[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:11
|sWORDs| schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:27:
Mailtje van KPN:

Vanaf nu upload je tot 1 Gbit/s

De maximale uploadsnelheid van jouw Glasvezel Internet is nu even snel als je downloadsnelheid, namelijk 1 Gbit/s. Je hoeft niets te doen, je contract blijft hetzelfde en je blijft hetzelfde betalen.

[Afbeelding]

edit: Had even iets verder omhoog moeten kijken...
Ik heb het mailtje net ook gehad. Maar ik kom met geen enkele speedtest boven de 500Mbps uit :'(

Ik gebruik een eigen router op GPON netwerk (experiabox nooit aangesloten geweest). Pas nog upgrade van 500/500 naar 1000/500 gedaan en dat ging wel vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

straat schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Ik heb het mailtje net ook gehad. Maar ik kom met geen enkele speedtest boven de 500Mbps uit :'(

Ik gebruik een eigen router op GPON netwerk (experiabox nooit aangesloten geweest). Pas nog upgrade van 500/500 naar 1000/500 gedaan en dat ging wel vanzelf goed.
Hier met pfSense geen problemen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn collega was aan het babbelen vandeweek dat KPN alleen 200/200 en 1gbit/1gbit aanbod toen hij keek. Dus ik dacht net: laat ik eens zien wat mijn ingelogde omgeving zegt. Normaal hield het op bij 200/200 vanwege "oude Telfort-abo" maar lo and behold: kan 500/500 kiezen voor een whopping 3 euro meer. Tempting.

Staat wel bij dat 1Gbit/1Gbit beschikbaar is op mijn adres, maar dat knopen ze dan dus wel weer aan husseldehussel natuurlijk en niet een vinkje van mij ;) Toch opvallend dat er een optie bij is gekomen ineens...

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 22-07-2021 19:03 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

straat schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Same here, mailtje rond 16:00 uur ontvangen, zit nog steeds op 960/530. Ook GPON en gebruik een Edgerouter ipv de Experiabox. Restart van de converter en de router deden niets. Misschien dat ze het gefaseerd uit aan het rollen zijn en de mail er een stuk eerder uitging ¯\_(ツ)_/¯

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Farscape2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Same here, mailtje rond 16:00 uur ontvangen, zit nog steeds op 960/530. Ook GPON en gebruik een Edgerouter ipv de Experiabox. Restart van de converter en de router deden niets. Misschien dat ze het gefaseerd uit aan het rollen zijn en de mail er een stuk eerder uitging ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb GoF en geen GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Dat maakt voor 1 Gbps upload uitrol toch niet uit of je op GoF of op GPON zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Soundwork schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Dat maakt voor 1 Gbps upload uitrol toch niet uit of je op GoF of op GPON zit?
Ga er vanuit van niet, maar de twee die Gbit zouden moeten hebben maar het niet werkt hebben GPON, kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Hier stond iig laatst een KPN busje in de straat en daarna had ik de hogere upload. Ze zullen fysiek nog wel wat om moeten zetten indien je nog 500mbit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
NomadTitan schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:12:
Hier stond iig laatst een KPN busje in de straat en daarna had ik de hogere upload. Ze zullen fysiek nog wel wat om moeten zetten indien je nog 500mbit hebt.
nee hoor alle klanten die die nu al 1000/500 hadden hoeft niks fysiek aangepast te worden.
dit is gewoon aanpassing in het profiel en dat wordt stap gewijs door gebeurd voor de klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:32
Bij mij blijft de download een beetje achter op de upload.
Heb een Fritz!box 7590 en snelheid staat op 1000/1000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPW40E8vOkasxR90pgwXFSTfabo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4YidANFPfe3BF96ausTISkSZ.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
Even een vraag over de abonnements prijzen die begin deze maand zijn aangepast.
Ik heb momenteel 200 Mbps Hussel internet abonnement.
Nieuwe klanten betalen 50,00 Euro hiervoor, terwijl ik nu 51,45 Euro betaal.
Als ik een nieuw jaarcontract aanga, gaat het maandtarief dan weer naar 50 Euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Soundwork schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:12:
Even een vraag over de abonnements prijzen die begin deze maand zijn aangepast.
Ik heb momenteel 200 Mbps Hussel internet abonnement.
Nieuwe klanten betalen 50,00 Euro hiervoor, terwijl ik nu 51,45 Euro betaal.
Als ik een nieuw jaarcontract aanga, gaat het maandtarief dan weer naar 50 Euro?
Ik merkte met het aanpassen van de TS dat de bedragen eigenlijk hetzelfde zijn gebleven als de vorige versie. De enige verandering was dat het 500/500 abo weg is en dat nu 1000/1000 is voor een iets hogere prijs.

Het is inderdaad vreemd dat er een lagere prijs voor nieuwe klanten geld t.o.v. huidige klanten. Als dit zo blijft kan het misschien nog wel eens interessant worden om jaarlijks te switchen (zoals bij energie leverancier)

Thanks voor het melden van een foutje in de TS :)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01
TheFes schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:25:

[Afbeelding]
Andere server geprobeerd?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:32
Hmmbob schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:54:
[...]

Andere server geprobeerd?
Ja, heb er nog 3 geprobeerd, allemaal vergelijkbaar resultaat.
Het beste resultaat bij download is tot nu toe 668.68

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from KPN (77.163.108.195)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by KPN (Rotterdam) [7.82 km]: 2.609 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 501.06 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 853.28 Mbit/s

even speedtest op mijn pi4 geinstalleerd.. Ik heb sindskort 500/500 maar neem aan dat upload "buffer" is en dat dit ook gewoon 500 is. Ik ben technische naam even kwijt.

Wel apart, 50Mbit was 75Mbit, -> 100 Mbit was 120 Mbit in praktijk, -> 200 Mbit was 200 Mbit en 500Mbit is hier ook 500Mbit.

Ik zit dus te overwegen om terug te schakelen naar 100Mbit dit gaf mij 15 a 16MB en dat is voor mijn gezin eigenlijk prima.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Nu online
chickpoint schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Het is inderdaad vreemd dat er een lagere prijs voor nieuwe klanten geld t.o.v. huidige klanten. Als dit zo blijft kan het misschien nog wel eens interessant worden om jaarlijks te switchen (zoals bij energie leverancier)

Thanks voor het melden van een foutje in de TS :)
Graag gedaan ;)
Inmiddels KPN op de chat gehad, zodra mijn contract is afgelopen kan ik hem vernieuwen. En dan ga ik weer de oorspronkelijke prijs (50 Euro) betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 26-09 10:33
Weet iemand of KPN ook vrije modemkeuze gaat hanteren, c.q. of het al duidelijk is of de vrije routerkeuze (de Experia/Fritzbox is natuurlijk geen modem, laten we even wel wezen) van KPN ook voldoende is?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:30:
Weet iemand of KPN ook vrije modemkeuze gaat hanteren, c.q. of het al duidelijk is of de vrije routerkeuze (de Experia/Fritzbox is natuurlijk geen modem, laten we even wel wezen) van KPN ook voldoende is?
Dat doen ze al: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

nieuws: KPN biedt vrije modemkeuze

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 27-07-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
hoi,

Wat kleine storingen vandaag. Maar eens de Experiabox een herstart gegegeven. Volgens KPN zijn er vorige week werkzaamheden geweest.
Quakie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:34:
Wel apart, 50Mbit was 75Mbit, -> 100 Mbit was 120 Mbit in praktijk, -> 200 Mbit was 200 Mbit en 500Mbit is hier ook 500Mbit.
Ik had eerst een simpel glasvezel abbo van 25 Mbit Up / Down (Lijbrandt). Na het overzetten van het "oude" systeem naar het "nieuwe" systeem werd het bij Telfort 50 Mbit Up / Down. Wel strak, geen Mbit hoger of lager. Nu over op het nieuwe systeem van KPN. Dat geeft nu een snelheid van 75 Mbit Up / Down. Dus in de loop van de jaren wel omhoog gegaan met de snelheid. Voor mijn toepassingen meer dan voldoende :)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Maar hier wordt met modem iets anders bedoeld. KPN biedt vrije modemkeuze bij DSL en bij glas op de oude manier (AON).
Maar zodra er GPON wordt geleverd zit je vast aan de ONT van KPN. Die is niet vrij te kiezen. En dat werd hier bedoeld met "vrije modemkeuze".

En bij alle glasvarianten is er vrije routerkeuze want KPN geeft de nodige instellingen op die website die je al linkte.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Barre73 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Maar hier wordt met modem iets anders bedoeld. KPN biedt vrije modemkeuze bij DSL en bij glas op de oude manier (AON).
Maar zodra er GPON wordt geleverd zit je vast aan de ONT van KPN. Die is niet vrij te kiezen. En dat werd hier bedoeld met "vrije modemkeuze".

En bij alle glasvarianten is er vrije routerkeuze want KPN geeft de nodige instellingen op die website die je al linkte.
Ja precies. Vrije routerkeuze is beide beide grote partijen al een feit. Bij Ziggo hoef je enkel je modem is bridge mode te laten zeggen en gewoon hoppa, direct DHCP'en en daar lekker je WAN IP op binnen krijgen. Dat is veel makkelijker dan DHCP over PPP over Ethernet over VLAN 6.. Als ik Ziggo was had ik daar eerder al wat campagne mee gevoerd, dan had dat het ACM het moeilijker gemaakt denk ik.

Ik denk dat Ziggo moord en brand zal schreeuwen als KPN de ONT niet vrij hoeft te maken en Ziggo hun Docsismodem wel. Beide zeggen dat het technisch gezien niet mogelijk is. Maar tegen Ziggo is nu gezegd: het moet toch, en mijns inziens is technisch gezien de ONT het meest accurate equivalent van een Eurodocsismodem (in bridge mode). Dus ik ben benieuwd hoe KPN hiermee omgaat.

edit: of dat de ACM ook genoegen neemt met vrij routerkeuze, dus dat Ziggo enkel gedwongen gaat worden bridge mode overal mogelijk te maken. Maar dan snap ik niet zo goed waarom ze zo steigeren want dan kan bijna overal al. Maar ik zal daarover in het Ziggo-draadje verder praten. Interessante materie wel.

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-07-2021 16:00 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zijn er nog meer mensen in het zuiden des lands (Zuid Limburg) die een rommelige latency ervaren van de 22e in de avond ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJRV4CRp0h46VcEH3BWHBH8owNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yuRASkYPh4w6MhgkCtGfCVH5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unI6UwDRN8ueagkYuLoY3QJZvyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJwTkG1m7oBxe46XU3Sc3jxN.png?f=fotoalbum_large

ben nu ruim een jaar bij KPN en die periode was het altijd een nette lijn met af en toe een hikje. Maar de laatste dagen :(

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:46

Mr. Freeze

¡GO!

error33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:52:
Zijn er nog meer mensen in het zuiden des lands (Zuid Limburg) die een rommelige latency ervaren van de 22e in de avond ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ben nu ruim een jaar bij KPN en die periode was het altijd een nette lijn met af en toe een hikje. Maar de laatste dagen :(
Misschien vanwege wateroverlast de afgelopen tijd? Is het eerste wat me te binnen schiet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Dat zou kunnen, Wonende in het stroomgebied van dat nu weer verrekte kleine stroompje water de geul is het wel vreemd dat dit heeft plaatsgevonden de 14e 15e en 16e en de problemen pas de 22e juli zijn begonnen.

Denk zelf eerder dat het te maken heeft met de verhoging van het abonnement 1000-500 naar 1000-1000. Wat langzaam uitgerold wordt

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mijn snelheid is er sinds dat KPN de snelheid verhoogd heeft naar 1000/1000 er ook zichtbaar op achteruit gegaan, maar de latency lijkt hier (Noord-Brabant) nog prima in orde in ieder geval. Waar meet je hem naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik haal dit uit de USG 4 pro. Maar waar deze naar toe gaat weet ik niet.
Ik heb ook geen update gedraaid waardoor het veranderd zou kunnen zijn

[ Voor 33% gewijzigd door error33 op 27-07-2021 21:17 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
error33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:16:
Kun je het reproduceren door met een wired apparaat een ping naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
error33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:16:
Standaard gaat dat als het goed is richting ping.ui.com. Helaas is pingen naar dat adres niet altijd even stabiel.
Ik raad aan om met meerdere bestemmingen tegelijkertijd te controleren zodat je vergelijkingsmateriaal hebt, voor je de KPN verbinding er op afrekent.Want de instabiliteit kan ook in het netwerk van de bestemming zitten.

Kleine vergelijking tussen een ping naar ui.com en naar goole.com
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05hIDzhgaJgRqSA_4C2ySmBeM1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4iCS97gdUXRCk3nnWbct3G2z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 10:16
error33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:00:
Dat zou kunnen, Wonende in het stroomgebied van dat nu weer verrekte kleine stroompje water de geul is het wel vreemd dat dit heeft plaatsgevonden de 14e 15e en 16e en de problemen pas de 22e juli zijn begonnen.

Denk zelf eerder dat het te maken heeft met de verhoging van het abonnement 1000-500 naar 1000-1000. Wat langzaam uitgerold wordt
Het zou maar zo kunnen dat ze nu 's avonds met herstel werkzaamheden bezig zijn en je daardoor wat merkt op de lijn. Daarbij kan ook apparatuur vervangen worden die nog wel werkten maar misschien toch iets van schade hebben. Waterschade kan bij electronica en kabels ook later nog effect hebben.

Dit is verder maar een aanname van mij. Ik zit hier in het hoge noorden zonder enig water van betekenis in de buurt en het blijft voor mij een heel bijzonder om te zien wat er is gebeurd in wat ik toch een van de mooiere provincies in Nederland blijf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
error33 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je GPON of PTP? Bij GPON heb je een NT met een PON lampje. Met GPON ben je verdeeld over 32 huishoudens. Wellicht merk je dat in de avonduren? Of een wat volle POP uplink?

Niets voor KPN overigens volle uplinks is meer een prijsvechter uitdaging zoals bij tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
stormfly schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Heb je GPON of PTP? Bij GPON heb je een NT met een PON lampje. Met GPON ben je verdeeld over 32 huishoudens. Wellicht merk je dat in de avonduren? Of een wat volle POP uplink?

Niets voor KPN overigens volle uplinks is meer een prijsvechter uitdaging zoals bij tmobile.
als valkenburg is het gewoon p2p met NT.
Daar zijn al x aantal spullen vervangen door waterschade. vorige week draaide ook nog stuk puur op noodstroom wat door enexis geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
jopoh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:12:
[...]

als valkenburg is het gewoon p2p met NT.
Daar zijn al x aantal spullen vervangen door waterschade. vorige week draaide ook nog stuk puur op noodstroom wat door enexis geregeld is.
Owh dan kan het best zijn dat je even op temp spul draait een aantal maanden. Cisco heeft switch levertijden van 126 dagen. Chip tekorten etc.

Dus zet je mindset niet te vroeg. Zolang je online bent is het een mooie prestatie na al dat natuurgeweld.

Je zit nog onder de 20ms. Er zijn wijken in Amersfoort waar tmobile 600ms plus aantikt in de avonduren. Door overbelasting van uplinks.

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 28-07-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

In mijn beleving heb ik NT met P2P.

Tja T-mobile heb ik een jaar gehad maar van alle ellende ben ik daar vroegtijdig mogen vertrekken omdat ze niet konden leveren wat ze beloofde. Meerdere monteurs konden het niet oplossen. Overstap naar KPN en vanaf dag 1 geleverd waarvoor ik betaal voor degene die graag leest :)
https://community.t-mobil...00-200-313009/index4.html

Het kan zomaar zijn dat er tijdelijke apparatuur staat. Maar wel vreemd dat het een week naar de water ellende pas begint.Als het de dag van de vloedgolf ontstaan was was het beter verklaarbaar. Ik wacht het gewoon af de komende tijd.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

chickpoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Standaard gaat dat als het goed is richting ping.ui.com. Helaas is pingen naar dat adres niet altijd even stabiel.
Ik raad aan om met meerdere bestemmingen tegelijkertijd te controleren zodat je vergelijkingsmateriaal hebt, voor je de KPN verbinding er op afrekent.Want de instabiliteit kan ook in het netwerk van de bestemming zitten.

[Afbeelding]
--- 1.1.1.1 ping statistics ---
26 packets transmitted, 26 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 5.228/5.922/6.169/0.199 ms

Ping 8.8.8.8
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
30 packets transmitted, 30 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 5.235/5.465/5.633/0.099 ms

--- www.ui.com ping statistics ---
26 packets transmitted, 26 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 162.197/162.509/163.053/0.177 ms

Inderdaad zit hier wel een wereld van verschil in

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:14

ManiacsHouse

Scheisse!

TheFes schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:25:

[Afbeelding]
Nou hier gaatie ook lekker... Sinds vandaag van 500 naar 1000 gegaan. Maffe is dat bij 500 de upload ruim op 550 kwam en nu gewoon lager :?
Modem al een schop gegeven (Experia 12) maar geen verschil.
Morgen maar eens direct op het modem inprikken zonder rest van netwerk ertussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SRV4A_7esu0TIQ0OwMLbZx29OA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RvCYSTNyXyYCdE6KekxtdG1H.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Nou hier gaatie ook lekker... Sinds vandaag van 500 naar 1000 gegaan. Maffe is dat bij 500 de upload ruim op 550 kwam en nu gewoon lager :?
Modem al een schop gegeven (Experia 12) maar geen verschil.
Morgen maar eens direct op het modem inprikken zonder rest van netwerk ertussen.
[Afbeelding]
heb je ook al naar de servers van KPN zelf geprobeerd deze speedtest.
Dan weet je of het interne KPN netwerk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Weet iemand of er een DNS-storing is bij KPN? Met standaardinstellingen kom ik niet eens op kpn.com en ook niet op nos.nl. Voeg ik 9.9.9.9 toe in mijn iPad dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hageneis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:18:
Weet iemand of er een DNS-storing is bij KPN? Met standaardinstellingen kom ik niet eens op kpn.com en ook niet op nos.nl. Voeg ik 9.9.9.9 toe in mijn iPad dan werkt het wel.
Met de beschreven symptomen lijkt dat niet onwaarschijnlijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Hageneis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:18:
Ik krijg vanuit beide DNS servers netjes antwoord

user@Aruba:/$ dig a tweakers.net @195.121.1.34

; <<>> DiG 9.11.5-P4-5.1+deb10u5-Debian <<>> a tweakers.net @195.121.1.34
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 44172
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;tweakers.net.                  IN      A

;; ANSWER SECTION:
tweakers.net.           30      IN      A       213.239.154.30

;; Query time: 11 msec
;; SERVER: 195.121.1.34#53(195.121.1.34)
;; WHEN: Thu Jul 29 16:20:33 CEST 2021
;; MSG SIZE  rcvd: 57

user@Aruba:/$ dig a tweakers.net @195.121.1.66

; <<>> DiG 9.11.5-P4-5.1+deb10u5-Debian <<>> a tweakers.net @195.121.1.66
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 58000
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 512
;; QUESTION SECTION:
;tweakers.net.                  IN      A

;; ANSWER SECTION:
tweakers.net.           22      IN      A       213.239.154.30

;; Query time: 14 msec
;; SERVER: 195.121.1.66#53(195.121.1.66)
;; WHEN: Thu Jul 29 16:20:44 CEST 2021
;; MSG SIZE  rcvd: 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Tweakers.net geeft ook geen probleem, maar krijg je wel respons van bijvoorbeeld nos.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Hageneis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:24:
Tweakers.net geeft ook geen probleem, maar krijg je wel respons van bijvoorbeeld nos.nl?
Jep op NOS krijg ik ook gewoon antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:14

ManiacsHouse

Scheisse!

NDSFREAK schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:50:
[...]

heb je ook al naar de servers van KPN zelf geprobeerd deze speedtest.
Dan weet je of het interne KPN netwerk goed is.
Maakt weinig uit. Verschillende servers geprobeerd en het klappert alle kanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Dan zal het waarschijnlijk iets regionaals zijn. Ik lees net op forum.kpn.com dat ik niet de enige ben met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Hageneis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:38:
Dan zal het waarschijnlijk iets regionaals zijn. Ik lees net op forum.kpn.com dat ik niet de enige ben met een probleem.
Ik zit ongeveer 20 km van je vandaan heb hier hetzelfde net kpn gebeld eindelijk
na een paar belletjes de goede persoon aan de lijn .
Hij had hier al wat meldingen van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
ManiacsHouse schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Maakt weinig uit. Verschillende servers geprobeerd en het klappert alle kanten uit.
Net even met me KPN verbinding 500/500 getest van uit Winterswijk.

Speedtest naar server KPN in Amsterdam volle bak
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11801794376.png

Speedtest naar sever Jonaz, download Ok, upload blijft rond de 380 steken.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11801819418.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Beste klant, vannacht verbeteren we tussen 00.00 en 6.00 uur de software van je modem. Tijdens deze update kun je maximaal 5 minuten niet internetten en tv-kijken. Daarna heeft je modem de nieuwste software, zodat je de best mogelijke wifi ervaart. Werkt er daarna toch iets niet zoals je gewend bent? Herstart dan je modem en/of tv-ontvanger. Kijk voor meer informatie op https://www.kpn.com/inter...11517:cd=11517_sumeshwifi Groet, KPN
Nog meer mensen deze sms gehad? Werkte Mesh nu nog niet dan met de superwifi punten?

Heb wel toevallig gisteren 3 super WiFi punten opgehangen maar deze werken uitstekend nu, ik hoef helemaal geen update 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Imperium op 29-07-2021 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
Imperium schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:16:
[...]

Nog meer mensen deze sms gehad? Werkte Mesh nu nog niet dan met de superwifi punten?
je hebt een V10a deze krijgt OWL software erbij in, is voor Het Mesh je v10a draaide namelijk niet mee met de wifi experia of super wifi. zodra de nieuwe software in de v10a staat wordt die master en gaat die mee draaien. dus als je een wifi experia of super wifi bij je v10a hebt staan kan je hem op andere plek neer zetten.

Later dit jaar gaat dit ook met de Box12 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben benieuwd, zou mooi zijn. Heb de sms niet gehad maar wel een 10a hangen.

Ik heb 2 superwifi punten en daarmee is internet wel echt beter dan met 10a in z’n eentje. Ondanks dat er nu dus 1 op de plek van modem zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
jopoh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:21:
[...]

je hebt een V10a deze krijgt OWL software erbij in, is voor Het Mesh je v10a draaide namelijk niet mee met de wifi experia of super wifi. zodra de nieuwe software in de v10a staat wordt die master en gaat die mee draaien. dus als je een wifi experia of super wifi bij je v10a hebt staan kan je hem op andere plek neer zetten.

Experia WIFI zal nog wel steeds bekabeld aangesloten moeten worden i.t.t. SuperWIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Get!em schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:40:
Ben benieuwd, zou mooi zijn. Heb de sms niet gehad maar wel een 10a hangen.

Ik heb 2 superwifi punten en daarmee is internet wel echt beter dan met 10a in z’n eentje. Ondanks dat er nu dus 1 op de plek van modem zelf staat.
Klopt wordt in batchen uitgerold je komt vanzelf aan de beurt
mad-dog schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:45:
[...]

Experia WIFI zal nog wel steeds bekabeld aangesloten moeten worden i.t.t. SuperWIFI
Klopt heb je helemaal gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
jopoh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Dank voor je antwoord.

Komt op zich wel goed uit omdat ik een punt in de woonkamer heb staan en niet bij het modem in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Op deze link wordt gesproken over een DNS probleem.
Een ander DNS invullen kan het probleem verhelpen.
Waar moet ik dat invullen in de box 12?

https://forum.kpn.com/int...ns-storing-bij-kpn-546202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

bruce. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:01:

Per apparaat kan je ook een andere dns server kiezen, is alleen iets meer werk. Kijk maar bij netwerkinstellingen van een willekeurig apparaat.

O, en niet vergeten te herstarten na wijzigen, is nooit verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-07-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Ik wil het in mijn modem wijzigen dan is het gelijk voor al mijn apparaten .
Maar ik weet niet waar dat zit in mijn modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

bruce. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:18:
Ik wil het in mijn modem wijzigen dan is het gelijk voor al mijn apparaten .
Maar ik weet niet waar dat zit in mijn modem?
Zelf heb ik de eb12 niet in gebruik, maar ben bang dat dns wijzigen in die router niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
bruce. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:01:

Dat topic ben ik zelf gestart. De link in box12 is
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/mybox/dns/server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
In de modem kom ik wel maar waar stel ik dat in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Is op dit moment weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Het heeft wel minimaal 7 uur geduurd, hè. Heeft het hele NOC daar tegelijk vakantie of zo? Zeker gezien de recente prijsstijging had ik wel een professionelere monitoring verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:59
Vanochtend is KPN geweest en ze hebben glasvezel aangesloten. Via de KPN Box 12 had ik een prima 1000/1000 verbinding. Echter wil ik mijn eigen Asus RT-AC86U daarvoor gebruiken en a.d.h.v. dit topic heb ik de boel aangesloten en ingesteld. De verbinding werkt! Alleen nu krijg ik maximaal 400/400 Mbit door, zowel draadloos als bekabeld. Ergens gaat er dus iets niet helemaal lekker. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Mijn interne netwerk is verder niet veranderd, bestanden kopiëren van en naar de NAS bijvoorbeeld loopt nog steeds met een strakke 110 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:33

thof

FP ProMod
Saekerhett schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:56:
Vanochtend is KPN geweest en ze hebben glasvezel aangesloten. Via de KPN Box 12 had ik een prima 1000/1000 verbinding. Echter wil ik mijn eigen Asus RT-AC86U daarvoor gebruiken en a.d.h.v. dit topic heb ik de boel aangesloten en ingesteld. De verbinding werkt! Alleen nu krijg ik maximaal 400/400 Mbit door, zowel draadloos als bekabeld. Ergens gaat er dus iets niet helemaal lekker. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Mijn interne netwerk is verder niet veranderd, bestanden kopiëren van en naar de NAS bijvoorbeeld loopt nog steeds met een strakke 110 MB/s.
Misschien even hier kijken, je bent niet de enige.
https://www.snbforums.com...s-on-gigabit-fibre.50402/

offtopic:
Misschien meer iets voor een apart topic in NT, aangezien het niet te maken heeft met het netwerk van KPN Netwerk NL

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Saekerhett schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:56:

Verkeerde topic. Je moet in het KPN glasvezel topic zijn (KPN de provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Verkeerde topic. Je moet in het KPN glasvezel topic zijn (KPN de provider).
Het zou ook veel beter zijn als KPN wat duidelijker werd met de naamgeving. Want op deze manier is het vragen om problemen. Je kan niet verwachten dat mensen die niet thuis zijn in die markt het verschil kennen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TFHfony schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Het zou ook veel beter zijn als KPN wat duidelijker werd met de naamgeving. Want op deze manier is het vragen om problemen. Je kan niet verwachten dat mensen die niet thuis zijn in die markt het verschil kennen.
Mwah.. KPN Netwerk NL lijkt me toch een vrij duidelijke naam maar ik zie ook inderdaad in de praktijk dat veel mensen alleen maar de naam KPN zien en dan denken dat het 1-en hetzelfde is.

Maar hier op Tweakers is het wel duidelijk volgens mij. Het staat in de eerste regels van de OP van dit topic en onderaan elke pagina:
"Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben"

Jij hebt het over de Box 12 en je eigen router etc.. Dat heeft volledig te maken met de diensten van KPN als provider, niet met de kabels naar je woning, de FTU, de PoP etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Mwah.. KPN Netwerk NL lijkt me toch een vrij duidelijke naam maar ik zie ook inderdaad in de praktijk dat veel mensen alleen maar de naam KPN zien en dan denken dat het 1-en hetzelfde is.

Maar hier op Tweakers is het wel duidelijk volgens mij. Het staat in de eerste regels van de OP van dit topic en onderaan elke pagina:
"Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben"

Jij hebt het over de Box 12 en je eigen router etc.. Dat heeft volledig te maken met de diensten van KPN als provider, niet met de kabels naar je woning, de FTU, de PoP etc..
Ik heb geen box 12 ;-) Ik reageerde alleen op jouw bericht aan iemand anders.
Maar de praktijk geeft wel aan dat de benaming echt niet handig is. Als ondanks de opmerking in de OP en onderaan elke pagina het al niet altijd duidelijk maakt, dan kan je al wel raden hoe e.e.a. zou gaan als het er niet stond. Laat staan voor de gemiddelde consument die in bij de gevallen gewoon KPN ziet staan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Barre73 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:29:
[...]
Mwah.. KPN Netwerk NL lijkt me toch een vrij duidelijke naam maar ik zie ook inderdaad in de praktijk dat veel mensen alleen maar de naam KPN zien en dan denken dat het 1-en hetzelfde is.[...]
"Netwerk NL" is toch gewoon een afdeling van KPN? Net zoals "KPN Klantenservice" en "KPN Mobiel".

Dat is waarom het fout gaat. De naam is gewoon niet handig gekozen. Beter hadden ze gewoon Reggefiber aangehouden of het echt een afdeling van KPN gemaakt incl. alle fatsoenlijke communicatie die daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

chickpoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:04:
[...]

[Afbeelding]
Probleem zat m inderdaad in de ping locatie. Omgezet en de grafiek is weer netjes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhkSP-SUsK7bUMduFHILSvemQaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WxxvUTS1iNqJY9GbFtC6cbMh.png?f=fotoalbum_large

Geen KPN probleempje dus :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:37
Hoe stel je port forwarding op box12 in?

Ik moest poort 80 en 8000 open zetten TCP.
Ik had ip adres van camera systeem 192.168.2.160
Externe ip moest ik leeg laten zei m'n hulplijn..maar krijg het niet werkend.
Op TV scherm kan ik wel de camera's zien, via mobiel niet.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mijn snelheid lijkt inmiddels wel weer een stukje beter, gelukkig. Ik meet nu 920/680 naar de KPN speedtest.net-server in Amsterdam. Kan toeval zijn natuurlijk, maar het is beter dan de 400/400 die ik twee weken geleden had. Hopelijk blijft het zo, en kan die upload nog wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SuperVeloce schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:27:
Hoe stel je port forwarding op box12 in?

Ik moest poort 80 en 8000 open zetten TCP.
Ik had ip adres van camera systeem 192.168.2.160
Externe ip moest ik leeg laten zei m'n hulplijn..maar krijg het niet werkend.
Op TV scherm kan ik wel de camera's zien, via mobiel niet.
Beetje off-topic, maar weet je zeker dat je je camerasysteem via HTTP voor de hele wereld wilt openzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:37
Bigs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Beetje off-topic, maar weet je zeker dat je je camerasysteem via HTTP voor de hele wereld wilt openzetten?
Was niet voor mij thuis, dus dat scheelt. Maar zo hadden zij het ook, voor dat modem gereset werd.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
  • Laatst online: 24-09 09:21
pffff.... vanmorgen eerste werkdag na vakantie... kon helemaal niets door die nieuwe update. (udm achter experiabox). Direct de experiabox uit mn netwerk gesloopt.
Mooi klusje zo vroeg in de ochtend...
Blij dat dit niet gebeurde tijdens m'n vakantie iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

Welke randdebiel bij KPN heeft ooit besloten om de mogelijkheid tot 2 wifi-netwerken (2.4 en 5) er uit te halen bij de update van 10a?

M'n halve huis werkt niet meer en wat het wel doet, werkt een stuk trager omdat er schijnbaar gebruik wordt gemaakt van de 2.4Ghz ipv de 5 Ghz...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
MazeWing schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:48:
Welke randdebiel bij KPN heeft ooit besloten om de mogelijkheid tot 2 wifi-netwerken (2.4 en 5) er uit te halen bij de update van 10a?

M'n halve huis werkt niet meer en wat het wel doet, werkt een stuk trager omdat er schijnbaar gebruik wordt gemaakt van de 2.4Ghz ipv de 5 Ghz...
Je gaat er nu niets aan hebben, maar ze geven aan dat het misschien terugkomt in een toekomstige update (https://forum.kpn.com/int...-49-build487-owl-544094):
Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly

Vermogen van 2,4 omlaag zetten. Begin eens met de allerlaagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
Kan het kloppen dat de glas zenders verdwenen zijn?
Zijn bij mij ineens weg. Behalve dat, zijn ook al mijn opnames van de glas zenders verdwenen, dus ook van maanden terug......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
roko14 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:15:
Kan het kloppen dat de glas zenders verdwenen zijn?
Zijn bij mij ineens weg. Behalve dat, zijn ook al mijn opnames van de glas zenders verdwenen, dus ook van maanden terug......
Zijn hier nog gewoon aanwezig
Is er niks gewijzigd, verhuizing oid naar koper-gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
mad-dog schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Zijn hier nog gewoon aanwezig
Is er niks gewijzigd, verhuizing oid naar koper-gebied?
Nee, geen wijzigingen.....
Naar aanleiding van je reactie de ontvanger een restart gegeven, en alles is er weer!!!
Probleempje zat dus bij mijn ontvanger, en daar had ik het niet gezocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij gebruik van SuperWifi was dit sowieso de enige mogelijkheid. Nu hij integreert met de mesh van superwifi vind ik het niet heel gek dat hij dat dan gaat forceren.
Ik was het er ook niet mee eens, en had ook 2 SSID voor 2.4 en 5, maar ben er nu verder tevreden mee.

Verder zul je op de voorkeur van elk aparaat af moeten gaan om 5Ghz werkend te krijgen als voorkeur. In Windows 10 is dat bijv: In wifi adapter settings bij Advanced --> Preferred Band --> 3) 5Ghz
Default staat hij op 1) No Preference bij mijn Intel adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 11:17
roko14 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Nee, geen wijzigingen.....
Naar aanleiding van je reactie de ontvanger een restart gegeven, en alles is er weer!!!
Probleempje zat dus bij mijn ontvanger, en daar had ik het niet gezocht ;)
Heb ik ook enkele keren gehad, volgens mij iedere keer na een software upgrade. Een herstart lost het probleem inderdaad weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56

Volgens mij zijn er wel twee netwerken 2,4 en 5Ghz), maar hebben ze dezelfde naam en inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Volgens mij zijn er wel twee netwerken 2,4 en 5Ghz), maar hebben ze dezelfde naam en inlog.
Dat dus. Je kan de SSIDs niet meer aanpassen. Maar er is wel degelijk een 5Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Zit te denken om glasvezel internet van KPN te nemen. Is het het waard?

Die 1000mb downloadsnelheid waar ze mee reclameren, haal je die echt of zijn het gewoon marketingpraatjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Daan2020 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:12:

Die 1000mb downloadsnelheid waar ze mee reclameren, haal je die echt of zijn het gewoon marketingpraatjes?
Je komt er aardig bij in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8teUsGUJ2ag6LclChVRw2fux4go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YwI46WFsPfsnQYPnhrxNuoTq.png?f=user_large
Alleen de upload blijft wat achter.

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 04-08-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Die is gewoon echt. Ik haal 970/960 (down/up).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je zit met fysieke lijn maximums en PPPoE overhead. 940Mbit is wat je ongeveer over gaat houden, bij 500Mbit was dit 512Mbit down en ~600Mbit up. Ook gaan bij Gigabit wel de IPTV streams van de download af (vanwege de maximums op de lijn).

Echter moet de andere kant natuurlijk ook gigabit halen en WIFI of een goedkope switch met CPU ipv ASIC en je gaat al waarschijnlijk een stuk minder halen per enkel device (maar wel over meerdere devices).

Je kunt voor de 6 maanden korting kiezen en die maanden kosteloos voor Gigabit kiezen om het te proberen, dan kun je na de 6 maanden abbo kosteloos lager zetten of voor gigabit betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 04-08-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
|sWORDs| schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Je zit met fysieke lijn maximums en PPPoE overhead. 940Mbit is wat je ongeveer over gaat houden, bij 500Mbit was dit 512Mbit down en ~600Mbit up. Ook gaan bij Gigabit wel de IPTV streams van de download af (vanwege de maximums op de lijn).

Echter moet de andere kant natuurlijk ook gigabit halen en WIFI of een goedkope switch met CPU ipv ASIC en je gaat al waarschijnlijk een stuk minder halen per enkel device (maar wel over meerdere devices).

Je kunt voor de 6 maanden korting kiezen en die maanden kosteloos voor Gigabit kiezen om het te proberen, dan kun je na de 6 maanden abbo kosteloos lager zetten of voor gigabit betalen.
Oh ja thnx idd downgraden na de eerste 6 maanden. Volgens mij scheelt dat alleen slechts 5 a 10 euro per maand.

Maar hoe zit het dan met bereik..waarom heb je die wifipunten nodig als je 1gb aan snelheid hebt..dan heb je 15 meter verderop in je huis toch nog steeds minstens de helft ervan over, zou je denken? Of werkt het niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

@Daan2020 Geen idee of de wifi punten geupdated zijn, maar ze waren/zijn AC1300 varianten. Dat is half duplex dus maximaal helft ervan.. kortom je mag blij zijn als je 500Mbit via wifi haalt.
Ik gaf het paar pagina's geleden al aan. Heb sindskort 500Mbit en haal dit niet continue via wifi en mijn wifi netwerk is nou niet bepaald slecht... Ik haal 45 a 55MB van de 62MB. Voor mij bedenkingen of ik niet terug ga naar 200Mbit... nu heb ik ondertussen wel aardig wat data van playstation gedownload en blijkbaar heeft sony zijn netwerk geupgrade want ik haal 500Mbit met een draadje wel.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
|sWORDs| schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Bij Hussel mag je alles per maand wijzigen toch? Ook als je TV na 6 mnd zou willen stoppen kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Daan2020 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Oh ja thnx idd downgraden na de eerste 6 maanden. Volgens mij scheelt dat alleen slechts 5 a 10 euro per maand.

Maar hoe zit het dan met bereik..waarom heb je die wifipunten nodig als je 1gb aan snelheid hebt..dan heb je 15 meter verderop in je huis toch nog steeds minstens de helft ervan over, zou je denken? Of werkt het niet zo?
Over WIFI ga je gewoon geen Gbit halen, met mijn devices kom ik echt niet over de 700Mbit en gebruik AX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Daan2020 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Op 15m hou je überhaupt bijna niks over, ongeacht het feit of je gigabit of 50mbit hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:54
|sWORDs| schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Over WIFI ga je gewoon geen Gbit halen, met mijn devices kom ik echt niet over de 700Mbit en gebruik AX.
Ik heb een Asus AX88U, via wifi6 haal je draadloos wel 1Gbit als het via intern netwerk gaat, als ik wat download draadloos via Newsbin pro dan is het meestal richting deze snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htZwXLn330c6HrOQImMouQ5NbKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uQcGKAyydhwJ4eazocPUSF43.png?f=user_large

Waarom het verschillend is, vraag ik me nog steeds af, maar ben wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Glassertje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb een Asus AX88U, via wifi6 haal je draadloos wel 1Gbit als het via intern netwerk gaat, als ik wat download draadloos via Newsbin pro dan is het meestal richting deze snelheid.

[Afbeelding]

Waarom het verschillend is, vraag ik me nog steeds af, maar ben wel tevreden.
Met de gemiddelde telefoon/tablet/laptop ga je het niet redden en sowieso niet met een beetje afstand tot een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Op 15m hou je überhaupt bijna niks over, ongeacht het feit of je gigabit of 50mbit hebt
Het ligt echt aan de radio (aan beide kanten), antenne, en omgeving.

Als er weinig interferentie is en niet te veel verstoring kan je ook op afstand, en ook na wat binnenmuren, hoge snelheden halen op 5GHz. Ik haal op 13 meter afstand 400-600 mbit met 2x2 AX (iperf3). Hier zitten muren tussen maar geen dikke muren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:13
TFHfony schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Je komt er aardig bij in de buurt:
[Afbeelding]
Alleen de upload blijft wat achter.
Wat grappig, hier blijft juist de download een beetje achter tov de upload
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlsT8gmiBuyFDRMvUT3lcV2CeRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Kx733CR9X8ivUoZYlvTzwhN.png?f=user_large

Niet per se nuttig zoveel snelheid, maar was maar 90 cent per maand duurder dan de 500/500 die ik had :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Dikke prima hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4O_CmKBr5rtrZEtpUiZRA-K1vg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BAK81m8IwdjhwcQW5WL9q4Kq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 16:05
Vandaag heb ik mijn verhuizing doorgegeven aan KPN. Daarop vertelde men dat ik gratis twee superwifi punten kan krijgen. Ook wordt mijn Experiabox V9 vervangen voor de Box 12.

Om goed voorbereid te zijn op het nieuwe huis had ik al een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS116E switch besteld voor de 14 cat 6 kabels die straks de meterkast inkomen (Met de verhalen van de TP-link samen met KPN ITV ben ik hiervoor maar gegaan).

Ook had ik al een mesh set van TP-link besteld (Deco X60).

Toen mij de Superwifi punten werden aangeboden werd mij verzekerd dat alles straks op Wifi 6 werkt (ik heb twee keer gebeld, twee keer kreeg ik het antwoord dat dit zo was).

Nu zie ik op de KPN site geen KPN Superwifi punt staan die Wifi 6 ondersteunt. Ook lijken de verhalen van het afgelopen jaar die ik hier lees over de KPN Superwifi samen met de Box 12 er op te duiden dat de Superwifi punten de Wifi 6 van de Box 12 uit zet.

Ik woon straks in een nieuwbouw tussenwoning (120m2, 2 lagen en een zolder (zonder indeling)). Ik vroeg mij af in hoeverre de 2 superwifi punten straks voldoende zijn in het huis, of dat ik mijn pakketje TP-Link Deco X60 beter niet kan terugsturen en gewoon die punten moet gaan gebruiken. Ik heb een 500mbits abonnement (meer lijkt voorlopig op die locatie niet haalbaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Flipswix schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:29:
Vandaag heb ik mijn verhuizing doorgegeven aan KPN. Daarop vertelde men dat ik gratis twee superwifi punten kan krijgen. Ook wordt mijn Experiabox V9 vervangen voor de Box 12.

Om goed voorbereid te zijn op het nieuwe huis had ik al een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS116E switch besteld voor de 14 cat 6 kabels die straks de meterkast inkomen (Met de verhalen van de TP-link samen met KPN ITV ben ik hiervoor maar gegaan).

Ook had ik al een mesh set van TP-link besteld (Deco X60).

Toen mij de Superwifi punten werden aangeboden werd mij verzekerd dat alles straks op Wifi 6 werkt (ik heb twee keer gebeld, twee keer kreeg ik het antwoord dat dit zo was).

Nu zie ik op de KPN site geen KPN Superwifi punt staan die Wifi 6 ondersteunt. Ook lijken de verhalen van het afgelopen jaar die ik hier lees over de KPN Superwifi samen met de Box 12 er op te duiden dat de Superwifi punten de Wifi 6 van de Box 12 uit zet.

Ik woon straks in een nieuwbouw tussenwoning (120m2, 2 lagen en een zolder (zonder indeling)). Ik vroeg mij af in hoeverre de 2 superwifi punten straks voldoende zijn in het huis, of dat ik mijn pakketje TP-Link Deco X60 beter niet kan terugsturen en gewoon die punten moet gaan gebruiken. Ik heb een 500mbits abonnement (meer lijkt voorlopig op die locatie niet haalbaar).
Als je de WiFi punten niet neemt krijg je dan korting en koop je daarvan de Deco’s?

Ik zou nagaan welke van de twee ook bedraad kan functioneren. Als je draadloos gaat meshen/versterken dan ga je maar een fractie van die 500Mbps halen. Elke WiFi zender met een UTP, die hij dan ook benut, is het beste ontwerp.
Pagina: 1 ... 46 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen