[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
rvrrr schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:47:
Typisch. Voor opzeggen 2x gebeld met KPN of ze iets konden doen, niks extra's mogelijk. Woensdag heb ik mij aangemeld voor T mobile want ruim 100 euro p j goedkoper. Gisteren gebeld door KPN en ineens kan er 9x15 euro korting af per maand, ipv 6x 12.5. En nieuw tv kastje.

Nog niks besloten, wordt maandag teruggebeld, maar als ze ook nog de oude experiabox 8 vervangen ga ik toch blijven. Wel vermoeiend dat je blijkbaar 3x moet bellen om een eerlijke prijs te krijgen, als vaste klant. Terwijl voor nieuwe klanten ze al standaard aanbiedingen hebben.
Die EB moet geen probleem zijn.
Bij mijn verlenging/omzetting van Telfort naar KPN (met black friday) werd er helemaal niet moeilijk gedaan over het vervangen van de EB8. Kreeg wel een EB10 ipv een 12, maar heb daardoor wel IPv6, wat de 12 nog niet (goed) ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
Afgelopen weekend druk geweest om de experiabox eruit te werken (ik heb glas van KPN). Grotendeels gelukt, mijn linux doosje hangt nu direct aan de NTU. Tot zover alles goed, ik zet met pppoe een ipv4 verbinding op en heb Internet; Yeey.

Nu de uitdaging, hopelijk kan iemand me hier in de goeie richting sturen: hoe krijg ik ipv6 aan de praat? Heb al lopen stoeien met dhcp requests over de ppp interface, of over vlan6, maar op beiden krijg ik geen antwoord.

Op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm staat het niet heel veel duidelijker, maar ik mis overduidelijk iets ;) Wie heeft er een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
borft schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:24:
Afgelopen weekend druk geweest om de experiabox eruit te werken (ik heb glas van KPN). Grotendeels gelukt, mijn linux doosje hangt nu direct aan de NTU. Tot zover alles goed, ik zet met pppoe een ipv4 verbinding op en heb Internet; Yeey.

Nu de uitdaging, hopelijk kan iemand me hier in de goeie richting sturen: hoe krijg ik ipv6 aan de praat? Heb al lopen stoeien met dhcp requests over de ppp interface, of over vlan6, maar op beiden krijg ik geen antwoord.

Op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm staat het niet heel veel duidelijker, maar ik mis overduidelijk iets ;) Wie heeft er een gouden tip?
ik heb ipv6 werkend gekregen met deze link:
https://blog.firewallonli...ll-pfsense-opnsense-ipv6/

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 23:30

Gaaf hoor dat je dat voor elkaar hebt gekregen. Is jouw Linux doosje dan ook gelijk de switch met meerdere ethernet aansluitingen?

Mijn tweede vraag kan dan enorme n00b vraag zijn, maar is det denkbaar dat je de NTU, het “Linux doosje” en andere netwerkapparaten op dezelfde (managed) switch aansluit. Waarbij je dan (via verschillende vlans??) de NTU en “Linux doosje” koppelt om PPPoE te regelen en dezelfde switch gebruikt als thuisnetwerk switch? Anders gezegd moet de router altijd direct verbonden zijn met de NTU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:51

Hier ook nog wat hints en tips, wel op basis van Edgerouter maar misschien heb je er iets aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
MatsSkoe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Gaaf hoor dat je dat voor elkaar hebt gekregen. Is jouw Linux doosje dan ook gelijk de switch met meerdere ethernet aansluitingen?

Mijn tweede vraag kan dan enorme n00b vraag zijn, maar is det denkbaar dat je de NTU, het “Linux doosje” en andere netwerkapparaten op dezelfde (managed) switch aansluit. Waarbij je dan (via verschillende vlans??) de NTU en “Linux doosje” koppelt om PPPoE te regelen en dezelfde switch gebruikt als thuisnetwerk switch? Anders gezegd moet de router altijd direct verbonden zijn met de NTU?
Nee, ik heb eigenlijk een heel traditionele setup:

NTU <--> router <--> switch

De router heeft 2 netwerk interfaces. Maar opzich, is het ook te realiseren met een managed switch, en een router met 1 nic. In dat geval moet je zorgen dat vlan's 4,6 en7 worden doorgezet (tagged) vanaf de NTU (tagged) naar de router (tagged). Daarnaast moet je een ongebruikt VLAN gebruiken (bv 100) tussen de router(tagged) en de rest van je netwerk (untagged).
Cool, weet jij welke dhcp-client opensense gebruikt? Debian gebruikt standaard dhclient, en die wil niet tegen ppp0 praten :(

[ Voor 14% gewijzigd door borft op 18-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
borft schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Cool, weet jij welke dhcp-client opensense gebruikt? Debian gebruikt standaard dhclient, en die wil niet tegen ppp0 praten :(
volgens mij DHCP6C, isc-dhcp44, maar weet ik niet zeker. (mijn kennis is beperkt hierin)

maar waarom gebruik je Debian terwijl er zat goede firewall/router OS'en beschikbaar zijn?

snelle DDG zoekactie:
https://wiki.debian.org/PPPoE
https://wiki.debian.org/IPv6PrefixDelegation

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
geenwindows schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:48:
[...]

volgens mij DHCP6C, isc-dhcp44, maar weet ik niet zeker. (mijn kennis is beperkt hierin)

maar waarom gebruik je Debian terwijl er zat goede firewall/router OS'en beschikbaar zijn?

snelle DDG zoekactie:
https://wiki.debian.org/PPPoE
https://wiki.debian.org/IPv6PrefixDelegation
Thanks. Ik gebruik eigenlijk altijd Debian ;) Alleen ik ben een beetje nieuw met KPN. En ik vind het wel fijn om te snappen hoe alles werkt. Voordeel van een "algemene" distro, is dat het weer makkelijker is om andere dingen te doen, naast alleen de firewall. Nadeel is natuurlijk, de wat exotischere configs, maar dat is natuurlijk ook wel weer een leuke uitdaging.

De default dhcp client van Debian vind een PPP interface niet leuk ;) Dus daarom werkt de prefix delegation niet helemaal zoals gedocumenteerd. I

k heb nu in ieder geval wel de IPTV interface werkend. Vanavond maar even verder klooien met IPV6 (met de Experiabox werkt dat ook niet, want de 10 ondersteunt nog geen ipv6, dus er is ook nog een kans dat het uberhaupt niet kan werken)

[ Voor 3% gewijzigd door borft op 18-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geenwindows schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:48:
Misschien vanwege de beperkingen? Dat is 1 van de redenen waarom ik IPFire aan de kant gedaan en pfSense o.a. nadat deze ineens zonder vindbare oorzaak 10.000 DHCP requests in 30 min. naar mijn ISP stuurde die daarop de verbinding afsloot. Overigens heeft pfSense nog een (potentieel) probleem, het duurt steeds langer voor er updates uitkomen, de devvers hebben volgens mij hun aandacht verschoven naar highspeed alternatief TNSR.

Ik gebruik sinds een paar jaar een zo kaal mogelijke install van Debian en dat bevalt uitstekend :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 23:40
St00mwals schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Die EB moet geen probleem zijn.
Bij mijn verlenging/omzetting van Telfort naar KPN (met black friday) werd er helemaal niet moeilijk gedaan over het vervangen van de EB8. Kreeg wel een EB10 ipv een 12, maar heb daardoor wel IPv6, wat de 12 nog niet (goed) ondersteund.
Idd geen probleem. Vandaag weer verlengd bij KPN, donderdagochtend komt er een monteur en neemt gelijk nieuwe modem en tv kastje mee. Das dan wel prima, snelle service. Bij T Mobile was 3 feb de 1e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Raven schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Misschien vanwege de beperkingen? Dat is 1 van de redenen waarom ik IPFire aan de kant gedaan en pfSense o.a. nadat deze ineens zonder vindbare oorzaak 10.000 DHCP requests in 30 min. naar mijn ISP stuurde die daarop de verbinding afsloot. Overigens heeft pfSense nog een (potentieel) probleem, het duurt steeds langer voor er updates uitkomen, de devvers hebben volgens mij hun aandacht verschoven naar highspeed alternatief TNSR.

Ik gebruik sinds een paar jaar een zo kaal mogelijke install van Debian en dat bevalt uitstekend :)
Precies! Ik heb me even boos gemaakt en het werkt nu. In grote lijnen:
- pppoe geconfigd, ipv6+ als optie toegevoegd
- dhcp6c (wide-dhcp6-client) geconfigd, op ppp0 (met PD request)
- ra aan dnsmasq toegevoegd
- firewalls getuned

Nu is mijn hele netwerk ipv6 enabled, en krijg ik een 20/20 score op ipv6-test.com :) Dank voor het meedenken hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:23
Even wat minder technisch.. Vandaag brief gekregen van KPN met retourlabel voor de oude STB. Of ik deze uiterlijk twee weken na dagtekening retour wil sturen. Dagtekening van de brief is 7 januari...
Tja...
Misschien moet KPN ook maar, net zoals de belastingdienst, de dagtekening iets in de toekomst plaatsen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Caelorum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:31:
Even wat minder technisch.. Vandaag brief gekregen van KPN met retourlabel voor de oude STB. Of ik deze uiterlijk twee weken na dagtekening retour wil sturen. Dagtekening van de brief is 7 januari...
Tja...
Misschien moet KPN ook maar, net zoals de belastingdienst, de dagtekening iets in de toekomst plaatsen ^_^
had ik ook inderdaad, en dat ik hem in de doos van de nieuwe STB kon terugsturen die inmiddels al lang bij het oud papier zat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@datadevil Idd, die doos had ik ook allang weggedaan en was ook net die ochtend geleegd.. Sowieso wordt het even zoeken naar een postnl punt dat daadwerkelijk nog pakketjes accepteert. Daar moet ik nog best even voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:35
Caelorum schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:31:
@datadevil Idd, die doos had ik ook allang weggedaan en was ook net die ochtend geleegd.. Sowieso wordt het even zoeken naar een postnl punt dat daadwerkelijk nog pakketjes accepteert. Daar moet ik nog best even voor rijden.
Alle PostNL punten accepteren weer/nog gewoon particuliere pakketten?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:51
Als ze niet gesloten zijn omdat de rest van de winkel niet essentieel is bijvoorbeeld, zoals veel Primera shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hmmbob schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Alle PostNL punten accepteren weer/nog gewoon particuliere pakketten?
Nee, heel veel van de PostNL punten zijn al vanaf december gesloten.
In supermarkten zijn ze uiteraard nog wel open, en enkele PostNL punten in andere winkels zijn nog wel open.
Maar lang niet allemaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hmm KPN glasvezel storing. Wel “verdacht” dat de verbinding bij mij iets na 11u eruit klapte en ik na 1,5 minuut al een sms vanuit KPN met melding over de storing, en dat ze hun best doen het voor 15u op te lossen.

Verdacht in de zin van dat ze zo snel een berichtje hebben klaarstaan, terwijl je vroeger pas een bericht kreeg als alles weer werkte (als je geluk had :') ).
Of zouden ze het hebben zien aankomen en moest er per sé nu iets down gaan om het te kunnen fixen?

Maar goed, wel netjes dat ze zo snel een berichtje stuurden. Hopelijk is het snel voorbij.

Volgens allestoringen.nl komen meldingen vooral uit regio groot Amsterdam en Rotterdam. Ik zit in Hilversum. De storingspagina van KPN kan ik niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:37
Gitarist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:29:
Hmm KPN glasvezel storing. Wel “verdacht” dat de verbinding bij mij iets na 11u eruit klapte en ik na 1,5 minuut al een sms vanuit KPN met melding over de storing, en dat ze hun best doen het voor 15u op te lossen.

Verdacht in de zin van dat ze zo snel een berichtje hebben klaarstaan, terwijl je vroeger pas een bericht kreeg als alles weer werkte (als je geluk had :') ).
Of zouden ze het hebben zien aankomen en moest er per sé nu iets down gaan om het te kunnen fixen?

Maar goed, wel netjes dat ze zo snel een berichtje stuurden. Hopelijk is het snel voorbij.

Volgens allestoringen.nl komen meldingen vooral uit regio groot Amsterdam en Rotterdam. Ik zit in Hilversum. De storingspagina van KPN kan ik niet bereiken.
Zelfde verhaal hier op glasvezel, ook Hilversum.
Zal wel veel toeloop zijn naar de storingspagina.
Die sms kwam heel snel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Gitarist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:29:

Ze monitoren automatigisch het netwerk waarbij er een automatisch tool is die een flow heeft voor impact bepalen + smsjes uit te sturen. Het verbaasd mij niet dat het zo snel gaat.

Bron: ik heb er gewerkt ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

White_Collar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ze monitoren automatigisch het netwerk waarbij er een automatisch tool is die een flow heeft voor impact bepalen + smsjes uit te sturen. Het verbaasd mij niet dat het zo snel gaat.

Bron: ik heb er gewerkt ;)
Dat is interessant. Goed op zich!
Ik vind dat iig beter dan bedrijven die zich in stilte verhullen bij een storing!

Wel jammer dat de storingspagina van kpn nu “in onderhoud” is :')

ware het niet dat ik een uurtje geleden een sms kreeg dat de storing was opgelost en 15sec later een sms dat het weer stuk was. En het is inderdaad nog steeds stuk 😞

edit: de storing lijkt te zijn opgelost :o :*) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 20-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 23:51
Zojuist KPN gebeld voor een pre-order voor glasvezel, die vrijdag j.l. niet goed werd doorgezet.

De 50 % kortingsaanbieding voor de eerste 6 maanden (op internet) is vervangen voor € 15,- korting. Uiteraard heb ik die 6 x € 10,- extra korting wel geregeld want die was bij mijn aanvraag van afgelopen vrijdag nog geldig. Moest trouwens nog wel eerst een supervisor tussen komen :F

Zijn jullie daar ook even van op de hoogte. Ps. die 2x superwifi actie loopt nog wel, maar wat moet ik met die meuk als alles in huis unifi is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Camiel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Zelfde verhaal hier op glasvezel, ook Hilversum.
Zal wel veel toeloop zijn naar de storingspagina.
Die sms kwam heel snel!
Ah, dat verklaart het ook wel. Zelfde omgeving ook.
Moet wel zeggen dat ik momenteel even iets minder tevreden ben met KPN t.o.v. Ziggo, de provider in m'n vorige huis.

Gister zou hier een monteur langskomen n.a.v. slechte wifi verbinding.
Dat was al een hele opgave. Deze sturen ze pas kosteloos langs als je <20Mbs test op een verbinding van 200Mbs. Ik zat op 22... Uiteindelijk toch onder de 20 gekomen, dus het gesprek aan de telefoon met de klantenservice was wel top.

Monteur zou tussen 14:00-16:00 langskomen maar om 16:30 maar eens een belletje naar KPN gedaan of ie zich soms verslapen had?
Nee, ze hebben 1.5u uitloop. Ik dacht dat ze die met een 2urig tijdspan al ingebouwd hadden maar niet dus.
Uiteindelijk dus helemaal geen bericht gehad van hoe of wat verder dus ik wou vanochtend al in de telefoon klimmen, toen kreeg ik een berichtje dat de monteur vandaag langskomt.
Vond ik ook wel bijzonder dat ze zo even een nieuw moment inplannen zonder overleg.
Toevallig ging m'n afspraak vandaag niet door waardoor ik vanuit huis werkte maar anders had ie toch echt pech gehad, en daarmee ik.

Vandaag was de monteur dan wel netjes op tijd, had wat metingen gedaan en trok dezelfde conclusie; Ja, in de kantoor ruimte is de verbinding slecht.... 4mbs slecht.
Joh |:(
Dit kon hij oplossen door wifi punten te installeren. Dit kost dan wel €150.
Dat viel me toch wel even tegen. Helemaal omdat de router letterlijk op 6 meter afstand staat van betreffende ruimte. Er zit alleen wel een flinke muur tussen wat niet zal helpen.

Zelfde probleem in m'n vorige thuis gehad bij Ziggo en die kwamen toen zelf, kosteloos wifi boosters installeren.

Dus nu maar even kijken wat ik ga doen.
Hier maar even lezen of die Wifi boosters de moeite waard zjn voor die €150 of dat ik beter zelf wat kan aanschaffen en aanleggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Flix20 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Ah, dat verklaart het ook wel. Zelfde omgeving ook.
Moet wel zeggen dat ik momenteel even iets minder tevreden ben met KPN t.o.v. Ziggo, de provider in m'n vorige huis.

Gister zou hier een monteur langskomen n.a.v. slechte wifi verbinding.
Dat was al een hele opgave. Deze sturen ze pas kosteloos langs als je <20Mbs test op een verbinding van 200Mbs. Ik zat op 22... Uiteindelijk toch onder de 20 gekomen, dus het gesprek aan de telefoon met de klantenservice was wel top.

Monteur zou tussen 14:00-16:00 langskomen maar om 16:30 maar eens een belletje naar KPN gedaan of ie zich soms verslapen had?
Nee, ze hebben 1.5u uitloop. Ik dacht dat ze die met een 2urig tijdspan al ingebouwd hadden maar niet dus.
Uiteindelijk dus helemaal geen bericht gehad van hoe of wat verder dus ik wou vanochtend al in de telefoon klimmen, toen kreeg ik een berichtje dat de monteur vandaag langskomt.
Vond ik ook wel bijzonder dat ze zo even een nieuw moment inplannen zonder overleg.
Toevallig ging m'n afspraak vandaag niet door waardoor ik vanuit huis werkte maar anders had ie toch echt pech gehad, en daarmee ik.

Vandaag was de monteur dan wel netjes op tijd, had wat metingen gedaan en trok dezelfde conclusie; Ja, in de kantoor ruimte is de verbinding slecht.... 4mbs slecht.
Joh |:(
Dit kon hij oplossen door wifi punten te installeren. Dit kost dan wel €150.
Dat viel me toch wel even tegen. Helemaal omdat de router letterlijk op 6 meter afstand staat van betreffende ruimte. Er zit alleen wel een flinke muur tussen wat niet zal helpen.

Zelfde probleem in m'n vorige thuis gehad bij Ziggo en die kwamen toen zelf, kosteloos wifi boosters installeren.

Dus nu maar even kijken wat ik ga doen.
Hier maar even lezen of die Wifi boosters de moeite waard zjn voor die €150 of dat ik beter zelf wat kan aanschaffen en aanleggen.
Een witte wifiversterker van KPN op Marktplaats scoren voor 25 euro. Daar heb je er maar eentje van nodig. Liefst bedraad aansluiten op de plek waar je hem nodig hebt.
Of heb je geen router meer ergens liggen? Die kan je met wat kleine wijzigingen in de instellingen prima inzetten als extra accesspunt.

Deze versterker bedoel ik dus:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17-qRkTule3lrRioh2svR0fuWoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/niHLEr8X9lSQQAFG5bFumFph.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 21-01-2021 18:11 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, die heb ik hier nog 1 liggen. DM maar als je hem over wil nemen

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 21-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:22
De Amazon prime app op mijn tv ontvanger is was veel hele slechte kwaliteit zeg. Het hoofdmenu lijkt wel 360p lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 30-05 20:11
Zit er over na te denken om de Experia Box V10A te vervangen door de FRITZ!Box 7590. Ik koop 'm dan gewoon zelf i.p.v. via KPN. Aangezien wij ook TV van KPN hebben, werkt dat nog met een domme switch achter de 7590? Of moet ik dan aan de slag met een VLAN configuratie?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16:47

TFHfony

Professional Weirdo

Eiríkr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:56:
Zit er over na te denken om de Experia Box V10A te vervangen door de FRITZ!Box 7590. Ik koop 'm dan gewoon zelf i.p.v. via KPN. Aangezien wij ook TV van KPN hebben, werkt dat nog met een domme switch achter de 7590? Of moet ik dan aan de slag met een VLAN configuratie?
VLAN e.d. hoef je niet in te stellen. De 7590 stelt die automatisch in als jij het KPN profiel kiest.
De switch die er achter zit, moet wel IGMP snooping ondersteunen anders kan je haperingen in het beeld verwachten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internetbob
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
TFHfony schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:00:
[...]

VLAN e.d. hoef je niet in te stellen. De 7590 stelt die automatisch in als jij het KPN profiel kiest.
De switch die er achter zit, moet wel IGMP snooping ondersteunen anders kan je haperingen in het beeld verwachten.
Heeft de KPN ondersteuning via Tech Desk inderdaad geen enkele meerwaarde?

Ik ben van plan om alleen glasvezel internet af te gaan nemen. Is het dan inderdaad plug, KPN profiel selecteren en Play ?
Dank voor het advies!

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:38
Internetbob schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Heeft de KPN ondersteuning via Tech Desk inderdaad geen enkele meerwaarde?

Ik ben van plan om alleen glasvezel internet af te gaan nemen. Is het dan inderdaad plug, KPN profiel selecteren en Play ?
Dank voor het advies!

Bob
Wat betreft de Fritzbox: Ja.

Ik ken de techdesk of het niveau ervan niet, geen idee of dat 'm waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Bij techdesk kun je ook terecht met vragen over eigen apparatuur, maar zal voor veel klanten geen meerwaarde bieden. Een beetje de service die je vroeger bij XS4ALL kon verwachten.
"Bij Tech Desk kun je terecht voor al je technische vragen. Tech Desk is dé vraagbaak op het gebied van connectiviteit. Wil je bijvoorbeeld je eigen modem aansluiten? Of je speakers door het hele huis verbinden met je wifinetwerk? Neem dan een abonnement op Tech Desk. Onze experts hebben een passie voor techniek, gadgets en telecom. En nemen alle tijd om jou te helpen."
Beetje raar dat het dus een standaard onderdeel is van het huren van een FRITZ!Box, want het apparaat zelf heeft juist geen extra support nodig. KPN zal het wel zien als een 'gratis' dienst bij een (te?) duur product.

De FB zelf is overigens een prima apparaat, maar niet goedkoop of je het nou koopt of huurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Flitzer op 23-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Internetbob schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:06:
[...]Heeft de KPN ondersteuning via Tech Desk inderdaad geen enkele meerwaarde?
Dat is denk ik heel persoonlijk. Ik heb pas sinds een jaartje glas via KPN, maar ik heb de helpdesk nog nooit telefonisch benaderd. Dus de Tech Desk zou ik ook niet nodig gehad hebben.
Verder had ik de Fritz!Box 7590 (en 2 x Fritz!Repeater 3000) al toen ik nog bij Ziggo zat en heb deze niet speciaal voor mijn KPN verbinding aangeschaft. Maar de perfecte WiFi dekking en snelheden zijn gewoon zalig. Dit zijn mijn resultaten van speedtest.net via WiFi:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10738022132.png

De experiabox heeft bij de oplevering 5 minuten aangesloten gezeten en ligt sindsdien werkeloos boven. TV werkt prima. Telefonie via cheapconnect in de Fritz!box gezet. Erg blij mee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Flitzer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:14:
Bij techdesk kun je ook terecht met vragen over eigen apparatuur, maar zal voor veel klanten geen meerwaarde bieden. Een beetje de service die je vroeger bij XS4ALL kon verwachten.
"Bij Tech Desk kun je terecht voor al je technische vragen. Tech Desk is dé vraagbaak op het gebied van connectiviteit. Wil je bijvoorbeeld je eigen modem aansluiten? Of je speakers door het hele huis verbinden met je wifinetwerk? Neem dan een abonnement op Tech Desk. Onze experts hebben een passie voor techniek, gadgets en telecom. En nemen alle tijd om jou te helpen."
Beetje raar dat het dus een standaard onderdeel is van het huren van een FRITZ!Box, want het apparaat zelf heeft juist geen extra support nodig. KPN zal het wel zien als een 'gratis' dienst bij een (te?) duur product.

De FB zelf is overigens een prima apparaat, maar niet goedkoop of je het nou koopt of huurt.
Wat zou een goed alternatief zijn? Wij wonen in een studio op 24m² dus Wi-Fi bereik is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 21:56
Eiríkr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Wat zou een goed alternatief zijn? Wij wonen in een studio op 24m² dus Wi-Fi bereik is geen issue.
Iets kopen? Een 7530 (kleine maar goede broertje van de 7590) komen regelmatig voor bij op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Edje040 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Iets kopen? Een 7530 (kleine maar goede broertje van de 7590) komen regelmatig voor bij op marktplaats.
Ja bijvoorbeeld. Op zich weegt de prijs niet eens zo heel zwaar. Ik vind het leuk om wat inzage te hebben in het verkeer, wat toeters en bellen te hebben. De Experiabox is dan te beperkt. Vanwege de zeer kleine woning is er eigenlijk ook geen plek voor een kleine server o.i.d.

Werkt zo'n AmpliFi oplossing van Ubiquiti ook goed met KPN glasvezel en KPN TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

We willen hier overstappen van ziggo naar KPN thuis misschien alleen hebben we geen glasvezel, na recente problemen kunnen ze de snelheid niet halen waarvoor we betalen, is dat het overstappen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
TFHfony schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Dat is denk ik heel persoonlijk. Ik heb pas sinds een jaartje glas via KPN, maar ik heb de helpdesk nog nooit telefonisch benaderd. Dus de Tech Desk zou ik ook niet nodig gehad hebben.
Verder had ik de Fritz!Box 7590 (en 2 x Fritz!Repeater 3000) al toen ik nog bij Ziggo zat en heb deze niet speciaal voor mijn KPN verbinding aangeschaft. Maar de perfecte WiFi dekking en snelheden zijn gewoon zalig. Dit zijn mijn resultaten van speedtest.net via WiFi:

[Afbeelding]

De experiabox heeft bij de oplevering 5 minuten aangesloten gezeten en ligt sindsdien werkeloos boven. TV werkt prima. Telefonie via cheapconnect in de Fritz!box gezet. Erg blij mee.
Indrukwekkend. Is er ergens een dummy proof handleiding om Fritz 7590 aan te sluiten incl Cheapconnect? Op dit moment zelf Experia V9 en KPN glasvezel 200mb maar kom qua snelheden niet boven 60mb zelfs in de woonkamer op 5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Livio_Livius schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Indrukwekkend. Is er ergens een dummy proof handleiding om Fritz 7590 aan te sluiten incl Cheapconnect? Op dit moment zelf Experia V9 en KPN glasvezel 200mb maar kom qua snelheden niet boven 60mb zelfs in de woonkamer op 5 meter afstand.
Het KPN deel vergt niet eens een handleiding. Fritz aanzetten, inloggen en de wizard draaien. In de wizard kiezen voor KPN Glas en klaar.
Cheapconnect instellen heb ik niet eerder in de Fritbox gedaan maar zal niet veel anders zijn dat in een losse ATA (die ik wel heb). Dat was vrij simpel, als je de goede gegevens van Cheap Connect maar bij de hand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Het KPN deel vergt niet eens een handleiding. Fritz aanzetten, inloggen en de wizard draaien. In de wizard kiezen voor KPN Glas en klaar.
Cheapconnect instellen heb ik niet eerder in de Fritbox gedaan maar zal niet veel anders zijn dat in een losse ATA (die ik wel heb). Dat was vrij simpel, als je de goede gegevens van Cheap Connect maar bij de hand houdt.
Thks, hoe werkt eea in combinatie KPN HD tv ontvanger? Is deze dan nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

lol 😂
Hier net een update gehad voor de afstandsbediening via Bluetooth vanaf de STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Livio_Livius schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Thks, hoe werkt eea in combinatie KPN HD tv ontvanger? Is deze dan nog nodig?
Die is altijd nodig voor interactieve TV (los van Chromecasten vanuit de app of de KPN app op je smart TV). Een fritzbox vervangt alleen de Experiabox als router. Dat staat volledig los van de TV decoder, behalve dan dat die TV decoder aangesloten moet zijn op de router om überhaupt signalen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Eiríkr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Ja bijvoorbeeld. Op zich weegt de prijs niet eens zo heel zwaar. Ik vind het leuk om wat inzage te hebben in het verkeer, wat toeters en bellen te hebben. De Experiabox is dan te beperkt. Vanwege de zeer kleine woning is er eigenlijk ook geen plek voor een kleine server o.i.d.

Werkt zo'n AmpliFi oplossing van Ubiquiti ook goed met KPN glasvezel en KPN TV?
Niet als router volgens mij. TV werkt dan niet goed. De 7590/7530 geven je veel meer info dan de Experiabox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Edje040 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Niet als router volgens mij. TV werkt dan niet goed. De 7590/7530 geven je veel meer info dan de Experiabox.
@ericafterdark Zoek hier op het forum even naar het Ubiquiti topic. Daar zit heel veel kennis van wat er wel en niet allemaal kan met welke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:31:
Tja...
Doos is inmiddels wel verstuurd, maar echt hoor.. De dag na ontvangst van de brief ook nog een e-mail gehad: of ik de apparatuur wilde opsturen, want ze hadden het al een aantal weken geleden gevraagd en het moest binnen 7 dagen binnen zijn. Misschien toch maar even tijdelijk het proces aanpassen, want volgens mij is postnl nog steeds niet helemaal bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Edje040 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Thanks! Denk dat ik ga wachten op de 7590 AX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Eiríkr schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Thanks! Denk dat ik ga wachten op de 7590 AX.
Ben benieuwd wanneer die uit gaat komen. In Duitsland is sinds kort (pas) de 7530 AX uitgekomen die op de CES 2019 was aangekondigd. De 5530 AX (fiber) is ook net uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 24-01-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 17:57

fun

Vraagje: ik heb een EB10 met daarachter een Orbi mesh die als AP is ingericht. Alles werkt prima maar 1-2 keer per dag valt het signaal helemaal weg (ook TV). Omdat ik op de EB niet vreemds zie qua lampjes heb ik de WiFi aangezet en die blijft vreemd genoeg aan tijdens zo'n uitval. Zo'n uitval duurt een paar minuten en dan werkt alles weer. Ik heb nogal wat IOT spulletjes dus ik zoek het in de DHCP/DNS hoek. Ik heb het nu zo ingericht dat de EB de adressen uitdeelt en dus alles in het 192.168.2.254 domein zit.

Tijdje terug KPN gebeld die een "instabiel signaal" zagen en een monteur hebben gestuurd. Monteur vond dat verhaal flauwekul, zei dat hij niets vreemds zag en heeft voor de zekerheid een nieuwe EB10 geïnstalleerd. Dat ging een paar dagen goed en toen begon het weer.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik lees wel vaker over onverklaarbare uitval van EB10, zou een Fritzbox router de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

fun schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:56:
Vraagje: ik heb een EB10 met daarachter een Orbi mesh die als AP is ingericht. Alles werkt prima maar 1-2 keer per dag valt het signaal helemaal weg (ook TV). Omdat ik op de EB niet vreemds zie qua lampjes heb ik de WiFi aangezet en die blijft vreemd genoeg aan tijdens zo'n uitval. Zo'n uitval duurt een paar minuten en dan werkt alles weer. Ik heb nogal wat IOT spulletjes dus ik zoek het in de DHCP/DNS hoek. Ik heb het nu zo ingericht dat de EB de adressen uitdeelt en dus alles in het 192.168.2.254 domein zit.

Tijdje terug KPN gebeld die een "instabiel signaal" zagen en een monteur hebben gestuurd. Monteur vond dat verhaal flauwekul, zei dat hij niets vreemds zag en heeft voor de zekerheid een nieuwe EB10 geïnstalleerd. Dat ging een paar dagen goed en toen begon het weer.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik lees wel vaker over onverklaarbare uitval van EB10, zou een Fritzbox router de oplossing zijn?
Ik maak hieruit op dat je het over het WiFi signaal hebt? Heb je al deze apparaten toevallig op de 5Ghz verbonden en wel op de kanalen 52-64? Dan heb je kans dat er wellicht een radardetectie plaats vind en de 5Ghz even uitgeschakeld wordt of naar een andere frequentie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

TFHfony schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Ik maak hieruit op dat je het over het WiFi signaal hebt? Heb je al deze apparaten toevallig op de 5Ghz verbonden en wel op de kanalen 52-64? Dan heb je kans dat er wellicht een radardetectie plaats vind en de 5Ghz even uitgeschakeld wordt of naar een andere frequentie gaat.
Nee vreemd genoeg het bekabelde signaal. Orbi is bedraad aangesloten, verder is er nog een powerline en zijn de TV's uiteraard ook bedraad aangesloten. Dit alles valt uit behalve het WiFi signaal van de EB10. Alles verloopt via smart switches, de bekende Netgear GS105E

[ Voor 4% gewijzigd door fun op 24-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
fun schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Nee vreemd genoeg het bekabelde signaal. Orbi is bedraad aangesloten, verder is er nog een powerline en zijn de TV's uiteraard ook bedraad aangesloten. Dit alles valt uit behalve het WiFi signaal van de EB10
Hoe ben je aangesloten? Via mediaconverter/NT (AON) of via PON/ONT (GPON)?
Branden tijdens de uitval de lampjes nog ? Want je geeft aan dat je alleen op de lampjes van de EB10 hebt gelet, maar in dat geval is de mediaconverter of ONT ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Soundwork schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:12:
[...]

Hoe ben je aangesloten? Via mediaconverter/NT (AON) of via PON/ONT (GPON)?
Branden tijdens de uitval de lampjes nog ? Want je geeft aan dat je alleen op de lampjes van de EB10 hebt gelet, maar in dat geval is de mediaconverter of ONT ook belangrijk.
Ik heb glasvezel en krijg het signaal binnen via een NT. Dan gaat het naar de EB10, en dan via een Netgear GS105e naar de Orbi en de TV stb's. Tijdens zo'n uitval zijn alle lampjes op de NT en de EB10 groen en lijkt alles normaal te werken. EB Wifi stond altijd uit ivm Orbi maar tijdje terug toch maar eens aangezet om te kijken wat er gebeurd tijdens zo'n uitval. Vreemd genoeg heb ik op zo'n moment nergens signaal behalve op de WiFi van de EB.

BTW bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
fun schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Ik heb glasvezel en krijg het signaal binnen via een NT. Dan gaat het naar de EB10, en dan via een Netgear GS105e naar de Orbi en de TV stb's. Tijdens zo'n uitval zijn alle lampjes op de NT en de EB10 groen en lijkt alles normaal te werken. EB Wifi stond altijd uit ivm Orbi maar tijdje terug toch maar eens aangezet om te kijken wat er gebeurd tijdens zo'n uitval. Vreemd genoeg heb ik op zo'n moment nergens signaal behalve op de WiFi van de EB.

BTW bedankt voor jullie reacties en het meedenken!
Ok, en wat gebeurd er als je de TV ontvanger en/of een losse PC of laptop nu eens rechtstreeks aansluit aan de EB? Dus zonder de GS105e ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Soundwork schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Ok, en wat gebeurd er als je de TV ontvanger en/of een losse PC of laptop nu eens rechtstreeks aansluit aan de EB? Dus zonder de GS105e ertussen?
Dat is wat moeilijk want de uitval duurt telkens maar even. Denk je dat de GS105e problemen kan geven? BTW Orbi zit achter 2 GS105e's, 1 in de meterkast en 1 op de overloop en dan naar de Orbi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
Hoe lang moet het duren voor ik weer een bestelling kan plaatsen via Mijn KPN?

Ik ben al vanaf eind december bezig om een wijziging aan te brengen in mijn pakket (Pluspakket verwijderen) en ik krijg nog steeds de melding dat door een technische storing er geen bestellingen kunnen worden gedaan. :(

Ik heb ook al gebeld naar de klantenservice, en kreeg toen te horen dat er geen storing was. "Waarom kan ik dan geen wijziging aanbrengen?" "Dat ligt niet aan ons, dan moet de fout in Uw PC of netwerk zitten."
Yea, right: Dus mijn desktop, serverPC,de PC op mijn werk, laptop, tablet en telefoon (via 4G) zijn dus allemaal de oorzaak van de storing? 7(8)7

Ik word hier inmiddels aardig kakziek van... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Richub gewoon aan de helpdesk vragen het uit te zetten.. Mochten ze het niet mogen, dan mag de afdeling klantbehoud het vast wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
fun schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Dat is wat moeilijk want de uitval duurt telkens maar even. Denk je dat de GS105e problemen kan geven? BTW Orbi zit achter 2 GS105e's, 1 in de meterkast en 1 op de overloop en dan naar de Orbi
Dat sluit ik niet uit, dat de oorzaak in 1 van de GS105e's zit.
Dit omdat je aangeeft dat de EB WiFi blijft draaien maar alles wat achter de Netgear's zit niet....
Dus om de NIC's van EB uit te sluiten, zal je even zonder Netgear's moeten testen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Laatst online: 08:44
Sinds de nieuwe update van de TV ontvangers er is, is er een feature die ik graag aan zou willen zetten: dark mode.

Opzich geen probleem zou je zeggen, instelling veranderen en klaar. Maar elke keer als ik de stroom van het kastje heb gehad, resetten alle instellingen zich. Is dat gedrag wat bij meer mensen van hier voorkomt, of heeft alleen mijn kastje daar last van.

De KPN klantenservice (n=1) vind dit gedrag overigens normaal...

Heb een Arris VIP2952 V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 17:37
Zjosh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:39:
Sinds de nieuwe update van de TV ontvangers er is, is er een feature die ik graag aan zou willen zetten: dark mode.

Opzich geen probleem zou je zeggen, instelling veranderen en klaar. Maar elke keer als ik de stroom van het kastje heb gehad, resetten alle instellingen zich. Is dat gedrag wat bij meer mensen van hier voorkomt, of heeft alleen mijn kastje daar last van.

Same here... Zowel thuis op glasvezel via pfSense als bij ouders op DSL via Experiabox v10A. De dark mode setting wordt vergeten, maar ook andere instellingen (beeld in gids ipv statisch plaatje bijv.).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 15:20

Dr.Nono

Hello there!

Ik had exact hetzelfde probleem, maar het lijkt zich, op een of andere manier, opgelost te hebben, want nu onthoudt hij wel dat ik Dark mode heb ingesteld als ik mijn kastje na een dag weer aan de stroom zet.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 22-05 09:24

Zeer herkenbaar; ik heb dat met de zenderlijst. BIj mij gaat de stroom er elke avond vanaf via een smartstekker en elke keer als ik weer opstart moet ik weer de zenderlijst goed zetten. Zeer vervelend vind ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, net een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen, en nu blijkt er iets niet goed te zijn met mijn klantgegevens in de interne systemen bij KPN.
Deze medewerker wilde duidelijk wel moeite doen om het probleem te vinden. :)

Uiteindelijk heeft hij een ticket ingeschoten om die klantgegevens te 'debuggen', en ik word teruggebeld als hij meer weet.

Het is blijkbaar dus geen standaard probleem... Maar er wordt aan gewerkt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Richub schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:55:
Hoe lang moet het duren voor ik weer een bestelling kan plaatsen via Mijn KPN?

Ik ben al vanaf eind december bezig om een wijziging aan te brengen in mijn pakket (Pluspakket verwijderen) en ik krijg nog steeds de melding dat door een technische storing er geen bestellingen kunnen worden gedaan. :(

Ik heb ook al gebeld naar de klantenservice, en kreeg toen te horen dat er geen storing was. "Waarom kan ik dan geen wijziging aanbrengen?" "Dat ligt niet aan ons, dan moet de fout in Uw PC of netwerk zitten."
Yea, right: Dus mijn desktop, serverPC,de PC op mijn werk, laptop, tablet en telefoon (via 4G) zijn dus allemaal de oorzaak van de storing? 7(8)7

Ik word hier inmiddels aardig kakziek van... :(
Waarom cancellen ze het product dan niet voor je via hun eigen systemen? Klantgericht denken heet dat.. Dat er iets fout gaat kan (recent ook last van gehad ivm niet geactiveerde korting) maar via webcare komt het dan alsnog wel goed. Daar zit meestal wel wat meer ervaren klantenservice-personeel overigens ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Tom Paris schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Same here... Zowel thuis op glasvezel via pfSense als bij ouders op DSL via Experiabox v10A. De dark mode setting wordt vergeten, maar ook andere instellingen (beeld in gids ipv statisch plaatje bijv.).
Klopt, alle instellingen worden vergeten.
Dr.Nono schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem, maar het lijkt zich, op een of andere manier, opgelost te hebben, want nu onthoudt hij wel dat ik Dark mode heb ingesteld als ik mijn kastje na een dag weer aan de stroom zet.
Ik ben wel benieuwd wat voor magie jij hebt gedaan dan :P
Miss_80 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Zeer herkenbaar; ik heb dat met de zenderlijst. BIj mij gaat de stroom er elke avond vanaf via een smartstekker en elke keer als ik weer opstart moet ik weer de zenderlijst goed zetten. Zeer vervelend vind ik dat
Al met al kan ik concluderen dat meer mensen er last van hebben, en dat er blijkbaar niet een handige oplsosing voor is... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
2Dutch schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Waarom cancellen ze het product dan niet voor je via hun eigen systemen? Klantgericht denken heet dat.. Dat er iets fout gaat kan (recent ook last van gehad ivm niet geactiveerde korting) maar via webcare komt het dan alsnog wel goed. Daar zit meestal wel wat meer ervaren klantenservice-personeel overigens ;)
Dat gaf op hun systemen dus ook foutmeldingen. :X
Daarom werd er na een klein half uur proberen maaar een ticket ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Richub schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Dat gaf op hun systemen dus ook foutmeldingen. :X
Daarom werd er na een klein half uur proberen maaar een ticket ingeschoten.
Lekkere plank voor de harses, lijkt me iets wat aardige impact heeft :P Overigens kunnen ze netjes de kosten voor 't pakket terugstorten aan je he? Als compensatie. Gewoon vriendelijk doch dringend om vragen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
2Dutch schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Lekkere plank voor de harses, lijkt me iets wat aardige impact heeft :P Overigens kunnen ze netjes de kosten voor 't pakket terugstorten aan je he? Als compensatie. Gewoon vriendelijk doch dringend om vragen.
Wordt een compensatie niet alleen maar gedaan door extra korting aan een abbo toe te voegen? Want dat gaat niet werken in zijn geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Caelorum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Wordt een compensatie niet alleen maar gedaan door extra korting aan een abbo toe te voegen? Want dat gaat niet werken in zijn geval :)
Volgens mij kunnen ze ook los bedragen 'eraf halen', hebben ze bij mij ook gedaan (staat niet als korting voor product x op de rekening maar los). Of dat altijd en overal kan weet ik niet. Waar zijn de webcare accounts op fora als Tweakers als je ze nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik heb geprobeerd met de search functie topics te vinden die overeenkomsten vertonen met mijn vraag, maar ik denk dat ik het zoeken op Tweakers verleerd ben. Ik ben daarnaast gewoon ook een oude seniele vent aan het worden. Dus...

Ik heb op dit moment een kabel lopen van mijn modem of Fr!tzbox (not sure en er staat een kast voor de deur naar de meterkast die ik niet zo makkelijk kan wegschuiven - *zucht*) in het IPTV VLAN naar boven, door een oude pvc buis die voorheen een telefoon draadje bevatte. Daarop heb ik een settop boxje aangesloten. Nu wil ik boven graag een tweede settop box aansluiten, maar ik heb geen ruimte voor een tweede dedicated kabel (nog los van het feit dat er wellicht geen poortje meer vrij is). Ik lees op het KPN forum dat het mogelijk is om boven een switch aan te sluiten op die kabel en van daar weer twee UTP kabels naar beide settop boxen.

Maaaaaaar Tweakers, is dat ook echt zo, en waar moet ik dan op letten als ik een switch regel? Ik had al begrepen dat ik naar een switch moet kijken met imgp snooping. Zijn er nog meer dingen die wellicht de kwaliteit van de signalen zou verhogen e.d.?

Tweede vraag: ik kan - neem ik aan - geen extra AP aan die switch hangen om boven betere wifi te hebben in mijn betonnen blokkendoos van een huis (want IPTV VLAN)?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barre73
Zjosh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Klopt, alle instellingen worden vergeten.

[...]

[...]

Al met al kan ik concluderen dat meer mensen er last van hebben, en dat er blijkbaar niet een handige oplsosing voor is... Jammer
Ik vind het vooral vreemd dat mensen er zelf voor kiezen om een apparaat volledig van de stroom te willen halen, en dan gaan klagen dat instellingen weer worden vergeten. De decoder is qua software ontworpen om in standby te gaan. De nieuwe decoders hebben een standby verbruik van 0,35 als je de energie spaarstand inschakelt. Dus als je een VIP5202 hebt: stop gewoon met dat ding van de stroom te halen, of stop met klagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:51
En het verbruik van een slimme stekker is 0,3w (https://nl.hardware.info/...test-ledvance-smart+-plug). ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:41

ViezeVis

Sample Text

Nog meer mensen last van traag ladende pagina's? Krijg op een tracert naar Tweakers 2 timeouts..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    12 ms    14 ms     1 ms  195-190-228-21.fixed.kpn.net [195.190.228.21]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     6 ms     8 ms     7 ms  asd-s8-rou-1041.NL.as286.net [134.222.48.15]
  6    36 ms     5 ms     5 ms  ae16-100-cr6-ams1.ipv4.gtt.net [194.122.122.102]
  7     6 ms    14 ms    12 ms  trueserver-gw.ip4.tinet.net [213.200.75.206]
  8     9 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  9     5 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
 10     4 ms    13 ms    17 ms  87.233.241.110
 11     5 ms     5 ms     5 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Die hops timen bij mij heel vaak out, ook als je naar 8.8.8.8 doet. Of eigenlijk: die hops geven nooit een reply.

Je trace is niets mis mee hoor. 5ms naar Tweakers is keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 00:07
oeps laat maar 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2021 20:12 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hmmbob schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:09:
Die hops timen bij mij heel vaak out, ook als je naar 8.8.8.8 doet. Of eigenlijk: die hops geven nooit een reply.

Je trace is niets mis mee hoor. 5ms naar Tweakers is keurig.
Hmm, gekke is dat het wel +5 seconden kost om te laden.
Ik ga even rebooten denk ik 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 25-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Balen. Hier nergens last van, alles laadt snel.

Edit: feedly ligt er bij mij uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 25-01-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hmm, edge lijkt het issue. Internet Explorer gaat wel rete snel ondanks defaults.. mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ViezeVis schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:02:
Nog meer mensen last van traag ladende pagina's? Krijg op een tracert naar Tweakers 2 timeouts..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    12 ms    14 ms     1 ms  195-190-228-21.fixed.kpn.net [195.190.228.21]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     6 ms     8 ms     7 ms  asd-s8-rou-1041.NL.as286.net [134.222.48.15]
  6    36 ms     5 ms     5 ms  ae16-100-cr6-ams1.ipv4.gtt.net [194.122.122.102]
  7     6 ms    14 ms    12 ms  trueserver-gw.ip4.tinet.net [213.200.75.206]
  8     9 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  9     5 ms     7 ms     7 ms  et-0-0-48.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
 10     4 ms    13 ms    17 ms  87.233.241.110
 11     5 ms     5 ms     5 ms  tweakers.net [213.239.154.31]
DIverse hops op internet zijn zo ingesteld dat ICMP packages (ping pakketjes) gedropt worden of met een lagere prioriteit afgehandeld worden. Hoge pings of "*" zeggen heel weinig in een tracerroute, tenzij ze vanaf een bepaald punt structureel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Caelorum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Het gaat hier niet om kortingen, maar om corrupte klantdata waardoor diensten toevoegen en verwijderen via Mijn KPN niet meer werkt. Dat is de issue, en dat kon die helpdeskmedewerker niet repareren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjosh
Barre73 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Ik vind het vooral vreemd dat mensen er zelf voor kiezen om een apparaat volledig van de stroom te willen halen, en dan gaan klagen dat instellingen weer worden vergeten. De decoder is qua software ontworpen om in standby te gaan. De nieuwe decoders hebben een standby verbruik van 0,35 als je de energie spaarstand inschakelt. Dus als je een VIP5202 hebt: stop gewoon met dat ding van de stroom te halen, of stop met klagen.
Ik stel een vraag met een legitieme usecase, ben ik direct aan het klagen.. Blijkbaar zijn er kastjes waar het wel gewoon opgeslagen blijft, hoezo werkt dat niet bij allemaal? Het kastje vergeet ook niet de rest van zijn software, dus als het echt niet ontworpen was om uit te zetten, moest hij alle software opnieuw binnenhalen. En de usecase is dat ik mijn hele media setup van de stroom af wil halen, omdat daar meer dan alleen het tv kastje aan het sluipverbruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Vraagje aangaande de nieuwe firmware van de settop boxen.
Is deze nu bij alle gebruikers doorgevoerd?
Ik zie namelijk geen veranderingen op mij boxjes (2 Stuks).

Box slaapkamer:
Software versie :7.7.89_103
Hardware-versie: Motorola_VIP1853

Box huiskamer:
Software versie: kan ik nu ff niet controleren (ben niet thuis) maar ik dacht hetzelfde als op de motorola.
Hardware versie Arcadyan HMB 2260.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
loneranger56 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:51:

Box slaapkamer:

Box huiskamer:
Software versie: kan ik nu ff niet controleren (ben niet thuis) maar ik dacht hetzelfde als op de motorola.
Voor de Motorola was geen update voorzien. Die heeft een paar maanden geleden ook niet de grote update gehad waar al deze traagheid mee begon.
Bij die HMB2260 zou het HTML versie 4.113.201 moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:49

Box slaapkamer:

Box huiskamer:
Dat kun je controleren als je bij de instelling: beeld de de dark modus kunt selecteren, heb je de nieuwste versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraagje, sinds ruim 2 weken heb ik KPN glas. Hierop heb ik mijn eigen Edgerouter aangelosten. Dus weg KPN Box.

Sinds gisteren zijn de meeste websites ineens heel traag of helemaal niet bereikbaar (zoals tweakers.net). Snel weer even de KPX Box aangesloten en daar werkt alles wel prima.

Ik heb het gevoel dat het in de MTU sizes zit. Ik heb alles op 1500 staan maar mogelijk is dat niet goed,

Weet iemand wat ik moet aanhouden voor:
-PPPoE
-Interface tussen mediaconverter en Edgerouter (eth0.6)
-Thuisnetwerk (switch0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L

Box slaapkamer:

Box huiskamer:
Ik zou die Motorola via de servicetool even om laten ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
xabre16v schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:13:
Vraagje, sinds ruim 2 weken heb ik KPN glas. Hierop heb ik mijn eigen Edgerouter aangelosten. Dus weg KPN Box.

Sinds gisteren zijn de meeste websites ineens heel traag of helemaal niet bereikbaar (zoals tweakers.net). Snel weer even de KPX Box aangesloten en daar werkt alles wel prima.

Ik heb het gevoel dat het in de MTU sizes zit. Ik heb alles op 1500 staan maar mogelijk is dat niet goed,

Weet iemand wat ik moet aanhouden voor:
-PPPoE
-Interface tussen mediaconverter en Edgerouter (eth0.6)
-Thuisnetwerk (switch0)
Zo staat je MTU nu?

MTU van PPPoE op 1500
Die van Vlan 6 op 1508
Die van de bovenliggende interface (eht0) op 1512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 22-05 09:24
Zjosh schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Ik stel een vraag met een legitieme usecase, ben ik direct aan het klagen.. Blijkbaar zijn er kastjes waar het wel gewoon opgeslagen blijft, hoezo werkt dat niet bij allemaal? Het kastje vergeet ook niet de rest van zijn software, dus als het echt niet ontworpen was om uit te zetten, moest hij alle software opnieuw binnenhalen. En de usecase is dat ik mijn hele media setup van de stroom af wil halen, omdat daar meer dan alleen het tv kastje aan het sluipverbruiken is.
Eens. Ik heb exact dezelfde usecase, maar goed kennelijk kan die setupbox dat dus niet aan. Dat antwoord had ook gegeven kunnen worden zonder de sneer van klagen :X .
Misschien maakt het nog wel uit wat voor kastje je hebt? Ik heb nog een 'oudje' dus was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het daar aan lag. Ik kijk amper reguliere TV dus een halszaak is het in mijn geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dennis-L schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Zo staat je MTU nu?

MTU van PPPoE op 1500
Die van Vlan 6 op 1508
Nee ik heb nu alles op 1500. Ik zal het eens aanpassen naar jouw waardes :) Waar heb jij je switch verder nog op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
xabre16v schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Nee ik heb nu alles op 1500. Ik zal het eens aanpassen naar jouw waardes :) Waar heb jij je switch verder nog op staan?
Dat is het enige dat ik qua MTU heb ingesteld eigenlijk.
Ik heb een Edgrouter 4, jij een X denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dennis-L schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Ja klopt de X-SFP maar de SFP poort gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 15:20

Dr.Nono

Hello there!

Zjosh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:
Ik heb werkelijk geen idee :) Nadat de nieuwe firmware was gepushed had ik in eerste instantie het probleem dus ook, maar na een aantal dagen werden de instellingen opeens wél onthouden toen ik hem weer opstartte. Ik begrijp er niks van...

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Dennis-L schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Hier ook EdgeRouter 4. Maar of je nu SFP hebt of niet, de MTU waardes moeten correct ingesteld zijn anders krijg je inderdaad "packet capping"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Soundwork schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Hier ook EdgeRouter 4. Maar of je nu SFP hebt of niet, de MTU waardes moeten correct ingesteld zijn anders krijg je inderdaad "packet capping"....
Gebruik jij dezelfde waardes als Dennis-L ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 23:40
Meer mensen Sinds update 1,5 week geleden nog last gehad van TV storing? Ik had geen problemen meer gehad met mn oude TV kastje. Tot nu, toch weer zwart beeld. Zie wel het menu, maar geen beeld :(

KPN zou vorige week ivm verlenging abbo sowieso nieuw 4K kastje leveren samen met nieuw modem. Mn vriendin was thuis bij levering en is akkoord gegaan met alleen modem want tv kastje was nog prima volgens monteur |:(

Probeer nu via de chat alsnog dat kastje aan te vragen maar nog 35 wachtenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Beunhaas _O- :D

Vwb IPTV, deze is als ik even snel kijk compleet.

sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale

Let er bij (oud) Telfort even op dat zowel internet (over Vlan34) als IPTV (over Vlan4) een IP adres opvragen met een verschillend MAC adres. In het verleden kreeg ik dit niet voor elkaar met mijn Cisco router destijds, kon het bia ook niet wijzigen toen waardoor ik mijn trukendoos moest opentrekken om het te laten werken :(
Toch nog even terugkomen om te zetten dat dit nu als een tierelier werkt! Dit tweakblogje hielp ook erg goed: Venxblog: KPN glasvezel via PFSense

Dat met twee VLAN interfaces op één MAC-adres herken ik trouwens. Dat ging niet goed toen ik dat probeerde duurde best even voordat ik weer normaal internet had. Ik heb m'n PFsense in Hyper-V draaien, de VLANs komen via een trunk binnen op een virtual switch en daar heb ik gewoon een extra interface bij geprikt op de VM. Ook voor LAN een apart VLAN, werkt super en houdt m'n multicast ook een beetje onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
xabre16v schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Gebruik jij dezelfde waardes als Dennis-L ?
Jazeker...
MTU van PPPoE op 1500
Die van Vlan 6 op 1508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
rvrrr schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:32:
Meer mensen Sinds update 1,5 week geleden nog last gehad van TV storing? Ik had geen problemen meer gehad met mn oude TV kastje. Tot nu, toch weer zwart beeld. Zie wel het menu, maar geen beeld :(

KPN zou vorige week ivm verlenging abbo sowieso nieuw 4K kastje leveren samen met nieuw modem. Mn vriendin was thuis bij levering en is akkoord gegaan met alleen modem want tv kastje was nog prima volgens monteur |:(

Probeer nu via de chat alsnog dat kastje aan te vragen maar nog 35 wachtenden.
even hier op terug te komen, heel simpel bij een verlening van abboment worden normaal gesproken geen hardware gewisseld behalve als het echt nodig is wegens bepaalde diensten.

daarnaast kan en mag een monteur hmb2260/vip2952 niet omwisselen voor een 4k ontvanger.
alleen klantenservice zou af kunnen sturen in uiterste geval,
om ze anders te krijgen 1maand 4k pakket aanzetten 2.50 euro dan wordt je stb standaard gewisseld na 4k ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zijn er momenteel meer mensen waarbij terugkijken niet meer werkt op de ontvanger?

Begin gemist / uitzending gemist werkt bij alle programma's niet meer. Krijg een melding dat de video niet gevonden kan worden vanwege een netwerkprobleem.

Standaard Experiabox V10 met iTV rechtstreeks aangesloten.
Gelukkig draait er op de tv zelf ook de NPO app nog, kijken we het daar even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
krakendmodem schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:43:
Zijn er momenteel meer mensen waarbij terugkijken niet meer werkt op de ontvanger?

Begin gemist / uitzending gemist werkt bij alle programma's niet meer. Krijg een melding dat de video niet gevonden kan worden vanwege een netwerkprobleem.

Standaard Experiabox V10 met iTV rechtstreeks aangesloten.
Gelukkig draait er op de tv zelf ook de NPO app nog, kijken we het daar even terug.
Hier ook.
Wordt op het forum van KPN inmiddels ook gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dennis-L schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Hier ook.
Wordt op het forum van KPN inmiddels ook gemeld
Oeps, ben gewoon vergeten om op dat forum te kijken... Maar goed, we zijn niet de enige gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lijkt nu weer te werken hier, althans het ophalen van de opnames
Het afspelen nog niet

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 27-01-2021 20:52 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen