Johandmc schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:51:
Heel duidelijk verhaal, Barre73 maar ik heb nog een vraag: KPN heeft bij ons tot in de meterkast dat witte kastje die TK01 FTU van de laatste foto opgehangen. Volgens de VVE gaan ze nog een aparte afspraak maken om glasvezel door te trekken naar de woning.
Maar dat zwarte kastje wordt dat nog aangesloten of pas op het moment dat ik naar een glasvezel provider overstap? (zou in mijn geval toch nog dan XS4all zijn)
Mijn grootste probleem, ook in andere topics hier te lezen is dat ik nog steeds van de meterkast naar de woonkamer iets van 40m kabel te overbruggen heb. Omdat er ook al glasvezel van de Rekam (straks deltafiber) tot in de meterkast ligt.
Reactie van Barre73:
Eerst de FTU ophangen en later de kabel doortrekken is zeer ongebruikelijk maar het gebeurt wel eens.
Jouw probleem zou niet eens mogen worden gecreëerd. Als jij de FTU niet kan gebruiken omdat er geen relatief simpele manier is om bij de apparatuur (TV en zo) te komen, dan mag ie daar niet geplaatst worden. Dan moet er een andere/betere manier worden bedacht, eventueel zelfs buitenom.
Kan of mag dat allemaal niet, dan zou er helemaal niet geplaatst mogen worden.
Het zwarte kastje krijg je pas bij het activeren van een abonnement inderdaad. Wie niet op glasvezel overstapt heeft alleen de witte TK01.
Even deze oude reactie uit het glasvezelnetwerk topic halen, omdat het toch bij ons nu iets anders gaat.
Bij mijn onderbuurman die dus hetzelfde probleem had met betrekking tot de afstand, heeft KPN een netwerkkabel vanaf de meterkast naar zijn appartement doorgetrokken.
Nu sta ik ook op het punt over te stappen van XS4all naar KPN maar heb nog een aantal wat simpele vragen.
1:) Zorgt KPN er voor dat met zo'n probleem ze het zo opleveren dat het tot in mijn appartement werkt? Dus dat dat ze vanaf de meterkast naar mijn apparatement, ik schat iets van 40 meter aanleggen.
Die onderbuurman had wel al KPN.
2:) Ik heb nu 2 telefoonaansluitingen vanaf het ISRA punt naar mijn appartement maar zou in de nieuwe situatie dan de netwerkkabel graag naar mijn woonkamer willen. Kan je dat bij KPN of de monteur aangeven?
Ik weet zelf uiteraard niet welke kabel naar welk punt (woonkamer of slaapkamer) loopt.
3:) Het is toch ook zo dat XS4all mij nog een half jaar toegang tot de mail moet geven?
4:) Ik heb nu op de Fritzbox een FON C5 telefoon aangesloten. Is deze ook om te bellen/gebeld te worden ook aan te sluiten op de Xperiabox ?
5:) Dit is meer een opmerking dan vraag: Ik weet niet of ik TV van KPN ga nemen, omdat ik eindelijk van een extern onderdeel af was toen ik mijn Sony TV kocht. Maar sinds Rekam is overgenomen door Delta/Caiway hebben ze de prijs van ons Rekam abonnement nog gelijk gehouden, maar meestal is het zo dat zulke bedrijven dan opeens per 1 januari toch de prijs gelijk gaan te trekken en dan stap ik zeker wel over naar KPN.