Een paar dingen om mijn ervaringen over te delen / op te reageren.
Ik ben op 29 okt geswitched van kabel (Ziggo) naar Hussel met opzegservice van KPN. Bewust op 29 oktober voor de bulk van mensen die per 1e van de maand switchen en ook op donderdag zodat klantenservice in ieder geval vrijdag nog goed bereikbaar zou zijn. Zoals anderen eerder als tip hadden gegeven.
Kreeg op 28 okt berichtje van Ziggo dat abbonement vandaag zou aflopen. Dacht dat is jammer dan zit ik morgenochtend tot monteur tussen 08:00-10:00 komt in ieder geval zonder internet. Volgende ochtend nog gewoon Ziggo internet en om 9 uur kwam monteur om ONT te plaatsen en half 10 had ik dubbel internetverbinding. Ziggo losgekoppeld en niet meer naar om gekeken.
Ps. Ziggo had voor het gemak nog wel november geincasseerd maar die mocht ik zelf storneren en dan zouden zij eindafrekening maken (nog 3 euro terugstorten).
Nu wel nog in dubio om met ethernetkabel een accesspoint aan te sluiten boven, danwel met hetzelfde of ander SSID om te voorkomen dat je op KPN box blijft hangen terwijl je naast de AP boven staat versus het handmatig switchen.
Of de KPN box 12 in zijn geheel te vervangen door of een futureproof
pricewatch: TP-Link AX1800 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco X20 (set van 3 s... met WiFi-6 en mesh. ONT kan dan via PPPoE en juiste MTU ondersteuning koppelen aan de Deco X20 maar is hopelijk ook goed in te stellen, want configuratie laat soms te wensen over.
Of een
pricewatch: ASUS RT-AX58U of iets dergelijks met betere antennes om het net niet toereikende WiFi op de eerste etage te verbeteren.
@
RRCreations Hoe wilde jij aan een tweede KPN box 12 komen dan?