[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:49
m0ridin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:59:
[...]

Hmmm, ik vraag me af of mijn issue hier ook mee te maken kan hebben... Merkte op mijn laptop dat internetpaginas traag startten met laden, maar eenmaal ladend heel snel gingen. Ping en snelheid was ook prima...
Hier ook, met box 10, sinds de update naar kpn firmware, werkt ipv6 slecht. In eerste instantie werkt ipv6 steeds prima, maar op gegeven moment werkt ipv6 verkeer niet meer. Maar apparaten proberen dat eerst, dus vandaar eerst traag laden, totdat niet werkt, en dan blijft de ipv4 adres in cache, dus daarna werkt dat bij jou wel weer even snel.

Ik test het via bijv. watzijnmijnips.nl, als die geen ipv6 adres meer geeft, verklaart dat steeds weer, waarom op dat moment mn internet slecht werkt. Even verbinding uit/aan, en het werkt weer.

Op desktop win11, heb ik dat om de dag zo ongeveer. Even netwerkkaart uitschakelen en inschakelen (of utp opnieuw erin), en het werkt weer.

Op Android mobiel een keer of twee in de week. Even wifi uit/aan zetten, en werkt ook weer. (Dus probleem is zowel bekabeld, als op wifi van router zelf).

Heel vreemd. Maar ik weiger nog ipv6 uit te zetten. Misschien toch maar keer over naar een eigen router. Die kpn firmware update heeft helaas nog weinig goeds gebracht. (Ping naar internet is ook 1ms omhoog sinds update. Ja, niet veel, maar raar is het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:24
@WorldWideWait Ah! Thanks voor die tip mbt ips, heb ipv6 weer ff aangezet en zal dit in de gaten houden voor de volgende keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
Dj-sannieboy schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:18:
De info had je ook hier kunnen vinden. Even doorklikken naar dit PDF bestand waarin letterlijk staat dat je bijvoorbeeld internet / internet kan gebruiken.
Had graag geweten hoe je met dat PDF bestand de verbinding 5 dagen eerder werkend had kunnen krijgen.....
Hoe dan??

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
Mijn geduld met de nieuwe firmware op de Box10 is inmiddels op. Heb vorige week maandag Budget Thuis internet aangevraagd. Dat bespaart me in één jaar €170 voor dezelfde snelheid (100 Mb glas). Dat geld stop ik in een goede router (zit vooral naar Fritz te kijken). Dan heb ik nooit meer last van brakke firmware updates :)

Is de eerste keer dat ik overstap van provider sinds ik hier woon, de Box10 heeft het 7 jaar prima gedaan met de originele ZTE firmware.

[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 19-03-2025 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

snah001 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:00:
[...]

Had graag geweten hoe je met dat PDF bestand de verbinding 5 dagen eerder werkend had kunnen krijgen.....
Hoe dan??
Ik doelde vooral op je vraag over gebruikersnaam en wachtwoord voor de PPPoE verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 21:28
Jerrythafast schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:19:
Mijn geduld met de nieuwe firmware op de Box10 is inmiddels op. Heb vorige week maandag Budget Thuis internet aangevraagd. Dat bespaart me in één jaar €170 voor dezelfde snelheid (100 Mb glas). Dat geld stop ik in een goede router (zit vooral naar Fritz te kijken). Dan heb ik nooit meer last van brakke firmware updates :)

Is de eerste keer dat ik overstap van provider sinds ik hier woon, de Box10 heeft het 7 jaar prima gedaan met de originele ZTE firmware.
Fritzbox is ook niet alles hoor hebben genoeg brakke firmwares ook.
Budget thuis is gewoon KPN wel ander modem.

Of gewoon ander spul nemen Unifi gateway stabieler als een fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
WorldWideWait schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Hier ook, met box 10, sinds de update naar kpn firmware, werkt ipv6 slecht. In eerste instantie werkt ipv6 steeds prima, maar op gegeven moment werkt ipv6 verkeer niet meer. Maar apparaten proberen dat eerst, dus vandaar eerst traag laden, totdat niet werkt, en dan blijft de ipv4 adres in cache, dus daarna werkt dat bij jou wel weer even snel.

Ik test het via bijv. watzijnmijnips.nl, als die geen ipv6 adres meer geeft, verklaart dat steeds weer, waarom op dat moment mn internet slecht werkt. Even verbinding uit/aan, en het werkt weer.

Op desktop win11, heb ik dat om de dag zo ongeveer. Even netwerkkaart uitschakelen en inschakelen (of utp opnieuw erin), en het werkt weer.

Op Android mobiel een keer of twee in de week. Even wifi uit/aan zetten, en werkt ook weer. (Dus probleem is zowel bekabeld, als op wifi van router zelf).

Heel vreemd. Maar ik weiger nog ipv6 uit te zetten. Misschien toch maar keer over naar een eigen router. Die kpn firmware update heeft helaas nog weinig goeds gebracht. (Ping naar internet is ook 1ms omhoog sinds update. Ja, niet veel, maar raar is het wel).
Heb hier nog nooit me ipv6 aangehad zie het nu er niet van in waarom dat beter internet zou opleveren het gaat er niet sneller door.

op de V12 werkt het trouwens wel goed.
Box10 en 10A zijn altijd al ellende geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier hangt een Gl.iNet MT6000 router rechtstreeks aan de ont.
Werkt als een speer, ook met IPV6 tot nog toe.
We gaan het zien de komende tijd hoe stabiel dat is.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

mgiebels schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:44:
[...]

Heb hier nog nooit me ipv6 aangehad zie het nu er niet van in waarom dat beter internet zou opleveren het gaat er niet sneller door.

op de V12 werkt het trouwens wel goed.
Grappig, zoals hier als ook op de KPN forums is duidelijk te lezen dat het uitzetten van IPv6 op een box12 modem werkt. Kan het zijn dat de bug weer terug ingeslopen is bij de laatste grote update?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 22:51
Ik heb sinds dinsdag 18 maart glasvezelinternet van KPN.
Ik heb het met mijn UDM SE prima werkend inclusief multicast TV+ (internet en TV)
Nu zie ik in mijn KPN wel de mobiele abonnementen maar niet het internet product.
Als ik bij status -> installatiehulp kijk naar het internet product dan zie ik dat alles op groen staat tot aan "Sluit je apparatuur aan" start met aansluiten.

Als ik dit start zie ik bij "Je aansluitpunt" en "Het modem" een groen vinkje.
maar ik krijg het niet voor elkaar om te zeggen: het is klaar, installatie gelukt.

Als ik KPN servicedesk bel geeft het persoon aan dat het alleen kan met de modem van KPN. Ik vroeg nog kan je het niet administratief een vinkje zetten dat de verbinding werkt en (ik) de klant tevreden is? Nee dat kan niet.

Is het echt zo bezopen dat je ondanks de vrije modem keuze die we hebben eerst die KPN modem moet aansluiten om mijn KPN te laten begrijpen dat mijn verbinding operationeel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:58:
Ik heb het met mijn UDM SE prima werkend inclusief multicast TV+ (internet en TV)
Nu zie ik in mijn KPN wel de mobiele abonnementen maar niet het internet product.
Als ik bij status -> installatiehulp kijk naar het internet product dan zie ik dat alles op groen staat tot aan "Sluit je apparatuur aan" start met aansluiten.

maar ik krijg het niet voor elkaar om te zeggen: het is klaar, installatie gelukt.

Als ik KPN servicedesk bel geeft het persoon aan dat het alleen kan met de modem van KPN. Ik vroeg nog kan je het niet administratief een vinkje zetten dat de verbinding werkt en (ik) de klant tevreden is? Nee dat kan niet.

Is het echt zo bezopen dat je ondanks de vrije modem keuze die we hebben eerst die KPN modem moet aansluiten om mijn KPN te laten begrijpen dat mijn verbinding operationeel is?
helaas eerst je box12 aansluiten voor groene vinkje ze moeten een kpn box online zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:29
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:58:

Ja. Zodra je het KPN modem hebt aangesloten zal er in de systemen van KPN ook een vinkje komen dat je verbinding is opgeleverd. Ergens kan ik die keuze wel begrijpen, KPN heeft zo de zekerheid dat alles goed functioneert. En daar is KPN ook niet de enige in. Ziggo doet hetzelfde.

Want stel, je kreeg de verbinding met die UDM niet aan de praat, dan was het waarschijnlijk uitgelopen op de discussie dat het altijd aan de ISP ligt en echt niet aan de eigen appartatuur ;). KPN dekt zich hiermee dus ook in, want de eigen apparatuur werkt gewoon. (en als die ook niet werkt, dan weet je dat de boel daar ook stuk is.

Experiabox een uurtje aanzetten en daarna kan gewoon je eigen apparatuur er weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
krakendmodem schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Ja. Zodra je het KPN modem hebt aangesloten zal er in de systemen van KPN ook een vinkje komen dat je verbinding is opgeleverd. Ergens kan ik die keuze wel begrijpen, KPN heeft zo de zekerheid dat alles goed functioneert. En daar is KPN ook niet de enige in. Ziggo doet hetzelfde.

Want stel, je kreeg de verbinding met die UDM niet aan de praat, dan was het waarschijnlijk uitgelopen op de discussie dat het altijd aan de ISP ligt en echt niet aan de eigen appartatuur ;). KPN dekt zich hiermee dus ook in, want de eigen apparatuur werkt gewoon. (en als die ook niet werkt, dan weet je dat de boel daar ook stuk is.

Experiabox een uurtje aanzetten en daarna kan gewoon je eigen apparatuur er weer aan.
Dus volgens die logica kan ik mijn internet gratis blijven gebruiken, want ja, geen opgeleverde verbinding volgens het systeem. Of gaat er aan het einde van de maand iemand wakker zijn en toch een factuur sturen omdat ze data over de lijn zien? (en het dus toch wel operationeel moet zijn)

Begrijp me niet verkeerd, ik ga het spelletje wel meespelen en vanmiddag na werk de KPN modem even aansluiten.
Als hij dan in mijn KPN de verbinding wel als werkend ziet weer terug zetten.

Vind het persoonlijk in de categorie systeembevrediging passen en jammer dat ik niet de keuze krijg om aan te geven dat het wat mij betreft werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:00
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Dus volgens die logica kan ik mijn internet gratis blijven gebruiken, want ja, geen opgeleverde verbinding volgens het systeem. Of gaat er aan het einde van de maand iemand wakker zijn en toch een factuur sturen omdat ze data over de lijn zien? (en het dus toch wel operationeel moet zijn)

Begrijp me niet verkeerd, ik ga het spelletje wel meespelen en vanmiddag na werk de KPN modem even aansluiten.
Als hij dan in mijn KPN de verbinding wel als werkend ziet weer terug zetten.

Vind het persoonlijk in de categorie systeembevrediging passen en jammer dat ik niet de keuze krijg om aan te geven dat het wat mij betreft werkt.
Ik heb begrepen dat sowieso na twee weken er vanuit KPN actie komt.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben benieuwd, heb hier gisteren de box gewoon in de doos laten zitten dus ik zie het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

snah001 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:26:
Ben benieuwd, heb hier gisteren de box gewoon in de doos laten zitten dus ik zie het dan wel.
Ik gok dat @mad-dog e.e.a. handmatig voor jou geactiveerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Ik gok dat @mad-dog e.e.a. handmatig voor jou geactiveerd heeft.
Je mag niet meer gokken 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
ernstoud schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb begrepen dat sowieso na twee weken er vanuit KPN actie komt.
Actie in de vorm van een monteur, dat lijkt me niet echt nodig :)

@pboelhouwer
Als je DM stuurt met gegevens kan ik em afronden en hoef je die Box12/14 ook niet aan te sluiten. Als je een welkomstcadeau hebt gekozen is het overigens wel noodzakelijk de KPN router aan te sluiten

[ Voor 19% gewijzigd door mad-dog op 20-03-2025 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 06:47
@mad-dog is de heerser der heersers binnen het KPN domein, en eerlijk is eerlijk: wij hebben dan het geluk dat wij (en hij) op Tweakers te vinden zijn en zo letterlijk snelle lijntjes kunnen leggen. Bep en Henk van 3 hoog achter komen vaak in de (bureaucratische) molen terecht.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
mad-dog schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:36:
[...]

Actie in de vorm van een monteur, dat lijkt me niet echt nodig :)

@pboelhouwer
Als je DM stuurt met gegevens kan ik em afronden en hoef je die Box12/14 ook niet aan te sluiten. Als je een welkomstcadeau hebt gekozen is het overigens wel noodzakelijk de KPN router aan te sluiten
Hartelijke dank voor het aanbod, maar heb het reeds zelf opgelost door idd de KPN modem er ff aan te hangen.

Nog ff snel ingelogd op de kpn modem en ondertussen kreeg ik mail binnen dat het werkt.

Spul weer opgeborgen en verbinding naar de UDM SE hersteld.
Zie nu ook lvl3 combi voordeel dus helemaal happy.

Kan jij je kostbare tijd mooi steken in het helpen van mensen met problemen die echt aandacht nodig hebben.

Of ik heb het gemist of het stond niet duidelijk genoeg, maar anders een idee om ergens bij het introductie pakket te zetten:

Let op, ook bij gebruik van eigen modem eerst de KPN modem aansluiten i.v.m. afronden internet aanvraag. (Of iets dergelijks) PS. Ook voor Tweakers die (denken dat ze) weten wat ze doen. Mad-dog krijgt anders zere vingers van het handmatig valideren.😜

Of de optie toevoegen voor de klanten om bij vinkje in glasvezel en modem aan te kunnen geven dat het werkt.

Lang verhaal kort, het werkt, klant happy en mogelijk verbeterpunt. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:00:
[...]

Hartelijke dank voor het aanbod, maar heb het reeds zelf opgelost door idd de KPN modem er ff aan te hangen.

Nog ff snel ingelogd op de kpn modem en ondertussen kreeg ik mail binnen dat het werkt.

Spul weer opgeborgen en verbinding naar de UDM SE hersteld.
Zie nu ook lvl3 combi voordeel dus helemaal happy.

Kan jij je kostbare tijd mooi steken in het helpen van mensen met problemen die echt aandacht nodig hebben.

Of ik heb het gemist of het stond niet duidelijk genoeg, maar anders een idee om ergens bij het introductie pakket te zetten:

Let op, ook bij gebruik van eigen modem eerst de KPN modem aansluiten i.v.m. afronden internet aanvraag. (Of iets dergelijks) PS. Ook voor Tweakers die (denken dat ze) weten wat ze doen. Mad-dog krijgt anders zere vingers van het handmatig valideren.😜

Of de optie toevoegen voor de klanten om bij vinkje in glasvezel en modem aan te kunnen geven dat het werkt.

Lang verhaal kort, het werkt, klant happy en mogelijk verbeterpunt. 👍
Dat laatste gedeelte is geen optie, aangezien er ook nog zoiets als een verkeerde patch gezet kan zijn. Je kan dan wel diensten hebben, maar wel op iemand anders abonnement :)

Dat is ook de reden dat ik altijd controleer of de verbinding echt werkt voordat ik em afrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
mad-dog schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Dat laatste gedeelte is geen optie, aangezien er ook nog zoiets als een verkeerde patch gezet kan zijn. Je kan dan wel diensten hebben, maar wel op iemand anders abonnement :)

Dat is ook de reden dat ik altijd controleer of de verbinding echt werkt voordat ik em afrond
Ook met GOF (AON)? Dacht dat dat een direct lijntje is van pop naar klant. Als mijn vezel niet gepatcht is helemaal geen verbinding en geen dienst. Met GPON/XGPON kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Maar fair enough. Uiteindelijk gaat het overal XGPON worden dus dan is een check zeker op zijn plaats.

Verder hulde voor KPN, vanavond gebeld voor vraag over Netflix premium abonnement met 2 extra leden.
Dame die me hielp heeft het keurig nagevraagd en het uitgelegd.
Kon niet, maar geen probleem, ouders en schoonouders hebben ook KPN met level 1 combi, dus die zet ik op hun eigen gratis Netflix via KPN. Daarna kies ik dan de premium met 5€ bijbetalen.

En hoe wordt bepaald welke glasvezel adapter je krijgt?
Die in het pakket zat was nl niet de goede maar na kort overleg vorige week met een kundige backoffice medewerker kreeg ik wel de goede opgestuurd en was alles ruim van te voren geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 22:43
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Ook met GOF (AON)? Dacht dat dat een direct lijntje is van pop naar klant. Als mijn vezel niet gepatcht is helemaal geen verbinding en geen dienst. Met GPON/XGPON kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Maar fair enough. Uiteindelijk gaat het overal XGPON worden dus dan is een check zeker op zijn plaats.

Verder hulde voor KPN, vanavond gebeld voor vraag over Netflix premium abonnement met 2 extra leden.
Dame die me hielp heeft het keurig nagevraagd en het uitgelegd.
Kon niet, maar geen probleem, ouders en schoonouders hebben ook KPN met level 1 combi, dus die zet ik op hun eigen gratis Netflix via KPN. Daarna kies ik dan de premium met 5€ bijbetalen.

Die in het pakket zat was nl niet de goede maar na kort overleg vorige week met een kundige backoffice medewerker kreeg ik wel de goede opgestuurd en was alles ruim van te voren geregeld.
ja in alle gebieden waar point to point uitgerold is wordt gepatch als is het EoF/GoF/Xgspon.
alleen in gebieden die echt nieuw nieuw zijn waar point to multipunt wordt uitgerold wordt niet meer gepatch

in bepaald systeem staat geregisteerd welk type FTU je hebt hangen daarbij wordt de passende NT/ONT afgestuurd echter komt voor ene type in systeem zit en bij de klant toch ooit andere is gelast dan heb je mismatch. dat komt wellis voor helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
pboelhouwer schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Dame die me hielphreft het keurig nagevraagd en het uitgelegd.

Op elk adres waar glas ligt wordt bij de aanleg geregistreerd welke FTU er komt te hangen en op basis daarvan wordt de juiste NTU gestuurd. Het kan in een zeer klein aantal gevallen gebeuren dat die registratie niet goed is, waardoor er een verkeerde NTU is afgestuurd.

Wat betreft een kruising, die kans is met AON altijd aanwezig, als de patch in het verkeerde poort wordt gestopt kan het zo zijn dat je gebruik maakt van de verbinding van iemand anders :)

Toevallig trouwens, ik zag de vraag net op teams voorbij komen. Het antwoord kwam ook bij mij vandaan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
mad-dog schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Toevallig trouwens, ik zag de vraag net op teams voorbij komen. Het antwoord kwam ook bij mij vandaan 😁
Goed bezig 👍, geef de dame in kwestie maar een pluim (en jezelf ook).

Dank voor alle uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Jerrythafast schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:19:

Bij KPN mag je na 7 jaar nieuw spul aanvragen, daar heb je dan recht op. Dan had je een nieuwe Box gekregen. Beetje laat voor nu misschien.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Skynett schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Bij KPN mag je na 7 jaar nieuw spul aanvragen, daar heb je dan recht op.
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
https://www.kpn.com/service/internet/modemcheck

En ze hebben ook een check voor je settopbox.

https://www.kpn.com/servi...men/omruilen-tv-ontvanger

En als de WiFi-wizard doorlopend wordt, en het is niet goed, kan je soms ook nieuw spul krijgen.

Na 7 jaar kan je sowieso even bellen met ze.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Skynett schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:11:
https://www.kpn.com/service/internet/modemcheck

En ze hebben ook een check voor je settopbox.

https://www.kpn.com/servi...men/omruilen-tv-ontvanger

En als de WiFi-wizard doorlopend wordt, en het is niet goed, kan je soms ook nieuw spul krijgen.

Na 7 jaar kan je sowieso even bellen met ze.
maar een v10 is gewoon volledig ondersteund en wordt dus niet vervangen. alles onder de V10 is end of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Laatst online: 14:05
Een jaar of 2 terug heb ik eens gebeld voor een contractverlenging.
Toen kreeg ik wat korting en een Box12 (had toen Box10A).

Misschien iets om in je achterhoofd te houden bij een volgende ronde. :)

edit:
Aangepast - Box V11 bestaat niet

[ Voor 10% gewijzigd door Airw0lf op 21-03-2025 07:40 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
Airw0lf schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:56:
Een jaar of 2 terug heb ik eens gebeld voor een contractverlenging.
Toen kreeg ik wat korting en een Box12 (had toen Box11).
Misschien iets om in je achterhoofd te houden bij een volgende ronde. :)
leuk maar box11 bestaat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Skynett schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Bij KPN mag je na 7 jaar nieuw spul aanvragen, daar heb je dan recht op. Dan had je een nieuwe Box gekregen. Beetje laat voor nu misschien.
Onzin. De V10 zal voorlopig niet vervangen onder het mom van verouderd. Hij is recent ook voorzien van nieuwe KPN Software, welke voor alle V10 en nieuwer is uitgerold. Performance van dit ding is verder ook nog steeds prima te noemen, al zul je op het gebied van WIFI geen 800-900Mbit halen. Dat laatste is echter geen reden em te vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Laatst online: 14:05
jopoh schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:31:
[...]

leuk maar box11 bestaat niet :P
Sorry - ik bedoelde Box V10A

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik had twee jaar geleden met de klantenservice gebeld, mede om me te laten overzetten op het nieuwe/huidige tariefplan (dat was in die tijd dat de prijzen omlaag waren gegaan). Had nog specifiek gevraagd voor een Box12 (inderdaad ivm betere WiFi dan de Box10) en die zou komen zeiden ze, maar dat gebeurde toch niet.

Maar nu ze slecht werkende firmware zijn gaan pushen naar de Box10 moet ik toch echt een ander modem hebben. Beste manier om dat te bekostigen is overstappen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zit ook nog op de v10, heb een v12 in de doos liggen maar die dingen krijgen het niet voor elkaar mijn ADSL lijn online te krijgen. Heb er een Unifi Cloud Gateway Max achter hangen in DMZ, dan heb je er verder weinig last van.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier voor de 2de dag een uitstekende verbinding.
Alleen Teams i.c.m. IPV6 werkt niet heel lekker op mijn phone dus maar weer terug naar IPV4 in de router.
Als fallback heb ik nu Klik & Klaar van Odido die op zich heel goed werkt maar beperkingen heeft kwa poorten etc..
Ik werk bijna alleen maar vanaf thuis en dan is die betaalbare fallback (€20 pmnd) een no-brainer.
Speedtests:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2kUr2JEA24ei4UItNaoCrzV2jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgEDWKqMni3Xjq7izot3edHo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door snah001 op 21-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
fsfikke schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:26:
Ik zit ook nog op de v10, heb een v12 in de doos liggen maar die dingen krijgen het niet voor elkaar mijn ADSL lijn online te krijgen. Heb er een Unifi Cloud Gateway Max achter hangen in DMZ, dan heb je er verder weinig last van.
Waarom koop je hier geen Zyxell VMG4005 (kan in bridged modus) voor? Dan ben je van die halfbakken oplossingen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mad-dog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Waarom koop je hier geen Zyxell VMG4005 (kan in bridged modus) voor? Dan ben je van die halfbakken oplossingen af
Omdat ik heel bijna glasvezel krijg (zegt KPN al een jaar lang :+)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:38
Ik heb nog zo'n Arris VIP5202 tv kastje en blijkbaar is die héél kieskeurig wat hdmi betreft.

De bijgeleverde hdmi 8k/ultra high speed kabel werkte tot voor kort prima, maar kortgeleden bleef het beeld plots zwart (ook geen geluid), terwijl er bij het opstarten wel kort die voortgangsbalk zichtbaar was.

Andere hdmi kabels geprobeerd, allen 4k/high speed kabels, allen gaven zwart beeld. Daarna de meegeleverde weer geprobeerd en die deed het ineens weer goed.

Toch wilde ik een iets langere kabel, dus heb een paar 8k/ultra high speed kabels gekocht van 2 meter (ipv 1.8/1.5m). En die geven weer zwart beeld...

Ik snap niet waarom het niet werkt. Als ik het goed heb is de bitrate van de zenders helemaal niet zo hoog dat er überhaupt ultra high speed nodig is.

Het mooie is nog dat het allemaal eerst naar de versterker gaat en van daaruit (zonder bewerking) doorgestuurd wordt naar de tv via een 4k/high speed kabel en dat is nog nooit een probleem geweest...

Ik kan natuurlijk overstappen naar dat kpn tv+ met een nieuw kastje, maar dat betekent aanpassen van het abonnement met een iets hogere prijs als gevolg. Ik kijk letterlijk 1 uur per 2 weken tv, dus dat vind ik het sowieso niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 19:06

Mr. Freeze

¡GO!

LA-384 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:00:
Ik heb nog zo'n Arris VIP5202 tv kastje en blijkbaar is die héél kieskeurig wat hdmi betreft.

De bijgeleverde hdmi 8k/ultra high speed kabel werkte tot voor kort prima, maar kortgeleden bleef het beeld plots zwart (ook geen geluid), terwijl er bij het opstarten wel kort die voortgangsbalk zichtbaar was.

Andere hdmi kabels geprobeerd, allen 4k/high speed kabels, allen gaven zwart beeld. Daarna de meegeleverde weer geprobeerd en die deed het ineens weer goed.

Toch wilde ik een iets langere kabel, dus heb een paar 8k/ultra high speed kabels gekocht van 2 meter (ipv 1.8/1.5m). En die geven weer zwart beeld...

Ik snap niet waarom het niet werkt. Als ik het goed heb is de bitrate van de zenders helemaal niet zo hoog dat er überhaupt ultra high speed nodig is.

Het mooie is nog dat het allemaal eerst naar de versterker gaat en van daaruit (zonder bewerking) doorgestuurd wordt naar de tv via een 4k/high speed kabel en dat is nog nooit een probleem geweest...

Ik kan natuurlijk overstappen naar dat kpn tv+ met een nieuw kastje, maar dat betekent aanpassen van het abonnement met een iets hogere prijs als gevolg. Ik kijk letterlijk 1 uur per 2 weken tv, dus dat vind ik het sowieso niet waard.
Heb je resolutie op 1080i/50 of 25 staan? Ik zou even met die instellingen spelen, kijken of het beter gaat. Aan de kabels zal het niet liggen. Ik denk dat je TV en Arris ergens niet lekker communiceren.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Mr. Freeze schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:26:
Heb je resolutie op 1080i/50 of 25 staan? Ik zou even met die instellingen spelen, kijken of het beter gaat. Aan de kabels zal het niet liggen. Ik denk dat je TV en Arris ergens niet lekker communiceren.
Het signaal gaat dus van arris naar receiver naar tv.
Ik heb die instelling aangepast van uhd/50hz naar 1080p/25hz en daarna een high speed kabel ertussen gedaan, toen kreeg ik gewoon beeld. Daarna die instelling weer op uhd/50hz gezet en dat gaf óók gewoon beeld, ook op 60hz gaat dat goed. Dus toen die langere ultra high speed kabel er tussen en geen problemen. Daarna nog een reset gedaan van de arris en ook dat gaf geen verschil en een gewoon werkend beeld.

Schiet mij maar lek, diezelfde high speed kabels, hebben het sinds ik dat kastje heb (2a3 jaar) nooit gedaan... 8)7

En nu nog even met een gewone 1.3 hdmi kabel ertussen en ook dát werkt... 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ha ha, het HDMI spook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

LA-384 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Het signaal gaat dus van arris naar receiver naar tv.
Ik heb die instelling aangepast van uhd/50hz naar 1080p/25hz en daarna een high speed kabel ertussen gedaan, toen kreeg ik gewoon beeld. Daarna die instelling weer op uhd/50hz gezet en dat gaf óók gewoon beeld, ook op 60hz gaat dat goed. Dus toen die langere ultra high speed kabel er tussen en geen problemen. Daarna nog een reset gedaan van de arris en ook dat gaf geen verschil en een gewoon werkend beeld.

Schiet mij maar lek, diezelfde high speed kabels, hebben het sinds ik dat kastje heb (2a3 jaar) nooit gedaan... 8)7

En nu nog even met een gewone 1.3 hdmi kabel ertussen en ook dát werkt... 7(8)7 7(8)7
Beeldinstellingen hoger dan 1080i/25 zijn niet nodig in de EU, simpelweg omdat zo het tv signaal wordt verstuurt, de tv of receiver doet het beeld wel upscalen. 30/60Hz is voor ntsc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Mr. Freeze schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:58:
Beeldinstellingen hoger dan 1080i/25 zijn niet nodig in de EU, simpelweg omdat zo het tv signaal wordt verstuurt, de tv of receiver doet het beeld wel upscalen. 30/60Hz is voor ntsc.
Is dat niet vooral nog uit de tijd van de analoge tv beeldbuizen? Ik kijk wel of ik glitches ga zien, anders probeer ik 50hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 02:12
TV wordt nog steeds 25Hz interlaced uitgezonden. De enige vraag met modere schermen is of je het opschalen door de decoder of de TV zelf laat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Zijn er problemen met IPv6 bij KPN? Ik heb een OPNsense router maar ook vanavond na het aansluiten van de KPN Box 12 werken bepaalde sites niet of beperkt. Bijvoorbeeld: Speedtest.net blijft laden, en de ads laden links en rechts niet in. Zodra ik IPv6 uitzet, is het probleem verholpen. Ik lees op de KPN Community dat ze nogal snel adviseren om IPv6 uit te zetten omdat er "een bug" in de Box 12 zit, maar ik heb het met OPNsense ook?

Wie weet meer?

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 24-03-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Arnout schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:03:
Zijn er problemen met IPv6 bij KPN? Ik heb een OPNsense router maar ook vanavond na het aansluiten van de KPN Box 12 werken bepaalde sites niet of beperkt. Bijvoorbeeld: Speedtest.net blijft laden, en de ads laden links en rechts niet in. Zodra ik IPv6 uitzet, is het probleem verholpen. Ik lees op de KPN Community dat ze nogal snel adviseren om IPv6 uit te zetten omdat er "een bug" in de Box 12 zit, maar ik heb het met OPNsense ook?

Wie weet meer?
Hier met Unifi UXG Max geen last en IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:35

Wie weet meer?
Hier in Almere geen problemen met ipv6 icm een KPN Box 12 op up-to-date firmware.

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Wie weet meer?
Ik heb problemen met Teams op mijn Android phone (Teams kan dan geen verbinding maken) zo gauw ik op mijn thuisnetwerk via IPV6 verbinding maak.
Zet ik IPV6 uit of ga over op het mobiel netwerk dan werkt het gewoon.
Dus voor nu doe ik het met IPV4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb KPN glasvezel met een KPN Box 12, werkt op zich allemaal goed maar ik heb een raar probleempje. Ik heb nogal wat IoTdingetjes (Shelly stroommeetpluggen, ESPHOME sensoren, enz) en die heb ik met ouderlijk toezicht allemaal geblokkeerd. Dus wel op wifi, maar geen internet. Met de Bosch oven (met Bosch Home Connect)) heb ik dat ook getest, en inderdaad kan een device dan niet meer bij internet.

Nu krijg ik ineens van mijn Home Assistant een notificatie dat er voor één van de Shelly pluggen een firmwareupdate klaar staat. En inderdaad, als ik in de web-interface van de plug kijk, dan ziet de plug dat er een update voor hem is. Het updaten zelf verloopt ook normaal. De plug heeft dus internet. :S

Maar in de KPN Box heb ik voor deze plug (alle Shelly pluggen) toch echt onder ouderlijk toezicht "blokkeren" aangezet. Maar nu twijfel ik er toch weer aan of dat wel internet voor een device blokkeert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhGVwts_gcBBYupY0EBcK7LPChw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/eO70hEVffSC7LWyOhL5wo0my.png?f=fotoalbum_medium

Begrijp ik niet goed wat deze functie doet? Of doet de Shelly plug iets sneaky's?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
@JeroenH Kan het zijn dat die Shelly plug de update via Home Assistant krijgt? En dus zelf niet aan het internet hangt, maar dat Home Assistant dit voor deze plug regelt?

[ Voor 3% gewijzigd door Witlof op 25-03-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Witlof schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:23:
@JeroenH Kan het zijn dat die Shelly plug de update via Home Assistant krijgt? En dus zelf niet aan het internet hangt, maar dat Home Assistant dit voor deze plug regelt?
Mmmm dat is een goeie. Dat zou v.w.b. de notificatie nog kunnen, maar ik zie niet hoe de plug de update ook daadwerkelijk kan downloaden via HA.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 23:59
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn als mijn VIP5202 opeens continue probeert up te daten maar elke keer bij ca 85% opnieuw opstart en dan de update van vooraf aan begint?

Deze VIP5202 is eind vorig jaar ook al vervangen door een nieuwe, zou hij weer kapot kunnen zijn? Hij heeft dus een tijdje prima gewerkt, maar sinds een paar weken blijft hij hangen op een update reboot loop. Ik zie ook gewoon verkeer over vlan4 voorbij komen, dus hij lijkt wel iets van een verbinding met KPN te kunnen maken (dus geen firewall probleem oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pimlie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:45:
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn als mijn VIP5202 opeens continue probeert up te daten maar elke keer bij ca 85% opnieuw opstart en dan de update van vooraf aan begint?

Deze VIP5202 is eind vorig jaar ook al vervangen door een nieuwe, zou hij weer kapot kunnen zijn? Hij heeft dus een tijdje prima gewerkt, maar sinds een paar weken blijft hij hangen op een update reboot loop. Ik zie ook gewoon verkeer over vlan4 voorbij komen, dus hij lijkt wel iets van een verbinding met KPN te kunnen maken (dus geen firewall probleem oid)
Eigen router of EB? Anders de EB ook herstarten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
@Cyberpope Een eigen (mikrotik) router. Configuratie overgenomen van een van de vele voorbeelden, enige verschil misschien is dat ik een tweede switch tussen de router en de VIP5202 heb zitten.

Kan er technisch gezien een igmp/netwerk probleem zijn waardoor TV kijken wel werkt maar dat updates niet werken? En dat de enige reden waarom de VIP5202 eerder wel werkte simpelweg is omdat er geen update was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pimlie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:20:
@Cyberpope Een eigen (mikrotik) router. Configuratie overgenomen van een van de vele voorbeelden, enige verschil misschien is dat ik een tweede switch tussen de router en de VIP5202 heb zitten.

Kan er technisch gezien een igmp/netwerk probleem zijn waardoor TV kijken wel werkt maar dat updates niet werken? En dat de enige reden waarom de VIP5202 eerder wel werkte simpelweg is omdat er geen update was?
Kan weinig van de techniek zeggen (dat gaat me boven de pet), maar weet wel dat ik (asus router ertussen) een paar keer heb moeten teruggrijpen op de EB omdat hij anders niet wilde update of niet meer wilde opstarten (b.v. box 3 weken uit bij vakantie). Even de EB ertussen voor 15 minuten en hoppa, werkte weer jaar (jaren) probleemloos. Soms updates wel, soms ook niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
pimlie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:20:

Klinkt als https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81256122

KPN heeft in januari of eerder een nieuwe range (195.121.0.0/16) in gebruik genomen voor het IPTV verkeer. In januari werd een update uitgerold naar de oudere IPTV boxen. Beter is om gewoon alle ranges te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
@Muis666 Dank. Heb de igmp-proxy range aangepast naar 0.0.0.0/0, nu krijg ik een DBL-307 Downloaden van software op tv-ontvanger lukt niet error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
Raar, als ik de VIP5202 terug zet naar Fabrieksinstellingen dan gaat hij van alles downloaden/updaten en kan ik als hij klaar is gewoon TV kijken. Maar daarna zegt hij ook dat er een software update is en als ik die probeer dan blijft hij die DBL-307 foutcode geven. Zal zo meteen wel weer met KPN gaan bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09
pimlie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:18:
Raar, als ik de VIP5202 terug zet naar Fabrieksinstellingen dan gaat hij van alles downloaden/updaten en kan ik als hij klaar is gewoon TV kijken. Maar daarna zegt hij ook dat er een software update is en als ik die probeer dan blijft hij die DBL-307 foutcode geven. Zal zo meteen wel weer met KPN gaan bellen...
Die gaan je als eerste vragen om de experia box er weer tussen te hangen, dus dat kun je nu ook alvast zelf doen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
pimlie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:18:
Gebruik je toevallig niet-KPN DNS servers?
Zo ja, dan wordt de download server waarschijnlijk niet gevonden.
Er moet in ieder geval 1 KPN DNS server tussen zitten.

En zoals hierboven ook staat is het verstandig eest router van KPN te proberen om fouten in eigen apparatuur uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
@Hmmbob Jah, waarschijnlijk. Maar ik hoopte dat iemand hier dit probleem misschien al eerder had gehad en ik het kon oplossen zonder mijn services offline te halen. Overigens heb ik geen EB maar een FB ;)

@Flitzer Hmm dank, dat kan ik dan ook nog proberen. Wel raar dat dit jaren gewerkt heeft zonder KPN dns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
Flitzer schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Gebruik je toevallig niet-KPN DNS servers?
Zo ja, dan wordt de download server waarschijnlijk niet gevonden.
Er moet in ieder geval 1 KPN DNS server tussen zitten.

En zoals hierboven ook staat is het verstandig eest router van KPN te proberen om fouten in eigen apparatuur uit te sluiten.
Sorry maar op de EB12 gebruik ik gewoon niet-KPN dns-servers(cloudflare) en daar werkt het updaten wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
dunkiegaming schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:24:
[...]

Sorry maar op de EB12 gebruik ik gewoon niet-KPN dns-servers(cloudflare) en daar werkt het updaten wel gewoon.
En bij mij werkte updaten een paar jaar terug ineens niet meer met alleen Cloudflare DNS servers op een eigen router, waar het met de EB12 wel gewoon werkte. Zelfde symptomen als hierboven vermeldt.
Na toevoegen van 1 KPN DNS server achter in de lijst, na een hint in een forum, werkte het updaten ook met eigen router weer.

DNS server hoeft natuurlijk bij deze casus niet het probleem te zijn, maar proberen kan geen kwaad. En EB12 proberen om issues met eigen router uit te sluiten kan ook geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 24-06 10:46
pimlie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:29:
@Muis666 Dank. Heb de igmp-proxy range aangepast naar 0.0.0.0/0, nu krijg ik een DBL-307 Downloaden van software op tv-ontvanger lukt niet error :(
Welke DNS servers gebruik je?
Want het klinkt een beetje als dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimlie
@Dennis-L Dank, interessant. Ik heb de VIP5202 nu een statische dhcp lease gegeven met de KPN DNS servers via dhcp optie 6 (zodat de rest van mijn netwerk wel eigen DNS kan blijven gebruiken). Heb alleen nu geen melding dat er een software update is dus kan die volgens mij niet handmatig triggeren zonder weer eerst de Fabrieksinstellingen te herstellen. Heb daar nu even geen zin in om weer te doen, zal later van de week nog een keer proberen als de VIP niet vannacht zelf al gaat proberen up te daten ;)

--edit--
Zie zojuist dat de VIP5202 zelf ook DNS queries naar Google (8.8.8.8) stuurt...

[ Voor 8% gewijzigd door pimlie op 31-03-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 16:12
Sinds een paar weken heb ik last van random crashes van het modem waarbij er geen internet meer is. Een interne ping werkt dan nog wel, een externe niet.

Het uitschakelen van ipv6 op het modem heeft voor wat verbetering gezorgd, maar het komt toch nog voor. Ik vermoed dat het probleem is ontstaan na de laatste modem update.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
Rudyy schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:06:
Sinds een paar weken heb ik last van random crashes van het modem waarbij er geen internet meer is. Een interne ping werkt dan nog wel, een externe niet.

Het uitschakelen van ipv6 op het modem heeft voor wat verbetering gezorgd, maar het komt toch nog voor. Ik vermoed dat het probleem is ontstaan na de laatste modem update.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Wat laten de logs van het modem zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Ik gebruik geen experia meuk maar merk met Uxg Max ook ipv6 uit en verbinding is stabiel.
Met ipv6 aan instabiel en om de haverklap time-outs.
Maat van me heeft dit ook met dreammachine eraan.

Heb bij me ouders ook ipv6 op de experia uit gezet en is stabiel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@mgiebels M.b.t. IPv6, in de begindagen daarvan (toen ik nog met een HE-tunnel zat) had ik ook wel eens dergelijke problemen, bleek dat ICMPv6 ergens geblocked werd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-06 12:39
mgiebels schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:31:
Ik gebruik geen experia meuk maar merk met Uxg Max ook ipv6 uit en verbinding is stabiel.
Met ipv6 aan instabiel en om de haverklap time-outs.
Maat van me heeft dit ook met dreammachine eraan.

Heb bij me ouders ook ipv6 op de experia uit gezet en is stabiel nu
Al eens getest door mss-clamp6 lager in te stellen?

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Charlie_Root schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:54:
[...]

Al eens getest door mss-clamp6 lager in te stellen?
eerlijk gezegd zou ik niet weten wat je bedoeld.
Maar vind het ook prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Raven schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:42:
@mgiebels M.b.t. IPv6, in de begindagen daarvan (toen ik nog met een HE-tunnel zat) had ik ook wel eens dergelijke problemen, bleek dat ICMPv6 ergens geblocked werd.
het werkt een paar dagen prima daarna beginnen de problemen dat het weg valt heel even je merkt het nauwelijks zie het meer in de logs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik lees dit net in mijn topic op het KPN forum
Bèta Update Box 12: V12.C.24.16.12
Opgeloste bugs
Er is een bug waarbij de Box 12 twee IPv6 adressen uitdeelt (ipv 1) aan je eindapparaat via welke ze op internet kunnen gaan. Een hiervan is dan niet valide, waardoor je verbindingsproblemen kunt krijgen als je eindapparaat via dat niet valide adres op internet probeert te gaan. Deze bug is opgelost.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006

Sebazzz

3dp

Heeft iemand wel eens gehad dat zijn glasvezelverbinding niet meer symmetrisch is? Ik heb een 200Mbit glasvezelabonnement, en dat haalde ik ook exact (zelfs iets meer).

Maar sinds kort, in ieder geval sinds 9 april, haal ik down maar 180Mbps en up nog niet eens 20Mbps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT4O26K1BUYX0frq_gnKb7E-wpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaX7Z0jhdQ5YIuwo27ohjWZh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt. Mijn Unifi Dream Machine zit via UTP direct op het NT. Rebooten van de UDM helpt niet, andere speedtest ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 15-04-2025 20:25 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:17
Sebazzz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:24:
Heeft iemand wel eens gehad dat zijn glasvezelverbinding niet meer symmetrisch is? Ik heb een 200Mbit glasvezelabonnement, en dat haalde ik ook exact (zelfs iets meer).

Maar sinds kort, in ieder geval sinds 9 april, haal ik down maar 180Mbps en up nog niet eens 20Mbps.

[Afbeelding]

Ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt. Mijn Unifi Dream Machine zit via UTP direct op het NT. Rebooten van de UDM helpt niet, andere speedtest ook niet.
stuur je adres even in dm, kijk ik even met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006

Sebazzz

3dp

Economics schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:01:
[...]

stuur je adres even in dm, kijk ik even met je mee.
Dankje, DM zit in de box.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Even een snelle checkvraag. Ik heb een TK01 FTU met GoF (AON) aansluiting. En inmiddels ook een FRITZ!Box 5590 met AON SFP-module.

Nu wil ik die graag via de SFP-module op de TK01 aansluiten, dus daar heb ik zo'n patchcover met kabeltje voor besteld. Als ik alles goed heb begrepen moet dat kabeltje een LC-APC connector (klein groen) hebben voor de SFP-module, en aan de andere kant een SC-APC connector (groot groen) voor op de TK-01.

Dan gaat dit mis toch?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhEDZLrYI4nmcKt6_whmuw-2fp8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4Ydq5GISJK3dJFJAwRflje6.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Correct en correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Jerrythafast schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:47:
Even een snelle checkvraag. Ik heb een TK01 FTU met GoF (AON) aansluiting. En inmiddels ook een FRITZ!Box 5590 met AON SFP-module.

Nu wil ik die graag via de SFP-module op de TK01 aansluiten, dus daar heb ik zo'n patchcover met kabeltje voor besteld. Als ik alles goed heb begrepen moet dat kabeltje een LC-APC connector (klein groen) hebben voor de SFP-module, en aan de andere kant een SC-APC connector (groot groen) voor op de TK-01.

Dan gaat dit mis toch?:
[Afbeelding]
Je hebt dus deze nodig: https://fritzshop.nl/glas...-incl-glasvezelkabel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jerrythafast schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:47:

Dan gaat dit mis toch?:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygo_LIGylNxNdOGDVP1-R3iEjM8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cpb18y8NFAiqMkGU2FJ08PUq.png?f=user_large

Deze heb je nodig https://fritzshop.nl/glas...c-glasvezelkabel-set.html of degene waar @ernstoud naar linkt.

(Kun je ook elders bestellen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 12:25

Dax

Ik draai momenteel een FRITZ!Box 7590 met een 1gbit KPN verbinding.
Kan ik upgraden naar KPN 4gbit, een FRITZ!Box 4690 halen, settings overzetten en genieten van 4gbit?
Of denk ik te simpel, ik zag dat ik vanuit de oude FRITZ!Box zelfs de settings kan laten overzetten naar de nieuwe FRITZ!Box.

Ik vind de 4690 vooral interessant omdat deze zowel een 10gbit WAN als LAN poort heeft, eindelijk fatsoenlijke integratie in mijn reeds bestaande 10gbit netwerk.

https://fritzshop.nl/frit...box-4690-wifi-router.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dax schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:44:
k draai momenteel een FRITZ!Box 7590 met een 1gbit KPN verbinding.
Kan ik upgraden naar KPN 4gbit, een FRITZ!Box 4690 halen, settings overzetten en genieten van 4gbit?
Of denk ik te simpel, ik zag dat ik vanuit de oude FRITZ!Box zelfs de settings kan laten overzetten naar de nieuwe FRITZ!Box.

Ik vind de 4690 vooral interessant omdat deze zowel een 10gbit WAN als LAN poort heeft, eindelijk fatsoenlijke integratie in mijn reeds bestaande 10gbit netwerk.

https://fritzshop.nl/frit...box-4690-wifi-router.html
Meeste settings kan je importeren, zaken als vpn zal je opnieuw moeten configureren. En let er op dat de firmware van de nieuwe router hoger is dan de oude router.

Een backup maak je in de interface, dan ga je naar systeem en vervolgens kies je backup maken, en in de nieuwe router kies je herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-04-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Bedankt @bjusterbaarlik, @ernstoud en @Dj-sannieboy! Ik had inderdaad een SC-APC-naar-LC-APC kabel besteld, maar begon te twijfelen of dat nu klopte aangezien er bij de geleverde TK01 patchcover een kabel met SC-PC connector zat (dat is dan toch een gekke combinatie?!)

Ik had de klantenservice al een mailtje gestuurd, maar zocht voor de zekerheid toch even bevestiging bij de kenners... nogmaals dank! O+

Dat plaatje van @Dj-sannieboy maakt ook echt super duidelijk hoe de verschillende types connector werken :)

EDIT: En inmiddels heb ik bericht dat de juiste kabel naar mij onderweg is :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 16-04-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jerrythafast schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:46:
Bedankt @bjusterbaarlik, @ernstoud en @Dj-sannieboy! Ik had inderdaad een SC-APC-naar-LC-APC kabel besteld, maar begon te twijfelen of dat nu klopte aangezien er bij de geleverde TK01 patchcover een kabel met SC-PC connector zat (dat is dan toch een gekke combinatie?!)

Ik had de klantenservice al een mailtje gestuurd, maar zocht voor de zekerheid toch even bevestiging bij de kenners... nogmaals dank! O+

Dat plaatje van @Dj-sannieboy maakt ook echt super duidelijk hoe de verschillende types connector werken :)
Ik liep een aantal jaar geleden tegen eenzelfde probleem aan: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71627368

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzgA1s3ikKaTeXtvfCHoGDEosnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrUqeWwpaqq1sAN3eVQueozp.jpg?f=fotoalbum_large
Nou, dat is toch mooi gelukt :*) Klusje werd wel iets groter dan ik vooraf had gedacht, want ik moest plaats op de muur vrijmaken voor de Fritzbox :9 Daarvoor heb ik de coax en het patchpaneeltje verplaatst (naar rechts en wat naar boven). Maar om dat te kunnen doen moesten die PVC buisjes weg. En dat betekende alles lostrekken en opnieuw afmonteren :X

Maar... het zit! En het is een verademing t.o.v. de Experiabox met die brakke firmware van afgelopen maanden *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Jerrythafast schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:46:
[Afbeelding]
Nou, dat is toch mooi gelukt :*) Klusje werd wel iets groter dan ik vooraf had gedacht, want ik moest plaats op de muur vrijmaken voor de Fritzbox :9 Daarvoor heb ik de coax en het patchpaneeltje verplaatst (naar rechts en wat naar boven). Maar om dat te kunnen doen moesten die PVC buisjes weg. En dat betekende alles lostrekken en opnieuw afmonteren :X

Maar... het zit! En het is een verademing t.o.v. de Experiabox met die brakke firmware van afgelopen maanden *O*
Mooi.

Ik zit nog even vast aan een contract met KPN dus heb ik naast Caiway glasvezel nog KPN VDSL. Gelukkig heb ik 4G buitengebied extra op de VDSL met de Experiabox V10. En dan update KPN de firmware niet. Ding is erg stabiel daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Workaholic schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:34:
Ook KPN verhoogd zijn spotify prijzen.

Heeft iemand al uitgezocht of het mogelijk is om andere Spotify opties te kiezen die voordeliger zijn? Nu is alleen premium en family beschikbaar. Maar er is ook duo bijv.
Goed bedoel, maar zou je de volgende keer even een TR aan willen maken? Voorkomt dat berichten dubbel gepost worden.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 24-04-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-06 20:57
Ik kreeg gisteren een brief van KPN dat mijn 200 glasvezel abbo word verhoogd naar gigabit.
Volstrekt onnodig want ik woon hier in mijn eentje. Hopelijk gaan ze in de toekomst niet mij alsnog naar een duurdere abbo omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 18:55
emeralda schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:00:
Ik kreeg gisteren een brief van KPN dat mijn 200 glasvezel abbo word verhoogd naar gigabit.
Volstrekt onnodig want ik woon hier in mijn eentje. Hopelijk gaan ze in de toekomst niet mij alsnog naar een duurdere abbo omzetten.
Ik ga 'gratis' van 100 naar 200Mbit/s. Als je alle inflatieverhogingen meetelt natuurlijk een cadeautje van niks alleen krijg je voor je gevoel nu meer waard voor stijgende abonnementskosten in de loop der jaren, en in de praktijk merk ik als alleenstaande gebruiker niks van deze dubbele snelheid bij streamen of gamen, ik doe alles al stabiel via ethernet en mobiele data is zelf sneller via 5G dan wifi..

Maar goed, ik kan al jaren overstappen als het om de prijs gaat maar KPN is het meest stabiel en ze maken je oude abonnement natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk om te behouden want als ik nu verleng/overstap ben ik een hoop extra's en vaste korting kwijt. Al proberen ze al maanden mijn 5 euro entertainmentkorting te laten omzetten naar Netflix, maar eenmaal gewisseld kan je niet meer terug wisselen en is het opnemen pakket nu gratis en bij wisselen alleen in een level daarboven.. dat is de KPN truc: gewoon niks doen. En alleen als je bij odidio e.d. een aantrekkelijke deal ziet die blijvend interessanter is kan je ooit nog eens overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

Eboman

Ondertitel

ik heb nu een tijdje speedtest tracker in docker draaien met tests naar Barendrecht en Amstelveen maar bijna elke dag heb ik wel een alert dat mijn 1gbit upload niet boven de 600 komt, maar alleen bij Amstelveen, hebben meer mensen dit ? Onderwater is het speedtest_cli commando wat de statistieken genereerd.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:29
Deezers schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:55:
[...]

Ik ga 'gratis' van 100 naar 200Mbit/s. Als je alle inflatieverhogingen meetelt natuurlijk een cadeautje van niks alleen krijg je voor je gevoel nu meer waard voor stijgende abonnementskosten in de loop der jaren, en in de praktijk merk ik als alleenstaande gebruiker niks van deze dubbele snelheid bij streamen of gamen, ik doe alles al stabiel via ethernet en mobiele data is zelf sneller via 5G dan wifi..

Maar goed, ik kan al jaren overstappen als het om de prijs gaat maar KPN is het meest stabiel en ze maken je oude abonnement natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk om te behouden want als ik nu verleng/overstap ben ik een hoop extra's en vaste korting kwijt. Al proberen ze al maanden mijn 5 euro entertainmentkorting te laten omzetten naar Netflix, maar eenmaal gewisseld kan je niet meer terug wisselen en is het opnemen pakket nu gratis en bij wisselen alleen in een level daarboven.. dat is de KPN truc: gewoon niks doen. En alleen als je bij odidio e.d. een aantrekkelijke deal ziet die blijvend interessanter is kan je ooit nog eens overstappen.
Ben benieuwd of wij dit keer ook “gratis” een snelheidsverhoging gaan krijgen of dat de klanten met een oud abonnement nog steeds buiten de boot blijven vallen.

Hier nog een 50Mb pakket (we redden ons prima met deze snelheid), maar heb het idee dat de oud Hussel pakketten hier niet aan mee doen.

We hebben dit pakket nog omdat ik geen zin heb in die nieuwe TV ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Één van de redenen om bij KPN te blijven was voor mij ook altijd de stabiliteit. Nu hebben ze echter wel een grote, of in elk geval langdurige, storing in regio Maastricht. Blijkbaar is deze om 1:47 vannacht begonnen en nu nog steeds niet opgelost. Op de storingspagina is de verwachte eindtijd net verlengd naar 17:47. Ik hoop maar dat het bij dit ene incident blijft.

Overigens lijkt allestoringen.nl ook niet zo goed te werken. Allemaal meldingen, maar bovenaan de melding dat er “geen actuele problemen” zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:08
fondacio schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:57:
Één van de redenen om bij KPN te blijven was voor mij ook altijd de stabiliteit. Nu hebben ze echter wel een grote, of in elk geval langdurige, storing in regio Maastricht. Blijkbaar is deze om 1:47 vannacht begonnen en nu nog steeds niet opgelost. Op de storingspagina is de verwachte eindtijd net verlengd naar 17:47. Ik hoop maar dat het bij dit ene incident blijft.

Overigens lijkt allestoringen.nl ook niet zo goed te werken. Allemaal meldingen, maar bovenaan de melding dat er “geen actuele problemen” zijn…
Is switch (Dslams) in Maastricht met tientallen klanten. Maar dus zeker niet de regio Maastricht. Uiteraard wel heel vervelend voor de getroffen klanten en ook geen simpele storing helaas.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:05:
[...]

Is switch (Dslams) in Maastricht met tientallen klanten. Maar dus zeker niet de regio Maastricht. Uiteraard wel heel vervelend voor de getroffen klanten en ook geen simpele storing helaas.
Dank je, dat verklaart in elk geval waarom het nu nog steeds niet opgelost is. Het is natuurlijk ook nog eens weekend en Koningsdag. Inmiddels hebben we dan al wel recht op compensatie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 18:55
fondacio schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:16:
[...]

Dank je, dat verklaart in elk geval waarom het nu nog steeds niet opgelost is. Het is natuurlijk ook nog eens weekend en Koningsdag. Inmiddels hebben we dan al wel recht op compensatie…
Troost je, als het boven de 1 euro uitkomt ben je de koning van de dag vandaag ;)
De vergoeding is gekoppeld aan uw maandelijkse abonnementskosten. Duurt de storing tussen de 12 en 24 uur? Dan hebt u recht op één dertigste deel van uw maandelijkse abonnementskosten met een minimum van € 1,-. Voor elke 24 uur daarna, komt er één dertigste deel bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Deezers op 26-04-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Deezers schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:24:
[...]

Troost je, als het boven de 1 euro uitkomt ben je de koning van de dag vandaag ;)

[...]
Dat had ik inderdaad gezien: https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Het gaat meer om het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik denk dat de tijd, uren en kosten om dit vast te leggen in de telecomwet meer heeft gekost dan er überhaupt wordt uitgekeerd. Die paar euro die je krijgt is minder erg dan de imago schade bij de klanten. Als een provider veel storingen heeft gaan klanten weg en vertellen die ook aan familie en kennissen.
Zou eerder pleiten voor een verplichte alternatieve verbinding binnen 24uur na de start van de storing totdat de verbinding is hersteld. Al doen iig KPN en Odido dit al dmv unlimited bundels te geven bij storingen op de vaste verbinding. Daar heb je veel meer aan als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:13

MeNTaL_TO

The future is not set

jongetje schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:35:
[...]
Zou eerder pleiten voor een verplichte alternatieve verbinding binnen 24uur na de start van de storing totdat de verbinding is hersteld. Al doen iig KPN en Odido dit al dmv unlimited bundels te geven bij storingen op de vaste verbinding. Daar heb je veel meer aan als klant.
Wat ik opzich niet erg vind, mobiel kan ik delen over wifi in de buurt, wat ik liever zou zien, is dat ik mijn telefoon via USB sharing over het hele netwerk aan de box12 kan hangen (dit is KPN), maar nee, dat kan weer niet, dan moet ik een USB stick kopen bij KPN en daar weer een SIM in stoppen.
Waarom moet het zo nodeloos ingewikkeld?

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-04-2025 12:40 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
MeNTaL_TO schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:39:
[...]

Wat ik opzich niet erg vind, mobiel kan ik delen over wifi in de buurt, wat ik liever zou zien, is dat ik mijn telefoon via USB sharing over het hele netwerk aan de box12 kan hangen (dit is KPN), maar nee, dat kan weer niet, dan moet ik een USB stick kopen bij KPN en daar weer een SIM in stoppen.
Waarom moet het zo nodeloos ingewikkeld?
Koop dan gewoon je eigen router. Genoeg die het ondersteunen evt via OpenWRT.

Pagina: 1 ... 178 ... 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen