Je verwacht zaken die alleen beschikbaar zijn op een duurdere Router. Je had vooraf ook kunnen kijken of de Box12 dit ondersteunt, je hebt niet voor niks een bedenktermijn van 14d nadat het abonnement is ingegaanMeNTaL_TO schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:39:
[...]
Wat ik opzich niet erg vind, mobiel kan ik delen over wifi in de buurt, wat ik liever zou zien, is dat ik mijn telefoon via USB sharing over het hele netwerk aan de box12 kan hangen (dit is KPN), maar nee, dat kan weer niet, dan moet ik een USB stick kopen bij KPN en daar weer een SIM in stoppen.
Waarom moet het zo nodeloos ingewikkeld?
Laat het me zo zeggen, je bent dan al snel een paar 100 euro verder (zeker een MESH systeem) en dat geld vind ik het verschil in beheer/controle niet waard.dunkiegaming schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:20:
[...]
Koop dan gewoon je eigen router. Genoeg die het ondersteunen evt via OpenWRT.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb een RT-AX53U (50 euro) en die heeft op zowel stock firmware en OpenWRT USB tethering/wan support.MeNTaL_TO schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:05:
[...]
Laat het me zo zeggen, je bent dan al snel een paar 100 euro verder (zeker een MESH systeem) en dat geld vind ik het verschil in beheer/controle niet waard.
True, maar dat is geen MESH systeem en dat is wat ik nu wel heb en ook weer terug wil. Bovendien wil ik dan ook gelijk de ONT eruit hebben.dunkiegaming schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:08:
[...]
Ik heb een RT-AX53U (50 euro) en die heeft op zowel stock firmware en OpenWRT USB tethering/wan support.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Sinds 3 dagen heeft de KPN box 12 bij mijn moeder weer problemen. De box blijft maar steeds herstarten. Soms blijft hij een kwartiertje werken en dan valt hij weer uit. Ze heeft sinds 3 jaar glasvezel en dit is nu al het 2e modem dat dit probleem vertoont. Zijn deze Box 12’s zo breekbaar of heeft ze gewoon pech? Ik heb al even gezocht en het schijnt dat het een voedingsadapter probleem zou kunnen zijn en het modem dan weer omgewisseld moet worden. Ik heb de stroom er natuurlijk al helemaal af gehad en ook een reset van het modem gedaan via het knopje en paperclip aan de achterkant. Is er nog iets anders wat ik zelf kan doen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als KPN dit standaard in het modem doet kost dat ook gewoon geld wat je via je abonnement weer betaald...MeNTaL_TO schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:05:
[...]
Laat het me zo zeggen, je bent dan al snel een paar 100 euro verder (zeker een MESH systeem) en dat geld vind ik het verschil in beheer/controle niet waard.
Dat kan zijn, maar als ik een eigen router neerzet, ga ik niet minder betalen.jongetje schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:15:
[...]
Als KPN dit standaard in het modem doet kost dat ook gewoon geld wat je via je abonnement weer betaald...
Klopt daarvoor moet je bij Freedom zijn. Scheelt 2 euro per maand als ik het goed onthouden heb.MeNTaL_TO schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:28:
[...]
Dat kan zijn, maar als ik een eigen router neerzet, ga ik niet minder betalen.
Je kunt langs een winkel voor een nieuwe adapter. Ook kan KPN gewoon een nieuwe adapter versturenPatrickC schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:15:
Sinds 3 dagen heeft de KPN box 12 bij mijn moeder weer problemen. De box blijft maar steeds herstarten. Soms blijft hij een kwartiertje werken en dan valt hij weer uit. Ze heeft sinds 3 jaar glasvezel en dit is nu al het 2e modem dat dit probleem vertoont. Zijn deze Box 12’s zo breekbaar of heeft ze gewoon pech? Ik heb al even gezocht en het schijnt dat het een voedingsadapter probleem zou kunnen zijn en het modem dan weer omgewisseld moet worden. Ik heb de stroom er natuurlijk al helemaal af gehad en ook een reset van het modem gedaan via het knopje en paperclip aan de achterkant. Is er nog iets anders wat ik zelf kan doen?
Ik heb de adapter nog even bekeken en deze heeft een serienummer dat met MSG begint en op het KPN forum worden deze genoemd als problematisch.mad-dog schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:21:
[...]
Je kunt langs een winkel voor een nieuwe adapter. Ook kan KPN gewoon een nieuwe adapter versturen
Edit: Er is een service tool hiervoor het blijkt, maar die werkt weer eens niet.
https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen
“Oeps, er gaat iets mis”.
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 27-04-2025 19:41 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zit nu bij Ziggo en wil overstappen op glasvezel van Odido of KPN. Inmiddels ben ik erachter dat ik liever voor zekerheid ga en KPN wil gaan aanvragen.
Bij Ziggo had ik 400/40 wat erg lekker was, eergisteren teruggezet naar 100/25 om de kosten te drukken. Bij KPN zit ik te denken aan 200/200, maar ik zou ook de eerste 6 maanden kunnen kiezen voor 500/500 en daarna verlagen naar 200/200 voor een kleine meerprijs.
Is dat een merkbaar verschil tussen die twee snelheden? We zijn met zijn tweeën, streamen, werken thuis, uploaden niet veel (behalve backups van iCloud) en downloaden ook vrijwel niets. Ik denk zelf dat 200/200 gewoon prima is, maar voor die meerprijs kan 500/500 wel lekker zijn.
Wat is jullie advies?
Bij Ziggo had ik 400/40 wat erg lekker was, eergisteren teruggezet naar 100/25 om de kosten te drukken. Bij KPN zit ik te denken aan 200/200, maar ik zou ook de eerste 6 maanden kunnen kiezen voor 500/500 en daarna verlagen naar 200/200 voor een kleine meerprijs.
Is dat een merkbaar verschil tussen die twee snelheden? We zijn met zijn tweeën, streamen, werken thuis, uploaden niet veel (behalve backups van iCloud) en downloaden ook vrijwel niets. Ik denk zelf dat 200/200 gewoon prima is, maar voor die meerprijs kan 500/500 wel lekker zijn.
Wat is jullie advies?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
200/200 is dan gewoon prima.THE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:30:
Ik zit nu bij Ziggo en wil overstappen op glasvezel van Odido of KPN. Inmiddels ben ik erachter dat ik liever voor zekerheid ga en KPN wil gaan aanvragen.
Wat is jullie advies?
Ik raad KPN wel aan voor stabiliteit.
Mijn buurman had KPN is naar Odido gegaan maar gaat weer terug naar KPN niet stabiel genoeg en ze kinderen klaagde over te hoge pingtijden met gamen die waren sinds odido skyhigh gegaan en de verbinding was net een jojo niet constant (hij kan het niet getroffen hebben natuurlijk) maar ik lees meer van dit soort taferelen over Odido
Ja, Odido gaat bij ons ook over KPN Netwerk, maar ik heb ook te maken met het geleverde modem en met de klantenservice. Bij KPN weet ik dat dat wel goed zit. We hebben ook KPN Mobiel, dus nog wat extra voordelen.mgiebels schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:36:
[...]
200/200 is dan gewoon prima.
Ik raad KPN wel aan voor stabiliteit.
Mijn buurman had KPN is naar Odido gegaan maar gaat weer terug naar KPN niet stabiel genoeg en ze kinderen klaagde over te hoge pingtijden met gamen die waren sinds odido skyhigh gegaan en de verbinding was net een jojo niet constant (hij kan het niet getroffen hebben natuurlijk) maar ik lees meer van dit soort taferelen over Odido
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Gaat bij de meeste over het KPN netwerk idd naar centrale.THE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:42:
[...]
Ja, Odido gaat bij ons ook over KPN Netwerk, maar ik heb ook te maken met het geleverde modem en met de klantenservice. Bij KPN weet ik dat dat wel goed zit. We hebben ook KPN Mobiel, dus nog wat extra voordelen.
Maar in de centrale gaat hij dan met patch kabel naar Odido appratuur waar in dit geval dan de bottleneck zit bij mijn buurman en bij meerdere.
en inderdaad met KPN mobiel heb je ook voordelen als je tv erbij neemt.
TV is bij odido trouwens ook om te huilen en mobiel ook helaas.
Heb helaas Odido in me werk telefoon is wel lekker rustig ongeveer 90% van de tijd geen bereik.
Volgens mij kan je tijdens je contract niet meer verlagen bij KPN. Wel de snelheid verhogen.THE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:30:
Wat is jullie advies?
Dank voor het bevestigen!mad-dog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:25:
[...]
Wel, dat kan altijd. Je verliest alleen de korting als deze nog aanwezig is
Uiteindelijk gekozen voor Sneller Glasvezel 200. Is voor ons snel genoeg en best spot.
Hoop alleen dat het niet zo fluctueert in snelheid zoals bij m’n ouders, onze Ziggo lijn is zeer stabiel: continu 400/25.
Snelheid zal altijd afhankelijk zijn van je binnenshuis apparatuur, zeker bij dit soort relatief lage snelheden. Heb nog nooit iets anders gezien dag 940/940 thuisTHE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:27:
[...]
Dank voor het bevestigen!
Uiteindelijk gekozen voor Sneller Glasvezel 200. Is voor ons snel genoeg en best spot.
Hoop alleen dat het niet zo fluctueert in snelheid zoals bij m’n ouders, onze Ziggo lijn is zeer stabiel: continu 400/25.
het valt en staat bij goede Wifi, en dan moet je zeker niet de Wifi gebruiken die meegeleverd wordt op je modem van de internetprovider. dan weet je zeker dat je iets krijgt niet voldoet.mad-dog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:33:
[...]
Snelheid zal altijd afhankelijk zijn van je binnenshuis apparatuur, zeker bij dit soort relatief lage snelheden. Heb nog nooit iets anders gezien dag 940/940 thuis
dan kan je wel 500mbit internet hebben maar als je een gigantische latency/loss hebt omdat je wifi niet goed is dan heb je nog niks.
dat is natuurlijk ook het verdienmodel van die providers: hopen dat je dan maar sneller internet afneemt om het snelheidsprobleem op te lossen (wat je niet doet, beter koop je goede wifi spullen)
A wise man's life is based around fuck you
Hier drie UniFi AP’s en daar al jaren tevreden over. Die zorgen voor een goede wifi. Elke speedtest die ik in huis doe geeft me nu de maximale snelheid. Als KPN dat ook doet ben ik tevreden.Zwelgje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:36:
[...]
het valt en staat bij goede Wifi, en dan moet je zeker niet de Wifi gebruiken die meegeleverd wordt op je modem van de internetprovider. dan weet je zeker dat je iets krijgt niet voldoet.
dan kan je wel 500mbit internet hebben maar als je een gigantische latency/loss hebt omdat je wifi niet goed is dan heb je nog niks.
dat is natuurlijk ook het verdienmodel van die providers: hopen dat je dan maar sneller internet afneemt om het snelheidsprobleem op te lossen (wat je niet doet, beter koop je goede wifi spullen)
Laat het ons wel wetenTHE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:56:
[...]
Hier drie UniFi AP’s en daar al jaren tevreden over. Die zorgen voor een goede wifi. Elke speedtest die ik in huis doe geeft me nu de maximale snelheid. Als KPN dat ook doet ben ik tevreden.
Zal ik doen, ik lees alleen maar voordelen en prachtige verhalen over glasvezel. Ik houd niet zo van veranderingen en als iets werkt laat ik het liever zoals het is, vandaar lach bij Ziggo gebleven. Nu ze echt niets meer voor bestaande klanten doen, waag ik de gok. Heel benieuwd!
Bij mijn schoonvader is er geen mogelijkheid om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Zijn hier door KPN ondersteunde oplossingen voor? Of is er geen oplossing en kan geen glasvezel gebruikt worden van KPN?
Nee, KPN ondersteunt alleen een rechtstreekse UTP verbinding tussen de ONT en het modem, sorry.MajaMestreech schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:48:
Bij mijn schoonvader is er geen mogelijkheid om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Zijn hier door KPN ondersteunde oplossingen voor? Of is er geen oplossing en kan geen glasvezel gebruikt worden van KPN?
Daarnaast is het bijna altijd wel mogelijk op de één of andere manier een kabel te trekken, maar soms is dat wel extreem lastig.
Bevind het glasvezel aansluitpunt zich soms buitenshuis?MajaMestreech schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:48:
Het is een seniorenwoning 2 etages. De glasvezel van beide woningen is aangelegd in de meterkast van de beneden woning, de onderburen van mijn schoonvader.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:00:
[...]
Bevind het glasvezel aansluitpunt zich soms buitenshuis?
Mijn schoonvader heeft nu xDSL en heeft automatisch zo'n zwart kastje ontvangen om aan te sluiten op het glasvezel aansluitpunt. Vervolgens nu een e-mail ontvangen om zelf dat zwarte kastje aan te sluiten op de Experia box. Dit gaat dus niet.
Ik ga morgen met KPN bellen wat te doen.
Is het ISRA punt van de DSL verbinding ook aanwezig in de meterkast van de benedenwoning of heeft de bovenwoning een eigen meterkast waar deze aanwezig is?MajaMestreech schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:10:
[...]
Het is een seniorenwoning 2 etages. De glasvezel van beide woningen is aangelegd in de meterkast van de beneden woning, de onderburen van mijn schoonvader.
Mijn schoonvader heeft nu xDSL en heeft automatisch zo'n zwart kastje ontvangen om aan te sluiten op het glasvezel aansluitpunt. Vervolgens nu een e-mail ontvangen om zelf dat zwarte kastje aan te sluiten op de Experia box. Dit gaat dus niet.
Ik ga morgen met KPN bellen wat te doen.
Als de bovenwoning een eigen meterkast heeft zou ik even bij KPN vragen of ze de FTU kunnen verplaatsen.
Ik denk trouwens dat je hiervoor bij KPN Netwerk moet zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-05-2025 23:21 ]
Nog meer mensen hier problemen met hun (witte) SuperWifi 1 punten na de laatste KPN box 12 update? Bij mij werken de twee punten die ik al jaren heb sinds een aantal dagen niet meer. In eerste instantie groen knipperend lampje, na een reset blijft ie op paars hangen.
Vanochtend de helpdesk gebeld en de jongen die ik aan de lijn had was verdacht snel met het aanmaken van een tweedelijns ticket. Werd vanmiddag terug gebeld door iemand van de tweedelijns support maar kon niet opnemen. Voicemail afgeluisterd en daarin gaf de medewerker aan dat ik twee nieuwe (zwarte) SuperWifi 2 punten krijg. Later ook een vrij standaard mail gekregen waarin dit bevestigd werd. Net de track en trace ontvangen, ze worden morgen bezorgd.
Dit snelle handelen doet me vermoeden dat ze een serieus probleem hebben met de combinatie geupdate Box 12 en SuperWifi 1. Zal wel een duur geintje zijn voor ze...
Vanochtend de helpdesk gebeld en de jongen die ik aan de lijn had was verdacht snel met het aanmaken van een tweedelijns ticket. Werd vanmiddag terug gebeld door iemand van de tweedelijns support maar kon niet opnemen. Voicemail afgeluisterd en daarin gaf de medewerker aan dat ik twee nieuwe (zwarte) SuperWifi 2 punten krijg. Later ook een vrij standaard mail gekregen waarin dit bevestigd werd. Net de track en trace ontvangen, ze worden morgen bezorgd.
Dit snelle handelen doet me vermoeden dat ze een serieus probleem hebben met de combinatie geupdate Box 12 en SuperWifi 1. Zal wel een duur geintje zijn voor ze...
Aansluitpunt van de DSL is aanwezig in de eigen meterkast van de boven woning. Idem voor b.v. het Ziggo Kabel aansluitpunt is gewoon aanwezig in de bovenwoning. Dit is gedaan gedurende de bouw van de woningen.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:18:
[...]
Is het ISRA punt van de DSL verbinding ook aanwezig in de meterkast van de benedenwoning of heeft de bovenwoning een eigen meterkast waar deze aanwezig is?
Als de bovenwoning een eigen meterkast heeft zou ik even bij KPN vragen of ze de FTU kunnen verplaatsen.
Ik denk trouwens dat je hiervoor bij KPN Netwerk moet zijn.
Wellicht dat iemand in het [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud je nog kan helpen bij deze situatie!MajaMestreech schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:10:
[...]
Aansluitpunt van de DSL is aanwezig in de eigen meterkast van de boven woning. Idem voor b.v. het Ziggo Kabel aansluitpunt is gewoon aanwezig in de bovenwoning. Dit is gedaan gedurende de bouw van de woningen.
Ik zal nog iets meer detail geven. Je sluit een contract voor 2 jaar af. Er staat bij 200 Mbit/s eerste jaar betaal je 35 euro, het tweede jaar 43 euro. Er wordt door een KPN verkoper aan de deur gezegd "Neem maar 1 Gbit/s snelheid, dat kost ook 35 euro, je kunt altijd nog je snelheid verlagen". En dus ga je na 1 jaar je snelheid verlagen naar 200 Mbit/s. En dan krijg je te horen dat je dan 50 euro per maand gaat betalen voor 200 Mbit/s.THE_BASE schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:58:
[...]
Ik vind dit persoonlijk gewoon ook een heel warrig verhaal, waarom zou je na 12 maanden nog korting moeten krijgen?
Inderdaad moet je soms om een UTP kabel te trekken door wat hoepels springen maar ik zeg altijd "waar een wil is, is een weg".Wildfire schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:51:
[...]
Nee, KPN ondersteunt alleen een rechtstreekse UTP verbinding tussen de ONT en het modem, sorry.
Daarnaast is het bijna altijd wel mogelijk op de één of andere manier een kabel te trekken, maar soms is dat wel extreem lastig.
Bij mij ook 2 maanden geleden maar 25 meter kabel getrokken omdat de meterkast zich niet op een gunstige plek bevindt.
2 uurtjes werken, boren etc. en klaar.
Je moet het er voor over hebben maar 1x gedaan is klaar voor altijd.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Goed om te horen dat je de basis op orde hebt! ik heb die dingen ook en ben er tevreden mee.THE_BASE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:56:
[...]
Hier drie UniFi AP’s en daar al jaren tevreden over. Die zorgen voor een goede wifi. Elke speedtest die ik in huis doe geeft me nu de maximale snelheid. Als KPN dat ook doet ben ik tevreden.
ga over 3 week over op glasvezel van KPN dochter youfone. 100mbit/100mbit wat voor 2 persoonshouden die TV kijken via een app en wat mail lezen en thuiswerken dikke prima is.
(en ja dat heb ik gemeten met wat snmp graphs uit mijn eigen firewall
A wise man's life is based around fuck you
Dat je het je niet kan voorstellen prima, maar 50 euro was gewoon de prijs in 2024. Voor het geval je het was ontgaan, ik werk zelf bij KPNmark1111 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:34:
[...]
Het gaat om een kennis van mij. Daar is Glasvezel in de wijk aangelegd en dan komt er een KPN verkoper aan de deur. Het is dus het eerste glasvezelabonnement bij KPN. Ik ga nog wel navragen wat er dan in dat 2 jarige contract stond (was dacht ik op 1 april 2024 ingegaan), maar kan mij niet voorstellen dat daar 50 euro staat na 1 jaar voor 200 Mbit/s. Maar op aanraden van de KPN verkoper was dus een 2 jarig contract afgesloten van 1 Gb/s waarbij je altijd nog probleemloos kon switchen naar een lagere snelheid volgens de verkoper. Dus weet niet precies wat er in dat contract gaat staan dan. In ieder geval is mijn kennis verre van tevreden over de gang van zaken.
Ik kreeg net het contract binnen, maar vind dit een bijzonder stukje tekst. En niet over de marge, wel over de 20 mbps upload. Is dat een fout en gebaseerd op een oud abonnement/DSL, @mad-dog
Overigens zie ik op de website nog oude bedragen staan. Hoe weet ik zeker dat ik Glasvezel krijg? https://www.kpn.com/sneller-internet-thuis
Overigens zie ik op de website nog oude bedragen staan. Hoe weet ik zeker dat ik Glasvezel krijg? https://www.kpn.com/sneller-internet-thuis
:strip_exif()/f/image/jcLgPEroEpPCG6wx04rfnEa1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 17-05-2025 19:32 ]
Dit betreft DSL(waarbij er überhaupt geen cap op upload is). Ook bij glasvezel wil dit nog wel eens gecommuniceerd worden, maar poortprofiel staat sinds ca 2 jaar op synchrone snelheid ingesteld.THE_BASE schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:28:
Ik kreeg net het contract binnen, maar vind dit een bijzonder stukje tekst. En niet over de marge, wel over de 20 mbps upload. Is dat een fout en gebaseerd op een oud abonnement/DSL, @mad-dog
[Afbeelding]
Het was overigens kosteloos aan te passen naar synchrone snelheid(op de factuur heet dit Glasvezel Upgrade)
Je bent snel, thanks!mad-dog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Dit betreft DSL(waarbij er überhaupt geen cap op upload is). Ook bij glasvezel wil dit nog wel eens gecommuniceerd worden, maar poortprofiel staat sinds ca 2 jaar op synchrone snelheid ingesteld.
Het was overigens kosteloos aan te passen naar synchrone snelheid(op de factuur heet dit Glasvezel Upgrade)
Zelf niet (ik heb mijn SuperWifi-punten vervangen door een TP-Link set vanwege regelmatige problemen ermee) maar een klant van me wel. 3 SuperWifi-punten die in eerste instantie continu groen bleven knipperen, modem en alles al eens van de stroom laten halen maar dat loste niks op. Geprobeerd de zooi te resetten en toen bleven ze paars. Twee keer met KPN gebeld en beide keren een andere methode van resetten te horen gekregen waarbij de 2e wel de ontzettend idioot was (een voor een doen en na iedere SW een uur wachtenweebl schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:34:
Nog meer mensen hier problemen met hun (witte) SuperWifi 1 punten na de laatste KPN box 12 update? Bij mij werken de twee punten die ik al jaren heb sinds een aantal dagen niet meer. In eerste instantie groen knipperend lampje, na een reset blijft ie op paars hangen.

Van een andere klant van me hoorde ik vanmiddag ook dat ie problemen er mee had en niet meer werkend had gekregen, was ie in een KPN-winkel geweest en hebben ze hem een gratis monteur en 3 nieuwe SW-punten aangeboden.
Ik ga dus inderdaad ook denken dat er wat niet helemaal lekker gaat met die update van de Box 12 en SW1.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Kijk eens op forum.kpn.com heel veel klachten, ik had het zelf ook, oplossing is of update box12/SW1 afwachten, of heel veel gaan klagen, terugbel verzoeken inschieten en wachten tot ze met een swap naar SW2 komen (dat laatste hebben ze bij mij gedaan (en nog een aantal anderen) probleem gelijk opgelost.weebl schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:34:
Tipje mijner zijds, zet IPv6 uit, die geeft 2 adressen uit waardoor je SW niet meer werkt en gebruik de app en niet je overzicht in je modem, die klopt namelijk gewoon niet, de app wel.
Ja, zag inderdaad ook op het KPN forum dat ik niet de enige was.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:30:
[...]
Kijk eens op forum.kpn.com heel veel klachten, ik had het zelf ook, oplossing is of update box12/SW1 afwachten, of heel veel gaan klagen, terugbel verzoeken inschieten en wachten tot ze met een swap naar SW2 komen (dat laatste hebben ze bij mij gedaan (en nog een aantal anderen) probleem gelijk opgelost.
Tipje mijner zijds, zet IPv6 uit, die geeft 2 adressen uit waardoor je SW niet meer werkt en gebruik de app en niet je overzicht in je modem, die klopt namelijk gewoon niet, de app wel.
Hier staan inmiddels twee nieuwe zwarte SuperWifi 2. Heeft me één telefoontje van 10 minuten naar de servicedesk gekost. Dus heel veel klagen was niet nodig. Of ik heb mazzel gehad, of er is nieuw beleid waarbij ze alles gewoon omwisselen. Moet de oude witte SuperWifi's wel terugsturen. Maar goed, daar heb ik toch niks aan nu.
Bij mij c.q. schoonvader helaas een woning van de woningbouw vereniging, dus daar mag je niet zomaar boren en kabels trekken.snah001 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:56:
[...]
Inderdaad moet je soms om een UTP kabel te trekken door wat hoepels springen maar ik zeg altijd "waar een wil is, is een weg".
Bij mij ook 2 maanden geleden maar 25 meter kabel getrokken omdat de meterkast zich niet op een gunstige plek bevindt.
2 uurtjes werken, boren etc. en klaar.
Je moet het er voor over hebben maar 1x gedaan is klaar voor altijd.
Dinsdag komt een monteur en hopelijk is zijn conclusie ook dat glasvezel niet gaat werken en dat dus gewoon de koper verbinding behouden kan blijven.
@MajaMestreech Ik hoop voor hem dat het wel lukt. Ze gaan echt voor een paar woningen niet een complete telefooncentrale tot het einde der jaren in de lucht houden omdat de verhuurder niet wil meewerken en alleen dsl geleverd kan worden.
Klinkt als dit verhaal.MajaMestreech schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Bij mij c.q. schoonvader helaas een woning van de woningbouw vereniging, dus daar mag je niet zomaar boren en kabels trekken.
Dinsdag komt een monteur en hopelijk is zijn conclusie ook dat glasvezel niet gaat werken en dat dus gewoon de koper verbinding behouden kan blijven.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dat is een misverstand. Huurders hebben het recht om gaten te boren en draden te trekken. Bij het einde van de huur dienen de achtergebleven gaten dichtgemaakt te worden.MajaMestreech schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Bij mij c.q. schoonvader helaas een woning van de woningbouw vereniging, dus daar mag je niet zomaar boren en kabels trekken.
Hi,
Ik ben recentelijk verhuis naar een woning met XGS-Pon ipv AON, een Unifi dream machine rechstreeks aansluiten + online komen op de Genexis NTU was een fluitje van een cent.
Op de Nokia NTU met een UCG-Fiber is me dit nog niet gelukt, met de mij bekende configuratie gegevens: PPoE, login+ww internet / internet + VLANID: 6. Ik heb zelfs een Mac-spoof geprobeerd adhv de kpnbox12(Sagemcom)
Ik zie rx / tx verkeer tussen NTU en UCG-Fiber als ik hem lokaal configureer ...
Wellicht zie ik iets over het hoofd ? Heb de KPN fora geprobeerd en hier kan ik ook niks vinden icm UCG Fiber ...
Bijvoorbaat dank !
Ik ben recentelijk verhuis naar een woning met XGS-Pon ipv AON, een Unifi dream machine rechstreeks aansluiten + online komen op de Genexis NTU was een fluitje van een cent.
Op de Nokia NTU met een UCG-Fiber is me dit nog niet gelukt, met de mij bekende configuratie gegevens: PPoE, login+ww internet / internet + VLANID: 6. Ik heb zelfs een Mac-spoof geprobeerd adhv de kpnbox12(Sagemcom)
Ik zie rx / tx verkeer tussen NTU en UCG-Fiber als ik hem lokaal configureer ...
Wellicht zie ik iets over het hoofd ? Heb de KPN fora geprobeerd en hier kan ik ook niks vinden icm UCG Fiber ...
Bijvoorbaat dank !
En die Nokia NTU is wel bij KPN geregistreerd?Vliegtuigje schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:31:
Hi,
Bijvoorbaat dank !
Hi,ernstoud schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:29:
[...]
En die Nokia NTU is wel bij KPN geregistreerd?
Dank voor je snelle reactie !
Denk het wel ? zo is de aansluiting medio Maart j.l. door KPN opgeleverd icm de XPBox 12.
Sindsdien werkt het verder allemaal naar behoren, anders dan dat we nu de bekabeling en switches e.d. aangesloten hebben en gereed zijn om over te schakelen naar het Unifi ecosysteem. Waarbij de UCG-Fiber router geen internet ziet maar wel continu 100kb tx / rx packets heeft om de 3 seconden op de Wanpoort, dus ik denk dat er iets in de PPoE handshake misgaat ... alleen ik kan op dit moment er nog geen laptop aanhangen om op de interface in te loggen / cli verbinding op te zetten.
Ik hoor het graag !
Mvg,
Marc
Ah, ik denk dat je eerste bericht wat onduidelijk was: “… online komen op de Genexis NTU was een fluitje van een cent. Op de Nokia NTU met een UCG-Fiber is me dit nog niet gelukt, …”Vliegtuigje schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:42:
[...]
Hi,
Dank voor je snelle reactie !
Denk het wel ? zo is de aansluiting medio Maart j.l. door KPN opgeleverd icm de XPBox 12.
Sindsdien werkt het verder allemaal naar behoren, anders dan dat we nu de bekabeling en switches e.d. aangesloten hebben en gereed zijn om over te schakelen naar het Unifi ecosysteem. Waarbij de UCG-Fiber router geen internet ziet maar wel continu 100kb tx / rx packets heeft om de 3 seconden op de Wanpoort, dus ik denk dat er iets in de PPoE handshake misgaat ... alleen ik kan op dit moment er nog geen laptop aanhangen om op de interface in te loggen / cli verbinding op te zetten.
Ik hoor het graag !
Mvg,
Marc
Die Genexis NTU was AON in het vorige huis denk ik?
Door KPN is aangegeven dat het abonnement opgeleverd is?
Dan kan een KPN medewerker hier misschien even kijken, bijvoorbeeld @mad-dog .
@Vliegtuigje geef maar een PM met gegevens, dan kijk ik morgenochtend even. Begrijp ik het goed dat je geen SFP in je UCG hebt maar gewoon via een ONT?ernstoud schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Ah, ik denk dat je eerste bericht wat onduidelijk was: “… online komen op de Genexis NTU was een fluitje van een cent. Op de Nokia NTU met een UCG-Fiber is me dit nog niet gelukt, …”
Helemaal gelijk, ik heb hem wat vluchtig opgesteld. Mijn excuses.ernstoud schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Ah, ik denk dat je eerste bericht wat onduidelijk was: “… online komen op de Genexis NTU was een fluitje van een cent. Op de Nokia NTU met een UCG-Fiber is me dit nog niet gelukt, …”
Kom vanuit een woning met een AON aansluiting (Reggefiber gebied) met een Genexis NTU, waarop via RJ-45 een Dream Machine SE zat aangesloten.
Nu in een woning met een XGS-PON (KPN InternetNL gebied) met een Nokia NTU waarop via RJ-45 een UCG Fiber zat aangesloten (nu weer even terug op de Box12)
Zou zo maar kunnen dat het abbonement nog niet helemaal is opgeleverd ... immers we hebben 3 - 4 weken op 4G modem gezeten oid.
Ik zal morgen wel even bellen.
Klopt, gewoon standaard aansluiting zoals ik het ook had op m'n vorige adres.mad-dog schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:56:
[...]
@Vliegtuigje geef maar een PM met gegevens, dan kijk ik morgenochtend even. Begrijp ik het goed dat je geen SFP in je UCG hebt maar gewoon via een ONT?
Okidoki, moment.
nou...schoonvader is 86 en staat ingeschreven voor een andere woning. Tevens is het niet dat de VERhuurder niet WIL meewerken maar de HUURDER KAN hier niet in meewerken door beperkingen van de woningbouwvereniging. De Woningbouwvereniging zal zeggen om dan maar over te stappen op Ziggo, zeker voor een volgende bewoner. Die aansluiting is wel aanwezig.jongetje schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:11:
@MajaMestreech Ik hoop voor hem dat het wel lukt. Ze gaan echt voor een paar woningen niet een complete telefooncentrale tot het einde der jaren in de lucht houden omdat de verhuurder niet wil meewerken en alleen dsl geleverd kan worden.
Hier in Lelystad, vanaf vanmorgen 09:00 uur geen glasvezel meer, en het lampje GLAS op de NT is ook uit.
Meer mensen hier last van ??
Lijkt geen algemene storing te zijn, en ook niet in alleen in Lelystad (of een deel daarvan). Geen storingen bekend bij het Netwerk Centrum.Gondelier schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:53:
Hier in Lelystad, vanaf vanmorgen 09:00 uur geen glasvezel meer, en het lampje GLAS op de NT is ook uit.
Lampje Glas betekent geen verbinding met de PoP. Dus een losgetrokken patch of een graafschade buiten.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb de berichten over snelheid verlagen en wat dat doet met de prijs verhuisd naar: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen.
@Barre73Barre73 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:02:
[...]
Lijkt geen algemene storing te zijn, en ook niet in alleen in Lelystad (of een deel daarvan). Geen storingen bekend bij het Netwerk Centrum.
Lampje Glas betekent geen verbinding met de PoP. Dus een losgetrokken patch of een graafschade buiten.
Dankjewel 🙏 voor de reactie, dan wachten we het gewoon af.
Ik heb het wel al gemeld vanmorgen 👍
@Barre73Barre73 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:02:
[...]
Lijkt geen algemene storing te zijn, en ook niet in alleen in Lelystad (of een deel daarvan). Geen storingen bekend bij het Netwerk Centrum.
Het is waarschijnlijk wel iets hardnekkigs, nu (16:00 uur) bij all buren en overburen geïnformeerd , maar NIEMAND heeft glasvezel internet.
Maar ik heb geduld, er zijn ergere dingen in de wereld.
Dat is vlot: vrijdag KPN Glasvezel besteld, nu het modem hangen en het werkt. Dat was vroeger toen ik overstapte wel anders. Dikke pluim!
[ Voor 40% gewijzigd door THE_BASE op 19-05-2025 17:23 ]
Hier ook, Lelystad, vanaf vanochtend geen link meer op glas. Jammer dat KPN geen details deelt. Misschien komt dat nog wel.
Ik frut, dus ik epibreer
@pistolepistole schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:52:
Hier ook, Lelystad, vanaf vanochtend geen link meer op glas. Jammer dat KPN geen details deelt. Misschien komt dat nog wel.
Ook hier alles weer werkend.
Vanochtend nog eens met KPN gebeld, eerst iemand die beweerde dat we met de superwifi-punten naar een KPN-winkel moesten gaan en dan zouden zij het daar testen. Als ze defect waren en buiten garantie vielen (2 jaar) dan moesten we maar nieuwe aanschaffen. Dat het niet meer werkte na een update van KPN maakte totaal niets uit, gevraagd naar iemand die wat meer kon betekenen ging niet want die medewerkers "bestaan niet". Verbinding verbroken, opnieuw gebeld, andere medewerker aan de telefoon die het doorzette naar een andere afdeling en ik zou binnen 2 dagen worden teruggebeld. Vanmiddag al telefoon, de SW1's worden omgeruild voor SW2's.FlipFluitketel schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Zelf niet (ik heb mijn SuperWifi-punten vervangen door een TP-Link set vanwege regelmatige problemen ermee) maar een klant van me wel. 3 SuperWifi-punten die in eerste instantie continu groen bleven knipperen, modem en alles al eens van de stroom laten halen maar dat loste niks op. Geprobeerd de zooi te resetten en toen bleven ze paars. Twee keer met KPN gebeld en beide keren een andere methode van resetten te horen gekregen waarbij de 2e wel de ontzettend idioot was (een voor een doen en na iedere SW een uur wachten).
Van een andere klant van me hoorde ik vanmiddag ook dat ie problemen er mee had en niet meer werkend had gekregen, was ie in een KPN-winkel geweest en hebben ze hem een gratis monteur en 3 nieuwe SW-punten aangeboden.
Ik ga dus inderdaad ook denken dat er wat niet helemaal lekker gaat met die update van de Box 12 en SW1.
Sommige medewerkers

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Toch even een vraag, puur vanuit interesse: als ik een speedtest doe haal ik 200 mbit download en 235 mbit upload. Wat komt die +35 vandaan bij de upload?
Wijze les: bel nooit overdag. De kans dat je dan een medewerker aan de lijn die krijgt die voor een externe partner werkt is nogal grootFlipFluitketel schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:11:
[...]
Vanochtend nog eens met KPN gebeld, eerst iemand die beweerde dat we met de superwifi-punten naar een KPN-winkel moesten gaan en dan zouden zij het daar testen. Als ze defect waren en buiten garantie vielen (2 jaar) dan moesten we maar nieuwe aanschaffen. Dat het niet meer werkte na een update van KPN maakte totaal niets uit, gevraagd naar iemand die wat meer kon betekenen ging niet want die medewerkers "bestaan niet". Verbinding verbroken, opnieuw gebeld, andere medewerker aan de telefoon die het doorzette naar een andere afdeling en ik zou binnen 2 dagen worden teruggebeld. Vanmiddag al telefoon, de SW1's worden omgeruild voor SW2's.
Sommige medewerkers
Dan kun je de SW1's nu een tweede leven geven met OpenWrt
dat komt waarschijnlijk door dat er Shapers op de dslam staat. @Economics kan hier als goed is iets meer over zeggenTHE_BASE schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:31:
Toch even een vraag, puur vanuit interesse: als ik een speedtest doe haal ik 200 mbit download en 235 mbit upload. Wat komt die +35 vandaan bij de upload?
"omgeruild".. Die moeten dus terugTom Paris schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Kan dat überhaupt?Tom Paris schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Als je de geheugenchip kan clippen wel. Helaas dus niet enkel softwarematig.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ja het kan, maar zoals @Arjan A aangeeft is het helaas geen kwestie van flashen via de webinterface. Je hebt een Raspberry Pi nodig en wat geduld, zie hier in de wiki. Ziet er ingewikkelder uit dan het is, en met OpenWrt er op zijn het hele capabele access points.
De 'oude' Experia WiFi kun je op dezelfde manier flashen, en iemand is bezig met het OEM model van de SuperWifi 2 (ik heb alleen helaas geen SW2 om te testen of dezelfde procedure werkt).
Upstream is dat een policer die inderdaad, overhead, drop vandaar dat je dat soort niet te strak afstelt om het zo even te zeggenjopoh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:29:
[...]
dat komt waarschijnlijk door dat er Shapers op de dslam staat. @Economics kan hier als goed is iets meer over zeggen
Ik heb nu 4 gb maar kan gewoon terug naar 500 mbitikbenjoeri schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:10:
[...]
Volgens mij kan je tijdens je contract niet meer verlagen bij KPN. Wel de snelheid verhogen.
Sinds gisteren bij KPN. Had eerst Odido toen een kleine 3 weken Solcon en nu dus KPN.
Ik gebruik een UDM pro en de logs geven aan dat vanochtend de internet verbinding uit is gevallen.
Bij Solcon kreeg ik elke dag keurig rond dezelfde tijd (6 uur ‘s ochtends) een melding over hoge latency.
Lost zichzelf weer op na verloop van tijd maar het moet niet escalaren in wat ergers.
KPN monteur heeft gisteren NT “gepoetst” nadat hij constateerde dat de demping “veel te hoog” was.
Wat zou dit kunnen zijn? Verder is de verbinding top. Volle snelheid en 3ms ping. Maar elke dag even een dip is toch vreemd?
Ik gebruik een UDM pro en de logs geven aan dat vanochtend de internet verbinding uit is gevallen.
Bij Solcon kreeg ik elke dag keurig rond dezelfde tijd (6 uur ‘s ochtends) een melding over hoge latency.
Lost zichzelf weer op na verloop van tijd maar het moet niet escalaren in wat ergers.
KPN monteur heeft gisteren NT “gepoetst” nadat hij constateerde dat de demping “veel te hoog” was.
Wat zou dit kunnen zijn? Verder is de verbinding top. Volle snelheid en 3ms ping. Maar elke dag even een dip is toch vreemd?
Had gisteren een sms gehad van kpn dat er onderhoud gepleegd werd waardoor verbinding verbroken kon worden.Kasper1985 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:07:
Sinds gisteren bij KPN. Had eerst Odido toen een kleine 3 weken Solcon en nu dus KPN.
Weet niet of dat landelijk is. Maar hier ging netwerk plat rond ±3:30 en om 6:00.
Ik ga in augustus een nieuwe PC laten bouwen met zo'n dure supersnelle SSD mischien dat ik dan iets merk van gigabit glasvezel snelheid bij het downloaden van Steam games.
Maar het is een beetje als een Ferrari kopen en dan door een woonerf rijden. Deze snelheden zijn leuk in de reclames maar hoeveel mensen benutten het?
Maar het is een beetje als een Ferrari kopen en dan door een woonerf rijden. Deze snelheden zijn leuk in de reclames maar hoeveel mensen benutten het?
Je zult eerder tegen de beperkingen van je CPU aanlopen met het verwerken van de download via Steamemeralda schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:49:
Ik ga in augustus een nieuwe PC laten bouwen met zo'n dure supersnelle SSD mischien dat ik dan iets merk van gigabit glasvezel snelheid bij het downloaden van Steam games.
Ik moet eerlijk toegeven dat 1Gbit vaak wel een hoge gimmick factor heeft in mijn geval, maar een .ISO file van 6GB "even" via (bijvoorbeeld) OneDrive delen is zo gedaan, wat toch wel fijn is.
Ik trek 1gbit dagelijks dicht. Voor werk, console updates/game updates (worden steeds groter) heb een diskless PS5 dus een nieuw spel moet ook via internet binnen gehengeld worden. En verder nog wat andere dingen die ik hier niet uitgebreid zal benoemen. Maar het uitwisselen van linux ISO’s via usenet gaat ook lekker snel.emeralda schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:49:
Zou nooit meer terug willen naar minder.
Waarom heb je dan geen 4Gbit?Kasper1985 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Ik trek 1gbit dagelijks dicht. Voor werk, console updates/game updates (worden steeds groter) heb een diskless PS5 dus een nieuw spel moet ook via internet binnen gehengeld worden. En verder nog wat andere dingen die ik hier niet uitgebreid zal benoemen. Maar het uitwisselen van linux ISO’s via usenet gaat ook lekker snel.
Zou nooit meer terug willen naar minder.
dan nog mag je geen dip krijgen best raar.
PS5 trekt je verbinding sowieso niet dicht die haalt de 500 mbit niet eens met updaten
Heb je een V12 of V10? Ik ervaarde dit wel eens op de V12 maar heb nu Ubiquity apparatuur er tussen.
[ Voor 13% gewijzigd door mgiebels op 21-05-2025 16:13 ]
Omdat de meeste eind apparaten niet hoger gaan dan gbit. En de werkgeversvergoeding is gemaximaliseert 😅 voorheen kon ik de volledige rekening indienen nu nog maar een deel 🤷♂️
Ik heb Warzone updates op de PS5 wel eens met 800/900Mb binnengehaald. Helaas gaat het ook wel eens wat minder snel.mgiebels schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:12:
[...]
dan nog mag je geen dip krijgen best raar.
PS5 trekt je verbinding sowieso niet dicht die haalt de 500 mbit niet eens met updaten
Ik mag me sinds vandaag ook melden in dit topic.
Ik zie dat de firmware nog op SGEJ1000060E staat. Verschillende pagina's bij KPN melden dat je het zou kunnen forceren via de web interface, maar ik kan het niet vinden, Eventueel eerst uitzetten en daarna aan zou het mogelijk kunnen voor spoedigen. Iemand daar ervaring mee?
Ik zie dat de firmware nog op SGEJ1000060E staat. Verschillende pagina's bij KPN melden dat je het zou kunnen forceren via de web interface, maar ik kan het niet vinden, Eventueel eerst uitzetten en daarna aan zou het mogelijk kunnen voor spoedigen. Iemand daar ervaring mee?
kan niet je wordt vanzelf omgezet na de nieuwe software. behalve als ze modem niet kunnen bereiken op afstand dan blijf je op de oude versie hangen, dan is de oplossing vaak de box reset geven en dan wordt je uiteindelijk vanzelf meegenomen na de nieuwe softwarege-flopt schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:17:
Het kan best een tijdje duren, weet ik inmiddels. Ik zit nu drie weken bij KPN, maar nog geen spoor van actuele firmware aan de horizon. Iedereen op het KPN-forum geeft inderdaad aan dat er niets is dat je kunt doen om het upgraden te forceren of versnellen.ge-flopt schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:17:
Is compleet random volgens mij. Ik heb er volgens mij wel een jaar op gewacht.Zentbeer schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Het kan best een tijdje duren, weet ik inmiddels. Ik zit nu drie weken bij KPN, maar nog geen spoor van actuele firmware aan de horizon. Iedereen op het KPN-forum geeft inderdaad aan dat er niets is dat je kunt doen om het upgraden te forceren of versnellen.
Schijnt te maken te hebben omdat ik 2 SuperWifi's heb.
Als er echt een zwaarwegende reden is kunnen we em pushenZentbeer schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Het kan best een tijdje duren, weet ik inmiddels. Ik zit nu drie weken bij KPN, maar nog geen spoor van actuele firmware aan de horizon. Iedereen op het KPN-forum geeft inderdaad aan dat er niets is dat je kunt doen om het upgraden te forceren of versnellen.
Ik heb vandaag mijn nieuwe KPN router gekregen, volgende week zaterdag staat de overstap gepland (van Ziggo naar KPN). Weet iemand of KPN al eerder het signaal op de lijn heeft staan, of kan het echt waarschijnlijk pas per volgende week gaan werken?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zodra glas brand staat het signaal eropspaceboy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:36:
Ik heb vandaag mijn nieuwe KPN router gekregen, volgende week zaterdag staat de overstap gepland (van Ziggo naar KPN). Weet iemand of KPN al eerder het signaal op de lijn heeft staan, of kan het echt waarschijnlijk pas per volgende week gaan werken?
Even aansluiten en je merkt vanzelf of de boel online komt.spaceboy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:36:
Hier kon ik het direct gebruiken na ontvangst modem, dus gewoon aansluiten. Abonnementskosten gaan dan ook direct in.spaceboy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:36:
FF @mad-dog een PM sturen.spaceboy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:36:
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Geen antwoord op te geven zonder specifieke gegevensspaceboy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:36:
Sinds een dag of 4 krijg ik mijn SuperWifi’s niet meer verbonden met de modem 12 (V12.C.24.16.14).
2X V1 waarvan 1 bedraad boven staat en de andere op de zolder.
1X V2, die normaal in de woonkamer staat
Het resetten lukt tot aan de paarse led. Zodra ik de kabel er aan sluit, probeert hij verbinding te maken maar na een tijdje gaat hij snel (groen) knipperen. Zelfs na een nacht, blijft ie knipperen.
Modem ook enkele keren herstart.
In de topologie zie ik ze wel staan. Daar zijn ze rood met de melding “dit apparaat is niet succesvol gekoppeld. Herhaal de doe-het-zelf installatie….”
Bij apparaat info zie ik wel een macadres en een IP-adres.
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een reset van de modem. Maar dat zie ik niet zitten ivm gereserveerde adressen e.d.
Iemand nog een tip?
Het resetten lukt tot aan de paarse led. Zodra ik de kabel er aan sluit, probeert hij verbinding te maken maar na een tijdje gaat hij snel (groen) knipperen. Zelfs na een nacht, blijft ie knipperen.
In de topologie zie ik ze wel staan. Daar zijn ze rood met de melding “dit apparaat is niet succesvol gekoppeld. Herhaal de doe-het-zelf installatie….”
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een reset van de modem. Maar dat zie ik niet zitten ivm gereserveerde adressen e.d.
Iemand nog een tip?
[ Voor 15% gewijzigd door streamnl op 24-05-2025 07:11 ]
Meld het even hier: https://community.kpn.com...are-v12-c-24-16-14-634098streamnl schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:06:
Sinds een dag of 4 krijg ik mijn SuperWifi’s niet meer verbonden met de modem 12 (V12.C.24.16.14).
Iemand nog een tip?
Nope.Commendatore schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:03:
Met alleen de SuperWifi 2 werkt het ook niet?
Vandaag gebeld en ik kreeg advies om toch mijn modem te resetten.
Helaas. Want ik had gehoopt dat hij een update kon doorpushen en dat dan hopelijk mijn problemen zouden oplossen. Ik las ergens dat er een nieuwere versie was.
Komende week maar van al mijn instellingen een notitie maken en de modem resetten. Prullen met het netwerk is leuk maar hier heb ik geen zin in.
@dunkiegaming bedankt voor de link, zal zo eens kijken.
Ik wilde graag mijn eigen DNS (ControlD) invoeren, maar op de oude software kun je alleen voor IPv4 de DNS aanpassen. Aangezien je wel IPv6 kunt uitzetten werkt het nu wel. Dus met workaround is het inmiddels iets minder zwaarwegend dan ik in eerste instantie dacht (toen leek mijn eigen DNS bijna nooit te werken omdat hij altijd via IPv6 de KPN-DNS gebruikte).mad-dog schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:46:
[...]
Als er echt een zwaarwegende reden is kunnen we em pushen
Maar goed, voelt toch beetje ouderwets zo :-)
Kom vanavond thuis en geen internetverbinding 1Gb verbinding.
Op de ont zijn connection en power constant groen en data knippert oranje.
Deze al opnieuw opgestart, hangt direct een router achter en die ook opnieuw opgestart maar die geeft aan "The interface is connected but the internet can't be accessed.".
Eerste storing sind ik 2 maanden glasvezel heb dus eerst maar eens hier vragen of iemand weet waarom.
Edit: storingschecker KPN blijft maar rond circelen en geeft geen resultaat.
Heb gelukkig Klik en Klaar als automatische fall-back.
Deze al opnieuw opgestart, hangt direct een router achter en die ook opnieuw opgestart maar die geeft aan "The interface is connected but the internet can't be accessed.".
Eerste storing sind ik 2 maanden glasvezel heb dus eerst maar eens hier vragen of iemand weet waarom.
Edit: storingschecker KPN blijft maar rond circelen en geeft geen resultaat.
[ Voor 16% gewijzigd door snah001 op 26-05-2025 21:53 ]
En ik neem aan dat dit met de Box12 ook het geval is? Puur om uit sluiten?snah001 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:37:
Kom vanavond thuis en geen internetverbinding 1Gb verbinding.
Edit: storingschecker KPN geeft aan dat alles ok is.
Heb er geen box 12 aan hangen, die zit nog in de doos.mad-dog schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:52:
[...]
En ik neem aan dat dit met de Box12 ook het geval is? Puur om uit sluiten?
Router hangt via PPPoE aan ONT.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen