Ik heb een maand gratis glasvezel gehad, omdat ik nooit de KPN box met KPN modem heb uitgepakt. Ik heb mijn eigen modem (Mikrotik Hex Poe) gebruikt met de SFP module van T-Mobile die er al in zat, alleen wat instellingen gewijzigd op de leveringsdag en het werkte. De monteur afspraak had ik een paar dagen van tevoren afgezegd (dat ging niet goed want hij stond voor de deur maar is dus niet binnen geweest).
Hierdoor is blijkbaar nooit automatisch een signaal bij KPN binnengekomen, dat uiteindelijk het abo laat starten, ondanks dat het technisch geleverd was en werkte.
Ik ben gaan bellen met KPN, omdat ik de factuur nodig had omdat ik die kan declareren bij mijn werkgever. MijnKPN (waar je facturen en productinfo vind) was echter leeg, ook na meerdere malen koppelen.
Vorige wk gebeld, er zou een ticket zijn aangemaakt. Niet gebeurd. Gister weer gebeld, weer een ticket aangemaakt. Zojuist feedback: mijn abo gaat vandaag pas officieel van start, omdat het intern nog op "levering in behandeling" stond. Er komt ook geen factuur voor afgelopen maand
Als ik niet hoefde te declareren, had ik nieteens gebeld en wellicht nog langer van gratis 500/500 glas kunnen genieten volgens de medewerker die over het ticket ging
En tip voor anderen die graag eigen apparatuur gebruiken:
1. Zeg de monteursafspraak af.
2. Laat de KPN doos ongeopend (of haal alleen de mooie Shielded UTP kabel eruit).
2. stel je apparatuur in na levering/op de leveringsdag.
En kijk hoe lang KPN erover doet om je te factureren

Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Dat klinkt heel slim, maar zo een expert ben ik niet. Met de Mikrotik kan dit vast wel ja.
In elk geval:
gelijk ff afspraak gemaakt met een monteur van KPN voor morgenochtend, want KPN zegt nu zelf dat je eerst verbinding moet maken met de Experiabox voordat een eigen modem werkt

dat hadden ze mij natuurlijk een wel wat eerder kunnen vertellen, bijvoorbeeld toen ik ze vroeg of een monteur nodig is, als ik mijn eigen apparatuur heb die al werkt met Tmobile Thuis op KPN netwerk..
De PPPoE client is connected, SFP poort staat op link OK. Maar toch geen internet helaas.
edit: OPGELOST!
Ik moest alleen nog een NAT regel wijzigen, masquerade naar pppoe-client (KPN) ipv vlan-internet (TMobile).
[
Voor 7% gewijzigd door
Jazco2nd op 10-03-2021 14:18
]