Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• Patox
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:55
KPN wil mij al een aantal keer bellen met een aanbieding voor vaste klanten. Weet iemand waar dit over gaat of proberen ze mij over te zetten van mijn huidige Telfort abbo naar een KPN contract onder mom van een voordeeltje?

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:18
SledgehammerNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:56:
[...]

En waarom weer weg bij Vrijheid?
Wel een beetje met pijn in het hart hoor, want wat ze proberen (en doen) vind ik wel eervol. Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de bedrijven met omvang KPN (of groter), maar de hoofdreden was dat ik het in mijn situatie met mijn wensen gewoon te duur vond. Negatieve bijdrage was ook wel het TV-platform, maar dat was opzichzelf niet doorslaggevend.

In mijn situatie scheelt het 300 EUR/jr. Nu ben ik echt wel een 'denkertje' over privacy, maar dat is wel een hele hoge prijs voor iets wat in grote mate toch wel ideologisch is in mijn ogen. Daarnaast kan je daar ook wel een heuwle flinke VPN verbinding voor afnemen (en dan nog krijg je het niet op).

Dat dus.

Als ik niet via WBA zou zitten, maar via een veel gunstiger tarief bij een van de andere glasboeren, zou ik wel blijven, of weer terug overstappen. Het is écht wel een fijne club.

[Voor 9% gewijzigd door EnigmA-X op 14-09-2021 20:30]

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:18
Patox schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:24:
KPN wil mij al een aantal keer bellen met een aanbieding voor vaste klanten. Weet iemand waar dit over gaat of proberen ze mij over te zetten van mijn huidige Telfort abbo naar een KPN contract onder mom van een voordeeltje?
Ik denk dat je dat het beste kan vragen aan degene die je belt...?
Over het algemeen bijten ze niet hoor ;)

• Patox
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Goede dooddoener die opmerking. Ik was te druk op het moment dat ze belden en altijd goed om te weten wat eruit te halen valt.

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:54
EnigmA-X schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:27:
[...]

Wel een beetje met pijn in het hart hoor, want wat ze proberen (en doen) vind ik wel eervol. Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de bedrijven met omvang KPN (of groter), maar de hoofdreden was dat ik het in mijn situatie met mijn wensen gewoon te duur vond. Negatieve bijdrage was ook wel het TV-platform, maar dat was opzichzelf niet doorslaggevend.

In mijn situatie scheelt het 300 EUR/jr. Nu ben ik echt wel een 'denkertje' over privacy, maar dat is wel een hele hoge prijs voor iets wat in grote mate toch wel ideologisch is in mijn ogen. Daarnaast kan je daar ook wel een heuwle flinke VPN verbinding voor afnemen (en dan nog krijg je het niet op).

Dat dus.

Als ik niet via WBA zou zitten, maar via een veel gunstiger tarief bij een van de andere glasboeren, zou ik wel blijven, of weer terug overstappen. Het is écht wel een fijne club.
Dat het een fijne club is geloof ik gelijk. Voor mij zou het overigens ook een stuk duurder zijn (WBA). Ik wil best iets meer betalen maar als de kwaliteit van de tv (nog steeds) te wensen overlaat wil ik de stap nog niet nemen. Gelukkig heb ik nog even (april 2022).

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

TRaSH schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Van de week ook op deze manier gedaan,
Werkt perfect, 6 maanden korting gekregen inclusief upgrade.
Precies, je kan het beste gewoon eerlijk zijn en de persoon die ik aan de telefoon had zei ook netjes: "Als je contractvrij bent, altijd bellen met de vraag wat KPN voor je kan doen!" Ik heb voornamelijk de komende 6 maanden de pakketten die we al hebben voor gereduceerde tarieven gekregen.

6 maanden korting (3 maanden à €40,- korting en 3 maanden à €30,- korting) met een nieuw 12 maanden contract. Hebben òf niet hebben. Hij vroeg ook nog of de snelheid omhoog moest naar 1Gbit, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. 200/200 is meer dan genoeg en de tijd dat alles het snelst moest, ben ik inmiddels wel ontgroeid.

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:36

Quakie

quakelen

Onder welk telefoonnummer valt het verlengen precies ? Ik had een Telfort nummer die mij goed hielpen. Zover ik het begreep ander afdeling die dieper mocht gaan qua korting.

Ik teken nergens meer voor

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Ze hebben net glasvezel naar binnen getrokken hier van kpn. Ik wilde een abonnement bij tmobile, maar kon volgens tmobile nog een aantal jaar duren voordat ze de glasvezellijn mochten gebruiken. Dit heeft kpn ook bevestigd.

Ik neem dus aan dat je een aantal jaartjes bij kpn moet afnemen? voordat je mag overstappen?

Hoe is de modem van kpn met een ps5 of xbox? Streng beveiligd met nat-instellingen? Of gewoon goed open voor het gamen enz?

[Voor 23% gewijzigd door Farabi op 15-09-2021 15:13]

• SledgehammerNL
Farabi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:09:
Ze hebben net glasvezel naar binnen getrokken hier van kpn. Ik wilde een abonnement bij tmobile, maar kon volgens tmobile nog een aantal jaar duren voordat ze de glasvezellijn mochten gebruiken. Dit heeft kpn ook bevestigd.

Ik neem dus aan dat je een aantal jaartjes bij kpn moet afnemen? voordat je mag overstappen?

Hoe is de modem van kpn met een ps5 of xbox? Streng beveiligd met nat-instellingen? Of gewoon goed open voor het gamen enz?
Kijk even op het KPN forum zou ik zeggen. Er zijn bij gebruikers wel wat issues waar het gaat om poorten openzetten en gamen. De beperking zit hem naar mijn mening toch in de Experiabox en het feit dat KPN de firmware regelmatig verkloot en er voor zorgt dat je nauwelijks iets aan kunt passen. Dan kun je beter een eigen router nemen. Een Fritzbox huren kan ook.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Farabi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:09:

Wat kan T-Mobile klantenservice toch een ontzettende onzin uitkramen. Zij mogen de lijn van KPN direct gebruiken en daar hebben ze ook gewoon een contract met KPN voor.

Dat doen ze ook al bij een paar miljoen potentiele adressen maar niet bij de adressen die het laatste jaar zijn aangelegd als GPON. Want dat kregen ze zelf niet voor elkaar met hun leverstraat en logistiek.
Sinds heel kort geleden is dat eindelijk opgelost en dat zie ik ook terug bij meerdere adressen die voorheen geen T-Mobile konden bestellen en nu wel.

Dus check het nog eens op hun postcodechecker zou ik zeggen...

NB: Wel maximaal 100/100 Mbit want hogere snelheden vind T-Mobile te duur om in te kopen bij KPN en dan kan het niet voor hun eigen vaste lage prijs aan jou worden aangeboden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Barre73 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:19:
[...]

Wat kan T-Mobile klantenservice toch een ontzettende onzin uitkramen. Zij mogen de lijn van KPN direct gebruiken en daar hebben ze ook gewoon een contract met KPN voor.

Dat doen ze ook al bij een paar miljoen potentiele adressen maar niet bij de adressen die het laatste jaar zijn aangelegd als GPON. Want dat kregen ze zelf niet voor elkaar met hun leverstraat en logistiek.
Sinds heel kort geleden is dat eindelijk opgelost en dat zie ik ook terug bij meerdere adressen die voorheen geen T-Mobile konden bestellen en nu wel.

Dus check het nog eens op hun postcodechecker zou ik zeggen...

NB: Wel maximaal 100/100 Mbit want hogere snelheden vind T-Mobile te duur om in te kopen bij KPN en dan kan het niet voor hun eigen vaste lage prijs aan jou worden aangeboden.
Kan via GPON hier in 3608 gewoon 1 Gb afnemen via T-mobile via het KPN netwerk.
Alleen besloten dit toch via KPN te doen, de extra's van KPN deden het prijsvoordeel van T-mobile te niet

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:47
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
[...]

Alleen besloten dit toch via KPN te doen, de extra's van KPN deden het prijsvoordeel van T-mobile te niet
Waarschijnlijk gaat dit dan via T-Mobile's eigen netwerk (ODF) en de rest van Glasvezel van KPN Netwerk dan is het wel mogelijk , of omschrijf ik dit mis @Barre73

• Farabi
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
[...]

Hoe lang geleden heeft kpn glasvezel gelegd bij jou? Ik kreeg van tmobile en kpn medewerker te horen dat het tot 2 jaar kan duren voor dat de lijn vrij komt voor overige providers.

• Barre73
chris-drielsma schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:49:
[...]

Waarschijnlijk gaat dit dan via T-Mobile's eigen netwerk (ODF) en de rest van Glasvezel van KPN Netwerk dan is het wel mogelijk , of omschrijf ik dit mis @Barre73
Klopt als een bus. Maarssen heeft nog gewoon PoPs en daar heeft T-Mobile eigen GPON apparatuur in gezet. Ze huren dan alleen de kale vezel van KPN.

Zodra er ook kleine wijkkasten in nieuwe projecten verschijnen kan dat niet meer en moet T-Mobile alles afnemen bij KPN.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Quakie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
Onder welk telefoonnummer valt het verlengen precies ? Ik had een Telfort nummer die mij goed hielpen. Zover ik het begreep ander afdeling die dieper mocht gaan qua korting.
0800-0402 -> Opzegging/retentie (zij kunnen nu eenmaal meer)

• Farabi
  • Niet online
waarvoor kun je de usb-poorten op de KPN Box 12 gebruiken? wat is het exacte nut ervan? (noob)

en zijn mensen hier tevreden met de box 12?

[Voor 20% gewijzigd door Farabi op 15-09-2021 20:13]

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:34
Voor uitgaande mail via de kpn relay mail server is het toch niet nodig om het kpn mail account op te geven voor de authenticatie? Zolang je dit maar doet vanaf je kpn verbinding?

Ik kan, sinds vanochtend, geen mail meer versturen via smtp.kpnmail.nl. De mail wordt meteen gereject. Via MX Toolbox kwan ik er achter dat mijn IP op 2 blacklists stond en die zijn er inmiddels af.

Nog steeds wordt ik gereject.

Echter, wanneer ik het zodanig instel dat ik een mail account van kpn opgeef voor de auth voor smtp, dan wordt het wel aangenomen door de server, maar nergens komt de mail aan. Het blijft waarschijnlijk ergens 'hangen'.

Als relayhost gebruik ik: smtp.kpnmail.nl:587

Meer mensen die last hebben of zou het een kwestie van geduld zijn. :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Farabi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:06:
[...]

Hoe lang geleden heeft kpn glasvezel gelegd bij jou? Ik kreeg van tmobile en kpn medewerker te horen dat het tot 2 jaar kan duren voor dat de lijn vrij komt voor overige providers.
Nog geen jaar denk ik, in 2020 of begin 2021, geen t-mobile netwerk hier, puur alleen KPN.

[Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-09-2021 20:46]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:58
Mijn glasvezel is vorig september gegraven en in december in huis aangesloten. In augustus kreeg ik een e-mail van T-Mobile dat ik via hun 1 Gbps kon afnemen.

• SledgehammerNL
T-Mobile is doorlopend bezig met plaatsen van eigen apparatuur. Wij hebben hier al meer dan 10 jaar glasvezel (KPN WBA). Tot voor kort bij T-Mobile max 100/100 maar sinds een half jaartje 1000/1000.

• Theone098
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-09 17:37
Ik wil mijn verhaal ook eens delen. Voor de goede orde, ik gebruik mijn eigen router.

Na 20 jaar Ziggo eindelijk glasvezel gekregen van KPN. Dat is 2 jaar geleden. Meteen een abonnement met internet en TV genomen. In het begin veel ruzie gehad met TV/ haperingen, pauzeren, opnemen/afspelen etc.

Tegenwoordig werkt alles uitstekend (na veel tweaken, met o.a. TV in een apart vlan). Internet altijd meer snelheid dan beloofd, ook helemaal goed. Kortom, ben blij met KPN.

Bij Ziggo vaak problemen met TV, de settop box was om te gillen zo slecht. En altijd dezelfde reactie: het zal uw interne bekabeling zijn, ik zie niets op de lijn. Ja, daarom werkt het de ene dag goed, dan weer niet en vervolgens wel weer. Terwijl ik er niets aan heb gedaan.

En 250Mb down maar up slechts 25Mb. Nu 100/100Mb. Heerlijk.

[Voor 14% gewijzigd door Theone098 op 16-09-2021 11:59]

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23:25
Theone098 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:57:
Ik wil mijn verhaal ook eens delen. Voor de goede orde, ik gebruik mijn eigen router.

Na 20 jaar Ziggo eindelijk glasvezel gekregen van KPN. Dat is 2 jaar geleden. Meteen een abonnement met internet en TV genomen. In het begin veel ruzie gehad met TV/ haperingen, pauzeren, opnemen/afspelen etc.

Tegenwoordig werkt alles uitstekend (na veel tweaken, met o.a. TV in een apart vlan). Internet altijd meer snelheid dan beloofd, ook helemaal goed. Kortom, ben blij met KPN.

Bij Ziggo vaak problemen met TV, de settop box was om te gillen zo slecht. En altijd dezelfde reactie: het zal uw interne bekabeling zijn, ik zie niets op de lijn. Ja, daarom werkt het de ene dag goed, dan weer niet en vervolgens wel weer. Terwijl ik er niets aan heb gedaan.

En 250Mb down maar up slechts 25Mb. Nu 100/100Mb. Heerlijk.
Leuk om te lezen en hier een zelfde soort ervaring. Na 10 jaar Ziggo in mijn nieuwe woning voor KPN gekozen mede naar aanleiding van de glasvezel verbinding die al aanwezig was.

Wat een verademing om ineens na al die jaren van klagen en zeuren een hogere in plaats van lagere snelheid dan werd beloofd binnen te krijgen. Ik wist niet eens dat dit kon en ben ontzettend blij hiermee.

Ook de TV box werkt echt wel een stuk beter dan die van Ziggo qua vastlopers en reactie snelheid. Nooit verwacht dat ik een klant van KPN zou gaan worden, laat staan dat ik er nog mee in mijn nopjes ben. Er is daar veel veranderd de laatste jaren zeg!

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23:25
Farabi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:30:
waarvoor kun je de usb-poorten op de KPN Box 12 gebruiken? wat is het exacte nut ervan? (noob)

en zijn mensen hier tevreden met de box 12?
Aansluiten van randapparatuur zodat deze geen eigen electriciteits kabel nodig hebben? Ik heb mijn Google Chromecast erop aangesloten zitten. Scheelt weer een kabel die weggewerkt moet worden.

• Ghost81
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:27
CreativeS schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:41:
[...]

0800-0402 -> Opzegging/retentie (zij kunnen nu eenmaal meer)
Zojuist ook met die rentieafdeling gebeld. KPN bied via de 'Mijn KPN' portal al standaard 5 euro/mnd korting aan oud Telfort klanten zolang het abonnement loopt. Dus voor 1 jaar is dat 60,-. De medewerker die ik sprak kon 15 euro korting op internet voor 3 mnd + 5 euro korting op interactieve tv voor 3 mnd bieden. Is opgeteld ook 60,-, maar dan moet je na 1 jaar weer bellen (en heb je niet die 5,- zolang het abonnement loopt).

Bij Telfort deed de rentieafdeling altijd wel betere aanbiedingen. Afgelopen jaar was het 11,13 korting per maand (133.56 korting voor 1 jaar). De jaren daarvoor ook zoiets. Soms verspreid over 1 jaar, soms 6 maanden soms 3 maanden (bijvoorbeeld helemaal gratis).

Ik snap wel dat dit altijd kortingen waren zonder garantie e.d., maar het is toch jammer dat ze dat niet meer doen. Het was te verwachten dat het duurder zou worden bij KPN... Beste deal nu lijkt 57.- met 'garantie zolang het abonnement loopt' voor 200 mbit + 1 interactieve (non-4K) ontvanger en vaste telefonie. Oftewel no-nonsense zoals standaard was bij Telfort.

Jammer, maar helaas. Nog eens kijken naar T-Mobile, maar dat is ook niet alles (ook al zit ik in het "juiste gebied").

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Ghost81 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:40:Beste deal nu lijkt 57.- met 'garantie zolang het abonnement loopt' voor 200 mbit + 1 interactieve (non-4K) ontvanger en vaste telefonie. Oftewel no-nonsense zoals standaard was bij Telfort.
Het zal denk ik ook te maken hebben met wat je afneemt... normale prijs (excl mobiel) is bij ons €110 per maand.

Wij hebben naast 200/200, TV, bellen en 2 mobiele abonnementen ook:
  • Gratis Onderling Bellen
  • Duits Pakket
  • Pluspakket
  • Interactieve TV met een TV-ontvanger
  • Extra tv-ontvanger
  • Ziggo Sport Totaal Pakket
  • Opnemen Pakket gratis
  • Vast telefoonnummer
  • KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten)
  • Glasvezel Upgrade
  • Spotify Premium
  • Netflix - betalen via KPN Factuur

[Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 16-09-2021 18:58]

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:09
49euro schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:19:
[...]

Aansluiten van randapparatuur zodat deze geen eigen electriciteits kabel nodig hebben? Ik heb mijn Google Chromecast erop aangesloten zitten. Scheelt weer een kabel die weggewerkt moet worden.
Ja dat, ik de tado gateway.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:05
Ook maar is gebeld dan.. Betaalde voor internet en tv zo 114 euro en betalen nu 3 maanden 68 euro dan maand 3-6 zo 88 euro en dan erna 104 euro..

Maar wij hadden al best lang een abo. Ben normaal niet van het bellen voor korting maar denk dat ik het maar elk jaar moet doen eigenlijk

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:18
Vannacht omgezet van Telfort vlan 34 naar KPN vlan 6 pppoe, ik had mijn edgerouter al voorbereid dus vanmorgen had ik netjes op beide vlans een ip adres. Na het omzetten van mijn nat en firewall werkt alles goed. Voor de zekerheid mijn experiabox nog uit het stof gehaald die ligt vanaf 2014 ofzo al onderin de kast, deze werd ook netjes geupgrade. Na de upgrade van de experiabox krijg ik op mijn edgerouter ook geen ip meer op vlan34.

Enige wat ik nog niet werkend krijg is VoIP, ik gebruik een Cisco spa112, hierop heb ik het proxy adres aangepast maar VoIP komt niet up. Hierna nog op de KPN site het wachtwoord van VOIP gereset maar ook dit lost niets op. Protocol staat net zoals bij Telfort op G711A, weet hier misschien iemand de juiste instellingen voor een spa112, ik kan deze zo nergens vinden en je kunt wel 100 zaken aanpassen hierin.

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 16:54
TheMystery schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:45:
Vannacht omgezet van Telfort vlan 34 naar KPN vlan 6 pppoe, ik had mijn edgerouter al voorbereid dus vanmorgen had ik netjes op beide vlans een ip adres. Na het omzetten van mijn nat en firewall werkt alles goed. Voor de zekerheid mijn experiabox nog uit het stof gehaald die ligt vanaf 2014 ofzo al onderin de kast, deze werd ook netjes geupgrade. Na de upgrade van de experiabox krijg ik op mijn edgerouter ook geen ip meer op vlan34.

Enige wat ik nog niet werkend krijg is VoIP, ik gebruik een Cisco spa112, hierop heb ik het proxy adres aangepast maar VoIP komt niet up. Hierna nog op de KPN site het wachtwoord van VOIP gereset maar ook dit lost niets op. Protocol staat net zoals bij Telfort op G711A, weet hier misschien iemand de juiste instellingen voor een spa112, ik kan deze zo nergens vinden en je kunt wel 100 zaken aanpassen hierin.
KPN heeft alle instellingen online staan, je zou even na kunnen gaan of je deze allemaal goed ingesteld hebt staan.

https://www.kpn.com/servi..._gebruik_je_voor_)-anchor

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• TheMystery
chickpoint schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:17:
[...]

KPN heeft alle instellingen online staan, je zou even na kunnen gaan of je deze allemaal goed ingesteld hebt staan.

https://www.kpn.com/servi..._gebruik_je_voor_)-anchor
Die had ik al gecontroleerd ze lijken goed te staan, het heeft ook altijd voor telfort gewerkt.
Ik heb nu nog op de edgerouter sip alg uitgezet maar dat lost het helaas ook nog niet op.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 14:02
Glazen bol is in onderhoud - heb je foutmeldingen in het log van je cisco?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 13:38
49euro schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:16:
[...]

Ook de TV box werkt echt wel een stuk beter dan die van Ziggo qua vastlopers en reactie snelheid. Nooit verwacht dat ik een klant van KPN zou gaan worden, laat staan dat ik er nog mee in mijn nopjes ben. Er is daar veel veranderd de laatste jaren zeg!
Welke box had je? Ik krijg in mijn nieuwe woning ook glasvezel maar ik ervaar de Next van Ziggo echt wel als superieur ten op zichte van wat ik bij KPN heb gezien. Het is niet verkeerd maar ik vind de interface en gebruik van de Next gewoon soepeler en intuïtiever. Dilemma...

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:57

TFHfony

Professional Weirdo

Jay-B schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:01:
[...]

Welke box had je? Ik krijg in mijn nieuwe woning ook glasvezel maar ik ervaar de Next van Ziggo echt wel als superieur ten op zichte van wat ik bij KPN heb gezien. Het is niet verkeerd maar ik vind de interface en gebruik van de Next gewoon soepeler en intuïtiever. Dilemma...
Dat geldt ook voor de KPN box? Welke heb je gezien? Ik ben heel erg te spreken over de VIPS5202.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

dglavimans schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:47:Maar wij hadden al best lang een abo. Ben normaal niet van het bellen voor korting maar denk dat ik het maar elk jaar moet doen eigenlijk.
Die van ons was in november 2020 afgelopen. Je bent een dief van je eigen portemonnaie als je niet belt. Deed ik al bij Ziggo en blijf ik ook bij KPN doen.
Jay-B schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:01:
Ik zag er ook enorm tegenop om de Next in te leveren in oktober 2019... inmiddels een paar updates later mis ik alleen nog de feature dat een programma compleet opgenomen wordt als je halverwege op 'opnemen' drukt. KPN afstandsbediening werkt inmiddels ook gewoon met de receiver (inclusief bluetooth). Voor de rest werkt het echt hetzelfde. Die thumbnail tijdens spoelen bleek achteraf niet zo'n gemis ;)

[Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 17-09-2021 12:32]

• TheMystery
Hmmbob schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:51:
Glazen bol is in onderhoud - heb je foutmeldingen in het log van je cisco?
Ik heb de logging aangezet of ik daar iets in kon vinden maar dit is het enige wat voip gerelateerd naar voren komt:
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 2, ParameterType 22, ParameterValue 1
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd - 5, response 8
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 2, ParameterType 27, ParameterValue 60
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 2, ParameterType 26, ParameterValue 70
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 1, ParameterType 22, ParameterValue 1
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 1, ParameterType 27, ParameterValue 60
Sep 17 13:23:01 SPA112 user.notice sprvoip: cmd 5, EP 1, ParameterType 26, ParameterValue 70

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CreativeS schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:28:
[...]

Die van ons was in november 2020 afgelopen. Je bent een dief van je eigen portemonnaie als je niet belt. Deed ik al bij Ziggo en blijf ik ook bij KPN doen.

[...]

Ik zag er ook enorm tegenop om de Next in te leveren in oktober 2019... inmiddels een paar updates later mis ik alleen nog de feature dat een programma compleet opgenomen wordt als je halverwege op 'opnemen' drukt. KPN afstandsbediening werkt inmiddels ook gewoon met de receiver (inclusief bluetooth). Voor de rest werkt het echt hetzelfde. Die thumbnail tijdens spoelen bleek achteraf niet zo'n gemis ;)
Goed dat je dat zegt, want die functie gebruikte ik bij de Next zeer vaak en zou de eerste keer redelijk verbaast geweest zijn dat KPN het niet op dezelfde manier had opgelost.
Nu hopen dat ze dat ook nog veranderen (of een workaround geven, data staat immers toch al bij KPN).

• edebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:59
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:21:
[...]

Goed dat je dat zegt, want die functie gebruikte ik bij de Next zeer vaak en zou de eerste keer redelijk verbaast geweest zijn dat KPN het niet op dezelfde manier had opgelost.
Nu hopen dat ze dat ook nog veranderen (of een workaround geven, data staat immers toch al bij KPN).
Ik zag het ook net optijd dat bij kpn het opnemen start vanaf het moment dat je gaat opnemen en niet vanaf het begin. Helaas een showstopper voor de vrouw anders was ik allang overgestapt van ziggo naar kpn.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:21:
[...]

Huh? Volgens mij doet het dat juist wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:46:
[...]

Huh? Volgens mij doet het dat juist wel.
Nee hoor. Als je ergens in valt of aan het kijken bent en je drukt op de opnameknop, begint ie met opnemen vanaf dat moment.
Je kan natuurlijk wel terug naar het begin, of later de hele aflevering terug kijken. Maar dat kan maar 7 dagen lang. Opnames kan je een jaar lang terug kijken

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Barre73 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:57:
[...]

Nee hoor. Als je ergens in valt of aan het kijken bent en je drukt op de opnameknop, begint ie met opnemen vanaf dat moment.
Je kan natuurlijk wel terug naar het begin, of later de hele aflevering terug kijken. Maar dat kan maar 7 dagen lang. Opnames kan je een jaar lang terug kijken
Enig idee of KPN dit wel op de to-do lijst heeft staan?

• Barre73
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:33:
[...]

Enig idee of KPN dit wel op de to-do lijst heeft staan?
Geen enkel idee.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Toch maar een ticket/verzoek aangemaakt bij KPN.

https://forum.kpn.com/int...-programma-opnemen-549503

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-09 14:58
Barre73 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:57:
[...]

Klopt, hij begint dan pas met opnemen vanaf het moment dat je het aanzet.
Wat ik ook wel jammer vind is dat je programma's uit het verleden niet kan toevoegen aan een serieopname.
Stel ik zie dat 10 minuten een leuk programma erop was, dan kan ik niet via de gids een serieopname plannen omdat het programma in het verleden is. Terwijl wel ditzelfde programma een week later er ook weer op is.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Oh, dit is al veel vaker doorgegeven hoor...

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

knorde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:34:
Stel ik zie dat 10 minuten een leuk programma erop was, dan kan ik niet via de gids een serieopname plannen omdat het programma in het verleden is. Terwijl wel ditzelfde programma een week later er ook weer op is.
Dus moet je de aflevering die een week later uitgezonden wordt, gebruiken om een serie-opname in te plannen of kijken of de herhaling er nog op komt... (info -> meer afleveringen). Niet echt gebruiksvriendelijk, want de gids gaat maar 7 dagen vooruit dus heb je die nieuwe aflevering waarschijnlijk niet in de gids staan, maar ach... er zijn ergere dingen.

[Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 18-09-2021 17:02]

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Het is wel mogelijk een te laat gestarte opname toch vanaf het begin te bekijken. Gewoon een paar weken wachten tot de opname niet meer op een lokale server beschikbaar is. De opname zal dan van de centrale server worden gehaald en altijd vanaf het begin worden gestart (dus 5 minuten voor de werkelijke start).

Het niet altijd kunnen hervatten van een opname is dus ook een bug die er al heel lang in zit en waar KPN niets aan doet. Maar als je ooit de opname te laat start en je toch het begin wilt zien kun je er gebruik van maken. Moet je wel even geduld hebben...

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Flitzer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:08:
Het is wel mogelijk een te laat gestarte opname toch vanaf het begin te bekijken. Gewoon een paar weken wachten tot de opname niet meer op een lokale server beschikbaar is. De opname zal dan van de centrale server worden gehaald en altijd vanaf het begin worden gestart (dus 5 minuten voor de werkelijke start).

Het niet altijd kunnen hervatten van een opname is dus ook een bug die er al heel lang in zit en waar KPN niets aan doet. Maar als je ooit de opname te laat start en je toch het begin wilt zien kun je er gebruik van maken. Moet je wel even geduld hebben...
Oftewel, iets wat Ziggo beter geregeld heeft, als een van de weinige dingen vooralsnog.

• ewh
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-09 20:09
Hoi, ik heb hier ook het probleem met de foutcode stb-nmc-400.

De veroorzaker van dit probleem heb ik al gevonden, mijn SMA omvormer. Als ik die inplug gaat vrij snel de TV op "blauw".
KPN weet geen oplossing, het probleem zit in mijn eigen netwerk.
installateur van omvormer ook al bezig geweest> nieuwe firmware op SMA geïnstalleerd, IGMP van versie 3 naar 2 gezet, maar nog steeds treedt de foutmelding bij het wisselen van de TV-zender.

Nu nog de oplossing...

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:57

TFHfony

Professional Weirdo

ewh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:51:
Hoi, ik heb hier ook het probleem met de foutcode stb-nmc-400.

De veroorzaker van dit probleem heb ik al gevonden, mijn SMA omvormer. Als ik die inplug gaat vrij snel de TV op "blauw".
KPN weet geen oplossing, het probleem zit in mijn eigen netwerk.
installateur van omvormer ook al bezig geweest> nieuwe firmware op SMA geïnstalleerd, IGMP van versie 3 naar 2 gezet, maar nog steeds treedt de foutmelding bij het wisselen van de TV-zender.

Nu nog de oplossing...
SMA in een eigen subnet zetten of op het gastnetwerk?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee