[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 189 190 Laatste
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 23:27
DeJurist schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:03:
Het is me opgevallen dat de KPN-adrescheck voor internetsnelheid mijn huisadres onjuist weergeeft. Daardoor kan ik niet zien welke glasvezelpakketten en tarieven beschikbaar zijn. Volgens de check is hier alleen DSL mogelijk, terwijl ik al jaren een actieve glasvezelaansluiting heb.

Weten jullie via welk e-mailadres of welke afdeling ik deze fout kan laten corrigeren? De reguliere klantenservice kan dit soort technische administratieve fouten meestal niet oplossen.
Mocht je haast hebben, ik kan ook evt zo kijken :)

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01 19:29
Gisteren contract voor mijn glavezelaansluiting met 1 jaar verlengd.
Op 1 storing na geen verdere uitval gehad.
Korting is weliswaar maar 6 mnd €10,- maar nieuw contract ging direct in, 2 maanden eerder dan het einde van het vorige abo.
Over 10 maanden maar weer eens kijken.
Snelheden zijn tot nog toe altijd iets meer dan 1Gbit/s up en down dus voelde ik niet direct een hoge nood om naar een andere provider over te stappen met alle sores er omheen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.1.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:19
mad-dog schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:
[...]

Laat maar, ik zag dat Economics ook had gereageerd en die kan het net zo goed fixen als ik 😁

[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 10-01-2026 22:30 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-01 13:59
Economics schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:05:
[...]

Stuur maar via PB kijk ik er maandag naar
Gedaan 👍

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-01 13:59
mad-dog schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:
[...]

Niet per se haast, zolang het maar wordt opgelost ;).

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

westergas

rikkie_pc

snah001 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:28:
Gisteren contract voor mijn glavezelaansluiting met 1 jaar verlengd.
Op 1 storing na geen verdere uitval gehad.
Korting is weliswaar maar 6 mnd €10,- maar nieuw contract ging direct in, 2 maanden eerder dan het einde van het vorige abo.
Over 10 maanden maar weer eens kijken.
Snelheden zijn tot nog toe altijd iets meer dan 1Gbit/s up en down dus voelde ik niet direct een hoge nood om naar een andere provider over te stappen met alle sores er omheen.
Ik ben net weer over van Odido naar KPN. Puur voor de knaken, met een routertje verwisselen ruim EUR300 verdiend. Verbinding is hetzelfde qua snelheid en TV werkt ook prima op beide providers.

Toch zonde, iedere keer die spullen heen en weer sturen. Het is voor die bedrijven ook een extra kostenpost. Kan me voorstellen dat een groot deel van de overstappers de helpdesk nodig hebben enz.

Dus als ze hun beleid niet aanpassen volgend jaar weer overstappen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 22:57
Barre73 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Op alles ja.
Je hebt geen KPN monteur?

Want op de FTU zelf kan die witte kap links er af en dan de KPN NT daar weer opschuiven. Die waarschijnlijk verdacht veel lijkt op de KPN NT die je nu rechts hebt zitten (en die daar niks doet).
Op zich is het allemaal niet moeilijk als je weet hoe het moet maar ik meen dat KPN dit niet als Doe Het Zelf beschouwt.
Robin1992 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 05:54:
[...]

Zou best kunnen dat je de odido ont wordt verwacht te gaan gebruiken. Je bent zo te zien omgezet van AON naar xgs-pon?
Odido levert normaal gesproken een klein grijs kastje als NT.

Bel voor de zekerheid even naar kpn op welke techniek je komt te zitten.
Xgs-pon (gele glasvezel kabeltje laten zitten met die witte Huawei ont)
Aon dan de linker kap wisselen met rechts;)

(Ik stap juist met een paar dagen over naar odido 2 gb dus, ik ga ook van AON naar xgs-pon over gezet worden. Waar liep u tegen aan bij odido (beetje offtopic hier, maar ben wel ff nieuwsgierig))
KPN om 8 uur gebeld en die gaf aan dat alles van Odido er tussenuit kon. Na het bericht dat alles aangesloten kon worden dit gedaan, en alles kwam snel weer online! Ook meteen de meterkast netjes gemaakt ;-)

Heb eigenlijk altijd bij KPN gezeten maar afgelopen jaar kon ik het prijsverschil niet negeren. In die 12 maanden toch wel wat storingen gehad waarbij 1x zelfs 3 dagen geen internet. Verder schommelde de snelheid enorm en moest mijn Apple TV vaak bufferen in een film/aflevering. Dit is uiteraard voor iedereen anders, een kameraad van mij heeft 0 issues.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24
westergas schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:38:
[...]
Toch zonde, iedere keer die spullen heen en weer sturen. Het is voor die bedrijven ook een extra kostenpost. Kan me voorstellen dat een groot deel van de overstappers de helpdesk nodig hebben enz.
Er is maar een kleine groep overstappers. Het grootste gedeelte heeft geen zin in gedoe en blijft bij hun provider.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Er is maar een kleine groep overstappers. Het grootste gedeelte heeft geen zin in gedoe en blijft bij hun provider.
Nog wel maar aangezien de kosten van levensonderhoud gestaag blijven stijgen kan de groep overstappers best wel eens groter worden. Ik zit zelf al weer even bij Freedom en die hebben tot nu toe één prijsstijging van een euro doorgevoerd dus de noodzaak om te switchen is er nu niet. Kreeg wel een aanbod van KPN om over te stappen met een gratis tv maar aangezien ik geen lineaire tv meer kijk was dat voor mij niet interessant.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-01 15:19
Vraagje over cashbackxl

Op de site van cashbackxl staat bij de voorwaarden ( zie foto ) dat kpn geen claims meer in behandeling neemt, heeft het dan nog wel zin om via cbxl een overstap aan te vragen naar kpn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS3nfshmjMzO2KHM_lhy9to1jbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwjE7vJa5DXQIaxc0MGrBYIR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door joey82 op 11-01-2026 15:11 ]

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:21
joey82 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:10:
Vraagje over cashbackxl

Op de site van cashbackxl staat bij de voorwaarden ( zie foto ) dat kpn geen claims meer in behandeling neemt, heeft het dan nog wel zin om via cbxl een overstap aan te vragen naar kpn?

[Afbeelding]
Dat heeft nog steeds zin. Maar als de automatische registratie van de cashback misloopt (cookie) dan kun je geen claim indienen en heb je helaas pech. ;)

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-01 15:19
crunchytail schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:15:
[...]

Dat heeft nog steeds zin. Maar als de automatische registratie van de cashback misloopt (cookie) dan kun je geen claim indienen en heb je helaas pech. ;)
Oke, tnx :)
Pagina: 1 ... 189 190 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen