[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 180 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:48
Heb ook al dagen moeilijkheden met het laden van opnames.

Meestal lukt het de 2e poging. Maar vanavond wel heel veel pogingen..

Incl vastlopers, uit en aan via de afstandsbediening geeft gelukkig weer beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Kasper op 27-01-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecovak
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-03 21:59
Hallo medetweakers,

Ik heb een vraag waar ik bij de KPN helpdesk geen zinnig antwoord op krijg. Het zit namelijk zo: ik heb een aanbod gekregen om mijn DSL abbo gratis om te laten zetten naar een glasvezel abbo. Er ligt sinds medio vorig jaar bij ons ook glasvezel en de huisaansluitingen zijn ook gerealiseerd.

Momenteel heb ik nog steeds een oud Telfort Alles-in-één abonnement (50Mbps). In de praktijk is dit echter 60Mbps down en 30Mbps up:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGRRrGtFLqxBNNJrjIlFUQrKpIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0sduVzCHfIBerKZh1PzcYyPm.png?f=user_large

Het aanbod wat ik heb gekregen is dat ik word overgezet naar een glasvezelabonnement voor dezelfde abonnementskosten. Wat mij alleen afschrikt, is de verwachte internetsnelheid:
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 50 Mbit/s
Uploadsnelheid: 5 Mbit/s
Vooral de Uploadsnelheid zo voor mij een flinke achteruitgang betekenen. Is er iemand die weet of dit inderdaad zo gecapped wordt? Of kan ik er vanuit gaan dat dit in de praktijk 30 of meer Mbps wordt? Voor alle thuiswerkende en -lerende huisgenoten verwacht ik anders dat het een bottleneck wordt als dit werkelijk beperkt gaat zijn op 5Mbps

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om naar een hoger abonnement te gaan. Ik betaal nu namelijk EUR 47 voor "TFT Internet met Interactieve TV en Bellen" inclusief BelOnbeperkt Nederland.

groeten
Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:43

Wildfire

Joy to the world!

pecovak schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:25:
Hallo medetweakers,

Ik heb een vraag waar ik bij de KPN helpdesk geen zinnig antwoord op krijg. Het zit namelijk zo: ik heb een aanbod gekregen om mijn DSL abbo gratis om te laten zetten naar een glasvezel abbo. Er ligt sinds medio vorig jaar bij ons ook glasvezel en de huisaansluitingen zijn ook gerealiseerd.

Momenteel heb ik nog steeds een oud Telfort Alles-in-één abonnement (50Mbps). In de praktijk is dit echter 60Mbps down en 30Mbps up:
[Afbeelding]

Het aanbod wat ik heb gekregen is dat ik word overgezet naar een glasvezelabonnement voor dezelfde abonnementskosten. Wat mij alleen afschrikt, is de verwachte internetsnelheid:

[...]

Vooral de Uploadsnelheid zo voor mij een flinke achteruitgang betekenen. Is er iemand die weet of dit inderdaad zo gecapped wordt? Of kan ik er vanuit gaan dat dit in de praktijk 30 of meer Mbps wordt? Voor alle thuiswerkende en -lerende huisgenoten verwacht ik anders dat het een bottleneck wordt als dit werkelijk beperkt gaat zijn op 5Mbps

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om naar een hoger abonnement te gaan. Ik betaal nu namelijk EUR 47 voor "TFT Internet met Interactieve TV en Bellen" inclusief BelOnbeperkt Nederland.

groeten
Peter
Alhoewel ik je geen garanties kan geven, kan ik wel zeggen dat alle klanten die ik gemigreerd heb van DSL naar glas allemaal een upload van ca. 30 tot 35 megabit/sec hadden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:02
Hallo medetweakers,

[Afbeelding]

[...]

groeten
Peter
In je huidige DSL contract staat hetzelfde, ook daar wordt die 50/5 aangegeven.

Maar inderdaad op glas zal het zeer waarschijnlijk ook gewoon 60/30 zijn. Bij m'n buurman is het zelfs van 50/10 naar 70/30 gegaan. Dus dat komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Kantje boord hier toch weer een jaar verlengd met KPN. Het is altijd tricky vanwege de kosten voor Ziggo F1. En ziggo bood me 9 maanden voor €39,95 aan plus een gratis zenderpakket voor 12 maanden (Ziggo Sport Totaal of Movies & Series incl HBO) en daarna €69. (250/25 asymmetrisch, 12 maanden contractduur) Dat werd wel heel aantrekkelijk, al blijft die upload zo bijzonder triest laag dat ik nog steeds twijfelde of ik niet alsnog, ondanks “duurder”, bij KPN wilde blijven.

KPN heeft echter een aanbieding gedaan waarmee de boel is rechtgetrokken (toegegeven mede dankzij de €7,50 korting op m’n mobiele abo) - en dan heb ik natuurlijk oneindig veel liever KPN’s platform, service én de minstens 10x zo hoge uploadsnelheid. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:12
Wildfire schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:52:
[...]

Alhoewel ik je geen garanties kan geven, kan ik wel zeggen dat alle klanten die ik gemigreerd heb van DSL naar glas allemaal een upload van ca. 30 tot 35 megabit/sec hadden.
Zaten daar ook mensen tussen die van Telfort kwamen? Voor zover ik weet heeft de oude Telfort glasvezel techniek geen mogelijkheid om de upload te limiteren. Maar wellicht migreren ze in plaats daarvan naar de KPN glasvezel techniek (PPPoE, andere VLAN's, wel mogelijkheid om upload te knijpen). Krijgen de mensen die van Telfort ADSL naar glasvezel migreren opeens IPv6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
Hallo medetweakers,

[Afbeelding]

[...]

groeten
Peter
Die 50/5 komt omdat ze jouw huidige xDSL abonnement om willen zetten naar glasvezel.
Dat je nu 30 Mbit haalt komt omdat bij xDSL de upload niet echt gelimiteerd is maar gelimiteerd wordt door wat het profiel maximaal kan leveren (17a = theoretisch max. 50Mbit up).

Als je je abonnement om laat zetten naar glasvezel dan wordt, als het goed is, ook "glasvezel upgrade" optie ingeschakeld.
Dan krijg je 50 down en 50 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 28-05 13:37
Dennis-L schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Die 50/5 komt omdat ze jouw huidige xDSL abonnement om willen zetten naar glasvezel.
Dat je nu 30 Mbit haalt komt omdat bij xDSL de upload niet echt gelimiteerd is maar gelimiteerd wordt door wat het profiel maximaal kan leveren (17a = theoretisch max. 50Mbit up).

Als je je abonnement om laat zetten naar glasvezel dan wordt, als het goed is, ook "glasvezel upgrade" optie ingeschakeld.
Dan krijg je 50 down en 50 up.
Nee, die 30 Mbit komt omdat dit in het Dslam profiel zit dat bij KPN Wholesale wordt afgenomen. Dat profiel is 100/30 namelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:08
Richub schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:06:
Nou, net een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen, en nu blijkt er iets niet goed te zijn met mijn klantgegevens in de interne systemen bij KPN.
Deze medewerker wilde duidelijk wel moeite doen om het probleem te vinden. :)

Uiteindelijk heeft hij een ticket ingeschoten om die klantgegevens te 'debuggen', en ik word teruggebeld als hij meer weet.

Het is blijkbaar dus geen standaard probleem... Maar er wordt aan gewerkt. (y)
3 dagen later: Ik ben dus nooit meer teruggebeld... :(

Blijkbaar mag ik mijn diensten niet meer wijzigen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 23:33

fun

Soundwork schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Dat sluit ik niet uit, dat de oorzaak in 1 van de GS105e's zit.
Dit omdat je aangeeft dat de EB WiFi blijft draaien maar alles wat achter de Netgear's zit niet....
Dus om de NIC's van EB uit te sluiten, zal je even zonder Netgear's moeten testen.....
Dank je Soundwork!

Paar keer de hele config gewijzigd, de smart switches geupdate, gewisseld etc etc. Denk idd dat er ergens iets zit/zat in de switches.

Orbi nu rechtstreeks op de EB10 aangesloten. Draait 3 dagen stabiel en vervolgens valt hij vandaag toch 2 keer uit. Orbi heeft een vast IP adres in de EB10.

Ben nu inmiddels een week aan het sleutelen, iemand hier nog een idee? Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
Ik wil mijn KPN Experia v9 (glasvezel aansluiting 200/200) icm TP-Link Deco M9 vervangen door Fritz!box 7590 + M9.

Is Fritz!box icm M9 ideaal (compatibiliteitsproblemen?) of is het beter om M9 te vervangen door Repeater 3000?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

Livio_Livius schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:08:
Ik wil mijn KPN Experia v9 (glasvezel aansluiting 200/200) icm TP-Link Deco M9 vervangen door Fritz!box 7590 + M9.

Is Fritz!box icm M9 ideaal (compatibiliteitsproblemen?) of is het beter om M9 te vervangen door Repeater 3000?
Waarschijnlijk zal de M9 zich als een losse accepoint gedragen. De Frtiz!Repeater zet echt een gezamenlijk WiFi netwerk op samen met de Fritz!Box en coördineert hiermee automatisch de WiFi clients. En dat werkt echt perfect.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31
fun schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Dank je Soundwork!

Paar keer de hele config gewijzigd, de smart switches geupdate, gewisseld etc etc. Denk idd dat er ergens iets zit/zat in de switches.

Orbi nu rechtstreeks op de EB10 aangesloten. Draait 3 dagen stabiel en vervolgens valt hij vandaag toch 2 keer uit. Orbi heeft een vast IP adres in de EB10.

Ben nu inmiddels een week aan het sleutelen, iemand hier nog een idee? Fritzbox?
En vallen de IPTV boxen ook na 3 dagen ook uit na op de EB aangesloten te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Soundwork schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:22:
[...]

En vallen de IPTV boxen ook na 3 dagen ook uit na op de EB aangesloten te zijn?
Ja, alles viel even uit. Na een paar minuten was alles weer up en running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 18:54
Hier en bij mijn familie ligt de tv eruit. Paar seconden beeld en daarna komt stb-nmc-400.

Zijn er bij jullie ook problemen ?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:31
Jassy schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:08:
Hier en bij mijn familie ligt de tv eruit. Paar seconden beeld en daarna komt stb-nmc-400.

Hier ook problemen met televisie. Volgens de KPN website geen storing op mijn postcode :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
glnk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Hier ook problemen met televisie. Volgens de KPN website geen storing op mijn postcode :?
Water

W
A
T
E
R

Lingo staat nu op terugkijken, dus misschien alleen live tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 18:54
Kreeg een sms dat er storing was en dat het zojuist is opgelost. Het werkt inderdaad allemaal weer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Richub schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:46:
[...]

3 dagen later: Ik ben dus nooit meer teruggebeld... :(

Blijkbaar mag ik mijn diensten niet meer wijzigen. :/
En vandaag zijn mijn combinatievoordelen geannuleerd. :( (Ik heb mobiel + vaste verbinding van KPN)
Vanaf volgende maand betaal ik dus 15 euro meer als noodzakelijk is. :N

Verder geen bericht of telefoontje gehad, en nog steeds die storingsmeldingen in MijnKPN.

WTF is er aan de hand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jassy schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:08:

Pauzeren en afspelen gaf de 400 error rond 2100. En ging meteen over naar live tv. Maar kon wel terugspoelen en doorkijken. Daarna om 2140 nogmaals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Richub schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:42:
[...]

En vandaag zijn mijn combinatievoordelen geannuleerd. :( (Ik heb mobiel + vaste verbinding van KPN)
Vanaf volgende maand betaal ik dus 15 euro meer als noodzakelijk is. :N

Verder geen bericht of telefoontje gehad, en nog steeds die storingsmeldingen in MijnKPN.

WTF is er aan de hand...?
Heb je dit ook al op het forum van KPN geplaatst? De Webcare medewerkers daar zijn een stuk slimmer en begripvoller dan de meeste eerste lijns klantenservice medewerkers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31
fun schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Ja, alles viel even uit. Na een paar minuten was alles weer up en running.
Dan zit het probleem dus in de EB.......
Kennelijk blijft de WiFi module doordraaien maar de vaste Ethernet module niet.
Ik zou dit bij KPN melden.

[ Voor 13% gewijzigd door Soundwork op 30-01-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Pauzeren en afspelen gaf de 400 error rond 2100. En ging meteen over naar live tv. Maar kon wel terugspoelen en doorkijken. Daarna om 2140 nogmaals.
Gaat lekker, vandaag ook steeds haperingen bij de tv.
Stroom eraf, erop. Software herinstalleren. Heeft allemaal nog niet geholpen.
Volgens mij zit het probleem remote. Gebeurt steeds met programma’s nadat ik die in pauze en/of terugkijken doe met de gids.

Als het morgen nog steeds is, maar eens een ticket aanmaken.

Edit, bam, nu knalt een serie uit pluspakket er ook uit, kan weer opnieuw beginnen en naar juiste minuut spoelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 30-01-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Get!em schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Gaat lekker, vandaag ook steeds haperingen bij de tv.
Stroom eraf, erop. Software herinstalleren. Heeft allemaal nog niet geholpen.
Volgens mij zit het probleem remote. Gebeurt steeds met programma’s nadat ik die in pauze en/of terugkijken doe met de gids.

Als het morgen nog steeds is, maar eens een ticket aanmaken.
Op het forum van KPN loopt een topic over dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25
Heb een probleem met de magic remote van mijn C7. Deze week overgestapt naar KPN en live tv wordt nu doorgegeven via settopbox van KPN, de 4K Arris 5202. Kwaliteit van beeld is top.
(Overigens de KPN app werkt ook, maar werkt traag en vind beeldkwaliteit minder)

Echter krijg ik de remote niet gekoppeld aan de Arris waardoor zappen nog steeds met KPN afstandbediening moet. Heb de wizard van LG meermaals doorlopen maar geen succes. Begreep dat de Arris box met Bluetooth werkt, maar de magic remote ook dus daar zou t niet aan moeten liggen. Daarnaast ook geprobeerd met Motorola instellingen.

Heeft iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Kneh91 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:04:
Heb een probleem met de magic remote van mijn C7. Deze week overgestapt naar KPN en live tv wordt nu doorgegeven via settopbox van KPN, de 4K Arris 5202. Kwaliteit van beeld is top.
(Overigens de KPN app werkt ook, maar werkt traag en vind beeldkwaliteit minder)

Echter krijg ik de remote niet gekoppeld aan de Arris waardoor zappen nog steeds met KPN afstandbediening moet. Heb de wizard van LG meermaals doorlopen maar geen succes. Begreep dat de Arris box met Bluetooth werkt, maar de magic remote ook dus daar zou t niet aan moeten liggen. Daarnaast ook geprobeerd met Motorola instellingen.

Heeft iemand hier de oplossing voor?
De Arris werkt helaas op geen enkele manier met een andere afstandsbediening. De afstandsbediening van de Artis kan wel zeer beperkt je TV bedienen.
KPN lijkt HDMI-CEC een vies woord te vinden. Ook op hun forum geven ze aan dat dit niet ondersteund gaat worden in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 01-02-2021 11:06 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Soundwork schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Dan zit het probleem dus in de EB.......
Kennelijk blijft de WiFi module doordraaien maar de vaste Ethernet module niet.
Ik zou dit bij KPN melden.
Denk het ook...

Ik ben er inmiddels wel klaar mee. Zag een nieuwe Fritzbox 7590 voor 130 Euro op Marktplaats en die draait sinds afgelopen zaterdag. So far so good, in ieder geval een verademing qua toegankelijkheid en GUI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Okee, nu wertkt ITV ook niet meer, en internet maar half.

Ook inloggen op MijnKPN en het forum lukt niet meer.

WTF is er aan de hand?

Op het KPN forum nog geen echte reactie gehad, overigens....

Ik ga maar weer eens bellen. :/

Edit:
Okee, dit probleem lag bij mijn eigen netwerk: Een rotte LANkabel haalde mijn netwerk onderuit. :$
Ik heb gelijk maar goede kabels besteld...

[ Voor 24% gewijzigd door Richub op 01-02-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:34
Richub schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:02:
Okee, nu wertkt ITV ook niet meer, en internet maar half.

Ook inloggen op MijnKPN en het forum lukt niet meer.

WTF is er aan de hand?

Op het KPN forum nog geen echte reactie gehad, overigens....

Ik ga maar weer eens bellen. :/

Edit:
Okee, dit probleem lag bij mijn eigen netwerk: Een rotte LANkabel haalde mijn netwerk onderuit. :$
Ik heb gelijk maar goede kabels besteld...
Ik had al een paar moderators getagd voor je maar het is heel druk. Wachttijden lopen echt op. Ik heb er zojuist nog een paar getagd. Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Vanochtend weer gebeld met dezelfde helpdeskmedewerker, naast dat we bezig waren met het troubleshooten van die rotte kabel schijnt er nu een 'migratie' te zijn gestart om die corrupte klantdata te repareren.

Ik wacht nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
TFHfony schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:23:
[...]

De Arris werkt helaas op geen enkele manier met een andere afstandsbediening. De afstandsbediening van de Artis kan wel zeer beperkt je TV bedienen.
KPN lijkt HDMI-CEC een vies woord te vinden. Ook op hun forum geven ze aan dat dit niet ondersteund gaat worden in de toekomst.
Ik heb geen enkel probleem met mijn Logitech Harmony 555. Wel als merk KPN gebruiken en niet Arris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hageneis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met mijn Logitech Harmony 555. Wel als merk KPN gebruiken en niet Arris.
Ik had iets duidelijk moeten zijn: Ze werken inderdaad wel met dit soort programmeerbare AB's, maar het is op geen enkele manier mogelijk het KPN kastje via HDMI-CEC (en dus de AB van je TV oid) aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:23

JanB

Het ken rotter !!!

TFHfony schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Ik had iets duidelijk moeten zijn: Ze werken inderdaad wel met dit soort programmeerbare AB's, maar het is op geen enkele manier mogelijk het KPN kastje via HDMI-CEC (en dus de AB van je TV oid) aan te spreken.
De Arris vip2952 en vip5202 kan/kon ik allebei aansturen met de afstandsbediening van mijn Samsung TV. De tuners staan/stonden in de kast, waar ze zeker geen IR signalen konden ontvangen.

Lijkt mij dat dit gewoon werkt via HDMI.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Pff, wat is het een gedoe om mijn huidige 2 STB's om te wisselen voor 2 4K STB's. Als ik zelf de aanvraag doe via MijnKPN verandert er qua prijs niets terwijl 4K ontvangers volgens mij een paar euro per maand duurder zou moeten zijn. Als ik dan gewoon verder ga krijg ik in de bevestigingsmail dat ik als extra functie een gratis opneempakket erbij heb (geen 4K ontvangers). KPN heeft zojuist voor de derde keer de wijziging vanuit hun kant doorgevoerd, maar ik krijg maar geen bevestigingsmail hiervan.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dit aan te vragen? Heeft iemand zoiets wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JanB schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:46:
[...]

De Arris vip2952 en vip5202 kan/kon ik allebei aansturen met de afstandsbediening van mijn Samsung TV. De tuners staan/stonden in de kast, waar ze zeker geen IR signalen konden ontvangen.

De Arris VP2952 ken ik niet. Misschien dat die wel HDMI-CEC doet, maar de VIPS5202 echt niet (https://forum.kpn.com/int...p-tv-ontvanger-kpn-485605). Hooguit dat jouw Samsung AB ook Bluetooth ondersteuning heeft, want dat kan de VIPS5202 dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19
Mint schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:48:
Pff, wat is het een gedoe om mijn huidige 2 STB's om te wisselen voor 2 4K STB's. Als ik zelf de aanvraag doe via MijnKPN verandert er qua prijs niets terwijl 4K ontvangers volgens mij een paar euro per maand duurder zou moeten zijn.[...]
Dat lijkt momenteel echter niet zo te zijn. Zo heb ik nu ook 4K zonder dat ik bij hoef te betalen.
[...]
Als ik dan gewoon verder ga krijg ik in de bevestigingsmail dat ik als extra functie een gratis opneempakket erbij heb (geen 4K ontvangers). [...]
Dat lijkt me niet de bedoeling.
[...]KPN heeft zojuist voor de derde keer de wijziging vanuit hun kant doorgevoerd, maar ik krijg maar geen bevestigingsmail hiervan.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dit aan te vragen? Heeft iemand zoiets wel eens gehad?
Ging bij mij eigenlijk wel vlekkeloos, toen ik eenmaal mijn abbo mocht wijzigen dan. Ik liep namelijk ook tegen het issue met corrupte klantgegevens aan, maar dat is wel opgelost.
Ik kreeg wel een bevestigingsmail, maar hierin stond geen wijziging van de tv/internet. Alleen dat KPN Veilig eraf was gehaald. Daarna nog een losse melding gekregen "Informatie over uw wijziging" met de melding dat de (extra) diensten een week later konden worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 27-05 23:11
Caelorum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Dat lijkt momenteel echter niet zo te zijn. Zo heb ik nu ook 4K zonder dat ik bij hoef te betalen.

[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling.

[...]

Ging bij mij eigenlijk wel vlekkeloos, toen ik eenmaal mijn abbo mocht wijzigen dan. Ik liep namelijk ook tegen het issue met corrupte klantgegevens aan, maar dat is wel opgelost.
Ik kreeg wel een bevestigingsmail, maar hierin stond geen wijziging van de tv/internet. Alleen dat KPN Veilig eraf was gehaald. Daarna nog een losse melding gekregen "Informatie over uw wijziging" met de melding dat de (extra) diensten een week later konden worden gebruikt.
Heb er even specifiek om gevraagd wat er nu eigenlijk de hele tijd mis gaat, blijkbaar is er een probleem met een intern systeem bij KPN en wordt dit opgelost.

Ik zou zeggen dat ze dit bij poging 1 en 2 ook wel al wisten, maar goed. We wachten wel af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:25
Hier ging het ook mis met 4k. Heb met de HD gechat en zij hebben het toen in orde gemaakt voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JanB schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Waarschijnlijk een Samsung TV met een connectbox die in dezelfde kast staat. Die stuurt namelijk IR signalen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

jefjef

learning by doing

krakendmodem schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Wat betreft de Fritzbox: Ja.

Ik ken de techdesk of het niveau ervan niet, geen idee of dat 'm waard is.
Bij het instellen van de FB (ingesteld op Duits en geen mogelijlheid om op NL te krijgen) mede dankzij de TD, de FB en FB repeater up and running gekregen. Moet zeggen dat was de 1malige verhoging (maand later al weer opgezegd want alles loopt nu) wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 18:29
Ik lees veel (goede) ervaringen over de Fritz!box. Ik ben net verhuisd naar een nieuwe woning met op alle verdiepingen straks een Unifi AP. Als het goed is ontvang ik volgende week een Experiabox 12. Ook daar lees ik goede ervaringen over.

Gegeven dat ik al over Unifi AP's beschik, voegt het voor mij veel toe als ik een Fritz!box 7590 aanschaf? Ik heb helaas te weinig ervaring met beide apparaten om die conclusie te trekken. Wat ik bijvoorbeeld belangrijk vind is om via een VPN van buitenaf op mijn eigen netwerk te kunnen komen. Volgens mij ondersteunt de EB12 dat niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Even een vraag over de voeding van de IPTV Arris - 2952 STB V2 ...
Is deze gelijk aan de voeding van de Motorola_VIP1853?
De Arris wordt vandaag geleverd ter vervanging.

Heb de voeding van de Motorola_VIP1853 aardig ingebouwd en is lastig eruit te halen.
Als de voedingen identiek zijn hoef ik niet de hele boel te slopen en kan ik de voeding van de Arcadyan gebruiken op de Arris 2952.

UPDATE:
Heb de motorola vervangen door de Arris 2952.
Setup gedraaid en de STB is opgestart, echter met de "oude software"(7.7.89_3)
Ook op mijn andere STB, de Arcadyan HMB2260 draait nog steeds op de oude software, ondanks dat ik op deze box terug ben geggan naar fabrieksinstellingen en de software heb verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Hoe krijg ik de nieuwe software draaiend op beide boxen?

[ Voor 47% gewijzigd door loneranger56 op 04-02-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Ik weet niet of het hier hoort, maar kon geen andere plek vinden.

We hebben hier de brief gehad van KPN voor het verkrijgen van een glasvezel aansluiting.
Nu willen we uiteraard wel mee gaan in de aansluiting en daarna de komende tijd rustig uitzoeken hoe we het aan zouden willen pakken.
We hebben nu Ziggo en nog nooit problemen gehad eigenlijk. Televisie willen we daar wel van houden, want de kwaliteit is gewoon beter in mijn ogen en na onderzoek.
Maar het hoe en het wat zoeken we nog rustig uit.

Lang verhaal.

Maar kom er niet uit of die brief alleen om de aansluiting gaat en dat het los staat van een verplichting om een abonnement daarna te nemen. Heb de brief doorgenomen en ook de gelinkte site zelf, maar daar komt het voor zover niet naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:53:
Ik weet niet of het hier hoort, maar kon geen andere plek vinden.

We hebben hier de brief gehad van KPN voor het verkrijgen van een glasvezel aansluiting.
Nu willen we uiteraard wel mee gaan in de aansluiting en daarna de komende tijd rustig uitzoeken hoe we het aan zouden willen pakken.
We hebben nu Ziggo en nog nooit problemen gehad eigenlijk. Televisie willen we daar wel van houden, want de kwaliteit is gewoon beter in mijn ogen en na onderzoek.
Maar het hoe en het wat zoeken we nog rustig uit.

Lang verhaal.

Maar kom er niet uit of die brief alleen om de aansluiting gaat en dat het los staat van een verplichting om een abonnement daarna te nemen. Heb de brief doorgenomen en ook de gelinkte site zelf, maar daar komt het voor zover niet naar voren.
nee, het is niet verplicht om ook een abonnement af te sluiten, je kunt gerust Ziggo blijven gebruiken ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@geenwindows Dat is snel. Dank je, dan ga ik gewoon ja zeggen en kunnen we rustig later onderzoeken.
Qua plek waar ze het naar binnen mogen gooien zal de meterkast worden. Kan dat niet, laat dan maar.
Heb de Ziggo bedrading ook door de kelder de meterkast in gegooid. Scheelt weer, want daar staat het modem, de router enzovoorts allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:02:
@geenwindows Dat is snel. Dank je, dan ga ik gewoon ja zeggen en kunnen we rustig later onderzoeken.
Qua plek waar ze het naar binnen mogen gooien zal de meterkast worden. Kan dat niet, laat dan maar.
Heb de Ziggo bedrading ook door de kelder de meterkast in gegooid. Scheelt weer, want daar staat het modem, de router enzovoorts allemaal.
ligt eraan wat voor een huis je hebt, is het huur dan bepaalt de verhuurder het, ben je de koper dan heb je volgens mij wel invloed. sowieso krijg je eerst nog een schouwer die de plek bekijkt, ze kiezen wel de makkelijkste route, meterkast zit meestal het dichtstbij ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@geenwindows Het is een eengezinsrijtjeswoning. Meterkast zit meteen naast de voordeur. Dus lijkt me dat dat geen probleem is. Alleen even kijken of er nog wat opgeruimd moet worden. en wat ik zelf de juiste plek vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 22-05 09:24
Vraagje, ik heb een V10 modem en die werkte prima voor mij icm met een eigen router ingezet als AP en nog een extra KPN Wifi (de witte vierkante). Nou is vorige week mijn eigen router er mee opgehouden en kwam ik een AP te kort in mijn huis. Heb toen via MP 2 van die KPN zwarte wifi punten aangeschaft en die in mijn huis neergezet (allemaal bedraad). Kon ik meteen de dekking iets verder uitbreiden.
Werkt prima, echter, had ik er geen rekening meegehouden dat de V10 stopt met wifisignaal afgeven. Heb ondertussen gelezen dat dat nou eenmaal de werkwijze is, maar voor mij niet gewenst. Ook dat punt heb ik gewoon nodig.

Een V10A kan dit wel dus nou vroeg ik me af of ik de V10A van iemand anders kan inzetten of gaat er dan van alles niet goed met de registratie/ aansluiting bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick2104
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:33
Hageneis schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:26:
[...]

Nou dan is er in Den Haag Bezuidenhout iets niet helemaal lekker. Vandaag is het precies 11 weken geleden dat de vezel naast mijn voordeur is ingegraven. Verder geen enkele indicatie van wanneer dit in huis aangesloten gaat worden.
Is er bij jou al schot in de zaak?

In dit deel van Den Haag Bezuidenhout kijken we inmiddels nog steeds tegen die ingegraven glasvezel sprietjes aan, in September/October ingegraven. In october/november wel contact gehad met de uitvoerder waarbij we akkoord zijn gegaan met het aansluitplan van ons appartementen blok (3 hoog, 3 appartementen). Sindsdien wachten we op een afspraak voor het aansluiten. Ik heb in de straat verder ook nog geen monteurs gezien, dit zou eerst in november, december daarna januari gebeuren.

Inmiddels al meerdere keren gebeld / gechat met KPN voor een afspraak, telkens warm gehouden dat er contact wordt opgenomen. Vandaag vermeld de klantenservice doodleuk dat er uberhaubt nog geen toestemming is verleend :? . Een apart verhaal, ze gaan het uitzoeken wat er met onze toestemming is gebeurt, en nemen dan weer contact op. Beloofd veel goeds bij KPN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ik heb zelf sinds 15 december glasvezel (met de bijhorende zenders 661 t/m 670). maar daar had ik wel een e-mail voor gestuurd naar de CEO van KPN (voornaam.achternaam@kpn.com). Dan krijg je een dedicated contactpersoon en dan kan het ineens allemaal wel.
Ik begrijp ook niet waarom ze het zichzelf zo moeilijk maken. De bewoners willen het bijna allemaal heel graag, dus de omzet ligt voor het oprapen. De laatste kwartaalcijfers gaven toch voldoende aanleiding dat ze er wat tempo achter zouden zetten, dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
nick2104 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Is er bij jou al schot in de zaak?

In dit deel van Den Haag Bezuidenhout kijken we inmiddels nog steeds tegen die ingegraven glasvezel sprietjes aan, in September/October ingegraven. In october/november wel contact gehad met de uitvoerder waarbij we akkoord zijn gegaan met het aansluitplan van ons appartementen blok (3 hoog, 3 appartementen). Sindsdien wachten we op een afspraak voor het aansluiten. Ik heb in de straat verder ook nog geen monteurs gezien, dit zou eerst in november, december daarna januari gebeuren.

Inmiddels al meerdere keren gebeld / gechat met KPN voor een afspraak, telkens warm gehouden dat er contact wordt opgenomen. Vandaag vermeld de klantenservice doodleuk dat er uberhaubt nog geen toestemming is verleend :? . Een apart verhaal, ze gaan het uitzoeken wat er met onze toestemming is gebeurt, en nemen dan weer contact op. Beloofd veel goeds bij KPN 8)7
Die chat doe je denk ik met de provider KPN.
Dat is niet de partij die glasvezel legt, dat is KPN NetwerkNL

Misschien dat zij iets meer licht in de duisternis kunnen scheppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hageneis
Arunia schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:53:
...
..
Heb je dat ook vergeleken met de GlasHD-zenders (661 t/m 670)? Dat scheelt nogal in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Hageneis niet zozeer en de info is al iets ouder, maar nooit andere geluiden over gehoord.
Dan zou ik moeten uitvinden in alle rust of ik het beeld ook maar de andere tv's kan krijgen. Dit gaat nu via de app van Ziggo zonder problemen. Zou zonde zijn als zoiets dan niet meer kan. Maar dat komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick2104
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:33
Dennis-L schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Die chat doe je denk ik met de provider KPN.
Dat is niet de partij die glasvezel legt, dat is KPN NetwerkNL

Misschien dat zij iets meer licht in de duisternis kunnen scheppen?
Nog even dubbelgecheckt, het contact en de chat gaat wel via KPN NetwerkNL :)

En in oktober hebben we contact gehad met EH-infra (bezuidenhout@eh-infra.nl). Dit was over 'de aansluitkaart' , waar bij we dus toestemming voor het aansluitplan hebben gegeven. Deze partij reageert trouwens nergens op. Ik gok dat dit de uitvoerende partij is.

Op heel veel plekken in de straat steken al maanden glasvezel sprietjes uit, dus ik vermoed dat het niet helemaal vlekkeloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
nick2104 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:52:
[...]

En in oktober hebben we contact gehad met EH-infra (bezuidenhout@eh-infra.nl). Dit was over 'de aansluitkaart' , waar bij we dus toestemming voor het aansluitplan hebben gegeven. Deze partij reageert trouwens nergens op. Ik gok dat dit de uitvoerende partij is.

Op heel veel plekken in de straat steken al maanden glasvezel sprietjes uit, dus ik vermoed dat het niet helemaal vlekkeloos gaat.
Ah oké :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
Hageneis schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Heb je dat ook vergelijken met de GlasHD-zenders (661 t/m 670)? Dat scheelt nogal in beeldkwaliteit.
Idd, de KPN glas streams zijn bij mijn weten van een hogere kwaliteit dan die van Ziggo :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 19:44
Nuevocasa schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Idd, de KPN glas streams zijn bij mijn weten van een hogere kwaliteit dan die van Ziggo :+ :+
Klopt deze HD glas zenders 661 tm 670 worden 1 op 1 doorgezet van de uitzendstraat naar de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dan moet ik uitzoeken hoe het werkt bij glas tzt.
Want we zijn nu al best lang gewend aan Ziggo en de werking van dat alles. Wil er niet op achteruit gaan qua besturing en functies. Want anders heb ik ruzie met de WAF en DAF.
Zelf kijk ik nauwelijks tv, dus voor mij is het niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:30
Ook hier in Breda-Oost wacht ik al maanden op glasvezel. Op 15 mei is, zonder enige communicatie, de stoep open gegaan om de glasvezel te leggen. Daarna weer maanden geen enkele communicatie of activiteit. Al die tijd steekt wel mooi die oranje spriet uit de stoep ;( Meerdere keren nagevraagd bij KPN NetwerkNL en steeds verschoof de datum of zou ik, tevergeefs, worden teruggebeld. Totdat vorige week vrijdag ineens, wederom onaangekondigd, 2 mannen aanbelden om de glasvezel tegen de gevel te leggen. Maar liefst 37 weken later! En deze week een telefoontje gehad van VolkerWessels voor het maken van een afspraak om de vezel binnen af te werken, op 16 februari om precies te zijn. Er lijkt nu echt schot in de zaak te komen, maar eerst zien en dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 22:11
Tommert38 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:00:
Ook hier in Breda-Oost wacht ik al maanden op glasvezel. Op 15 mei is, zonder enige communicatie, de stoep open gegaan om de glasvezel te leggen. Daarna weer maanden geen enkele communicatie of activiteit. Al die tijd steekt wel mooi die oranje spriet uit de stoep ;( Meerdere keren nagevraagd bij KPN NetwerkNL en steeds verschoof de datum of zou ik, tevergeefs, worden teruggebeld. Totdat vorige week vrijdag ineens, wederom onaangekondigd, 2 mannen aanbelden om de glasvezel tegen de gevel te leggen. Maar liefst 37 weken later! En deze week een telefoontje gehad van VolkerWessels voor het maken van een afspraak om de vezel binnen af te werken, op 16 februari om precies te zijn. Er lijkt nu echt schot in de zaak te komen, maar eerst zien en dan geloven :)
Hier ook Breda-Oost en het is werkelijk waar een groot drama met KPN Netwerk en KPN de provider. Zie Marcel71 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3" en vorige berichten. Dat Digitenne-verhaal was dus dat 1,5 maand (!) lang een externe partij de orders van de KPN-website niet oppakte. Niet alleen mijn geval, het KPN-forum stond er mee vol. Dat heeft men uiteindelijk opgelost en daarna alle oude orders van 1,5 maand weer op 1 dag doorgevoerd. Fijn, zat ik ineens met 4 Digitenne-kastjes in plaats van 1 :? Met dank aan een behulpzame klantenservicemedewerker alle orders op de ene gewenste na weer kunnen terugdraaien. Maar 1,5 maand lang en er dan pas achter komen, hoe dan? ... 8)7

Anyway, sinds 26 november een ExperiaBox12 staan, nog mooi in de doos. Deze week 2 e-mails gehad van KPN de provider dat mijn glasvezel abonnement op resp. 02-02 en 04-02 zou in gaan. Maar nog steeds geen aansluiting in de meterkast dus dat wordt het niet. Vanochtend KPN Netwerk maar eens opgezocht op de chat en die gaven aan dat de status was dat wegens obstructie op de begane grond er niks meer ging gebeuren. Apart, want dat was al bekend in september en ze zouden in december nog langs komen voor nader onderzoek en we hebben al maanden niemand gezien. Dus ineens heeft men besloten dat er geen nader onderzoek komt en men meldt dat ook aan niemand of zo. Ze vertelden dat op de chat en zeiden dat ik een haalbaarheidsonderzoek moest aanvragen. Heb ik gedaan. Maar je gaat je toch echt afvragen of met klanten communiceren verboden is bij KPN Netwerk. Gewoon sinds september niets meer doen en ook niet terug melden waarom niet en wat nu de status is en vervolgactie kan zijn. Maar nu dus een haalbaarheidsonderzoek. Ik zal morgen op de groepsapp van het complex maar even de helft die niet is aangesloten waarschuwen dat wachten op KPN Netwerk geen zin heeft en dat er sowieso niets gebeurt. Want het is dat ik het navraag, anders hadden we het nooit gehoord vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik snap dat dit als bewoner niet te verkroppen is. Maar probeer wel te begrijpen dat alles bij de aannemer wordt belegd. Ook de communicatie. Er is uiteraard een database waarin de gegevens en plandata worden bijgehouden en die kunnen beide partijen inzien. Maar de aannemer weet veel meer. Die heeft echter weer bijna alles belegd bij onderaannemers (zeker in het geval van Volker Wessels) en daar heeft KPN Netwerk NL geen contact mee.
Zou je dit allemaal willen recht trekken dan ben je twee keer zoveel geld kwijt aan de aanleg, alleen al aan mensen die communiceren. En geld is altijd lastig...

Kortom: het is een grote uitdaging en er zijn veel partijen in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:14:
Ik snap dat dit als bewoner niet te verkroppen is. Maar probeer wel te begrijpen dat alles bij de aannemer wordt belegd. Ook de communicatie. Er is uiteraard een database waarin de gegevens en plandata worden bijgehouden en die kunnen beide partijen inzien. Maar de aannemer weet veel meer. Die heeft echter weer bijna alles belegd bij onderaannemers (zeker in het geval van Volker Wessels) en daar heeft KPN Netwerk NL geen contact mee.
Zou je dit allemaal willen recht trekken dan ben je twee keer zoveel geld kwijt aan de aanleg, alleen al aan mensen die communiceren. En geld is altijd lastig...

Tja. De andere keuze is dus niets doen en de klanten met de ellende te laten zitten. En dan ook nog het feit dat KPN en KPN Netwerk continu bij van alles naar elkaar wijzen en je als klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Sowieso zou KPN er slim aan doen om KPN Netwerk een andere naam te geven, want de meeste klanten zien alleen KPN staan.
Nog beter zou toch een speciale afdeling zijn die tijdens de aanleg het aanspreekpunt voor klanten is. Je kan niet verwachten dat klanten in het door KPN gecreëerde oerwoud van (onder-) aannemers moeten gaat spitten.
KPN presenteert zichzelf als premium provider. Maar op dit vlak, net zoals hun helpdesk, presteren ze niets beter dan een budget provider. Je zou toch zeggen dat ze een later met het abonnementsgeld terug kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
Advies gevraagd. Vandaag Experia V9 vervangen door Fritz!box 7590. Kom eigenlijk net iets kabel tekort tussen KPN glasvezel aansluiting en Fritzbox om eea mooi weg te werken. Nu zie ik zoveel verschillende kabels en begrijp dat ik een Netwerkkabel Cat6 UTP nodig heb. Wat is een kwalitatief goede kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis

Sorry, Barre. Je gaat nu wel heel erg kort door de bocht. KPN moet gewoon zelf communiceren. Goede communicatie bespaart heel veel eerstelijns klantcontact. Enig idee wat dat wel niet kost? KPN moet ook gewoon met één mond spreken. Wat dat betreft was het wel bij mij met slechts een paar contactmomenten met Klantenreacties wel rap klaar. Lijkt me voor de medewerkers ook een stuk leuker om aan te werken. Het zijn gewoon (verkeerde) keuzes van het management van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Livio_Livius schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:02:
Nu zie ik zoveel verschillende kabels en begrijp dat ik een Netwerkkabel Cat6 UTP nodig heb. Wat is een kwalitatief goede kabel?
Een UTP patchkabeltje van hooguit een paar meter?
Dan voldoet vrijwel alles; zelfs een simpele 'ouderwetse' CAT5E patchkabel.

De bitjes gaat echt niet er beter overheen bij duurdere kabels hoor. :+
Ryan1981 in "Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels" 7(8)7

Maar er zit toch standaard een UTP kabel meeverpakt in de installatiepakketten van de ISP's?

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 06-02-2021 13:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hageneis schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Sorry, Barre. Je gaat nu wel heel erg kort door de bocht. KPN moet gewoon zelf communiceren. Goede communicatie bespaart heel veel eerstelijns klantcontact. Enig idee wat dat wel niet kost? KPN moet ook gewoon met één mond spreken. Wat dat betreft was het wel bij mij met slechts een paar contactmomenten met Klantenreacties wel rap klaar. Lijkt me voor de medewerkers ook een stuk leuker om aan te werken. Het zijn gewoon (verkeerde) keuzes van het management van KPN.
Het zijn allemaal keuzes en sommigen pakken beter uit dan andere.. En ik ben ook nog steeds ongelukkig met de naamswijziging van Reggefiber naar KPN Netwerk NL. 9 van de 10 mensen ziet of snapt het verschil niet en dat geeft veel verwarring en frustratie. Tel daar bij op dat aannemers echt veel zaken veel en veel beter kunnen plannen en doen en je ziet hopelijk de uitdaging.
Omdat er binnen het bedrijf KPN een Chinese muur is aangebracht tussen Netwerk en Provider is met 1 mond spreken onmogelijk. KPN krijgt als provider dezelfde informatie als bijvoorbeeld Oxxio (willekeurig voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
ehtweak schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Een UTP patchkabeltje van hooguit een paar meter?
Dan voldoet vrijwel alles; zelfs een simpele 'ouderwetse' CAT5E patchkabel.

De bitjes gaat echt niet er beter overheen bij duurdere kabels hoor. :+
Ryan1981 in "Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels" 7(8)7

Maar er zit toch standaard een UTP kabel meeverpakt in de installatiepakketten van de ISP's?
Kabel welke bij Fritzbox zit is tekort (1m) en de originele kabel is destijds door KPN monteur op maat gemaakt. Maar wil de Fritzbox iets verder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 22:11

Waarvan er dus geen enkele communiceert blijkbaar. Begin september was Introbouw uit Veenendaal de laatste via e-mail en dat was voor bevestiging van afspraak voor de eerste poging van aanleg. Dat dat mislukte hebben ze nog dezelfde dag aan de deur netjes komen melden.

Daarna nooit meer iets er over gehoord. Alles daarna zijn we zelf moeten gaan navragen bij KPN Netwerk. Geen brief, e-mail, telefoontje. Nada! En dan worden door KPN Netwerk ook nog beloftes gemaakt die niet worden nagekomen, zijnde in december langs komen voor een tweede poging. Uiteindelijk moet je er zelf achter komen dat zij het "afgeschreven" hebben. Net het hele verhaal hier op de groepsapp van het complex gezet, hoor dat een aantal van de betrokken bewoners al een haalbaarheidsonderzoek hebben aangevraagd. Wordt vervolgd.

Uitbesteden ontslaat niemand van verantwoordelijkheid. Anders had de regering ook niet hoeven te vallen voor de toeslagenaffaire. Hadden ze simpelweg kunnen zeggen dat het aan de uitvoerende Belastingdienst lag en daarmee de kous af was. Zo werkt het dus niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Livio_Livius Tja, in normale omstandigheden had een fietsritje naar de lokale Action al voldoende geweest om voor een paar euro een UTP patchkabeltje te halen.
BTW: zelfs de Kruidvat, Lidl of Aldi heeft af en toe wel eens UTP kabeltjes liggen. En volgens de website van de AH verkoopt Appie ze ook in hun winkels.

de 'echte' tweaker maakt zo'n kabel natuurlijk ff zelf en grijpt in z'n knutselhok ff naar wat onderdelen. of pakt een kabeltje uit de altijd voorhanden zoldervoorraad ;)

Maar ook alhier op V&A tweakers wordt menige patchkabel aangeboden. Of misschien iemand in de buurt/straat die nog wat heeft liggen?
Of anders moet je ergens wat bestellen en een paar dagen geduld hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 06-02-2021 13:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
nick2104 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:52:
[...]

De partij die de lijntjes tot aan de voordeur legt is vaak weer een andere dan de partij die het lijntje vervolgens in huis aansluit. En daarna heb je weer een KPN monteur nodig om de converter/NTU te plaatsen.

Maar ff terug naar dat er al maanden sprietjes uitsteken; dat wil echt niet zeggen dat het niet vlekkeloos gaat. Het gaat vooral veel langzamer dan het sprietje daar krijgen.
Gemiddeld zijn ze met 2 man 1 á 2 uur (en 2 uur plannen ze dan ook) bezig om dat laatste stukje geregeld te krijgen; en dat moet allemaal op afspraak (met de bewoner) wat ook nog wel weer een uitdaging kan zijn.
Hier in de omgeving zie ik ook nog steeds wel sprietjes terwijl de buren de aansluiting 2 maand geleden al binnen hebben.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19
@Nnoitra dat laatste is ook gewoon een keuze van KPN. Ik weet nog hoe ze het kwamen aanleggen in Veenendaal. Stoep ging open en alle kabels werden gelegd. Vervolgens gingen ze van huis tot huis om het binnen aan te sluiten. De communicatie was ook vrij helder. Je bent op die dag thuis of je moet een paar maanden wachten. Ben je bij tweede poging niet thuis dan mag je er zelf later achteraan en ook zelf de aansluitkosten betalen. Gezien alles vrij snel verliep denk ik dat iedereen gewoon netjes thuis was op de opgegeven datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Laatst online: 17:07

Gosse_W

Brims

Komende week ga ik over van DSL (vml. Telfort) naar glas. In de mail met de aangekondigde aansluiting door een monteur geeft KPN de verwachting aan dat ik 50Mbps down en 5Mbps up ga krijgen over glas. Met de huidige DSL-aansluiting haal ik echter meer: dik 60 Mbps down en 9 Mbps up.

Die 50/5 is natuurlijk bewust afgeknepen omdat ze ook makkelijk 100/100 of meer over glas kunnen bieden. Daarmee ga ik er dus in snelheid op achteruit. Mag dat zo maar? Ze beloven immers sneller internet met glasvezel.

Waarom zou ik dan nog over gaan naar glasvezel eigenlijk? Kan ik het alsnog weigeren ook al is het al aangesloten tot in de meterkast? En/of is dit een reden om onder mijn contract met KPN uit te komen?

Het volgende wat deze jongens natuurlijk gaan doen is die hele aanleg terugverdienen door dat 50/5 abo steeds veel duurder te maken, of de snelheid steeds meer af te knijpen waardoor ik dalijk een veel duurder abonnement 'wil' nemen.
Misschien ben ik wat cynisch maar ik houd niet van deze praktijken van zo'n pseudo-monopolist.. Advies is welkom!

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gosse_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:
Komende week ga ik over van DSL (vml. Telfort) naar glas. In de mail met de aangekondigde aansluiting door een monteur geeft KPN de verwachting aan dat ik 50Mbps down en 5Mbps up ga krijgen over glas. Met de huidige DSL-aansluiting haal ik echter meer: dik 60 Mbps down en 9 Mbps up.

Die 50/5 is natuurlijk bewust afgeknepen omdat ze ook makkelijk 100/100 of meer over glas kunnen bieden. Daarmee ga ik er dus in snelheid op achteruit. Mag dat zo maar? Ze beloven immers sneller internet met glasvezel.

Waarom zou ik dan nog over gaan naar glasvezel eigenlijk? Kan ik het alsnog weigeren ook al is het al aangesloten tot in de meterkast? En/of is dit een reden om onder mijn contract met KPN uit te komen?

Het volgende wat deze jongens natuurlijk gaan doen is die hele aanleg terugverdienen door dat 50/5 abo steeds veel duurder te maken, of de snelheid steeds meer af te knijpen waardoor ik dalijk een veel duurder abonnement 'wil' nemen.
Misschien ben ik wat cynisch maar ik houd niet van deze praktijken van zo'n pseudo-monopolist.. Advies is welkom!
Je krijgt officieel 50/5. In de praktijk krijg je een 60/30 profiel, dus netto ga je er op vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
er is naar mijn weten helemaal geen 50/5Mb abbo voor glasvezel beschikbaar? dit is minstens 50/50...
als ik even op de website van KPN kijk (vanaf de telfort site) dan zie ik als je nu een abbo neemt met 50Mb internet en 1 tv dan kom ik uit €52.50 waarbij de eerste 6 maanden dit €35,- is...
ik weet niet wat de aanbieding is wanneer je inlogt met je telfort account.

op plaatsen waar glasvezel ligt word het kopernetwerk uitgezet, kun je wel weigeren maar dan zit je zonder...
(bron, familie lid had kpn internet via *DSL maar is een aantal maanden terug glasvezel opgeleverd, KPN gaat binnenkort de boel overzetten, weigeren is niet mogelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Laatst online: 17:07

Gosse_W

Brims

TFHfony schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Je krijgt officieel 50/5. In de praktijk krijg je een 60/30 profiel, dus netto ga je er op vooruit.
Ah, oké! Is dat uit jouw eigen ervaring? Of weet jij meer dan de gemiddelde consument _/-\o_ Thanks in elk geval, ik ga het wel zien dan. Wel apart dat ze hun toekomstige klanten niet gewoon meteen paaien met: "voor de resterende looptijd van je contract ga je er op vooruit!" en dan 75/25 bieden voor een halfjaartje ofzo, gewoon om mij verslaafd (of onverschillig) te maken en dan na de looptijd de prijs stiekem opvoeren. Nou krijg ik alleen maar wantrouwen richting de PTT.

[offtopic] De kpn-helpdesk zat in elk geval blijkbaar niet op mijn vraag te wachten, ze knikkeren me direct uit de chat :?

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
Caelorum schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:28:
@Nnoitra dat laatste is ook gewoon een keuze van KPN. Ik weet nog hoe ze het kwamen aanleggen in Veenendaal. Stoep ging open en alle kabels werden gelegd. Vervolgens gingen ze van huis tot huis om het binnen aan te sluiten. De communicatie was ook vrij helder. Je bent op die dag thuis of je moet een paar maanden wachten. Ben je bij tweede poging niet thuis dan mag je er zelf later achteraan en ook zelf de aansluitkosten betalen. Gezien alles vrij snel verliep denk ik dat iedereen gewoon netjes thuis was op de opgegeven datum.
Echter is die situatie niet meer die van nu. Als ze alles zelf in eigen beheer hadden gehouden, is het gros van Nederland over 10 jaar nog niet aangesloten. Daar hebben ze de mensen niet voor.
Dus besteden ze het uit, en die toko's besteden het ook weer uit.

Bij 2x niet thuis en dan zelf maar betalen is ook niet de meest klantvriendelijkste manier.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Gosse_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:

Die 50/5 komt vanwege je huidige xDSL abonnement.
Je hebt op de DSLAM nu waarschijnlijk een ≤ 100 / ≤ 30 Mbit/s profiel, daarom haal je 60/9
Op glasvezel heb je echter geen asymmetrisch profielen, je krijgt daar een 50/50 profiel en die snelheid ga je dan ook halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gosse_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Ah, oké! Is dat uit jouw eigen ervaring? Of weet jij meer dan de gemiddelde consument _/-\o_ Thanks in elk geval, ik ga het wel zien dan. Wel apart dat ze hun toekomstige klanten niet gewoon meteen paaien met: "voor de resterende looptijd van je contract ga je er op vooruit!" en dan 75/25 bieden voor een halfjaartje ofzo, gewoon om mij verslaafd (of onverschillig) te maken en dan na de looptijd de prijs stiekem opvoeren. Nou krijg ik alleen maar wantrouwen richting de PTT.

[offtopic] De kpn-helpdesk zat in elk geval blijkbaar niet op mijn vraag te wachten, ze knikkeren me direct uit de chat :?
Wildfire in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
En vaker dit soort berichten gezien. Zelf heb ik 500/500 (effectief 500/600 overigens).
Over de KPN helpdesk. Mijn advies is om het hier te vragen of de KPN community. Al heb je op die laatste meer aan de gebruikers dan aan de KPN helpdesk medewerkers KPN en service is iets wat helaas niet echt samen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 19:05
Van de week kreeg ik een enquête verzoek van kpn met als titel: Uw mening gevraagd over de glasuitrol in uw woonwijk. Nou wil het geval dat Delta Fiber hier eindeluk glas gaat leggen. Jarenlang is daar bij kpn voor gelobbyd, zonder enig effect. Tot nu toe een brakke vdsl lijn waar met pair bonding nog iets van gemaakt kan worden. Enquête toch nog maar even ingevuld. De eerste vragen dienen er dan voor om de onwetenden er uit te halen met een vraag als: weet u uit welke aanbieders u straks kan gaan kiezen op het aan te leggen netwerk. Verder gaat het dan met vragen als; of overstappen een overweging is als kpn nu separaat alsnog glas gaat leggen. Knullig en monopolisten gedrag wat mij betreft. Begrijpelijk dat ze nu wel gas gaan geven op het uitrollen van glas in heel NL, maar wel laat. Best een inschattingsfout m.i.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:41
Even een vraagje tussendoor als het mag.
Ik heb al een paar jaar Ziggo voor televisie en internet.
Nu ben ik aan het overwegen om over te stappen naar KPN Glasvezel.
Op iedere website waar ik prijzen kan vergelijken en ook op de KPN website, kan ik icm adresgegevens glasvezel aanvragen.

Wanneer ik in de meterkast ga zoeken naar een glasvezel aansluiting, kan ik deze niet vinden...
En (ik ben aardig technisch, al zeg ik het zelf) zoek naar zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSpPzDSNKez7W1cohwYdxxgUoyE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pXCVhHmFgupUJuMCvBeJz7US.jpg?f=user_large

Een jaar of 8 geleden (voordat ik eigenaar van het huis was) is onze stad aangesloten op Glasvezel. Ik meen mij te herinneren dat het niet overal in ieder huis werd afgemonteerd, afhankelijk van of je een abo wilde in die tijd ja of nee. Kan het zijn dat de glaskabel dan wel in de kruipruimte ligt?
Weet iemand hier iets over te zeggen hoe dit dan werkt? Als ik een abo afsluit, regelt KPN dit dan vervolgens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 18:42
LogiZ5500 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:44:
Even een vraagje tussendoor als het mag.
Ik heb al een paar jaar Ziggo voor televisie en internet.
Nu ben ik aan het overwegen om over te stappen naar KPN Glasvezel.
Op iedere website waar ik prijzen kan vergelijken en ook op de KPN website, kan ik icm adresgegevens glasvezel aanvragen.

Wanneer ik in de meterkast ga zoeken naar een glasvezel aansluiting, kan ik deze niet vinden...
En (ik ben aardig technisch, al zeg ik het zelf) zoek naar zoiets als dit:
[Afbeelding]

Een jaar of 8 geleden (voordat ik eigenaar van het huis was) is onze stad aangesloten op Glasvezel. Ik meen mij te herinneren dat het niet overal in ieder huis werd afgemonteerd, afhankelijk van of je een abo wilde in die tijd ja of nee. Kan het zijn dat de glaskabel dan wel in de kruipruimte ligt?
Weet iemand hier iets over te zeggen hoe dit dan werkt? Als ik een abo afsluit, regelt KPN dit dan vervolgens?
als die niet binnen zit ligt die nog in de straat op rol,
zodra je abboment afneemt ziet het systeem welke status de glasvezel op het betreffende adres heeft.
vandaat uit worden de acties uitgezet en krijg je mail en sms op contact op te nemen met netwerkNL om de kabel na binnen te laten brengen.
en ondertussen loopt order proces gewoon door om het pakket ook te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:57
Heeft KPN ook een beetje last van de sneeuw vandaag?
TV hapert constant vanavond ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:32
Bossie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:06:
Heeft KPN ook een beetje last van de sneeuw vandaag?
Vroeger had je altijd sneeuw (ruis)in je tv beeld, vooral op uhf en vhf _/-\o_

Maar je wende eraan, en zag je een hapering of wegvallen niet als een probleem.
Nu met de steeds beter wordende kwaliteit zie je elke kleine hapering als heeel irritant en als reden het op te zeggen.

Wijsheid in dat geval zou dan zijn, om een stap terug te doen qua beeld tv(720p of minder), en je niet meer te irriteren.

Nee grapje natuurlijk
maar je zou idd met slecht weer enz wel eens wat meer storingen kunnen hebben idd

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mel33 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:48:
[...]
Nee grapje natuurlijk
maar je zou idd met slecht weer enz wel eens wat meer storingen kunnen hebben idd
idd, vreemd genoeg is het alleen met tv-kijken via de box. Via de ITV app gaat het prima.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:06:

Constant?

Hier geen last van, hij staat al de hele tijd op NPO1.
Nog een specifieke zender waar hij op hapert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Harry_Nak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Constant?

Hier geen last van, hij staat al de hele tijd op NPO1.
Nog een specifieke zender waar hij op hapert?
Ziggo sport tijdens voetbalwedstrijden

(edit: google zegt dat ik auto-motion plus uit moet zetten om mijn samsung tv)

[ Voor 12% gewijzigd door Bossie op 07-02-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 19:05
Hmm. Sinds vorige week over gestapt naar KPN Glasvezel in combinatie met mijn bestaande Unifi netwerk (inclusief USG). IGMP Snooping staat uiteraard aan. Vrijdag en zaterdag prima tv kunnen kijken. Vandaag de 2e decoder aangesloten en sindsdien klapt elke 5 minuten het signaal eruit tot ik de IGMP Proxy herstart op de USG. 5 minuten later knalt het er weer uiutmelding die volgt is "STB-NMC-400". Iemand wellicht een tip?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-03 09:24
Ik heb KPN glasvezel. Ik gebruik TV en Internet van KPN.

Kan ik de Experiabox afkoppelen en dan een Synology MR2200ac router aansluiten ipv hiervan?
Of heb ik nog een extra kastje tussen de synology router en dat glasvezelkastje nodig (glasvezelkastje zet fiber om in RJ45)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Centurion183 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:49:
Ik heb KPN glasvezel. Ik gebruik TV en Internet van KPN.

Kan ik de Experiabox afkoppelen en dan een Synology MR2200ac router aansluiten ipv hiervan?
Of heb ik nog een extra kastje tussen de synology router en dat glasvezelkastje nodig (glasvezelkastje zet fiber om in RJ45)
Ja hoor, geen probleem.
PPPoE op vlan 6 (username en password mogen random iets zijn)
IPTV op vlan 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 14:12
Dennis-L schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Ja hoor, geen probleem.
PPPoE op vlan 6 (username en password mogen random iets zijn)
IPTV op vlan 4
Dit is iets te kort door de bocht. De vraagsteller meldt ook TV te hebben. Dus hij zal ook een IGMP proxy moeten configureren voor werkende TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Muis666 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Dit is iets te kort door de bocht. De vraagsteller meldt ook TV te hebben. Dus hij zal ook een IGMP proxy moeten configureren voor werkende TV...
Ja, dat kan je op die router instellen.
Maar hij vraag toch verder niet hoe hij in moet stellen? Enkel of het kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 08-02-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-03 09:24
Ik heb deze website gevonden ondertussen, dus dat komt hopelijk wel goed.
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Ik wilde inderdaad weten of de synology router de experiabox kan vervangen.
Ik weet het nog net helemaal zeker, maar Synology heeft een hele goede parental controll functie die ik wil gaan gebruiken.
Als ik daarmee de experiabox er tussen uit kan peuteren dan is dat welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door Centurion183 op 08-02-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
Centurion183 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:19:
Ik heb deze website gevonden ondertussen, dus dat komt hopelijk wel goed.
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Ik wilde inderdaad weten of de synology router de experiabox kan vervangen.
Ik weet het nog net helemaal zeker, maar Synology heeft een hele goede parental controll functie die ik wil gaan gebruiken.
Als ik daarmee de experiabox er tussen uit kan peuteren dan is dat welkom.
Mocht je het gaan doen en het allemaal werkend hebben én je hebt dan nog belang bij een Synology RT1900 om in te zetten als extra AP, doe mij even een DM. Heb een RT1900 in de kast liggen die ik niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:48:
[...]

als die niet binnen zit ligt die nog in de straat op rol,
zodra je abboment afneemt ziet het systeem welke status de glasvezel op het betreffende adres heeft.
vandaat uit worden de acties uitgezet en krijg je mail en sms op contact op te nemen met netwerkNL om de kabel na binnen te laten brengen.
en ondertussen loopt order proces gewoon door om het pakket ook te leveren :)
@LogiZ5500 Wat jopoh hier schrijft klopt als een bus. Na jouw abonnementsaanvraag neemt de aannemer van KPN NetwerkNL contact met je op voor het invoeren van de kabel.

Maar ik zou even wachten met overstappen als ik jou was. Er geldt momenteel in elke gemeente in nederland een graafverbod vanwege de vorst. Als jouw kabel in de stoep klaar ligt kan er dus helemaal niks gedaan worden en wordt alles uitgesteld. Niet handig als er ondertussen een order en een opzegging bij ZIggo doorloopt.
Als de kabel in je tuin klaar ligt bij de gevel: Een graafverbod geldt officieel niet voor particuliere grond maar met de huidige temperaturen is graven bij de gevel ook al bijna niet meer te doen.

Dus in het algemeen: wacht even met de overstap aanvragen tot de vorst weer een paar weken weg is en de achterstanden hopelijk ook zijn weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 22:29
EricNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:12:
Hmm. Sinds vorige week over gestapt naar KPN Glasvezel in combinatie met mijn bestaande Unifi netwerk (inclusief USG). IGMP Snooping staat uiteraard aan. Vrijdag en zaterdag prima tv kunnen kijken. Vandaag de 2e decoder aangesloten en sindsdien klapt elke 5 minuten het signaal eruit tot ik de IGMP Proxy herstart op de USG. 5 minuten later knalt het er weer uiutmelding die volgt is "STB-NMC-400". Iemand wellicht een tip?
Hoe heb je beide decoders aangesloten, zitten die op dezelfde switch of op verschillende? Misschien dat je probleem te maken heeft met IGMP Fast Leave dat aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 19:05
Jorick schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:43:
[...]

Hoe heb je beide decoders aangesloten, zitten die op dezelfde switch of op verschillende? Misschien dat je probleem te maken heeft met IGMP Fast Leave dat aan of uit staat.
Ik heb ze vanochtend in een gescheiden VLAN gezet. Na even wat moeite met de Kernel route draait alles tot nu toe als een zonnetje. De STB's hangen achter verschillende switches overigens.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Sindskort krijg ik het niet meer voor elkaar om vanaf de Android Youtube app te casten naar de settopbox (Arcadyan HMB2260). Normaal gesproken zag ik in de app als ik op het cast icoon klikte daar gewoon de naam van de settopbox, nu gaat hij zoeken naar devices, en vindt uiteindelijk niets. Ook met een tv code linken werkt niet. Je voert de code in, klikt op "link" en...niets.

Ik heb er een telefoontje naar KPN aan gewaagd en de goede man die de telefoon opnam wist na ongeveer 5 minuten afwezigheid "om wat op te zoeken" te melden dat het zeker weten aan mijn Samsung lag. Een Samsung die ik niet heb (ik heb een Motorola), maar ik had aangegeven dat het om de Android-app van Youtube ging, en Android was altijd Samsung aldus dit heldere licht. Toen hij daarna bleef volhouden dat het aan de Youtube app moest liggen heb ik hem maar aangegeven dat ik dat een zeer dappere uitspraak vond voor iemand die denkt dat Samsung en Android hetzelfde zijn en heb de hoorn erop gegooid, want ik werd wat kribbig.

Iemand een idee, of hetzelfde probleem?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Crayne schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:08:
Sindskort krijg ik het niet meer voor elkaar om vanaf de Android Youtube app te casten naar de settopbox (Arcadyan HMB2260). Normaal gesproken zag ik in de app als ik op het cast icoon klikte daar gewoon de naam van de settopbox, nu gaat hij zoeken naar devices, en vindt uiteindelijk niets. Ook met een tv code linken werkt niet. Je voert de code in, klikt op "link" en...niets.

Ik heb er een telefoontje naar KPN aan gewaagd en de goede man die de telefoon opnam wist na ongeveer 5 minuten afwezigheid "om wat op te zoeken" te melden dat het zeker weten aan mijn Samsung lag. Een Samsung die ik niet heb (ik heb een Motorola), maar ik had aangegeven dat het om de Android-app van Youtube ging, en Android was altijd Samsung aldus dit heldere licht. Toen hij daarna bleef volhouden dat het aan de Youtube app moest liggen heb ik hem maar aangegeven dat ik dat een zeer dappere uitspraak vond voor iemand die denkt dat Samsung en Android hetzelfde zijn en heb de hoorn erop gegooid, want ik werd wat kribbig.

Iemand een idee, of hetzelfde probleem?
Kan je YouTube wel openen op de HMB2260 zelf?
Heb je al een herstart of opnieuw installeren software van de HMB2260 geprobeerd?

Hier even gecheckt maar de decoder is bij mij nog wel te zien bij de cast-opties. Maar ja, ik heb dan ook een Samsung telefoon _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 09-02-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Morgen ga ik over van T-Mobile glas naar KPN met mijn eigen Mikrotik router waar een SFP module in prikt (zelfde als die T-Mobile leverde dus geschikt).

Nu lees ik dat je alleen het vlan id hoeft aan te passen en over moet op PPPoE, maar KPN levert daar geen username en password voor. Volgens de handleiding op KPN.com is het voorbeeld internet/internet.
Begrijp ik daaruit dat je gewoon letterlijk "internet" voor beide mag gebruiken?

En daarnaast nog even wat MTU waardes correct instellen, haal ik uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:01:
Morgen ga ik over van T-Mobile glas naar KPN met mijn eigen Mikrotik router waar een SFP module in prikt (zelfde als die T-Mobile leverde dus geschikt).

Nu lees ik dat je alleen het vlan id hoeft aan te passen en over moet op PPPoE, maar KPN levert daar geen username en password voor. Volgens de handleiding op KPN.com is het voorbeeld internet/internet.
Begrijp ik daaruit dat je gewoon letterlijk "internet" voor beide mag gebruiken?

En daarnaast nog even wat MTU waardes correct instellen, haal ik uit dit topic.
Als er bij username en password maar iets is ingevuld :)
Pagina: 1 ... 34 ... 180 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen