[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 188 189 Laatste
Acties:

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:44
Atomius schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:02:
[...]

Helaas helaas, het mocht niet zo zijn.

5 dagen nadat de 1e klantenservicemedewerker "alles op afstand had gerest" kregen we nu toch weer last van frequente uitval.

Paar dagen later voor de 2e keer de klantenservice gebeld. Medewerker stuurde een nieuwe stroomadapter op. Die gisteren geïnstalleerd. Helaas, het probleem bleef.

Net voor de 3e keer de KS gebeld. Medewerker wisselt de Experia box om, ik krijg morgen een nieuwe. Ben benieuwd of dat het probleem verhelpt. Ik vroeg nog of het de kabel tussen de ONT en het modem kan zijn, maar zij zei van niet.

Het probleem is dus dat de internetverbinding van het modem meermaals op een dag op random momenten wegvalt. Het modem is dan tijdelijk ook niet bereikbaar (30-60 seconden). Als ik inlog op 192 nadien zie ik dat de internetconnectie 1 minuut actief is.

De KS medewerkers zien op afstand dus dat het gehele modem telkens uitvalt.

Nog een slimme Tweaker die een ander idee heeft? Of is het inderdaad domweg gewoon een defect modem?

Trouwens, ik bedenk me net dat ik een ASUS RT-AX58U router heb. Kan ik die niet rechtstreeks aansluiten op de ONT?
Welke ONT heb je ?
Een Genexis of Nokia?

De netwerkkabel tussen ONT en Box12 kan zeker wel het issue zijn. Zeker testen met andere kabel ertussen te zetten....

[ Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 04-12-2025 17:36 ]

Pagina: 1 ... 188 189 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen