[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Radio gaat ook goed.

Jouw test uitgeprobeerd op 661; haperingen met live, 30 seconden gepauzeerd, weer afspelen, en weg zijn de haperingen :9.

Het zit ‘m dus sowieso in de STB.
Ja en nee.. het kan zijn dat de Soundbar het geluid in de multicast streams niet goed pakt. Dan zit het in de samenwerking tussen STB en soundbar.
Enige manier om dat zeker te weten is om alsnog alles er tussenuit te halen en met een HDMI kabel direct van STB naar HDMI poort van je TV te checken. Als je dan geen haperingen in geluid hebt ligt het aan de samenwerking tussen STB en soundbar. Ik ben bang dat KPN dan niet thuis geeft...

[ Voor 38% gewijzigd door Barre73 op 09-10-2021 13:56 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Ook al is het niet merkbaar. Vindt ik dat alles wat er tussen het glas en mijn modem zit zonde. Daarbij idd een stopcontact over voor mijn Philips Hue bridge. Als mijn Fritzbox 5490 overlijdt koop ik de 5530...deze ondersteund ook WiFi 6 en heeft een 2,5Gb wanpoort. Weet nu ook gewoon dat dit de snelste opstelling is met het minste verlies

Hier kost de 5530 maar 189 euro

Afbeeldingslocatie: https://fritzshop.nl/fritzbox/1155-fritzbox-5530-fiber.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:36
RubenDJ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Wat beviel er dan niet aan de NT? Of is het inderdaad gewoon een stekker minder? Ik ben namelijk ook in de markt voor een nieuwe router ter vervanging van mijn v10a en had vooralsnog mijn zinnen gezet op een Fritz!box 4040 aangezien ik toch geen telefonie gebruik.

Enerzijds heb ik ook het liefst zo min mogelijk kastjes en bijbehorende stekkers maar een 5530 is wel een dikke 100 euro duurder dan een 4040.
Ik gebruik ook een SFP module vanuit de 'stekker minder, lager verbruik' gedachte, maar inderdaad de meerprijs van de router + de SFP module zelf maakt de besparing eigenlijk nihil. Laten we het op Tweakers-mentaliteit houden... B)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:27
Vorige week heeft KPN wat aangepast, waarschijnlijk hebben ze het telfort backend uitgefaseerd want ik moest van VLAN 34 naar VLAN 6.

Echter krijg ik nu de telefonie niet meer aan de praat.

Situatie was voorheen (oud telfort): NTU > Ubiquiti UDM Pro Wan Vlan 34
----------- Lan 1 (geen Vlan) Interne netwerk
------------ Lan 2 (Vlan 34) > Experia box WAN (alleen een telefoon aangesloten)

In de oude situatie stond WAN op de UDM pro ingesteld op Vlan 34 met DHCP als methode om een IP te verkrijgen. met deze setup werkte de Experia box achter de UDM Pro prima, sip registratie werkte en er zal alleen een telefoon aangesloten op de experia box.

In de nieuwe situatie heb ik dit aangepast naar Vlan 6 op Wan
--------------------- Lan 1 (geen Vlan) Interne netwerk
--------------------- Lan 2 (Vlan 6) > Experia box WAN (alleen een telefoon aangesloten)

In de nieuwe situatie staat WAN op de UDM pro ingesteld op Vlan 6, daarnaast moet ik DHCP veranderen in PPPOE als methode om een IP te verkrijgen.

Na deze verandering werkt Internet weer, echter de Experia box krijgt nu geen IP meer van de UDM Pro, ik denk dat dit komt omdat de Experia Box nu ook op PPPOE staat aan de Wan zijde en niet meer via DHCP probeerd een WAN IP te krijgen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen zodat ook telefonie weer gaat werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 09-10-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tipsie
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik stap over van KPN naar T-Mobile en ik heb dus thuis al een Nokia G-010G-Q. Ik krijg van T-Mobile ook precies dezelfde Nokia ONT, kan ik de huidige laten zitten dus enkel UTP in hun modem?

Gaat om GPON dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Tipsie op 09-10-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Dennism schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:33:
Vorige week heeft KPN wat aangepast, waarschijnlijk hebben ze het telfort backend uitgefaseerd want ik moest van VLAN 34 naar VLAN 6.

Echter krijg ik nu de telefonie niet meer aan de praat.

Situatie was voorheen (oud telfort): NTU > Ubiquiti UDM Pro Wan Vlan 34
----------- Lan 1 (geen Vlan) Interne netwerk
------------ Lan 2 (Vlan 34) > Experia box WAN (alleen een telefoon aangesloten)

In de oude situatie stond WAN op de UDM pro ingesteld op Vlan 34 met DHCP als methode om een IP te verkrijgen. met deze setup werkte de Experia box achter de UDM Pro prima, sip registratie werkte en er zal alleen een telefoon aangesloten op de experia box.

In de nieuwe situatie heb ik dit aangepast naar Vlan 6 op Wan
--------------------- Lan 1 (geen Vlan) Interne netwerk
--------------------- Lan 2 (Vlan 6) > Experia box WAN (alleen een telefoon aangesloten)

In de nieuwe situatie staat WAN op de UDM pro ingesteld op Vlan 6, daarnaast moet ik DHCP veranderen in PPPOE als methode om een IP te verkrijgen.

Na deze verandering werkt Internet weer, echter de Experia box krijgt nu geen IP meer van de UDM Pro, ik denk dat dit komt omdat de Experia Box nu ook op PPPOE staat aan de Wan zijde en niet meer via DHCP probeerd een WAN IP te krijgen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen zodat ook telefonie weer gaat werken.
Ik heb de EB en USG Pro andersom. en de EB in DMZ staan.
NT>EB>USG

Werkt hier nu een maand of 2 vlekkeloos.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
error33 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb de EB en USG Pro andersom. en de EB in DMZ staan.
NT>EB>USG

Werkt hier nu een maand of 2 vlekkeloos.
Maar heb je dan geen issues met double nat en port forwards, ik had namelijk al gekeken naar een bridge mode bijvoorbeeld, maar de Experiabox lijkt geen zuivere bridge modes te hebben.

Ik wil de Experiabox niets anders laten doen dan alleen telefonie. Dit werkte voorheen perfect, maar na een of andere wijziging van KPN ineens niet meer :(

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 09-10-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Ilja Meijer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Als je Sonos via ethernet aansluit, moet je de wifi optie op de Sonos handmatig uitschakelen. Dit kan een loop en je netwerk veroorzaken, als gevolg dat tv het soms niet meer doet door overbelasting van het netwerk.
Behalve als je ook surround gebruikt (bijvoorbeeld twee One's). Als je dan namelijk de wifi uitschakelt verliezen die hun verbinding met de Beam/Playbar/Arc en ben je surround kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Dennism schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Maar heb je dan geen issues met double nat en port forwards, ik had namelijk al gekeken naar een bridge mode bijvoorbeeld, maar de Experiabox lijkt geen zuivere bridge modes te hebben.

Ik wil de Experiabox niets anders laten doen dan alleen telefonie. Dit werkte voorheen perfect, maar na een of andere wijziging van KPN ineens niet meer :(
onder kpn cm met vlan6 met pppoe kan je maar 1keer sessie opbouwen. dus achter je eigen router experia box hangen voor de voice gaat dan niet werken.

hang gewoon aan je eigen router een ata voice gateway
met de instellingen die op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm staan onder kopje voip

[ Voor 10% gewijzigd door jopoh op 09-10-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Tipsie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:31:
Ik stap over van KPN naar T-Mobile en ik heb dus thuis al een Nokia G-010G-Q. Ik krijg van T-Mobile ook precies dezelfde Nokia ONT, kan ik de huidige laten zitten dus enkel UTP in hun modem?

Gaat om GPON dus.
Sterker nog: T-Mobile behoort te weten dat je een bestaande GPON KPN WBA klant bent en dat je binnen KPN WBA overstapt.
Je moet de huidige zelfs laten zitten aangezien deze al geregistreerd is op jouw adres. Dat is juist 1 van de voordelen van GPON via 1 operator. Patchen in de PoP hoeft niet meer en er hoeft maar 1 keer een ONT opgehangen en geactiveerd te worden. Daarna kan in principe alles zonder monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Edje040 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

Behalve als je ook surround gebruikt (bijvoorbeeld twee One's). Als je dan namelijk de wifi uitschakelt verliezen die hun verbinding met de Beam/Playbar/Arc en ben je surround kwijt.
Mijn ervaring is, dat Sonos vaak de veroorzaker is van onverklaarbare storingen. Ten eerste, ben ik van mening, dat die Sonos boosters ertussen uit moeten en deze, beter via wifi te koppelen (en eventueel je wifi verbeteren). Maar als de playbar via netwerk is verbonden, kunnen de one's toch gewoon via wifi blijven werken. Je data van de soundbar loopt via het LAN netwerk, en de wifi kan dan toch uit. Anders kun je net zo goed de lan kabel verwijderen. Het probleem met Sonos is, dat op het moment deze via LAN verbonden is, de wifi ook verbonden blijft, dit zorgt voor een loop in je netwerk en dit geeft vaak problemen icm een stb. Die Sonos boosters veroorzaken hetzelfde probleem. Als je een goed wifi netwerk hebt, gebruik deze dan ook, of bereid deze uit. Ik zeg niet dat dit mogelijk het probleem hier is, maar 9 van de 10 keer, als er een Sonos in het netwerk hangt, is deze vaak de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ilja Meijer schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Mijn ervaring is, dat Sonos vaak de veroorzaker is van onverklaarbare storingen. Ten eerste, ben ik van mening, dat die Sonos boosters ertussen uit moeten en deze, beter via wifi te koppelen (en eventueel je wifi verbeteren). Maar als de playbar via netwerk is verbonden, kunnen de one's toch gewoon via wifi blijven werken. Je data van de soundbar loopt via het LAN netwerk, en de wifi kan dan toch uit. Anders kun je net zo goed de lan kabel verwijderen. Het probleem met Sonos is, dat op het moment deze via LAN verbonden is, de wifi ook verbonden blijft, dit zorgt voor een loop in je netwerk en dit geeft vaak problemen icm een stb. Die Sonos boosters veroorzaken hetzelfde probleem. Als je een goed wifi netwerk hebt, gebruik deze dan ook, of bereid deze uit. Ik zeg niet dat dit mogelijk het probleem hier is, maar 9 van de 10 keer, als er een Sonos in het netwerk hangt, is deze vaak de boosdoener.
Dat hoor ik inderdaad vaker. Gelukkig heb ik er hier nooit last van gehad. Overigens heb ik geen Experiabox maar een FritzBox met FritzRepeaters en Netgear switches met loop-detection ingeschakeld. De stb's draaien probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb mijn modem binnen en dinsdag komt de monteur langs om het laatste deel af te werken. mijn vraag is of hij ook de modem direct zal aansluiten? want ik zou eigenlijk geen monteur krijgen voor deze handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje.

Ik maak vanaf nu gebruik van m'n nas om muziek te spelen op de telefoon dmv Synology DS Audio. Nu heb ik mijn externe ipv4 adres ingevuld in de muziek app. Maar heeft iemand een idee hoe vaak KPN de ip adressen veranderd? Volgens mij heb ik al bijna een jaar het zelfde ip adres.

edit: zojuist even alle mails gefilterd die waren verzonden door m'n Fritzbox, en ja, al vanaf begin abonnement heb ik hetzelfde adres. Hopelijk blijft dat zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-10-2021 11:31 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:41

GVR

Mr. Freeze schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:26:
Vraagje.

Ik maak vanaf nu gebruik van m'n nas om muziek te spelen op de telefoon dmv Synology DS Audio. Nu heb ik mijn externe ipv4 adres ingevuld in de muziek app. Maar heeft iemand een idee hoe vaak KPN de ip adressen veranderd? Volgens mij heb ik al bijna een jaar het zelfde ip adres.

edit: zojuist even alle mails gefilterd die waren verzonden door m'n Fritzbox, en ja, al vanaf begin abonnement heb ik hetzelfde adres. Hopelijk blijft dat zo.
Ik al 5 jaar dezelfde. Gebruik een dns dienst zodat je op dat adres kan connected ipv op je ip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Mr. Freeze schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:26:
Vraagje.

Zolang je bij KPN blijft is de kans super groot dat deze het zelfde blijft. Ben een jaartje bij T-Mobile geweest en heb daar meerdere IPs gehad.... Bij KPN nog nooit gehad dat dit gebeurde. En als deze in een uitzonderlijk geval wel wijzigt krijg je zoals je aan gaf een mail van je Fritzbox ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

Nuevocasa schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Zolang je bij KPN blijft is de kans super groot dat deze het zelfde blijft. Ben een jaartje bij T-Mobile geweest en heb daar meerdere IPs gehad.... Bij KPN nog nooit gehad dat dit gebeurde. En als deze in een uitzonderlijk geval wel wijzigt krijg je zoals je aan gaf een mail van je Fritzbox ;)
Ja inderdaad, mooi. Ik laat het dan lekker zo.

Dank je wel.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Farabi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:55:
ik heb mijn modem binnen en dinsdag komt de monteur langs om het laatste deel af te werken. mijn vraag is of hij ook de modem direct zal aansluiten? want ik zou eigenlijk geen monteur krijgen voor deze handling.
Waarschijnlijk wel, anders is het lastig testen of de verbinding werkt. Verwacht niet meer dan stekkers inpluggen en snelheid door meten.
Wifi werkt dan al met de code op de achterkant van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Dennism schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Nee ik heb nergens last van met gebruik van de DMZ. Ik gebruik de EB alleen voor TV. De rest gaat allemaal via DMZ naar de USG.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wie gamed er op de ps5 of xsx met de kpn box 12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:23
Barre73 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

…het kan zijn dat de Soundbar het geluid in de multicast streams niet goed pakt. Dan zit het in de samenwerking tussen STB en soundbar.
Het was toch iets met de soundbar i.c.m. de STB. Zie hieronder ;)
Ilja Meijer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Als je Sonos via ethernet aansluit, moet je de wifi optie op de Sonos handmatig uitschakelen. Dit kan een loop en je netwerk veroorzaken, als gevolg dat tv het soms niet meer doet door overbelasting van het netwerk.
De optie van Ilja lijkt het opgelost te hebben. Ik heb een Sonos Playbar (bekabeld) en 2 losse Sonos Play:1 speakers (WiFi) ingesteld als surroundsysteem. Ik moest in de Sonos app de optie “WiFi uitschakelen” aanvinken bij de Playbar. Nu lijkt het opeens opgelost d:)b

Hartelijk dank!

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 20:59

EAI

EAI schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:54:
Begin volgende maand stap ik over van XS4ALL (glasvezel 200 mbit) naar KPN (glasvezel 1Gbit). Nu hebben ze een afspraak gemaakt met reden "Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen".

Zou het NT aangepast moeten worden? Ik dacht eigenlijk dat dat een heel simpel ding was, en als het werkt, dan werkt het.
Of zou dat ding ge-upgrade moeten worden om 1 Gbit/s te kunnen halen?

Andere vraag, ik heb op dit moment bij XS4ALL mijn Mikrotik router (RB4011iGS+5HacQ2HnD) rechtstreeks op het NT aangesloten. Zou ik nog iets moeten aanpassen voor KPN? Mijn beeld is dat de instellingen van XS4ALL en KPN hetzelfde zijn, ook die voor TV (vlan, igmp)
Op de dag van de overgang zag ik in de log om 3 uur snachts dat de pppoe verbinding heel even down was. De modem maakte vanzelf opnieuw verbinding, en sindsdien zit ik op het KPN netwerk :)
De monteur belde aan, en toen ik vertelde dat alles werkte toen vertrok ze weer. Ze is dus niet binnen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Weet niet of dit het goede topic is. Sinds een jaar heb ik kpn glasvezel. Tevreden mee. In het verleden belde ik ziggo eens per jaar om een korting te vragen (die ik dan ook kreeg). Lukt dat bij kpn ook een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
giantgiantus schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:05:
Weet niet of dit het goede topic is. Sinds een jaar heb ik kpn glasvezel. Tevreden mee. In het verleden belde ik ziggo eens per jaar om een korting te vragen (die ik dan ook kreeg). Lukt dat bij kpn ook een beetje?
Als je vraagt naar de afdeling opzeggingen wil dat wel lukken. Vaak max. een half jaar korting maar het is wel afhankelijk wie je aan de telefoon krijgt. Niet tevreden? Gewoon later nog eens bellen. In het uiterste geval opzeggen en wachten op telefoontje. Krijg je dat niet dan binnen 14 dagen reageren. Aan dat laatste kleven natuurlijk altijd risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 09:12

TF

bla bla

Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier zit ook een (KPN) glasvezel. Ik ben momenteel een tevreden Ziggo klant (voornamelijk die next box ben ik erg tevreden over en ook internet is oke) is het de moeite om over te stappen?

Het lijkt een beetje 50-50... voor de synchrone up/down zou ik het wel willen overwegen. Maar wil ik die Next box wel inruilen voor dat 4k kastje van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KPN is naar mijn mening de enige provider die qua TV platform de concurrentie met Ziggo aankan. Het grote voordeel is vooral geen gedoe met slechte coaxkabels die de vorige bewoners wellicht voor je hebben achter gelaten omdat je de KPN ontvanger via standaard Ethernetkabel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:23
TF schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:29:
Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier zit ook een (KPN) glasvezel. Ik ben momenteel een tevreden Ziggo klant (voornamelijk die next box ben ik erg tevreden over en ook internet is oke) is het de moeite om over te stappen?

Het lijkt een beetje 50-50... voor de synchrone up/down zou ik het wel willen overwegen. Maar wil ik die Next box wel inruilen voor dat 4k kastje van kpn?
https://www.totaaltv.nl/n...ediabox-next-technisch-af ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld

Probeer het eens een jaartje zou ik zeggen. Je krijgt de eerste zoveel maanden korting, en bevalt het niet, zeg je op en bestel je Ziggo als nieuwe klant en krijg je ook weer korting. Qua kosten ben je ongeveer net zo veel kwijt dan wanneer je je bestaande verbinding mee verhuist verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het voordeel van KPN is dat je een abonnement kan nemen wat per maand opzegbaar is.
Een mooiere manier om iets te proberen is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
dolopfriet schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:43:
Het voordeel van KPN is dat je een abonnement kan nemen wat per maand opzegbaar is.
Een mooiere manier om iets te proberen is er niet.
Je vergeet hierbij erbij te vermelden dat je abonnementskosten met 3 Euro per maand omhooggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10

Ik was tot voor kort ook een tevreden Ziggo klant maar wilde glasvezel toch eens testen en een Surface Go 2 als cadeautje hielp ook wel mee. Na 3 weken gebruik van het TV kijk deel gaat m'n voorkeur uit naar de Next / kabel combi boven de KPN settop-box / IPTV combi. Want:
  • de Next is in alles wat vlotter en de menu's zijn wat gelikter ogend en beter doordacht dan KPN
  • altijd moeilijk om te beoordelen als je geen directe A-B test kan doen, maar ik heb de indruk dat de KPN kleuren was meer zijn uitgewassen dan bij de Next en dat KPN agressiever is in beeldverbetering (not good)
  • Bij het opstellen van een favorieten zenderlijst is de volgorde bij KPN niet aan te passen, bij Next wel.
  • terugkijk functie bij KPN hapert bij opstarten en terug en doorspoelen werkt minder dan bij Next.
  • Opnemen moet bij KPN los worden betaald, niet bij Ziggo.
  • 2e tv zat bij mij een Ziggo CI+ module in, bij KPN is dat geen optie. De KPN tv app werkt overigens native op m'n Samsung slaapkamer tv en is best ok.
  • (persoonlijk) bij een Vodafone mobiel abo krig je bij Ziggo een sport ;w of film abo pakket gratis, bij KPN is er wel een combivoordeel van € 5,- maar dat is allemaal een stukkie minder.
  • ik dacht eerst dat HDMI-CEC bij de KPN box niet aanwezig was maar dat blijkt wel zo te zijn (foei monteur) Slechte of goeie werking weet ik nog niet.
  • ik vergeet nog iets, pas ik nog aan
Glasvezel is stabiel en uiteraard beter dan Ziggo kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
CEC zit alleen op de 4k-ontvanger volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

4tune schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Ik was tot voor kort ook een tevreden Ziggo klant maar wilde glasvezel toch eens testen en een Surface Go 2 als cadeautje hielp ook wel mee. Na 3 weken gebruik van het TV kijk deel gaat m'n voorkeur uit naar de Next / kabel combi boven de KPN settop-box / IPTV combi. Want:
  • de Next is in alles wat vlotter en de menu's zijn wat gelikter ogend en beter doordacht dan KPN
  • altijd moeilijk om te beoordelen als je geen directe A-B test kan doen, maar ik heb de indruk dat de KPN kleuren was meer zijn uitgewassen dan bij de Next en dat KPN agressiever is in beeldverbetering (not good)
  • Bij het opstellen van een favorieten zenderlijst is de volgorde bij KPN niet aan te passen, bij Next wel.
  • terugkijk functie bij KPN hapert bij opstarten en terug en doorspoelen werkt minder dan bij Next.
  • Opnemen moet bij KPN los worden betaald, niet bij Ziggo.
  • 2e tv zat bij mij een Ziggo CI+ module in, bij KPN is dat geen optie. De KPN tv app werkt overigens native op m'n Samsung slaapkamer tv en is best ok.
  • (persoonlijk) bij een Vodafone mobiel abo krig je bij Ziggo een sport ;w of film abo pakket gratis, bij KPN is er wel een combivoordeel van € 5,- maar dat is allemaal een stukkie minder.
  • ik dacht eerst dat HDMI-CEC bij de KPN box niet aanwezig was maar dat blijkt wel zo te zijn (foei monteur) Slechte of goeie werking weet ik nog niet.
  • ik vergeet nog iets, pas ik nog aan
Glasvezel is stabiel en uiteraard beter dan Ziggo kabel.
Ik kan de boel hier wel naast elkaar testen (met een VIP5202 4K box van KPN vs CI+).
Beeld op de standaard Nederlandse zenders (NPO, RTL, SBS) identiek. Maar, alleen als je de HD-Glas zenders (661 / 669) gebruikt. De normale voorkeuze zenders vanaf 1... zijn inderdaad wat minder. Zeker bij wat snellere beelden (sport). Niet zo gek als je je realiseert dat Zowel de HD-Glas zenders (KPN) als Ziggo standaard rond de 12mbps zitten en de normale HD zenders bij KPN maar op 7mbps.
Beeldverbeteraars zitten niet echt in de box, dus daar kan weinig verschil in zitten. Gewoon zorgen dat het ding niet scaled: Lekker aan je TV overlaten.
Voor de andere zenders hangt het er een beetje van af: KPN heeft meer HD zenders, maar de SD zenders bij KPN zijn bedroevend slecht. Dus afhankelijk van de zender waar je naar kijkt ben je bij Ziggo of KPN beter af.
HDMI-CEC ondersteund het kastje niet, maar de AB kan wel een aantal basis infrarood functies voor de meeste TV's verzenden. Je kan een 10-tal merken inprogrammeren. Voldoende voor volume & input selectie. Menu's e.d. werken meestal niet.
Opstarten van terugkijk start hier eigenlijk altijd prima. Doorspoelen werkt inderdaad maar matig bij KPN. Combinatievoordeel... Tja, ik krijg een gratis plus pakket van 6,99 euro en 7,50 euro korting op mijn mobiele telefonie.
Opname kost 5 euro per maand bij KPN, tenzij je een 2e box neemt. Dan krijg je de opnamefunctionaliteit weer gratis.
Zappen gaat snel (min of meer instant). Menu's zijn wat simpel, al ziet het het in darkmode wel weer netjes uit vind ik. En als je er van houdt: Gratis ESPN UHD (de hoofdzender...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Is het mogelijk om kpn experia box v10a op te hangen door de standaard te verwijderen? Ik heb namelijk de schroeven onderin (2 stuks) uitgedraaid maar het blijft vastzitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Tosun schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:18:
Is het mogelijk om kpn experia box v10a op te hangen door de standaard te verwijderen? Ik heb namelijk de schroeven onderin (2 stuks) uitgedraaid maar het blijft vastzitten..
is een vast frame kan je weinig aan veranderen, dat is nadeel van de 10a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
Was mij ook al opgevallen. Ik heb zelf een V10, maar mijn schoonmoeder een v10a. Welke idioot verzint zoiets……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

HDMI-CEC ondersteund het kastje niet, maar de AB kan wel een aantal basis infrarood functies voor de meeste TV's verzenden.

[..]
HDMI-CEC wordt wel degelijk ondersteund, ik kan het kastje volledig bedienen met de afstandsbediening en het menu (voor knoppen die niet op de ab zitten) van mijn Samsung TV. Heb de KPN afstandsbediening nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:13

jvp

Toch maar eens een poging ondernemen in de hoop dat jullie kennis en ervaring mij wat verder kan helpen.

Met regelmaat valt mijn KPN verbinding voor +- 1 minuut weg, zowel wifi als bekabeld en zowel internet als tv. Een paar keer gebeld met KPN maar zij zien in de modem deze storing niet terug komen. Na enige keren bellen is toch de v10 modem vervangen voor de 12. Volgens alle berichten moet de wifi dekking hiermee al grote sprongen maken maar niks is minder waar. Een verdieping hoger valt de verbinding al weg.... En het probleem van het wegvallen van de algemene verbinding blijft bestaan. Ondertussen begin ik er redelijk moedeloos van te worden... meestal komt de verbinding na een minuut wel weer terug maar ook regelmatig moet de modem een reset hebben. Zijn er andere met deze ervaringen en is dit opgelost?

Niet geheel overbodig te melden heb ik daarnaast al een eigen modem opgehangen om mijn wifi dekking te garanderen in huis. Dit werkt super maar het wegvallen van mijn internet verbinding en tv blijft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
jvp schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:22:
Toch maar eens een poging ondernemen in de hoop dat jullie kennis en ervaring mij wat verder kan helpen.

Met regelmaat valt mijn KPN verbinding voor +- 1 minuut weg, zowel wifi als bekabeld en zowel internet als tv. Een paar keer gebeld met KPN maar zij zien in de modem deze storing niet terug komen. Na enige keren bellen is toch de v10 modem vervangen voor de 12. Volgens alle berichten moet de wifi dekking hiermee al grote sprongen maken maar niks is minder waar. Een verdieping hoger valt de verbinding al weg.... En het probleem van het wegvallen van de algemene verbinding blijft bestaan. Ondertussen begin ik er redelijk moedeloos van te worden... meestal komt de verbinding na een minuut wel weer terug maar ook regelmatig moet de modem een reset hebben. Zijn er andere met deze ervaringen en is dit opgelost?

Niet geheel overbodig te melden heb ik daarnaast al een eigen modem opgehangen om mijn wifi dekking te garanderen in huis. Dit werkt super maar het wegvallen van mijn internet verbinding en tv blijft :/
Dus bel je ze weer en zeg je dat het modem vervangen voor een EB12 en een ander modem het probleem niet heeft opgelost en je graag een adequate oplossing wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bigs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

HDMI-CEC wordt wel degelijk ondersteund, ik kan het kastje volledig bedienen met de afstandsbediening en het menu (voor knoppen die niet op de ab zitten) van mijn Samsung TV. Heb de KPN afstandsbediening nooit nodig.
Weet je dat zeker?

Ik heb ook een samsung tv met connect box (Samsung The Frame) maar dat gaat echt niet via HDMI-CEC. Kan ook alles bedienen met de samsung afstandsbediening, maar de connectbox zend gewoon IR licht uit voor de KPN tv ontvangers.
Zodra ik de KPN ontvanger afdek of in een ander kastje zet (ze staan normaal beide in hetzelfde afgesloten kastje), dan doet de KPN ontvanger niet meer reageren op de samsung afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bigs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Weet je zeker dat dat via HDMI-CEC loopt en dat niet je AB gewoon het kastje via infrarood aanstuurt?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
TFHfony schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Weet je zeker dat dat via HDMI-CEC loopt en dat niet je AB gewoon het kastje via infrarood aanstuurt?
Ik heb een LG en het kastje van KPN ligt achter de televisie. Ik kan het kastje gewoon bedienen met de afstandsbediening van de LG. Ik vermoed dat dit via Bluetooth gaat maar zeker niet via IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
barber schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Weet je dat zeker?

Ik heb ook een samsung tv met connect box (Samsung The Frame) maar dat gaat echt niet via HDMI-CEC. Kan ook alles bedienen met de samsung afstandsbediening, maar de connectbox zend gewoon IR licht uit voor de KPN tv ontvangers.
Zodra ik de KPN ontvanger afdek of in een ander kastje zet (ze staan normaal beide in hetzelfde afgesloten kastje), dan doet de KPN ontvanger niet meer reageren op de samsung afstandsbediening.
Zeker. Als ik het IR oog van de ontvanger af dek dan werkt het nog. Gaat om een Q95T. Je moet wel de universele bediening instellen zodat je dit menu bij de KPN ingang krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhp1h9n_QeFSyvEPgLcPSB3lWp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJKMV94bkWTM16M1ONQjG2UO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:09
jvp schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:22:

Heb je naast je EB ook nog andere netwerkapparatuur in huis, zoals bijvoorbeeld een (of meerdere) switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp

jvp

EnigmA-X schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Heb je naast je EB ook nog andere netwerkapparatuur in huis, zoals bijvoorbeeld een (of meerdere) switches?
Ik heb de EB en een extra (Netgear) router staan voor een betere wifi dekking. Voor de rest geen extra switches oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:09
jvp schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb de EB en een extra (Netgear) router staan voor een betere wifi dekking. Voor de rest geen extra switches oid.
Kan je schetsen hoe dat op elkaar zit aangesloten? Waar zit je TV op aangesloten? Waar zit je bekabelde internet op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp

jvp

EnigmA-X schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Kan je schetsen hoe dat op elkaar zit aangesloten? Waar zit je TV op aangesloten? Waar zit je bekabelde internet op aangesloten?
Bekabelde internet en Netgear router zijn aangesloten op de EB. TV gaat via de EB -> DVS 650 naar de T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
jvp schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:23:
[...]

Bekabelde internet en Netgear router zijn aangesloten op de EB. TV gaat via de EB -> DVS 650 naar de T
Heb je de Netgear in het netwerk hangen zoals beschreven wordt in dit topic?:

https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

Maar...ik zou als eerste maar eens de DVS 650 uit het netwerk halen. Hele, maar ook hele, grote kans dat de Devolo's de oorzaak zijn. Probeer dat eerst maar eens te testen. Hij zijn en blijven ondingen en staan garant voor storingen.

Zoek op het KPN-forum maar eens op 'Devolo'. dan weet je genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb vandaag mijn modem binnen met 1gbit glasvezel. alleen mijn laptop trekt maar 300mbps met wifi. zijn er nog tips? ik heb even gebeld naar kpn, ik moest van channel veranderen ofzo? ik ben ingelogd op mijn modem. kan iemand mij helpen hiermee?

bekabeld: down: 715mbps up: 934mbps

is dit niet gek?

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 12-10-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:47:
ik heb vandaag mijn modem binnen met 1gbit glasvezel. alleen mijn laptop trekt maar 300mbps met wifi. zijn er nog tips? ik heb even gebeld naar kpn, ik moest van channel veranderen ofzo? ik ben ingelogd op mijn modem. kan iemand mij helpen hiermee?

is dit niet gek?
Test je je wifi wel op 5Ghz? (802.11ac)
Voor wat de downloadsnelheid bedraad betreft, soms wil het nog wel eens helpen om de NT of ONT (het glasvezelkastje) even stroomloos te maken en daarna weer van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dennis-L schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:03:
[...]

Test je je wifi wel op 5Ghz? (802.11ac)
Voor wat de downloadsnelheid bedraad betreft, soms wil het nog wel eens helpen om de NT of ONT (het glasvezelkastje) even stroomloos te maken en daarna weer van stroom te voorzien.
yep, heb de stroom eraf gehaald. maar helaas. ze kunnen verder niks geks zien bij kpn. heb net met de channels gespeeld maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:47:

is dit niet gek?
Als je een 1 Gbps abonnement hebt, dan zijn de max snelheden 945 Mbps (overhead, dus je haalt netto nooit 1024 Mbps). Je moet ook rekening houden met drukte op netwerk want ook op glasvezel heb je overboeking, ongeacht of je GPON of AON hebt.

En zoals @Dennis-L als schrijft: soms kan een reset van de (O)NT ook het verschil maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Soundwork schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Als je een 1 Gbps abonnement hebt, dan zijn de max snelheden 945 Mbps (overhead, dus je haalt netto nooit 1024 Mbps). Je moet ook rekening houden met drukte op netwerk want ook op glasvezel heb je overboeking, ongeacht of je GPON of AON hebt.

En zoals @Dennis-L als schrijft: soms kan een reset van de (O)NT ook het verschil maken ;)
daar was ik me bewust van. maar ik had minimaal 600mbps verwacht over wifi. of is dat uit de hoogte? wat halen jullie met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

daar was ik me bewust van. maar ik had minimaal 600mbps verwacht over wifi. of is dat uit de hoogte? wat halen jullie met wifi?
Met WiFi ga je nooit 1 Gbps halen. Ik heb zelf 200 Mbps abonnement, dus ik kan het niet voor je testen wat de max is. Met WiFi heb je ook factoren met interferentie en hoe ver je van het AP zit.

Edit: onjuiste info WiFi max snelheden doorgestreept.

[ Voor 6% gewijzigd door Soundwork op 12-10-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

200/200 maar ik heb ook geen sneller abonnement.
Met 5Ghz 802.11ac of 802.11ax zal je toch wel hoger dan 300Mbit moeten halen inderdaad, gebruik je 5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43

Grin

Ride si sapis.

Soundwork schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Met WiFi ga je nooit 1 Gbps halen. Ik heb zelf 200 Mbps abonnement, dus ik kan het niet voor je testen wat de max is. Met WiFi heb je ook factoren met interferentie en hoe ver je van het AP zit.
Gelukkig wel zeg...
Zit regelmatig met 600-1300mbit te blazen naar de backup.
5GHz WiFi5 of 6 haalt die snelheden met gemak.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Laptop is 5ghz als jullie dat bedoelen. @Grin haal je dat met de kpn box 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43

Grin

Ride si sapis.

Het hangt wel van je WiFi-situatie af uiteraard; maar je zou met gemak verder moeten kunnen komen dan 300mbit. Hangt wel af van je laptop, bereik, etc.

@Farabi Nee, gebruik een Netgear Orbi mesh.
Maar ook dat KPN ding zou verder moeten kunnen komen dan 300mbit...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Grin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:47:
Het hangt wel van je WiFi-situatie af uiteraard; maar je zou met gemak verder moeten kunnen komen dan 300mbit. Hangt wel af van je laptop, bereik, etc.

Ik den die Orbi's niet maar zou het kunnen dat bandsteering er voor zorgt dat je (tijdelijk) op de 2.4ghz van de zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Grin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:47:

Waar kan het aan liggen dat ik zo weinig haal? Op mijn ps5 haal ik ongeveer 450mbps op wifi zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Grin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Gelukkig wel zeg...
Zit regelmatig met 600-1300mbit te blazen naar de backup.
5GHz WiFi5 of 6 haalt die snelheden met gemak.
Je hebt gelijk inderdaad >:) . WiFi 6 gaat zelfs tot 2400 Mbps.
Maar feit blijft wel: hoe ver zit je van het AP, en hoeveel (channel) interferentie heb je wil je de max halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
jopoh schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

onder kpn cm met vlan6 met pppoe kan je maar 1keer sessie opbouwen. dus achter je eigen router experia box hangen voor de voice gaat dan niet werken.

hang gewoon aan je eigen router een ata voice gateway
met de instellingen die op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm staan onder kopje voip
Dank voor deze tip, welke ATA zou jij aanraden?

Ik heb zelf een Cisco ATA 190 geprobeerd, echter deze lijkt alleen te werken met Cisco Unified Call manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Dennism schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Ik heb zelf een ATA 190 geprobeerd, echter deze lijkt alleen te werken met Cisco Unified Call manager.
De ATA190 heb ik geen ervaring mee, maar Linksys PAP2T zou het moeten doen op een KPN SIP aansluiting (ik heb deze aangesloten gehad op een CheapConnect abonnement). Echter de Linksys lijn wordt niet meer verkocht, dus ik weet niet of Cisco de PAP2T nog in de handel heeft onder een ander modelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
[...]

Ik heb zelf een ATA 190 geprobeerd, echter deze lijkt alleen te werken met Cisco Unified Call manager.
Grandstream heb ik wellis zien voorbij komen. maar zelf geen ervaring mee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ga ik eens naar kijken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 16:20
[...]

Ik heb zelf een Cisco ATA 190 geprobeerd, echter deze lijkt alleen te werken met Cisco Unified Call manager.
Een aantal modellen AVM Fritzbox routers schijnt SIP te doen. Zelf heb ik nog geen glasvezel hier dus nog geen ervaring mee. KPN biedt zelf ook Fritzbox router als meerprijs optie aan. Er zijn vast wel tweakers die ervaring hebben met Fritzbox icm SIP op een KPN glasvezel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Antonius schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Een aantal modellen AVM Fritzbox routers schijnt SIP te doen. Zelf heb ik nog geen glasvezel hier dus nog geen ervaring mee. KPN biedt zelf ook Fritzbox router als meerprijs optie aan. Er zijn vast wel tweakers die ervaring hebben met Fritzbox icm SIP op een KPN glasvezel abonnement.
Yup

https://forum.kpn.com/thu.../fritz-box-bij-kpn-490648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe slim is het om upnp aan te zetten voor gaming? Ik zie dat ik een open nat-type krijg op mijn xbox wat dus ideaal is. Maar lees dat het gevaarlijk kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Dank, maar denk niet dat ik daar wat mee kan. Heb hier al een hele ubiquiti setup draaien inclusief UDM Pro. Ik zoek dus echt iets dat alleen SIP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:45:
Hoe slim is het om upnp aan te zetten voor gaming? Ik zie dat ik een open nat-type krijg op mijn xbox wat dus ideaal is. Maar lees dat het gevaarlijk kan zijn?
Als je het kan beperken tot slechts 1 IP is het prima, echter als elk IP UPNP aanvragen kan doen bij je router. Dan moet je niet verbaasd zijn als je webcams ineens publiek aan het internet hangen, die goedkope van AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Klopt. Ik heb een eigen Fritz!Box 7590 en KPN Glas. Telefonie via cheapconnect en SIP ingesteld in de Frtiz!box. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:36

TVL

TFHfony schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Klopt. Ik heb een eigen Fritz!Box 7590 en KPN Glas. Telefonie via cheapconnect en SIP ingesteld in de Frtiz!box. Werkt prima.
Ik heb XS4ALL en heb een 7490 en maak ook gebruik van Cheapconnect voor mijn uitgaande telefoontjes. Inkomend loopt via XS4ALL. Je kan met een Fritzbox zelfs met meerder SIP providers werken en hier rules voor instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Barre73 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Sterker nog: T-Mobile behoort te weten dat je een bestaande GPON KPN WBA klant bent en dat je binnen KPN WBA overstapt.
Je moet de huidige zelfs laten zitten aangezien deze al geregistreerd is op jouw adres. Dat is juist 1 van de voordelen van GPON via 1 operator. Patchen in de PoP hoeft niet meer en er hoeft maar 1 keer een ONT opgehangen en geactiveerd te worden. Daarna kan in principe alles zonder monteur.
Je begrijpt dat dit het grootste nadeel is van GPON ?
Dit zou ook prima kunnen op P2P, zou je ook kunnen zien dat er eerder glasvezel is geweest en er dus in theorie een mediaconverter moet hangen. het probleem is dat het in de praktijk niet werkt.

er is maar 1 die voordeel heeft van die constructie en dat is die ene Operator.
Vandaar ook dat het nu zo snel mogelijk word uitgerold voor dat ze weer worden gereguleerd door de ACM.

[ Voor 10% gewijzigd door hidden op 13-10-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

AvK

Ready Set Go

hidden schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Je begrijpt dat dit het grootste nadeel is van GPON ?
Dit zou ook prima kunnen op P2P, zou je ook kunnen zien dat er eerder glasvezel is geweest en er dus in theorie een mediaconverter moet hangen. het probleem is dat het in de praktijk niet werkt.

er is maar 1 die voordeel heeft van die constructie en dat is die ene Operator.
Vandaar ook dat het nu zo snel mogelijk word uitgerold voor dat ze weer worden gereguleerd door de ACM.
Dit vind ik interessant. Alleen begrijp ik het niet helemaal wat je schrijft.
Kan je iets meer duiding geven?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
@AvK Door dat er maar 1 operator actief kan zijn bij een p2mp netwerk (en dat doet KPN nu alleen nog maar is het niet mogelijk om ODF uit te rollen zoals T-Mobile, Cambrium en een aantal anderen doen. hierdoor kan de KPN de prijs dus hoog houden. omdat er 1 operator actief is heb je (en de providers) dus geen keuze meer. KPN verdient meer aan het leveren van Active diensten dan aan de passieve diensten (kaal fiber) er zijn dus bewust geen manupelatie punten meer om andere operators toegang te kunnen geven tot het netwerk. en dat hoeft ook niet meer omdat de regulering er af gehaald is.

Zelfde verhaal is eigenlijk bij DSL gebeurd, op ADSL2+ had je nog keuze uit BBned Tele2 pink Tiscali.
KPN heeft bij de uitrol van VVDSL ook de straatkasten actief gemaakt maar geen ruimte gelaten voor anderen. ze hebben immers toegang tot het netwerk via de centrale en voldoet daar mee aan de regulering. daarom hebben operators geen geld meer gestoken in het upgraden van hun ADSL2+ immers kan KPN vele male hogere snelheden halen door dat ze dichter bij de klant zaten met hun dslam in de straatkast.
al met al is het weer slim uitgespeeld door KPN en word pon gezien als de oplossing. (goede marketing) echter is de consument onder aan de streep de dupe door de hoge prijzen. pon is dus vooral goedkoper voor de operator. (gpon link is iets van 2,5Gig down en 1Gig up en dat deel je door 32/64/128 gebruikers afhankelijk van de operator)
nu heeft een access switch natuurlijk ook een max bandbreedte maar een hogere snelheid verdelen over meerdere klanten is altijd beter dan PON (veredelde coax)

ik ben 20 jaar geleden begonnen in de glasvezel voor KPN (en UPC, Essent, Global crossing, Versatel.ect) als ze toen waren begonnen met de uitrol van glasvezel naar de woning had Ziggo niet eens bestaan (nu de grootste provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

hidden schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:26:
@AvK

Zelfde verhaal is eigenlijk bij DSL gebeurd, op ADSL2+ had je nog keuze uit BBned Tele2 pink Tiscali.
Pink?

Ik zie er hier 4 terug.
Wikipedia: ADSL2
Tele2
T-Mobile Online, voorheen Wanadoo, Orange en Online
KPN en Tiscali, dat tegenwoordig ook van KPN is. Het Tiscalinetwerk is echter wel degelijk een apart netwerk.
BBned onder de naam Alice

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vanaf vandaag trek ik bekabeld 930mbps, maar met wifi nog steeds max 350mbps. de medewerker zei dat ik het helaas hier mee moest doen. dat er verder niks geks is. hij heeft een keer mijn modem gereset that's it. omdat ik bekabeld op de juiste snelheid zit, valt er weinig te doen volgens hem. goed, ik laat het hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Farabi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:09:
vanaf vandaag trek ik bekabeld 930mbps, maar met wifi nog steeds max 350mbps. de medewerker zei dat ik het helaas hier mee moest doen. dat er verder niks geks is. hij heeft een keer mijn modem gereset that's it. omdat ik bekabeld op de juiste snelheid zit, valt er weinig te doen volgens hem. goed, ik laat het hierbij.
Anders koop je toch een eigen accesspoint als je over WiFi een hogere snelheid wil hebben?
Zet je WiFi in KPN Box 12 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

AvK

Ready Set Go

@AvK Door dat er maar 1 operator actief kan zijn bij een p2mp netwerk (en dat doet KPN nu alleen nog maar is het niet mogelijk om ODF uit te rollen zoals T-Mobile, Cambrium en een aantal anderen doen. hierdoor kan de KPN de prijs dus hoog houden. omdat er 1 operator actief is heb je (en de providers) dus geen keuze meer. KPN verdient meer aan het leveren van Active diensten dan aan de passieve diensten (kaal fiber) er zijn dus bewust geen manupelatie punten meer om andere operators toegang te kunnen geven tot het netwerk. en dat hoeft ook niet meer omdat de regulering er af gehaald is.

KPN heeft bij de uitrol van VVDSL ook de straatkasten actief gemaakt maar geen ruimte gelaten voor anderen. ze hebben immers toegang tot het netwerk via de centrale en voldoet daar mee aan de regulering. daarom hebben operators geen geld meer gestoken in het upgraden van hun ADSL2+ immers kan KPN vele male hogere snelheden halen door dat ze dichter bij de klant zaten met hun dslam in de straatkast.
al met al is het weer slim uitgespeeld door KPN en word pon gezien als de oplossing. (goede marketing) echter is de consument onder aan de streep de dupe door de hoge prijzen. pon is dus vooral goedkoper voor de operator. (gpon link is iets van 2,5Gig down en 1Gig up en dat deel je door 32/64/128 gebruikers afhankelijk van de operator)
nu heeft een access switch natuurlijk ook een max bandbreedte maar een hogere snelheid verdelen over meerdere klanten is altijd beter dan PON (veredelde coax)

ik ben 20 jaar geleden begonnen in de glasvezel voor KPN (en UPC, Essent, Global crossing, Versatel.ect) als ze toen waren begonnen met de uitrol van glasvezel naar de woning had Ziggo niet eens bestaan (nu de grootste provider)
Oke ik begrijp het. Je eerdere bericht eigenlijk ook wel maar die was een beetje te kort en te warrig. Nu een mooie voltekst zodat iedereen het kan begrijpen. Maar wat heeft KPN nu fout gedaan? Een wat hogere prijs vragen voor goede, makkelijk te upgraden, stabiele techniek? Niemand wordt gedwongen om KPN af te nemen. Niemand wordt gedwongen om Ziggo af te nemen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Ja, dat zijn alleen maar nadelen die je noemt. Maar het voordeel dat ik noemde sla je ineens over. Bij overstap geen monteur nodig, geen patch omzetten in een PoP (met kans op fouten) en je ONT gewoon laten hangen en andere router van provider X op aan sluiten.

Per 4 oktober is XGS PON aangezet. Waarmee er 10 Gbit per segment wordt verdeeld en geen 2,5 meer.
En er is niks mis met goedkoper voor de operator. In dit geval wordt dat geld namelijk terug geleid naar de uitrol waardoor die 500.000 per jaar mogelijk zijn.

NB: dit hele verhaal hoort thuis in het topic van KPN Netwerk. Dit topic gaat puur over de provider KPN, niet de netwerkoperator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:14
[...]

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat de Cisco spa 112/122 wel zou moeten werken, niet meer nieuw te koop maar nog wel op marktplaats.
Hier nog wat info op het kpn forum: https://forum.kpn.com/thu...a-box-458609/index92.html

Ook nog wat info gevonden voor de Gandstream HT 801/802: https://forum.kpn.com/vas...eigen-modem-router-494209

Zelf heb ik geen telefonie, dus geen 1e hands info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Farabi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:09:
Wifi hangt af van veel zaken, het modem in je computer, de interferentie van de netwerken van buren, throughput van de router.
Als het huidige voldoende is voor jou, zou ik het erbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Lizard schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat de Cisco spa 112/122 wel zou moeten werken, niet meer nieuw te koop maar nog wel op marktplaats.
Oh, die heb ik nog 1 in een doos liggen ergens. PB maar als je interesse hebt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Johandmc schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:51:
Heel duidelijk verhaal, Barre73 maar ik heb nog een vraag: KPN heeft bij ons tot in de meterkast dat witte kastje die TK01 FTU van de laatste foto opgehangen. Volgens de VVE gaan ze nog een aparte afspraak maken om glasvezel door te trekken naar de woning.
Maar dat zwarte kastje wordt dat nog aangesloten of pas op het moment dat ik naar een glasvezel provider overstap? (zou in mijn geval toch nog dan XS4all zijn)
Mijn grootste probleem, ook in andere topics hier te lezen is dat ik nog steeds van de meterkast naar de woonkamer iets van 40m kabel te overbruggen heb. Omdat er ook al glasvezel van de Rekam (straks deltafiber) tot in de meterkast ligt.
Reactie van Barre73:
Eerst de FTU ophangen en later de kabel doortrekken is zeer ongebruikelijk maar het gebeurt wel eens.
Jouw probleem zou niet eens mogen worden gecreëerd. Als jij de FTU niet kan gebruiken omdat er geen relatief simpele manier is om bij de apparatuur (TV en zo) te komen, dan mag ie daar niet geplaatst worden. Dan moet er een andere/betere manier worden bedacht, eventueel zelfs buitenom.
Kan of mag dat allemaal niet, dan zou er helemaal niet geplaatst mogen worden.
Het zwarte kastje krijg je pas bij het activeren van een abonnement inderdaad. Wie niet op glasvezel overstapt heeft alleen de witte TK01.
Even deze oude reactie uit het glasvezelnetwerk topic halen, omdat het toch bij ons nu iets anders gaat.
Bij mijn onderbuurman die dus hetzelfde probleem had met betrekking tot de afstand, heeft KPN een netwerkkabel vanaf de meterkast naar zijn appartement doorgetrokken.
Nu sta ik ook op het punt over te stappen van XS4all naar KPN maar heb nog een aantal wat simpele vragen.

1:) Zorgt KPN er voor dat met zo'n probleem ze het zo opleveren dat het tot in mijn appartement werkt?  Dus dat dat ze vanaf de meterkast naar mijn apparatement, ik schat iets van 40 meter aanleggen.
Die onderbuurman had wel al KPN.

2:) Ik heb nu 2 telefoonaansluitingen vanaf het ISRA punt naar mijn appartement maar zou in de nieuwe situatie dan de netwerkkabel graag naar mijn woonkamer willen. Kan je dat bij KPN of de monteur aangeven?
Ik weet zelf uiteraard niet welke kabel naar welk punt (woonkamer of slaapkamer) loopt.

3:) Het is toch ook zo dat XS4all mij nog een half jaar toegang tot de mail moet geven?

4:) Ik heb nu op de Fritzbox een FON C5 telefoon aangesloten. Is deze ook om te bellen/gebeld te worden ook aan te sluiten op de Xperiabox ?

5:) Dit is meer een opmerking dan vraag: Ik weet niet of ik TV van KPN ga nemen, omdat ik eindelijk van een extern onderdeel af was toen ik mijn Sony TV kocht.  Maar sinds Rekam is overgenomen door Delta/Caiway hebben ze de prijs van ons Rekam abonnement nog gelijk gehouden, maar meestal is het zo dat zulke bedrijven dan opeens per 1 januari toch de prijs gelijk gaan te trekken en dan stap ik zeker wel over naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Johandmc schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Reactie van Barre73:

[...]

Even deze oude reactie uit het glasvezelnetwerk topic halen, omdat het toch bij ons nu iets anders gaat.
Bij mijn onderbuurman die dus hetzelfde probleem had met betrekking tot de afstand, heeft KPN een netwerkkabel vanaf de meterkast naar zijn appartement doorgetrokken.
Nu sta ik ook op het punt over te stappen van XS4all naar KPN maar heb nog een aantal wat simpele vragen.

1:) Zorgt KPN er voor dat met zo'n probleem ze het zo opleveren dat het tot in mijn appartement werkt?  Dus dat dat ze vanaf de meterkast naar mijn apparatement, ik schat iets van 40 meter aanleggen.
Die onderbuurman had wel al KPN.

2:) Ik heb nu 2 telefoonaansluitingen vanaf het ISRA punt naar mijn appartement maar zou in de nieuwe situatie dan de netwerkkabel graag naar mijn woonkamer willen. Kan je dat bij KPN of de monteur aangeven?
Ik weet zelf uiteraard niet welke kabel naar welk punt (woonkamer of slaapkamer) loopt.

3:) Het is toch ook zo dat XS4all mij nog een half jaar toegang tot de mail moet geven?

4:) Ik heb nu op de Fritzbox een FON C5 telefoon aangesloten. Is deze ook om te bellen/gebeld te worden ook aan te sluiten op de Xperiabox ?

5:) Dit is meer een opmerking dan vraag: Ik weet niet of ik TV van KPN ga nemen, omdat ik eindelijk van een extern onderdeel af was toen ik mijn Sony TV kocht.  Maar sinds Rekam is overgenomen door Delta/Caiway hebben ze de prijs van ons Rekam abonnement nog gelijk gehouden, maar meestal is het zo dat zulke bedrijven dan opeens per 1 januari toch de prijs gelijk gaan te trekken en dan stap ik zeker wel over naar KPN.
Welke KPN heeft die kabel bij je onderbuurman getrokken? Is dat de provider KPN of de monteur van KPN Netwerk?
De provider monteur doet het soms wel en soms niet. Het hangt erg af van de situatie. Ik ken monteurs die het geen probleem vinden om de coaxkabel eruit te trekken en te vervangen voor een netwerkkabel. Mits de coaxkabel uiteraard tot de binnenhuis bekabeling behoort. Maar die oplossing is niet altijd voorhanden. En het is meestal meerwerk dus niet gratis.

In Amsterdam Buitenveldert is er recent geprobeerd om door de KPN Netwerk aannemer een netwerkkabel te laten trekken vanuit de meterkast door de buis van de bestaande telefoonkabel (die in die buis nog van KPN zelf is) waarbij er dus twee kabels in die buis komen. Het was een wisselend succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Het was al van de zomer bij de buurman, maar ik weet niet of de monteur van de provider of het netwerk was. Hij had in wel uitnodigingen gekregen van KPN om over te gaan op de glasvezel aansluiting.
Zoals ik het in zijn meterkast gezien heb lijkt het door een buis van de telefoonkabels gedaan te zijn.
Meerwerk betalen vind ik geen probleem, zelf kan ik dat niet, en zeker niet over een lange afstand.
Maar ja dan moet ik inderdaad 'geluk' hebben dat ze het willen doen en dat het succes oplevert.

Ik had het over telefoonkabels maar van mijn coax kabel maar ja dan moet ik wel bijna KPN TV nemen als ik die laat vervangen, weet ik zeker dat het kan.
Dit omdat die ooit al is vervangen omdat een domme aannemer van een airco plaatsen er maar dwars door die coax kabel had geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:09
KPN wil heel graag dat ik overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Werd gebeld met een persoonlijke aanbieding, €57,50 voor 1GB/1GB, TV + extra zenders (Kids), vaste telefoon, en dit tarief is doorlopend, dus geen verhoging oid na 6/12 maanden.
Enige wat me tegenhoudt is de aparte ontvanger, daar ik nu geen decoder van Ziggo heb maar coax rechtstreeks in de tv (DVB-C).

Ik betaal nu €90,85 voor 300/30, TV + Movie/Series XL, onbeperkt vast bellen

[ Voor 9% gewijzigd door Arnout op 14-10-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Arnout schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:57:
KPN wil heel graag dat ik overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Werd gebeld met een persoonlijke aanbieding, €57,50 voor 1GB/1GB, TV + extra zenders (Kids), vaste telefoon, en dit tarief is doorlopend, dus geen verhoging oid na 6/12 maanden.
Enige wat me tegenhoudt is de aparte ontvanger, daar ik nu geen decoder van Ziggo heb maar coax rechtstreeks in de tv (DVB-C).
Tja. Voor alle volledige functies van KPN TV heb je een kastje nodig. Voor wat minder functies kan je ook toe met de smart TV app die je op het platform van je eigen TV fabrikant vindt, of met een chromecast vanaf je telefoon of tablet. En nieuw sinds een paar maanden: de ITV app is ook beschikbaar voor Android TV.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Overigens kan je de nieuwe decoder van KPN gewoon in een kastje uit het zicht zetten aangezien de afstandsbediening via bluetooth werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

De standaardprijs voor 1000/1000, voor iedereen, is 57,50.
Als er in die prijs bij jou ook TV+Kids+Telefoon zit, dan zou je dus een eeuwigdurende korting krijgen van 16,99 per maand.

Genereus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dennis-L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

De standaardprijs voor 1000/1000, voor iedereen, is 57,50.
Als er in die prijs bij jou ook TV+Kids+Telefoon zit, dan zou je dus een eeuwigdurende korting krijgen van 16,99 per maand.

Genereus wel :)
Ja dit was na stevig onderhandelen. Ik bood als uiterste €55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Barre73 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Overigens kan je de nieuwe decoder van KPN gewoon in een kastje uit het zicht zetten aangezien de afstandsbediening via bluetooth werkt.
Begreep ik ja.

Toch blijft (t.o.v. Ziggo):
- extra apparaat, adapter
- extra schakel (dus trager)
- extra afstandsbediening (die dan wel vervanger zou moeten zijn van huidige afstandsbediening)
- coax vervalt, moet utp in plaats komen

Maar goed met een verschil van €32,50 per maand begint het serieus te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 19:14
Arnout schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Ja dit was na stevig onderhandelen. Ik bood als uiterste €55.
Ik heb nog nooit eerder gezien dat iemand levenslange korting aangeboden heeft gekregen van KPN.
Heel knap en bijzonder dat dit blijkbaar toch mogelijk is.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Arnout schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Begreep ik ja.

Toch blijft (t.o.v. Ziggo):
- extra apparaat, adapter
- extra schakel (dus trager)
- extra afstandsbediening (die dan wel vervanger zou moeten zijn van huidige afstandsbediening)
- coax vervalt, moet utp in plaats komen

Maar goed met een verschil van €32,50 per maand begint het serieus te worden.
Extra schakel wil niet zeggen dat het trager is O-)
Met de AB van KPN kun je ook je tv bedienen, dus van extra AB is geen sprake van ;)
Dat coax vervalt zou ik als dikke plus zien :+ hier komt er nooit van m'n leven weer het achterhaalde coax in m'n huis 8) heb in de tv meubel een switch geplaatst waaraan ik ook een extra wifi punt heb gekoppeld en nog een aantal andere apparaten bedraad.
Op de slaapkamer helemaal geen coax meer nodig. Met utp kun je gewoon veel meer dan alleen een TV aansluiten 8) Daarnaast is het internet via glas veel stabieler (gemiddeld genomen)
Voor dat prijsverschil wist ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:14
Hmmbob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Oh, die heb ik nog 1 in een doos liggen ergens. PB maar als je interesse hebt.
Dat is dan eerder voor @Dennism bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18

Heb jij ze zelf benaderd of ben je door hun gebeld oid?

Ik wil met de verhuizing ook KPN glasvezel afnemen (kom van Ziggo) en tegelijkertijd ook mijn T-Mobile unlimited omzetten naar KPN unlimited. Ben alleen benieuwd hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Kom op ongeveer 100 euro per maand uit dan. Vind die aansluitkosten van 25 euro bijvoorbeeld stom, ik wil niet betalen om alsjeblieft 100 euro per maand aan deze te mogen geven. (Gaat me niet om het geld, is uit principe).

Ziggo had ik toen der tijd in de winkel afgesloten en die haalde die aansluitkosten er bijvoorbeeld gewoon af.

Misschien ga ik morgen ook even langs bij een KPN winkel. Gun zo'n verkoper dan ook wel een sale, wie weet wil die dan ook wat voor mij doen. Of is er een betere manier om er een goeie deal uit te halen? (Of nog erger: gaat dit via de winkel helemaal niet lukken?)

Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 23:28

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik zelf zoiets zou willen aansluiten ben ik toch een eurootje of 80 per maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xFeverr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Heb jij ze zelf benaderd of ben je door hun gebeld oid?

Ik wil met de verhuizing ook KPN glasvezel afnemen (kom van Ziggo) en tegelijkertijd ook mijn T-Mobile unlimited omzetten naar KPN unlimited. Ben alleen benieuwd hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Kom op ongeveer 100 euro per maand uit dan. Vind die aansluitkosten van 25 euro bijvoorbeeld stom, ik wil niet betalen om alsjeblieft 100 euro per maand aan deze te mogen geven. (Gaat me niet om het geld, is uit principe).

Ziggo had ik toen der tijd in de winkel afgesloten en die haalde die aansluitkosten er bijvoorbeeld gewoon af.

Misschien ga ik morgen ook even langs bij een KPN winkel. Gun zo'n verkoper dan ook wel een sale, wie weet wil die dan ook wat voor mij doen. Of is er een betere manier om er een goeie deal uit te halen? (Of nog erger: gaat dit via de winkel helemaal niet lukken?)

Wie heeft er ervaring mee?
Een maandje wachten op Black Friday. Daar heeft KPN de laatste jaren erg fijne aanbiedingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 19:40
Ik heb een experia v10a. En soms zie ik op de modem het lampje blauw knipperen. Wat betekend dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
lHybridl schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:49:
Ik heb een experia v10a. En soms zie ik op de modem het lampje blauw knipperen. Wat betekend dat?
OWL voor wifi experia/superwifi. aangezien de v10a tegenwoordig de master is, gaat een v10a nog wellis even blauw knipperen om zijn config bij te werken, ook als je zelf inlogt op het modem begint die te knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:18
Barre73 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:32:
[...]

Een maandje wachten op Black Friday. Daar heeft KPN de laatste jaren erg fijne aanbiedingen voor.
Dat is opzich wel een goed idee, even kijken hoe ik dat praktisch ga doen. Ik ben begin december volledig over naar mijn nieuwe huis. Misschien toch maar even de Ziggo meenemen.
Pagina: 1 ... 54 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen