Bevestiging van Consumentenbond is erg summier. Staat '
Opzeggen contract
Indien je niet hebt aangegeven gebruik te willen maken van de Overstapservice of gaat verhuizen, dien je zelf het oude contract op te zeggen." Dit heb ik wel degelijk aangevinkt bij het aanvragen. Volgens hun stond er niks op het formulier. Heb toen zelf het formulier nog eens doorgelopen. Dan heb je meerdere optie.
- Ja, ik wil dat mijn nieuwe aanbieder voor mij opzegt
- Nee, ik heb mijn huidige abonnement al opgezegd
- Nee, ik zeg mijn abonnement zelf op
Op mijn vraag of er dan een andere optie dan "Ja ik wil dat mijn nieuwe aanbieder voor mij opzegt" op het formulier was ingevuld kreeg ik als antwoord dat er daar gewoon helemaal niks staat... Hadden ze nog nooit gezien. Maar blijkbaar niemand daar die dan denkt hey een onduidelijk niet goed formulier. Klopt er iets niet?
In bevestiging van KPN staat "
Opzeggen telefoondiensten
MachtigingU hebt KPN B.V. gemachtigd om namens u het contract met telefoniediensten bij uw huidige aanbieder op te zeggen. KPN B.V. mag uw telefoonnummer(s)02"x37xxxxx overnemen. U bent bevoegd om deze opdracht aan KPN B.V. te geven, zodat KPN B.V. uw telefoonnummer(s) overneemt. U weet dat u uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom moet betalen voor het opzeggen van uw contract vóór de einddatum"Puur dus over de telefonie alleen.
Mmm tsja is dat dan mijn fout? Krijg je ook bij het overzetten van Internet/TV daar een bevestiging van?
Ik kreeg een nummerportering bevestiging omdat dat het enige is wat daadwerkelijk verhuist dient te worden. Internet/tv wordt alleen opgezegd, vervolgens nieuwe aansluiting via KPN.
Kreeg een bevestiging van KPN over de aansluiting en nummerportering van Ziggo. Dus ik dacht het is in gang gezet en komt goed.
Daarbij vind ik het erg vreemd dat KPN niet alsnog richting Ziggo een bericht kan sturen van per die en die datum nemen we over.
Helemaal verbazingwekkend. Bel net Ziggo. Ik wil opzeggen. Okay maak ik in orde. Even stilte... Ja per 28/7 is het opgezegd. Twee minuten en klaar... Hebben ze daar geen zin om klanten te behouden ofzo?