Deze week overgestapt naar KPN glas. Na jaren Ziggo zat van het 2 jaarlijks weer zeuren om korting en ivm een iets betere dekking van KPN de knoop doorgehakt.
Deze week zou op 8 oktober de aansluiting worden gemaakt. Ik had voor de zekerheid een monteur geboekt, omdat de glasvezel aansluiting nog nooit actief was geweest op mijn adres. Bij de ontvangst van het installatiepakket een paar dagen eerder heb ik de glasvezel modem er al opgezet vanuit nieuwsgierigheid of hij al connectie kon maken. Logischerwijs nog niet.
Maandagavond een SMS dat mijn monteursafspraak was afgezegd: "We zien dat je je modem hebt aangesloten, daarom annuleren we je monteursafspraak". Gingen nog geen alarmbellen rinkelen omdat het verder installeren geen probleem is.
Woensdagochtend 8 oktober bericht van Ziggo dat ik ben afgesloten, maar geen bericht van KPN dat ik mag starten met aansluiten. En daar wacht ik nu al vanaf woensdagochtend op. Eindeloos met klantenservice aan de lijn gehangen. Er wordt beloof tickets te maken.. Ik heb een tijdelijke wifi modem met sim gekregen (voldoet niet aan ons thuiswerkpaleis) en een monteur kan pas op 20(!) oktober komen.
Een storingsmonteur boeken kan ook, dat gaat sneller. En ja, afspraak op zaterdagochtend is al mogelijk... Maar helaas, de afspraak maken lukt niet online, en bij iedere poging de foutmelding dat het niet is gelukt... Inmiddels is zaterdag geen optie meer en geeft maandag dezelfde foutmeldingen.. Ik wordt gek!
Volgens mij is het een simpele kwestie van de lijn activeren (want heb nog steeds geen mail gehad dat ik mijn aansluiting mag starten..) maar door een intern conflict tussen de KPN systemen zit ik in een soort bizarre twilight zone.
Hopelijk is er een KPN held aanwezig op dit forum, maar vooralsnog is de overstap naar KPN bizar slecht! Volgende stap is rechtsbijstand om de boel terug te draaien of iets dergelijks.
Andere tips zijn welkom!
[
Voor 0% gewijzigd door
TweakErwin op 10-10-2025 14:36
. Reden: tikfoutjes ]