[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

10A volgens mij, en heb alle tabs en entries gehad maar niks te vinden, bijzonder karige boel :P
Soundwork schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:56:
Dat kan men toch ook zien aan de LED lampjes op de NT?
Oranje=100 Mbps en groen=1 Gbps....
Had in mijn hoofd dat alles daar altijd groen jengelde, maar de onderste led is idd oranje :) Maar dat gaat over de ethernetconnectie..zegt niks over m'n glas.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 06-12-2020 12:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
2Dutch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:05:
[...]

Experiabox vermeldt geen linkspeed.

Overigens kreeg ik net nog een nette vriendelijke reply dat ze de order gaan verschuiven naar een datum die me schikt en de kortingen worden links- of rechtsom geregeld, nice :)
Hangt af van het type dan gok ik?

Ik zie het wel op een V10, en een V9 kan het ook.. De V12 ken ik niet, misschien doet die het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4eGuB0ndNeFfiyqK9wfAzyKGao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Vvo0QK3XGLbS7fO0zUi9y7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 20:34
krakendmodem schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:26:
[...]

Hangt af van het type dan gok ik?

Ik zie het wel op een V10, en een V9 kan het ook.. De V12 ken ik niet, misschien doet die het niet.

[Afbeelding]
V12 ook hoor!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phQIoDZv44VvoZomT9fAzRifp2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yK1Dgot3ZRWer09fU8mxJQ3W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:18
2Dutch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:07:
[...]

10A volgens mij, en heb alle tabs en entries gehad maar niks te vinden, bijzonder karige boel :P

[...]

Had in mijn hoofd dat alles daar altijd groen jengelde, maar de onderste led is idd oranje :)
Volgens mij heb je dan een Gbit NT maar zit je op een 100 Mbit poort. Dan is er helemaal geen afspraak nodig en hoeft er alleen maar iemand een patch om te zetten in de PoP. Daar hoef je niet voor thuis te blijven..
Wat voor NT heb je?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Soundwork schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:56:
[...]

Dat kan men toch ook zien aan de LED lampjes op de NT?
Oranje=100 Mbps en groen=1 Gbps....
Jazeker, maar niet alle genexissen.
Sommige branden altijd groen, ook bij 100Mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 05-12-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
2Dutch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:07:
[...]

[...]

Had in mijn hoofd dat alles daar altijd groen jengelde, maar de onderste led is idd oranje :)
Deze NT dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgkhyPGtQ2r00E6KlqKsu7nTnQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hv26pz0XundJIFy974Dj9lG3.jpg?f=user_large
Als die onderste oranje brandt (!00Mbit) dan ben je op een EoF poort gepatcht.
Of heb je hier nog een zwarte variant van? Want volgens mij is dat ook een NT die maar 100Mbit aankan.
Dan moet de monteur je ompatchen én krijg je een nieuwe NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 02:59:
Volgens mij heb je dan een Gbit NT maar zit je op een 100 Mbit poort. Dan is er helemaal geen afspraak nodig en hoeft er alleen maar iemand een patch om te zetten in de PoP. Daar hoef je niet voor thuis te blijven..
Wat voor NT heb je?
Kreeg vanmorgen keurig de bevestiging dat het omzetten op de 28e gaat gebeuren, alleen einde dag modem ff van de stroom af en weer erop en done. Korting krijg ik via factuur geregeld (opnamepakket, ze wilden vooral niet dat daar iets mis zou kunnen gaan en opnames kwijtraken). Dus so far erg netjes opgepakt door de webcare, blij mee :) Ik vind het niet erg als er dingen scheefgaan, gaat erom hoe het wordt opgelost zeg ik altijd maar.

Genexis grijze rakkert (en ja heb er naderhand ff doekje over gehaald..) met een goed getimed shotje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIYq0baktkpKQi7m7GKEs2KQySM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sixcerFkAbhDkEEumfY1gN3a.png?f=user_large
Grappig, ik zie mijn variant niet terug als ik op plaatjes / fora zoek, zie vooral de witte met tekst naast de leds. En handig genoeg liggen er ook 2 kabels naar de tv-hoek via de kruipruimte, omdat voorheen tv nog via een eigen ethernetkabel liep. Nu mooie spare / voor als er ooit nog wat andere apparatuur in de meterkast komt te hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 05-12-2020 14:46 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:18
Barre73 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:20:
[...]

Nee, dit kan niet. Zowel Budget als KPN nemen de lijn af bij KPN WBA. Die kan een adres maar 1 keer aansluiten. Of op VVDSL of op glas. Niet beiden.
Weet je dat heel zeker? In theorie kan een isp toch een nls1 of nls2 order plaatsen met als maximale techniek vvvdsl?

Deze trucs heb ik in het verleden wel eens toegepast om alsnog een lijn te kunnen leveren. Zolang je geen nls6,7 of 8 inschoot ging het goed.;)

Dit betekend echter wel dat je de automatische orderstraat aan de isp kant moet (kunnen) overrulen.

Mijn ervaring was dat dit eigenlijk wel goed ging en de applicatie aan de kant van wholesale gewoon ging leveren. ( mits wholesale het niet alsnog blokkeerde)

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 05-12-2020 17:02 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
White_Collar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:53:
[...]

Weet je dat heel zeker? In theorie kan een isp toch een nls1 of nls2 order plaatsen met als maximale techniek vvvdsl?

Deze trucs heb ik in het verleden wel eens toegepast om alsnog een lijn te kunnen leveren. Zolang je geen nls6,7 of 8 inschoot ging het goed.;)

Dit betekend echter wel dat je de automatische orderstraat aan de isp kant moet (kunnen) overrulen.

Mijn ervaring was dat dit eigenlijk wel goed ging en de applicatie aan de kant van wholesale gewoon ging leveren. ( mits wholesale het niet alsnog blokkeerde)
Aangezien de orderstraat bij KPN CM tegenwoordig een Fiber Only beleid kent kan dat niet nee. Zakelijk misschien nog wel.
En wellicht dat het nog voor andere Wholesale providers wel zou kunnen. Dat durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:45:
[...]

Aangezien de orderstraat bij KPN CM tegenwoordig een Fiber Only beleid kent kan dat niet nee. Zakelijk misschien nog wel.
En wellicht dat het nog voor andere Wholesale providers wel zou kunnen. Dat durf ik niet zeker te zeggen.
Cheapconnect.net zegt het volgende:

Open netwerk en techniek
Wij blokkeren geen diensten van andere leveranciers en gooien geen poorten dicht. Ook verplichten we je nooit om naar een bepaalde techniek over te stappen als jouw techniek ook een optie is. Neem de keuze tussen glasvezel of VDSL; die maken wij niet voor jou, bij CheapConnect ben jij degene die beslist.

https://www.cheapconnect.nl/internet/

Zoals ik het lees kan ik op een adres zonder actieve aansluiting alsnog voor DSL kiezen als er wel glasvezel ligt. Op GPON leveren ze nog niet zo te zien, maar dat is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraagje over telfort glasvezel --> kpn overgang. Klopt het dat je pas van vlan34 af gaat als je je abonnement verandert?

Ik heb nu een eigen modem en merk niets van een overgang. Wat ik wil voorkomen is dat ik opeens verrast wordt met een overgang naar het kpn netwerk met vlan6. Dat betekent down time totdat ik thuis ben om te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:12:
[...]

Cheapconnect.net zegt het volgende:

Open netwerk en techniek
Wij blokkeren geen diensten van andere leveranciers en gooien geen poorten dicht. Ook verplichten we je nooit om naar een bepaalde techniek over te stappen als jouw techniek ook een optie is. Neem de keuze tussen glasvezel of VDSL; die maken wij niet voor jou, bij CheapConnect ben jij degene die beslist.

https://www.cheapconnect.nl/internet/

Zoals ik het lees kan ik op een adres zonder actieve aansluiting alsnog voor DSL kiezen als er wel glasvezel ligt. Op GPON leveren ze nog niet zo te zien, maar dat is een ander verhaal :P
Het ging om de vraag of er tegelijk DSL en glas geleverd dan worden. Bij KPN kan dat niet. Een combinatie van twee providers die beiden via KPN WBA leveren en dan eentje op glas en eentje op DSL zou wellicht kunnen.
Jouw citaat van Cheapconnect gaat over Fiber of DSL. Er zijn nog meer providers waar je kan kiezen voor glas of DSL. KPN zelf niet als provider. Daar ga je altijd naar glas.

PS. 2023 komt sneller dan je denkt en dan is DSL niet meer bestelbaar waar ook glas beschikbaar is. Ook niet voor andere providers.

Edit: 2023 geldt voor alle adressen die in februari 2020 glas hadden. Alles wat daarna glas kreeg/krijgt, daar mag je drie jaar bij tellen voordat DSL uitgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 06-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
dr snuggles schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:01:
Vraagje over telfort glasvezel --> kpn overgang. Klopt het dat je pas van vlan34 af gaat als je je abonnement verandert?

Ik heb nu een eigen modem en merk niets van een overgang. Wat ik wil voorkomen is dat ik opeens verrast wordt met een overgang naar het kpn netwerk met vlan6. Dat betekent down time totdat ik thuis ben om te fixen.
als je niet ingegaan bent op het aanbod van kpn.
dan blijf je tot op heden gewoon je bestaande telfort abboment houden ook de technische kant. dus in jou geval vlan 34. je bent dan alleen adminstratie technisch omgezet na de kpn adminstratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 20:50
Dennis-L schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:49:
[...]
Als die onderste oranje brandt (!00Mbit) dan ben je op een EoF poort gepatcht.
Of heb je hier nog een zwarte variant van? Want volgens mij is dat ook een NT die maar 100Mbit aankan.
Dan moet de monteur je ompatchen én krijg je een nieuwe NT.
Ik was altijd in de veronderstelling dat als het "glas" lampje oranje of groen brand dat de poort vanuit de PoP dan EoF/GoF is op de DSLAM kaart en het lampje "Ethernet" de netwerkkabel naar het ISP modem zoals de FritzBox of Experiabox. Maar dat heb ik dus fout? Je kan op een NT dus niet zien dat de netwerkkabel naar het ISP modem dan 100 Mbps of 1 Gbps is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 19:43
@jopoh Het aanbod van KPN? Ik heb acht alleen maar aankondigingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat als het "glas" lampje oranje of groen brand dat de poort vanuit de PoP dan EoF/GoF is op de DSLAM kaart en het lampje "Ethernet" de netwerkkabel naar het ISP modem zoals de FritzBox of Experiabox. Maar dat heb ik dus fout? Je kan op een NT dus niet zien dat de netwerkkabel naar het ISP modem dan 100 Mbps of 1 Gbps is?
Het eerste deel heb je goed.
Maar het lampje ethernet kent bij mijn weten maar 1 kleur. En die brandt als er verbinding is met een router (modems bestaan niet bij glas). Snelheid van die verbinding zie je daar niet aan.

Mijn fout... Het glaslampje brandt groen en het Ethernet lampje oranje of groen n.a.v. je verbinding in de PoP. Oranje is 100 Mbit max. Groen is 1000 Mbit.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 06-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 22:08
Barre73 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:40:
[...]

Maar het lampje ethernet kent bij mijn weten maar 1 kleur. En die brandt als er verbinding is met een router (modems bestaan niet bij glas). Snelheid van die verbinding zie je daar niet aan.
Het is het glaslampje dat altijd groen brandt, Ethernet brand oranje bij EoF en groen bij GoF. Met uitzondering van de oudere Genexis modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]

Verklaart de oranje kleur, die wel dom gekozen is want die associeer je met Fast Ethernet. Sowieso vond ik het al raar dat een ethernet-icoontje dat de status van een UTP-kabeltje connected ja/nee aangeeft iets zou moeten zeggen over een gepatcht poortje in een kastje in m'n wijk? :+ Snap ook wel dat ze niet bij het upgraden van een kast gezellig iedereen meteen gaan overpluggen in de nieuwe hardware. (Alhoewel dat stiekem wel goedkoper zou zijn, mits 't gebeurt met een aankondiging vooraf).

Waarom zijn er ook meerdere van die NT-kastjes in omloop, voorraad op ofzo? Je zou denken dat ze overal gewoon dezelfde in proppen, groter inkopen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 06-12-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jopoh schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:22:
[...]

als je niet ingegaan bent op het aanbod van kpn.
dan blijf je tot op heden gewoon je bestaande telfort abboment houden ook de technische kant. dus in jou geval vlan 34. je bent dan alleen adminstratie technisch omgezet na de kpn adminstratie
Duidelijk, dank. Ik ga eens even zoeken naar een aanbod, maar voorlopig veranderent er dus niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
2Dutch schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:29:
[...]

Waarom zijn er ook meerdere van die NT-kastjes in omloop, voorraad op ofzo? Je zou denken dat ze overal gewoon dezelfde in proppen, groter inkopen ;)
Dat heeft twee redenen: ten eerste uiteraard de drie verschillende FTU' s van (voorheen) Reggefiber die in de woningen hangen. Die zijn compleet anders van vorm.

En ten tweede logistiek en strategisch beleid. KPN begon voor de TY-01 FTU met PacketFront (nu Genexis) NT's. Die waren voornamelijk 100 Mbit. Toen ging het om naar hun favoriete nieuwe leverancier, ZTE en werden ze meteen Gbit.
Toen Trump een paar jaar geleden het heel moeilijk maakte voor ZTE was het strategisch slimmer om toch weer te zoeken naar een Europese leverancier.
En zo gaat het door de jaren heen. Voor GPON voorlopig alleen Nokia ONT's. En straks misschien weer een ander merk.

Bovenstaande is ook de reden dat T-Mobile jaren geleden besloot overal dezelfde NT (mediaconverter) te gebruiken en op elke FTU met een glaskabeltje direct te patchen. Dan hoef je geen uitgebreide voorraad bij te houden van NT's die geschikt zijn voor elke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

Bij 100 Mbit (EoF) brandt is bij veel modellen het ethernet ledje echt oranje (eigen ervaring)
Bij GoF brandt deze dan groen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dennis-L schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:07:
Bij 100 Mbit (EoF) brandt is bij veel modellen het ethernet ledje echt oranje (eigen ervaring)
Bijzondere manier, je zou dat bij het 'glas'-ledje verwachten, want ethernet heeft geen bal te maken met hoe de lijn in de kast zit ingeplugd. Je vraagt je af wie zoiets onlogisch heeft lopen bedenken :P Ik wil je graag geloven, en zal mijn bevindingen ook nog even laten weten later dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06
Is het mogelijk de signaalwaardes van de Nokia ONT uit te lezen? Bij een kabelmodem had je altijd een al dan niet "geheim" ip waarop je de signaalwaardes uit kon lezen, ook al stond deze in bridge mode.

Heeft de Nokia ONT ook zoiets?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:07:
[...]

Ik heb het aangepast... Jullie hebben uiteraard gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
2Dutch schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:39:
[...]

Bijzondere manier, je zou dat bij het 'glas'-ledje verwachten, want ethernet heeft geen bal te maken met hoe de lijn in de kast zit ingeplugd. Je vraagt je af wie zoiets onlogisch heeft lopen bedenken :P Ik wil je graag geloven, en zal mijn bevindingen ook nog even laten weten later dit jaar :+
Nou niet helemaal.
De snelheid van de ethernetpoort heeft alles te maken met hoe je bent gepatcht.
De snelheid van de ethernetpoort zal bij een NT altijd dezelfde snelheid zijn als de snelheid van de fiberpoort.
Een NT maakt daar niet automagisch 1000Mbit van, zo intelligent zijn die niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
2Dutch schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:39:
[...]

Helemaal eens, super onlogisch.....
De NT is letterlijk een intermediair tussen 2 kabeltypes, glas aan de ene kant, ethernet copper aan de andere kant. Dus de DSLAM Gbic <> NT is een verbinding en de NT <> modem/router is een verbinding.

Begrijp ook niet waarom een NT niet gewoon de status en snelheid van beide kanten laat zien.... maar ja dat zal wel een financiële reden hebben.
Dennis-L schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:04:
[...]

Nou niet helemaal.
De snelheid van de ethernetpoort heeft alles te maken met hoe je bent gepatcht.
De snelheid van de ethernetpoort zal bij een NT altijd dezelfde snelheid zijn als de snelheid van de fiberpoort.
Een NT maakt daar niet automagisch 1000Mbit van, zo intelligent zijn die niet :)
Deze reactie kwam net online voor mijn reactie ;)
Dan nog vind ik het onlogisch. Maar zodra je dus EoF hebt vanuit de DSLAM kaart, dan is je ethernet copper lijn dus ook maar 100 Mbps......

[ Voor 27% gewijzigd door Soundwork op 06-12-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Soundwork schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:04:
[...]

Helemaal eens, super onlogisch.....
De NT is letterlijk een intermediair tussen 2 kabeltypes, glas aan de ene kant, ethernet copper aan de andere kant. Dus de DSLAM Gbic <> NT is een verbinding en de NT <> modem/router is een verbinding.

Begrijp ook niet waarom een NT niet gewoon de status en snelheid van beide kanten laat zien.... maar ja dat zal wel een financiële reden hebben.

[...]

Deze reactie kwam net online voor mijn reactie ;)
Dan nog vind ik het onlogisch. Maar zodra je dus EoF hebt vanuit de DSLAM kaart, dan is je ethernet copper lijn dus ook maar 100 Mbps......
Correct.
Je LAN (vanaf je router naar je eigen netwerk) is wel 1000Mbit maar je WAN 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 10:22
Barre73 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:04:
[...]

Kreeg je de echte V10 van ZTE of de V10A van Arcadyan?
V10 van ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Hebben jullie ervaring met het omzetten van VDSL naar glasvezel ? Heb nu VDSL en krijg over een aantal weken glas. Zetten ze je dan direct over en kan je eenvoudig upgraden naar een snellere verbinding ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 15:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wow, moet even wat frustratie kwijt omtrent mijn aangevraagde KPN aansluiting...
Onlangs heb ik mijn Ziggo internet en TV op laten zeggen door KPN (en mijn Vodafone mobiel ook) en nu gaat werkelijk van alles mis en het lukt mij niet om iemand te spreken met kennis van zaken.

Ze hebben Ziggo opgezegd op 31-12 en sluiten mij om 05-01-21 aan en om te regelen dat ik niet zonder internet kom te zitten is schijnbaar heel moeilijk voor hen.

ik zou teruggebeld worden zodat alles geregeld is, uiteraard niet teruggebeld. Zelf er weer achteraan gebeld en niemand die iets snapt of kan. Uiteindelijk wordt ik doorverbonden met KPN netwerk (vanwege de monteur) en die snappen niet waarom ik met hen doorverbonden wordt omdat er geen KPN netwerk monteur nodig is maar een gewone KPN monteur (geen idee wat de verschillen zijn).

Ben nu al uren bezig om dit geregeld te krijgen en ik heb spijt dat ik van Ziggo over ga. Zonder internet zitten is vanwege ons werk geen optie dus het zorgt ook voor stress.

Het niveau van KPN haar klantenservice valt mij zo erg tegen... Het is echt bedroevend slecht (wel vriendelijk). De simpele zaken gaan al fout, ik hou mijn hart vast voor de basis zaken...

Erg vervelende start dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Overstappen kan inderdaad frustrerend zijn. Ik heb al diverse overstappen gedaan. Het maakt overigens niet uit waarvandaan je komt of waar je naar toe gaat. Basis zaken gaan gewoon wel eens fout. Zelf de regie proberen te houden of handige keuzes maken helpt daarbij overigens wel.

Ik zie dat je een keuze hebt gemaakt om met de jaarwisseling over te stappen. Dat zou ik dus al niet doen. Je weet dat dat drukke periodes zijn met veel mensen op vakantie bij leveranciers en feestdagen. Tevens krijg je dan vanzelf van die gaten in de dienstverlening tussen afsluiten en aansluiten.

Mijn eigen basis regel is: overstappen doe je op een zelf gekozen datum doordeweeks(indien mogelijk), nooit op het einde of het eerste van de maand. En zeker op die dag moet je niet afhankelijk zijn van internet voor bijv werk. Bij overstap tussen twee verschillende typen aansluiting: de oude aansluiting langer laten doorlopen dan de aansluiting van je nieuwe. Bij overstap op aansluiting op hetzelfde type aansluiting maar van aanbieder , bijv dsl naar dsl of glas naar glas, kun je dit ook toepassen, echter zal het dan automatisch op netwerkniveau hetzelfde moment worden, en zit je praktisch slechts minder dan 1 uur zonder internet (al meerdere malen meegemaakt). En dat je je mobiel op dezelfde datum laat overstappen... tsja.. problemen kun je ook forceren.... ik zou het zelf hooguit binnen dezelfde maand doen, maar niet tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:40

Mr. Freeze

¡GO!

Bigg Balls schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:22:
Wow, moet even wat frustratie kwijt omtrent mijn aangevraagde KPN aansluiting...
Onlangs heb ik mijn Ziggo internet en TV op laten zeggen door KPN (en mijn Vodafone mobiel ook) en nu gaat werkelijk van alles mis en het lukt mij niet om iemand te spreken met kennis van zaken.

Ze hebben Ziggo opgezegd op 31-12 en sluiten mij om 05-01-21 aan en om te regelen dat ik niet zonder internet kom te zitten is schijnbaar heel moeilijk voor hen.

ik zou teruggebeld worden zodat alles geregeld is, uiteraard niet teruggebeld. Zelf er weer achteraan gebeld en niemand die iets snapt of kan. Uiteindelijk wordt ik doorverbonden met KPN netwerk (vanwege de monteur) en die snappen niet waarom ik met hen doorverbonden wordt omdat er geen KPN netwerk monteur nodig is maar een gewone KPN monteur (geen idee wat de verschillen zijn).

Ben nu al uren bezig om dit geregeld te krijgen en ik heb spijt dat ik van Ziggo over ga. Zonder internet zitten is vanwege ons werk geen optie dus het zorgt ook voor stress.

Het niveau van KPN haar klantenservice valt mij zo erg tegen... Het is echt bedroevend slecht (wel vriendelijk). De simpele zaken gaan al fout, ik hou mijn hart vast voor de basis zaken...

Kan je Ziggo niet zelf bellen en vragen of ze de boel een maand opschuiven? Zelf ga ik ook van Ziggo naar KPN maar wel met een overlap van drie weken.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Bigg Balls schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:22:

Blijkbaar kan KPN zelf ook niet uitleggen hoe het werkelijk gaat. Dat is namelijk als volgt:
KPN zegt namens jou op bij Ziggo. Jij krijgt daar een bevestiging van Ziggo over. De datum die daar in staat is feitelijk niet relevant want de afspraak tussen Ziggo en KPN is dat de Ziggo diensten pas stoppen op de dag nadat je bent geactiveerd bij KPN.

KPN zegt namens jou op met een bepaalde datum, meestal de laatste van de maand. Dit omdat er altijd een datum nodig is. Dit is echter een soort "voorlopige" opzegging. Ziggo noteert dat maar noteert ook dat de def. opzegging plaats vindt zodra KPN dat bevestigt. Dat is dus de dag nadat jouw Experiabox is gaan werken.
Die voorlopige opzegging moet een maand van te voren (conform contract) en de definitieve gaat direct in.

Dit soort afspraken kunnen wij als klant zelf natuurlijk niet maken maar providers onderling wel. En dat alles bedoeld om niet zonder diensten te zitten. Nu alleen nog fatsoenlijk aan de klanten kunnen uitleggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
En bij een verhuizing gewoon een nieuw abo aanvragen , krijg je vaak nog meer korting ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:18:
[...]

Blijkbaar kan KPN zelf ook niet uitleggen hoe het werkelijk gaat. Dat is namelijk als volgt:
KPN zegt namens jou op bij Ziggo. Jij krijgt daar een bevestiging van Ziggo over. De datum die daar in staat is feitelijk niet relevant want de afspraak tussen Ziggo en KPN is dat de Ziggo diensten pas stoppen op de dag nadat je bent geactiveerd bij KPN.

KPN zegt namens jou op met een bepaalde datum, meestal de laatste van de maand. Dit omdat er altijd een datum nodig is. Dit is echter een soort "voorlopige" opzegging. Ziggo noteert dat maar noteert ook dat de def. opzegging plaats vindt zodra KPN dat bevestigt. Dat is dus de dag nadat jouw Experiabox is gaan werken.
Die voorlopige opzegging moet een maand van te voren (conform contract) en de definitieve gaat direct in.

Dit soort afspraken kunnen wij als klant zelf natuurlijk niet maken maar providers onderling wel. En dat alles bedoeld om niet zonder diensten te zitten. Nu alleen nog fatsoenlijk aan de klanten kunnen uitleggen...
Werkt dat dan ook zo bij overstap van kabel naar glasvezel? Ikzelf heb binnen glasvezel de overstap gemaakt naar KPN (zat toen bij T-Mobile glasvezel) en ook dat ging niet goed. Echter door de overstapservice stopten de diensten bij T-Mobile zodra KPN onderling meldt dat ik ben aangesloten. Maar dit zijn glasvezel ISP's onderling waarbij ik wel van operator A naar operator B ben gegaan in dezelfde PoP. Maar kan dit dan ook als je van kabel naar glasvezel gaat? Dat je diensten pas stoppen zodra je succesvol bent aangesloten door KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met diensten over andere kabel kun je tegelijkertijd zijn aangesloten op die diensten. Dus dsl, glas en coax kunnen tegelijkertijd actief zijn. Je kunt dan zonder overstap service dus prima overlap regelen, van bijv een maand. Dat gaat alleen niet als je van kpn dsl naar kpn glas gaat. KPN duwt je dan wel dezelfde dag over.

Bij glas glas overstap is het inderdaad een technische overstap en zit je een tijdje zonder (in gunstigste geval een 10-15min).

Ook kun je als je zelf goed plant , heel snel overstappen. Record bij mij is 5 dagen lever tijd op glas tussen aanvraag en werkend internet van Telfort. T-mobile overstap was met weekend ertussen 7 dagen, effectief dus 5 werkdagen. Terug naar kpn was 12 dagen, maar dat was mijn eigen planning die zo beter uitkwam. Had eventueel sneller gekunt .

[ Voor 45% gewijzigd door Get!em op 07-12-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
[...]

Werkt dat dan ook zo bij overstap van kabel naar glasvezel? Ikzelf heb binnen glasvezel de overstap gemaakt naar KPN (zat toen bij T-Mobile glasvezel) en ook dat ging niet goed. Echter door de overstapservice stopten de diensten bij T-Mobile zodra KPN onderling meldt dat ik ben aangesloten. Maar dit zijn glasvezel ISP's onderling waarbij ik wel van operator A naar operator B ben gegaan in dezelfde PoP. Maar kan dit dan ook als je van kabel naar glasvezel gaat? Dat je diensten pas stoppen zodra je succesvol bent aangesloten door KPN?
Nee, dit werkt uiteraard juist alleen bij kabel naar glas (of wellicht ook andersom, daar lees ik nooit over).
Bij overstap binnen glas stoppen de diensten direct op het moment van omzetten. Of je abonnement dan ook direct stopt? Ik neem aan van wel als dat netjes met een maand vooraf is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Ik heb zojuist een glasvezel aansluiting gekregen en volgende week komt de monteur. Ik kreeg zojuist een mailtje van kpn. Momenteel heb ik koper verbinding 100/30.
Bij omzetting naar glasvezel zou dit 100/100 zijn. Echter stond er bij de verwachte snelheid: 100/10. Kan dit kloppen? Ik zag in dit forum voorbij komen dat het altijd symmetrisch is namelijk.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Barre73 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:43:
[...]

Nee, dit werkt uiteraard juist alleen bij kabel naar glas (of wellicht ook andersom, daar lees ik nooit over).
Bij overstap binnen glas stoppen de diensten direct op het moment van omzetten. Of je abonnement dan ook direct stopt? Ik neem aan van wel als dat netjes met een maand vooraf is aangegeven.
Mits je contractvrij bent, ja. Anders betaal je nog tot einde contractduur. Als je wel contractvrij bent en netjes hebt opgezegd, dan krijg je gewoon je teveel betaalde abo kosten vergoed vanaf de dag van omzetten.
Ben je niet contractvrij, dan betaal je meestal de resterende maanden in 1x vanaf dag van omzetting.

Beide al meegemaakt op glas. Waarbij ik overigens de boete/resterende maanden uiteindelijk niet betaald heb, omdat T-mobile mij slechte service verleende (TV-dienst deed het niet goed, viel elke dag minimaal 1x uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Monda schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:35:
Ik heb zojuist een glasvezel aansluiting gekregen en volgende week komt de monteur. Ik kreeg zojuist een mailtje van kpn. Momenteel heb ik koper verbinding 100/30.
Bij omzetting naar glasvezel zou dit 100/100 zijn. Echter stond er bij de verwachte snelheid: 100/10. Kan dit kloppen? Ik zag in dit forum voorbij komen dat het altijd symmetrisch is namelijk.
In theorie kan het kloppen. Als je van koper naar glas gaat maar wel je oude abonnement behoudt (dus zonder overgang naar Hussel) zou je dus in de oude snelheden van KPN glasvezel belanden. Dat was inderdaad tot september 2019 een snelheid van 100/10. Overigens in de praktijk bleek dat 120/35 kan ik uit ervaring melden.

Alle klanten die nu een nieuw Hussel abonnement nemen (nieuwe klanten en verlengers) krijgen gewoon 100/100.Maar Hussel is niet altijd even voordelig, zeker niet als je nu nog KPN compleet voordeel hebt met je mobiel en bijvoorbeeld dubbele data en minuten krijgt.

Dus ik zou zeggen: kijk het even aan na de aansluiting en activatie en bepaal dan wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:20:
[...]

Overigens in de praktijk bleek dat 120/35 kan ik uit ervaring melden.
In praktijk bij Telfort, T-Mobile en KPN heb ik bij mij thuis gezien dat ze de upload op Glas helemaal niet cappen op de DSL snelheid. In de oude abo vorm bij Telfort en KPN had je nog de async voor iedereen, zowel glas als dsl, en kon je voor 2,5 of 5€ de glas upgrade krijgen (bij hussel staat deze ook nu nog op de factuur voor €0). In de praktijk was echter het laagste abo (contract 50/5) bij mij een 55/75 bij speedtests over wifi. Bij bekabeld nog beter uiteraard. Bij t-mobile was een 50/5 in de praktijk zelfs 70/150 met toppen op sommige dagen van 70/300.

Ook nu bij KPN zie ik dat de upload cap niet echt hard is. 100/100 is hier in de praktijk 120/150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:20:
[...]

In theorie kan het kloppen. Als je van koper naar glas gaat maar wel je oude abonnement behoudt (dus zonder overgang naar Hussel) zou je dus in de oude snelheden van KPN glasvezel belanden. Dat was inderdaad tot september 2019 een snelheid van 100/10. Overigens in de praktijk bleek dat 120/35 kan ik uit ervaring melden.

Alle klanten die nu een nieuw Hussel abonnement nemen (nieuwe klanten en verlengers) krijgen gewoon 100/100.Maar Hussel is niet altijd even voordelig, zeker niet als je nu nog KPN compleet voordeel hebt met je mobiel en bijvoorbeeld dubbele data en minuten krijgt.

Dus ik zou zeggen: kijk het even aan na de aansluiting en activatie en bepaal dan wat je wil.
Oké dankjewel. Ik heb op dit moment Hussel. Dit abonnement heb ik afgesloten in maart 2020. Zou ik dan niet de "nieuwe hussel" snelheid moeten krijgen?

@Get!em afgaande op jouw reactie, ga ik er vanuit dat ik dan ook met upload rond de 100 uitkom. We gaan het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Monda op 08-12-2020 12:38 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Monda schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:36:
[...]

Oké dankjewel. Ik heb op dit moment Hussel. Dit abonnement heb ik afgesloten in maart 2020. Zou ik dan niet de "nieuwe hussel" snelheid moeten krijgen?

@Get!em afgaande op jouw reactie, ga ik er vanuit dat ik dan ook met upload rond de 100 uitkom. We gaan het zien.
Dan zou je gewoon recht hebben op 100/100 ja. En dat waarschijnlijk ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:47:
[...]

Dan zou je gewoon recht hebben op 100/100 ja. En dat waarschijnlijk ook krijgen.
@Monda dus even goed opletten zodra de monteur de lijn oplevert. Als je monteur van KPN zelf krijgt, moeten ze een speedtest uitvoeren op je Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Een mooi artikel over de aanleg en alles wat daar bij komt kijken in het FD vandaag
https://fd.nl/achtergrond...dt-zijn-lot-aan-glasvezel

[ Voor 33% gewijzigd door trankilo op 09-12-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Is het trouwens mogelijk om meerdere KPN Box 12 aan te sluiten voor een (toekomstig) mesh netwerk ipv super WiFi? Ik wil namelijk wel paar ethernet poorten behouden op mijn 2e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
RRCreations schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:22:
Is het trouwens mogelijk om meerdere KPN Box 12 aan te sluiten voor een (toekomstig) mesh netwerk ipv super WiFi? Ik wil namelijk wel paar ethernet poorten behouden op mijn 2e verdieping.
Is een netwerk switch geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
thlst schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:29:
[...]

Is een netwerk switch geen optie ?
Ik heb liever 1 apparaat per verdieping die alles kan (futureproof). Ziet er wat netter uit in mijn ogen. Ik keek bijvoorbeeld al naar Asus XT8 en Huawei WiFi AX3 pro maar ik hoopte dat dit ook mogelijk was door gewoon extra boxen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
RRCreations schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb liever 1 apparaat per verdieping die alles kan (futureproof). Ziet er wat netter uit in mijn ogen. Ik keek bijvoorbeeld al naar Asus XT8 en Huawei WiFi AX3 pro maar ik hoopte dat dit ook mogelijk was door gewoon extra boxen aan te schaffen.
waarom zou je een wireless router met ingebouwde switch gebruiken als je alleen een switch nodig hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:40

Mr. Freeze

¡GO!

RRCreations schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:22:
Je zou een Fritz!box kunnen kopen, elke (beetje recente) Fritz router kan dienen als Mesh master/slave. Een Fritz kan de EB12 vervangen dan wel er achter worden gehangen. Heb je poorten genoeg.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:19
trankilo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:48:
Een mooi artikel over de aanleg en alles wat daar bij komt kijken in het FD vandaag
https://fd.nl/achtergrond...dt-zijn-lot-aan-glasvezel
Is er nog een mogelijkheid om dit artikel als niet-abonnee te lezen ? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
JerryJerryJerry schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:02:
[...]

Zie je PB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
Een paar dingen om mijn ervaringen over te delen / op te reageren.

Ik ben op 29 okt geswitched van kabel (Ziggo) naar Hussel met opzegservice van KPN. Bewust op 29 oktober voor de bulk van mensen die per 1e van de maand switchen en ook op donderdag zodat klantenservice in ieder geval vrijdag nog goed bereikbaar zou zijn. Zoals anderen eerder als tip hadden gegeven.

Kreeg op 28 okt berichtje van Ziggo dat abbonement vandaag zou aflopen. Dacht dat is jammer dan zit ik morgenochtend tot monteur tussen 08:00-10:00 komt in ieder geval zonder internet. Volgende ochtend nog gewoon Ziggo internet en om 9 uur kwam monteur om ONT te plaatsen en half 10 had ik dubbel internetverbinding. Ziggo losgekoppeld en niet meer naar om gekeken.

Ps. Ziggo had voor het gemak nog wel november geincasseerd maar die mocht ik zelf storneren en dan zouden zij eindafrekening maken (nog 3 euro terugstorten).

Nu wel nog in dubio om met ethernetkabel een accesspoint aan te sluiten boven, danwel met hetzelfde of ander SSID om te voorkomen dat je op KPN box blijft hangen terwijl je naast de AP boven staat versus het handmatig switchen.

Of de KPN box 12 in zijn geheel te vervangen door of een futureproof pricewatch: TP-Link AX1800 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco X20 (set van 3 s... met WiFi-6 en mesh. ONT kan dan via PPPoE en juiste MTU ondersteuning koppelen aan de Deco X20 maar is hopelijk ook goed in te stellen, want configuratie laat soms te wensen over.

Of een pricewatch: ASUS RT-AX58U of iets dergelijks met betere antennes om het net niet toereikende WiFi op de eerste etage te verbeteren.

@RRCreations Hoe wilde jij aan een tweede KPN box 12 komen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
JerryJerryJerry schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:02:
[...]

Accountje aanmaken, je kan daar tot 5 artikelen per maand gratis lezen. Voor dit soort gevallen ideaal, ik zit verder nooit op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Zijn er tweakers die gebruik maken van de box 12? Zoja wat zijn jullie ervaringen?
Of zijn er nog mensen die overwegen een eigen router te gaan gebruiken? Zoja waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door NomadTitan op 09-12-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Laatst online: 30-09 16:44
NomadTitan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:09:
Zijn er tweakers die gebruik maken van de box 12? Zoja wat zijn jullie ervaringen?
Of zijn er nog mensen die overwegen een eigen router te gaan gebruiken? Zoja waarom?
Ik heb de box 12 een aantal weken in gebruik. Heb er twee KPN WiFi-versterkers bedraad op aangesloten. Verder nog een Nest thermostaat via WiFi, een SONY tv, een laptop, pc, iPad, aantal telefoons. Werkt als een zonnetje.
Ping van 5 ms, jitter 0, download 70 Mbit/s, upload 110 Mbit/s ( 50/50 abo )
Heb ik n het verleden wel eens een ASUS router gebruikt, maar zie voor mij zelf het nut niet zo. Op de box 12 kan ik ook een gastennetwerk instellen. En heb verder geen specifieke wensen. IPV6 wordt nog niet ondersteund, maar heb het niet nodig op het moment. WiFi 6 heeft ie dan weer wel. Maar heb geen telefoon die dat ondersteunt.
Werk elke dag thuis en het werkt allemaal zeer stabiel en snel met de KPN box 12. Toch wel beter dan wat ik bij Ziggo had (50/5 abo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
NomadTitan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:09:
Ik ben er ook echt blij mee. De internetverbinding is mega stabiel. Om boven te videobellen met 8+ mensen tegelijk in beeld doe ik wel met ethernetkabel. Maar vergeleken met Ziggo connectbox is WiFi wel stabieler. Redenen voor eigen modem zet ik onder het bericht van JanR.
JanR1969 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:41:
[...]

Ik heb de box 12 een aantal weken in gebruik. Heb er twee KPN WiFi-versterkers bedraad op aangesloten. Verder nog een Nest thermostaat via WiFi, een SONY tv, een laptop, pc, iPad, aantal telefoons. Werkt als een zonnetje.
Heb ik n het verleden wel eens een ASUS router gebruikt, maar zie voor mij zelf het nut niet zo. Op de box 12 kan ik ook een gastennetwerk instellen. En heb verder geen specifieke wensen. IPV6 wordt nog niet ondersteund, maar heb het niet nodig op het moment. WiFi 6 heeft ie dan weer wel. Maar heb geen telefoon die dat ondersteunt.
Werk elke dag thuis en het werkt allemaal zeer stabiel en snel met de KPN box 12. Toch wel beter dan wat ik bij Ziggo had (50/5 abo).
Ik mijn bericht van gisteren kan je al een beetje lezen over mijn afwegingen voor een eigen modem. Wat nog niet genoemd is dat KPN box 12 (tot eerste kwartiel 2011 in ieder geval) nog geen meshverbinding met de KPN superwifi spots heeft. Je zit dus altijd minimaal van 2 superwifi spots als je het bereik wilt uitbreiden waarbij de wifi van de KPN box aangeraden wordt om uit te schakelen.

Groter probleem, want die update komt wel, vind ik de 'lock-in'. Met de KPN superwifi erbij ben je minder geneigd over te stappen in de toekomst. Dus een eigen router of mesh-set maakt je iets onafhankelijker.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:26
Allen, ik heb een overstap van ziggo naar kpn (glas 500mbs) in gang gezet.
Enige vraag die ik nu nog heb is hoe de beeldkwaliteit van regulier tv kijken zich verhoudt tot ziggo (next kastje). Ik heb bij kpn niet gekozen voor 4k omdat er maar enkele zenders zijn die dat ondersteunen en dat kijk ik niet.
Wat zijn de ervaringen van anderen?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 19:43
Beeldkwaliteit vind ik goed. Glas biedt zenders met extra bandbreedte vanaf voorkeuze 661.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 10:33
Kwaliteit van de glas kanalen van 661 tot 670 met de 10 belangrijkste Nederlandse zenders is inderdaad prima. Kwaliteit van de HD (8Mbit) kanalen is ook goed te doen bij mij (Maar hangt af van grootte van je tv, kijkafstand en hoe gevoelig je bent voor bewegingsonscherpte).

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
The Druid schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:17:
Hebben jullie ervaring met het omzetten van VDSL naar glasvezel ? Heb nu VDSL en krijg over een aantal weken glas. Zetten ze je dan direct over en kan je eenvoudig upgraden naar een snellere verbinding ?
Ik probeer het voor elkaar te krijgen, maar het gaat allemaal erg moeizaam. Sinds begin september stak er al een oranje spriet uit mijn voortuin. Sinds twee weken kan ik in Mijn KPN een hogere snelheid aanvragen.

Vandaag (3 maanden, een week en een dag later) heeft een onderaannemer de glasvezel naar binnen getrokken. Maar alleen de FTU met een kartonnetje er omheen. Daar kan ik dus nog niets mee. Dus KPN geprobeerd te bellen, wegens grote drukte wordt de verbinding verbroken (lekker professioneel). Chat begint leuk, maar dan wordt er ook niet meer gereageerd. Toch maar weer gebeld en daar proberen ze me eerst nog een hogere snelheid aan te smeren. Met veel plussen en minnen doorverbonden naar de verhuisafdeling (want?). Daar kon een vriendelijk dame me per volgende week het signaal laten leveren (waarom niet direct). Toch maar gezegd dat ik nog niets kan aansluiten met een ethernetkabel. Nu moet er alsnog weer een monteur ingepland gaan worden. Ze zag iets staan van 9 januari.

Kortom: de organisatie van dit glasvezelproject is compleet prutswerk. De communicatie was al ofwel verkeerd of non-existent. Nu blijkt dat ze de verschillende stappen al niet eens fatsoenlijk achter elkaar kunnen plannen. De klantbeleving had ik bij een zelfbenoemd premiummerk wel heel anders ingeschat.

• NomadTitan
JanR1969 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:41:
[...]

Ja moet zeggen ben aangenaam verrast, om eerlijk te zijn hebben de meeste van mijn apparaten niet echt een hoge wifi snelheid nodig. Wifi 6 op mijn telefoons is trouwens wel echt een goede feature, heb ook het gevoel dat het bereik beter is kwa wifi. De overige zaken zijn bekabeld dus niet zo spannend :-) Thanks voor je reactie.
MatsSkoe schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:40:
[...]

Ik ben er ook echt blij mee. De internetverbinding is mega stabiel. Om boven te videobellen met 8+ mensen tegelijk in beeld doe ik wel met ethernetkabel. Maar vergeleken met Ziggo connectbox is WiFi wel stabieler. Redenen voor eigen modem zet ik onder het bericht van JanR.

[...]

Ik mijn bericht van gisteren kan je al een beetje lezen over mijn afwegingen voor een eigen modem. Wat nog niet genoemd is dat KPN box 12 (tot eerste kwartiel 2011 in ieder geval) nog geen meshverbinding met de KPN superwifi spots heeft. Je zit dus altijd minimaal van 2 superwifi spots als je het bereik wilt uitbreiden waarbij de wifi van de KPN box aangeraden wordt om uit te schakelen.

Groter probleem, want die update komt wel, vind ik de 'lock-in'. Met de KPN superwifi erbij ben je minder geneigd over te stappen in de toekomst. Dus een eigen router of mesh-set maakt je iets onafhankelijker.
Het enige nadeel aan de wifi spots is dat deze geen wifi 6 ondersteunen, moet zeggen dat ik wel positief ben over die wifi 6. Heb jij wel of geen apparaten die wifi 6 ondersteuning hebben?

• Barre73
Hageneis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:18:
[...]

Ik probeer het voor elkaar te krijgen, maar het gaat allemaal erg moeizaam. Sinds begin september stak er al een oranje spriet uit mijn voortuin. Sinds twee weken kan ik in Mijn KPN een hogere snelheid aanvragen.

Vandaag (3 maanden, een week en een dag later) heeft een onderaannemer de glasvezel naar binnen getrokken. Maar alleen de FTU met een kartonnetje er omheen. Daar kan ik dus nog niets mee. Dus KPN geprobeerd te bellen, wegens grote drukte wordt de verbinding verbroken (lekker professioneel). Chat begint leuk, maar dan wordt er ook niet meer gereageerd. Toch maar weer gebeld en daar proberen ze me eerst nog een hogere snelheid aan te smeren. Met veel plussen en minnen doorverbonden naar de verhuisafdeling (want?). Daar kon een vriendelijk dame me per volgende week het signaal laten leveren (waarom niet direct). Toch maar gezegd dat ik nog niets kan aansluiten met een ethernetkabel. Nu moet er alsnog weer een monteur ingepland gaan worden. Ze zag iets staan van 9 januari.

Kortom: de organisatie van dit glasvezelproject is compleet prutswerk. De communicatie was al ofwel verkeerd of non-existent. Nu blijkt dat ze de verschillende stappen al niet eens fatsoenlijk achter elkaar kunnen plannen. De klantbeleving had ik bij een zelfbenoemd premiummerk wel heel anders ingeschat.
De tijd tussen aanleg van dat sprietje en de huisaansluiting is iets langer dan normaal (zou maximaal 9 weken moeten zijn).
KPN had een mooi programma staan wat ervoor zorgde dat alle koperklanten zouden worden gevraagd om op glas over te stappen. Zo ja, dan zou er vooraf een order naar KPN NetwerkNL gestuurd worden om tijdens de huisaansluiting meteen een actieve NT te plaatsen en in de PoP een kabeltje te trekken voor de actieve verbinding. Dan kan jij daarna als klant je Experiabox aansluiten op die actieve NT en ben je eigenlijk klaar.

Om wat voor reden dan ook is dat programma gepauzeerd tijdens de coronaperiode en net pas weer opgestart.
Bij jou had de klantenservice natuurlijk gewoon moeten snappen dat ze je abonnement moesten wijzigen van drager (koper naar glas) en een monteur inplannen om die NT nog te plaatsen.

Dus ja, op papier allemaal mooi bedacht, in de praktijk een zooitje...

• xqlusive83
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-02 07:28
Vandaag een hele discussie gevoerd over het nieuwe modem met WiFi 6. Er was een toezegging gedaan maar toch de V10 gekregen. Aan de telefoon vertelde ze me dat de V10 op dit moment beter is dan de V12 omdat er nog niks gebruikt maakt van WiFi. In mijn ogen is dit onzin, door het optimaal gebruik maken van de bandbreedte heb je minder storing. Ik heb thuis glasvezel 200/200.

Hoe staan jullie hier tegenover? Ik lees toch best goede verhalen over de V12 box

• Hageneis
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:09:
[...]

De tijd tussen aanleg van dat sprietje en de huisaansluiting is iets langer dan normaal (zou maximaal 9 weken moeten zijn).
KPN had een mooi programma staan wat ervoor zorgde dat alle koperklanten zouden worden gevraagd om op glas over te stappen. Zo ja, dan zou er vooraf een order naar KPN NetwerkNL gestuurd worden om tijdens de huisaansluiting meteen een actieve NT te plaatsen en in de PoP een kabeltje te trekken voor de actieve verbinding. Dan kan jij daarna als klant je Experiabox aansluiten op die actieve NT en ben je eigenlijk klaar.

Om wat voor reden dan ook is dat programma gepauzeerd tijdens de coronaperiode en net pas weer opgestart.
Bij jou had de klantenservice natuurlijk gewoon moeten snappen dat ze je abonnement moesten wijzigen van drager (koper naar glas) en een monteur inplannen om die NT nog te plaatsen.

Dus ja, op papier allemaal mooi bedacht, in de praktijk een zooitje...
Net nog weer eens geprobeerd via chat. Er blijft naar elkaar gewezen worden. Ondertussen wel al van KPN (de provider dus) een e-mail dat volgende week het signaal omgezet wordt. Maar ik heb niets om de Box 12 op aan te sluiten. Erg onprofessioneel allemaal. Corona of geen Corona doet er niet toe. Ik betaal toch de volle mep? En ja, door Corona/thuiswerk en thuisstudie van kinderen is glasvezel wel een must geworden.

• krakendmodem
xqlusive83 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
Vandaag een hele discussie gevoerd over het nieuwe modem met WiFi 6. Er was een toezegging gedaan maar toch de V10 gekregen. Aan de telefoon vertelde ze me dat de V10 op dit moment beter is dan de V12 omdat er nog niks gebruikt maakt van WiFi. In mijn ogen is dit onzin, door het optimaal gebruik maken van de bandbreedte heb je minder storing. Ik heb thuis glasvezel 200/200.

Hoe staan jullie hier tegenover? Ik lees toch best goede verhalen over de V12 box
De V10 heeft IPv6. De V12 niet.

Dat is het wel zo'n beetje. De WiFi van de V10 is overigens behoorlijk goed. (Al gebruik ik nu een Mesh setje van Ubiquiti).

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 10-12-2020 19:33 ]

• Barre73
krakendmodem schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:32:
[...]

Dat is het wel zo'n beetje.
De Box 12 (er staat geen V meer voor) heeft Wifi 6. De V10A niet. Let wel: ik neem aan dat we het hebben over de V10A en niet de V10.

• Barre73
Hageneis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:31:
[...]

Net nog weer eens geprobeerd via chat. Er blijft naar elkaar gewezen worden. Ondertussen wel al van KPN (de provider dus) een e-mail dat volgende week het signaal omgezet wordt. Maar ik heb niets om de Box 12 op aan te sluiten. Erg onprofessioneel allemaal. Corona of geen Corona doet er niet toe. Ik betaal toch de volle mep? En ja, door Corona/thuiswerk en thuisstudie van kinderen is glasvezel wel een must geworden.
Tja. Ik werk helaas niet aan de provider kant. En zij zijn echt de enige die een monteur in kunnen plannen om je NT aan te sluiten (dat wat jij dus nog nodig hebt).

Ik weet niet met wie je chat maar KPN Netwerk zou niks meer moeten hoeven doen. Alleen de provider KPN nog.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:19
Hageneis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:31:
[...]

KPN probeert al sinds begin september (!!) hier de glasvezel te activeren. Ligt netje kabeltje naar binnen met NT doosje erop gemonteerd. Enige wat ontbreekt is licht op het glas.
Met thuiswerken is dit erg ongemakkelijk ja...

• Hageneis
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:45:
[...]

Tja. Ik werk helaas niet aan de provider kant. En zij zijn echt de enige die een monteur in kunnen plannen om je NT aan te sluiten (dat wat jij dus nog nodig hebt).

Ik weet niet met wie je chat maar KPN Netwerk zou niks meer moeten hoeven doen. Alleen de provider KPN nog.
Dat dacht ik ook al, maar bedankt voor de bevestiging.

• xqlusive83
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:34:
[...]

De Box 12 (er staat geen V meer voor) heeft Wifi 6. De V10A niet. Let wel: ik neem aan dat we het hebben over de V10A en niet de V10.
Nee ik bedoel de V10.

Maar buiten WiFi 6, want dat is duidelijk, wat zijn er nog voor een verschillen? Is het echt stabiel?

• xqlusive83
krakendmodem schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:32:
[...]

Dat is het wel zo'n beetje. De WiFi van de V10 is overigens behoorlijk goed. (Al gebruik ik nu een Mesh setje van Ubiquiti).
Ik dacht dat juist de Box 12 IPv6 had en de V10 niet.

• Dennis-L
xqlusive83 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:18:
[...]

De v12 heeft (nog) geen ipv6 ondersteuning.

• NomadTitan
[...]

Nee de 12 heeft geen ipv6 maar eerlijk merk er geen biet van.

Wifi6? Ja ik zie de meerwaarde wel! Zeker op mijn telefoons die ook wifi6 hebben. Meer boeit voor mij ook niet echt. Kan er niet van wakker liggen als mijn xaomi purifier wat mindere wifi heeft :P
Ook op 802.11ac trekt mijn laptop 500/500 met een muur en deur ertussen.

• krakendmodem
[...]

Ik heb hier een V10 hangen en die krijgt netjes IPv6. :). En de Experiabox V9 ook. Dus die V10 blijft nog even hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 10-12-2020 20:28 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 19:54
Gisteren is mijn Telfort abo omgezet naar Hussel en daarbij zou mij ook een Box 12 opgestuurd worden.
Vandaag bij het PostNL de V8 omgeruild voor de nieuwe Box 12. Kom ik thuis zit er een v10 (zonder a) in de doos.... Dus ff balen, maar goed ik heb een eigen wifi mesh, een TP-link Deco M9.
Het voordeel van de v10 is dat ik nu wel IPv6 heb oOo

Twijfel alleen nog of ik de Deco inzet als AP, of dat ik hem configureer als router. Kan ik er meer mee, maar zit ik wel met dubbel NAT.

[ Voor 16% gewijzigd door St00mwals op 10-12-2020 20:34 . Reden: Deco als AP of als router toegevoegd... ]

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de V12 sinds kort. Daarvoor had ik de V10 bij Telfort. Op tijd overgestapt naar KPN om de V12 en de VIP5202 in huis te krijgen.
Preventief bij de kringloop voor €2,50 een V10 op de kop getikt toen ik hem daar zag liggen.

En heb die V10 al snel in gebruik genomen ipv de V12.
Leuk om WiFi6 icoontje te zien op de smartphone.
Maar ik merk dat de V10 een veel beter bereik heeft dan de V12 op de 5Ghz waardoor ik hogere snelheid haal in meer ruimtes dan met de V12. Ook kan je bij de V12 de 5Ghz en de 2.4Ghz geen verschillende namen geven en ik merkte dat hij te snel terugviel op de 2.4Ghz.
De V10 is een top modem/router.

• Blackouts
  • Laatst online: 15:20
Meer mensen met storing op TV? Beperkt aantal zenders en TV gids en terug kijken werkt niet...

Regio N-Limburg

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hier in Sassenheim ook, geen TV info en na reset nog maar 16 zenders. Ook de KPN sites liggen eruit

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja dit is weer eens de gebruikelijke primetime storing van KPN ITV. Gebeurt de laatste tijd (sinds het nieuwe platform) elke paar weken, vaak dan ook meerdere keren achter elkaar.

Dit speelt al meerdere maanden zeer regelmatig, ik snap echt niet dat men dit niet onder controle krijgt.

• TFHfony
  • Laatst online: 13:37

TFHfony

Professional Weirdo

Yep... Hier ook geen TV meer. Op allestoringen een flinke piek bij KPN, XS4ALL & Telfort.

/edit/
jeetje... het beeld op deze zenders is ook niet om aan te zien. Nog geen SD kwaliteit met slechts 3mbit/sec.

[ Voor 40% gewijzigd door TFHfony op 10-12-2020 21:15 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ik222 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:49:
Ja dit is weer eens de gebruikelijke primetime storing van KPN ITV. Gebeurt de laatste tijd (sinds het nieuwe platform) elke paar weken, vaak dan ook meerdere keren achter elkaar.

Dit speelt al meerdere maanden zeer regelmatig, ik snap echt niet dat men dit niet onder controle krijgt.
Misschien omdat dit bepaald niet overal speelt? Ik volg veel topics en ook het KPN Forum maar lees dit nooit.
En in mijn woonplaats heb ik dit nooit. Ook nu niet.

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 19:46
Hoi! Binnenkort ga ik verhuizen naar een appartement en ik overweeg sterk te kiezen voor KPN Glasvezel 500Mbit + Onbeperkt 5G.

Hebben jullie goede ervaringen met KPN? Ik zit ook te denken om SuperWifi te kiezen. Is dit goed?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mundatin op 10-12-2020 21:49 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
[...]

Misschien omdat dit bepaald niet overal speelt? Ik volg veel topics en ook het KPN Forum maar lees dit nooit.
Nou... Het KPN forum stond net helemaal vol met meldingen. En dan praat ik er niet over 10 ofzo, maar echt VEEL. En op alle storingen als je de meldingen bij elkaar op telt zit je over de 50.000. En dan tel ik de klachten bij XS4ALL & Telfort niet eens mee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De mods op het KPN forum zijn ook maar simpele zielen. Heel veel klachten over de nieuwe software en als je vraagt of we niet terug kunnen naar de oude interface krijg je direct het verhaal datdie software naar de oude servers verwijst en niet meer gaat werken. Ik praat over de interface die gewoon lekker snel en simpel was en hoef je alleen maar de serververwijzingen aan te passen maar dat snappen ze dan niet.

Als ik vanuit de gids terug naar beeld wil kan dat soms wel 5 tellen duren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Blackouts
  • Laatst online: 15:20
Nou, afgelopen black friday kreeg ik geen korting als ik zou verlengen omdat KPN zogenaamd zo'n goede service zou bieden in vergelijking met goedkopere providers.

Service :|

Zorg maar dat het gewoon werkt dan heb ik die hele service ook niet nodig. Maar als zelfs dat niet mogelijk is.
Jarenlang Telfort gehad zonder enig probleem, maar in de paar maanden sinds het bericht kwam dat Telfort KPN zou worden vaker problemen gehad dan in al die jaren daarvoor. Of er een verband is weet ik niet, maar al die TV storingen, internet storingen, tragere TV menu's. Ik word er niet heel blij van

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 10-12-2020 22:08 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
[...]

Nou volgens mij is dit telkens toch echt gewoon landelijk hoor. Iedereen die ik ken met KPN / XS4ALL / Telfort heeft op zo'n moment voor ongeveer een uur deze problemen. En ook vanavond was er weer een ongekende piek op allestoringen, liep het KPN forum compleet vol en regende het klachten op social media.

Maar goed als je toevallig gewoon live TV zit te kijken of in een lopende opname zit voor de duur van de storing heb je er geen last van. Het gaat pas fout als je bijvoorbeeld een opname / begin gemist wilt starten of TV gids wilt openen. En zodra je dan de STB opnieuw opstart heb je helemaal niets meer op wat basiszenders na...

En nogmaals ik begrijp prima dat een nieuw platform wat kinderziektes kan hebben. Wat ik echter niet begrijp is dat men het na meerdere maanden nog altijd niet onder controle heeft. Dat is gewoon onacceptabel slecht voor een premium provider met bijbehorende prijzen.

/Edit: Knap hoor, nadat het even werkte is het nu voor de derde keer vandaag weer kapot 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 10-12-2020 22:25 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is idd weer bar en boos: :-(
https://forum.kpn.com/int...s-niet-beschikbaar-522099

Ook alhier, als Xs4all klant; zelfde problemen. :(
Opname menu blijft hangen, server timeout, dan weer wel reactie, dan weer niet, 'opname verwijderen' mislukt, enzovoorts, enzovoorts.

Zucht; wanneer wordt dat IPTV platform nou eens stabiel?
Het lijkt wel alsof er met iedere update van de cosmetica (lekker coole menus en trendy opties) er alleen maar meer ellende wordt geïntroduceerd... :|

https://www.xs4all.nl/storingen/
0-12-2020 Storing - Televisiestoring - Televisie van XS4ALL

Gemeld door David op 10-12-2020, 19:54
begintijd: 19:53, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u momenteel problemen ondervinden met het ophalen van de gids en het inplannen en het terugkijken van opnames. Dit geldt voor zowel Televisie van XS4ALL als de XS4ALL Televisie-app. Ook Begin Gemist is hiermee verstoord.

Het betreft hierbij: Televisie van XS4ALL

[ Voor 46% gewijzigd door ehtweak op 10-12-2020 22:30 ]

Mooie Plaatjes   

• JanR1969
  • Laatst online: 30-09 16:44
Muis666 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:38:
Kwaliteit van de glas kanalen van 661 tot 670 met de 10 belangrijkste Nederlandse zenders is inderdaad prima. Kwaliteit van de HD (8Mbit) kanalen is ook goed te doen bij mij (Maar hangt af van grootte van je tv, kijkafstand en hoe gevoelig je bent voor bewegingsonscherpte).
Klopt, 661 en verder is zeer goede beeldkwaliteit. KPN geeft overigens ook meer zenders in HD door. Zo zijn bijv. de regionale zenders bij KPN in HD, bij Ziggo niet. Daar ben ik blij mee want vond het SD beeld van o.a. TV Drenthe niet om aan te zien. En van het weekend nog Formule 1 gekeken op RTL TV (Duitsland). Die is ook in HD in tegenstelling tot bij Ziggo.
Heb de 4K zenders er bij. Love Nature is leuk, XITE 4K stelt weinig voor en er is nog een andere 4K zender met steeds herhalingen.

• Barre73
TFHfony schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:53:
[...]

Nou... Het KPN forum stond net helemaal vol met meldingen. En dan praat ik er niet over 10 ofzo, maar echt VEEL. En op alle storingen als je de meldingen bij elkaar op telt zit je over de 50.000. En dan tel ik de klachten bij XS4ALL & Telfort niet eens mee.
Ik bedoelde ook niet vandaag. Die zie ik ook op nu.nl dus dan mag je ervan uit gaan dat het groot is. Ik bedoelde meer dat het niet landelijk is en al maanden lang. Voor enkele duizenden klanten is er echt wel een probleem met spontaan herstartende decoders maar KPN heeft een paar miljoen ITV klanten.

• ik222
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:10:
[...]

Ik bedoelde ook niet vandaag. Die zie ik ook op nu.nl dus dan mag je ervan uit gaan dat het groot is. Ik bedoelde meer dat het niet landelijk is en al maanden lang. Voor enkele duizenden klanten is er echt wel een probleem met spontaan herstartende decoders maar KPN heeft een paar miljoen ITV klanten.
Ik heb het niet over herstartende ontvangers, het gaat om exact dezelfde problemen als vandaag. Die zijn de afgelopen 4 maanden al minimaal 6 of 7 keer eerder voorgekomen. Vandaag duurde het alles bij elkaar wel extreem lang (daardoor lees je er nu ook zoveel over) maar dezelfde problemen zijn er dus al veel vaker geweest, meestal dan iets van 30 minuten tot een uur.

Dat nieuwe platform is gewoon alles behalve stabiel, vooral ook niet vergeleken met het oude platform wat ik juist altijd geprezen heb omdat het zo stabiel was. Het had overigens ook zeker zijn tekortkomingen maar er waren echt vrijwel nooit storingen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 10-12-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
[...]

Advies KPN bij mij was VDSL te nemen en dan gaat de verhuizing vanzelf. Als ik echter alles zo lees, jouw verhaal staat niet opzichzelf, heb ik er goed aan gedaan mijn order niet door te laten gaan. Ik wacht wel totdat alles klaar is qua aanleg zodat ik in een keer door het standaard aansluit proces heen kan lopen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
[...]

Wauw... Dat gaat niet soepel zeg. Je hebt nu waarschijnlijk een wit kastje met een kartonnetje eromheen. Daar moet een zwart glasvezel kastje op gemonteerd worden en vanwege de gevoeligheid van het systeem moet een monteur dat doen. (Heb ik mij laten vertellen)
Ik moet zeggen dat bij mij niet alles soepel verlopen is, maar. Binnen een week was de omzetting van ADSL naar glas geregeld. En afgelopen week kreeg ik bij problemen dezelfde middag nog een monteur. Welliswaar niet opgelost, maar hij was er toch maar.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit verhaal komt, qua timing, wel op een slecht moment: ;w
plan: Review-recapvideo: Wat vindt het testpanel van de tv-ontvanger van KPN?

Terwijl in een groot deel van Nederland de mensen allerlei problemen ervaren met die fantastische nieuwe IPTV ontvanger...
Probleem is juist; dat ding 'ontvangt' niet goed. :+

Wat dat betreft blinkt KPN weer uit in, de goede en zorgvuldige klantencommunicatie... NOT. :-(

Ik vind de omschrijving "Oplospartij is aangestuurd en onderzoek is gaande." wel vermakelijk. Het lijkt wel alsof die 'oplospartij' z'n werk wel heel letterlijk neemt... Het IPTV gebeuren lost geleidelijk op in de digitale wolk... :+
Vraag me trouwens wel af, wie die oplospartij dan is? Doet KPN dat zelf niet?
Weet iemand dat?

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 11-12-2020 10:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik heb behalve gisteren nog geen problemen gehad met de tv-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:08:
Dit verhaal komt, qua timing, wel op een slecht moment: ;w
plan: Review-recapvideo: Wat vindt het testpanel van de tv-ontvanger van KPN?

Terwijl in een groot deel van Nederland de mensen allerlei problemen ervaren met die fantastische nieuwe IPTV ontvanger...
Probleem is juist; dat ding 'ontvangt' niet goed. :+

Wat dat betreft blinkt KPN weer uit in, de goede en zorgvuldige klantencommunicatie... NOT. :-(

Ik vind de omschrijving "Oplospartij is aangestuurd en onderzoek is gaande." wel vermakelijk. Het lijkt wel alsof die 'oplospartij' z'n werk wel heel letterlijk neemt... Het IPTV gebeuren lost geleidelijk op in de digitale wolk... :+
Vraag me trouwens wel af, wie die oplospartij dan is? Doet KPN dat zelf niet?
Weet iemand dat?
Het woord oplospartij wordt gebruikt door de afdeling die al deze storingen bijhoudt. Dat is eigenlijk altijd het SQC in Hilversum. Zij lossen uiteraard niet zelf iets op maar zetten alles uit en coördineren elke storing.Bij grotere storingen met een team dat elk uur vaak bij elkaar komt (in een call) voor updates en acties.
Oplospartij zal dan in dit geval onder andere de ITV afdeling zijn geweest.

Als er een storing zou zijn met uitgevallen Dslams zou de oplospartij aannemer Allinq kunnen zijn. En zo voorts..

Wat die review betreft: die gaat meer over de ontvanger dan over deze problemen met de gids, opnames etc. Die treffen alle decoders.
Over de Arris VIP5202 zelf lees ik de laatste tijd niet zoveel klachten meer eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 11-12-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die Arris VIP5202 ontvangers zijn prima, daar heb ik geen enkel probleem mee. Met de VIP2952v2 trouwens ook niet (heb er 2 van beide).

Het is alleen echt te hopen dat het probleem in het platform een keer echt opgelost wordt. Krijg een beetje het idee dat ze elke keer iets herstarten waarna het weer kortere of langere tijd werkt maar dat ze het structurele probleem nog altijd niet gevonden of in elk geval niet opgelost hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 11-12-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:39
Ga binnenkort over naar KPN glas. Weet iemand of de experiabox een mogelijkheid heeft om een eigen (open) vpn server te draaien zoals nu m'n eigen TP-link wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

codegro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:15:
Ga binnenkort over naar KPN glas. Weet iemand of de experiabox een mogelijkheid heeft om een eigen (open) vpn server te draaien zoals nu m'n eigen TP-link wel heeft?
Nee, dat kan hij niet. Maar dat is niet iets wat een Raspberry Pi niet op kan lossen voor je. Krijg je ook hogere VPN snelheden en nog meet opties voor terug.

[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 11-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Inderdaad, Pi met Wireguard en hoppa :P
Pagina: 1 ... 29 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen