[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 18:50
nocalimero schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Ik heb de telefonie inmiddels half werkend ....
Ik kan gebeld worden, maar helaas werkt uitgaand bellen niet via de Fritzbox. Waarschijnlijk staat er ergens een instelling verkeerd.
Heeft iemand een idee welke instelling?
Volgende update: het werkt!

Geen idee wat er exact aan de hand was, maar ik heb zojuist nogmaals geprobeerd de telefonie in te stellen volgens de handleiding en nu werkt het wel.
Ik kan gebeld worden en nu ook zelf bellen ..

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:05
nocalimero schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Ik kan gebeld worden en nu ook gebeld worden.
Dan is er toch nog iets mis :+

Gefeliciteerd dat het werkt iig. _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 20:33
Blackouts schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Voor het aanpassen naar KPN instellingen moet de verbinding worden aangepast van DHCP (automatisch IP) naar PPPOE met een willekeurige gebruikersnaam en ww (mag niet leeg zijn) en het vlan voor IPTV internet (*bedankt @Muis666) aanpassen naar vlan 6.
Bovenstaand heb ik zelf nog niet getest, want het werkt nu nog op de oude instellingen...
Hier nog een migratievraag: bij mij wilden ze de NT vervangen, maar ik heb de glasvezel direct op mijn MikroTik geplugd (via SFP), dus dat werkte niet helemaal :+

Klopt het dat op dit moment zowel KPN als Telfort instellingen werken? Wanneer stopt het Telfort profiel? Ik wil dit weekend de KPN VLAN/PPoE instellingen proberen goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
Atomstar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Hier nog een migratievraag: bij mij wilden ze de NT vervangen, maar ik heb de glasvezel direct op mijn MikroTik geplugd (via SFP), dus dat werkte niet helemaal :+

Klopt het dat op dit moment zowel KPN als Telfort instellingen werken? Wanneer stopt het Telfort profiel? Ik wil dit weekend de KPN VLAN/PPoE instellingen proberen goed te krijgen.
Hier werken vooralsnog alleen de telfort instellingen. Verbinden op de kpn manier lukt me niet. Vorige week waren er wel werkzaamheden die werden aangekondigd met een SMS. Geen email en geen verdere info. Ik weet dus niet of ik binnenkort overga op de kpn instellingen...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Atomstar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Hier werken vooralsnog alleen de telfort instellingen. Verbinden op de kpn manier lukt me niet. Vorige week waren er wel werkzaamheden die werden aangekondigd met een SMS. Geen email en geen verdere info. Ik weet dus niet of ik binnenkort overga op de kpn instellingen...

Wat ik zo lees is dat er onderhoud wordt aangekondigd en een xperiabox update. Na die update zouden de kpn instellingen moeten werken en na een aantal weken stoppen dan ook de telfort instellingen.
Maar goed, die info heb ik dus niet gekregen voor de werkzaamheden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Bij mij is glasvezel aangelegd en Kpn wilt een afspraak maken voor een monteur om de boel binnen aan te sluiten. In een mail een tijd terug zeiden ze dat de prijs hetzelfde zou blijven. Ik heb nu alleen internet voor €31 snelheid 70/25 down/up ik lees ook wel her en der dat ze 50/5 glasvezel aanbieden. Eigenlijk sta ik niet te springen om een andere verbinding ook door het gedoe van een vrije dag nemen en mogelijk tijdelijk zonder internet zitten.
Zal je er echt op vooruit gaan in mijn situatie? Via mijn huis moet het naar de bovenburen dus ze willen wel graag langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Nature schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:41:
Bij mij is glasvezel aangelegd en Kpn wilt een afspraak maken voor een monteur om de boel binnen aan te sluiten. In een mail een tijd terug zeiden ze dat de prijs hetzelfde zou blijven. Ik heb nu alleen internet voor €31 snelheid 70/25 down/up ik lees ook wel her en der dat ze 50/5 glasvezel aanbieden. Eigenlijk sta ik niet te springen om een andere verbinding ook door het gedoe van een vrije dag nemen en mogelijk tijdelijk zonder internet zitten.
Zal je er echt op vooruit gaan in mijn situatie? Via mijn huis moet het naar de bovenburen dus ze willen wel graag langskomen.
zoieso laten doen ook voor je boven buren :)

daarnaast als je abbo 50/5 is en je haalt nu 70/25 op koper is het op glas 70/30.

als je verbinding omgezet wordt en NT/ONT ook op de plek zit waar je router zit. dan heb je denk ik 2mins down time. dat valt heel erg mee hoor :)
en nog een reden om gelijk te regelen is dat 3 jaar na aanleg van nieuw glas gebied koper uit gaat,

[ Voor 4% gewijzigd door jopoh op 23-06-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

TFHfony

Professional Weirdo

Mooi :) Dit was eigenlijk al aangekondigd voor de herfst van 2020 :) Maar goed... het lijkt er nu echt aan te komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
dat word 1 juli upgraden naar de 1Gb abbo *O*
overigens was ik dit al van plan gezien dan de prijsverschil tussen de 500 internet only abbo en de 1000 "maar" 90 cents is...

Niet dat ik 1000/1000 nodig heb (heck, 500 is al dikke overkill) maar ja, blijf toch een Tweaker die van overkill houd :+

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
hoi,
Blackouts schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:47:

Wat ik zo lees is dat er onderhoud wordt aangekondigd en een xperiabox update. Na die update zouden de kpn instellingen moeten werken en na een aantal weken stoppen dan ook de telfort instellingen.
Denk dat je de nieuwe instellingen van KPN gaat krijgen. Ik kreeg het ook via een SMS-bericht dat ze aan het werk gingen. Als het goed is staat er dat je een nieuw IP-adres krijgt. In de SMS zat ook een link naar een webpagina van KPN met daarin aangegeven wat ze gaan doen. Daar werd ook aangegeven dat het modem in het netwerk van KPN komt.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
@RonnieKo

De enige info die bij mij in de SMS stond was

Beste klant, op 19-06-2021 tussen 01:00 en 06:00 verbeteren we het netwerk in uw buurt. Tijdens deze werkzaamheden kunt u mogelijk geen gebruik maken van de diensten Interactieve TV, Internet en/of Bellen. Mvg, KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
Blackouts schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:58:
Beste klant, op 19-06-2021 tussen 01:00 en 06:00 verbeteren we het netwerk in uw buurt. Tijdens deze werkzaamheden kunt u mogelijk geen gebruik maken van de diensten Interactieve TV, Internet en/of Bellen. Mvg, KPN
En heb je iets gemerkt? :) Weet je of je WAN-ipadres gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 22:03
RonnieKo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Ik gebruik dus een Fritzbox 4040 (zie hierboven) en ontving dus zojuist een mail dat de update mislukt was en dat ik voor 7 juli de settings moest wijzigen en bij voorkeur mn Experia ook aansluiten om die te updaten..

Zeker niet toevallig iemand die weet of dit dezelfde settings zijn als het ' profiel' KPN dat in FritzOS beschikbaar is? Want ik zie in de link waarnaar ze verwijzen (instellen eigen modem LINK) vrij veel staan dat ik (op t oog) iig niet in mn 4040 in kan stellen. Terwijl het tot op heden (weliswaar op Telfort) prima werkt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Koepert op 24-06-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:28
Koepert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik dus een Fritzbox 4040 (zie hierboven) en ontving dus zojuist een mail dat de update mislukt was en dat ik voor 7 juli de settings moest wijzigen en bij voorkeur mn Experia ook aansluiten om die te updaten..

Zeker niet toevallig iemand die weet of dit dezelfde settings zijn als het ' profiel' KPN dat in FritzOS beschikbaar is? Want ik zie in de link waarnaar ze verwijzen (instellen eigen modem LINK) vrij veel staan dat ik (op t oog) iig niet in mn 4040 in kan stellen. Terwijl het tot op heden (weliswaar op Telfort) prima werkt :)
Profiel KPN zou moeten werken.
Ik heb ook nog mijn Experiabox geupgrade zodat ik die eventueel zou kunnen swappen. Na de genoemde datum verdwijnt VLAN 34 en kun je alleen nog verder met VLAN 6. (En als je de ExperiaBox niet hebt geupgrade dan vrees ik dat het na die datum ook niet meer mogelijk is...)

Na de update kreeg ik 20Mbit extra down- en upload plus IPv6. Dus hier geen klachten _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Muis666 op 24-06-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 22:03
Muis666 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb ook nog mijn Experiabox geupgrade zodat ik die eventueel zou kunnen swappen. Na de genoemde datum verdwijnt VLAN 34 en kun je alleen nog verder met VLAN 6. (En als je de ExperiaBox niet hebt geupgrade dan vrees ik dat het na die datum ook niet meer mogelijk is...)
Thnx. Ja k wilde sowieso de KPN nog aansluiten om te zorgen dat die iig up tot date is. Maar liever blijf ik bij mn fritzbox vervolgens, mits die dus iig werkt. Gaan we dat dit weekend maar ns proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
RonnieKo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:12:
[...]

TV werkte die ochtend niet. Een restart van de router en de settopbox verhielp dat.

100% zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is mijn ip niet gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
Muis666 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Na de update kreeg ik 20Mbit extra down- en upload plus IPv6. Dus hier geen klachten _/-\o_
Is dat als oud Telfort klant? Of ook als Budget Thuis klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
@stormfly Ik ben oud Telfort klant (TFT internet en Interactieve TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Muis666 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:24:
@stormfly Ik ben oud Telfort klant (TFT internet en Interactieve TV)
Check dat is hetzelfde profiel als Budget Thuis, waar veel Ziggo klanten naar overstappen. Ben benieuwd of die ook omgaan, naar IPv6 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
stormfly schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:29:
[...]

Check dat is hetzelfde profiel als Budget Thuis, waar veel Ziggo klanten naar overstappen. Ben benieuwd of die ook omgaan, naar IPv6 _/-\o_
Waarom lees ik zo vaak dat mensen blij zijn als ze IPv6 krijgen? Ik snap dat er meer adressen beschikbaar zijn met v6, maar zijn er verder nog voordelen voor de gebruiker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Waarom lees ik zo vaak dat mensen blij zijn als ze IPv6 krijgen? Ik snap dat er meer adressen beschikbaar zijn met v6, maar zijn er verder nog voordelen voor de gebruiker?
Op dit moment eigenlijk nog niet, al zullen er best hele specifieke use-cases te verzinnen zijn. Ik heb hier ook IPv6 via KPN en mijn Fritz!Box, maar er is volgens mij nog geen enkele site die niet via het ouderwetse IPv4 beschikbaar is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Mijn achtergrond heeft iets met netwerken van doen, voor mij is het hobby. Maar ja het browsed sneller, ik meen 15% oid. Protocol heeft vele optimalisaties doorgaan tov IPv4, en daarbij is grote voordeel dat er meer adressen zijn.

https://www.retevia.net/fast/ Facebook haar backbone is volledig IPv6 die claimen 30-40% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
jopoh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:56:
[...]

zoieso laten doen ook voor je boven buren :)

daarnaast als je abbo 50/5 is en je haalt nu 70/25 op koper is het op glas 70/30.

als je verbinding omgezet wordt en NT/ONT ook op de plek zit waar je router zit. dan heb je denk ik 2mins down time. dat valt heel erg mee hoor :)
en nog een reden om gelijk te regelen is dat 3 jaar na aanleg van nieuw glas gebied koper uit gaat,
Ik heb vandaag Kpn gesproken ze kunnen niet terugvinden dat ze mij hebben aangeboden om voor dezelfde prijs glasvezel te geven. Wat ze me aanbieden is €47,50 voor ongeveer dezelfde snelheid op glasvezel, ik heb ook geen contract bij hun afgesloten maar bij Telfort indertijd, kpn is sowieso altijd te duur in mijn ervaring maar door overname zit ik wel bij hun.
Vanzelfsprekend laat ik de aansluiting aan me voorbijgaan, ik ga natuurlijk geen miljarden bedrijf gratis sponsoren. Mijn bovenburen zijn in de 80 en 90 dus die vinden het ook wel best denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Nature schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb vandaag Kpn gesproken ze kunnen niet terugvinden dat ze mij hebben aangeboden om voor dezelfde prijs glasvezel te geven. Wat ze me aanbieden is €47,50 voor ongeveer dezelfde snelheid op glasvezel, ik heb ook geen contract bij hun afgesloten maar bij Telfort indertijd, kpn is sowieso altijd te duur in mijn ervaring maar door overname zit ik wel bij hun.
Vanzelfsprekend laat ik de aansluiting aan me voorbijgaan, ik ga natuurlijk geen miljarden bedrijf gratis sponsoren. Mijn bovenburen zijn in de 80 en 90 dus die vinden het ook wel best denk ik.
Het plaatsen van een aansluiting en het afsluiten van een abonnement zijn 2 verschillende zaken. Ik zou dus wel de aansluiting laten plaatsen maar geen nieuw abonnement nemen. Waarschijnlijk zal Telfort/KPN binnen 3 jaar contact met je opnemen omdat ze ADSL willen uitfaseren. Dan is het handig als je glasvezel kastje er al hangt. Anders moet je tegen die tijd betalen om dat te laten plaatsen, nu is het waarschijnlijk gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Muis666 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Het plaatsen van een aansluiting en het afsluiten van een abonnement zijn 2 verschillende zaken. Ik zou dus wel de aansluiting laten plaatsen maar geen nieuw abonnement nemen. Waarschijnlijk zal Telfort/KPN binnen 3 jaar contact met je opnemen omdat ze ADSL willen uitfaseren. Dan is het handig als je glasvezel kastje er al hangt. Anders moet je tegen die tijd betalen om dat te laten plaatsen, nu is het waarschijnlijk gratis.
Dat is het ding het is niet gratis het kost me een vrije dag dat steekt me, als ik er een beetje op vooruit ga en Kpn ook vind ik het prima maar dit is 1richtingsverkeer. De dame van kpn zei wel dat adsl beschikbaar blijft. Ik geloof een medetweaker eerder dan Kpn maar ik zie het wel, dan is er ook misschien wel 5g abbo beschikbaar en sowieso de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
@Nature Zie https://www.overons.kpn/n...pernetwerk-buiten-gebruik

Het verbaast me trouwens dat je abonnement niet omgezet kan worden van ADSL naar Glasvezel (tegen hetzelfde tarief). Ik dacht dat ze daar normaal gesproken niet zo moeilijk over deden...

[ Voor 43% gewijzigd door Muis666 op 25-06-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Nature schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:18:
[...]

als je nu telfort koper hebt wordt je via cuf order omgezet na glasvezel, dus je hoeft geen ander abboment. zodra glasvezel er ligt en afgewerkt zit in huis wordt je door kpn benaderd om omgezet te worden en je huidige abboment wordt 1 op 1 overgezet zonder nieuw contact of wissel

Zorg gewoon er voor dat de glasvezel kabel door NetwerkNL wordt afgemonteerd in je woonruimte, daarna wordt de database door netwerkNL bij gewerkt dat er glasvezel beschikbaar is met werkdag of 5 zal kpn dit ook zien en die bellen vanzelf om je om te zeggen na glasvezel. maar zie hier onder

Cuf order vanuit kpn zelf staan op moment redelijk onholt wegens vele installatie werk door de EK actie

[ Voor 17% gewijzigd door jopoh op 25-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Muis666 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:39:
@Nature Zie https://www.overons.kpn/n...pernetwerk-buiten-gebruik

Het verbaast me trouwens dat je abonnement niet omgezet kan worden van ADSL naar Glasvezel (tegen hetzelfde tarief). Ik dacht dat ze daar normaal gesproken niet zo moeilijk over deden...
Ja ik ook het lijkt me vanzelfsprekend ik heb het ook toegezegd gekregen, op z'n minst vind ik het niet netjes. Maar ik ben iemand die zijn poot stijf houd het zou me niet verbazen als ze erop terugkomen als ze 3 huizen niet of moeilijker aan kunnen sluiten.
jopoh schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:59:
[...]

als je nu telfort koper hebt wordt je via cuf order omgezet na glasvezel, dus je hoeft geen ander abboment. zodra glasvezel er ligt en afgewerkt zit in huis wordt je door kpn benaderd om omgezet te worden en je huidige abboment wordt 1 op 1 overgezet zonder nieuw contact of wissel

Cuf order vanuit kpn zelf staan op moment redelijk onholt wegens vele installatie werk door de EK actie
Klinkt goed alleen wil ik het nu zwart op wit hebben tot die tijd blijft mijn deur dicht. Misschien was degene die ik aan de lijn had niet goed op de hoogte. Ze wilde me een mobiel abbo aansmeren voor €5 korting.

[ Voor 34% gewijzigd door Nature op 25-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nature schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Ja ik ook het lijkt me vanzelfsprekend ik heb het ook toegezegd gekregen, op z'n minst vind ik het niet netjes. Maar ik ben iemand die zijn poot stijf houd het zou me niet verbazen als ze erop terugkomen als ze 3 huizen niet of moeilijker aan kunnen sluiten.
Of het dus niet doen en dan vervolgens over 3 jaar xDSL uitschakelen en jij moet betalen om glas binnen te krijgen. Dan is het maar de vraag of je poot stijf houden zinvol is geweest. Eigenwijsheid kan ook een prijskaartje hebben. Als het je dat waard is: prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Nature schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:00:
[...]

[...]

Klinkt goed alleen wil ik het nu zwart op wit hebben tot die tijd blijft mijn deur dicht. Misschien was degene die ik aan de lijn had niet goed op de hoogte. Ze wilde me een mobiel abbo aansmeren voor €5 korting.
heb je even pb gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand anders (mogelijk @stormfly) opgemerkt dat de routes van KPN veranderd zijn? En gaat dat ook op voor de glasvezel verbindingen?

Verkeer tussen T-Mobile Thuis en KPN loopt nu via GTT en gaat via GTT naar Dusseldorf waar het weer het KPN netwerk in gaat:
$ traceroute -A nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net
traceroute to nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250), 30 hops max, 60 byte packets
...
 3  10.10.10.166 (10.10.10.166) [*]  9.110 ms  9.093 ms  9.117 ms
 4  10.10.80.113 (10.10.80.113) [*]  9.326 ms  9.611 ms  9.594 ms
 5  10.10.80.149 (10.10.80.149) [*]  8.406 ms  8.389 ms  8.371 ms
 6  217.161.69.141 (217.161.69.141) [AS1273]  7.779 ms  9.045 ms  8.956 ms
 7  ae5-pcr1.adr.cw.net (195.2.20.86) [AS1273]  7.264 ms  7.584 ms  7.549 ms
 8  gtt-gw.adr.cw.net (195.2.14.170) [AS1273]  26.757 ms  26.734 ms  26.715 ms
 9  ae2.cr7-ams1.ip4.gtt.net (89.149.143.197) [AS3257]  8.268 ms  7.985 ms ae23.cr7-ams1.ip4.gtt.net (89.149.143.201) [AS3257]  7.955 ms
10  dssd-s2-rou-1041.DE.as286.net (194.122.122.41) [AS286/AS3257]  7.939 ms  8.393 ms  8.376 ms
11  nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250) [AS286/AS3257]  14.528 ms  14.144 ms  13.386 ms

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mvxZz-0SMkAuPqenSRZyui-L4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B4KWi3kXLkzqVJDCNocURqaY.png?f=fotoalbum_large

RIPE Atlas test vanaf alle probes in Nederland: https://atlas.ripe.net/measurements/31002057/ (naar anchor)

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 25-06-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:01
Wegens een verhuizing moet ik kijken naar een nieuwe internetprovider. Op mijn huidige adres heb ik een glasvezelaansluiting via Trined. Ik betaal 40 euro per maand voor 500 mb up/down. Is op het nieuwe adres met KPN een stukje duurder zie ik. En daar ontkom ik niet aan voor deze snelheid. Nu zie ik op de KPN site dat ze tot eind deze maand een actie hebben: 6 maanden korting op de abonnementsprijs, maar los daarvan kun je kiezen uit een gratis tv, soundbar of 2 super wifi punten. Heeft iemand ervaring met die KPN super wifi punten? Ik zou wel graag door het hele huis goede wifi hebben, is dit dan een goede oplossing of bieden deze punten een (aanzienlijk) lagere internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 22:39
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:53:
Wegens een verhuizing moet ik kijken naar een nieuwe internetprovider. Op mijn huidige adres heb ik een glasvezelaansluiting via Trined. Ik betaal 40 euro per maand voor 500 mb up/down.
Uit het xs4all forum voor je gevist: https://www.breedbandwink...ellen-1000-mb--aanbieding - 1 jaar voor €37 per maand. Volgens mij werkt deze aanbieding alleen als je op jouw adres tenmiste 1 kpn mobiel abonnement actief hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Nature schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Dat is het ding het is niet gratis het kost me een vrije dag dat steekt me, als ik er een beetje op vooruit ga en Kpn ook vind ik het prima maar dit is 1richtingsverkeer. De dame van kpn zei wel dat adsl beschikbaar blijft. Ik geloof een medetweaker eerder dan Kpn maar ik zie het wel, dan is er ook misschien wel 5g abbo beschikbaar en sowieso de kabel.
Laat mij dan de garantie geven dat over max drie jaar het DSL netwerk uitgaat. Dat kan ik je 100 procent garanderen. Met wat zoeken is het bericht op www.kpnwholesale.com nog te vinden ook.
Je hoeft geen hele vrije dag te nemen. Een halve zou genoeg moeten zijn.

Wat het abonnement betreft: het kan lastiger zijn om een oud TFT abonnement dat nu een speciaal KPN abonnement is om te zetten naar glas maar het kan zeker wel. Alleen de drager moet worden gewijzigd in het systeem.
Kan alleen niet bij hele oude abonnementen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

ANdrode schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:32:
Heeft iemand anders (mogelijk @stormfly) opgemerkt dat de routes van KPN veranderd zijn? En gaat dat ook op voor de glasvezel verbindingen?

Verkeer tussen T-Mobile Thuis en KPN loopt nu via GTT en gaat via GTT naar Dusseldorf waar het weer het KPN netwerk in gaat:
traceroute to nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250), 30 hops max, 60 byte packets
...
 9  ae2.cr7-ams1.ip4.gtt.net (89.149.143.197) [AS3257]  8.268 ms  7.985 ms ae23.cr7-ams1.ip4.gtt.net (89.149.143.201) [AS3257]  7.955 ms
10  dssd-s2-rou-1041.DE.as286.net (194.122.122.41) [AS286/AS3257]  7.939 ms  8.393 ms  8.376 ms
11  nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250) [AS286/AS3257]  14.528 ms  14.144 ms  13.386 ms

[Afbeelding]

RIPE Atlas test vanaf alle probes in Nederland: https://atlas.ripe.net/measurements/31002057/ (naar anchor)
KPN Glasvezel hier en indd, via GTT > Dusseldorf en weer terug.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

...

[Afbeelding]

Nee was mijn nog niet opgevallen. Ging dat voorheen over LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:02:
[...]

Nee was mijn nog niet opgevallen. Ging dat voorheen over LG?
Weet ik niet. In ieder geval een grote stap in latency afgelopen nacht. Düsseldorf voelt als een configuratiefout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 12:23
Gisteren met veel moeite bij KPN een contract verlenging gekregen met 6 maanden korting ipv 3 maanden.

Contract (glasvezel) was na 1 jaar afgelopen en zodoende heb ik 2x gebeld naar KPN. Beide keren een aanbod van 3 maanden korting gekregen. De derde keer was het wel raak, toen een mooi aanbod gekregen voor 6 maanden korting en gratis 6 maanden plus pakket erbij. Bellen loont nog steeds 😀

Hussel Internet 100 Mbit/s €47,50
Actiekorting eerste 6 maanden €-12,50
Pluspakket €6,99
Pluspakket eerste 12 maanden gratis €-6,99
Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Eerste 6 maanden korting op Interactieve TV €-5,00

Totaal €64,49

Totaal incl.kortingen €40,00

[ Voor 27% gewijzigd door Frankisback op 26-06-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Frankisback schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:18:
Gisteren met veel moeite bij KPN een contract verlenging gekregen met 6 maanden korting ipv 3 maanden.

Contract (glasvezel) was na 1 jaar afgelopen en zodoende heb ik 2x gebeld naar KPN. Beide keren een aanbod van 3 maanden korting gekregen. De derde keer was het wel raak, toen een mooi aanbod gekregen voor 6 maanden korting en gratis 6 maanden plus pakket erbij. Bellen loont nog steeds 😀
Netjes, zelfs die 3 maanden kreeg ik al niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 20:33
Blackouts schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Hier hetzelfde, KPN instellingen (PPPoE / VLAN6) werken niet, Telfort vooralsnog wel. Ook nadat ik de NTU en Experiabox er even aan heb gehangen blijven alleen de Telfort instellingen werken. Ik wacht dan maar even op een migratie e-mail/sms...

Weet iemand waarom ze de NTU vervangen? Is dat voor de PPPoE client? Of om de VLAN van 34 -> 6 te zetten? Beide lijken me onlogisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

...

[Afbeelding]

@MacBook ~ % traceroute -w1 -a nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net
traceroute to nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250), 64 hops max, 52 byte packets
 1  [AS0] 195-190-228-34.fixed.kpn.net (195.190.228.34)  6.823 ms  7.194 ms  7.023 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  [AS6830] nl-ams02a-rc2-lag-5-0.aorta.net (84.116.135.33)  9.535 ms
    [AS286] asd2-rou-1043.nl.as286.net (134.222.48.223)  7.963 ms  8.394 ms
 5  [AS286] nl-ams-as286.anchors.atlas.ripe.net (194.122.76.250)  8.378 ms  8.463 ms  8.880 ms

Vanuit KPN zelf gaat het over LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:01
henk26 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Uit het xs4all forum voor je gevist: https://www.breedbandwink...ellen-1000-mb--aanbieding - 1 jaar voor €37 per maand. Volgens mij werkt deze aanbieding alleen als je op jouw adres tenmiste 1 kpn mobiel abonnement actief hebt.
Dankjewel, dat zou een goede deal zijn. Echter staat er dat deze snelheid niet beschikbaar is op mijn adres. Toch wel vreemd, is net glasvezel neergelegd (door oa KPN zelf), maar ondanks dat kan ik maximaal 500mb afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:33:
[...]
Vanuit KPN zelf gaat het over LG
Ik snap hem nu: AS286 is voormalig Eurorings, nu GTT. Dus als de Atlas anchor daar hangt dan gaat het wel via GTT :+.

KPN verkeer gaat dus nog (?) via Aorta atm. Ben benieuwd waar ze naar wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb nu het 500/500 abbo. En zit in de 3e maand van de 6 maanden 35 euro aktie.

Ik wil gebruik maken van de prijsverlaging van het duurdere 1000/500 pakket wat straks 1000/1000 wordt.
Dan heb ik een aardige snelheid verbetering voor practisch de zelfde prijs toch.

Hoe gaat KPN het dan door rekenen denken jullie? Blijf ik nog de resterende 3 maanden 35e betalen?
Of kan ik toch echt beter wachten tot 1 Juli om dit om te zetten, is tenslotte al over 4 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Apart.
Tijd geleden 200/200 upgradet naar 500/500. Direct doorgevoerd.

Vanmorgen teruggezet. Nog niet doorgevoerd en nu krijg ik mail dat er nieuwe apparatuur onderweg is? :?
Officieel heb ik een EB v9 maar ik draai een USG.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 27-06-2021 15:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Gunner schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:17:
Apart.
Tijd geleden 200/200 upgradet naar 500/500. Direct doorgevoerd.

Vanmorgen teruggezet. Nog niet doorgevoerd en nu krijg ik mail dat er nieuwe apparatuur onderweg is? :?
Officieel heb ik een EB v9 maar ik draai een USG.
Mag je altijd wisselen bij KPN? Ik wil met glas starten met 500 en als ik uit gespeeld ben terug naar 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

stormfly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Mag je altijd wisselen bij KPN? Ik wil met glas starten met 500 en als ik uit gespeeld ben terug naar 100.
Ja hoor volgens mij geen probleem binnen Mijn KPN te regelen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

stormfly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Met Hussel kun je gewoon maandelijks je abonnement aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb sindskort glasvezel in de meterkast en na wat wikken en wegen ben ik bijna zover om over te stappen ernaar. Enige waar ik mee zit is de Experiabox, daarover hoor ik eigenlijk niet veel goede verhalen over. Matig bereik van de wifi, gecombineerd 2,4 en 5Ghz, en nergens kan ik duidelijk vinden of een eigen DNS in te stellen is.

Ik heb op dit moment een Netgear R7000P draaien en bereik is prima, dual band gescheiden is een must ivm wat apparaten die niet/problematisch werken op 5Ghz en een eigen is ook een must.

Het gaat om internet only dus geen VLANs voor bellen of TV nodig wat het geheel een stuk gemakkelijker maakt begreep ik.

Wat ik niet duidelijk krijg is of de Netgear dan direct op de NT kan, KPN zegt hierover alleen:
Eigen apparatuur kun je aansluiten op de ethernet aansluiting van het Optical Netwerk Termination Unit (NT):

Ethernetaansluiting met RJ-45-stekker voor gebruik van UTP (twisted-pair) kabels.
De NT moet je aansluiten op een 230V netspanning, via de bijgeleverde laagspanning adapter.
Als dit niet kan heb ik nog een Fritzbox 7581 (of 83?) liggen die eventueel zou kunnen routeren en dan de Netgear als AP kan dienen. Of een andere routeren kopen natuurlijk als daar minder kunst en vliegwerk voor nodig is :)

Of is het toch meer aan te raden om de Experiavox te houden en de Netgear er achter en NAT achter NAT voor lief te nemen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
sapphire schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:31:
Ik heb sindskort glasvezel in de meterkast en na wat wikken en wegen ben ik bijna zover om over te stappen ernaar. Enige waar ik mee zit is de Experiabox, daarover hoor ik eigenlijk niet veel goede verhalen over. Matig bereik van de wifi, gecombineerd 2,4 en 5Ghz, en nergens kan ik duidelijk vinden of een eigen DNS in te stellen is.

Ik heb op dit moment een Netgear R7000P draaien en bereik is prima, dual band gescheiden is een must ivm wat apparaten die niet/problematisch werken op 5Ghz en een eigen is ook een must.

Het gaat om internet only dus geen VLANs voor bellen of TV nodig wat het geheel een stuk gemakkelijker maakt begreep ik.

Wat ik niet duidelijk krijg is of de Netgear dan direct op de NT kan, KPN zegt hierover alleen:

[...]

Als dit niet kan heb ik nog een Fritzbox 7581 (of 83?) liggen die eventueel zou kunnen routeren en dan de Netgear als AP kan dienen. Of een andere routeren kopen natuurlijk als daar minder kunst en vliegwerk voor nodig is :)

Of is het toch meer aan te raden om de Experiavox te houden en de Netgear er achter en NAT achter NAT voor lief te nemen ?
Kan je netgear vlan tagging op het WAN en PPPoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

stormfly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Kan je netgear vlan tagging op het WAN en PPPoE?
PPPoE wel maar schijnt nogal aan de firmware te liggen hoe lekker het werkt.

Vlan tagging op de wan was/is wel een dingetje, dacht het wel, als die 2 opties er zijn dan kan het dus wel ?

Anders een Asus routeren een optie, die kunnen het vziw out of the box wel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
sapphire schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:09:
[...]

PPPoE wel maar schijnt nogal aan de firmware te liggen hoe lekker het werkt.

Vlan tagging op de wan was/is wel een dingetje, dacht het wel, als die 2 opties er zijn dan kan het dus wel ?

Anders een Asus routeren een optie, die kunnen het vziw out of the box wel.
Jeps slechts die twee basale zaken heb je nodig voor internetonly. KPN wordt pas complex met hun IPTV omgeving, daar adviseer ik NLziet als je niet veel netwerk kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Over het aanmaken van VLANs voor IPTV is wel veel te vinden dus dat scheelt. Switch en alle andere schakels zijn daar voor ook geschikt, leek me wel handig voor ooit.

Maar goed met alle streaming diensten gaan we het hier gewoon met internet only proberen, lukt al sinds half april prima en voor nood kunnen we altijd nog NLziet nemen inderdaad.

Ik kan nu helaas niet kijken in de routeren dus dat ga ik volgend weekend eens bekijken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

[...]

Ik heb al jaren een R7000 draaien direct op de NT. Werkt perfect en stabiel als een huis.

Hiervoor moet je custom firmware draaien zoals XWRT-Vortex. Handleiding voor het instellen is hier te vinden. (Ja, het topic gaat over een Asus router, maar als je de handleiding leest zul je een paar aanpassingen voor een R7000 vinden. O.A. een kleine aanpassing in het script wat je op de jfss partitie flashed en dus eerst het flashen van de custom firmware)

Met de originele firmware had ik bovendien een minder stabiele router dan met de custom firmware. De Experiabox ligt in de originele doos ergens op zolder

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 28-06-2021 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:12

Creesch

bla bla!

[...]

Even los van het advies wat je al hebt gekregen, de laatste versie van xperia box (die ze nu gewoon kpn box noemen) is niet zo bagger als eerdere versies. Ik heb deze alsnog vervangen door een fritzbox 4040 die ik al had aangezien de interface wel irritant is (naar mijn mening) en de opties relatief beperkt. Maar qua zaken zoals stabiliteit en wifi vond ik deze verrassend goed.

Het instellen in de basis van een eigen router is idd erg eenvoudig. Op de KPN website staan de instellingen die je nodig hebt, maar voor het gemak heb ik hier het lijstje geplakt.
  • PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet). Dit kan elke willekeurige combinatie zijn zolang er iets staat
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
3 weken geleden glasvezel abbonement afgesloten bij KPN (500/500). De kabel loopt op dit moment tot de voordeur.
Bij de verkoop werd aangegeven dat de kabel binnen 2/3 weken afgemonteerd zou worden in de meterkast. Inmiddels is er duidelijkheid dat het afmonteren gekoppeld is aan een "project" welke in oktober opgeleverd gaat worden.
Voor mij betekend dat dat de overstapservice (ik kom vanaf ziggo) nog even moet wachten tot oktober.
Wel bijzonder hoe zulk soort trajecten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Nou... Leuk die overstapservice van de Consumentbond met cashback... Ik ga op 9 juli over naar KPN van Ziggo. Geregeld via Consumentenbond. Na week bevestiging binnen en mail van Ziggo mbt nummerportering. Ik toevallig vandaag toch even Ziggo bellen vanwege een rekening. En meteen gevraag goh hebben jullie een overstap binnengekregen? Eh ja meneer, voor de telefonie. Verder niet. KPN bellen. Goh nee we hebben alleen een aanvraag glasvezel binnen en nummeraanvraag gedaan bij Ziggo. Verder niks. We kunnen ook niet alsnog aanvraag voor overstap inschieten. Dat had meteen moeten gebeuren...

Bel Consumentenbond. Goh ja meneer ik zie dat u KPN heeft aangevraagd. En bij provider staat het cijfer 1045 ( hadden ze nog nooit gezien :? :? ) Dus we hebben geen overstap aangevraagd. Alleen voor het telefoonnummer want daar stond wel Ziggo.
Euuuhm Wtf? En dan bellen jullie niet even van goh meneer, het formulier is nogal raar ingevuld, klopt dat wel? Nee meneer het invullen is uw eigen risico. En u had maar eerder eens moeten bellen. Echt wat een stelletje. Ziggo hebben ze dus gewoon niet opgezegd. En KPN zegt we kunnen dat niet meer regelen voor 9 juli. Overstapservice heeft zijn site niet op orde blijkbaar. En dat is mijn probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ManiacsHouse schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:23:
Nou... Leuk die overstapservice van de Consumentbond met cashback... Ik ga op 9 juli over naar KPN van Ziggo. Geregeld via Consumentenbond. Na week bevestiging binnen en mail van Ziggo mbt nummerportering. Ik toevallig vandaag toch even Ziggo bellen vanwege een rekening. En meteen gevraag goh hebben jullie een overstap binnengekregen? Eh ja meneer, voor de telefonie. Verder niet. KPN bellen. Goh nee we hebben alleen een aanvraag glasvezel binnen en nummeraanvraag gedaan bij Ziggo. Verder niks. We kunnen ook niet alsnog aanvraag voor overstap inschieten. Dat had meteen moeten gebeuren...

Bel Consumentenbond. Goh ja meneer ik zie dat u KPN heeft aangevraagd. En bij provider staat het cijfer 1045 ( hadden ze nog nooit gezien :? :? ) Dus we hebben geen overstap aangevraagd. Alleen voor het telefoonnummer want daar stond wel Ziggo.
Euuuhm Wtf? En dan bellen jullie niet even van goh meneer, het formulier is nogal raar ingevuld, klopt dat wel? Nee meneer het invullen is uw eigen risico. En u had maar eerder eens moeten bellen. Echt wat een stelletje. Ziggo hebben ze dus gewoon niet opgezegd. En KPN zegt we kunnen dat niet meer regelen voor 9 juli. Overstapservice heeft zijn site niet op orde blijkbaar. En dat is mijn probleem???
Ik neem aan dat je een bevestiging hebt gekregen? Wat staat hier in?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:26

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ook even een compliment: Gisteren, om een uur of 8''s-avonds viel alles uit. Het kastje waar de glaskabel in gaat (NT?) deed het niet meer. Om half negen KPN gebeld. Vandaag om 12 uur 's-middags een monteur voor de deur, NT vervangen. Topservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:02

ManiacsHouse

Scheisse!

TFHfony schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Ik neem aan dat je een bevestiging hebt gekregen? Wat staat hier in?
Bevestiging van Consumentenbond is erg summier. Staat 'Opzeggen contract
Indien je niet hebt aangegeven gebruik te willen maken van de Overstapservice of gaat verhuizen, dien je zelf het oude contract op te zeggen." Dit heb ik wel degelijk aangevinkt bij het aanvragen. Volgens hun stond er niks op het formulier. Heb toen zelf het formulier nog eens doorgelopen. Dan heb je meerdere optie.
  • Ja, ik wil dat mijn nieuwe aanbieder voor mij opzegt
  • Nee, ik heb mijn huidige abonnement al opgezegd
  • Nee, ik zeg mijn abonnement zelf op
Op mijn vraag of er dan een andere optie dan "Ja ik wil dat mijn nieuwe aanbieder voor mij opzegt" op het formulier was ingevuld kreeg ik als antwoord dat er daar gewoon helemaal niks staat... Hadden ze nog nooit gezien. Maar blijkbaar niemand daar die dan denkt hey een onduidelijk niet goed formulier. Klopt er iets niet?

In bevestiging van KPN staat "Opzeggen telefoondiensten

MachtigingU hebt KPN B.V. gemachtigd om namens u het contract met telefoniediensten bij uw huidige aanbieder op te zeggen. KPN B.V. mag uw telefoonnummer(s)02"x37xxxxx overnemen. U bent bevoegd om deze opdracht aan KPN B.V. te geven, zodat KPN B.V. uw telefoonnummer(s) overneemt. U weet dat u uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom moet betalen voor het opzeggen van uw contract vóór de einddatum"
Puur dus over de telefonie alleen.

Mmm tsja is dat dan mijn fout? Krijg je ook bij het overzetten van Internet/TV daar een bevestiging van?
Ik kreeg een nummerportering bevestiging omdat dat het enige is wat daadwerkelijk verhuist dient te worden. Internet/tv wordt alleen opgezegd, vervolgens nieuwe aansluiting via KPN.

Kreeg een bevestiging van KPN over de aansluiting en nummerportering van Ziggo. Dus ik dacht het is in gang gezet en komt goed. 8)7
Daarbij vind ik het erg vreemd dat KPN niet alsnog richting Ziggo een bericht kan sturen van per die en die datum nemen we over.

Helemaal verbazingwekkend. Bel net Ziggo. Ik wil opzeggen. Okay maak ik in orde. Even stilte... Ja per 28/7 is het opgezegd. Twee minuten en klaar... Hebben ze daar geen zin om klanten te behouden ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 26-09 10:33
Heeft iemand IPTV van KPN en nog gewoon DVB-C van Ziggo? Zit er delay op de IPTV? Hoeveel ongeveer?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zojuist heb ik nog maar een laatste keer naar de klantenservice van KPN gebruikt in verband met mijn migratie zonder overstapservice van Xs4all waar ik het een paar pagina's geleden over had. Ik zit op 1 juli uiteindelijk dus een dag zonder internet omdat de monteur blijkbaar in de wijkcentrale een aanpassing moet maken. Bij mij thuis wordt het een kwestie van omwisselen van de ene Fritzbox 7590 voor de andere (en het terugzetten van mijn instellingen). Wel een beetje sneu dat ik vier verschillende medewerkers moest spreken voordat ze hetzelfde antwoord als @Barre73 konden geven. Ik heb ook nog gevraagd of ik alvast de DNS-adressen van KPN mocht noteren voor mijn Pihole, maar ook daar konden ze me niet mee helpen en de toegang tot de TechDesk krijg ik pas vanaf 2 juli. Af en toe voelt KPN toch nog steeds als dat oude staatsbedrijf... benieuwd of over een jaar Xs4all nog in een zodanige vorm bestaat dat de overstap terug zou lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hoe gaat KPN om met het verlengen van abonnementen na 1 jaar vast internet (glas)? Bij Ziggo kan je nog wel eens wat regelen met het verkopen van je keuzevrijheid in ruil voor korting.

Neem ook deze aanbieding bij Ziggo, 6 maanden alles voor 29,95 met een verplichting van 12 maanden https://www.ziggo.nl/tijdelijk

Heeft KPN ook van dit soort aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

stormfly schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:37:
Hoe gaat KPN om met het verlengen van abonnementen na 1 jaar vast internet (glas)? Bij Ziggo kan je nog wel eens wat regelen met het verkopen van je keuzevrijheid in ruil voor korting.

Neem ook deze aanbieding bij Ziggo, 6 maanden alles voor 29,95 met een verplichting van 12 maanden https://www.ziggo.nl/tijdelijk

Zeker. Bel naar de klantenservice en dan afdeling opzeggen. Geef gewoon aan of zij je een aanbod kunnen doen.

Onlangs verlengd met 20 euro korting voor internet only voor 9 maanden. Ik heb enkel 1Gbit internet bij ze.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:37:

Ik heb toevallig net gebeld. Ik had eerste de boodschap ingesproken dat ik wilde verlengen, maar de persoon die ik aan de lijn kreeg gaf aan niet gemachtigd te zijn om kortingen te geven maar hij kon mij wel doorverbinden met een andere afdeling (savings?). Daar heb ik 6 maanden lang 27 euro korting gekregen op mijn glasverbinding met KPN ITV, pluspakket & 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22
Dan zullen ze vast ook wel een aanbieding willen doen voor een klant die al jaren alleen telefonie en internet afneemt :P

Die zit op een oude ADSL verbinding van 13Mb, maar het TV-aanbod van KPN is tegenwoordig beter dan op de schotel. (Discovery zenders zijn weg bij CanalDigitaal).

Laten we de schotel lekker hangen voor de FTA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

krakendmodem schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:15:
Dan zullen ze vast ook wel een aanbieding willen doen voor een klant die al jaren alleen telefonie en internet afneemt :P
Gewoon proberen. Ik ben vriendelijk en beleefd gebleven. Aangegeven tevreden te zijn met mijn pakket en heb dus ook op geen enkel moment geschermd met opzeggen oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
fondacio schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:11:
...
Ik heb ook nog gevraagd of ik alvast de DNS-adressen van KPN mocht noteren voor mijn Pihole, maar ook daar konden ze me niet mee helpen en de toegang tot de TechDesk krijg ik pas vanaf 2 juli. Af en toe voelt KPN toch nog steeds als dat oude staatsbedrijf... benieuwd of over een jaar Xs4all nog in een zodanige vorm bestaat dat de overstap terug zou lonen.
Techdesk is nergens voor nodig _/-\o_

KPN:
Geen filter:
195.121.1.34
195.121.1.66
2a02:a47f:e000::53
2a02:a47f:e000::54

Malware filter:
195.121.97.202
195.121.97.203
2A02:A47F:00AC::202
2A02:A47F:00AC::203

Er is ook nog een set KPN DNS servers met malware en adult filter, maar die kon ik niet meer terugvinden. Wordt wel ergens in het KPN forum genoemd.

Uiteraard ook prima niet-KPN alternatieven zoals bijvoorbeeld Cloudflare, met en zonder malware of adult filter.

Voor correcte update van de settopbox is wel een KPN DNS server nodig, maar dat mag de laatste in de lijst zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dank @Flitzer. Ik heb Cloudflare destijds gebruikt toen ik nog op T-Mobile zat, maar zal het bij KPN wel eerst met hun eigen servers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Flitzer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:59:
Voor correcte update van de settopbox is wel een KPN DNS server nodig, maar dat mag de laatste in de lijst zijn!
Eerste keer dat ik dit lees, en eerlijk gezegd zijn mijn STBs volledig geupdate met-zonder KPN DNS servers in mijn config....

Ter lering: waarop baseer je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmbob schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Eerste keer dat ik dit lees, en eerlijk gezegd zijn mijn STBs volledig geupdate met-zonder KPN DNS servers in mijn config....

Ter lering: waarop baseer je dit?
De VIP5202 heeft problemen met de cloudflare DNS servers. Meer info hier:
https://forum.kpn.com/int...dflare-dns-servers-540607

Met elke andere DNS (google) gaat het wel prima. Hier ook een VIP5202 achter een Fritz!Box welke probleemloos update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
TFHfony schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:01:
[...]

De VIP5202 heeft problemen met de cloudflare DNS servers. Meer info hier:
https://forum.kpn.com/int...dflare-dns-servers-540607

Met elke andere DNS (google) gaat het wel prima. Hier ook een VIP5202 achter een Fritz!Box welke probleemloos update.
Ah, lijkt dus op een incompatibility van die VIP5202 en Cloudflare - vandaar dat ik er geen last van heb (zowel geen VIP5202's als een eigen interne DNS (AdGuard Home), geen enkel probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16
TFHfony schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:24:
[...]

Gewoon proberen. Ik ben vriendelijk en beleefd gebleven. Aangegeven tevreden te zijn met mijn pakket en heb dus ook op geen enkel moment geschermd met opzeggen oid.
Als oud Telfort klant krijg ik geen enkele verlengingskorting los omdat ik al relatief goedkoop zit. Voorheen kreeg ik altijd wel korting . Wat is jullie ervaring als oud Telfort gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 10:53

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Hmmbob schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Ah, lijkt dus op een incompatibility van die VIP5202 en Cloudflare - vandaar dat ik er geen last van heb (zowel geen VIP5202's als een eigen interne DNS (AdGuard Home), geen enkel probleem)
Nou, het is een spec interpretatie en implementatie verschil.... maar altijd goed om dus altijd de KPN DNS gewoon op te nemen :). Er zijn helaas wel meer kleine uitdagingen met die settops :).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Laatst online: 31-07 23:00
Vanaf juli zou KPN de uploadsnelheid verdubbelen. Vanaf wanneer zou ik dat redelijkerwijs moeten kunnen merken? Ik bekeek deze ochtend (1 juli 2021 9:15) de snelheden via https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ en de upload start in de 800 en stabiliseert dan vrij snel in de 500. Zoals deze dat vanaf het begin heeft gedaan. Getest met zowel Rdam als Adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
LaitSolaire schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:34:
Vanaf juli zou KPN de uploadsnelheid verdubbelen. Vanaf wanneer zou ik dat redelijkerwijs moeten kunnen merken? Ik bekeek deze ochtend (1 juli 2021 9:15) de snelheden via https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ en de upload start in de 800 en stabiliseert dan vrij snel in de 500. Zoals deze dat vanaf het begin heeft gedaan. Getest met zowel Rdam als Adam.
Zelfde hier, niet echt een verschil. Upload lijkt iets hoger in te zetten, maar zakt naar de 600.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61_dmWpFBYwabVHGxZU-2Djt3V0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HZD8OqSdpJBmJLsk40oSJNU4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik ben geüpgraded van 500 Mbps naar 1 Gbps, maar ik sta nog steeds op 480 Mbps. Moet ik KPN bellen of even wachten? De verhoging zou vandaag ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dennisweb schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:49:
Ik ben geüpgraded van 500 Mbps naar 1 Gbps, maar ik sta nog steeds op 480 Mbps. Moet ik KPN bellen of even wachten? De verhoging zou vandaag ingaan.
Dan zou ik wachten tot 23:59 vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:14
Juli heeft 31 dagen. Dus ze hebben nog effe de tijd.

Persoonlijk ben ik blijer met de prijsverlaging, maar de upload is ook wel lekker. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glassertje op 01-07-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

Dennisweb schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:49:
Dat zou binnen een kwartier moeten werken.
Ik heb dat vorig jaar ook gehad en heb uiteindelijk gebeld. Er is toen een monteur gekomen en die heeft iets in de wijkcentrale aangepast. Kennelijk stond in die wijkkast iets waardoor ik max 500 had.

Iets wat ik ook weer vreemd vind aangezien een paar jaar daarvoor de wijkcentrale een upgrade heeft gehad naar gigabit (eerst was de max 100 megabit) en ze daarvoor echt hardware moeten vervangen. Met 500 mbit zou je al op die kaarten geschikt voor gigabit aangesloten moeten zijn.

Hoe dan ook.... even modem resetten en tot het einde van de dag wachten en daarna meteen bellen! (als je nu belt zeggen ze dat je nog even een dag moet wachten)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik was inderdaad te snel. Net een mailtje ter bevestiging gekregen en de snelheid is bekabeld een optimale 1.1Gbps op een EdgeRouter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 10:16
De maand juli duurt nog even ;)
Wat ik heb begrepen is de verwachting ergens 3e week juli ofzo, in ieder geval begin van juli ging niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Dat zou binnen een kwartier moeten werken.
Binnen 5 minuten net ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41
Hallo, ik heb een vraag.
Ik kan mijn huidige abonnement verlengen en wil graag naar 1000/500.
Maar ik snap niet wat nu het verschil is (afgezien van de snelheid) met mijn huidige abonnement: "Internet en TV Basis + Sneller Internet 500/500" en "Hussel Internet 1 Gbit/s"

Als ik namelijk Hussel selecteer dan ga ik van:
- Product: Internet en TV Basis
- Optie: Sneller Internet 500/500

naar
- Product: Hussel Internet 1 Gbit/s
- Optie: Interactieve TV met een TV-ontvanger

Zit er überhaupt verschil in of zit het ergens in de kleine lettertjes ofzo...?

Daarnaast zie ik dat NIEUWE klanten 6 maanden korting krijgen (€35 p/m, daarna normale prijs) maar kan ik die ook bij het verlengen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NineTailedFox schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:

Daarnaast zie ik dat NIEUWE klanten 6 maanden korting krijgen (€35 p/m, daarna normale prijs) maar kan ik die ook bij het verlengen krijgen?
Ja. Bellen met KPN; aangeven dat je dan graag je huidige pakket wil voorzien van een nieuw jaar-abbo en gebruik wil maken van de korting.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 20:47
Net ook geswitched naar 1Gbit/s. Wel grappig dat daarna 500Mbit/s niet meer te selecteren is in MijnKPN. No way back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Alpha89 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:45:
Net ook geswitched naar 1Gbit/s. Wel grappig dat daarna 500Mbit/s niet meer te selecteren is in MijnKPN. No way back?
Met het huidige prijsverschil zal hij er misschien uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:17
Net ook met 1 jaar verlengd, 6 maanden € 25,- korting gekregen. Had al opnemen en 1 decoder, kreeg als tip dat als je een tweede decoder neemt het opnemen gratis is en de prijs van de extra decoder is even duur als opnemen (€ 5,-.). Dus prima geregeld zo gratis decoder voor 2de tv + die korting 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 20:11
Ik heb op dit moment 200 mbit met 6 maanden korting.
Als ik nu verhoog naar het 1 Gbit abonnement raak ik dan mijn korting kwijt (ik zie namelijk alleen de regel met korting bij mijn huidige snelheid staan)?

Anders wacht ik nog even tot die 6 maanden om zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 01-07-2021 13:25 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
NineTailedFox schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:
Hallo, ik heb een vraag.
Ik kan mijn huidige abonnement verlengen en wil graag naar 1000/500.
Maar ik snap niet wat nu het verschil is (afgezien van de snelheid) met mijn huidige abonnement: "Internet en TV Basis + Sneller Internet 500/500" en "Hussel Internet 1 Gbit/s"

Als ik namelijk Hussel selecteer dan ga ik van:
- Product: Internet en TV Basis
- Optie: Sneller Internet 500/500

naar
- Product: Hussel Internet 1 Gbit/s
- Optie: Interactieve TV met een TV-ontvanger

Zit er überhaupt verschil in of zit het ergens in de kleine lettertjes ofzo...?

Je oude pakket is van voor het Hussel aanbod. Dat is 1 prijs voor Internet en TV.
Hussel is in modules. Dus internet 1 Gbit plus (indien gewenst) interactieve TV (inclusief 1ontvanger). Je kan de TV ook weglaten als je dat zou willen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 09:22
zx9r_mario schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:59:
Ik had in maart mijn Telfort tv + internet abo omgezet naar Hussel 100Mbit met 5 € korting. In mei kreeg ik de mail dat de prijs verhoogd wordt. Eind mei heb ik het abo omgezet naar 200Mbit incl 5€ korting (geen nieuwe mail gekregen dat de 200Mbit ook duurder wordt)en vandaag kreeg ik de nieuwe factuur voor juli met de oude prijs :)
De prijs van mijn nieuw 200Mb abonnement is verhoogd per 1 juli volgens mijnkpn. Als ik kijk naar de prijzen van 50MB en 100MB, dan zijn deze niet verhoogd? Blijkbaar wordt alleen het lopende abonnement verhoogd.

[ Voor 4% gewijzigd door zx9r_mario op 01-07-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
zx9r_mario schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:36:
[...]

De prijs van mijn nieuw 200Mb abonnement is verhoogd per 1 juli volgens mijnkpn. Als ik kijk naar de prijzen van 50MB en 100MB, dan zijn deze niet verhoogd? Blijkbaar wordt alleen het lopende abonnement verhoogd.
Ja idd, alleen het lopende abonnement heeft een tariefsverhoging, de rest niet.
Is zeker niet nodig om op die andere abonnementen te investeren in 'kwaliteit en veiligheid' ;)

Ik kan nu ook niet meer voor de 500/500 optie kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 09:22
Harry_Nak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Ja idd, alleen het lopende abonnement heeft een tariefsverhoging, de rest niet.
Is zeker niet nodig om op die andere abonnementen te investeren in 'kwaliteit en veiligheid' ;)

Ik kan nu ook niet meer voor de 500/500 optie kiezen.
Als je het abonnement aanpast, krijgt je vorige abonnement ook weer de oude prijs. Dus effe husselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
knorde schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:25:
Ik heb op dit moment 200 mbit met 6 maanden korting.
Als ik nu verhoog naar het 1 Gbit abonnement raak ik dan mijn korting kwijt (ik zie namelijk alleen de regel met korting bij mijn huidige snelheid staan)?

Anders wacht ik nog even tot die 6 maanden om zijn :)
Je behoud je korting. Ik ben van het 500mbit naar het 1Gbit abbo overgestapt.
De nieuwe prijs van het 1Gbit is 90 cent duurder dan wat het 500mbit abbo was.

Mijn nieuwe maandbedrag is € 35,90 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
stormfly schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Met het huidige prijsverschil zal hij er misschien uit gaan?
Klopt per 1 Juli verdwijnt 500/500, Klanten die op 500/500 zitten zullen dit ook gewoon houden.

bij aanpassingen in snelheid of nieuw pakket keuze, is 50/50, 100/100, 200/200 of 1000/1000

Voor al die gene die op 1000/500 gefaseerd wordt in juli de snelheid na 1000/1000 gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
Net in mijnkpn gekeken maar zit nog op 500/500, zie geen optie voor 1000/500. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik ben zojuist over gegaan van 500/500 naar 1000/500. Voor die €0,90 maken ze het wel heel aantrekkelijk om mij nog een euro extra per maand af te troggelen. Ben wel benieuwd wanneer ze de snelheid naar 1000/1000 gaan zetten want 500 mbit upload ziet er natuurlijk niet uit :D

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1 ... 43 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen