[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Deezers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:14:
[...]

Hier ook niet.. maandag maar bellen als het nog niet is doorgevoerd.
haarbal schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Same here.

Toen ik ze belde zeiden ze dat het vertraging had opgelopen maar nog wel komt. Je zou denken hoe moeilijk is het om die knop om te zetten als je al een brief hebt verstuurd maar goed whatever.
Ik heb uiteindelijk maar even op het kpn forum geklaagd, en het lijkt in ieder geval doorgegeven te worden intern. Nog niks gezien of gehoord verder, maar hé :+
https://community.kpn.com...ostid=2133093#post2133093

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:06
HikariMisako schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:50:
[...]

[...]

Ik heb uiteindelijk maar even op het kpn forum geklaagd, en het lijkt in ieder geval doorgegeven te worden intern. Nog niks gezien of gehoord verder, maar hé :+
Hier toevallig per vandaag.. aanhouder wint :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:10
[...]

[...]

Er valt intern niets door te geven, we werken niet met formulieren of een wachtlijst welke pops eerst aan de beurt zijn, het gebeurd mondjesmaat. Wacht gewoon geduldig af, je komt vanzelf aan de beurt en bespaar je energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Economics schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 00:29:
[...]

Er valt intern niets door te geven, we werken niet met formulieren of een wachtlijst welke pops eerst aan de beurt zijn, het gebeurd mondjesmaat. Wacht gewoon geduldig af, je komt vanzelf aan de beurt en bespaar je energie
Het bericht op het KPN forum gaat over de “gratis” upgrade naar 200Mbit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:38:
[...]

Het bericht op het KPN forum gaat over de “gratis” upgrade naar 200Mbit :)
Ja dat is een ander verhaal en heeft natuurlijk weinig te maken met upgraden naar PON :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Economics schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Ja dat is een ander verhaal en heeft natuurlijk weinig te maken met upgraden naar PON :p
Ik had het ook helemaal niet over upgraden naar PON? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44
Deezers schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:52:
[...]

Hier toevallig per vandaag.. aanhouder wint :*)
Ik zit ondertussen ook op de nieuwe snelheid.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

CrankyGamerOG schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:02:
KPN partner hier, KPN heeft zelf een tijdlijn voor aanpassingen naar XGSPON en daar ga jij niets aan veranderen helaas ;)
Puur uit interesse, hoe bepaalt KPN waar ze het netwerk verbeteren en waar niet? Zijn daar criteria voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 11:12

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jongetje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Als ze niets doet en blijft zitten betaald ze meer een krijgt geen ps5....
Nee nee nee......

Als je overstapt en je neemt GEEN PS5 dan krijg je korting, maw je betaald gewoon voor die ps5

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-06-2025 11:23 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Bigg Balls schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Puur uit interesse, hoe bepaalt KPN waar ze het netwerk verbeteren en waar niet? Zijn daar criteria voor?
Er zijn altijd criteria's maar alles is opgesplitst in batches waar dan een xx aantal maanden aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01:03
Economics schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:10:
[...]

De OLT komt te staan in een CityPoP welke doorgaans groot genoeg is, de AreaPoPs komen de L1 en L2 splitters, dus dat zijn gewoon passieve lades. Er zijn locaties welke een uitdaging zijn maar de meeste kunnen wel gewoon omgebouwd worden.
Just curious, hoeveel OLT's passen in een CityPoP en hoeveel heb je er nodig voor 92,000 glasvezelaansluitingen?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 22:48
dunkiegaming schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Just curious, hoeveel OLT's passen in een CityPoP en hoeveel heb je er nodig voor 92,000 glasvezelaansluitingen?
Met een split ratio van 1:64 heb je zo'n 1400 OLT poorten nodig. In de Nokia dozen die KPN gebruikt zitten er 16 op een lijnkaart, dus heb je ~87 lijnkaarten nodig. In een chassis passen 16 lijnkaarten, dus heb je 6 dozen nodig.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
jk-5 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:54:
[...]

Met een split ratio van 1:64 heb je zo'n 1400 OLT poorten nodig. In de Nokia dozen die KPN gebruikt zitten er 16 op een lijnkaart, dus heb je ~87 lijnkaarten nodig. In een chassis passen 16 lijnkaarten, dus heb je 6 dozen nodig.
Dit klopt.

Alleen er zitten never nooit 92k aansluitingen op een CityPoP. Daar heb je dan 958 en een beetje aan odf-trays voor nodig, verdeeld over AreaPoP, nee dat gaat hem niet worden. Je hebt ongeveer 1 of heel misschien 2 OLT's nodig om de CP/AP te bedienen

[ Voor 7% gewijzigd door Economics op 16-06-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44
Economics schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Dit klopt.

Alleen er zitten never nooit 92k aansluitingen op een CityPoP. Daar heb je dan 958 en een beetje aan odf-trays voor nodig, verdeeld over AreaPoP, nee dat gaat hem niet worden. Je hebt ongeveer 1 of heel misschien 2 OLT's nodig om de CP/AP te bedienen
Er zitten sowieso geen aansluitingen op een CityPoP want die zitten op de OAP's. Dus om een CityPoP te bouwen die 92K aansluitingen bedient (circa 130 OAP's met max bezetting) zou je dus met 6 Nokia "dozen" weg komen.

@dunkiegaming Het is een theoretische vraag want KPN hanteert vanuit netwerk architectuur ook een maximum per CityPoP. Het is niet verstandig om zoveel aansluitingen afhankelijk te maken van 1 CityPoP. Dat deed men al niet in het telefonietijdperk en nu nog steeds niet. Dus maak je een tweede gebied, net als bij de telefooncentrales gedaan werd.
Trouwens: Veel CityPoPs worden in een bestaande telefooncentrale gebouwd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:02
Barre73 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Mooi om te zien / lezen hoe het een en ander in elkaar zit, Klein kansje dat ik dan zowat tegenover een City-Pop zit, als men dat in de Reggefiber tijd ook al zo aanlegde (voor zover ik kan zien ~2012) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sende115 op 17-06-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
Barre73 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Er zitten sowieso geen aansluitingen op een CityPoP want die zitten op de OAP's. Dus om een CityPoP te bouwen die 92K aansluitingen bedient (circa 130 OAP's met max bezetting) zou je dus met 6 Nokia "dozen" weg komen.

@dunkiegaming Het is een theoretische vraag want KPN hanteert vanuit netwerk architectuur ook een maximum per CityPoP. Het is niet verstandig om zoveel aansluitingen afhankelijk te maken van 1 CityPoP. Dat deed men al niet in het telefonietijdperk en nu nog steeds niet. Dus maak je een tweede gebied, net als bij de telefooncentrales gedaan werd.
Ik woon in Almere en Reggefiber heeft hier (2008-2013) in heel Almere glasvezel aangelegd met de welbekende TY-01 FTU. Ik vraag mij alleen af wanneer XGS-PON hier beschikbaar komt omdat ik stiekem wel 4gbit wil afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
dunkiegaming schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:34:
[...]

Ik woon in Almere en Reggefiber heeft hier (2008-2013) in heel Almere glasvezel aangelegd met de welbekende TY-01 FTU. Ik vraag mij alleen af wanneer XGS-PON hier beschikbaar komt omdat ik stiekem wel 4gbit wil afnemen.
Je hebt er zelf weinig aan, maar bij mij in de regio is het, denk ik zo, een maand of 2 geleden beschikbaar gekomen.
Had daarvoor een paar keer op rij een SMS gehad over onderhoud in de regio.
Heb zelf overigens 'nog' een GoF lijntje, hoor het neem ik aan vanzelf wel als dat omgezet moet worden als men AON ooit gaat uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
[...]

Voor Almere is er op dit moment nog niets ingepland, dus ik zou er voorlopig geen verwachtingen van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-07 16:48
[...]

Op veel plekken levert Odido al wel 8 Gbps.
maar dat is natuurlijk niet het antwoord wat je zoekt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Op veel plekken levert Odido al wel 8 Gbps.
maar dat is natuurlijk niet het antwoord wat je zoekt :)
Odido heeft geen ipv6 en dat wil ik wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:22
Ik dacht, aan de hand van de berichten, laat ik eens kijken of mijn kpn aansluiting ook naar meer dan 1GB kan. Na het invullen van mijn postcode en huisnummer blijkt dat ik pas in 2026 aangesloten wordt 😀. Toch al sinds 2013 voorzien van glasvezel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDjJJzOyV1_e2z8Z1_JxjHV4jOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EETwa75aLD9vQ8E776IkwX99.jpg?f=fotoalbum_large

Zou het te maken kunnen hebben met het beschikbaar maken van snelheden van boven de 1 GB vanaf dan?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-07 07:11
dunkiegaming schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Odido heeft geen ipv6 en dat wil ik wel graag.
Wat is de reden dat je ipv6 wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Mozart schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:09:
Ik dacht, aan de hand van de berichten, laat ik eens kijken of mijn kpn aansluiting ook naar meer dan 1GB kan. Na het invullen van mijn postcode en huisnummer blijkt dat ik pas in 2026 aangesloten wordt 😀. Toch al sinds 2013 voorzien van glasvezel.
[Afbeelding]

Zou het te maken kunnen hebben met het beschikbaar maken van snelheden van boven de 1 GB vanaf dan?
Nee, dat soort werkzaamheden worden niet daar gecommuniceerd. Tenzij je 2 aansluitingen krijgt (glaspoort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 15:30

Damian

Insane Obtrusion

Meer mensen die ineens een ander ip hebben gekregen?

Ben van 213.10.84.x naar 62.251.75.x gegaan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 09:16

Arjan A

Cenosillicafoob

Damian schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:07:
Meer mensen die ineens een ander ip hebben gekregen?

Ben van 213.10.84.x naar 62.251.75.x gegaan.
Heb je daar een brief over ontvangen? KPN geeft meestal wel een bericht als je IP wijzigt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Arjan A schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Heb je daar een brief over ontvangen? KPN geeft meestal wel een bericht als je IP wijzigt.
nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Een mail moet je hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Economics schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:03:
[...]

Een mail moet je hebben gehad.
Nou prima, maar niks ontvangen ;) Geen SMS, niks in de app of een mail.

[ Voor 19% gewijzigd door Damian op 18-06-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Damian schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Nou prima, maar niks ontvangen ;) Geen SMS, niks in de app of een mail.
Stuur je postcode huisnummer maar in pb, dan verzend ik de brief wel in je dm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Een maand tussen bestellen en opleveren, oef... Twee weken kan ik me nog indenken i.v.m. de bedenktijd maar dit voelt wel jaren 90 qua levertijd :'( Nou ja, na 11 maanden op de gereedmelding van mijn aansluiting te hebben gewacht kan dit er ook nog wel bij :) (maar als er hier iemand is die een ingangsdatum naar voren kan schuiven dan houd ik me aanbevolen! ik kan het zelf iig niet)

Geeft me wel de tijd om m'n netwerk te upgraden in afwachting van 4Gb/s (voor het eerste jaar, daarna terug naar 1Gb/s tenzij ze in de tussentijd de prijs van 4Gb/s wat schappelijker maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-07 14:55
Wat kan je het beste doen als iedereen met een KPN glasverbinding in hetzelfde appartementencomplex op hetzelfde moment zeker 15 keer per dag de verbinding verliest? De verbinding lijkt snel weer opgestart te worden na verlies, maar dan heb je dus ongeveer in totaal een minuut geen connectie met de buitenwereld. Dit probleem speelt nu zo'n 5 dagen.

Wij hebben meerdere keren gebeld en ik heb zelfs nieuwe apparatuur gekregen, maar dat is het probleem dus niet. Gister kwam er een monteur bij meerdere personen in het pand die meldde dat er iets verder in het netwerk (straatkast? geen idee) iets oververhit raakte, en heeft toen een storing uitgezet en kort daarna als "opgelost" gemarkeerd volgens de storingscheck op de KPN website.

Er is echter niets opgelost en ik kom nergens verder dan dit. Volgens Windows Event Viewer (NetworkProfile events) gaat het disconnecten/connecten dag en nacht door. De 1e-lijns helpdesk luistert gewoon niet. Als je zegt dat het pandbreed is (iedereen op exact hetzelfde moment hetzelfde probleem) dan wordt er letterlijk gezegd dat "anderen maar voor hunzelf moeten bellen" om vervolgens een nieuwe KPN Box 12b op te sturen.

Ik heb hier dus graag wat input of hulp bij nodig :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
mrtl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:00:
Wat kan je het beste doen als iedereen met een KPN glasverbinding in hetzelfde appartementencomplex op hetzelfde moment zeker 15 keer per dag de verbinding verliest? De verbinding lijkt snel weer opgestart te worden na verlies, maar dan heb je dus ongeveer in totaal een minuut geen connectie met de buitenwereld. Dit probleem speelt nu zo'n 5 dagen.

Wij hebben meerdere keren gebeld en ik heb zelfs nieuwe apparatuur gekregen, maar dat is het probleem dus niet. Gister kwam er een monteur bij meerdere personen in het pand die meldde dat er iets verder in het netwerk (straatkast? geen idee) iets oververhit raakte, en heeft toen een storing uitgezet en kort daarna als "opgelost" gemarkeerd volgens de storingscheck op de KPN website.

Er is echter niets opgelost en ik kom nergens verder dan dit. Volgens Windows Event Viewer (NetworkProfile events) gaat het disconnecten/connecten dag en nacht door. De 1e-lijns helpdesk luistert gewoon niet. Als je zegt dat het pandbreed is (iedereen op exact hetzelfde moment hetzelfde probleem) dan wordt er letterlijk gezegd dat "anderen maar voor hunzelf moeten bellen" om vervolgens een nieuwe KPN Box 12b op te sturen.

@Economics vriendelijk vragen of je hem een PB mag sturen. Als je er heel zeker van bent dat het bij jullie in orde is, dit klinkt als een wijkstoring en hij kan op de wijk apparatuur inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 20-06-2025 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming

Als je even inlogt op de Box 12b en dan naar Internetverbinding>Gebruik gaat. Wat staat daar?
En even een screenshot maken van je PPPoE sessie bij Internetverbinding>Infornatie

Voorbeelden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1_o1f2E9mClt-NTwRZvGX93fn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7NgYVGg0cDKjUYO6UJj4h0f5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqDhkS7yXgjsqXCiti7G4Z1KEng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kCVeHn81MpK1rlPXU4yJt7ro.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb2aURAcj3CJGqDTniXo7Wif0JE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rirxUU36LyhkhdkI2BVsdHMc.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pIParCtNrH8In0Xgyjd_l1h4sE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EMcV9eI6UPuE4ExZbGxu1U3N.png?f=fotoalbum_large

Die 1 uur en 4 minuten is sinds de laatste uitval overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mrtl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:11:
Bedankt!

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die 1 uur en 4 minuten is sinds de laatste uitval overigens.
Die uitval is spontaan ontstaan toch, jij hebt een ruim uurtje geleden geen stekkers los gehaald? Heb je alle glasvezel aansluitingen goed doorgedrukt, ook de ONT tot de klik?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 20-06-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
stormfly schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Die uitval is spontaan ontstaan toch, jij hebt een ruim uurtje geleden geen stekkers los gehaald?
Geen stekkers losgehaald, nee. Het gebeurd spontaan.

Edit: alles is goed aangesloten, van ONT tot PC en alles daartussen ;). Bij een ander persoon op hetzelfde moment hetzelfde probleem overigens.

[ Voor 21% gewijzigd door mrtl op 20-06-2025 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
mrtl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Geen stekkers losgehaald, nee. Het gebeurd spontaan.

Edit: alles is goed aangesloten, van ONT tot PC en alles daartussen ;). Bij een ander persoon op hetzelfde moment hetzelfde probleem overigens.
Ja dat dacht ik al, als je al met de helpdesk hebt gebeld en er meerdere woningen tegelijk uitvallen ligt het niet aan jouw aansluiting specifiek. Oververhitten van een straatkast, dan zou je minder uitval in de nacht moeten zien?

Ff afwachten dan wat ze hier kunnen betekenen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
stormfly schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Ja dat dacht ik al, als je al met de helpdesk hebt gebeld en er meerdere woningen tegelijk uitvallen ligt het niet aan jouw aansluiting specifiek. Oververhitten van een straatkast, dan zou je minder uitval in de nacht moeten zien?

Ff afwachten dan wat ze hier kunnen betekenen voor je.
Ik heb helaas geen smokeping of iets dergelijks draaien, maar het gebeurd ook in de nacht (specifieker dan dit heb ik het niet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18all2gZ79H8-MCqdL-WiAeEuHA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cEETfXJ18tbXoyOWdDfBdtsC.png?f=user_large

Nou zijn de nachten klam op het moment, maar ik heb toch het idee dat de boel niet moet oververhitten met 20 graden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics

adres in pb plz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
mrtl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Ik heb helaas geen smokeping of iets dergelijks draaien, maar het gebeurd ook in de nacht (specifieker dan dit heb ik het niet):

[Afbeelding]

Nou zijn de nachten klam op het moment, maar ik heb toch het idee dat de boel niet moet oververhitten met 20 graden :P.
Als het goed is moet het nu opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
Economics schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Super! Bedankt voor het checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:37
Economics schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Waarbij we dan toch geïnteresseerd zijn wat er in zo’n situatie dan aan de hand is.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
ernstoud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:45:
[...]

Waarbij we dan toch geïnteresseerd zijn wat er in zo’n situatie dan aan de hand is.
Iemand die teruggebeld werd door KPN zei dat er ergens een SFP module vervangen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
mrtl schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Iemand die teruggebeld werd door KPN zei dat er ergens een SFP module vervangen is.
Duidelijk. Wel bijzonder dat daar dan niet proactief monitoring op zit. Nu moet een klant klagen en heb je geluk dat op deze poort meerdere buren zaten zodat je wist dat de storing niet thuis zat.

Chapeau dat het nu wel snel opgelost is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Economics
ernstoud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Duidelijk. Wel bijzonder dat daar dan niet proactief monitoring op zit. Nu moet een klant klagen en heb je geluk dat op deze poort meerdere buren zaten zodat je wist dat de storing niet thuis zat.

Chapeau dat het nu wel snel opgelost is.
Klopt, SFP vervangen. Er is monitoring en proactief word er veel gedaan en bekeken. Soms glipt er wel eens wat langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Economics schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:38:
[...]

Klopt, SFP vervangen. Er is monitoring en proactief word er veel gedaan en bekeken. Soms glipt er wel eens wat langs
Bloemetje voor de klanten die het aanhangig maakten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Doet die experiabox ook updaten als je hem via een andere router aan internet hangt.

Ik moest even terugschakelen naar de EB (wat een ellende zeg) want mijn TV-ontvanger gaf een foutmelding.
Dan is altijd de eis dat ook de EB er tussen zit. Geen probleem, maar had hem nog niet aangesloten gehad.
Ging voorspoedig, maar dan doet hij 1000 updates of zo, dus kun je het eerste half uur zo weinig doen. Handiger om hem dan eerst aan internet te hangen, zijn updates laten doen en dan even terugschakelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
Cyberpope schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:23:
Doet die experiabox ook updaten als je hem via een andere router aan internet hangt.

Ik moest even terugschakelen naar de EB (wat een ellende zeg) want mijn TV-ontvanger gaf een foutmelding.
Dan is altijd de eis dat ook de EB er tussen zit. Geen probleem, maar had hem nog niet aangesloten gehad.
Ging voorspoedig, maar dan doet hij 1000 updates of zo, dus kun je het eerste half uur zo weinig doen. Handiger om hem dan eerst aan internet te hangen, zijn updates laten doen en dan even terugschakelen.
Ik kan het mis hebben, maar het lijkt mij dat dat niet gaat werken omdat de Experiabox "hardcoded" op PPPoE staat. Hierdoor zal deze dus proberen om een PPPoE sessie op te bouwen, terwijl een router DHCP doet.
Ook is het de vraag of de managementlaag van de EB benaderbaar is als er een extra router tussen zit (sommige ISP's (zoals Odido bijvoorbeeld) gebruiken hier soms ook een extra VLAN voor).

Ik sluit zelf de EB periodiek aan om deze z'n updates binnen te laten halen, zodat deze toch enigszins up-to-date blijft en zo dus niet zoals je zegt eerst een aantal updates achtereen binnen hoeft te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Sende115 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar het lijkt mij dat dat niet gaat werken omdat de Experiabox "hardcoded" op PPPoE staat. Hierdoor zal deze dus proberen om een PPPoE sessie op te bouwen, terwijl een router DHCP doet.
Ook is het de vraag of de managementlaag van de EB benaderbaar is als er een extra router tussen zit (sommige ISP's (zoals Odido bijvoorbeeld) gebruiken hier soms ook een extra VLAN voor).

Ik sluit zelf de EB periodiek aan om deze z'n updates binnen te laten halen, zodat deze toch enigszins up-to-date blijft en zo dus niet zoals je zegt eerst een aantal updates achtereen binnen hoeft te halen.
Ze zijn bezig met een automatische detectie modus

Na deze update kan heeft de Box 12 een automatisch scan op de manier van verbinden. Dat wil zeggen dat de Box het herkent als hij achter een andere modem/router is aangesloten en niet zelf de PPPoE verbinding kan opzetten. Hij zal dan terugvallen op DHCP client-modus voor het opzetten van een internetverbinding.

Er zitten nog wel wat haken en ogen aan. De webinterface is hierop nog niet voorbereid, en zal bij internet een rode foutstatus blijven aangeven. Tevens werkt deze internetverbinding dan alleen voor regulier internet. KPN telefonie en multicast live tv (VLAN 4) werken niet voor apparaten dan verbonden met de Box 12.

De V10A met KPN Software heeft deze mogelijkheid ook al. Voor de V10 en Box 14 volgt dit in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Zijn er Tweakers met KPN Box 12 en firmware V12.C.25.06.06 waarbij lokale clients geen IPv6 hebben? Sinds die laatste update moet ik handmatig IPv6 triggeren via de interface van de router en dat is ook nodig na een reboot van de box.

Daarnaast waren de instellingen van mijn extra 2,4 GHz wifinetwerk verdwenen.

Zie ook het topic bij KPN: https://community.kpn.com...are-v12-c-25-06-06-636423

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:32

thof

FP ProMod
ericafterdark schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:47:
Zijn er Tweakers met KPN Box 12 en firmware V12.C.25.06.06 waarbij lokale clients geen IPv6 hebben? Sinds die laatste update moet ik handmatig IPv6 triggeren via de interface van de router en dat is ook nodig na een reboot van de box.

Daarnaast waren de instellingen van mijn extra 2,4 GHz wifinetwerk verdwenen.

Zie ook het topic bij KPN: https://community.kpn.com...are-v12-c-25-06-06-636423
Even voor je gekeken en.... mijn IPv6 werkt niet volgens https://test-ipv6.com.
Inderdaad firmware V12.C.25.06.06 op de Box 12. Zodra ik via Thuisnetwerk en vervolgens IPv6, IPv6 prefix delegation op Aan zet, zie ik op mijn machine netjes een extra IPv6 adres verschijnen uit het juiste subnet. Daarna is de IPv6 test ook weer groen :)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Dat was hier ook direct na de update. De oplossing was om IPv6 via de webinterface even uit te zetten en daarna weer aan. Sindsdien is er geen reboot meer gedaan, dus ik weet niet of die hier wel persistent is. (Dat ga ik ook niet bewust testen trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
thof schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Even voor je gekeken en.... mijn IPv6 werkt niet volgens https://test-ipv6.com.
Inderdaad firmware V12.C.25.06.06 op de Box 12. Zodra ik via Thuisnetwerk en vervolgens IPv6, IPv6 prefix delegation op Aan zet, zie ik op mijn machine netjes een extra IPv6 adres verschijnen uit het juiste subnet. Daarna is de IPv6 test ook weer groen :)
Ja, niet best zo'n bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Commendatore schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:07:
Dat was hier ook direct na de update. De oplossing was om IPv6 via de webinterface even uit te zetten en daarna weer aan. Sindsdien is er geen reboot meer gedaan, dus ik weet niet of die hier wel persistent is. (Dat ga ik ook niet bewust testen trouwens.)
Ik kwam er dus per toeval achter omdat er ook iets mis ging met de instellingen van het extra draadloze netwerk. Niet echt een lekker gevoel bij de software op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 17:53

spaceboy

Op grote hoogte

Wij hebben nu een paar weken KPN en we gebruiken de Interactive TV app (op een LG tv, mocht dat relevant zijn). Echter, één keer per 3 dagen ofzo moeten we bij het aanzetten van de tv opnieuw inloggen. Dat is vrij irritant. Weet iemand hoe dit komt? (en vooral: wat eraan te doen is?)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46
spaceboy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:20:
Wij hebben nu een paar weken KPN en we gebruiken de Interactive TV app (op een LG tv, mocht dat relevant zijn). Echter, één keer per 3 dagen ofzo moeten we bij het aanzetten van de tv opnieuw inloggen. Dat is vrij irritant. Weet iemand hoe dit komt? (en vooral: wat eraan te doen is?)
Ik heb dat soms vaker dan anders maar verwacht dat het komt door een update van de app. Misschien even versienummers in de gaten houden als je weer mag inloggen?

Voordeel is wel dat ik mijn pincode ondertussen wel uit mijn hoofd weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 08:20
Sinds begin dit jaar heb ik regelmatig problemen met wegvallend internet via mijn modem. Eind mei heb ik hiervoor een nieuwe modem ontvangen, de V12B, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Helaas is het probleem sinds eergisteren weer terug.

Het internet valt op willekeurige momenten uit en blijft dan weg totdat ik de modem handmatig van de stroom haal en opnieuw opstart. In de webinterface van de modem zie ik op dat moment dat de internetverbinding "inactief" is en mijn IPv4-adres staat op 0.0.0.0.

Gisteren heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice. Zij hebben mij de modem laten resetten, en daarnaast is er een CAT6-kabel opgestuurd om deze tussen de Genexis ONT en de modem te plaatsen.

Het probleem is door de reset niet opgelost, Gisteravond en vandaag is het internet opnieuw meerdere keren weggevallen op exact dezelfde manier.

heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen? heb het idee dat de klantservices dit niet weet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
robero50 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:29:
Sinds begin dit jaar heb ik regelmatig problemen met wegvallend internet via mijn modem. Eind mei heb ik hiervoor een nieuwe modem ontvangen, de V12B, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Helaas is het probleem sinds eergisteren weer terug.

Het internet valt op willekeurige momenten uit en blijft dan weg totdat ik de modem handmatig van de stroom haal en opnieuw opstart. In de webinterface van de modem zie ik op dat moment dat de internetverbinding "inactief" is en mijn IPv4-adres staat op 0.0.0.0.

Gisteren heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice. Zij hebben mij de modem laten resetten, en daarnaast is er een CAT6-kabel opgestuurd om deze tussen de Genexis ONT en de modem te plaatsen.

Het probleem is door de reset niet opgelost, Gisteravond en vandaag is het internet opnieuw meerdere keren weggevallen op exact dezelfde manier.

heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen? heb het idee dat de klantservices dit niet weet namelijk.
Doe even een PB aan @Economics , misschien heeft hij tijd om even mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18

klinkt als defecte voeding helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is de voeding niet tegelijk met de modem vervangen? Tenzij hij dat niet gedaan heeft natuurlijk...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
Voeding is tegelijk met de modem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27

Is er binnenshuis iets veranderd rond die tijd?
Of misschien in de meterkast waar het modem staat?
Misschien de stekker van het modem in een ander stopcontact oid?
Is de NT uitgesloten/vervangen?
Heb je een eigen router die je direct op de glasvezel of NT kan aansluiten heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 26-06-2025 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
Bongoarnhem schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 04:36:
[...]

Is er binnenshuis iets veranderd rond die tijd?
Of misschien in de meterkast waar het modem staat?
Misschien de stekker van het modem in een ander stopcontact oid?
Is de NT uitgesloten/vervangen?
Heb je een eigen router die je direct op de glasvezel of NT kan aansluiten heb je dat al geprobeerd?
Er is niks veranderd in ons huis, ook niet aan de meterkast.
Ik heb maar een stopcontact in de buurt van de modem. wou binnenkort voor de zekerheid een nieuwe stopcontact plaatsten.

Is de NT waar de glasvezel binnenkomt en om zet naar ethernet? dan nee die is niet vervangen, ik was er al wel achter dat ik nog de oude versie heb hangen, de genexis titanium, volgens mij is deze versie al uit gefaseerd.

Ik heb jammer genoeg geen eigen router liggen, anders had ik inderdaad die al aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
[quote]robero50 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:48:
[...]

Er is niks veranderd in ons huis, ook niet aan de meterkast.
Ik heb maar een stopcontact in de buurt van de modem. wou binnenkort voor de zekerheid een nieuwe stopcontact plaatsten.

Is de NT waar de glasvezel binnenkomt en om zet naar ethernet? dan nee die is niet vervangen, ik was er al wel achter dat ik nog de oude versie heb hangen, de genexis titanium, volgens mij is deze versie al uit gefaseerd.

Ik heb jammer genoeg geen eigen router liggen, anders had ik inderdaad die al aangesloten.
De vraag is verlies je alleen de data verbinding of verlies je "licht" op je glasvezel.
Dat zou de helpdesk(2e lijn) moeten kunnen zien, dan kan je vanaf dat punt veder zoeken.

Licht verliezen is een probleem met je NT of de poort in de centrale.
Verlies je data dan ga je weer wat anders zoeken, dan kan het alsnog de poort zijn maar bijvoorbeeld ook het modem zelf. Dat is al vervangen dus dat lijkt me sterk, maar een configuratie fout op de poort in de centrale kan bijvoorbeeld ook. Is het na een vaste periode of is het een wispelturig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
Het probleem is wispelturig, soms komt het na een lange periode geen probleem te hebben gehad.

Ik weet niet of het licht verlies is. Ik zal wanneer de er weer uitvalt direct kpn bellen en doorvragen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Even snel een vraagje, 1 juli stopt mijn Odido glas 1gb.
Zit nu de V12b van de KPN te configureren (weer geen IP te veranderen blergh) en heb het modem even op mijn live kabel gezet.

Nu krijg ik geen internet, dus dat is schijnbaar nog niet live.
Op een of andere manier is de ingangsdatum 2 juli en in het contract staat dat ik een sms krijg als het live is.

Is dit allemaal correcte info? Of moet ik gaan bellen.

Bij Odido werkte het al een week van te voren, en ja dat is niet KPN dat begrijp ik. :+

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Bad Brains schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:19:
Zit nu de V12b van de KPN te configureren (weer geen IP te veranderen blergh) en heb het modem even op mijn live kabel gezet.

Op een of andere manier is de ingangsdatum 2 juli en in het contract staat dat ik een sms krijg als het live is.

Bij Odido werkte het al een week van te voren, en ja dat is niet KPN dat begrijp ik. :+
Odido belicht zelf. En twee belichters tegelijkertijd op 1 glasvezel bij de klant werkt niet. Dus als Odido stopt, moet je gepatched worden naar de KPN OLT (actie door een monteur). Gewoon die SMS afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
ernstoud schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Odido belicht zelf. En twee belichters tegelijkertijd op 1 glasvezel bij de klant werkt niet. Dus als Odido stopt, moet je gepatched worden naar de KPN OLT (actie door een monteur). Gewoon die SMS afwachten dus.
Die moet dan hier in de wijk kast denk ik?
Thanks.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Bad Brains schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Die moet dan hier in de wijk kast denk ik?
Thanks.
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-07 07:11
Interessant om te weten dat er een wijkkast actie nodig is als je van provider wisselt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
mark1111 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:26:
Interessant om te weten dat er een wijkkast actie nodig is als je van provider wisselt.
Alleen als je wordt gepatcht op een Odido OLT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Ik heb wat berichten verplaatst naar: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Bad Brains schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:19:

Ik zou sowieso even wachten met zaken instellen totdat het ding de kans heeft gehad de software te updaten. Anders heb je kans dat je vage problemen krijgt en dubbel werk kunt gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Commendatore op 29-06-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vraagje aan de mensen met een tv+ kastje ;)

NPO3 leest de ondertitels op. Vet irritant. Anders zenders doen het niet. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Die kids drukken ook overal op hahaha

Edit: ik lees over gos kanalen met opnames/terugkijken. Maar dit is de live uitzending op npo3.

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 01-07-2025 20:32 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
Tylen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:53:
Vraagje aan de mensen met een tv+ kastje ;)

NPO3 leest de ondertitels op. Vet irritant. Anders zenders doen het niet. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Die kids drukken ook overal op hahaha
Je zou onder Instellingen -> Toegankelijkheid -> Algemene instellingen kunnen controleren of een van de 3 "services" op Aan staat, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt op een probleem bij kpn zelf. GOS kanaal 193 is normaal en 3 is GOS geworden zo lijkt ;) Zie: https://community.kpn.com...zetten-583074/index2.html

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 19:22
Tylen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:11:
Lijkt op een probleem bij kpn zelf. GOS kanaal 193 is normaal en 3 is GOS geworden zo lijkt ;) Zie: https://community.kpn.com...zetten-583074/index2.html
Was een storing inderdaad: https://community.kpn.com...%2Dnpo%2Dzenders%2D635381

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 03:12
Hoop dat jullie hier advies kunnen geven:

Ik wilde na een tijdje weer gaan gamen (maand geleden alweer) via PS Portal en had hiervoor eerder paar maanden terug een extra 5GHz WiFi-netwerk aangemaakt.

Tot mijn verbazing was de SSID ineens verdwenen.
Toen ik inlogde op de GUI van mijn Box12-modem, zag ik dat de Extra WiFi-schakelaar op “off” stond. Toen ik deze weer inschakelde en probeer op te slaan, lukte maar niet. Zodra je op een ander deel klikt en weer teruggaat naar de Extra Wifi onder 5GHz, staat die weer uit.

Dit probleem treedt alleen op bij 5GHz; bij 2.4GHz worden de instellingen wél correct opgeslagen.

Ik heb inmiddels ook een factory reset uitgevoerd, maar dat loste het probleem helaas niet op.
Alvast dank!

Details:

Modem: Box12

Firmware: V12.C.25.06.06

Probleem: Extra 5GHz WiFi wordt niet opgeslagen

2.4GHz Extra WiFi werkt wél

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
@mohawk0618 Los van dat dit zou moeten werken, waarom wil je dit via een apart (gasten)netwerk doen en niet via de gewone SSID? Een nieuw SSID zorgt niet voor extra snelheid/prioriteit oid. Het gaat over dezelfde hardware en frequenties met alleen wat andere firewallregels vanwege dat het een gasten netwerk is.

(In theorie zijn meer SSIDs, meer "vervuiling" in de zendtijd dus krijg je er in theorie juist een langzamere verbinding van.)

[ Voor 54% gewijzigd door jongetje op 03-07-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 06:37
Ik heb nu toch zo iets geks... ben in het nieuwe huis van mijn tante het thuisnetwerk aan het aanleggen, maar er zijn allerlei dingen die niet werken.
Probeer ik in te loggen op het Box12 modem, krijg ik "ongeldig wachtwoord" terwijl ik dat net zelf heb ingesteld! Lijkt wel alsof het modem het wachtwoord vergeet zodra ik de ethernetkabel in de WAN poort steek en het ding online komt.
Probeer ik even later in te loggen op de servicetool van KPN om info over het type aansluiting op te zoeken, krijg ik "Gebruik Servicetool niet mogelijk. Zorg dat je thuis bent en verbonden met je eigen KPN netwerk".
Probeer ik de TV+ box te verbinden met een netwerkkabel, zegt hij doodleuk dat die niet (goed) is aangesloten en dat het maar via WiFi moet. Terwijl de twee lampjes van de LAN poort op het modem aan zijn gegaan.

Het lijkt wel of dit modem behekst is ofzo -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:54

vr6-only

Blub Blub

Jerrythafast schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:26:
Ik heb nu toch zo iets geks... ben in het nieuwe huis van mijn tante het thuisnetwerk aan het aanleggen, maar er zijn allerlei dingen die niet werken.
Probeer ik in te loggen op het Box12 modem, krijg ik "ongeldig wachtwoord" terwijl ik dat net zelf heb ingesteld! Lijkt wel alsof het modem het wachtwoord vergeet zodra ik de ethernetkabel in de WAN poort steek en het ding online komt.
Probeer ik even later in te loggen op de servicetool van KPN om info over het type aansluiting op te zoeken, krijg ik "Gebruik Servicetool niet mogelijk. Zorg dat je thuis bent en verbonden met je eigen KPN netwerk".
Probeer ik de TV+ box te verbinden met een netwerkkabel, zegt hij doodleuk dat die niet (goed) is aangesloten en dat het maar via WiFi moet. Terwijl de twee lampjes van de LAN poort op het modem aan zijn gegaan.

Het lijkt wel of dit modem behekst is ofzo -O-
Probeer eens een fabrieksreset van de Box12 en gebruik Firefox om op de Box12 te komen. Vooral het probleem met verkeerd wachtwoord herken ik en dat komt door een verlopen certificaat op de Box12. Is een bekend issue wat opgelost zou moeten zijn met de nieuwe modem software.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-07 18:52
Vanavond een interessante verstoring bij een buurman 5 huizen verderop. We hebben beide glasvezel van KPN. Beide een AON verbinding.
Hij had het probleem dat al een paar dagen zijn KPN modem na 30 seconden reset.
We hebben glas converter vervangen en modem. Die van mij werkt prima bij mij thuis (en zijn modem en glas converter ook bij mij). Ook hebben we de bekabeling van glas converter en de stroom aansluiting vervangen om alles uit te sluiten.

Op het einde zelfs een fabrieks reset op zijn modem maar het probleem blijft. Tenzij we de WAN kabel niet in de modem doen, dan blijft de modem up zonder reset.

Kan het zijn dat de apparatuur in de wijkcentrale een slechte port of port config heeft die een reset van de modem veroorzaakt?

Heb aangeraden KPN te bellen en de bevindingen te delen. Geen idee of een servicedesk dat zelf kan diagnostiseren of dat een 2e lijn op de apparatuur moet kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
pboelhouwer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:14:
Vanavond een interessante verstoring bij een buurman 5 huizen verderop. We hebben beide glasvezel van KPN. Beide een AON verbinding.
Hij had het probleem dat al een paar dagen zijn KPN modem na 30 seconden reset.
We hebben glas converter vervangen en modem. Die van mij werkt prima bij mij thuis (en zijn modem en glas converter ook bij mij). Ook hebben we de bekabeling van glas converter en de stroom aansluiting vervangen om alles uit te sluiten.

Op het einde zelfs een fabrieks reset op zijn modem maar het probleem blijft. Tenzij we de WAN kabel niet in de modem doen, dan blijft de modem up zonder reset.

Kan het zijn dat de apparatuur in de wijkcentrale een slechte port of port config heeft die een reset van de modem veroorzaakt?

Heb aangeraden KPN te bellen en de bevindingen te delen. Geen idee of een servicedesk dat zelf kan diagnostiseren of dat een 2e lijn op de apparatuur moet kijken.
Is het een shielded UTP kabel? Misschien eens een UTP zonder metalen geleiding proberen. Misschien heeft hij lekstromen in zijn stroom installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:34
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van KPN toe te voegen aan mijn Smokeping installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:19

elsinga

=8-)

(jarig!)
Vanaf waar draai je Smokeping?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:34
elsinga schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:30:
Vanaf waar draai je Smokeping?
Op een VPS, op onze eigen infrastructuur in BIT (ede)

https://bgp.tools/prefix/45.144.244.0/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
ikbenjoeri schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:08:
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van KPN toe te voegen aan mijn Smokeping installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.
Ik mis PON tov AON onderscheiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:19

elsinga

=8-)

(jarig!)
ikbenjoeri schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Op een VPS, op onze eigen infrastructuur in BIT (ede)

https://bgp.tools/prefix/45.144.244.0/24
Check! Kun je binnen Smokeping ook corrigeren voor jouw eigen verbinding? Want als jouw verbindig ineens +100ms ping doet, dan zie je dat bij alle grafiekjes terug. ;)

Leuk initiatief trouwens! Zie mijn sig voor IP adres, je mag me toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door elsinga op 12-07-2025 08:40 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
elsinga schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:40:
[...]

Check! Kun je binnen Smokeping ook corrigeren voor jouw eigen verbinding? Want als jouw verbindig ineens +100ms ping doet, dan zie je dat bij alle grafiekjes terug. ;)
Daarom lijkt me RIPE Atlas of Globalping een meer geschikte oplossing…

https://www.ripe.net/anal.../ripe-atlas/host-a-probe/
https://globalping.io/

Beiden bieden een software probe voor Docker of native Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:48
Witlof schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb dat soms vaker dan anders maar verwacht dat het komt door een update van de app. Misschien even versienummers in de gaten houden als je weer mag inloggen?

Voordeel is wel dat ik mijn pincode ondertussen wel uit mijn hoofd weet :+
ik heb wat jullie beide ervaren op LG (webos) de laatste update is van 2023, hoop dat er snel een nieuwe versie komt.
Moet steeds door of wel de pincode heen of wel pincode / wizard (5x next)

Daarnaast heb ik ook geregeld dat signaal wegvalt even heen en weer zappen werkt dan soms even.
maar echt stabiel is het niet.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46
diehard889 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:27:
[...]

ik heb wat jullie beide ervaren op LG (webos) de laatste update is van 2023, hoop dat er snel een nieuwe versie komt.
Moet steeds door of wel de pincode heen of wel pincode / wizard (5x next)

Daarnaast heb ik ook geregeld dat signaal wegvalt even heen en weer zappen werkt dan soms even.
maar echt stabiel is het niet.
Die wizard kan je ook overslaan (bovenin ergens).

Heb onlangs weer opnieuw moeten aanloggen.

Hier hapert het soms, maar signaal valt hier niet weg op mijn Samsung TV (Tizen is dat qua OS dacht ik).
Pagina: 1 ... 181 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen