Hier ook, met box 10, sinds de update naar kpn firmware, werkt ipv6 slecht. In eerste instantie werkt ipv6 steeds prima, maar op gegeven moment werkt ipv6 verkeer niet meer. Maar apparaten proberen dat eerst, dus vandaar eerst traag laden, totdat niet werkt, en dan blijft de ipv4 adres in cache, dus daarna werkt dat bij jou wel weer even snel.m0ridin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:59:
[...]
Hmmm, ik vraag me af of mijn issue hier ook mee te maken kan hebben... Merkte op mijn laptop dat internetpaginas traag startten met laden, maar eenmaal ladend heel snel gingen. Ping en snelheid was ook prima...
Ik test het via bijv. watzijnmijnips.nl, als die geen ipv6 adres meer geeft, verklaart dat steeds weer, waarom op dat moment mn internet slecht werkt. Even verbinding uit/aan, en het werkt weer.
Op desktop win11, heb ik dat om de dag zo ongeveer. Even netwerkkaart uitschakelen en inschakelen (of utp opnieuw erin), en het werkt weer.
Op Android mobiel een keer of twee in de week. Even wifi uit/aan zetten, en werkt ook weer. (Dus probleem is zowel bekabeld, als op wifi van router zelf).
Heel vreemd. Maar ik weiger nog ipv6 uit te zetten. Misschien toch maar keer over naar een eigen router. Die kpn firmware update heeft helaas nog weinig goeds gebracht. (Ping naar internet is ook 1ms omhoog sinds update. Ja, niet veel, maar raar is het wel).