[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Even een vraag aan mensen die overgestapt zijn van Ziggo naar KPN.
Omdat de extra mediabox bij Ziggo verdwijnt en ik over moet naar een next met coax aansluiting, die ik boven niet heb, ben ik me even aan het oriënteren om toch maar over te stappen.

Op Ziggo heb je Ziggo sport op kanaal 14.
Ik kan bij KPN wel het Ziggo sportzender pakket erbij kiezen, maar daar zit deze zender niet bij.
Of is het kanaal Ziggo sport gelijk aan de zender Ziggo sport select?
Ik kan het zo snel niet vinden, maar misschien dat iemand hier het wel weet.
Dit is namelijk een zender die we veel kijken. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag.

Ook eventuele nadelen, dingen die anders zijn dan bij Ziggo, hoor ik graag. Mag ook via privé bericht, want ik wil het topic niet vervuilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Teletekst schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:49:
Omdat de extra mediabox bij Ziggo verdwijnt en ik over moet naar een next met coax aansluiting, die ik boven niet heb, ben ik me even aan het oriënteren om toch maar over te stappen.

Op Ziggo heb je Ziggo sport op kanaal 14.
Ik kan bij KPN wel het Ziggo sportzender pakket erbij kiezen, maar daar zit deze zender niet bij.
Of is het kanaal Ziggo sport gelijk aan de zender Ziggo sport select?
Ik kan het zo snel niet vinden, maar misschien dat iemand hier het wel weet.
Dit is namelijk een zender die we veel kijken. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag.

Ook eventuele nadelen, dingen die anders zijn dan bij Ziggo, hoor ik graag. Mag ook via privé bericht, want ik wil het topic niet vervuilen.
Ziggo sport select is inderdaad hetzelfde kanaal.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
Wat zijn jullie ervaringen geweest met versturen/ontvangen van de Experiabox bij het glasvezel abonnement?
Wordt deze door KPN aangetekend verstuurd, of kan deze bij buren belanden als je niet thuis bent om pakket in ontvangst te nemen?

En wordt deze daadwerkelijk pas 3 werkdagen voor monteur bezoek verzonden, of soms al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Soundwork schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:41:
Wat zijn jullie ervaringen geweest met versturen/ontvangen van de Experiabox bij het glasvezel abonnement?
Wordt deze door KPN aangetekend verstuurd, of kan deze bij buren belanden als je niet thuis bent om pakket in ontvangst te nemen?

En wordt deze daadwerkelijk pas 3 werkdagen voor monteur bezoek verzonden, of soms al eerder?
ik had hem eerder maar kreeg ook geen monteur, en niet aangetekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik moest mijn replacement Experiabox (dus bestaand abo) ophalen bij een pakketpunt en meteen mijn oude inleveren daar.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

Soundwork schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:41:

Pakket werd ruim een week van te voren verstuurd en ik kreeg netjes een track en trace per mail. Tevens kon ik via de PostNL app op de dag van levering alsnog een alternatieve locatie opgeven. Anders weet je het maar nooit met PostNL.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
datadevil schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

ahh.. >3 jaar en > 100Mbit check.. dankjewel!
vandaag is het abonnement omgezet en ik had nog niet de kans gehad de andere experiabox op te hangen. Werkt blijkbaar ook met de 'oude'.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 08:27
datadevil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

vandaag is het abonnement omgezet en ik had nog niet de kans gehad de andere experiabox op te hangen. Werkt blijkbaar ook met de 'oude'.. ?
Uiteraard. Het werkt met elke Experiabox.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Uiteraard. Het werkt met elke Experiabox.
cool. Wat meer rust om die nieuwe in te regelen. Is DMZ nog interessant als ik een eigen server wil draaien of kan ik beter gewoon wat poorten forwarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Teletekst schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:49:
Die Next is zoveel beter en waarom geen coaxkabel aanleggen? Je hebt toch nu al een Extra Mediabox XL? Draadloos is die prut, dus zal je waarschijnlijk al een UTP-kabel hebben liggen. Vervang je die toch gewoon door een coax? Ik had het wel geweten.

Als Ziggo nou gewoon weer eens TV Only maar nu met de Next doet, dan is de TV heel snel terug bij Ziggo. Dat doen ze echter niet, dus afgelopen november alles bij KPN ondergebracht.

[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 04-08-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:54
CreativeS schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Die Next is zoveel beter en waarom geen coaxkabel aanleggen? Je hebt toch nu al een Extra Mediabox XL? Draadloos is die prut, dus zal je waarschijnlijk al een UTP-kabel hebben liggen. Vervang je die toch gewoon door een coax? Ik had het wel geweten.

Als Ziggo nou gewoon weer eens TV Only maar nu met de Next doet, dan is de TV heel snel terug bij Ziggo. Dat doen ze echter niet, dus afgelopen november alles bij KPN ondergebracht.
En overgestapt omdat je glasvezel internet wil? TV is dan een bijproduct wat je meenam omdat het bij KPN met tripple play voordeliger is?

Owh ja! De NEXT en dan TV only via coax. Dat zou ik dolgraag willen en dan internet over xDSL of Glas.

Misschien als glasvezel nog meer gaat opsnoepen van het Ziggo klanten bestand dat bovenstaand propositie een optie gaat worden. Ze hebben het nu nog te goed, qua klanten, om creatief te moeten gaan denken 💭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:32:
En overgestapt omdat je glasvezel internet wil? TV is dan een bijproduct wat je meenam omdat het bij KPN met tripple play voordeliger is?
We hebben sinds juni 2016 internet en bellen via glasvezel en TV hadden we tot vorig jaar via Ziggo. Simpelweg omdat TV beter was bij Ziggo. Tijdens de test met de Next had ik ook gewoon de 2 decoders via de KPN lijn. Ze moesten alleen geactiveerd worden op een Ziggo-verbinding, dus ik met een UTP'tje via de tuin naar de buurvrouw. Activatie via wifi was niet zo'n succes hier. Voor de rest draaiden ze keurig via KPN, ook de updates. Ja, die next en het platform mis ik nog wel. Tijdens een uitzending toch maar opnemen, hele aflevering opgenomen. Geweldig. Ook als je later binnenvalt... dat mis ik echt, maar goed. Voor het gebruik van de Next (na testperiode) moesten we ineens ook internet bij Ziggo gaan afnemen. Ik was fan van de Next en we hebben dat ook echt even gedaan... later toch maar alles naar KPN overgezet. Op zich geen spijt, maar je weet hoe het had kunnen zijn met de Next :)

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 04-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
CreativeS schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

We hebben sinds juni 2016 internet en bellen via glasvezel en TV hadden we tot vorig jaar via Ziggo. Simpelweg omdat TV beter was bij Ziggo. Tijdens de test met de Next had ik ook gewoon de 2 decoders via de KPN lijn. Ze moesten alleen geactiveerd worden op een Ziggo-verbinding, dus ik met een UTP'tje via de tuin naar de buurvrouw. Activatie via wifi was niet zo'n succes hier. Voor de rest draaiden ze keurig via KPN, ook de updates. Ja, die next en het platform mis ik nog wel. Tijdens een uitzending toch maar opnemen, hele aflevering opgenomen. Geweldig. Ook als je later binnenvalt... dat mis ik echt, maar goed. Voor het gebruik van de Next (na testperiode) moesten we ineens ook internet bij Ziggo gaan afnemen. Ik was fan van de Next en we hebben dat ook echt even gedaan... later toch maar alles naar KPN overgezet. Op zich geen spijt, maar je weet hoe het kan kunnen zijn met de Next :)
Leuke toelichting. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. KPN internet is qua peering voor mij de mooiste NL ISP. Binnen twee jaar ligt hier KPN glas en dan begint de keuze stress al helemaal 🤪

Nu het NEXT pakket met 250/25 bij Ziggo plus mobiele data voordelen, extra zenders ivm mobiel, F1.

Alleen coax internet is zo fragiel, het werkt goed hoor en valt niet uit. maar vanuit het niets heb je dan ineens duizenden errors in je modem. Als je als techneut eenmaal de ervaring hebt met xDSL of Glas, een niet gedeeld medium, dan scheelt dat. Heb er van Budget thuis een xDSL (KPN) lijntje naast voor de spielerij. Heb ook met IPTV getest, werkt goed bij KPN, de NEXT is echt wel een paar forse stappen verder in ontwikkeling.

Op KPN draait de NEXT ook goed op. Wat ik niet wist is dat de activatie wel vanaf een Ziggo adres moet plaatsvinden. Goede info👍

Nu nog 2 jaar wachten op KPN glas, hopelijk is Ziggo dan zover dat ze inzien dat ze als content/TV provider ook hun slag kunnen slaan. Ipv trippleplay of quadplay only. Zou graag KPN glas afnemen maar niet hun matige TV(kastjes) tov Ziggo, product is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Toevallig meer mensen die opeens hun Experiabox V10 niet meer inkomen?
Password opgeslagen dus zeker weten goed, leeg laten (default password) werkt ook niet.
Geen zin om dat kreng te resetten omdat je geen backup kan maken van je config en dus alle bindings en portmappings opnieuw aan zou moeten maken.

[edit] Blijkbaar heeft Chrome het (random) password veranderd voor me, gelukkig ook nog in anypass.

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-08-2020 17:47 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Ik las veel problemen met de Next en opnames. Vanmiddag met Ziggo aan de telefoon gezeten en mijn abonnement blijft maandelijks opzegbaar. Dus ik ga mijn bestaande boxen omruilen en als het echt een drama wordt, kan ik altijd nog overstappen.
Ik sta er net zo in als jij denk ik. Televisie heb ik het liefst bij Ziggo, maar glasvezel internet is ook wel fijn.
Afijn, ik verkas weer naar het Ziggo topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:30
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:16:
Toevallig meer mensen die opeens hun Experiabox V10 niet meer inkomen?
Password opgeslagen dus zeker weten goed, leeg laten (default password) werkt ook niet.
Geen zin om dat kreng te resetten omdat je geen backup kan maken van je config en dus alle bindings en portmappings opnieuw aan zou moeten maken.

[edit] Blijkbaar heeft Chrome het (random) password veranderd voor me, gelukkig ook nog in anypass.
Werkt hier prima ;).

Heb het wachtwoord wel in Chrome opgeslagen trouwens. Voor het gemak, maar ook omdat dat wachtwoord niet ergens anders in gebruik is.

En nu maar snel een back-up maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Dank voor jullie reacties @datadevil en @vr6-only .
Inmiddels is vandaag het pakket aangekomen (gisteren verstuurd door KPN).
Aansluitdatum: 10 augustus. Dus verzenddatum exact een week voor de aansluitdatum gezet door KPN.
Prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

krakendmodem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Werkt hier prima ;).

Heb het wachtwoord wel in Chrome opgeslagen trouwens. Voor het gemak, maar ook omdat dat wachtwoord niet ergens anders in gebruik is.

En nu maar snel een back-up maken :)
Je kan met een V10 geen export maken van je config.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 12:46
Soundwork schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:55:
Dank voor jullie reacties @datadevil en @vr6-only .
Inmiddels is vandaag het pakket aangekomen (gisteren verstuurd door KPN).
Aansluitdatum: 10 augustus. Dus verzenddatum exact een week voor de aansluitdatum gezet door KPN.
Prima ;)
Neem aan dat je een V12 hebt ontvangen? :P
Heb in mei een nieuw abbo aangevraagd, en ga aangesloten worden per 12 augustus, dus zou vandaag dan verzonden moeten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maandag ontving ik de KPN box 12, aka Experiabox v12. Vanochtend kwam de monteur alles aansluiten. In tien minuten gepiept en up en running.

Eerst maar even WiFi op mijn Huawei Mate 20 pro getest:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/6357093310.png

Dit was in de hal direct naast de meterkast. Van mijn vdsl 100/30 lijntje bleef er 30/30 over qua Wifi. Met glasvezel dus 200/560 van het 1 Gbit pakket. Heb wel mijn werklaptop en pc verder bedraad aangesloten. Mijn LG oled en consoles via WiFi.

[ Voor 57% gewijzigd door Joosie200 op 05-08-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Joosie200 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:17:
Maandag ontving ik de KPN box 12, aka Experiabox v12. Vanochtend kwam de monteur alles aansluiten. In tien minuten gepiept en up en running.

Eerst maar even WiFi op mijn Huawei Mate 20 pro getest:
[Afbeelding]

Dit was in de hal direct naast de meterkast. Van mijn vdsl 100/30 lijntje bleef er 30/30 over qua Wifi. Met glasvezel dus 200/560 van het 1 Gbit pakket. Heb wel mijn werklaptop en pc verder bedraad aangesloten. Mijn LG oled en consoles via WiFi.
Met je oude modem zat je cliënt dan op 2G en nu op 5G. Dat geeft een enorme snelheidswinst.

Het verschil tussen down en upload is nog wel wat groot. Is dat bedraad ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Met je oude modem zat je cliënt dan op 2G en nu op 5G. Dat geeft een enorme snelheidswinst.

Het verschil tussen down en upload is nog wel wat groot. Is dat bedraad ook zo?
Ja, dat idee. Of van 3G naar 4G mobiel gezien. Flinke boost. Bedraad niet, is meer in lijn met elkaar. Dus moet maar eens de WiFi verbeteren in huis. Heb nog geen Ubiti of ander Tweakers standaard spul in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Joosie200 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:40:
[...]

Ja, dat idee. Of van 3G naar 4G mobiel gezien. Flinke boost. Bedraad niet, is meer in lijn met elkaar. Dus moet maar eens de WiFi verbeteren in huis. Heb nog geen Ubiti of ander Tweakers standaard spul in huis.
Haal je bedraad de 1G up en down volledig? Ben vooral benieuwd in de piekuren 19u-23u. T-Mobile heeft nogal wisselende resultaten las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
kan ook met aantal speedtest locatie te maken hebben.
aantal halen niet de snelheid.
probeer is test locatie voorthuizen te pakken. die schijnt behoorlijk stabiel te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
itsmemax schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Neem aan dat je een V12 hebt ontvangen? :P
Heb in mei een nieuw abbo aangevraagd, en ga aangesloten worden per 12 augustus, dus zou vandaag dan verzonden moeten worden :D
Ja, wel de V12 inderdaad maar nog met oude verpakking eromheen.
Ik ga wel weer mijn eigen router gebruiken, maar de Experiabox 12 moet wel eerst aangesloten zijn geweest anders gaat eigen router dus niet werken (zo valt te lezen op de website van KPN)
Ben benieuwd wanneer jij de verzendbevestiging ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 12:46
Há toevallig net een half uurtje geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 02-10 21:33
Sinds eergisteren heb ik op mijn Arris 2952v2 ook de nieuwe user interface gekregen. Het ziet er een stuk mooier uit, maar wat is het traag... :O
Is daar iets aan te doen, zonder meteen te moeten upgraden naar de 4K ontvanger met bijbehorende extra kosten?

Ah, het is ook al lang en breed op het KPN forum gemeld. Afwachten dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Mint op 06-08-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
jopoh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:09:
kan ook met aantal speedtest locatie te maken hebben.
aantal halen niet de snelheid.
probeer is test locatie voorthuizen te pakken. die schijnt behoorlijk stabiel te zijn
Voorthuizen geeft: 85/30 ipv 35/30 op Tmobile 100/30 lijn. En 631/625 ipv 194/560 op KPN 1Gbit lijntje. Andere testlocatie werkt idd beter voor op mobiel iig via de app.

Ik merk wel verschil qua tabs laden in chrome. Is nu gewoon instant. Zit geen delay tussen wat ik met Tmobile wel had. Met mijn KPN glasvezel aansluiting is het: pagina aanklikken en bam in beeld geladen. Via T-Mobile duurde het toch nog zeg een halve tot hele seconde langer. (niet lopen timen maar even om het verschil in beleving aan te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 20:39
Ik heb sindskort ook KPN thuis met 2 wifiversterkers en Experia 10A, alleen wat ik raar vind ik dat mijn download snelheid op WIFI naast de router met een iPhone 10 max 140MB (toevallig altijd) en upload 500+.

Ik heb 500/500 glasvezel en via de kabel haal ik wel 500 beide kanten op.

Weet iemand waarom ik dat heb? en die max download 140 geld bijna voor alle wifi apparaten thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
acreed166 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:56:
Ik heb sindskort ook KPN thuis met 2 wifiversterkers en Experia 10A, alleen wat ik raar vind ik dat mijn download snelheid op WIFI naast de router met een iPhone 10 max 140MB (toevallig altijd) en upload 500+.

Weet iemand waarom ik dat heb? en die max download 140 geld bijna voor alle wifi apparaten thuis.
Ik zou eerst in de Experiabox inloggen en de 2.4 GHz uitschakelen. Kijken of het dan op die iPhone dan nog op 140 blijft steken als ie alleen op 5 GHz verbindt.

Ik neem trouwens maar even aan dat je Mbit bedoelt. 140 MB zou neerkomen op 1200 Mbit namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
acreed166 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:56:

gaat om de wifi experia (de zwarte verstekers) of de super wifi de witte ronde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
jopoh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

gaat om de wifi experia (de zwarte verstekers) of de super wifi de witte ronde ?
Het gaat om die zwarte niet die witte, dat is mesh WiFi. Maar zelfs met die witte had ik het zelfde. Upload veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
Barre73 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Ik zou eerst in de Experiabox inloggen en de 2.4 GHz uitschakelen. Kijken of het dan op die iPhone dan nog op 140 blijft steken als ie alleen op 5 GHz verbindt.

Ik neem trouwens maar even aan dat je Mbit bedoelt. 140 MB zou neerkomen op 1200 Mbit namelijk...
Ik zal het morgen proberen maar dat verklaard alsnog niet waarom upload wel snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
acreed166 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Het gaat om die zwarte niet die witte, dat is mesh WiFi. Maar zelfs met die witte had ik het zelfde. Upload veel sneller.
tevens kan je melden als de wifi op de v10a aan staat roaming gedeelte met de zwarte wifi experia niet vlekkeloos werkt. je wordt niet altijd overgeschakeld van punt na punt.

[ Voor 9% gewijzigd door jopoh op 06-08-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ik schrik zelf wel een beetje van de signaalsterkte van de witte Mesh extenders. In ons huis van 135m2 hebben we er vier nodig om overal bereik te hebben, is weliswaar nieuwbouw waardoor het enigszins te verklaren valt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 13:11
Sinds een paar weken heb ik dagelijks storing met internet, als ik naar de ntu kijk gaat het glas lampje uit en na een minuut of 2 weer aan.

Iemand enig idee wat er mis is ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
deurklinkje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:18:
Sinds een paar weken heb ik dagelijks storing met internet, als ik naar de ntu kijk gaat het glas lampje uit en na een minuut of 2 weer aan.

Iemand enig idee wat er mis is ?
De NTU is dan stuk of anders de SFP in de PoP. Hoe dan ook dus alle reden om KPN te bellen voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:09
Ik heb glasvezel met de Arcadyan HMB2260 ontvanger. Nu heeft men onlangs de software geupdate waardoor o.a. de interface er mooier uit ziet. Probleem is echter dat het menu/de tvgids een stuk trager is. Ook het wisselen van zenders is trager dan voorheen. Ik heb hierover contact opgenomen met KPN. Zij dragen allerlei mogelijkheden aan zoals het checken van de batterijen van de AB, lengte ethernetkabel etc. Zij zeggen geen klachten te hebben gehad en dat deze ontvanger goedgekeurd is voor gebruik met de nieuwe software. Hebben anderen misschien ook dezelfde ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door drernie op 08-08-2020 16:47 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
drernie schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:43:
Ik heb glasvezel met de Arcadyan HMB2260 ontvanger. Nu heeft men onlangs de software geupdate waardoor o.a. de interface er mooier uit ziet. Probleem is echter dat het menu/de tvgids een stuk trager is. Ook het wisselen van zenders is trager dan voorheen. Ik heb hierover contact opgenomen met KPN. Zij dragen allerlei mogelijkheden aan zoals het checken van de batterijen van de AB, lengte ethernetkabel etc. Zij zeggen geen klachten te hebben gehad en dat deze ontvanger goedgekeurd is voor gebruik met de nieuwe software. Hebben anderen misschien ook dezelfde ervaring?
de hmb2260 en vip2952 zijn met bepaalde dingen op de nieuwe software trager, hier zijn al meedere meldingen over gedaan richting kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:09
KPN heeft tegen mij gezegd dat er geen klachten waren en dat dit geen reden is om hem om te ruilen. Ik heb op internet gezocht maar kon niks hierover vinden. Is er ergens een draadje te vinden over dit probleem?

Werkt de nieuwste 4k ontvanger wel goed met de nieuwe software?

[ Voor 8% gewijzigd door drernie op 08-08-2020 18:01 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Nou, het begint al helaas niet goed. KPN monteur net geweest maar slot van het PoP is kapot :F
Nu afwachten wanneer de migratie order uitgevoerd gaat worden.....
En vooral wanneer mijn huidige provider mijn patchpoort uit gaat zetten.....

Dan de monteursbon....

Oorzaak: 20. Herplannen ivm geen licht/synch/data/internet

Klopt dus ook al niet....

Edit: monteurs-bon response toegevoegd

[ Voor 24% gewijzigd door Soundwork op 10-08-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 19:30
Meer mensen die ineens geen licht meer hebben op de fritzbox? Ik heb nu weer het NT terug moeten plaatsen en met een lan kabel naar mijn fritzbox moeten gaan en het werkt weer. Ik had eerst de vezel rechtsreeks in de fritzbox met een xs4all config en dat ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Soundwork schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:05:
Nou, het begint al helaas niet goed. KPN monteur net geweest maar slot van het PoP is kapot :F
Nu afwachten wanneer de migratie order uitgevoerd gaat worden.....
En vooral wanneer mijn huidige provider mijn patchpoort uit gaat zetten.....

Dan de monteursbon....

Oorzaak: 20. Herplannen ivm geen licht/synch/data/internet

Klopt dus ook al niet....

Edit: monteurs-bon response toegevoegd
Die code is een standaard code. Die had ik ook toen onze glasvezelverbinding niet goed werkte. Sync was er wel, alleen bleef de verbinding wegvallen. Ik denk dat er niet een code "problemen met toegang PoP" is ;)

Er zal wel een nieuwe afspraak ingepland worden. Bij mij gaven ze toen aan dat je na 4 uur gebeld zou worden door de planning. Maar je moet niet vreemd opkijken als dat ook niet gebeurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
krakendmodem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

Die code is een standaard code. Die had ik ook toen onze glasvezelverbinding niet goed werkte. Sync was er wel, alleen bleef de verbinding wegvallen. Ik denk dat er niet een code "problemen met toegang PoP" is ;)

Er zal wel een nieuwe afspraak ingepland worden. Bij mij gaven ze toen aan dat je na 4 uur gebeld zou worden door de planning. Maar je moet niet vreemd opkijken als dat ook niet gebeurt is...
Inderdaad niet teruggebeld, ik heb een hard hoofd in dat dit zeer snel opgelost gaat worden :-( .
In ieder geval kan code 20 tot gevolg hebben dat KPN de boel teruglegt bij Netwerk NL / Reggefiber omdat de code aangeeft dat er iets met de fysieke lijn (de vezel zelf dus) aan de hand is. Terwijl mijn vezels perfect werken, ik heb al meerdere abonnementen erop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 00:51
Soundwork schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Inderdaad niet teruggebeld, ik heb een hard hoofd in dat dit zeer snel opgelost gaat worden :-( .
In ieder geval kan code 20 tot gevolg hebben dat KPN de boel teruglegt bij Netwerk NL / Reggefiber omdat de code aangeeft dat er iets met de fysieke lijn (de vezel zelf dus) aan de hand is. Terwijl mijn vezels perfect werken, ik heb al meerdere abonnementen erop gehad.
Die 4 uur heeft alleen betrekking op tickets die bij KPN NetwerkNL worden ingeschoten, hun planning belt in principe binnen 4 kantooruren altijd terug voor een afspraak met een klant. Maar jou probleem heeft niks met hun te maken. Die ticket wordt ook niet naar hun doorgezet alleen vanwege een afmeldcode, dat moet de monteur dan ook echt zelf via kpn backoffice aanvragen en een goede reden voor hebben.

Voor toegang en beheer van panden is een andere partij verantwoordelijk.

De monteur belt met die partij wanneer hij niet in een pand kan komen en krijgt een meldcode terug, die zet hij in zijn bon. De bon gaat terug naar de backoffice, en hun houden het in beheer. Zodra toegang weer mogelijk is, wordt je gebeld en komt er opnieuw een monteur. Kan 1 dag duren, kan een week duren, maar de huidige verbinding zou gewoon door moeten lopen.
Uiteraard wordt je zelf door kpn ook nog wel gebeld over het hoe en wat, maar dat hoeft niet direct dezelfde dag te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gjtm schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Die 4 uur heeft alleen betrekking op tickets die bij KPN NetwerkNL worden ingeschoten, hun planning belt in principe binnen 4 kantooruren altijd terug voor een afspraak met een klant. Maar jou probleem heeft niks met hun te maken. Die ticket wordt ook niet naar hun doorgezet alleen vanwege een afmeldcode, dat moet de monteur dan ook echt zelf via kpn backoffice aanvragen en een goede reden voor hebben.

Voor toegang en beheer van panden is een andere partij verantwoordelijk.

De monteur belt met die partij wanneer hij niet in een pand kan komen en krijgt een meldcode terug, die zet hij in zijn bon. De bon gaat terug naar de backoffice, en hun houden het in beheer. Zodra toegang weer mogelijk is, wordt je gebeld en komt er opnieuw een monteur. Kan 1 dag duren, kan een week duren, maar de huidige verbinding zou gewoon door moeten lopen.
Uiteraard wordt je zelf door kpn ook nog wel gebeld over het hoe en wat, maar dat hoeft niet direct dezelfde dag te gebeuren.
Toegang en beheer van de PoP ligt uiteraard wel bij KPN Netwerk NL. Maar inderdaad is dit uitbesteed bij Allinq. Monteur zou als het goed is dit direct zelf hebben moeten doormelden daar.
Maar de eindverantwoordelijkheid voor het oplossen van een toegangsprobleem ligt wel degelijk bij KPN Netwerk NL. Het is tenslotte hun PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om te zien wanneer op mijn adres 1gb aangeboden gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ernemmer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:14:
Is er een mogelijkheid om te zien wanneer op mijn adres 1gb aangeboden gaat worden?
Helaas, nee. Die upgrade zit in een systeem waar Fourstack niet in kijkt. Dus die upgrade staat daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de nieuwe software op een VIP2952 en op een VIP5202 draaien. De 5202 is iets sneller, maar de 2952 is niet zodanig traag dat ik me er aan stoor. Zappen en gids laden duurt een fractie langer, maar de hardware is simpelweg ouder.
Toevallig had ik de nieuwe software eerder op de 5202 en ook toen was de 5202 sneller met nieuwe software.

Misschien een tip om de ontvanger even helemaal te resetten en de software opnieuw in te laden dat wil nog wel eens helpen.
Als de netwerkkabel het eerst goed deed dan is dat wel uitgesloten. Bovendien gebruikt een ontvanger maar 100mbit.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk met de nieuwe software op de twee 2952's die hier staan. Zappen en door het menu klikken gaat net zo soepel als met de oude UI.

Toch voelt het nog steeds een tikkeltje gedateerd aan, zeker als je het vergelijkt met een Ziggo next. Maarja, bij deze ontvangers is alles vrij simpel ingericht. Mij hoor je niet klagen.

Zou wel leuk zijn als Videoland ook nog beschikbaar kwam als app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Toegang en beheer van de PoP ligt uiteraard wel bij KPN Netwerk NL. Maar inderdaad is dit uitbesteed bij Allinq. Monteur zou als het goed is dit direct zelf hebben moeten doormelden daar.
Maar de eindverantwoordelijkheid voor het oplossen van een toegangsprobleem ligt wel degelijk bij KPN Netwerk NL. Het is tenslotte hun PoP.
Regelt Allinq de toegang tot alle (Area) PoP's van Reggefiber / KPN Netwerk NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Soundwork schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:21:
[...]

Regelt Allinq de toegang tot alle (Area) PoP's van Reggefiber / KPN Netwerk NL?
jep allinq is voortoegangsbeheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, hebben hier meer mensen last van de update die KPN/Telfort heeft gedaan aan hun setupbox voor de TV? Je krijgt dan ook een "nieuwe" interface voor de gids en de zenderbalk.

Verhaal
- Setupbox melde dat er een update was, update geïnstalleerd
- Tv werkte niet meer na update. Update verwijderen tv werkt weer.
- Gebeld met KPN/Telfort, na wat klooien lijkt het erop dat router de update weigerd door te laten, firewall?
- Router vervangen door Experiabox, update geïnstalleerd en doet het.
- Experiabox weer vervangen door eigen router.
- Eerste 5 minuten doet de TV het gewoon normaal.
- Tv doet het nog steeds, enkel gids, terugkijken, menu's doen het allemaal niet meer.
- Update verwijderen alles doet het weer normaal.

Gewoon rot dit. Gaat KPN natuurlijk zeggen dat het aan de router ligt, wat ook zo is. Alleen ik geef het signaal wat ze horen te geven gewoon door. Blijkbaar hebben ze nu in het signaal ook andere meuk gezet waardoor gids, zenderbalk dingetjes het niet doen. Meer mensen met dit probleem? Of ideeën hoe dit op te lossen? Wil liever mijn eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Chip. schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:21:
Vraagje, hebben hier meer mensen last van de update die KPN/Telfort heeft gedaan aan hun setupbox voor de TV? Je krijgt dan ook een "nieuwe" interface voor de gids en de zenderbalk.

Verhaal
- Gebeld met KPN/Telfort, na wat klooien lijkt het erop dat router de update weigerd door te laten, firewall?
- Tv doet het nog steeds, enkel gids, terugkijken, menu's doen het allemaal niet meer.

Gewoon rot dit. Gaat KPN natuurlijk zeggen dat het aan de router ligt, wat ook zo is. Alleen ik geef het signaal wat ze horen te geven gewoon door. Blijkbaar hebben ze nu in het signaal ook andere meuk gezet waardoor gids, zenderbalk dingetjes het niet doen. Meer mensen met dit probleem? Of ideeën hoe dit op te lossen? Wil liever mijn eigen router gebruiken.
Gebruik je een banner-filter zoals een Pi-Hole waar je router qua DNS naartoe verwijst?
Want ook smart TV's doen niets meer zo'n type filter toegepast wordt.
Dat geeft al aan hoeveel rommel (reclame) zo'n toepassing ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee zit niks tussen enkel de router Synology rt1900. Krijg overigens de foutcode AVS-TO-0001 bij het bekijken van de gids. Ah lees net dat KPN is gestopt met bridge IPTV... Dus nu moeten we routed IPTV gebruiken :r

[ Voor 67% gewijzigd door Chip. op 11-08-2020 01:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Chip. schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:59:
Nee zit niks tussen enkel de router Synology rt1900. Krijg overigens de foutcode AVS-TO-0001 bij het bekijken van de gids. Ah lees net dat KPN is gestopt met bridge IPTV... Dus nu moeten we routed IPTV gebruiken :r
Euh.... Dat was al een hele tijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Chip. schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:21:

Verhaal

Gebruik je cloudflare DNS (1.1.1.1)? Verander dat eens naar Google of je ISP DNS. Bij de beta test bleek dat we een rare DNS resolving plaats vond bij cloudflare waardoor eea niet lekker werkte.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 15:46
Mint schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:49:
Sinds eergisteren heb ik op mijn Arris 2952v2 ook de nieuwe user interface gekregen. Het ziet er een stuk mooier uit, maar wat is het traag... :O
Is daar iets aan te doen, zonder meteen te moeten upgraden naar de 4K ontvanger met bijbehorende extra kosten?

Ah, het is ook al lang en breed op het KPN forum gemeld. Afwachten dus.
Ik heb het met de 5202, super irritant.
Ook het geluid vond ik een stuk minder dan de voorganger.
Aangezien ik de 5202 amper nog gebruikte heb ik het abonnement inmiddels omgezet naar internet only.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor mensen met de hele oude ontvangers, je kunt hem omwisselen https://forum.kpn.com/int...te-het-nieuwe-menu-501234

Verder kun je de software ook geheel verwijderen en opnieuw installeren. Volg daarvoor optie 3 in deze handleiding:
https://forum.kpn.com/int...ontvanger-resetten-176511
Let op, die laatste kan lang(er) duren.
Bij mij heeft hij tijdens de Pilot fase er 1x meer dan 30 minuten over gedaan (omdat hij na de herinstallatie ook nog een keer een update gaat installeren).

Qua geluid en beeldzaken: check even of de geluidsopties in het menu en de HDR instellingen in het menu voor jou anders moeten om goed te staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 11-08-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Het is maar de vraag of de monteur juist gehandeld heeft in de melding richting backoffice.
Ik krijg te horen dat bij de backoffice een melding "lijnmeting" is neergelegd. Totaal iets anders en heeft niets met toegang tot PoP te maken. Netwerk NL geeft aan niets te kunnen doen, omdat dit "binnen KPN zelf" afgehandeld dient te worden. Maar goed is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
Soundwork schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Het is maar de vraag of de monteur juist gehandeld heeft in de melding richting backoffice.
Ik krijg te horen dat bij de backoffice een melding "lijnmeting" is neergelegd. Totaal iets anders en heeft niets met toegang tot PoP te maken. Netwerk NL geeft aan niets te kunnen doen, omdat dit "binnen KPN zelf" afgehandeld dient te worden. Maar goed is het zeker niet.
Bij mij weten heb je in de plan tool die gebruikt wordt ook een code aanwezig om een bon af te melden met toegangsprobleem. Nu lijkt het erop dat de backoffice het script lijn niet in orde gaat afdraaien :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
White_Collar schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Bij mij weten heb je in de plan tool die gebruikt wordt ook een code aanwezig om een bon af te melden met toegangsprobleem. Nu lijkt het erop dat de backoffice het script lijn niet in orde gaat afdraaien :+
Plantool? Bedoel je die van de monteurs of die de klant (ikzelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Plantool? Bedoel je die van de monteurs of die de klant (ikzelf)?
Hij bedoelt Lotte, de plantool voor monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Hij bedoelt Lotte, de plantool voor monteurs.
Ok, bestelstatustool geeft nu weer aan "maak een monteursafspraak". Ik neem aan dat ik nu eerst de backoffice moet afwachten dat dan pas een nieuwe datum/tijd kan worden ingepland?
White_Collar schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Nou, lekker dan. Monteur dus verkeerde afmeldcode gebruikt. En daar wordt ik als klant dus de dupe van.... :(

edit2: monteur afmeldcode 20 is correct.

[ Voor 42% gewijzigd door Soundwork op 12-08-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:46
Hier ook problemen met TV na update van die kastjes. Krijg melding in trant van "Zenderlijst niet gevonden ga naar menu blabla" maar geen een knop doet iets. Heb ook een eigen router en 5 jaar geleden een keer ingesteld. Werkt dat nu niet meer of zijn die kastjes over de zeik? Verhuis over 3 weken dus kan ik niet gewoon even op de oude versie blijven. ;(

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:31:
Hier ook problemen met TV na update van die kastjes. Krijg melding in trant van "Zenderlijst niet gevonden ga naar menu blabla" maar geen een knop doet iets. Heb ook een eigen router en 5 jaar geleden een keer ingesteld. Werkt dat nu niet meer of zijn die kastjes over de zeik? Verhuis over 3 weken dus kan ik niet gewoon even op de oude versie blijven. ;(
Dan heb je die router waarschijnlijk ooit ingesteld voor bridged ITV, dat werkt inderdaad niet meer sinds het nieuwe menu. Je moet je router configuratie dus aanpassen naar routed ITV, of natuurlijk voor nu gewoon even de Experiabox terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:46
ik222 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Dan heb je die router waarschijnlijk ooit ingesteld voor bridged ITV, dat werkt inderdaad niet meer sinds het nieuwe menu. Je moet je router configuratie dus aanpassen naar routed ITV, of natuurlijk voor nu gewoon even de Experiabox terugzetten.
Duidelijk, dankjewel. Dan wordt het de Experiabox denk ik, want heb toentertijd nooit een goede tutorial kunnen vinden voor routed IPTV (i.c.m. Mikrotik).

Kreeg ook al paar maanden soms de melding VERVANG UW MODEM maarja ik dacht dat loopt vast niet zo storm. :+

[ Voor 10% gewijzigd door chaoscontrol op 12-08-2020 11:46 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Inmiddels een nieuwe afspraak laten maken omdat KPN een SMS stuurde met het verzoek een nieuwe afspraak in te boeken. Maar niemand weet nu (ook NetwerkNL zelf niet) of er iets aan de deur van het PoP is aangepast....

Heel merkwaardig hoe dit allemaal weer gaat anno 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Duidelijk, dankjewel. Dan wordt het de Experiabox denk ik, want heb toentertijd nooit een goede tutorial kunnen vinden voor routed IPTV (i.c.m. Mikrotik).

Kreeg ook al paar maanden soms de melding VERVANG UW MODEM maarja ik dacht dat loopt vast niet zo storm. :+
Als je hier zoekt op het forum zijn er genoeg werkende configuraties te vinden voor Mikrotik. Het is in elk geval prima mogelijk daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Mischien een stomme vraag, maar ik heb pasgeleden een brief gekregen van KPN dat mijn wijk binnenkort glasvezel gaat krijgen, Dit is in Tilburg btw, nu kijk ik op fourstack en er staan geen geplande upgrades, dus wilde ik eigenlijk vragen, hoe lang duurde het bij jullie toen jullie een eventuele brief over fiber kregen tot dat ze het daadwerkelijk aan gingen leggen.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Joosie200
  • Niet online
blamauci schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:59:
Mischien een stomme vraag, maar ik heb pasgeleden een brief gekregen van KPN dat mijn wijk binnenkort glasvezel gaat krijgen, Dit is in Tilburg btw, nu kijk ik op fourstack en er staan geen geplande upgrades, dus wilde ik eigenlijk vragen, hoe lang duurde het bij jullie toen jullie een eventuele brief over fiber kregen tot dat ze het daadwerkelijk aan gingen leggen.
Alles bij elkaar een half jaar.
Januari: folder in de bus.
Maart: straat ging open voor glas.
Mei: mannetje van KPN netwerk nam een foto voor de meest geschikte locatie voor aansluiten.
Eind juni: het uitstekende deel glasvezel voor mijn deur werd tot in de meterkast aangesloten op eigen punt.
Begin augustus: KPN monteur kwam langs om alles daadwerkelijk aan te sluiten.

Als ik niet met een maand opzegtermijn zat had en dat eerder had geregeld had ik in juli al een werkende glasvezelverbinding gehad.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
goed om te weten, dan weet ik dat het voorlopig nog wel even duurt tot het er is, ik heb momenteel geen vast contract meer bij ziggo, en heb ook maandelijks opzeggen dus dan houd ik dat voorlopig zo, tot KPN bij mij de hele bende kan aansluiten, hoewel ik mischien ook wel tijdelijk alvast over kan stappen op KPN koper, want ik kan hier eventueel pair bonding krijgen en dan ga ik van 500/50 naar 200/20 en dat is eerlijk gezegd niet zo'n groot probleem als het voor tijdelijk is.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• krakendmodem
blamauci schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:37:
goed om te weten, dan weet ik dat het voorlopig nog wel even duurt tot het er is, ik heb momenteel geen vast contract meer bij ziggo, en heb ook maandelijks opzeggen dus dan houd ik dat voorlopig zo, tot KPN bij mij de hele bende kan aansluiten, hoewel ik mischien ook wel tijdelijk alvast over kan stappen op KPN koper, want ik kan hier eventueel pair bonding krijgen en dan ga ik van 500/50 naar 200/20 en dat is eerlijk gezegd niet zo'n groot probleem als het voor tijdelijk is.
Je kan nu overstappen naar KPN en die 6 maanden korting meepakken. Als je later overstapt weet je niet wat voor aanbieding KPN dan heeft.

Ergens vind ik het wel vreemd dat KPN ook de gebieden met Vectoring DSL gaat voorzien van glas. Hier hadden we iets van 3 jaar vectoring DSL totdat we ook ineens glas kregen. Nu hadden wij wel maximaal 50mbit; maar het gros van het dorp kon minimaal 100Mb/s binnenkrijgen via koper.

Er zijn zat gebieden waar ADSL het enige is; had die dan als eerste gepakt. Economisch gezien vind ik het een beetje zonde dat eerst overal VDSL-upgrades zijn en vervolgens direct glas erbij komt.

Ik ben uiteraard wel heel blij met m'n glasvezel nu. In het begin wat probleemjes, maar het werkt echt merkbaar stabieler dan het "oude" VDSL2.

• Joosie200
  • Niet online
Wel heb ik nu dubbele maanlasten omdat KPN mijn aangevinkte overstapservice bij aanmelding niet heeft uitgevoerd. Kortom T-Mobile wist van niks en ik heb twee facturen voor zowel vdsl als glasvezel. Dus ik raad je aan om zelf de boel op te zeggen.

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 13:21
Het wil nog wel eens verschillen per project en hoe groot het is. Het project waar ik onder val is nogal een groot gebied. Hier is ergens eind september/oktober bekend gemaakt dat er glasvezel zou komen. Maar dit ging over meerdere wijken. Normaal communiceren ze per wijk en zijn de gebieden veel kleiner. In April kreeg uiteindelijk een brief dat in mijn buurt glasvezel zou komen en dat de voorbereider binnenkort langs zou komen.Die kwam uiteindelijk begin juli langs. Wat ik nu snel in de (niet openbare) planning heb kunnen inzien zou de graafwerkzaamheden bij mij pas eind september/begin oktober zijn. Tel daar nog wat weken bij op en zal waarschijnlijk pas in november aangesloten zijn.

Al met al duurt het hier best lang maar er zijn genoeg projecten waarvan ik weet dat het een stuk sneller kan gaan. Aankondiging, binnen 2 weken een voorbereider aan de deur, graafwerzaamheden kort erop en al met al binnen een hlaf jaar aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik baal; bij ons in de omgeving Landelijk Amsterdam-Noord wordt door Glasdraad glas aangelegd. Tot voor kort zag ik in fourstack dat op mijn adres de aansluiting rond eind juli zou plaatsvinden. Nu is dat weg en zie ik dat er geen geplande upgrades zijn te verwachten binnen twee maanden.

Kanttekening; het gaat om aansluitingen van woonschepen en dat is natuurlijk anders dan een gewoon rijtjeshuis. Neemt niet weg dat ik er ook van baal dat je helemaal niks hoort hierover. Glasdraad heeft een algemene mail naar de bewoners gestuurd om een afspraak voor aansluiten te maken maar dit geldt alleen voor de woonhuis aansluitingen en niet voor de woonschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zat op de KPN website te checken of het zin heeft om mijn vast internet te husselen met mobiel internet. Dus ik voer mijn postcode in. Zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTsEo-cUgPSQqz1WywcMnDn_Xak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ubd9xC3AC7htT7RJdolp45SR.jpg?f=user_large

Ik had een maand geleden nog de optie om het 1Gbit abonnement te selecteren, is nu foetsie. Ook heb ik bedraad mijn huidige verbinding getest in Edge, Firefox en Chrome op drie verschillende servers van speedtest. (Amsterdam, Voorthuizen en rond mijn eigen adres) Download wordt gecapt rond de 300/350, terwijl upload richting de 600 knalt.

Ik vind de korting via husselen niet interessant genoeg om voor mobiel ook KPN te kiezen. Qua pakket ga ik na zes maanden downgraden naar het 200 pakket. Sneller dan vdsl me kan geven op het moment, veel sneller wordt het niet echt. Lijkt net alsof ze voor gpon gebieden dus variëren in aanbod van 500/1Gbit abonnementen. Wel gek hoe het aanbod zo kan wisselen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:55:
Ik zat op de KPN website te checken of het zin heeft om mijn vast internet te husselen met mobiel internet. Dus ik voer mijn postcode in. Zie ik het volgende:

[Afbeelding]

Ik had een maand geleden nog de optie om het 1Gbit abonnement te selecteren, is nu foetsie. Ook heb ik bedraad mijn huidige verbinding getest in Edge, Firefox en Chrome op drie verschillende servers van speedtest. (Amsterdam, Voorthuizen en rond mijn eigen adres) Download wordt gecapt rond de 300/350, terwijl upload richting de 600 knalt.

Ik vind de korting via husselen niet interessant genoeg om voor mobiel ook KPN te kiezen. Qua pakket ga ik na zes maanden downgraden naar het 200 pakket. Sneller dan vdsl me kan geven op het moment, veel sneller wordt het niet echt. Lijkt net alsof ze voor gpon gebieden dus variëren in aanbod van 500/1Gbit abonnementen. Wel gek hoe het aanbod zo kan wisselen per maand.
Je ziet nu het aanbod voor VDSL en niet voor glas. Op de een of andere wijze werkt het dus niet lekker voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

Je ziet nu het aanbod voor VDSL en niet voor glas. Op de een of andere wijze werkt het dus niet lekker voor jou.
Na wat refreshen toonde ie wederom de 1Gbps. Maargoed heb ook gekeken naar de KPN Wifimanager en uit die testen kwam voor kanaalaanpassing: 68Mbps eerste etage en 98Mbps begane grond eruit. Snelheden die ik met vdsl nog makkelijk kan halen. Na kanaalaanpassing 130/153Mbps. Dus ja eens, het werkt nog niet echt optimaal hier. En dat met hun duurste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Na wat refreshen toonde ie wederom de 1Gbps. Maargoed heb ook gekeken naar de KPN Wifimanager en uit die testen kwam voor kanaalaanpassing: 68Mbps eerste etage en 98Mbps begane grond eruit. Snelheden die ik met vdsl nog makkelijk kan halen. Na kanaalaanpassing 130/153Mbps. Dus ja eens, het werkt nog niet echt optimaal hier. En dat met hun duurste pakket.
VDSL of glas is bij KPN even duur. Dus dan moet je naar een andere provider om specifiek VDSL te krijgen. En dan denk ik niet dat het qua WiFi veel beter wordt.
Jij hebt geen ander pakket nodig, jij hebt betere wifi nodig. En dat is volledig afhankelijk van je woning. Maar met 1 of twee losse AP's (via KPN of van jezelf) zou je al een flink eind moeten komen. Maar ik zou niet weten waarom je op WiFi meer nodig hebt dan die 130 tot 150 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:20:
[...]

VDSL of glas is bij KPN even duur. Dus dan moet je naar een andere provider om specifiek VDSL te krijgen. En dan denk ik niet dat het qua WiFi veel beter wordt.
Jij hebt geen ander pakket nodig, jij hebt betere wifi nodig. En dat is volledig afhankelijk van je woning. Maar met 1 of twee losse AP's (via KPN of van jezelf) zou je al een flink eind moeten komen. Maar ik zou niet weten waarom je op WiFi meer nodig hebt dan die 130 tot 150 Mbit.
Het is me niet zo zeer om de wifi snelheid te doen. Ik heb dit getest bekabeld in twee situaties. De onderste drie resultaten vanuit de speedtest app op Windows 10, met tien meter bekabeling cat 5E naar de eerste etage (mijn werkkamer) op de drie volgende servers van onderen naar boven : KPN Amsterdam, Sit Voorthuizen, Qonnected Zwolle

De bovenste drie resultaten vanuit de speedtest app op Windows 10, rechtstreeks met 1 meter cat 5E kabel tussen Xperia box V12 en mijn desktop naast de meterkast op de drie volgende servers: KPN Amsterdam, Sit Voorthuizen, Xs4all internet BV Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/19764da0-39f4-4b71-938b-fc2a0972b034.jpg

Het is gek waarom de download snelheid achterblijft op de upload want die knalt elke keer door de 500 heen. Of is de Killer E2200 Gigabit Ethernet Controller gewoon crap zooi wat wel overweg kan met 500 upload maar niet met dito downloadsnelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Joosie200 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Het is me niet zo zeer om de wifi snelheid te doen. Ik heb dit getest bekabeld in twee situaties. De onderste drie resultaten vanuit de speedtest app op Windows 10, met tien meter bekabeling cat 5E naar de eerste etage (mijn werkkamer) op de drie volgende servers van onderen naar boven : KPN Amsterdam, Sit Voorthuizen, Qonnected Zwolle

De bovenste drie resultaten vanuit de speedtest app op Windows 10, rechtstreeks met 1 meter cat 5E kabel tussen Xperia box V12 en mijn desktop naast de meterkast op de drie volgende servers: KPN Amsterdam, Sit Voorthuizen, Xs4all internet BV Amsterdam.

[Afbeelding]

Het is gek waarom de download snelheid achterblijft op de upload want die knalt elke keer door de 500 heen. Of is de Killer E2200 Gigabit Ethernet Controller gewoon crap zooi wat wel overweg kan met 500 upload maar niet met dito downloadsnelheden?
Het probleem zit niet zo zeer je binnen komende verbinding. maar in veel gevallen in de speedtesten van speedtest.net of die van kpn zelf. veel testservers slippen dicht waardoor snelheden niet gehaald worden.
kpn is hier mee bezig dat weet ik wel.

om jou download snelheid te testen probeer is gewoon test bin files te downloaden daarmee kan je vaak beter zien als die op snelheid komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Of probeer eens http://ovh.net

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Het kan wel even duren. Heb het idee dat de communicatie tussen de verschillende partijen niet bij ieder project even goed gaat. De brief die jij nu ontvangen hebt heb ik nooit gekregen. Half december kreeg ik plotseling een glasvezelvoorbereider over de vloer. Eind januari ontving ik een brief met code om toestemming te geven voor de aansluiting. Daarna lang niets gehoord. Eind mei lag plotseling de straat open (ook geen bericht van ontvangen) en is de glasvezel tot aan de gevel gebracht. In de hele wijk staan nu overal de oranje glasvezel sprietjes tegen de gevels, maar nergens is het al naar binnen gebracht. Datum waarop dit zou moeten gebeuren wordt steeds uitgesteld. Verwacht dat het nog wel even kan duren. Reken dus op minimaal een half jaar, maar het beste is om nergens vanuit te gaan. Valt het je ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jopoh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Het probleem zit niet zo zeer je binnen komende verbinding. maar in veel gevallen in de speedtesten van speedtest.net of die van kpn zelf. veel testservers slippen dicht waardoor snelheden niet gehaald worden.
kpn is hier mee bezig dat weet ik wel.

om jou download snelheid te testen probeer is gewoon test bin files te downloaden daarmee kan je vaak beter zien als die op snelheid komt
Dat moet hem dan zitten in de speedtest servers en KPN netwerk fixed. Want met T-Mobile Thuis (waar ik nu nog op aangesloten zit) haal ik de snelheden de ze max leveren (zo rond 950 Mbit/s) voor het 1 Gbps abonnement ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Soundwork schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Dat moet hem dan zitten in de speedtest servers en KPN netwerk fixed. Want met T-Mobile Thuis (waar ik nu nog op aangesloten zit) haal ik de snelheden de ze max leveren (zo rond 950 Mbit/s) voor het 1 Gbps abonnement ODF.
het zit hem ook echt in de speedtest servers de meest stabiele is op dit moment voorthuizen.
is bekend bij kpn en is er met meerdere partijen mee bezig :) dat is gene wat ik er over kan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jopoh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

het zit hem ook echt in de speedtest servers de meest stabiele is op dit moment voorthuizen.
is bekend bij kpn en is er met meerdere partijen mee bezig :) dat is gene wat ik er over kan zeggen
Moet bij KPN zitten, als ik de KPN server Amsterdam pak, dan stort mijn download in.
Maar servers XS4ALL, Jonaz e.d. geven allemaal volle snelheid via T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
jopoh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Ga ik beide doen. Maar eerst Barca - Bayern op tv kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joosie200 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

[...]

Ga ik beide doen. Maar eerst Barca - Bayern op tv kijken ;)
En? Al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ovh 600/300. Ovh heb ik met 1m utp cat 5e kabel rechtstreeks op de Experiabox v12 getest naar mijn pc. Als ik gewoon in Steam of in de PSN store wat games download raak ik net aan de 35 Mbps/300 Mbit en gisteren fallguy downloaden was ronduit dramatisch (7.5GB bestand daar deed ie een uur over, bedraad/wifi kwam niet verder dan 45Mbps) maar misschien ligt dat aan een brakke WiFi in de PS4 pro dat kan ook.

Heb inmiddels begrepen dat met een marge de max 840 is dus verwacht je op zijn best bedraad 100 Mbps te pakken. Met een paar keer de WiFi manager invullen kon ik gratis experia WiFi boosters ontvangen maar die schakelen dan weer de WiFi uit van de experia. En het gekke is: heb voor de gein de Experiabox v10 van mijn nog actieve vdsl Tmobile lijntje eens ingeplugd: zonder boosters perfect WiFi overal in huis tot zelfs achterin de tuin in het zwembad. (beide Experia's op dezelfde plek in de meterkast)

Is er soms een verkeerde batch aan V12's of heb ik gewoon een maandagmorgenmodel? Is toch gek hoe een V10 met T-Mobile skin betere WiFi en bedraad stabieler werkt gecapt op 100/30 (wat ook gewoon gehaald wordt) dan wel maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joosie200 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Ovh 600/300. Ovh heb ik met 1m utp cat 5e kabel rechtstreeks op de Experiabox v12 getest naar mijn pc. Als ik gewoon in Steam of in de PSN store wat games download raak ik net aan de 35 Mbps/300 Mbit en gisteren fallguy downloaden was ronduit dramatisch (7.5GB bestand daar deed ie een uur over, bedraad/wifi kwam niet verder dan 45Mbps) maar misschien ligt dat aan een brakke WiFi in de PS4 pro dat kan ook.

Heb inmiddels begrepen dat met een marge de max 840 is dus verwacht je op zijn best bedraad 100 Mbps te pakken. Met een paar keer de WiFi manager invullen kon ik gratis experia WiFi boosters ontvangen maar die schakelen dan weer de WiFi uit van de experia. En het gekke is: heb voor de gein de Experiabox v10 van mijn nog actieve vdsl Tmobile lijntje eens ingeplugd: zonder boosters perfect WiFi overal in huis tot zelfs achterin de tuin in het zwembad.

Is er soms een verkeerde batch aan V12's of heb ik gewoon een maandagmorgenmodel? Is toch gek hoe een V10 met T-Mobile skin betere WiFi en bedraad stabieler werkt gecapt op 100/30 (wat ook gewoon gehaald wordt) dan wel maar dan nog.
Test je bekabeld met de Killer E2200 Gigabit Ethernet Controller?
Heb je toevallig ook nog andere Ethernet NIC's waarmee je kan testen?
Ik heb zelf het gedonder als ik op mijn laptop met USB C to Ethernet controllers ook een rotte download heb, maar de upload gaat zelf over de max heen.

Neem je momenteel bij KPN het 500/500 abonnement af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Soundwork schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Test je bekabeld met de Killer E2200 Gigabit Ethernet Controller?
Heb je toevallig ook nog andere Ethernet NIC's waarmee je kan testen?
Ik heb zelf het gedonder als ik op mijn laptop met USB C to Ethernet controllers ook een rotte download heb, maar de upload gaat zelf over de max heen.

Neem je momenteel bij KPN het 500/500 abonnement af?
Ja, bij gebrek aan wat anders atm. Wilde nog kijken of ik via de werklaptop kon testen maar daar heb ik te weinig admin bevoegdheden om de adapters te laten resetten om zo uit te sluiten dat het aan een brakke ethernet controller van de pc ligt.

Upload doet ook netjes zijn ding, download is dus wat me dusdanig tegenvalt. Heb nog steeds het 1Gbit pakket dus voor nu is dat 1000/500 pakket in gpon gebied. En ik ben geen streamer of benut applicaties waardoor je aan de upload veel hebt. Benut juist graag een hoge download omdat menig digitale game (zeg een GTA, RDR etc) flink wat GB's vereist. Voor zaken als Netflix is het wat minder van belang. Maar ik wil bovenal een stabiele verbinding en stabiel WiFi. Beide heb ik niet met mijn KPN glasvezel tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joosie200 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Ja, bij gebrek aan wat anders atm. Wilde nog kijken of ik via de werklaptop kon testen maar daar heb ik te weinig admin bevoegdheden om de adapters te laten resetten om zo uit te sluiten dat het aan een brakke ethernet controller van de pc ligt.

Upload doet ook netjes zijn ding, download is dus wat me dusdanig tegenvalt. Heb nog steeds het 1Gbit pakket dus voor nu is dat 1000/500 pakket in gpon gebied. En ik ben geen streamer of benut applicaties waardoor je aan de upload veel hebt. Benut juist graag een hoge download omdat menig digitale game (zeg een GTA, RDR etc) flink wat GB's vereist. Voor zaken als Netflix is het wat minder van belang. Maar ik wil bovenal een stabiele verbinding en stabiel WiFi. Beide heb ik niet met mijn KPN glasvezel tot dusver.
Sowieso kan KPN helemaal de 1 Gbps niet eens leveren...
Het topic op het KPN forum staat er vol mee. Echt teleurstellend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Soundwork schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Sowieso kan KPN helemaal de 1 Gbps niet eens leveren...
Het topic op het KPN forum staat er vol mee. Echt teleurstellend....
Klopt, het is een langlopend draadje daar.
https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736

Via Tmobile thuis had ik een fijn vdsl 100/30 lijntje en dat liet qua WiFi weinig te wensen over. Alleen qua snelheid: ik heb geen zin om tig uur te wachten tot de xbox/ps4/pc de games weet binnen te hengelen. Daarom besloot ik met de komst van glasvezel over te stappen. Maar misschien is het te vroeg om dan in te stappen op het duurste KPN pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joosie200 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Klopt, het is een langlopend draadje daar.
https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736

Via Tmobile thuis had ik een fijn vdsl 100/30 lijntje en dat liet qua WiFi weinig te wensen over. Alleen qua snelheid: ik heb geen zin om tig uur te wachten tot de xbox/ps4/pc de games weet binnen te hengelen. Daarom besloot ik met de komst van glasvezel over te stappen. Maar misschien is het te vroeg om dan in te stappen op het duurste KPN pakket.
Inderdaad, maar als het goed is moet je ook weer je abonnement kunnen verlagen... Ik zou dat voor nu zeker maar even doen, anders blijf je betalen wat je niet geleverd krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:51
Joosie200 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
ik heb geen zin om tig uur te wachten tot de xbox/ps4/pc de games weet binnen te hengelen
Ik heb 200/200 bij KPN, maar de PS4 komt daar nog niet van in de buurt... Xbox doet het beter, maar PS4 is echt een drama voor mij.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ik ben zojuist overgezet naar KPN, maar helaas doet mijn SFP het dus niet op de DSLAM van KPN. Ik heb de NT/mediaconverter er maar weer tussen gezet.

Geeft de GBIC van de DSLAM een ander licht dan de fiber switches van Glasoperator (T-Mobile)?

Als er mensen zijn met Ubiquity Edgerouters en SFP die wel een werkende poort hebben, welke SFP gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 08:17
Soundwork schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:20:
Ik ben zojuist overgezet naar KPN, maar helaas doet mijn SFP het dus niet op de DSLAM van KPN. Ik heb de NT/mediaconverter er maar weer tussen gezet.

Geeft de GBIC van de DSLAM een ander licht dan de fiber switches van Glasoperator (T-Mobile)?

Als er mensen zijn met Ubiquity Edgerouters en SFP die wel een werkende poort hebben, welke SFP gebruiken jullie?
ik ben momenteel aan het kijken welke provider ik straks in mijn huis wil. nu wil ik graag een compleet unifi netwerk aanleggen en zo veel mogelijk standaard hardware er tussen uit halen.

Ik zou graag een Dream Machine Pro halen van ubiquity maar vraag mij af of dit in te stellen is.
Hoe heb jij jou setup gemaakt?

Ik weet wel dat je Wan SFP poort de bovenste is op de dream machine pro

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:23
maubaan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:12:
[...]
ik ben momenteel aan het kijken welke provider ik straks in mijn huis wil. nu wil ik graag een compleet unifi netwerk aanleggen en zo veel mogelijk standaard hardware er tussen uit halen.

Ik zou graag een Dream Machine Pro halen van ubiquity maar vraag mij af of dit in te stellen is.
Als je ook tv wilt kijken, dan gaat jouw doelstelling denk ik lastig worden. Voor zover ik weet ondersteunt de Unify lijn geen IGMP proxy en dat heb je wel nodig als je de Experiabox ook wilt vervangen voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 08:17
Muis666 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Als je ook tv wilt kijken, dan gaat jouw doelstelling denk ik lastig worden. Voor zover ik weet ondersteunt de Unify lijn geen IGMP proxy en dat heb je wel nodig als je de Experiabox ook wilt vervangen voor tv.
ik ben nu zover dat dit inderdaad niet mogelijk is, echter zal dit voor mij geen issue zijn, voor de tv trek ik een UTP van lan poort 2 van de router naar een "domme switch" en sluit ik alle tv's aan.

Voor mijn internet wil ik wel verder gaan door de box in bridge mode te zetten, maar ik weet niet welke router ik hier voor moet gebruiken, en of het dan nog mogelijk is om IPTV te kijken

KPN bied 2 mogelijke opties een Fritz!box "huren" wat eigenlijk kapot duur is (7.50 P.M.) of de standaard kpn box 12 gebruiken weet iemand of je deze routers in bridged mode kan zetten en of dan eht IPTV gedeelte nog werkt?

wat zou een ander mogelijke oplossing zijn om een unifi netwerk te maken waarin in een gasten netwerk afgesloten kan opbouwen van de rest van het netwerk en al het management genot kan hebben bij KPN (of een andere leverancier)

[ Voor 23% gewijzigd door maubaan op 19-08-2020 12:56 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Pagina: 1 ... 19 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen