Thanks,vr6-only schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:55:
[...]
Probeer dit eens:
Configureer de OpenVPN client om alleen UDPv4/IPv4 te gebruiken en schakel eventueel IPv6 uit bij de clients.
Dat gaan we vandaag proberen.
Thanks,vr6-only schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:55:
[...]
Probeer dit eens:
Configureer de OpenVPN client om alleen UDPv4/IPv4 te gebruiken en schakel eventueel IPv6 uit bij de clients.
Is er op jouw adres glasvezel beschikbaar via de postcode check?superduper schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:14:
Ivm een snelle verhuizing een vraag: er moet internet in een huurwoning geregeld worden (dus ook snel..) en er staat op de meeste sites dat glasvezel beschikbaar is. Maar we kunnen geen aansluitpunt vinden: in hoeverre is dit 'beschikbaar' slecht een administratief vlaggetje of kunnen we ervan uitgaan dat dit dan ook echt snel aansluitbaar is (binnen 1-2 weken)?
We hebben deze huurwoning binnen 1 week geregeld dus geen tijd om veel voor te bereiden. Alles moet nu ook tegelijk..
yesArjantje72 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:20:
[...]
Is er op jouw adres glasvezel beschikbaar via de postcode check?
@superduper
[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 01-10-2020 18:27 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
... en dat is als het in een keer goed gaat. Toen hier de wijkcentrale werd opgeleverd, bleek de ene helft helemaal niet en de andere helft verkeerd aangeslotenBarre73 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
@superduper
Als je nergens in de kamer of meterkast een aansluitpunt kan vinden dan ligt de kabel waarschijnlijk nog bij de gevel of in de stoep. Dan kan je er zo drie tot vier weken na bestelling bij optellen voor de aansluiting is gemaakt en werkt.
DM het adres even dan kan ik je zekerheid geven daarover.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tja. En die andere twee miljoen zijn wel goed. Je weet het niet maar dit kan natuurlijk ook een netwerk van jaren geleden zijn en dan zijn die fouten er al wel uit.Raven schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:28:
[...]
... en dat is als het in een keer goed gaat. Toen hier de wijkcentrale werd opgeleverd, bleek de ene helft helemaal niet en de andere helft verkeerd aangesloten
Deze versterker heb ik ook en is gewoon op Marktplaats te vinden hoor. Ook al levert KPN ze niet meer. Werkt prima.coelho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:52:
Ik zit al jaren bij KPN en ben op zich ook wel tevreden. Mijn kinderen worden echter groter en stabiel en snel wifi door het huis wordt steeds meer gevraagd. Nu heb ik op diverse plekken in huis UTP aan laten sluiten en nu dus een KPN versterker op alle drie de verdiepingen staan. Echter, door de ongunstige plaatsing van de UTP poorten in de slaapkamers en nieuwbouw met dikke muren en veel ijzer heeft kind 1 geen wifi als de versterker bij kind 2 staat en andersom.
Bovendien blijft het nadeel van die versterkers dat apparaten de verbinding tot op het laatste moment vast proberen te houden waardoor je soms als je de trap op loopt nog op je laatste verbindingsstreepje van beneden verbonden zit, terwijl je naast de versterker op de verdieping staat.
Ik zou dit laatste als ik het goed begrijp kunnen oplossen met mesh. Wat ik echter niet begrijp is hoe een niet bekabeld apparaat door het hele huis dezelfde internetsnelheid kan leveren. Ik heb altijd geleerd dat signaalsterkte afneemt met afstand. Daarbij zou ik dan een bestaand systeem moeten wegdoen voor een duur nieuw systeem waarvan het de vraag is of de situatie beter wordt.
Liefst zou ik een extra versterker bijkopen, maar KPN biedt ze niet meer aan. Dus nu in dubio.
Is mesh (en dan KPN mesh of eerder iets als Ubiquiti?) echt zoveel beter met zoveel meer bereik ondanks muren en vloeren? Of zal ik uiteindelijk net zoveel units nodig hebben als nu versterkers?
En zijn die KPN versterkers niet anders in te regelen zodat ze eerder het signaal van elkaar overnemen als ik met mijn laptop of iPhone door het huis wandel?
Zeker, en ook snel, ik heb naast de bedrade versterkers ook gewoon 200/200 verbinding. Feit blijft wel dat ze niet lekker van de een naar de ander overgaan als je door het huis beweegt.Barre73 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:00:
[...]
Deze versterker heb ik ook en is gewoon op Marktplaats te vinden hoor. Ook al levert KPN ze niet meer. Werkt prima.
Wat je eigenlijk wil is een AP met handover en een bedrade backbone. Die zijn er zeker een aantal, zoals bijv. Orbi Mesh, maar volgens mij doet KPN SuperWifi het ook.coelho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Ik zou dit laatste als ik het goed begrijp kunnen oplossen met mesh. Wat ik echter niet begrijp is hoe een niet bekabeld apparaat door het hele huis dezelfde internetsnelheid kan leveren. Ik heb altijd geleerd dat signaalsterkte afneemt met afstand. Daarbij zou ik dan een bestaand systeem moeten wegdoen voor een duur nieuw systeem waarvan het de vraag is of de situatie beter wordt. [...]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Allinq wordt volgens mij ingehuurd door Netwerk NL, en doen ze niet rechtstreeks glasvezelnetwerken en PoP's aanleggen.geenwindows schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:53:
volgens mij heb ik Allinq (ja, zij regelen hier de aansluiting) tegen hun zere beentje getrapt![]()
eerst stond op fourstack mijn adres glasvezel "beschikbaar", nu niet meer, terwijl de buren allemaal wel de mogelijkheid hebben tot glasvezel...
ondanks dat ik toch nog een paar keer gebeld heb gebeurt er niks meer...
denk dat ik maar eens dat telefoonnummer wat ik elke maand van KPN gesmst krijg ga bellen en de pre-order maar gewoon ga cancelen, ben er eigenlijk wel klaar met dit hoofdpijn dossier...
het is jammer, maar ik moet maar accepteren dat ik voor upload de hoofdprijs ga betalen...
klopt, dat zijn ze ja.Soundwork schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:24:
[...]
Allinq wordt volgens mij ingehuurd door Netwerk NL, en doen ze niet rechtstreeks glasvezelnetwerken en PoP's aanleggen.
Raar verhaal wat je schrijft, maar hebben deze buren nu ook al daadwerkelijk een glasvezel aansluitpunt in de meterkast zitten?
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Jouw adres staat nog op dezelfde status maar met 1 verschil. De geplande aansluitdatum van 28 sept staat nog ingevuld. Die is dus verlopen en dat zorgt ervoor dat Fourstack het niet meer ziet als beschikbaar. Dat kan op 2 manieren veranderen: plandatum aanpassen naar de toekomst of adres werkelijk aansluiten en opleveren. Meestal passen aannemers die verlopen data op de maandag erna weer aan.geenwindows schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
klopt, dat zijn ze ja.
ja zeker, die is tegelijkertijd met die van mij aangesloten, enkel heb ik vorig jaar al een pre-order geplaatst en zouden ze dus ook direct de boel 'abbo' gereed dienen op te leveren. (dit hebben ze zelf ook aangegeven) de oplevering is nog steeds niet gedaan. wel X zeggen maar niet doen, zeg dan helemaal niks...
keek vandaag eens voor de grap op fourstack en bij mij staat nu geen ftth aanwezig, bij de buren wel...
mijn grootste ergens is dat ze in je gezicht (en door de telefoon) van alles zeggen maar als het er op aan komt, dan weten ze weer van niks. Als je tegen mij zegt dat je me terug belt, dan doe je dat. een keer vergeten kan gebeuren, maar niet 2x...Barre73 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:51:
[...]
Jouw adres staat nog op dezelfde status maar met 1 verschil. De geplande aansluitdatum van 28 sept staat nog ingevuld. Die is dus verlopen en dat zorgt ervoor dat Fourstack het niet meer ziet als beschikbaar. Dat kan op 2 manieren veranderen: plandatum aanpassen naar de toekomst of adres werkelijk aansluiten en opleveren. Meestal passen aannemers die verlopen data op de maandag erna weer aan.
Laat allemaal niet onverlet dat Allinq loopt te klooien... Maar niet specifiek op jou gericht hoor.
Dat accepteren ze ook niet zomaar. Het is alleen verschrikkelijk lastig om het bij te sturen als opdrachtgever. Zeker in deze tijd waarbij je veel vanuit huis moet doen, ook de overleggen.geenwindows schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
[...]
mijn grootste ergens is dat ze in je gezicht (en door de telefoon) van alles zeggen maar als het er op aan komt, dan weten ze weer van niks. Als je tegen mij zegt dat je me terug belt, dan doe je dat. een keer vergeten kan gebeuren, maar niet 2x...
Hier in een andere wijk hebben ze in 2 maanden de boel zonder problemen opgeleverd, van schouwen tot aan de nameting (de betreffende persoon herkende mijn verhaal, dus zelfde groep)
vind het wel slecht van KPN (de hoofd afdeling) dat ze dit gewoon 'accepteren'.
[ Voor 0% gewijzigd door Marcel71 op 04-10-2020 22:10 . Reden: Typo ]
Herkenbaar...Marcel71 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
KPN Glasvezel is hier, Breda-Oost Brabantplein/Heusdenhout, bij aanleg wel een flink drama. Al aangekondigd met een brief eind vorig jaar. Door corona is het graven in de straten uitgesteld van maart/april naar juni. Toen leek via Fourstack het nog een kwestie van weken (begin juli stond er als datum) te zijn voordat aansluitingen in huis gerealiseerd zouden worden. Zonder communicatie werd dat uitgesteld naar eind van dit jaar. Las ik hier in dit topic want communiceren is niet iets wat KPN doet.
Daarom via Twitter maar eens aan KPN Netwerk gevraagd wat de status was. Op een vrijdagochtend ... en kreeg die middag een reactie dat er nog geen definitieve planning was gemaakt en dat er een brief zou komen als de planning rond was. Vreemd genoeg vond ik die brief voor de aansluiting in huis de dag er na al in mijn brievenbus. Oh de ironie :-)
1,5 week geleden kwamen ze langs in ons appartementencomplex maar alleen de bewoners met een aansluiting in de straat via de achterkant van het complex werden aangesloten. De rest werd aan de voordeur verteld dat er iets mis was met de buizen/kabels bij de voorkant van het complex voor de overige aansluitingen. En dat dat eerst weer gefikst moest worden. Navraag deze week bij KPN leverde op dat het een misverstand bleek te zijn bij hen. En er wordt weer contact opgenomen met de bewoners voor de aansluitingen. Ooit ...
Kortom, hoe kun je het vertrouwen bij je klanten tot een nulpunt laten dalen en ook gewoon nauwelijks tot niets communiceren bij een traject dat al 10 maanden duurt.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Net hier nog even geprobeerd maar geen probleem mee. Kan alle RTL zenders gewoon pauzeren.WhatsappHack schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:44:
Hue, sinds wanneer zijn er zenders waar je helemaal niet mag pauzeren en/of terugspoelen? Ik krijg nu de melding op RTL7 dat de zender enkel liveweergave toestaat. Nog nooit eerder meegemaakt, dat is toch wel het toppunt van achterlijkheid van die zenders; dat zou wel eens de druppel kunnen zijn voor mij om het TV-abonnement er helemaal uit te knikkeren.
Spoelen mag bij de RTL zenders al een tijdje niet meer.WhatsappHack schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:44:
Hue, sinds wanneer zijn er zenders waar je helemaal niet mag pauzeren en/of terugspoelen? Ik krijg nu de melding op RTL7 dat de zender enkel liveweergave toestaat. Nog nooit eerder meegemaakt, dat is toch wel het toppunt van achterlijkheid van die zenders; dat zou wel eens de druppel kunnen zijn voor mij om het TV-abonnement er helemaal uit te knikkeren.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik mag echt hopen dat ze het spoelen in opnames echt niet gaan blokkeren!Hmmbob schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
Precies, pauzeren kan wel (en daarna in de delta tussen het pauze punt en de live uitzending spoelen), maar "gewoon" spoelen kan niet.
Lossen wij op door het op te nemen: in opnames kan je wel spoelen.
[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 06-10-2020 15:19 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 06-10-2020 15:23 ]
Op het forum van KPN zijn nogal wat negatieve reacties en problemen met de SuperWifi's te lezen. Ik zou de korting pakken en zelf investeren in (provider-onafhankelijke) access-points.ivo001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
Hallo Tweakers,
Over ongeveer 2 maanden loop mijn abonnement van Budget Thuis af. Heb daar nu 500/500 glasvezel. Mijn actieperiode is afgelopen en zit nu op €67,50 per maand voor de laatste paar maanden (Al zou ik ook nog €5 combinatiekorting horen te krijgen).
Als ik ga kijken voor een nieuw abonnement kom ik bij KPN uit. Nu vraag ik me echter af of de Superwifi de meerprijs waard is? Voor een 500/500 abonnement zou ik op €65 per maand komen, met de keuze tussen 2 superwifi punten of 6 maanden voor €35 (€180 korting dus).
Nu heb ik zelf een Nighthawk AX4 AX3000 WiFi Router(RAX40) in gebruik. Om een of andere reden heb ik in mijn woonkamer op mijn laptop vaak last van wegvallende/slechte verbinding, terwijl als ik dan een speedtest doe ik alsnog rond de 200 mb/s kom. Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)
Ik zie dat bij KPN je nu een nieuwe V12 box krijgt die ook Wifi 6 heeft.
tl;dr een paar vragen die ik heb:
1. Hoe kan ik mijn huidige slechte wifi connectie oplossen?
2. Is KPN superwifi aan te raden voor de netto kosten van €180?
3. Heeft mijn eigen Nighthawk AX4 router nog meerwaarde boven een Xperia Box V12?
UTP naar iedere verdieping trekken en daar een access point aan koppelen.ivo001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
waarom heb je zo'n dure router met 802.11ax als je laptop het niet ondersteunt?ivo001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
Hallo Tweakers,
Over ongeveer 2 maanden loop mijn abonnement van Budget Thuis af. Heb daar nu 500/500 glasvezel. Mijn actieperiode is afgelopen en zit nu op €67,50 per maand voor de laatste paar maanden (Al zou ik ook nog €5 combinatiekorting horen te krijgen).
Als ik ga kijken voor een nieuw abonnement kom ik bij KPN uit. Nu vraag ik me echter af of de Superwifi de meerprijs waard is? Voor een 500/500 abonnement zou ik op €65 per maand komen, met de keuze tussen 2 superwifi punten of 6 maanden voor €35 (€180 korting dus).
Nu heb ik zelf een Nighthawk AX4 AX3000 WiFi Router(RAX40) in gebruik. Om een of andere reden heb ik in mijn woonkamer op mijn laptop vaak last van wegvallende/slechte verbinding, terwijl als ik dan een speedtest doe ik alsnog rond de 200 mb/s kom. Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)
3. Heeft mijn eigen Nighthawk AX4 router nog meerwaarde boven een Xperia Box V12?
En om alleen de laatste vraag even te beantwoorden: Dat is niet relevant. Die Box12 krijg je sowieso. Dus mocht je toch besluiten naar KPN te gaan dan kan je prima de Box 12 uitproberen.ivo001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
Hallo Tweakers,
Eerste wat ik zou doen ax chip upgrade kost niet zoveel meer op ali https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_Geen idee waar dat aan ligt? (Intel WIRELESS-AC 7260 chip daarin)
Ik woon sinds maart in deze woning, maar ik heb geen idee of er ergens een leiding is die ik kan gebruiken om een kabel te trekken. Er is geen internet aansluiting boven op het moment.mcetweaker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:34:
[...]
UTP naar iedere verdieping trekken en daar een access point aan koppelen.
Ik heb zelf momenteel 5 x een TP-Link Deco M5, twee beneden, twee op de 1e verdieping en 1 op zolder.
En als UTP niet mogelijk is deze Deco's op een paar strategische plekken plaatsen zodat ze toch met elkaar een goede wireless backhaul kunnen vormen en dat je je wifi black spots bereikt.
Maar zonder de mogelijkheid tot UTP trekken zou ik voor de Deco m9 kiezen, want die hebben een dedicated wireless backhaul.
Had destijds een oude xperia box van Budget thuis en die beviel niet zo goed. Toen kwam er een aanbieding/prijsfout langs en heb ik die Nighthawk router voor €96 kunnen kopen. Leek me wel mooi on met Wifi 6 toekomstbestendig te zijn. Zeker omdat de PS5 er ook gebruik van kan maken en steeds meer mobieltjes ook.borft schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
waarom heb je zo'n dure router met 802.11ax als je laptop het niet ondersteunt?200 milibit/s is inderdaad erg weinig, ik ga er maar even vanuit de je Megabit/s Mb/s bedoelt
Wat bedoel je met wegvallende verbindingen? Doet de wifi het niet? Laden websites niet? Zijn downloads traag?
De Xperia Box V10 van budget thuis hangt aan de glasvezel module. Mijn Nighthawk router hangt dan aan de Xperia Box V10, en de wireless van de V10 staat uitBarre73 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:09:
[...]
En om alleen de laatste vraag even te beantwoorden: Dat is niet relevant. Die Box12 krijg je sowieso. Dus mocht je toch besluiten naar KPN te gaan dan kan je prima de Box 12 uitproberen.
Hangt die Nighthhawk direct aan de NT van Budget? Of achter de Experiabox van Budget?
Op Ali want meer levertijd dan in nederland, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Past die in mijn laptop?saharoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:50:
[...]
Eerste wat ik zou doen ax chip upgrade kost niet zoveel meer op ali https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 08-10-2020 19:07 ]
als draadloze dekking of utp kabel trekken een probleem is, kun je altijd nog powerline overwegen.ivo001 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:40:
[...]
Ik woon sinds maart in deze woning, maar ik heb geen idee of er ergens een leiding is die ik kan gebruiken om een kabel te trekken. Er is geen internet aansluiting boven op het moment.
[ Voor 3% gewijzigd door St00mwals op 08-10-2020 11:30 ]
Zover ik weet wordt WiFi roaming voornamelijk bepaald door de client en niet door de AP. Draai je nog speciale software op de client om de roaming te ondersteunen? Zie je je client inderdaad schakelen als je dichterbij een ander AP komt?St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:27:
Met deze setting heb ik in het hele huis goede draadloze dekking (overal volle snelheid 100/100 bij een speedtest) welke ook nog lekker roamd,
Kleine update van mijn kant, gisteren naar een informatie-stand geweest hier in de stad en gevraagd wat de status is. Daar hebben ze mijn postcode gecontroleerd en in het systeem staat dat de aanvraag door de VVE geblokkeerd is. Volgens de vriendelijke KPN medewerker klopt dit niet en kan de VVE dit niet blokkeren. Er is een case aangemaakt en ik word op de hoogte gehouden.Lizard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Ik ben zelf de pandeigenaar, maar ben wel aangesloten bij een VVE.
Maar hier in de stad bij 2 andere postcodes van kennissen zijn de datums bij fourstack ook verdwenen. Vandaar mijn (misschien iets te voorbarige) conclusie.
De Deco M9 is een mesh systeem en die zorgt voor de overdracht van de cliënt naar een ander AP, dit werkt zonder onderbreking. Dat is het voordeel van een mesh-systeem.Muis666 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Zover ik weet wordt WiFi roaming voornamelijk bepaald door de client en niet door de AP. Draai je nog speciale software op de client om de roaming te ondersteunen? Zie je je client inderdaad schakelen als je dichterbij een ander AP komt?
(Want zover ik weet schakelen de meeste clients pas als ze het signaal verliezen, maar dan heb je dus geen 'lekkere roaming'...)
De Deco kan wellicht suggesties doen (802.11k/r/v), maar het daadwerkelijke switchen van clients naar verschillende AP's wordt gedaan door de client (Zie Smallnetbuilder), Blijkbaar heb jij een client die goed werkt met je Deco's maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
De Deco M9 is een mesh systeem en die zorgt voor de overdracht van de cliënt naar een ander AP, dit werkt zonder onderbreking. Dat is het voordeel van een mesh-systeem.
Fijn dat het een vriendelijke medewerker was maar een VVE kan het wel degelijk blokkeren. Om bij de individuele appartementen te komen (waar de VVE niets over te zeggen heeft) moet je altijd langs of over algemene ruimtes of muren en dat is aan de VVE als orgaan.Lizard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
Kleine update van mijn kant, gisteren naar een informatie-stand geweest hier in de stad en gevraagd wat de status is. Daar hebben ze mijn postcode gecontroleerd en in het systeem staat dat de aanvraag door de VVE geblokkeerd is. Volgens de vriendelijke KPN medewerker klopt dit niet en kan de VVE dit niet blokkeren. Er is een case aangemaakt en ik word op de hoogte gehouden.
To be continued.
Volgens mij haal je nu dingen door elkaar. Mesh is een architectuur, waarbji nodes (AP's in deze context), via elkaar bij de router kunnen komen, itt de klassieke ster.St00mwals schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
De Deco M9 is een mesh systeem en die zorgt voor de overdracht van de cliënt naar een ander AP, dit werkt zonder onderbreking. Dat is het voordeel van een mesh-systeem.
Alleen werkt de ene mesh niet samen met de mesh van een ander merk, volgens mij.
Ik wacht het even af, van wat ik begrepen heb zou het door dezelfde buis als Ziggo gaan lopen aan de buitenkant. Dus het zou niet extra storend zijn want die buis is er al. En van de VVE heb ik als eigenaar nog niets gehoord.Barre73 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:52:
[...]
Fijn dat het een vriendelijke medewerker was maar een VVE kan het wel degelijk blokkeren. Om bij de individuele appartementen te komen (waar de VVE niets over te zeggen heeft) moet je altijd langs of over algemene ruimtes of muren en dat is aan de VVE als orgaan.
De VVE beslist in een ALV met meerderheid van stemmen of ze akkoord gaan met de aanleg en met de werkwijze. Zo niet, dan geen aanleg. Ik heb het al vele malen gezien helaas...
lijkt mij niet. hier was de kruipruimte onbereikbaar en heb ik ook aangegeven om via de bestaande buizen naar binnen te gaan, ze vertelde mij dat ze niet via die van Ziggo naar binnen mogen komen. (enkel via de bestaande buis van de koper kabel van KPN)Lizard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:20:
[...]
Ik wacht het even af, van wat ik begrepen heb zou het door dezelfde buis als Ziggo gaan lopen aan de buitenkant. Dus het zou niet extra storend zijn want die buis is er al. En van de VVE heb ik als eigenaar nog niets gehoord.
Jawel, ik ben ook lid van de VVE. Maar de ledenvergadering is vanwege Corona tot nader order uitgesteld. Dus op dit moment weet ik niets. En ik heb ook geen mailing gehad oid.geenwindows schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
lijkt mij niet. hier was de kruipruimte onbereikbaar en heb ik ook aangegeven om via de bestaande buizen naar binnen te gaan, ze vertelde mij dat ze niet via die van Ziggo naar binnen mogen komen. (enkel via de bestaande buis van de koper kabel van KPN)
maar als appartement eigenaar ben jij dan niet lid van de VVE?
Alles kan stuk.
Ja ik heb ook een nieuwe voedingskabel gekregen. En als ik bij me experiabox zit komt wifi niet tevoorschijn. Gisteravond met een reset, lukte het even, maar toen weer hetzeflde na ong een minuut valt tie weer helemaal weg..remco_k schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:26:
1. Heb je alleen de Experiabox vervangen? En niet de voeding? Vervang die ook!
2. Een test om info te verzamelen: Ga eens met je telefoon een paar minuten dichtbij (binnen 1 meter) je Experiabox zitten, werkt Wifi dan wel?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik kon er niet veel van gebruiken, maar dus ingelogd op mijn wifi via de computer. Een reset gedaan, gelijk daarna de wifi manager gebruikt en tot nu toe blijf ik nog wifi houden en heb ik de internetsnelheid van de wifi verbetertVorkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:49:
IK lees wel iets over automatisch uitschakelen van de WiFi?
https://forum.telfort.nl/...elt-automatisch-uit-83565
Lees dit topic eens door en kijk of dit een oplossing is.
Je moet wel even met draad aan de experiabox ipv via de wifi
Nou heel het weekend werkende wifi gehad! Dus ik ga de installateur ook afbellen die as donderdag zou langskomen. Of zouden jullie deze door laten gaan? Zij hebben tijdens aansluiten niet alles doorlopen, misschien alsnog goed om alles een check te laten geven? Ook heb ik bij bepaalde aansluitingen van het 'vaste' internet geen verbinding, kan aan de kabels liggen, maar wel vreemd. Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar misschien goed om hem toch nog te laten komen?Martijn2307 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:19:
[...]
Ik kon er niet veel van gebruiken, maar dus ingelogd op mijn wifi via de computer. Een reset gedaan, gelijk daarna de wifi manager gebruikt en tot nu toe blijf ik nog wifi houden en heb ik de internetsnelheid van de wifi verbeterthopen dat het zo blijft..
Ik houd jullie op de hoogte!
Sinds corona gaan ze toch ook niet meer het wifi instellen enzo?Martijn2307 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Nou heel het weekend werkende wifi gehad! Dus ik ga de installateur ook afbellen die as donderdag zou langskomen. Of zouden jullie deze door laten gaan? Zij hebben tijdens aansluiten niet alles doorlopen, misschien alsnog goed om alles een check te laten geven? Ook heb ik bij bepaalde aansluitingen van het 'vaste' internet geen verbinding, kan aan de kabels liggen, maar wel vreemd. Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar misschien goed om hem toch nog te laten komen?
Sinds ongeveer juni deden de KPN monteurs al weer alle normale dingen dus ook de wificheck.demonic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Sinds corona gaan ze toch ook niet meer het wifi instellen enzo?
Dus verwacht dat die monteur maar weinig uit zal voeren als het wifi nu wel werkt.
Barre73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Sinds ongeveer juni deden de KPN monteurs al weer alle normale dingen dus ook de wificheck.
Of dat sinds twee weken geleden is gewijzigd weet ik zo niet. Dat zou wel kunnen.
vandaag een monteur over de vloer gehad.Barre73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Sinds ongeveer juni deden de KPN monteurs al weer alle normale dingen dus ook de wificheck.
Of dat sinds twee weken geleden is gewijzigd weet ik zo niet. Dat zou wel kunnen.
Poe, ben eens gaan kijken wat dat kost, maar zijn echt dure apparaten zeg. Een 3-pack voor €286 jezus.mcetweaker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:34:
[...]
Ik heb zelf momenteel 5 x een TP-Link Deco M5, twee beneden, twee op de 1e verdieping en 1 op zolder.
En als UTP niet mogelijk is deze Deco's op een paar strategische plekken plaatsen zodat ze toch met elkaar een goede wireless backhaul kunnen vormen en dat je je wifi black spots bereikt.
Maar zonder de mogelijkheid tot UTP trekken zou ik voor de Deco m9 kiezen, want die hebben een dedicated wireless backhaul.
LOLpekanoot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:54:
Hoera, blij gemaakt met een dooie mus door KPN. Zag gisteren op fourstack.nl dat de internetsnelheid die geleverd kan worden op mijn adres is verhoogd naar 1000 Mbits. Gelijk via mijn account de snelheid verhoogd van 500 naar 1000. Binnen 10 min een bevestigingsmail ontvangen met als bijlage de berekening wat ik ga betalen.
Vandaag nog geen 1000Mbits maar gewoon 500 Mbits dus maar ff bellen. Slap verhaal dat de glasvezelkabel te dun zou zijn (2011) dit moet een dikke kabel zijn die door de straat loopt en waar elke woning direct op aangesloten wordt.
Conclusie: 1000 Mbits is niet mogelijk volgens klantenservice in mijn postcode gebied.
Wat een briljant onzinverhaal... Ik vraag me echt af waar ze dat soms vandaan halen.pekanoot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:54:
Hoera, blij gemaakt met een dooie mus door KPN. Zag gisteren op fourstack.nl dat de internetsnelheid die geleverd kan worden op mijn adres is verhoogd naar 1000 Mbits. Gelijk via mijn account de snelheid verhoogd van 500 naar 1000. Binnen 10 min een bevestigingsmail ontvangen met als bijlage de berekening wat ik ga betalen.
Vandaag nog geen 1000Mbits maar gewoon 500 Mbits dus maar ff bellen. Slap verhaal dat de glasvezelkabel te dun zou zijn (2011) dit moet een dikke kabel zijn die door de straat loopt en waar elke woning direct op aangesloten wordt.
Conclusie: 1000 Mbits is niet mogelijk volgens klantenservice in mijn postcode gebied.
Dit is wel een pareltje hoorpekanoot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:54:
Zoals @Barre73 al schreef: problemen in de leverstraat en ook problemen met de snelheid te leveren.pekanoot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:54:
Een 3-pack Deco M5 nu te krijgen voor €124,50. Tegenover de €286 voor een 3-pack M9 plus lijkt het me toch veel aantrekkelijker. Is dit echt af te raden?mcetweaker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:34:
[...]
Tis maar net wat je wilt uitgeven aan je "WiFi experience".ivo001 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Een 3-pack Deco M5 nu te krijgen voor €124,50. Tegenover de €286 voor een 3-pack M9 plus lijkt het me toch veel aantrekkelijker. Is dit echt af te raden?
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
ik heb zelf de M5 omdat ik dus een ethernet backhaul heb via UTP op alle verdiepingen. Ik had die wireless backhaul niet nodig.ivo001 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Een 3-pack Deco M5 nu te krijgen voor €124,50. Tegenover de €286 voor een 3-pack M9 plus lijkt het me toch veel aantrekkelijker. Is dit echt af te raden?
Ik had deze video van Hardware Info gekeken, en dacht dat het wel zou voldoen.mcetweaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
ik heb zelf de M5 omdat ik dus een ethernet backhaul heb via UTP op alle verdiepingen. Ik had die wireless backhaul niet nodig.
Maar ik heb geen eerstehands ervaringen met de M5 en M9 zonder ethernet backhaul. Ik kan me voorstellen dat het wat bandbreedte kost. Maar of je dat gaat merken ligt aan het gebruik. En of dat opweegt tegen de kosten is aan jou
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Huidige modem die wordt uitgeleverd(Kpn box 12 / V12) heeft 4 LAN poorten. Ondersteunt ook Wifi 6 (wifi gaat uit op modem als je Super wifi punten gaat gebruiken)Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:31:
Mijn KPN abonnement loopt af en zit wat rond te kijken naar vernieuwen.
Gezien KPN zowat de enige is die hier meer dan 100Mbit aanbied zonder budget aanbieder te zijn ben ik vrij beperkt
Ik heb nu nog een "oud" alles in 1 abonnement waar nu alles Hussel is.
Hoe zit het met de nieuwe decoder en modem?
Kan ik ook zonder 4K abonnement Netflix in 4K kijken of staat dat alleen aan als je ook de meerprijs van het 4K abonnement neemt met de bonus zenders.
Hoeveel aansluitingen heeft het modem? Nu heb ik alle 4 de poorten bezet en zijn de ervaringen met de superwifi punten goed genoeg of is extra korting handiger en dan maar een investeren en 2 unifi AP's
[ Voor 46% gewijzigd door gjtm op 14-10-2020 22:57 ]
Het Netflix verhaal was ik al bang voor ondanks dat je daar een apart abonnement voor afsluit en het kastje enkel doorgeef luik is, beetje jammer. Beetje cashen omdat het kan gevoel. Want voor de nietszeggende 4K zenders hoef je het imho niet te doengjtm schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
Huidige modem die wordt uitgeleverd(Kpn box 12 / V12) heeft 4 LAN poorten. Ondersteunt ook Wifi 6 (wifi gaat uit op modem als je Super wifi punten gaat gebruiken)
4K netflix werkt alleen als je de meerprijs van 2,50 betaalt.
Nieuwe decoder is lekker vlot en AB werkt met BT dus je kunt hem ook mooi wegwerken in de kast of achter de tv.
Super wifi is best oke voor de gemiddelde kpn klant. Als je wat meer eisen hebt qua instellingsmogelijkheden kun je beter zelf iets aanschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 14-10-2020 20:49 ]
Uiteraard zit IR er nog gewoon op.Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:47:
[...]
Het Netflix verhaal was ik al bang voor ondanks dat je daar een apart abonnement voor afsluit en het kastje enkel doorgeef luik is, beetje jammer.
De decoder heeft BT maar heeft hij ook nog gewoon IR want ik gebruik een Harmony One icm een IR blaster en alle apparatuur staat al in de kast weg gewerkt.
Dan zou ik nu juist wel weer twee afstandsbedieningen moeten gebruiken omdat de Harmony heen BT heeft.
alle nieuwe klanten krijgen standaard de nieuwe 4k stb daar zit youtube app in 4k en netflix app zit er in gebouwd(bij netflix abonnement moet je het duurste abonnement hebben om 4k te mogen kijken dit staat los van kpn)Rubman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:57:
Ik lees verschillende dingen over Netflix in 4K en daarvoor wel of geen 4K abonnement nodig gezien ze nu altijd de nieuwe decoders leveren.
Op de site staan ook nog steeds 2 opties met abonnement aanpassen zowel huidige decoders of nieuwe 4K ding.
Denk dat ik morgen maar even de chat aanzwengel of even ga bellen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Dan heeft KPN ontdekt dat er een foutje bij jou zat. Dat is namelijk al vrij lang zo (1 of 2 jaar zeg ik uit mijn hoofd). Je hebt bij KPN recht op de regionale zender van jouw provincie en die van alle aangrenzende provincies. En iedereen in Nederland krijgt AT5 en RTV Rijnmond erbij kado.Sjah schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:30:
Ze hebben op iptv aantal regionale zenders teruggebracht, bij mij wel, in Amsterdam. Zo zijn Gelderland, Overijssel.., Brabant, Zeeland, allemaal weg. Dit sinds gister.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Lol, dan gaan ze dat bij ons ook nog rechtzetten denk ikBarre73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
Dan heeft KPN ontdekt dat er een foutje bij jou zat. Dat is namelijk al vrij lang zo (1 of 2 jaar zeg ik uit mijn hoofd). Je hebt bij KPN recht op de regionale zender van jouw provincie en die van alle aangrenzende provincies. En iedereen in Nederland krijgt AT5 en RTV Rijnmond erbij kado.
Ik zit in Gelderland dus ik heb erg veel regionale zenders aangezien Gelderland aan vijf andere provincies grenst.
Als Noord-Holland heb je er dus vier bij.
[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 14-10-2020 23:40 ]
Dit is echt een fout ergens in het platform. Of regionaal gebonden of zoiets. Ik pauzeert allerlei zenders om de haverklap en ik heb nooit ergens last mee. Het is volgens mij in ieder geval geen beleid.WhatsappHack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:39:
Ja dag. Nu kan ik bij de Sobibor uitzending op de NOS, de publieke omroep!, ook niet pauzeren en terugspoelen en moet ik verplicht Live kijken... Maak het nou ff. Op commerciële zenders is al belachelijk, maar de NPO?? Wtf. Hier word ik toch wel goed pissig van.
Spot de Rotterdammert?Barre73 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Dit is echt een fout ergens in het platform. Of regionaal gebonden of zoiets. Ik pauzeert allerlei zenders om de haverklap en ik heb nooit ergens last mee. Het is volgens mij in ieder geval geen beleid.
Ok, maar ik las hier en daar dat iedereen meemaakte dat ze wel alle zenders hadden. Daarom had ik zoiets van opeens is de zweep erover gegaan (ja ik wist vh beleid zoals jij dat omschrijft). Dat ze mij hebben gevonden zou kunnen, maar als dat tijd en geld heeft gekost, ben ik verbaasd daarover.Barre73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
Dan heeft KPN ontdekt dat er een foutje bij jou zat. Dat is namelijk al vrij lang zo (1 of 2 jaar zeg ik uit mijn hoofd). Je hebt bij KPN recht op de regionale zender van jouw provincie en die van alle aangrenzende provincies. En iedereen in Nederland krijgt AT5 en RTV Rijnmond erbij kado.
Ik zit in Gelderland dus ik heb erg veel regionale zenders aangezien Gelderland aan vijf andere provincies grenst.
Als Noord-Holland heb je er dus vier bij.
Hm, dat is jammer om te horen, ik moet voor de buren even verlengen, en mijzelf ook binnenkort. Dan maar even elders rondsnuffelenRubman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:21:
Er wordt behoorlijk moeilijk gedaan bij de klantenservice.
Nieuwe TV boxen voor netflix in 4K kunnen niet worden uitgegeven enkel in winkel blijkbaar.
En verlengen is enkel met behoud van alles wat ik nu heb, dan kan ik net zo goed het abonnement door laten lopen.
Of gewoon zeggen ik vertrek en sluit een heel nieuw abonnement af want dan kan het blijkbaar wel
PSN & XBL: Denkoyugo
Werd wel doorverbonden naar 2e lijn, maar ivm lange wachttijd en huilende baby moest ik ophangen.Denko schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:02:
[...]
Hm, dat is jammer om te horen, ik moet voor de buren even verlengen, en mijzelf ook binnenkort. Dan maar even elders rondsnuffelen
Bij XS4ALL leveren ze geen andere meer. Alleen de VIP5202. Dus al je huidige ontvanger (bijv VIP2952) het niet meer (goed) doet, krijg automatisch een 5202.Rubman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:21:
Er wordt behoorlijk moeilijk gedaan bij de klantenservice.
Nieuwe TV boxen voor netflix in 4K kunnen niet worden uitgegeven enkel in winkel blijkbaar.
En verlengen is enkel met behoud van alles wat ik nu heb, dan kan ik net zo goed het abonnement door laten lopen.
Of gewoon zeggen ik vertrek en sluit een heel nieuw abonnement af want dan kan het blijkbaar wel
Dit is echt iets in de trend "profiteer ervan zolang het kan"krakendmodem schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:34:
[...]
Lol, dan gaan ze dat bij ons ook nog rechtzetten denk ik,
Hier ook vrijwel alle regionale zenders nog. Ik zit in Friesland dus wij ontvangen al vrij veel zenders. Drenthe, Groningen, Overijssel, NH en Flevoland.
Maar we hebben nog steeds omroep Brabant, Gelderland, TV West, allemaal zenders waar we niks mee doen.
Ziggo heeft nog wel regionale zenders die weer niet bij kpn te krijgen zijn, althans niet in onze regio. Verschilt dat ook weer per dorp wellicht?
Rtvkanaal 30 is zo’n gemeentezender, die zit op kanaal 1470. had ook wel anders gekund, tsja
And it's gone.Sabes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Dit is echt iets in de trend "profiteer ervan zolang het kan"![]()
Mijn ouders zijn in mei klant geworden bij KPN en de laatste keer dat ik daar controleerde hadden ze inderdaad ook alle regiozenders. Ik zelf heb inderdaad alleen de aangrenzende provincies (woon in Drenthe, dus Drenthe,Noord, Oost en Fryslan). Bij mijn ouders zou het "regio" profiel (zo noem ik het maar even) ook nog wel ingesteld moeten worden.
Ik ben zo'n raar iemand die het dus wel erg jammer vindt dat ik niet RTV Noord en bijv. L1 kan kijken (ik woon in Noord-Holland). Niet dat ik dat dagelijks deed, maar het kwam regelmatig voor dat ik voor de gein een rondje regionale omroepen deed en dan een programmaatje meepakte. En inderdaad, met carnaval vond ik het erg vermakelijk om een carnavalsoptocht te kijken op Omroep Brabant of L1.krakendmodem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
And it's gone..
We keken er toch nooit naar. Jammer voor de mensen die het misschien wel deden, maar kan het mij niet voorstellen dat je naar TV Brabant kijkt als je in het Protestantse Noorden zitmisschien alleen met carnaval. Zet KPN 'm dan maar weer tijdelijk open
Inderdaad het heeft met geld te maken, de uitzendrechten landelijk zijn hoger dan regionaal schijnt.Barre73 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:01:
De vergelijking met voetbalkanalen gaat niet op. Dat zijn de kanalen van Fox Sports die KPN tegen betaling doorgeeft. Als mensen er daar 20 van willen hebben tegen betaling moeten ze dat helemaal zelf weten.
De regionale zenders zijn basispakket. En nogmaals: de regel is dat je je eigen provincie plus de aangrenzende provincies ziet. Plus AT5.
Omrop Fryslan hoort dus niet in het hele land beschikbaar te zijn.
Het zal niks met capaciteit maken hebben maar meer met geld. Zoals meestal...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Als je echt internet via glasvezel krijg, dan kan je 200/200 aanvragen/aanzetten via MijnKPN voor hetzelfde bedrag (als je al niet standaard toch direct 200/200 krijg). Zo staat het in de tabel met snelheden en prijzen voor Hussel internet halverwege deze pagina:notorious_roy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:56:
Ik krijg eind deze maand de sleutel van mn nieuwe huis en ik wilde dus internet+tv van KPN. Alles ingevuld en nu zie ik in de mailbevestiging staan dat het 200 down en 20 up is. Hebben ze dat recent aangepast? Want eerder dit jaar was het altijd 200/200 volgens mij. Ben nu een beetje teleurgesteld, en ik vind het een beetje dom dat ik dit niet zag voor het aanmelden
Nu twijfel ik of ik ga upgraden naar 500/500, of toch voor Online moet gaan. Die hebben wel 200/200 (en FOX Sport 1, 2 en 3).
Zijn er hier meer gebruikers die nu 200 down en 20 up hebben?
200/20 is VDSL en geen glasvezel.notorious_roy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:56:
Ik krijg eind deze maand de sleutel van mn nieuwe huis en ik wilde dus internet+tv van KPN. Alles ingevuld en nu zie ik in de mailbevestiging staan dat het 200 down en 20 up is. Hebben ze dat recent aangepast? Want eerder dit jaar was het altijd 200/200 volgens mij. Ben nu een beetje teleurgesteld, en ik vind het een beetje dom dat ik dit niet zag voor het aanmelden
Nu twijfel ik of ik ga upgraden naar 500/500, of toch voor Online moet gaan. Die hebben wel 200/200 (en FOX Sport 1, 2 en 3).
Zijn er hier meer gebruikers die nu 200 down en 20 up hebben?
[ Voor 255% gewijzigd door Mr_Blobby op 16-10-2020 15:08 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq