[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 18:42

DeTeraarist

#Boots2Asses

chickpoint schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:54:
Ik ben zojuist over gegaan van 500/500 naar 1000/500. Voor die €0,90 maken ze het wel heel aantrekkelijk om mij nog een euro extra per maand af te troggelen. Ben wel benieuwd wanneer ze de snelheid naar 1000/1000 gaan zetten want 500 mbit upload ziet er natuurlijk niet uit :D
Dat idee had ik ook. En erg fijn dat het nog geen 5 minuten duurde om er gebruik van te maken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
DeTeraarist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Dat idee had ik ook. En erg fijn dat het nog geen 5 minuten duurde om er gebruik van te maken.
Daar was ik inderdaad ook positief verast hoe snel het geregeld was. Voor ik het wist zat ik al op de nieuwe snelheid.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
zx9r_mario schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Als je het abonnement aanpast, krijgt je vorige abonnement ook weer de oude prijs. Dus effe husselen :+
Hmm als dat kan, verdwijnt m'n actiekorting dan niet als ik weer terug wil husselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
Vanmorgen gewisseld van 500 naar 1000 en kreeg een e-mail dat ik gekozen heb voor 1Gbit/s op 2 juli. In de mail een pdf met daarin 1000/500 als snelheid.
Vanmiddag een SMS gekregen dat er een pakket onderweg is maar geen beschrijving wat daar in zou moeten zitten. Mogelijk een nieuwe router, heb nog een V8 maar die ligt al jaren in de kast omdat er een ASUS staat te draaien.
Net ook nog even een speedtest gedaan en die zit nog een stukje onder de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Net zoals vele ik ook geswitched vandaag, en ben omdat ik telefoon nummer ook opgezegd heb uit eindelijk 4 euro per maand goedkoper uit voor meer snelheid. Download zit op 930 ongeveer met een AC87U en upload begint op 930 maar uit eindelijk zakt die naar 550 ofzo. Maar goed prima deal verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

GVR

In April had ik verlengd met een half jaar 25 euro per maand korting, en gratis 500/500 (zat op 200/200). Met de intentie om na een half jaar misschien weer teug te zakken naar 200.

Met de huidige meerprijs van 90 cent zojuist ook maar overgegaan naar 1000/500 met behoud van kortingen. Die stap terug naar 200 later dit jaar is wel heel groot dus waarschijnlijk blijf ik dan maar op 1000 zitten 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:35:
Vanmorgen gewisseld van 500 naar 1000 en kreeg een e-mail dat ik gekozen heb voor 1Gbit/s op 2 juli. In de mail een pdf met daarin 1000/500 als snelheid.
Vanmiddag een SMS gekregen dat er een pakket onderweg is maar geen beschrijving wat daar in zou moeten zitten. Mogelijk een nieuwe router, heb nog een V8 maar die ligt al jaren in de kast omdat er een ASUS staat te draaien.
Net ook nog even een speedtest gedaan en die zit nog een stukje onder de 500.
Ik heb ook een mail dat er apparatuur onderweg is, via de link kan ik zien dat ze een v12 opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
ZiSE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Ik heb ook een mail dat er apparatuur onderweg is, via de link kan ik zien dat ze een v12 opsturen.
Dacht dat de tweede link in de mail ook met tracking van het pakket te maken heeft vanwege "Volg mijn bestelling" maar dat laat inderdaad zien dat het om een V12 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
Op dit moment 500/500. Nu doe ik echter KPN speedtest download netjes 500 maar upload niet verder dan gemiddeld 0,5 Mbps (paar keer getest vanavond). Morgen contact opnemen met KPN en navragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Vdgl9m3sOkKIDmO8-SFZ88zbFc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Dzmh5RUcIxqZp8Vj5Z2hGwF.jpg?f=user_large

Prima, dit is met een V10.
Ik zou een v12 kunnen krijgen, weet alleen niet of ik dat de moeite vind met port forwarding instellen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 20:11
ppeterr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:05:
[...]

Je behoud je korting. Ik ben van het 500mbit naar het 1Gbit abbo overgestapt.
De nieuwe prijs van het 1Gbit is 90 cent duurder dan wat het 500mbit abbo was.

Mijn nieuwe maandbedrag is € 35,90 :9
Kan ik dat ook ergens terug vinden want ik zie dan in het nieuwe overzicht de korting niet terug (ik heb het nog niet doorgevoerd voor de zekerheid).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:16
knorde schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:13:
[...]

Kan ik dat ook ergens terug vinden want ik zie dan in het nieuwe overzicht de korting niet terug (ik heb het nog niet doorgevoerd voor de zekerheid).
Ik heb dat even in een chat gevraagd, later ook nog ergens gelezen op de site. Dat kan ik zo 123 niet vinden.

Anyway zo ziet mijn staatje eruit na de verandering van 500 naar 1000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7PDrvATZmKtifusMBFl8c3TCuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p4UEpPwIJHKkStDXnXnRs7E8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ergens in de loop van de nacht ben ik overgegaan van Xs4all naar KPN. Xs4all heeft gisteren niet eens de moeite genomen de aansluiting te beëindigen, in tegenstelling tot wat de klantenservice tegen me zei, dus ik had gisteren gewoon nog internet en vanmorgen zag ik dat ik al op KPN zat zonder dat ik zelfs maar de instellingen van de Fritzbox had gewijzigd. Ik zit nu op de monteur te wachten, maar die zal inderdaad niet al te veel te doen krijgen.

Kortom, de overgang is waanzinnig soepel verlopen, maar KPN weet dat zelf blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34
fondacio schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:29:
Ergens in de loop van de nacht ben ik overgegaan van Xs4all naar KPN. Xs4all heeft gisteren niet eens de moeite genomen de aansluiting te beëindigen, in tegenstelling tot wat de klantenservice tegen me zei, dus ik had gisteren gewoon nog internet en vanmorgen zag ik dat ik al op KPN zat zonder dat ik zelfs maar de instellingen van de Fritzbox had gewijzigd. Ik zit nu op de monteur te wachten, maar die zal inderdaad niet al te veel te doen krijgen.

Kortom, de overgang is waanzinnig soepel verlopen, maar KPN weet dat zelf blijkbaar niet.
Waarom ben je overgestapt van XS4all naar KPN?
En wat gebeurt er dan met je "voordelen" vanuit XS4all zoals een gratis Fritzbox, Wifi accespoint en/of Spotify abbo?

Hier nog XS4all via ADSL maar de glasvezel hangt ook al klaar in de meterkast...

[ Voor 4% gewijzigd door Leader98 op 02-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

fondacio schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:29:

Das niet nieuw hoor, dat is op zich altijd zo… Zo had ik bij xs4all al 3 weken internet voordat het in ging.

Enfin: let er even op dat je de fritz op kpn instellingen zet en zorgt dat je internetverbinding bij KPN goed geactiveerd is met de Experia. Veel plezier daarna :)

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Leader98 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:14:
[...]

En wat gebeurt er dan met je "voordelen" vanuit XS4all zoals een gratis Fritzbox, Wifi accespoint en/of Spotify abbo?

Hier nog XS4all via ADSL maar de glasvezel hangt ook al klaar in de meterkast...
Ik ben eerder overgestapt omdat het toch geen hoepel uit maakte en het onder de streep goedkoper was. Die voordelen zie ik niet zo, een modem is een modem en ik gebruik ‘m toch niet… ;)

Ik zou overigens die fritzbox gewoon zelf kopen bij kpn en em dan bij elke andere provider altijd gebruiken… zelfs ziggo. 2-3jr terugverdientijd….

[ Voor 12% gewijzigd door Miezie op 02-07-2021 10:39 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Miezie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:31:
[...]
Enfin: let er even op dat je de fritz op kpn instellingen zet en zorgt dat je internetverbinding bij KPN goed geactiveerd is met de Experia. Veel plezier daarna :)
Ik had een Fritz van mijzelf staan bij T-Mobile, ging over naar KPN, monteur komt langs, en de hele Xperia werd niet aangesloten, gewoon de Fritz laten staan (wel instellingen op KPN gezet 5 minuten voor de monteur kwam). Monteur heeft via een poort op de Fritz de snelheid doorgemeten en opgeleverd. KPN Xperia staat dus nog dicht in de verpakking in de meterkast naast de Fritzbox. Dit was 3 maanden terug, en alles werkt nog naar verwachting.
Dus waarom activeren met de Xperia? Mis ik nu iets? Is er iets kapot? Gaat er iets mis bij KPN aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 09:38

menonv

Beunhazerij?

gisteren in de middag omgewisseld van 500/500 naar 1000/500, verbinding dropte meteen na de wijziging in mijn kpn. Snelheid na meerdere keren de xperia een trap gegeven nog altijd onstabiel schommelend rond de 600 / 650 down.
Ook met direct aansluiten Unifi USG zelfde snelheden.... lijkt toch nog ergens wat in de weg te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNrZqRdYdEoruJl8bdiCs6KBYes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCq6oZxDx66cs1T8pxk8p8OY.jpg?f=fotoalbum_large

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 14:45
Gister is de prijsverlaging van het 1000Mbit abonnement ingegaan, hiervoor betaal je vanaf nu 57.50 euro voor per maand. Aangezien mijn contract over 2 weken verloopt besloot ik contact op te nemen voor een verlenging en kreeg in eerste instantie 3 maanden lang 20 euro korting aangeboden en na wat overleg werd dit 6 maanden 20 euro korting. Ging puur om een verlenging van mijn huidige snelheid dus geen nieuw contract of iets dergelijks.

Scheelt mij onderaan de streep toch weer 210 euro bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

swhnld schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Ik had een Fritz van mijzelf staan bij T-Mobile, ging over naar KPN, monteur komt langs, en de hele Xperia werd niet aangesloten, gewoon de Fritz laten staan (wel instellingen op KPN gezet 5 minuten voor de monteur kwam). Monteur heeft via een poort op de Fritz de snelheid doorgemeten en opgeleverd. KPN Xperia staat dus nog dicht in de verpakking in de meterkast naast de Fritzbox. Dit was 3 maanden terug, en alles werkt nog naar verwachting.
Dus waarom activeren met de Xperia? Mis ik nu iets? Is er iets kapot? Gaat er iets mis bij KPN aan de achterkant?
Als je een sms’je krijgt moet je het even doen om alle producten te activeren (je zou nu allemaal aanmeldingsmails moeten krijgen enzo…). Aan de achterkant bij KPN dus… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01
menonv schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:02:
lijkt toch nog ergens wat in de weg te zitten.
Dat kan best de server van KPN zelf zijn, iedereen is nu aan het testen natuurlijk. Kijk eens wat je behaald met een andere server?

https://www.speedtest.net/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
gisteren in de middag omgewisseld van 500/500 naar 1000/500, verbinding dropte meteen na de wijziging in mijn kpn. Snelheid na meerdere keren de xperia een trap gegeven nog altijd onstabiel schommelend rond de 600 / 650 down.
Ook met direct aansluiten Unifi USG zelfde snelheden.... lijkt toch nog ergens wat in de weg te zitten.

[Afbeelding]
check voor de grap de speedtest van Ziggo, ik heb beter resultaat met die dan die van KPN zelf.
(en die staat ook boven aan wanneer ik in DDG speedtest intype :+ )
overigens had ik wel nadat de verbinding terug was direct 1000/500 (hoewel na meerdere checks is het eerder 940/650)

komende weken zal de upload langzaam aan wel naar de 1000 gaan.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
Gisteren ook overgestapt naar 1Gbit. Vanochtend merkte ik ineens dat de helft van het internet het niet deed, maar een herstart van de Fritz!Box heeft geholpen.
KPN heeft na deze wijziging ook weer een pakket opgestuurd. Ik gok weer een Experiabox 12, waarvan ik er nog eentje ongeopend heb staan. Die hadden ze namelijk opgestuurd toen ik TV uitgezet had (en verder geen wijziging in internet abo gedaan had)

Speedtest.net geeft overigens ongeveer 600Mbit/600Mbit (met een ping van 4ms)

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 02-07-2021 11:28 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Hmmbob schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Dat kan best de server van KPN zelf zijn, iedereen is nu aan het testen natuurlijk. Kijk eens wat je behaald met een andere server?

https://www.speedtest.net/
Helaas.... alle speedtesten geven hetzelfde beeld. via Nperf, speedtest.net, ziggo speedtest, kpn speedtest of de fast.com.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:34

Cas

Mijn abonnement is onlangs verlopen waardoor ik vandaag even heb gebeld over een verlengingsvoorstel. Geen smoezen hoeven gebruiken of gehad over overstap naar concurrent. Uiterst vriendelijke medewerker en direct op het aanbod ingegaan.

Abonnement (1000/500) internet & interactieve televisie de eerstvolgende 6 maanden voor 35 euro. De volgende 6 maanden het normale tarief.

Bellen loont, uiteindelijk scheelt het toch weer aardig op jaarbasis.

[ Voor 9% gewijzigd door Cas op 02-07-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 20:11
ppeterr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb dat even in een chat gevraagd, later ook nog ergens gelezen op de site. Dat kan ik zo 123 niet vinden.

Anyway zo ziet mijn staatje eruit na de verandering van 500 naar 1000

[Afbeelding]
Oké, duidelijk zo, top! :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
OK, uiteindelijk heeft de monteur toch nog wat werk verricht. Hij heeft de mediaconverter vervangen, al was dat niet echt nodig maar na telefonische ruggespraak en omdat het op zijn bon stond, heeft hij het toch maar gedaan. Daarna heb ik hem de Fritzbox laten vervangen door het identieke model van KPN (al denk ik dat die van Xs4all eigenlijk nieuwer was, want die had AT in de SSID en die van KPN AS...), hebben we mijn backup van de instellingen teruggezet en uiteindelijk was alles weer net zoals het was voordat de monteur kwam, maar kon hij wel mijn lijn officieel opleveren. 8)
Leader98 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Ik ben overgestapt omdat KPN via Breedbandwinkel iedere glasvezelsnelheid een jaar lang voor €35 per maand aanbood. Ik heb daar de Fritzboxoptie (ook met Techdesk) bij genomen en dan nog was het goedkoper dan een nieuw jaarcontract bij Xs4all (met korting), zeker als ik de cashbacks van Breedbandwinkel ook nog meetel. Alleen van de cashbacks kon ik al een vervangende Fritzbox 4040 aanschaffen voor de repeater die ik ook van Xs4all in bruikleen had gekregen (het kwam ook wel uit dat MediaMarkt net de BTW weg ermee-actie had) en op Spotify krijg je bij Xs4all allang geen korting meer, zelfs niet in combinatie met KPN mobiel. Dat was juist een extra reden om op KPN over te stappen, waar die optie wel bestaat.
Miezie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Das niet nieuw hoor, dat is op zich altijd zo… Zo had ik bij xs4all al 3 weken internet voordat het in ging.

Tja, ik heb me dus voor niets zorgen gemaakt over mogelijk een dag zonder Internet. Toen ik zag dat ik over was, had ik al wel de instellingen van de Fritz op KPN gezet voordat de monteur kwam. Daarna een backup gemaakt en die later op de KPN Fritz teruggezet.
swhnld schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Bij mij was het vervangen van de Fritz ook de stap die het de monteur mogelijk maakte om de lijn op te leveren. Anders had ik die van Xs4all kunnen laten zitten en die van KPN kunnen terugsturen. Ik zou ook die van Xs4all kunnen houden en €99 kunnen betalen, maar dat ga ik niet doen. Ik blijf wel huren in de hoop dat er komende jaren nieuwere modellen uitkomen die ax ondersteunen (en misschien heb ik tegen die tijd ook meer dan één Wifi 6-apparaat in huis).

Overigens was ik wel de eerste klant van de monteur die een Fritzbox had besteld bij KPN. Die optie is hier in de regio blijkbaar niet zo populair. Dus voor hem was het ook allemaal nieuw en interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junkserver
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 11:25
menonv schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Helaas.... alle speedtesten geven hetzelfde beeld. via Nperf, speedtest.net, ziggo speedtest, kpn speedtest of de fast.com.
In welke regio zit je? Ik ervaar precies dezelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

junkserver schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:55:
[...]

In welke regio zit je? Ik ervaar precies dezelfde snelheden.
Zuid Limburg, Brunssum. WBA netwerk.
Met pijn en moeite af en toe een piekje in taakbeheer met 910mbps, en dan zakt ie direct in zodat t gemiddelde rond de 600 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
menonv schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Zuid Limburg, Brunssum. WBA netwerk.
Met pijn en moeite af en toe een piekje in taakbeheer met 910mbps, en dan zakt ie direct in zodat t gemiddelde rond de 600 uitkomt.
Wat soms nog kan helpen is even NT van spanning halen 2mins wachten en daarna aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Voor degene die dit leuke informatie vinden:

Ziggo DVB-C loopt een krappe 2 seconden vóór op KPN IPTV (multicast stream).

Pas vroeg iemand dat ivm de voetbal en het juich moment van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:31
krijg morgen mijn pakket geleverd voor de installatie op 12 juli, zal ook de overgang van ODF naar WBA weer rapporteren hier. ben weer blij een stabiele omgeving te hebben op alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Fiekert schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:55:
krijg morgen mijn pakket geleverd voor de installatie op 12 juli, zal ook de overgang van ODF naar WBA weer rapporteren hier. ben weer blij een stabiele omgeving te hebben op alle tijden.
Hoeveel maanden heb je het volgehouden bij t-mob ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
de teller hield op bij 3, heb al ongeveer een halve maand aan downtime gehad. meeste gelukkig buiten werktijd, maar was er best gauw klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Fiekert schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:54:
de teller hield op bij 3, heb al ongeveer een halve maand aan downtime gehad. meeste gelukkig buiten werktijd, maar was er best gauw klaar mee.
Sjemig een halve maand downtime in 3 maand, pff.
Heb je nu de overige 9 maand afgekocht of is er nog enige vorm van coulance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Harry_Nak schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Sjemig een halve maand downtime in 3 maand, pff.
Heb je nu de overige 9 maand afgekocht of is er nog enige vorm van coulance?
ik heb hier verhalen gezien van mensen die een uitgebreide tijd nemen om t-mobile van hun onvermogen te overtuigen, maar ik heb daar simpelweg de tijd en ook de zin niet voor om het elkaar te krijgen er gratis onderuit te komen. dus ik heb mijn verlies genomen en de resterende periode afgekocht. in dit glashart gebied is het all things considered een slechte zet geweest om het te nemen. sinds ik de huawei ONT er heb hangen is er na de 2e week regelmatig dips in de snelheid tot onder de 50mb/s tot het complete verdwijnen van de verbinding. na een hele middag zonder internet te zitten was het voor mij wel de druppel. dat het duurder is is dan helaas zo, maar stabiliteit en solide internet is voor mij meer waard dan een goedkope verbinding waar je niet op kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Fiekert schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:17:
[...]

ik heb hier verhalen gezien van mensen die een uitgebreide tijd nemen om t-mobile van hun onvermogen te overtuigen, maar ik heb daar simpelweg de tijd en ook de zin niet voor om het elkaar te krijgen er gratis onderuit te komen. dus ik heb mijn verlies genomen en de resterende periode afgekocht. in dit glashart gebied is het all things considered een slechte zet geweest om het te nemen. sinds ik de huawei ONT er heb hangen is er na de 2e week regelmatig dips in de snelheid tot onder de 50mb/s tot het complete verdwijnen van de verbinding. na een hele middag zonder internet te zitten was het voor mij wel de druppel. dat het duurder is is dan helaas zo, maar stabiliteit en solide internet is voor mij meer waard dan een goedkope verbinding waar je niet op kan vertrouwen.
Ook al snap ik je punt, hierdoor blijven ze wel wegkomen met pure onkunde en slechte service / netwerk. Hier verder op ingaan is behoorlijk off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Ook al snap ik je punt, hierdoor blijven ze wel wegkomen met pure onkunde en slechte service / netwerk. Hier verder op ingaan is behoorlijk off-topic.
ja klopt, het is tamelijk off-topic voor hier, maar het lijkt me wel handig voor de context. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
bruikleen apparatuur is net binnen, nieuwe modem/router (box 12) en de VIP5202 zijn geleverd. rest alleen nog de vraag of ze de FTU/NT gaan omwisselen aangezien ik nu nog op het netwerk van t-mo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Fiekert schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:31:
bruikleen apparatuur is net binnen, nieuwe modem/router (box 12) en de VIP5202 zijn geleverd. rest alleen nog de vraag of ze de FTU/NT gaan omwisselen aangezien ik nu nog op het netwerk van t-mo zit.
Waarschijnlijk wel, gezien mijn ervaring gisteren. Zelfs bij overstappen van Xs4all wisselden ze hem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 23:41
TheFes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:25:
Gisteren ook overgestapt naar 1Gbit. Vanochtend merkte ik ineens dat de helft van het internet het niet deed, maar een herstart van de Fritz!Box heeft geholpen.
KPN heeft na deze wijziging ook weer een pakket opgestuurd. Ik gok weer een Experiabox 12, waarvan ik er nog eentje ongeopend heb staan. Die hadden ze namelijk opgestuurd toen ik TV uitgezet had (en verder geen wijziging in internet abo gedaan had)

Speedtest.net geeft overigens ongeveer 600Mbit/600Mbit (met een ping van 4ms)
Grappig, hier 2x dezelfde ervaring. Problemen met internet enkele uren na de overstap. Herstart Fritz!Box deed het hem. En ook zojuist een 2e EB12 ontvangen. Kan weer op de plank. Pff

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Fiekert schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:31:
De NTU of ONT neem de bij KPN verplichtte monteur mee. De NTU plaatsen is ook zelf wel te doen, maar KPN wil dat de monteur die plaatst. Als de FTU vervangen moet worden, wat niet hoeft als er al een juiste versie hangt, wordt ook dat altijd gedaan door een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 26-09 10:33
Het lijkt erop dat KPN vanaf heden ook Gbit up aanbiedt. Tenminste, als ik op https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet/?tv=ja kijk en ik klik door naar "Ultrasnel" dan staat daar Gbit up & down. Echter staat daarboven ook "De maximaal haalbare snelheid op je adres is ↓ 1 Gbit/s ↑ 500 Mbit/s".

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 15:19

TFHfony

Professional Weirdo

HarmoniousVibe schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:31:
Het lijkt erop dat KPN vanaf heden ook Gbit up aanbiedt. Tenminste, als ik op https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet/?tv=ja kijk en ik klik door naar "Ultrasnel" dan staat daar Gbit up & down. Echter staat daarboven ook "De maximaal haalbare snelheid op je adres is ↓ 1 Gbit/s ↑ 500 Mbit/s".
In de loop van deze maand wordt de upload ook geupgrade naar 1gbit/s.
nieuws: KPN verdubbelt maximale uploadsnelheid glasvezel vanaf juli tot 1Gbit...
https://www.overons.kpn/n...d-glasvezel-tot-1-gigabit

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HarmoniousVibe schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:31:
Hier nog mooier; ik heb al 500/500 maar als ik nu de postcode-check doe, kan ik 200/200 krijgen? 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MAX3400 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Hier nog mooier; ik heb al 500/500 maar als ik nu de postcode-check doe, kan ik 200/200 krijgen? 8)7
Bij mij zie ik alleen 100 of 200 of 1000, geen 500 meer te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Vreemd, ik probeer via Mijn KPN mijn abo te upgraden, maar ik krijg de melding "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens."

Zowel op de site als via de app. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
Flitzer schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Als de FTU vervangen moet worden, wat niet hoeft als er al een juiste versie hangt, wordt ook dat altijd gedaan door een monteur.
Nee, dit klopt niet.
FTU mag ALLEEN vervangen worden door NetwerkNL (voorheen Reggefiber).
Dat mag een monteur van KPN de provider dus niet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Soundwork schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Nee, dit klopt niet.
NetwerkNL bestaat niet, maar heet KPN NetwerkNL en is een onderdeel van KPN.
Lastig is inderdaad wel dat ze onderling vrijwel niet communiceren en min of meer zelfstandig zijn, maar wel dus zo'n beetje dezelfde naam voeren. Lekker overzichtelijk voor de klanten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:09:
[...]
Nee, dit klopt niet.
Daarom had ik het ook expliciet over een monteur en niet de KPN monteur. Het klopt dus wel!
Verder gaf ik ook alleen antwoord op de vraag waarom er geen NTU of FTU in de doos zat. Niet wie er verantwoordelijk is voor het werk aan het netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Flitzer op 04-07-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 08:47
TFHfony schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:33:
[...]

NetwerkNL bestaat niet, maar heet KPN NetwerkNL en is een onderdeel van KPN.
Lastig is inderdaad wel dat ze onderling vrijwel niet communiceren en min of meer zelfstandig zijn, maar wel dus zo'n beetje dezelfde naam voeren. Lekker overzichtelijk voor de klanten.
KPN NetwerkNL en KPN communiceren inderdaad slecht met elkaar, maar ondanks dat ze allebei de naam "KPN" dragen zijn en blijven het 2 aparte bedrijven als je het hebt over de provider van internet, TV en telecomdiensten en aan de andere kant de glasvezel netwerk beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
fondacio schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Waarschijnlijk wel, gezien mijn ervaring gisteren. Zelfs bij overstappen van Xs4all wisselden ze hem om.
Ik ben vorige week overgestapt van Xs4all (glas) naar KPN (glas). Eerst zou de monteur tussen 8 en 10 komen.

Niemand kwam...

Ik ontving wel een mailtje dat de werkzaamheden niet uitgevoerd kon worden vanwege gebrek aan materiaal. Toen werd ik om 11 uur gebeld dat de monteur tussen 13:00 en 15:00 uur zou komen. Maar of dat eerder mocht 8)7.

Foutje in de planning. Ik had al wel een nieuw IP-adres gekregen.

Toen de monteur kwam heeft die alleen even de lijn gemeten en is toen weer vertrokken. Geen werkzaamheden uitgevoerd. Niets vervangen oid.

Ik had de FTU/NTU al direct aangesloten aan mijn Unifi USG. De FritzBox van Xs4all had ik nooit uitgepakt. Wel even de Experia box aangesloten voor het aanmelden en het tv kastje voorzien van nieuwe software. Toen alles weer op mijn Unfi USG aangesloten.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20

[Afbeelding]
Probeer het eens met de speedtest app uit de MS store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:45
HarmoniousVibe schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:09:
Vreemd, ik probeer via Mijn KPN mijn abo te upgraden, maar ik krijg de melding "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens."

Zowel op de site als via de app. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed.
Heb ik ook (oud Telfort). Op Twitter zeiden ze dat dat door administratieve omzetting naar KPN komt. Nu geloof ik dat niet zo maar k wacht t nog wel ff af. 7 juli zou alles definitief om / uit gaan bij mij. Daarna verwacht ik de opties dan beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

Volgens mij kan je met een oud Telfort niet maximaal upgraden. Zover ik kan zien kan ik tot 200Mbit. Hoger gaat alleen via een Hussle abo, wat ik niet wil wegens 10 a 15 euro prijsverschil.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

[Afbeelding]
In mijn ervaring haal ik met de eigen KPN testservers helaas regelmatig niet de juiste snelheden. Via speedtest.net testen met een andere testserver gaat vaak een stuk beter op zo'n moment.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

@junkserver @wimpie007 @Wildfire
KPN gebeld werd al vrij snel in de wacht geplaatst "we moeten even wat nakijken". Verbinding van het modem werd rood, na 2 minuutjes weer opstarten, en flop.... alles okee nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnACeI_kEcxhdPiEGhPDJsyrHL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vu2FCjUvL8pFbDEF7ynAFvyS.png?f=user_large

Daarna kreeg ik nog te horen "oh ja, er stond iets nog niet helemaal goed op uw poort". Gohh..... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

1Gbit upstream komt "vanaf" 18 juli, maar kan dus nog tot december duren:
https://www.totaaltv.nl/n...net-vanaf-18-juli-leveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TFHfony schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:09:
1Gbit upstream komt "vanaf" 18 juli, maar kan dus nog tot december duren:
https://www.totaaltv.nl/n...net-vanaf-18-juli-leveren
KPN gaan bellen en aangeven dat je tijdelijk ook wel asymmetrisch Gbit internet accepteert :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 11:01

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MAX3400 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:11:
[...]
KPN gaan bellen en aangeven dat je tijdelijk ook wel asymmetrisch Gbit internet accepteert :+
Wees voorzichtig met "tijdelijk", er is niets zo permanent als een tijdelijke oplossing (muv een tijdelijke belastingverhoging).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Ik heb ook de upgrade naar 1Gbit aangevraagd (heb nu 500/500) en kreeg gisteren een nieuw modem door KPN bezorgd. Nu maak ik echter al een tijdje tot volle tevredenheid gebruik van een Fritzbox (na vele drama's met een Experiabox).

Weet hier iemand of ik voor deze upgrade nog iets in de Fritzbox moeten aanpassen of gaat dit vanzelf? Ik was namelijk van plan om het KPN modem in de doos te laten cq terug te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

Voor de 500/500 en 1000/500 gebruikers, merken jullie het in praktijk nu echt?
Ik heb sindskort 200/200 en wat mij tot nu toe opvalt is dat op de meeste plekken je wel 10MB haal, en 25MB bij de grote jongens zoals Apple. Het is dus niet dat alles wat ik aan raak maximale download snelheid haal.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

fun schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:17:
Ik heb ook de upgrade naar 1Gbit aangevraagd (heb nu 500/500) en kreeg gisteren een nieuw modem door KPN bezorgd. Nu maak ik echter al een tijdje tot volle tevredenheid gebruik van een Fritzbox (na vele drama's met een Experiabox).

Weet hier iemand of ik voor deze upgrade nog iets in de Fritzbox moeten aanpassen of gaat dit vanzelf? Ik was namelijk van plan om het KPN modem in de doos te laten cq terug te sturen....
Je hoeft geen actie te ondernemen. Je Fritzbox blijft gewoon werken en je Experiabox is geen vereiste om de omzetting succesvol te maken.

Omzetting gebeurt namelijk niet in de Fritzbox of Experiabox, maar buiten je woning.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Quakie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:15:
Voor de 500/500 en 1000/500 gebruikers, merken jullie het in praktijk nu echt?
Ik heb sindskort 200/200 en wat mij tot nu toe opvalt is dat op de meeste plekken je wel 10MB haal, en 25MB bij de grote jongens zoals Apple. Het is dus niet dat alles wat ik aan raak maximale download snelheid haal.
Merk je het.... ja... nee.
Je merkt het eigenlijk alleen maar als je echt n fanatiekeling bent. Het meeste voordeel zit hem er waarschijnlijk nog in, dat iemand anders in huis ook kan doen en laten wat ie wilt, dus spel downloaden, windows updates noem het maar op, zonder dat je er last van hebt qua responsetijd (dus dat de lijn volzit).
Nu was dat met 500mbit eigenlijk al vrijwel onmogelijk, met 1gbit is dat plafond nog wat hoger.

Daarbuiten... als je op een zondag samenkomt met vrienden en je bent aan het wisselen tussen volledige versies van spellen : dus Stable - Experimental releases en iedereen moet even 8gb gaan trekken, ben je iig klaar met z'n allen op 5 minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22
fun schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:17:

Modem opbergen en als je besluit KPN op te zeggen dan weer terugsturen. Geen idee of KPN namelijk moeilijk gaat doen als je in de toekomst geen modem kunt terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
zijn er meer mensen die de upgrade naar 1Gb abbo hebben gedaan en maar één mailtje hebben gehad?
wel is de verbinding actief op 1000/500 maar volgens dat ene mailtje zou ik nog een mail krijgen met meer info etc:
Uw abonnement verandert in Hussel Internet 1 Gbit/s
U ontvangt nog een e-mail van ons met extra informatie over uw wijziging.

Uw overeenkomst staat in de bijlage. Hierin vindt u alle belangrijke informatie over uw bestelling. Ook staat daar een overzicht van de maandelijkse kosten.

U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw wijziging.
ook lees ik hier dat er meerde een nieuwe modem hebben ontvangen, niet dat ik een nieuwe modem nodig heb, de V10a ligt hier ongebruikt in de doos...

ben ik de enige, of zijn er meerdere?
misschien dat ik nog even de klantenservice bel, misschien is er toch nog wat fout gegaan bij de wijziging...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
krakendmodem schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Modem opbergen en als je besluit KPN op te zeggen dan weer terugsturen. Geen idee of KPN namelijk moeilijk gaat doen als je in de toekomst geen modem kunt terugsturen.
Dit dus, uiteindelijk wil KPN de modem weer retour hebben als je besluit het abonnement op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

GVR

geenwindows schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:49:
zijn er meer mensen die de upgrade naar 1Gb abbo hebben gedaan en maar één mailtje hebben gehad?
wel is de verbinding actief op 1000/500 maar volgens dat ene mailtje zou ik nog een mail krijgen met meer info etc:
[...]

ook lees ik hier dat er meerde een nieuwe modem hebben ontvangen, niet dat ik een nieuwe modem nodig heb, de V10a ligt hier ongebruikt in de doos...

ben ik de enige, of zijn er meerdere?
misschien dat ik nog even de klantenservice bel, misschien is er toch nog wat fout gegaan bij de wijziging...
Ik heb ook maar 1 mail gehad, zou ook niet weten welke info ik nog mis ;)
Ik heb de v10 in gebruik en krijg geen nieuwe (tenminste geen bericht over gehad), lijkt me ook niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junkserver
  • Laatst online: 28-07 11:25
menonv schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:04:
@junkserver @wimpie007 @Wildfire
KPN gebeld werd al vrij snel in de wacht geplaatst "we moeten even wat nakijken". Verbinding van het modem werd rood, na 2 minuutjes weer opstarten, en flop.... alles okee nu.

[Afbeelding]

Daarna kreeg ik nog te horen "oh ja, er stond iets nog niet helemaal goed op uw poort". Gohh..... :+
Heb vrijdag rond de lunch telefonisch omgezet van 500 naar 1000. "Het zou vrijwel gelijk doorgevoerd moeten worden, maar geef het een half uur". Vrijdagavond via chat contact gezocht met KPN helpdesk omdat ik van 500/500 naar ongeveer ~600/600 was gegaan. Gedurende de chat gingen ze ook even wat navragen.. vervolgens knalt m'n internet er een minuut of twee uit en was ik dus uit de chat geknikkerd.. Oh, en het heeft m'n probleem niet eens verholpen. Dus maar weer telefonisch contact gezocht, kreeg ik het advies het weekend af te wachten en dat de chatmedewerker ondertussen al wel een melding had aangemaakt. 8)7

Maandagmiddag werd ik gebeld door de technische dienst van KPN, snelheid nog steeds met pijn en moeite 600/600. Nu staat er een monteur gepland voor donderdag. To be continued.

P.S. het viel me op dat de afgelopen dagen KPN Amsterdam geen optie meer was in Ookla speedtests en de officiële KPN speedtest. Alleen KPN Rotterdam was beschikbaar, die voor mij vaak langzamere resultaten geeft. Inmiddels is Amsterdam gewoon weer beschikbaar. Waarschijnlijk ongerelateerd, maar wel interessant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Zojuist KPN met 1 jaar verlengt en 15 euro korting voor de eerste 6 maanden gekregen.
Ik betaal dus 45 euro voor de eerste 6 maanden en daarna de normale maandprijs.

Dit krijg je door eerst te melden (via de chat) dat je wil opzeggen.
De stappen allemaal doorlopen en op het einde krijg je een tegen aanbieding.

Ik heb 200/200 TV en Internet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sonic op 06-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:54
Sonic schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:17:
Zojuist KPN met 1 jaar verlengt en 45 euro korting voor de eerste 6 maanden gekregen.

Ik heb vandaag ook gebeld met KPN voor mijn thuis en mobiel abo.
Voor het thuis abo kon ik korting krijgen op de SuperWifi of abo voor een tablet. Niet de €45 korting.
Ik zal de chat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22
Zojuist KPN met 1 jaar verlengt en 45 euro korting voor de eerste 6 maanden gekregen.

Is dit 45 euro in totaal? of per maand? :)

Zit te denken om ook maar eens te verlengen, al doet Ziggo nu ook een leuke aanbieding voor voor 39,95 (omdat we al glasvezel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Geen dingen tegelijk willen doen.. Ik heb het wat duidelijker omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Zojuist KPN met 1 jaar verlengt en 15 euro korting voor de eerste 6 maanden gekregen.
Ik betaal dus 45 euro voor de eerste 6 maanden en daarna de normale maandprijs.

Jammer dat ik dit nu pas lees, maar fijn dat je het deelt voor anderen, kunnen die hun voordeel ermee doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:57
Maukie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Ik heb vandaag ook gebeld met KPN voor mijn thuis en mobiel abo.
Voor het thuis abo kon ik korting krijgen op de SuperWifi of abo voor een tablet. Niet de €45 korting.
Ik zal de chat ook eens proberen.
nou, bij mij krijg ik er weinig korting doorheen:
Totaal per maand, met actiekorting € 63,97 (6 maanden)
Totaal per maand, na afloop tijdelijke actiekorting € 83,97
maar ik betaal op dit moment € 79,37..

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

radial

Watch out

Heb ook maar afgelopen zaterdag gevraag om een verleningsaanbod.
In eerste instantie aangegeven dat ik wel oren had naar verhoging naar 1Gb (heb nu 200/200) en voor de rest alles hetzelfde houden (extra tv ontvanger, interactieve tv, spotify premium) en de aardig mevrouw gaf aan dat ik wel een korting van €5,- zou krijgen hiervoor en op €77 nogwat uit zou komen.
Dus vriendelijk bedankt hiervoor, maar kon dit niet echt een korting noemen en toch aangegeven dat ik misschien wel ergens anders zou moeten gaan kijken voor een aanbieding en gelijk reactie "even wachten ik ga u even doorverbinden met andere afdeling" ;)

Na even wachten, een vriendelijke heer, verhaal uitgelegd en hij ging er mee bezig.
Even wachten en wat dingen besproken te hebben wat ik evt wilde, kwam ik met bovenstaand uit op: eerste 6 maanden €20 korting op internet, eerste 6 maanden €5 korting op Interactieve tv en daarbij de Hussel entertainment korting nog van €5 per maand.

Dus in totaal eerste 5 maanden €52.49 (dus ongeveer €17 minder als ik nu betaal)

Het is dus zeker de moeite waard om er even tijd aan te besteden en leuke aanbieding te krijgen zo,.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ron!n schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:49:
[...]

nou, bij mij krijg ik er weinig korting doorheen:

[...]

maar ik betaal op dit moment € 79,37..
Poging om na te vragen; soms vergeet een medewerker een doorlopende korting in te voeren maar het systeem vergeet dat ook wel eens. Zo heb ik 3x in 5 jaar al met KPN aan de telefoon gehangen dat mijn "levenslange" kortingscode willekeurig wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 14:12
Goedemorgen allen. Misschien dat jullie dit weten anders zoek ik vanavond even contact met KPN.

Ik zit momenteel bij Ziggo en gezien de wijzigingen op gebied van Ziggo sport heb ik geen reden meer om daar te blijven. Nu kan ik glasvezel krijgen (heb de check gedaan op de website van KPN) echter heb ik niets in huis liggen (niets in de meterkast of de woonkamer).

Wij wonen op 5 hoog in een flat en er ligt dus glasvezel. Echter heb ik hier 2 vragen over.
Wordt dit nog de woning in getrokken ?
En zo ja, ik vermoed dat dit gaat betekenen dat wij enkele dagen zonder internet gaan zitten daar het dus nog naar binnen getrokken moet worden, klopt dit of blijft de ziggo lijn actief totdat KPN het opgeleverd heeft?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
xavento schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:31:
Goedemorgen allen. Misschien dat jullie dit weten anders zoek ik vanavond even contact met KPN.

Ik zit momenteel bij Ziggo en gezien de wijzigingen op gebied van Ziggo sport heb ik geen reden meer om daar te blijven. Nu kan ik glasvezel krijgen (heb de check gedaan op de website van KPN) echter heb ik niets in huis liggen (niets in de meterkast of de woonkamer).

Wij wonen op 5 hoog in een flat en er ligt dus glasvezel. Echter heb ik hier 2 vragen over.
En zo ja, ik vermoed dat dit gaat betekenen dat wij enkele dagen zonder internet gaan zitten daar het dus nog naar binnen getrokken moet worden, klopt dit of blijft de ziggo lijn actief totdat KPN het opgeleverd heeft?
Als je bang bent dat Ziggo stopt voordat KPN actief is kun je Ziggo nog even laten doorlopen zolang je nog geen werkend glas hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83

Sowieso contact opnemen met KPN ivm mogelijke aanleg / kosten.

Heb je ooit een brief gehad toentertijd dat ze glasvezel aan konden leggen, gratis en heb je dat toen niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Segafreak83 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Sowieso contact opnemen met KPN ivm mogelijke aanleg / kosten.

Heb je ooit een brief gehad toentertijd dat ze glasvezel aan konden leggen, gratis en heb je dat toen niet gedaan?
Nee is helaas gebeurd voordat wij er kwamen wonen, wonen er nu 6 jaar dus is al even geleden.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39

Ik weet niet hoe de situatie meterkast/woonkamer bij jou 5 hoog is. Bij mij is de meterkast dus 30 meter hemelsbreed weg van mijn woonkamer (via buizen schat ik zelfs 40 meter). Maar de glasvezel ligt dus tot in mijn meterkast. En ik weet nu dat ze dat bij mijn benedenbuurman gewoon door de ISRA-kabel-buis een lange netwerkkabel hebben aangelegd.
Ik moet dat zelf ook bij XS4ALL/KPN nog aanvragen, maar daar wacht ik mee tot na mijn vakantie.
Ikzelf woon dus in een appartement op 3-hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
xavento schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Nee is helaas gebeurd voordat wij er kwamen wonen, wonen er nu 6 jaar dus is al even geleden.
Dan zou ik maar gaan bellen en de situatie voor gaan leggen. Kan nog een enige tijd duren, en brengt mogelijk kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Segafreak83 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Dan zou ik maar gaan bellen en de situatie voor gaan leggen. Kan nog een enige tijd duren, en brengt mogelijk kosten met zich mee.
Thanks, dan ga ik vanavond even contact opnemen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001

In dat geval altijd dubbel laten lopen. En pas Ziggo opzeggen als je online bent met KPN. Kost je wat meer maar dagen of weken zonder internet wil je ook niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 13:16
De mensen met gigabit van KPN, wat halen jullie op speedtest voor waarden? ik haal wel pieken naar 925 mbit, maar het gemiddelde zit toch vaak op de 800-825 mbit.
Gebruik wel een eigen Opnsense box, maar twijfel nu of de instellingen daar aangepast moeten worden of dat de lijn gewoon niet naar de gigabit gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Kayl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:09:
De mensen met gigabit van KPN, wat halen jullie op speedtest voor waarden? ik haal wel pieken naar 925 mbit, maar het gemiddelde zit toch vaak op de 800-825 mbit.
Gebruik wel een eigen Opnsense box, maar twijfel nu of de instellingen daar aangepast moeten worden of dat de lijn gewoon niet naar de gigabit gaat.
Gemiddeld via Ookla, meerdere tests zo tussen de 930-940 MBit/sec down. Up rond de 570/590 MBit/sec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtfIqkYuRvFuiy6LfiDDz4ddWfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KM01IgULsf60hqDtqf6ZtX1Z.png?f=user_large

DSLReports:
Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/68876698.png

Fast.com:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3s9xToGxaEYoJX4aYsnj7CgLaGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SoTY7kvIQUvqAU1JyDNaVS6f.png?f=user_large

Downloaden via SabNZBd geeft ook best een aardige snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BndhaKsUMggtpwOm8O4wpKVTVCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NQUbfGZ9qd1RKMPfkEKeVVRZ.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door TFHfony op 07-07-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 15:02
offtopic:
TFHfony schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Gemiddeld via Ookla, meerdere tests zo tussen de 930-940 MByte/sec down. Up rond de 570/590 MByte/sec.
Kleine offtopic over bits en bytes. Netwerksnelheid wordt gemeten in Megabits per seconde (Mb/s). De afkorting voor bits is b en voor bytes (een verzameling van 8 bits) B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

EricJH schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:27:
offtopic:
[...]

Gemiddeld via Ookla, meerdere tests zo tussen de 930-940 MByte/sec down. Up rond de 570/590 MByte/sec.
Kleine offtopic over bits en bytes. Netwerksnelheid wordt gemeten in Megabits per seconde (Mb/s). De afkorting voor bits is b en voor bytes (een verzameling van 8 bits) B.
I know.. Ik heb enorm zitten slapen tijdens het typen van dat bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 13:16
[...]

Gemiddeld via Ookla, meerdere tests zo tussen de 930-940 MBit/sec down. Up rond de 570/590 MBit/sec.
Dankjewel voor je uitgebreide tests! Dan zit er toch iets niet bij mij goed lijkt het. Ik lijk al wel een symmetrische lijn te hebben, maar de snelheid is nog niet maximaal.

Ga mijn systeem maar even opnieuw configureren, hopelijk dat het zich dan oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Kayl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Dankjewel voor je uitgebreide tests! Dan zit er toch iets niet bij mij goed lijkt het. Ik lijk al wel een symmetrische lijn te hebben, maar de snelheid is nog niet maximaal.

Ga mijn systeem maar even opnieuw configureren, hopelijk dat het zich dan oplost.
Succes er mee in ieder geval. Ik heb hier helaas nog "slechts" 1000/500 en moet nog even wachten op 1 Gigabit/s up. Ik gebruik hier overigens een Fritz!Box 7590 (tot grote tevredenheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxTGzwZwVezTSNIG_hssW3ztmFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LZnzvEWMEPpBoB2rEJXBMA7p.png?f=user_large
Hier sinds 1 juli opgeleverd.

[ Voor 30% gewijzigd door saharoen op 08-07-2021 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 26-09 13:58
Als de vraag hier is: waarom heb ik nog geen 1Gbit up en down?:
https://www.kpn-wholesale...isch-bij-wbavula-ftth.htm

Het is vanaf 18 juli...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TFHfony schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:48:
[...]

De normale prijsvergelijkers kunnen nog niet zien dat er glasvezel komt. Dus daar krijg jij de normale DSL snelheden te zien. Als het goed is heb je ook een link van KPN gekregen waar je providers kan kiezen e.d. Daar kan je al wel kijken wat de mogelijkheden zijn.
Correct, dat is deze link: https://www.kpnnetwerk.nl/providers/#nav-inpage
Alleen ook hier bij wie ik ook kies, zodra ik mijn postcode/huisnummer invoer krijg ik de melding "momenteel geen glasvezel in uw buurt, maar we kunnen wel DSL aanbieden"
M.a.w. moet ik echt wachten totdat glasvezel er eerst helemaal erin ligt voordat ik een provider/pakket kan kiezen :?

Want die aanbieding van 35euro voor 6 maanden gaat ook niet op, aangezien de aanbieding geld tot 14 augustus. Maar ja als je niet eens de pakketten kan zien wat er aangeboden wordt heb ik er ook niks aan 8)7

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 26-09 13:58
Xtr3me4me schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Correct, dat is deze link: https://www.kpnnetwerk.nl/providers/#nav-inpage
Alleen ook hier bij wie ik ook kies, zodra ik mijn postcode/huisnummer invoer krijg ik de melding "momenteel geen glasvezel in uw buurt, maar we kunnen wel DSL aanbieden"
M.a.w. moet ik echt wachten totdat glasvezel er eerst helemaal erin ligt voordat ik een provider/pakket kan kiezen :?

Want die aanbieding van 35euro voor 6 maanden gaat ook niet op, aangezien de aanbieding geld tot 14 augustus. Maar ja als je niet eens de pakketten kan zien wat er aangeboden wordt heb ik er ook niks aan 8)7
Binnen vier maanden van de geplande aansluitdatum is het adres orderbaar. Al het andere is pre-order. KPN zelf kent normaliter alle adressen die aangelegd worden dus die zou je in ieder geval moeten kunnen zien.
DM je adres eens? Dan kijk ik hoe deze in de administratie staat op dit moment.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 18:15
Pff, elke keer weer geklooi met het aanpassen van mijn abonnement via MijnKPN.. Ik wil mijn 100Mbit Hussel abonnement omzetten naar 1Gbit Hussel, maar door een technische storing kan de aanvraag niet worden behandeld. Hetzelfde euvel had ik een paar maanden geleden ook al toen ik 4K ontvangers wilde hebben..

Heb ik elke keer weer pech en zijn het verschillende storingen in MijnKPN of ben ik gewoon veroordeeld tot het aanpassen van mijn abonnement via webchat ipv MijnKPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 17:57
Ik heb een vraag met betrekking tot KPN Glasvezel, ik zit momenteel op COAX (lokale COAX boer), maar in September komt er glasvezel beschikbaar en ik zit te twijfelen om over te stappen naar KPN Glasvezel. Nu kom ik erachter dat de KPN modem niet in bridge modus gezet kan worden, klopt dit? Mijn huidige setup is Cisco Kabelmodem in Bridge -> Asus AX11000 (deze staat vervolgens weer in een AIMesh met een andere AX11000), dit wil ik graag zo behouden is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
MEasterEgg schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:03:
Ik heb een vraag met betrekking tot KPN Glasvezel, ik zit momenteel op COAX (lokale COAX boer), maar in September komt er glasvezel beschikbaar en ik zit te twijfelen om over te stappen naar KPN Glasvezel. Nu kom ik erachter dat de KPN modem niet in bridge modus gezet kan worden, klopt dit? Mijn huidige setup is Cisco Kabelmodem in Bridge -> Asus AX11000 (deze staat vervolgens weer in een AIMesh met een andere AX11000), dit wil ik graag zo behouden is dat mogelijk?
Ik denk inderdaad dat je niet de router (Experia V12) in bridge mode kunt zetten, maar je kunt hem wel domweg vervangen door een PPPoE en VLAN capable router. KPN noemt die dingen modems, maar imo zijn het geen modems. Maar goed, KPN noemt het wel zo, en in principe heb je inderdaad vrije "modem"keuze.

Zelf heb ik de V12 vervangen door een OPNSense box. Maar je zou ook een EdgeRouter, USG, WRT/Merlin of iets van dien aard in kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mint schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:03:
Pff, elke keer weer geklooi met het aanpassen van mijn abonnement via MijnKPN.. Ik wil mijn 100Mbit Hussel abonnement omzetten naar 1Gbit Hussel, maar door een technische storing kan de aanvraag niet worden behandeld. Hetzelfde euvel had ik een paar maanden geleden ook al toen ik 4K ontvangers wilde hebben..

Heb ik elke keer weer pech en zijn het verschillende storingen in MijnKPN of ben ik gewoon veroordeeld tot het aanpassen van mijn abonnement via webchat ipv MijnKPN?
Die site is zo bugged als wat. Echter is mijn upgrade van 500 naar 1000 recentelijk wel gelukt. De nieuwe snelheid was ook bijna meteen beschikbaar, zonder restart of iets dergelijks.

Alleen als ik iets aan de TV aan wil passen dan gaat het helemaal mis. Je kunt een gratis Digitenne-ontvanger toevoegen op de site, maar als ik dat probeer dat krijg ik consistent die melding bij het bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Mint schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:03:

Neem even contact op via de chat. MijnKPN zelf heeft geen storing, vermoedelijk is er dieper in de keten een probleem die aangepakt moet worden
Pagina: 1 ... 44 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen