[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb me wat ingelezen over gpon de afgelopen tijd. ik snap de heisa niet eromheen. wat ik dus begrijp is dat het netwerk gedeeld wordt over X aantal mensen, waardoor het kan zijn dat jij tragere verbinding hebt? maar ik merk ik hier letterlijk niks van. wordt het een beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Sinds een paar dagen haal ik de 1Gbit niet meer, maar 440Mbit zonder wijziging in mijn setup (eigen router AX88U). Heb het idee dat dit vaker voor is gekomen afgelopen maanden. Maargoed, zit niet iedere dag mijn snelheid te testen. Het viel me nu op omdat ik op een download zat te wachten. Meer mensen gelijksoortige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
TFHfony schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:16:
[...]
Overigens had ik een Experia v10 hier liggen en bij mijn upgrade naar 1gbps kreeg ik een KPN Box v12 opgestuurd. (welke dus nog in de kast ligt).
Is dit een standaard procedure bij KPN?

De v10 kan de 1gbps toch ook prima aan?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
GenetiX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:58:
Sinds een paar dagen haal ik de 1Gbit niet meer, maar 440Mbit zonder wijziging in mijn setup (eigen router AX88U). Heb het idee dat dit vaker voor is gekomen afgelopen maanden. Maargoed, zit niet iedere dag mijn snelheid te testen. Het viel me nu op omdat ik op een download zat te wachten. Meer mensen gelijksoortige problemen?
doe je een bekabelde internetspeedtest? heb je toevallig een xbox X/S? via het internet kom ik rond 930mbps. maar op mijn xbox 1,3gbit qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Farabi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

doe je een bekabelde internetspeedtest? heb je toevallig een xbox X/S? via het internet kom ik rond 930mbps. maar op mijn xbox 1,3gbit.
Yes, alles bekabeld.

Wijziging: Nogmaals mijn router (Asus AX 88U) settings nagelopen, blijkbaar stond QoS ineens aan. Uitgezet en alles weer als vanouds. Ik weet zeker dat ik dit zelf niet aangezet heb. Wellicht is dit automatisch gegaan met de laatste (auto) update naar Firmware 3.0.0.4.386_45898-gfa90458. Niet altijd even handig dat auto-updaten dus.

[ Voor 37% gewijzigd door GenetiX op 25-10-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
knorde schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

v10 kan gewoon 1gbps aan. kan zijn dat je telfort had ? dan komt vaker voor een box12 gestuurd wordt.
er heeft ook fout in systeem gezeten waardoor veel al standaard een box12 werdt gestuurd bij een aanpassing van de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
jopoh schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

v10 kan gewoon 1gbps aan. kan zijn dat je telfort had ? dan komt vaker voor een box12 gestuurd wordt.
er heeft ook fout in systeem gezeten waardoor veel al standaard een box12 werdt gestuurd bij een aanpassing van de snelheid
Ik zit op dit moment nog op 200 mbit (KPN Hussel) maar ik overweeg 1gbps vanwege het geringe prijsverschil (niet omdat het moet maar omdat het kan). Ik zou het alleen jammer vinden als ik weer nieuwe gaten moet maken in de muur, de v10 hangt net zo netjes haha.

Daarom was ik benieuwd of dit een standaard procedure is (het is niet erg als het wel gebeurd, dan maar een paar nieuwe gaatjes boren, maar toch). Ook wil ik er nog even over nadenken of ik ga upgraden of niet, het is leuk maar niet echt heel noodzakelijk, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
GenetiX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Yes, alles bekabeld.

Wijziging: Nogmaals mijn router settings nagelopen, blijkbaar stond QoS ineens aan. Uitgezet en alles weer als vanouds. Ik weet zeker dat ik dit zelf niet aangezet heb. Wellicht is dit automatisch gegaan met de laatste (auto) update naar Firmware 3.0.0.4.386_45898-gfa90458. Niet altijd even handig dat auto-updaten dus.
Heb je de kpn box 12? Hoe zie je als er een nieuwe update komt voor de box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
knorde schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Ik zit op dit moment nog op 200 mbit (KPN Hussel) maar ik overweeg 1gbps vanwege het geringe prijsverschil (niet omdat het moet maar omdat het kan). Ik zou het alleen jammer vinden als ik weer nieuwe gaten moet maken in de muur, de v10 hangt net zo netjes haha.

Daarom was ik benieuwd of dit een standaard procedure is (het is niet erg als het wel gebeurd, dan maar een paar nieuwe gaatjes boren, maar toch). Ook wil ik er nog even over nadenken of ik ga upgraden of niet, het is leuk maar niet echt heel noodzakelijk, vandaar :)
al zou je nieuw modem toegestuurd krijgen kan je alsnog de v10 blijven gebruiken hoor geen enkel probleem.
beugel v7/v8/v9/v10 en box12 hebben de zelfde maat afstand kwa schroeven, dus nee geen nieuwe gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
jopoh schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:11:
[...]

al zou je nieuw modem toegestuurd krijgen kan je alsnog de v10 blijven gebruiken hoor geen enkel probleem.
beugel v7/v8/v9/v10 en box12 hebben de zelfde maat afstand kwa schroeven, dus nee geen nieuwe gaten :)
Oh dat wist ik niet, fijn dat ze dezelfde maat afstand kwa schroeven hebben.
Scheelt toch weer, verder is de v12 gewoon welkom mochten ze die opsturen, als ze de v12 niet opsturen vind ik de v10 ook prima :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

knorde schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Ik vond het ook een redelijk zinloze actie van KPN. Geen idee waarom ik die v12 opgestuurd kreeg. Misschien omdat ik een eigen Fritz!Box aangesloten heb en ze dus geen v10 op de lijn zagen. Werkelijk waar geen idee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
Farabi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:58:
ik heb me wat ingelezen over gpon de afgelopen tijd. ik snap de heisa niet eromheen. wat ik dus begrijp is dat het netwerk gedeeld wordt over X aantal mensen, waardoor het kan zijn dat jij tragere verbinding hebt? maar ik merk ik hier letterlijk niks van. wordt het een beetje overdreven?
Ja, dat vind ik wel als het gaat over het delen van de verbinding.
Wat niet overdreven is ,is dat het concurrentie beperkt. Er is maar 1 operator mogelijk en alle providers dienen hun diensten daar in te kopen tegen de vastgestelde prijs en kunnen dus niet heel veel doen met variatie in prijzen. En die inkoopprijs is toevallig in dit geval (KPN WBA) relatief hoog, in vergelijking met netwerken waar meerdere operators kunnen leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
Wildfire schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:24:
Ik heb even gekeken voor @JB, zijn KPN verbinding wordt AON dus geen GPON.

Hou er wel rekening mee dat dat later wel gemigreerd zou kunnen worden naar GPON, jouw verbinding komt dan nog wel uit een "klassieke" PoP maar daar kan later aangepaste apparatuur en splitters in worden geplaatst. Maar ik kan daar verder niets over zeggen, ik heb daar geen inzage in.
Is dat zo? Ik dacht dat KPN WBA eerst de focus legt bij uitrol nieuwe glasvezel gebieden met GPON en XGSPON en pas als allerlaatste de oude Reggefiber AON DSLAM's opwaarderen naar XGSPON....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat KPN WBA eerst de focus legt bij uitrol nieuwe glasvezel gebieden met GPON en XGSPON en pas als allerlaatste de oude Reggefiber AON DSLAM's opwaarderen naar XGSPON....
Dat klopt dan toch in mijn geval? Of ik begrijp jou niet? Ik zit sinds paar maanden op GPON van T-Mobile omdat ik naar 1Gbit wilde. Dit in de PoP van KPN waar nog gewoon AON is. Om dat te bewerkstelligen, hebben ze me omgezet naar ODF van T-Mobile. Nu ga ik naar KPN glasvezel == weer terug naar AON maar dan ook ontsloten via KPN zelf en niet meer via T-Mobile.

edit:
ah jij reageert op het stukje toekomst, my bad

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-10-2021 20:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Klopt. Ik snap dat Wildfire het als mogelijkheid geeft maar zowel qua capaciteit van mensen/monteurs als qua budget is dat voorlopig zeker nog niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

Dat klopt dan toch in mijn geval? Of ik begrijp jou niet? Ik zit sinds paar maanden op GPON van T-Mobile omdat ik naar 1Gbit wilde. Dit in de PoP van KPN waar nog gewoon AON is. Om dat te bewerkstelligen, hebben ze me omgezet naar ODF van T-Mobile. Nu ga ik naar KPN glasvezel == weer terug naar AON maar dan ook ontsloten via KPN zelf en niet meer via T-Mobile.

edit:
ah jij reageert op het stukje toekomst, my bad
Je gaat sowieso terug naar KPN Wholesale (KPN WBA) en daar wordt jij weer aangesloten op een AON poort van de DSLAM. Je hebt dus niets meer van doen met Glasoperator na jouw overstap naar KPN. Ook je VLAN gaat weer van 300 naar 6 voor internet etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:31

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Daarom zei ik ook "later" :P

Barre73 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Klopt. Ik snap dat Wildfire het als mogelijkheid geeft maar zowel qua capaciteit van mensen/monteurs als qua budget is dat voorlopig zeker nog niet aan de orde.
Ik had ook wat duidelijker mogen zijn en dat ik "later later" bedoelde, want dat kan inderdaad nog wel een tijd gaan duren. Eerst maar eens verder gaan met de verglazing van Nederland -- waar ik zelf ook nog met smart op zit te wachten, als KPN monteur wil ik natuurlijk wel kunnen zeggen tegen klanten dat ik zelf ook KPN heb :P

(maar vooral ook wil ik gewoon die heerlijke 1 gigabit upload hebben :))

[ Voor 50% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2021 21:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:39

aex351

I am the one

Muis666 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Bridge gaat lastig worden. Tenzij je nog een Experiabox V8 hebt liggen.

Maar het geheel vervangen van de Experiabox door een eigen router is voldoende gedocumenteerd op de KPN website en in dit topic. Er zijn redelijk wat mensen die met een eigen router werken. Maar vergis je niet, dit kost mij best wel wat tijd (Ik draai OpenWRT). Maar ik geloof dat een Fritz!box redelijk out of the box werkt.

En anders kun je nog overwegen om een eigen router achter de experiabox te draaien. Met als nadeel dubbele NAT.
Ik heb een Netgear Orbi systeem hier draaien en ik vermoed dat deze geen vlan ondersteund. Wat volgens mij wel een vereiste is. Een eventuele oude router zoals de Asus N66U die ik hier nog heb liggen heeft deze optie ook niet. Dus het wordt dan nogal lastig om de KPN router te vervangen.

Ik las dat iemand DMZ als oplossing noemde. Echter, volgens mij zaten daar ook wat nadelen (beperkingen) aan. Die ik nu zo even niet zou kunnen noemen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
aex351 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:24:
[...]

Ik heb een Netgear Orbi systeem hier draaien en ik vermoed dat deze geen vlan ondersteund. Wat volgens mij wel een vereiste is. Een eventuele oude router zoals de Asus N66U die ik hier nog heb liggen heeft deze optie ook niet. Dus het wordt dan nogal lastig om de KPN router te vervangen.

Ik las dat iemand DMZ als oplossing noemde. Echter, volgens mij zaten daar ook wat nadelen (beperkingen) aan. Die ik nu zo even niet zou kunnen noemen.
Zelf heb ik het Asus zenwifi mesh systeem. Mijn idee was om de wifi op de experiabox uit ge zetten en dan de asus zenwifi in accespoint modus te zetten. Dit is niet de ideale setup ( had liever experiabox in bridge kunnen zetten) maar zo heb je niet meer het probleem van dubbele nat maar heb ik wel overal wifi door de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 23:28
Sinds begin deze maand is er de mogelijkheid om KPN glasvezel aan te schaffen. KPN NetwerkNL heeft hier namelijk glasvezel aangelegd. Nu is er een gast aan de deur geweest (van KPN) met een heel verhaal (collectief overstap etc etc), snap ik want ze willen mensen graag over laten stappen nu er geïnvesteerd is.

Nu bood hij mij eigenlijk niks anders aan dan wat ik zelf kan afsluiten op de site wat jammer is, maar goed wordt ergens volgende maand terug gebeld door KPN volgens afspraak. Ook kwam hij met het verhaal dat de aansluitkosten (gat boren in de woning en aansluiten van KPN glasvezepuntl) nu gratis waren en als het over een jaar gedaan zou worden rond de 700 euro ging kosten.

Eerste vraag is hier een betere deal uit te slepen dan wat ze online kunnen aanbieden? zei wil namelijk dat mensen als een collectief overstappen naar KPN. Dit zou toch betekenen dat er enig onderhandeling mogelijk is? Zoals ik het heb begrepen is merendeel klant van ziggo in de wijk.

tweede vraag: Klopt het dat als ik over een jaar pas zou willen overstappen naar KPN het mij 700 euro aan aansluitkosten? (gat boren door de muur voor de kabel, kabel aansluiten op modem etc etc..).

Bij consumentenbond kon ik dit vinden:
Het aanleggen van glasvezel door KPN NetwerkNL is over het algemeen gratis, wanneer een hele wijk aangesloten wordt. Ligt er al glasvezel in jouw wijk, maar niet naar jouw huis? Dan zijn de aansluitkosten over het algemeen voor jouw rekening. Je kunt kosteloos een haalbaarheidsonderzoek aanvragen.

De overige glasvezelbedrijven hebben vaak eenzelfde constructie, maar dan vaak met aansluitkosten in het begin. De kosten voor een aansluiting achteraf wanneer er al wel glasvezel ligt in jouw wijk, maar niet in jouw huis, kunnen variëren van €150 tot €1500. Afhankelijk van de afstand van je huis tot aan de al bestaande bekabeling.
Bron: https://www.consumentenbo...rt%20van%20de%20meterkast.
In mij geval ligt de kabel al naar mijn huis onder de grond en dient er alleen een gat geboord te worden of de kabel kan naar binnen getrokken te worden, mijn gevoel zegt dus dat die 700 euro aan kosten ongefundeerd en niet klopt. Of heeft KPN in deze gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:01
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:59:
Eerste vraag is hier een betere deal uit te slepen dan wat ze online kunnen aanbieden? zei wil namelijk dat mensen als een collectief overstappen naar KPN. Dit zou toch betekenen dat er enig onderhandeling mogelijk is? Zoals ik het heb begrepen is merendeel klant van ziggo in de wijk.

tweede vraag: Klopt het dat als ik over een jaar pas zou willen overstappen naar KPN het mij 700 euro aan aansluitkosten? (gat boren door de muur voor de kabel, kabel aansluiten op modem etc etc..).
Als het goed is heb je eerder al een brief van KPN gehad, voordat er iemand aan de deur kwam.

In dit stadium wil KPN alleen nog maar een aansluitpunt in je woning realiseren. Dat kost niets en verplicht je tot niets. Of je overstapt en wanneer is daarna geheel je eigen keuze.
Als je pas over een jaar besluit om het installatiepunt aan te laten leggen, moeten ze apart voor jou terug komen en dat kost geld. Misschien geen 700 euro, het kan ook minder of meer zijn. Nu is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
grun93 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:25:
[...]

Als het goed is heb je eerder al een brief van KPN gehad, voordat er iemand aan de deur kwam.

In dit stadium wil KPN alleen nog maar een aansluitpunt in je woning realiseren. Dat kost niets en verplicht je tot niets. Of je overstapt en wanneer is daarna geheel je eigen keuze.
Als je pas over een jaar besluit om het installatiepunt aan te laten leggen, moeten ze apart voor jou terug komen en dat kost geld. Misschien geen 700 euro, het kan ook minder of meer zijn. Nu is het gratis.
Klopt ik heb eerder een brief gehad, maar dat was algemeen informatie wat KPN Netwerk ging doen en wat de stappen waren. Nu komen er mensen van KPN in de wijk mij vertellen dat als ik op een later moment overstap, zegmaar 1 jaar later aansluitkosten van 700 euro moet betalen om het aansluitpunt in huis te monteren.

Overal waar ik kijk zijn de kosten rond de 75 euro (als het niet gratis is, 700 lees ik alleen als er naderhand een kabel nog afgetakt moet worden maar dat is niet het geval. Toch gaf de KPN ''verkoper'' aan dat de kosten rond de 700 euro bedroegen als ik volgend jaar zou overstappen. Maar nergens anders kan ik die informatie zo even vinden.

Mij lijkt het stug, dat betekend dat als je klant wil worden volgend jaar je 700 euro zou moeten betalen voor 15 minuten werk om een kabel naar binnen te trekken en af te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:36:
Overal waar ik kijk zijn de kosten rond de 75 euro (als het niet gratis is, 700 lees ik alleen als er naderhand een kabel nog afgetakt moet worden maar dat is niet het geval. Toch gaf de KPN ''verkoper'' aan dat de kosten rond de 700 euro bedroegen als ik volgend jaar zou overstappen.
Hij noemt gewoon een getal om je te motiveren het nu meteen gratis te laten doen. Ik denk ook niet dat het werkelijk 700 is, maar wel meer dan 0. Ik zou het nu meteen laten doen, scheelt straks weer geld.

Overigens heb je het steeds over overstappen, maar overstappen en het installatiepunt laten installeren zijn twee verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben. De een verplicht niet tot het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
grun93 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Hij noemt gewoon een getal om je te motiveren het nu meteen gratis te laten doen. Ik denk ook niet dat het werkelijk 700 is, maar wel meer dan 0. Ik zou het nu meteen laten doen, scheelt straks weer geld.
Dat denk ik dus ook.
Overigens heb je het steeds over overstappen, maar overstappen en het installatiepunt laten installeren zijn twee verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben. De een verplicht niet tot het andere.
Nou bij het overstappen moet die installatiepunt aangelegd worden en daar zat volgens die gast de kosten in. Daarom heb ik het over beiden. Ben aan het kijken in welk opzicht ik dus voordeliger uit ben met KPN dan Ziggo. Maar dat ligt zonder echte korting niet ver van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:03:
Nou bij het overstappen moet die installatiepunt aangelegd worden en daar zat volgens die gast de kosten in. Daarom heb ik het over beiden.
Ik bedoel eigenlijk dat tussen het aanleggen van het installatiepunt en het overstappen (lees: het afsluiten van een abonnement) ook best wat tijd kan zitten. Sommigen stappen meteen over zodra het kan, anderen willen eerst het contract bij ziggo uitdienen, en weer anderen stappen misschien pas na 10-20 jaar over. Of helemaal nooit, je bent tot niets verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zie hier meermaals Pricewise terug komen. Wie heeft dit proces al eens doorlopen? Ik heb gisteren order ingelegd middels deze club. Hoe snel ging het vervolgens en was dat volledig KPN of had je ook nog te maken met Pricewise?

edit:
er even achteraan gebeld. Order is doorgezet en meteen bericht van KPN. So far so good *O*

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 26-10-2021 15:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik wil mijn ethernet poorten uitbreiden met een hdmi switcher. welke switcher raden jullie aan voor mijn 1gbit glasvezel?

hoe werkt dit precies? heb ik op hetzelfde moment verbinding op mijn alle apparaten zonder snelheidsverlies?

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 26-10-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:10

H-W

Ik lees dat het dus ook mogelijk moet zijn om wel de kabel naar binnen aan te leggen maar niet direct over te stappen naar glasvezel bij KPN? Ik heb wat anders begrepen namelijk. De hele wijk is voorzien van glasvezel maar dat moet nog binnen worden aangesloten. De KS vertelde mij dat ik direct ga overstappen als het aansluitpunt binnen is gemaakt. Of is dit gewoon een trucje om zoveel mogelijk mensen te laten overstappen van koper naar glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
H-W schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:50:
Ik lees dat het dus ook mogelijk moet zijn om wel de kabel naar binnen aan te leggen maar niet direct over te stappen naar glasvezel bij KPN?
Volgens mij wel. Over de aanleg is een apart topic trouwens. Volgend jaar gaan ze in mijn wijk ook beginnen. De brief heb ik al, de man aan de deur nog niet gezien. Het zou me ook niks verbazen als dat een externe contractor is die als opdracht heeft om zoveel mogelijk klanten te werven. Die willen nog wel eens ietwat overdrijven.

[aanvulling] Het lijkt me logistiek ook handiger als ze meteen alle huizen ook van binnen aansluiten. Voorbeeld: ik woon in een portiek met 10 appartementen. Ik gok dat de meesten nu bij ziggo zitten, aan het aantal ziggo wifi netwerken hier te zien. Maar die hebben allemaal verschillende contracten met verschillende afloopdata. Dan zou KPN meerdere keren terug moeten komen naar hetzelfde portiek voor de aansluiting, dat lijkt me veel duurder dan alles in 1x aansluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door grun93 op 26-10-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Dat denk ik dus ook.

[...]

Nou bij het overstappen moet die installatiepunt aangelegd worden en daar zat volgens die gast de kosten in. Daarom heb ik het over beiden. Ben aan het kijken in welk opzicht ik dus voordeliger uit ben met KPN dan Ziggo. Maar dat ligt zonder echte korting niet ver van elkaar.
Ook als de kabel bij gevel is blijven liggen en je over een jaar pas een abonnement neemt zijn er geen extra kosten verbonden.
Nare en vervelende verkooptruc van een deur-tot-deur verkoper.
En geloof me: ik weet waar ik het over heb :-)

@grun93 en @H-W : zolang KPN netwerk in je wijk aan het werk is kan je kosteloos een aansluiting krijgen zonder abonnement. Het wel nemen van een abonnement levert in eerste instantie geen snellere aansluiting op. Dus ook een truc van KPN verkopers.
Er is 1 gebied waar dit echter wel geldt en dat is een project in Gouda. Mensen met een nieuwe abonnement of bestaand koperabonnement bij KPN krijgen de verbinding direct in huis. De rest krijgt een kastje bij de gevel en kan alsnog kosteloos aangesloten worden bij het overstappen.
En voor hoogbouw wordt altijd en overal geprobeerd iedereen direct aan te sluiten.

Nabrander: In een aantal gebieden is KPN momenteel samen met KPN Netwerk bezig om al tijdens de huisaansluiting van de glasvezel ook direct die glasvezel te activeren en de klant om te zetten van zijn bestaande KPN-DSL abonnement. Daar heeft de klant verder geen keuze in maar het kost ook niks extra. Dit wordt dan gedaan door 1 en dezelfde KPN Netwerk monteur.

[ Voor 43% gewijzigd door Barre73 op 26-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik probeer het een beetje te volgen. Maar waarom heeft iedereen het over 'omzetten' van/naar GPON. Iedereen wilt op GPON terecht komen of juist niet. Volgens mij in mijn stad is ODF de norm. Is dit iets goeds of slechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
aex351 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:17:
Ik probeer het een beetje te volgen. Maar waarom heeft iedereen het over 'omzetten' van/naar GPON. Iedereen wilt op GPON terecht komen of juist niet. Volgens mij in mijn stad is ODF de norm. Is dit iets goeds of slechts?
Wat bedoel je met "goed of slecht"?
En ODF, daar is bij KPN de provider niet echt sprake van, want dat gaat over eigen operator KPN Wholesale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:27:
Ik zie hier meermaals Pricewise terug komen. Wie heeft dit proces al eens doorlopen? Ik heb gisteren order ingelegd middels deze club. Hoe snel ging het vervolgens en was dat volledig KPN of had je ook nog te maken met Pricewise?

edit:
er even achteraan gebeld. Order is doorgezet en meteen bericht van KPN. So far so good *O*
Deze club prima bevallen bij mij. Ik had bij hun de aanvraag gedaan naar KPN met overstapservice vanaf T-Mobile, ging zonder problemen. De overstapservice deed ook prima zijn werk, want KPN kon bij de eerste monteursdag niet opleveren (deur PoP defect), dus mijn T-Mobile internet verbinding bleef netjes doorlopen tot de 2e monteursdag toen het wel lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:29
Farabi schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:45:
ik wil mijn ethernet poorten uitbreiden met een hdmi switcher. welke switcher raden jullie aan voor mijn 1gbit glasvezel?

hoe werkt dit precies? heb ik op hetzelfde moment verbinding op mijn alle apparaten zonder snelheidsverlies?
Ligt vast aan mij, maar hoe wil je een HDMI-switch gebruiken voor je ethernetpoorten?

HDMI wordt gebruikt voor audio en video, voor ethernet lijkt mij een ethernet switch beter…..

https://www.coolblue.nl/p...W5syhS4NYb4xoC9q4QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KPN rolt momenteel GPON uit in alle nieuwe gebieden. Maar in de oude gebieden komt ook ooit een keer alsnog GPON. Wel vanuit de bestaande PoPs natuurlijk maar toch. Dat wordt bedoeld met omzetten. Maar dat speelt de komende jaren nog niet voor zover nu inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eindelijk komt er hier dan ook een glasvezel verbinding _/-\o_

De kabels zijn maanden geleden door de straat getrokken en maandje of anderhalf geleden is het glasvezelpunt hier binnen aangesloten. Volgende week eindelijk over!

Maar nu? Ik wil een FRITZ!Box 7590 aanschaffen maar lees over verschillende technieken (GPON1 of Aon?). Moet ik daar rekening mee houden tijdens de aanschaf of werkt de FB 7590 op beiden technieken? De KPN dame en haar collega wisten het mij vanmiddag niet te zeggen..

Oja, de dame op de chat dacht dat we op GPON1 kwamen te zitten maar ook dat wist ze niet 100% zeker. Aangezien ik het liefste de Fritzbox in bezit heb voordat de monteur er is ben ik op zoek naar het verlossende antwoord, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Rallye Ah, stom van me. Ik bedoel ethernet switcher.

De snelheid werkt gewoon hetzelfde als op de modem neem ik aan?

[ Voor 77% gewijzigd door Farabi op 26-10-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Deze club prima bevallen bij mij. Ik had bij hun de aanvraag gedaan naar KPN met overstapservice vanaf T-Mobile, ging zonder problemen. De overstapservice deed ook prima zijn werk, want KPN kon bij de eerste monteursdag niet opleveren (deur PoP defect), dus mijn T-Mobile internet verbinding bleef netjes doorlopen tot de 2e monteursdag toen het wel lukte.
Goed om te horen! Na belletje had ik meteen KPN bevestiging binnen dus dat ging goed.

Nu nog even wachten tot formele migratie datum dus verwacht nog een maandje afzien met GPON bij T-Mobile…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Goed om te horen! Na belletje had ik meteen KPN bevestiging binnen dus dat ging goed.

Nu nog even wachten tot formele migratie datum dus verwacht nog een maandje afzien met GPON bij T-Mobile…
Waarom is het afzien met GPON / T-Mobile?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
D-Ed schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:41:
Eindelijk komt er hier dan ook een glasvezel verbinding _/-\o_

De kabels zijn maanden geleden door de straat getrokken en maandje of anderhalf geleden is het glasvezelpunt hier binnen aangesloten. Volgende week eindelijk over!

Maar nu? Ik wil een FRITZ!Box 7590 aanschaffen maar lees over verschillende technieken (GPON1 of Aon?). Moet ik daar rekening mee houden tijdens de aanschaf of werkt de FB 7590 op beiden technieken? De KPN dame en haar collega wisten het mij vanmiddag niet te zeggen..

Oja, de dame op de chat dacht dat we op GPON1 kwamen te zitten maar ook dat wist ze niet 100% zeker. Aangezien ik het liefste de Fritzbox in bezit heb voordat de monteur er is ben ik op zoek naar het verlossende antwoord, thx!
Kans dat je GPON krijgt bij KPN als KPN Netwerk nu bij jou aan het graven is, is 99 procent. En de Fritzbox 7590 werkt daar prima op in plaats van de Experiabox.
Alle andere termen zijn dan niet meer van toepassing dus mag je vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
aex351 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Waarom is het afzien met GPON / T-Mobile?
Lees het topic van T-Mobile glasvezel maar... GPON uitrollen in een netwerk waar klanten ook nog NT's hebben voor AON is niet handig.... In ieder geval niet zoals T-Mobile het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Barre73 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Lees het topic van T-Mobile glasvezel maar... GPON uitrollen in een netwerk waar klanten ook nog NT's hebben voor AON is niet handig.... In ieder geval niet zoals T-Mobile het nu doet.
Ik dacht dat ODF = AON en per definitie niet GPON. Dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Kans dat je GPON krijgt bij KPN als KPN Netwerk nu bij jou aan het graven is, is 99 procent. En de Fritzbox 7590 werkt daar prima op in plaats van de Experiabox.
Alle andere termen zijn dan niet meer van toepassing dus mag je vergeten.
Super, dank!

Is het noodzakelijk dat ik daar twee stopcontacten heb? Er zit er maar eentje namelijk (oude woning). Dan zorg ik ervoor dat er een verlengkabel naartoe getrokken is voor volgende week.

Maar blij te lezen dat ik de 7590 kan bestellen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
D-Ed schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Super, dank!

Is het noodzakelijk dat ik daar twee stopcontacten heb? Er zit er maar eentje namelijk (oude woning). Dan zorg ik ervoor dat er een verlengkabel naartoe getrokken is voor volgende week.

Maar blij te lezen dat ik de 7590 kan bestellen _/-\o_
Yes, de ONT moet ook van stroom worden voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
aex351 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:02:
[...]

Ik dacht dat ODF = AON en per definitie niet GPON. Dat klopt dus niet?
ODF kan 2 zaken betekenen:

1. Optical Distribution Frame, de lades in de PoP/wijkcentrale die lopen naar de huis aansluitingen/meterkasten
2. ODF access: waarbij meerdere operators toegang hebben tot het netwerk van KPN Netwerk/Reggefiber.

ODF heeft niets te maken met de glasvezel netwerk architectuur, zoals AON, GPON en XGSPON.

[ Voor 3% gewijzigd door Soundwork op 26-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
Maakt voor de klant niks uit, GPON bespaart providers apparatuur.
Of de overboeking op de passieve fiber gebeurd(1 poort deel je met 32 mensen) of in de POP maakt ook niet uit.

Enige verschil is dat bij GPON je de mediaconverter niet kan vervangen en bij AON wel een eigen SFP kan plaatsen.

Kwa snelheid/stabiliteit maakt het allemaal niks uit in praktijk.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
mr_evil08 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
Kwa snelheid/stabiliteit maakt het allemaal niks uit in praktijk.
Dat klopt niet helemaal, als bij GPON het beheer niet goed wordt gedaan zoals T-Mobile nu doet met hun eigen operator Glasoperator dan is GPON wel degelijk storingsgevoeliger en dan heb je als GPON klant wel meer hinder in vergelijking met AON klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Soundwork schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Dat klopt niet helemaal, als bij GPON het beheer niet goed wordt gedaan zoals T-Mobile nu doet met hun eigen operator Glasoperator dan is GPON wel degelijk storingsgevoeliger en dan heb je als GPON klant wel meer hinder in vergelijking met AON klanten.
Ja omdat je op 1 poort zit met 32 andere klanten maar de praktijk zal het allemaal weinig uitmaken, T-mobile is een prijsvechter waarvan je niet direct kan verwachten dat alles 100% perfect is.

Niet om geheel offtopic te gaan maar persoonlijk heb ik nooit issues met T-mobile alleen de 1e paar dagen bij overzetten naar GPON ging het niet soepel maar ze boden een goede oplossing door gratis gebruik te maken van hun mobiel netwerk. T-mobile € 40 euro p/m vs KPN € 57,50 is nogal een verschil waar je niet van kan verwachten dat het direct 100% is.

Waar mensen hier op hameren is dat je bij AON een 1:1 lijn hebt wat dus niet zo is, deze wordt ook netjes met x personen gedeeld in de POP.

Niet om te Bashen hier maar het is maar waar je prioriteit aan geeft, wens je een goede klantenservice en hoge maandprijs dan zit je bij KPN beter, maar eigenlijk neem je alleen contact op met de klantenservice als er iets fout gaat wat dus in praktijk amper tot niet voorkomt.

En het andere verschil is dat je bij KPN een iets lagere ping hebt dan T-mobile, een verschil van 3ms...

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 27-10-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Ja omdat je op 1 poort zit met 32 andere klanten maar de praktijk zal het allemaal weinig uitmaken, T-mobile is een prijsvechter waarvan je niet direct kan verwachten dat alles 100% perfect is.

Niet om geheel offtopic te gaan maar persoonlijk heb ik nooit issues met T-mobile alleen de 1e paar dagen bij overzetten naar GPON ging het niet soepel maar ze boden een goede oplossing door gratis gebruik te maken van hun mobiel netwerk. T-mobile € 40 euro p/m vs KPN € 57,50 is nogal een verschil waar je niet van kan verwachten dat het direct 100% is.

Waar mensen hier op hameren is dat je bij AON een 1:1 lijn hebt wat dus niet zo is, deze wordt ook netjes met x personen gedeeld in de POP.

Niet om te Bashen hier maar het is maar waar je prioriteit aan geeft, wens je een goede klantenservice en hoge maandprijs dan zit je bij KPN beter, maar eigenlijk neem je alleen contact op met de klantenservice als er iets fout gaat wat dus in praktijk amper tot niet voorkomt.
Dan lees mijn verhaal maar eens. Zo zat ik er eerst ook in maar ik heb er geen vertrouwen in dat het (op korte termijn) goed komt bij T-Mobile met hun GPON.

Waarom? Omdat het op dezelfde golflengte zit en _iedereen_ nu over wil van KPN naar T-Mobile vanwege de prijs. Dat betekent AON > GPON (WBA > ODF) en dat geeft telkens ellende voor de al ontsloten GPON gebruikers.

Ik heb sinds migratie al 5 dagen niet kunnen werken. Nee ik heb nergens recht op qua consumentlijntje maar nu ik weet wat de oorzaak is, gooi ik de handdoek in de ring en pak met liefde het prijsverschil. Beetje handelen maakt ook echt wel korting mogelijk. Scheelt me zo'n 4 tientjes op jaarbasis.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
JB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Dan lees mijn verhaal maar eens. Zo zat ik er eerst ook in maar ik heb er geen vertrouwen in dat het (op korte termijn) goed komt bij T-Mobile met hun GPON.

Waarom? Omdat het op dezelfde golflengte zit en _iedereen_ nu over wil van KPN naar T-Mobile vanwege de prijs. Dat betekent AON > GPON (WBA > ODF) en dat geeft telkens ellende voor de al ontsloten GPON gebruikers.

Ik heb sinds migratie al 5 dagen niet kunnen werken. Nee ik heb nergens recht op qua consumentlijntje maar nu ik weet wat de oorzaak is, gooi ik de handdoek in de ring en pak met liefde het prijsverschil. Beetje handelen maakt ook echt wel korting mogelijk. Scheelt me zo'n 4 tientjes op jaarbasis.
Dat hebben ze wel netjes geregeld, even langsgaan bij de lokale telefoonboer om een T-mobile(prepaid) SIM op te halen, contact nemen met de klantenservice en je krijgt een code dan mag je daar onbeperkt gebruik van maken zolang de storing duurt(De kosten van de simkaart krijg je terug).

Ze zetten je dus niet geheel in het donker.

Dat verhaal ken ik als er nog een KPN AON mediaconverter aan hangt gaat de port down, ik heb dat zelf ook gehad bij de migratie, daarna nooit meer.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 27-10-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Dat hebben ze wel netjes geregeld, even langsgaan bij de lokale telefoonboer om een T-mobile(prepaid) SIM op te halen, contact nemen met de klantenservice en je krijgt een code dan mag je daar onbeperkt gebruik van maken zolang de storing duurt(De kosten van de simkaart krijg je terug).

Ze zetten je dus niet geheel in het donker.
Dat noem ik een workaround. Ik wil geen onderbrekingen meer midden in Teams vergaderingen. Vervolgens zo'n k*t hotspotje op moeten tuigen etc. Ik wil gewoon een lijn die het blijft doen zoals ik gewend was.
Dat verhaal ken ik als er nog een KPN AON mediaconverter aan hangt gaat de port down, ik heb dat zelf ook gehad bij de migratie, daarna nooit meer.
Dat ging hier ook een hele tijd goed, tot de volgende verhuizing... Dit blijf je houden.

Afgelopen maandag en vorige week vrijdag beiden keren een NT kastje op de stroom na ompatchen. Het is klaar. Onderaannemers boeit het toch niet. Scheelt een ritje om meteen naar de PoP te gaan als T-Mobile het zelf mag gaan doen, dus gewoon omprikken "boeie!!"... Nu is het sowieso drama want 8:00-12:00 KPN aan zet, vanaf 14:00 uur Guidion == downtime overigen...

[ Voor 44% gewijzigd door JB op 27-10-2021 09:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
JB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Dat noem ik een workaround. Ik wil geen onderbrekingen meer midden in Teams vergaderingen. Vervolgens zo'n k*t hotspotje op moeten tuigen etc. Ik wil gewoon een lijn die het blijft doen zoals ik gewend was.

[...]
Dat ging hier ook een hele tijd goed, tot de volgende verhuizing... Dit blijf je houden.

Afgelopen maandag en vorige week vrijdag beiden keren een NT kastje op de stroom na ompatchen. Het is klaar. Onderaannemers boeit het toch niet. Scheelt een ritje om meteen naar de PoP te gaan als T-Mobile het zelf mag gaan doen, dus gewoon omprikken "boeie!!"... Nu is het sowieso drama want 8:00-12:00 KPN aan zet, vanaf 14:00 uur Guidion == downtime overigen...
Jammer van je ervaring en dat begrijp ik ook wel zeker als je veel thuiswerkt etc dan wil je een snelle oplossing en ga je meer voor stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
[...]

En het andere verschil is dat je bij KPN een iets lagere ping hebt dan T-mobile, een verschil van 3ms...
Native IPv6, makkelijk je eigen router gebruiken, om nog es wat te noemen, is me zeker een paar euro's waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lathummer
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Pfff hier zakelijk steeds gezeur met kpn glasvezel gehad qua modem.
Nu nog de experiabox v10, die fysiek continue uitvalt. Nieuwe adapter mocht niet baten.
Helaas wil kpn niks en puur alleen nogmaals een adapter opsturen. Iemand nog tips wat nu te doen?
Modem moet wrs gewoon omgeruild worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
JB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Zit hier in hetzelfde schuitje.

We hebben de afgelopen 3 jaar elders in de stad gewoond op idd een AON aansluiting. Zeer tevreden over eerst Telfort en later T-Mobile. Nooit een noemenswaardige storing gehad.

Zijn anderhalve maand geleden verhuisd, T-Mobile 1000/1000 voor 25 euro per maand natuurlijk behouden. Maar in die ~50 dagen al zeker 6x een hele ochtend zonder internet gezeten (zo ook deze ochtend). Ergens midden in de nacht klapt het eruit, en in de loop van de dag gaat het ook weer aan (rond de middag).

Ik neem toch aan dat die GPON-groep op een gegeven moment 'vol' zit en dat ze mij daarna met rust kunnen laten? :+
De vorige keer heb ik de monteur afgebeld omdat het uiteindelijk weer werkte, maar nu ik begrijp hoe het eigenlijk in elkaar steekt wil ik er toch graag eens met iemand over praten en/of hoe hij kan voorkomen dat nou net onze verbinding er 1x per week uitgetrokken wordt.

Maarehh; als je overstapt naar KPN, dan heb je daarna toch nog steeds precies hetzelfde probleem?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:33
Richh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Zit hier in hetzelfde schuitje.

We hebben de afgelopen 3 jaar elders in de stad gewoond op idd een AON aansluiting. Zeer tevreden over eerst Telfort en later T-Mobile. Nooit een noemenswaardige storing gehad.

Zijn anderhalve maand geleden verhuisd, T-Mobile 1000/1000 voor 25 euro per maand natuurlijk behouden. Maar in die ~50 dagen al zeker 6x een hele ochtend zonder internet gezeten (zo ook deze ochtend). Ergens midden in de nacht klapt het eruit, en in de loop van de dag gaat het ook weer aan (rond de middag).

Ik neem toch aan dat die GPON-groep op een gegeven moment 'vol' zit en dat ze mij daarna met rust kunnen laten? :+
De vorige keer heb ik de monteur afgebeld omdat het uiteindelijk weer werkte, maar nu ik begrijp hoe het eigenlijk in elkaar steekt wil ik er toch graag eens met iemand over praten en/of hoe hij kan voorkomen dat nou net onze verbinding er 1x per week uitgetrokken wordt.

Maarehh; als je overstapt naar KPN, dan heb je daarna toch nog steeds precies hetzelfde probleem?
Als KPN op die locatie nog op de "oude" manier zonder GPON werkt en je vezeltje rechtstreeks op een switch wordt ingeprikt, dan niet lijkt mij,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
krakendmodem schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Als KPN op die locatie nog op de "oude" manier zonder GPON werkt en je vezeltje rechtstreeks op een switch wordt ingeprikt, dan niet lijkt mij,.
Dan is het waarschijnlijk alsnog een kwestie van tijd tot zij ook GPON gaan doen, waarna je opnieuw in hetzelfde schuitje zit, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05
Lathummer schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:39:
Nu nog de experiabox v10, die fysiek continue uitvalt. Nieuwe adapter mocht niet baten.
Helaas wil kpn niks en puur alleen nogmaals een adapter opsturen. Iemand nog tips wat nu te doen?
Regelmatig even de adapter uit je modem trekken en er iets later weer in doen.
KPN bellen dat je modem regelmatig uitvalt en op dat moment de stekker er weer uittrekken.

Willen ze dan nog geen nieuw modem sturen dan zijn er vast wel eenvoudige mogelijkheden om je v10 te roasten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:12

mb1

Lathummer schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:39:
Ik heb ook tijdlang gezeur gehad met de V10 icm. de experiawifi modules.
Vier of vijf x een monteur gehad en tussendoor zelf elke paar dagen de zooi gereset.
Mooie was ook dat elke x als je belt met de helpdesk ze als eerste de V10 resetten naar fabrieksinstellingen..
Alle dhcp instellingen was je dan weer kwijt!!
De laatste monteur was na twee koppen koffie wel bereid en V12 te plaatsen waarbij hij aangaf dat niet te mogen eigenlijk..
Nu al een half jaar stabiel ik denk één of twee keert de experiawifi boxjes opnieuw moeten opstarten.
Ik blijf er nu af want het werk gewoon goed!
Wellicht een nette oplossing om een V12 te krijgen, je verbinding upgraden naar Gbit..
Volgens mij krijg je dan de V12 toch? Na een maand ofzo kun je dan weer terug naar je eigen snelheid, de V12 hoeft dan niet meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
borft schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Native IPv6, makkelijk je eigen router gebruiken, om nog es wat te noemen, is me zeker een paar euro's waard ;)
ipv6 is voorlopig nog niet interessant want diensten op Internet bieden ook nog wel ipv4 aan, maar voor de fun is het te begrijpen waarom Tweakers dit gebruiken of een serverpark thuis hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

St00mwals schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Regelmatig even de adapter uit je modem trekken en er iets later weer in doen.
Tijdklok stopcontact :)
Maar inderdaad, de upgrade 1GB route is de "netste", indien beschikbaar bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Richh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Dan is het waarschijnlijk alsnog een kwestie van tijd tot zij ook GPON gaan doen, waarna je opnieuw in hetzelfde schuitje zit, toch? :P
Nope want mag hopen dat KPN GPON fatsoenlijk implementeert en dus geen gezeur heeft met hun eigen NT kastjes die de GPON overhoop halen bij ompatchen zoals nu bij T-Mobile.

Desalniettemin ga ik terug naar AON. Dus hier sowieso geen zorgen meer op de korte/lange termijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
JB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:48:
[...]

Nope want mag hopen dat KPN GPON fatsoenlijk implementeert en dus geen gezeur heeft met hun eigen NT kastjes die de GPON overhoop halen bij ompatchen zoals nu bij T-Mobile.

Desalniettemin ga ik terug naar AON. Dus hier sowieso geen zorgen meer op de korte/lange termijn.
Ga je terug naar AON bij T-Mobile (zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?) of ben je hiervoor naar een andere aanbieder overgestapt (ik neem dan aan; KPN)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Richh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Nee want KPN gaat tegen die tijd direct over op XGS PON en die heeft daar door gebruik van andere wavelengths geen last van. En ook al zouden ze GPON gebruiken: zij laten hun monteurs wel zelf ompatchen en dan kan dit dus wel gecoördineerd worden met het tijdig van de stroom halen van de bestaande mediaconverter.

T-Mobile kan dit ook allemaal voorkomen met een investering richting KPN Netwerk door te gaan betalen voor het recht om zelf te mogen ompatchen in de PoP zodat 1 monteur het ompatchen doet en het communiceren met die bewuste klant dat eerst de NT van de stroom af moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Richh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Ga je terug naar AON bij T-Mobile (zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?) of ben je hiervoor naar een andere aanbieder overgestapt (ik neem dan aan; KPN)?
Nee ik ga naar KPN inderdaad want zoals @Barre73 al aangeeft is de enige “oplossing” dat T-Mobile dit structureel beter afhecht door kosten te maken, terug naar AON doen ze niet want ze willen alles op ODF hebben. Daarnaast moet je dan nog steeds hopen dat de onderaannemers en/of monteurs van T-Mobile niet ritjes gaan besparen etc door gelijk te patchen in de PoP ipv die NTs eerst van de stroom te halen.

De gok op nog meer downtime is het me gewoonweg niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 27-10-2021 22:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 15:46
@NoahAmber

Op jou Foto heb je een blauwe glasvezel (PC) connector in gebruik, dat is niet de bedoeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qJqAn9mWTaEwWrPTxN4UtbG42c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IzsIXENeI1YbrkDu6komdFVn.png?f=user_large

Dit moet zijn:"Groen APC"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyFk-CN3rmNbmIoQk7-aRiqOGnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYNYLnyguZQZOjIjb61lxC8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwwiCkMBd7swY_LDzn6QZRq3w5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0NtxavIeIkNczsKdBDArEVha.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork

Dat "hameren" in het topic, kan je voorbeeld noemen? Ik heb ze niet voorbij zien komen.
En natuurlijk is ook een AON patch overboekt, dat is bij alle consumenten internet verbindingen het geval.
Anders ga je fors meer betalen voor een zakelijke lijn. Voor 40 t/m 70 Euro per maand heb je altijd een overboekte verbinding, of dat nu glasvezel GPON, XGSPON, AON of Ziggo Coax is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Soundwork schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Dat "hameren" in het topic, kan je voorbeeld noemen? Ik heb ze niet voorbij zien komen.
En natuurlijk is ook een AON patch overboekt, dat is bij alle consumenten internet verbindingen het geval.
Anders ga je fors meer betalen voor een zakelijke lijn. Voor 40 t/m 70 Euro per maand heb je altijd een overboekte verbinding, of dat nu glasvezel GPON, XGSPON, AON of Ziggo Coax is....
Ik denk dat hij bedoelt dat je met AON 1 verbinding voor jezelf hebt tussen woning en POP, terwijl met PON je de lijn deelt met je buren zoals met kabel, waarbij jou verkeer zijn eigen identifier (kleurtje) heeft, maar al het verkeer bij iedereen aan komt.
Dus dat staat los van een overboeking van de verbinding verderop in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sinds vandaag hapert mijn iptv, iemand ook last van? Heb 3 iptv apps geprobeerd op mijn lg webos tv, maar heb bij alle 3 dezelfde problemen. Wifi en bekabeld geprobeerd.

2 weken geleden overgestapt van tele2 hier. Daar had ik dit niet. Het is overigens alleen vandaag aan de gang, de andere dagen ging het super.

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 29-10-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Inmiddels ook KPN glasvezel aangevraagd. Had in eerste KPN gekozen omdat de router in bridge mode gezet kon worden, wat bij T-Mobile niet kon. Maar kennelijk kan het bij KPN dus ook niet. Uiteindelijk alsnog KPN gekozen omdat T-Mobile kennelijk slechte TV kwaliteit levert, als ik de reviews mag geloven. Dus ik ben benieuwd.

Heb ook meteen een MoCa 2.0 adapter set gekocht, zodat ik de bestaande coax kabels kan blijven gebruiken. Ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
aex351 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 02:25:
Inmiddels ook KPN glasvezel aangevraagd. Had in eerste KPN gekozen omdat de router in bridge mode gezet kon worden, wat bij T-Mobile niet kon. Maar kennelijk kan het bij KPN dus ook niet. Uiteindelijk alsnog KPN gekozen omdat T-Mobile kennelijk slechte TV kwaliteit levert, als ik de reviews mag geloven. Dus ik ben benieuwd.

Heb ook meteen een MoCa 2.0 adapter set gekocht, zodat ik de bestaande coax kabels kan blijven gebruiken. Ben benieuwd naar het resultaat.
Bij KPN hoef je de router niet in bridge te zetten, je kunt hem er gewoon tussenuit halen en je eigen router direct gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
aex351 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 02:25:

Bij T-Mobile kan je eigen router aansluiten, zonder tussenkomst van hun router.
En bij KPN (zoals @borft ook al schreef) is het ook mogelijk eigen router aan te sluiten.

Dus je overstap voor IPTV die van betere kwaliteit is dan nog de enige reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Farabi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:07:
Sinds vandaag hapert mijn iptv, iemand ook last van? Heb 3 iptv apps geprobeerd op mijn lg webos tv, maar heb bij alle 3 dezelfde problemen. Wifi en bekabeld geprobeerd.

2 weken geleden overgestapt van tele2 hier. Daar had ik dit niet. Het is overigens alleen vandaag aan de gang, de andere dagen ging het super.
Klinkt als een probleem met je TV. Heb je die bekabeld of via wifi aangesloten?
Werkt het wel goed op een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Klinkt als een probleem met je TV. Heb je die bekabeld of via wifi aangesloten?
Werkt het wel goed op een ander apparaat?
Bekabeld, maar op wifi deed ie het ook. Kijken wat er vanavond gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Soundwork schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Bij T-Mobile kan je eigen router aansluiten, zonder tussenkomst van hun router.
En bij KPN (zoals @borft ook al schreef) is het ook mogelijk eigen router aan te sluiten.

Dus je overstap voor IPTV die van betere kwaliteit is dan nog de enige reden ;)
Volgens mij kon je bij T-Mobile in combinatie met vast bellen geen eigen router gebruiken. Daarnaast ondersteunen ze het ook niet officieel.

Bij KPN wel. Alleen mijn Netgear Orbi (wifi 6) is dan weer te beperkt. En een oude Asus N66U router die ik hier heb liggen is ook te beperkt. Ondersteunt geen vlans etc. Laat staan telefonie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
aex351 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Volgens mij kon je bij T-Mobile in combinatie met vast bellen geen eigen router gebruiken. Daarnaast ondersteunen ze het ook niet officieel.

Bij KPN wel. Alleen mijn Netgear Orbi (wifi 6) is dan weer te beperkt. En een oude Asus N66U router die ik hier heb liggen is ook te beperkt. Ondersteunt geen vlans etc. Laat staan telefonie.
Dat klopt inderdaad, met SIP phone account bij T-Mobile kan je deze dienst via eigen router afnemen.

KPN ondersteunt dit wel omdat zij de SIP account gegevens wel verstrekken.
Overigens, KPN en T-Mobile geven beiden geen officieel support op eigen routers. Het is toegestaan ze te gebruiken op de aansluiting, maar dan houdt het verder op.

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Edit: link toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Soundwork op 29-10-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
Soundwork schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:13:
[...]
Dat klopt inderdaad, met SIP phone account bij T-Mobile kan je deze dienst via eigen router afnemen.

KPN ondersteunt dit wel omdat zij de SIP account gegevens wel verstrekken.
T-Mobile zal binnenkort de SIP gegevens ook moeten vrijgeven. Anders kun je een zaak aanspannen bij de ACM (Beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten). Volgens mij geldt die beleidsregel vanaf 27 maart, maar ik lees ook de datum vanaf 1 janari 2022...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
Ik ga binnenkort weer naar KPN na ruim 12 jaar bij Ziggo, en sinds de aanleg van glasvezel een kort uitstapje via T-Mobile Thuis. Daar is het abonnement nu vroegtijdig opgezegd om een regionaal probleem in Zuid-oost Drenthe.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met hoe vast de ipv6 prefix is. Komt het voor dat deze verandert, en zo ja, hoevaak? In principe hoeft hij niet te veranderen zo lang de DUID gelijk blijft in de dhcpv6 client. Ik ben ook benieuwd hoe vaak het ipv4 adres verandert, hoewel dat zonder veel moeite op te vangen is met DDNS.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
jk-5 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:07:
Ik ga binnenkort weer naar KPN na ruim 12 jaar bij Ziggo, en sinds de aanleg van glasvezel een kort uitstapje via T-Mobile Thuis. Daar is het abonnement nu vroegtijdig opgezegd om een regionaal probleem in Zuid-oost Drenthe.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met hoe vast de ipv6 prefix is. Komt het voor dat deze verandert, en zo ja, hoevaak? In principe hoeft hij niet te veranderen zo lang de DUID gelijk blijft in de dhcpv6 client. Ik ben ook benieuwd hoe vaak het ipv4 adres verandert, hoewel dat zonder veel moeite op te vangen is met DDNS.
Ik zit nu bijna een jaar bij KPN, in dat jaar is zowel mijn IPv4 adres als mijn IPv6 prefix niet veranderd, maar YMMV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
borft schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:09:
[...]

Ik zit nu bijna een jaar bij KPN, in dat jaar is zowel mijn IPv4 adres als mijn IPv6 prefix niet veranderd, maar YMMV ;)
Fijn! Dat zegt eigenlijk al genoeg dat KPN netjes let op de DHCP/DHCPv6 opties die bestaan om het onnodig veranderen te voorkomen. Nu dus maar even 2 weken geduld hebben totdat de verbinding wordt geactiveerd.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
jk-5 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:07:

T-Mobile staat erom bekend om zijn wisselende WAN IP adressen. Bij KPN is dat volgens mij altijd fixed zo lang je klant bent......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
Ik heb een experia v10a. En ik heb 5gz en 2.4gz apart. Beide een andere naam.
Ik heb dat toen gedaan via de service tool. Is dat niet meer mogelijk? Ook zie ik helemaal niks in de modem zelf om 5ghz aan te passen etc. Is dat niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag die KPN 1G verbinding maar aangevraagd. Ziggo wel zat en helaas is er geen keuze in goedkopere abo's via andere providers. KPN heeft dat lekker dichtgetimmerd. Jammer maar helaas. Aankomende week gaan ze in de straat de kabeltjes doortrekken en aansluitingen maken in de meterkast.
Ben benieuwd hoe snel ik dat glasvezel (internetonly) abotje krijg. Laat KPN opzeggen bij Ziggo dus hoop dat daar niet teveel vertraging door komt (aangevraagd via internetten.nl).

Wil na ruim een decade wachten weleens genieten van glas, ben erg benieuwd en het wachten ondertussen wel zat ;) .

Denk dat ik eerst maar alles afwacht en als het dan werkt mijn eigen router bestel.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
MrMarcie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:54:
Vandaag die KPN 1G verbinding maar aangevraagd. Ziggo wel zat en helaas is er geen keuze in goedkopere abo's via andere providers. KPN heeft dat lekker dichtgetimmerd. Jammer maar helaas. Aankomende week gaan ze in de straat de kabeltjes doortrekken en aansluitingen maken in de meterkast.
Ben benieuwd hoe snel ik dat glasvezel (internetonly) abotje krijg. Laat KPN opzeggen bij Ziggo dus hoop dat daar niet teveel vertraging door komt (aangevraagd via internetten.nl).

Wil na ruim een decade wachten weleens genieten van glas, ben erg benieuwd en het wachten ondertussen wel zat ;) .

Denk dat ik eerst maar alles afwacht en als het dan werkt mijn eigen router bestel.
KPN opzeggen bij Ziggo? Je schrijft eerst dat je naar KPN gaat?
En "goedkoper" niet echt, maar ze hebben wel meerdere snelheden waar je uit kan kiezen, je bent niet verplicht 1 Gbps af te nemen. Je kan ook kiezen voor 100 of 200 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Soundwork schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

KPN opzeggen bij Ziggo? Je schrijft eerst dat je naar KPN gaat?
En "goedkoper" niet echt, maar ze hebben wel meerdere snelheden waar je uit kan kiezen, je bent niet verplicht 1 Gbps af te nemen. Je kan ook kiezen voor 100 of 200 Mbps.
Dat KPN Ziggo voor me opzegt. ;)
En ik wil die 1g UPLOAD. 500/500 was is in principe ook nog wel ok, maar die levert KPN niet (100/200/1000). Anderen wel via KPN netwerk maar dan betaal ik meer voor dan die 1G verbinding van KPN. Breek me de bek niet open. :?

Als het straks maar feilloos werkt zonder storingen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
MrMarcie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:07:
[...]

Dat KPN Ziggo voor me opzegt. ;)
En ik wil die 1g UPLOAD. 500/500 was is in principe ook nog wel ok, maar die levert KPN niet (100/200/1000). Anderen wel via KPN netwerk maar dan betaal ik meer voor dan die 1G verbinding van KPN. Breek me de bek niet open. :?

Aaah.... Ok :)
Nou, ik heb zelf nu sinds ruim een jaar KPN glasvezel 200 Mpbs abonnement, maar werkt prima. Nog geen storingen gehad, alleen wat korte hickups. Ik heb sinds anderhalve maand ook IPTV 4K erbij en ook niets op aan te merken. Eigen router in gebruik via een AON DSLAM patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
borft schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:09:
[...]

Je kunt in de mijnkpn https://mijn.kpn.com/ bij producten,thuis, IP-adres gewoon zien welk ipv4 en ipv6 ip-adres je hebt toegewezen gekregen van KPN.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

MrMarcie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:07:
[...]
Heb hier als 1 van de eerste regio's al heel lang glas van KPN. Moment......
Net even nagekeken en heb al 10 jaar een glas abbo bij KPN. Ik kan je zeggen dat als er in die 10 jaar 5 min of meer serieuze storingen zijn geweest het al veel is. Een enkele keer werkte de mail niet goed. 1 of twee keer even geen TV signaal (een keer wat langer dan een paar uur en toen waren landelijk de rapen gaar ..... duhhh) of het internet deed het even niet...... Voor de rest haal ik altijd mijn snelheid en is het rete stabiel. Ik werk veel vanuit huis (ook al voor de Corona crisis) en het is volgens mij 1x voorgekomen dat ik een uurtje of zo niet kon werken. Alles via de standaard zogenaamde slechte Experia Box. Voor normaal gebruik werkt die prima en er draaien hier heel erg verschrikkelijk veel TV's, laptops, telefoons, tablets, Netflix, Amazon, Disney, Game PC's, Kodi kastjes, Media spelers, Nest deurbel, Nest Camera enz op een 200 / 200 verbinding. Geheel probleemloos, iedereen kan doen wat ie wil zonder haperingen of problemen.

Ergo: Gefeliciteerd met je overstap.

Edit: Voor de Tweaker twijfelaars.... heb ook al 10 jaar het zelfde IP adres.

[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 29-10-2021 18:46 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
lHybridl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:22:
Ik heb een experia v10a. En ik heb 5gz en 2.4gz apart. Beide een andere naam.
Ik heb dat toen gedaan via de service tool. Is dat niet meer mogelijk? Ook zie ik helemaal niks in de modem zelf om 5ghz aan te passen etc. Is dat niet meer mogelijk?
Nee niet meer mogelijk door de komst van OWL software wat dus samen werkt met wifi experia/super wifi.
omdat in deze gevallen de v10a als master wordt gebruikt. is al meerdere malen hier voorbij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:07:

Dit gebeurde trouwens op de dag nadat ik een ethernet switch had gekocht. Kan dat de issue zijn?

Ik heb de stekker in en eruit gedaan van de modem. En de tv direct bekabeld met de modem, maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:33
Farabi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Dit gebeurde trouwens op de dag nadat ik een ethernet switch had gekocht. Kan dat de issue zijn?

Ik heb de stekker in en eruit gedaan van de modem. En de tv direct bekabeld met de modem, maar het probleem blijft.
Speelt het probleem ook nog als die switch niet aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
krakendmodem schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Speelt het probleem ook nog als die switch niet aan staat?
Ja, misschien per toeval die dag hoor, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
jopoh schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Nee niet meer mogelijk door de komst van OWL software wat dus samen werkt met wifi experia/super wifi.
omdat in deze gevallen de v10a als master wordt gebruikt. is al meerdere malen hier voorbij gekomen :)
Dus ik zit in soort van limbo mode omdat ik het lang geleden al gedaan had.
Hopelijk gaat er niet iets een keer mis dat ik geen gebruik meer van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Farabi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:44:
[...]

Ja, misschien per toeval die dag hoor, ik weet het niet.
En het is alleen een probleem met je TV, maar werkt goed op je smartfoon of laptop?

Waar had je die ethernet switch voor nodig overigens?

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 30-10-2021 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 06:38:
[...]

En het is alleen een probleem met je TV, maar werkt goed op je smartfoon of laptop?

Waar had je die ethernet switch voor nodig overigens?
het werkt overal goed verder. vandaag had ik een stuk minder last van. de switch heb ik voor mijn ps5, xbox en kodi mediaplayer. aangezien de gigantische bestanden en bitrates.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 30-10-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Farabi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

het werkt overal goed verder. vandaag had ik een stuk minder last van. de switch heb ik voor mijn ps5, xbox en kodi mediaplayer. aangezien de gigantische bestanden en bitrates.
Ok, dan is mijn conclusie dat het niet aan je KPN verbinding ligt.
Dus dan blijft over je TV (is er een software update geweest), of de switch (en eventueel nieuw of anders aangesloten apparatuur) wat kan storen.
Daarvoor kun je beter een los topic starten zodat meer mensen mee kunnen lezen met verstand van LG TV's. Hier bijvoorbeeld:
Televisies & Beamers

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 30-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:09
Farabi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

Een aantal vragen die nog niet gesteld zijn:
  1. Watvoor modem gebruik je?
  2. Welk KPN abonnement heb je? (glasvezel/vdsl + snelheid)
  3. Als je last van haperingen hebt, wat gebeurt er dan op je netwerk? Staan er dan bijvoorbeeld veel torrents te downloaden (of andere downloads)? Zit je dan tegen de maximale snelheid aan?
Achtergrond: videostreaming is bijna altijd UDP verkeer en daardoor gevoelig voor "storing". Wat je omschrijft past typisch bij een "volledig belaste internetverbinding" (of een modem die de packetrate niet trekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56

Mr. Freeze

¡GO!

Leuk van kpn voor degene die net als ik kpn compleet hebben, gratis plus pakket en 5 euro korting op een entertainment pakket. Zojuist een mail ontvangen van kpn.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
EnigmA-X schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:02:
[...]

Een aantal vragen die nog niet gesteld zijn:
  1. Watvoor modem gebruik je?
  2. Welk KPN abonnement heb je? (glasvezel/vdsl + snelheid)
  3. Als je last van haperingen hebt, wat gebeurt er dan op je netwerk? Staan er dan bijvoorbeeld veel torrents te downloaden (of andere downloads)? Zit je dan tegen de maximale snelheid aan?
Achtergrond: videostreaming is bijna altijd UDP verkeer en daardoor gevoelig voor "storing". Wat je omschrijft past typisch bij een "volledig belaste internetverbinding" (of een modem die de packetrate niet trekt).
Kpn box 12. 1gbit glasvezel. Ik zit niks te downloaden. Maar het gaat vandaag veel beter. Misschien een tijdelijke issue.
Pagina: 1 ... 56 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen