[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 188 Laatste
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
streamnl schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:32:
Hier (onder Eindhoven) hebben we een melding ontvangen dat we problemen kunnen ervaren met internet, doordat er een kabel geraakt is.

Praktijk, ik heb inderdaad geen internet in mijn huis.
Bij mij (Veldhoven) is het internet tussen 1:07 en 3:21 offline geweest. Maar heb inmiddels gewoon weer een werkende internetverbinding.

Heb ook de SMSjes ontvangen (aankondiging van de werkzaamheden + melding kapotte netwerkkabel)

[ Voor 9% gewijzigd door Witlof op 22-10-2025 09:09 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Witlof schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Bij mij (Veldhoven) is het internet tussen 1:07 en 3:21 offline geweest. Maar heb inmiddels gewoon weer een werkende internetverbinding.

Heb ook de SMSjes ontvangen (aankondiging van de werkzaamheden + melding kapotte netwerkkabel)
Het is bij ons (Eersel) nog niet opgelost. Ik kan hier (werklocatie) geen verbinding maken met mijn Home Assistent app (hangt direct aan de router).
Ook als ik verbinding maak met WireGuard (router Fritzbox), kan ik geen verbinding maken.

Ach ja, zolang ik hier ben, heb ik er geen last van. :+

Meer dan ik dacht...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
streamnl schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:51:
[...]

Het is bij ons (Eersel) nog niet opgelost. Ik kan hier (werklocatie) geen verbinding maken met mijn Home Assistent app (hangt direct aan de router).
Ook als ik verbinding maak met WireGuard (router Fritzbox), kan ik geen verbinding maken.

Ach ja, zolang ik hier ben, heb ik er geen last van. :+
Gebruik je iets van DDNS? Misschien is je IP-adres gewijzigd?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:12
Witlof schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Gebruik je iets van DDNS? Misschien is je IP-adres gewijzigd?
Er is momenteel een flinke verstoring gaande in Eindhoven e.o. Binnen KPN eergisteren gelogd om 12:07

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Klopt.

Status
open

Starttijd
22 oktober 2025 om 02:26

(Verwachte) eindtijd
22 oktober 2025 om 14:26

Type storing
Storing Internet, Bellen en/of Televisie

Melding
We hebben helaas een internetstoring in jouw regio. Sorry dat je nu niet kan internetten zoals je gewend bent. We werken hard aan een oplossing.

Edit:
(Verwachte) eindtijd
23 oktober 2025 om 02:26 :(

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 22-10-2025 14:28 ]

Meer dan ik dacht...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:08
EricJH schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:24:
Zijn er meer mensen die geen programma’s van NPO2 GlasHD (662) kunnen terugkijken? Ik krijg de volgende foutmelding:

[...]

Opnieuw opstarten van de STB maakt geen verschil.
Even een kickje op mijn eigen post. Wat ik zie is dat gisteren de programma's vanaf 11:05 op NPO2 GlasHD (662) niet teruggekeken kunnen worden. De programma's van vandaag zijn niet beinvloed. ZIjn er anderen die dit kunnen bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 22-10-2025 18:33 ]

• mad-dog
EricJH schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:32:
[...]
Even een kickje op mijn eigen post. Wat ik zie is dat gisteren de programma's vanaf 11:05 op NPO2 GlasHD (662) niet teruggekeken kunnen worden. De programma's van vandaag zijn niet beinvloed. ZIjn er anderen die dit kunnen bevestigen?
Dit klopt, alles tussen 11u en 01:30 is kapot, er wordt gekeken wat de oorzaak is. Betreft alleen de GlasHD zenders, gewone zenders zijn niet getroffen

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 19:11

Eboman

Ondertitel

Omarz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

En "profiel 128400" bedoeld rond 125 Mbps effectief?
Can confirm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOSz-2svb9FiexVtQHt7uLih-PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4wYgDVxiAhQJsTKBFRqvpRQu.png?f=fotoalbum_large

Signature

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45
Mijn TV+ box heeft de geest gegeven. :/
Het ding is dood en ruikt lichtelijk naar gefrituurde hardware. ;w

Nu kun je tegenwoordig errug veel doen met de Mijn KPN app, maar gewoon een nieuwe box bestellen kan niet.
Je krijgt legio tips en stappenplannen om te kijken wat er mis gaat bij zowel box als router/Experiabox.
An sich prima, maar waarom niet een optie inbouwen om hardware te kunnnen verwisselen als een apparaat morsdood is..?

En natuurlijk was de klantenservice al gesloten toen ik erachter kwam dat die box kapot was. :|

Edit:
Nieuwe box is onderweg. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 25-10-2025 10:15 ]

• mad-dog
Zoals een aantal van jullie weten zijn er in dit topic ook een aantal medewerkers van KPN aanwezig die graag mede-tweakers assisteren. Soms voor eenvoudige dingen, maar ook wel eens voor complexe zaken.

Wat we echter NIET doen(en soms zelfs niet eens kunnen) is het faciliteren van zaken die keihard ingaan tegen de algemene voorwaarden.
Heden ochtend werd ik door een medetweaker uitgemaakt voor een onwillige dienstklopper, nadat ik aangaf een op marktplaats aangeschafte ontvanger niet te kunnen laten deblokkeren.
Het raakt me overigens totaal niet, maar vind het wel erg jammer dat er op zo'n manier met elkaar omgegaan wordt.

De strekking lijkt me duidelijk, benader ons niet voor dit soort verzoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door mad-dog op 26-10-2025 10:52 ]

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:49:
Zoals een aantal van jullie weten zijn er in dit topic ook een aantal medewerkers van KPN aanwezig die graag mede-tweakers assisteren. Soms voor eenvoudige dingen, maar ook wel eens voor complexe zaken.

Wat we echter NIET doen(en soms zelfs niet eens kunnen) is het faciliteren van zaken die keihard ingaan tegen de algemene voorwaarden.
Heden ochtend werd ik door een medetweaker uitgemaakt voor een onwillige dienstklopper, nadat ik aangaf een op marktplaats aangeschafte ontvanger niet te kunnen laten deblokkeren.
Dat is wel heel kras. Betreffende medetweaker snapt het echt niet, echt triest dit.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Oei laat je niet weerhouden door zo'n koekenbakker tussen de Tweakers die je wel waarderen. Laat hem/haar even bellen met de helpdesk van KPN die zijn getraind in gesprekstechnieken om zaken af te kaderen 8)

Houd je aan de regels van je werkgever _/-\o_ want jullie toegevoegde waarde is enorm bij complexere cases of snelle legitieme activatie vraagstukken.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

TFHfony

Professional Weirdo

Het raakt me overigens totaal niet, maar vind het wel erg jammer dat er op zo'n manier met elkaar omgegaan wordt.

De strekking lijkt me duidelijk, benader ons niet voor dit soort verzoeken :)
Ik neem aan dat je wel een mededeling naar t.net hebt gemaakt over deze misbruiker?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• mad-dog
TFHfony schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Ik neem aan dat je wel een mededeling naar t.net hebt gemaakt over deze misbruiker?
Nee, ik heb gezegd wat ik er van denk en laat het daar bij. Mocht een mod daar anders over denken, ze weten me te vinden

• 11D
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-11 23:16

11D

Begin van het jaar kregen we glasvezel in de straat. Aangezien ik al bij KPN zat, is het abbonement omgezet in een 200Mbit/s abbonement. Echter, sinds 11 october is dit plotseling gereduceerd naar minder dan de helft. De upload is zelf 1/3 geworden.

Ipv de experiabox heb ik een unifi gateway lite geinstalleerd. Ik verwacht dus dat ik eerst de experiabox weer terug moet zetten voordat ik kpn kan benaderen.
Mogelijke heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJn8Z9Nd4MLib_-yvYghv193UHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UA5MT4XVsClHmJUZhtB4UxTH.jpg?f=fotoalbum_large

• Soundwork
  • Laatst online: 22:21
11D schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:56:
Begin van het jaar kregen we glasvezel in de straat. Aangezien ik al bij KPN zat, is het abbonement omgezet in een 200Mbit/s abbonement. Echter, sinds 11 october is dit plotseling gereduceerd naar minder dan de helft. De upload is zelf 1/3 geworden.

Ipv de experiabox heb ik een unifi gateway lite geinstalleerd. Ik verwacht dus dat ik eerst de experiabox weer terug moet zetten voordat ik kpn kan benaderen.

[Afbeelding]
Het lijkt wel of je bent teruggezet op een 100 Mbps poort (EoF).....

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[Afbeelding]
Doe jij elke 10 seconden een Speedtest 8)7
ernstoud schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Elk uur zo te zien aan de grafiek.
Dat is HomeAssistant die oude data consolidated, rechts bij de dikke lijn zie je de actuele data.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 28-10-2025 09:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:03

[Afbeelding]
Defecte RJ-45 kabel? Waardoor je nu fast ethernet (100 Mbps max, in praktijk 94 Mbps) hebt? Of de poort in de KPN ONT is defect?

RIPE Atlas probe: 1005104

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:03
fsfikke schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:45:
[...]

Doe jij elke 10 seconden een Speedtest 8)7
Elk uur zo te zien aan de grafiek.

RIPE Atlas probe: 1005104

• mad-dog

[Afbeelding]
Als je XGSPON hebt kan het eigenlijk niks anders zijn dan de bekabeling of een defecte UTP-poort. Kwestie van uitsluiten dus. Infratechnisch is XGSPON 10Gbit, dus in het domein van KPN zal het niet zitten. Als je PM stuurt met je gegevens kan ik eea bekijken

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ga dit topic nu op hidden zetten, mijn laatste dag met KPN Glas, mijn eerste met Odido (als het goed is). KPN internet is nog steeds in de lucht nu, dus chapeau. Behalve een (nog steeds niet verklaarbare) hick-up enkele weken geleden, die zich ook weer wonderbaarlijk uit zichzelf herstelde, heb ik er 2 jaar geen omkijken naar gehad. Super stabiel, goed product, KPN bedankt.

Misschien tot over 2 jaar :w

Testing, one, two ...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:36
hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:40:
Ik ga dit topic nu op hidden zetten, mijn laatste dag met KPN Glas, mijn eerste met Odido (als het goed is). KPN internet is nog steeds in de lucht nu, dus chapeau. Behalve een (nog steeds niet verklaarbare) hick-up enkele weken geleden, die zich ook weer wonderbaarlijk uit zichzelf herstelde, heb ik er 2 jaar geen omkijken naar gehad. Super stabiel, goed product, KPN bedankt.

Misschien tot over 2 jaar :w
Mag ik dan aannemen dat de reden voor de overstap puur financieel is?

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wild Chocolate schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:45:
Mag ik dan aannemen dat de reden voor de overstap puur financieel is?
Is het. Hoewel ik het me verder prima kan veroorloven, vond ik €14,95 per maand voor 1 jaar lang (1Gbit), bij een 2-jarig contract, te mooi om er niets mee te doen. Maar zo ben ik ook aan KPN Glas gekomen, door een prachtig aanbod, bij mij aan de deur gekregen.

Testing, one, two ...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:50:
[...]

Is het. Hoewel ik het me verder prima kan veroorloven, vond ik €14,95 per maand voor 1 jaar lang (1Gbit), bij een 2-jarig contract, te mooi om er niets mee te doen. Maar zo ben ik ook aan KPN Glas gekomen, door een prachtig aanbod, bij mij aan de deur gekregen.
Herkenbaar. Zelf ben ik een 2 maandjes geleden overgestapt ivm de Vaste Klanten Boete, van KPN naar Odido ivm met een mooie aanbieding. Over een jaar kijk ik wel weer wat Odido biedt bij een verlenging en anders switchen we weer terug naar een KPN.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• mad-dog
Graag on topic blijven, voor prijzen is er een ander topic

• 11D

11D

mad-dog schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Als je XGSPON hebt kan het eigenlijk niks anders zijn dan de bekabeling of een defecte UTP-poort. Kwestie van uitsluiten dus. Infratechnisch is XGSPON 10Gbit, dus in het domein van KPN zal het niet zitten. Als je PM stuurt met je gegevens kan ik eea bekijken
Ik heb de kabel tussen glasvezelbox en unifi gateway lite, en de kabel tussen de gateway en de switch vervangen door een aantal verschillende die ik heb liggen, maar de snelheid blijft nog steeds rond de 90.

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Chapeau! voor KPN

Vanochtend viel de verbinding spontaan weg

2025-10-28T11:13:17+01:00 UCG-WS12 ppp0[1066]: No response to 3 echo-requests
2025-10-28T11:13:17+01:00 UCG-WS12 ppp0[1066]: Serial link appears to be disconnected.
2025-10-28T11:13:17+01:00 UCG-WS12 ppp0[1066]: Connect time 28923.6 minutes.

ONT gaf rood alarm aan

10 minuten later een SMS dat er een kapotte netwerkkabel was in mijn postcode gebied
En dat monteurs deze aan het repareren waren.

En om 14:29 was het weer opgelost

2025-10-28T14:29:28+01:00 UCG-WS12 ppp0[1066]: Remote message: Authentication success,Welcome!

De aangegeven (verwachte) eindtijd op kpn.com/storing was 23:13 dus ben erg blij dat het zo veel sneller weer in de lucht was.

• Soundwork
11D schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Ik heb de kabel tussen glasvezelbox en unifi gateway lite, en de kabel tussen de gateway en de switch vervangen door een aantal verschillende die ik heb liggen, maar de snelheid blijft nog steeds rond de 90.
Is hier nu sprake van een AON of XGS-PON connectie?
Welke benamingen zijn er te zien op de lampjes van de glasvezel converter (NT / ONT) ?

• mad-dog
Soundwork schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:11:
[...]

Is hier nu sprake van een AON of XGS-PON connectie?
Welke benamingen zijn er te zien op de lampjes van de glasvezel converter (NT / ONT) ?
Is al besproken per DM, betreft XGSPON

• Soundwork
mad-dog schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:11:
[...]

Is al besproken per DM, betreft XGSPON
Ok, dan kan het in ieder geval niet een EoF lijn zijn geworden, want bij XGS-PON bestaat dat niet ;)

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:07
Metingen van @11D komen vanaf unify. De metingen van voor 11 oktober zijn ook al verdacht, want je moet normaal gesproken ongeveer 230 Mbit halen en niet +/- 200Mbit die ik in zijn grafiek zie. Ik zou dus adviseren eerst eens met een command line tool (genoeg iperf3 voorbeelden in dit topic) te controleren dat de snelheid echt wel omlaag is gegaan...

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-11 16:59
Hier geen goed woord over voor de aanleg van KPN glasvezel.
2024: Binnenkort glasvezel op jouw adres dus maar een abbo afgesloten en een maand later bericht dat het verschoven is naar maart 2025.
In april een brief in de bus met een datum wanneer ze langs komen om mij aan te sluiten dus de hele dag vrij genomen en thuis zitten wachten en om 16:00 was er nog niemand dus maar eens gebeld en ze zouden er binnen 30 minuten zijn.
Niet dus.

Na een paar dagen maar weer eens gebeld en een afspraak gemaakt voor 2 weken later en vervolgens weer een hele dag vrij genomen en weer voor niets thuis zitten wachten.

Paar maanden gewacht zonder ook maar iets te horen en toch maar weer eens gebeld, veel excuses en ze kunnen volgende week langs komen om me aan te sluiten en weer de hele dag thuis zitten wachten voor niets.
Tijdens dit alles ook geen enkel bericht of telefoontje dat het niet ging lukken.

Binnenkort maar bellen om te kijken of ik het contract kan ontbinden na anderhalf jaar wachten op iets wat niet gaat komen.

• mad-dog
Idanue schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:56:
Hier geen goed woord over voor de aanleg van KPN glasvezel.
2024: Binnenkort glasvezel op jouw adres dus maar een abbo afgesloten en een maand later bericht dat het verschoven is naar maart 2025.
In april een brief in de bus met een datum wanneer ze langs komen om mij aan te sluiten dus de hele dag vrij genomen en thuis zitten wachten en om 16:00 was er nog niemand dus maar eens gebeld en ze zouden er binnen 30 minuten zijn.
Niet dus.

Na een paar dagen maar weer eens gebeld en een afspraak gemaakt voor 2 weken later en vervolgens weer een hele dag vrij genomen en weer voor niets thuis zitten wachten.

Paar maanden gewacht zonder ook maar iets te horen en toch maar weer eens gebeld, veel excuses en ze kunnen volgende week langs komen om me aan te sluiten en weer de hele dag thuis zitten wachten voor niets.
Tijdens dit alles ook geen enkel bericht of telefoontje dat het niet ging lukken.

Binnenkort maar bellen om te kijken of ik het contract kan ontbinden na anderhalf jaar wachten op iets wat niet gaat komen.
Je bent op dit moment volledig overgeleverd aan de Netwerk-tak, beter is om dit in het bijbehorende topic te plaatsen van KPN Netwerk Glasvezel

• 11D

11D

Muis666 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:23:
Metingen van @11D komen vanaf unify. De metingen van voor 11 oktober zijn ook al verdacht, want je moet normaal gesproken ongeveer 230 Mbit halen en niet +/- 200Mbit die ik in zijn grafiek zie. Ik zou dus adviseren eerst eens met een command line tool (genoeg iperf3 voorbeelden in dit topic) te controleren dat de snelheid echt wel omlaag is gegaan...
Na een vriendelijke check door maddog waaruit blijkt dat alles aan de kpn kant in orde is, ben is uitgebreid gaan afpellen wat mogelijk te oorzaak is.

Glasvezel box -- experia -- laptop gaf meteen de oude hoge snelheid. Daarna de experiabox vervangen door de uxg lite en dat behaalde ook de juiste snelheid. Vervolgens de uxg lite aangesloten op de switch (8 poorten) en via utp kabel naar de laptop. Dit resulteerde in maar 80 mbps (alle utp kabels tussen de glasvezelbox en de laptop had ik eerder getest, dus deze kunnen niet de oorzaak zijn). M'n AP's zijn direct aangesloten op de switch en via wifi haal ik ook 80 mbps. Vervolgens heb ik m'n unifi AP direct aangesloten op de uxg lite (bypassing de switch) en via wifi haalt mn laptop weer ~200mbps. Het lijkt dus aan de switch te liggen. Echter, wanneer ik alles van de switch afkoppel, behalve 1 AP en de uxg lite dan haal ik op mn laptop weer 200 mbps. Om mogelijke storing van 1 van de andere poorten uit te sluiten heb ik 1 voor 1 deze weer aangesloten. Hierbij behaalde ik steeds ~200mbps, ook toen alle 8 poorten weer bezet waren. Voordat ik alle kabels verwijdert had en teruggeplaats, was deze snelheid nog laag.

Home assistant (wat op een minipc draait dat ook direct op de switch is aangesloten) geeft nog wel een lage snelheid, maar dit kon opgelost worden met een andere kabel. Dus daar was de oorzaak duidelijk.

Ik snap alleen niet hoe het verwijderen en terugplaatsen van de kabels in de switch zo'n effect kan hebben. is hier een logische verklaring voor te bedenken?

p.s. ik snap dat dit ondertussen off-topic is, maar misschien kan iemand hier kort nog wat zinnigs over zeggen.

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 19:13
11D schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Ik snap alleen niet hoe het verwijderen en terugplaatsen van de kabels in de switch zo'n effect kan hebben. is hier een logische verklaring voor te bedenken?

p.s. ik snap dat dit ondertussen off-topic is, maar misschien kan iemand hier kort nog wat zinnigs over zeggen.
Het kan zijn dat er door oxidatie, een niet helemaal goed aangeknepen stekker of andere redenen geen goed contact was op alle 8 aders, en dan valt de link speed terug op een lagere waarde (100Mbit gebruikt ook maar 4 aders in plaats van 8 )

• 11D

11D

Sende115 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Het kan zijn dat er door oxidatie, een niet helemaal goed aangeknepen stekker of andere redenen geen goed contact was op alle 8 aders, en dan valt de link speed terug op een lagere waarde (100Mbit gebruikt ook maar 4 aders in plaats van 8 )
Zou het kunnen dat 1 of enkele niet goed functionerende stekkers effect zouden hebben op andere poorten? Of is dit echt per poort?

Ik ga in ieder geval eens even goed al m'n aansluitingen is goed tegen het licht houden. Dank voor jullie advies

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 19:13
11D schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:12:
[...]

Zou het kunnen dat 1 of enkele niet goed functionerende stekkers effect zouden hebben op andere poorten? Of is dit echt per poort?

Ik ga in ieder geval eens even goed al m'n aansluitingen is goed tegen het licht houden. Dank voor jullie advies
Dit zal echt per poort zijn, Als je op alle aangesloten apparaten een lagere snelheid hebt, zou het je uplink poort wel eens kunnen zijn.

Als je een Unifi switch hebt, zou je nog kunnen proberen met SSH in te loggen, en (afhankelijk van het model...) een kabeltest doen.
Op mijn Unifi Lite 16 PoE werkt het volgende:
- Inloggen met SSH
- Commando CLI uitvoeren -> Je komt in de CLI omgeving
- commando show cable-diag interfaces GigabitEthernet <poortnummer>

Als voorbeeld heb ik dit op een poort waar een AP aangesloten is:

SW-MK-01# show cable-diag interfaces GigabitEthernet 3
Port | Speed | Local pair | Pair length | Pair status
--------+--------+------------+-------------+---------------
gi3 | auto | Pair A | 11.00 | Normal
Pair B | 11.00 | Normal
Pair C | 11.00 | Normal
Pair D | 11.00 | Normal

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:22
Aan het overlijden? Power lampje brand niet meer na reset, tenminste, volgens mij brande hij altijd.

Situatie:
Facebook app afgelopen week elke keer melding “internet verbinding verbroken “ en paar seconden later “verbinding hersteld “. Vandaag haperde muziek bij afspelen. Speedtest maar 40 down en 1 up. (Gigabit verbinding). Verbinding instabiel dus.

Na reset Box 12 en device van foto verbinding weer snel maar power lamp uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MEpwlRQ14WhX_84zg4K18yBzBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgsTPyzNaPP0Iw4eSvXLovxA.jpg?f=fotoalbum_large

• mad-dog
Stokertje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:24:
Aan het overlijden? Power lampje brand niet meer na reset, tenminste, volgens mij brande hij altijd.

Situatie:
Facebook app afgelopen week elke keer melding “internet verbinding verbroken “ en paar seconden later “verbinding hersteld “. Vandaag haperde muziek bij afspelen. Speedtest maar 40 down en 1 up. (Gigabit verbinding). Verbinding instabiel dus.

Na reset Box 12 en device van foto verbinding weer snel maar power lamp uit.

[Afbeelding]
Dat lampje hoort inderdaad altijd te branden. Je kan me evt een PM sturen met je gegevens, dan duik ik er even in

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 19:03

Zenix

BOE!

mad-dog schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Nee, profiel 100mbit staat op 128400
Waar staan de andere profielen op?

• mad-dog
Zenix schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:13:
[...]

Waar staan de andere profielen op?
50Mbit is 74, 200 is 214, 500 is 524 en 1Gbit is 970

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:07
mad-dog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:14:
[...]

Hmm, ik haal met mijn 200 Mbit abonnement bijna altijd 229/230 Mbit (gemeten met iperf3). Klopt dat profiel wel?

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-11 14:21
mad-dog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:14:
[...]

Met 1 Gbit op AON haal je niet meer dan 940/945

• mad-dog
mgiebels schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:35:
[...]

Met 1 Gbit op AON haal je niet meer dan 940/945
Dat klopt, maar dat is de bottleneck van een 1Gbit port. Met XGSPON icm 2,5Gbit of hoger ga je daar overheen

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-11 14:21
mad-dog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:02:
[...]

Dat klopt, maar dat is de bottleneck van een 1Gbit port. Met XGSPON icm 2,5Gbit of hoger ga je daar overheen
Niet dat ik er een punt van maak hoor.
Het is stabiel en werkt prima nooit uitval.

En 4 Gbit kan ik hier ook nemen maar zou niet weten zo 123 wat ik er thuis mee moet als je apparatuur het thuis niet verwerken kan.

Ga er niet beter door tv kijken.

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:22
mad-dog schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:57:
[...]

Dat lampje hoort inderdaad altijd te branden. Je kan me evt een PM sturen met je gegevens, dan duik ik er even in
Dat dacht ik al :) Je hebt PM

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:43
Afgelopen weekend tijdens de F1 sprintrace omgezet naar SoftAtHome van KPN,gevolg?

Niks werkte er meer alle gereserveerd dhcp en vpn settings weg en alle super wifi wit op knipperen , na veel trial en error 3/4 weer tot leven gekregen maar 2 super wifi devices zijn nu e-waste :-(

Grootse nadeel (of voordeel) is dat je externe wifi accès punten geen webserver meer hebben , alles word nu via de experibox gedaan , dus mocht je ooit van kpn naar odido of Ziggo gaan heb je helemaal niks meer aan je accespoints!

Wat wel mooi is dat je nu alle devices een andere naam.kan geven in het overzicht en dat mijn itv+ kastjes nu via elke switch of draadloos gebruikt kunnen worden

Hier nu versie 10.c.v.25.08.15

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:09
Vandaag de eerste storing op mijn glasvezel verbinding (dus totaal geen verbinding) en ook gemeld door KPN zelf.
Dan komt die fall-back verbinding via K&K toch als gelegen en kan ik gewoon door werken.

Edit: en werkt weer, ook netjes gemeld door KPN zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 10-11-2025 15:30 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sinds kort heb ik onderstaande problemen, die zich vanzelf weer oplossen.
Ligt dat aan mijn kant met een Fritzbox 4690 of is dit iets wat door KPN veroorzaakt wordt?
Ik ben sinds kort over van de oude techniek naar de nieuwe met 4Gbit, maar eerder had ik echt nooit onderbrekingen in de verbinding. In het begin met 4Gbit ging het ook wel goed maar de laatste paar dagen is het drama.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EF8HO3143NZWvNkHtevTh-4xZ3g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IuJZeEErhVb16ahEahznXf8e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door Ernemmer op 11-11-2025 21:11 ]

Pagina: 1 ... 187 188 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen