[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
memphis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:59:
De mods op het KPN forum zijn ook maar simpele zielen. Heel veel klachten over de nieuwe software en als je vraagt of we niet terug kunnen naar de oude interface krijg je direct het verhaal datdie software naar de oude servers verwijst en niet meer gaat werken. Ik praat over de interface die gewoon lekker snel en simpel was en hoef je alleen maar de serververwijzingen aan te passen maar dat snappen ze dan niet.

Als ik vanuit de gids terug naar beeld wil kan dat soms wel 5 tellen duren.
Dat is ook BS... Heb net 2 nieuwe ontvangers gekregen waar de oude software nog werd binnen gehaald, werkte prima...
Er kwam natuurlijk wel een verplichte update melding, maar het werkte dus wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
bramv82 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:06:
Nou, afgelopen black friday kreeg ik geen korting als ik zou verlengen omdat KPN zogenaamd zo'n goede service zou bieden in vergelijking met goedkopere providers.

Service :|

Zorg maar dat het gewoon werkt dan heb ik die hele service ook niet nodig. Maar als zelfs dat niet mogelijk is.
Jarenlang Telfort gehad zonder enig probleem, maar in de paar maanden sinds het bericht kwam dat Telfort KPN zou worden vaker problemen gehad dan in al die jaren daarvoor. Of er een verband is weet ik niet, maar al die TV storingen, internet storingen, tragere TV menu's. Ik word er niet heel blij van
Gewoon even overstappen naar T-Mobile, krijg je heel snel heel veel korting ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
JanR1969 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:47:
[...]

Klopt, 661 en verder is zeer goede beeldkwaliteit. KPN geeft overigens ook meer zenders in HD door. Zo zijn bijv. de regionale zenders bij KPN in HD, bij Ziggo niet. Daar ben ik blij mee want vond het SD beeld van o.a. TV Drenthe niet om aan te zien. En van het weekend nog Formule 1 gekeken op RTL TV (Duitsland). Die is ook in HD in tegenstelling tot bij Ziggo.
Heb de 4K zenders er bij. Love Nature is leuk, XITE 4K stelt weinig voor en er is nog een andere 4K zender met steeds herhalingen.
De KPN glas zenders 661 tot 669 worden 1 op 1 doorgeven met dezelfde kwaliteit hoe ze uit de zandstraten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-09 21:41
Mr. Freeze schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:08:
[...]

Kan je Ziggo niet zelf bellen en vragen of ze de boel een maand opschuiven? Zelf ga ik ook van Ziggo naar KPN maar wel met een overlap van drie weken.
Dat dacht ik ook te doen , vandaag opgezegd (Ziggo) met 1 maand opzegtermijn. En nu hebben ze per abuis vandaag al afgesloten en zit ik nu zonder internet terwijl KPN pas over een kleine 2 weken glas komt opleveren. Ziggo gevraagd om de afsluiting ongedaan te maken en pas op 11 januari te beeindigen maar nu moet dat opeens via een spoedprocedure en dat kan max 24 uur duren. Dus m.a.w., afsluiten kan per direct maar aansluiten niet?.....Ben blij dat ik daar weg ben....nu afwachten wat KPN me zal brengen. Voorheen wel glas gehad via Telfort, daar nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 13:16
KPN maar opgezegd door die TV storingen. Nu maar rustig een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:40

Mr. Freeze

¡GO!

codegro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:47:
[...]

Dat dacht ik ook te doen , vandaag opgezegd (Ziggo) met 1 maand opzegtermijn. En nu hebben ze per abuis vandaag al afgesloten en zit ik nu zonder internet terwijl KPN pas over een kleine 2 weken glas komt opleveren. Ziggo gevraagd om de afsluiting ongedaan te maken en pas op 11 januari te beeindigen maar nu moet dat opeens via een spoedprocedure en dat kan max 24 uur duren. Dus m.a.w., afsluiten kan per direct maar aansluiten niet?.....Ben blij dat ik daar weg ben....nu afwachten wat KPN me zal brengen. Voorheen wel glas gehad via Telfort, daar nooit problemen mee gehad.
Oei, knap vervelend. Wat nog wel een optie is, is dat Ziggo nog wel de coaxverbinding een tijd actief zal houden. Dus als je een TV hebt met dvb-c tuner kan je in ieder geval nog gratis kijken voor zolang het duurt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
NDSFREAK schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:39:
[...]

De KPN glas zenders 661 tot 669 worden 1 op 1 doorgeven met dezelfde kwaliteit hoe ze uit de zandstraten komen.
Zandstraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

plofkip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:50:
[...]

Dat is ook BS... Heb net 2 nieuwe ontvangers gekregen waar de oude software nog werd binnen gehaald, werkte prima...
Er kwam natuurlijk wel een verplichte update melding, maar het werkte dus wel gewoon.
Hey, dat was de mod die vertelde dat het niet ging werken wegens nieuwe servers. En op zich geen vreemd idee want het is in de IT vrij normaal dat 2 systemen naast elkaar werken tijdens een overgang.
Maar voor hoe lang?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-09 21:41
Mr. Freeze schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:00:
[...]

Oei, knap vervelend. Wat nog wel een optie is, is dat Ziggo nog wel de coaxverbinding een tijd actief zal houden. Dus als je een TV hebt met dvb-c tuner kan je in ieder geval nog gratis kijken voor zolang het duurt.
Ja weet ik, maar alleen NPO 1 tm 3 in HD. De rest SD. Dat kijkt niet fijn op een 65 inch oled tv. Maar ja, beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 13:53
[...]

Als je al een abonnement nummer of kpn ID hebt gekregen kun je wellicht al via de app kijken.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 16:44
[...]

Ik had via de Mijn Ziggo app prima contact met klantenservice. Tot twee keer toe de opzegdatum opgeschoven. In mijn geval hebben ze het goed opgepakt. De overstapservice van KPN garandeert dat je niet zonder Internet komt te zitten, maar dat vertrouwde ik niet helemaal. Ben voor mijn werk afhankelijk van een werkende Internetverbinding. Dus daarom voor de zekerheid ook maar via de app contact gezocht met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Ik heb niet veel tijd voor TV, maar in de avond wil ik graag even het nieuws en een actualiteitenprogramma terugkijken. Soms kijken we in het weekend eens een filmpje.
Internet en TV van KPN was ideaal daarvoor, omdat je makkelijk programma's terug kon kijken tot een week terug.

Zoals in dit topic al door velen is aangekaart hebben wij de laatste tijd ook veelvuldig last van storingen. De digitale TV ontvanger is ontzettend traag geworden en werkt vaak niet naar behoren. We kunnen regelmatig programma's niet terugkijken.

Behalve de kijk ervaring die nu toch minder is dan een tijd geleden door de slome ontvanger irriteert het mij nogal dat wij nu wel erg frequent op foutmeldingen worden getrakteerd. Het abonnementsgeld vind ik namelijk vrij vors en dan verwacht je toch ook dat er geleverd wordt.

Zou het gek zijn om een compensatie te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
memphis schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:33:
[...]

Hey, dat was de mod die vertelde dat het niet ging werken wegens nieuwe servers.
Weet ik. Zeg alleen dat het BS is wat die mod zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1969
  • Laatst online: 30-09 16:44
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:50:
Ik heb behalve gisteren nog geen problemen gehad met de tv-ontvanger.
Voor mij geldt hetzelfde. Gisteravond storingen. Maar had nog genoeg te kijken op Amazon Prime en Disney+.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Laatst online: 22-09 20:34
HyperH schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:02:
Ik heb niet veel tijd voor TV, maar in de avond wil ik graag even het nieuws en een actualiteitenprogramma terugkijken.
...
Zou het gek zijn om een compensatie te vragen?
Je kan het altijd aankaarten. Denk dat als je het uitdrukt in minuten storingen/ suboptimale ervaring ten opzichte van de minuten die je normaal zou kijken wellicht nog semi-beargumenteerd verhaal kan ophangen.

Zelf heb ik laatst televisieabonnent volledig de deur uit gedaan. NPO+ voldoet bijna 90% van onze 'vraag'. Lekker casten, geen lelijke TV ontvanger meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:47
Ik lees veel vragen en verhalen rondom de aanleg en aansluiten van de glasvezel. Hier mijn ervaring hiermee tot nog toe:
Maandag 7 december door KPN NetwerkNL de glasvezel naar binnen gebracht en het aansluitpunt gemonteerd. Woensdag 7 december via de chat van KPN gewoon simpel weg aangegeven, joh afgelopen maandag is de glasvezel naar binnen gebracht, enig idee wanneer jullie mijn aansluiting omzetten naar glas?
Daarbij kreeg ik te horen dat 16 december de eerst volgende mogelijkheid was, kon kiezen tussen een aantal tijdsloten die dag. 16 december bij mij dus de laatste stap. Ik heb nu 100/10 via VDSL (nog geen Hussel abonnement maar oude vorm). Als de omzetting er is maar eens kijken of ik er nog wat leuks kan uithalen door aan te geven dat ik er over nadenk om over te stappen ;) Meestal wel gelukt en aan het eind van het jaar zijn er vaak nog wat doelen te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
MatsSkoe schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:52:
Zelf heb ik laatst televisieabonnent volledig de deur uit gedaan. NPO+ voldoet bijna 90% van onze 'vraag'. Lekker casten, geen lelijke TV ontvanger meer.
Het is zeker een interessante optie, maar ik zie dat er alleen een Android of iOS app beschikbaar is. Hoe betrouwbaar is het casten vanaf de telefoon? Is er dan sprake van een stabiele feed of heb je dan soms ook onderbrekingen en wegvallende verbindingen?

NLZiet heeft een vergelijkbare dienst met naast NPO ook de commerciële zenders van RTL en SBS en de regionale omroepen.
Dat laatste vind ik ook wel prettig. Enkele extra buitenlandse kanalen, zoals bijvoorbeeld CNN zou ook wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
HyperH schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:57:
[...]

Het is zeker een interessante optie, maar ik zie dat er alleen een Android of iOS app beschikbaar is. Hoe betrouwbaar is het casten vanaf de telefoon? Is er dan sprake van een stabiele feed of heb je dan soms ook onderbrekingen en wegvallende verbindingen?

NLZiet heeft een vergelijkbare dienst met naast NPO ook de commerciële zenders van RTL en SBS en de regionale omroepen.
Dat laatste vind ik ook wel prettig. Enkele extra buitenlandse kanalen, zoals bijvoorbeeld CNN zou ook wel prettig zijn.
Wij streamen meestal van iPad met goede WiFi ontvangt, hoewel misschien de Chromecast de stream zelf direct binnenhaalt via WiFi en de iPad slechts de 'opdracht' geeft. Met de telefoon gaat ook prima maar ook via Chrome browser op de laptop kan je casten. Zo kan je bijvoorbeeld op een laptop middels VPN gewoon CNN gratis casten op de TV. Dit zou zelfs misschien wel zo via de iPad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 20:50
Sabes schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:41:
Ik lees veel vragen en verhalen rondom de aanleg en aansluiten van de glasvezel. Hier mijn ervaring hiermee tot nog toe:
Maandag 7 december door KPN NetwerkNL de glasvezel naar binnen gebracht en het aansluitpunt gemonteerd. Woensdag 7 december via de chat van KPN gewoon simpel weg aangegeven, joh afgelopen maandag is de glasvezel naar binnen gebracht, enig idee wanneer jullie mijn aansluiting omzetten naar glas?
Daarbij kreeg ik te horen dat 16 december de eerst volgende mogelijkheid was, kon kiezen tussen een aantal tijdsloten die dag. 16 december bij mij dus de laatste stap. Ik heb nu 100/10 via VDSL (nog geen Hussel abonnement maar oude vorm). Als de omzetting er is maar eens kijken of ik er nog wat leuks kan uithalen door aan te geven dat ik er over nadenk om over te stappen ;) Meestal wel gelukt en aan het eind van het jaar zijn er vaak nog wat doelen te halen :D
Ik zou gewoon even de kat uit de boom kijken, laat ze eerst je aansluiting maar naar glasvezel migreren. Overstappen naar Hussel kan altijd nog (dit nieuwe abonnement is niet altijd voordeliger namelijk vergeleken met de oudere abonnementen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
Soundwork schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:53:
[...]

Ik zou gewoon even de kat uit de boom kijken, laat ze eerst je aansluiting maar naar glasvezel migreren. Overstappen naar Hussel kan altijd nog (dit nieuwe abonnement is niet altijd voordeliger namelijk vergeleken met de oudere abonnementen)...
Ik heb jaren gewerkt met het vergelijken van de verschillende pakketten voor diverse providers en ook mee samengewerkt en ken de markt behoorlijk goed. Ik heb het ook utgerekend en met alle opties die ik nu heb is Hussel 27 cent per maand duurder. De winst zit hem erin door een goede verlengings (lees aangeven dat denk om over te stappen :P )aanbieding te krijgen en zo niet het gewoon zo te laten. Voor mobiel zit ik op het moment met hetzelfde dus alle opties staan open.

Maar inderdaad eerst komende woensdag maar omzetten naar glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 19:54
Oorzaak van de verstoringen van vrijdag zijn ook bekend:

nieuws: KPN draait update decoders die tv-gids sneller moest maken terug
De Nederlandse provider KPN heeft een update voor decoders die de tv-gidsfunctie sneller moest maken teruggedraaid. De update kwam vrijdag uit, maar zorgde volgens de provider voor te veel druk op het netwerk. Vrijdag had KPN twee grote storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kon hier in beperkte modus toch nog gewoon tv kijken op de meeste kanalen. Maar was wel gek qua zappen.
En dat de gids sneller moest, was voornamelijk op de oudere tv kastjes, aangezien het 4k kastje supersnel was met de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
NomadTitan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:23:
[...]

Nee de 12 heeft geen ipv6 maar eerlijk merk er geen biet van.

Wifi6? Ja ik zie de meerwaarde wel! Zeker op mijn telefoons die ook wifi6 hebben. Meer boeit voor mij ook niet echt. Kan er niet van wakker liggen als mijn xaomi purifier wat mindere wifi heeft :P
Ook op 802.11ac trekt mijn laptop 500/500 met een muur en deur ertussen.
waar zie je die meerwaarde dan in? als je met 802.11ac al de volledige bandbreedte haalt? IPv6 lijkt me op dit moment daadwerkelijk een stuk nuttiger (aangezien dit daadwerkelijk gebruikt wordt) dan een experimentele wifi standaard die de meeste devices toch niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 08:30
@Theone098
KPN had het oude forum gesloten met de melding; wij krijgen het niet opgelost dus het ligt bij jullie.
Ondertussen zijn er weer de nodige nieuwe open. Eentje hiervan springt eruit: https://forum.kpn.com/int...5/index2.html#post1176572

Ene Traxxiz claimt dat met het maken van een VLAN (voor je kpn tv kastjes) het probleem opgelost is. Zal dit z.s.m. eens testen om te kijken of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
"De update kwam vrijdag uit, maar zorgde volgens de provider voor te veel druk op het netwerk"
Om de gids sneller te maken was er een wijziging in de wijze waarop de gegevens worden opgehaald.
In de testgroep heeft dit geen problemen opgeleverd maar ik gok zo dat de uitrol naar alle klanten blijkbaar toch iets te veel qua belasting was

TV ontvanger, app en tv.kpn.com mogen nu wel via hetzelfde platform komen (i.p.v. 2 aparte platforms voor ontvangers en online) maar voor de ontvangers kan ik nog steeds niet zeggen dat het beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 17:20
Heeft die TV update eigenlijk impact op het internetnetwerk van KPN? Het valt me op dat ik sinds vrijdag nog maar 60 mbit haal op mijn glasvezelverbinding in plaats van de gebruikelijke ~100 mbit. Mijn router doet twee keer per dag een speedtest en ergens tussen 4 uur 's nachts en 4 uur 's middags is de snelheid ingezakt. Kan gebeuren natuurlijk, maar inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder en snelheid blijft lager.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:20:
[...]

In theorie kan het kloppen. Als je van koper naar glas gaat maar wel je oude abonnement behoudt (dus zonder overgang naar Hussel) zou je dus in de oude snelheden van KPN glasvezel belanden. Dat was inderdaad tot september 2019 een snelheid van 100/10. Overigens in de praktijk bleek dat 120/35 kan ik uit ervaring melden.

Alle klanten die nu een nieuw Hussel abonnement nemen (nieuwe klanten en verlengers) krijgen gewoon 100/100.Maar Hussel is niet altijd even voordelig, zeker niet als je nu nog KPN compleet voordeel hebt met je mobiel en bijvoorbeeld dubbele data en minuten krijgt.

Dus ik zou zeggen: kijk het even aan na de aansluiting en activatie en bepaal dan wat je wil.
Zojuist is de monteur geweest, glasvezel aangesloten en een speedtest gedaan.
Oude situatie met koper: tijdens test 80mb down 30mb up.
Nu 120mb down 32mb up. Ik vroeg waarom het geen 100mb up was. In eerste instantie zei hij dat ik het een paar dagen moest afwachten. Later kwam hij nog even terug en had in m'n profiel gekeken. Hij zei dat ik een 100/10 abonnement had en het zo klopte.

Maar volgens jullie moet het dan alsnog 100/100 zijn toch? Ik heb een hussel abonnement in maart 2020 afgesloten.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:23:
[...]

Zojuist is de monteur geweest, glasvezel aangesloten en een speedtest gedaan.
Oude situatie met koper: tijdens test 80mb down 30mb up.
Nu 120mb down 32mb up. Ik vroeg waarom het geen 100mb up was. In eerste instantie zei hij dat ik het een paar dagen moest afwachten. Later kwam hij nog even terug en had in m'n profiel gekeken. Hij zei dat ik een 100/10 abonnement had en het zo klopte.

Maar volgens jullie moet het dan alsnog 100/100 zijn toch? Ik heb een hussel abonnement in maart 2020 afgesloten.
Wat staat er in je contract en wat zie je in MijnKPN?
Als daar Hussel 100 staat, betaal je dan ook de maandprijs van dit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Soundwork schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:11:
[...]

Wat staat er in je contract en wat zie je in MijnKPN?
Als daar Hussel 100 staat, betaal je dan ook de maandprijs van dit abonnement?
Hussel Internet 100mbit/s
Internet snelheid 100/10
Kosten 47,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:15:
[...]

Hussel Internet 100mbit/s
Internet snelheid 100/10
Kosten 47,50
Dat is wel vreemd.... Je zou 100/100 moeten hebben inderdaad.
47,50 is ook het standaard tarief voor dit abonnement.
Ik adviseer je contact op te nemen met KPN hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Soundwork schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:17:
[...]

Dat is wel vreemd.... Je zou 100/100 moeten hebben inderdaad.
47,50 is ook het standaard tarief voor dit abonnement.
Ik adviseer je contact op te nemen met KPN hierover.
Ja apart... Ik heb op kpn forum gezet vanmiddag, maar 0 reactie helaas. Ik ga morgen wel bellen, maar verwacht weer zo'n onbekwaam persoon die gaat vragen of ik m'n modem al gereset heb etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:51:
[...]

Ja apart... Ik heb op kpn forum gezet vanmiddag, maar 0 reactie helaas. Ik ga morgen wel bellen, maar verwacht weer zo'n onbekwaam persoon die gaat vragen of ik m'n modem al getest heb etc.
Qua forum moet je wat langer geduld hebben. De Webcare medewerkers die je daar helpen reageren meestal na 2 dagen. Zoveel topics en vragen worden er daar gesteld namelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:51:
[...]

Ja apart... Ik heb op kpn forum gezet vanmiddag, maar 0 reactie helaas. Ik ga morgen wel bellen, maar verwacht weer zo'n onbekwaam persoon die gaat vragen of ik m'n modem al gereset heb etc.
Dat klopt, maar administratief moet je glasvezel upgrade optie worden aangezet. Dat kunnen alleen zij doen en niet de klant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Soundwork schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:35:
[...]

Dat klopt, maar administratief moet je glasvezel upgrade optie worden aangezet. Dat kunnen alleen zij doen en niet de klant.....
Oké! Had gehoopt dat dit automatisch zou gaan, maar dan moet ik toch even bellen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:37:
[...]

Oké! Had gehoopt dat dit automatisch zou gaan, maar dan moet ik toch even bellen blijkbaar.
Klopt, zou eigenlijk automatisch moeten gaan, maar kennelijk gaat dat helaas niet helemaal goed.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Monda schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:37:
[...]

Zie je in mijnkpn ook een "glasvezel upgrade" staan?

Anders inderdaad even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
krakendmodem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:41:
[...]

Zie je in mijnkpn ook een "glasvezel upgrade" staan?

Anders inderdaad even bellen.
Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBb2e81kjOFlZXhgDg33V1VeOb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYohgUQFThSJsOcbpnHWOSVW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Monda op 16-12-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Ik zou inderaad even contact opnemen met de klantenservice hierover!

Even een andere vraag: Weet iemand trouwens wanneer de upload snelheden van de 1000/500 verbindingen omhoog gaan naar 1000/1000? Dat zou eind dit jaar zijn dacht ik gelezen te hebben, gat dat nog door of is het uitgesteld oid :)

[ Voor 19% gewijzigd door NomadTitan op 16-12-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
Nooit opgevallen dat bij mij de snelheid ook asymmetrisch wordt weergegeven (Zie eerste plaatje). Echter de praktijk leert echter dat het bijna altijd 70/100 is in plaats van 50/50. Dus upload lijkt redelijk onbegrensd. Maar dat komt door het vinkje uit plaatje 2 inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzbGhpMpJ_zaFBFBTAFt366toAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rakrJPNYQRZ2uXv1Bk2I0FvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZOdgjDM6U6OcJwQcZFg2fqPKkI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Z7p8WMFUXCCgxBXwq2CHqqL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MatsSkoe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:29:
[...]

Nooit opgevallen dat bij mij de snelheid ook asymmetrisch wordt weergegeven (Zie eerste plaatje). Echter de praktijk leert echter dat het bijna altijd 70/100 is in plaats van 50/50. Dus upload lijkt redelijk onbegrensd. Maar dat komt door het vinkje uit plaatje 2 inderdaad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die glasvezel upgrade heb ik ook.

Upload is een lachertje hier. :P Knalt alle kanten op, soms 300Mb up. Wordt niet echt gelimiteerd. Download is strak 70Mbit down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
NomadTitan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:57:
Ik zou inderaad even contact opnemen met de klantenservice hierover!

Even een andere vraag: Weet iemand trouwens wanneer de upload snelheden van de 1000/500 verbindingen omhoog gaan naar 1000/1000? Dat zou eind dit jaar zijn dacht ik gelezen te hebben, gat dat nog door of is het uitgesteld oid :)
Uitgesteld

Waar de downloadsnelheid nu al 1 Gbit/s is, is de uploadsnelheid op dit moment nog 500Mbit/s. Halverwege 2021 verhogen we dit naar 1 Gbit/s. Vanaf dat moment kun je met Glasvezel van KPN net zo snel downloaden als uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die optie glasvezel upgrade zie ik niet staan. Als ik verder klik bij thuis, internet, meer opties, extra opties zie ik onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWi1tY5S-sHN7UD21kGj4y8jk74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp5SyCzzJ7BvJWHpy798ZoWi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
Soundwork schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:35:
[...]

Zie eerder bericht van @Soundwork O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:37
Ik kan gebruik maken van een gratis overstap naar glasvezel. Gratis is ie dus echt niet.

Huidige VDSL verbinding (oud Telftort) 53 down 13 up.

Glasvezel wordt 50 down en 5 up. Volgens medewerker wordt de upload actief beperkt.

Klopt dit naar jullie idee? Zie bovenstaand nogal wat afwijkende meldingen. en hoe belangrijk is de upload bij het thuis werken (veel videobellen).

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Upload wordt zeker actief beperkt, alleen duurt het soms even tot je teruggeschroeft wordt.
Een fatsoenlijke upload snelheid is zeker belangrijk voor videobellen, maar zo ontzettend veel heeft het ook weer niet nodig.

Dit zijn vijvoorbeeld de requirements voor Teams:
BandwidthScenarios
30 kbpsPeer-to-peer audio calling
130 kbpsPeer-to-peer audio calling and screen sharing
500 kbpsPeer-to-peer quality video calling 360p at 30fps
1.2 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 720p at 30fps
1.5 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 1080p at 30fps
500kbps/1MbpsGroup Video calling
1Mbps/2Mbps HD Group video calling (540p videos on 1080p screen)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Laatst online: 30-09 21:34
geldersscheepje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:58:
Ik kan gebruik maken van een gratis overstap naar glasvezel. Gratis is ie dus echt niet.

Huidige VDSL verbinding (oud Telftort) 53 down 13 up.

Glasvezel wordt 50 down en 5 up. Volgens medewerker wordt de upload actief beperkt.

Klopt dit naar jullie idee? Zie bovenstaand nogal wat afwijkende meldingen. en hoe belangrijk is de upload bij het thuis werken (veel videobellen).
In de praktijk zijn dit soort verbindingen vaak 50 mbit down, 70 up als ik me niet vergis. Als je tegen dezelfde abonnementsvoorwaarden over kunt stappen zou ik het zeker doen, je gaat er qua latency sowieso op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 10:33
Telfort/TFT glasvezelverbindingen zijn nooit beperkt qua upload. KPN verbindingen daarentegen in het verleden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In de praktijk heb ik nog geen glasvezel gezien die echt op /5 upload was gecapped. Ook bij TM niet.
Bij hussel is de 50/50 upgrade van 50/5 gratis. Tenminste op de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 10:33
KPN werd in het verleden gecapped op +/- 30 Mbit upload. Maar sinds Hussel is het symetrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had mijn KPN nooit op de app bekeken op mijn smartphone, nu maar even gedaan.
Wat idioot zeg.... bij mijn abbonnement staat Hussel 200 Mbit/s maar bij "Internetsnelheid" inderdaad 200 download maar 20 upload. Terwijl ik vanaf begin 200/200 heb.....
Dat is wel raar, en weer een niet kloppende administratie bij KPN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Soundwork schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:33:
[...]

Ik had mijn KPN nooit op de app bekeken op mijn smartphone, nu maar even gedaan.
Wat idioot zeg.... bij mijn abbonnement staat Hussel 200 Mbit/s maar bij "Internetsnelheid" inderdaad 200 download maar 20 upload. Terwijl ik vanaf begin 200/200 heb.....
Dat is wel raar, en weer een niet kloppende administratie bij KPN |:(
Dat klopt prima hoor.
De Hussel abonnementen voor glasvezel en xDSL zijn hetzelfde, dus 100/10 of 200/20.
Alleen voor glasvezel is er een glasvezel upgrade optie waardoor je 100/100 of 200/200 krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYFRH6swQhYxCB5hcxalbqL9aOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/axmtCnJowpRAIZWBx2uKeCiI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTpV-nE1M74iCfy8l1rwWIQ0Q4s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7OIqmgINaI6b6oKLD4zvJe20.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Dennis-L schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:43:
[...]

Dat klopt prima hoor.
De Hussel abonnementen voor glasvezel en xDSL zijn hetzelfde, dus 100/10 of 200/20.
Alleen voor glasvezel is er een glasvezel upgrade optie waardoor je 100/100 of 200/200 krijgt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is toch verwarrend?? Ik heb er toch even een topic of het forum van KPN voor geopend...
Ik vind het niet "logisch" dat klanten die van scratch af aan een glasvezel abbo nemen (zoals ik) dan op 200 / 20 worden gezet en dan "geupgraded" naar 200/200....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Soundwork schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:50:
[...]

Dat is toch verwarrend?? Ik heb er toch even een topic of het forum van KPN voor geopend...
Ik vind het niet "logisch" dat klanten die van scratch af aan een glasvezel abbo nemen (zoals ik) dan op 200 / 20 worden gezet en dan "geupgraded" naar 200/200....
Nee dat is niet verwarrend.Ik vind dat niet verwarrend.
Er 1 Hussel abonnement,
Als je glasvezel hebt dan wordt er geleverd over glasvezel en zie je bij het bestellen ook automatisch de glasvezelsnelheid.
Heb je geen glasvezel dan zie je bij het bestellen de xDSL snelheden.
In de KPN app zie je toch bij "Internet" je snelheid, zoals je ook ziet in mijn screenshot.
Het is maar net hoe ingewikkeld en verwarrend je zelf naar iets simpels kijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 16-12-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Even een update na m'n 100/30 "probleem. Heb even gebeld met kpn. Was idd een fout aan hun kant. Registratie was niet automatisch gegaan, zoals hier gezegd. Is toen doorgegeven en nu heb ik wel snellere upload.
Wel gek had eerst via WiFi speedtest 120mb down en 30 up. Nu 90/100 down en 130 up. Lijkt wel of ik iets aan download heb moeten inleveren voor upload. Maar is snel zat nog dus prima. Snelheden zijn waarschijnlijk ook onbetrouwbaar, want op m'n ps4 (bedraad) zie ik na test verbinding: 114 down en 176 up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Monda schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:16:
Even een update na m'n 100/30 "probleem. Heb even gebeld met kpn. Was idd een fout aan hun kant. Registratie was niet automatisch gegaan, zoals hier gezegd. Is toen doorgegeven en nu heb ik wel snellere upload.
Wel gek had eerst via WiFi speedtest 120mb down en 30 up. Nu 90/100 down en 130 up. Lijkt wel of ik iets aan download heb moeten inleveren voor upload. Maar is snel zat nog dus prima. Snelheden zijn waarschijnlijk ook onbetrouwbaar, want op m'n ps4 (bedraad) zie ik na test verbinding: 114 down en 176 up.
Las net je reactie op het KPN forum.
Goed om te horen dat het opgelost is.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chickpoint schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:28:
Upload wordt zeker actief beperkt, alleen duurt het soms even tot je teruggeschroeft wordt.
Een fatsoenlijke upload snelheid is zeker belangrijk voor videobellen, maar zo ontzettend veel heeft het ook weer niet nodig.

Dit zijn vijvoorbeeld de requirements voor Teams:
BandwidthScenarios
30 kbpsPeer-to-peer audio calling
130 kbpsPeer-to-peer audio calling and screen sharing
500 kbpsPeer-to-peer quality video calling 360p at 30fps
1.2 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 720p at 30fps
1.5 MbpsPeer-to-peer HD quality video calling with resolution of HD 1080p at 30fps
500kbps/1MbpsGroup Video calling
1Mbps/2Mbps HD Group video calling (540p videos on 1080p screen)
Actief beperken is een ruim begrip. Je krijgt uiteraard niet de volle 1000 Mbit die technisch mogelijk is op de lijn. Maar je krijgt in ieder geval zeker GEEN 5 Mbit upload (@geldersscheepje ). Met wat geluk gewoon 50 Mbit bij een 50 Mbit download abonnement, maar zeker 30 tot 35 Mbit. En als je omgezet wordt naar KPN Hussel is dit zelfs helemaal een lulverhaal want dan ga je gewoon naar synchrone 50/50 snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier was het KPN-kastje (volgens mij de HMB2260, ruim 5 jaar in bezit) enorm traag sinds de nieuwste menu update.
Van het weekend heb ik mijn abonnement gewijzigd en de 4K optie aangezet (zonder meerprijs, dat verbaasde mij) en vandaag de 2 nieuwe kastjes ontvangen.
Wat een verademing qua snelheid zeg, ik ben er blij mee :)

Ik betaal nu € 71,99 voor 200/200, 2x tv-ontvanger 4k, vast bellen en Spotify premium. (Heb ook een mobiel-abonnement bij KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
https://www.nu.nl/tech/60...tart-nieuwe-lockdown.html

Als mensen last gehad van trager internet door de hogere belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Neuh, net zo stabiel als altijd eigenlijk.

En ik werk niet thuis maar ben veel onderweg voor m'n werk. Dus dan doet die lijn toch al niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
krakendmodem schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:05:
[...]

Neuh, net zo stabiel als altijd eigenlijk.

En ik werk niet thuis maar ben veel onderweg voor m'n werk. Dus dan doet die lijn toch al niks.
Ik ervaar ook nog geen problemen, maar ik heb het 200/200 abonnement. Ik vroeg mij of de klanten met hogere snelheden wel last hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Heb aleen op 17 december een klein piekje in de ping gehad. Maar verder is het net zo stabiel als anders.
Geen packetloss ofzo gehad.

Snelheid is heer ook gewoon prima, 500/500 tijdens de drukke uurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fDLzbLoMI_-2u9Q4szIZD5uiew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/muQZun3HP1kxUEWDbnyP5fj2.png?f=user_large

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
"Grotere drukte" wil niet zeggen dat het netwerk 'vol zit' ofzo, simpelweg dat ze het in grafiekjes kunnen herkennen....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik merk ook niets aan mijn 500/500 glas lijn. In het weekend wil het nog wel eens zakken naar 480/520 volgens speedtest. Maar meestal blijft het gewoon op 520/530 hangen

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 15:14
Stel dat ik het Experia modem vervang door een Draytek 2927 router. Dit zou geen probleem moeten wezen volgens andere Tweakers & Draytek. Aan de Draytek hang ik een Orbi WiFi-6-System AX6000 (RBK852) "router" in WIFI AP modus. Ik koppel de 2e Netgear AX6000 satelliet met een netwerkkabel aan de KPN TV box. Kan ik dan TV kijken of werkt dat technisch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CrusaderNoR schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:27:
Stel dat ik het Experia modem vervang door een Draytek 2927 router. Dit zou geen probleem moeten wezen volgens andere Tweakers & Draytek. Aan de Draytek hang ik een Orbi WiFi-6-System AX6000 (RBK852) "router" in WIFI AP modus. Ik koppel de 2e Netgear AX6000 satelliet met een netwerkkabel aan de KPN TV box. Kan ik dan TV kijken of werkt dat technisch niet?
Dus als ik het goed begrijp zouden de multicast TV streams via een draadloze verbinding van de ene Netgear naar de andere Netgear gaan al Irene weer via een kabel naar de decoder te gaan?

In theorie zou het kunnen werken maar ik heb het nog niet eerder gelezen. Nog los van de mogelijke storingen die je gaat ondervinden. Multicast is helaas nog altijd niet erg geschikt om draadloos te verzenden. Elke glitch in de transmissie zie je terug als een blokje in de TV beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Afgelopen weekend toch maar mijn TP-link archer AX50 getest maar het viel behoorlijk tegen ten opzichte van de KPN Box 12. Uiteindelijk toch maar besloten de Box 12 terug te hangen en de TP-link terug te sturen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de volledige specs zijn van de Box 12 Sagem F5339... Google lijkt niet echt in staat te zijn om mij te voorzien van het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

NomadTitan schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:58:
Afgelopen weekend toch maar mijn TP-link archer AX50 getest maar het viel behoorlijk tegen ten opzichte van de KPN Box 12.
Uit nieuwsgierigheid, op welke punten viel 'ie tegen en wat heb je precies getest?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
DeBolle schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:28:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, op welke punten viel 'ie tegen en wat heb je precies getest?
Even kwa beeldvorming ik heb een 1000/500 abo, modem hangt bijna in het midden van mijn appartement in de overloop.

Kwa instelmogelijkheden heeft TP-link echt heel veel opties en instellingen, daar is niets mis mee en de software van de router is vlot en overzichtelijk. De Box 12 heeft vrij weinig mogelijkheden, kwa instelmogelijkheden is het erg summier.

Wat viel tegen:
Uploadsnelheden waren relatief laag en de downloadsnelheid ook laag ten opzichte van de Box 12

Bij Wifi met smart connect/bandsteering kan je niet de kanalen instellen, en op Auto pakt hij op 2.4G kanaal 1 en op 5G kanaal 36 (dit kan je onmogelijk veranderen) tenzij je bandsteering uitschakelt.

Vaak jitter (57ms) waardes bij testen met Ookla (bij Jonaz en KPN Amsterdam) ook regelmatig packetloss bij het uitvoeren van een speedtest.

Al met al de wifi prestaties vielen flink tegen ondanks de positieve reviews die ik heb gezien.

Gisteren de Box 12 weer teruggehangen, op de bank (zit 1 deur tussen modem en bank, en 1 tot 1,5 meter afstand) t haalde ik 900/800. (AX-50 tussen 250 á 400 down en 200/250 up)

Werkkamer is op ongeveer 2.5 meter afstand van het modem en op plek van testen zit om de hoek van een muur. Daar haalde ik tussen de 600-900mbit download en 600 tot 750 mbit upload. (AX50 300 down 150-200 up)

Keuken 5 meter afstand met 2 muren ertussen, haal ik met de box12 300/400mbit down en 400 tot 500 up. (Met de AX50 was dat ~120-180 down en 60 á 70 up)

Daarbij moet ik vermelden dat ik op de box 12 over het algemeen bijna geen jitter henb en geen packetloss.
AX-50 heeft vaker jitter en een packetloss van ~2.5 tot 3% op verschillende plekken in de woning, zo bijv ook op mijn werkkamer en zelfs de woonkamer.

Getest met 2 Samsung S10's en een S20FE (enkel Wifi6 getest)

[ Voor 3% gewijzigd door NomadTitan op 21-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52
Even benieuwd naar de mening van mede-Tweakers in onderstaande.

Onlangs is bij ons glasvezel aangelegd. Afgelopen woensdag is de lijn doorgemeten en in orde bevonden. Degene die daarvoor langskwam gaf als advies KPN te bellen om aan te geven dat ik omgezet wil worden naar glasvezel, aangezien ze nog een kastje moeten plaatsen. Tot mijn verbazing zal dat de derde keer zijn dat ze voor de aansluiting langskomen. Tien jaar geleden toen ik nog elders woonde is daar ook glasvezel aangelegd, alles in één keer. Enfin. Over zijn advies ook enigszins verbaasd, aangezien ik direct bij KPN/Telfort heb aangegeven over te willen naar glasvezel en in de communicatie destijds stond dat dit automatisch zou gebeuren. Desalniettemin zijn advies ter harte genomen en KPN gebeld. Aan de telefoon erkenden zij dat hiervoor een monteur moet worden ingepland. Dat wilden ze wel doen, maar toen kwam een grote maar. Ze gaf aan dat uit ze in de eerste lockdown problemen hebben ervaren. Een monteur inplannen kon wel, maar bij storingen zouden monteurs direct worden ingezet om die op te lossen en in de eerste lockdown is het toen misgegaan. Er waren destijds veel meer storingen doordat meer mensen gingen thuiswerken. Dat is toen in de soep gelopen. Dat zou zijn gekomen omdat de omzetting van xdsl naar glasvezel in het systeem/administratief wel werd afgerond, terwijl de daadwerkelijke installatie niet had plaatsgevonden. Met als gevolg dat mensen een tijd zonder internet zaten, omdat zij weer achteraan in de rij moesten aansluiten. Dit is op zich wel een plausibel verhaal en ik heb daarop haar advies gevolgd om te wachten tot na de lockdown (19 januari) en dan terug te bellen.

Op zich heb ik er geen grote moeite mee om te wachten. Ik wacht al 4 jaar op aansluiting van glasvezel in Arnhem. Aan de andere kant vraag ik me af hoe groot een risico ik nou zou lopen als ik het toch begin januari zou laten omzetten. Ergens bekruipt me toch het gevoel dat ik met een kluitje het riet in ben gestuurd.

Herkent iemand zich in dit verhaal of is het echt bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 30-09 20:17

TFHfony

Professional Weirdo

bazzemans schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:02:

Onlangs is bij ons glasvezel aangelegd. Afgelopen woensdag is de lijn doorgemeten en in orde bevonden. Degene die daarvoor langskwam gaf als advies KPN te bellen om aan te geven dat ik omgezet wil worden naar glasvezel, aangezien ze nog een kastje moeten plaatsen. Tot mijn verbazing zal dat de derde keer zijn dat ze voor de aansluiting langskomen. Tien jaar geleden toen ik nog elders woonde is daar ook glasvezel aangelegd, alles in één keer. Enfin. Over zijn advies ook enigszins verbaasd, aangezien ik direct bij KPN/Telfort heb aangegeven over te willen naar glasvezel en in de communicatie destijds stond dat dit automatisch zou gebeuren. Desalniettemin zijn advies ter harte genomen en KPN gebeld. Aan de telefoon erkenden zij dat hiervoor een monteur moet worden ingepland. Dat wilden ze wel doen, maar toen kwam een grote maar. Ze gaf aan dat uit ze in de eerste lockdown problemen hebben ervaren. Een monteur inplannen kon wel, maar bij storingen zouden monteurs direct worden ingezet om die op te lossen en in de eerste lockdown is het toen misgegaan. Er waren destijds veel meer storingen doordat meer mensen gingen thuiswerken. Dat is toen in de soep gelopen. Dat zou zijn gekomen omdat de omzetting van xdsl naar glasvezel in het systeem/administratief wel werd afgerond, terwijl de daadwerkelijke installatie niet had plaatsgevonden. Met als gevolg dat mensen een tijd zonder internet zaten, omdat zij weer achteraan in de rij moesten aansluiten. Dit is op zich wel een plausibel verhaal en ik heb daarop haar advies gevolgd om te wachten tot na de lockdown (19 januari) en dan terug te bellen.

Op zich heb ik er geen grote moeite mee om te wachten. Ik wacht al 4 jaar op aansluiting van glasvezel in Arnhem. Aan de andere kant vraag ik me af hoe groot een risico ik nou zou lopen als ik het toch begin januari zou laten omzetten. Ergens bekruipt me toch het gevoel dat ik met een kluitje het riet in ben gestuurd.

Op het KPN forum waren toen inderdaad wel een paar van dit soort gevallen de vinden. Die zaten dan inderdaad zonder internet en kregen dan vaak wel een nood-pakket met een 4G modem, maar handig is dat allemaal niet.
Ik heb natuurlijk geen idee van hoe vaak het goed/fout ging. Mensen waarbij het goed ging melden zich natuurlijk niet op zo'n forum.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper8014
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 11:48
Sinds gisteren glasvezel van KPN in huis.
Tevens gelijk de internet kabels in huis geüpgraded.

Enige wat ik mij afvraag is.
Wij hebben een abonnement van 200/200 mbps.
Maar wanneer ik bekabeld een speedtest doe krijg uploadsnelheden van 940 mpbs.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Ik kan namelijk ook geen abonnement nemen welke deze snelheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:41
@Jasper8014 Uploadsnelheden worden meestal, bij glasvezel, niet echt gecapped op de daadwerkelijke snelheid die bij je abbo hoort. 1000 is denk ik vrij royaal, maar zelf heb ik bijv 200/200 en in praktijk 200/275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Caelorum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:09:
@Jasper8014 Uploadsnelheden worden meestal, bij glasvezel, niet echt gecapped op de daadwerkelijke snelheid die bij je abbo hoort. 1000 is denk ik vrij royaal, maar zelf heb ik bijv 200/200 en in praktijk 200/275.
Toch jammer dat mijn 500/500 toch gecapped is op 510/475 door KPN.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TFHfony schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:15:
[...]
Dat is een hardware dingetje lijkt me. Er zijn sowieso al stukken in het netwerk die niet verder dan 500 + een beetje kunnen. Dat kan je ziet doordat je geen 1000/1000 kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Caelorum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:25:
[...]

Dat is een hardware dingetje lijkt me. Er zijn sowieso al stukken in het netwerk die niet verder dan 500 + een beetje kunnen. Dat kan je ziet doordat je geen 1000/1000 kan afnemen.
1000/1000 kan sowieso niet bij KPN, dat is uitgesteld naar volgend jaar. 1000/500 kan ik wel bestellen. Maar dat vind ik de meerprijs niet waard. Ik heb juist meer interesse in de upstream dan de downstream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
bazzemans schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:02:

HIer is onlangs ook de glasvezel aangelegd. De monteur die de huisaansluiting kwam doen had keurig de aansluiting doorgemeten. 2 dagen later via de chat met KPN (via deze pagina https://www.kpn.com/service/internet/over-naar-glasvezel.htm) contact opgenomen. Ze konden inderdaad zien dat ik was aangesloten en het eerst volgende tijdslot was een week later. Afspraak ingepland voor 8u 's morgens. Die dag was 16, 2e dag lockdown dus.
Monteur was er keurig om 8u 's morgens en heeft de NT gemonteerd. Hij heeft wel extra checks gedaan om te kijken of alles qua aansluiting ingesteld was zodat alleen de experia box nog omgeplugd van de VDSL naar glasvezel aansluiting hoefde te worden. Kleine 10 minuten later was het klaar.
Ik had hierbij wel al wat voorwerk zelf gedaan zoals een UTP kabel leggen tussen plek glasvezelaansluiting en plek modem/switch. Dit omdat de glasvezelaansluiting bij mij niet in de meterkast zit (geen plek, woning 1954) en ik deze locatie samen met voorbereider had gekozen omdat dit me meer ruimte en mogelijk tot net wegwerken gaf als in de buurt van de huidige koper aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Caelorum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:25:
[...]

Ik haal met 200/200 abonnement nu 200/215. Betekent dit dan dat ik dan 500 up wel kan vergeten met mijn huidige hardware/bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Moraxv schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:10:
[...]

Ik haal met 200/200 abonnement nu 200/215. Betekent dit dan dat ik dan 500 up wel kan vergeten met mijn huidige hardware/bekabeling?
niet perse.
mijn 500/500 lijn zit soms ook onder de 500, maar soms zit ie ook op 600/700Mbit, dit kan per dag en de server verschillen.

Bij 1000/1000 zou ik bij mijn router de cpu moeten upgraden, want die heeft het nu soms al zwaar..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper8014
TFHfony schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:15:
[...]

Ik vind het niet erg om hogere snelheden te krijgen. Maar ik vind zulke grote verschillen tussen abonnement en gemeten snelheden wel vrij groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOTQMKDTeLHHJ-QdAf1ooTlKalo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/23xBlfB8DAQKuiFcMM5dDaWa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Jasper8014 op 22-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Laatst online: 09:05
Als oud telfort klant heb ik een maand geleden besloten om mijn telfort abonnement te verlengen naar een kpn hussel abonnement. Ik was 3 maanden geleden al over gezet op KPN maar intern had ik nog een telfort abonnement lopen. Het nieuwe abonnement is precies gelijk aan het telfort abonnement dat we al hadden. 100/100 glasvezel, televisie en bellen. De abonommentswijziging zou maandag 7 december in gaan maar in plaats daarvan zijn al onze diensten afgesloten.

Tot op heden hebben we geen vaste diensten. Ze hebben na 5 dagen wel een noodpakket opgestuurd, maar dat is ook niet alles. Volgens KPN gaat het om een interne software fout die de aansluiting om wat voor reden dan ook blokkeerd. Elke keer dat ik contact met ze opneem word er de vinger gewezen naar het netwerkbeheer, en wordt mij verteld dat een back office er mee bezig zou zijn. Ik zou maar geduldig moeten afwachten.

Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt, of dat iemand tips heeft over hoe ik dit beter kan aanpakken? Nu de feestdagen om de hoek komen kijken ben ik bang dat we pas in 2021 weer vaste diensten hebben. Als iemand het hele verhaal wil lezen over de fouten die KPN heeft gemaakt dan kan die dat hier op het KPN forum vinden: https://forum.kpn.com/int...onnementswijziging-523861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Skix_Aces Ik mag hopen dat je iig voor de duur dat je geen diensten hebt geleverd ook niet hoeft te betalen en dat ze nog met een andere compensatie komen. Het schiet natuurlijk niet echt op om in deze tijd geen fatsoenlijke verbinding te hebben door een administratieve fout aan de kant van KPN.

Ik noem het verder maar gewoon administratief, want ze kunnen neem ik aan ook gewoon je huidige abonnement cancellen en dan een nieuwe inschieten. Lijkt me dat dat wel binnen 2 weken geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Caelorum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:49:
@Skix_Aces Ik mag hopen dat je iig voor de duur dat je geen diensten hebt geleverd ook niet hoeft te betalen en dat ze nog met een andere compensatie komen. Het schiet natuurlijk niet echt op om in deze tijd geen fatsoenlijke verbinding te hebben door een administratieve fout aan de kant van KPN.

Ik noem het verder maar gewoon administratief, want ze kunnen neem ik aan ook gewoon je huidige abonnement cancellen en dan een nieuwe inschieten. Lijkt me dat dat wel binnen 2 weken geregeld is.
Iedereen heeft recht op compensatie wanneer diensten langer dan 12 uur niet werken. Dit is wettelijk geregeld
Compensatie kan je bij KPN hier aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
De klantenservice heeft inderdaad gezegd dat ik gecompenseerd wordt voor de duratie dat ik geen diensten heb gehad, en dat ik er nog een extra compensatie bovenop kan krijgen. Dit kan echter pas geregeld worden als alle diensten weer werken.

Ik vraag me meer af of dat iemand andere manieren weet om wel iets voor elkaar te kunnen krijgen bij KPN. Ik heb nu elke keer contact opgenomen met de klantenservice via een speciaal nummer dat mij via een SMS is gestuurd zodat ik op de juiste afdeling terecht kom. Zijn er misschien nog effectievere manieren waardoor KPN het probleem oplost of is dit mijn enigste keuze? De mensen bij de klantenservice kunnen mij niks betekenen en zeggen dat ik maar geduldig moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 22:53
Nou ik kom ook van Telfort. Inmiddels overgenomen door KPN, prima. Met black friday met veel moeite een deal afgesloten voor 500/500. Dit zou per 4 december geleverd worden maar ik heb nog steeds mijn oude snelheid. Met black friday hadden ze het over 'premium merk KPN' en goede support. Ik merk er weinig van moet ik zeggen. Inmiddels heb ik zeker een keer of 8 contact gehad met de support. Ze zijn steeds vaag over wie van welke afdeling wat gaat uitvoeren. Nu zou de afdeling 'lion' het verder moeten oppakken. Het lijkt er bijna op alsof ik in de maling word genomen. Ook wordt er zonder oplossing/eind plots de haak erop gelegd of de chat afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

glnk schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:33:
Nou ik kom ook van Telfort. Inmiddels overgenomen door KPN, prima. Met black friday met veel moeite een deal afgesloten voor 500/500. Dit zou per 4 december geleverd worden maar ik heb nog steeds mijn oude snelheid. Met black friday hadden ze het over 'premium merk KPN' en goede support. Ik merk er weinig van moet ik zeggen. Inmiddels heb ik zeker een keer of 8 contact gehad met de support. Ze zijn steeds vaag over wie van welke afdeling wat gaat uitvoeren. Nu zou de afdeling 'lion' het verder moeten oppakken. Het lijkt er bijna op alsof ik in de maling word genomen. Ook wordt er zonder oplossing/eind plots de haak erop gelegd of de chat afgekapt.
Inmiddels zit ik nu ook bijna een jaar bij KPN. Dat premium is een mooi marketing verhaal en slaat met name op de prijs. Zowel technisch als support is er erg weinig premium meer aan KPN tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 22:53
Skix_Aces schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:32:
Als oud telfort klant heb ik een maand geleden besloten om mijn telfort abonnement te verlengen naar een kpn hussel abonnement. Ik was 3 maanden geleden al over gezet op KPN maar intern had ik nog een telfort abonnement lopen. Het nieuwe abonnement is precies gelijk aan het telfort abonnement dat we al hadden. 100/100 glasvezel, televisie en bellen. De abonommentswijziging zou maandag 7 december in gaan maar in plaats daarvan zijn al onze diensten afgesloten.

Tot op heden hebben we geen vaste diensten. Ze hebben na 5 dagen wel een noodpakket opgestuurd, maar dat is ook niet alles. Volgens KPN gaat het om een interne software fout die de aansluiting om wat voor reden dan ook blokkeerd. Elke keer dat ik contact met ze opneem word er de vinger gewezen naar het netwerkbeheer, en wordt mij verteld dat een back office er mee bezig zou zijn. Ik zou maar geduldig moeten afwachten.

Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt, of dat iemand tips heeft over hoe ik dit beter kan aanpakken? Nu de feestdagen om de hoek komen kijken ben ik bang dat we pas in 2021 weer vaste diensten hebben. Als iemand het hele verhaal wil lezen over de fouten die KPN heeft gemaakt dan kan die dat hier op het KPN forum vinden: https://forum.kpn.com/int...onnementswijziging-523861
Dit lijkt op mijn probleem. Enige verschil is dat ik enkele maanden geleden alles heb overgezet op KPN, 200M heb gekozen en geen outage heb gehad. Daarmee heb ik een KPN Box 12 router ontvangen. Ik zie dat jij de oude Experia hebt ontvangen. Waarschijnlijk worden die nog geleverd aan de 100M en lager klanten. Bij mij is de overgang van 200M naar 500M het probleem. Bug in het systeem van KPN en het wordt maar niet opgelost.

Ik heb zojuist ook navraag gedaan over de afdeling 'lion':
Ik: Wat doet de afdeling lion precies?
KPN: Bij lion klanten gaan bepaalde order vaak mis. Deze mensen kunnen dit via een bepaald systeem helemaal uitzoeken zodat het wel goed verloopt
Ik: Ok dat is de afdeling die ik moet hebben
Ik: Kan ik direct met ze in contact komen?
KPN: Nee.. Dit is een interne afdeling binnen KPN alleen medewerkers kunnen mailen naar ze
Afwachten dan maar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
@glnk mijn zaak werd meteen op maandag 7 december doorgestuurd naar het LION team. Deze afdeling heeft er 4 dagen over gedaan om tot de conclusie te komen dat er een monteur bij mij thuis moest komen (wat natuurlijk niet het geval is). Hierna heeft KPN de zaak doorgezet naar een ander, voor mij onbekend, back office team die er nu mee bezig moet zijn.

Ik heb vanmiddag nog een keer contact opgenomen, en toen is mij verteld dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik dit jaar nog aangesloten ga worden. Zeer onprofessioneel voor een bedrijf zoals KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Jasper8014 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:42:
[...]

Ik vind het niet erg om hogere snelheden te krijgen. Maar ik vind zulke grote verschillen tussen abonnement en gemeten snelheden wel vrij groot.

[Afbeelding]
Vreemd dat jouw upload op 900+ Mbps blijft staan. Ik heb een 200 Mbps abonnement en ik zie in Speedtest bij de upload meting ook even een uitschieter naar ongeveer 940 Mbps en daarna capped het DSLAM profile de upload weer terug naar gemiddeld 230 Mbps... Lijkt bij jou niet goed te staan. Maar ik zou lekker doen of je neus bloedt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Jasper8014 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:35:
...
Enige wat ik mij afvraag is.
Wij hebben een abonnement van 200/200 mbps.
Maar wanneer ik bekabeld een speedtest doe krijg uploadsnelheden van 940 mpbs.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Ik kan namelijk ook geen abonnement nemen welke deze snelheden heeft.
Ik heb dit enige tijd terug ook al gemeld op dit forum. Abonnement is 500/500 en test levert 500/900+ op. Geen idee waar het verschil vandaan komt. Ik klaag echter niet, ook al kan ik voorlopig nergens gebruikmaken van zulke upload snelheden.
Mijn schoonvader heeft overigens precies dezelfde situatie. Misschien zijn ze bij KPN aan het testen of hebben ze de infrastructuur geüpgraded maar de lagere abonnementen nog niet begrensd?

[ Voor 13% gewijzigd door mac1987 op 22-12-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:30
Hoi allemaal. Mijn super voordelige Telfort glasvezel abbo (50mbit internet + televisie + bellen) voor 37,50 per maand loopt in maart af. Ik ben inmiddels gemigreerd naar KPN. Iemand ervaring of KPN ook goede deals heeft bij verlenging? Moet ik simpelweg vermelden dat ik overweeg over te stappen naar T-mobile? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
mac1987 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:31:
[...]

Ik heb dit enige tijd terug ook al gemeld op dit forum. Abonnement is 500/500 en test levert 500/900+ op. Geen idee waar het verschil vandaan komt. Ik klaag echter niet, ook al kan ik voorlopig nergens gebruikmaken van zulke upload snelheden.
Mijn schoonvader heeft overigens precies dezelfde situatie. Misschien zijn ze bij KPN aan het testen of hebben ze de infrastructuur geüpgraded maar de lagere abonnementen nog niet begrensd?
Je speedtest is waarschijnlijk te kort.

# iperf3 -4 -c iperf.worldstream.nl -p 5201 -t 30 -i 1
Connecting to host iperf.worldstream.nl, port 5201
[  5] local 192.168.0.7 port 36324 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr  Cwnd
[  5]   0.00-1.00   sec  82.2 MBytes   690 Mbits/sec   64    582 KBytes       
[  5]   1.00-2.00   sec   100 MBytes   839 Mbits/sec    1    617 KBytes       
[  5]   2.00-3.00   sec  83.8 MBytes   703 Mbits/sec    0    601 KBytes       
[  5]   3.00-4.00   sec  80.0 MBytes   671 Mbits/sec  251    372 KBytes       
[  5]   4.00-5.00   sec  66.2 MBytes   556 Mbits/sec   57    342 KBytes       
[  5]   5.00-6.00   sec  62.5 MBytes   524 Mbits/sec    0    458 KBytes       
....     
[  5]  27.00-28.00  sec  73.8 MBytes   619 Mbits/sec  103    268 KBytes       
[  5]  28.00-29.00  sec  50.0 MBytes   419 Mbits/sec    0    384 KBytes       
[  5]  29.00-30.00  sec  68.8 MBytes   577 Mbits/sec    0    506 KBytes       
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr
[  5]   0.00-30.00  sec  1.93 GBytes   554 Mbits/sec  1360             sender
[  5]   0.00-30.01  sec  1.93 GBytes   553 Mbits/sec                  receiver

Het is geen harde cutoff, maar er wordt geshaped met een bepaalde window, waardoor je kort wat meer kunt zenden. Uiteindelijk convertgeert het naar je abonnement + wat extra.

Als je alleen de eerste paar seconden telt krijg je dit:

[  5]   0.00-3.00   sec   258 MBytes   723 Mbits/sec   36             sender
[  5]   0.00-3.00   sec   255 MBytes   712 Mbits/sec                  receiver

Er staat me iets van bij dat de initiële burst vroeger wat beperkter was, maar onder de streep maakt het toch niets uit als je na ~3 seconden alsnog de juiste rate haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
https://kpn-itns.speedtes...ea-11eb-8f15-61837ca77c08

Hier speelt hetzelfde. Ik stoor mij er niet aan :+
Overigens op mobiel met 5Ghz WiFi getest. Zal met UTP waarschijnlijk hoger liggen. Het is een 50/50 abonnement

[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 23-12-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Thralas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:12:
[...]

Je speedtest is waarschijnlijk te kort.

# iperf3 -4 -c iperf.worldstream.nl -p 5201 -t 30 -i 1
Connecting to host iperf.worldstream.nl, port 5201
[  5] local 192.168.0.7 port 36324 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr  Cwnd
[  5]   0.00-1.00   sec  82.2 MBytes   690 Mbits/sec   64    582 KBytes       
[  5]   1.00-2.00   sec   100 MBytes   839 Mbits/sec    1    617 KBytes       
[  5]   2.00-3.00   sec  83.8 MBytes   703 Mbits/sec    0    601 KBytes       
[  5]   3.00-4.00   sec  80.0 MBytes   671 Mbits/sec  251    372 KBytes       
[  5]   4.00-5.00   sec  66.2 MBytes   556 Mbits/sec   57    342 KBytes       
[  5]   5.00-6.00   sec  62.5 MBytes   524 Mbits/sec    0    458 KBytes       
....     
[  5]  27.00-28.00  sec  73.8 MBytes   619 Mbits/sec  103    268 KBytes       
[  5]  28.00-29.00  sec  50.0 MBytes   419 Mbits/sec    0    384 KBytes       
[  5]  29.00-30.00  sec  68.8 MBytes   577 Mbits/sec    0    506 KBytes       
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[  5]   0.00-30.00  sec  1.93 GBytes   554 Mbits/sec  1360             sender
[  5]   0.00-30.01  sec  1.93 GBytes   553 Mbits/sec                  receiver

Het is geen harde cutoff, maar er wordt geshaped met een bepaalde window, waardoor je kort wat meer kunt zenden. Uiteindelijk convertgeert het naar je abonnement + wat extra.

Als je alleen de eerste paar seconden telt krijg je dit:

[  5]   0.00-3.00   sec   258 MBytes   723 Mbits/sec   36             sender
[  5]   0.00-3.00   sec   255 MBytes   712 Mbits/sec                  receiver

Er staat me iets van bij dat de initiële burst vroeger wat beperkter was, maar onder de streep maakt het toch niets uit als je na ~3 seconden alsnog de juiste rate haalt.
Dit zou heel goed kunnen. Blijft vreemd dat de ingebouwde speedtest van de Netgear Orbi router voorheen altijd 500 upload haalde en nu opeens (kennelijk heel kort) 900+. De capaciteit van het netwerk is dus kennelijk wel verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mog__wai schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:49:
Hoi allemaal. Mijn super voordelige Telfort glasvezel abbo (50mbit internet + televisie + bellen) voor 37,50 per maand loopt in maart af. Ik ben inmiddels gemigreerd naar KPN. Iemand ervaring of KPN ook goede deals heeft bij verlenging? Moet ik simpelweg vermelden dat ik overweeg over te stappen naar T-mobile? :)
De vraag is of je dat wilt, zien nog redelijk/genoeg aantal klachten dat T-Mobile thuis niet goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@mac1987 als het goed is gaat alles naar 1000/1000 op termijn, dus ze zullen toch nog wel wat moeten gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
Jasper8014 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]
Heb je dit resultaat ook via een andere server op bv speedtest??
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in het verleden konden de speedtest servers niet altijd goed omgaan met de upload op glasvezel. Wel vrij typisch bij glasvezel is de hoge piek in upload aan het begin van de test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper8014
Sabes schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:33:
[...]

Heb je dit resultaat ook via een andere server op bv speedtest??
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in het verleden konden de speedtest servers niet altijd goed omgaan met de upload op glasvezel. Wel vrij typisch bij glasvezel is de hoge piek in upload aan het begin van de test.
Het maakt op zich niet uit welke server ik kies om te testen.
Ze schommelen allemaal rond de 900 mbps upload.

Bij begin test gaat download gelijk naar 200 mbps en blijft daar ook.
Bij upload gaat hij gelijk naar 900 tot 945 mbps en blijft daar ook zolang de test duurt.

Naast ookla ook deze website gestest.
https://ziggo.speedtestcustom.com/
https://fast.com/nl/#
Allemaal dezelfde resultaten.

Daarnaast ook meerdere lange video's geüpload naar YouTube.
Dan blijft hij hangen op 500 mbps. Gaat om bestanden van 2,5 Gb.
Of het dan de ssd is waar hij van moet lezen of de servers van YouTube weet ik niet.

Ik vind het ook niet erg om deze snelheden te halen.
Maar vind het wel bijzonder, want ik kan geen abonnement afsluiten met deze snelheden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper8014 op 23-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik wil ook overstappen van de huidige ziggo naar kpn glasvezel dat een paar maanden geleden is aangelegd.

Alleen vroeg ik me af omdat ik nu een deco m4 gebruik en ik de modem niet de ip adressen laat uitdelen maar de deco zelf. De ziggo modem kon in bridged mode gezet worden kan dit ook met de modem die word geleverd met de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Jarlaxz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:10:
Ik wil ook overstappen van de huidige ziggo naar kpn glasvezel dat een paar maanden geleden is aangelegd.

Alleen vroeg ik me af omdat ik nu een deco m4 gebruik en ik de modem niet de ip adressen laat uitdelen maar de deco zelf. De ziggo modem kon in bridged mode gezet worden kan dit ook met de modem die word geleverd met de installatie?
nee, enkel de experiabox v8 kon via een trucje in bridge modus worden gezet.

bij glasvezel kun je eigen apparatuur gebruiken mits deze PPPoE ondersteund, iptv is dan wel een uitdaging.
meer info: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
weet je toevallig waarom dit niet mogelijk is en bij ziggo wel? zal vast een simpele reden zijn of niet, maar het gewenste is dat ik de modem van kpn aansluit en in bridge modus zet en zelf niks handmatig ingewikkelde dingen hoef te doen.
Pagina: 1 ... 30 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen