Dennis-L schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Wat je nog kan proberen, als je dat nog niet hebt gedaan, is even je (O)NT van het stroom halen en daarna weer van stroom voorzien.
Als dat niet helpt, dan even de v12 aansluiten en KPN bellen.
KPN gebeld.
NT herstart
EB er weer aan, download 204 en upload 530MBit/s (ja, dat is geen typo)
Dat bleef een tijdje draaien.
FritzBox er weer aan: download 50 Mbit/s
NT langere tijd herstart en nu eindresultaat is 230 Mbit/s upload
DIt is de samenvatting, maar er zijn al heel wat herstarts geweest van NT en modem.
Het vreemde is dat de download ALTIJD exact die 204 is (met fluctuatie achter de komma) maar de upload steeds een andere snelheid heeft.
Interessant feitje: KPN kan met de online tool mijn Fritz!Box 7490 remote rebooten.
Al met al: dus toch opgelost en gebeld met een superleuke medewerker van KPN. Eerste ervaring met klantenservice is een dikke plus!
Nu al bijna 24 online met KPN (alsof dat een prestatie is.) maar ik moet 1 ding zeggen:
Mocht je TV kijken en kwaliteit van TV belangrijk vinden en nu bij Ziggo een Next heben, dan is de KPN oplossing toch wel heel erg ondermaats. Ik heb het idee dat het beeld scherp gesteld moet worden; alsof iemand even aan de lens moet draaien. De kwaliteit is niet best.
Prima voor nieuws en actualiteit, want dat is waar wij TV het meest voor gebruiken. Films en series komen van andere diensten. Maar dat is echt een stap terug. Ook de zapsnelheid, of het gebrek aan snelheid is vervelend.
[
Voor 28% gewijzigd door
Hann1BaL op 07-01-2022 15:16
]