Ik heb wat raars... Op mijn KPN-modem-router-ding zit ik met drie dingen, eentje altijd al geweest, eentje nieuw en eentje geen idee wanneer het begon.
Dit is wat ik heb
Probleem nr 1: (altijd al geweest): de UI is zeer traag. Als in 16,5 seconden (getimed met stopwatch) om te wisselen van de pagina Device Info naar de pagina LAN IPv4. Is dat gebruikelijk? Het maakt iets aanpassen altijd tot een nogal pijnlijke ervaring.
Probleem nr 2: (nieuw) Ik wil een paar apparaten een vast door DHCP gereserveerd IP adres geven. Maar de knop "Add Reserved Address" doet helemaal niets. Meer dan 90 seconden (stopwatch) gewacht, maar na klikken komt er gewoon niets. De knop verandert van kleur (iets dieper blauw) op het moment dat ik er op klik, dus er wordt
iets gerergistreerd, maar er volgt dus geen actie. Er staan al 44 apparaten, best veel, maar niet
te veel toch?
Troubleshooten: router geherstart, 4 browsers (Edge, Chrome, Brave, Firefox), 3 apparaten (Win11 privélaptop, Win11 werklaptop, Ubuntu PC), cache geleegd, maar niets helpt.
Probleem 3: (geen idee of dit altijd al was): als ik met mijn Android telefoon (Brave en Chrome) naar
http://mijnmodem.kpn ga krijg ik keurig die welkomstpagina met de velden voor credentials. Daar wordt echter het wachtwoord niet geaccepteerd. Uit mijn PW-manager geprobeerd, zelf ingetypt, maar werkt niet. Op de computers werkt het wel, waar het ook uit de PW-manager komt. Raar toch?
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om die knop weer werkend te krijgen? Ik heb het idee dat het de KPN bellen wordt maar daar heb ik helemaal niet zo'n trek in.