HarmoniousVibe schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
Ik heb de dag na de aanleg geconstateerd dat volgens de site er glasvezel kan worden geleverd. Voor de zekerheid maar gebeld en het kon volgens hun echt, zo goed als meteen na de daadwerkelijke aansluiting. De bestelling is dan ook geplaatst. Heb de simkaart voor het meebestelde mobiele abo al ontvangen en volgens de klantenservice ontvang ik begin volgende week het installatiepakket al, waarna ik binnen een halve week al een monteur zou kunnen charteren.
Heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in, omdat de communicatie nogal rommelig verloopt. Heb een brief ontvangen dat er een monteursafspraak is ingepland een maand na de aanvraag. Heb tevens een email ontvangen met een monteursafspraak op de telefonisch besproken datum. Toen dus weer teruggebeld en werd er dus gezegd dat ik zélf een monteursafspraak in moet/kon plannen na ontvangst van het installatiepakket. Er zijn dus potentieel 3 monteursafspraken ingepland, waarvan 2 op hun initiatief, die ze niet terug kunnen vinden in hun systeem.
Nogmaals gevraagd of ze wel zeker weten dat mijn orders wel goed door zijn gekomen (ook omdat de eerste keer de telefoonpersoon het verkeerd had gedaan én mijn e-mail verkeerd had ingetypt, dus nu zit ik met 2 losse bestellingen. 1 voor mobiel en 1 voor thuis). Dit werd bevestigd want "alles staat goed in het systeem". Maar ja, datzelfde systeem heeft me ook voor 2 verschillende data een monteursafspraak doen toekomen, die blijkbaar helemaal niet zijn ingepland, want "die staan niet in het systeem". Ik vraag me af wat er was gebeurd als ik lekker had zitten wachten tot die monteursafpsraak die al dan niet is ingepland en Ziggo door hun had laten opzeggen...
Heb daarom ook geen gebruik gemaakt van de opzegservice. Ik betaal liever een maand extra aan Ziggo dan dat het toch allemaal niet goed is ingepland cq. de glasvezel helemaal niet blijkt te werken, en ik zonder internet zit. Dat kan ik nu écht niet hebben.
Maar we gaan het zien..
Goed plan, Ziggo even aanhouden. Wij zijn 1 1/2 jaar geleden overgestapt van Ziggo naar KPN (naar een KPN adsl). Wij hebben Ziggo en KPN ook zeker drie maanden paralel laten lopen. Inderdaad voor als het moeizaam zou verlopen qua installatie, maar ook voor de gewenning, mijn vriendins mailbox van Ziggo (die nog steeds functioneert

) en ook qua bedrading moest er een en ander verbeterd worden. Als je niet elke euro hoeft om te draaien een luxe en relaxte manier van overstappen.
Dat installeren van dat glasmodempje is zo gepiept, ze schuiven een nieuwe deksel op dat plastic-fantastic-doosje met de glaskabel, en in die deksel zit ook een connector. Vervolgens het zwarte modempje erop, aansluiten, stekker in een stopcontact en klaar. En dat weer aansluiten met een ethernetkabel op de experiabox
Ik had al een Experiabox hangen, dus plug&play. Jij zal nog een Experiabox er bij krijgen. Dat zal wat meer werk worden.
En wat de bestelling en planning betreft. Dat soort processen zijn vergaand geautomatiseerd, daar zitten geen handjes meer tussen. Ik kreeg ook de dag voor de installatie nog een reminder per sms en email. Ook op de doos met de nieuwe tv-ontvanger stond de montage afspraak geprint.
Maar blijft even afwachten. Zeker nu met alle corona perikelen. Dan heb je altijd nog