[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Oh ja, NT natuurlijk, FTU zit daarvoor..
Maar als test had ik de KPN Box 12 even aangesloten, die geeft meteen internet door via xs4all, dus mogelijk gaat dit ongemerkt met een Fritzbox die gewoon naadloos overschakelt van xs4all naar kpn.
Ik was gewoon benieuwd hoe dat dan werkt als de monteur er zou zijn op vrijdag tussen 8 en 10 uur, dat zou dan wel exact getimed zijn, want anders heb je kans dat iemand die thuiswerkt bijvoorbeeld even internetloos zou zijn (aangezien je moet wachten op de monteur en /of de overschakeling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
TimoDimo schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Aha, dus het mag misschien geeneens. Met als reden dat het kwetsbaar is? Of is de kwaliteit van de verbinding bij het plaatsen van zo'n mofje ook minder?

We zijn met 22 adressen waar dit zou moeten. Of dat veel is weet ik niet. Lijkt me van niet.

Andere vraag: het zou wel handig zijn (vooral voor de aannemer) als de kabel in het gebouw zelf kan overgaan op een dunnere binnenkabel. Dan passen de kabels misschien zelfs in de bestaande kabelgoot van de intercom. Maar dat valt onder dezelfde regel zeker? En het zal dus niet zomaar toegestaan zijn om "na de voordeur" over te gaan op een dunnere kabel?
Dat laatste gebeurt heel vaak en dan zit dat ondergrondse DP niet meer buiten maar binnen. Een inpandige versie aan de muur in een kelder of technische ruimte of zoiets. Dus een dikke 48-voudige kabel die direct uit de PoP komt, loopt dan jullie gebouw in, eindigt in een muurkastje en de vezels worden daar gelast op dunne kabels die in de hoogbouw naar de appartementen lopen.
Maar die oplossing werkt niet voor 22 woningen aangezien zo'n DP een minimale bezetting dient te hebben (vanaf 40 woningen ongeveer).
Dus in jullie geval zal er toch door de aannemer gekozen zijn voor een ondergronds DP buiten waarvandaan 22 kabels naar jullie hoogbouw gaan, en die andere maximaal 25 kabels naar andere woningen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Vorig jaar is bij ons ook de glasvezel aangelegd en gisteren zou de monteur de boel aansluiten. Terwijl de monteur bezig was, heb ik alvast mijn Edgerouter geconfigureerd. Komt de monteur bij me; ja ik moet even naar de centrale unit, want het glas lampje blijft rood branden. Een half uur later komt hij terug; ik heb slecht nieuws, er zit nog een bouwslot op de centrale unit... Oftewel de boel is centraal nog niet opgeleverd :-(
Ben blij dat ik niet gebruik maak van een overstap service, dan maar een maand dubbel betalen. Nu met thuiswerken is geen internet hebben, geen optie.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
R0SSI schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:40:
[...]Ben blij dat ik niet gebruik maak van een overstap service, dan maar een maand dubbel betalen. [...]
Denk niet dat je dubbel hoeft te betalen, als ze niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
R0SSI schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:40:
Vorig jaar is bij ons ook de glasvezel aangelegd en gisteren zou de monteur de boel aansluiten. Terwijl de monteur bezig was, heb ik alvast mijn Edgerouter geconfigureerd. Komt de monteur bij me; ja ik moet even naar de centrale unit, want het glas lampje blijft rood branden. Een half uur later komt hij terug; ik heb slecht nieuws, er zit nog een bouwslot op de centrale unit... Oftewel de boel is centraal nog niet opgeleverd :-(
Ben blij dat ik niet gebruik maak van een overstap service, dan maar een maand dubbel betalen. Nu met thuiswerken is geen internet hebben, geen optie.
Bijzonder verhaal... Dat de monteur bij jou kwam betekent automatisch dat de apparatuur van KPN al actief is en de diensten dus kunnen starten.

Ja, het gebeurt wel eens dat de PoP (glasvezelcentrale) nog voorzien is van een bouwcylinder omdat deze nog niet helemaal klaar is qua bouwkundige zaken. Maar elke KPN monteur behoort een bouwsleutel te hebben dus deze monteur zat zelf niet helemaal goed...
Hopelijk heeft hij wel een geen-licht een ticket ingeschoten bij (voormalig) Reggefiber zodat die de patch kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
StanTheMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:13:
Weet iemand hoe een overstap op de wisseldag in z'n werk gaat?
Heb nu xs4all, ga overstappen naar KPN. Beide glasvezel.
Monteur (die ik niet nodig heb) komt vrijdag aanstaande. In principe werkt de KPN Box 12 gewoon op mijn FTU via het xs4all netwerk. En waarschijnlijk de huidige Fritzbox 7590 ook op KPN.
Is er een moment waarop de FTU internettoegang verliest op het xs4all netwerk, en dan overschakelt op KPN?

Of kan de toegang nog even naast elkaar lopen, en hoe kiest men dan voor het netwerk.
XS4ALL zal wegvallen en KPN zal even later online komen. Bij mij ging het vrijwel tegelijkertijd dacht ik. Dat was een overstap van KPN naar XS4ALL.

Vanwaar de overstap naar KPN eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
goedkoper, welkomstcadeutje, mogelijkheid tot incidenteel gebruiken van de kpn tv app via een abonnement wat ik elders heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Barre73 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Bijzonder verhaal... Dat de monteur bij jou kwam betekent automatisch dat de apparatuur van KPN al actief is en de diensten dus kunnen starten.

Ja, het gebeurt wel eens dat de PoP (glasvezelcentrale) nog voorzien is van een bouwcylinder omdat deze nog niet helemaal klaar is qua bouwkundige zaken. Maar elke KPN monteur behoort een bouwsleutel te hebben dus deze monteur zat zelf niet helemaal goed...
Hopelijk heeft hij wel een geen-licht een ticket ingeschoten bij (voormalig) Reggefiber zodat die de patch kunnen controleren.
Hij kon er in ieder geval niet in komen. Ik heb inderdaad een bericht gekregen dat de opdracht niet voltooid is en dat er op een later moment een tweede poging plaatsvindt.
Caelorum schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Denk niet dat je dubbel hoeft te betalen, als ze niet kunnen leveren.
Nee, maar zodra ze leveren betaal ik natuurlijk wel dubbel ;) Daarom liever een maandje extra betalen, dan zonder komen te zitten. Als ik de verhalen hier en elders lees, komt dat nog best vaak voor. Bij de ene provider al afgesloten worden en nog niet aangesloten zijn bij de nieuwe.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
StanTheMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:21:
goedkoper, welkomstcadeutje, mogelijkheid tot incidenteel gebruiken van de kpn tv app via een abonnement wat ik elders heb.
Bij mij is XS4ALL in een verlengingsvoorstel goedkoper dan KPN met het welkomstcadeautje. Ik dacht overigens dat tv van XS4ALL een 100% kopie is van die van KPN (met alle voor- en nadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 17:37
StanTheMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:21:
Als ik het goed begrijp ga je dus alleen internet bij KPN afnemen? (omdat je kpn tv app via elders gebruikt?).
Mag ik vragen wat jij per maand betaald?

Ik heb KPN gevraagd wat mijn maand bedrag wordt als ik mijn internet+TV (oud telfort abbo van 48,63 p/m 8)7 voor 100mbit ) aanpas naar alleen internet (100 mbit) bij KPN. Als ik voor een jaar teken bieden ze mij 41,25 p/m gemiddeld aan (47,50, per maand, 1e 6 maanden 12,50 korting)

Dit lijkt mij nogal een hoog bedrag aangezien ik nu voor 8 euro meer interactieve TV erbij heb, en vrij ben om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
rvrrr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Als ik het goed begrijp ga je dus alleen internet bij KPN afnemen? (omdat je kpn tv app via elders gebruikt?).

Ik heb KPN gevraagd wat mijn maand bedrag wordt als ik mijn internet+TV (oud telfort abbo van 48,63 p/m 8)7 voor 100mbit ) aanpas naar alleen internet (100 mbit) bij KPN. Als ik voor een jaar teken bieden ze mij 41,25 p/m gemiddeld aan (47,50, per maand, 1e 6 maanden 12,50 korting)

Dit lijkt mij nogal een hoog bedrag aangezien ik nu voor 8 euro meer interactieve TV erbij heb, en vrij ben om over te stappen.
Dat is gewoon het standaard bedrag voor nieuwe klanten die internet only 100Mbit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 21:22
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Nee, KPN levert standaard nog steeds een media-converter, aansluiten middels SFP kan natuurlijk wel gewoon maar deze dien je zelf aan te schaffen op bijv. www.fs.com.
Weet jij welke dat precies is? Is dat een bepaalde afstand/lengte?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Zoals Dennis al zegt: Normale aanbod voor nieuwe KPN klanten.
De prijs van 47,50 voor 100/100 is bij KPN normaal. Die oude Telfort prijs was echt wel aantrekkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Barre73 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Zoals Dennis al zegt: Normale aanbod voor nieuwe KPN klanten.
De prijs van 47,50 voor 100/100 is bij KPN normaal. Die oude Telfort prijs was echt wel aantrekkelijk hoor.
Ja begrijp wat jij en @Dennis-L zeggen, ben alleen benieuwd wat @StanTheMan heeft weten te regelen dat KPN toch goedkoper is én een welkomstcadeau kan geven, want die 12,50 korting voor 1e 6 maanden geldt alleen als je géén superwifi-cadeau kiest.

XS4all is is nu 43,33 per maand gemiddeld voor 100mbit en geen afsluitkosten, wat hij bij KPN wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
rvrrr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ja begrijp wat jij en @Dennis-L zeggen, ben alleen benieuwd wat @StanTheMan heeft weten te regelen dat KPN toch goedkoper is én een welkomstcadeau kan geven, want die 12,50 korting voor 1e 6 maanden geldt alleen als je géén superwifi-cadeau kiest.

XS4all is is nu 43,33 per maand gemiddeld voor 100mbit en geen afsluitkosten, wat hij bij KPN wel heeft.
Van XS4All naar KPN is wel nieuwe klant.
Van Telfort naar KPN niet, omdat je abonnement waarschijnlijk administratief al is overgezet naar KPN.
Denk dat dat het grote verschil is

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 05-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Space21 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Weet jij welke dat precies is? Is dat een bepaalde afstand/lengte?
Deze heb ik in gebruik voor mijn Cisco router.

Zie ook XS4ALL.
• 100Mbit (100-Base-BX-U) of 1Gbit (1000Base-BX-10-U) koppelvlak via een enkele glasvezel.

SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm

Let op, de glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar, als u niet de verstrekte NTU (converter naar UTP) gebruikt. Het wordt ten sterkste afgeraden om de NTU los te maken en een eigen router aan te sluiten.

Doet u dit wel, gebruik dan in dat geval een koppelbus op de connector in de FTU en sluit hier een single mode patchkabel op aan, met aan de ene kant een connector die past in de koppelbus op de NTU en aan de andere kant een connector die in de gebruikte apparatuur past.

Type Fiber is singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw) of SC/APC (groen)

De gebruikte connector in de FTU kan dus verschillen, meestal is dat een SC-UPC (blauw) of SC-APC (groen) connector. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Nooit blauwe (UPC) en groene (APC) combineren, deze zijn *NIET* compatibel en kunnen elkaar beschadigen!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Deze heb ik in gebruik voor mijn Cisco router.

Zie ook XS4ALL.

[...]
Ja precies. Dan heb je zeker wel dat zwarte kastje (NT) eraf geschoven? En dan die LC-LC kabel direct in de FTU naar de SFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Space21 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Ja precies. Dan heb je zeker wel dat zwarte kastje (NT) eraf geschoven? En dan die LC-LC kabel direct in de FTU naar de SFP?
De NT moet er sowieso af (al is deze niet per se zwart, een zwarte is de NT die op de TY-01 FTU hoort).
Wat ik heb gedaan bij mijn TY-01.
Ik heb de afdekkap die er af is gehaald bij het plaatsen van de NT bewaard.
Hierin heb ik een SC/UPC adapter geklikt (je kan die dummy die er in zit verwijderen), de inkeping linksboven geopend en mijn eigen glasvezelkabel in de adapter gedrukt.
Dan heb je een eigen patch cover welke je weer op de FTU kan schuiven en de pig tail in de FTU klikt dan in de adapater.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6ZSIFZvOffayMunfV8PfrH5plg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY6emBlFhP378qwGUdv6YQQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7_eKx4rf4zJjaqX0AebtwSsGJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7A1y0TelMMZX52gr7s4695Ck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnnAhD8oryZ6RlVOzg1bGJibmfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBQMTukRfIDUIncI8KzQpTp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-09 21:41
StanTheMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:13:
Weet iemand hoe een overstap op de wisseldag in z'n werk gaat?
Heb nu xs4all, ga overstappen naar KPN. Beide glasvezel.
Monteur (die ik niet nodig heb) komt vrijdag aanstaande. In principe werkt de KPN Box 12 gewoon op mijn FTU via het xs4all netwerk. En waarschijnlijk de huidige Fritzbox 7590 ook op KPN.
Is er een moment waarop de FTU internettoegang verliest op het xs4all netwerk, en dan overschakelt op KPN?

Of kan de toegang nog even naast elkaar lopen, en hoe kiest men dan voor het netwerk.
Ik zou die Fritz!Box 7590 lekker laten staan en zodra de XS4all verbinding wegvalt het KPN glasvezel profiel kiezen in de FB7590 en ff rebooten. Hou je lekker alles hetzelfde in je netwerk en werkt KPN iTV ook gewoon out of the box. Als je toch voor de EB12 kiest van KPN dan ben je heel erg beperkt in het doen van aanpassingen en wordt waarschijnlijk je DHCP range ook anders (192.168.2/24, standaard KPN)

Edit: typo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
codegro schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ik zou die Fritz!Box 7590 lekker laten staan en zodra de XS4all verbinding wegvalt het KPN glasvezel profiel kiezen in de FB7590 en ff rebooten. Hou je lekker alles hetzelfde in je netwerk en werkt KPN iTV ook gewoon out of the box. Als je toch voor de EB12 kiest van KPN dan ben je heel erg beperkt in het doen van aanpassingen en wordt waarschijnlijk je DHCP range ook anders (192.168.2/24, standaard KPN)

Edit: typo 8)7
Volledig mee eens. Er zijn nogal wat mensen die issues ervaren met de EB12. De instelmogelijkheden zijn ook een klap minder (o.a. verplichte bandsteering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
[...]

Alleen internet, en bellen. het gaat om het 500/500 abo, van 55 per maand (+2 voor vaste telefonie). Dat is bij XS4ALL 69,50, met eventueel tijdelijke korting, wat ze nog wel aanboden.
Dit is een abonnement op mijn bedrijf, vandaar dat ik tv apart heb en dat vind ik zelf via ziggo en een ci+ kaart ook fijner. Maar incidenteel terugkijken via de KPN app is handig.
De koptelefoon is dan ook een leuke extra die ik nog wel kan gebruiken.

Ook had ik inderdaad al bedacht om de Fritzbox van XS4ALL te houden, dat zou dan 99 euro kosten, maar nu alles draait inclusief NAS scheelt me dat waarschijnlijk ook een hoop kostbare tijd. En als ik jullie zo hoor, zou het met de KPN 12 Box best tegen kunnen vallen.

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 05-01-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
StanTheMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Alleen internet, en bellen. het gaat om het 500/500 abo, van 55 per maand (+2 voor vaste telefonie). Dat is bij XS4ALL 69,50, met eventueel tijdelijke korting, wat ze nog wel aanboden.
Dit is een abonnement op mijn bedrijf, vandaar dat ik tv apart heb en dat vind ik zelf via ziggo en een ci+ kaart ook fijner. Maar incidenteel terugkijken via de KPN app is handig.
De koptelefoon is dan ook een leuke extra die ik nog wel kan gebruiken.

Ook had ik inderdaad al bedacht om de Fritzbox van XS4ALL te houden, dat zou dan 99 euro kosten, maar nu alles draait inclusief NAS scheelt me dat waarschijnlijk ook een hoop kostbare tijd. En als ik jullie zo hoor, zou het met de KPN 12 Box best tegen kunnen vallen.
Dat is dus het verschil tussen XS4all ->KPN of Telfort ->KPN.
Bij de eerste overstap kan je goedkoper uit zijn. Bij de tweede vaak duurder.

Overigens was die koptelefoon een Black Friday actie. Die is er nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:18
Vervolg van Marcel71 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Sinds 26 november een ExperiaBox12 staan, nog mooi in de doos. Sindsdien niets meer gehoord van KPN netwerk, die eind september aangaven in december het te komen fiksen voor de helft van het appartementencomplex.

Dacht je alles gehad te hebben wordt het nog erger. Voor een familielid in een verzorgingshuis waarvoor ik curator/mentor ben, moest ik Digitenne aanvragen. Hij is net daar heen verhuisd en de enige manier om TV op de kamer te krijgen is via Digitenne. Dus op 7 december Digitenne aangevraagd via mijn eigen adres zodat het pakket bij mij binnen komt. Bevestigingse-mail, 0.01 cent van bankrekening. Binnen 5 werkdagen zou het er zijn maar hele week niks meer gehoord. 15 december navraag gedaan bij KPN, order totaal verdwenen. Nogmaals order gedaan, weer bevestigingse-mail, 0.01 cent van bankrekening.17-12 nagevraagd bij KPN of order er nu wel staat. Ja, zei men. Dag later e-mail dat ingang abonnement is verplaatst naar 5 januari 2021. Vond ik vreemd want binnen 5 werkdagen zei de mail. Navraag gedaan maar was echt zo en niks aan te doen.

Gisteren 5 januari navraag gedaan bij KPN, Digitenne order was dus weer weg. En die 5 januari was nieuwe ingangsdatum glasvezelabonnement blijkbaar ondanks dat ik wel 10x heb gezegd dat ik Digitenne had aangevraagd en daar de status voor na vroeg. Toch maar weer verteld dat 5 januari en glasvezel sowieso niet kan aangezien ik geen aansluiting in de meterkast heb. Anyway, ze gingen uitzoeken waarom die Digitenne-order was verdwenen. Blijk je dus niet en een glasvezel-order en een Digitenne-order, die dus echt totaal niks met elkaar te maken hebben, tegelijk te kunnen hebben en daarom werd Digitenne steeds er uit gemikt zonder mij ook maar te informeren. Opties waren wachten totdat ik glasvezelabonnement heb en dan Digitenne bestellen. Dat gaat nog maanden duren dus geen optie voor familielid. Of glasvezelorder cancellen en dan Digitenne bestellen. Nee, dan zou ik dus die EB12 en zo weer terug moeten sturen en zo. Gezien mijn ervaringen met KPN leek me dat helemaal een bijster slecht plan.

Kortom, alles muurvast en aan KPN heb je dan totaal niets.

Nu maar via een ander familielid dat niets bij KPN heeft lopen het Digitenne-pakket alsnog besteld. 5 januari is voorbij dus glasvezelabonnement is schijnbaar ingegaan. Al weet ik niet waar ze het over hebben want mijn glasvezelkabel ligt nog steeds drie verdiepingen lager bij de voordeur van het appartementencomplex.

[ Voor 0% gewijzigd door Marcel71 op 06-01-2021 09:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Je hebt het over de organisatie die een hele glasvezel abbo opzegt, als je je telefoonnummer laat verwijderen uit je hussel, het verschil niet weet tussen een huur en een koop digitenne decoder. Wat had je verwacht? :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Je hebt het over de organisatie die een hele glasvezel abbo opzegt, als je je telefoonnummer laat verwijderen uit je hussel, het verschil niet weet tussen een huur en een koop digitenne decoder. Wat had je verwacht? :+
En deze provider denkt dan ook nog eens straks de XS4ALL klanten dezelfde kwaliteit te kunnen bieden die ze gewend waren. KPN is helaas al jaren qua service gewoon een budget provider. Het premium gedeelte zit hem alleen in de prijs.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
Dennis-L schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
[...]

De NT moet er sowieso af (al is deze niet per se zwart, een zwarte is de NT die op de TY-01 FTU hoort).
Wat ik heb gedaan bij mijn TY-01.
Ik heb de afdekkap die er af is gehaald bij het plaatsen van de NT bewaard.
Hierin heb ik een SC/UPC adapter geklikt (je kan die dummy die er in zit verwijderen), de inkeping linksboven geopend en mijn eigen glasvezelkabel in de adapter gedrukt.
Dan heb je een eigen patch cover welke je weer op de FTU kan schuiven en de pig tail in de FTU klikt dan in de adapater.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is nou 'HET' grote voordeel van vermijden van de KPN ONT? Dus directe aansluiting van FTU naar eigen router met SFP. Merken jullie grote verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Space21 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Wat is nou 'HET' grote voordeel van vermijden van de KPN ONT? Dus directe aansluiting van FTU naar eigen router met SFP. Merken jullie grote verschillen?
De KPN ONT kan je niet vermijden, die is verplicht op een GPON aansluiting :)
De NTU, op een AON aansluiting, kan je eventueel skippen, dat is niets meer dan een mediaconverter.
Maar moet er per se een groot voordeel zijn dan?
Mag het ook gewoon leuk zijn?
Als er dan per se een voordeel moet zijn, het bespaart een stopcontact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Hoi, ik klop hier even aan voor twee dingen waar ik niet uitkom. Ik ben jaren klant bij Telfort geweest, nu KPN met een 200/200 glasvezel lijn ("TFT Internet en Interactieve TV" met 200Mbit). Ik heb de Experiabox een paar maanden na de oplevering opgeborgen. De kabel uit mijn OMT loopt de trunkpoort vam eem HP Procurve 1810 in waar VLANS 4,7 en 34 tagged op zitten. Deze worden untagged weer doorgegeven naar een TV-kastje en een Hyper-V host waar PFsense virtueel op draait. Deze pakt netjes een IP via DHCP.
Leuk, maar als je KPN belt met een probleem helpen ze je niet omdat je de Experiabox niet gebruikt. :+

Probleempje 1: Upload komt niet boven de 50Mbit, geen idee sinds wanneer maar mogelijk sinds overgang naar KPN.
Alle apparaten hebben uiteraard een reboot gehad en zijn geupdate, meerdere speedtests geven hetzelfde: max 50Mbit, lijkt wel alsof er een rate limit niet goed staat :D

Probleempje 2: Tv-kastje laadde na een update de zenderlijst niet meer en kon dus geen TV weergeven. Terugrollen/factory reset lostte dit op, maar die updates blijven komen. Kastje is vervangen: zelfde probleem. Dit is wel echt begonnen nadat ik overgegaan ben.

Mijn vraag is dus: herkennen mensen, die in een vergelijkbare situatie zitten, deze klachten? Ik zag opmerkingen van 15 dec. in deze thread over slechte upload, maar dat waren volgens mij mensen die net overgegaan zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Weiman op 06-01-2021 16:10 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Weiman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:09:
Hoi, ik klop hier even aan voor twee dingen waar ik niet uitkom. Ik ben jaren klant bij Telfort geweest, nu KPN met een 200/200 glasvezel lijn ("TFT Internet en Interactieve TV" met 200Mbit). Ik heb de Experiabox een paar maanden na de oplevering opgeborgen. De kabel uit mijn OMT loopt de trunkpoort vam eem HP Procurve 1810 in waar VLANS 4,7 en 34 tagged op zitten. Deze worden untagged weer doorgegeven naar een TV-kastje en een Hyper-V host waar PFsense virtueel op draait. Deze pakt netjes een IP via DHCP.
Leuk, maar als je KPN belt met een probleem helpen ze je niet omdat je de Experiabox niet gebruikt. :+

Probleempje 1: Upload komt niet boven de 50Mbit, geen idee sinds wanneer maar mogelijk sinds overgang naar KPN.
Alle apparaten hebben uiteraard een reboot gehad en zijn geupdate, meerdere speedtests geven hetzelfde: max 50Mbit, lijkt wel alsof er een rate limit niet goed staat :D

Probleempje 2: Tv-kastje laadde na een update de zenderlijst niet meer en kon dus geen TV weergeven. Terugrollen/factory reset lostte dit op, maar die updates blijven komen. Kastje is vervangen: zelfde probleem. Dit is wel echt begonnen nadat ik overgegaan ben.

Mijn vraag is dus: herkennen mensen, die in een vergelijkbare situatie zitten, deze klachten? Ik zag opmerkingen van 15 dec. in deze thread over slechte upload, maar dat waren volgens mij mensen die net overgegaan zijn.
Om IPTV volledig te laten werken moet je AFAIK gebruik maken van routed-mode, en niet van het oude bridged-mode (waarbij de STB direct in VLAN4 hangt).

Je kunt op je pfSense doos prima een IGMP proxy maken, zijn diverse tutorials voor te vinden :)

Vwb je internet, heb je al eens de Experiabox eraan gehangen, blijf je dan ook 50Mbit houden?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Om IPTV volledig te laten werken moet je AFAIK gebruik maken van routed-mode, en niet van het oude bridged-mode (waarbij de STB direct in VLAN4 hangt).

Je kunt op je pfSense doos prima een IGMP proxy maken, zijn diverse tutorials voor te vinden :)

Vwb je internet, heb je al eens de Experiabox eraan gehangen, blijf je dan ook 50Mbit houden?
Okee, interessant alleen dat blijkbaar een update van het kastje dit vernaggelt, maar ik ga eens kijken.

Experiabox ligt nog steeds stof te verzamelen, ik wist ook wel dat dit vraag ging komen natuurlijk, toch maar eens opgrabbelen I suppose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:32
Weiman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:09:
Dit is 100% te wijten aan het feit dat je bridged-mode gebruikt voor je STB. De nieuwe software werkt alleen probleemloos als je routed-mode gebruikt. Zoals @MisteRMeesteR zegt moet je een IGMP proxy opzetten in pfSense.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom Paris op 06-01-2021 16:50 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Weiman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:41:
Experiabox ligt nog steeds stof te verzamelen, ik wist ook wel dat dit vraag ging komen natuurlijk, toch maar eens opgrabbelen I suppose.
Heeft je EB er wel ooit aangehangen in je KPN tijd?

Heb wel eens gehoord dat hij er minimaal 1x aangehangen moet hebben om alles juist ingesteld te krijgen aan de KPN kant. Weet niet of dat een broodje aap is, maar in ieder geval het proberen waard.

Sowieso handig om te proberen: als je met de EB wel 200/200 krijgt ligt het aan je config, als je daar ook 50/50 hebt is KPN aan de beurt :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Pff. Gisteren een Fritzbox besteld, komt die vandaag binnen. Wilde ook graag een vaste telefoonlijn, dus ik dacht ik wacht tot dat pakket binnen is en dan bel ik de klantenservice. Bel ik ze net, zeggen ze er is nog een wijziging die wordt doorgevoerd, bel terug als het pakket er is. Dus ik zeg tegen die man dat het pakket er al is, maar hij kon niks wijzigen tot hun systeem zegt dat de wijziging verwerkt is. Hoezo dat nou weer? Ik heb een modem besteld, geen helemaal nieuw abonnement..

Maar goed, hij zegt tegen mij dat als ik die heb ik via MijnKPN of telefonisch een nummer aan kan vragen, en dat het met een Fritzbox sneller gaat ofzoiets. Iemand hier ervaring mee? MijnKPN zegt namelijk dat het telefonisch moet en niet digitaal kan, en het lijkt me toch dat de modem hier weinig mee te maken heeft? Of is dat iets dat anders kan/gaat omdat je bij de Fritzbox die Tech Desk krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Hmmbob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Heeft je EB er wel ooit aangehangen in je KPN tijd?

Heb wel eens gehoord dat hij er minimaal 1x aangehangen moet hebben om alles juist ingesteld te krijgen aan de KPN kant. Weet niet of dat een broodje aap is, maar in ieder geval het proberen waard.

Sowieso handig om te proberen: als je met de EB wel 200/200 krijgt ligt het aan je config, als je daar ook 50/50 hebt is KPN aan de beurt :+
Nope, want het werkte gewoon, dacht ik. :*)

Ik zie in de thread hier dat ik nu zowel het internet VLAN als telefonie VLAN naar m'n PFsense firewall moet doorgeven op de WAN interface. Dat gaat wel lukken. Daarna Dus een IGMP Proxy die, als ik het goed heb, op diezelfde interface aangezet moet worden of moet dit naar een nieuw VLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hang nu eerst die experiabox er eens aan :+

Ik gebruik een mikrotik router, maar daarop zie ik dat de IGMP proxy op VLAN4 zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Weiman
Hmmbob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:12:
Hang nu eerst die experiabox er eens aan :+

Ik gebruik een mikrotik router, maar daarop zie ik dat de IGMP proxy op VLAN4 zit.
Ja, chef :+ Net gedaan, experiabox ramt de volle 200 er doorheen en plug ik het terug blijft het ~45. Lekker verder troubleshooten dan maar

edit: Dat was snel, drie maal raden wie er een keer op een blauwe maandag een traffic shaper heeft ingesteld en het vergeten was ;w Shame!

[ Voor 14% gewijzigd door Weiman op 06-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Weiman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Ja, chef :+ Net gedaan, experiabox ramt de volle 200 er doorheen en plug ik het terug blijft het ~45. Lekker verder troubleshooten dan maar

edit: Dat was snel, drie maal raden wie er een keer op een blauwe maandag een traffic shaper heeft ingesteld en het vergeten was ;w Shame!
Beunhaas _O- :D

Vwb IPTV, deze is als ik even snel kijk compleet.

sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale

Let er bij (oud) Telfort even op dat zowel internet (over Vlan34) als IPTV (over Vlan4) een IP adres opvragen met een verschillend MAC adres. In het verleden kreeg ik dit niet voor elkaar met mijn Cisco router destijds, kon het bia ook niet wijzigen toen waardoor ik mijn trukendoos moest opentrekken om het te laten werken :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vanochtend aangesloten op glas van KPN, Hussel 50 mbit, internet only. Ik haal 70/100. Dik tevreden dus.

Viel mij alleen op dat m'n SPF module uit m'n EdgeRouterX SFP is verdwenen. Ik weet niet of de monteur die per ongeluk heeft meegenomen of dat deze is gebruikt in die Genexis mediaconverter. Ik heb de boel nog niet uit elkaar gehaald maar weet iemand of de spf module in de Genexis is (her)gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
xabre16v schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:11:
Vanochtend aangesloten op glas van KPN, Hussel 50 mbit, internet only. Ik haal 70/100. Dik tevreden dus.

Viel mij alleen op dat m'n SPF module uit m'n EdgeRouterX SFP is verdwenen. Ik weet niet of de monteur die per ongeluk heeft meegenomen of dat deze is gebruikt in die Genexis mediaconverter. Ik heb de boel nog niet uit elkaar gehaald maar weet iemand of de spf module in de Genexis is (her)gebruikt?
Nee, die Genexis NT heeft een eigen module welke er vast in zit.
Het lijkt mij niet logisch dat de monteur deze heeft meegenomen, of hij is per ongeluk in een doos van de Experiabox of de Genexis NT terecht gekomen.
Misschien daar even in kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dennis-L schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Het lijkt mij niet logisch dat de monteur deze heeft meegenomen, of hij is per ongeluk in een doos van de Experiabox of de Genexis NT terecht gekomen.
In de doos van de Experiabox zit niks. Heb geen doos van de Genexis. Naja, bellen zal geen zin hebben. Haal wel even ergens een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:59
Hebben meer mensen problemen met diensten toevoegen of verwijderen via MijnKPN?

Ik probeer al sinds december wat diensten uit mijn abonnement te halen, maar krijg al weken de melding dat er een technische storing is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Richub schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:45:
Hebben meer mensen problemen met diensten toevoegen of verwijderen via MijnKPN?

Ik probeer al sinds december wat diensten uit mijn abonnement te halen, maar krijg al weken de melding dat er een technische storing is. :(
Via de app? Daar had ik ook issues. Uiteindelijk maar via de website gedaan, want daar werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Caelorum schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Via de app? Daar had ik ook issues. Uiteindelijk maar via de website gedaan, want daar werkte het wel.
Bij mij werkt ook de website niet.
Ik kan wijzigingen aanbrengen, akkoord gaan met de voorwaarden, en na het klikken op de 'bestel nu' link krijg ik na 2 minuten de foutmelding dat er een technische storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:02
Als ik jou was zou ik even met de klantenservice contact opnemen @Richub. Die kunnen dat vaak wel regelen, en mocht er een fout zijn inzien waarom het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Als er verder niemand hier last van heeft zal ik dat dan maar gaan doen...

* Richub heeft een hekel aan bellen met klantenservices. Maargoed, wat moet dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Richub exact wat jij beschreef had ik dus ook last van. Dat is gelukkig wel vanzelf goed gekomen, bij mij via 1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Hoe weet je trouwens of je op GPON zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 11:20
Over een maand of drie verhuizen we. Ik ben in feite tevreden over ons huidige tv+internetabbo bij KPN, maar zie wel hier en daar meldingen van problemen bij verhuizingen, met name wanneer er de wens is om een overlap van een maand of wat te hebben zodat op oud en nieuw adres diensten beschikbaar zijn. De lange klantenservicewachttijd maakt het lastig om dit snel met KPN zelf door te spreken.

Ik neig ernaar simpelweg voor een andere aanbieder te kiezen om overstapperikelen te voorkomen. Een maandje dubbel betalen neem ik dan voor lief. Maar ik ben wel benieuwd of iemand recente ervaringen heeft met verhuizing van een KPN-internet&tv-abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
RonnnL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:26:
Over een maand of drie verhuizen we. Ik ben in feite tevreden over ons huidige tv+internetabbo bij KPN, maar zie wel hier en daar meldingen van problemen bij verhuizingen, met name wanneer er de wens is om een overlap van een maand of wat te hebben zodat op oud en nieuw adres diensten beschikbaar zijn. De lange klantenservicewachttijd maakt het lastig om dit snel met KPN zelf door te spreken.

Ik neig ernaar simpelweg voor een andere aanbieder te kiezen om overstapperikelen te voorkomen. Een maandje dubbel betalen neem ik dan voor lief. Maar ik ben wel benieuwd of iemand recente ervaringen heeft met verhuizing van een KPN-internet&tv-abonnement.
Je kan toch gewoon bij KPN een tweede abbo af nemen op een ander adres. En gewoon de gehele verhuizing niet melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 16:53
Eerder deze week mijn overstap verzoek gedaan bij T-mobile voor later dit jaar, gister kreeg ik telefoon van het callcenter om mij een aanbod te doen om mij als klant te behouden. 9 maanden 20 euro korting op mijn huidige pakket, maar voor mij was het niet overtuigend genoeg. maar goed, waar ik me over verbaasde was het feit dat de verkoper mij piekfijn wist uit te leggen wat ieder 1 persoons huishouden gemiddeld nodig heeft qua internetsnelheid. de verkoper maakte aannames die op zijn zachtst gezegd twijfelachtig zijn, waaronder de quote dat ik "meer capaciteit" nodig heb en minder internetsnelheid. bijzondere uitspraak... zijn er meer mensen die zoiets gehoord hebben? voor mij in ieder geval de eerste keer dat ik dit hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Fiekert op 09-01-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xabre16v schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:19:
Dat weet je pas als je de apparatuur krijgt. Een zwarte Nokia "mediaconverter" betekent GPON en die wordt altijd met een los glaskabeltje aan de FTU verbonden.
Niet GPON is een direct opklikbare NT (dus op de FTU geschoven/geklikt).

[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 09-01-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
demonic schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Je kan toch gewoon bij KPN een tweede abbo af nemen op een ander adres. En gewoon de gehele verhuizing niet melden?
Dan onder een andere naam denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
xabre16v schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:19:
alleen de nieuwe gebieden die nu uitgerold worden krijgen standaard pon.

zou je in gpon gebied zitten dan krijg je een zwarte Nokia ONT geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:17:
Dat lijkt me niet nodig.. Wel opletten dat je niet binnen een jaarcontract zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
thlst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Dat lijkt me niet nodig.. Wel opletten dat je niet binnen een jaarcontract zit
Helaas wel nodig. KPN kan maar 1 abonnement koppelen aan een klant. Dat is hun hele probleem. De nieuwe ordersystemen moeten het komende jaar (hopelijk) eindelijk een keer mogelijk maken voor klanten om te verhuizen en daarbij parallel op beide adressen een abonnement te hebben. Maar tot op heden kan dat nog altijd niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:10
Inderdaad op naam van partner of hond ;). Je kan ook als je meerdere officiële namen heb op 1 van de andere namen doen;). Bij voorbeeld Johannes Dirk Blok. Dan op John Blok ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:21:
Helaas wel nodig. KPN kan maar 1 abonnement koppelen aan een klant.
Kan op het nieuwe adres niet een nieuwe klant met een nieuw klantnummer worden aangemaakt ? ( Met dezelfde naam).

Mailboxen ed. ben je wel kwijt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Resultaat van Oon in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Uiteindelijk een post op het KPN-forum gemaakt. Hier werd ik er door een gebruiker op gewezen dat het wel gewoon via de live chat kan, en waar ik die kon vinden. Blijkbaar één van de best verstopte knoppen op de website, en overal staat specifiek dat je voor een nieuw telefoonnummer moet bellen, maar blijkbaar kan het dus ook via de chat.

Was binnen 5 minuten geregeld. Heb in totaal 1x 10 minuten en een keer of 5 2-3 minuten aan de telefoon gehangen, en daarna in 5 minuten alsnog geregeld, gewoon omdat ze liever hebben dat je belt ofzo?

Maar goed, alles nu geregeld. Telefoonnummer was automatisch ingesteld toen ik de eerste keer daarna mijn Fritskast opende en SIP werkt lekker vanaf mijn Yealink-telefoon. Alleen jammer dat ik daar dan weer m'n mobiele nummer niet op kan gebruiken, maar daar doen we het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
thlst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Kan op het nieuwe adres niet een nieuwe klant met een nieuw klantnummer worden aangemaakt ? ( Met dezelfde naam).

Mailboxen ed. ben je wel kwijt natuurlijk.
Uiteraard kan dat. Er zijn meer mensen die Jan Jansen heten. Maar dan wel meteen met het nieuwe adres inschrijven. Dat moet je dus wel de sleutel hebben want post en pakket komen daar aan.
En inderdaad ben je dan mailboxen maar ook je opnames kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 10-01-2021 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dennis-L schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Contact gehad en ze gaan het uitzoeken. Ik word dinsdag teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
Barre73 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Uiteraard kan dat. Er zijn meer mensen die Jan Jansen heten. Maar dan wel meteen met het nieuwe adres inschrijven. Dat moet je dus wel de sleutel hebben want post en pakket komen daar aan.
En inderdaad ben je dan mailboxen maar ook je opnames kwijt.
Leuke suggestie om de 'we hebben maar één adres per klant'-limitatie te omzeilen door met een andere naam in te schrijven op het nieuwe adres, maar me dunkt dat dan de kans op de loer ligt dat e.e.a. misloopt. Tenslotte is het nog steeds dezelfde achternaam en rekeningnummer waardoor KPN dat mogelijk toch als één en hetzelfde account ziet... Ik heb wat vervelende verhuiservaringen (destijds met OnsBrabantNet, 10 weken zonder internet...) waardoor ik misschien wat te huiverig ben...

Ik ben niet getrouwd met KPN, dus kan evt. ook overstappen naar Ziggo o.i.d. Of is dat vloeken in de kerk op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat niet, maar aangezien je in het KPN Glasvezel topic zit zal je daar hier weinig advies over kunnen verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
RonnnL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:54:
Leuke suggestie om de 'we hebben maar één adres per klant'-limitatie te omzeilen door met een andere naam in te schrijven op het nieuwe adres, maar me dunkt dat dan de kans op de loer ligt dat e.e.a. misloopt. Tenslotte is het nog steeds dezelfde achternaam en rekeningnummer waardoor KPN dat mogelijk toch als één en hetzelfde account ziet... Ik heb wat vervelende verhuiservaringen (destijds met OnsBrabantNet, 10 weken zonder internet...) waardoor ik misschien wat te huiverig ben...
Had je bij OnsBrabantNet destijds een nieuw abo afgesloten of een verhuizing doorgegeven ?

Geen aandelen KPN dus van mij mag je naar ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
demonic schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb net even gebeld met KPN (met verbazend korte wachttijd!). Een tweede abonnement afsluiten op het nieuwe adres zou toch probleemloos moeten kunnen. Voor het nieuwe abonnement gelden dan ook de nieuwe tarieven (in mijn geval zelfs wat voordeliger per maand) en aansluitkosten worden daarbij kwijtgescholden. Uiteraard heb ik dan een maandje overlap, maar daarmee garandeer ik wel internettoegang rond de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
thlst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Had je bij OnsBrabantNet destijds een nieuw abo afgesloten of een verhuizing doorgegeven ?
't Is oude koeien uit de sloot halen, maar het ging om een verhuizing destijds: Hoewel ook de vorige eigenaar glasvezel van OBN had, werd verteld dat aanpassingen nodig waren door monteurs, zowel in wijkkast als bij de huisaansluiting. Toen ik zelf met Reggefiber belde en hoorde dat zij nog geen opdrachtverzoek hadden, gaf OBN aan dat het écht niet de bedoeling was dat ik met hun onderaannemers belde... Na 10 weken belde 's avonds een joviale OBN-medewerker: 'Hey, ik zie dat je een abonnement hebt afgesloten, ik heb e.e.a. softwarematig omgezet en het is nu actief!'. Nooit een monteur gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoppie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 16:33
Hallo mede-tweakers,

Dit is zowel een netwerk als een KPN vraag, maar aangezien ik er pas sinds ik KPN heb echt last van heb, zet ik hem even hier.

Ik woon in een huis van drie verdiepingen. Beneden hangt de experiabox v12 en die zorgt voor WiFi beneden. Op de beide andere verdiepingen hangt een Unifi AC-LITE access point met dezelfde SSID. Boven staat ook een televisie met een Chromecast.

Nu komt het issue. Als ik boven mijn Chromecast wil gebruiken (dus zowel telefoon als Chromecast verbonden met access point), kan de telefoon niet verbinden met de Chromecast. De experiabox "ziet" ze allebei, ze hebben beide een IP adres. Als ik naar beneden loop (telefoon direct verbonden met experiabox), kan ik de Chromecast wel selecteren. Ik heb gezocht naar relevante settings in de Experiabox en de access points, maar kom er niet helemaal uit. Heeft een van jullie een idee?

Kleine toevoeging: ik had hiervoor Ziggo en geen problemen

[ Voor 3% gewijzigd door Thoppie op 11-01-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Thoppie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:27:
Hallo mede-tweakers,

Dit is zowel een netwerk als een KPN vraag, maar aangezien ik er pas sinds ik KPN heb echt last van heb, zet ik hem even hier.

Ik woon in een huis van drie verdiepingen. Beneden hangt de experiabox v12 en die zorgt voor WiFi beneden. Op de beide andere verdiepingen hangt een Unifi AC-LITE access point met dezelfde SSID. Boven staat ook een televisie met een Chromecast.

Nu komt het issue. Als ik boven mijn Chromecast wil gebruiken (dus zowel telefoon als Chromecast verbonden met access point), kan de telefoon niet verbinden met de Chromecast. De experiabox "ziet" ze allebei, ze hebben beide een IP adres. Als ik naar beneden loop (telefoon direct verbonden met experiabox), kan ik de Chromecast wel selecteren. Ik heb gezocht naar relevante settings in de Experiabox en de access points, maar kom er niet helemaal uit. Heeft een van jullie een idee?

Kleine toevoeging: ik had hiervoor Ziggo en geen problemen
"L2 Isolation" toevallig aanstaan?

Te vinden in de controller bij Wireless Networks, advanced options.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Soundwork schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:20:
Ik ben zojuist overgezet naar KPN, maar helaas doet mijn SFP het dus niet op de DSLAM van KPN. Ik heb de NT/mediaconverter er maar weer tussen gezet.

Geeft de GBIC van de DSLAM een ander licht dan de fiber switches van Glasoperator (T-Mobile)?

Als er mensen zijn met Ubiquity Edgerouters en SFP die wel een werkende poort hebben, welke SFP gebruiken jullie?
Heb jij dit toevallig ooit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoppie
MisteRMeesteR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:34:
[...]

"L2 Isolation" toevallig aanstaan?

Te vinden in de controller bij Wireless Networks, advanced options.
Nee, die staat uit. Hieronder de settings uit die sectie. Zou het ook de Experiabox zelf kunnen zijn? Ik heb gelezen dat er wat problemen waren met het herkennen van Chromecasts, maar dit leek me toch een ander probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glzzRWPG2z-R1SWTcCeyfScfch4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e2KOj4EsveF6Dq0CXkHwm8PV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Thoppie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Nee, die staat uit. Hieronder de settings uit die sectie. Zou het ook de Experiabox zelf kunnen zijn? Ik heb gelezen dat er wat problemen waren met het herkennen van Chromecasts, maar dit leek me toch een ander probleem.

[Afbeelding]
Ga eens op zoek naar soortgelijke instellingen in je access points. Klinkt alsof je AP isolatie toepast, niet je experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
Voor m'n nieuwbouw woning ben ik aan het kijken voor de internetverbinding, er is glasvezel via KPN beschikbaar.

Bij KPN kan je momenteel 6 maanden Internet & TV voor €35,- p/maand krijgen, ik denk er dus aan om eerst de maximale snelheid te nemen (500Mb in mijn geval), en om dan vervolgens na die 6 maanden te downgraden naar 100 of 200Mb. Kan dat? En staat KPN het überhaupt toe dat je tijdens de looptijd je abonnement downgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:24
Prolution schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:49:
Voor m'n nieuwbouw woning ben ik aan het kijken voor de internetverbinding, er is glasvezel via KPN beschikbaar.

Bij KPN kan je momenteel 6 maanden Internet & TV voor €35,- p/maand krijgen, ik denk er dus aan om eerst de maximale snelheid te nemen (500Mb in mijn geval), en om dan vervolgens na die 6 maanden te downgraden naar 100 of 200Mb. Kan dat? En staat KPN het überhaupt toe dat je tijdens de looptijd je abonnement downgrade?
Als je een jaarcontract krijgt kan dat niet.

Zou wel een goeie zijn hahah
neem je altijd de korting met hoge snelheid en ga je daarna lager en minder betalen.
Nee dat zullen ze nergens doen (of bedoel je hetzelfde betalen, en dan lagere snelheid nemen, haha) :Y)
Meestal is korting alleen mogelijk als je een jaar of langer vast zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 12-01-2021 15:26 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Als je een jaarcontract krijgt kan dat niet.

Zou wel een goeie zijn hahah
neem je altijd de korting met hoge snelheid en ga je daarna lager en minder betalen.
Nee dat zullen ze nergens doen (of bedoel je hetzelfde betalen, en dan lagere snelheid nemen, haha) :Y)
Meestal is korting alleen mogelijk als je een jaar of langer vast zit.
En toch kan het gewoon. Die korting krijg je sowieso de eerste paar maanden als klant. Dat is niet perse alleen bij een 500/500 abonnement en daarom kan je maandelijks aanpassen. Omhoog en omlaag.

@Prolution :
https://www.kpn.com/hussel.htm

Even naar beneden scrollen en je ziet staan dat je maandelijks kan aanpassen. Omhoog en omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 11:24
Barre73 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:30:
[...]

En toch kan het gewoon. Die korting krijg je sowieso de eerste paar maanden als klant. Dat is niet perse alleen bij een 500/500 abonnement en daarom kan je maandelijks aanpassen. Omhoog en omlaag.

@Prolution :
https://www.kpn.com/hussel.htm

Even naar beneden scrollen en je ziet staan dat je maandelijks kan aanpassen. Omhoog en omlaag.
En je mag ook minder betalen dan? _O-
Oh dan is wel goeie. :+

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar waarom gebruikt KPN zo'n grote Genexis unit? Ik kwam van T-Mobile en daar ging de glaskabel via een SFP direct in het modem. Lijkt mee een veel simpelere oplossing en scheelt weer een stopcontact.

Intussen mijn eigen EdgeRouterX-SFP aangesloten ipv de KPN-Box12, was even pielen want KPN gebruikt ook nog PPPoE. Ik heb m'n router maar op de Genexis aangesloten via een UTP kabel net als de KPN-Box12.

Zou mooier zijn om de Genexis ook weg te laten maar ik zag dat de glasvezelkabel 'naakt' in deze unit zit. Dit durf ik nog even niet aan want dan zou deze ook dus 'naakt' in de meterkast hangen in m'n modem. Of zou er hier waaghalzen die de Genexix NTU hebben weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:36:
[...]

En je mag ook minder betalen dan? _O-
Oh dan is wel goeie. :+
Ja hoor. Elke snelheid kent een prijs dus als je van 500 terug gaat naar 100 ga je minder betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xabre16v schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:47:
Misschien een domme vraag maar waarom gebruikt KPN zo'n grote Genexis unit? Ik kwam van T-Mobile en daar ging de glaskabel via een SFP direct in het modem. Lijkt mee een veel simpelere oplossing en scheelt weer een stopcontact.

Intussen mijn eigen EdgeRouterX-SFP aangesloten ipv de KPN-Box12, was even pielen want KPN gebruikt ook nog PPPoE. Ik heb m'n router maar op de Genexis aangesloten via een UTP kabel net als de KPN-Box12.

Zou mooier zijn om de Genexis ook weg te laten maar ik zag dat de glasvezelkabel 'naakt' in deze unit zit. Dit durf ik nog even niet aan want dan zou deze ook dus 'naakt' in de meterkast hangen in m'n modem. Of zou er hier waaghalzen die de Genexix NTU hebben weggelaten?
T-Mobile is ook al lang gestopt met die manier van aansluiten en die hebben nu zelfs een losse mediaconverter/NT er naast zitten dus niet op de FTU geklikt.

Zo te horen heb jij een oudere FTU die relatief smal maar wel hoog is? Daarbij is alleen het bovenste deel de NT. Het onderste deel is de vaste grondplaat oftewel de FTU. Ook als je dat bovenste deel er af zou halen hoort daar weer een zelfde stuk leeg plastic op.

Zie ook dit overzicht van FTU's en NT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Het ligt aan de FTU welke NT(mediaconverter) je er bij krijgt.
Die "Genexis unit" is je mediaconverter fiber <-> ethernet.

Zelf heb ik een andere FTU, een TY-01, de dummy die daar op zat heb ik zelf omgetoverd naar een patchcover en de fiber uit zelfgemaakte patchcover in mijn ER-4 gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 20:38

Het kan technisch wel, maar je moet er wel "handig" in zijn om op de FTU een rechtstreekse glasvezelkabel aan te sluiten. Bij de ene FTU is het makkelijker dan bij de andere.
Dennis-L schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Het ligt aan de FTU welke NT(mediaconverter) je er bij krijgt.
Die "Genexis unit" is je mediaconverter fiber <-> ethernet.

Zelf heb ik een andere FTU, een TY-01, de dummy die daar op zat heb ik zelf omgetoverd in een patchcover en de fiber uit zelfgemaakte patchcover in mijn ER-4 gestopt.
Yup, voor mij hetzelfde, ook een TY-01 met de kap dit er standaard bij zit, als patchcover ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoppie
Hmmbob schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ga eens op zoek naar soortgelijke instellingen in je access points. Klinkt alsof je AP isolatie toepast, niet je experiabox.
Ik heb mijn best gedaan, maar het lukt me echt niet om dit te veranderen. Het is ook mega inconsistent. Gisteren kon ik bijvoorbeeld opeens wel met de Chromecast connecten toen ik boven was. Heel vreemd. Het is ook het enige apparaat waar ik problemen mee heb.

Thanks voor de hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Thoppie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb mijn best gedaan, maar het lukt me echt niet om dit te veranderen. Het is ook mega inconsistent. Gisteren kon ik bijvoorbeeld opeens wel met de Chromecast connecten toen ik boven was. Heel vreemd. Het is ook het enige apparaat waar ik problemen mee heb.

Thanks voor de hulp iig!
Ik heb geen Unifi's, dus weet niet hoe het kan heten. Volgens mij noemen ze het bij TP-LINK "Guest mode" oid. Misschien even in Unifi topic vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Laatst online: 10:31
Ik had al KPN Glas, maar ga morgen over van de HMB2260 V2 naar de nieuwe Arris VIP5202.

Kan ik dan straks ook Netflix in 4K kijken via de app op de Arris?

Heb een LG OLED C9 en weet dat het via de Netflix app van de tv zelf prima kan, maar ben benieuwd of de nieuwe STB straks ook 4K Netflix ondersteund :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Het Vosje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:39:
Ik had al KPN Glas, maar ga morgen over van de HMB2260 V2 naar de nieuwe Arris VIP5202.

Kan ik dan straks ook Netflix in 4K kijken via de app op de Arris?

Heb een LG OLED C9 en weet dat het via de Netflix app van de tv zelf prima kan, maar ben benieuwd of de nieuwe STB straks ook 4K Netflix ondersteund :)
Ja, de VIPS5202 ondersteund Netflix in 4K (en HDR).
Niet dat ik het verder gebruik: Ik pak normaal de app op mijn TV.

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 13-01-2021 16:44 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-09 21:41
Thoppie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Thanks voor de hulp iig!
Je kunt ook de Experiabox even vervangen voor een andere router en kijken of het probleem blijft bestaan. Ik ben sinds eind december over gegaan van Ziggo naar KPN, en vaak problemen met kort wegvallen van internet signaal. Heb de Experiabox vervangen door een Fritzbox 7590 en geen problemen meer gehad. Bovendien met de fritzbox veeeeel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Al gevonden op kpn forum. Heb wel de update al blijkbaar

[ Voor 84% gewijzigd door Gunner op 14-01-2021 18:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dark mode in het menu is wel heeel netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
Hmmbob schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:13:
Dark mode in het menu is wel heeel netjes!
Hier ook Dark mode ingeschakeld. Ziet er een stuk netter en moderner uit moet ik zeggen.

Heb het idee dat KPN na jaren dat blauwe menu gevoerd te hebben die ontvangers wat vaker gaat updaten en voorzien van een nieuwe features. Opzich positief, moeten ze het alleen niet gaan verknallen zoals de afgelopen maanden. Al hebben we hier het probleem totaal niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb de update hier nog steeds niet, op geen van de drie ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dat ziet er ineens een stuk beter uit, die "donkere modus". Dat ze dat niet eerder gedaan hebben.
Nu nog het kortstondig bevriezen van het beeld op de HD-Glas kanalen oplossen en het is helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dennisweb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:52:
Ik heb de update hier nog steeds niet, op geen van de drie ontvangers.
*knip*. Maak de volgende keer een TR aan als je reactie niet bevalt. Wannabe mod spelen is niet de bedoeling.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 16-01-2021 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
TFHfony schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:56:
Dat ziet er ineens een stuk beter uit, die "donkere modus". Dat ze dat niet eerder gedaan hebben.
Nu nog het kortstondig bevriezen van het beeld op de HD-Glas kanalen oplossen en het is helemaal top!
Dat bevriezen is dan iets wat jij hebt.
Ik ervaar dat op mijn 2 ontvangers en op de ontvanger bij mijn moeder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dennis-L schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Dat bevriezen is dan iets wat jij hebt.
Ik ervaar dat op mijn 2 ontvangers en op de ontvanger bij mijn moeder niet.
Het is alleen op de HD-Glas zenders en af en toe. Niet op de normale HD zenders.
Volgens het KPN forum ben ik ook niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Heeft iemand last van dat er op het moment alleen een een stereo geluids signaal doorkomt ipv dolby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
*knip*

TFHfony schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:03:
[...]

Het is alleen op de HD-Glas zenders en af en toe. Niet op de normale HD zenders.
Volgens het KPN forum ben ik ook niet de enige.
Ik heb dit ook gehad. Ook met tussenkomst van de Experiabox. Er zijn diverse metingen op het TV-signaal door de back office verricht. Een nieuw NTU gehad en de monteur vond de meterkast er mooi en professioneel uitzien. Uiteindelijk heeft hij zijn chef gebeld. Toen bleek dus dat er een glasnode stuk was. Daar kwamen de problemen ook vandaan.

Er is een nieuwe node geplaatst en toen was het ook opgelost. Dus nee, het hoeft niet per sé aan jou te liggen. Om KPN onderzoek te laten doen heb je wel de Experiadoos even een paar uur nodig. Als je dan haperingen ziet, kan KPN dat tot 24 uur terugzien en eventueel een monteur laten komen. Dat stelt vrij weinig voor als je internetverbinding verder wel stabiel is. Maar het zijn de standaardstappen. ;)

Kan ook zijn dat het CRC-errors zijn. Dat wist KPN dan weer niet op te lossen. Toen werd de schuld weldegelijk op mijn EdgeRouter geschoven.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 16-01-2021 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 19:40
Is het ook mogelijk om de KPN universal remote ook te laten werken voor de apps op mijn samsung tv?
Ik heb bijvoorbeeld disney+. Ik kan de app openen maar als ik in de app ben moet ik altijd de standard samsung remote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 22:03
Ik gebruik het juist andersom, de Samsung voor KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisweb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Ook met tussenkomst van de Experiabox. Er zijn diverse metingen op het TV-signaal door de back office verricht. Een nieuw NTU gehad en de monteur vond de meterkast er mooi en professioneel uitzien. Uiteindelijk heeft hij zijn chef gebeld. Toen bleek dus dat er een glasnode stuk was. Daar kwamen de problemen ook vandaan.

Er is een nieuwe node geplaatst en toen was het ook opgelost. Dus nee, het hoeft niet per sé aan jou te liggen. Om KPN onderzoek te laten doen heb je wel de Experiadoos even een paar uur nodig. Als je dan haperingen ziet, kan KPN dat tot 24 uur terugzien en eventueel een monteur laten komen. Dat stelt vrij weinig voor als je internetverbinding verder wel stabiel is. Maar het zijn de standaardstappen. ;)

Kan ook zijn dat het CRC-errors zijn. Dat wist KPN dan weer niet op te lossen. Toen werd de schuld weldegelijk op mijn EdgeRouter geschoven.
Dan zou dit probleem ook op de normale HD-zenders en de 4K zender plaats vinden. Dit is niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrrr
Typisch. Voor opzeggen 2x gebeld met KPN of ze iets konden doen, niks extra's mogelijk. Woensdag heb ik mij aangemeld voor T mobile want ruim 100 euro p j goedkoper. Gisteren gebeld door KPN en ineens kan er 9x15 euro korting af per maand, ipv 6x 12.5. En nieuw tv kastje.

Nog niks besloten, wordt maandag teruggebeld, maar als ze ook nog de oude experiabox 8 vervangen ga ik toch blijven. Wel vermoeiend dat je blijkbaar 3x moet bellen om een eerlijke prijs te krijgen, als vaste klant. Terwijl voor nieuwe klanten ze al standaard aanbiedingen hebben.
Pagina: 1 ... 32 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen