ik dus al zei, ik zit er direct naast met de deur open en het is nog steeds instabiel. Enorme pieken en dalen in snelheid, ping en jitter is wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@Lodo je had die info van KPN niet meegegeven in je initiële post, dus het is logisch dat wij eerst dat willen uitsluiten :). Ook schets je duidelijk dat je bekabeld nog niet hebt kunnen testen?

Wifi issues hoeven helemaal niet aan de provider te liggen. Een buurman met een storende wifi verbinding op dezelfde channel etc - of een modem met een minder sterk wifi signaal in de meter kast etc.

Doe mij een plezier en test eerst met een korte kabel vanaf het modem naar je laptop, pc oid of dit goed is. Daarna zou ik adviseren om een kabel te trekken naar een logische locatie (of locaties) in het huis en daar een wifi accesspoint te plaatsen. Google even naar wat reviews voor welke AP.. ook hier te vinden op tweakers.

Als je lui bent en geen kabels wilt trekken kun je een TP link mesh setje overwegen.. maar ik heb hier bij klanten geen goede ervaringen mee indien je geen backhaul functie gebruikt (dus alle AP's met wired verbonden).

Kort samengevat: Zoals men hieronder aangeeft en ik ook elders hierboven.. klagen gaat je hier niet helpen. Het lijkt me sterk dat het aan KPN ligt - eerst volledig troubleshooten en het probleem isoleren.

Ik denk eerder dat het aan de infrastructuur / plaatsing modem / storing buren etc en het niet hebben van een dedicated AP ligt. Niet aan KPN.

PS: Kan ook nog een client side issue / driver zijn, wat voor info geeft Windows terug als het gaat om type verbinding, signaal etc. Heb je nog een ander device wat je kunt testen?

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2022 14:23 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lodo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Ja, maar het lijkt mij dat hier rekening mee gehouden wordt. Zij willen dat aansluitpunt verplaatsen, niet ik. Wat ik dus al zei, ik zit er direct naast met de deur open en het is nog steeds instabiel. Enorme pieken en dalen in snelheid, ping en jitter is wel gewoon goed.
Zal ik dan overheen hebben gelezen. Ik zag alleen dat je er drie meter naast zat. Daar kunnen redelijk wat muren tussen zitten.
Maar als jij letterlijk naast de router zit met direct zicht op dat ding, dan is er wat mis met de router of heb je echt gigantisch veel stoorzenders. Wat ik overigens betwijfel.

Maar goed, succes ermee. Je kwam hier zo te zien alleen om te klagen. Da's prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Workaholic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:48:
@Lodo je had die info van KPN niet meegegeven in je initiële post, dus het is logisch dat wij eerst dat willen uitsluiten :). Ook schets je duidelijk dat je bekabeld nog niet hebt kunnen testen?

Wifi issues hoeven helemaal niet aan de provider te liggen. Een buurman met een storende wifi verbinding op dezelfde channel etc - of een modem met een minder sterk wifi signaal in de meter kast etc.

Doe mij een plezier en test eerst met een korte kabel vanaf het modem naar je laptop, pc oid of dit goed is. Daarna zou ik adviseren om een kabel te trekken naar een logische locatie (of locaties) in het huis en daar een wifi accesspoint te plaatsen. Google even naar wat reviews voor welke AP.. ook hier te vinden op tweakers.

Als je lui bent en geen kabels wilt trekken kun je een mesh setje overwegen.. maar ik heb hier bij klanten geen goede ervaringen mee indien je geen backhaul functie gebruikt (dus alle AP's met wired verbonden).

Kort samengevat: Zoals men hieronder aangeeft en ik ook elders hierboven.. klagen gaat je hier niet helpen. Het lijkt me sterk dat het aan KPN ligt - eerst volledig troubleshooten en het probleem isolen.

Ik denk eerder dat het aan de infrastructuur / plaatsing modem / storing buren etc en het niet hebben van een dedicated AP ligt. Niet aan KPN.

PS: Kan ook nog een client side issue / driver zijn, wat voor info geeft Windows terug als het gaat om type verbinding, signaal etc. Heb je nog een ander device wat je kunt testen?
Bedankt voor de tips, ik heb nu geen windows machine beschikbaar dus ik zal daar later even op terug moeten komen. Ook zal ik eerst even een kabel omleggen zodat ik het ook bekabeld kan testen. Je hoort van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
Even een vraagje, ik ben sinds kort over op de TP-Link Deco M5 Mesh systeem (voor betere wifi, set van 3 waarvan 2 bedraad en 1 draadloos aangesloten). Nu ben ik alle wifi clients aan het overzetten naar het nieuwe wifi netwerk (wifi zal uitgeschakeld worden op de experiabox V10).

Nu zie ik op de web interface van het modem (experiabox V10) nog 2 wifi clients die ik niet thuis kan brengen:

Een bijnaam:
IP adres: 192.168.*.**
Hostnaam: ESP_******

Een bijnaam:

Zegt iemand deze hostnaam iets (ik heb sterretjes op de plek gezet waar andere gegevens stonden)?

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 02-06-2022 22:02 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:38
knorde schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:58:
Even een vraagje, ik ben sinds kort over op de TP-Link Deco M5 (voor betere wifi, set van 3 waarvan 2 bedraad aangesloten). Nu ben ik alle wifi clients aan het overzetten naar het nieuwe wifi netwerk (wifi zal uitgeschakeld worden op de experiabox V10).

Nu zie ik op de web interface van het modem nog 2 wifi clients die ik niet thuis kan brengen:

Een bijnaam:

Een bijnaam:

Zegt iemand deze hostnaam iets (ik heb sterretjes op de plek gezet waar andere gegevens stonden)?
Een ESP…. is dit: https://en.wikipedia.org/wiki/ESP8266 en die chip zit in veel home automation apparaatjes die je via WiFi wil ontsluiten. Dus je CV, wasautomaat, deurbel, bestuurbare LED lamp, bedienbaar stopcontact etc. etc.

Heb je die in huis? Gaat er dan een lichtje bij je branden :) ?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
ernstoud schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Een ESP…. is dit: https://en.wikipedia.org/wiki/ESP8266 en die chip zit in veel home automation apparaatjes die je via WiFi wil ontsluiten. Dus je CV, wasautomaat, deurbel, bestuurbare LED lamp, bedienbaar stopcontact etc. etc.

Heb je die in huis? Gaat er dan een lichtje bij je branden :) ?
Oh wat slecht van mij, door jouw opmerking of er een lichtje ging branden bij mij wist ik het meteen. Nog 2 slimme led lampen vergeten. Oeps, ik moet mij schamen haha! Bedankt voor je snelle reactie!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:31
m0ridin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:48:

Is dit inmiddels opgelost? Zo nee, wat voor router heb je (de Experiabox van KPN zelf?).
En met welke type netwerk ben je verbonden? AON of XGS-PON? Kan je foto maken van de (O)NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Soundwork schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Is dit inmiddels opgelost? Zo nee, wat voor router heb je (de Experiabox van KPN zelf?).
En met welke type netwerk ben je verbonden? AON of XGS-PON? Kan je foto maken van de (O)NT?
En @beschuit ook...

Toevallig vanavond getest en aan de kabel gaat het inderdaad wel goed (nou ja, na 3x omdat ik het via een usb ethernet dongle deed die uitging als het scherm in slaapstand ging, USB poort dan tenminste gok ik zo). Dit met een ~65gb bestand die de eerdere keren steeds problemen gaf

Gaat btw om de experisbox zelf, de rest van je vragen snap ik even niet :p

Wifi gaat via superwifi 2.0 punten, zou ook nog eens puur de wifi van het modem zelf kunnen testen maar mjah... Misschien van het weekend ff kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:31
m0ridin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Gaat btw om de experisbox zelf, de rest van je vragen snap ik even niet :p
Aangezien je zelf bekabeld getest hebt en dit zonder problemen verloopt, mag je inderdaad het vraagstuk AON / XGS-PON laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Workaholic schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:48:

Als je lui bent en geen kabels wilt trekken kun je een TP link mesh setje overwegen.. maar ik heb hier bij klanten geen goede ervaringen mee indien je geen backhaul functie gebruikt (dus alle AP's met wired verbonden).

Kort samengevat: Zoals men hieronder aangeeft en ik ook elders hierboven.. klagen gaat je hier niet helpen. Het lijkt me sterk dat het aan KPN ligt - eerst volledig troubleshooten en het probleem isoleren.

Via de kabel lijkt het op zich wel oke, maar de wifi is echt om te huilen. Hoe is dit precies vooruitgang? Met mijn oude ziggo modem/router had ik gewoon prima wifi door heel mijn huis, 1ste en 2de verdieping. Nu met dat v12 onding van KPN heb ik hemelsbreed 3 meter verderop onbruikbare wifi terwijl mijn macbook gewoon 3 streepjes aangeeft. Schijnbaar kan je ook meer info krijgen, hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sEyyE6LSkxoHVaEUt6LfYvQ1NY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wEqbyZyTkNSg5oS59SxPnYC0.png?f=user_large

Enorm bedroevend hoe dit allemaal werkt. Moet ik nu honderden euro's uit gaan geven om het op hetzelfde niveau te krijgen als ik eerst met ziggo had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Lodo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Via de kabel lijkt het op zich wel oke, maar de wifi is echt om te huilen. Hoe is dit precies vooruitgang? Met mijn oude ziggo modem/router had ik gewoon prima wifi door heel mijn huis, 1ste en 2de verdieping. Nu met dat v12 onding van KPN heb ik hemelsbreed 3 meter verderop onbruikbare wifi terwijl mijn macbook gewoon 3 streepjes aangeeft. Schijnbaar kan je ook meer info krijgen, hier een screenshot:

[Afbeelding]

Enorm bedroevend hoe dit allemaal werkt. Moet ik nu honderden euro's uit gaan geven om het op hetzelfde niveau te krijgen als ik eerst met ziggo had?
Dit is een screenshot van dichtbij? Want 1170Mbps TX en -54dBm is helemaal niks mis mee

Buiten dat de Box12 qua interface 3x ruk is heeft hij hier prima z'n werk gedaan. Ook op 1e verdieping totaal geen issues qua snelheid of bereik

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 03-06-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
mad-dog schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Dit is een screenshot van dichtbij? Want 1170Mbps TX en -54dBm is helemaal niks mis mee

Buiten dat de Box12 qua interface 3x ruk is heeft hij hier prima z'n werk gedaan. Ook op 1e verdieping totaal geen issues qua snelheid of bereik
Van een meter of 3 weg, maar het werkt echt voor geen meter, kan die v12 box niet omgaan met macbooks of zo? Ik kan gewoon niets doen, als ik iets wil downloaden heb ik continue timeouts en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Lodo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Van een meter of 3 weg, maar het werkt echt voor geen meter, kan die v12 box niet omgaan met macbooks of zo? Ik kan gewoon niets doen, als ik iets wil downloaden heb ik continue timeouts en dergelijke.
zet is in de webinterface onder wifi AX uit dat die max wifi AC uitzend, bepaalde appratuur heeft moeite met wifi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
jopoh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:42:
[...]

zet is in de webinterface onder wifi AX uit dat die max wifi AC uitzend, bepaalde appratuur heeft moeite met wifi 6
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Lodo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt .
box12 levert wifi6(AX) bepaalde appratuur laptops camera's hebben hier problemen mee dat ze wifi6(AX) niet goed wilt werken. vaak is dit op te lossen door de wifi driver te update van laptops.

Werkt dat niet, kan je via de webinterface van de box12 onder wifi instellingen WIFI6(AX) terug zetten tot max wifi5(AC). dan gaat het 9van de 10 keer wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
jopoh schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:58:
[...]

box12 levert wifi6(AX) bepaalde appratuur laptops camera's hebben hier problemen mee dat ze wifi6(AX) niet goed wilt werken. vaak is dit op te lossen door de wifi driver te update van laptops.

Werkt dat niet, kan je via de webinterface van de box12 onder wifi instellingen WIFI6(AX) terug zetten tot max wifi5(AC). dan gaat het 9van de 10 keer wel goed
Ik ga het proberen, het is een macbook pro uit 2019 dus het lijkt mij wel vreemd. Het valt mij inderdaad wel op dat op mijn andere windows devices alles gewoon prima werkt en ik eigenlijk geen problemen ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Lodo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Ik ga het proberen, het is een macbook pro uit 2019 dus het lijkt mij wel vreemd.
Waarom lijkt je dat vreemd dan? Volgens mij hebben alleen MacBooks met Apple Silicon (M1 en hoger) ondersteuning voor Wifi 6 (AX). Macbooks met Intel-processor hebben die mogelijkheid niet voor zover ik kan zien.

Normaal gezien hebben apparaten die Wifi 6 niet ondersteunen ook geen problemen, maar er zijn er bij die wifi-chips in zich hebben die het er wat lastiger mee hebben. Toen ik een M1 Macbook Pro had deed die het juist als een van de beste apparaten op de Box12 van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:39
knorde schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:58:
Even een vraagje, ik ben sinds kort over op de TP-Link Deco M5 Mesh systeem (voor betere wifi, set van 3 waarvan 2 bedraad en 1 draadloos aangesloten). Nu ben ik alle wifi clients aan het overzetten naar het nieuwe wifi netwerk (wifi zal uitgeschakeld worden op de experiabox V10).
Overzetten? Kun je niet gewoon het oude SSID en password gebruiken?
Pagina: 1 ... 82 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen