[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 185 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 23:09

vr6-only

Blub Blub

mrdemc schreef op zondag 28 september 2025 @ 00:10:
[...]

Aan de onderkant heb je ook de netwerkkabel die erin geplugt moet worden. Als ik dat papiertje zo zie dan is het niet veel groter dan de ONT, dus ik zou wel iets ruimte overhouden zodat je het inpluggen ook goed kan doen van de netwerkkabel.
Dat papiertje geeft de hoeveelheid ruimte aan waaraan ook de leveranciers van het actieve component zich moet houden.

Oftewel, je FTU plus NT/ONT zal nooit meer ruimte innemen dan de sticker. En met sticker bedoel ik het geheel, niet enkel het vierkantje bovenin.

Conclusie: dit gaat prima passen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Ook lekker handig dat dat Delta punt in het midden van alles hangt trouwens.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:58
snah001 schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:41:
[...]

Dat deel wat je er vanonder op moet schuiven ziet zo uit:

[Afbeelding]
Dank. Wat ik nou nog graag zou begrijpen: moet die in zijn geheel van onderen erop worden geschoven? Of duw je het grootste stuk er 'bovenop' en dan nog maar een klein stukje naar boven schuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miersel
Hmmbob schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:14:
Ook lekker handig dat dat Delta punt in het midden van alles hangt trouwens.
Tja, dat was achteraf niet zo handig. Maar nu niks meer aan (te) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmm, vreemde zaak en waarschijnlijk puur toeval. Maar na 2 jaar echt niets te klagen gehad te hebben over mijn internet verbinding, is het nu 2 avonden achter elkaar raak dat de verbinding regelmatig wegvalt. Verbinding valt weg vanaf de host, dus niet pas vanaf het modem zelf bedoel ik.

Gisteravond een keer of 10, nu alweer zo'n keer of 3. De verbinding herstelt zichzelf steeds na een paar minuten.

Overdag heb ik er geen last van gehad.

Mogelijk is het enkel toeval, zo 2 avonden achter elkaar, dus ik ga het maar eens even aankijken voor nu. Ik ben enkel (legaal) aan het streamen in de avond, niets speciaals, geen zware aanslag op de beschikbare Gbit verbinding 😉

Anderen die dit nu ook meemaken de laatste paar avonden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39
hardware-lover schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:26:
Hmmm, vreemde zaak en waarschijnlijk puur toeval. Maar na 2 jaar echt niets te klagen gehad te hebben over mijn internet verbinding, is het nu 2 avonden achter elkaar raak dat de verbinding regelmatig wegvalt. Verbinding valt weg vanaf de host, dus niet pas vanaf het modem zelf bedoel ik.

Gisteravond een keer of 10, nu alweer zo'n keer of 3. De verbinding herstelt zichzelf steeds na een paar minuten.

Mogelijk is het enkel toeval, zo 2 avonden achter elkaar, dus ik ga het maar eens even aankijken voor nu. Ik ben enkel (legaal) aan het streamen in de avond, niets speciaals, geen zware aanslag op de beschikbare Gbit verbinding 😉

Zie mijn eerdere reacties. Ik dacht eerst dat het mijn eigen interne netwerk lag dus eerst eea geprobeerd uit te sluiten. Maar bij mij klapt de verbinding er met enige regelmaat eruit. Het valt nu mee, gisteren kleine 18 uur volgehouden en vandaag een kleine 8uur. Maar afgelopen vrijdag lag de verbinding om het uur eruit. Stabiliteit is al 2 weken dramatisch. Ik heb dit met Ziggo nooit ervaren in 2 jaar en nu in de kleine 2 weken dat ik klant ben alleen maar onstabiele verbinding dagelijks.

Ik heb nog een oud ONT glasvezel kastje liggen om te testen of het daar aan ligt en binnenkort heb ik ook nog een modem ruil ingepland staan maar heel tevreden ben ik momenteel niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 28-09-2025 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Miki, zo instabiel als het bij jou is, is het hier gelukkig nog niet geweest. En hopelijk gaat het dat ook niet worden, de laatste maand dat KPN nog mijn provider is. Zoals ik schreef heb ik de afgelopen 2 jaar geen enkel probleem gehad met de verbinding, echt niets te klagen daarover.

Maar nu lijkt het wel of er een timer afloopt en bij nul, verlies ik de verbinding en na weer online te zijn gekomen, start die timer weer 😉.

We zijn inmiddels alweer bij een keer of 6 of 7, ik houd het niet precies bij (tot nu toe).

Rond 21:45 uur is het begonnen (geschat), dus na zo'n 10 minuten verstreken, valt ie weg.

Afijn, morgen weer eens aankijken of het opnieuw alleen in de avond gebeurd, en rond welk tijdstip 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Ik heb hetzelfde. En ik ken nog iemand met kpn glasvezel die er ook last van heeft.

Meestal werkt het gewoon prima. Dan af en toe dat websites helemaal niet laden, en dan opeens weer wel.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik heb de laatste tijd ook wat issues met mijn glasvezel internetverbinding van KPN. Zoals hierboven aangegeven, de website wil niet laden, geeft een time-out, en dan werkt het opeens weer. Zat ook al aan mijn intern netwerk te denken, maar als ik dit zo lees hoeft dat dus niet de oorzaak te zijn.

Regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@hardware-lover @Witlof @haarbal gebruiken jullie het modem van KPN of eigen hardware? Extra accesspoints? Daarbij een extra switch? heeft die dan IGMP snooping aan staan?

Misschien valt er nog iets te bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chris.nl schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:35:
@hardware-lover @Witlof @haarbal gebruiken jullie het modem van KPN of eigen hardware? Extra accesspoints? Daarbij een extra switch? heeft die dan IGMP snooping aan staan?

Naast het modem van KPN gebruik ik nog Mesh (Xiaomi) opstelling, eigenlijk ook al vrijwel die 2 jaar probleemloos. Toch zal ik eens in de instellingen daarvan kijken of er recentelijk niet wat is gewijzigd daarvan. Goed punt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Chris.nl schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:35:

Alleen het standaard spul van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier gelukkig geen problemen met KPN glasvezel. De verbinding is stabiel en snel.
Wellicht dat het helpt dat ik geen Experiabox gebruik, maar een Fritzbox 5530 AON.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:24
Willen de gene die zogezegd problemen ervaren mij hun naw gegevens willen sturen voor onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:39
Heel erg hard afkloppen mij vooralsnog geen problemen met KPN en lekker stabiel.
Edgemax router en UniFi accespoints, dus geen KPN rommel... misschien heeft het er wat mee te maken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Economics schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:24:
Willen de gene die zogezegd problemen ervaren mij hun naw gegevens willen sturen voor onderzoek?
Gedaan 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:11
Miersel schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:09:
[...]

Dank. Wat ik nou nog graag zou begrijpen: moet die in zijn geheel van onderen erop worden geschoven? Of duw je het grootste stuk er 'bovenop' en dan nog maar een klein stukje naar boven schuiven?
Beelden zeggen alles:
YouTube: Gemakkelijk je glasvezelkastje aansluiten op je modem! | KPN

Beginnen op 1 minuut 59...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:00
Miersel schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:09:
[...]

Schuif je er van onder af in zijn geheel op en klikt dan vanzelf vast.
Ethernet kabel erin die óf naar je KPN modem gaat (WAN) óf naar je eigen router met PPOE ingang.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
Dat was precies wat ik zocht, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarlCox
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-09 20:48
hardware-lover schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:26:

Ja, hier nog iemand die last heeft van wifi dat wegvalt. Heb precies hetzelfde, jaren niks te klagen gehad en nu al twee weken lang gedoe (eigenlijk sinds de nachtelijke firmware update twee weken geleden voor onze Experiaboxv10 - v.10.C.25.08.03). Hierdoor ook weer hele netwerk van Superwifi's (versie 2) al meerdere keren in de war, ipv connecten met Master, connecten alle kastjes met de Modem in de meterkast. Dan de Superwifi's weer opnieuw stuk voor stuk pairen/connecten/resetten wat maar nodig is en dat dus al meerdere keren... om gek van te worden. Was weer lastig thuiswerken vandaag 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door CarlCox op 29-09-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Economics schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:24:
Het lijkt erop dat de nieuwe ONT uit het installatiepakket voor problemen zorgde. De oude ONT die ik nog had liggen van mijn oude KPN-glasvezel abonnement 3 jaar gelden had ik namelijk nog liggen en heb ik erop geschoven samen met de oude stroomadapter + oude rode kabel. Het ziet er voor nu in ieder geval gunstig uit, we zijn langer stabiel gebleven dan de voorgaande 2 weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWS3Fwb9wL5k4VOpQoJ1PrUbQHQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/32nQ3RxWEPUOu7ydyTJc6EQY.png?f=user_large

Bijna 22 uur actief zonder onderbreking 8)7

Ik kom zeker op de lijn als het zich opnieuw voor doet, alvast dank voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Miki schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:57:
[...]

Het lijkt erop dat de nieuwe ONT uit het installatiepakket voor problemen zorgde. De oude ONT die ik nog had liggen van mijn oude KPN-glasvezel abonnement 3 jaar gelden had ik namelijk nog liggen en heb ik erop geschoven samen met de oude stroomadapter + oude rode kabel. Het ziet er voor nu in ieder geval gunstig uit, we zijn langer stabiel gebleven dan de voorgaande 2 weken.

[Afbeelding]

Bijna 22 uur actief zonder onderbreking 8)7

Ik kom zeker op de lijn als het zich opnieuw voor doet, alvast dank voor het aanbod!
Zo maar opschuiven kan niet, iemand deze moeten activeren. Hebben we het wel over PON? Daarnaast, mocht dit de oplossing zijn. Wil je de ONT retour aan mij sturen? Volgende week ergens weten we wel meer denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Nou, het heeft een jaar gewerkt maar nu weer een knipperend connection lampje. Denk dat er weer in de wijkkast gerommeld is.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 29-09-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
haarbal schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:36:
Nou, het heeft een jaar gewerkt maar nu weer een knipperend connection lampje. Denk dat er weer in de wijkkast gerommeld is.
Knipperend lampje betekent een kruising of te lage ontvangsniveau. DM eens wat naw gegevens?

[ Voor 3% gewijzigd door Economics op 29-09-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Economics schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:33:
[...]

Zo maar opschuiven kan niet, iemand deze moeten activeren. Hebben we het wel over PON? Daarnaast, mocht dit de oplossing zijn. Wil je de ONT retour aan mij sturen? Volgende week ergens weten we wel meer denk ik dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqoULAGQdxb9CwEYXBJwoEl9Gak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QP9GU6xy5hx7wn0KknemjoMv.jpg?f=fotoalbum_large
Deze zit erop en als ik het goed heb is dit een ONT voor een AON, toch? Anders zou ik het nog bijzonderder vinden als ik met mijn oude ONT een verbinding zou kunnen maken.

Ps. Ik dm je over eventueel terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Miki schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:10:
[...]

[Afbeelding]
Deze zit erop en als ik het goed heb is dit een ONT voor een AON, toch? Anders zou ik het nog bijzonderder vinden als ik met mijn oude ONT een verbinding zou kunnen maken.

Dit is een NTU, geen ONT :P. In dit geval mag je hem bewaren en hopen dat je nieuwe het probleem oplost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:20
Miki schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:10:
[...]

[Afbeelding]

Is AON. Bij XGS-PON staat er “Connection” bij de middelste LED.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Economics schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:13:
[...]

Dit is een NTU, geen ONT :P. In dit geval mag je hem bewaren en hopen dat je nieuwe het probleem oplost :)
My bad, dank voor de verheldering :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:53
Witlof schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:20:
Ik heb de laatste tijd ook wat issues met mijn glasvezel internetverbinding van KPN. Zoals hierboven aangegeven, de website wil niet laden, geeft een time-out, en dan werkt het opeens weer. Zat ook al aan mijn intern netwerk te denken, maar als ik dit zo lees hoeft dat dus niet de oorzaak te zijn.

Regio Eindhoven.
Hier regio Culemborg, nagenoeg elke avond snelheid drops tot zelf rond de 10MB.
Wifi valt weg, sites laden niet. Wifi speakers vallen uit. Bekabeld en wifi dikke drops.
Uitermate irritant.

Ik heb de 5690PRO achter het glasvezel kastje en haal 990mb als alles normaal werkt. wifi rond de 660MB

[ Voor 7% gewijzigd door salutem op 30-09-2025 14:23 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:53
hardware-lover schreef op zondag 28 september 2025 @ 23:01:
@Miki, zo instabiel als het bij jou is, is het hier gelukkig nog niet geweest. En hopelijk gaat het dat ook niet worden, de laatste maand dat KPN nog mijn provider is. Zoals ik schreef heb ik de afgelopen 2 jaar geen enkel probleem gehad met de verbinding, echt niets te klagen daarover.

Maar nu lijkt het wel of er een timer afloopt en bij nul, verlies ik de verbinding en na weer online te zijn gekomen, start die timer weer 😉.

We zijn inmiddels alweer bij een keer of 6 of 7, ik houd het niet precies bij (tot nu toe).

Rond 21:45 uur is het begonnen (geschat), dus na zo'n 10 minuten verstreken, valt ie weg.

Afijn, morgen weer eens aankijken of het opnieuw alleen in de avond gebeurd, en rond welk tijdstip 😉
Bij mij precies ook dat probleem rond die tijd valt het signaal weg.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Edit verkeerde topic

[ Voor 99% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-09-2025 18:25 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
De overstap aan het maken van Ziggo naar KPN Glas. Als het gaat om ergonomie kan KPN bij Ziggo in de leer. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGbX4gXLWjyV0vZ_CqVafFWf0yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKjTkfVJreImlYPMv24fVbEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
CarbonCopy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:19:
De overstap aan het maken van Ziggo naar KPN Glas. Als het gaat om ergonomie kan KPN bij Ziggo in de leer. :'(

[Afbeelding]
Dat lijkt me meer iets persoonlijks. Ik vond die dingen van Ziggo altijd ondingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:13:
Ik zit nu bij Solcon Internet en TV en dat bevalt mij prima. Echter loopt het contract af. Gebeld met Solcon en onder geen beding willen ze meer korting geven dan €5 per maand.

De KPN aanbieding voor 35 per maand eerste 6 maanden + 25€ aansluitkosten is dan op jaarbasis €75 goedkoper dus dan toch maar weer overstappen.... Ik kwam van KPN, ging naar Solcon (Want ook KPN weigert korting te geven) en nu dus maar weer terug. Hoop gedoe, ewaste, administratieve rompslomp.

Waarom zien aanbieders liever klanten weggaan dan dat ze proberen klanten te behouden? Ik snap dat niet. Heeft het te maken met boekhoudkundige trucs ofzo?

P.s. volgens mij is Solcon ook onderdeel van KPN? Ze maken in ieder geval gebruik van dezelfde decoder maar wel met eigen software die overigens prima is. Heb alleen Fritzbox ipv Experiabox nu.
Omdat het grootste gedeelte gewoon blijft zitten waar ze zitten. Dit is trouwens meer iets voor het KPN Prijzen topic, niet KPN Glasvezel

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 30-09-2025 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
Wellicht is dit een optie voor je: https://apparatuurvoorthu...oor-tv-afstandsbediening/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:20:
[...]

Dat lijkt me meer iets persoonlijks. Ik vond die dingen van Ziggo altijd ondingen
Echt waar? Alles heerlijk geclusterd. Met één beweging op de KPN remote een keuze maken in het menu en vervolgens je volume bedienen is al een uitdaging. Maar ik moet ook niet zeuren, deed het voor de centen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 19:39
Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:13:
Hoop gedoe, ewaste, administratieve rompslomp.

Waarom zien aanbieders liever klanten weggaan dan dat ze proberen klanten te behouden? Ik snap dat niet. Heeft het te maken met boekhoudkundige trucs ofzo?
Het feit blijft dat het erop neerkomt dat de bestaande klanten de kortingen betalen van de nieuwe klanten.
Milieutechnisch is het niet best, maar het is zoals het is. De bedrijven draaien op geld, geld en nog eens geld.

En dat is niet alleen bij KPN zo, maar bij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:39
ik krijg binnenkort 4gbit kpn glas. Mijn laptop ondersteund 2.5 lan, kan ik met zo’n dongle als deze bv https://www.amazon.nl/-/e...id=1759251629&sr=8-3&th=1

5 gbit eruit trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:03:
ik krijg binnenkort 4gbit kpn glas. Mijn laptop ondersteund 2.5 lan, kan ik met zo’n dongle als deze bv https://www.amazon.nl/-/e...id=1759251629&sr=8-3&th=1

5 gbit eruit trekken?
Zolang je laptop USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) of Thunderbolt 3/USB4 heeft moet dat geen probleem zijn, anders zul je qua performance gaan zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:09:
[...]

Zolang je laptop USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) of Thunderbolt 3/USB4 heeft moet dat geen probleem zijn, anders zul je qua performance gaan zakken
heb een MSI titan 2025 model, dus die heeft dat zeker :D. top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:03:

5 gbit eruit trekken?
Ik denk dat je maximaal 4Gbps haalt want sneller is je verbinding niet.
Maar "de andere kant" moet ook 4Gbps naar je toe kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jongetje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat je maximaal 4Gbps haalt want sneller is je verbinding niet.
Maar "de andere kant" moet ook 4Gbps naar je toe kunnen sturen.
ja snap ik idd :) Maar bedoel dat ik meer dan 2.5 haal. Wat dus kan, mooi :)

en hoeveel 4 gbit porten zitten op de modem?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 30-09-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:42
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:14:
[...]
en hoeveel 4 gbit porten zitten op de modem?
Het antwoord op je vraag ga je op deze pagina vinden: https://community.kpn.com...s-tot-instellingen-600011

Lang verhaal kort: 1 10Gbps poort (welke je nodig gaat hebben voor de volledige bandbreedte), 1 2,5Gbps poort, en 2x 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Sende115 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:26:
[...]

Het antwoord op je vraag ga je op deze pagina vinden: https://community.kpn.com...s-tot-instellingen-600011

Lang verhaal kort: 1 10Gbps poort (welke je nodig gaat hebben voor de volledige bandbreedte), 1 2,5Gbps poort, en 2x 1Gbps.
ok, dan moet er dus een switch beneden en boven komen. dank!

net 4 gbit afgesloten aan de deur. Ik krijg er een super wifi punt bij, maar kan nergens de specs vinden. Volgens mij is dit een ouder apparaat, aangezien er ook een wifi punt 2 is?

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 30-09-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:35

[Afbeelding]
Eh, wel eens de cijfertoetsen of de muteknop op je ziggo afstandsbediening blind proberen te bedienen?
Wat een onding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:38:
[...]

ok, dan moet er dus een switch beneden en boven komen. dank!

net 4 gbit afgesloten aan de deur. Ik krijg er een super wifi punt bij, maar kan nergens de specs vinden. Volgens mij is dit een ouder apparaat, aangezien er ook een wifi punt 2 is?
Superwifi 1e Gen wordt al lang niet meer geleverd, je krijgt de SW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:21:
[...]

Superwifi 1e Gen wordt al lang niet meer geleverd, je krijgt de SW2
ok top. 5 november wordt eea aangesloten.

nu maar eens onderzoeken naar mijn wifi setup. Ik heb een eengezinswoning met 16 meter tuin. ondertussen nogal een verzameling geworden van wifi.

heb een asus RT-ax86u router voor wifi 6. met een mesh erbij. plus nog deco wifi 5 3 punten en nog via ziggo modem een 2.4 wifi voor oudere apparaten en in de schuur nog een wifi point voor mijn auto (die achter de schuur staat)

aardig zooitje geworden. Nu maar eens verdiepen in de oplossing van KPN. Zijn die wifi punten goed? Ik lees net dat ze geen wifi 7 ondersteunen? Dus wss niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:09:
[...]

Mijn werklaptop ondersteund slechts usb 3.2 gen 1 (5gbit), haal je dan ook 4gbit? Lijkt mij wel toch? Gezien de specs 5gbit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:42:
[...]

Mijn werklaptop ondersteund slechts usb 3.2 gen 1 (5gbit), haal je dan ook 4gbit? Lijkt mij wel toch? Gezien de specs 5gbit?
Minus alle overhead zal dat net lukken, maar veel ruimte zal er niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:32:
[...]

ok top. 5 november wordt eea aangesloten.

nu maar eens onderzoeken naar mijn wifi setup. Ik heb een eengezinswoning met 16 meter tuin. ondertussen nogal een verzameling geworden van wifi.

heb een asus RT-ax86u router voor wifi 6. met een mesh erbij. plus nog deco wifi 5 3 punten en nog via ziggo modem een 2.4 wifi voor oudere apparaten en in de schuur nog een wifi point voor mijn auto (die achter de schuur staat)

aardig zooitje geworden. Nu maar eens verdiepen in de oplossing van KPN. Zijn die wifi punten goed? Ik lees net dat ze geen wifi 7 ondersteunen? Dus wss niet handig?
Je zou sowieso eens kritisch moeten kijken naar je setup. Een provider-router gebruiken icm dit soort abonnementen zou voor mij echt een nogo zijn. Investeren in eigen router met WiFi7 ap's lijkt me meer toekomstbestendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:06:
[...]

Je zou sowieso eens kritisch moeten kijken naar je setup. Een provider-router gebruiken icm dit soort abonnementen zou voor mij echt een nogo zijn. Investeren in eigen router met WiFi7 ap's lijkt me meer toekomstbestendig
daar denk ik ook aan idd. Alles eruit en voor nieuwe spullen gaan. Maar raad jij aan om KPN modem in bridge te zetten? Ik las dat die modem prima was als router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:14:
[...]

daar denk ik ook aan idd. Alles eruit en voor nieuwe spullen gaan. Maar raad jij aan om KPN modem in bridge te zetten? Ik las dat die modem prima was als router?
Bridge kan niet, is ook nergens voor nodig. Elke Router met vlan tagging Kan direct op de ONT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:17:
[...]

Bridge kan niet, is ook nergens voor nodig. Elke Router met vlan tagging Kan direct op de ONT
Tijd om goed in te lezen. Wil igg optimaal gebruik maken van 4gbit en heb nieuwste spullen wbt hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:34:
[...]

Tijd om goed in te lezen. Wil igg optimaal gebruik maken van 4gbit en heb nieuwste spullen wbt hardware.
Dan zou ik serieus kijken naar UCG Fiber icm de U7 series van Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:17:
[...]

Vergeet PPPoE niet ;) , dat is soms (Debian) nog een dingetje...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Gisteren is mijn glasvezelverbinding tot in de woning doorgelegd en door KPN aangesloten. Werkt prima, stukje sneller dan de 40/4 ADSL verbinding die ik had.
Nu heb ik twee vragen:
- Ik ontvang een zending van KPN. Heb niks gehoord dat er nog iets van hardware nodig was, pakketje ophalen of laten liggen totdathet retour gaat? Een extra modem of ONT op de plank leggen is ook zo zinloos
- Komende van 40/4 ga je automatisch naar 50/50. Als ik in MijnKPN kijk, kan ik upgraden naar 100/100 voor €4,9/maand. Vind ik relatief veel aangezien de werkelijke snelheid van 30-36 naar 55-70 is gegaan, ben dus al 2x zo snel en was gematigd tevreden met adsl snelheden. Gaat klantenservice een verlenging van bestaand abonnement belonen met gratis upgrade in snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Ramon 73
- Wacht gewoon even rustig af. Adem rustig in en uit wat er komt. Kun je altijd de klantenservice nog bellen.
- Als je het niet waard vind laat je het toch zo? De actuele prijzen staan op kpn.nl, misschien ben je met een nieuw abonnement wel voordeliger maar dat kun je prima zelf zien daar. En als je korting wilt, moet je bellen. Je zal x maanden x bedrag aan korting krijgen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:26:
@Ramon 73
- Wacht gewoon even rustig af. Adem rustig in en uit wat er komt. Kun je altijd de klantenservice nog bellen.
- Als je het niet waard vind laat je het toch zo? De actuele prijzen staan op kpn.nl, misschien ben je met een nieuw abonnement wel voordeliger maar dat kun je prima zelf zien daar. En als je korting wilt, moet je bellen. Je zal x maanden x bedrag aan korting krijgen vermoed ik.
Ik heb 24 maanden verlengd. Korting en dubbele snelheid.
Pakket zat een nieuwe settopbox in, gematigd blij mee. Kleiner en veeel sneller dan de oude. Echter, de nieuwe meldt zich werkend aan met een foutief Abonnementsnummer. Het werkt wel maar ik kan niet bij mijn oude opnames, nog geplande opnames staan er niet in, kpn tv+ App correspondeert niet. Nergens kan ik het nummer aanpassen, alleen zien en dat is echt anders dan mijn nummer.
Paar herstarts, geen succes, terug naar fabrieksinstellingen, geen succes.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bellen. Dit krijg je zelf niet goed zonder assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
Ramon 73 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:25:
[...]

Ik heb 24 maanden verlengd. Korting en dubbele snelheid.
Pakket zat een nieuwe settopbox in, gematigd blij mee. Kleiner en veeel sneller dan de oude. Echter, de nieuwe meldt zich werkend aan met een foutief Abonnementsnummer. Het werkt wel maar ik kan niet bij mijn oude opnames, nog geplande opnames staan er niet in, kpn tv+ App correspondeert niet. Nergens kan ik het nummer aanpassen, alleen zien en dat is echt anders dan mijn nummer.
Paar herstarts, geen succes, terug naar fabrieksinstellingen, geen succes.
Wat nu?
Ramon 73 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:19:
Gisteren is mijn glasvezelverbinding tot in de woning doorgelegd en door KPN aangesloten. Werkt prima, stukje sneller dan de 40/4 ADSL verbinding die ik had.
Nu heb ik twee vragen:
- Ik ontvang een zending van KPN. Heb niks gehoord dat er nog iets van hardware nodig was, pakketje ophalen of laten liggen totdathet retour gaat? Een extra modem of ONT op de plank leggen is ook zo zinloos
- Komende van 40/4 ga je automatisch naar 50/50. Als ik in MijnKPN kijk, kan ik upgraden naar 100/100 voor €4,9/maand. Vind ik relatief veel aangezien de werkelijke snelheid van 30-36 naar 55-70 is gegaan, ben dus al 2x zo snel en was gematigd tevreden met adsl snelheden. Gaat klantenservice een verlenging van bestaand abonnement belonen met gratis upgrade in snelheid?
Je hebt gewoon een nieuw abonnement. Helaas pindakaas. Adsl is niet glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

barrymossel schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:26:
[...]

[...]

Dat, en dan ook nog eens de overstap naar TV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[...]

Dat is wel een interessant punt voor mij waar binnenkort eindelijk een FTU gemonteerd gaat worden. @Ramon 73 heeft schijnbaar actief zijn abonnement verlengt/veranderd. Wordt een normale CUF migratie ook gezien als een nieuw abo waarbij je je opnames etc verliest? In dat geval is het misschien handiger om te wachten tot een Black Friday/nieuwe klanten deal.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 03-10-2025 13:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
fsfikke schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Dat is wel een interessant punt voor mij waar binnenkort eindelijk een FTU gemonteerd gaat worden. @Ramon 73 heeft schijnbaar actief zijn abonnement verlengt/veranderd. Wordt een normale CUF migratie ook gezien als een nieuw abo waarbij je je opnames etc verliest? In dat geval is het misschien handiger om te wachten tot een Black Friday/nieuwe klanten deal.
Van mij is alles bewaard gebleven, aan mijn kant lijkt het op een verlenging en niet op een nieuw abonnement.
Bij contact met klantenservice uitdrukelijk gevraagd naar nieuwe klanten deal, daar kon ik geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ramon 73 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:27:
[...]

Van mij is alles bewaard gebleven, aan mijn kant lijkt het op een verlenging en niet op een nieuw abonnement.
Bij contact met klantenservice uitdrukelijk gevraagd naar nieuwe klanten deal, daar kon ik geen gebruik van maken.
Ok, dus
ik kan niet bij mijn oude opnames, nog geplande opnames staan er niet in,
is opgelost?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nee, ik belde vanaf werk en support moet serienummer ontvanger hebben. Vanavond nogmaals proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Ramon 73 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Nee, ik belde vanaf werk en support moet serienummer ontvanger hebben. Vanavond nogmaals proberen.
Stuur mij maar een PM met de aanwezige serienummers(oude en nieuwe STBs) in huis samen met je klantgegevens. Dan kan ik acties uitzetten om het te corrigeren. Zelf afmelden en aanmelden met je eigen abonummer is niet meer mogelijk ivm tegengaan van fraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
mad-dog schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Stuur mij maar een PM met de aanwezige serienummers(oude en nieuwe STBs) in huis samen met je klantgegevens. Dan kan ik acties uitzetten om het te corrigeren. Zelf afmelden en aanmelden met je eigen abonummer is niet meer mogelijk ivm tegengaan van fraude
Klantenservice heeft het, na wat heen en weer gedoe, opgelost. Alle ontvangers in mijn account verwijderd, opnieuw opstarten. Ze hielden vol dat ik Abonnementsnummer en pincode moest invoeren. Die mogelijkheid werd niet aangeboden, stb startte meteen door en tv werkte. Onder een compleet ander Abonnementsnummer!
Paar keer geprobeerd, geen succes. Uiteraard niet, want de ontvanger die ik in gebruik heb is bekend onder een compleet ander Abonnementsnummer. Dus de servers van KPN herkennen het serienummer, zien welk Abonnementsnummer erbij hoort, dat is een match en de ontvanger wordt automatisch geactiveerd. Zonder controle of het Abonnementsnummer wel klopt bij de gebruik. Na wat dubben in de wacht viel mij in: in mijn account zijn alle stbs verwijderd, maar de nieuwe is bekend onder een ander account. Dus dat serienummer moet ook verwijderd worden in dat corresponderende Abonnementsnummer. De medewerker bevestigde mijn conclusie, was ook wat ze gedaan hadden ondertussen. Daarna opnieuw opgestart en de stb kwam automatisch online, mét mijn eigen Abonnementsnummer.
Tijdje aan de telefoon gehangen, maar opgelost.
Bijvangst: eindelijk nog maar 1 stb in mijn account staan. Ooit is vastgelegd dat ik 2x stb gebruikte. Heel lang geen probleem. Tot ik 1-2 jaar geleden moest bijbetalen voor de tweede ontvanger. Ik heb er maar 1, dus klantenservice zou er 1 verwijderen. Niks meer gehoord, betalen voor 1 stb. Nu bleek dat ik er toch 2 onder mijn account had. Dat is nu ook eindelijk gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:49

ViezeVis

Sample Text

Ik heb een rare situatie met een kpn tv boxje. Het is een nieuwe Arris VIP5202. Alleen zodra ik een willekeurige netwerkkabel erin steek, valt soms de netwerkverbinding van de tv weg. Ik heb dat met zo’n 5 meter lange kpn netwerkkabel maar ook met RJ45 stekkers die ik er zelf aan knijp. En het gebeurt eigenlijk altijd wanneer ik de netwerkkabel verder in de poort steek tegen het einde aan. Trek ik de netwerkkabel iets terug uit het tv kastje totdat die niet verder kan en (en dus tegen het vergrendelingpootje komt) dan werkt het weer ongeveer. Niet heel betrouwbaar.

Kan het zijn dat de RJ45 stekkertjes zelf niet goed zijn? Of kan ik beter een andere netwerkkabel proberen? Het zijn wel aluminium omhulde connectors die al wel even oud zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 03-10-2025 20:31 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:49

ViezeVis

Sample Text

En ja, de kabels heb ik met een connection tester getest. Ik heb meerdere soorten kabels gebruikt en meermaals een connector erop geknepen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:11
[...]

[...]

Nee hoor. Migratie van DSL naar glas is geen nieuw abonnement. KPN heeft jaren geleden de drager (koper of glas) al uit het abonnement gesloopt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kan ik met 4gbit glas gewoon 2 10gbit switches aan de kpn modem/router hangen (in serie) en via lan dan 4gbit halen (mits laptop een 10 gbit verbinding heeft)? Of denk ik simpel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:21

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

TweakerVincent schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:53:
Kan ik met 4gbit glas gewoon 2 10gbit switches aan de kpn modem/router hangen (in serie) en via lan dan 4gbit halen (mits laptop een 10 gbit verbinding heeft)? Of denk ik simpel?
Hoi TweakerVincent,

De KPNBox 14 die je krijgt met een 4 Gbit abonnement heeft 4 LAN poorten en 1 WAN poort. De WAN poort gaat naar de ONT en heeft een maximale bandbreedte van 10 Gbit. KPN Biedt momenteel 4 Gbit als snelstee abonnemente aan, dus in praktijk zal er voorlopig niet meer overheen kunnen dan 4 Gbit.

Tevens heeft deze 4 internet LAN poorten. 2 met een snelheid van max 1 Gbit, 1 met een max snelheid van 2,5 Gbit en 1 met een snelheid van 10 Gbit.

Als je van plan bent switches aan te sluiten dan raad ik aan deze op de 10 Gbit poort aan te sluiten, zodoende al alle apparatuur op je switch ook de volledige 4Gbit bandbreedte aan internet halen. Dit is dus minder als je op een lagere snelheid poort aansluit op de experiabox. Overigens kunnen apparaten onderling wel met 10 Gbit spreken. Dus als je meedere apparaten aansluit op je switch, dan kunnen ze onderling met 10 Gbit spreken. Sluit je bijv een apparaat aan op de 10 gbit poort en 1 op de 1 Gbit poort, dan kunnen ze onderling maar met 1 Gbit bestanden overdragen.

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@TweakerVincent Kort antwoord: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Omega_Shiva schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Hoi TweakerVincent,

De KPNBox 14 die je krijgt met een 4 Gbit abonnement heeft 4 LAN poorten en 1 WAN poort. De WAN poort gaat naar de ONT en heeft een maximale bandbreedte van 10 Gbit. KPN Biedt momenteel 4 Gbit als snelstee abonnemente aan, dus in praktijk zal er voorlopig niet meer overheen kunnen dan 4 Gbit.

Tevens heeft deze 4 internet LAN poorten. 2 met een snelheid van max 1 Gbit, 1 met een max snelheid van 2,5 Gbit en 1 met een snelheid van 10 Gbit.

Als je van plan bent switches aan te sluiten dan raad ik aan deze op de 10 Gbit poort aan te sluiten, zodoende al alle apparatuur op je switch ook de volledige 4Gbit bandbreedte aan internet halen. Dit is dus minder als je op een lagere snelheid poort aansluit op de experiabox. Overigens kunnen apparaten onderling wel met 10 Gbit spreken. Dus als je meedere apparaten aansluit op je switch, dan kunnen ze onderling met 10 Gbit spreken. Sluit je bijv een apparaat aan op de 10 gbit poort en 1 op de 1 Gbit poort, dan kunnen ze onderling maar met 1 Gbit bestanden overdragen.
Ok top! Dan nog even kijken naar een wifi 7 setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
TweakerVincent schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:59:
[...]

[...]

Ok top! Dan nog even kijken naar een wifi 7 setup
De kans dat je mobiele apparaten hier baadt bij hebben is enorm klein.
(Ik vraag me al af hoe vaak je uberhaupt voordeel hebt van een >1Gbps verbinding. Ik heb juist gekozen voor wifi6 spullen en alles op 1Gbps alleen al vanwege de extra energiekosten van 10Gbps switches en wifi7 accesspoints. En in mijn stats zijn de gebruikers die snelheid willen de gameconsoles voor een gamedownload. Maar die hebben een 1Gbps ethernet aansluiting...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jongetje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

De kans dat je mobiele apparaten hier baadt bij hebben is enorm klein.
(Ik vraag me al af hoe vaak je uberhaupt voordeel hebt van een >1Gbps verbinding. Ik heb juist gekozen voor wifi6 spullen en alles op 1Gbps alleen al vanwege de extra energiekosten van 10Gbps switches en wifi7 accesspoints. En in mijn stats zijn de gebruikers die snelheid willen de gameconsoles voor een gamedownload. Maar die hebben een 1Gbps ethernet aansluiting...)
Dat is wel waar idd, ik wil wel LAN 4gbit voor mijn laptop en werklaptop. Daar zie ik wel nut. ik heb nu ziggo 1.1/100 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:58
Doe jij zware grafische toepassingen online?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het vervangen van de nieuwe NTU uit het installatiepakket voor de oude NTU uit mijn vorige KPN glas periode heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik stabiel internet heb. Inmiddels 5 dagen stabiel non-stop zonder disconnects.

Het enige wat opvallend is met de vorige KPN periode, is dat in mijn vorige periode ik een kleine 936 Mbps wist te behalen. Nu blijft zowel de upload als download rond de 920 Mbps hangen. Dat is het geen schokkend verschil maar ik had ergens wel dezelfde snelheid verwacht. Ik nam in de vorige periode overigens geen TV af, mogelijk is dat een verklaring.

Anyway de stabiliteit is terug en daarmee ook de WAF thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:04
Bij ons kunnen we glasvezel laten aansluiten. Hoor wel eens gedoe over klachten over de bedrijven die dat aanleggen. Iemand ervaring daarmee? We hebben nu ziggo 1 gigabit. Wij zullen geen kabels doortrekken door het huis. Dit voldoet voor ons prima. Is gratis laten aansluiten (ligt al kabel in voortuin) sowieso aan te bevelen? Bij ons komt de kabel ergens in de woonkamer uit de muur waar nu een modem op staat. Blijven die mannen in de kruipruimte of doen ze ook dingen in huis? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:42
Davidrrr schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:27:
Bij ons kunnen we glasvezel laten aansluiten. Hoor wel eens gedoe over klachten over de bedrijven die dat aanleggen. Iemand ervaring daarmee? We hebben nu ziggo 1 gigabit. Wij zullen geen kabels doortrekken door het huis. Dit voldoet voor ons prima. Is gratis laten aansluiten (ligt al kabel in voortuin) sowieso aan te bevelen? Bij ons komt de kabel ergens in de woonkamer uit de muur waar nu een modem op staat. Blijven die mannen in de kruipruimte of doen ze ook dingen in huis? Thanks!
Je kunt je vraag denk ik beter stellen in het KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk Aanleg en onderhoud topic (te vinden in het gele blok onderaan deze pagina.)

Mijn persoonlijke mening is dat het altijd verstandig is om de aansluiting aan te laten leggen, puur zodat je in de toekomst makkelijker / sneller over kunt stappen, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:06
Nou, bij het overstappen van KPN naar Odido was mij een “naadloze” overstap beloofd - niet dus natuurlijk…

Vandaag zou tussen 12 en 4 de monteur van Odido komen (ik kon geen optie aanvinken om het zelf te installeren), maar om 7 uur vanochtend lag mn KPN verbinding er al uit, heel fijn als je thuis bent gaan werken omdat die monteur komt…Misschien een beetje naïef van mij om te denken dat het daadwerkelijk naadloos zou zijn, maar toch.

Toevallig was er een monteur van KPN in het pand aanwezig (er is al maanden drama met het doortrekken van glasvezelkabels bij buren), die heeft het even nagekeken en bevestigde dat de verbinding aan de kant van KPN is uitgeschakeld. Hij gaf ook aan dat dit normaal pas hoort te gebeuren zodra de nieuwe verbinding actief is gemeld - fout van KPN dus. :+

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:51
Tc99m schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:27:
Nou, bij het overstappen van KPN naar Odido was mij een “naadloze” overstap beloofd - niet dus natuurlijk…

Vandaag zou tussen 12 en 4 de monteur van Odido komen (ik kon geen optie aanvinken om het zelf te installeren), maar om 7 uur vanochtend lag mn KPN verbinding er al uit, heel fijn als je thuis bent gaan werken omdat die monteur komt…Misschien een beetje naïef van mij om te denken dat het daadwerkelijk naadloos zou zijn, maar toch.

Toevallig was er een monteur van KPN in het pand aanwezig (er is al maanden drama met het doortrekken van glasvezelkabels bij buren), die heeft het even nagekeken en bevestigde dat de verbinding aan de kant van KPN is uitgeschakeld. Hij gaf ook aan dat dit normaal pas hoort te gebeuren zodra de nieuwe verbinding actief is gemeld - fout van KPN dus. :+
Niet echt een fout van KPN; het gaat allemaal automatisch. Het moment waarop KPN niet meer werkt, kan samenvallen met wanneer Odido wel werkt, maar dit verschilt per locatie. Het hangt ervan af of ze op hetzelfde deel van de infrastructuur draaien of dat er daadwerkelijk gepatcht moet worden door een monteur in de wijkcentrale. (Wat je ook ziet is van AON > XGS-PON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Waarom niet gewoon maand later je oude provider opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
TweakerVincent schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
Dat kan meestal niet bij een overstap tussen glasvezel aanbieders. Er kan maar 1 aanbieder tegelijk op een glasvezel actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
ikbenjoeri schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Niet echt een fout van KPN; het gaat allemaal automatisch. Het moment waarop KPN niet meer werkt, kan samenvallen met wanneer Odido wel werkt, maar dit verschilt per locatie. Het hangt ervan af of ze op hetzelfde deel van de infrastructuur draaien of dat er daadwerkelijk gepatcht moet worden door een monteur in de wijkcentrale. (Wat je ook ziet is van AON > XGS-PON)
Er zullen vast allemaal valide technische redenen zijn waarom het niet exact op hetzelfde moment kan, maar dat is voor de eindgebruiker niet relevant als de belofte is dat de overstap naadloos is.

Dat ik heel even zonder internet zou zitten had ik wel verwacht, maar niet 7+ uur.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
TweakerVincent schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
Zoals tegenwoordig gebruikelijk is, regelt de nieuwe provider de opzegging bij de oude provider. Ik heb wel bij KPN gecheckt dat de verbinding pas werd stopgezet zodra de nieuwe actief was (omdat ik veel negatieve ervaringen heb), dat werd bevestigd. Helaas bleek ook die toezegging weinig waard.

Los daarvan ga ik niet nog een maand extra 60 euro betalen voor een dienst die ik niet gebruik.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tc99m schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:27:

Odido zelf is misschien wat reëler over dat "naadloze", die schrijven namelijk het volgende;

Blijf online tijdens je overstap
Op de dag van installatie kan je huidige provider je vaste internetverbinding soms net even te vroeg uitzetten. Je kan daar dan een korte periode geen gebruik van maken. Maak je gebruik van Klantvoordeel? Dan krijg je van ons een voucher met 24 uur gratis onbeperkt mobiel internet. Hiermee kan je een hotspot maken van je mobiele verbinding. Zo blijf je ook dan gewoon online.

Ik zie in de KPN opzeg mailing daarover ook niets terug, maar misschien heb jij dat elders ergens gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tc99m schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Zoals tegenwoordig gebruikelijk is, regelt de nieuwe provider de opzegging bij de oude provider. Ik heb wel bij KPN gecheckt dat de verbinding pas werd stopgezet zodra de nieuwe actief was (omdat ik veel negatieve ervaringen heb), dat werd bevestigd. Helaas bleek ook die toezegging weinig waard.

Los daarvan ga ik niet nog een maand extra 60 euro betalen voor een dienst die ik niet gebruik.
Ik ga van ziggo naar kpn en heb aangegeven dat ik zelf ziggo opzeg. Mag hopen dat ze dat niet opeens toch zelf besluiten te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
hardware-lover schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Odido zelf is misschien wat reëler over dat "naadloze", die schrijven namelijk het volgende;

Blijf online tijdens je overstap
Op de dag van installatie kan je huidige provider je vaste internetverbinding soms net even te vroeg uitzetten. Je kan daar dan een korte periode geen gebruik van maken. Maak je gebruik van Klantvoordeel? Dan krijg je van ons een voucher met 24 uur gratis onbeperkt mobiel internet. Hiermee kan je een hotspot maken van je mobiele verbinding. Zo blijf je ook dan gewoon online.

Ik zie in de KPN opzeg mailing daarover ook niets terug, maar misschien heb jij dat elders ergens gelezen?
Inderdaad, alleen heb ik geen Klantvoordeel (heb geen ander abonnement, zoals mobiele telefonie, via Odido, en dan heb je ook geen Klantvoordeel). Maar had er niet aan gedacht dat ik Odido vanochtend even had kunnen bellen hiervoor - nu weinig nut meer want krijg een sms dat de monteur er bijna is.

Ik heb los nog contact gehad met de klantenservice van KPN. Daar werd aangegeven dat het overstappen zonder lange verstoring zou verlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tc99m op 08-10-2025 15:15 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:47

MasterCypher25

Miss Patriotic

TweakerVincent schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:47:
[...]

Ik ga van ziggo naar kpn en heb aangegeven dat ik zelf ziggo opzeg. Mag hopen dat ze dat niet opeens toch zelf besluiten te doen
Heel verstandig. Bij mij wilde ze ook de overstap regelen, maar dat heb ik netjes geweigerd en wel om het feit dat ik niet het risico wilde lopen zonder internet te zitten en ik moet zeggen, het was een hele wijze beslissing. Waarom? Vorig jaar juni een contract aangegaan, maar de levering is pas begin januari dit jaar begonnen. Vanaf vorig jaar juni constant met ze aan de telefoon gezeten, straat is open gehaald en toen werd het duidelijk dat de kabels niet gelast waren. In gesprekken in augustus, september, oktober, november en december aangegeven dat de kabels niet gelast waren, maar werd er een monteur gestuurd, die dus eigenlijk ook niets kan.

Pas toen ik begin januari aangaf dat niet alleen ik geen glasvezel had, maar de hele flat, toen waren de kabels binnen een week gelast! Ik heb dit dan ook als persoonlijk opgevat. Verder ook geen berichtje gehad dat de kabels gelast waren, het is dat ik toevallig naar de ont keek en zag dat de rode lampjes van kleur gewisseld waren!

Daarnaast nog fouten in de facturering, na een half jaar ging ik de volle mep betalen, terwijl het conract 12 maanden voor € 35,- was. Hierdoor hebben ze nu bijna € 70,- in de pocket zitten, desondanks dat er meerdere keren toegezegd was dat het verrekend zou worden, niet dus! Dan nog constant "flatliners" in het signaal, waardoor tv kijken zo goed als onmogelijk is, tenzij ik een film 4x opnieuw wil starten....

Dan nog een medewerkster die constant door mij heen zit te lullen en duidelijk haar gelijk wil hebben, dat gesprek heb ik na 3 onderbrekingen afgebroken, want kwam geen stap verder en nu ga ik van de week bij de KPN winkel de hele zooi inleveren, want ik heb het helemaal gehad met KPN, het "geroofde" geld mogen ze houden, maar ik wil nooit meer iets te maken hebben met KPN! Ben ondertussen weer naar Ziggo teruggegaan, ja kost duurder, maar daar heb ik nooit zoveel gezeik gehad als bij KPN. Heb 3x KPN gehad in minder dan 25 jaar en iedere keer was het een grote zak uien.... KPN....nooit meer.... :N

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:20
MasterCypher25 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:05:
[...]

Dan nog een medewerkster die constant door mij heen zit te lullen en duidelijk haar gelijk wil hebben, dat gesprek heb ik na 3 onderbrekingen afgebroken, want kwam geen stap verder en nu ga ik van de week bij de KPN winkel de hele zooi inleveren, want ik heb het helemaal gehad met KPN, het "geroofde" geld mogen ze houden, maar ik wil nooit meer iets te maken hebben met KPN! Ben ondertussen weer naar Ziggo teruggegaan, ja kost duurder, maar daar heb ik nooit zoveel gezeik gehad als bij KPN. Heb 3x KPN gehad in minder dan 25 jaar en iedere keer was het een grote zak uien.... KPN....nooit meer.... :N
Erg slechte ervaringen met KPN. Dat is jammer. In deze thread zijn ook KPN technici aanwezig die veel kunnen/willen betekenen voor Tweakers, dus wellicht reageert er iemand. Als er nog een opening is uiteraard en de overstap nog niet definitief is.

Succes.

[ Voor 39% gewijzigd door Yariva op 08-10-2025 21:32 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ernstoud schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:14:
[...]

Erg slechte ervaringen met KPN. Dat is jammer. In deze thread zijn ook KPN technici aanwezig die veel kunnen/willen betekenen voor Tweakers, dus wellicht reageert er iemand. Als er nog een opening is uiteraard en de overstap nog niet definitief is.

Succes.
Als ie inderdaad terug had gescrold had ie mij zo kunnen benaderen. Net zoals @wbschenk iemand naar mij heeft doorgestuurd :)

@MasterCypher25 Als ik nog iets voor je kan betekenen kun je altijd DM sturen. Graag dan wel direct met postcode/huisnr/klantnr

[ Voor 12% gewijzigd door Yariva op 08-10-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ernstoud schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:14:
[...]

Succes.
Owjee.... Ben ik zo'n open boek? :P

Dat kan je wel stellen ja en ja, dat is jammer, maar blijkbaar heeft men er geen kaas van gegeten! Anders had het niet met ADSL, VDSL en nu met glasvezel gebeurt... De enige constante factor is eigenlijk de grote zak uien en geld binnenharken, maar niet verrekenen of terugstorten (heb nog steeds mijn geld niet terug en is er ook niets verrekend).

Tja, wat zal ik er van zeggen? Aan de ene kant wil ik de 4Gbps up en down niet kwijt, aan de andere kant heb ik dit (weer) ervaren als een gebed zonder einde en zie ik ook geen verbetering in de toekomst...

Ziggo draait hier alweer enkele dagen en kijk ik ook tv via Ziggogo en wat een verademing is dat! Maandag en dinsdag wilde bv. de tv gids niet laden, dus uitgeweken naar.... Je raad het al! Zelfs al zou ik nu een jaar lang gratis glasvezel internet krijgen..... Geef mijn portie maar aan Fikkie, thank you, but no cigar!

In de afgelopen 25 jaar heb ik 3x KPN gehad en de rest bij Ziggo, maar Ziggo haalt nog niet 1% van het gezeik wat ik met KPN heb gehad en nog steeds heb, dus trek je conclusie maar...

[ Voor 0% gewijzigd door Yariva op 08-10-2025 21:33 ]

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

mad-dog schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Als ie inderdaad terug had gescrold had ie mij zo kunnen benaderen. Net zoals @wbschenk iemand naar mij heeft doorgestuurd :)

@MasterCypher25 Als ik nog iets voor je kan betekenen kun je altijd DM sturen. Graag dan wel direct met postcode/huisnr/klantnr
Dit is de eerste keer dat ik in dit topic reageer en weet dus niet wie ik het beste aan kan spreken...

Tja, zoals ik al zei, ik zie geen verbetering in de toekomst. We hebben een gezegde in NL en die luidt "3x is scheepsrecht" en daar zit men nu dus aan. Voordat er weer een hoop geld verdwijnt net als in de periode 2017 / 2018, breek ik het liever af, heb geen geldboompje en het groeit ook niet op mijn rug.... Dus better save then sorry, men heeft het constant echt verkloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
@MasterCypher25 het heeft weinig zin om al die frustratie hier te uiten. KPN is niet voor niks Ziggo voorbijgestreefd als grootste provider in Nederland. Nnatuurlijk heeft dat ook te maken met de uitrol van glasvezel, maar daarmee alleen red je het uiteraard niet. Natuurlijk gaan er dingen fout, maar de meeste dingen gaan wel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door mad-dog op 08-10-2025 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
MasterCypher25 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
Er is verleden jaar 5x aangegeven wat het probleem was, daar werd niet op geacteerd. Pas toen ik zei dat de hele flat geen glasvezel had, toen werd er opeens wel geacteerd, want ja, een hele flat geen internet is een hoop centjes, dat ik geen internet had, tja, lekker belangrijk en daar kwam het laatste deel antipathie vandaan.
Dat is niet helemaal waar. Een hoogbouwpand/flat is gewoon een lastig verhaal en niet altijd even makkelijk. Uiteindelijk wil je ook hoogbouw aangesloten hebben, maar KPN heeft daar een apart project op lopen om alle hoogbouw aan te gaan sluiten, welke in het project destijds niet zijn aangesloten. Dat kun je vaak niet zomaar individueel oplossen, want er zijn veel afhankelijkheden: bewoners die toestemming moeten geven, doorvoerafhankelijkheid (leidingen en schachten die door meerdere woningen lopen), gedeelde ruimtes zoals meterkasten die soms niet in de woning zelf zitten, en afspraken die met een VVE geregeld moeten worden.

Dat neemt niet weg dat het natuurlijk ontzettend frustrerend is als je zelf telkens tegen problemen en beloftes aanloopt die niet worden nagekomen. Vanuit klantperspectief wil je gewoon een werkende aansluiting, punt. Het is alleen wel zo dat de uitvoering in hoogbouw gewoon complexer is. Het kan goed zijn dat het bij jou niet helemaal is verlopen zoals je had verwacht, maar uiteindelijk wil je een groot deel of heel nederland verglazen, en elk bedrijf wil daar geld aan verdienen, je moet er immers ook in investeren en je personeel betalen en iedereen op glasvezel zetten.

Nergens voor nodig

[ Voor 25% gewijzigd door Yariva op 08-10-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Laten we weer even on-topic gaan en het vooral niet persoonlijk maken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1 ... 185 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen