[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
vr6-only schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:55:
[...]

Probeer dit eens:

Configureer de OpenVPN client om alleen UDPv4/IPv4 te gebruiken en schakel eventueel IPv6 uit bij de clients.
Thanks,

Dat gaan we vandaag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ivm een snelle verhuizing een vraag: er moet internet in een huurwoning geregeld worden (dus ook snel..) en er staat op de meeste sites dat glasvezel beschikbaar is. Maar we kunnen geen aansluitpunt vinden: in hoeverre is dit 'beschikbaar' slecht een administratief vlaggetje of kunnen we ervan uitgaan dat dit dan ook echt snel aansluitbaar is (binnen 1-2 weken)?

We hebben deze huurwoning binnen 1 week geregeld dus geen tijd om veel voor te bereiden. Alles moet nu ook tegelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
superduper schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:14:
Ivm een snelle verhuizing een vraag: er moet internet in een huurwoning geregeld worden (dus ook snel..) en er staat op de meeste sites dat glasvezel beschikbaar is. Maar we kunnen geen aansluitpunt vinden: in hoeverre is dit 'beschikbaar' slecht een administratief vlaggetje of kunnen we ervan uitgaan dat dit dan ook echt snel aansluitbaar is (binnen 1-2 weken)?

We hebben deze huurwoning binnen 1 week geregeld dus geen tijd om veel voor te bereiden. Alles moet nu ook tegelijk..
Is er op jouw adres glasvezel beschikbaar via de postcode check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Arjantje72 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Is er op jouw adres glasvezel beschikbaar via de postcode check?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
@superduper
Als je nergens in de kamer of meterkast een aansluitpunt kan vinden dan ligt de kabel waarschijnlijk nog bij de gevel of in de stoep. Dan kan je er zo drie tot vier weken na bestelling bij optellen voor de aansluiting is gemaakt en werkt. Daar komen dan geen kosten bij, dat dan weer wel.

DM het adres even dan kan ik je zekerheid geven over beschikbaarheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 01-10-2020 18:27 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Barre73 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

@superduper
Als je nergens in de kamer of meterkast een aansluitpunt kan vinden dan ligt de kabel waarschijnlijk nog bij de gevel of in de stoep. Dan kan je er zo drie tot vier weken na bestelling bij optellen voor de aansluiting is gemaakt en werkt.
DM het adres even dan kan ik je zekerheid geven daarover.
... en dat is als het in een keer goed gaat. Toen hier de wijkcentrale werd opgeleverd, bleek de ene helft helemaal niet en de andere helft verkeerd aangesloten |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Raven schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

... en dat is als het in een keer goed gaat. Toen hier de wijkcentrale werd opgeleverd, bleek de ene helft helemaal niet en de andere helft verkeerd aangesloten |:(
Tja. En die andere twee miljoen zijn wel goed. Je weet het niet maar dit kan natuurlijk ook een netwerk van jaren geleden zijn en dan zijn die fouten er al wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik zit al jaren bij KPN en ben op zich ook wel tevreden. Mijn kinderen worden echter groter en stabiel en snel wifi door het huis wordt steeds meer gevraagd. Nu heb ik op diverse plekken in huis UTP aan laten sluiten en nu dus een KPN versterker op alle drie de verdiepingen staan. Echter, door de ongunstige plaatsing van de UTP poorten in de slaapkamers en nieuwbouw met dikke muren en veel ijzer heeft kind 1 geen wifi als de versterker bij kind 2 staat en andersom.

Bovendien blijft het nadeel van die versterkers dat apparaten de verbinding tot op het laatste moment vast proberen te houden waardoor je soms als je de trap op loopt nog op je laatste verbindingsstreepje van beneden verbonden zit, terwijl je naast de versterker op de verdieping staat.

Ik zou dit laatste als ik het goed begrijp kunnen oplossen met mesh. Wat ik echter niet begrijp is hoe een niet bekabeld apparaat door het hele huis dezelfde internetsnelheid kan leveren. Ik heb altijd geleerd dat signaalsterkte afneemt met afstand. Daarbij zou ik dan een bestaand systeem moeten wegdoen voor een duur nieuw systeem waarvan het de vraag is of de situatie beter wordt.

Liefst zou ik een extra versterker bijkopen, maar KPN biedt ze niet meer aan. Dus nu in dubio.
Is mesh (en dan KPN mesh of eerder iets als Ubiquiti?) echt zoveel beter met zoveel meer bereik ondanks muren en vloeren? Of zal ik uiteindelijk net zoveel units nodig hebben als nu versterkers?
En zijn die KPN versterkers niet anders in te regelen zodat ze eerder het signaal van elkaar overnemen als ik met mijn laptop of iPhone door het huis wandel?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
coelho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:52:
Ik zit al jaren bij KPN en ben op zich ook wel tevreden. Mijn kinderen worden echter groter en stabiel en snel wifi door het huis wordt steeds meer gevraagd. Nu heb ik op diverse plekken in huis UTP aan laten sluiten en nu dus een KPN versterker op alle drie de verdiepingen staan. Echter, door de ongunstige plaatsing van de UTP poorten in de slaapkamers en nieuwbouw met dikke muren en veel ijzer heeft kind 1 geen wifi als de versterker bij kind 2 staat en andersom.

Bovendien blijft het nadeel van die versterkers dat apparaten de verbinding tot op het laatste moment vast proberen te houden waardoor je soms als je de trap op loopt nog op je laatste verbindingsstreepje van beneden verbonden zit, terwijl je naast de versterker op de verdieping staat.

Ik zou dit laatste als ik het goed begrijp kunnen oplossen met mesh. Wat ik echter niet begrijp is hoe een niet bekabeld apparaat door het hele huis dezelfde internetsnelheid kan leveren. Ik heb altijd geleerd dat signaalsterkte afneemt met afstand. Daarbij zou ik dan een bestaand systeem moeten wegdoen voor een duur nieuw systeem waarvan het de vraag is of de situatie beter wordt.

Liefst zou ik een extra versterker bijkopen, maar KPN biedt ze niet meer aan. Dus nu in dubio.
Is mesh (en dan KPN mesh of eerder iets als Ubiquiti?) echt zoveel beter met zoveel meer bereik ondanks muren en vloeren? Of zal ik uiteindelijk net zoveel units nodig hebben als nu versterkers?
En zijn die KPN versterkers niet anders in te regelen zodat ze eerder het signaal van elkaar overnemen als ik met mijn laptop of iPhone door het huis wandel?
Deze versterker heb ik ook en is gewoon op Marktplaats te vinden hoor. Ook al levert KPN ze niet meer. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Barre73 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Deze versterker heb ik ook en is gewoon op Marktplaats te vinden hoor. Ook al levert KPN ze niet meer. Werkt prima.
Zeker, en ook snel, ik heb naast de bedrade versterkers ook gewoon 200/200 verbinding. Feit blijft wel dat ze niet lekker van de een naar de ander overgaan als je door het huis beweegt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20
coelho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Ik zou dit laatste als ik het goed begrijp kunnen oplossen met mesh. Wat ik echter niet begrijp is hoe een niet bekabeld apparaat door het hele huis dezelfde internetsnelheid kan leveren. Ik heb altijd geleerd dat signaalsterkte afneemt met afstand. Daarbij zou ik dan een bestaand systeem moeten wegdoen voor een duur nieuw systeem waarvan het de vraag is of de situatie beter wordt. [...]
Wat je eigenlijk wil is een AP met handover en een bedrade backbone. Die zijn er zeker een aantal, zoals bijv. Orbi Mesh, maar volgens mij doet KPN SuperWifi het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
volgens mij heb ik Allinq (ja, zij regelen hier de aansluiting) tegen hun zere beentje getrapt :+
eerst stond op fourstack mijn adres glasvezel "beschikbaar", nu niet meer, terwijl de buren allemaal wel de mogelijkheid hebben tot glasvezel...
ondanks dat ik toch nog een paar keer gebeld heb gebeurt er niks meer...
denk dat ik maar eens dat telefoonnummer wat ik elke maand van KPN gesmst krijg ga bellen en de pre-order maar gewoon ga cancelen, ben er eigenlijk wel klaar met dit hoofdpijn dossier...
het is jammer, maar ik moet maar accepteren dat ik voor upload de hoofdprijs ga betalen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
geenwindows schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:53:
volgens mij heb ik Allinq (ja, zij regelen hier de aansluiting) tegen hun zere beentje getrapt :+
eerst stond op fourstack mijn adres glasvezel "beschikbaar", nu niet meer, terwijl de buren allemaal wel de mogelijkheid hebben tot glasvezel...
ondanks dat ik toch nog een paar keer gebeld heb gebeurt er niks meer...
denk dat ik maar eens dat telefoonnummer wat ik elke maand van KPN gesmst krijg ga bellen en de pre-order maar gewoon ga cancelen, ben er eigenlijk wel klaar met dit hoofdpijn dossier...
het is jammer, maar ik moet maar accepteren dat ik voor upload de hoofdprijs ga betalen...
Allinq wordt volgens mij ingehuurd door Netwerk NL, en doen ze niet rechtstreeks glasvezelnetwerken en PoP's aanleggen.
Raar verhaal wat je schrijft, maar hebben deze buren nu ook al daadwerkelijk een glasvezel aansluitpunt in de meterkast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Soundwork schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Allinq wordt volgens mij ingehuurd door Netwerk NL, en doen ze niet rechtstreeks glasvezelnetwerken en PoP's aanleggen.
Raar verhaal wat je schrijft, maar hebben deze buren nu ook al daadwerkelijk een glasvezel aansluitpunt in de meterkast zitten?
klopt, dat zijn ze ja.
ja zeker, die is tegelijkertijd met die van mij aangesloten, enkel heb ik vorig jaar al een pre-order geplaatst en zouden ze dus ook direct de boel 'abbo' gereed dienen op te leveren. (dit hebben ze zelf ook aangegeven) de oplevering is nog steeds niet gedaan. wel X zeggen maar niet doen, zeg dan helemaal niks...
keek vandaag eens voor de grap op fourstack en bij mij staat nu geen ftth aanwezig, bij de buren wel...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
geenwindows schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

klopt, dat zijn ze ja.
ja zeker, die is tegelijkertijd met die van mij aangesloten, enkel heb ik vorig jaar al een pre-order geplaatst en zouden ze dus ook direct de boel 'abbo' gereed dienen op te leveren. (dit hebben ze zelf ook aangegeven) de oplevering is nog steeds niet gedaan. wel X zeggen maar niet doen, zeg dan helemaal niks...
keek vandaag eens voor de grap op fourstack en bij mij staat nu geen ftth aanwezig, bij de buren wel...
Jouw adres staat nog op dezelfde status maar met 1 verschil. De geplande aansluitdatum van 28 sept staat nog ingevuld. Die is dus verlopen en dat zorgt ervoor dat Fourstack het niet meer ziet als beschikbaar. Dat kan op 2 manieren veranderen: plandatum aanpassen naar de toekomst of adres werkelijk aansluiten en opleveren. Meestal passen aannemers die verlopen data op de maandag erna weer aan.

Laat allemaal niet onverlet dat Allinq loopt te klooien... Maar niet specifiek op jou gericht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Jouw adres staat nog op dezelfde status maar met 1 verschil. De geplande aansluitdatum van 28 sept staat nog ingevuld. Die is dus verlopen en dat zorgt ervoor dat Fourstack het niet meer ziet als beschikbaar. Dat kan op 2 manieren veranderen: plandatum aanpassen naar de toekomst of adres werkelijk aansluiten en opleveren. Meestal passen aannemers die verlopen data op de maandag erna weer aan.

Laat allemaal niet onverlet dat Allinq loopt te klooien... Maar niet specifiek op jou gericht hoor.
mijn grootste ergens is dat ze in je gezicht (en door de telefoon) van alles zeggen maar als het er op aan komt, dan weten ze weer van niks. Als je tegen mij zegt dat je me terug belt, dan doe je dat. een keer vergeten kan gebeuren, maar niet 2x...
Hier in een andere wijk hebben ze in 2 maanden de boel zonder problemen opgeleverd, van schouwen tot aan de nameting (de betreffende persoon herkende mijn verhaal, dus zelfde groep)
vind het wel slecht van KPN (de hoofd afdeling) dat ze dit gewoon 'accepteren'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
geenwindows schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

mijn grootste ergens is dat ze in je gezicht (en door de telefoon) van alles zeggen maar als het er op aan komt, dan weten ze weer van niks. Als je tegen mij zegt dat je me terug belt, dan doe je dat. een keer vergeten kan gebeuren, maar niet 2x...
Hier in een andere wijk hebben ze in 2 maanden de boel zonder problemen opgeleverd, van schouwen tot aan de nameting (de betreffende persoon herkende mijn verhaal, dus zelfde groep)
vind het wel slecht van KPN (de hoofd afdeling) dat ze dit gewoon 'accepteren'.
Dat accepteren ze ook niet zomaar. Het is alleen verschrikkelijk lastig om het bij te sturen als opdrachtgever. Zeker in deze tijd waarbij je veel vanuit huis moet doen, ook de overleggen.
Ik zal jouw adres naar de KPN projectleider sturen als voorbeeld van het niet goed plannen en niet communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:18
KPN Glasvezel is hier, Breda-Oost Brabantplein/Heusdenhout, bij aanleg wel een flink drama. Al aangekondigd met een brief eind vorig jaar. Door corona is het graven in de straten uitgesteld van maart/april naar juni. Toen leek via Fourstack het nog een kwestie van weken (begin juli stond er als datum) te zijn voordat aansluitingen in huis gerealiseerd zouden worden. Zonder communicatie werd dat uitgesteld naar eind van dit jaar. Las ik hier in dit topic want communiceren is niet iets wat KPN doet.

Daarom via Twitter maar eens aan KPN Netwerk gevraagd wat de status was. Op een vrijdagochtend ... en kreeg die middag een reactie dat er nog geen definitieve planning was gemaakt en dat er een brief zou komen als de planning rond was. Vreemd genoeg vond ik die brief voor de aansluiting in huis de dag er na al in mijn brievenbus. Oh de ironie :-)

1,5 week geleden kwamen ze langs in ons appartementencomplex maar alleen de bewoners met een aansluiting in de straat via de achterkant van het complex werden aangesloten. De rest werd aan de voordeur verteld dat er iets mis was met de buizen/kabels bij de voorkant van het complex voor de overige aansluitingen. En dat dat eerst weer gefikst moest worden. Navraag deze week bij KPN leverde op dat het een misverstand bleek te zijn bij hen. En er wordt weer contact opgenomen met de bewoners voor de aansluitingen. Ooit ...

Kortom, hoe kun je het vertrouwen bij je klanten tot een nulpunt laten dalen en ook gewoon nauwelijks tot niets communiceren bij een traject dat al 10 maanden duurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Marcel71 op 04-10-2020 22:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Marcel71 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
KPN Glasvezel is hier, Breda-Oost Brabantplein/Heusdenhout, bij aanleg wel een flink drama. Al aangekondigd met een brief eind vorig jaar. Door corona is het graven in de straten uitgesteld van maart/april naar juni. Toen leek via Fourstack het nog een kwestie van weken (begin juli stond er als datum) te zijn voordat aansluitingen in huis gerealiseerd zouden worden. Zonder communicatie werd dat uitgesteld naar eind van dit jaar. Las ik hier in dit topic want communiceren is niet iets wat KPN doet.

Daarom via Twitter maar eens aan KPN Netwerk gevraagd wat de status was. Op een vrijdagochtend ... en kreeg die middag een reactie dat er nog geen definitieve planning was gemaakt en dat er een brief zou komen als de planning rond was. Vreemd genoeg vond ik die brief voor de aansluiting in huis de dag er na al in mijn brievenbus. Oh de ironie :-)

1,5 week geleden kwamen ze langs in ons appartementencomplex maar alleen de bewoners met een aansluiting in de straat via de achterkant van het complex werden aangesloten. De rest werd aan de voordeur verteld dat er iets mis was met de buizen/kabels bij de voorkant van het complex voor de overige aansluitingen. En dat dat eerst weer gefikst moest worden. Navraag deze week bij KPN leverde op dat het een misverstand bleek te zijn bij hen. En er wordt weer contact opgenomen met de bewoners voor de aansluitingen. Ooit ...

Kortom, hoe kun je het vertrouwen bij je klanten tot een nulpunt laten dalen en ook gewoon nauwelijks tot niets communiceren bij een traject dat al 10 maanden duurt.
Herkenbaar...
Vorig jaar hier hetzelfde traject met KPN en KPN netwerk in Bavel. Ik dacht dat Ziggo beroerd was met communicatie, maar deze 2 clubs winnen met een straatlengte.
Wat origineel in juni opgeleverd zou worden werd uiteindelijk januari. En de informatie voorziening? Pffff....
De verbinding zelf is gelukkig uitstekend.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hue, sinds wanneer zijn er zenders waar je helemaal niet mag pauzeren en/of terugspoelen? Ik krijg nu de melding op RTL7 dat de zender enkel liveweergave toestaat. Nog nooit eerder meegemaakt, dat is toch wel het toppunt van achterlijkheid van die zenders; dat zou wel eens de druppel kunnen zijn voor mij om het TV-abonnement er helemaal uit te knikkeren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:44:
Hue, sinds wanneer zijn er zenders waar je helemaal niet mag pauzeren en/of terugspoelen? Ik krijg nu de melding op RTL7 dat de zender enkel liveweergave toestaat. Nog nooit eerder meegemaakt, dat is toch wel het toppunt van achterlijkheid van die zenders; dat zou wel eens de druppel kunnen zijn voor mij om het TV-abonnement er helemaal uit te knikkeren.
Net hier nog even geprobeerd maar geen probleem mee. Kan alle RTL zenders gewoon pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:44:
Spoelen mag bij de RTL zenders al een tijdje niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Precies, pauzeren kan wel (en daarna in de delta tussen het pauze punt en de live uitzending spoelen), maar "gewoon" spoelen kan niet.

Lossen wij op door het op te nemen: in opnames kan je wel spoelen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 16:03
Hmmbob schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
Precies, pauzeren kan wel (en daarna in de delta tussen het pauze punt en de live uitzending spoelen), maar "gewoon" spoelen kan niet.

Lossen wij op door het op te nemen: in opnames kan je wel spoelen.
Ik mag echt hopen dat ze het spoelen in opnames echt niet gaan blokkeren!
Wij nemen, op de commerciële, bijna alles op om later lekker reclame-loos te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je kunt opnames wel pauzeren en spoelen, maar teruggekeken uitzendingen van de commerciële zenders zijn niet skipbaar qua reclameblokken. Da's al geruime tijd zo.

Maar nog erger; een live gepauzeerde opname op de BBC kun je ook niet meer spoelen. En als 'ie vantevoren is opgenomen, dan weer wel. 8)7
Terwijl de BBC notabene de UK publieke (!) omroep is. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Arjantje72 @Hmmbob
Nee, ik weet waar jullie het over hebben. Maar het ging echt om *pauzeren* en *terugspoelen* in een Live-uitzending. Toen ik dat op RTL7 probeerde bij de uitzending van GP Magazine kreeg ik de tijdbalk te zien met een melding (ongeveer, uit herinnering :P) "Deze zender staat uitsluitend Live-weergave toe". (-edit- "Voor deze zender is het alleen toegestaan om live te kijken") Ik mocht de uitzending *niet* pauzeren en ik mocht ook niet kiezen om terug te spoelen. Begin gemist was ook niet op te roepen... Dus het gaat niet om het vooruit spoelen in begin gemist; ik mocht de uitzending simpelweg niet op pauze zetten noch terugspoelen in mijn buffer.

-edit- Ik ben niet de enige die het in de afgelopen 24 uur is opgevallen kennelijk:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1097401#post1097401
Vooralsnog denk ik dat het niet voor alle uitzendingen geldt.

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 06-10-2020 15:19 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier merkte ik gisteren ook dat een live programma van RTL niet meer gepauzeerd kon worden. Echt te bizar voor woorden, er kijken al steeds minder mensen TV en toch blijven contenteigenaren het maar onaantrekkelijker maken. Bij het programma dat een uur later op dezelfde zender was kon het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 06-10-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34
Hallo Tweakers,

Over ongeveer 2 maanden loop mijn abonnement van Budget Thuis af. Heb daar nu 500/500 glasvezel. Mijn actieperiode is afgelopen en zit nu op €67,50 per maand voor de laatste paar maanden (Al zou ik ook nog €5 combinatiekorting horen te krijgen).

Als ik ga kijken voor een nieuw abonnement kom ik bij KPN uit. Nu vraag ik me echter af of de Superwifi de meerprijs waard is? Voor een 500/500 abonnement zou ik op €65 per maand komen, met de keuze tussen 2 superwifi punten of 6 maanden voor €35 (€180 korting dus).

Nu heb ik zelf een Nighthawk AX4 AX3000 WiFi Router(RAX40) in gebruik. Om een of andere reden heb ik in mijn woonkamer op mijn laptop vaak last van wegvallende/slechte verbinding, terwijl als ik dan een speedtest doe ik alsnog rond de 200 mb/s kom. Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)

Ik zie dat bij KPN je nu een nieuwe V12 box krijgt die ook Wifi 6 heeft.

tl;dr een paar vragen die ik heb:
1. Hoe kan ik mijn huidige slechte wifi connectie oplossen?
2. Is KPN superwifi aan te raden voor de netto kosten van €180?
3. Heeft mijn eigen Nighthawk AX4 router nog meerwaarde boven een Xperia Box V12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
ivo001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
Hallo Tweakers,

Over ongeveer 2 maanden loop mijn abonnement van Budget Thuis af. Heb daar nu 500/500 glasvezel. Mijn actieperiode is afgelopen en zit nu op €67,50 per maand voor de laatste paar maanden (Al zou ik ook nog €5 combinatiekorting horen te krijgen).

Als ik ga kijken voor een nieuw abonnement kom ik bij KPN uit. Nu vraag ik me echter af of de Superwifi de meerprijs waard is? Voor een 500/500 abonnement zou ik op €65 per maand komen, met de keuze tussen 2 superwifi punten of 6 maanden voor €35 (€180 korting dus).

Nu heb ik zelf een Nighthawk AX4 AX3000 WiFi Router(RAX40) in gebruik. Om een of andere reden heb ik in mijn woonkamer op mijn laptop vaak last van wegvallende/slechte verbinding, terwijl als ik dan een speedtest doe ik alsnog rond de 200 mb/s kom. Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)

3. Heeft mijn eigen Nighthawk AX4 router nog meerwaarde boven een Xperia Box V12?
Op het forum van KPN zijn nogal wat negatieve reacties en problemen met de SuperWifi's te lezen. Ik zou de korting pakken en zelf investeren in (provider-onafhankelijke) access-points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

UTP naar iedere verdieping trekken en daar een access point aan koppelen.
Ik heb zelf momenteel 5 x een TP-Link Deco M5, twee beneden, twee op de 1e verdieping en 1 op zolder.
En als UTP niet mogelijk is deze Deco's op een paar strategische plekken plaatsen zodat ze toch met elkaar een goede wireless backhaul kunnen vormen en dat je je wifi black spots bereikt.

Maar zonder de mogelijkheid tot UTP trekken zou ik voor de Deco m9 kiezen, want die hebben een dedicated wireless backhaul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
Hallo Tweakers,

waarom heb je zo'n dure router met 802.11ax als je laptop het niet ondersteunt? ;) 200 milibit/s is inderdaad erg weinig, ik ga er maar even vanuit de je Megabit/s Mb/s bedoelt ;)

Wat bedoel je met wegvallende verbindingen? Doet de wifi het niet? Laden websites niet? Zijn downloads traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hallo Tweakers,

En om alleen de laatste vraag even te beantwoorden: Dat is niet relevant. Die Box12 krijg je sowieso. Dus mocht je toch besluiten naar KPN te gaan dan kan je prima de Box 12 uitproberen.
Hangt die Nighthhawk direct aan de NT van Budget? Of achter de Experiabox van Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:38
Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)
Eerste wat ik zou doen ax chip upgrade kost niet zoveel meer op ali https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
mcetweaker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb zelf momenteel 5 x een TP-Link Deco M5, twee beneden, twee op de 1e verdieping en 1 op zolder.
En als UTP niet mogelijk is deze Deco's op een paar strategische plekken plaatsen zodat ze toch met elkaar een goede wireless backhaul kunnen vormen en dat je je wifi black spots bereikt.

Maar zonder de mogelijkheid tot UTP trekken zou ik voor de Deco m9 kiezen, want die hebben een dedicated wireless backhaul.
Ik woon sinds maart in deze woning, maar ik heb geen idee of er ergens een leiding is die ik kan gebruiken om een kabel te trekken. Er is geen internet aansluiting boven op het moment.
borft schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

waarom heb je zo'n dure router met 802.11ax als je laptop het niet ondersteunt? ;) 200 milibit/s is inderdaad erg weinig, ik ga er maar even vanuit de je Megabit/s Mb/s bedoelt ;)

Wat bedoel je met wegvallende verbindingen? Doet de wifi het niet? Laden websites niet? Zijn downloads traag?
Had destijds een oude xperia box van Budget thuis en die beviel niet zo goed. Toen kwam er een aanbieding/prijsfout langs en heb ik die Nighthawk router voor €96 kunnen kopen. Leek me wel mooi on met Wifi 6 toekomstbestendig te zijn. Zeker omdat de PS5 er ook gebruik van kan maken en steeds meer mobieltjes ook.

Mijn laptop is trouwens een Asus G551JM. Inmiddels al wat meer upgrades gedaan zoals een 1TB Crucial MX500 als primaire opslag en Kingston HyperX Impact HX321LS11IB2K2/16 geheugen. Bedoelde natuurlijk Mb/s :)

Wat betreft de wegvallende verbinding heb ik 2 speedtests opgenomen. Soms duurt het al een tijd voordat hij verbinding lijkt te maken en aan de test kan beginnen. De verbinding lijkt soms helemaal vast te lopen en dan te vervallen naar een heel andere waarde. Twee videos heb ik hier geupload: https://drive.google.com/...0y5x7kd0PK8uy?usp=sharing
Barre73 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

En om alleen de laatste vraag even te beantwoorden: Dat is niet relevant. Die Box12 krijg je sowieso. Dus mocht je toch besluiten naar KPN te gaan dan kan je prima de Box 12 uitproberen.
Hangt die Nighthhawk direct aan de NT van Budget? Of achter de Experiabox van Budget?
De Xperia Box V10 van budget thuis hangt aan de glasvezel module. Mijn Nighthawk router hangt dan aan de Xperia Box V10, en de wireless van de V10 staat uit
saharoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Eerste wat ik zou doen ax chip upgrade kost niet zoveel meer op ali https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ;)
Op Ali want meer levertijd dan in nederland, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Past die in mijn laptop?
https://rog.asus.com/arti...ptops/g551-upgrade-guide/
Als ik op tweakers de specs zoek van mijn huidige kaart heeft die mini-PCI Express interface en die jij noemt M.2? Overigens zie ik dat er een non-pro en een pro versie is, maar zie geen verschil?
https://tweakers.net/pric...e/1336778;1387436;340462/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:38
Dan deze kopen € 17,77 35%OFF | M.2 Naar Mini Pci-E Wifi Adapter Intel 9260 AX200 Draadloze 2030Mbps Bluetooth 5.0 Wifi Kaart 9260NGW 802.11ac 160Mhz 2.4G/5G
https://a.aliexpress.com/_BTUM0R

Wel de ax selecteren rechts :)

[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 08-10-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ivo001 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:40:
[...]

Ik woon sinds maart in deze woning, maar ik heb geen idee of er ergens een leiding is die ik kan gebruiken om een kabel te trekken. Er is geen internet aansluiting boven op het moment.
als draadloze dekking of utp kabel trekken een probleem is, kun je altijd nog powerline overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
@ivo001 & @mcetweaker
Ik heb een 2-onder-1-kap woning uit 1999.
Achter mijn EB v8 (wifi uit) heb ik een Synology RT1900ac (wifi uit) en daarop zit een Deco M9 in AP-mode, naast deze Deco gaat er ook TL-WPA8630P powerline naar zolder.
Aan de voorzijde op de BG heb ik een Deco M9 bedraad aangesloten.
Aan de achterzijde op de 1e de tweede Deco M9 ook bedraad aangesloten.
Vervolgens op zolder de derde Deco M9 draadloos neergelegd. (Ik heb hier wel een leiding met een coax erin, maar die zit helaas muurvast en dus niet vervangbaar voor UTP)
De powerline naar zolder is trager dan mijn draadloze Deco M9...

Met deze setting heb ik in het hele huis goede draadloze dekking (overal volle snelheid 100/100 bij een speedtest) welke ook nog lekker roamd, kan dus vrij tijdens een video-call door het huis lopen zonder haperingen.

[ Voor 3% gewijzigd door St00mwals op 08-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:27:
Met deze setting heb ik in het hele huis goede draadloze dekking (overal volle snelheid 100/100 bij een speedtest) welke ook nog lekker roamd,
Zover ik weet wordt WiFi roaming voornamelijk bepaald door de client en niet door de AP. Draai je nog speciale software op de client om de roaming te ondersteunen? Zie je je client inderdaad schakelen als je dichterbij een ander AP komt?
(Want zover ik weet schakelen de meeste clients pas als ze het signaal verliezen, maar dan heb je dus geen 'lekkere roaming'...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56
Lizard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Ik ben zelf de pandeigenaar, maar ben wel aangesloten bij een VVE.
Maar hier in de stad bij 2 andere postcodes van kennissen zijn de datums bij fourstack ook verdwenen. Vandaar mijn (misschien iets te voorbarige) conclusie.
Kleine update van mijn kant, gisteren naar een informatie-stand geweest hier in de stad en gevraagd wat de status is. Daar hebben ze mijn postcode gecontroleerd en in het systeem staat dat de aanvraag door de VVE geblokkeerd is. Volgens de vriendelijke KPN medewerker klopt dit niet en kan de VVE dit niet blokkeren. Er is een case aangemaakt en ik word op de hoogte gehouden.
To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Muis666 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Zover ik weet wordt WiFi roaming voornamelijk bepaald door de client en niet door de AP. Draai je nog speciale software op de client om de roaming te ondersteunen? Zie je je client inderdaad schakelen als je dichterbij een ander AP komt?
(Want zover ik weet schakelen de meeste clients pas als ze het signaal verliezen, maar dan heb je dus geen 'lekkere roaming'...)
De Deco M9 is een mesh systeem en die zorgt voor de overdracht van de cliënt naar een ander AP, dit werkt zonder onderbreking. Dat is het voordeel van een mesh-systeem.
Alleen werkt de ene mesh niet samen met de mesh van een ander merk, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

De Deco M9 is een mesh systeem en die zorgt voor de overdracht van de cliënt naar een ander AP, dit werkt zonder onderbreking. Dat is het voordeel van een mesh-systeem.
De Deco kan wellicht suggesties doen (802.11k/r/v), maar het daadwerkelijke switchen van clients naar verschillende AP's wordt gedaan door de client (Zie Smallnetbuilder), Blijkbaar heb jij een client die goed werkt met je Deco's maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lizard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Kleine update van mijn kant, gisteren naar een informatie-stand geweest hier in de stad en gevraagd wat de status is. Daar hebben ze mijn postcode gecontroleerd en in het systeem staat dat de aanvraag door de VVE geblokkeerd is. Volgens de vriendelijke KPN medewerker klopt dit niet en kan de VVE dit niet blokkeren. Er is een case aangemaakt en ik word op de hoogte gehouden.
To be continued.
Fijn dat het een vriendelijke medewerker was maar een VVE kan het wel degelijk blokkeren. Om bij de individuele appartementen te komen (waar de VVE niets over te zeggen heeft) moet je altijd langs of over algemene ruimtes of muren en dat is aan de VVE als orgaan.
De VVE beslist in een ALV met meerderheid van stemmen of ze akkoord gaan met de aanleg en met de werkwijze. Zo niet, dan geen aanleg. Ik heb het al vele malen gezien helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Alleen werkt de ene mesh niet samen met de mesh van een ander merk, volgens mij.
Volgens mij haal je nu dingen door elkaar. Mesh is een architectuur, waarbji nodes (AP's in deze context), via elkaar bij de router kunnen komen, itt de klassieke ster.

Roaming tussen APs is iets anders. Dit wordt, zoals al opgemerkt, beslist door de clients, niet door de AP's. De AP's kunnen wel helpen, door bv hints te geven, of clients te kicken, zodat ze naar een ander AP hoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Barre73 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Fijn dat het een vriendelijke medewerker was maar een VVE kan het wel degelijk blokkeren. Om bij de individuele appartementen te komen (waar de VVE niets over te zeggen heeft) moet je altijd langs of over algemene ruimtes of muren en dat is aan de VVE als orgaan.
De VVE beslist in een ALV met meerderheid van stemmen of ze akkoord gaan met de aanleg en met de werkwijze. Zo niet, dan geen aanleg. Ik heb het al vele malen gezien helaas...
Ik wacht het even af, van wat ik begrepen heb zou het door dezelfde buis als Ziggo gaan lopen aan de buitenkant. Dus het zou niet extra storend zijn want die buis is er al. En van de VVE heb ik als eigenaar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

Ik wacht het even af, van wat ik begrepen heb zou het door dezelfde buis als Ziggo gaan lopen aan de buitenkant. Dus het zou niet extra storend zijn want die buis is er al. En van de VVE heb ik als eigenaar nog niets gehoord.
lijkt mij niet. hier was de kruipruimte onbereikbaar en heb ik ook aangegeven om via de bestaande buizen naar binnen te gaan, ze vertelde mij dat ze niet via die van Ziggo naar binnen mogen komen. (enkel via de bestaande buis van de koper kabel van KPN)
maar als appartement eigenaar ben jij dan niet lid van de VVE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
geenwindows schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

lijkt mij niet. hier was de kruipruimte onbereikbaar en heb ik ook aangegeven om via de bestaande buizen naar binnen te gaan, ze vertelde mij dat ze niet via die van Ziggo naar binnen mogen komen. (enkel via de bestaande buis van de koper kabel van KPN)
maar als appartement eigenaar ben jij dan niet lid van de VVE?
Jawel, ik ben ook lid van de VVE. Maar de ledenvergadering is vanwege Corona tot nader order uitgesteld. Dus op dit moment weet ik niets. En ik heb ook geen mailing gehad oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 14:48
Hallo medetweakers,

Ik zit met een probleem dat mijn wifi het helemaal niet meer doet sinds afgelopen maandagavond 5-10.
Via een chromecast zaten wij via de app tv te kijken boven, totdat de wifi uitviel en het dus niet meer deed, kan gebeuren, gaan slapen en de volgende dag eens kijken of de wifi het weer doet.

Helaas de volgende dag, onze wifi stond niet in de lijst en kon ook geen verbinding maken. Meerdere resets gedaan, maar niks lukte. Via de chat contact gezocht, die kon mij niet helpen, toen telefonisch gebeld en die kreeg het via afstand ook niet voor elkaar. Het gekke is, het vaste internet doet het nog steeds (zoals ook de tv) alleen de wifi wilt op de 1 of andere manier niet tevoorschijn komen in de lijst. Via een herstel met hulp van iemand van KPN lukte het even om een paar minuten verbinding te krijgen via de wifi, maar viel dus al weer snel weg. Degene dacht dat dit aan de experia box 10a lag en heb een nieuwe toegestuurd gekregen.

De volgende dag (woensdag 07-10), de nieuwe experia box opgehaald en oude terug ingeleverd en geïnstalleerd, verbonden met wifi en wederom hetzelfde probleem. Werkende wifi voor 1 minuut en viel daarna weer direct weg. Komt ook niet meer tevoorschijn, op meerdere apparaten geprobeerd, maar is dus weer compleet weg. Wederom doet internet via de kabel het wel, alleen de wifi niet. Weer contact gehad met iemand van KPN, die het ook niet snapte, want er waren geen storingen oid zichtbaar in onze wijk. Deze had beloofd een monteur langs te laten komen, die contact op zou zoeken met mij om een afspraak te maken. Hierin nagevraagd wat zij nog meer konden betekenen, omdat ik momenteel ook thuis werk en ik ook wifi nodig heb. Hij gaf aan mij tegemoet te kunnen komen met een simkaart om te kunnen verbinden voor het gebruik van een hotspot, ik heb geen telefoon abonnement bij KPN, maar dit was schijnbaar geen probleem. Ze hadden nog oude simkaarten, die ze eigenlijk niet meer geven, maar om toch tot een tegemoetkoming te komen gaven ze aan dat als de monteur niet snel langs kon komen, dit te kunnen aanbieden.

Vrijdag 09-10 tot aan de middag nog niks vernomen van KPN en dus maar weer gebeld. Ik kreeg toen weer iemand aan de lijn (die weer heel 'haar' lijstje af moest werken met standaard vragen die ze moest stellen). Maar ze had naar mijn idee er niet echt veel verstand ervan. Meerdere keren in de 'wacht' gezet omdat ze dingen moest navragen en na een hoop uitleg uiteindelijk het probleem kunnen bespreken. Kwam dus uit op een 'betaalde' monteur die langs moest komen, omdat het probleem niet bij hun lag. Aangegeven dat ik tot op heden nog helemaal geen problemen had gehad sinds aansluiting (waarbij de installateur vanwege corona, het installatiepakket binnen 5 min had aangesloten en toen weg was, waar normaal dus alles wordt nagelopen of alles werkt). Die installateur gaf ook aan, dat als de corona gekte weer voorbij was en bepaalde zaken niet goed waren, ik een afspraak kon maken om alsnog het hele het installatiepakket volledig door te kunnen lopen. Alles werkte prima (tot aan afgelopen maandag) dus dit was niet nodig.
Nu vertelde de dame aan de telefoon dat ze mij ten eerste geen simkaart met databundel kon aanbieden om een hotspot te maken, omdat ik geen telefoon abonnement heb bij KPN en de tegemoetkoming was dat zij een monteur 'gratis' langs zou sturen om alles na te kijken. Deze kan dan dus wel pas donderdag 15-10 langskomen.. waardoor ik en mijn vriendin dus anderhalve week geen wifi hebben en alles ook via onze databundel gebruiken (MB's gaan hard..). Uiteindelijk kon zij me niks meer bieden en was ik niet tevreden over de 'hulp' die mij werd geboden, dus opgehangen en de afspraak staat nu voor donderdag.

Het zit mij nu nog eigenlijk niet lekker, want bepaalde afspraken die de betreffende collega van woensdag had beloofd, zijn niet nagekomen door de collega die ik vandaag sprak. En uiteindelijk komt er nu pas donderdag iemand langs, waardoor ik dus nog een hele week zonder wifi zit.

Om een lang verhaal kort te maken, hebben jullie nog ideeën wat dit probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Dus wifi is sinds afgelopen maandag weggevallen, bij reset kwam wifi even terug, toen werkende wifi voor ong 1 min, viel weer weg en wifi is daarna nergens meer te vinden. Nieuwe experiabox 10a gekregen (ik heb geen boosters oid), hetzelfde probleem, werkende wifi voor ong 1 min, viel weer weg en weer was de wifi nergens te bekennen op meerder apparaten.
Wat zou ik nog kunnen bespreken met KPN voor een tegemoetkoming? Want mijn bundel gaat momenteel wel erg hard op en tot op heden is het probleem nog lang niet opgelost heb ik het idee..

Ik hoor graag wat jullie denken. Alvast erg bedankt voor de moeite om mij eventueel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

1. Heb je alleen de Experiabox vervangen? En niet de voeding? Vervang die ook!
2. Een test om info te verzamelen: Ga eens met je telefoon een paar minuten dichtbij (binnen 1 meter) je Experiabox zitten, werkt Wifi dan wel?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
remco_k schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:26:
1. Heb je alleen de Experiabox vervangen? En niet de voeding? Vervang die ook!
2. Een test om info te verzamelen: Ga eens met je telefoon een paar minuten dichtbij (binnen 1 meter) je Experiabox zitten, werkt Wifi dan wel?
Ja ik heb ook een nieuwe voedingskabel gekregen. En als ik bij me experiabox zit komt wifi niet tevoorschijn. Gisteravond met een reset, lukte het even, maar toen weer hetzeflde na ong een minuut valt tie weer helemaal weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
IK lees wel iets over automatisch uitschakelen van de WiFi?

https://forum.telfort.nl/...elt-automatisch-uit-83565

Lees dit topic eens door en kijk of dit een oplossing is.

Je moet wel even met draad aan de experiabox ipv via de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Naam van je AP en WPA code ook veranderd om te kijken of die dan wel zichtbaar is?
Een Wifi test app op je telefoon installeren om te kijken of je hem dan wel ziet?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
Vorkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:49:
IK lees wel iets over automatisch uitschakelen van de WiFi?

https://forum.telfort.nl/...elt-automatisch-uit-83565

Lees dit topic eens door en kijk of dit een oplossing is.

Je moet wel even met draad aan de experiabox ipv via de wifi
Ik kon er niet veel van gebruiken, maar dus ingelogd op mijn wifi via de computer. Een reset gedaan, gelijk daarna de wifi manager gebruikt en tot nu toe blijf ik nog wifi houden en heb ik de internetsnelheid van de wifi verbetert _/-\o_ hopen dat het zo blijft..

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
Martijn2307 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Ik kon er niet veel van gebruiken, maar dus ingelogd op mijn wifi via de computer. Een reset gedaan, gelijk daarna de wifi manager gebruikt en tot nu toe blijf ik nog wifi houden en heb ik de internetsnelheid van de wifi verbetert _/-\o_ hopen dat het zo blijft..

Ik houd jullie op de hoogte!
Nou heel het weekend werkende wifi gehad! Dus ik ga de installateur ook afbellen die as donderdag zou langskomen. Of zouden jullie deze door laten gaan? Zij hebben tijdens aansluiten niet alles doorlopen, misschien alsnog goed om alles een check te laten geven? Ook heb ik bij bepaalde aansluitingen van het 'vaste' internet geen verbinding, kan aan de kabels liggen, maar wel vreemd. Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar misschien goed om hem toch nog te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Martijn2307 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Nou heel het weekend werkende wifi gehad! Dus ik ga de installateur ook afbellen die as donderdag zou langskomen. Of zouden jullie deze door laten gaan? Zij hebben tijdens aansluiten niet alles doorlopen, misschien alsnog goed om alles een check te laten geven? Ook heb ik bij bepaalde aansluitingen van het 'vaste' internet geen verbinding, kan aan de kabels liggen, maar wel vreemd. Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar misschien goed om hem toch nog te laten komen?
Sinds corona gaan ze toch ook niet meer het wifi instellen enzo?
Dus verwacht dat die monteur maar weinig uit zal voeren als het wifi nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Sinds corona gaan ze toch ook niet meer het wifi instellen enzo?
Dus verwacht dat die monteur maar weinig uit zal voeren als het wifi nu wel werkt.
Sinds ongeveer juni deden de KPN monteurs al weer alle normale dingen dus ook de wificheck.
Of dat sinds twee weken geleden is gewijzigd weet ik zo niet. Dat zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Barre73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Sinds ongeveer juni deden de KPN monteurs al weer alle normale dingen dus ook de wificheck.
Of dat sinds twee weken geleden is gewijzigd weet ik zo niet. Dat zou wel kunnen.
:) tot op heden wordt alles uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Barre73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

vandaag een monteur over de vloer gehad.
hij heeft de converter vast gemaakt in de meterkast en de UTP kabel aangesloten die klaar hing.

Zelf heb ik de experia aangesloten en van stroom voorzien.
Toen die klaar was, heb ik snel een speedtestje gedaan, hij heeft uitgelegd dat de wifi gegevens op de achterkant staan en dat ik zelf het wachtwoord nog kon aanpassen en toen ging die weer.

Dus bij mij was het minimaal. (ik heb zelf ook geen behoefte aan de hulp, maar dat terzijde)
Wellicht dat het veranderd is, of toch ook afhankelijk is van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
[...]

Poe, ben eens gaan kijken wat dat kost, maar zijn echt dure apparaten zeg. Een 3-pack voor €286 jezus.

Overigens zie ik ook deze aanbieding nu, is dat iets? Nog duurder apparaat wel.
Asus Ai Mesh AX-WLAN-systeem ZenWiFi XT8 (2-in-1 mesh toegangspuntenset, AX6600 2 stuks voor €340
https://www.amazon.de/gp/product/B083QS8ZFQ?psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Hoera, blij gemaakt met een dooie mus door KPN. Zag gisteren op fourstack.nl dat de internetsnelheid die geleverd kan worden op mijn adres is verhoogd naar 1000 Mbits. Gelijk via mijn account de snelheid verhoogd van 500 naar 1000. Binnen 10 min een bevestigingsmail ontvangen met als bijlage de berekening wat ik ga betalen.

Vandaag nog geen 1000Mbits maar gewoon 500 Mbits dus maar ff bellen. Slap verhaal dat de glasvezelkabel te dun zou zijn (2011) dit moet een dikke kabel zijn die door de straat loopt en waar elke woning direct op aangesloten wordt.

Conclusie: 1000 Mbits is niet mogelijk volgens klantenservice in mijn postcode gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
pekanoot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:54:
Hoera, blij gemaakt met een dooie mus door KPN. Zag gisteren op fourstack.nl dat de internetsnelheid die geleverd kan worden op mijn adres is verhoogd naar 1000 Mbits. Gelijk via mijn account de snelheid verhoogd van 500 naar 1000. Binnen 10 min een bevestigingsmail ontvangen met als bijlage de berekening wat ik ga betalen.

Vandaag nog geen 1000Mbits maar gewoon 500 Mbits dus maar ff bellen. Slap verhaal dat de glasvezelkabel te dun zou zijn (2011) dit moet een dikke kabel zijn die door de straat loopt en waar elke woning direct op aangesloten wordt.

Conclusie: 1000 Mbits is niet mogelijk volgens klantenservice in mijn postcode gebied.
LOL
Ik ga er maar van uit dat de medewerker van KPN geprobeerd heeft om gebrek aan capaciteit te verwoorden. Dat verhaal over de dikte van de vezel is natuurlijk niet juist.
Als je een bevestiging van je bestelling hebt ontvangen dan mag je er van uit gaan dat het leverbaar is.
De klantenservice kijkt niet in fourstack maar in een ander systeem en dat is waar ze van uit gaan. Het kan voorkomen dat gegevens eerder in fourstack zijn verwerkt, of juist andersom.

Maar het lijkt er op dat de poort een repro nodig heeft, mits de nieuwe dienst idd al bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Wat een briljant onzinverhaal... Ik vraag me echt af waar ze dat soms vandaan halen.
Als jouw adres 1000 Mbit als optie heeft staan in je MijnKPN dan is het leverbaar. Punt uit.

Dat het even duurt voordat het werkt zou te maken kunnen hebben met problemen in de leverstraat. Je zit in de Pop al op de goede poort want je hebt nu al 500 Mbit. Dus puur softwarematige aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online

Dit is wel een pareltje hoor :D. _O- . Te dunne kabel. _O-

Maar, even topic opnemen op KPN forum, mogelijk zien die wel wat er mis gaat. Die hebben vaak wel verstand van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19

Zoals @Barre73 al schreef: problemen in de leverstraat en ook problemen met de snelheid te leveren.
Binnenkort worden de profielen ook voor de upload omhoog gezet en ze hopen dat de lagere snelheden ook voor 1 Gbps download opgelost zal zijn.... Eerst horen, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
Ze hebben op iptv aantal regionale zenders teruggebracht, bij mij wel, in Amsterdam. Zo zijn Gelderland, Overijssel.., Brabant, Zeeland, allemaal weg. Dit sinds gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
[...]

Een 3-pack Deco M5 nu te krijgen voor €124,50. Tegenover de €286 voor een 3-pack M9 plus lijkt het me toch veel aantrekkelijker. Is dit echt af te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 13:32

menonv

Beunhazerij?

ivo001 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Een 3-pack Deco M5 nu te krijgen voor €124,50. Tegenover de €286 voor een 3-pack M9 plus lijkt het me toch veel aantrekkelijker. Is dit echt af te raden?
Tis maar net wat je wilt uitgeven aan je "WiFi experience".

ToiletPaper Link, moet dat nou echt. Reken even om dat je 40 euro per kastje betaald, en dan weet je ongeveer waar je mee te maken hebt. Als je ze uberhaubt niet allemaal met een kabel kan aansluiten, zijn ze afhankelijk van elkaar hoe goed "ze elkaar kunnen zien."
En ... zodra je dan dus ze bekabeld mogelijk kan krijgen, geef dan een paar tientjes meer uit aan ubiquiti spul. Bij alle kennisen alle asus, toiletpapier, netgear en alle consorten eruit getrokken na elk half jaar een belletje aan netwerkongein. Nu geen omkijken meer naar.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ivo001 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

ik heb zelf de M5 omdat ik dus een ethernet backhaul heb via UTP op alle verdiepingen. Ik had die wireless backhaul niet nodig.

Maar ik heb geen eerstehands ervaringen met de M5 en M9 zonder ethernet backhaul. Ik kan me voorstellen dat het wat bandbreedte kost. Maar of je dat gaat merken ligt aan het gebruik. En of dat opweegt tegen de kosten is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
mcetweaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

ik heb zelf de M5 omdat ik dus een ethernet backhaul heb via UTP op alle verdiepingen. Ik had die wireless backhaul niet nodig.

Maar ik heb geen eerstehands ervaringen met de M5 en M9 zonder ethernet backhaul. Ik kan me voorstellen dat het wat bandbreedte kost. Maar of je dat gaat merken ligt aan het gebruik. En of dat opweegt tegen de kosten is aan jou :)
Ik had deze video van Hardware Info gekeken, en dacht dat het wel zou voldoen.
YouTube: TP-Link Deco M5, P7 en M9 Plus mesh wifi-systemen review - Hardware....

Echter net eens met de Nighthawk app op mijn telefoon een rondje door mijn huis gelopen, en lijkt overal toch prima signaal en snelheid te hebben al. Denk dus dat het probleem echt in mijn laptop zit. Daar dus maar een nieuwe wifi 6 kaart voor besteld op Aliexpress via de link hierboven ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mijn KPN abonnement loopt af en zit wat rond te kijken naar vernieuwen.

Gezien KPN zowat de enige is die hier meer dan 100Mbit aanbied zonder budget aanbieder te zijn ben ik vrij beperkt
Ik heb nu nog een "oud" alles in 1 abonnement waar nu alles Hussel is.

Hoe zit het met de nieuwe decoder en modem?
Kan ik ook zonder 4K abonnement Netflix in 4K kijken of staat dat alleen aan als je ook de meerprijs van het 4K abonnement neemt met de bonus zenders.

Hoeveel aansluitingen heeft het modem? Nu heb ik alle 4 de poorten bezet en zijn de ervaringen met de superwifi punten goed genoeg of is extra korting handiger en dan maar een investeren en 2 unifi AP's

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:31:
Mijn KPN abonnement loopt af en zit wat rond te kijken naar vernieuwen.

Gezien KPN zowat de enige is die hier meer dan 100Mbit aanbied zonder budget aanbieder te zijn ben ik vrij beperkt
Ik heb nu nog een "oud" alles in 1 abonnement waar nu alles Hussel is.

Hoe zit het met de nieuwe decoder en modem?
Kan ik ook zonder 4K abonnement Netflix in 4K kijken of staat dat alleen aan als je ook de meerprijs van het 4K abonnement neemt met de bonus zenders.

Hoeveel aansluitingen heeft het modem? Nu heb ik alle 4 de poorten bezet en zijn de ervaringen met de superwifi punten goed genoeg of is extra korting handiger en dan maar een investeren en 2 unifi AP's
Huidige modem die wordt uitgeleverd(Kpn box 12 / V12) heeft 4 LAN poorten. Ondersteunt ook Wifi 6 (wifi gaat uit op modem als je Super wifi punten gaat gebruiken)
4K netflix werkt alleen als je de meerprijs van 2,50 betaalt. Edit: Werkt ook zonder de meerprijs te betalen zie ik.
Nieuwe decoder is lekker vlot en AB werkt met BT dus je kunt hem ook mooi wegwerken in de kast of achter de tv.
Super wifi is best oke voor de gemiddelde kpn klant. Als je wat meer eisen hebt qua instellingsmogelijkheden kun je beter zelf iets aanschaffen.

[ Voor 46% gewijzigd door gjtm op 14-10-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

gjtm schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Huidige modem die wordt uitgeleverd(Kpn box 12 / V12) heeft 4 LAN poorten. Ondersteunt ook Wifi 6 (wifi gaat uit op modem als je Super wifi punten gaat gebruiken)
4K netflix werkt alleen als je de meerprijs van 2,50 betaalt.
Nieuwe decoder is lekker vlot en AB werkt met BT dus je kunt hem ook mooi wegwerken in de kast of achter de tv.
Super wifi is best oke voor de gemiddelde kpn klant. Als je wat meer eisen hebt qua instellingsmogelijkheden kun je beter zelf iets aanschaffen.
Het Netflix verhaal was ik al bang voor ondanks dat je daar een apart abonnement voor afsluit en het kastje enkel doorgeef luik is, beetje jammer. Beetje cashen omdat het kan gevoel. Want voor de nietszeggende 4K zenders hoef je het imho niet te doen

De decoder heeft BT maar heeft hij ook nog gewoon IR want ik gebruik een Harmony One icm een IR blaster en alle apparatuur staat al in de kast weg gewerkt.
Dan zou ik nu juist wel weer twee afstandsbedieningen moeten gebruiken omdat de Harmony heen BT heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 14-10-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Het Netflix verhaal was ik al bang voor ondanks dat je daar een apart abonnement voor afsluit en het kastje enkel doorgeef luik is, beetje jammer.

De decoder heeft BT maar heeft hij ook nog gewoon IR want ik gebruik een Harmony One icm een IR blaster en alle apparatuur staat al in de kast weg gewerkt.
Dan zou ik nu juist wel weer twee afstandsbedieningen moeten gebruiken omdat de Harmony heen BT heeft.
Uiteraard zit IR er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Ik lees verschillende dingen over Netflix in 4K en daarvoor wel of geen 4K abonnement nodig gezien ze nu altijd de nieuwe decoders leveren.
Op de site staan ook nog steeds 2 opties met abonnement aanpassen zowel huidige decoders of nieuwe 4K ding.

Denk dat ik morgen maar even de chat aanzwengel of even ga bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:57:
Ik lees verschillende dingen over Netflix in 4K en daarvoor wel of geen 4K abonnement nodig gezien ze nu altijd de nieuwe decoders leveren.
Op de site staan ook nog steeds 2 opties met abonnement aanpassen zowel huidige decoders of nieuwe 4K ding.

Denk dat ik morgen maar even de chat aanzwengel of even ga bellen.
alle nieuwe klanten krijgen standaard de nieuwe 4k stb daar zit youtube app in 4k en netflix app zit er in gebouwd(bij netflix abonnement moet je het duurste abonnement hebben om 4k te mogen kijken dit staat los van kpn)

ben je bestaande klant en wijzigd je pakket is vaak abonnement technisch en krijg je 9van10 keer geen nieuwe hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:20
Ik draai al jaren met een EdgeRouterX i.c.m. KPN internet (inmiddels TFT).

Van origine was ik klant van de oude Telfort propositie (i.c.m. Glashart media, Amino TV decoders). Na de (pre-)migratie van Telfort naar KPN is destijds het Genexis modem vervangen door de standaard KPN NTU. Sinds die tijd heb ik "link up" problemen na een reboot van mijn ERX. NTU port is verbonden met eth0 op de ERX, bij een reboot komen beide poorten niet meer "up".

Na een reboot is op de:
  • EdgeRouter het eth0 "lampje" uit
  • NTU het "Internet" lampje uit
Even stroomloos maken van de NTU lost het probleem op. Als workaround heb ik tijden een domme switch tussen de NTU en de EdgeRouter gehad, deze switch hield de connectie dan "up" als de ERX een reboot deed. Eigenlijk wil ik hier van af... ;)

Hebben meer mensen hier last van?

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bij ziggo belde ik vroeger altijd voor een betere deal bij een verlenging van mijn abo. Is dat bij KPN ook mogelijk? Wat voor aanbieding is een beetje mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:30:
Ze hebben op iptv aantal regionale zenders teruggebracht, bij mij wel, in Amsterdam. Zo zijn Gelderland, Overijssel.., Brabant, Zeeland, allemaal weg. Dit sinds gister.
Dan heeft KPN ontdekt dat er een foutje bij jou zat. Dat is namelijk al vrij lang zo (1 of 2 jaar zeg ik uit mijn hoofd). Je hebt bij KPN recht op de regionale zender van jouw provincie en die van alle aangrenzende provincies. En iedereen in Nederland krijgt AT5 en RTV Rijnmond erbij kado.

Ik zit in Gelderland dus ik heb erg veel regionale zenders aangezien Gelderland aan vijf andere provincies grenst.
Als Noord-Holland heb je er dus vier bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 21:07
Wij hebben 500/500 en 1000 is sinds kort mogelijk.

Altijd vrij strak ook 500/500 gehaald maar nu al sinds 3 weken 500/600 :p

Bedankt KPN, helemaal top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UUfsuFDTYGt1yMb7Ij6lyE75cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcvD73Ylolo4I6rWDLOqhiQG.jpg?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Dan heeft KPN ontdekt dat er een foutje bij jou zat. Dat is namelijk al vrij lang zo (1 of 2 jaar zeg ik uit mijn hoofd). Je hebt bij KPN recht op de regionale zender van jouw provincie en die van alle aangrenzende provincies. En iedereen in Nederland krijgt AT5 en RTV Rijnmond erbij kado.

Ik zit in Gelderland dus ik heb erg veel regionale zenders aangezien Gelderland aan vijf andere provincies grenst.
Lol, dan gaan ze dat bij ons ook nog rechtzetten denk ik ;),

Hier ook vrijwel alle regionale zenders nog. Ik zit in Friesland dus wij ontvangen al vrij veel zenders. Drenthe, Groningen, Overijssel, NH en Flevoland.

Maar we hebben nog steeds omroep Brabant, Gelderland, TV West, allemaal zenders waar we niks mee doen.

Ziggo heeft nog wel regionale zenders die weer niet bij kpn te krijgen zijn, althans niet in onze regio. Verschilt dat ook weer per dorp wellicht?

Rtvkanaal 30 is zo’n gemeentezender, die zit op kanaal 1470. had ook wel anders gekund, tsja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja dag. Nu kan ik bij de Sobibor uitzending op de NOS, de publieke omroep!, ook niet pauzeren en terugspoelen en moet ik verplicht Live kijken... Maak het nou ff. Op commerciële zenders is al belachelijk, maar de NPO?? Wtf. Hier word ik toch wel goed pissig van.

[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 14-10-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:39:
Ja dag. Nu kan ik bij de Sobibor uitzending op de NOS, de publieke omroep!, ook niet pauzeren en terugspoelen en moet ik verplicht Live kijken... Maak het nou ff. Op commerciële zenders is al belachelijk, maar de NPO?? Wtf. Hier word ik toch wel goed pissig van.
Dit is echt een fout ergens in het platform. Of regionaal gebonden of zoiets. Ik pauzeert allerlei zenders om de haverklap en ik heb nooit ergens last mee. Het is volgens mij in ieder geval geen beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:29:
[...]

Dit is echt een fout ergens in het platform. Of regionaal gebonden of zoiets. Ik pauzeert allerlei zenders om de haverklap en ik heb nooit ergens last mee. Het is volgens mij in ieder geval geen beleid.
Spot de Rotterdammert? :P

Anyway, geen idee. Het kan best zijn dat ze aan ‘t beta testen zijn op het 4K-ding (VIP5202?), maar dat moeten ze dan lekker op kantoor doen. ;) Het is niet bij elke uitzending zo, het is tot dusver ook best willekeurig. Maar het is wel de bedoeling blijkbaar, immers weet de TV-ontvanger te melden dat het niet mag omdat Live kijken verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Barre73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Ok, maar ik las hier en daar dat iedereen meemaakte dat ze wel alle zenders hadden. Daarom had ik zoiets van opeens is de zweep erover gegaan (ja ik wist vh beleid zoals jij dat omschrijft). Dat ze mij hebben gevonden zou kunnen, maar als dat tijd en geld heeft gekost, ben ik verbaasd daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:46
Ook hier problemen met pauzeren en spoelen omdat "Live" gekeken moet worden. Ik heb het de laatste weken al een keer of drie vier gehad, met meestal als resultaat dat het kastje uit gaat en het tv kijken weer voorbij is voor een aantal dagen.
Ik had het nu zelfs tijdens de persconferentie afgelopen dinsdag. Mijn dochter wou wat vragen terwijl Rutte sprak en ik zette het even op pauze. Daarna kon ik alleen maar live verder kijken. Terugkijken vanaf begin sprong ook naar het live-moment, herstart ontvanger hielp ook niet. TV kastje is sindsdien nog niet weer aan geweest. Heb een XS4ALL abo, maar tv is natuurlijk hetzelfde platform. Denk dat ik het eerder al wel eens bij de commerciële zenders gezien had, maar niet veel aandacht er aan heb besteed.
Maar volgens mij heb ik het nu bij mijn 2 laatste pogingen tv te kijken gehad op de NPO. Zondag met Lubach, en dinsdag weer met de pers conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Er wordt behoorlijk moeilijk gedaan bij de klantenservice.
Nieuwe TV boxen voor netflix in 4K kunnen niet worden uitgegeven enkel in winkel blijkbaar.

En verlengen is enkel met behoud van alles wat ik nu heb, dan kan ik net zo goed het abonnement door laten lopen.

Of gewoon zeggen ik vertrek en sluit een heel nieuw abonnement af want dan kan het blijkbaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rubman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:21:
Nieuwe TV boxen voor netflix in 4K kunnen niet worden uitgegeven enkel in winkel blijkbaar.

En verlengen is enkel met behoud van alles wat ik nu heb, dan kan ik net zo goed het abonnement door laten lopen.

Of gewoon zeggen ik vertrek en sluit een heel nieuw abonnement af want dan kan het blijkbaar wel
Hm, dat is jammer om te horen, ik moet voor de buren even verlengen, en mijzelf ook binnenkort. Dan maar even elders rondsnuffelen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Denko schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Hm, dat is jammer om te horen, ik moet voor de buren even verlengen, en mijzelf ook binnenkort. Dan maar even elders rondsnuffelen
Werd wel doorverbonden naar 2e lijn, maar ivm lange wachttijd en huilende baby moest ik ophangen.

Hij gaf wel aan dat in een winkel vaak nog wel wat mogelijk is, dus ik ga even een ritje naar de stad maken met de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 24-09 20:31
Rubman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:21:

Bij XS4ALL leveren ze geen andere meer. Alleen de VIP5202. Dus al je huidige ontvanger (bijv VIP2952) het niet meer (goed) doet, krijg automatisch een 5202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:21
krakendmodem schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Lol, dan gaan ze dat bij ons ook nog rechtzetten denk ik ;),

Hier ook vrijwel alle regionale zenders nog. Ik zit in Friesland dus wij ontvangen al vrij veel zenders. Drenthe, Groningen, Overijssel, NH en Flevoland.

Maar we hebben nog steeds omroep Brabant, Gelderland, TV West, allemaal zenders waar we niks mee doen.

Ziggo heeft nog wel regionale zenders die weer niet bij kpn te krijgen zijn, althans niet in onze regio. Verschilt dat ook weer per dorp wellicht?

Rtvkanaal 30 is zo’n gemeentezender, die zit op kanaal 1470. had ook wel anders gekund, tsja :P
Dit is echt iets in de trend "profiteer ervan zolang het kan" 8)
Mijn ouders zijn in mei klant geworden bij KPN en de laatste keer dat ik daar controleerde hadden ze inderdaad ook alle regiozenders. Ik zelf heb inderdaad alleen de aangrenzende provincies (woon in Drenthe, dus Drenthe,Noord, Oost en Fryslan). Bij mijn ouders zou het "regio" profiel (zo noem ik het maar even) ook nog wel ingesteld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Sabes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Dit is echt iets in de trend "profiteer ervan zolang het kan" 8)
Mijn ouders zijn in mei klant geworden bij KPN en de laatste keer dat ik daar controleerde hadden ze inderdaad ook alle regiozenders. Ik zelf heb inderdaad alleen de aangrenzende provincies (woon in Drenthe, dus Drenthe,Noord, Oost en Fryslan). Bij mijn ouders zou het "regio" profiel (zo noem ik het maar even) ook nog wel ingesteld moeten worden.
And it's gone. :P.

We keken er toch nooit naar. Jammer voor de mensen die het misschien wel deden, maar kan het mij niet voorstellen dat je naar TV Brabant kijkt als je in het Protestantse Noorden zit :+ misschien alleen met carnaval. Zet KPN 'm dan maar weer tijdelijk open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

krakendmodem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

And it's gone. :P.

We keken er toch nooit naar. Jammer voor de mensen die het misschien wel deden, maar kan het mij niet voorstellen dat je naar TV Brabant kijkt als je in het Protestantse Noorden zit :+ misschien alleen met carnaval. Zet KPN 'm dan maar weer tijdelijk open ;)
Ik ben zo'n raar iemand die het dus wel erg jammer vindt dat ik niet RTV Noord en bijv. L1 kan kijken (ik woon in Noord-Holland). Niet dat ik dat dagelijks deed, maar het kwam regelmatig voor dat ik voor de gein een rondje regionale omroepen deed en dan een programmaatje meepakte. En inderdaad, met carnaval vond ik het erg vermakelijk om een carnavalsoptocht te kijken op Omroep Brabant of L1.
Maar goed, dat kan ik dus niet meer. Maar dan maakt KPN wel in het hele land AT5 en Omrop Fryslân beschikbaar maken? Ik vind dat prima natuurlijk, maar begrijpen doe ik het niet.

Sowieso begrijp ik het beleid van de zenderkeuzes van KPN niet zo goed. Het zal vast een bandbreedte-issue zijn, maar waarom (idd) de regionale omroepen alleen beperkt zichtbaar maken, maar ondertussen wel 24/7 24* (!) sportkanalen (en dat is dan nog los van eventueel Ziggo Sport of Fox Sports) beschikbaar maken en 50+ Stingray radiozenders? En tv538 voor iedereen zichtbaar, maar SLAM! TV in het pluspakket...
En waarom de NPO subkanalen in het pluspakket? Zou dat niet juist voor iedereen zichtbaar moeten zijn?

En dan die zendernummering...
  • Wanneer wordt de 661 t/m 670-range (de HD-kanalen) nu eens gewisseld met 1 t/m 9
  • Waarom staan al die NPO subkanalen zoals NPO Politiek24, NPO Nieuws en NPO 1 extra op zulke merkwaardige plekken?
*toegegeven, ik ben geen sport op tv-liefhebber, maar ik kan me niet indenken dat je (zelfs in het voetbal hoogseizoen en even los van corona) meer dan 5 zenders nodig zou hebben om de (voor mensen in Nederland) relevante voetbalwedstrijden (Semi)live zou moeten kunnen laten zien.
Je kan discussiëren over het belang van regionale omroepen die niet jouw regio/provincie bedienen, maar van meer dan 5 voetbalkanalen begrijp ik dat echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gewoon denken in beperkingen. Als de regionalen er toch al allemaal in staan, kun je ze net zo goed laten staan voor heel NL. Neemt geen bandbreedte in (immers, als je niet kijkt, neemt het niks in). hooguit zender nummerings ruimte. Maar daar lijkt voldoende ruimte in te staan.
Het bekrompen idee dat mensen hun tv enkel geinteresseerd zijn de omliggende regionale zenders is raar. Maar ze zullen eea ook wel uit de statistieken halen.
Hier in huis zal het jammer zijn. Met (schoon) familie op bezoek, gingen de regionale zenders van de andere kant van het land nog wel eens op tv. En ook in een vakantiehuisje met KPN tv heb ik daar zelf vorige week nog gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De vergelijking met voetbalkanalen gaat niet op. Dat zijn de kanalen van Fox Sports die KPN tegen betaling doorgeeft. Als mensen er daar 20 van willen hebben tegen betaling moeten ze dat helemaal zelf weten.
De regionale zenders zijn basispakket. En nogmaals: de regel is dat je je eigen provincie plus de aangrenzende provincies ziet. Plus AT5.
Omrop Fryslan hoort dus niet in het hele land beschikbaar te zijn.

Het zal niks met capaciteit maken hebben maar meer met geld. Zoals meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het gedoe met zenders nu is echt niets vergeleken met de situatie van programmaraden bij de kabelaars vroeger. Heb gewoon een stuk cultuur gemist in m’n jeugd omdat wij itt tot de rest van Nederland nooit Cartoon Network op de kabel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
Barre73 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:01:
De vergelijking met voetbalkanalen gaat niet op. Dat zijn de kanalen van Fox Sports die KPN tegen betaling doorgeeft. Als mensen er daar 20 van willen hebben tegen betaling moeten ze dat helemaal zelf weten.
De regionale zenders zijn basispakket. En nogmaals: de regel is dat je je eigen provincie plus de aangrenzende provincies ziet. Plus AT5.
Omrop Fryslan hoort dus niet in het hele land beschikbaar te zijn.

Het zal niks met capaciteit maken hebben maar meer met geld. Zoals meestal...
Inderdaad het heeft met geld te maken, de uitzendrechten landelijk zijn hoger dan regionaal schijnt.
De Friezen vinden zichzelf belangrijk genoeg om de extra kosten hiervoor te betalen en landelijk beschikbaar te zijn.

https://www.omropfryslan....nederland-bij-kpn-te-zien

AT5 is helemaal een geval apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Wat ik maar niet snap is waarom er in de software van de tv ontvanger geen simpele vertaal (pointer) tabel is gebouwd m.b.t. de zenderindeling.
Op de meest simpele radio's kan je zelf kiezen welke radiofrequentie je onder welke preset wil opslaan.
Datzelfde kon je ook in het tijdperk van de tv zenders via de ether.
Een voorkeurstabel in de decoder met een verwijzing van preset 1 naar bijv kanaal 661 is teveel gevraagd?
Waarom is zoiets simpels niet mogelijk op een KPN ontvanger? Kan iemand me dat uitleggen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik krijg eind deze maand de sleutel van mn nieuwe huis en ik wilde dus internet+tv van KPN. Alles ingevuld en nu zie ik in de mailbevestiging staan dat het 200 down en 20 up is. Hebben ze dat recent aangepast? Want eerder dit jaar was het altijd 200/200 volgens mij. Ben nu een beetje teleurgesteld, en ik vind het een beetje dom dat ik dit niet zag voor het aanmelden :+

Nu twijfel ik of ik ga upgraden naar 500/500, of toch voor Online moet gaan. Die hebben wel 200/200 (en FOX Sport 1, 2 en 3).

Zijn er hier meer gebruikers die nu 200 down en 20 up hebben?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
notorious_roy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:56:
Ik krijg eind deze maand de sleutel van mn nieuwe huis en ik wilde dus internet+tv van KPN. Alles ingevuld en nu zie ik in de mailbevestiging staan dat het 200 down en 20 up is. Hebben ze dat recent aangepast? Want eerder dit jaar was het altijd 200/200 volgens mij. Ben nu een beetje teleurgesteld, en ik vind het een beetje dom dat ik dit niet zag voor het aanmelden :+

Nu twijfel ik of ik ga upgraden naar 500/500, of toch voor Online moet gaan. Die hebben wel 200/200 (en FOX Sport 1, 2 en 3).

Als je echt internet via glasvezel krijg, dan kan je 200/200 aanvragen/aanzetten via MijnKPN voor hetzelfde bedrag (als je al niet standaard toch direct 200/200 krijg). Zo staat het in de tabel met snelheden en prijzen voor Hussel internet halverwege deze pagina:
https://www.kpn.com/internet/opties/sneller-internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
notorious_roy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:56:

200/20 is VDSL en geen glasvezel.
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen wat je besteld hebt en wat er geleverd gaat worden.
Ik doe de aanname dat je wel gecontroleerd hebt of er glasvezel beschikbaar is op jouw nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
edit
Ik heb KPN via glasvezel en 200/200, maar stel dat ik het opnieuw zou aanvragen op mijn adres dan staat daar geen 200/200 tussen. Ik zie 50/5, 100/10, 200/20, 500/500 en 1000/500. Dus ik begrijp de verwarring wel.
Het is nog vreemder: in mijn straat heeft iedereen een glasvezel aansluiting, maar bij sommige buren staat er doodleuk dat op het adres 200 Mbit/s down en 33 Mbit/s up mogelijk is. En als ik dan opnieuw de pagina opvraag met exact hetzelfde adres staat er ineens 1000/500 als maximum. Blijkbaar iets mis met de KPN postocde checker.
Op deze manier loop je klanten mis door ze op het verkeerde been te zetten. Misschien intern maar eens aankaarten.

Iets mis met het forum ofzo? Ik zie in mijn post 2x mezelf ...?

[ Voor 255% gewijzigd door Mr_Blobby op 16-10-2020 15:08 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen