Dennis-L schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:20:
[...]
Maar hij heeft toch een Genexis Gigabit?
"Maar nu kreeg ik een email dat er een monteur gaat langskomen om het aansluitpunt aan te passen, maar ik heb al een Genexis Gigabit aansluiting."
Dus dat zou dan toch een FXP-100 FTU zijn?
Ik ben afgelopen vrijdag aangesloten, ik snapte ook deze mail niet want mijn NT kastje en wat erin zit is up-to-date, het ging schijnbaar om het aansluitpunt ergens buitenshuis in de wijk die moest nog ''verbonden'' worden.
De klantenservice zei dat het om het NT kastje ging, ondanks dat ik zei van niet. De monteur zei als eerste toen die binnenkwam: oke als het goed is heb je nu ''glas'' signaal want ik heb je zojuist buiten aangesloten.
Hier heeft hij verder ook helemaal niks hoeven te doen op IT gebied, ik heb hem wel gevraagd even een gat te boren en dat was geen probleem haha.
Hier ligt nu een 500-500 lijn, snelheden via bijv speedtest.net zit op circa 490 - 650.
Dit deel over hoe dit bij KPN werkt vond ik ook totaal niet prettig, de eerste monteur zou midden op mijn werkdag komen die moest ik annuleren, de volgende kon 4 werkdagen later (balen..), daarvoor moest ik mij al in bochten wringen om een half uur eerder te kunnen gaan van werk. Dan blijkt dat de monteur helemaal niet bij mij binnen hoefde te zijn (behalve dan voor het controleren van het glas lampje wat ik ook nog wel had kunnen doen). Nu kan ik wellicht ''lastig'' zijn (niet dat ik dit bij KPN gemeld heb, dit is simpelweg hun werkwijze), maar Ziggo/UPC heeft mij in de afgelopen 15 jaar dusdanig verwend met het gemak hoe het bij hun gaat dat dit wel een domper was.. Helaas ligt in mijn nieuwbouwwoning uitsluitend adsl en glas dat ik Ziggo vaarwel heb moeten zeggen.
Verder..
Qua bekabeling had ik op de woonkamer TV na wel een gelukje, de vorige eigenaar had een satelliet en om die reden kennelijk verschillende coax punten in huis.. De coax kabels heb ik als ''trekveer'' gebruikt om UTP door het huis te slingeren. Dan nog een ander pluspuntje, ik heb volgens mij het nieuwste KPN modem gekregen, oftewel hier is WiFi 6 aanwezig.
Momenteel mijn aansluiting: kpn modem/router, eigen switch erop om de UTP aansluitingen uit te breiden. Zelfs (ondanks de goede isolatie van dit huis) op zolder wifi bereik. Tot zover nog geen reden gehad om mijn eigen asus router erbij te zetten. Ook blij dat ik niet voor hun 2 wifi punten gekozen heb als actie maar de 35 euro voor de eerste 6 maanden.
[
Voor 61% gewijzigd door
LopendeVogel op 01-12-2020 05:09
]