Ik snap je beredenatie, maar de vorige monteurs van KPN die het testte met een tablet met verloopstekkertje kwamen op dezelfde waardes uit. Mijn zwager met zijn laptop idem dito. alles kwam op de slechtere waardes uit, behalve het Argus apparaat en de Linux laptop. Vandaar mijn conclusie dat het niet aan mijn computer zou moeten liggen, hooguit Windows. Maar dan zou iedereen met Windows er dus last van moeten hebben, óf mijn zwager en ik allebei dezelfde bottleneck ergens hebben zitten. Ik heb verder geen virusscanner anders dan Windows Defender draaien. Ik probeerde het ook te testen in veilige modus maar die start dan niet je internet op, dus helaas kon ik daar niet mee testen.mark1111 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:06:
[...]
Het is toch duidelijk dat het dan aan je Windows machine ligt. KPN kan hier echt totaal niets aan doen. Je zult het zelf moeten oplossen. Probeer het eens met een andere Windows laptop. Leen er desnoods 1 van iemand. Maar het is echt heel erg duidelijk dat het aan je eigen spullen ligt.
We hebben via DM contact gehad, maar de suggesties die je hebt gegeven kan ik helaas even niet testen omdat ik daar de spullen / kennis niet voor heb. Dit is geen onwil.Economics schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:36:
[...]
Achja suggesties zat gegeven, doet het tegenovergestelde.. prima
Ik heb de speedtest via de browser gedraaid en ook via de app in Windows zelf. Beiden gaven dezelfde resultaten.Lord_Dain schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:52:
[...]
Welke router wordt er gebruikt? de Experiabox of een eigen router?
Overigens haal ik bij KPN op de 1Gbps al jaren niet de maximum snelheid, ik blijf hangen op / rond de 800Mbps down en 900Mbps up. Dat vind ik overigens prima maar hiervoor had ik op dezelfde hardware T-Mobile Thuis (tegenwoordig Odido) en haalde ik wel 1Gbps up én down.
Je kan de speedtest cli ook draaien op windows overigens:
[Afbeelding]
/edit
Net even de CLI gedraaid. Die kreeg ik eerst niet aan de praat maar nu wel. Resultaten zijn daar hetzelfde. Upload zelfs iets lager ( ~800 Mbit ) en download 500-600 Mbit. Het schermpje sluit zichzelf echter automatisch. Hoe zorg ik er voor dat hij dat niet doet, zodat ik rustig een screenshot kan maken? Of moet ik gewoon even vlug zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door BootVluchteling op 12-12-2024 08:05 ]