Vraagje aan de wat meer ervaren mensen.
Ik heb jarenlang Ziggo gehad en sinds een week of twee nu KPN met een KPN Box 12 (
https://community.kpn.com...s-tot-instellingen-562267)
Nu ondervind ik op mijn Google Chromecast (
uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB) een bijzonder irriitant probleem.
Het gebeurd sinds ik de KPN aansluiting heb, voorheen met Ziggo nooit eerder problemen ondervonden, dus vandaar dat ik de vraag stel in dit topic en niet die van de ChromeCast (welke ik vanaf nu CC noem).
Wat er gebeurd is dat, terwijl ik aan het streamen ben, de verbinding weg valt.
Plots krijg ik een popup in beeld "Wifi verbinding verbroken". Wat blijkt? de CC is verbinding aan het maken met het wifi netwerk.
Dan probeert deze een IP op te halen en dat lijkt niet meteen te lukken.
Allereerst heb ik dus gekeken of de verbinding (radio) wel okee is, blijft toch wifi, maar conclusie is dat de wifi verbinding goed is. Streamen van media gaat, als ik een IP adres krijg, ook gewoon goed. Zowel Youtube als Videoland of Amazon Prime werken in dat geval prima.
Vervolgens heb ik in de KPN Box 12 de CC een vast ip adres toegekend. Dat maakt niets uit.
Daarop heb ik een extra wifi netwerk op de 5Ghz band ingechakeld. Chromecast daarmee verbonden maar hetzelfde issue. Initieel verbinden gaat goed, maar na een poos gooit de KPN box hem eraf en duurt het een tijd alvorens ik een IP krijg. Ondanks dat het een vast IP adres zou moeten zijn.
Kan ik meer doen in de KPN Box om te proberen dit stabiel te krijgen?
Ik kan overigens prima werken op mijn laptop (via hetzelfde KPN wifi netwerk, als ook mijn telefoon ondervinden geen problemen)