Hallo Allen,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben verhuist en van Ziggo overgestapt naar KPN en heb een probleem met mijn IPTV. Ik heb meerdere blogs gevolgd en kom aardig ver alleen loop ik tegen het probleem aan dat de tv zenders het 3 seconden doen, dan vastlopen het weer even doen en daarna krijg ik een melding dat de zenders niet geladen kunnen worden. Mijn opzet is als volgt:
Internet: NTU -> igb0 (WAN vlan6) -> PfSense met meerdere NICs -> igb1 (LAN) -> Switch (HP managed switch) -> AP's etc (Werkt goed!)
IPTV: NTU -> igb0 (WAN_IPTV vlan 4) -> PfSense met meerdere NICs -> igb2 (IPTV_Woonkamer) -> direct naar STB (niet via switch)
Ips worden uitgedeeld aan de WANs (WAN:86.x.x.x and WAN_IPTV: 10.x.x.x) en de DHCP server op de IPTV Woonkamer geeft een IP aan de STB (192.168.110.100)
Wat ik graag wil bereiken is dat er geen multicast naar de switch gaat, maar alleen rechtstreeks van de router naar de stb. Huidige configuratie is als volgt:
Bij deze screenshots voor meer informatie
VLANs:
/f/image/4LlUD6wEmQrpxKI5ltRw0AKK.png?f=fotoalbum_large)
Interfaces assignments:
/f/image/oQGlkw13aY2S8G1IqFZIoR4D.png?f=fotoalbum_large)
IGMP Proxy:
FW Rules WAN_IPTV:
/f/image/3yFOLbB58QAbnG7BOWnMSJrr.png?f=fotoalbum_large)
FW Rules IPTV_Woonkamer:
/f/image/ipJdLFv0k2fpgqgqc8VsYI2Y.png?f=fotoalbum_large)
Outbound NAT (Automatic):
DHCP Configuration:
Ik ben nu al een aantal dagen bezig en kom er niet meer uit. Hopelijk zien jullie waar ik misga. Alvast bedankt! Mocht meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.