[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
Hageneis schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:51:
Dat heb ik dus geprobeerd, maar zoals gezegd dar werd ik niet veel wijzer. Chatten niet want die zeggen dat ik moet bellen (in 2020!). Zeven minuten aan de lijn hielpen me ook niet veel verder dan de belofte om een terugbelverzoek naar de aannemer te sturen. Waar ik uiteraard nog steeds niets van gehoord heb.
Ik ervaar dus bepaald geen geweldige service.

Waarom is er geen online planningstool waar ik zelf een afspraak mee kan maken?
Die is er wel zeker. Maar die kan je pas gebruiken als de aannemer zover is. Dat graafwerk in je straat en naar je gevel is pas stap 1. Stap 2 is blazen van de voeding van de PoP naar het ondergrondse verdeelpunt in jouw straat of om de hoek. 1 ondergronds punt per 48 woningen. Stap 3 komt daar vlak achteraan, nl. het lassen van die voeding aan de 48 kabels naar de woningen. En als dat klaar is wordt de planning voor het huisaansluiten open gezet.
In jouw geval: paar weken tot een maand of twee (afhankelijk van waar hoever je van de PoP woont) voordat je een datum krijgt voor het inplannen. Die kan je dan online aanpassen als je wil.
Dit stond ook allemaal in de infokrant en de mails die je krijgt (kan krijgen) via www.kpnnetwerk.nl

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Meer mensen bij wie 666 en 664 eruit liggen? Ik kan wel gewoon 6 en 4 kijken. 666 en 664 geven wel een gids, maar zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Dennisweb schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:41:
Meer mensen bij wie 666 en 664 eruit liggen? Ik kan wel gewoon 6 en 4 kijken. 666 en 664 geven wel een gids, maar zwart beeld.
hier draaid alles zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
jopoh schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:59:
[...]

Ok. EdgeRouter opnieuw opgestart, helpt niet. Ontvangers opnieuw opgestart, helpt niet. Dat wordt morgen het hele netwerk lostrekken en de fijne ExperiaBox er weer achter zetten. Als dat ook niet werkt KPN maar eens bellen waarom ik die glasvezelkanalen niet meer mag zien. Ze er even aan herinneren dat ze een glasvezelcontract met me hebben afgesloten. :+

Edit: zojuist de ExperiaBox erachter en ook dan werken kanalen 666 en 664 niet meer. Zit dus bij KPN en niet in mijn configuratie. Morgen maar even bellen...

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisweb op 06-09-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Barre73 schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:16:
[...]
Die is er wel zeker. Maar die kan je pas gebruiken als de aannemer zover is. Dat graafwerk in je straat en naar je gevel is pas stap 1. Stap 2 is blazen van de voeding van de PoP naar het ondergrondse verdeelpunt in jouw straat of om de hoek. 1 ondergronds punt per 48 woningen. Stap 3 komt daar vlak achteraan, nl. het lassen van die voeding aan de 48 kabels naar de woningen. En als dat klaar is wordt de planning voor het huisaansluiten open gezet.
In jouw geval: paar weken tot een maand of twee (afhankelijk van waar hoever je van de PoP woont) voordat je een datum krijgt voor het inplannen. Die kan je dan online aanpassen als je wil.
Dit stond ook allemaal in de infokrant en de mails die je krijgt (kan krijgen) via www.kpnnetwerk.nl
Dank je voor de informatie. Informatiekrant hebben we hier niet gekregen en ik heb nog maar één algemene e-mail mogen ontvangen. Wel een flyer 6 weken geleden dat de auto's uit de straat moesten omdat ze zouden gaan graven. Wat dus uiteindelijk pas vorige week gebeurde.
Ik krijg de indruk dat dit project niet erg strak wordt aangestuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hageneis schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:31:
[...]

Dank je voor de informatie. Informatiekrant hebben we hier niet gekregen en ik heb nog maar één algemene e-mail mogen ontvangen. Wel een flyer 6 weken geleden dat de auto's uit de straat moesten omdat ze zouden gaan graven. Wat dus uiteindelijk pas vorige week gebeurde.
Ik krijg de indruk dat dit project niet erg strak wordt aangestuurd....
Welke wijk van Den Haag is dit? Ik kan het een en ander intern even onder de aandacht brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
jopoh schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:59:
[...]

Vandaag contact gehad met KPN. Het lijkt me sterk dat je kanalen 661 etc. nog kan ontvangen. Ze hebben deze namelijk afgeschakeld en verhuisd naar kanalen 1 tot en met 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:29:
[...]

Vandaag contact gehad met KPN. Het lijkt me sterk dat je kanalen 661 etc. nog kan ontvangen. Ze hebben deze namelijk afgeschakeld en verhuisd naar kanalen 1 tot en met 40.
Op 661 t/m 669 zitten hier nog altijd de glas-versies van de Nederlandse zenders hoor.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Barre73 schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:59:
[...]

Welke wijk van Den Haag is dit? Ik kan het een en ander intern even onder de aandacht brengen..
Dank. Ik heb je een berichtje gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:29:
[...]

Dat lijkt me niet. HD zit tegenwoordig op 1 etc maar glas zit wel degelijk op 661 ev.
Je hebt weer een heldere geest aan de telefoon gehad bij KPN...not...as usual

[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 07-09-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TFHfony schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:31:
[...]

Op 661 t/m 669 zitten hier nog altijd de glas-versies van de Nederlandse zenders hoor.
Dat is vreemd! Ik kreeg via KPN het volgende bericht:

"Bedankt voor de gegevens. Een tijdje terug heeft KPN echter de kanaal indeling omgegooid. Zie het overzicht voor meer info: https://t.co/YwIhVav1qg Op 661 of 664 zijn er geen kanalen meer. Alle HD kanalen zijn verplaats naar het begin 1 tot 40 in het basis pakket. Zijn de kanalen vanaf 1 niet in HD op jouw ontvangers dan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:16:
[...]

"Bedankt voor de gegevens. Een tijdje terug heeft KPN echter de kanaal indeling omgegooid. Zie het overzicht voor meer info: https://t.co/YwIhVav1qg Op 661 of 664 zijn er geen kanalen meer. Alle HD kanalen zijn verplaats naar het begin 1 tot 40 in het basis pakket. Zijn de kanalen vanaf 1 niet in HD op jouw ontvangers dan?"
En in dat zenderoverzicht staat vervolgens gewoon 661 t/m 669 :')

Het werkt hier ook gewoon dus het lijkt me echt een storing bij jou of in jou regio. Maar goed als je bij melding dan al met dit niveau helpdesk moet beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:16:
[...]

https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=14963&mode=incontext
Zender overzicht van 03/09. Maar 661/670 is natuurlijk alleen beschikbaar als je glas hebt van KPN.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TFHfony schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:40:
[...]

https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=14963&mode=incontext
Zender overzicht van 03/09. Maar 661/670 is natuurlijk alleen beschikbaar als je glas hebt van KPN.
Dat is het gekke, ik heb glas van KPN. Sterker nog; ik heb die zenders vorige week nog bekeken. Maar nu is het beeld opeens zwart en komt de melding dat de zender 'niet beschikbaar' is tevoorschijn. Zelfs het resetten van de media converter heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:46:
[...]

Dat is het gekke, ik heb glas van KPN. Sterker nog; ik heb die zenders vorige week nog bekeken. Maar nu is het beeld opeens zwart en komt de melding dat de zender 'niet beschikbaar' is tevoorschijn. Zelfs het resetten van de media converter heeft niet geholpen.
heb je de experiabox via een paperclip gereset? Dat hielp bij mij voor dit probleem.
ook je settopbox even van de stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:45
Dennisweb schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:46:
[...]

Bij mij werken de Glas kanalen (nog) wel. Of het is bij jouw een lokaal/POP probleem of KPN is bezig met het uitfaseren van de Glas kanalen, m2c.

Zoals je hieronder kan zien zouden de Glas kanalen nog gewoon actief zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<Channel>
<ChannelID>102632</ChannelID>
<ChannelReferenceNumber>102632</ChannelReferenceNumber>
<ExternalID>b1b45a6d-1877-431a-baa2-211b13909366</ExternalID>
<ChannelType>DTV</ChannelType>
<CallLetters>NPO1HDG</CallLetters>
<ItemURL></ItemURL>
<NewItemURL></NewItemURL>
<DisallowPVR>false</DisallowPVR>
<EnableNPVR>true</EnableNPVR>
<EnableNPVRTrickPlay>true</EnableNPVRTrickPlay>
<EnableCpvrSkipMode>true</EnableCpvrSkipMode>
<HDContents>true</HDContents>
<IS3DContent>false</IS3DContent>
<ChannelLogo>NPO 1_235x105-01.png</ChannelLogo>
<ChannelBanner></ChannelBanner>
<BannerLink></BannerLink>
<EASAlertLevel>2</EASAlertLevel>
<DisplayChannelNumber>661</DisplayChannelNumber>
<DisplayChannelName>NPO 1 HD Glas</DisplayChannelName>
<LocationDisplayChannelList />
<EnableUnicast>false</EnableUnicast>
<ChannelStreams>
<ChannelStream>
<ChannelStreamRanking>1</ChannelStreamRanking>
<MTP ExternalID="HDP_MP2TS_MC_RTP"/>
<IP>224.0.251.124</IP>
<PortNumber>8248</PortNumber>
<PiP_Stream>false</PiP_Stream>
<nPLTVEnabled>true</nPLTVEnabled>
<nPLTVAssetName>ch661_npo_1_hd_glas.mpg</nPLTVAssetName>
<DTVPackageList>
<DTVPackage>746</DTVPackage>
<DTVPackage>1967</DTVPackage>
<DTVPackage>1987</DTVPackage>
</DTVPackageList>
</ChannelStream>
</ChannelStreams>
<DTVPackageList>
<DTVPackage>746</DTVPackage>
<DTVPackage>1967</DTVPackage>
<DTVPackage>1987</DTVPackage>
</DTVPackageList>
<CategoryList />
<ProtectionSettingList>
<ProtectionScheme Code="01" Option="00000000" />
</ProtectionSettingList>
<ChannelLocked>false</ChannelLocked>
</Channel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ben even m'n kantoor uitgelopen naar de slaapkamer: 661 t/m 669 670 doen het hier nog prima. Kpn glas.

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 07-09-2020 12:41 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Hmmbob schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:20:
Ben even m'n kantoor uitgelopen naar de slaapkamer: 661 t/m 669 doen het hier nog prima.
Same here. Weliswaar XS4ALL maar dat is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace Kimono
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-04 18:25
Ik ben nog immer benieuwd naar wat meer hardware specs van de BOX 12 of zelfs een Sagemcom typenummer van waaruit ik verder kan zoeken.
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Kanaal 661 doet het hier wel. Vanaf 662 tot en met 670 niet. Ik heb KPN gebeld en zij hebben een meting gedaan. Mede vanwege de klacht dat SBS vaak hapert. Wel eerst de Experiabox aangesloten met alleen de STB erop. Conclusie: fouten gemeten nog vóór ExperiaBox.

Dat kan twee dingen betekenen volgens de medewerker: problemen met de FTU of problemen met glasvezel zelf. Mogelijk in de wijkcentrale. In ieder geval komt er morgen tussen 12 en 14u een storingsmonteur om het te onderzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 07-09-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Vanochtend viel opeens het internet weg wat nogal vervelend is ivm thuiswerken.

Alle apparaten een keertje gereset:
- geen storing volgens KPN site
- rekeningen etc betaald ;)
- internet blijft rood op Experia box
- op glasvezel box brand alleen power, glasvezel niet

Dadelijk maar eens KPN bellen. Behalve bellen zijn er andere items die ik eventueel zelf kan checken?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 13:32

menonv

Beunhazerij?

Alleen vanmorgen wat dipjes rond Leeuwarden (Groningen) voor de rest niets. Alle verbindingen wat ik zo kan zien van klanten / relaties up. Alkmaar, Utrecht, Eindhoven, Maastricht, Heerlen allemaal geen downtime gehad.
Wat je eventueel eens kunt proberen... is de voeding van de NT te vervangen. Let op voltage en amperage. Als dat niets doet dan toch ff KPN bellen.

@Bossie

[ Voor 9% gewijzigd door menonv op 08-09-2020 13:23 . Reden: mention ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Zo. KPN monteur had al langs moeten komen. En hij komt niet opdagen. Word ik gebeld door KPN door een dame die ijverig de boel wil gaan meten op afstand. Uiteindelijk blijkt de monteursafspraak niet terug te vinden. Ik heb KPN gewoon verkeerd begrepen, houdt zij vol. Ik leg haar de procedure uit die met mij besproken is. Nee, meneer, er is geen afspraak. Daarna weer die ExperiaRamp eraan en STB's helemaal van het stroom. Tijdens het meten valt het beeld weg. Na lang aandringen komt ze toch tot de conclusie dat er misschien wel storing op de lijn zit. De storing die ze aan het begin van het gesprek had ontkend.

Vreselijke service. Nu morgen tussen 8 en 10 alsnog een monteur in huis. Inmiddels al 3 uur niet kunnen werken. Dat is dus 3x65 = 195 euro inkomstenderving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
Dennisweb schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:49:
...
. Inmiddels al 3 uur niet kunnen werken. Dat is dus 3x65 = 195 euro inkomstenderving.
4G werkt ook niet meer? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ja, hoor. Die werkt prima. Maar als ik bezig ben om allerlei stb’s te ontkoppelen, aan te koppelen en routers steeds aan- en uit moet zetten ben ik niet bepaald bezig met mijn werk.

Maar dat is offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
menonv schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:22:
Alleen vanmorgen wat dipjes rond Leeuwarden (Groningen) voor de rest niets. Alle verbindingen wat ik zo kan zien van klanten / relaties up. Alkmaar, Utrecht, Eindhoven, Maastricht, Heerlen allemaal geen downtime gehad.
Wat je eventueel eens kunt proberen... is de voeding van de NT te vervangen. Let op voltage en amperage. Als dat niets doet dan toch ff KPN bellen.

@Bossie
Leeuwarden idd, service afspraak staat al voor morgen op de agenda.
Zelf niet aan het troubleshooten geweest, heb probleemloos verder kunnen werken op 4g.

Eigenlijk ging het op 4G prima, misschien toch maar eens nadenken on mijn repeater naar mijn werkkamer te vervangen met die nieuwe mesh doosjes.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Het gestotter met de televisie is over zodra ik de NT van het stroom trek en weer aansluit. Ik kan dan uren stabiel televisie kijken. Kan het zijn dat de problemen veroorzaakt worden door de NT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dennisweb schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:43:
Het gestotter met de televisie is over zodra ik de NT van het stroom trek en weer aansluit. Ik kan dan uren stabiel televisie kijken. Kan het zijn dat de problemen veroorzaakt worden door de NT?
Ja, dat kan en heb ik vaker gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 22:06
Goedemorgen, ik ben momenteel aan het kijken om over te stappen naar KPN en ik vroeg mij af hoe de Interactieve TV App werkt, wij hebben een TV op de slaapkamer waar we zo nu en dan wel eens een programma op kijken, maar het kan ook best zijn dat deze een week niet aanstaat. Dus het is eigenlijk zonde om daarvoor een extra kastje te kopen. Ik las dat de Interactieve TV App ook ondersteuning heeft voor chromecast, dus wanneer deze goed werkt zou dat een prima oplossing zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Gynnad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:20:
Goedemorgen, ik ben momenteel aan het kijken om over te stappen naar KPN en ik vroeg mij af hoe de Interactieve TV App werkt, wij hebben een TV op de slaapkamer waar we zo nu en dan wel eens een programma op kijken, maar het kan ook best zijn dat deze een week niet aanstaat. Dus het is eigenlijk zonde om daarvoor een extra kastje te kopen. Ik las dat de Interactieve TV App ook ondersteuning heeft voor chromecast, dus wanneer deze goed werkt zou dat een prima oplossing zijn.
Werkt bij mij prima via Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Barre73 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:34:
[...]

Werkt bij mij prima via Chromecast.
+1, werkt prima.

Ook op mobiel onderweg of tablet trouwens. Die app is eigenlijk gewoon best goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Net de monteur langs gehad. Er is een nieuwe NT geplaatst, omdat als ik de NT lostrek en weer inplug, de boel weer een tijdje stabiel werkt. De monteur probeerde het menu te openen en...... dat ging dus niet. De STB knippert wel, maar toont het menu niet. Heb hem verteld dat dat wel vaker zo is en dat je dan even de STB van het stroom moet halen.

Heb het hem laten zien en inderdaad, de boel werkte weer. Maar ze vinden het wel vreemd, dus dit is nu in onderzoek. Betreft de glaskanalen: die worden nog steeds aangeboden. Er is wel een reden waarom ik ze niet meer zie. In mijn regio is een van de glasnodes die de glaskanalen doorschakelt buiten werking. Storing dus.

In ieder geval wordt er naar gekeken. Hopelijk zijn we dan snel van de problemen af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmmbob schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:47:
[...]

+1, werkt prima.

Ook op mobiel onderweg of tablet trouwens. Die app is eigenlijk gewoon best goed :+
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, Ziggo app is eigenlijk veel beter, overzichtelijker en loopt beduidend minder vaak vast. De KPN app gaat echter wel tot 1080p waar de Ziggo app tot 720p gaat (geen idee of dat bij casting ook is).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Gynnad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:20:
Kijk ook even of je een app op de tv zelf kunt installeren. Op samsung tv's kun je bijvoorbeeld de kpn app installeren, hoef je niet te casten etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Flatlinernl schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:09:
[...]

Kijk ook even of je een app op de tv zelf kunt installeren. Op samsung tv's kun je bijvoorbeeld de kpn app installeren, hoef je niet te casten etc
Niet op alle Samsung TV's. Maar voor meer achtergrond:

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Even een update. In Sappemeer werken de glasvezelkanalen ook weer :). Met de ExperiaBox werkte het al, maar met mijn Ubiquiti Edgerouter niet.

Ik ben volledig opnieuw begonnen. Update van de Edgerouter gedaan en de nieuwe configuratie van wjb op het KPN-forum gedownload. Dat werkte, heb het weer ingericht zoals mijn netwerk in elkaar zit en heb meteen beeld.

De reden waarom ik opnieuw ben begonnen: het beeld stond om de haverklap stil en mijn STB’s kregen bij een reboot geen DHCP-lease meer. Met de ExperiaBox wel. Tja, dan is het een reden om je eigen apparatuur eens te onderzoeken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 19:53
Voor de mensen die het zich misschien afvroegen, maar het is mij gelukt om de TP-Link Deco M9 plus als router te gebruiken zonder tussenkomst van de Experiabox.

Ik heb wel alleen glasvezel dus of tv en telefoon werkt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58
colorsone schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:13:
Voor de mensen die het zich misschien afvroegen, maar het is mij gelukt om de TP-Link Deco M9 plus als router te gebruiken zonder tussenkomst van de Experiabox.

Ik heb wel alleen glasvezel dus of tv en telefoon werkt durf ik niet te zeggen.
Zou natuurlijk aardig zijn om te delen hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
MarcoC schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:54:
[...]

Zou natuurlijk aardig zijn om te delen hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen :) .
Via PPPoE, gebruikersnaam: jemacadres@internet, en als wachtwoord kpn. Toen duurde het 15 minuutjes en werden alle instellingen opgehaald. Mocht je iets specifieks willen weten hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58
colorsone schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:07:
[...]

Via PPPoE, gebruikersnaam: jemacadres@internet, en als wachtwoord kpn. Toen duurde het 15 minuutjes en werden alle instellingen opgehaald. Mocht je iets specifieks willen weten hoor ik het graag!
Een VLAN opgeven was niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:27
Vanaf vorige week donderdag zijn de verbindingen van en naar een groot aantal hostingproviders plus ISPs slecht toegankelijk voor klanten van KPN, wanneer er nog van IPv4 gebruik wordt gemaakt. IPv6 gaat goed.
VoIP over die verbindingen is nu vrijwel onbruikbaar via IPv4.
Mijn vraag is: kan ik zelf actie ondernemen en zo ja, wat is de beste actie?

Het lijkt fout te gaan bij de verbinding van Eurorings richting TATA, ter hoogte van 134.222.249.250.

Hier de smokeping vanaf mijn thuislijn (KPN glasvezel 500/500) naar een VPS bij Tilaa (vps.hansvaneijsden.nl):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU9ZbfTA0gBx5MqxM_Cr78xXdzM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4KadOPFgrVoeza8jF2uX2QZ2.png?f=user_large

Hier pings vanaf een VPS bij Tilaa naar andere hosts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFGX8Phi7a6wVxi5VZHtm1FIFZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ab9glqkoeQpqVVIZu3T3Vcu.png?f=fotoalbum_large
Waarbij zwolle.hansvaneijsden.nl aan KPN glas hangt, heino.hansvaneijsden.nl aan Telfort glas hangt (ook KPN dus), en office.biokal.com aan Ziggo hangt (geen problemen).

Na de landelijke piekuren zakt de ping, en verdwijnt de packet loss:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeAjd-7zjG0tIGiOE8XlWGSHod4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gMdLsk6FA95uEp6uQeiGMEk7.png?f=fotoalbum_large

Ik heb deze problemen gechecked bij 27 andere mensen die KPN gebruiken, plus bij diverse andere looking glasses online. Ook https://www.tatacommunications.com heeft directe impact: pings boven de 100 ms die normaal tussen de 2 en 5 lagen.

Mijn mtr van KPN naar Tilaa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FjOso9k2gHqxylnKmzpOo1K0PI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cFByE6JUtDvyBgH0YEtXp221.png?f=user_large
Welke opties heb ik?
- De KPN-webcare kon mij niet verder helpen en verwees me door naar KPN International. Is dat bruikbaar?
- In de WHOIS staat peering-office@kpn.com als mailadres voor problemen. Is deze succesvoller?
- Eurorings is nu van GTT i.p.v. KPN, schijnt. Is het beter om naar inoc@gtt.net te mailen?
- Een topic op het KPN-forum openen. Word ik daar wel begrepen?

Voordat ik ga "klagen", wil ik graag goed beslagen ten ijs komen, zoals dat heet. Daarom vraag ik jullie hier eerst om raad, omdat de kennis en ervaring hier groter is dan waarmee ik op dit gebied te maken heb gehad.
Heb ik het bij het juiste eind, kan ik er wat aan veranderen en zo ja, wat is een logische vervolgstap?

Dank!

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colorsone
MarcoC schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:23:
[...]

Een VLAN opgeven was niet nodig?
Ohja excuus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_HvCvy1C8L1fbkO20dxxJpyjgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2G8NYd1uWIMJFlCZTsidDgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:59
Hans van Eijsden schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:55:
Vanaf vorige week donderdag zijn de verbindingen van en naar een groot aantal hostingproviders plus ISPs slecht toegankelijk voor klanten van KPN, wanneer er nog van IPv4 gebruik wordt gemaakt. IPv6 gaat goed.
VoIP over die verbindingen is nu vrijwel onbruikbaar via IPv4.
Mijn vraag is: kan ik zelf actie ondernemen en zo ja, wat is de beste actie?

Het lijkt fout te gaan bij de verbinding van Eurorings richting TATA, ter hoogte van 134.222.249.250.

Hier de smokeping vanaf mijn thuislijn (KPN glasvezel 500/500) naar een VPS bij Tilaa (vps.hansvaneijsden.nl):
[Afbeelding]

Hier pings vanaf een VPS bij Tilaa naar andere hosts:
[Afbeelding]
Waarbij zwolle.hansvaneijsden.nl aan KPN glas hangt, heino.hansvaneijsden.nl aan Telfort glas hangt (ook KPN dus), en office.biokal.com aan Ziggo hangt (geen problemen).

Na de landelijke piekuren zakt de ping, en verdwijnt de packet loss:
[Afbeelding]

Ik heb deze problemen gechecked bij 27 andere mensen die KPN gebruiken, plus bij diverse andere looking glasses online. Ook https://www.tatacommunications.com heeft directe impact: pings boven de 100 ms die normaal tussen de 2 en 5 lagen.

Mijn mtr van KPN naar Tilaa:
[Afbeelding]
Welke opties heb ik?
- De KPN-webcare kon mij niet verder helpen en verwees me door naar KPN International. Is dat bruikbaar?
- In de WHOIS staat peering-office@kpn.com als mailadres voor problemen. Is deze succesvoller?
- Eurorings is nu van GTT i.p.v. KPN, schijnt. Is het beter om naar inoc@gtt.net te mailen?
- Een topic op het KPN-forum openen. Word ik daar wel begrepen?

Voordat ik ga "klagen", wil ik graag goed beslagen ten ijs komen, zoals dat heet. Daarom vraag ik jullie hier eerst om raad, omdat de kennis en ervaring hier groter is dan waarmee ik op dit gebied te maken heb gehad.
Heb ik het bij het juiste eind, kan ik er wat aan veranderen en zo ja, wat is een logische vervolgstap?

Dank!
Topic openen op het KPN forum kan altijd. Als er meerdere klanten zijn met hetzelfde probleem meldden die zich daar ook wel. Als je deze grafieken post zullen die echt wel kunnen kijken wat er mis gaat.

KPN international is AS286 uit m'n hoofd. En weer Eurorings of GTT. Daar gaat het mis, dus die moeten er inderdaad naar kijken. Of de routing aanpassen dat 'ie over een andere route loopt.

Net even snel geprobeerd via mijn telefoon aan de wifi van KPN glasvezel. Ook hier een ping van boven de 100ms naar je vps. Ik weet dat Tilaa een speedtest server heeft draaien, ook daar zie je dat het mis is.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/6500737101.png

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 14-09-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
krakendmodem schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:49:
[...]

Topic openen op het KPN forum kan altijd. Als er meerdere klanten zijn met hetzelfde probleem meldden die zich daar ook wel. Als je deze grafieken post zullen die echt wel kunnen kijken wat er mis gaat.

KPN international is AS286 uit m'n hoofd. En weer Eurorings of GTT. Daar gaat het mis, dus die moeten er inderdaad naar kijken. Of de routers aanpassen dat 'ie over een andere loopt.

Net even snel geprobeerd via mijn telefoon aan de wifi van KPN glasvezel. Ook hier een ping van boven de 100ms naar je vps. Ik weet dat Tilaa een speedtest server heeft draaien, ook daar zie je dat het mis is.

[Afbeelding]
Hartelijk dank voor je tijd en advies! Ik heb op het KPN-forum een topic aangemaakt, met mijn tekst hier als sjabloon: https://forum.kpn.com/int...-gebruikers-wat-nu-509574

Hopen op het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
Hans van Eijsden schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:05:
[...]

Hartelijk dank voor je tijd en advies! Ik heb op het KPN-forum een topic aangemaakt, met mijn tekst hier als sjabloon: https://forum.kpn.com/int...-gebruikers-wat-nu-509574

Hopen op het beste. :)
Zojuist daar even gereageerd in dat topic, maar ik heb er weinig vertrouwen in :|
In de WinMTR die ik heb laten lopen en even 1980 pings laten stoppen.... hop 3 met IP 134.222.129.239 geeft dan 100% packet-loss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vooral naar dat netwerk data versturen gaat bijna niet. Tijdens een speedtest via Tilaa kom ik niet hoger dan 5Mbit up. Andere server trek ik 100Mb up vol.

@Soundwork Kan bij het forum wel wat langer duren, maar zo heb ik destijds een grote storing in het netwerk wel kunnen laten verhelpen. Ik kwam via de reguliere helpdesk niet veel verder.

Denk dat ze het daar morgen oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
krakendmodem schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:07:
Vooral naar dat netwerk data versturen gaat bijna niet. Tijdens een speedtest via Tilaa kom ik niet hoger dan 5Mbit up. Andere server trek ik 100Mb up vol.

@Soundwork Kan bij het forum wel wat langer duren, maar zo heb ik destijds een grote storing in het netwerk wel kunnen laten verhelpen. Ik kwam via de reguliere helpdesk niet veel verder.

Denk dat ze het daar morgen oppakken.
Opgepakt hebben ze het zeker. Althans.. de routering is veranderd en ik heb hier persoonlijk geen hoge latency meer en geen packet loss meer.
De beruchte 134.222.249.250 lijkt uit de route verdwenen en er is *.ipv4.gtt.net voor in de plaats gekomen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z66l4bN4Uba9ykYmO-5Q6Ki6HWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qtLPvGgADVPJ7uFAHYO2C4xX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is toch nog snel opgepakt dan @Soundwork ;). Al deed de roze provider dit vorig jaar in Oktober ook en gooide alles om ;). Valt dit nog mee haha.

Maar waarschijnlijk werd dit door monitoring al eerder opgepakt, ze passen dit overdag niet zomaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11:31
Hoe lang heeft er bij jullie tussengezeten vanaf het moment dat je dat oranje ding uit de stoep had steken, dat je je FTU/ONT krijgt en dat je daadwerkelijk signaal hebt en een abo af kunt nemen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:12:
Hoe lang heeft er bij jullie tussengezeten vanaf het moment dat je dat oranje ding uit de stoep had steken, dat je je FTU/ONT krijgt en dat je daadwerkelijk signaal hebt en een abo af kunt nemen?
ligt eraan welke aannemer de boel in jou regio regelt. Als je de zelfde hebt als die van mij reken maar op een aantal maanden...
vorig jaar oktober/november is de schouwer lang geweest, hebben hier in maart de vezel bij de gevel gelegd, wel de verkeerde plek maar oke. vervolgens door corona kwam de boel plat te liggen en dit starte rond juni/juli weer op, hebben in meerdere stappen de binnen aansluiting geregeld (heb hier meerdere dagen voor vrij genomen)... maar tot op heden van vandaag is de boel nog steeds niet afgerond!!! zelf bel ik maar eens in de zoveel tijd voor een update om toch nog wat vooruitgang te boeken. Nu heb ik wel het idee dat ik bij de lokale aannemer op de zwarte lijst sta, krijg direct voicemail ;(
dus ja, het is heel afhankelijk wie er in jou regio actief is...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 09:25
Barneveld1991 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:34:
[...]

Er is nog wel een mooie deal bij breedbandwinkel.nl

Wel de 6 maanden voor €31,25 en €35 cashback :)
(en een Pathé thuis film ;) )

Via cashbackxl nog eens €27,50!

[Afbeelding]
Heeft iemand deze besteld en de €35 cashback gekregen? Ik heb deze 1 dag later besteld dan de bovenstaande post (en genoteerd in mijn administratie destijds), maar Breedbandwinkel durft mij nu te vertellen dat er destijds geen cashback was (waar ik zeker van ben dat deze er wel stond). Nu wordt het in dit topic dus ook expliciet besproken, maar op de gegeven screenshot staat helaas niet de cashback vernoemd.

Is er dus iemand die wel die €35 ergens heeft vermeld gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:12:
Als je de ervaring hierboven niet meerekent: 6 tot 9 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11:31
Barre73 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:29:
[...]

Als je de ervaring hierboven niet meerekent: 6 tot 9 weken.
Ja dat is (hopelijk) een uitzondering inderdaad :).

ES Fiber doet het hier, alhoewel de busjes van de mannen die de stoep overhoop aan het halen zijn weer van een ander bedrijf is. Dat zullen wel weer onderaannemers zijn. 6-9 weken klinkt goed :)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:35:
[...]

ES Fiber doet het hier, alhoewel de busjes van de mannen die de stoep overhoop aan het halen zijn weer van een ander bedrijf is. Dat zullen wel weer onderaannemers zijn. 6-9 weken klinkt goed :)
ES Fiber is een hoofdaannemer die zijn zaken normaliter erg goed voor elkaar heeft. Als de graafwerkzaamheden in jouw wijk of PoP gebied klaar zijn (inclusief blazen en lassen van de voedingen), dan begint de aansluitperiode en krijg je een brief of mail met datumvoorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:35:
[...]

om je een beetje gerust te stellen, Ik heb hier geen ES Fiber ;)
(Ik zal 't betreffende bedrijf hier niet bij naam noemen)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• krakendmodem
geenwindows schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:31:
[...]

om je een beetje gerust te stellen, Ik heb hier geen ES Fiber ;)
(Ik zal 't betreffende bedrijf hier niet bij naam noemen)
Haha, ik herken het wel :P.

De uitvoerder hier heeft er ook een potje van gemaakt als ik meerdere KPN monteurs moet geloven. Dagelijks rijden hier meerdere KPN busjes langs van en naar de PoP. Ongeveer 1/3 van de aansluitingen werkte na oplevering niet goed. Nu hadden wij na oplevering ook veel te veel demping op de lijn (30db), het was eigenlijk een wonder dat de TV wel bleef werken; met 30db verlies zou je eigenlijk niks meer kunnen. Uiteindelijk bleek er een kabelbreuk te zijn én de ONT defect te zijn. Hoeveel pech kan je hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:00

Wildfire

Joy to the world!

Bossie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:12:
Vanochtend viel opeens het internet weg wat nogal vervelend is ivm thuiswerken.

Alle apparaten een keertje gereset:
- geen storing volgens KPN site
- rekeningen etc betaald ;)
- internet blijft rood op Experia box
- op glasvezel box brand alleen power, glasvezel niet

Dadelijk maar eens KPN bellen. Behalve bellen zijn er andere items die ik eventueel zelf kan checken?
We zijn ondertussen een weekje verder dus ik neem aan dat je internet weer werkt.

Met glasvezel kan ik zeggen dat een weggevallen glasvezelsignaal vaak veroorzaakt is door een foutief verwijderde patch in de PoP. "Waar mensen werken, worden fouten gemaakt" is helaas een gezegde dat hier van toepassing is.

Een defecte NT komt maar relatief zelden voor trouwens, een defect modem idem dito. Kabelschade door wegwerkzaamheden komt dan nog vaker voor. Dat is dan weer een stukje overmacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 16-09-2020 07:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:42:
[...]

De uitvoerder hier heeft er ook een potje van gemaakt als ik meerdere KPN monteurs moet geloven. Dagelijks rijden hier meerdere KPN busjes langs van en naar de PoP. Ongeveer 1/3 van de aansluitingen werkte na oplevering niet goed. Nu hadden wij na oplevering ook veel te veel demping op de lijn (30db), het was eigenlijk een wonder dat de TV wel bleef werken; met 30db verlies zou je eigenlijk niks meer kunnen. Uiteindelijk bleek er een kabelbreuk te zijn én de ONT defect te zijn. Hoeveel pech kan je hebben :P
Dat er vaak busjes van KPN naar de PoP rijden is dan weer niet vreemd. Veel patchopdrachten worden door de KPN monteur zelf gedaan. Die komen niet bij de aanleggende aannemer.

Dat hoeft dus niet allemaal een "geen licht" situatie te zijn.

• krakendmodem
Barre73 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:55:
[...]

Dat er vaak busjes van KPN naar de PoP rijden is dan weer niet vreemd. Veel patchopdrachten worden door de KPN monteur zelf gedaan. Die komen niet bij de aanleggende aannemer.

Dat hoeft dus niet allemaal een "geen licht" situatie te zijn.
Klopt, veel KPN klanten worden nu omgezet naar glas en ik zie ook dat men nu de appartementen/winkels gaat aansluiten. Bij de winkels en appartementen lagen de kabels nog onder de stoep. Dus die extra busjes snap ik wel.

Met onze storing destijds waren er wel veel meldingen van geen licht of verkeerd gelaste vezels. Van enkele monteurs die hier waren begreep ik ook al dat ze vanuit de planning niet naar dit dorp toe willen als het een storing met glasvezel betrof. Ook waren er toen leveringsproblemen van de ONT's en had men maar weinig voorraad in de auto liggen. En veel meldingen die weer terug gingen moesten naar NetwerkNL. Ziggo gooide vervolgens ook nog eens olie op het vuur door met aanbiedingen te strooien. :+

• Bossie
Wildfire schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:47:
[...]

We zijn ondertussen een weekje verder dus ik neem aan dat je internet weer werkt.

Met glasvezel kan ik zeggen dat een weggevallen glasvezelsignaal vaak veroorzaakt is door een foutief verwijderde patch in de PoP. "Waar mensen werken, worden fouten gemaakt" is helaas een gezegde dat hier van toepassing is.

Een defecte NT komt maar relatief zelden voor trouwens, een defect modem idem dito. Kabelschade door wegwerkzaamheden komt dan nog vaker voor. Dat is dan weer een stukje overmacht.
Het was idd een issue buitenshuis, ik ben echter alweer kwijt was het exact was.

De TV had wel stotteringen/happeringen na afloop maar aangezien ik 2-3 dagen na de reparatie pas weer eens de tv aan had durf ik niet te zeggen of dat een KPN issue was. Het was in ieder geval een goed moment om de app eens te installeren en die gebruik ik sindsdien.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
krakendmodem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:42:
[...]

Ik zie in de praktijk grote verschillen tussen de uitvoerende partijen. Momenteel lopen er voor KPN alleen al iets van 60 of 70 FttH projecten plus andere grootschalige buitengebied projecten. Hierdoor ontbreekt het op sommige plekken aan de kwaliteit die je zou wensen omdat alle aannemers onder grote druk staan om aan de vraag te kunnen blijven voldoen.
Dan heb ik het niet alleen over de monteurs maar ook over de directievoerders van de div projecten waar door gebrek aan de nodige ervaring er verderop in de keten kwaliteitsproblemen onopgemerkt blijven.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
Vraagje, merk na de overstap naar superwifi punten dat de kwaliteit van wireless speed ook is gedaald. Ik heb een 500mbps glasvezel abbo. Wilde een iets sterke signaal op zolder, maar na het aansluiten is het niet van ten goede gekomen voor de snelheid. Lijkt alsof de V10a een betere radio in heeft zitten. Iemand betere alternatieven?

Heb 3 woonlagen en de onderste 2 verdiepingen zijn ongeveer 40% in snelheid gedaald. Terwijl zolder van af en toe wegvallend 30mbps naar een stabiele 50mbps is gestegen. Magere ‘upgrade’ dus. De punten staan in de meterkast en èèn in een slaapkamer 1e verdieping.

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Silversin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:50:
Vraagje, merk na de overstap naar superwifi punten dat de kwaliteit van wireless speed ook is gedaald. Ik heb een 500mbps glasvezel abbo. Wilde een iets sterke signaal op zolder, maar na het aansluiten is het niet van ten goede gekomen voor de snelheid. Lijkt alsof de V10a een betere radio in heeft zitten. Iemand betere alternatieven?

Heb 3 woonlagen en de onderste 2 verdiepingen zijn ongeveer 40% in snelheid gedaald. Terwijl zolder van af en toe wegvallend 30mbps naar een stabiele 50mbps is gestegen. Magere ‘upgrade’ dus. De punten staan in de meterkast en èèn in een slaapkamer 1e verdieping.
Als de wifi van de V10a nog aan staat, dan die uitzetten. 2 apparaten naast elkaar die wifi uitzenden werkt alleen maar verstorend. Wifi vanuit de V10a werkt ook niet goed samen met de super wifi punten, dus moet toch uit.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
gjtm schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:04:
[...]

Als de wifi van de V10a nog aan staat, dan die uitzetten. 2 apparaten naast elkaar die wifi uitzenden werkt alleen maar verstorend. Wifi vanuit de V10a werkt ook niet goed samen met de super wifi punten, dus moet toch uit.
Die gaat toch automatisch uit bij het installeren, of heb ik het mis?

Edit: Blijkbaar niet. Net uitgezet. Ben benieuwd of het gaat helpen. Thanks voor de tip!

[ Voor 9% gewijzigd door Silversin op 17-09-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders de Experiabox vervangen voor een Mikrotik router.
Zij hebben een KPN-glasvezelverbinding en hebben KPN IPTV.

Ik heb gebruik gemaakt van de routed IPTV handleiding op http://netwerkje.com/routed-iptv
en het uiteindelijk naar uren stoeien aan de praat gekregen. Het lukte alleen nadat ik deze in het rood gemarkeerde masquerade rule had toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Az01NwjmEzI_2nBPFzKHSV7G11Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o27roiwpDBCCu5scvsSAABXX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me af hoe het ooit had kunnen werken zonder deze regel. Klopt de handleiding van netwerkje.com niet? Daar staat het volgende:
code:
1
2
3
# NAT -- Let op dat deze specifieke regels VOOR algemene regels voor bijvoorbeeld internet moeten staan
add action=masquerade chain=srcnat comment="Needed for IPTV" dst-address=213.75.112.0/21 out-interface=vlan1.4
add action=masquerade chain=srcnat comment="Needed for IPTV" dst-address=217.166.0.0/16 out-interface=vlan1.4

Overigens heb ik pas na het aanmaken van de twee regels die hierboven staan de WAN-interface list aangemaakt. Zodoende zie je die alleen bij de allerbovenste masquerade en niet bij de andere masquerade rules..

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik heb afgelopen dinsdag in de ochtend interactieve tv met 4K aangevraagd, ik heb nu 500/500 internet-only met Fritzbox 7590.

Ik heb dat online via MijnKPN gedaan, maar nog geen bericht gehad dat de dienst is toegevoegd. Als ik nu via MijnKPN iets wil wijzigen gaat dat niet omdat er een wijziging wordt verwerkt.
Er staat wel nog steeds dat ik internet-only heb.

In het verleden heb ik vaker iets gewijzigd via MijnKPN, en daarna was altijd binnen 'n uur de wijziging doorgevoerd.

Is het normaal dat deze wijziging ineens zo lang duurt?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Richub schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:29:
Ik heb afgelopen dinsdag in de ochtend interactieve tv met 4K aangevraagd, ik heb nu 500/500 internet-only met Fritzbox 7590.

Ik heb dat online via MijnKPN gedaan, maar nog geen bericht gehad dat de dienst is toegevoegd. Als ik nu via MijnKPN iets wil wijzigen gaat dat niet omdat er een wijziging wordt verwerkt.

In het verleden heb ik vaker iets gewijzigd via MijnKPN, en daarna was altijd binnen 'n uur de wijziging doorgevoerd.

Ja, heb nooit anders meegemaakt dan dat een tijdje duurt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Barre73

Je had nog geen TV en je wil nu wel TV. Dan neem ik aan dat de wijziging pas afgerond is als jij de decoder ontvangt en hebt aangesloten. Hoe lang dat normaliter duurt weet ik niet maar heb je al gewoon geprobeerd te bellen met ze? Duurt nu dus ongeveer twee dagen. Dat vind ik niet heel vreemd inclusief logistiek en dergelijke.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 24-09-2020 09:42 ]

• Richub
Barre73 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:41:
[...]

Je had nog geen TV en je wil nu wel TV. Dan neem ik aan dat de wijziging pas afgerond is als jij de decoder ontvangt en hebt aangesloten. Hoe lang dat normaliter duurt weet ik niet maar heb je al gewoon geprobeerd te bellen met ze? Duurt nu dus ongeveer twee dagen. Dat vind ik niet heel vreemd inclusief logistiek en dergelijke.
Klinkt logisch, al zal ik die decoder niet veel gaan gebruiken. Ik heb een PC aan mijn TV hangen, en die is mijn primaire bron. (KPN ITV app/website)

Bedankt voor het antwoord, ik wacht rustig verder af.

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024

Je zou het ook aan KPN kunnen vragen.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:26
Meer mensen met het DVS systeem (DVS650) en de Arris VIP2952 V2 ontvangers die heel regelmatig schokken in het beeld (lees, 1 -2 seconden stilstaand beeld) hebben, waarbij het geluid wel doorloopt? Daarnaast herstarten de ontvangers tegenwoordig ook regelmatig, terwijl we iets aan het kijken zijn, geen update maar echt gewoon een herstart.

Ik heb 1,5 week geleden contact gehad met KPN en op advies alles gereset (router van 't stroom, de DVS650 kastjes uit het stroom, bij elkaar ingestopt en verder zonder kabeltje in t stroom stoppen, tv-ontvangers gedurende meer dan een halve minuut van het stroom (tevens via de software optie een reset gegeven, als beschreven op de website).
Helpt ons allemaal niets, zijn er mensen die deze ervaring delen en wellicht een oplossing hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
jbdeiman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:26:
Meer mensen met het DVS systeem (DVS650) en de Arris VIP2952 V2 ontvangers die heel regelmatig schokken in het beeld (lees, 1 -2 seconden stilstaand beeld) hebben, waarbij het geluid wel doorloopt? Daarnaast herstarten de ontvangers tegenwoordig ook regelmatig, terwijl we iets aan het kijken zijn, geen update maar echt gewoon een herstart.

Ik heb 1,5 week geleden contact gehad met KPN en op advies alles gereset (router van 't stroom, de DVS650 kastjes uit het stroom, bij elkaar ingestopt en verder zonder kabeltje in t stroom stoppen, tv-ontvangers gedurende meer dan een halve minuut van het stroom (tevens via de software optie een reset gegeven, als beschreven op de website).
Helpt ons allemaal niets, zijn er mensen die deze ervaring delen en wellicht een oplossing hebben?
dvs is altijd afhankelijk van je stroomnet dus kan door meerdere factoren invloed hebben op dvs. kabel is nog altijd het beste.

daarnaast het reboten van de stb meerdere keren op 1 dag is in onderzoek bij kpn, komt bij meedere klanten op dit moment voor je bent niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
jopoh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:46:
[...]

dvs is altijd afhankelijk van je stroomnet dus kan door meerdere factoren invloed hebben op dvs. kabel is nog altijd het beste.

daarnaast het reboten van de stb meerdere keren op 1 dag is in onderzoek bij kpn, komt bij meedere klanten op dit moment voor je bent niet de enige met dit probleem.
DVS is zeker afhankelijk van het stroomnet, dat beseffen we ons ook wel, kabel leggen is/ was ook geen optie. Maar het heeft gewoon altijd goed gewerkt en is echt iets van de laatste tijd. Vandaar ook mijn vraag. (we hebben nu ong 5 jaar KPN, en stroomnet is bij ons niet veranderd)

Weet je ook of het rebooten van de Stb over hetzelfde type gaat, of dat dit om de nieuwere apparaten gaat, of juist in brede zin (alle apparaten), of waar ik daar meer informatie over kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:14
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:25:
[...]

DVS is zeker afhankelijk van het stroomnet, dat beseffen we ons ook wel, kabel leggen is/ was ook geen optie. Maar het heeft gewoon altijd goed gewerkt en is echt iets van de laatste tijd. Vandaar ook mijn vraag. (we hebben nu ong 5 jaar KPN, en stroomnet is bij ons niet veranderd)

Weet je ook of het rebooten van de Stb over hetzelfde type gaat, of dat dit om de nieuwere apparaten gaat, of juist in brede zin (alle apparaten), of waar ik daar meer informatie over kan vinden?
Aan je stroomnet hoeft fysiek niks te veranderen om problemen te kunnen krijgen met je DVS. Vaak zijn dit (slecht afgeschermde) apparaten die voor storing zorgen. Ga dus ook even voor jezelf na of je niet toevallig een nieuw apparaat hebt aangeschaft/gesloten sinds dat je problemen zijn ontstaan.

Misschien helpt dat een beetje met het vinden van jouw probleem.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
chickpoint schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:46:
[...]

Aan je stroomnet hoeft fysiek niks te veranderen om problemen te kunnen krijgen met je DVS. Vaak zijn dit (slecht afgeschermde) apparaten die voor storing zorgen. Ga dus ook even voor jezelf na of je niet toevallig een nieuw apparaat hebt aangeschaft/gesloten sinds dat je problemen zijn ontstaan.

Misschien helpt dat een beetje met het vinden van jouw probleem.
Dat is ook juist het probleem: Er is letterlijk niets (ook geen apparaten ofzo) veranderd. Sterker nog, als ik nu alleen de TV aansluit + DVS natuurlijk, gebeurt het ook, de overige apparaten (ook elders in huis) zijn dan niet aangesloten.
In elk geval bedankt voor je reactie en het meedenken. Misschien toch maar eens een kabel proberen neer te leggen, ondanks dat dat nog wel wat gepruts op zal leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:51:
[...]

Dat is ook juist het probleem: Er is letterlijk niets (ook geen apparaten ofzo) veranderd. Sterker nog, als ik nu alleen de TV aansluit + DVS natuurlijk, gebeurt het ook, de overige apparaten (ook elders in huis) zijn dan niet aangesloten.
In elk geval bedankt voor je reactie en het meedenken. Misschien toch maar eens een kabel proberen neer te leggen, ondanks dat dat nog wel wat gepruts op zal leveren.
Ik zou in elk geval even tijdelijk een lange kabel desnoods dwars door het huis leggen om te kijken of het probleem dan weg is. Dan weet je in elk geval 100% zeker of het probleem in de DVS zit of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:51:
[...]

Nieuwe magnetron of televisie van de buurman..
En dit is niet eens grappig bedoeld. Dat soort zaken kan echt ineens iets veranderen voor jouw DVS.

Wellicht nog proberen om de firmware van je DVS te updaten?
Zie hier: https://www.kpn.com/telev...rbindingsset-oplossen.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 25-09-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ik222 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:06:
[...]

Ik zou in elk geval even tijdelijk een lange kabel desnoods dwars door het huis leggen om te kijken of het probleem dan weg is. Dan weet je in elk geval 100% zeker of het probleem in de DVS zit of niet.
Dit is, imho, echt de eerste stap om het verder te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:25:
[...]

wat ik weet vooral de vip 2952 v1 en v2 en de hmb2260 waar van ik weet dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Soundwork schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:02:
[...]

Zojuist daar even gereageerd in dat topic, maar ik heb er weinig vertrouwen in :|
In de WinMTR die ik heb laten lopen en even 1980 pings laten stoppen.... hop 3 met IP 134.222.129.239 geeft dan 100% packet-loss....
Zijn er meer mensen die via 134.222.129.239 of de 139.156.98.100 hops veel packet loss hebben, of ben ik de enige? Op het KPN forum ook maar een melding gemaakt. Ook met de Experiabox heb ik hetzelfde probleem. Zou er een te hoge demping in mijn glasvezel verbinding zitten tussen PoP en FTU?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Soundwork schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:11:
[...]

Zijn er meer mensen die via 134.222.129.239 of de 139.156.98.100 hops veel packet loss hebben, of ben ik de enige? Op het KPN forum ook maar een melding gemaakt. Ook met de Experiabox heb ik hetzelfde probleem. Zou er een te hoge demping in mijn glasvezel verbinding zitten tussen PoP en FTU?
Heb je ook veel packet loss naar de MC router (195.190.228.x) in je regio? Zonee, zit het niet in je eigen FTTH aansluiting maar verderop in het netwerk.

www.google.nl

• Soundwork
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:28:
[...]

Heb je ook veel packet loss naar de MC router (195.190.228.x) in je regio? Zonee, zit het niet in je eigen FTTH aansluiting maar verderop in het netwerk.
De static.kpn.net hop rapporteert geen packet loss... het is de node erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyY6RsjS3fZWhuL2gGDQn-B5rYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K5vYHLp90kUBICBF0qh3EQqF.png?f=fotoalbum_large

edit: screenshot toegevoegd van PingPlotter naar tweakers.net

[ Voor 35% gewijzigd door Soundwork op 26-09-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:10
Soundwork schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

Ervaar sinds gisteren het zelfde probleem dus mocht je een oplossing hebben dan houd ik mij aanbevolen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Soundwork schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

Op die screenshot heb je geen packetloss? Ja de tussenliggende routers reageren niet op alle pings maar dat kan prima normaal zijn.

Het was enkel een probleem als je packetloss naar je bestemming had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ik222 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:25:
[...]

Op die screenshot heb je geen packetloss? Ja de tussenliggende routers reageren niet op alle pings maar dat kan prima normaal zijn.

Het was enkel een probleem als je packetloss naar je bestemming had.
Ik heb begrepen van UP en wjb op het KPN forum dat ik de kaarten verkeerd gelezen heb.
Er is pas echt sprake van packetloss als dit op het eindpunt gemeten wordt. De tussenliggende hops laten helemaal geen ICMP door of staan op de allerlaagste prioriteit waardoor het "lijkt" alsof er packetloss op die hop zit maar niet het geval is. KPN heeft geen beschikking meer over transitprovider Eurorings wat verkocht is aan GTT. Hierdoor lopen de routes vaak met een omweg naar de eindbestemming wat dus kan zorgen voor hogere latency en/of packet loss. Niet echt ideaal voor gaming, video-vergaderen of VOIP.

Zie ook voor meer info:
https://forum.kpn.com/int...erde-connectviteit-510706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Er is pas bij mij in huis een glasvezelaansluiting aangelegd door KPNNetwerkNL.
Momenteel zit bij XS4ALL op een DSL verbinding, en maak daarbij gebruik van de FritzBox 7581 modem, en 2 Fritz!Repeaters 1750E.
Nu kan ik voor dezelfde maandprijs de snelheid verdubbelen door over te stappen naar KPN. Bij een nieuw abonnement krijg je 2 SuperWifi punten.
Aangezien ik in een best groot huis woon zou het prettig zijn als ik die 2 SuperWifi punten kan toevoegen aan het netwerk in plaats van de Fritz!Repeaters te vervangen.
Weet iemand of de SuperWifi punten ook werken met de FritzBox modem die KPN aanbied, of kan ik de Fritz!Repeaters in combinatie met de KPN Box 12 en de SuperWifi punten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
IThom schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:44:
Momenteel zit bij XS4ALL op een DSL verbinding, en maak daarbij gebruik van de FritzBox 7581 modem, en 2 Fritz!Repeaters 1750E.
Nu kan ik voor dezelfde maandprijs de snelheid verdubbelen door over te stappen naar KPN. Bij een nieuw abonnement krijg je 2 SuperWifi punten.
Aangezien ik in een best groot huis woon zou het prettig zijn als ik die 2 SuperWifi punten kan toevoegen aan het netwerk in plaats van de Fritz!Repeaters te vervangen.
Weet iemand of de SuperWifi punten ook werken met de FritzBox modem die KPN aanbied, of kan ik de Fritz!Repeaters in combinatie met de KPN Box 12 en de SuperWifi punten gebruiken?
super wifi toevangen naast je fritz spullen het kan alleen gaat problemen veroorzaken, wegens mesh en roaming beide partijen op hen eigen manier regelen.

beste is dan alles fritz of alles super wifi zodat je zeker weet je 1 netwerk hebt wat goed met elkaar werkt en je ook netjes zonder problemen van punt na punt word gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
IThom schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:44:
Als je via de bestelpagina van KPN de Fritzbox selecteert als extra optie wordt het abonnement automatisch aangepast naar 6 maanden korting ipv super wifis. En de repeaters zijn niet zo in te stellen dat ze samen werken met de super wifi punten. Zou gewoon voor de korting kiezen + fritzbox en fritz spul bij kopen waar nodig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I3sX2xq.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
gjtm schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:44:
[...]

Als je via de bestelpagina van KPN de Fritzbox selecteert als extra optie wordt het abonnement automatisch aangepast naar 6 maanden korting ipv super wifis. En de repeaters zijn niet zo in te stellen dat ze samen werken met de super wifi punten. Zou gewoon voor de korting kiezen + fritzbox en fritz spul bij kopen waar nodig.

[Afbeelding]
Nog beter, gewoon de Fritzbox zelf kopen in plaats van maandelijks extra ervoor betalen aan KPN en dan kiezen voor de 6 maanden korting ipv "super WiFi"

Eventueel koop je dan 1 of 2 Fritz repeaters / accespoints bij en dan ben je nog goedkoper uit over een paar jaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, mijn ITV aanvraag is nu een week later nog steeds niet verwerkt. :/

Net gebeld met de helpdesk, en er gaat iets mis in de communicatie tussen het systeem dat de aanvraag indient, en de systemen/mensen die de aanvraag uit moeten voeren.
Ik hoorde ook dat ik niet de enige ben die op dit moment dit soort klachten heeft.
Gevalletje miscommunicatie of netwerkglitch bij KPN dus...

De medewerker die ik net sprak ging er persoonlijk achteraan, en belt me iig donderdagavond terug met een statusupdate.

Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik ga aankomende donderdag verhuizen, maar nu zit ik met het 'probleem' dat er enkel tot 41 mbit/s geleverd kan worden doordat er enkel een koperaansluiting aanwezig is. (Glasvezel wordt in december aangelegd, maar ik vertrouw er niet echt oo dat dat dan echt al klaar is) Nu heb ik dus een Ziggo aansluiting aangevraagd, maar dat kan enkele weken duren voordat gerealiseerd wordt. Ik wil natuurlijk in de tussentijd niet zonder internet zitten. Ik zag dat KPN een maandelijks opzegbaar internet abonnement heeft. Mijn vraag is eigenlijk of dat dan echt maandelijks opzegbaar is. Dus stel de Ziggo aansluiting wordt in december gerealiseerd, kan ik dan van mijn KPN abonnement af?
Uit hun bewoordingen lees ik af van wel, maar met zulke dingetjes heb je liever de zekerheid dat je toch niet stiekem langer ergens aan vast zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Slyonic op 29-09-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Slyonic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:28:
Ik ga aankomende donderdag verhuizen, maar nu zit ik met het 'probleem' dat er enkel tot 41 mbit/s geleverd kan worden doordat er enkel een koperaansluiting aanwezig is. (Glasvezel wordt in december aangelegd, maar ik vertrouw er niet echt oo dat dat dan echt al klaar is) Nu heb ik dus een Ziggo aansluiting aangevraagd, maar dat kan enkele weken duren voordat gerealiseerd wordt. Ik wil natuurlijk in de tussentijd niet zonder internet zitten. Ik zag dat KPN een maandelijks opzegbaar internet abonnement heeft. Mijn vraag is eigenlijk of dat dan echt maandelijks opzegbaar is. Dus stel de Ziggo aansluiting wordt in december gerealiseerd, kan ik dan van mijn KPN abonnement af?
Uit hun bewoordingen lees ik af van wel, maar met zulke dingetjes heb je liever de zekerheid dat je toch niet stiekem langer ergens aan vast zit.
Daar waar je een iets hoger maandbedrag voor betaalt.... die bedoel je?
Mag aannemen van wel dat je ook echt maandelijks opzegbaar abonnement hebt, want je betaalt hier ook meer voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyonic
Soundwork schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:35:
[...]

Daar waar je een iets hoger maandbedrag voor betaalt.... die bedoel je?
Mag aannemen van wel dat je ook echt maandelijks opzegbaar abonnement hebt, want je betaalt hier ook meer voor....
Yes, die bedoel ik! Lijkt mij ook, maar wellicht heeft iemand hier ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Slyonic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:39:
[...]

Yes, die bedoel ik! Lijkt mij ook, maar wellicht heeft iemand hier ervaring ermee.
Zou nu sowieso een maandcontract afsluiten, want internet bij KPN is om te huilen momenteel door belabberde transit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
[...] Ik zag dat KPN een maandelijks opzegbaar internet abonnement heeft. Mijn vraag is eigenlijk of dat dan echt maandelijks opzegbaar is. Dus stel de Ziggo aansluiting wordt in december gerealiseerd, kan ik dan van mijn KPN abonnement af?
Het is precies zoals het er staat, je neemt een abonnement af met een minimum looptijd van 1 maand. Je kunt direct na levering al weer opzeggen als je wilt, met 1 maand opzeg termijn. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyonic
gjtm schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:01:
[...]

Het is precies zoals het er staat, je neemt een abonnement af met een minimum looptijd van 1 maand. Je kunt direct na levering al weer opzeggen als je wilt, met 1 maand opzeg termijn. That's it.
Bedankt! Ik ga op mezelf voor het eerst, dus ben met alles nog wat huiverig ;)

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:36
Ik weet niet wat je budget is maar wellicht kan je kijken voor tijdelijke aansluiting via evenwifi.nl dan heb je 1TB data bundel. Zou het wel eerst testen met T-Mobile simkaart welke snelheden je haalt.

Zelf gebruik ik evenwifi.nl al paar weken en gaat prima, ook met gamen.

• Slyonic
ikbenjoeri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:20:
[...]

Ik weet niet wat je budget is maar wellicht kan je kijken voor tijdelijke aansluiting via evenwifi.nl dan heb je 1TB data bundel. Zou het wel eerst testen met T-Mobile simkaart welke snelheden je haalt.

Zelf gebruik ik evenwifi.nl al paar weken en gaat prima, ook met gamen.
Kijk, toch blij dat ik het even op Tweakers heb gevraagd! Zoiets zocht ik eigenlijk, maar vond alleen 1-jaars contracten. Ik ga er even verder naar kijken.

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Hai hai,

Wellicht dat 1 van jullie bekend is met dit issue.
Een klant van mij heeft een OpenVPN server draaien, waar sinds maart gretig gebruik van wordt gemaakt ivm thuiswerken en Corona. Ongeveer 150 gebruikers maken hier gebruik van.

Nu speelt er sinds ongeveer een maand een probleem dat een deel van de ongeveer 150 gebruikers regelmatig de verbinding verliest met de OpenVPN. De tunnel wordt dan verbroken, en automatisch weer opnieuw opgebouwd na een aantal seconden (ongeveer 30 seconden). Het gaat om een groep van rond de 30 a 40 mensen die dit ervaren. We hebben alle settings op de server al nagelopen, en alles staat gewoon goed (er is niets gewijzigd en voor die tijd werkte het ook gewoon).

Nu heb ik gisteren eens gekeken wat de grootste gemene deler van de groep gebruikers is die het probleem ervaren, en wat blijkt? Allemaal KPN. De groep gebruikers die GEEN problemen ervaren hebben ook allemaal geen KPN. Helemaal uitgeput is de lijst niet, dus er kan nog een verdwaalde KPNer zijn die geen issues heeft, maar in ieder geval is iedereen met het issue verbonden via een IP adres wat in DNS eindigt op .kpn.net.

Het verbreken van de verbinding gebeurt elke half uur, of elk uur. Soms is er een half uur geen disco, maar meestal is het elk half uur raak. En dan ook massaal (dus iedereen klapt er gelijktijdig uit).

Is 1 van jullie bekend met dit probleem? En zo ja, enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

Probeer dit eens:

Configureer de OpenVPN client om alleen UDPv4/IPv4 te gebruiken en schakel eventueel IPv6 uit bij de clients.

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1 ... 22 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen