[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Ernemmer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Ik zit al vijf jaar op mijn Experibox en bevalt goed, maar ben wel benieuwd wat zo'n Fritz!Box kan toevoegen.
Ik heb toen ik bij KPN zat ook een EB gehad (V10). Op zich prima. De Fritz!Box ervaar ik zelf als een stabiele(re) router met veel meer instelmogelijkheden. Maar dat laatste is persoonlijk en net wat je wilt natuurlijk. De software van de EB is van KPN. Bij een Fritz!Box is die van AVM en laadt je alleen de ISP-gegevens in. Daardoor ben je dus niet afhankelijk van de ISP (KPN) en kun je de router dan ook 'meenemen' naar een andere ISP (mocht dat van toepassing zijn). En een mesh-systeem wat super werkt!

Maar zoals gezegd blijft het een persoonlijke keuze. Als je nu niets mist en het is stabiel dan zou ik gewoon de EB houden.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 08:27
ion schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Dan begrijp ik het niet helemaal. Waarom wordt in de start van dit topic de vrije modemkeuze aangehaald als dat blijkbaar niet relevant is voor een glasvezel verbinding.

Als die NTU fungeert als modem, dan kan je er toch iedere router achter hangen zonder gedoe? :?

PS
[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

In de handleiding hangen ze er nog een experiabox tussen, maar dat hoeft toch niet meer.
Bij glasvezel is er sowieso geen modem. Er is een apparaat nodig dat licht omzet in stroom (de NTU of mediaconverter) en die krijg je sowieso. Daarachter zit een router die de Vlans in het signaal moet splitsen (de WAN kant dus) en dat kunnen niet alle routers. Daarnaast waren deze gegevens tot een paar maanden geleden formeel niet vrij gegeven door KPN. Ze waren uiteraard wel bekend, onder andere via de genoemde website van netwerkje.com
Wil je niet zelf prutsen met Vlans, dan neem je alsnog de geleverde Experiabox of tegen een meerprijs een Fritzbox.

En wil je de maximale stap zetten, dan koop je zelf ergens een patchcover, benodigde glaspatchkabel, SFP module en een router met SFP ingang. Dan heb je een mediaconverter en router ineen die je dan uiteraard wel helemaal zelf moet instellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Speedmaster

Make my day...

Kan je in de afbeelding zien, is geen ZTE maar een modem van Sagem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Speedmaster schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:11:
[...]

Kan je in de afbeelding zien, is geen ZTE maar een modem van Sagem
Vandaar de afbeelding 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04
Hallo iedereen,

Vandaag is bij mij de binnenaansluiting verwezenlijkt. Ik zit alleen met de volgende vreemde situatie:

Oude situatie:
  • Abonnement: Ziggo 250/25
  • Snelheid laptop (LAN): 200/25
  • Snelheid mobiele telefoon (Wi-fi): 250/25
  • Gemeten snelheid aansluiting Netgear Orbi: 250/25
Nieuwe situatie:
  • Abonnement: KPN 500/500
  • Snelheid laptop (LAN): 80/200
  • Snelheid mobiele telefoon (Wi-fi): 160/290
  • Gemeten snelheid aansluiting Netgear Orbi: 500/500
De aansluiting is tijdens installatie doorgemeten en 100% goed bevonden. Het modem (KPN Box 12) is direct op het aansluitpunt aangesloten met de meegeleverde kabel. De Netgear Orbi verzorgt wi-fi en is met LAN aangesloten op de Box 12. Via de wi-fi van de Box 12 zelf haalde ik overigens zelfs maar 70/110, vandaar dat die is uitgeschakeld.

Het probleem is dat zowel de installatietest als de interne Netgear Orbi test aangeven dat de volledige snelheid van 500 up en down gehaald wordt. Sluit ik echter een apparaat aan via LAN (direct op Box 12) of wi-fi (via Orbi), dan haal ik bij lange na niet die snelheid en zelfs lagere snelheden dan voorheen.

Qua apparaten heb ik de volgende opties geprobeerd:
  • Macbook Pro (2012)
  • HP Elitebook 850 G2
  • Oneplus 6T
Iemand die mij kan helpen deze puzzel op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 28-08-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mac1987 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:15:
Hallo iedereen,

Vandaag is bij mij de binnenaansluiting verwezenlijkt. Ik zit alleen met de volgende vreemde situatie:

Oude situatie:
  • Abonnement: Ziggo 250/25
  • Snelheid laptop (LAN): 200/25
  • Snelheid mobiele telefoon (Wi-fi): 250/25
  • Gemeten snelheid aansluiting Netgear Orbi: 250/25
Nieuwe situatie:
  • Abonnement: KPN 500/500
  • Snelheid laptop (LAN): 80/200
  • Snelheid mobiele telefoon (Wi-fi): 160/290
  • Gemeten snelheid aansluiting Netgear Orbi: 500/500
De aansluiting is tijdens installatie doorgemeten en 100% goed bevonden. Het modem (KPN Box 12) is direct op het aansluitpunt aangesloten met de meegeleverde kabel. De Netgear Orbi verzorgt wi-fi en is met LAN aangesloten op de Box 12. Via de wi-fi van de Box 12 zelf haalde ik overigens zelfs maar 70/110, vandaar dat die is uitgeschakeld.

Het probleem is dat zowel de installatietest als de interne Netgear Orbi test aangeven dat de volledige snelheid van 500 up en down gehaald wordt. Sluit ik echter een apparaat aan via LAN (direct op Box 12) of wi-fi (via Orbi), dan haal ik bij lange na niet die snelheid en zelfs lagere snelheden dan voorheen.

Qua apparaten heb ik de volgende opties geprobeerd:
  • Macbook Pro (2012)
  • HP Elitebook 850 G2
  • Oneplus 6T
Iemand die mij kan helpen deze puzzel op te lossen?
Ben je wellicht met 2.4Ghz verbonden? Ik weet niet of de V12 bandsteering heeft maar ik heb daar slechte ervaringen mee (meerdere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Edje040 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Ben je wellicht met 2.4Ghz verbonden? Ik weet niet of de V12 bandsteering heeft maar ik heb daar slechte ervaringen mee (meerdere merken).
Beide frequenties stonden oorspronkelijk aan, maar zoals ik schreef staat momenteel de wi-fi uit en wordt die verzorgd via de Orbi. Die schakelt automatisch tussen 2.4 en 5 Ghz. Gezien de uploadsnelheden van 290Mb/s lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar per ongeluk 2.4 gekozen wordt. Bovendien was de configuratie van zowel Orbi als telefoon/laptop in de situatie met Ziggo gelijk aan die met KPN. Ook de locatie van de test maakt niet uit. De telefoon geeft ook aan via 5Ghz verbonden te zijn.
Ook zou dit voor bekabeld LAN niks uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Wat ook nogal eens wil schelen is op welke server je test. De routering tussen Ziggo & KPN kan wel eens heel anders zijn. Test je met speedtest.net? Test eens met RoutIT in Ede of KPN Rotterdam.
Test ook eens hier: https://speed.cloudflare.com/

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9987940331.png

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 28-08-2020 14:57 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
TFHfony schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:47:
Wat ook nogal eens wil schelen is op welke server je test. De routering tussen Ziggo & KPN kan wel eens heel anders zijn. Test je met speedtest.net? Test eens met RoutIT in Ede of KPN Rotterdam.
Test ook eens hier: https://speed.cloudflare.com/

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QRXBMHFC6X2EM6CSi5EEYy5ejE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNLcYIm9NBOe9j410IdW4Ftn.png?f=user_large
Snelheid is getest via de officiele KPN site
Locatie is meestal KPN Rotterdam. Ik woon daar 25 km vandaan, dus een logische keuze.

Laatste resultaat via mobiel was overigens 155/441. Vooral de download lijkt het probleem.
Cloudflare startte heel langzaam maar gaf uiteindelijk 313/221 aan. Dat is inderdaad nogal een verschil.

Edit: alle servers in de buurt langsgegaan en af en toe haal ik opeens wel 400+ up en down. Probeer ik een paar minuten later nog een keer, dan kan het opeens weer 200 zijn.
Ik snap dat niet alle servers 500/500 halen, maar hoe kan het dat Ziggo altijd +-250 haalde op de servers in de buurt en KPN daar vaak (ver) onder blijft? Is de Ziggo routering dan zoveel gunstiger in mijn geval? Een vriend van mij die een wijk verderop woont haalt overigens via KPN Rotterdam wel bijna 500.

[ Voor 56% gewijzigd door mac1987 op 28-08-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

WiFi is per definitie vrijwel ongeschikt om te testen. Daarbij is de snelheid van zoveel verschillende factoren afhankelijk. Maar als jij je laptops met een kabeltje aansluit, zou je eigenlijk altijd wel min of meer de maximale snelheid moeten kunnen halen. Daar zou ik mijzelf eerst op focussen.
Als de WiFi dan achterblijft kan je altijd nog aan een extra AP (lapmiddel) of WiFi MESH netwerk denken. Met dat laatste haal ik wel vrijwel overal in huis 500Mbit/s up/down via mijn laptops. De telefoons blijven vaak rond de 300/400Mbit/s hangen.

/edit/
Clouflare begint met kleine bestanden en verstuurd steeds grotere, zodat je het verschil kan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 28-08-2020 15:26 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
TFHfony schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:26:
WiFi is per definitie vrijwel ongeschikt om te testen. Daarbij is de snelheid van zoveel verschillende factoren afhankelijk. Maar als jij je laptops met een kabeltje aansluit, zou je eigenlijk altijd wel min of meer de maximale snelheid moeten kunnen halen. Daar zou ik mijzelf eerst op focussen.
Als de WiFi dan achterblijft kan je altijd nog aan een extra AP (lapmiddel) of WiFi MESH netwerk denken. Met dat laatste haal ik wel vrijwel overal in huis 500Mbit/s up/down via mijn laptops. De telefoons blijven vaak rond de 300/400Mbit/s hangen.

/edit/
Clouflare begint met kleine bestanden en verstuurd steeds grotere, zodat je het verschil kan zien.
Probleem lijkt via LAN groter dan via wi-fi. De Netgear Orbi is overigens een semi-MESH systeem en haalt, mits de afstand beperkt blijft, 450-500 Mb/s als maximum.

Update: na een aantal keer loopt de snelheid iets op:

Wi-fi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTXiTVlfZXhGoJt_suDUpkbqToU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AsISY7ZAKJ9vrKf9WfMxHSYV.png?f=user_large

LAN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJZPn-O4FIpGMEXKIeLrOTBCQTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kSfAIGMrIBljeHPtt4rg2C6l.png?f=user_large

Download blijft echter verdacht laag op de laptop.

[ Voor 26% gewijzigd door mac1987 op 28-08-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gezien het feit je router wel aangeeft 500/500 te halen, lijkt er wellicht toch intern iets aan de hand te zijn.
Zijn er geen andere devices aan het downloaden? Weet je ook zeker dat je bekabeld aan het testen bent en niet per ongeluk toch nog via de WiFi? schakel deze desnoods even uit.
Het feit dat de Netgear wel aangeeft de 500/500 te halen, geeft toch het vermoeden dat het probleem in je huisnetwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
@mac1987 Meestal bij een (volledig) nieuw wifi in je huis. Is het aan te raden alle oude instellingen te wissen of netwerk reset uit te voeren op jouw devices. En dns flush evt, of ook een netwerk reset op je vaste devices/nas/decoders/tv wil vaak helpen met dit soort problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 28-08-2020 15:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Al een andere kabel geprobeerd? Bijvoorbeeld die nu in je Orbi verdwijnt (en blijkbaar al wel een hoge snelheid haalt).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Hmmbob schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:44:
Al een andere kabel geprobeerd? Bijvoorbeeld die nu in je Orbi verdwijnt (en blijkbaar al wel een hoge snelheid haalt).
In eerste instantie heb ik een goede CAT6 kabel direct in het modem gedaan. Snelheid was toen erg laag.
Ondertussen lijkt de snelheid op de juiste servers verbeterd. Als het aan de kabel lag zou het ook vreemd zijn dat de upload steeds sneller wordt lijkt mij? Misschien toch wat startproblemen bij KNP? Lijkt net alsof de snelheid beetje bij beetje beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 28-08-2020 16:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:52
@mac1987: Begin eerst eens met bekabeld te meten vanaf je router die aan de NTU hangt naar je computer toe. Dat is het eerste wat ik gedaan heb toen de monteur er nog was. Hij wilde zeker weten dat de internetsnelheid optimaal was. Dus heb ik de kabel vanuit de ExperiaBox naar de iMac gebracht en meteen getest. Dat was volle snelheid, dus kon de monteur naar huis.

Vervolgens heb ik de ExperiaBox weggehaald en er een Ubiquiti EdgeRouter 4 neergezet. Ook bekabeld volle snelheid. De snelheid van WiFi was echter waardeloos op de MacBook Pro en iMac. Van de 500 MB/s maar 16 halen is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben een hele avond aan het zoeken geweest. Totdat ik de LAN-kabel tussen de PoE injector en de Ubiquiti AP lostrok en er een andere LAN-kabel aanhing. Toen bleek de snelheid opeens wél op 500 MB/s te liggen. De kapotte kabel eens bekeken en een van de adertjes was kapot. Kabeltje weggegooid, probleem opgelost.

Ik zit nu bijna 9 maanden zonder enige reboot op volle snelheid bij KPN. Wel meteen de ExperiaBox uitgezwaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Dennisweb schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:24:
@mac1987: Begin eerst eens met bekabeld te meten vanaf je router die aan de NTU hangt naar je computer toe. Dat is het eerste wat ik gedaan heb toen de monteur er nog was. Hij wilde zeker weten dat de internetsnelheid optimaal was. Dus heb ik de kabel vanuit de ExperiaBox naar de iMac gebracht en meteen getest. Dat was volle snelheid, dus kon de monteur naar huis.

Vervolgens heb ik de ExperiaBox weggehaald en er een Ubiquiti EdgeRouter 4 neergezet. Ook bekabeld volle snelheid. De snelheid van WiFi was echter waardeloos op de MacBook Pro en iMac. Van de 500 MB/s maar 16 halen is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben een hele avond aan het zoeken geweest. Totdat ik de LAN-kabel tussen de PoE injector en de Ubiquiti AP lostrok en er een andere LAN-kabel aanhing. Toen bleek de snelheid opeens wél op 500 MB/s te liggen. De kapotte kabel eens bekeken en een van de adertjes was kapot. Kabeltje weggegooid, probleem opgelost.

Ik zit nu bijna 9 maanden zonder enige reboot op volle snelheid bij KPN. Wel meteen de ExperiaBox uitgezwaaid.
De monteur heeft zijn eigen test gedraaid en alles goedgekeurd. Daarna heb ik de laptop direct aan de Box 12 gehangen via een CAT6 kabel, hetgeen tot een dramatische snelheid leidde (wi-fi uit via vliegtuigstand).
De kabel van Box 12 naar Orbi is goed, anders zou de Orbi geen 500/500 testen. De snelheid tussen Orbi en apparaten lijkt nu erg wisselend en afhankelijk van server. Dit snap ik, al verklaart het niet waarom de snelheid het ene moment bijna de 500 haalt en het volgende moment in download langzamer is dan de oude verbinding altijd haalde.
Ik zal voor de zekerheid nog eens een andere kabel proberen, maar zowel de laptop als Shield TV zijn aangesloten met dezelfde kabels als voorheen. Die toonden altijd een download van stabiel +- 250 en nu tussen 100 en 220. De kabel tussen NTU en Box 12 is goed, gezien de 500/500 test van de Orbi.
Mogelijk dat de beperking in de laptop zit, al is de upload wel snel. Zou een oude netwerkkaart in de laptop een hogere up dan down ondersteunen?

Ik las ook een tip over resetten van apparatuur. De Box 12 is echter zowel model als router. De Orbi's fungeren alleen als AP. Wat valt er dan nog te resetten? Een soft reset heb ik voor de zekerheid op alle apparatuur uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:37
kennyx schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:34:
[...]

Yes!! Ik heb je settings overgenomen en nu werkt het. Ik weet niet waar het in zat, maargoed. Super bedankt!
Helaas te vroeg gejuiched denk ik. Na een paar minuten +\- 5 loopt die alsnog vast en geeft die aan dat de zender niet geladen kan worden. Iemand enig idee wat Ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:37
g1n0 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Dit zijn mijn instellingen, werken perfect.

Dhcp opties op iptv wan (vlan 4)
[Afbeelding]

Ip groups
[Afbeelding]

Igmp instellingen
[Afbeelding]

Firewall instellingen
[Afbeelding]

172.16.56.0/24 is dus het vlan met mn stb’s erin
Wat voor firewall rules heb je op iptv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
mac1987 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:34:
[...]

De monteur heeft zijn eigen test gedraaid en alles goedgekeurd.
Heb je met eigen ogen gezien dat de monteur met zijn tablet en USB-C to Ethernet adapter ook daadwerkelijk de 500 Mbps up- and down haalde op de LAN poort van de EP Box12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
kennyx schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Wat voor firewall rules heb je op iptv?
Geen, alles accepted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Heb je met eigen ogen gezien dat de monteur met zijn tablet en USB-C to Ethernet adapter ook daadwerkelijk de 500 Mbps up- and down haalde op de LAN poort van de EP Box12?
Nee hij heeft een of ander speciaal glasvezel apparaat aangesloten om alles door te meten. Verder niks getest. Maar ik ga ervan uit dat de verbinding goed is, getuige de testresultaten van de Orbi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mac1987 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Nee hij heeft een of ander speciaal glasvezel apparaat aangesloten om alles door te meten. Verder niks getest. Maar ik ga ervan uit dat de verbinding goed is, getuige de testresultaten van de Orbi.
Dat is heel bijzonder want KPN monteurs behoren na installatie een snelheidsmeting te doen, geen lichtmeting. Zowel bekabeld als een wifi meting door het huis heen. Alhoewel die laatste wellicht vervallen is door corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
Barre73 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Dat is heel bijzonder want KPN monteurs behoren na installatie een snelheidsmeting te doen, geen lichtmeting. Zowel bekabeld als een wifi meting door het huis heen. Alhoewel die laatste wellicht vervallen is door corona.
Klopt ze mogen door corona niet zo veel meer doen zei de monteur tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:43
Reggefiber heeft in onze omgeving glasvezel aangelegd. Het ligt bij ons tot in de meterkast. Maar ik wilde de modem koppelen en toen kwam ik er achter dat deze nog helemaal niet aan te sluiten is. Zie foto. Er ligt geen UTP. Kan een normale monteur van KPN dit gewoon aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDFsZTXMxWapeaX07NEUcNRn3fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsBIM2NW38DlEEUI9OFUhUsw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
[...]

Er is ook geen KPN monteur geweest. Het was Volker Wessels die de glasvezel het huis in brachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
aschja schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:18:
Reggefiber heeft in onze omgeving glasvezel aangelegd. Het ligt bij ons tot in de meterkast. Maar ik wilde de modem koppelen en toen kwam ik er achter dat deze nog helemaal niet aan te sluiten is. Zie foto. Er ligt geen UTP. Kan een normale monteur van KPN dit gewoon aansluiten?

[Afbeelding]
klopt je mist nog de NT deze wordt geleverd door de installatie monteur van kpn. dus even wachten op monteurs afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mac1987 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Er is ook geen KPN monteur geweest. Het was Volker Wessels die de glasvezel het huis in brachten.
Oh... Vandaar. Volker Wessels heeft namens KPN Netwerk NL de kabel binnengebracht en meteen de NT geplaatst. En je hebt zelf dus de rest daarna aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
aschja schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:18:

[Afbeelding]
De linkerkant moet eraf geklikt worden en een actieve NT komt daar op die plek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_8wwL7gVdX6s1JqTM6WnKYOUwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghYdzM9DQdc4aoOtUOsAxoO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
jopoh schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

klopt je mist nog de NT deze wordt geleverd door de installatie monteur van kpn. dus even wachten op monteurs afspraak
Dat dacht ik al inderdaad. Het gaat er mij om dat de normale monteur dit kan aanleggen. Niet dat daar weer een apart bedrijf voor moet komen.

Weet je toevallig of KPN de NT module zelf meeneemt of hebben ze die op moeten sturen? Want ik heb niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Barre73 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

De linkerkant moet eraf geklikt worden en een actieve NT komt daar op die plek:

[Afbeelding]
Die NT. Heeft de monteur deze bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
aschja schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

Die NT. Heeft de monteur deze bij?
klopt monteurs hebben dit in de auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Nou...
Hier is het nog voor corona aangelegd, maar ze hebben wel bekabeld een snelheidstest gedaan, maar WiFi is nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Barre73 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Oh... Vandaar. Volker Wessels heeft namens KPN Netwerk NL de kabel binnengebracht en meteen de NT geplaatst. En je hebt zelf dus de rest daarna aangesloten.
Klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
TFHfony schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Nou...
Hier is het nog voor corona aangelegd, maar ze hebben wel bekabeld een snelheidstest gedaan, maar WiFi is nooit getest.
Is ook wel logisch denk ik. Bekabeld correct betekent dat hun kant van de verbinding goed is. Wifi is afhankelijk van heel heel factoren (afstand, andere netwerken, obstakels, ontvanger, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Aha, vandaar dat het dus niet door monteur gemeten is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mac1987 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Is ook wel logisch denk ik. Bekabeld correct betekent dat hun kant van de verbinding goed is. Wifi is afhankelijk van heel heel factoren (afstand, andere netwerken, obstakels, ontvanger, etc.).
Bij mij is speedtest gedaan, bekabeld op de Experiabox 12. Wifi wilde ze wel doen, maar dat hoefde niet van mij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mac1987 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Dat laatste klopt maar KPN wil dat iedere nieuwe klant ook goede wifidekking heeft. Niet perse gratis want het kan gebeuren dat de monteur extra accesspoints voorstelt (kosten klant).

Van de KPN website:
"Ben je een nieuwe klant of ga je verhuizen? Dan kun je gebruik maken van de KPN monteur. De monteur zorgt er voor dat je verbindingen werken en sluit maximaal 1 computer, laptop of tablet, 1 televisie en 1 vaste telefoon voor je aan. Uiteraard legt hij uit hoe je de nieuwe KPN producten kunt gebruiken. Daarnaast voert de monteur een wifi optimalisatie uit door het hele huis om te kijken hoe het bereik is. Zo weet je zeker dat je overal in huis optimaal kan genieten van wifi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 21:04
Soundwork schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Ok, vraag me trouwens af of KPN nu nog een monteur eist om de aansluiting te migreren nu de NT al is geplaatst. Proberen om de Experiabox om te prikken naar de WAN poort is het wel waard ;)
Werkte inderdaad, paar minuten later een mail van KPN dat het abonnement is gemigreerd naar glasvezel. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
DiedB schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 02:50:
[...]

Werkte inderdaad, paar minuten later een mail van KPN dat het abonnement is gemigreerd naar glasvezel. Werkt goed!
Naar welk abonnement migreert KPN je dan zodra je op glasvezel gekoppeld bent?
De max snelheid die je had met bonded xDSL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:30
Soundwork schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Naar welk abonnement migreert KPN je dan zodra je op glasvezel gekoppeld bent?
De max snelheid die je had met bonded xDSL?
Naar het abonnement die je afneemt. Neem je bijvoorbeeld max 100Mb DSL af, dan krijg je op glas ook 100Mbit down. Mocht je dus met dsl maar 80Mbit krijgen, dan ga je vervolgens wel naar 100.

Wij gingen van maximaal 50Mbit down en 10Mb up op DSL (meer kon niet) naar 70/30 op glasvezel. Daarna vinkje gezet in mijnkpn voor 100/100 en we kregen vervolgens 120Mbit down en 150Mb up :P

Oud, DSL
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9272317861.png

Glas 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9703488307.png

[ Voor 34% gewijzigd door krakendmodem op 30-08-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
krakendmodem schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Naar het abonnement die je afneemt. Neem je bijvoorbeeld max 100Mb DSL af, dan krijg je op glas ook 100Mbit down. Mocht je dus met dsl maar 80Mbit krijgen, dan ga je vervolgens wel naar 100.

Wij gingen van maximaal 50Mbit down en 10Mb up op DSL (meer kon niet) naar 70/30 op glasvezel. Daarna vinkje gezet in mijnkpn voor 100/100 en we kregen vervolgens 120Mbit down en 150Mb up :P

Oud, DSL
[Afbeelding]

Glas 8)
[Afbeelding]
Hier hetzelfde, 50Mb op bonded DSL (was effectief 35/4) naar 70/30 op glasvezel. Geen idee waarom het niet 50/50 is, maar upgraden gaan we toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
DiedB schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Hier hetzelfde, 50Mb op bonded DSL (was effectief 35/4) naar 70/30 op glasvezel. Geen idee waarom het niet 50/50 is, maar upgraden gaan we toch niet.
Je kan dacht ik in MijnKPN die gratis glasvezelupgrade inschakelen. Gaat de upload ook naar 70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
DiedB schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

waarom dat is zodat als je ITV hebt niks van je internet afgesnoept wordt wat bij veel dsl klanten wel gebeurd
heb je 50/50 is in werkelijkheid 70/70
heb je 100/100 is in werkelijkheid 120/120 op GOF verbinding zit klant nog op EoF dan is max 100/100 gaat de itv er wel af als die aanstaat kom je rond de 80 te zitten.

heb je nog ouder pakket dan is vaak 50/35 dat is werkelijk 70/35

[ Voor 11% gewijzigd door jopoh op 30-08-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
jopoh schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

waarom dat is zodat als je ITV hebt niks van je internet afgesnoept wordt wat bij veel dsl klanten wel gebeurd
heb je 100/100 is in werkelijkheid 120/120 op GOF verbinding zit klant nog op EoF dan is max 100/100
Bij 100/100 over EoF gaat de snelheid dus wel weer naar beneden met TV aan. Dan kom je al onder de 90Mb down terecht. als dat 50Mb pakket wordt afgenomen, dan is het 70Mbit + de TV stream. Hou je nog steeds 70 over :)

Maar het klopt precies. Twee iTV aan was +-14Mbit aan snelheid inleveren waardoor ik van de 50Mb maar 38Mb overhield op dsl. Maar met normaal surfen en amper downloaden is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
krakendmodem schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Je kan dacht ik in MijnKPN die gratis glasvezelupgrade inschakelen. Gaat de upload ook naar 70 ;)
Is de glasvezel upgrade daadwerkelijk gratis?
Dat betwijfel ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Soundwork schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dat betwijfel ik....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fan1_aczu0zY4jJKXNJv4IDnWW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/atJTcT2JB3C300vx18XENpwg.jpg?f=user_large

Yes, gewoon gratis ;)

Die optie is er volgens mij ook alleen als je van DSL naar glas gaat. Als je immers nieuwe klant op glasvezel bent, dan heb je gelijk 50/50 ipv 50/10 (of welk abo je afneemt)

KPN had vroeger inderdaad wel de abonnementen gelijk getrokken. Zowel op DSL als glasvezel toen bijvoorbeeld 100/10. Voor 5 euro extra kon je dan up/down gelijk krijgen. Maar dat doen ze nu niet meer gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Soundwork schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dat betwijfel ik....
Ik vermoed dat je daarmee je contract een jaar verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:44:
[...]

Ik vermoed dat je daarmee je contract een jaar verlengt.
Nee hoor. Tenzij je dat zelf bewust doet om voordeel te krijgen. Anders verandert alleen de drager in de abonnementen administratie en blijft je abonnement zoals het was (alleen dan op glas ipv koper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

heb je 100/100 is in werkelijkheid 120/120 op GOF verbinding zit klant nog op EoF dan is max 100/100 gaat de itv er wel af als die aanstaat kom je rond de 80 te zitten.

heb je nog ouder pakket dan is vaak 50/35 dat is werkelijk 70/35
Dit is compleet niet waar. ITV gaat niet af van je internetabonnement snelheid. De bandbreedte voor ITV komt uit het verschil tussen de technische max van je verbinding en je abonnement. Tegenwoordig is bijna alles een Gbit verbinding en dus is er ruim 1000 Mbit beschikbaar. Heb je een 100/100 abonnement dan is er dus 900 beschikbaar voor ITV.
Zoals hierboven al wordt aangegeven zijn er her en der nog mensen op een glasverbinding met een 100 Mbit poort. Met een 100/100 abonnement is er dan dus geen reserve meer en gaat het wel ten koste van je internet snelheid. Maar voor nieuwe klanten gebeurt dat sowieso niet meer. Al enkele jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Dit is compleet niet waar. ITV gaat niet af van je internetabonnement snelheid. De bandbreedte voor ITV komt uit het verschil tussen de technische max van je verbinding en je abonnement. Tegenwoordig is bijna alles een Gbit verbinding en dus is er ruim 1000 Mbit beschikbaar. Heb je een 100/100 abonnement dan is er dus 900 beschikbaar voor ITV.
Zoals hierboven al wordt aangegeven zijn er her en der nog mensen op een glasverbinding met een 100 Mbit poort. Met een 100/100 abonnement is er dan dus geen reserve meer en gaat het wel ten koste van je internet snelheid. Maar voor nieuwe klanten gebeurt dat sowieso niet meer. Al enkele jaren niet meer.
Is dat dan niet het probleem dat de meeste 1 Gbps klanten niet de max snelheid halen? Zou het komen doordat ITV hier toch weer vanaf gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Soundwork schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:42:
[...]

Is dat dan niet het probleem dat de meeste 1 Gbps klanten niet de max snelheid halen? Zou het komen doordat ITV hier toch weer vanaf gaat?
Ik denk dat IPTV op zulke snelheden een minimaal verschil maakt. Of je nu 980 of 1000 Mb/s haalt zal weinig mensen uitmaken. Het zal eerder te maken hebben met het feit dat er weinig servers die snelheid kunnen bieden. Ik dacht aanvankelijk dat ik ook mijn snelheid niet haalde, maar na het spelen met servers bleek dat er maar een paar 500Mb/s aankunnen. De snelste zitten meestal rond de 450. Ik heb dus ook geen idee waar je die Gigabit verbinding in de praktijk voor zou kunnen gebruiken, behalve gigantisch veel gelijktijdige verbindingen naar verschillende servers (bijv. kantoorgebruik). Op een enkele verbinding bleek 500 al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mac1987 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Ik denk dat IPTV op zulke snelheden een minimaal verschil maakt. Of je nu 980 of 1000 Mb/s haalt zal weinig mensen uitmaken. Het zal eerder te maken hebben met het feit dat er weinig servers die snelheid kunnen bieden. Ik dacht aanvankelijk dat ik ook mijn snelheid niet haalde, maar na het spelen met servers bleek dat er maar een paar 500Mb/s aankunnen. De snelste zitten meestal rond de 450. Ik heb dus ook geen idee waar je die Gigabit verbinding in de praktijk voor zou kunnen gebruiken, behalve gigantisch veel gelijktijdige verbindingen naar verschillende servers (bijv. kantoorgebruik). Op een enkele verbinding bleek 500 al overkill.
Door overhead haal je nooit 1000 Mbit maar altijd 945 Mbps max.
Bij Tweak (ODF) en T-Mobile (ODF) wordt deze snelheid wel gehaald (ik haalde dit ook voor mijn overstap naar KPN) maar je hebt een punt dat veel "hops" in het netwerk deze snelheid niet aankunnen.
Er loopt nu een lang draadje op het KPN forum waarom de 945 Mbps niet gehaald wordt bij KPN klanten die 1 Gbps abonnement afnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Soundwork schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:07:
[...]

Door overhead haal je nooit 1000 Mbit maar altijd 945 Mbps max.
Bij Tweak (ODF) en T-Mobile (ODF) wordt deze snelheid wel gehaald (ik haalde dit ook voor mijn overstap naar KPN) maar je hebt een punt dat veel "hops" in het netwerk deze snelheid niet aankunnen.
Er loopt nu een lang draadje op het KPN forum waarom de 945 Mbps niet gehaald wordt bij KPN klanten die 1 Gbps abonnement afnemen...
Ok weer wat geleerd. Uit nieuwsgierigheid: waar test je een 945 Mb/s verbinding? Zoals ik schreef heb ik al moeite om ergens in een snelheidstest de volle 500 te halen, laat staan praktisch het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mac1987 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:20:
[...]

Ok weer wat geleerd. Uit nieuwsgierigheid: waar test je een 945 Mb/s verbinding? Zoals ik schreef heb ik al moeite om ergens in een snelheidstest de volle 500 te halen, laat staan praktisch het dubbele.
Met de Ookla speedtests (speedtest.net) kan je 1 Gbps meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Soundwork schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Met de Ookla speedtests (speedtest.net) kan je 1 Gbps meten.
Via welke server dan? Zoals ik schreef haalt de snelste die ik kan vinden +-450. De KPN Rotterdam hier om de hoek haalt zelfs maar 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
mac1987 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Via welke server dan? Zoals ik schreef haalt de snelste die ik kan vinden +-450. De KPN Rotterdam hier om de hoek haalt zelfs maar 200.
Voor downloadsnelheid probeer het eens met een testbestand van XS4ALL:
https://download.xs4all.nl/test/
en dan kijken in Task Manager (Windows)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mac1987 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Op de Speedtest servers kan je bijvoorbeeld Tele2 Amsterdam, XS4ALL Amsterdam selecteren. Halen volle snelheid met ongeveer 2 ms latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 01-10 23:26

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
stormfly schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Ja als geld een mindere rol speelt in je keuze is KPN de mooiste provider. Veel verkeer handelen ze af via hele korte paden over hun eigen NL-IX platform. Ze hebben native IPv6 en beschikken over een goede redundante core. Zo’n storing als jij TMT waarbij 25-50% van de klanten dagenlang packetloss hebben over een AMSIX link, heb ik nog niet eerder gehoord of gezien bij KPN. Je hebt een 100% vast IP.

Ziggo is ook een goede speler in dit hogere marktsegment. Peert iets meer over het wereldwijde Aorta netwerk. Waardoor de paden soms wat langer zijn. Een klein nadeel is dat coax een gedeeld segment is met de hele straat, en een kwetsbare techniek mbt verstoringen o.a door de gedeelde factor. Wel fijn bij Ziggo is het bijna vaste IP.

TMT is voor mij echt een stapje lager in kwaliteit tov de bovenste spelers. Fratsen om geld te besparen en verkeer via Duitsland af te handelen 🤨
Even een update nu ik weer over KPN glasvezel aan het werk ben geweest. Wat een drama met realtime toepassing zoals VOIP. Packet loss nog steeds, dus ik betwijfel of KPN wel zoveel beter is dan de grote roze Duitse concurrent.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Soundwork schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

Even een update nu ik weer over KPN glasvezel aan het werk ben geweest. Wat een drama met realtime toepassing zoals VOIP. Packet loss nog steeds, dus ik betwijfel of KPN wel zoveel beter is dan de grote roze Duitse concurrent.....
Packetloss over KPN glas? Dan zou ik toch maar eens met de helpdesk bellen. Geen enkel probleem mee hier. Ook niet met VOIP (via Cheapconnect) of de VPN's met de zaak. Juist nog een maatje stabieler dan indertijd met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TFHfony schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Packetloss over KPN glas? Dan zou ik toch maar eens met de helpdesk bellen. Geen enkel probleem mee hier. Ook niet met VOIP (via Cheapconnect) of de VPN's met de zaak. Juist nog een maatje stabieler dan indertijd met Ziggo.
Jazeker KPN Glas, anders zou ik niet in dit topic posten ;)
Helpdesk bellen? Nou als ik al op KPN forum lees van een klant die met helpdesk contact had opgenomen om problemen (packet loss) te melden met het Britse TeamSpeak reageerde de klantenservice met "packet loss? wat is dat?" :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Soundwork schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Jazeker KPN Glas, anders zou ik niet in dit topic posten ;)
Helpdesk bellen? Nou als ik al op KPN forum lees van een klant die met helpdesk contact had opgenomen om problemen (packet loss) te melden met het Britse TeamSpeak reageerde de klantenservice met "packet loss? wat is dat?" :F
Tja... met het hier op t.net melden zal het probleem in ieder geval ook niet opgelost raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TFHfony schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Tja... met het hier op t.net melden zal het probleem in ieder geval ook niet opgelost raken.
Dat weet ik wel, maar klantenservice support is anno 2020 er niet beter op geworden....
Maar hebben er nog meer mensen last van problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
@Soundwork dan vraag je op dat moment door naar de technische helpdesk met iemand die wel basis technische kennis heeft. De juiste mensen die je kunnen helpen zitten er echt wel. Je moet alleen even door het filter voor de huis tuin en keuken man heen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Caelorum schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:25:
@Soundwork dan vraag je op dat moment door naar de technische helpdesk met iemand die wel basis technische kennis heeft. De juiste mensen die je kunnen helpen zitten er echt wel. Je moet alleen even door het filter voor de huis tuin en keuken man heen breken.
Dat kan dus niet meer, tenzij je per maand extra wil betalen voor de "technische helpdesk". Service...

@soundwork: topic openen op KPN forum. Overigens heb ik er geen last van op KPN glas. Maar ik zit niet op een nieuw netwerk en heb nog een hele stabiele V10 (niet de A dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Dat kan dus niet meer, tenzij je per maand extra wil betalen voor de "technische helpdesk". Service...

@soundwork: topic openen op KPN forum. Overigens heb ik er geen last van op KPN glas. Maar ik zit niet op een nieuw netwerk en heb nog een hele stabiele V10 (niet de A dus).
Wat bedoel je precies met "zit niet op een nieuw netwerk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Arjantje72 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Klopt ze mogen door corona niet zo veel meer doen zei de monteur tegen mij.
Klinkt als een slap excuus wat door bedrijven wordt gebruikt om gewoon niet hun diensten te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ion schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:24:
[...]

Klinkt als een slap excuus wat door bedrijven wordt gebruikt om gewoon niet hun diensten te leveren.
In dit geval niet helemaal. De wificheck houdt in dat de monteur door het hele huis moet. En dus allerlei dingen aanraakt (deuren, trapleuning etc).
Vrijwel alle bedrijven die monteurs aan huis laten komen hanteren nog steeds hetzelfde protocol dat is opgesteld door de branche en het RIVM. Hierdoor kunnen heel veel zaken alsnog doorgaan mits een monteur (in het geval van KPN) alleen maar in de meterkast en woonkamer hoeft te komen.

Meer moet je op dit moment niet willen als werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Barre73 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
[...]

In dit geval niet helemaal. De wificheck houdt in dat de monteur door het hele huis moet. En dus allerlei dingen aanraakt (deuren, trapleuning etc).
Vrijwel alle bedrijven die monteurs aan huis laten komen hanteren nog steeds hetzelfde protocol dat is opgesteld door de branche en het RIVM. Hierdoor kunnen heel veel zaken alsnog doorgaan mits een monteur (in het geval van KPN) alleen maar in de meterkast en woonkamer hoeft te komen.

Meer moet je op dit moment niet willen als werkgever.
Twee latex handschoenen, die de monteer na vertrek weer weggooit. Zo ingewikkeld is het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Wat bedoel je precies met "zit niet op een nieuw netwerk"?
Een net aangelegd netwerk. Zoals er dus nu duizenden woningen per week worden opgeleverd. Met zoveel aantallen en werk merk ik in de praktijk en ook hier dat er meer en andere klachten ontstaan. Het netwerk en de PoPs (met KPN Dslams) in mijn woonplaats dateren van 2014 en dat draait al sinds die tijd prima door.
En daarbij vind ik de EB10 nog altijd de beste en meest stabiele die er tot nu toe was. Alhoewel ik de Box12 nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
ion schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:05:
[...]

Twee latex handschoenen, die de monteer na vertrek weer weggooit. Zo ingewikkeld is het toch niet.
Het was vrij in het begin van de corona en wij wonen in het epicentrum toen, dus daar had ik wel begrip voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ion schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:05:
[...]

Momenteel is het ook weer versoepeld. Zie deze pagina als het gaat om KPN inhome monteurs (dus niet KPN Netwerk NL)

Dus ook Wifi optimalisatie wordt inmiddels weer uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:06:
[...]

Een net aangelegd netwerk. Zoals er dus nu duizenden woningen per week worden opgeleverd. Met zoveel aantallen en werk merk ik in de praktijk en ook hier dat er meer en andere klachten ontstaan. Het netwerk en de PoPs (met KPN Dslams) in mijn woonplaats dateren van 2014 en dat draait al sinds die tijd prima door.
En daarbij vind ik de EB10 nog altijd de beste en meest stabiele die er tot nu toe was. Alhoewel ik de Box12 nog niet heb geprobeerd.
Ik zit ook op een oud aangelegd netwerk. Is in 2014 aangelegd.
Wel zit in mijn KPN pakket een Box12. Ik zal eerst wel even kijken of de problemen er ook zijn met de NT en Box12 van KPN. Dan kan ik dat uitsluiten...

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Binnenkort ga ik verhuizen (over pakweg 2,5 maand) en er zit 1 maand overlap tussen de sleutel krijgen van het nieuwe huis en het overdragen van de sleutel van ons huidige huis. Zodoende ben ik aan het kijken wat handig is om mijn glasvezelverbinding mee te nemen, beide plekken hebben KPN Glasvezel (zelfde wijk namelijk) en idealiter wil ik die maand overlap ook op beide plekken internet hebben. Dat ik één maand dubbel betaal, maakt mij niet uit.

Ik heb al in MijnKPN zitten kijken en kon daar niet iets voor vinden om 123 te regelen. Als ik simpelweg een verhuizing doorgeef zal het op 1 dag overgezet worden, maar vanwege wat verbouwingen weet ik niet wanneer we precies over gaan, dus zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben gehad? En hoe heb je dat aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@MooDyBLueS als je overlap wilt hebben zal je toch aan twee abonnementen moeten denken. Dan zeg je die van het oude huis op op sleuteloverdracht en de nieuwe neem je af als je vermoed op zijn vroegst er in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:11
ik zou gewoon nieuwe aanvragen krijg je ook nog flink korting en de oude dan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bovendien krijg je de 4K STB bij tv, welke veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Caelorum en @saharoen dank je wel! Hoe zit het dan met de Hussel-korting, want ik kwam ondertussen na wat zoeken in het KPN forum ook tegen dat op 2 adressen je abo (tegen betaling) tijdelijk actief hebben geen optie is en je dus inderdaad een nieuw abo voor het nieuwe adres moet aanvragen en de oude los opzeggen.

Maar blijft mijn Hussel korting voor de 4 mobiele abonnementen dan wel doorlopen? Of moet ik daar apart ook weer het nodige voor regelen? Ik zou er vanuit gaan dat dit automatisch gaat. Hoe ik dat dan voor me zie:
- half oktober: nieuw aangevraagd glasvezel abo gaat in op nieuwe adres
- half oktober: mobiele abo's worden overgezet naar nieuwe factuuradres
- half november: huidige glasvezel abo wordt stopgezet op huidige adres

Gaat dit dan goed met Hussel? Mijn logica is: Hussel kijkt naar het huisadres en als ik half oktober al internet aanvraag voor het nieuwe adres én het factuuradres voor de mobiele abo's ook alvast verander, moet dat goedkomen, toch? Dat op het oude adres nog een maandje een glasvezel abo blijft lopen, is dan niet van belang lijkt mij.

@Get!em Ik heb alleen glasvezel, geen tv of telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MooDyBLueS En als je nou ff persoonlijk contact opneemt met KPN?
Je bent vast niet de enige in zo'n situatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik weet in ieder geval dat b.v. Xs4all zoiets met overlap kon regelen. (paar jaar geleden)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@ehtweak Ik snap je punt en dat is uiteindelijk ook zeker de bedoeling, echter weet ik ook uit vroegere ervaring en wat ik op het KPN Forum heb gelezen dat de realiteit weerbarstiger is dan KPN doet voorkomen. Vandaar mijn vraag aan ervaringsdeskundigen hier die recentelijk nog zijn verhuisd.

Heel eerlijk: ik vind het al zo belachelijk dat je niet d.m.v. één verzoek dit kan regelen, maar dat het 3 aparte handelingen zijn. Eigenlijk meer, want de 4 mobiele abo's staan op 2 verschillende namen. Buiten de Hussel-korting is er verder ook geen voordeel meer te halen tegenwoordig en wordt het als bij mobiele abonnementen alleen maar aantrekkelijk gemaakt om naar een ander over te stappen (aansluitkosten daargelaten).

Als ik toch zoveel acties moet ondernemen, zit ik nog te overwegen of ik niet bij Tweak het gigabit abo moet gaan afsluiten. Ik verlies dan € 15 per maand totaal aan Hussel-korting (1 abo wordt door mijn werkgever vergoed, dus die reken ik niet mee) en zou van € 50 voor 200/200 Mbit/s naar € 34 voor 1/1 Gbit/s gaan. Bespaar ik zelfs € 1 per maand.

Dit is een KPN forum, dat snap ik, maar ik had gehoopt dat het zo simpel zou zijn als KPN gewoon even de data doorgeven van wanneer ik wat wil en klaar, maar als zij het zo omslachtig maken, dan schieten ze zichzelf in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is idd bizar dat het via Xs4all blijkbaar WEL mogelijk is: :Y

https://www.xs4all.nl/ser.../administratie/verhuizen/

Een overlap van één maand internet, op twee adressen tegelijk

Dat is onze Overlapservice, verlengbaar met nóg twee maanden. Handig bij verbouwing of een langdurig verhuisproces. U kunt dit gebruiken bij een contract-verlenging, omdat u een nieuw modem in bruikleen krijgt.

Een internetnoodpakket bij verhuisvertraging

Handig als u langer dan gepland internet nodig heeft op uw oude adres. Of eerder op uw nieuwe adres.

Wat is de Internet Overlapservice?

U kunt kiezen voor een maand internet op uw nieuwe adres terwijl u ook nog - zonder extra kosten - op uw oude adres internet heeft. Verlengbaar met nóg twee maanden. Handig als u tijdelijk op twee adressen tegelijk wilt internetten. Wilt u bijvoorbeeld 's avonds na het klussen thuis op de bank naar een serie kijken? Of in uw nieuwe woning non-stop muziek luisteren via Spotify? Wij zorgen ervoor.

maar via KPN niet?!? :N
https://forum.kpn.com/int...adressen-te-hebben-471189

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 04-09-2020 09:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@ehtweak Precies dat dus. Bizar toch? Ik heb op het KPN Forum dus alleen maar vergelijkbare berichten gevonden.

Hoe ik erin zit: ik ben niet iemand die zomaar overstapt, ook als net een paar euro kan besparen (totaal) vind ik dat niet de moeite waard van het overstappen en alle rompslomp. Daarnaast: ik zit nu alweer 8 jaar aaneengesloten bij KPN en ben daar prima tevreden mee, zelden storing gehad, prijzen zijn prima voor wat je krijgt en hoewel het met de jaren steeds kariger is geworden zijn ook de Hussel-kortingen en extra GB's een fijn iets.

Ik ga wel even met ze contact opnemen en ook jouw link naar Xs4All erin meenemen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:36
MooDyBLueS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:51:
Binnenkort ga ik verhuizen (over pakweg 2,5 maand) en er zit 1 maand overlap tussen de sleutel krijgen van het nieuwe huis en het overdragen van de sleutel van ons huidige huis. Zodoende ben ik aan het kijken wat handig is om mijn glasvezelverbinding mee te nemen, beide plekken hebben KPN Glasvezel (zelfde wijk namelijk) en idealiter wil ik die maand overlap ook op beide plekken internet hebben. Dat ik één maand dubbel betaal, maakt mij niet uit.

Ik heb al in MijnKPN zitten kijken en kon daar niet iets voor vinden om 123 te regelen. Als ik simpelweg een verhuizing doorgeef zal het op 1 dag overgezet worden, maar vanwege wat verbouwingen weet ik niet wanneer we precies over gaan, dus zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben gehad? En hoe heb je dat aangepakt?
Ik zou het internet verhuizen wanneer je zelf met je spullen overgaat. Als het goed is kun je dat wel enkele weken vooraf inschatten. Verder zou ik tijdelijk mobiel internet gebruiken wanneer je in het andere huis bent, waar op dat moment geen vast internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
MooDyBLueS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:51:

Jammer dat het administratief allemaal zo kl*te geregeld is... .want technisch kan jij zelfs omgeprikt worden in de area PoP (wijkcentrale) omdat je binnen dezelfde wijk zit. Maar een "verhuizing" aanvragen van glasvezel is bij KPN dus niet wat je voor ogen hebt helaas.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:51
Soundwork schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:54:
[...]

Jammer dat het administratief allemaal zo kl*te geregeld is... .want technisch kan jij zelfs omgeprikt worden in de area PoP (wijkcentrale) omdat je binnen dezelfde wijk zit. Maar een "verhuizing" aanvragen van glasvezel is bij KPN dus niet wat je voor ogen hebt helaas.... :(
Wat had jij voor ogen bij een verhuizing dan? Je geeft aan per welke datum je wilt overstappen, naar welk adres, en het wordt geregeld. Werkt zo bij alle providers.
Na mijn weten kan ook geen enkele provider je op hetzelfde contract/klantnummer 2 volwaardige verbindingen leveren.

Heeft verder ook niks met administratie te maken. Kwestie van vraag en aanbod.
Kpn biedt A B C aan. Klant wil A B C en X, Z. Met zo veel klanten moet je grenzen trekken in het aanbod, er is niet veel ruimte voor maatwerk.
Wat XS4ALL aanbiedt is ook niks meer dan een 4G dongle met digitenne erbij, dat kan bij de verhuisdesk van KPN ook wel aangevraagd worden, alleen hangen ze dat niet aan de grote klok, is tenslotte een duur proces.

Sluit me verder aan bij de eerder gegeven suggestie om gewoon een nieuw abonnement aan te vragen voor het nieuwe adres, zodra dat actief is kun je de mobiele abonnementen ook 'verhuizen'. Met de verhuisdesk medewerker kun je overleggen of de voordelen behouden blijven of niet, er zitten wat verschillen tussen de combinaties ivm oude compleet voordelen en hussel voordelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
gjtm schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:54:
[...]

Wat had jij voor ogen bij een verhuizing dan? Je geeft aan per welke datum je wilt overstappen, naar welk adres, en het wordt geregeld. Werkt zo bij alle providers.
Na mijn weten kan ook geen enkele provider je op hetzelfde contract/klantnummer 2 volwaardige verbindingen leveren.

Heeft verder ook niks met administratie te maken. Kwestie van vraag en aanbod.
Kpn biedt A B C aan. Klant wil A B C en X, Z. Met zo veel klanten moet je grenzen trekken in het aanbod, er is niet veel ruimte voor maatwerk.
Wat XS4ALL aanbiedt is ook niks meer dan een 4G dongle met digitenne erbij, dat kan bij de verhuisdesk van KPN ook wel aangevraagd worden, alleen hangen ze dat niet aan de grote klok, is tenslotte een duur proces.

Sluit me verder aan bij de eerder gegeven suggestie om gewoon een nieuw abonnement aan te vragen voor het nieuwe adres, zodra dat actief is kun je de mobiele abonnementen ook 'verhuizen'. Met de verhuisdesk medewerker kun je overleggen of de voordelen behouden blijven of niet, er zitten wat verschillen tussen de combinaties ivm oude compleet voordelen en hussel voordelen bijvoorbeeld.
Nou, gewoon wat XS4ALL aanbiedt...een "overlapservice"...
Zie de post van @ehtweak
Dit is de enige provider die zo'n dergelijke dienst aanbiedt. Als je geen XS4ALL hebt, kan je net zo goed een andere provider nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:57:
[...]

Nou, gewoon wat XS4ALL aanbiedt...een "overlapservice"...
Zie de post van @ehtweak
Dit is de enige provider die zo'n dergelijke dienst aanbiedt. Als je geen XS4ALL hebt, kan je net zo goed een andere provider nemen.
Dit dus. Het is toch belachelijk dat het je inderdaad net zoveel moeite kost om bij je eigen provider (waar ik nota bene al 13 jaar zit) een verhuizing aan te vragen met wisselende data als bij een compleet nieuwe provider een nieuwe verbinding aan te vragen?!

En dan kunnen sommige mensen hierboven wel roepen dat geen enkele provider 2 actieve verbindingen kan leveren, maar waarom dan niet? Als ik een nieuw abonnement aanvraag kunnen ze het ineens wel. Ze willen het administratief gewoon niet en dat is gewoon klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
MooDyBLueS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:53:
[...]

Dit dus. Het is toch belachelijk dat het je inderdaad net zoveel moeite kost om bij je eigen provider (waar ik nota bene al 13 jaar zit) een verhuizing aan te vragen met wisselende data als bij een compleet nieuwe provider een nieuwe verbinding aan te vragen?!

En dan kunnen sommige mensen hierboven wel roepen dat geen enkele provider 2 actieve verbindingen kan leveren, maar waarom dan niet? Als ik een nieuw abonnement aanvraag kunnen ze het ineens wel. Ze willen het administratief gewoon niet en dat is gewoon klantonvriendelijk.
Computer says 'no'...dat is het jammere bij veel providers. Te veel en te ingewikkelde ingebakken processen. Dat geven medewerkers van KPN op het forum aldaar regelmatig toe. En dat is inderdaad klantonvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
[...]

Hou er wel rekening mee dat je met een overlap service een nieuw jaarcontract aangaat, terwijl een gewone verhuizing bij zowel KPN als XS4ALL geen contractuele gevolgen heeft.
Aan deze contractverlenging zitten verder geen andere voordelen vast zoals korting.
Als je bij KPN niet in contract zit is het aanvragen van een nieuwe aansluiting en daarna beëindigen van de oude voordeliger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
[...]

Helaas is het simpel uit te leggen, het zit gewoon in de administratiesoftware.

Een aansluiting heeft unieke eigenschappen als een klantnummer en een adres.
Als de database/software het niet aan kan om op hetzelfde moment meerdere aansluitingen op hetzelfde klantnummer te hebben, heb je dit probleem.
Uiteraard kan er voor een X bedrag een oplossing voor gebouwd worden, maar dan is de afweging wat de terugverdientijd is, en hoe vaak het voorkomt, je ontwikkelaars kunnen immers ook andere zaken bouwen die meer geld opleveren, of meer klanten helpen.

Jammer voor de mensen die er last van hebben, maar dat betekend toch dat je een andere oplossing moet zoeken. Advies, leg een klacht in dat het niet kan bij KPN. Mogelijk bij genoeg klachten lossen ze het een keer op en heeft een volgende klant daar wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mad-dog schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:12:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je met een overlap service een nieuw jaarcontract aangaat, terwijl een gewone verhuizing bij zowel KPN als XS4ALL geen contractuele gevolgen heeft.
Aan deze contractverlenging zitten verder geen andere voordelen vast zoals korting.
Als je bij KPN niet in contract zit is het aanvragen van een nieuwe aansluiting en daarna beëindigen van de oude voordeliger
Toch vraag ik mij af of hier dan ook niet misgaat...
Stel dat jij binnen KPN op je nieuwe adres een nieuw internet abonnement aanvraagt en je naam + bankrekening nummer is hetzelfde, gaat het computersysteem dan ook niet in de fout met "bestaat al"?
Of is de enige "unieke" variabele in zo'n systeem je postcode en huisnummer, oftwel je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
Soundwork schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:57:
[...]

Toch vraag ik mij af of hier dan ook niet misgaat...
Stel dat jij binnen KPN op je nieuwe adres een nieuw internet abonnement aanvraagt en je naam + bankrekening nummer is hetzelfde, gaat het computersysteem dan ook niet in de fout met "bestaat al"?
Of is de enige "unieke" variabele in zo'n systeem je postcode en huisnummer, oftwel je adres?
Niemand houdt je tegen een 2e abonnement aan te vragen toch? Genoeg mensen die 2 woningen hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Weet iemand hoe lag het ongeveer duurt voordat de vezel bij mijn voordeur binnen wordt afgemonteerd? Afgeloten woensdag is er gegraven en donderdag heb ik KPN gebeld. Maar die verwezen me door naar NetwerkNL waar ik niet wijzer van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hageneis schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:31:
Weet iemand hoe lag het ongeveer duurt voordat de vezel bij mijn voordeur binnen wordt afgemonteerd? Afgeloten woensdag is er gegraven en donderdag heb ik KPN gebeld. Maar die verwezen me door naar NetwerkNL waar ik niet wijzer van werd.
Netwerk NL (voorheen Reggefiber) beheert het glasvezelnetwerk. KPN is een provider.
Je kunt Netwerk NL zelf ook benaderen...

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Rechtsonder de site staat ook een chat-icoon dus chat is ook mogelijk. Ik heb al eens contact gelegd met ze, prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Dat heb ik dus geprobeerd, maar zoals gezegd dar werd ik niet veel wijzer. Chatten niet want die zeggen dat ik moet bellen (in 2020!). Zeven minuten aan de lijn hielpen me ook niet veel verder dan de belofte om een terugbelverzoek naar de aannemer te sturen. Waar ik uiteraard nog steeds niets van gehoord heb.
Ik ervaar dus bepaald geen geweldige service.

Waarom is er geen online planningstool waar ik zelf een afspraak mee kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hageneis schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:51:
Dat heb ik dus geprobeerd, maar zoals gezegd dar werd ik niet veel wijzer. Chatten niet want die zeggen dat ik moet bellen (in 2020!). Zeven minuten aan de lijn hielpen me ook niet veel verder dan de belofte om een terugbelverzoek naar de aannemer te sturen. Waar ik uiteraard nog steeds niets van gehoord heb.

Vreemd, ik heb al meerdere malen met ze gechat. Maar dan moet ik er bij vermelden dat mijn aansluiting al wel gerealiseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Ze zijn mogelijk nog niet in dat stadium en ze willen zeker niet van hit naar her rennen in de wijk. Optimaal voor ze is als ze gewoon huis naar huis kunnen werken in elk stadium. Dat werkt zo met elk bedrijf dat even een paar honderd huizen in 1 wijk af mag lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Ik weet niet welke uitvoerder bij jou aan het werk is, maar ik kon via Van Gelder Telecom (de club die glasvezel aanleg deed bij ons) het online regelen.

https://vangelder.com/home/glasvezelaansluiting-nl/

Waarschijnlijk krijg je eerst nog een brief waar en bij wie je de afspraak kan maken.

Bellen is de snelste optie, dan weet je direct wie de uitvoerder is en wanneer je eventueel aan de beurt bent. Hangt natuurlijk per persoon af, maar bellen heeft in dat geval weer mijn voorkeur :P

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 06-09-2020 21:05 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen