Sinds vandaag werkt IPTV via pfsense ineens niet meer
2 jaar lang stabiel gedraaid. Vanmorgen merkte ik al toen ik iets terug wilde kijken. Kreeg ik een melding ''mediaspeler niet gevonden'' oid ik had nog slaap in mijn ogen
Vanmiddag was het helemaal klaar: Krijg steeds de melding dat er software gedownload moet worden, dat doet hij dan ook. Vervolgens is alle geinstalleerd en bij het opstarten op 85% blijft hij hangen en krijg ik de melding 651 opvragen instellingen mislukt. Dat schijnt in te houden dat hij geen ipadres krijgt of niet de juiste. En dan begint het hele circus weer opnieuw.
Het IPTV vlan komt uit pfsense op een apparte interface/poort en zit in zijn eigen vlan op de switch.
Heb meerdere malen alles volgens deze tutorial gevolgd
sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale
Firewall staat alles op allow any. Om het zoeken wat makkelijker te maken.
Ik heb het idee dat ik vannacht een nieuw IPTVWAN ip adres heb gekregen maar dat weet ik niet zeker
En naar mijn idee kloppen de routes nu niet?
Die stroken niet met het IP adres wat ik op mijn IPTMWAN krijg van KPN
Iemand een idee
Heb het adres al geprobeerd te renewen en tijdens het downloaden/opstarten van de STB is er ong 2mbit activiteit.
Uit pure wanhoop de experiabox aangesloten, en potver. dan werkt alles wel. Prik ik hem over op mijn setup blijft het werken totdat ik de STb herstart en dan is het weer terug bij af.
[
Voor 10% gewijzigd door
casemodder op 05-11-2021 21:47
]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML