Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-03 22:56
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:01:
Morgen ga ik over van T-Mobile glas naar KPN met mijn eigen Mikrotik router waar een SFP module in prikt (zelfde als die T-Mobile leverde dus geschikt).

Nu lees ik dat je alleen het vlan id hoeft aan te passen en over moet op PPPoE, maar KPN levert daar geen username en password voor. Volgens de handleiding op KPN.com is het voorbeeld internet/internet.
Begrijp ik daaruit dat je gewoon letterlijk "internet" voor beide mag gebruiken?

En daarnaast nog even wat MTU waardes correct instellen, haal ik uit dit topic.
Let ook hier weer op..... als KPN monteur een ONT bij zich heeft is het over en uit met de SFP/Gbic van je Microtik..... en moet je weer een gewone netwerkkabel gebruiken om je WAN poort aan te sluiten.

En wat @Dennis-L zegt klopt als een bus, als er bij username / password maar iets ingevuld is.
MTU waardes inderdaad goed instellen, anders worden de pakketten "gechopt" en krijg je problemen met voornamelijk het opbouwen van de webpagina's.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:55

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

Morgen ga ik over van T-Mobile glas naar KPN met mijn eigen Mikrotik router waar een SFP module in prikt (zelfde als die T-Mobile leverde dus geschikt).

Nu lees ik dat je alleen het vlan id hoeft aan te passen en over moet op PPPoE, maar KPN levert daar geen username en password voor. Volgens de handleiding op KPN.com is het voorbeeld internet/internet.
Begrijp ik daaruit dat je gewoon letterlijk "internet" voor beide mag gebruiken?

betreft MTU, in mijn OPNsense bak staat deze op 1492. heb gepoogd deze op 1500 te krijgen maar dit resulteerde uiteindelijke in geen WAN meer. 1492 is trouwens wat opnsense bij mij zelf invult...
merk geen enkel vertraging of dergelijks...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:59
geenwindows schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:50:
[...]

betreft MTU, in mijn OPNsense bak staat deze op 1492. heb gepoogd deze op 1500 te krijgen maar dit resulteerde uiteindelijke in geen WAN meer. 1492 is trouwens wat opnsense bij mij zelf invult...
merk geen enkel vertraging of dergelijks...
Wanneer je router RFC4638 ondersteunt dan kan je je PPPoE instellen op 1500

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 22:42
Soundwork schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Let ook hier weer op..... als KPN monteur een ONT bij zich heeft is het over en uit met de SFP/Gbic van je Microtik..... en moet je weer een gewone netwerkkabel gebruiken om je WAN poort aan te sluiten.

En wat @Dennis-L zegt klopt als een bus, als er bij username / password maar iets ingevuld is.
MTU waardes inderdaad goed instellen, anders worden de pakketten "gechopt" en krijg je problemen met voornamelijk het opbouwen van de webpagina's.
Ik weet niet wat een ONT is.. maar ik heb die afspraak juist geannuleerd.
Ik heb gewoon T-Mobile glas, via KPN netwerk, dus zou niet weten wat de monteur moet komen doen.
Zolang T-Mobile hun SFP module niet terugvraagt, gebruik ik die gewoon zoals ik m nu ook gebruik (en anders vind je zat van deze via Marktplaats voor 2 tientjes).

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:39
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:42:
[...]

Ik weet niet wat een ONT is.. maar ik heb die afspraak juist geannuleerd.
Ik heb gewoon T-Mobile glas, via KPN netwerk, dus zou niet weten wat de monteur moet komen doen.
Zolang T-Mobile hun SFP module niet terugvraagt, gebruik ik die gewoon zoals ik m nu ook gebruik (en anders vind je zat van deze via Marktplaats voor 2 tientjes).
Een ONT is de mediaconverter maar dan voor GPON. Zo te horen zal KPN bij jou gewoon op de oude niet-Gpon manier gaan leveren en dan maakt dit verhaal niet zo veel uit.

Ben wel benieuwd of het bij jou meteen werkt of dat je gedwongen bent de Experiabox eenmalig aan te sluiten. In dat geval heb je ook eenmalig een Mediaconverter/NT van KPN nodig.

• Jazco2nd
Barre73 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Ben wel benieuwd of het bij jou meteen werkt of dat je gedwongen bent de Experiabox eenmalig aan te sluiten. In dat geval heb je ook eenmalig een Mediaconverter/NT van KPN nodig.
WAAAAAT!?
Die informatie is essentieel, heb ik nergens gevonden. Nu werkt het dus inderdaad niet :(

Heb het maar hier gepost:
Jazco2nd in "[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie"

Nu moet ik dus als de donder een monteur afspraak maken om een mediaconverter te krijgen |:( en voorlopig werken via mijn wifi hotspot..

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:04
Tja, dat is het risico als je denkt het beter te weten dan het bedrijf wat je een abonnement verkoopt :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:55:
[...]

WAAAAAT!?
Die informatie is essentieel, heb ik nergens gevonden. Nu werkt het dus inderdaad niet :(

Nu moet ik dus als de donder een monteur afspraak maken om een mediaconverter te krijgen |:( en voorlopig werken via mijn wifi hotspot..
Kun je niet het WAN VLAN (dot1q id 6 dus) via je eigen apparatuur doorzetten naar een switchpoortje met daarachter de Experiabox ;)? Heb je geen NTU nodig.

Prutsblog | Lekker prutsen!

• Crayne
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:10

Crayne

Have testicles, will travel

Barre73 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:23:
[...]
Kan je YouTube wel openen op de HMB2260 zelf?
Heb je al een herstart of opnieuw installeren software van de HMB2260 geprobeerd?

Hier even gecheckt maar de decoder is bij mij nog wel te zien bij de cast-opties. Maar ja, ik heb dan ook een Samsung telefoon _O-
De Youtube app werkt helemaal naar behoren, kan ook inloggen zonder problemen, ik kan alleen niet casten. Extra info: deze settopbox is laatst gewisseld vanwege problemen met apps die eruit knalden, ik heb nog 2 settopboxes in huis en daar kan ik gewoon naar casten.

Herstart en een reset naar fabrieksinstellingen heb ik inderdaad ook geprobeerd (mede door troubleshooting tips op andere sites), maar dat doet niets. Wel apart dat na een reset naar fabrieksinstellingen de naam die ik het ding had gegeven gewoon blijft. :/

Mijn Library Thing catalogus

• geenwindows

geenwindows

Dennis-L schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:05:
[...]

ah, dan ga ik daarmee de fout in. de onboard NIC en de Intel X540-T2 krijg ik niet werkend, misschien krijg ik het wel werkend met de Mellanox ConnectX-3 Pro MCX312B-XCCT, ff testen als die binnen is, ben wel benieuwd of er wel degelijk verschil merkbaar is met 1500 vs 1492...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Barre73
Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:55:
[...]

WAAAAAT!?

Die media converter is voor weinig te koop op MP. Gaat misschien een stuk sneller. Er op klikken is simpel als je goed kijkt (YouTube heeft handleidingen). En als je even hier lijkt kan je zien welke mediaconverter je nodig hebt voor jouw specifieke FTU. Er zijn namelijk 3 typen FTU's in Nederland.

• Jazco2nd
MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Kun je niet het WAN VLAN (dot1q id 6 dus) via je eigen apparatuur doorzetten naar een switchpoortje met daarachter de Experiabox ;)? Heb je geen NTU nodig.
Dat klinkt heel slim, maar zo een expert ben ik niet. Met de Mikrotik kan dit vast wel ja.

In elk geval:
gelijk ff afspraak gemaakt met een monteur van KPN voor morgenochtend, want KPN zegt nu zelf dat je eerst verbinding moet maken met de Experiabox voordat een eigen modem werkt 8)7 dat hadden ze mij natuurlijk een wel wat eerder kunnen vertellen, bijvoorbeeld toen ik ze vroeg of een monteur nodig is, als ik mijn eigen apparatuur heb die al werkt met Tmobile Thuis op KPN netwerk..

De PPPoE client is connected, SFP poort staat op link OK. Maar toch geen internet helaas.

edit: OPGELOST!
Ik moest alleen nog een NAT regel wijzigen, masquerade naar pppoe-client (KPN) ipv vlan-internet (TMobile).

[Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2021 10:34]

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:33

rally

Deyterra Consultancy

Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:21:
[...]

In elk geval:
gelijk ff afspraak gemaakt met een monteur van KPN voor morgenochtend, want KPN zegt nu zelf dat je eerst verbinding moet maken met de Experiabox voordat een eigen modem werkt 8)7 dat hadden ze mij natuurlijk een wel wat eerder kunnen vertellen, bijvoorbeeld toen ik ze vroeg of een monteur nodig is, als ik mijn eigen apparatuur heb die al werkt met Tmobile Thuis op KPN netwerk..

Ik moest alleen nog een NAT regel wijzigen, masquerade naar pppoe-client (KPN) ipv vlan-internet (TMobile).
Dat wilde ik net schrijven... ik ben van T-Mobile naar KPN overgestapt en heb *alles* de avond ervoor voorbereid. Op het moment dat ik een melding kreeg dat mijn internet er uit lag (en mijn fallback activeerde) heb ik mijn kabel omgeprikt en voila... 5 minuten later werkte alles.

De monteur stond nog wat verbaasd met de NT in z'n handen enkele uren later, dus die heb ik er maar op laten zetten in het geval T-Mobile de oude nog terug wilde (maar dat willen ze nooit).

http://www.deyterra.com

• Barre73
Crayne schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:29:
[...]

De Youtube app werkt helemaal naar behoren, kan ook inloggen zonder problemen, ik kan alleen niet casten. Extra info: deze settopbox is laatst gewisseld vanwege problemen met apps die eruit knalden, ik heb nog 2 settopboxes in huis en daar kan ik gewoon naar casten.

Herstart en een reset naar fabrieksinstellingen heb ik inderdaad ook geprobeerd (mede door troubleshooting tips op andere sites), maar dat doet niets. Wel apart dat na een reset naar fabrieksinstellingen de naam die ik het ding had gegeven gewoon blijft. :/
Als het niet meer werkte nadat je deze decoder had laten vervangen vermoed ik dat er toch iets niet goed is gegaan met de registratie bij KPN van die nieuwe decoder. Je kan wellicht je probleem beter op het KPN forum posten. De klantenservice/webcare medewerkers daar zijn een stuk slimmer. Helaas kan het wel zomaar een paar dagen duren voordat er gereageerd wordt door Webcare.
Mede-forumgebruikers reageren wel snel maar die kunnen je hier meestal niet mee helpen. Niet als het een registratieprobeem zou zijn.

• Crayne
  • Laatst online: 08:10

Crayne

Have testicles, will travel

Barre73 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Als het niet meer werkte nadat je deze decoder had laten vervangen vermoed ik dat er toch iets niet goed is gegaan met de registratie bij KPN van die nieuwe decoder. Je kan wellicht je probleem beter op het KPN forum posten. De klantenservice/webcare medewerkers daar zijn een stuk slimmer. Helaas kan het wel zomaar een paar dagen duren voordat er gereageerd wordt door Webcare.
Mede-forumgebruikers reageren wel snel maar die kunnen je hier meestal niet mee helpen. Niet als het een registratieprobeem zou zijn.
Gaan we dat maar proberen. Mijn ervaringen met het forum zijn tot nu toe niet denderend helaas.

Vraag: "Hoi, ik kan de wifimanager niet gebruiken, want ik heb een Fr!tzbox, maar ik kan wel meten met de Fr!tzbox app. Zijn die gegevens ook voor jullie inzichtelijk?"

Antwoord: "Hoi, kan je eens proberen de wifimanager te downloaden?" :/

Mijn Library Thing catalogus

• mussov
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-02 15:21
Meer mensen sinds vandaag last van een hogere ping? Vanochtend kreeg ik ineens een ander IP, na enkele uren was deze weer terug aangepast naar mij oude IP. Maar de latency/ping naar bepaalde sites is nu slechter (niet veel, maar wel wat). Hoe kan dit en is er iets aan te doen?

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:22
mussov schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:07:
Meer mensen sinds vandaag last van een hogere ping? Vanochtend kreeg ik ineens een ander IP, na enkele uren was deze weer terug aangepast naar mij oude IP. Maar de latency/ping naar bepaalde sites is nu slechter (niet veel, maar wel wat). Hoe kan dit en is er iets aan te doen?
Doe een een traceroute naar deze sites, mogelijk is de route wat aangepast?.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
mussov schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:07:
Ging je VPN automatisch aan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:30
Mint schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Heb er even specifiek om gevraagd wat er nu eigenlijk de hele tijd mis gaat, blijkbaar is er een probleem met een intern systeem bij KPN en wordt dit opgelost.

Ik zou zeggen dat ze dit bij poging 1 en 2 ook wel al wisten, maar goed. We wachten wel af. :)
Na anderhalve week en nog 1 of 2 pogingen extra lijkt het alsnog opgelost en krijg ik een dezer dagen de 4K ontvangers. Als bonus krijg ik 6 maanden lang €5 korting omdat het zo stroef liep (heb daar zelf niet om gevraagd), dus dat is dan wel weer netjes. :)

• mussov
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-02 15:21
krakendmodem schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:01:
[...]

Doe een een traceroute naar deze sites, mogelijk is de route wat aangepast?.
Zou kunnen, zie wel veel timeouts, maar weet helaas niet hoe dit hiervoor was (mogelijk 'normaal' met cloudfront/AWS?).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Tracing route to ddmxk5q3fen40.cloudfront.net [52.222.141.49]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
  3     2 ms     1 ms     1 ms  static.kpn.net [195.190.228.61]
  4     3 ms     2 ms     2 ms  kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net [193.239.117.66]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     4 ms     4 ms     4 ms  server-52-222-141-49.ams50.r.cloudfront.net [52.222.141.49]

Trace complete.

Naar tweakers doet die overigens wel beter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
>tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
  3     5 ms     1 ms     1 ms  static.kpn.net [195.190.228.61]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     4 ms     3 ms     4 ms  ae15-100-cr4-ams2.ipv6.gtt.net [194.122.122.158]
  7     4 ms     4 ms     5 ms  ae15.cr6-ams1.ip4.gtt.net [213.200.117.58]
  8     4 ms    14 ms     3 ms  trueserver-gw.ip4.tinet.net [213.200.75.206]
  9     7 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
 10     8 ms     6 ms     6 ms  et-0-0-48.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
 11     8 ms     4 ms    13 ms  87.233.241.106
 12     4 ms     4 ms     4 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.
Mel33 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Ging je VPN automatisch aan?
Ik heb op deze PC geen VPN. Heb overigens niet gemerkt dat de verbinding eruit heeft gelegen.

• Bacteria1980
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01-03 20:24

Begrijp ik daaruit dat je gewoon letterlijk "internet" voor beide mag gebruiken

Wat is de reden dat je bij T-Mobile glas weg bent gegaan dan?

• Jazco2nd
Bacteria1980 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Wat is de reden dat je bij T-Mobile glas weg bent gegaan dan?
  • Huis opgeleverd eind 2017.
  • Glas 100/100 genomen, maar ik kon 500/500 en zelfs 750//750 kiezen.
  • Nu wil ik sneller, ivm eigen homeserver, 2 thuiswerkers etc. En nu is 100/100 de max omdat T-Mobile de KPN WBA tarieven te hoog vind.
  • Werk betaald dus ik heb T gevraagd of het toch kan, al moet ik 90 p/m euro betalen. Kon niet, het contract dat ze met KPN hebben laat dat niet toe.
Dus helaas pindakaas, ik was liefst bij T gebleven maar had helemaal geen enkele keuze.

• Bacteria1980
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01-03 20:24
Jazco2nd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:38:
[...]
  • Huis opgeleverd eind 2017.
  • Glas 100/100 genomen, maar ik kon 500/500 en zelfs 750//750 kiezen.
  • Nu wil ik sneller, ivm eigen homeserver, 2 thuiswerkers etc. En nu is 100/100 de max omdat T-Mobile de KPN WBA tarieven te hoog vind.
  • Werk betaald dus ik heb T gevraagd of het toch kan, al moet ik 90 p/m euro betalen. Kon niet, het contract dat ze met KPN hebben laat dat niet toe.
Dus helaas pindakaas, ik was liefst bij T gebleven maar had helemaal geen enkele keuze.
Op die fiets 👍 dacht misschien was je niet te vreden.. bedankt voor je antwoord 😀

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:16
Ben voornemens een edgerouter X te gebruiken als vervanger voor de EB. Bij de EB kan je op alle poorten een switch aansluiten en dan willekeurig tv en internet apparatuur. Bij de Edgerouter moet je aan de slag met VLAN tagging.

Is het dan nog steeds mogelijk om op 1 kabel met een switch zowel tv als pc aan te sluiten, of heb je een manager switch nodig?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:44
Dennis-L schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:05:
[...]

RFC4648 is een document. Ik snap hoe je het bedoeld, maar het is dus niet een soort van ondersteuning, maar meer een verwijzing. :)

[Voor 110% gewijzigd door Luxicon op 12-02-2021 02:42]

...

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:42

Matis

Rubber Rocket

B-Bandit schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:07:
Ben voornemens een edgerouter X te gebruiken als vervanger voor de EB. Bij de EB kan je op alle poorten een switch aansluiten en dan willekeurig tv en internet apparatuur. Bij de Edgerouter moet je aan de slag met VLAN tagging.

Is het dan nog steeds mogelijk om op 1 kabel met een switch zowel tv als pc aan te sluiten, of heb je een manager switch nodig?
Je hebt een switch nodig die IGMP snooping snapt.
Anders wordt de IP-TV data over het hele netwerk gebroadcast, IPV alleen voor de gesubscribde cliënt.

Ikzelf gebruik pfSense voor de VLAN tagging en Unifi switchen om de IGMP snooping te regelen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Hmmbob
  • Laatst online: 14:04
Luxicon schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 02:31:
[...]

RFC4648 is een document. Ik snap hoe je het bedoeld, maar het is dus niet een soort van ondersteuning, maar meer een verwijzing. :)
Wat een mierenge.... zeg. "Als je router de functionaliteiten beschreven in RFC4648 ondersteunt..." was completer geweest, maar op deze manier ernaar verwijzen is heel gebruikelijk. Zeg dan gewoon niets....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000

MeNTaL_TO

The future is not set

Matis schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:42:
[...]

Je hebt een switch nodig die IGMP snooping snapt.
Anders wordt de IP-TV data over het hele netwerk gebroadcast, IPV alleen voor de gesubscribde cliënt.

Ikzelf gebruik pfSense voor de VLAN tagging en Unifi switchen om de IGMP snooping te regelen.
Moet iedere switch dit in je netwerk hebben of alleen de switches tot de tv decoder (of zou alleen de eerste switch ook voldoende zijn, ik neem aan dat deze dan de broadcast alleen aan de switch van de client doorgeeft).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Moet iedere switch dit in je netwerk hebben of alleen de switches tot de tv decoder (of zou alleen de eerste switch ook voldoende zijn, ik neem aan dat deze dan de broadcast alleen aan de switch van de client doorgeeft).
Het beste is alle switches tot de tv decoder.
Als er in het pad naar je settop box 1 switch staat die geen IGMP snapt, dan stuurt die switch al het IPTV multicast verkeer naar al zijn aangesloten apparaten. En als daar dan weer een apparaat tussen zit dat die stroom niet aankan (Access point, 10 Mbit apparaat) dan krijg je problemen.

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:42

Matis

Rubber Rocket

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:53:
Dat durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat iedere switch het moet ondersteunen.

Dat kan ik achter niet onderbouwen: Ik heb twee Unifi switches in huis. Tussen de decoder en deze switch zit geen andere switch.

Edit; Ah wat @Muis666 zegt :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gosse_W
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:11

Gosse_W

Brims

Dennis-L schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Die 50/5 komt vanwege je huidige xDSL abonnement.
Je hebt op de DSLAM nu waarschijnlijk een ≤ 100 / ≤ 30 Mbit/s profiel, daarom haal je 60/9
Op glasvezel heb je echter geen asymmetrisch profielen, je krijgt daar een 50/50 profiel en die snelheid ga je dan ook halen.
Update, vandaag de aansluiting gekregen, 2 kastjes ipv 1 die nu stroom slurpen: 1 van de glasvezel naar de router, en dan de (nieuwe) router. Snelheid ligt mooi op 69/36,5 en ben er dus inderdaad niet op achteruit gegaan. Kijken of dat zo blijft (ergens had ik rondere getallen verwacht, maar blijkbaar knijpen ze dus niet echt af..).

20x 265Wp = 5300Wp Live | NO-Fryslân 53¼°NB | ZZO | helling 45° | SMA Sunny Boy 5000W
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Gosse_W schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Update, vandaag de aansluiting gekregen, 2 kastjes ipv 1 die nu stroom slurpen: 1 van de glasvezel naar de router, en dan de (nieuwe) router. Snelheid ligt mooi op 69/36,5 en ben er dus inderdaad niet op achteruit gegaan. Kijken of dat zo blijft (ergens had ik rondere getallen verwacht, maar blijkbaar knijpen ze dus niet echt af..).
beteffende profiel wat er op staat is 70/35 dus nee je gaat er niet op achteruit :)

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 09:35
Meer mensen last van tv kastje wat af en toe hapert?

Vanavond wou kastje al niet aan, na stekker eruit/erin werkt ie weer
Nu staat af en toe het beeld stil (NPO 1)

(Arris VIP 5202)

• Mel33
  • Nu online
Harry_Nak schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:10:
Meer mensen last van tv kastje wat af en toe hapert?

Vanavond wou kastje al niet aan, na stekker eruit/erin werkt ie weer
Nu staat af en toe het beeld stil (NPO 1)

(Arris VIP 5202)
Bevroren beeld? Ja this koud buiten heh. :P
Grapje
Hoe is je signaal sterkte, internet bedoel ik, ook dipjes?

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 12-02-2021 21:13]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 09:35
Mel33 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Bevroren beeld? Ja this koud buiten heh. :P
Grapje
Haha,
Ja beeld doet raar, staat af en toe stil, dan staat er 0,5sec een foutmelding en gaat ie ineens weer verder.
Mel33 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:12:
[...]
Waar moet ik dat vinden? Ik zie niks in die prachtige V10a Experiabox.
Merk verder ook niks aan internet, dat werkt super.

Ik zet 'm wel gewoon uit,

Edit:
Ik heb nog even Amazon Prime gestart, dat wil ook niet lekker, hij reageert heel erg slecht.
Uiteindelijk start film wel op.

Hij is echt een beetje van de beren besnuffelt vandaag.
Bedankt, ga ik even proberen

[Voor 26% gewijzigd door Harry_Nak op 12-02-2021 21:36]

• Mel33
  • Nu online
Harry_Nak schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:25:

Waar moet ik dat vinden? Ik zie niks in die prachtige V10a Experiabox.
Merk verder ook niks aan internet, dat werkt super.

Ik zet 'm wel gewoon uit
Loop dit eens door, edit even een linkje met een stap ervoor geplaatst
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm

Off topic van jou onderwerp
Ik kreeg wel een 500 error op de kpn site, overbelast. Misschien zijn er meer mensen met een storing

Edit
Zo te zien wel
https://allestoringen.nl/storing/kpn/

[Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 12-02-2021 21:43]

• Slim_eminem
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-03 22:18
Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben met mijn vraag, zo niet hoor ik het ook graag.

Mijn vraag gaat over de KPN iTV app in combinatie met Sonos One SL speakers.

Ik heb buiten in mijn overkapping 2 Sonos One SL in stereo paar. Ik kan via de YouTube app kijken en geluid afspelen over de Sonos. Dan heb ik het niet over muziek luisteren via de YouTube app als premium lid, maar echt YouTube filmpjes kijken op de iPad en via de cast optie in YouTube app kiezen voor de Sonos kamer “overkapping’.

Je kunt vanuit de kpn app wel geluid afspelen over de Sonos maar dan stopt het beeld.

Overigens heb ik begrip voor het verschil tussen live tv en YouTube filmpjes die gebufferd moeten worden vanuit online storage. Dat zal vast een verschil betekenen hoe groot kan ik niet beoordelen.

Is er een (KPN) specialist of iemand met dezelfde ervaring/behoefte die dit kan beantwoorden? Of dat dit op een roadmap staat?

• Ace Kimono
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-02 15:30
Hi, weet iemand hoeveel geheugen (RAM en Flash) de KPN Experiabox 12 heeft? Ik weet het niet helemaal zeker maar dacht dat het 2x zoveel zou worden dan de V10?

Ik weet niet zo goed waarom er ineens meer geheugen nodig is - de flash is volgens mij alleen voor de firmware en die is maar iets van 30MB oid?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ace Kimono schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:54:
Hi, weet iemand hoeveel geheugen (RAM en Flash) de KPN Experiabox 12 heeft? Ik weet het niet helemaal zeker maar dacht dat het 2x zoveel zou worden dan de V10?

Ik weet niet zo goed waarom er ineens meer geheugen nodig is - de flash is volgens mij alleen voor de firmware en die is maar iets van 30MB oid?
Getallen worden niet genoemd maar 'Dubbele memory t.o.v. v10(a)':
De KPN Box 12 is inderdaad het nieuwe modem. Jullie willen wat specs begrijp ik. Komt ‘ie:

Merk: Sagemcom.
Cover gemaakt 100% recycled materiaal en is daarom zwart.
Dubbele memory t.o.v. v10(a).
Geschikt voor singe line, niet voor pairbonding.
Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting
4 ethernetpoorten.
2 telefoniepoorten.
Geschikt voor WPA3
Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg: https://www.bright.nl/tre...-maar-wat-hebben-we-eraan
De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.
Bron

Prutsblog | Lekker prutsen!

• Mel33
  • Nu online
@Ace Kimono
Hier praten ze over de v10 en die heeft 512MB
Dus dan is het 1GB waarschijnlijk.
En 2Gbflash
De Experiabox V10 en de V10A beschikken allebei over een Broadcom 63138 CPU en ze hebben een 512 Mb RAM in 2 partities en 1 Gb Flash geheugen.

[Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 23-02-2021 20:24]

• Ace Kimono
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-02 15:30
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Getallen worden niet genoemd maar 'Dubbele memory t.o.v. v10(a)':

[...]
Mel33 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:34:
@Ace Kimono
Hier praten ze over de v10 en die heeft 512MB
Dus dan is het 1GB waarschijnlijk.
En 2GB flash

[...]
Thanks heren. 2 GB flash is wel extreem - waar is dat goed voor zou je denken.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:01
Hmm volgens bericht op haarlemsweekblad is vandaag gestart met aanleg glasvezel netwerk voor heel Haarlem, iemand meer info hierover?

https://www.haarlemsweekb...lasvezelaanleg-in-haarlem

• Barre73
devil-strike schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:19:
Hmm volgens bericht op haarlemsweekblad is vandaag gestart met aanleg glasvezel netwerk voor heel Haarlem, iemand meer info hierover?

https://www.haarlemsweekb...lasvezelaanleg-in-haarlem
Als eerste: er is een apart topic gestart voor dit onderwerp ( de aanleg) om dit te scheiden van de provider KPN:

[KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Het starten moet je met een kleine korrel zout nemen. Dit is de publiciteits aftrap. Het echte starten zal over een aantal weken zijn. Eerst zullen nog mensen van KPN en van de aannemer langs komen. En zoals in het artikel staat: het gaat wijk voor wijk en gebied voor gebied. Je krijgt pas een brief als men gaat starten in jouw wijk.

"Zodra de werkzaamheden in een wijk starten, ontvangen bewoners een brief met toestemmingscode. Hiermee kunnen ze zich op kpnnetwerk.nl aanmelden voor een kosteloos glasvezelaansluitpunt."

[Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 19-02-2021 21:48]

• The Druid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 22:30
Voor wie zijn USG3 in combinatie met KPN glas wil gebruiken en geen packets defrag wil hebben heb ik een kleine config.gateway.json gemaakt om de MTU aan te passen naar 1500

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                "vif": {
                    "6": {
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "mtu": "1500"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    }
}

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• fun
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-02 21:16
Ik heb hier een paar keer over de issues die ik had met EB10. Inmiddels ben ik over naar een Fritzbox 7590 (zelf gekocht, niet via KPN) en 90% van de issues zijn verdwenen.

Een topic krijg ik nog niet echter onder controle. Ik ga dmv Powerline naar een KPN TV-ontvanger (ik kan niet bekabeld naar deze kamer). Via de EB10 werkte dit prima maar met de Fritzbox krijg ik stotteringen en om de paar minuten een melding dat de ontvanger het contact met de router is verloren (foutcode 400). Het moet een VLAN gerelateerd probleem zijn, ik krijg het alleen niet gevonden in de Fritzbox config.

Iemand hier een idee?

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:10
fun schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:55:
Ik heb hier een paar keer over de issues die ik had met EB10. Inmiddels ben ik over naar een Fritzbox 7590 (zelf gekocht, niet via KPN) en 90% van de issues zijn verdwenen.

Een topic krijg ik nog niet echter onder controle. Ik ga dmv Powerline naar een KPN TV-ontvanger (ik kan niet bekabeld naar deze kamer). Via de EB10 werkte dit prima maar met de Fritzbox krijg ik stotteringen en om de paar minuten een melding dat de ontvanger het contact met de router is verloren (foutcode 400). Het moet een VLAN gerelateerd probleem zijn, ik krijg het alleen niet gevonden in de Fritzbox config.

Iemand hier een idee?
Welke provider heb je gekozen? Met instellingen van XS4ALL of KPN zou het gewoon moeten werken. Klinkt eerder als powerline issues, dat kunnen tricky verbindingen zijn.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:55
@fun, wat Joop99 zegt, en wat je ook kan doen is om eens gewoon een hele lange netwerkkabel te leggen ipv die powerline voor tijdelijk zodat je kan proberen of dat de hickups verholpen zijn. Zelf heb ik een FB7530 en die werkt prima met twee kpn ontvangers.

....en bij toegang gegevens in je FB staat glasvezel aangevinkt?

[Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-02-2021 07:45]

• fun
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-02 21:16
Mr. Freeze schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:42:
@fun, wat Joop99 zegt, en wat je ook kan doen is om eens gewoon een hele lange netwerkkabel te leggen ipv die powerline voor tijdelijk zodat je kan proberen of dat de hickups verholpen zijn. Zelf heb ik een FB7530 en die werkt prima met twee kpn ontvangers.

....en bij toegang gegevens in je FB staat glasvezel aangevinkt?
Ja glasvezel aangevinkt (ik heb overigens 4 kpn ontvangers waarvan 3 direct bekabeld via smart switches en 1 via Powerline)

Ik heb je tip gevolgd met een lange ethernet kabel en het is idd de Powerline... Maar ja ik heb geen alternatief naar die kamer. Nog wat verder experimenteren met de Powerline dus...

Opvallend: toen ik de lange kabel gebruikte stopte een andere KPN ontvanger op het moment dat de "Powerline ontvanger" ging werken met de rechtstreekse kabel. Na een paar keer zappen deed deze ontvanger het weer maar het was wel een vreemde ervaring.

[Voor 8% gewijzigd door fun op 22-02-2021 20:04]

• The Wizard
  • Laatst online: 01-03 14:20

The Wizard

Moderator Mobile
Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:21:
[...]

De PPPoE client is connected, SFP poort staat op link OK. Maar toch geen internet helaas.

Welke snelheid heb je genomen? Ik heb 500/500, en tijdelijk 1000/1000 gehad, maar omdat de MTU telkens automatisch op 1480 wordt gezet (ondanks de max MTU op 1500 of groter) kom ik niet boven de 650 Mbit uit door de fragmentatie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Jazco2nd
The Wizard schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Welke snelheid heb je genomen? Ik heb 500/500, en tijdelijk 1000/1000 gehad, maar omdat de MTU telkens automatisch op 1480 wordt gezet (ondanks de max MTU op 1500 of groter) kom ik niet boven de 650 Mbit uit door de fragmentatie.
Heb 500/500 abo, maar afgezien van een paar speedtests (rond de 560) weet ik niet wat ik werkelijk heb.

Geen idee of de snelheid wordt negotiated of dat ik de MTU kan forceren..

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Jazco2nd schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Heb 500/500 abo, maar afgezien van een paar speedtests (rond de 560) weet ik niet wat ik werkelijk heb.

Wordt negotiated, dat is ook het probleem, blijft een paar seconden op 1500 staan en schiet dan weer terug naar 1480.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:55
fun schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Ja glasvezel aangevinkt (ik heb overigens 4 kpn ontvangers waarvan 3 direct bekabeld via smart switches en 1 via Powerline)

Ik heb je tip gevolgd met een lange ethernet kabel en het is idd de Powerline... Maar ja ik heb geen alternatief naar die kamer. Nog wat verder experimenteren met de Powerline dus...

Opvallend: toen ik de lange kabel gebruikte stopte een andere KPN ontvanger op het moment dat de "Powerline ontvanger" ging werken met de rechtstreekse kabel. Na een paar keer zappen deed deze ontvanger het weer maar het was wel een vreemde ervaring.
Misschien dat een Fritz repeater 3000 uitkomst kan bieden? Die maakt verbinding via WiFi maar heeft wel een lan poort om bijvoorbeeld een ontvanger op aan te sluiten. Maar of het goed werkt dat weet ik niet want zelf niet gedaan. Misschien dat je op Marktplaats wel zo'n ding kan vinden.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:59
Jazco2nd schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:08:
[...]

PPPoE op 1500 kan je forceren, maar dan moet je VLAN 6 op 1508 instellen en eventueel de fysieke interface op 1512.

Edgerouter voorbeeldje:

ethernet eth3
duplex full
mtu 1512
speed 1000

vif 6
description "Internet (PPPoE)"
mtu 1508

pppoe 0
mtu 1500

Oh dit is misschien meer iets voor @The Wizard ? :)

ping -4 -f -l 1472 www.google.com

Pinging www.google.com [142.250.179.164] with 1472 bytes of data:
Reply from 142.250.179.164: bytes=68 (sent 1472) time=10ms TTL=119
Reply from 142.250.179.164: bytes=68 (sent 1472) time=11ms TTL=119

[Voor 26% gewijzigd door Dennis-L op 22-02-2021 21:11]

• geenwindows

geenwindows

ik heb het geprobeerd om MTU op 1500 te zetten op mijn OPNsense bakkie (met een Intel X540-T2), enkel klapt de verbinding er naar +/- 10 minuten tot een uur er alsnog uit. ik krijg dan van KPN een sms dat er een storing is op mijn verbinding...
heb overigens geen enkele vertraging met 500/500 abbo
MTU staat nu op 1492 (default)

• divvid
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-02 07:25
Ik wil zo min mogelijk ‘kastjes’ in mijn nieuwe huis met glas aansluiting. Heeft iemand die kpn smart tv app al eens weten te installeren op andere TVs dan Samsung of LG? Heb zelf een philips 935 oled

(Je zou toch verwachten dat ze dat zo onderhand wel eens geregeld zouden hebben, zelfs Ziggo kan het)

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:09
@divvid verwacht er sowieso niet teveel van. De kwaliteit van de stream is gelijk aan die in de browser. Dus max 1080p met behoorlijke compressie eroverheen.

• Tom Paris
  • Laatst online: 16:41
MTU van 1500 op de WAN interface werkt voor mij al tijden probleemloos op pfSense. Houd er wel rekening mee dat je dus eigenlijk een frame van 1508 bytes verstuurt (1500 + 8 voor PPPoE overhead). Alles wat tussen je NTU en je WAN poort zit moet dus ook jumbo frames ondersteunen. Draai je bijv. pfSense/OPNsense in ESXi, moet je in ESXi de max MTU size op minstens 1508 zetten.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Barre73
divvid schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:55:
Ik wil zo min mogelijk ‘kastjes’ in mijn nieuwe huis met glas aansluiting. Heeft iemand die kpn smart tv app al eens weten te installeren op andere TVs dan Samsung of LG? Heb zelf een philips 935 oled

(Je zou toch verwachten dat ze dat zo onderhand wel eens geregeld zouden hebben, zelfs Ziggo kan het)
Ik zie hier weinig Tweak mogelijkheden. Die app wordt aangeboden via het platform van de fabrikant Samsung Tizen en LG WebOS.
Philips heeft weer een ander platform.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:09
@Barre73 Ook het meest spannende OS van allemaal, Android TV. Je zou denken dat met die Android app die ze al hebben het eenvoudig zou zijn.

• Barre73
Caelorum schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:46:
@Barre73 Ook het meest spannende OS van allemaal, Android TV. Je zou denken dat met die Android app die ze al hebben het eenvoudig zou zijn.
Tja.. ik weet het. Maar wat er niet is kan je niet gebruiken. Dus voor jou zal je over moeten schakelen op de alternatieven: Chromecast of toch een kastje maar dan de tegenwoordig standaard geleverde Arris VIP5202 die bluetooth heeft zodat je het kastje uit zicht kan houden. Maar je blijft wel met die twee afstandsbedieningen werken als je bijzondere functies van je TV wil gebruiken (anders dan volume en uit/aan dus)

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-03 22:16
@divvid Die kastjes hebben tegenwoordig wel vaak bluetooth, dus je kunt ze ook verborgen monteren.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tom Paris schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:18:
MTU van 1500 op de WAN interface werkt voor mij al tijden probleemloos op pfSense. Houd er wel rekening mee dat je dus eigenlijk een frame van 1508 bytes verstuurt (1500 + 8 voor PPPoE overhead). Alles wat tussen je NTU en je WAN poort zit moet dus ook jumbo frames ondersteunen. Draai je bijv. pfSense/OPNsense in ESXi, moet je in ESXi de max MTU size op minstens 1508 zetten.
Ik had de PPoE client op 1500 gezet, dat had dus geen effect. Was vergeten om te kijken naar SFP adapter te kijken... Daar staat ie op 1500, als ik die op 1508 of hoger zet vliegt de PPoE client eruit en kan hij geen verbinding krijgen (PPoE client mag tot een MTU van 1598 gaan).

Iemand nog een idee?

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:24
Ace Kimono schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:12:
Thanks heren. 2 GB flash is wel extreem - waar is dat goed voor zou je denken.
Ho, er stond Gb, niet GB. Flash wordt doorgaans in bits gespecificeerd. Dus 256 MB. Dat is ruim, maar niet extreem groot.

• Mel33
  • Nu online
2Gb idd als de verdubbeling klopt
De vorige was 1Gb.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Afhankelijk van je tv behoeften zou je ook kunnen uitwijken naar NLziet of Canaal Digitaal. Beide hebben apps voor veel TV merken.

| 14x315Wp - ZW | MBP i5 500Gb 2017 | MBA i5 128Gb 2017 I iPad 2018 | iPhone 12

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 28-02 22:40
fun schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Ik had ook problemen met een powerline adapter set. In het begin wel beeld maar na een paar dagen zakte de verbinding in en stilstaand beeld. Adapters even van de stroom en het probleem was weer tijdelijk opgelost. Ik gebruik nu een Fritz repeater 2400 achter de tv op de slaapkamer en vanaf de repeater met een lan kabel naar de kpn ontvanger. Sindsdien geen problemen meer en als bijkomend voordeel heb ik op de bovenverdieping ook nog eens mijn wifi dekking aanzienlijk verbeterd met de repeater.

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:27
Ik wil zo min mogelijk ‘kastjes’ in mijn nieuwe huis met glas aansluiting.
Ik heb hier (kpn dsl) alle voedingen vervangen door 1 centrale 12v voeding met ups in de meterkast, fritzbox, switch en server. Met een passive POE oplossing bezuinig ik een kabel naar de itv ontvanger,

• Jazco2nd
Is het echt onmogelijk om de doos met apparatuur en aansluit accessoires van KPN te retourneren als je je eigen modem gebruikt?

Ik ben (begin vorige maand met wat hulp in dit topic) van T-Mobile glas (op KPN netwerk) overgestapt op KPN glas, dat ging uiteindelijk prima. De KPN doos heb ik nooit geopend.
Is het veilig om deze retour te sturen? De ene chatmedewerker praat angst in: ik moet de apparatuur wel aansluiten, als ik dat niet doe en de doos retourneer, denkt KPN dat ik wil opzeggen en kan mijn abo worden stopgezet.

De andere chatmedewerker zegt dat ik het gewoon kan retourneren..

Hebben anderen hier met eigen modem de doos veilig kunnen retourneren? Ik kan echt niet plotseling zonder internet zitten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Jazco2nd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:55:
Is het echt onmogelijk om de doos met apparatuur en aansluit accessoires van KPN te retourneren als je je eigen modem gebruikt?

Ik ben (begin vorige maand met wat hulp in dit topic) van T-Mobile glas (op KPN netwerk) overgestapt op KPN glas, dat ging uiteindelijk prima. De KPN doos heb ik nooit geopend.
Is het veilig om deze retour te sturen? De ene chatmedewerker praat angst in: ik moet de apparatuur wel aansluiten, als ik dat niet doe en de doos retourneer, denkt KPN dat ik wil opzeggen en kan mijn abo worden stopgezet.

De andere chatmedewerker zegt dat ik het gewoon kan retourneren..

Hebben anderen hier met eigen modem de doos veilig kunnen retourneren? Ik kan echt niet plotseling zonder internet zitten..
Waarom een probleem opzoeken. Leg hem gewoon op de plank.
Als je ooit wel opzegt en je moet de spullen dan alsnog terug sturen heb je tenminste ook geen discussie. Het zou zonde zijn als je over een paar jaar ineens een factuur krijgt voor een modem die je al jaren terug hebt geretourneerd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01-03 15:58
Jazco2nd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:55:
Ik zou die KPN doos wel houden, als er een storing is en je de KPN helpdesk belt verwachten ze dat je eerst de door KPN geleverde apparatuur aangesloten hebt, anders geven ze geen ondersteuning.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:50
janbrede schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Ik zou die KPN doos wel houden, als er een storing is en je de KPN helpdesk belt verwachten ze dat je eerst de door KPN geleverde apparatuur aangesloten hebt, anders geven ze geen ondersteuning.
En een reserve modem, voor het geval je eigen modem dienst weigert, is ook altijd handig.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erick81
  • Laatst online: 17:57
Vandaag KPN glasvezel opgeleverd gekregen, monteur heeft zijn werk snel en goed gedaan en snelheid is prima, netjes 500+ up/down.

Helaas is de geleverde router wat beperkt qua instel mogelijkheden, dus besloten een Fritz!Box 7590 te bestellen. Op amazon.nl een mooie aanbieding gevonden voor EUR 169,15, scheelt toch weer ruim 25 euro! Dus wie nog op zoek is, doe je voordeel ermee: https://www.amazon.nl/gp/product/B074G5Z1PQ/
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True