[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Mr. Freeze schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:03:
Leuk van kpn voor degene die net als ik kpn compleet hebben, gratis plus pakket en 5 euro korting op een entertainment pakket. Zojuist een mail ontvangen van kpn.
Dan zit je een beetje achteraan in de mailing denk ik ;)
Dat is al een dag of 5 bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:09
Farabi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:07:
[...]

Kpn box 12. 1gbit glasvezel. Ik zit niks te downloaden. Maar het gaat vandaag veel beter. Misschien een tijdelijke issue.
Helder. Dit stukje zou het probleem iig niet direct mogen zijn.
Je hebt/had met je nieuwe switch niet per ongeluk een lus in je netwerk gemaakt van/naar je modem?
Heb je toevallig apparaten in je netwerk waarbij je een vast ip-adres hebt ingesteld? Of draait alles netjes met DHCP?

Ook een ip-conflict voldoet als veroorzaker voor een dergelijke "storing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
EnigmA-X schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:27:
[...]

Helder. Dit stukje zou het probleem iig niet direct mogen zijn.
Je hebt/had met je nieuwe switch niet per ongeluk een lus in je netwerk gemaakt van/naar je modem?
Heb je toevallig apparaten in je netwerk waarbij je een vast ip-adres hebt ingesteld? Of draait alles netjes met DHCP?

Ook een ip-conflict voldoet als veroorzaker voor een dergelijke "storing".
nee, ben sowieso een noob op dit gebied. heb helemaal niks gedaan na de installatie 2 weken geleden. ik zal het even de komende week in de gaten houden. bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56

Mr. Freeze

¡GO!

Dennis-L schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:18:
[...]

Ja, dat denk ik dan ook, maar niet minder blij mee. Nu nog even uitvogelen of ik een bestaande spotify account bij kpn kan onderbrengen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Dennis-L schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:18:
[...]

Hussel is niet hetzelfde als Compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
La1974 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Hussel is niet hetzelfde als Compleet.
Inderdaad. Dit geldt alleen voor klanten met Hussel. Klanten die Compleet zijn (voor oktober 2019 dacht ik) krijgen dit niet. Die kunnen immers al kiezen uit gratis ESPN of Pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
Edje040 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

Inderdaad. Dit geldt alleen voor klanten met Hussel. Klanten die Compleet zijn (voor oktober 2019 dacht ik) krijgen dit niet. Die kunnen immers al kiezen uit gratis ESPN of Pluspakket.
Klopt. Zoals ik. Maar dit kan er wel voor zorgen dat mensen nu wel naar Hussel willen overstappen omdat het dan eindelijk net zo veel of minder kost dan nu met Compleet.
Zoals ik :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Barre73 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

Klopt. Zoals ik. Maar dit kan er wel voor zorgen dat mensen nu wel naar Hussel willen overstappen omdat het dan eindelijk net zo veel of minder kost dan nu met Compleet.
Zoals ik :-)
Oh, die had ik nog niet opgepikt. Ik heb nu gratis ESPN met 'compleet', die kosten werden altijd hoger als ik naar 'hussel' zou gaan en dan maar 5 euro korting kreeg. Zeg je nu dat dit gelijk is komen te liggen?

edit: volgens mij betaal ik dan nog altijd meer dan nu, dus ik denk dat je alleen voordeel hebt als je het pluspakket wil hebben, en niet zozeer ESPN?

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 31-10-2021 08:56 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Hmmbob schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Oh, die had ik nog niet opgepikt. Ik heb nu gratis ESPN met 'compleet', die kosten werden altijd hoger als ik naar 'hussel' zou gaan en dan maar 5 euro korting kreeg. Zeg je nu dat dit gelijk is komen te liggen?

edit: volgens mij betaal ik dan nog altijd meer dan nu, dus ik denk dat je alleen voordeel hebt als je het pluspakket wil hebben, en niet zozeer ESPN?
Yep. Voor mensen met Pluspakket kan het gunstiger zijn. Met ESPN is het dat vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:33
Ook hier de mail gehad met de korting van 1.99. Altijd leuk.
Misschien de vaste lijn ook maar eens opzeggen of wegporteren naar een andere voip-aanbieder. Scheelt ook weer 2 euro per maand.

Nu moet ik zeggen dat wij het pluspakket ook hebben omdat er 3 of 4 zenders tussen zitten die we kijken, de rest van zenderaanbod valt al onder het basispakket. Verder vind ik het pluspakket niet echt interessant, de films en series die er in zitten kijken we al niet.

Aan de andere kant: we "besparen" 6,99 doordat ik ook mobiel klant ben bij KPN. En kan daarom dus 5 euro voor een ander pakket kiezen. En als we weer een extra pakket afnemen, dan verdient KPN daar weer z'n centen op lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 31-10-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
NDSFREAK schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

Je kunt in de mijnkpn https://mijn.kpn.com/ bij producten,thuis, IP-adres gewoon zien welk ipv4 en ipv6 ip-adres je hebt toegewezen gekregen van KPN.
uhm, dat kan je toch gewoon op je router zien; waarom zou je daarvoor in een portal kijken? ;) btw, je krijgt dus niet een ipv6 adres toegewezen, maar een PD (prefix delegation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:54

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Gisteren bestelling geplaatst voor Gbit Internet + TV, 12 maanden voor €35. Ik ga TV niet gebruiken (heb NLZiet), maar krijg dan wel de entertainment korting voor mijn Netflix. Goede deal :)

Ik ga wel de iTV app uitproberen, is die kwaliteit vergelijkbaar met de decoder? Of is het echt minder?

Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen T-Mobile nu en KPN. Heb met beiden nooit echt problemen gehad, maar de routering van T-Mobile is echt crappy. Veel te veel extra hops en latency. Als iemand geïnteresseerd is kan ik wel wat testjes doen (als dat niet al gebeurd is)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

JB

Cédric roelt!

The GUI schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:

Ik ga wel de iTV app uitproberen, is die kwaliteit vergelijkbaar met de decoder? Of is het echt minder?
Werkt die app eigenlijk alleen met een TV abbo? Of doet ie het ook op een internetverbinding van KPN met een KPN account? Ik heb alleen internet besteld bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 01-11-2021 09:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:47:
[...]

Werkt die app eigenlijk alleen met een TV abbo? Of doet ie het ook op een internetverbinding van KPN met een KPN account? Ik heb alleen internet besteld bijv.
Nee die werkt niet zonder TV abonnement.
Dat zou ook wel een beetje raar zijn, met alleen een internet abonnement "gratis" kijken naar alle zenderpakketen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Gisteren bestelling geplaatst voor Gbit Internet + TV, 12 maanden voor €35. Ik ga TV niet gebruiken (heb NLZiet), maar krijg dan wel de entertainment korting voor mijn Netflix. Goede deal :)

Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen T-Mobile nu en KPN. Heb met beiden nooit echt problemen gehad, maar de routering van T-Mobile is echt crappy. Veel te veel extra hops en latency. Als iemand geïnteresseerd is kan ik wel wat testjes doen (als dat niet al gebeurd is)
Die iTV heb kun je niet gebruiken als je geen tv hebt afgenomen, je hebt namelijk een abonneenummer nodig bij het aanmelden.

Maar wees niet getreurd, NLZIET biedt een betere kijkervaring dan de ITV app vanwege de hogere beeldkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennis-L schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:59:
[...]

Nee die werkt niet zonder TV abonnement.
Dat zou ook wel een beetje raar zijn, met alleen een internet abonnement "gratis" kijken naar alle zenderpakketen via de app.
Nee lijkt me ook, maar ik kreeg allerlei info mbt tv bij de bestelling zoals een abonnee nummer waar @Miki naar refereert. Het zal wel een standaard bericht zijn. Dacht wellicht de standaard zenders doen het dan alleen over een KPN lijn als klant zijnde.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 01-11-2021 10:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09

Waar heb je 12 maanden voor 35 euro gezien dan? Ik kan die actie nergens vinden...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Miki schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:00:
[...]

Die iTV heb kun je niet gebruiken als je geen tv hebt afgenomen, je hebt namelijk een abonneenummer nodig bij het aanmelden.

Maar wees niet getreurd, NLZIET biedt een betere kijkervaring dan de ITV app vanwege de hogere beeldkwaliteit :)
Dat scheelt, want ik heb toevallig wél TV erbij afgenomen ;)

Dat vermoedde ik al. Ik ga het eens vergelijken met elkaar.
Jassy schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
[...]

Waar heb je 12 maanden voor 35 euro gezien dan? Ik kan die actie nergens vinden...
Het was een actie van www.breedbankwinkel.nl, maar die was tot en met gisteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
The GUI schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:06:
[...]
Het was een actie van www.breedbankwinkel.nl, maar die was tot en met gisteren :X
Zonde. Voor die prijs was ik overgestapt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem

De beeldkwaliteit van de decoders is wel wat beter dan die van de app.
De app werkt trouwens ook prima. Ik gebruik 'm op en 32" LG TV schermpje in de slaapkamer. In de woonkamer hangt de decoder ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ANdrode schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:16:
[...]

My thoughts exactly :P
krakendmodem schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:29:
[...]

De beeldkwaliteit van de decoders is wel wat beter dan die van de app.
De app werkt trouwens ook prima. Ik gebruik 'm op en 32" LG TV schermpje in de slaapkamer. In de woonkamer hangt de decoder ertussen.
Ja dacht ik al, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
ANdrode schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:16:
[...]

De actie loopt nog steeds hoor, in ieder geval via Pricewise. Ik heb gisteren ook een overstap aangevraagd vanaf Budget Alles-in-1 naar KPN (vdsl): 35 euro voor 12 maanden en een eenmalige bonus van € 85. Alleen wat mij opviel: de actie geldt niet voor alle postcodes. Ik krijg de actie bijvoorbeeld wel op postcodes uit mijn gemeente maar weer niet in de buurgemeente.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9c_leDzxHlMTsAfa7sKJ6ECWtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbjGssMvjaYfDjjxZ74IFpmF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door domi10 op 01-11-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
domi10 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:01:
[...]

De actie loopt nog steeds hoor, in ieder geval via Pricewise. Ik heb gisteren ook een overstap aangevraagd vanaf Budget Alles-in-1 naar KPN (vdsl): 35 euro voor 12 maanden en een eenmalige bonus van € 85. Alleen wat mij opviel: de actie geldt niet voor alle postcodes. Ik krijg de actie bijvoorbeeld wel op postcodes uit mijn gemeente maar weer niet in de buurgemeente.[Afbeelding]
ik zie 100mb in die aanbieding ipv 1gb?
Nog steeds geen rare prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
krakendmodem schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:14:
[...]

Dat klopt, ik heb nog geen glasvezel in mijn wijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 16:09
krakendmodem schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:14:
[...]

Het lijkt erop dat dit een actie is op VDSL en niet op Glasvezel.. Ik kan hem op DSL bij mij wel vinden maar niet op glas.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier ligt over 2 maandjes eindelijk glasvezel en kreeg een 'speciaal' aanbod van KPN. Het valt me echter op dat KPN rete duur is met hun speciale aanbod.

KPN 4K TV + 1000 Mbit glasvezel
6 maand 37,50 euro
6 maand 70 euro
eenmalig 25 euro
=
670 euro totaal

KPN 4K TV + 200 Mbit Glasvezel
6 maand 35
6 maand 60
eenmalig 25
=
595 euro

Ziggo 4K TV + 300 Mbit kabel
9 maand 30 euro
3 maand 63 euro
=
460 euro.

Loont het nog om KPN te bellen voor een beter aanbod net als ik altijd bij Ziggo doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

stin00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:53:

Loont het nog om KPN te bellen voor een beter aanbod net als ik altijd bij Ziggo doe?
Hier niet. Enige wat ze deden; aansluitkosten eraf :z

Pricewise was uiteindelijk goedkoper dan KPN's eigen "bestel-lijn". Die uitleg kon KPN me ook niet geven. Het zal wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
stin00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:53:
Hier ligt over 2 maandjes eindelijk glasvezel en kreeg een 'speciaal' aanbod van KPN. Het valt me echter op dat KPN rete duur is met hun speciale aanbod.

KPN 4K TV + 1000 Mbit glasvezel
6 maand 37,50 euro
6 maand 70 euro
eenmalig 25 euro
=
670 euro totaal

KPN 4K TV + 200 Mbit Glasvezel
6 maand 35
6 maand 60
eenmalig 25
=
595 euro

Ziggo 4K TV + 300 Mbit kabel
9 maand 30 euro
3 maand 63 euro
=
460 euro.

Ik weet niet waar je die bedragen zo kan krijgen, maar als ik bij Ziggo kijk dan kom ik op
Eerste 4 maanden 39,95
Daarna per maand 68,50
Wat een totaal geeft van 707,80 ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zau3ATmxcsWC0MFID6Jo4KpOGKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xyq7i2MBeIQJuqh3jAYhI19d.png?f=user_large

En bij KPN is het bij 1000Mb geen 70 na 6 maanden maar 67.50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTDwDyR99AC4nBpAhCO-NYOpeGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zMLBdCZUnDxHux6BaLHggayl.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis-L op 01-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dennis-L schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:23:
[...]
Ik weet niet waar je die bedragen zo kan krijgen, maar als ik bij Ziggo kijk dan kom ik op
Eerste 4 maanden 39,95
Daarna per maand 68,50
Wat een totaal geeft van 707,80 ?
Bedragen zijn telefonisch geregeld, staan niet standaard op de site. Vandaar m'n vraag of KPN eenzelfde business model hanteert waarbij bellen je bijzonder veel voordeel oplevert.

Weet trouwens niet waar je kijkt, maar zelfs 'regulier' bij Ziggo kom je al uit op 591 via https://www.ziggo.nl/bestedeal .
En bij KPN is het bij 1000Mb geen 70 na 6 maanden maar 67.50
Dat is gek.. of ben je mogelijk Zenders in 4K vergeten aan te vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
stin00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:28:
[...]

Bedragen zijn telefonisch geregeld, staan niet standaard op de site. Vandaar m'n vraag of KPN eenzelfde business model hanteert waarbij bellen je bijzonder veel voordeel oplevert.

Weet trouwens niet waar je kijkt, maar zelfs 'regulier' bij Ziggo kom je al uit op 591 via https://www.ziggo.nl/bestedeal .

[...]

Dat is gek.. of ben je mogelijk Zenders in 4K vergeten aan te vinken?
Was ik vergeten inderdaad maar ik zou die 4K optie niet nemen, bij beide providers niet.
Je krijg hooguit een zender of 3/4 in 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zucht... op een of andere manier is de Pricewise doorzetting gebeurd met het huisnummer van de buren :X Daar heb ik meteen voor gebeld, maar die order kon natuurlijk niet aangepast worden. Nu blijkt dus dat die nieuwe order incl. tv abbo is aangemaakt @Dennis-L... Dat verklaard de code dus ook.

Klaarblijkelijk heb ik nu ook niet die korting van Pricewise, omdat KPN dat zelf niet kan aanpassen. Annuleren vond de beste man van KPN niet verstandig omdat mijn lijn 10 november al omgezet wordt. Wat ergens ook gek is, kijkende naar een maand opzegtermijn (verhuisservice gebruikt) met een order van 28 oktober...

Hij gaat 10 november die korting proberen te verwerken als eenmalige creditering, maar wist niet zeker of dat gaat lukken omdat ie ook iTV eraf moet halen en het een 1 jarig contract betreft waar normaliter niets aan gewijzigd "kan worden" :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
Zucht... op een of andere manier is de Pricewise doorzetting gebeurd met het huisnummer van de buren :X Daar heb ik meteen voor gebeld, maar die order kon natuurlijk niet aangepast worden. Nu blijkt dus dat die nieuwe order incl. tv abbo is aangemaakt @Dennis-L... Dat verklaard de code dus ook.

Klaarblijkelijk heb ik nu ook niet die korting van Pricewise, omdat KPN dat zelf niet kan aanpassen. Annuleren vond de beste man van KPN niet verstandig omdat mijn lijn 10 november al omgezet wordt. Wat ergens ook gek is, kijkende naar een maand opzegtermijn (verhuisservice gebruikt) met een order van 28 oktober...

Hij gaat 10 november die korting proberen te verwerken als eenmalige creditering, maar wist niet zeker of dat gaat lukken omdat ie ook iTV eraf moet halen en het een 1 jarig contract betreft waar normaliter niets aan gewijzigd "kan worden" :/
Die snap ik niet.... Als je bij Pricewise een vergelijking maakt, dan vul je toch de gegevens in van je postcode met EIGEN huisnummer? Of heb ik wat gemist? Want als je de buren ingeeft, dan krijgen de buren toch een nieuw abonnement in hun meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:31:
[...]

Die snap ik niet.... Als je bij Pricewise een vergelijking maakt, dan vul je toch de gegevens in van je postcode met EIGEN huisnummer? Of heb ik wat gemist? Want als je de buren ingeeft, dan krijgen de buren toch een nieuw abonnement in hun meterkast?
Ik weet niet of het met doorzetten mis is gegaan maar er stond toch echt het huisnummer van de buren in de opdracht van KPN. Die order kon niet gewijzigd worden dus is geannuleerd door KPN en nu is er een foutieve order ingelegd (met tv) op juiste huisnummer door diezelfde persoon incl de ontbrekende korting…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:38:
[...]

Ik weet niet of het met doorzetten mis is gegaan maar er stond toch echt het huisnummer van de buren in de opdracht van KPN. Die order kon niet gewijzigd worden dus is geannuleerd door KPN en nu is er een foutieve order ingelegd (met tv) op juiste huisnummer door diezelfde persoon incl de ontbrekende korting…
Maar wat stond er dan in jouw opdracht bevestiging van PriceWise? Wel het juiste huisnummer?

Edit:
Feit blijft: als jij het huisnummer bij Pricewise goed hebt ingegeven, dan dienen zij dit op te lossen.
Zij zijn de opdrachtgever naar KPN.

[ Voor 12% gewijzigd door Soundwork op 01-11-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:41:
[...]

Maar wat stond er dan in jouw opdracht bevestiging van PriceWise? Wel het juiste huisnummer?

Edit:
Feit blijft: als jij het huisnummer bij Pricewise goed hebt ingegeven, dan dienen zij dit op te lossen.
Zij zijn de opdrachtgever naar KPN.
Dat stond goed, maar die 2e opdracht door KPN zelf zit al te ver in proces dat ik bang ben dat mijn lijn straks weg is. Verhuisservice etc. Ik mag hopen dat KPN dit gewoon administratief kan rechtzetten. Hij kon de vorige order ook gewoon inzien met kortingen dus de gegevens zijn er. Hij kon de prijs alleen niet per maand regelen en moet werken met een creditnota. KPN heeft nu een fout wederom fout gecorrigeerd dus verwacht niet dat Pricewise nog iets gaat betekenen hierin omdat die order geannuleerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 01-11-2021 22:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:20:
[...]

Dat stond goed, maar die 2e opdracht door KPN zelf zit al te ver in proces dat ik bang ben dat mijn lijn straks weg is. Verhuisservice etc. Ik mag hopen dat KPN dit gewoon administratief kan rechtzetten. Hij kon de vorige order ook gewoon inzien met kortingen dus de gegevens zijn er. Hij kon de prijs alleen niet per maand regelen en moet werken met een creditnota. KPN heeft nu een fout wederom fout gecorrigeerd dus verwacht niet dat Pricewise nog iets gaat betekenen hierin omdat die order geannuleerd is.
Ik schrik hier wel van, ik ging er altijd vanuit dat het order systeem van PriceWise automatisch naar KPN "doorrolde" maar daar zit dus handmatig werk tussen. Ik heb nog even in mijn email historie gekeken van mijn Pricewise order naar KPN met overstapservice vanuit T-Mobile en die bevestigingsmail bevatte helemaal geen klant gegevens, alleen een ordernummer en een telefoonnummer van je "Pricewise coach". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:29:
[...]

Ik schrik hier wel van, ik ging er altijd vanuit dat het order systeem van PriceWise automatisch naar KPN "doorrolde" maar daar zit dus handmatig werk tussen. Ik heb nog even in mijn email historie gekeken van mijn Pricewise order naar KPN met overstapservice vanuit T-Mobile en die bevestigingsmail bevatte helemaal geen klant gegevens, alleen een ordernummer en een telefoonnummer van je "Pricewise coach". :/
Hier wel. Adres enz staat er in. Ik had achteraf wellicht beter via Pricewise kunnen schakelen maar dacht dit te laten corrigeren bij KPN omdat die eerste order met verkeerde huisnummer me wel snel genoeg opviel. Meneer van KPN gaf aan dat dat niet meer ging maar hij kon m opnieuw aanmaken met dezelfde kortingen. Nou niet dus en nu zit er zelfs TV bij die nieuwe order wat er ook nog af moet + juiste korting.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:33:
[...]

Hier wel. Adres enz staat er in. Ik had achteraf wellicht beter via Pricewise kunnen schakelen maar dacht dit te laten corrigeren bij KPN omdat die eerste order met verkeerde huisnummer me wel snel genoeg opviel. Meneer van KPN gaf aan dat dat niet meer ging maar hij kon m opnieuw aanmaken met dezelfde kortingen. Nou niet dus en nu zit er zelfs TV bij die nieuwe order wat er ook nog af moet + juiste korting.
Ja, je had het absoluut eerst via Pricewise moeten laten oplossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:10:
[...]

Ja, je had het absoluut eerst via Pricewise moeten laten oplossen.....
Achteraf is het mooi wonen... ik denk een tikfout halen ze er nog wel uit maar vervolgens stelde die KPN man me gerust dat ie de order gelijkmatig opnieuw kon inleggen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Laatst online: 24-09 19:57
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken: ben overgezet van Telfort glasvezel naar KPN. Ging allemaal vanzelf en probleemloos, maar ik kan nergens terugvinden welke internetsnelheid ik nu zou moeten hebben. Obv mijn factuur ("Internet en Interactieve TV á EUR 50,04 per maand") en de TS leid ik af dat ik 200Mbps up&down zou moeten hebben. Echter, ik heb net diverse keren KPN's speedtest gedaan (hardwired met CAT6 direct op de box, laptop heeft gigabit aansluiting) en ik haal ca. 72Mbps download en ca. 85 Mbps upload. Mijn laptop is het enige device op het netwerk m.u.v. de Tv-ontvanger, die standby staat. Zou ik niet gewoon in de buurt van die 200Mbps moeten komen met die speedtest?

EDIT: KPN geeft aan dat op mijn adres 1000Mbps mogelijk is, dus daar zou het niet aan mogen liggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Appie76 op 02-11-2021 15:40 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Appie76 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:32:
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken: ben overgezet van Telfort glasvezel naar KPN. Ging allemaal vanzelf en probleemloos, maar ik kan nergens terugvinden welke internetsnelheid ik nu zou moeten hebben. Obv mijn factuur ("Internet en Interactieve TV á EUR 50,04 per maand") en de TS leid ik af dat ik 200Mbps up&down zou moeten hebben. Echter, ik heb net diverse keren KPN's speedtest gedaan (hardwired met CAT6 direct op de box, laptop heeft gigabit aansluiting) en ik haal ca. 72Mbps download en ca. 85 Mbps upload. Mijn laptop is het enige device op het netwerk m.u.v. de Tv-ontvanger, die standby staat. Zou ik niet gewoon in de buurt van die 200Mbps moeten komen met die speedtest?

EDIT: KPN geeft aan dat op mijn adres 1000Mbps mogelijk is, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
Je hebt dus glas begrijp ik. Heb je alles al eens een reset gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Appie76 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:32:
Tenzij je zelf een upgrade hebt uitgevoerd heb je nog steeds een Telfort abonnement maar dan bij KPN. Dus de KPN abonnementen met snelheden en prijzen (voor zover nog actueel) zijn voor jou niet van toepassing. Jij hebt waarschijnlijk een migratie abonnement dat bij KPN intern een TFT abonnement heet. Daar kan je ook niks aan wijzigen binnen dezelfde voorwaarden. Uiteraard kan je wel om naar KPN Hussel.

Als ik terug zoek naar de oude Telfort abonnementen en prijzen zou jij wellicht een 50/50 abonnement hebben vanuit Telfort inclusief Interactieve TV. De prijs daarvan in 2015/2016 was 46 euro en later 47,50 dus nu een aantal jaren later voor €50,04 (inflatieverhogingen) klinkt niet zo vreemd.

NB: Hoe maak jij uit de TS op dat jij 200/200 zou moeten hebben? Op de TS staat een bedrag van 50,00 voor 200/200 maar dat is zonder interactieve TV.. ,

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 02-11-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

Quakie

quakelen

@Barre73 dat kan wel kloppen, in mei was het 48,63 zonder (extra) kortingen voor 50/50. Heb het even opgezocht. Gezien zijn snelheid zou je gewoon zeggen 50/50 wat nu onder KPN 75/85 is.

Mocht @Appie76 dat te traag vinden, je kunt sneller internet maandelijks aan / uit zetten. Je kunt op een oude telfort abo van 50, naar 100, of 200 tot 500. 1000 is niet beschikbaar, ook al zou je lijn het aan kunnen. Dan moet je naar een Hussle abo toe.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Laatst online: 24-09 19:57
Edje040 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:42:
[...]

Je hebt dus glas begrijp ik. Heb je alles al eens een reset gegeven?
Glasvezel inderdaad, nog geen reset gedaan maar kan ik straks nog wel even proberen.
Barre73 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:44:
[...]

Tenzij je zelf een upgrade hebt uitgevoerd heb je nog steeds een Telfort abonnement maar dan bij KPN. Dus de KPN abonnementen met snelheden en prijzen (voor zover nog actueel) zijn voor jou niet van toepassing. Jij hebt een zogneaamd migratie abonnement dat bij KPN intern een TFT abonnement heet. Daar kan je ook niks aan wijzigen binnen dezelfde voorwaarden. Uiteraard kan je wel om naar KPN Hussel.

Als ik terug zoek naar de oude Telfort abonnementen en prijzen zou jij wellicht een 50/50 abonnement hebben vanuit Telfort inclusief Interactieve TV. De prijs daarvan in 2015/2016 was 46 euro en later 47,50 dus nu een aantal jaren later voor €50,04 (inflatieverhogingen) klinkt niet zo vreemd.
Thanks, makes sense. Als ik mijn Telfort correspondentie terugkijk rond het moment dat ik me aanmeldde (in 2014! Daarom weet ik die snelheid ook niet meer zo goed), had ik destijds een pakket á 42,50 met daarbij 50Mbps up&down extra á 2,50, dus 45,- in totaal. Was destijds de standaard sneldheid ook 50/50? Dat zou betekenen dat ik met die éxtra 50/50 nu dus op 100/100 zou moeten zitten.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
Klopt het sinds FW update v5.00.52 dat als je inlogt in de router dat het lampje DSL/internet blauw knippert? Volgens mij gebeurt het ook op random momenten. Ik vind het wel raar. Ik heb het modem en v10a router stroomloos gemaakt maar probleem blijft bestaan. Ook heb ik net de router een harde reset gegeven en de back-up teruggezet maar geeft ook geen soelas. Ik kan wel een filmpje maken :)

De nieuwe FW update heeft de router niet zelf binnengehaald maar na een herstart van de router omdat de STB een foutmelding gaf een tijdje terug.

Hebben jullie dit probleem ook?

[ Voor 22% gewijzigd door Roxy90 op 02-11-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:17
Appie76 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:54:
[...]

Glasvezel inderdaad, nog geen reset gedaan maar kan ik straks nog wel even proberen.

[...]

Thanks, makes sense. Als ik mijn Telfort correspondentie terugkijk rond het moment dat ik me aanmeldde (in 2014! Daarom weet ik die snelheid ook niet meer zo goed), had ik destijds een pakket á 42,50 met daarbij 50Mbps up&down extra á 2,50, dus 45,- in totaal. Was destijds de standaard sneldheid ook 50/50? Dat zou betekenen dat ik met die éxtra 50/50 nu dus op 100/100 zou moeten zitten.
Die 2.50 betaalde je voor niets. Standaard had je een 50/5 abonnement die in de praktijk ook al 50/50 was omdat Telfort nooit de upload heeft geknepen. Die 2.50 was om alleen je upload van 5 naar 50 te verhogen maar dat had je dus eigenlijk stiekem al...

Je hebt dus gewoon nu een 50/50 abonnement waar je de KPN snelheden op haalt: 70/80.
Ik ben ook gemigreerd van Telfort en mijn contract is ook 50,04 in de maand (Internet+TV) waarbij er nog 7.50 aan kortingen vanaf gaat. Ik haal ook jouw snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Roxy90 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:15:
Klopt het sinds FW update v5.00.52 dat als je inlogt in de router dat het lampje DSL/internet blauw knippert? Volgens mij gebeurt het ook op random momenten. Ik vind het wel raar. Ik heb het modem en v10a router stroomloos gemaakt maar probleem blijft bestaan. Ook heb ik net de router een harde reset gegeven en de back-up teruggezet maar geeft ook geen soelas. Ik kan wel een filmpje maken :)

De nieuwe FW update heeft de router niet zelf binnengehaald maar na een herstart van de router omdat de STB een foutmelding gaf een tijdje terug.

Hebben jullie dit probleem ook?
dit is nu al meerdere malen hier verteld helaas, sinds v10a met OWL software voorzien is om samen te kunnen werken met de wifi experia/super wifi. wordt ten alle tijden de v10a de master, zodra je dus inlogt in het modem gaat die blauw staan knipperen zodat die aangeeft ik ben de master. dus het is geen probleem het is pure info die die geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Hoi allen,

Korte vraag: vandaag is glasvezel aansluitpunt bij ons geïnstalleerd in de meterkast, verbinding is vanaf morgen actief. Ik dacht de juiste kabel al hebben lopen naar de woonkamer om het modem daar aan te sluiten, maar bij nader inzien bleek dit niet het geval te zijn. Nu moet modem in meterkast worden geplaatst, niet ideaal, oude DSL modem staat nu wel in woonkamer.

Wil dit nu oplossen met 2 powerline adapters via stopcontact, huis is +/- 6 jaar oud dus verwacht dat dit wel stabiel is. Dan kan het modem zonder problemen worden geplaatst in de meterkast. Hierin de volgende vraag: zou het ook mogelijk zijn om de WAN-kabel die uit het glasvezel aansluitpunt komt aan te sluiten op een powerline adapter, en het modem dan op de 2e powerline adapter in de woonkamer aan te sluiten ipv in de meterkast? Zou weer wat verdere moeite schelen!

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Tiroz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:10:
Hoi allen,

Korte vraag: vandaag is glasvezel aansluitpunt bij ons geïnstalleerd in de meterkast, verbinding is vanaf morgen actief. Ik dacht de juiste kabel al hebben lopen naar de woonkamer om het modem daar aan te sluiten, maar bij nader inzien bleek dit niet het geval te zijn. Nu moet modem in meterkast worden geplaatst, niet ideaal, oude DSL modem staat nu wel in woonkamer.

Wil dit nu oplossen met 2 powerline adapters via stopcontact, huis is +/- 6 jaar oud dus verwacht dat dit wel stabiel is. Dan kan het modem zonder problemen worden geplaatst in de meterkast. Hierin de volgende vraag: zou het ook mogelijk zijn om de WAN-kabel die uit het glasvezel aansluitpunt komt aan te sluiten op een powerline adapter, en het modem dan op de 2e powerline adapter in de woonkamer aan te sluiten ipv in de meterkast? Zou weer wat verdere moeite schelen!

Dank voor het meedenken!
experia box meterkast dan itv via powerline zou lukken alleen powerline blijft wel gevoelig voor storingen

Tussen NT/ONT en de experiabox mag geen powerline gebruikt worden dit lever alleen maar ellende kwa snelheden en stabiliteit . dus nee geen powerline hiervoor gebruiken.

Mooiste is al je UTP kabel kan maken tussen meterkast en je betreffende woonkamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:41

GVR

Ik heb powerline (dvs1200) in gebruik alleen voor itv, maar merk dat een juiste aansluiting nauw komt, storingsgevoelig, in woonkamer werkt het altijd goed, tv boven wil vaker storen.

Liever vervang ik die dus ook door utp, en zoals gezegd powerline van modem naar experia box zou ik echt nooit doen.

Powerline is leuk omdat het 'draadloos' is maar verreweg van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

Sinds een paar weken hebben we hier een glasvezelaansluiting van KPN. Ik zit nu bij Ziggo en het enige wat me aan Ziggo bind is de F1. Verder wel tevreden over Ziggo overigens, dus er is geen noodzaak om over te stappen.

Wel zit ik even te dubben over m'n thuisnetwerk. Ik heb het modem van Ziggo in bridge mode staan met een Asus N66U erachter. Wifi wordt verzorgd door een setje Orbi's die in AP modus staan. De Orbi staat bewust niet in router mode omdat deze een aantal mogelijkheden mist die de N66U wel heeft: OpenVPN server en een FTP server.

De OpenVPN server gebruik ik om op het huisnetwerk te komen, om bijvoorbeeld bij de FTP server te komen om m'n camera's te kunnen bekijken. Maar ik maak ook vaak een VPN verbinding naar huis als ik op een openbaar (WiFi) netwerk zit. De FTP server wordt door die camera's gebruikt om beelden op te slaan.

Beide zou ik niet kwijt willen.

Bij een eventuele overstap naar KPN zit ik dus met een dilemma. De N66U is volgens mij niet geschikt als eigen router voor KPN i.v.m. vlans (als ik me goed heb ingelezen) en een router achter router is ook niet aan te bevelen. Dan blijft dus eigenlijk alleen de Fritzbox optie over, als beste alternatief?

Of zie ik iets over het hoofd? Vooralsnog zou het pakket bestaan uit internet, TV en bellen (al denk ik over dat laatste nog even na).

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:00

aex351

I am the one

RvL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:29:
Sinds een paar weken hebben we hier een glasvezelaansluiting van KPN. Ik zit nu bij Ziggo en het enige wat me aan Ziggo bind is de F1. Verder wel tevreden over Ziggo overigens, dus er is geen noodzaak om over te stappen.

Wel zit ik even te dubben over m'n thuisnetwerk. Ik heb het modem van Ziggo in bridge mode staan met een Asus N66U erachter. Wifi wordt verzorgd door een setje Orbi's die in AP modus staan. De Orbi staat bewust niet in router mode omdat deze een aantal mogelijkheden mist die de N66U wel heeft: OpenVPN server en een FTP server.

De OpenVPN server gebruik ik om op het huisnetwerk te komen, om bijvoorbeeld bij de FTP server te komen om m'n camera's te kunnen bekijken. Maar ik maak ook vaak een VPN verbinding naar huis als ik op een openbaar (WiFi) netwerk zit. De FTP server wordt door die camera's gebruikt om beelden op te slaan.

Beide zou ik niet kwijt willen.

Bij een eventuele overstap naar KPN zit ik dus met een dilemma. De N66U is volgens mij niet geschikt als eigen router voor KPN i.v.m. vlans (als ik me goed heb ingelezen) en een router achter router is ook niet aan te bevelen. Dan blijft dus eigenlijk alleen de Fritzbox optie over, als beste alternatief?

Of zie ik iets over het hoofd? Vooralsnog zou het pakket bestaan uit internet, TV en bellen (al denk ik over dat laatste nog even na).
Ik ben zojuist overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel (1000/1000) met tv en bellen en heb nagenoeg bijna exact dezelfde setup als jij (toen ik je reply aan het lezen was dacht ik even dat je mij aan het quoten was :P).

De KPN router kan je niet in bridge mode zetten, maar door het gebruik van DMZ blijft alles prima werken. Mijn setup met KPN is nu als volgt: KPN router > N66U (router mode) > Netgear Orbi (ap mode). Dit werkt prima. Echter vraag ik me af of de N66U snel genoeg is voor 1000/1000. Heb dit nog niet echt getest. Maar 500/500 over wifi haal ik wel. De KPN router en de N66U zou ik eventueel ook kunnen vervangen voor de Fritzbox.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:53:
[...]

Ik ben zojuist overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel (1000/1000) met tv en bellen en heb nagenoeg bijna exact dezelfde setup als jij (toen ik je reply aan het lezen was dacht ik even dat je mij aan het quoten was :P).

De KPN router kan je niet in bridge mode zetten, maar door het gebruik van DMZ blijft alles prima werken. Mijn setup met KPN is nu als volgt: KPN router > N66U (router mode) > Netgear Orbi (ap mode). Dit werkt prima. Echter vraag ik me af of de N66U snel genoeg is voor 1000/1000. Heb dit nog niet echt getest. Maar 500/500 over wifi haal ik wel. De KPN router en de N66U zou ik eventueel ook kunnen vervangen voor de Fritzbox.
Het vervangen door een FritzBox is een goede manier om alles werkend te krijgen en te houden (zodat je van die ellendige Experiadoos af bent). Een eigen router kan ook. Kijk anders even in dit draadje:

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

Voor een router achter de EB kun je hier terecht:

https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

Wellicht heb je hier ook nog wat aan:

https://forum.kpn.com/thu...an-een-eigen-modem-493813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik krijg aankomende maand een monteur langs die glasvezel van buiten door de voorgevel naar binnen gaat trekken.
Nu ben ik mezelf aan het orienteren wat ik het beste kan doen. Momenteel bezit ik Ziggo TV + Internet Max, betaal daar een schandalige 74 euro p.m. voor.

Maar ik bezit ook 2 mobiele abo's van vodafone waar ik dus dubbele data nu voor krijg. Mijn vraag in deze, kun je bv TV van Ziggo behouden en dan Internet van alleen zeg maar KPN 1Gbit up&down?

TV bevalt me prima van ziggo maar is ook meer vanwege de dubbele data die ik krijg van hun. Wil dat zeg maar niet kwijt.
Weet alleen niet of Ziggo dit ook zo aanbied van alleen TV.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Xtr3me4me schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:11:
Ik krijg aankomende maand een monteur langs die glasvezel van buiten door de voorgevel naar binnen gaat trekken.
Nu ben ik mezelf aan het orienteren wat ik het beste kan doen. Momenteel bezit ik Ziggo TV + Internet Max, betaal daar een schandalige 74 euro p.m. voor.

Maar ik bezit ook 2 mobiele abo's van vodafone waar ik dus dubbele data nu voor krijg. Mijn vraag in deze, kun je bv TV van Ziggo behouden en dan Internet van alleen zeg maar KPN 1Gbit up&down?

TV bevalt me prima van ziggo maar is ook meer vanwege de dubbele data die ik krijg van hun. Wil dat zeg maar niet kwijt.
Weet alleen niet of Ziggo dit ook zo aanbied van alleen TV.
Alleen internet via KPN is gewoon mogelijk (zie kpn.com). Enkel tv van Ziggo zou ook mogelijk moeten zijn:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Edje040 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:30:
[...]

Alleen internet via KPN is gewoon mogelijk (zie kpn.com). Enkel tv van Ziggo zou ook mogelijk moeten zijn:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Ja ben nu in gesprek met ziggo, vragen als ik mijn TV abo wel mag houden en dan alleen mijn internet opzeggen.
Maar ja, vaak met zulke dingen gaat het nog wel eens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Heeft iemand hier dezelfde (slechte) ervaring als wij hebben met de KPN digitale televisie?
https://forum.kpn.com/int...nde-arris-vip-5202-549054

Met mijn oude Philips televisie haperde de ontvangst (zwart beeld en geen geluid gedurende 1-3 seconden) af en toe. Maar met m'n nieuwere Samsung televisie gebeurt dat veel vaker en duurt de black-out langer gebeurt dat vaker/korter achter elkaar. En af en toe valt ook het geluid spontaan helemaal weg. In beide gevallen lijkt het daarbij niet uit te maken of we 'live' kijken of dat we een programma terugkijken.

Ik heb de tv-ontvanger al diverse malen gereset, fabrieksinstellingen teruggezet, etc. Overigens gebeurde dat laatste met onderbrekingen i.v.m. slecht/geen signaal. Dus ik denk dat dit het werkelijke probleem is.

Een volgende actie zou het resetten van de KPN Box 12 zijn. Maar dan moet ik daarna weer al mijn instellingen zoals WiFi password, etc. herstellen. Werk waar ik eerlijk gezegd niet op zit te wachten. Bovendien heb ik twee SuperWiFi punten van KPN geïnstalleerd om voldoende signaal te hebben op de werkplek op zolder. Het restten van de Box 12 heeft mogelijk ook gevolgen voor de instellingen van beide SuperWiFi punten...

Een andere schakel in de keten waar mogelijk de oorzaak zou kunnen liggen is de bekabeling.
Die is door vorige bewoner aangelegd. Vanaf de KPN Box 12 de meterkast loopt een ethernet-kabel door een (voorheen loze) leiding naar een inbouwdoos in de woonkamer. Omdat de televisie aan de andere kant van de woonkamer staat heeft de vorige bewoner een aparte ethernet-kabel in de uitsparing tussen 't laminaat en de muur gelegd om de kabel naar de overkant te brengen. Beide kabels zijn net buiten de inbouwdoos met elkaar verbonden met een RJ-45 koppelstuk/stekker. Een UTP inbouwdoos was netter geweest, maar omdat ze hier maar heel kort hebben gewoond heeft hij voor deze 'makeshift' oplossing gekozen.

Omdat ook wij hier hopen maar kort te blijven wonen (op zoek naar een geschikte koopwoning) ben ik op zoek naar de meest eenvoudige, goedkoopste (en snelste) oplossing om van de ergernis tijdens tv kijken af te komen...

[ Voor 7% gewijzigd door vtpeters op 04-11-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
vtpeters schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:36:
Heeft iemand hier dezelfde (slechte) ervaring als wij hebben met de KPN digitale televisie?
https://forum.kpn.com/int...nde-arris-vip-5202-549054

Met mijn oude Philips televisie haperde de ontvangst (zwart beeld en geen geluid gedurende 1-3 seconden) af en toe. Maar met m'n nieuwere Samsung televisie gebeurt dat veel vaker en duurt de black-out langer gebeurt dat vaker/korter achter elkaar. En af en toe valt ook het geluid spontaan helemaal weg. In beide gevallen lijkt het daarbij niet uit te maken of we 'live' kijken of dat we een programma terugkijken.

Ik heb de tv-ontvanger al diverse malen gereset, fabrieksinstellingen teruggezet, etc. Overigens gebeurde dat laatste met onderbrekingen i.v.m. slecht/geen signaal. Dus ik denk dat dit het werkelijke probleem is.

Een volgende actie zou het resetten van de KPN Box 12 zijn. Maar dan moet ik daarna weer al mijn instellingen zoals WiFi password, etc. herstellen. Werk waar ik eerlijk gezegd niet op zit te wachten. Bovendien heb ik twee SuperWiFi punten van KPN geïnstalleerd om voldoende signaal te hebben op de werkplek op zolder. Het restten van de Box 12 heeft mogelijk ook gevolgen voor de instellingen van beide SuperWiFi punten...

Een andere schakel in de keten waar mogelijk de oorzaak zou kunnen liggen is de bekabeling.
Die is door vorige bewoner aangelegd. Vanaf de KPN Box 12 de meterkast loopt een ethernet-kabel door een (voorheen loze) leiding naar een inbouwdoos in de woonkamer. Omdat de televisie aan de andere kant van de woonkamer staat heeft de vorige bewoner een aparte ethernet-kabel in de uitsparing tussen 't laminaat en de muur gelegd om de kabel naar de overkant te brengen. Beide kabels zijn net buiten de inbouwdoos met elkaar verbonden met een RJ-45 koppelstuk/stekker. Een UTP inbouwdoos was netter geweest, maar omdat ze hier maar heel kort hebben gewoond heeft hij voor deze 'makeshift' oplossing gekozen.

Omdat ook wij hier hopen maar kort te blijven wonen (op zoek naar een geschikte koopwoning) ben ik op zoek naar de meest eenvoudige, goedkoopste (en snelste) oplossing om van de ergernis tijdens tv kijken af te komen...
Nee, ik heb geen slechte ervaring met de 5202. geen beelduitval of wat dan ook.
Zo'n koppelstuk is niet de beste verbindings-oplossing maar dat had je zelf ook al in de gaten.
Nu ben ik geen fan van die Experiadozen (integendeel) omdat ze op allerlei vlakken veel problemen geven.
Met mijn FritzBox heb ik nooit problemen. Die kun je bij KPN huren maar dan zit je er wel een half jaar aan vast (€7,50 p.m.). Maar om de kabel uit te sluiten kun je natuurlijk ook tijdelijk een andere kabel (door de woonkamer) leggen zodat je kunt testen. Je zult toch het probleem stap voor stap aan moeten pakken en dat met die kabel is de meest handige en goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

@aex351 @Edje040
Dank voor jullie antwoorden.

Grappig om te zien dat we nagenoeg dezelfde setup hebben. De N66U is inderdaad niet snel genoeg voor 1Gbps. Volgens SmallNetBuilder blijft de WAN-LAN throughput steken op zo'n 700Mbps. Wel goed om te lezen dat het in ieder geval mogelijk is door de EB in bridge modus DMZ te zetten. Dan hangt het dus eigenlijk alleen af van welke snelheid ik zou nemen: 200/200 kan ik met de N66U af, 1000/1000 niet :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
RvL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:26:
@aex351 @Edje040

Grappig om te zien dat we nagenoeg dezelfde setup hebben. De N66U is inderdaad niet snel genoeg voor 1Gbps. Volgens SmallNetBuilder blijft de WAN-LAN throughput steken op zo'n 700Mbps. Wel goed om te lezen dat het in ieder geval mogelijk is door de EB in bridge modus te zetten. Dan hangt het dus eigenlijk alleen af van welke snelheid ik zou nemen: 200/200 kan ik met de N66U af, 1000/1000 niet :)
Bridge modus is het niet. Het kan alleen via gebruik van DMZ. Maar als het werkt dan werkt het ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Edje040 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:30:
[...]

Bridge modus is het niet. Het kan alleen via gebruik van DMZ. Maar als het werkt dan werkt het ;-)
Je hebt helemaal gelijk. DMZ denken, maar bridge modus typen....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zonet KPN glasvezel afgesloten 1Gbit up&down. Krijg die KPN 12 modem van hun erbij en las al dat Bridge mode niet erin zit.
Bezit zelf een TP-Link AX11000 router, kan het daarmee wel verbinden toch? Wil dat mijn router alles afhandelt, aangezien ik static IP's, port forwarding, firewall en security guard etc... allemaal ingesteld heb erin met prio packages per apparaat.

De modem zal denk gewoon op basis van DHCP een IP doorgeven aan mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Xtr3me4me schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:20:
Zonet KPN glasvezel afgesloten 1Gbit up&down. Krijg die KPN 12 modem van hun erbij en las al dat Bridge mode niet erin zit.
Bezit zelf een TP-Link AX11000 router, kan het daarmee wel verbinden toch? Wil dat mijn router alles afhandelt, aangezien ik static IP's, port forwarding, firewall en security guard etc... allemaal ingesteld heb erin met prio packages per apparaat.

De modem zal denk gewoon op basis van DHCP een IP doorgeven aan mijn router.
Inderdaad, in je KPN router de TP-Link AX11000 in DMZ zetten. En klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:21:
[...]

Of gewoon je TP-Link geheel inzetten en de Box 12 terug in de doos stoppen.

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:21:
[...]

Helemaal top. Nu nog even afwachten tot de monteur de glasvezel van buiten naar binnen brengt. Activatiedatum stond op 28-12 voor de abo. Zal mij benieuwen, hopelijk gaat alles vlekkeloos over zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:22:
[...]

Das ook een idee. Denk dat ik daarvoor ga, kan dan de 2,5gbit port gebruiken voor toekomstige upgrades vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:22:
[...]

Ja, maar stel nu dat je telefonie hebt. Dan heb je ook een router nodig die dat ondersteund. De enige router die ik nu ben tegengekomen lijkt wel die Fritzbox te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:38:
[...]

Ja, maar stel nu dat je telefonie hebt. Dan heb je ook een router nodig die dat ondersteund. De enige router die ik nu ben tegengekomen lijkt wel die Fritzbox te zijn.
Heb gelukkig geen vaste telefonie. 21e eeuw, dacht dat die dingen wel onderhand uitgestorven was en iedereen mobiel bereikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
@vtpeters koop een utp kabel die je uit de meterkast over de vloer naar de TV legt, en test of dat geen problemen geeft.Is dat de oplossing weet je wat te doen.
Is dat niet de oplossing, verplaats de TV om externe interferentie uit te sluiten.
Is dat ook niet de oplossing, bel de helpdesk van KPN, dan zit het ergens bij hun waarschijnlijk mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

Xtr3me4me schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:41:
[...]

Heb gelukkig geen vaste telefonie. 21e eeuw, dacht dat die dingen wel onderhand uitgestorven was en iedereen mobiel bereikbaar was.
Er zijn echt heel veel mensen (toegegeven meestal de wat oudere) die nog een 'analoge' aansluiting hebben of in ieder geval geen 06 nummer. Ook zijn er veel mensen die hun oude analoge nummer behouden omdat bijvoorbeeld anders hun oude moedertje hun niet meer kan bellen. Ook werken er nog heel veel (inderdaad oude systemen) nog met NIET 06 nummers. Dussss......
Beetje bredere blik graag Tweakert! :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
AvK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:29:
[...]

Er zijn echt heel veel mensen (toegegeven meestal de wat oudere) die nog een 'analoge' aansluiting hebben of in ieder geval geen 06 nummer. Ook zijn er veel mensen die hun oude analoge nummer behouden omdat bijvoorbeeld anders hun oude moedertje hun niet meer kan bellen. Ook werken er nog heel veel (inderdaad oude systemen) nog met NIET 06 nummers. Dussss......
Maar als Tweaker gooi je dat gewoon om naar een VOIP aanbieder en gebruik je een voiptoestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:31:
[...]

Maar als Tweaker gooi je dat gewoon om naar een VOIP aanbieder en gebruik je een voiptoestel :-)
Echt veel keus in VOIP aanbieders is er niet voor consumenten. Er is Cheapconnect, maar dan zit je aan een 'prepaid' abonnement vast. Onwijs onhandig.

Verder heb ik geen ervaring met VOIP, maar dan zit het toestel vast op een een reguliere ethernet kabel? Waarom biedt KPN dit dan niet aan.
RvL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:26:
@aex351 @Edje040

Grappig om te zien dat we nagenoeg dezelfde setup hebben. De N66U is inderdaad niet snel genoeg voor 1Gbps. Volgens SmallNetBuilder blijft de WAN-LAN throughput steken op zo'n 700Mbps. Wel goed om te lezen dat het in ieder geval mogelijk is door de EB in bridge modus DMZ te zetten. Dan hangt het dus eigenlijk alleen af van welke snelheid ik zou nemen: 200/200 kan ik met de N66U af, 1000/1000 niet :)
Ja, die website is nogal onduidelijk. Het lijkt erop dat 'soms' sommige routers toch 940 Mbps max. weten te halen (WAN > LAN en LAN > WAN). Maar ook redelijk nieuwe routers halen het met moeite. :?

[ Voor 42% gewijzigd door aex351 op 04-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:31:
[...]

Analoog staat tussen aanhalings tekens omdat (ook ik) voor ik geloof 1 Euro mijn oude 'analoge' nummer op mijn glas verbinding heb zitten. Om de redenen die ik genoemd heb. Jij weet als geen ander dat er nog heel veel NIET 06 nummers bestaan. Bedrijven / winkels / verenigingen enz enz. Die bel je niet via 06. Veel via 088 en heel veel via 'oude' analoge nummers. Die uiteraard allemaal digitaal aangeroepen worden. Of veel kleine bedrijven (lees ZZP) die een VaMo abonnement hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:37:
[...]

Echt veel keus in VOIP aanbieders is er niet voor consumenten. Er is Cheapconnect, maar dan zit je aan een 'prepaid' abonnement vast. Onwijs onhandig.

Verder heb ik geen ervaring met VOIP, maar dan zit het toestel vast op een een reguliere ethernet kabel? Waarom biedt KPN dit dan niet aan.
Er zijn er nog wel meer hoor.
KPN doet dit feitelijk al want analoge telefonie bestaat bijna niet meer. De Experiabox zet het VOIP telefoonsignaal om in een signaal voor je oudere toestel.
Een ATA VOIP adapter doet hetzelfde en daar gebruik je dan ook je oude telefoons op. Kost eenmalig wel wat maar kan jaren gebruikt worden.
En de duurste optie is een VOIP telefoon waar je de accountgegevens direct invoert. De zgn SIP gegevens.

En trouwens: je hoeft niet perse naar een VOIP aanbieder meer. KPN geeft die gegevens tegenwoordig vrij aan de klant om te gebruiken met bijvoorbeeld de bovengenoemde apparaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:13
Ik heb vandaag even gebeld mijn reeds afgelopen contract maar eens te verlengen. Ik heb het weleens eerder geprobeerd maar toen waren ze niet heel happig om korting te geven. Deze keer begon ik met de boodschap dat ik een mooie aanbieding van Ziggo had ontvangen en nu kon ik dan toch wat korting krijgen (met nog een keer extra aandringen 6 maanden 17 euro korting).

Ik had tevens ook even aangegeven dat ik wat moeite had met mijn wifi netwerk verbeteren middels een accesspoint en dat ik nieuwsgierig was naar KPN Superwifi.

De behulpzame medewerker gaf me toen de volgende tip:
Als je de KPN Superwifi punten zo wilt kopen op de site dan kosten ze 199 euro voor 2 of 299 euro voor 3 maar als je de KPN Wifi manager volgt (via de KPN thuis app of op de website) en een paar vragen beantwoord komen ze vanzelf met het advies om de Superwifi punten aan te schaffen maar dan voor 59 euro voor 2 of 89 euro voor 3!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

AvK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:29:
[...]

Ahh was ook een grap :P Snap ook wel dat er nog steeds heel veel analoge aansluitingen zijn en het zijn 9/10 de ouderen nog.
Maar dit zal met de tijd ook komen te verdwijnen. Techniek is oud en kosten voor onderhoud is teveel.

Zoals KPN ISDN ook aan het ontmantelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:26:
[...]

Er zijn er nog wel meer hoor.
KPN doet dit feitelijk al want analoge telefonie bestaat bijna niet meer. De Experiabox zet het VOIP telefoonsignaal om in een signaal voor je oudere toestel.
Een ATA VOIP adapter doet hetzelfde en daar gebruik je dan ook je oude telefoons op. Kost eenmalig wel wat maar kan jaren gebruikt worden.
En de duurste optie is een VOIP telefoon waar je de accountgegevens direct invoert. De zgn SIP gegevens.

En trouwens: je hoeft niet perse naar een VOIP aanbieder meer. KPN geeft die gegevens tegenwoordig vrij aan de klant om te gebruiken met bijvoorbeeld de bovengenoemde apparaten.
Dat is nieuwe informatie voor mij. Dus je kan in principe met KPN Glasvezel (+bellen) ook een VOIP telefoon gebruiken? Ik heb hier eerder vandaag nog op gezocht. Maar ik kwam enkel uit op KPN zakelijk producten.

Ja, als de oplossing is. Koop een nieuwe telefoon en dan kan je nagenoeg elke eigen router gebruiken mits deze VLAN ondersteunt dan lijkt mij dat een hele praktische oplossing. Een router vinden met een telefoon uitgang is namelijk veel lastiger. Dit maakt ook meteen de nut en noodzaak voor zo'n Fritzbox overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

TVL

Ik heb XS4ALL en een Fritzbox daarbij heb ik voor mijn inkomende gesprekken XS4ALL en voor uitgaande telefoontjes Cheapconnect. Ik heb ook een Gigaset telefoon met 2 handsets. Deze zijn draadloos met de Fritzbox verbonden dus geen kabel naar het basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xtr3me4me schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]

Ja ben nu in gesprek met ziggo, vragen als ik mijn TV abo wel mag houden en dan alleen mijn internet opzeggen.
Wel benieuwd naar je kosten daarvan. Ik zit al jaaaaaren bij Ziggo met alleen TV dus oude voorwaarden mbt HD zenders, inmiddels met inflatie correctie betaal ik 20,95 euro. Telefoon bij Cheapconnect en glasvezel vanaf december KPN ipv T-Mobile ivm GPON ellende na omzetting AON. Lekker terug naar stabiliteit… Zo’n 65 euro in totaal per maand voor deze losse pakketten met 1000/1000 Mbit internet.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 05-11-2021 09:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Xtr3me4me schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]

Vreemd, dat is dan iets van deze tijd denk ik.
Toen ik internet van Ziggo stopzette, kon dat zonder probleem ze vroegen zelfs nog: "Wilt u TV dan nog wel houden meneer?". Eind 2014 ben ik van Ziggo internet naar glasvezel internet gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:12:
[...]
Wel benieuwd naar je kosten daarvan. Ik zit al jaaaaaren bij Ziggo met alleen TV dus oude voorwaarden mbt HD zenders, inmiddels met inflatie correctie betaal ik 20,95 euro. Telefoon bij Cheapconnect en glasvezel vanaf december KPN ipv T-Mobile ivm GPON ellende na omzetting AON. Lekker terug naar stabiliteit… Zo’n 65 euro in totaal per maand voor deze losse pakketten met 1000/1000 Mbit internet.
Ik heb besloten helemaal weg te gaan bij Ziggo. Ik heb en haal meer voordelen bij KPN dan Ziggo.
Krijg meer zenders, 4k ontvanger en 1000/1000 voor 70 euro per maand.

Ziggo betaal ik 74 voor 60 zenders alleen HD en 600/40 en zou ik wachten op de giganet zou ik dan 85 euro betalen en zou ik 1000/50 krijgen.

Enige nadeel die ik ervan krijg is mijn vodafone abo, waarbij de data verdubbeling niet meer geld en 5 euro factuurkorting. Nah daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 23:28
Xtr3me4me schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:16:
[...]
Enige nadeel die ik ervan krijg is mijn vodafone abo, waarbij de data verdubbeling niet meer geld en 5 euro factuurkorting. Nah daar kan ik wel mee leven.
Dan stap je toch over op kpn mobiel? heb je 5 euro factuur korting en volgens mij voor 25 euro in de maand onbeperkt alles als je KPN thuis hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:30:
[...]

Dan stap je toch over op kpn mobiel? heb je 5 euro factuur korting en volgens mij voor 25 euro in de maand onbeperkt alles als je KPN thuis hebt :) .
ja ik zit nog tot aan 2023 aan me abo hahaha, wacht nog wel even met dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Xtr3me4me schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:31:
[...]

ja ik zit nog tot aan 2023 aan me abo hahaha, wacht nog wel even met dat.
Dan wordt het inderdaad lastig ja :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraag me af wat dit jaar blackfriday gaat doen, Nu hier glasvezel ligt is KPN wel interessant geworden. Ziggo is gewoon best duur op jaar basis geworden. Zijn er al meerdere die de overstap hebben gemaakt van ziggo naar kpn glasvezel? zo ja wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:37
Vandaag overgegaan van budget energie naar kpn. Ik had altijd een opnsense draaien. Een best wel overkill machine als je het mij vraagt.
Een i5-7xxx. Nu heb ik het VLAN aangepast naar 6 en PPoe ingeschakeld voor ipv4 en dhcp voor ipv6. Ik heb nu een 1gb verbinding. Via de experia box haal ik dit. Op m’n opnsense gaat het Max 200mbit. Wat doe ik verkeerd. Zie ik iets over het hoofd waardoor m’n opnsense niet sneller wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Murrays schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:26:
Vandaag overgegaan van budget energie naar kpn. Ik had altijd een opnsense draaien. Een best wel overkill machine als je het mij vraagt.
Een i5-7xxx. Nu heb ik het VLAN aangepast naar 6 en PPoe ingeschakeld voor ipv4 en dhcp voor ipv6. Ik heb nu een 1gb verbinding. Via de experia box haal ik dit. Op m’n opnsense gaat het Max 200mbit. Wat doe ik verkeerd. Zie ik iets over het hoofd waardoor m’n opnsense niet sneller wilt?
/Edit: verkeerd gelezen.
Post reactie verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Soundwork op 05-11-2021 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Misschien leuk voor de mensen die van F1/voetbal houden. Ziggo sport totaal is nu 3 maanden voor de helft van de prijs. Dus 7,50 per maand.

Heb het maar even aangezet. Kunnen we mooi de laatste 5 races zien. En zet ik het dan weer uit :P Toch wat makkelijker dan met een Chromecast te slepen.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 05-11-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:59:
[...]

Dat is nieuwe informatie voor mij. Dus je kan in principe met KPN Glasvezel (+bellen) ook een VOIP telefoon gebruiken? Ik heb hier eerder vandaag nog op gezocht. Maar ik kwam enkel uit op KPN zakelijk producten.

Ja, als de oplossing is. Koop een nieuwe telefoon en dan kan je nagenoeg elke eigen router gebruiken mits deze VLAN ondersteunt dan lijkt mij dat een hele praktische oplossing. Een router vinden met een telefoon uitgang is namelijk veel lastiger. Dit maakt ook meteen de nut en noodzaak voor zo'n Fritzbox overbodig.
Helemaal goed begrepen. Op onderstaande pagina staat eigenlijk alles wat je nodig hebt qua router en instellingen. Wat telefonie betreft kan je een ATA kopen waar je bestaande "normale" telefoons op aansluit, of een hele VOIP telefoon. In beide gevallen dien je daar de SIP gegevens in te vullen. Ook dat staat beschreven op deze pagina:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Laatst online: 21:43

casemodder

--->

Sinds vandaag werkt IPTV via pfsense ineens niet meer 8)7

2 jaar lang stabiel gedraaid. Vanmorgen merkte ik al toen ik iets terug wilde kijken. Kreeg ik een melding ''mediaspeler niet gevonden'' oid ik had nog slaap in mijn ogen :+

Vanmiddag was het helemaal klaar: Krijg steeds de melding dat er software gedownload moet worden, dat doet hij dan ook. Vervolgens is alle geinstalleerd en bij het opstarten op 85% blijft hij hangen en krijg ik de melding 651 opvragen instellingen mislukt. Dat schijnt in te houden dat hij geen ipadres krijgt of niet de juiste. En dan begint het hele circus weer opnieuw.

Het IPTV vlan komt uit pfsense op een apparte interface/poort en zit in zijn eigen vlan op de switch.

Heb meerdere malen alles volgens deze tutorial gevolgd
sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale

Firewall staat alles op allow any. Om het zoeken wat makkelijker te maken.

Ik heb het idee dat ik vannacht een nieuw IPTVWAN ip adres heb gekregen maar dat weet ik niet zeker

En naar mijn idee kloppen de routes nu niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en7mqCRnGd9hZK89KNOvOcyQn-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lP0Hv8yN44Qzd5N13742xfd.jpg?f=fotoalbum_large

Die stroken niet met het IP adres wat ik op mijn IPTMWAN krijg van KPN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBg82cUEH0YZLu7xTrHpwphvWrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WIxbkGXL5YitZivzu5GoSA9z.jpg?f=user_large

Iemand een idee :?

Heb het adres al geprobeerd te renewen en tijdens het downloaden/opstarten van de STB is er ong 2mbit activiteit.

Uit pure wanhoop de experiabox aangesloten, en potver. dan werkt alles wel. Prik ik hem over op mijn setup blijft het werken totdat ik de STb herstart en dan is het weer terug bij af.

[ Voor 10% gewijzigd door casemodder op 05-11-2021 21:47 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
aex351 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:37:
[...]

Dat weet ik eigenlijk nog niet, wil ik me binnenkort wel in verdiepen. Je zou denken dat er voldoende vraag naar is.
Op marktplaats scoor je voor weinig een ATA adapter (bijv Cisco SPA112 bedraad, gigaset n300a voor dect telefoons). Sommige routers kunnen dit ook zelf, Fritzbox bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 21:21
Heel veel Fritzboxjes tweedehands zijn geschikt en er zijn heel veel voip-aanbieders. Bijvoorbeeld ook Freevoipdeal, voor een tientje bel je 4 maanden naar vaste lijnen en verder hele mooie tariefjes. En werkt bij mij al jaren voortreffelijk (uitgaand).

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
casemodder schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:43:
Sinds vandaag werkt IPTV via pfsense ineens niet meer 8)7

2 jaar lang stabiel gedraaid. Vanmorgen merkte ik al toen ik iets terug wilde kijken. Kreeg ik een melding ''mediaspeler niet gevonden'' oid ik had nog slaap in mijn ogen :+

Vanmiddag was het helemaal klaar: Krijg steeds de melding dat er software gedownload moet worden, dat doet hij dan ook. Vervolgens is alle geinstalleerd en bij het opstarten op 85% blijft hij hangen en krijg ik de melding 651 opvragen instellingen mislukt. Dat schijnt in te houden dat hij geen ipadres krijgt of niet de juiste. En dan begint het hele circus weer opnieuw.

Het IPTV vlan komt uit pfsense op een apparte interface/poort en zit in zijn eigen vlan op de switch.

Heb meerdere malen alles volgens deze tutorial gevolgd
sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale

Firewall staat alles op allow any. Om het zoeken wat makkelijker te maken.

Ik heb het idee dat ik vannacht een nieuw IPTVWAN ip adres heb gekregen maar dat weet ik niet zeker

En naar mijn idee kloppen de routes nu niet?
[Afbeelding]

Die stroken niet met het IP adres wat ik op mijn IPTMWAN krijg van KPN
[Afbeelding]

Iemand een idee :?

Heb het adres al geprobeerd te renewen en tijdens het downloaden/opstarten van de STB is er ong 2mbit activiteit.

Uit pure wanhoop de experiabox aangesloten, en potver. dan werkt alles wel. Prik ik hem over op mijn setup blijft het werken totdat ik de STb herstart en dan is het weer terug bij af.
Ik kreeg laatst ook een nieuw ip adres op vlan 4.
Ik moest toen op mijn Edgerouter even de igmp proxy herstarten

Die route klopt. Je krijgt van de DHCP server op vlan 4 een Classless Static Route Option mee. Dat is die 213.75.112.0/21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 19:59
99% zeker de igmp proxy die er mee stopt. Daarvoor laat ik elke avond de router even herstarten. Bij mij klapte hij elke week eruit. Nu nog 1 x in het halve jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladuin
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-09 12:14
krijg binnenkort (hopelijk ook echt binnenkort en niet over 8 maanden...) glasvezel. heb nu een 100/10 abonnement, maar vroeg me af hoe dat opschaalt.

krijg ik dan gewoon een 100/100 abonnement of blijf ik 100/10 houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder

casemodder

--->

Jan-man schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:15:
99% zeker de igmp proxy die er mee stopt. Daarvoor laat ik elke avond de router even herstarten. Bij mij klapte hij elke week eruit. Nu nog 1 x in het halve jaar.
Hmm deze opmerking zet me aan het denken, als ik in de log kijk bij routing komt deze heel vaak terug:

Nov 6 17:09:35 igmpproxy 95924 The source address 192.168.1.101 for group 239.254.127.63, is not in any valid net for upstream VIF[0].

en ook

Nov 6 17:09:35 igmpproxy 95924 The source address 192.168.1.100 for group 239.254.127.63, is not in any valid net for upstream VIF[0].

Maar dat zijn mijn unifi ap's in mijn secure vlan? Deze werken ook gewoon zonder problemen.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
casemodder schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:16:
[...]

Hmm deze opmerking zet me aan het denken, als ik in de log kijk bij routing komt deze heel vaak terug:

Nov 6 17:09:35 igmpproxy 95924 The source address 192.168.1.101 for group 239.254.127.63, is not in any valid net for upstream VIF[0].

en ook

Nov 6 17:09:35 igmpproxy 95924 The source address 192.168.1.100 for group 239.254.127.63, is not in any valid net for upstream VIF[0].

Maar dat zijn mijn unifi ap's in mijn secure vlan? Deze werken ook gewoon zonder problemen.
Jij hebt waarshijnlijk op je downstream interface een alt-subnet (192.168.0.0/24 o.i.d.) ingevuld.
Daar kan je ook gewoon .0.0.0.0/0 invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder

casemodder

--->

Dennis-L schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:46:
[...]

Jij hebt waarshijnlijk op je downstream interface een alt-subnet (192.168.0.0/24 o.i.d.) ingevuld.
Daar kan je ook gewoon .0.0.0.0/0 invullen
Je bedoelt op dit veld neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGV0b-RPjVfBMRgmGoEQKMs2ryw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eva58rQirrjrS9VdASuKuR7C.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik nu de 0.0.0.0 heb staan stond voorheen niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
casemodder schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:12:
[...]

Je bedoelt op dit veld neem ik aan?

[Afbeelding]

Waar ik nu de 0.0.0.0 heb staan stond voorheen niets
Yes, maar ik zou even /0 doen i.p.v. /32 :)
Hetzelfde kan je ook bij upstream invullen overigens

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 06-11-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Gladuin schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:08:
krijg binnenkort (hopelijk ook echt binnenkort en niet over 8 maanden...) glasvezel. heb nu een 100/10 abonnement, maar vroeg me af hoe dat opschaalt.

krijg ik dan gewoon een 100/100 abonnement of blijf ik 100/10 houden?
Dan zal dat rond de 120/30 (iets sneller download) worden. Tenzij je de gratis glasvezel upgrade aanzet. Dan is het 120 down en ~150Mb up.
Pagina: 1 ... 57 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen