[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Net over gezet op KPN glasvezel.

Monteur is de deur nog niet uit of het internet is weer weg. Glas lampje op de NT brand niet meer. Als ik hem uit zet en weer aan werkt het weer en 15 minuten totdat het weer wegvalt...

Maar weer bellen met KPN dan :/

-edit-

Voor de gein de oude convertor van T-mobile weer ertussen gezet, ipv van de NT van KPN, en nu blijft het prima werken....

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 14-06-2021 10:18 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

king006 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:
Ervaren meer mensen problemen met speedtesten? de snelheden zijn niet meer volledig.
De servers van KPN R'dam en KPN A'dam zijn al helemaal slecht.

Wellicht een verband met wat @stormfly schrijft?
Speedtest app downloaden voor Windows en dan gaan. Website versie niet betrouwbaar.

App:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yzcS5YD.png

Website:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kLIJZ9k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
Kan iemand hier misschien zijn ervaring delen met de vertraging van televisie? Ik kan melden dat t-mobile dramatisch is, maar ben nu aan het onderzoeken of ik naar kpn moet overstappen of een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rubman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:25:
Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van kanaal 690.

Heb een Samsung Q80R en 4k abonnement van KPN dus alles zou ik dat gebied goed moeten zijn.

Beeld is flets, kleuren vaag wit (van bijvoorbeeld Italië en Zwitserland) is meer grijs en hele beeld is meer alsof er een goedkope zonnebril overheen ligt. Dit heb ik ook met Netflix en die benader ik dus ook via tv ipv KPN kastje.
Kleuren mêh, vind 190 en 661 beter qua beeld terwijl het de minderen moeten zijn van 690.
Enige wat wel goed lijkt is geluid via versterker op kanaal 690.
Het ziet er beter uit (hier ook netjes HDR gedetecteerd), maar de vertraging is om te huilen. Na de eerste twee doelpunten snel weer naar standaard omgeschakeld, want ik wist door de buren al 10 seconden van tevoren of er gescoord ging worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag @mindcre8r van afgesplitst naar NAS in DMZ, niet te intern te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:44
Splinter Cell schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Speedtest app downloaden voor Windows en dan gaan. Website versie niet betrouwbaar.

App:
[Afbeelding]

Website:
[Afbeelding]
@Splinter Cell,

Maar kies eens handmatig voor KPN R'dam en KPN Amsterdam? Uiteraard test ik ook via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

king006 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:08:
[...]

@Splinter Cell,

Maar kies eens handmatig voor KPN R'dam en KPN Amsterdam? Uiteraard test ik ook via de app.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tjDuKFK.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eIIqnen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:44
@Splinter Cell,

Thanks voor je check! :) vreemd dat die twee hier juist slecht zijn en bij iemand anders ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
nextnext schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:47:
Kan iemand hier misschien zijn ervaring delen met de vertraging van televisie? Ik kan melden dat t-mobile dramatisch is, maar ben nu aan het onderzoeken of ik naar kpn moet overstappen of een andere provider.
offtopic:
Kabel TV wordt vaak niet afgesloten als je geen contract hebt. Je zou kunnen kijken of er signaal is en op die manier de latency testen. Je kan dan alleen geen UHD kijken want dat zit achter de decoder - maar NPO 1/2/3 zijn iirc beschikbaar zonder encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
de grote OPNsense KPN/Telfort IPTV how-to

Iemand die eens wil "schieten" op deze guide mbt IPTV? Is er ook een specifiek KPN IPTV topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Dit vraag je omdat de buren gister 20 seconden eerder aan het juichen waren dan jij? :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
Sharky schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Dit vraag je omdat de buren gister 20 seconden eerder aan het juichen waren dan jij? :P
Dat is correct :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 12:55

Quakie

quakelen

Viel mij gisteren ook op. Buiten in de tuinen gingen mensen helemaal los.. Duurde echt super lang voordat ik het zag.. inderdaad 20 a 30 seconde was het zeker wel. Ik keek via de iTV app van KPN.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Als je eerder dan je buren wilt juichen dan moet je naar FM radio gaan luisteren en als je dat te spartaans is dan is kijken via de schotel het beste alternatief. Daarna volgen Coax en Digitenne en daarna de multicast diensten zoals IPTV van KPN. De webstreams komen als laatste aan de beurt, dus diensten als NPO plus, Ziggo Go en NLZIET.

Het enige wat je je moet afvragen is of e voor een toernooi van nog geen maand en om de 2 jaar plaatsvindt (EK en WK) de gehele boel wilt omgooien.

Ik kijk overigens via NLZIET dus ik kan met je meepraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Als je eerder dan je buren wilt juichen dan moet je naar FM radio gaan luisteren en als je dat te spartaans is dan is kijken via de schotel het beste alternatief. Daarna volgen Coax en Digitenne en daarna de multicast diensten zoals IPTV van KPN. De webstreams komen als laatste aan de beurt, dus diensten als NPO plus, Ziggo Go en NLZIET.

Het enige wat je je moet afvragen is of e voor een toernooi van nog geen maand en om de 2 jaar plaatsvindt (EK en WK) de gehele boel wilt omgooien.

Ik kijk overigens via NLZIET dus ik kan met je meepraten :)
Grappig. Volgens mijn ervaring is digitale kabel TV nog steeds sneller dan via de satelliet. Daar hadden wij altijd +- 2 seconden vertraging. Keek ik naar de TV van de buren in de flat aan de overkant van de straat, dan startte daar 2 seconden eerder de leader van het NOS journaal dan hier met schotel.

Zelfs de iptv (met decoder) is sneller dan de schotel.

De app loop trouwens wel een kleine 10 seconden achter. Bij alle providers, of het nu Ziggo, KPN of CD is. Maar achter een decoder of rechtstreeks vanaf de kabel is het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik zit nu op kanaal 690 de wedstrijd Spanje - Zweden te kijken en het valt me op dat de tenuekleur van de Zweden soms wisselt van licht oranje naar geel. Ook de tijdbalk en het NOS logo knallen er qua kleur behoorlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Niet dat ik het kan zien, maar het tenue van Zweden hoort geel te zijn.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
stormfly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:33:

Iemand die eens wil "schieten" op deze guide mbt IPTV? Is er ook een specifiek KPN IPTV topic?
Volgens mij is er geen specifiek KPN IPTV topic, ik ken wel het Ubiquiti & IPTV topic.
Net zoals dat topic heb ik jouw OPNsense topic ook even aan de topic start hier toegevoegd, wellicht dat anderen daar baat bij hebben!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextnext
krakendmodem schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Grappig. Volgens mijn ervaring is digitale kabel TV nog steeds sneller dan via de satelliet. Daar hadden wij altijd +- 2 seconden vertraging. Keek ik naar de TV van de buren in de flat aan de overkant van de straat, dan startte daar 2 seconden eerder de leader van het NOS journaal dan hier met schotel.

Zelfs de iptv (met decoder) is sneller dan de schotel.

De app loop trouwens wel een kleine 10 seconden achter. Bij alle providers, of het nu Ziggo, KPN of CD is. Maar achter een decoder of rechtstreeks vanaf de kabel is het snelst.
hier een live testje: https://twitter.com/caspe.../1403436113117728768?s=20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook leuk te lezen uit dat Twitter draadje: https://amplify.nabshow.c...lion-viewers-no-big-deal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Die had ik gezien. Maar de discussie eronder volg ik dan weer niet helemaal.

Toch blijf ik het apart vinden. Het signaal gaat eerst naar Hilversum, daarna via glas naar Luxemburg om naar de Astra satellieten te beamen en vervolgens weer terug naar de aarde. 2 x 36.000km. Ik heb deze vergelijking jaren terug ook al eens gemaakt en toen liep tv via de schotel gewoon achter op CAI.

Maar dat is enkele jaren terug. Zal eens kijken of ik een tv signaal via Digitenne of Schotel kan oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
Rubman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:25:
Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van kanaal 690.

Heb een Samsung Q80R en 4k abonnement van KPN dus alles zou ik dat gebied goed moeten zijn.

Beeld is flets, kleuren vaag wit (van bijvoorbeeld Italië en Zwitserland) is meer grijs en hele beeld is meer alsof er een goedkope zonnebril overheen ligt. Dit heb ik ook met Netflix en die benader ik dus ook via tv ipv KPN kastje.
Kleuren mêh, vind 190 en 661 beter qua beeld terwijl het de minderen moeten zijn van 690.
Enige wat wel goed lijkt is geluid via versterker op kanaal 690.
Dit heb ik op m'n Samsung Q ook dat donkere beeld (hij herkent de bron wel als HDR), terwijl m'n LG Oled de 'HDR HLG' melding weergeeft en mega scherp beeld incl fatsoenlijke helderheid geeft. Ook zie ik dat het NPO1 logo en scorebord wel goed zijn qua helderheid (zie je vooral als ze de tribune laten zien, dan zie je achter het NPO logo een veel hogere helderheid dan ernaast).

Zijn bekende problemen die een heleboel mensen met 5202+Qled combo hebben. De instellingen van m'n ontvangers zijn gelijk dus denk een instelling in de Samsung. Heb zelf nog niet kunnen vinden wat de juiste instellingen moeten zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DUI-FRA is dan wel weer een leuke gelegenheid om wat met instellingen te spelen.

Als ik op mijn Arris ontvanger in het ‘Beelscherm’ menu HDR op ‘Aan’ zet ipv ‘Auto’ herkent mijn Samsung Q95T een ST.2084 (HDR10) signaal ipv HLG. Ineens is het donkere weg en ziet alles er veel beter uit. De scorebalk is nu ook niet meer zo opvallend fel tov de rest van het gras en de UEFA graphics zijn een stuk helderder. Waarschijnlijk doet de STB nu een conversie van HLG naar HDR10?

Volgens mij is er iets veranderd want ik zou zweren dat ik deze combinatie van instellingen al eerder heb gehad. Maar nu werkt het perfect.

Dus om 690 goed te kunnen zien met de combinatie Arris icm 2020 Samsung QLED TV:

- Ontvanger beeldscherm instelling HDR op ‘Aan’, niet ‘Auto’
- Beeldinstelling TV: Filmmodus, helderheid 50, kleurtint warm2
- Algemene instelling TV: Ecomodus, lichtsensor uit

Wereld van verschil. Nu is 661 ineens de fletsere zender. De scherpte van het 4K beeld komt zo ook veel meer tot z’n recht.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 15-06-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vanavond veel haperingen tijdens Frankrijk - Duitsland via kanaal 690 (KPN) ervaren, bij eerdere uitzendingen (wedstrijden) niet zo ervaren.
Meer hier last van gehad vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Edje040 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:16:
[...]

De berichten over de V12 zijn sterk wisselend. De een heeft geen problemen en de ander alleen maar. Persoonlijk ben ik geen fan van welke Experiabox dan ook (ervaring) maar waarom niet eerst proberen? switchen naar een Fritz!Box kan altijd nog. Als de V12 bij jou perfect werkt dan spaar je €7,50 per maand uit. Hou er wel rekening mee dat de instellingen van de V12 (zeker in vergelijking met de Fritz!Box) redelijk beperkt zijn. Met name bij bandsteering zijn er bij veel klanten issues en de banden splitsen is dacht ik niet mogelijk.

Op het KPN-forum is genoeg te vinden over de V12:

https://forum.kpn.com/int...ingen-webinterface-501604

https://forum.kpn.com/int...-uitleg-en-video-s-502209
Hmm vandaag ook de box 12 geïnstalleerd en 2,4 en 5 GHz wifi splitsen is 1e wat ik net wou doen. Lijkt idd niet mogelijk. Monteur vanmorgen had dat niet verteld toen ik zei dat ik dat van plan was. Hij zei alleen dat het nodig nodig was om te splitsen. In praktijk had ik hier altijd betere ervaring mee, geen idee hoe dat nu zit met de box 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Splitsen wordt met de default instellingen van de KPN app inderdaad meteen ongedaan gemaakt. Ik had er eerder ook betere ervaringen mee, ivm apparaten die default op de 2.4 bleven hangen. Tegenwoordig kun je er meer op vertrouwen dat ze sneller de 5 pakken.
Heb je de wifi-punten van kpn erbij, dan is splitsen al helemaal niet meer mogelijk. Dan pakt de config van de kpn app het meteen op.

Op je laptop kun je de 5ghz als preferred wel instellen (niet default in windows 10): https://www.tenforums.com...work-adapter-windows.html

Verder kun je met de 10, 10a, en 12 ook met de kpn app de config doen, en hem de settings van het modem laten "verbeteren" na een huis-scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Hopelijk hebben jullie een suggestie voor het volgende:

Ik heb KPN Hussel en KPN mobiel. Mijn glasvezelmodem is vanmorgen kapot gegaan, dus in afwachting van monteur. Ondertussen wel 100 GB gekregen om te overbruggen.

Via mijn iPad kan ik de KPN app gebruiken. Ipad is dan verbonden met de hotspot van mijn telefoon.
Ik wilde hetzelfde trucje uithalen op de televisie via de KPN app daar (LG televisie). Daar krijg ik de melding dat ik KPN lijn moet hebben om te kijken (en die doet het dus niet). Vreemd dat daar onderscheid in wordt gemaakt.

Dan dacht ik aan airplay, maar volgens mij kan dat niet, omdat mijn iPad verbonden is met mijn telefoon en dus niet met WiFi wat mijn Apple TV ook is.

Iemand nog een slim idee om toch tv te kijken via de hotspot van mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-09 07:12
Kan je niet de Apple TV ook op de telefoon hotspot zetten? Dan zitten ze in het zelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01

GVR

Lekkerbek312 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:51:

Ik heb KPN Hussel en KPN mobiel. Mijn glasvezelmodem is vanmorgen kapot gegaan, dus in afwachting van monteur. Ondertussen wel 100 GB gekregen om te overbruggen.

Via mijn iPad kan ik de KPN app gebruiken. Ipad is dan verbonden met de hotspot van mijn telefoon.
Ik wilde hetzelfde trucje uithalen op de televisie via de KPN app daar (LG televisie). Daar krijg ik de melding dat ik KPN lijn moet hebben om te kijken (en die doet het dus niet). Vreemd dat daar onderscheid in wordt gemaakt.

Dan dacht ik aan airplay, maar volgens mij kan dat niet, omdat mijn iPad verbonden is met mijn telefoon en dus niet met WiFi wat mijn Apple TV ook is.

Je iPad is toch verbonden met wifi? Dat het een hotspot is maakt niet uit. Inderdaad je apple TV ook verbinden met de hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11
RonnieKo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:03:
Kan je niet de Apple TV ook op de telefoon hotspot zetten? Dan zitten ze in het zelfde netwerk.
Dat of wellicht dat dit werkt https://appletoolbox.com/...letv-without-wifi-how-to/. Geen ervaring zelf mee. Weet ook niet of het nog kan in huidige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lekkerbek312 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:51:

Die iTV app op je televisie kijkt of er een vaste KPN lijn is (gekoppeld aan je abonnement thuis).

Via een ander KPN netwerk kijken (mobiel of vast) werkt niet. Ik heb dit ook eens geprobeerd maar krijg de melding dat ik alleen op m’n eigen netwerk kan kijken.

Enigste optie is casten. Of je Apple TV met je telefoon verbinden, als dat kan…. Of laptop aan je tv hangen. Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
Als mijn iPad verbinding heeft met mijn iPhone hotspot, dan staat dat als WiFi. Ik kan de Apple TV inderdaad ook op de hotspot zetten, maar dan zien de iPad en de Apple TV elkaar niet. Ik kan dus niet airplayen naar de Apple TV.

Peer to peer zou in theorie kunnen, maar daar heb ik dan weer hetzelfde probleem. Ik heb dan alleen onderling een verbinding met lokale content en geen internetverbinding om tv te kijken.

Ik denk dat ik dan alleen via de iPad kan kijken. Het is niet anders. Of even een NL ziet abo via de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
En via de KPN ITV-app op je telefoon streamen naar de appleTV? Lukt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
RonnieKo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:22:
En via de KPN ITV-app op je telefoon streamen naar de appleTV? Lukt dat wel?
Dat ja. ITV app op je telefoon zetten. Zender opzoeken en dan streamen/casten naar je Apple TV. Enige nadeel is dat je niet alle zenders hebt omdat het wordt gezien als buitenshuis (is via 4G) maar wel de meeste in ieder geval.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44

wtu

Vraagje over aansluiten van netwerk i.c.m. Deco M4 Mesh netwerk. Ik ben overstapper vanaf Ziggo.

Huidige situatie: Ziggo modem/router in Bridge Mode. 1x Deco M4 in de meterkast als Router. 2x Deco M4 verspreid door het huis (nu draadloos verbonden met degene in de meterkast) voor de Mesh dekking. Nu redelijk traag abo van Ziggo en werkt naar volle tevredenheid in deze opzet.

Situatie straks: 500Mb glasvezel via KPN. Krijg een EP V12 geleverd. Verder gebruik ik ook IPTV van KPN.

- Ik lees in het forum dat de setup die ik nu bij Ziggo heb niet gaat werken omdat IPTV dan niet werkt? Ik zie wel dat de DECO app IPTV functie heeft, maar dat werkt dus niet (goed)?
- Handigst dan om de EP als router te laten functioneren (WIFI uitschakelen) en de 3x Deco M4 in AP mode te zetten zodat mijn netwerk Mesh blijft?
- Iemand ervaring of ik mijn 500Mb snelheid ga halen met deze draadloze setup of moet ik (zoveel mogelijk) over op bekabelde verbinding tussen de Deco M4s (want geen separate backhaul WIFI)?

Iemand nog andere ideeen?

PS: ga volgende week vrijdag over en kan dan ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Dat ja. ITV app op je telefoon zetten. Zender opzoeken en dan streamen/casten naar je Apple TV. Enige nadeel is dat je niet alle zenders hebt omdat het wordt gezien als buitenshuis (is via 4G) maar wel de meeste in ieder geval.
Volgens mij kan dat alleen als je met het zelfde netwerk verbonden bent als de Apple TV.

Edit: Lees net dat de iPad als hotspot fungeert, dan moet het inderdaad werken als je de Apple TV ook met deze hotspot verbind.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-06-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
hoi,
wtu schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:32:
- Iemand ervaring of ik mijn 500Mb snelheid ga halen met deze draadloze setup of moet ik (zoveel mogelijk) over op bekabelde verbinding tussen de Deco M4s (want geen separate backhaul WIFI)?
Kabeltjes tussen je Accesspoints is altijd goed :) Als je de mogelijkheid hebt om een kabeltje te trekken dan zou ik dat altijd doen. Ook naar eventuele TV. Dat is een stuk betrouwbaarder dan via via de WiFi.
Ga je ook de settopbox van KPN voor TV gebruiken via het Mesh-netwerk? Of de KPN-app op de TV? Zelf heb ik hier de EB10 (Wifi uit) met de settopbox van KPN eraan en de verbinding naar een Airport Extreme (wifi) voor de rest van het netwerk. De TV zit op de settopbox. De computers en tablets kan ik TV kijken via de KPN TV-app en KPN iTV-webzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
Dan moet de Deco dus wel in ap-modus, want de Experiabox fungeert als router (kan niet in bridge modus). Zo gebruik ik hem ook met KPN. Gaat prima, hoewel je wel wat functies van de Deco mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Laatst online: 21:44

wtu

RonnieKo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:22:
Ga je ook de settopbox van KPN voor TV gebruiken via het Mesh-netwerk? Of de KPN-app op de TV? Zelf heb ik hier de EB10 (Wifi uit) met de settopbox van KPN eraan en de verbinding naar een Airport Extreme (wifi) voor de rest van het netwerk. De TV zit op de settopbox. De computers en tablets kan ik TV kijken via de KPN TV-app en KPN iTV-webzijde.
Ik wilde de settopbox gaan gebruiken. Kom nu vanaf CI+ module, dus alles ging via de TV zelf (zonder losse ziggo mediabox). Vond dat eigenlijk wel fijn. Maar eens kijken of het bevalt met de KPN settopbox, anders zou ik nog via de App kunnen.
Rallye schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:56:
Dan moet de Deco dus wel in ap-modus, want de Experiabox fungeert als router (kan niet in bridge modus). Zo gebruik ik hem ook met KPN. Gaat prima, hoewel je wel wat functies van de Deco mist.
RonnieKo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:22:

Kabeltjes tussen je Accesspoints is altijd goed :) Als je de mogelijkheid hebt om een kabeltje te trekken dan zou ik dat altijd doen. Ook naar eventuele TV. Dat is een stuk betrouwbaarder dan via via de WiFi.

Ok, dank voor jullie reactie. ga ik het zo eens proberen.
Ik heb op een aantal plekken kabelaansluitingen beschikbaar (en wil er nog 1 extra maken). Moet ik de Deco M4s daar neer zetten. Voordeel is met deze setup ook dat er een Deco M4 uit de meterkast kan en ik die ergens anders kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
Ik heb de Deco X60. Daarvoor wordt aangeraden om alle kabels af te takken vanaf de eerste Deco, eventueel via een switch. In mijn meterkast hangt dus de Experiabox, daarvandaan gaat een kabel naar de hoofd-Deco en van daar naar een 16-poort switch die de rest van het huis verzorgt, inclusief de andere Deco’s.

TV-kastjes zitten rechtstreeks op de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Rallye
ben geen netwerk expert, maar zie nut niet? Is hoofd Deco wezelijk anders dan die andere twee?
zou eerder zeggen dat je hoofd deco nu juist verkeerd staat... in de meterkast waar de experiabox ook staat?

experiabox - switch - kabel naar hoofd deco... andere twee deco via MESH verbonden met hoofd deco is juist waar ze mee adverteren toch? Het liefst doe je tweede en derde ook bedraad dan is het een roaming wifi netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 09:22
Ik had in maart mijn Telfort tv + internet abo omgezet naar Hussel 100Mbit met 5 € korting. In mei kreeg ik de mail dat de prijs verhoogd wordt. Eind mei heb ik het abo omgezet naar 200Mbit incl 5€ korting (geen nieuwe mail gekregen dat de 200Mbit ook duurder wordt)en vandaag kreeg ik de nieuwe factuur voor juli met de oude prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

zx9r_mario schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:59:
Ik had in maart mijn Telfort tv + internet abo omgezet naar Hussel 100Mbit met 5 € korting. In mei kreeg ik de mail dat de prijs verhoogd wordt. Eind mei heb ik het abo omgezet naar 200Mbit incl 5€ korting (geen nieuwe mail gekregen dat de 200Mbit ook duurder wordt)en vandaag kreeg ik de nieuwe factuur voor juli met de oude prijs :)
en wat betaal je nu voor 200/200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Quakie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:25:
[...]

en wat betaal je nu voor 200/200?
45 euri incl korting zolang abonnement loopt.

Zou anders 43,88 worden voor 100Mbit per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Meerdere mensn last van flikkeringen in het beeld? Zwarte beelden, half beeld? :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tyUlZ2BNli1lduypKPBIyQt7Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wszlf2dVqTHX59E14UDhD6O.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje van een Ziggo gebruiker op twitter, ligt ws. aan de bron/NPO.

[ Voor 8% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-06-2021 21:14 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 26-09 09:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

MisteRMeesteR schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:10:
Meerdere mensn last van flikkeringen in het beeld? Zwarte beelden, half beeld? :+
Hier bleef de bovenkant van de scheids gewoon staan tijdens de penalty terwijl zijn benen weg liepen.

Steeds een blok wat blijft staan

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rubman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Hier bleef de bovenkant van de scheids gewoon staan tijdens de penalty terwijl zijn benen weg liepen.

Steeds een blok wat blijft staan
Klopt, nu maar weer kijken op 661 :Y)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Super irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 26-09 09:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier ook maar naar 661 ingeschakeld

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

zx9r_mario schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:55:
[...]

45 euri incl korting zolang abonnement loopt.

Zou anders 43,88 worden voor 100Mbit per 1 juli.
Mooi betaal 50 inclusief tv en kortingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Quakie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:01:
[...]
Mooi betaal 50 inclusief tv en kortingen
TV had ik eerst via Telfort. Ik heb nu Hussel internet only en voor TV gebruik ik NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:50
nocalimero schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Ok. Top voor de tips hier.
Ik ga dat binnenkort maar eens plannen als mijn vrouw van huis is en de kinderen slapen ...

Eerst maar eens bedenken waar op zolder die Experiabox ook al weer ligt ...
Ik heb de Experiabox gevonden op zolder en die er afgelopen donderdag een uurtje aangehangen. De update is volgens mij geslaagd, ik moest op de Fritzbox inderdaad een KPN profiel kiezen ipv Telfort en internet deed het weer.
TV doet het (gelukkig) ook gewoon, alleen het vast bellen lukt niet.

Ik heb op de KPN site een handleiding gevonden om KPN telefonie voor de Fritzbox in te stellen, maar ook dan lukt het mij niet. Ik krijg niet alle mogelijkheden te zien in de Fritzbox instellingen om alles in te kunnen geven. Zometeen maar eens bellen met de helpdesk ...

Of heeft iemand hier een goede tip?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
nocalimero schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Ik heb de Experiabox gevonden op zolder en die er afgelopen donderdag een uurtje aangehangen. De update is volgens mij geslaagd, ik moest op de Fritzbox inderdaad een KPN profiel kiezen ipv Telfort en internet deed het weer.
TV doet het (gelukkig) ook gewoon, alleen het vast bellen lukt niet.

Ik heb op de KPN site een handleiding gevonden om KPN telefonie voor de Fritzbox in te stellen, maar ook dan lukt het mij niet. Ik krijg niet alle mogelijkheden te zien in de Fritzbox instellingen om alles in te kunnen geven. Zometeen maar eens bellen met de helpdesk ...

Of heeft iemand hier een goede tip?
Thanks voor de terugkoppeling d:)b.

Geen idee hoe het zit met telefonie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
Vraagje ik heb KPN 4K ontvanger en een samsung tv. Afstandsbediening is gekoppeld.
Alleen kan ik niet de afstandsbediening gebruiken om in de instellingen van de samsung tv te gaan. Dan moet ik de samsung afstandsbediening gebruiken. Is het mogelijk om iets aan zetten dat ik ook daar de KPN afstandsbediening voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
lHybridl schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:45:
Vraagje ik heb KPN 4K ontvanger en een samsung tv. Afstandsbediening is gekoppeld.
Alleen kan ik niet de afstandsbediening gebruiken om in de instellingen van de samsung tv te gaan. Dan moet ik de samsung afstandsbediening gebruiken. Is het mogelijk om iets aan zetten dat ik ook daar de KPN afstandsbediening voor kan gebruiken?
Nee. Volume, aan/uit en Source zijn de zaken die je op je TV kan instellen met de KPN afstandsbediening(en soms ook een verdwaalde onverwachte functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Na vrij lang wikken en wegen heb ik vrijdag de knoop doorgehakt, Xs4all opgezegd per 1 juli wegens de prijsverhoging en een KPN-abonnement aangevraagd (glasvezel in WBA-gebied) via de huidige aanbieding op Breedbandwinkel (€35 per maand voor 12 maanden voor alle internetsnelheden), maar dan wel met de Fritzbox. Gisteren kreeg ik de bevestiging van KPN, maar ook een mail waarin werd gezegd dat er een monteur langs moet komen en de afspraak werd gepland voor 6 juli. Dit vind ik een beetje merkwaardig, aangezien ik van KPN precies dezelfde Fritzbox krijg als ik nu van Xs4all heb, dus hoeft er volgens mij maar één ding omgezet te worden en ik zie ook niet in waarom dat niet per 1 juli kan. De klantenservice van KPN heeft mij doorverwezen naar de afdeling netwerk, die ik maandagochtend ga bellen.

Weet iemand hier of KPN eigenlijk altijd een monteur stuurt, ongeacht of dat daadwerkelijk nodig is? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In principe kun je zelf alles werkend aanleggen, mits signaal aanwezig. Dan is monteur alleen nodig voor afvinken van goede aanleg en werkzame verbinding (administratieve handeling). Heb ik eerder met Telfort ook gehad.
Als monteur ook wijkkast nog moet omzetten, dan kun je zelf wel eerder aanleggen maar gebeurt er niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 20-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 26-09 11:55
fondacio schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:36:
Na vrij lang wikken en wegen heb ik vrijdag de knoop doorgehakt, Xs4all opgezegd per 1 juli wegens de prijsverhoging en een KPN-abonnement aangevraagd (glasvezel in WBA-gebied) via de huidige aanbieding op Breedbandwinkel (€35 per maand voor 12 maanden voor alle internetsnelheden), maar dan wel met de Fritzbox. Gisteren kreeg ik de bevestiging van KPN, maar ook een mail waarin werd gezegd dat er een monteur langs moet komen en de afspraak werd gepland voor 6 juli. Dit vind ik een beetje merkwaardig, aangezien ik van KPN precies dezelfde Fritzbox krijg als ik nu van Xs4all heb, dus hoeft er volgens mij maar één ding omgezet te worden en ik zie ook niet in waarom dat niet per 1 juli kan. De klantenservice van KPN heeft mij doorverwezen naar de afdeling netwerk, die ik maandagochtend ga bellen.

Weet iemand hier of KPN eigenlijk altijd een monteur stuurt, ongeacht of dat daadwerkelijk nodig is? Of mis ik hier iets?
Is niet nodig. De reden is dat er in de KPN-administratie niks bekend is over de aanwezigheid van een NTU.
In dit geval hoef je helemaal geen afspraak te maken, aangezien de patch vooraf wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
@Get!em en @mad-dog, dank. Als ik het goed begrijp, moet ik maandag dus even melden dat er al een NTU aanwezig is (nota bene door een KPN-monteur aangelegd, maar dan voor Xs4all), en dan hangt het er alleen van af of er nog iets in de wijkkast moet worden gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:50
Segafreak83 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Thanks voor de terugkoppeling d:)b.

Geen idee hoe het zit met telefonie helaas.
Ik heb de telefonie inmiddels half werkend ....
Ik kan gebeld worden, maar helaas werkt uitgaand bellen niet via de Fritzbox. Waarschijnlijk staat er ergens een instelling verkeerd.
Heeft iemand een idee welke instelling?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fondacio schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:21:
@Get!em en @mad-dog, dank. Als ik het goed begrijp, moet ik maandag dus even melden dat er al een NTU aanwezig is (nota bene door een KPN-monteur aangelegd, maar dan voor Xs4all), en dan hangt het er alleen van af of er nog iets in de wijkkast moet worden gewijzigd?
Er is een hele kleine kans dat er een monteur bij je thuis nodig is. Heb jij nog een hele oude NTU die niet geschikt is voor Gbit maar slechts max 100Mbit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 26-09 11:55
fondacio schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:21:
Als er zoals @Barre73 zegt al een Gbit NTU hangt hoef je helemaal niks te doen. Het enige wat de monteur dan komt doen is het modem installeren(beetje zinloos dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
Barre73 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Nee. Volume, aan/uit en Source zijn de zaken die je op je TV kan instellen met de KPN afstandsbediening(en soms ook een verdwaalde onverwachte functie).
ah dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16

12 maanden voor €35 glasvezel?? Dat is een interessante propositie!! Daar heb ik ook wel interesse in. Zie alleen op Breedbandwinkel dat ik bij Internet/TV/Bellen maar 6mnd €35 krijg plus €85 cashback.

Hoe heb jij die 12 maanden dan gekregen ?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:13:
[...]

12 maanden voor €35 glasvezel?? Dat is een interessante propositie!! Daar heb ik ook wel interesse in. Zie alleen op Breedbandwinkel dat ik bij Internet/TV/Bellen maar 6mnd €35 krijg plus €85 cashback.

Hoe heb jij die 12 maanden dan gekregen ?
Voor mij is het alleen internet via glasvezel. Dan krijg je de eerste 12 maanden voor €35 per maand en betaal je daarna het normale tarief. De aanbieding staat er bij mij nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
fondacio schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Voor mij is het alleen internet via glasvezel. Dan krijg je de eerste 12 maanden voor €35 per maand en betaal je daarna het normale tarief. De aanbieding staat er bij mij nog steeds.
De enige die ik kan vinden is 12 maanden ADSL voor €35 50mbit. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 15:58
Iemand hier iptv via eigen router? Ik heb zelf geen KPN mee sinds 2 jaar, maar mijn broer nog wel. Daar werkt sinds gister opeens IPTV niet meer. Lijkt alsof ik wat andere routes naar vlan 4 moet routeren?

Tips m.b.t. De huidige instellingen meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
fondacio schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Hier op de postbode €32,5 voor 6mnd bij alleen glas, en daarna normale tarief.
Oud Vodafone gebied (OBD??)

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:10:
[...]

De enige die ik kan vinden is 12 maanden ADSL voor €35 50mbit. Heb je een linkje?
https://www.breedbandwink...ternet-500-mb--aanbieding

Werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Heel apart.. de link werkt prima. Tot ik een adres invul (waarvan ik zeker weet dat er een niet gebruikte glasvezelaansluiting van Reggefiber hangt). Dan ineens niet meer beschikbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Barre73 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Heel apart.. de link werkt prima. Tot ik een adres invul (waarvan ik zeker weet dat er een niet gebruikte glasvezelaansluiting van Reggefiber hangt). Dan ineens niet meer beschikbaar .
Hier exact hetzelfde, apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Stinger_Ventura schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:30:
[...]

Hier op de postbode €32,5 voor 6mnd bij alleen glas, en daarna normale tarief.
Oud Vodafone gebied (OBD??)
Waarschijnlijk. "Dit KPN abonnement is op uw adres helaas niet beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

KPN stuurt die monteur gewoon… is niet af te zeggen. Bespaar je alle moeite en uitzonderingen.

Ik ben vannacht ook over gegaan en kan ‘m zo koffie aanbieden 👍

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Miezie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:23:
[...]

KPN stuurt die monteur gewoon… is niet af te zeggen. Bespaar je alle moeite en uitzonderingen.

Het probleem is dat de migratie datum wordt gekoppeld aan die monteur. Er is weinig monteurscapaciteit en dus kan de vraagsteller gaan wachten tot 6 juli.. terwijl dat wellicht niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
In een kwartier tijd gemigreerd van XS4ALL naar KPN zonder enig gedoe, hier wordt ik blij van :)

Vervolgens binnen een half uur de eerste mailtjes dat al mijn hussel producten voorzien zijn van de juiste kortingen, hier wordt ik nog blijer van :D

De monteur was zwaar relaxed en zag aan mijn UI netwerk-setup dat de WiFi uitgezet kon worden op het modem zelf, heerlijk, iemand die meedenkt en niet doet zoals op zijn papiertje staat omgeschreven. Als ik terug denk hoe moeizaam de migratie van KPN naar XS4ALL ging ben ik super tevreden hoe soepel dit verlopen is, dikke kudos voor KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Miezie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:23:
[...]

Dat klopt dus inderdaad. Ik heb net dat netwerknummer ingebeld, maar kreeg een keuzemenu waarin mijn optie niet voorkwam. Vervolgens dus toch maar de gewone klantenservice gebeld, maar daar kreeg ik een medewerker die niet zo goed buiten de door KPN voorgeschreven categorieën kon of mocht denken. Het enige wat hij kon doen was de afspraak naar 2 juli verplaatsen. In het ergste geval zit ik dus zo'n 24 uur zonder internet; dat is in elk geval wat minder erg dan vijf dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Miki schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:13:
In een kwartier tijd gemigreerd van XS4ALL naar KPN zonder enig gedoe, hier wordt ik blij van :)

Vervolgens binnen een half uur de eerste mailtjes dat al mijn hussel producten voorzien zijn van de juiste kortingen, hier wordt ik nog blijer van :D

De monteur was zwaar relaxed en zag aan mijn UI netwerk-setup dat de WiFi uitgezet kon worden op het modem zelf, heerlijk, iemand die meedenkt en niet doet zoals op zijn papiertje staat omgeschreven. Als ik terug denk hoe moeizaam de migratie van KPN naar XS4ALL ging ben ik super tevreden hoe soepel dit verlopen is, dikke kudos voor KPN!
Ik neem aan dat jij wel gebruik maakte van de overstapservice? Dat was bij mij namelijk niet echt mogelijk omdat ik opgezegd heb wegens de prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
sl1000 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:45:
Iemand hier iptv via eigen router? Ik heb zelf geen KPN mee sinds 2 jaar, maar mijn broer nog wel. Daar werkt sinds gister opeens IPTV niet meer. Lijkt alsof ik wat andere routes naar vlan 4 moet routeren?

Hier een Netgear R7000 met xwrt-vortex draaiende. Ik kom van telfort dus iptv staat nog ingesteld op vlan 34.
In de nacht van za-zo was er bij ons gepland onderhoud, wat werd gecommuniceerd via enkel een sms. verder weinig toelichting wat er gedaan zou worden.
Zondag werkte iptv niet meer. Ik dacht dus meteen aan het aanpassen van de instellingen naar de kpn instellingen, maar blijkbaar was alleen een reboot van de router genoeg.
Hier werkt het weer, met nog steeds de telfort instellingen.

Voor het aanpassen naar KPN instellingen moet de verbinding worden aangepast van DHCP (automatisch IP) naar PPPOE met een willekeurige gebruikersnaam en ww (mag niet leeg zijn) en het vlan voor IPTV internet (*bedankt @Muis666) aanpassen naar vlan 6.
Bovenstaand heb ik zelf nog niet getest, want het werkt nu nog op de oude instellingen...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
sl1000 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:45:

Hier e.a voor OPNsense beschreven

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 21-06-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
fondacio schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Ik neem aan dat jij wel gebruik maakte van de overstapservice? Dat was bij mij namelijk niet echt mogelijk omdat ik opgezegd heb wegens de prijsverhoging.
Beide keren heb ik er gebruik van gemaakt, de eerste keer ging hopeloos mis toen ik van KPN naar Xs4all ging, maar vanochtend ging het super soepel toen ik weer terug keerde naar KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 21-06-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:20
bramv82 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Hier een Netgear R7000 met xwrt-vortex draaiende. Ik kom van telfort dus iptv staat nog ingesteld op vlan 34.
In de nacht van za-zo was er bij ons gepland onderhoud, wat werd gecommuniceerd via enkel een sms. verder weinig toelichting wat er gedaan zou worden.
Zondag werkte iptv niet meer. Ik dacht dus meteen aan het aanpassen van de instellingen naar de kpn instellingen, maar blijkbaar was alleen een reboot van de router genoeg.
Hier werkt het weer, met nog steeds de telfort instellingen.

Voor het aanpassen naar KPN instellingen moet de verbinding worden aangepast van DHCP (automatisch IP) naar PPPOE met een willekeurige gebruikersnaam en ww (mag niet leeg zijn) en het vlan voor IPTV aanpassen naar vlan 6.
Bovenstaand heb ik zelf nog niet getest, want het werkt nu nog op de oude instellingen...
KPN en ex Telfort gebruiken precies dezelde instellingen voor IPTV (over Vlan4).
KPN gebruikt voor Internet inderdaad wel Vlan 6 (PPPoE) en ex Telfort Vlan 34 (DHCP). Maar KPN is hard bezig om iedereen van Vlan 34 af te krijgen door migraties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:03
Goedemorgen. Zojuist een mail ontvangen dat ons modem een softwareupdate krijgt. Nu heb ik echter een Fritzbox 4040 ipv de Experia V8 (ex Telfort) in gebruik. Iemand ervaring hiermee? Kan ik mn Fritz gewoon laten zitten, moet ik de Experia tijdelijk plaatsen of kan ik beter KPN ff contacten?

Mail heeft het alleen over ' softwareupdate zodat uw modem is voorzien van een nieuw IP-adres , de nieuwste software en de laatste veiligheidsupdates'

Heb weinig trek om de Experia weer te gaan gebruiken ivm allerlei settings die inmiddels in de Fritz zitten (proxy ed) die niet in de Experia geregeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Dank, heb na wat tcp dumps en traces gevonden dat het IPTV-kastje middels een DNS naam met een KPN server wilde praten om een firmware update op te halen. deze DNS naam was alleen in de KPN DNS servers te vinden, en die gebruikten nu net niet meer.
na toevoeging van die servers aan adguard als source werkte alles weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Miki schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Beide keren heb ik er gebruik van gemaakt, de eerste keer ging hopeloos mis toen ik van KPN naar Xs4all ging, maar vanochtend ging het super soepel toen ik weer terug keerde naar KPN.
Da's goed om te weten. Helaas zal het bij mij wat minder soepel gaan. Xs4all vertelde me net dat van hun kant de aansluiting om middernacht op 1 juli beëindigd wordt en KPN komt pas op 2 juli, dus dat wordt dan maar een internetloze dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
fondacio schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Da's goed om te weten. Helaas zal het bij mij wat minder soepel gaan. Xs4all vertelde me net dat van hun kant de aansluiting om middernacht op 1 juli beëindigd wordt en KPN komt pas op 2 juli, dus dat wordt dan maar een internetloze dag...
Dat geintje had ik ook met XS4ALL, afgelopen zaterdag zou mijn internet verbinding ophouden en pas maandag (vandaag) kon ik de monteur van KPN laten komen i.v.m. plaatsen van de media converter.
Gelukkig als je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft je verbinding bij Xs4all in de lucht totdat de nieuwe verbinding van KPN tot stand is gekomen.

Bij Xs4all is het op dit moment een zooitje, ik ben erg blij dat ik er weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Miki schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:21:
Bij Xs4all is het op dit moment een zooitje, ik ben erg blij dat ik er weg ben.
Wellicht offtopic in dit forum, maar ik had daar eigenlijk to nu toe alleen maar positieve ervaringen. Wel had ik de indruk dat het een beetje van de medewerker afhangt hoe goed je geholpen wordt en het is wel duidelijk dat ze hard hun best doen om toch zoveel mogelijk klanten vast te houden. Ik zou er ook zijn gebleven als die KPN-aanbieding niet was langsgekomen en het blijft toch wel vaag dat uiteindelijk het moederbedrijf de grootste concurrent is. Ik ben wel benieuwd of ik enig verschil ga bemerken in de kwaliteit van de internetverbinding zelf.

Die overstap zonder overstapservice blijft wel een beetje vaag. Ik zal mijn modem er wel aan laten hangen en zien of ik op 1 juli nog een signaal van ofwel Xs4all ofwel KPN heb, of dat ik echt moet wachten tot de komst van die monteur. En dan hoeft-ie alleen maar de ene Fritzbox 7590 te vervangen door de ander (kan ik natuurlijk zelf ook, maar dan heeft hij in ieder geval iets te doen) en mag hij weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 12:59
Hier ook over vanaf Ziggo naar KPN en tot nu toe alleen maar fijne ervaringen. Merk dat webpagina's zoals bijvoorbeeld tweakers sneller laden en dat de standaard WiFi beter te doen is dan die van Ziggo. Het enige waar ik me nu nog aan stoor is dat het beeld en geluid langzamer worden opgebouwd dan Ziggo als er van tv kanaal veranderd wordt maar dat nemen we op de koop toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Beetje offtopic, maar dit klinkt
"Bij Xs4all is het op dit moment een zooitje, " dat ik toch beter bij xs4all weg kan gaan en naar KPN,
Ergens in dit topic of die andere van KPN glasvezel meldt ik dat ze in mijn appartement tot aan de meterkast glasvezel hebben aangelegd.
Nu zei de voorzitter van de VVE (die ons een nutteloze enquete liet doen) dat KPN automatisch contact met je zou opnemen voor de verlenging naar je appartement, in mijn geval 40 meter verder.
Nou wil het geval dat mijn benedenbuurman wel een brief van KPN had gekregen voor de aansluiting (zit dus bij KPN) en ik niet, (tjonge xs4all is niet belangrijk, is dan mijn gedachte).

Vraag me wel af hoe KPN dat bij de benedenbuurman wil realiseren maar dat kan ik na donderdag wel aan hem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
sl1000 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Dank, heb na wat tcp dumps en traces gevonden dat het IPTV-kastje middels een DNS naam met een KPN server wilde praten om een firmware update op te halen. deze DNS naam was alleen in de KPN DNS servers te vinden, en die gebruikten nu net niet meer.
na toevoeging van die servers aan adguard als source werkte alles weer als een trein.
Nice, welke dns naam is dit zou je die kunnen delen voor het bijwerken van mijn post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
stormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Nice, welke dns naam is dit zou je die kunnen delen voor het bijwerken van mijn post?
IPTV babbelde met 195-121-79-27.dc.kpn.net.80 om de update binnen te trekken.
maar dit zou voor verschillende regios wellicht anders kunnen zijn ivm loadbalancing?
ik denk dat de algemene opmerking dat je minimaal een dns server van KPN in je dns oplossing moet blijven gebruiken het beste is. dan cover je alle toekomstige aanpassingen.

Zoals gezegd. ik stuur ik bij mijn broer alles door adguard, en daar heb ik de KPN dns server naast de andere gebruikte dns servers toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Zo... Zojuist heb ik mijn TV abonnement bij KPN opgezegd en ziet nu alleen nog maar voor Internet bij KPN.
NLZiet abonnement genomen, want dat scheelt nogal. Netflix, Disney+ en F1TV had ik al, dus ga nu van €84,48 per maand naar €50,- per maand bij KPN.

Ben alleen nog aan het kijken of ik mijn Netgear R7800 met OpenWRT wil gaan vervangen, want die heeft wat moeite af en toe, lijkt het.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:53
jeroentjeh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:34:
Hier ook over vanaf Ziggo naar KPN en tot nu toe alleen maar fijne ervaringen. Merk dat webpagina's zoals bijvoorbeeld tweakers sneller laden en dat de standaard WiFi beter te doen is dan die van Ziggo. Het enige waar ik me nu nog aan stoor is dat het beeld en geluid langzamer worden opgebouwd dan Ziggo als er van tv kanaal veranderd wordt maar dat nemen we op de koop toe. ;)
Ik denk ook eraan om over te stappen. Weet alleen nog niet of ik mijn CI+ wil missen. :) Tien jaar geleden ofzo KPN gehad en destijds was zappen echt drama. Al kijken we steeds minder TV dus het is wel steeds minder een issue.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ben.Hahlen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:17:
Zo... Zojuist heb ik mijn TV abonnement bij KPN opgezegd en ziet nu alleen nog maar voor Internet bij KPN.
NLZiet abonnement genomen, want dat scheelt nogal. Netflix, Disney+ en F1TV had ik al, dus ga nu van €84,48 per maand naar €50,- per maand bij KPN.

Ben alleen nog aan het kijken of ik mijn Netgear R7800 met OpenWRT wil gaan vervangen, want die heeft wat moeite af en toe, lijkt het.
TV is toch maar 10 EUR bij KPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ik denk ook eraan om over te stappen. Weet alleen nog niet of ik mijn CI+ wil missen. :) Tien jaar geleden ofzo KPN gehad en destijds was zappen echt drama. Al kijken we steeds minder TV dus het is wel steeds minder een issue.
Met de huidige Arris VIP5202 Setop box is het anders prima & snel zappen. En gezien het feit hij met bluetooth werkt hoeft hij ook niet in het zicht te staan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:50:
[...]
TV is toch maar 10 EUR bij KPN?
Ja, maar dan krijg je nog 4K (+ €2,50), een extra ontvanger (+ €5,-), PlusPakket (Vroeger gratis, nu €1,99) en Ziggo Sport (+ €14,99).
Dus dan zit je op €34,48.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Ja, maar dan krijg je nog 4K (+ €2,50), een extra ontvanger (+ €5,-), PlusPakket (Vroeger gratis, nu €1,99) en Ziggo Sport (+ €14,99).
Dus dan zit je op €34,48.
Ja, maar dat is wel wat appels met peren toch? NL Ziet vervangt dat allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Ja, maar dat is wel wat appels met peren toch? NL Ziet vervangt dat allemaal niet.
Volledig mee eens. dat is ook de reden dat ik nog (verplicht) tv afneem: zonder itv is ESPN Totaal en Ziggo Sport Totaal niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Dat hangt er vanaf... NLZiet was ook niet de enige overweging:

Ziggo Sport had ik primair voor de Formule 1, maar ik had óók F1TV.
Het Plus-pakket keken wij bijna niks van. Een paar jaar geleden, toen de kinderen nog kleiner waren, was BabyTV leuk, maar daar hoeven we nu niet meer mee aan te komen. Die gaan naar Netflix of Disney+
NLZiet kan je ook op twee apparaten tegelijkertijd, zal ook niet vaak voorkomen.
4K is leuk, maar nog bijna niks wordt in 4K aangeboden. Het grootste voordeel daarvan was dan ook de ontvanger die met een BT-afstandsbediening werkt.

Blog

Pagina: 1 ... 42 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen